abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103107325

In dit topic komen mensen samen die verslaafd zijn aan alcohol, blowen, GHB, cocaïne of medicijnen. Je zal hier succesverhalen lezen van mensen die met het middel Baclofen (Lioresal) zonder al teveel moeite gestopt zijn met hun verslaving en een totaal nieuw leven opbouwen.

Artikel over Baclofen op Wikipedia (klik op de spoiler):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze lazen het boek “het einde van mijn verslaving” van de Franse Cardioloog Olivier Ameisen. Deze man was jarenlang zwaar verslaafd aan drinken (comazuipen). Hij stopte, na zelf geëxperimenteerd te hebben met het middel Baclofen voorgoed met drinken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In dit topic beschrijven mensen hun weg en ervaringen naar het einde van hun verslaving. Neem de tijd en lees alle topics eens door, je zal versteld staan van de succesvolle verhalen die users hier beschrijven.

Baclofen is een eeuwenoud middel. Het wordt gebruikt voor mensen met spasmen. Omdat er geen patent meer op het middel rust wordt er geen onderzoek meer gedaan. Het middel zelf is zeer goedkoop.

Baclofen zelf is niet verslavend. Het zorgt voor rust in je lichaam, waardoor veel mensen de rust niet meer hoeven te zoeken in verslavende middelen.

Veel mensen hebben moeite om dit middel voorgeschreven te krijgen. Veel huisartsen en vooral hulpverleners bij de reguliere verslavingszorg staan niet open voor dit experiment omdat er geen onderzoek gedaan is om Baclofen voor te schrijven als middel tegen verslavingen. Het is jammer, maar je moet dus gewoon geluk hebben dat je huisarts je de kans geeft om hiermee te beginnen.
Stap naar je huisarts en neem zoveel mogelijk informatie mee. Print de Openingspost van dit topic uit. Print het wikipedia-artikel uit en bestel het boek van Olivier Ameisen bij Bol.com. Neem iemand mee die dicht bij je staat, samen sta je sterk. Probeer je huisarts te overtuigen dat het beter is om dit middel te gebruiken dan nog (jarenlang) door te gaan met je middelenmisbruik Stel voor dat je een verklaring tekent waarin je zegt dit op eigen risico te doen en de huisarts niet verantwoordelijk is.

Wanneer je huisarts voet bij stuk houdt, probeer dan eens in contact te komen met een andere huisarts.

Vraag nooit aan users in dit topic om iets te regelen, dit wordt absoluut niet gewaardeerd!

Volgens de bijsluiter:
“Startdosis: 15 mg per dag. Verhogen van dosis: + 15 mg om de 3 dagen tot de meest geschikte dosis is bereikt.”

• Dag - 01, 02, 03: - 3 x 05 mg = 15 mg
• Dag - 04, 05, 06: - 3x 10 mg = 30 mg
• Dag - 07, 08, 09: - 3x 15 mg = 45 mg
• Dag - 10, 11, 12: - 3x 20 mg = 60 mg
• Dag - 13, 14, 15: - 3x 25 mg = 75 mg

Het beste is om dan eens een tijdje op de laatste dosis te blijven. Maar voel je je niet lekker, gaat het te snel, doe dan een stapje terug en blijf op de dosis die goed voelde. Je hoeft niet op te hogen. Sommige mensen voelen zich perfect bij weinig, anderen voelen zich pas goed bij een hele hoge dosis. Omdat er geen richtlijnen zijn en er geen onderzoek naar gedaan is zal je dus vooral naar je eigen lichaam moeten luisteren. Je kan ophogen, maar meestal is 150 mg toch echt de max.

Belangrijkste is dat je niet te snel gaat met ophogen en in het begin je schema aanhoudt. Maak een schema in Word of houd het bij in een schriftje.

Het blijft experimenteren. Je kan ook eens proberen om vaker per dag kleinere dosis te nemen.

Na een tijdje zal je als het goed is merken dat je gewoon geen zin meer hebt in je middelenmisbruik. Er gaat een wereld voor je open. Je zal op den duur zelfs een gevoel van pure innerlijke rust ervaren.

