abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105460579
Thanks guys, leuk dat er weer leven in de brouwerij komt!

OK, zal me dan maar houden aan 5 mg per week en mooi geduldig zijn tot de klik er komt. Blijkbaar is de opbouwfase best wel belangrijk. Wel jammer dat je dan juist zo zorgvuldig moet zijn want meestal begin je eraan (bij mij toch) op een moment dat je er zo snel mogelijk vanaf wil. Maar goed morgen zitten we op 35 mg per dag, de week erop 40 mg, dan 45 mg, 50 mg, ...

Wel leuk om horen dat, eenmaal die klik er is, de dagelijkse dosering niet zo afgemeten moet zijn. Van nature ben ik al niet stipt met al zo'n dingen dus dat komt goed uit!

Tof dat het jullie zo goed gaat, hopelijk mag ik jullie binnen een paar maanden vergezellen in de "nieuw leven club"!

See you!
pi_105460641
Nieuw leven club, Geweldig jerommeke!

Het is je gegund.

Bonno.
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_105461124
Ik kan ook beamen dat dosering niet zo nauw komt. Teveel merkte ik overigens ook goed (>225mg per dag) aan een ruisend/piepend gevoel in mijn hoofd en een soort dronken zijn terwijl je helder bent. Niet grappig. _O-

Te weinig? Geen idee wat mijn 'onderhoudsdosering' is. :+

Maar goed, genoeg daarover, dat moet ieder voor zich maar uitzoeken. :P
Ik post niet meer omdat het prima gaat, ik drink af en toe nog wel maar ik heb zo'n afkeer van de kater gekregen dat ik automatisch inhoudt. Ik snap nog steeds niet dat ik daar ruim 16 jaar mee wakker ben geworden maar goed.
Toch blijft het wel een zwak punt, wat dat betreft denk ik echt dat sommige mensen 'ziek' zijn wat het middel ook is.

Mooi dat iemand weer de weg heeft gevonden, doe rustig aan en zet door. Ik blijf erbij dat het geen wondermiddel is maar wel zo'n beetje het enige wat rest als je er op eigen kracht niet meer uitkomt. Qua uitwerking verandert het echt levens en niet alles ten goede maar over de hele linie wint iedereen ermee. Succes! ^O^
pi_105461460
Leuk ook van jou jou weer iets te horen eind juli!

Hoe gaat het met slapen?
pi_105466183
Hai mannen, ik dan ook maar wat laten horen. Ik ga nog steeds hartstikke goed wat de alcohol betreft. Zat op een onderhoudsdosering van 60mg en dat haalde bij mij de trek volkomen weg.
En Jerommeke mijn trek verdween al erg snel dus wie weet merk je er over een paar weken al echt iets van. Wat Bonno vlgs mij bedoeld is dat je na een paar mnd gebruik echt het gevoel gaat krijgen dat je lijf weer meewerkt en ook je geest gewend raakt aan de baclo. Het is hoe dan ook voor veel mensen een goed middel. Ik ben na nu 6 mnd wel even aan het afbouwen. Mijn lijf ging overal erg tintelen en dat zorgde er oa voor dat ik erg slecht sliep. Bloed en longen zijn allemaal ok, dus we gaan nu even kijken of het te maken heeft met de baclo. Ben nu aan het afbouwen en zie dan of de tintelingen verdwijnen. Drink af en toe een drankje, maar heb nog geen echte trek zoals voorheen. Houd mezelf wel goed in de gaten, want wanneer ik voel dat het mis kan gaan gaat de baclo er gelijk weer volop in.
Fijn Bonno dat je het topic weer even leven in blaast, want het is voor mij heel behulpzaam geweest en dat gun ik anderen ook. Goed te horen dat jullie goed gaan en je leventje weer oppakken, dank voor alle support en laten we zo doorgaan, warme groet aan een ieder. _O_ c_/
pi_105470601
wat ik nou niet begrijp.

Als je met die bacolofen geen trek meer hebt in alcohol en dergelijke. Dan ben je na een paar dagen / weken wel eens ontwend toch?

Dan kun je dus ook stoppen met die baclofen. Want laten we eerlijke zijn, de ene verslaving lost de andere af toch?
pi_105471464
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 21:25 schreef TheFrankey het volgende:
wat ik nou niet begrijp.
Je begrijpt idd niet zoveel, hoeveel recreatieve baclofengebruikers ken je? :+
pi_105477898
@ TheFrankey

Ten eerste is Baclofen geen verslavend middel. Ten tweede is het geen recreatief middel.