In dit topic vinden we steun bij elkaar. Je vindt hier veel verschillende mensen, van jong tot oud, met verschillende verslavingsproblematieken. Door je verhaal hier op te schrijven help je jezelf en natuurlijk weer anderen. Het is heel fijn om steun van elkaar te krijgen.

[ Bericht 57% gewijzigd door Daniel1976 op 18-12-2011 15:46:54 ]
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_103107360
Oh, het was heel simpel.. :@

Bij deze dus deel 5.

Ik hoop op een interessant new chapter!

Ciao Maxum
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:52:33 #3
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_103107518
Waar te halen? OP niet gelezen.

Thnx

[ Bericht 38% gewijzigd door Keith_Bakker op 15-10-2011 11:04:21 ]
pi_103107638
Goeiemorgen Keith (the real one?)

Baclofen (geen snoepjes :P ) is te halen uitsluitend op recept bij een arts of psychiater.

Het middel werkt wonderbaarlijk goed!

Mag ik vragen waar je aan bent verslaafd?

Ciao Maxum

[ Bericht 9% gewijzigd door Maxum op 15-10-2011 17:34:39 ]
pi_103108556
Een nieuw topic, aangemaakt door Maxum :7

Nieuwe ronde, nieuwe kansen....

Keith Bakker zit toch in de gevangenis? :D
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:13:51 #6
338340 88-4
Last van de tijd
pi_103110857
Is het middel zelf niet verslavend? Hoe lang moet je het gebruiken?
De tijd dringt, het einde nadert. De dagen tikken weg.
En dan... verschijnt hij.
Hij kijkt je recht aan en lacht.
Die lach is het laatste wat je hoort.
pi_103111409
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:13 schreef 88-4 het volgende:
Is het middel zelf niet verslavend? Hoe lang moet je het gebruiken?
Levenslang in theorie. Het middel zelf is niet verslavend maar het effect op bepaalde receptoren zorgt voor de werking. Je kunt niet zomaar stoppen en al zeker niet ineens. De theorie erachter is ook dat verslaving 'erfelijk' is en je het hiermee kunt onderdrukken.
Neem dit medicijn weg, zorg voor 'ideale' omstandigheden en je bent gewoon weer het haasje. Ik geloof zelf ook dat dit zo werkt overigens maar bewezen is het (nog) niet. ;)
pi_103116499
@ 88-4

Nee, het middel zelf is niet verslavend. Maar mijn psych zegt dat het aan te raden is dit wel een paar jaar te gebruiken. Mocht je dan, eenmaal gestopt zijn met Baclofen, en toch weer terug vallen in 'je oude' patroon', dan moet je de Baclofen opnieuw gaan gebruiken. Maar het is absoluut niet per se voor de rest van je leven. Als je ermee begint moet je het rustig opbouwen, als je er weer mee stopt, rustig afbouwen. Het is trouwens ook best wel even experimenteren met Baclofen voordat je de juiste dosering te pakken hebt. Het verschilt van persoon tot persoon. De een is al met 40mg pd van zijn verslaving genezen, de ander pas bij bv 150mg pd. Een beetje 'trial and error' dus.

Ciao Maxum

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 15-10-2011 17:36:03 ]
pi_103123469
Ik ben liever de rest van mijn leven verslaafd aan de Baclofen, dan aan de drank en de drugs. Als het al verslavend zou zijn dan. Want zonder dat middel kom je zeer moeilijk van de drank af. Alcoholist ben je voor de rest van je leven.

Verder heeft het op mij zo'n goede werking dat ik geen ADHD medicijnen meer nodig heb, die ik eigenlijk wel de rest van mijn leven had moeten slikken.

Binnen een paar maanden zijn al mijn problemen waar ik al twintig jaar mee rondliep als sneeuw voor de zon verdwenen 8-)
pi_103123747
Eind juli, slaap je al wat beter tegenwoordig?
pi_103126835
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:25 schreef Bonno het volgende:
Eind juli, slaap je al wat beter tegenwoordig?
Nope, gaat alleen maar slechter en slechter. Ik begin nu ook overdag zomaar in slaap te vallen. :X
Als ik langer slaap dan 2/3 uur dan is dat echt van pure uitputting... :')

@Maxum: voor mezelf kan ik wel zeggen dat het levenslang nodig is. Het onderdrukt namelijk niet alleen een craving maar zorgt ook voor rust in het koppie, ook oorzaak van het oorspronkelijke middelen misbruik. ;)
pi_103127827
Ja maar zou je niet eens iets gaan halen om te kunnen slapen?

Ik heb wat jij omschrijft ook een tijd gehad, tegenwoordig neem ik een paar uur voor het slapen gaan geen Baclofen meer en dat gaat goed.
pi_103128220
Nou ja ik heb al een benzo gehad van de HA maar dat is natuurlijk geen oplossing. Ik zat hem ook heel raar aan te kijken toen hij Temazep...... op aan het schrijven was. _O-
Zuip je niet meer krijg je dat voorgeschreven, op een kromme manier wel humor op zich. ^O^

Ik zal die melatonine in hoge dosering nog eens proberen (zo maar even aanvragen) en misschien niet al te kort voor het slapen gaan (wanneer dat is is dus het probleem |:( ) de laatste dosis bac nemen. Ik word soms wel moe hoor maar 's nachts ben ik gewoon klaar wakker.
Als ik ga slapen ergens tussen 1:30 en 4 uur ben ik na hooguit 2 uur weer wakker en daarna al met al nog een uurtje hooguit wat hazenslaapjes verder en de (werk)dag begint weer. :{
pi_103129347
Geloof mij nou, je moet om nozinan en promethazine vragen, ik doe het daar super op. Je went er niet aan en hebt er niet steeds meer van nodig. Ook is het absoluut niet verslavend. Je kan het probleemloos jarenlang gebruiken en het geeft geen bijwerkingen verder. Melatonine werkt in ieder geval niet. Gooi dat eens op bij je huisarts! Je zal heerlijk slapen, echt.

Heb je last van woelen en je benen als je in bed ligt? Ik heb dat toen ik begon ook gehad. Dan ging ik maar achter mijn laptop zitten, half slapend. Ik kon overal slapen, behalve in bed. Hoeev Baclofen slik je nu?
pi_103129712
sorry foutje
pi_103130668
Ik ben op de datum van mijn nick begonnen met 15mg en zit nu op het tienvoudige al een tijdje. Woelen e.d. heb ik niet echt last van, het is meer dat ik gewoon niet weet wanneer het moment van inslapen komt. Ik ken en herken het dus niet.
Ik ga uiteindelijk maar liggen wachten in bed tot ik weg ben en dan ben ik na korte tijd weer klaar wakker. Overdag ben ik dan soms zo moe dat het lichamelijk niet meer wil. Het koppie wel maar goed. :')
Ik zal nog eens kijken maar ik heb het al eerder opgezocht en dat was wat lastig te combineren met het (werk) ritme wat ik heb. ;)
pi_103131296
Interessant dit, werkt dit voor alle middelen? En ook voor een rasechte polygebruiker?

Ben nieuwsgierig geworden, ben zelf er huiverig om mijn verslaving op te lossen met andere meds. Dat is in mijn ogen het probleem opschuiven, maar wie nie waagt wie nie wint zeg ik maar.

Mijn probleem is dat ik al eigenlijk een flinke tijd ervan af ben (voornamelijk amfetamine, maar de rest maakte mij ook niet uit). Maar bij tijd en wijlen gaat het weer flink mis en dan stopt het weer een poos omdat er iemand in mijn naaste omgeving erachter komt, maar dan komt de drang weer en die kan ik dan absoluut niet meer onder controle houden en dan moet ik wat hebben maakt niet uit wat (alcohol daargelaten).

Zou di medicijn wat voor mij zijn of toch maar wat meer ruggegraat kweken? Al is dat wel erg kort door de bocht.