Het is een middel dat de onderliggende problemen, waardoor mensen verslaafd raken aan drank / drugs weg neemt.

Vergelijk het maar met een diabetes patiënt die insuline nodig heeft. Zonder kan hij niet normaal functioneren. Is diegene volgens jou dan aan insuline verslaafd?

Lees je even een beetje in aub.
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_105478229
quote:
3s.gif Op zondag 11 december 2011 18:19 schreef Bonno het volgende:
Leuk ook van jou jou weer iets te horen eind juli!

Hoe gaat het met slapen?
Ik moet maar eens een naam verzinnen he? Die datum bekt niet zo lekker.

Oh het slapen? Euhm K.U.T. maar ik slaap wel steeds iets meer. Is natuurlijk een compleet ander probleem maar wel tof dat je het vraagt! ^O^
Ik gooi er nu dagelijks tussen de 5~25mg melatonine tegenaan in de hoop dat. Soms helpt het, vaak niet maar al met al win ik er wel iets tijd mee. Op dit moment maak ik ongeveer nachten van 4 à 4,5 uur verdeeld in (met een beetje mazzel) 2 delen.

Ik vraag me nu ook af hoe het met Donia is? :?
pi_105482911
Beste saine, leuk ook jou weer even in het topic te zien. Wat goed dat je het zelfs aandurft met de Baclofen te stoppen. En gewoon weer een drankje te kunnen drinken en niet telkens met een kater wakker hoeft te worden. Weer een succesverhaal!

quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 21:25 schreef TheFrankey het volgende:
wat ik nou niet begrijp.

Als je met die bacolofen geen trek meer hebt in alcohol en dergelijke. Dan ben je na een paar dagen / weken wel eens ontwend toch?

Dan kun je dus ook stoppen met die baclofen. Want laten we eerlijke zijn, de ene verslaving lost de andere af toch?
Die vraag is al heel vaak gesteld en het antwoord is al meerdere keren gegeven.

Ik ben niet alleen met drinken gestopt, maar ook met blowen, alle mogelijke rustgevende middelen, ik snuif geen ritalin meer en lig niet de hele dag op de bank. Ik heb in een half jaar tijd mijn bedrijfje nieuw leven ingeblazen en zit continu in de auto. Voorheen durfde ik niet eens naar Dordrecht, nu rijd ik fluitend door Antwerpen, Brussel, Parijs en Barcelona.

En ik geniet van het leven. Van dingen die voor iedereen heel normaal zijn. Zoals 's ochtend een boterham eten, of op een druk moment boodschappen doen. Ineens kan ik alles aan waar ik twintig jaar lang voor ben weggelopen. Ik ga bij mensen op visite, ben vrijwilligerswerk gaan doen, kijk mensen aan als ik met ze praat. Ik ervaar hoe het is om gelukkig te zijn. En dan kan ik maar beter stoppen met Baclofen :?

Ik dacht het niet.

quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 23:54 schreef 2772011 het volgende:

[..]

Ik moet maar eens een naam verzinnen he? Die datum bekt niet zo lekker.

Oh het slapen? Euhm K.U.T. maar ik slaap wel steeds iets meer. Is natuurlijk een compleet ander probleem maar wel tof dat je het vraagt! ^O^
Ik gooi er nu dagelijks tussen de 5~25mg melatonine tegenaan in de hoop dat. Soms helpt het, vaak niet maar al met al win ik er wel iets tijd mee. Op dit moment maak ik ongeveer nachten van 4 à 4,5 uur verdeeld in (met een beetje mazzel) 2 delen.
Waarom durf je niet iets anders in te nemen dan? Maar goed, als jij je zo beter voelt dan zonder Baclofen. Ik vind het heel dapper dat je er in ieder geval gewoon mee doorgaat.
pi_105484198
Etentje is goed verlopen, wel behoorlijk wat gedronken maar niet dat ik me lam gedronken heb. Deze nacht wat minder geslapen (heb ik vaak als ik drink) en deze morgen redelijk fris. Geen kater zoals dikwijls de maandagmorgen.

Vanavond is er al een volgende uitdaging, een drink voor mijn verjaardag, ben benieuwd...

Zal straks mijn eerste baclo nemen en we zijn vertrokken voor een week à 35 mg/dag, hopla!
pi_105496396
Mooi om te horen man!

Als ik eens meer drink dan de bedoeling was (ja die dagen zijn er nog) dan heb ik echt een vreselijke kater, erger dan zonder Baclofen. Ik heb het dan over acht flesjes bier max.