Misschien wel handig om te weten dat ik inmiddels drie keer ben opgenomen, en ik zelfs dan nog aan mijn behoeftes kon voldoen, terwijl ik zeker wel wil, maar gewoonweg niet kan.
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
pi_103140004
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:00 schreef 2772011 het volgende:
Ik ben op de datum van mijn nick begonnen met 15mg en zit nu op het tienvoudige al een tijdje. Woelen e.d. heb ik niet echt last van, het is meer dat ik gewoon niet weet wanneer het moment van inslapen komt. Ik ken en herken het dus niet.
Ik ga uiteindelijk maar liggen wachten in bed tot ik weg ben en dan ben ik na korte tijd weer klaar wakker. Overdag ben ik dan soms zo moe dat het lichamelijk niet meer wil. Het koppie wel maar goed. :')
Ik zal nog eens kijken maar ik heb het al eerder opgezocht en dat was wat lastig te combineren met het (werk) ritme wat ik heb. ;)
Die combinatie is prima te doen. Ik ben jarenlang om 4.00 uur opgestaan. Zaak was dan om een uur of 20.00 een halve te nemen en dan om 21.00 uur naar bed, dan kon ik gewoon naar het werk. Eerste uur een beetje moe, maar dat is altijd beter dan wanneer je maar een uur of twee/drie slaapt natuurlijk. Ik probeer je niet aan die pillen te helpen, je moet het zelf weten, maar het is in mijn ogen wel een goede oplossing die het proberen waard is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:12 schreef afraid_tech het volgende:
Interessant dit, werkt dit voor alle middelen? En ook voor een rasechte polygebruiker?

Ben nieuwsgierig geworden, ben zelf er huiverig om mijn verslaving op te lossen met andere meds. Dat is in mijn ogen het probleem opschuiven, maar wie nie waagt wie nie wint zeg ik maar.

Mijn probleem is dat ik al eigenlijk een flinke tijd ervan af ben (voornamelijk amfetamine, maar de rest maakte mij ook niet uit). Maar bij tijd en wijlen gaat het weer flink mis en dan stopt het weer een poos omdat er iemand in mijn naaste omgeving erachter komt, maar dan komt de drang weer en die kan ik dan absoluut niet meer onder controle houden en dan moet ik wat hebben maakt niet uit wat (alcohol daargelaten).

Zou di medicijn wat voor mij zijn of toch maar wat meer ruggegraat kweken? Al is dat wel erg kort door de bocht.

Misschien wel handig om te weten dat ik inmiddels drie keer ben opgenomen, en ik zelfs dan nog aan mijn behoeftes kon voldoen, terwijl ik zeker wel wil, maar gewoonweg niet kan.
Hoi, welkom!

Ik gebruikte ook alles wat je maar kon bedenken. Heel veel ritalin, oxacepam, drank en drugs. Bij mij hielp het tegen alles, behalve blowen. Al ben ik nu ook daarmee gestopt. Het enige dat ik nog doe is dagelijks twee of drie flesjes bier drinken. Je zou eens de topics terug moeten lezen en dat boek van Ameisen moeten lezen. Verder kan je het natuurlijk gewoon uitproberen.

Verslavingen komen door onrust in je hoofd en je lichaam, die onrust neem je weg met Baclofen. De eerste stap heb je al genomen door toe te geven dat je verslaafd bent.

Ik denk trouwens dat Baclofen voor meerdere mensen veel kan doen. Bijvoorbeeld angststoornissen en depressiviteit. Het vlakt je ook niet af zoals sommige andere middelen doen.
pi_103140166
Dank je voor je antwoord, zal de topics eens doorlezen en het boek bestellen,

En het toegeven was niet zo moeilijk dat was wel duidelijk, als je aan een stereotype junk denkt qua looks dan was ik dat wel.

Maar goed naar 8 jaar zwaar verslaafd te zijn geweest ben ik nu 2 jaar bezig om clean te blijven. en als ik nu gebruik, Gebruik ik niet omdat ik mij kut of ellendig voel, maar meer omdat ik de spanning mis ofzo.

Maar wat ik al eerder heb aangegeven is het probleem niet voor uitschuiven? Stoppen met drugs met andere drugs?