Maar ik word ook niet echt dronken meer, het fijne gevoel is weg.

Ik ben ook heel erg blij dat ik totaal zonder moeite gestopt ben met blowen, ik rookte wel voor 20 euro per dag! Gewoon totaal geen behoefte meer. Scheelt veel geld en ik ben echt heel helder, hoef niet alles meer op te schrijven, kom beter uit mijn woorden.

Alvast fijne verjaardag Jerommeke!

Ik ga morgen naar Frankrijk voor mijn werk.
pi_105524962
Gisteren was ik heel moe, lusteloos en afwezig. Echt geen leuk gevoel, komt dit door de Baclo of gewoon van minder goed te slapen....?

Het voordeel was dat ik tijdens mijn vrjaardagsdrink totaal geen behoefte had aan alcohol, als ik zou gedronken viel ik waarschijnlijk in slaap. Ben dan ook als eerste naar huis vertrokken zonder een druppel alcohol gedronken te hebben. Ik had er eigenlijk geen zin in.

Vroeger, toen ik bij momenten niks dronk, bezweek ik meestal onder de sociale druk. "Wat is er met jou", "je gaat toch wel eentje drinken", "vooruit ééntje kan geen kwaad", "doe het voor mij", "je drinkt toch wel één het is toch je verjaardag", enz Nu totaal geen last van, het deed me niks, maar volgens mij kwam dit wel omdat ik zo moe was.

Soit, gisteren dan toch, sinds lang, een alcoholvrije dag. Alleen hoop ik vandaag niet zo moe te zijn want het ontbreek me dan aan energie om iets te ondernemen. Zopas mijn eerste Baclo genomen, afwachten...

Verder alles goed met jullie?
pi_105538626
quote:
3s.gif Op maandag 12 december 2011 07:53 schreef Bonno het volgende:
Waarom durf je niet iets anders in te nemen dan? Maar goed, als jij je zo beter voelt dan zonder Baclofen. Ik vind het heel dapper dat je er in ieder geval gewoon mee doorgaat.
Durven wel maar ik heb zo'n historie van middelenmisbruik dat ik dat liever niet doe. Daarnaast weet ik al wel weer hoe dat gaat, ik bouw in no time gewenning op, moet ik weer wat anders zoeken etc. etc.
Ik denk dat het handiger is wat aan de echte achterliggende problemen te doen hoewel ik geen flauw idee heb waar die zitten of wat ze zijn.

Ik voel me een stuk beter idd, wel gek want de karaktertrek waardoor ik zo in de problemen ben gekomen is alleen maar uitvergroot. Het werkt maar vraag me niet hoe.

@Jerommeke: van baclofen wordt je idd moe in het begin, het is niet voor niks een spierverslapper. Kan ook iets anders zijn hoor. Ik werd en wordt er op hele hoge doseringen juist heel actief van.
pi_105565570
Good Morning!

Weer opgestaan met een frisse kop, wordt een beetje saai
pi_105565607
Oei, te snel op invoeren geklikt.

Gisteren me kunnen beperken tot een glas wijn en een half glas bier, ben toch wel een beetje trots op mezelf, alhoewel ik goed weet dat het zonder Baclofen een ander verhaal zou geweest zijn. Ik begin er meer en meer in te geloven. Vanavond zullen er weer verleidingen zijn, op bezoek bij vrienden....

Voor degene die er ook willen beginnen blijf ik verder posten, misschien heb je er iets aan. De ervaringen van de "anciens" hebben me er namelijk zelf toe overhaald om ermee te starten. Op vandaag nog geen spijt van.

Have a nice day!
pi_105581114
Ik heb dit hele topic een beetje mee gelezen, en ik vraag me af, werkt dit middel enkel bij alcohol misbruik? Of word het ook gebruikt bij drugsmisbruik? Als ik het zoek via google, krijg ik enkel alcohol
pi_105594264
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 08:43 schreef Jerommeke1 het volgende:
Gisteren was ik heel moe, lusteloos en afwezig. Echt geen leuk gevoel, komt dit door de Baclo of gewoon van minder goed te slapen....?

Het voordeel was dat ik tijdens mijn vrjaardagsdrink totaal geen behoefte had aan alcohol, als ik zou gedronken viel ik waarschijnlijk in slaap. Ben dan ook als eerste naar huis vertrokken zonder een druppel alcohol gedronken te hebben. Ik had er eigenlijk geen zin in.

Vroeger, toen ik bij momenten niks dronk, bezweek ik meestal onder de sociale druk. "Wat is er met jou", "je gaat toch wel eentje drinken", "vooruit ééntje kan geen kwaad", "doe het voor mij", "je drinkt toch wel één het is toch je verjaardag", enz Nu totaal geen last van, het deed me niks, maar volgens mij kwam dit wel omdat ik zo moe was.

Soit, gisteren dan toch, sinds lang, een alcoholvrije dag. Alleen hoop ik vandaag niet zo moe te zijn want het ontbreek me dan aan energie om iets te ondernemen. Zopas mijn eerste Baclo genomen, afwachten...

Verder alles goed met jullie?
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 08:40 schreef Jerommeke1 het volgende:
Oei, te snel op invoeren geklikt.

Gisteren me kunnen beperken tot een glas wijn en een half glas bier, ben toch wel een beetje trots op mezelf, alhoewel ik goed weet dat het zonder Baclofen een ander verhaal zou geweest zijn. Ik begin er meer en meer in te geloven. Vanavond zullen er weer verleidingen zijn, op bezoek bij vrienden....

Voor degene die er ook willen beginnen blijf ik verder posten, misschien heb je er iets aan. De ervaringen van de "anciens" hebben me er namelijk zelf toe overhaald om ermee te starten. Op vandaag nog geen spijt van.

Have a nice day!
Mooi man Jerommeke! Het mooiste effect is dat je straks gewoon een pilsje voor de leuk kan blijven drinken. Heb je verder geen last van sociale angsten of trillende handen? Want dat zal na verloop van tijd ook verdwijnen.

De vermoeidheid zal de eerste maanden blijven, op den duur wordt het minder.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:03 schreef 2772011 het volgende:

[..]

Durven wel maar ik heb zo'n historie van middelenmisbruik dat ik dat liever niet doe. Daarnaast weet ik al wel weer hoe dat gaat, ik bouw in no time gewenning op, moet ik weer wat anders zoeken etc. etc.
Ik denk dat het handiger is wat aan de echte achterliggende problemen te doen hoewel ik geen flauw idee heb waar die zitten of wat ze zijn.

Ik voel me een stuk beter idd, wel gek want de karaktertrek waardoor ik zo in de problemen ben gekomen is alleen maar uitvergroot. Het werkt maar vraag me niet hoe.

Ik heb je al vaker verteld over de Nozinan en promethazine. Dat zijn twee middelen die voorgeschreven worden bij slaapproblemen juist bij mensen die verslavingsgevoelig zijn. Je kan er absoluut niet aan verslaafd worden en gewenning treedt ook niet op. Ik wil er niet over blijven zeiken, maar juist jij zou hier enorm mee geholpen zijn. Geef het een kans. Het is echt niet verslavend, je raakt niet in een coma en het zal zeer zeker werken. Het is echt veel minder ongezond dan helemaal niet slapen.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 16:56 schreef Summertje010 het volgende:
Ik heb dit hele topic een beetje mee gelezen, en ik vraag me af, werkt dit middel enkel bij alcohol misbruik? Of word het ook gebruikt bij drugsmisbruik? Als ik het zoek via google, krijg ik enkel alcohol
Dat staat wel vermeld in deze topics. Ik snoof ritalin, anderen waren verslaafd aan GHB of bijvoorbeeld valium. Voor die middelen werkt het vaak goed. Ik ben zelfs probleemloos en zonder enige moeite gestopt met het roken van twee gram wiet per dag, na 20 jaar.
pi_105606855
Thanks Bonno!

Ja, daar streef ik echt naar, een pilsje of een wijntje drinken zonder de behoefte te hebben om me lam te drinken. We zijn op de goede weg, gisteren niks gedronken. Als ik kijk hoe ik me vorige week voelde en vandaag, een wereld van verschil!

Nee, ik heb geen last van trillende handen wel van sociale angsten. Telkens ik naar een sociale bijeenkomst moet drink ik een aantal biertjes of iets anders van alcohol om mijn zenuwen de baas te kunnen en er losjes naartoe te kunnen gaan. Dat drinken gebeurt dan stiekem....Deze week heb ik dit nog niet gedaan, daaraan merk ik dat er toch wel verandering komt alhoewel ik heel goed besef dat er nog andere momenten zullen komen waar de druk te hoog zal zijn en ik echt iets zal moeten drinken. Maar goed, so far so good!

Gisteren en vandaag geen last van vermoeidheid, voel me eigenlijk prima en heb mijn plannen om een boek te schrijven weer bovengehaald.
pi_105632459
Hoi Jerommeke,

Die sociale angsten zullen op den duur ook wel verdwijnen. Ook de zenuwen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Heerlijk is het om ergens heen te gaan en niet bang te hoeven zijn omdat je naar de drank stinkt. En dan kom je ineens tot het besef dat je de hele wereld aan kan. Alles lijkt op zijn plaats te vallen. Wanneer je bang bent om weer te gaan drinken kan je best een tablet extra nemen.

Ik zit echt heel hoog met de Baclofen, rond de 150 mg, maar ik houd het niet echt bij, neem er af en toe een.

Blijf vooral hier posten!
pi_105646497
Minder goed nieuws....gisteren had ik mezelf niet onder controle. Een aantal vervelende zaken die gebeurd waren die dag + 's avonds het bezoek van een vriendin hebben me doen grijpen naar drank met als gevolg een paar biertjes en een fles wijn opgedronken. Ik had mezelf niet meer in de hand, ik voelde het gewoon dat ik weer niet kon stoppen en stiekem nog wat meer ging drinken, verschrikkelijk!

Nu zit ik hier niet al te fris en met een schuldgevoel, het ging eens drie dagen goed....Ik haat mezelf!

Doelstelling voor vandaag : van de drank afblijven en proberen me over dat schuldgevoel heen te werken. Soms wou ik dat er een wereld was waar er geen alcohol bestaat!
pi_105646555
Maakt niet uit man! Je bent pas net bezig. Je moet wachten op het moment dat je er gewoon helemaal niks meer om geeft en de behoefte niet meer hebt, dat gaat niet zo heel erg snel hoor.

Op den duur krijg je zulke hoeveelheden niet meer weg, puur omdat het gewoon niet meer smaakt. Gewoon langzaam ophogen tot je dat bereikt hebt. Eigenlijk hoef je er gewoon helemaal niks voor te doen.

Heb je dat boek van Ameisen al gelezen? Is eigenlijk verplichte kost.
pi_105654783
Hi Bonno,

Bedankt voor de bemoedigende woorden, dat doet deugd, vooral als je jezelf een mislukking vind zoals nu weer.

Het is voor mij nog steeds moeilijk te geloven dat je vanzelf geen behoefte meer zal hebben om te drinken of toch niet om door te drinken. Als ik lees, gewoon langzaam opbouwen en het komt vanzelf, heb ik zoiets van man, dat kan toch niet, dat is dat spul verplicht voer voor iedere verslaafde. Enkel door jullie getuigenissen blijf ik het geloven, alhoewel het op momenten zoals vandaag is het extra moeilijk. Maar goed, met 35 mg per dag mag ik geen mirakels verwachten waarschijnlijk.

Ja, ik heb het boek gelezen van Ameisen, ik bewonder zijn openhartigheid! Weet er trouwens al iemand hoe het gaat met het onderzoek die in Nederland gestart is naar Baclofen?

Nog een praktische vraag, hoe verander ik mijn wachtwoord?
pi_105657713
Je hoeft echt niet ineens te stoppen met drinken, dat je ervan bewust bent is al de belangrijkste stap die je genomen hebt. Je bent echt geen mislukking. Heb vertrouwen. Die 35 mg doet nog niet zoveel.

Ik kon dat ook niet geloven. In het begin gaat het met pieken en dalen. Op den duur kan het dat je een beetje euforisch gevoel krijgt en daar moet je ff doorheen. Ik zelf ben te snel gegaan met ophogen, met alle vervelende gevolgen van dien. Probeer rustig eens door te gaan tot zo'n 150 mg.

Dit spul hoort ook verplicht te zijn voor verslaafden en ik weet zeker dat heel veel andere mensen met psychische klachten hier heel veel aan zouden hebben. Zelfs stotteraars, mensen met paniekaanvallen, depressievelingen enzovoorts. Ik zeg altijd dat ze het in het kraanwater zouden moeten mengen. Maar de verslavingszorg wil er niks van weten, die zijn bang voor hun baan waarschijnlijk. Want het is ook echt een wondermiddel.

Je wachtwoord wijzigen doe je door rechtsboven op "profiel" te klikken en dan onderaan staat "wachtwoord wijzigen".
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:40:36 #125
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_105661199
overmoedige en sterke verhalen, nonchalantheid met de dosis behoren ook tot de bijwerkingen van Baclofen .
Op dit soort verhalen zit een beginneling, denk ik niet te wachten.

@ jerommeke je gaat goed, ik stond al droog bij 30mg p/d en zit al ruim een jaar op maar 60mg p/d.

succes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')