Stoppen met bruin is logisch dat je dat doet met methadon en alcohol met librium. Ik weet het niet dus vraag maar raak hoor :-)
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
pi_103140454
Je mag vragen zoveel je wilt! Daarom posten we hier ook met veel Baclofengebruikers. De vraag die je stelt over het stoppen met middelen door iets anders te nemen is al heel erg vaak gesteld (niet dat het erg is om die vraag nog eens te stellen hoor). Kijk eens onderaan in het vorige topic.
pi_103141659
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 08:44 schreef afraid_tech het volgende:
Maar wat ik al eerder heb aangegeven is het probleem niet voor uitschuiven? Stoppen met drugs met andere drugs?
Mag ik even advocaat van de duivel spelen? O-)
Waarom stellen met name poly gebruikers deze vraag? Al zou je een rits middelen vervangen door dit dan heb je toch al winst? ;) Ook hebben ze nooit moeite het 'gat' van het ene op te vullen met een downertje of uppertje aan de andere kant maar dit is eng? Je moet idd stoppen met alle gebruik van andere middelen maar dat is toch wat je wil? Moet je het wel echt willen natuurlijk. :+

Toegeven, beginnen en accepteren dat je het niet kan. Ik weet dat sommigen er wel bij blijven gebruiken maar persoonlijk vind ik dat gewoon link, dat is een beetje als terugkomen bij je ex. Het is niet voor niks de eerste keer misgegaan. _O-
Stel jezelf de juiste vragen, geef daar eerlijk antwoord op en als je denkt dat dit is wat je wil moet je er met volle overtuiging aan beginnen. Ergens in dat traject krijgen we allemaal het gevoel zonder te kunnen en dat is het punt waarop je keuzes moet gaan maken, iedereen kan namelijk zonder. ^O^
pi_103141796
Dat is inderdaad wel een goeie, en heb mij die vragen ontzettend vaak gesteld en elke komt er uit dat ik wel wil. en mij er 100% voor inzet. en dan gaat het een maandje of wat goed en dan komt die klote drang weer, en soms kan ik hem weerstaan en soms gaat het weer mis, helaas als het mis gaat dan ben ik erg goed in overdrijven.

maar goed genoeg over mijn gezeik :P.

ik moet eerlijk zeggen heb de topics nog niet doorgelezen, maar een klein stukje. Ik las over een euforisch gevoel is het dan niet een te grote verleiding om meer te pakken?
pi_103142076
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:11 schreef afraid_tech het volgende:
ik moet eerlijk zeggen heb de topics nog niet doorgelezen, maar een klein stukje. Ik las over een euforisch gevoel is het dan niet een te grote verleiding om meer te pakken?
Nee. Dat gevoel is absoluut niet hetzelfde als gebruik van bepaalde middelen. (ik ken het gevoel wel hoor, heb wel meer jeugdzondes op mijn kerfstok al is alcohol de enige die is blijven hangen). ;)
Je kunt het niet 'regelen', niet zoals met een snuifje coke oid. Het gevoel is ook meer iets van je heel prettig en rustig voelen, geen kater meer en meer grip op je leven althans bij mij dan.

Het verdwijnt ook weer hoor maar dan ben je wel van de rest af. ^O^
Combi gebruik is alleen heel lastig met baclofen dus de vraag die je je moet stellen is of je wel echt wil stoppen. Je blijft namelijk 'ziek' en onderdrukt alleen eea, ik weet dat anderen daar anders over denken maar 'genezen' doe je als verslaafde imho nooit. Je hebt er alleen een hele goede vriend bij die je net even door moeilijke periodes heen kan helpen en zorgt dat die drang tot gebruiken weg is. Je zult ook echt een knopje in je hoofd om moeten zetten en dat moet je zelf doen. Uiteindelijk blijft het gewoon een combinatie van willen en doen.
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:37:08 #24
268070 DeKleineBaas
De Kleine Baas Is Hier !!
pi_103142322
Ik heb even de op gelezen .
Maar is dat baclofen Niet gewoon een vervangen van het verslavende middel.
Waar iemand op dat moment last van heeft.
Bv iemand met een cokeverslaving gebruikt geen coke meer omdat hij van baclofen ook een euforis gevoel krijgt ?
En moeten ze dit dan blijven slikken tot ze sterfen ?
Groot Geworden Door Klein Te Blijven !!!
pi_103142371
Anders lees je de rest ook even en tegen spelfouten werkt het niet. :+
Om dat maar even voor te zijn. :P
pi_103142380
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:37 schreef DeKleineBaas het volgende:
Bv iemand met een cokeverslaving gebruikt geen coke meer omdat hij van baclofen ook een euforis gevoel krijgt ?
ik zal al lang blij zijn als die verdomde cravings maar eens weg zijn, en wat ik er van begrepen heb is dat het euforische gevoel in het begin is en later verdwijnt, maar ik ben geen expert, dat zal voor mij al een enorme winst zijn.
pi_103143578
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:39 schreef afraid_tech het volgende:

[..]

ik zal al lang blij zijn als die verdomde cravings maar eens weg zijn, en wat ik er van begrepen heb is dat het euforische gevoel in het begin is en later verdwijnt, maar ik ben geen expert, dat zal voor mij al een enorme winst zijn.
Na een tijdje heb je genoeg van dat euforische gevoel en nog iets later komt het besef dat je zonder euforie juist heel erg gelukkig bent. Dan leer je ineens jezelf kennen.

Die cravings verdwijnen zolang je Baclofen gebruikt. Baclofen zorgt voor pure innerlijke rust.

quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:37 schreef DeKleineBaas het volgende:
Ja nou uhh, zo blijfen we besig. lees je eerst eens in!
  zondag 16 oktober 2011 @ 18:01:41 #28
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103154161
Hallo allemaal, heb even teruggelezen en wil graag even reageren.
Eventueel stoppen met Baclofen is niet aan te raden daar je geheid terugvalt in je oude patroon.
Wat aangeraden wordt is dat je gaat zitten (evt.) op een onderhouds dosis, die meestal schommelt tussen 30 en 80 mg. verdeelt over de dag (per persoon verschillend uiteraard).
Baclofen is NIET genezend maar een "trekremmer/stopper !

Dan over het "euforische" gevoel ? Weet niet wat hiermee bedoeld wordt maar ik heb nog nooit dat hemelse gelukkigmakende of hallucinerend gevoel gehad met/door Baclofen (als dit ermee bedoeld wordt ? )
Uiteraard ben ik hartstikke blij met dit middel, geen stress meer, rust in m'n hoofd, geen pammetjes en ik slaap prima (liefst s'avonds, vlak voor het slapen, niet innemen) en dan niet te vergeten: één jaar droog !
Moet ik een ander gevoel ervaren, laat het me dan even weten aub.

Hoe langer je Baclofen gebruikt, des te meer zie/ voel je wat het met je doet en dat is véél meer dan je denkt. Kan hier wel over door gaan maar je zal het zelf ondervinden/ervaren.

Groetjes

Verder durf ik te stellen dat Baclofen NIET verslavend is, je kan stoppen wanneer je wilt, je lichaam/geest vraagt er niet om.
pi_103180897
Hai allemaal, na al die verhalen toch maar even een reactie /update van mij. Herkende het euforische gevoel ook nooit, maar weet nu dat ik me in het begin van backlo-gebruik happier voelde dan nu. Weet dat niet aan de baclo, maar aan het feit dat ik niet meer hoefde te drinken. Het"" gewone"leven heeft haar loop nu weer gekregen en dat is oke, maar dat betekend ook weer momenten van levensvragen en ontevredenheid. Het grote verschil is dat het me niet razend depri maakt en dus zorgt voor alcohol misbruik. Heb af en toe op een feestje een glas wijn gedronken, maar dat smaakte me niet eens!!! Gisteren voor het eerst sinds lang even wezen stappen en alleen maar frisdrank gehad, TOP!!!!!
De vragen die er gesteld worden over verslavend zijn houden mij wel bezig, want ik merk wel een groot effect op mijn spieren en heb 's nachts soms daar ook last van. Slaap wel weer oke. Voor mij werkt 5 mg melatonine altijd prima!!! Had voorheen ook phenergan en kon daar na jaren in een keer mee stoppen, dus wat Bonno zegt klopt zeker.
Hoop toch dat Keith bakker niet de echte is. Heb hem een keer ontmoet op een uitzending over verslavingen en moet zeggen dat ik niet gecharmeerd was. En waar hij voor in de bak zou zitten zorgt ook dat hij van mij hier weg mag blijven. Misbruik maken van de kwetsbaarheid van de verslaafde mens!! Dank je voor mij een ander.
Nou iedereen sukses met alles wat moeilijk is, tot de vlgd keer. w/
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:46:52 #30
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103181109
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:40 schreef saine het volgende:

Hoop toch dat Keith bakker niet de echte is.
Natuurlijk is dat niet de echte.

Ik vroeg me trouwens iets af: ik zie dat er hier mensen posten die met het gebruik van dit middel nog steeds alcohol drinken, ondanks dat dat hun verslaving is. Werkt dat niet contraproductief en hou je daarmee zelf niet het verslavingsvlammetje levend?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_103181403
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet de echte.

Ik vroeg me trouwens iets af: ik zie dat er hier mensen posten die met het gebruik van dit middel nog steeds alcohol drinken, ondanks dat dat hun verslaving is. Werkt dat niet contraproductief en hou je daarmee zelf niet het verslavingsvlammetje levend?
Ik drink bijna dagelijks een paar flesjes bier, is meer uit gewoonte. Als ik er echt zes drink ga ik me heel erg klote voelen en heb ik de volgende dag een enorme kater.

Als ik ergens op bezoek ga kan ik ook gewoon een pilsje drinken. Dat is fijn, dan ben ik niet plotseling een geheelonthouder. Niet iedereen hoeft van mijn alcoholisme af te weten. Als je erom bekend staat graag wat biertjes te drinken en er ineens mee stopt dan zegt dat natuurlijk wel iets.

Maar eerlijk gezegd, het smaakt gewoon ook niet meer. Maar een pilsje kunnen blijven drinken was natuurlijk ook gewoon mijn doel.

En het werkt anders dan bij bijvoorbeeld Refusal. Als je dan weer eens wat wil drinken moet je echt de keuze maken om ermee te stoppen, met de Refusal dan. En dan is het einde zoek. Refusal doet echt niks tegen de zucht naar drank, maar zorgt er gewoon voor dat je ziek wordt.
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:59:52 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103181539
Dank je wel voor je antwoord!
Maar waarom iets willen blijven drinken als het niet meer smaakt? Is dat dan toch die verslaving die opspeelt? Puur om niet als alcoholist te boek te staan, lijkt mij een rare redenatie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_103182970
quote:
5s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:59 schreef Copycat het volgende:
Dank je wel voor je antwoord!
Maar waarom iets willen blijven drinken als het niet meer smaakt? Is dat dan toch die verslaving die opspeelt? Puur om niet als alcoholist te boek te staan, lijkt mij een rare redenatie.
Ik vind het wel prettig om aan niemand uit te hoeven leggen dat ik niks meer drink.

Het smaakt zeg maar anders nu. Voorheen kreeg ik echt een kick van een paar biertjes, dat gevoel is helemaal weg.

Dat je het een rare redenatie vindt snap ik. Maar goed, ik ben er zo gelukkig mee.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:14:20 #34
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103187055
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:46 schreef Copycat het volgende:

Ik deel je mening.
Bij mij ging het automatisch, het stoppen met drinken.
Ik dacht niet meer aan drank, m'n lichaam vroeg niet meer om drank, dus waarom dan de kat op het spek binden ? omdat het zo lekker is ?
Nee, je laat id. het vlammetje branden !
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:31:18 #35
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103187720
Ik vind het wel prettig om aan niemand uit te hoeven leggen dat ik niks meer drink.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bonno, denk je nou echt dat je nabije omgeving het niet opgevallen is, je gebruik dan ?
Ik denk dat ze eerder nu tegen je opkijken en respect voor je hebben als je gewoon kenbaar maakt dat je gestopt bent. ( is maar een idee hoor !)
Ik krijg alleen maar complimenten en niemand die me als een "watje" ziet.
pi_103187851
quote:
5s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:59 schreef Copycat het volgende:
Maar waarom iets willen blijven drinken als het niet meer smaakt?
Mij smaakt het nog wel maar ik drink maar 1 dag (vrije dag, weekend, hoef nergens meer naar toe etc.) in de week. Bewuste keuze en ook vasthouden aan een gewoonte echter weet ik dat ik deze combi geen ideale is.
Vervelende is namelijk dat gewone drank niet meer smaakt, enkel de wat hoger alcoholische dus dat haal ik maar heel spaarzaam in huis. Denk aan een kannonnetje en een paar gewone pilsjes voor een avond of hoogstens een flesje wijn. (zeker niet beiden!) Ik probeer er heel bewust mee om te gaan iig.

Overigens ben ik van mening dat het naast een verslaving ook een gewoonte is en iets wat je (in mijn geval) in bijna 2 decennia hebt opgebouwd leer je niet af in een maand, imho is dan de kans op terugval best groot en dat is absoluut niet om het voor mezelf goed te praten. Ik ben al van elke dag naar 1 dag in de week gegaan en op die dag drink ik nog maar de helft van mijn voorgaande dagconsumptie. ;)
Er bestaat geen 'miracle cure' en baclofen is dat ook zeker niet ondanks de jubelverhalen. Mijn ervaring is dat niet iig. Bouw zo snel mogelijk je dosis op om de craving weg te halen en ga dan met het koppie aan de slag. Geen haast hebben, een verslaving ontwricht vanalles en dat moet je punt voor punt weer op een rijtje krijgen.
pi_103198526
Ik drink lekker een pilsje als ik daar zin in heb. Ik gebruik Baclofen op mijn manier. Ik doe het hoe ik er mezelf goed bij voel en ik ben al sinds begin juni van al mijn verslavingen af. Ik ben er gelukkig mee, doel bereikt.

Kratos, tot nu toe heeft nog niemand tegen me gezegd dat ik goed bezig ben. Niemand wist van mijn verslavingen en niemand weet dat dat allemaal opgelost is.
  maandag 17 oktober 2011 @ 18:19:06 #38
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103199831
Knap Bonno, houden zo, wat niet weet wat niet deert.
Succes verder.
pi_103252338
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:33:32 #40
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103370421
Hallo 2772011,

zie dit schrijven niet als commentaar of aanval op...maar gewoon als vraag in het algemeen !

Zoals je schrijft, die ene weekend-dag, drink je al veel minder als voorheen, doe je dat bewust of zou dat misschien komen omdat baclofen de alcohol zodanig versterkt zodat je eerder vol zit ?
Is maar een vraag hoor !
Mijn ervaring hiermee is dat ik na één à twee biertjes het écht wel duidelijk voel in m'n hoofd en ook gewoon niet verder wil/kan drinken, terwijl ik in m'n drankperiode hier minstens een liter vodka of jenever met de nodige bieren voor nodig had en gewoon doordronk tot.....
Vindt het knap dat je het zo doet (echt waar)
Ben benieuwd naar andere ervaringen.

Groetjes en succes allemaal..
pi_103375003
Hallo Donia/Allemaal,

Ik heb de docu Rain in my heart" gezien! De maker heeft zeer goed weergegeven hoe uitzichtloos het is voor verslaafden. De verhalen die verteld worden herken ik uit mijn opnames. In eerste instantie dacht ik dat deze verslaafden veel verder heen waren dan ik, maar toen zag ik toch een aantal dingen die in herken......zeer confronterend!!!

Mijn trek is nog best groot, en dat met 150 mg. Ik heb 1 november weer een afspraak met de psychiater van de VNN, dan maar eens overleggen of verhogen nog zin heeft. Ik ga het in ieder geval proberen.

Wat ik op dit moment wel merk is dat mijn persoonlijkheidsstoornis, voornamelijk onzekerheid naar andere mensen toe, een stuk minder heftig is. Helaas heeft het verder geen positief effect op mijn depressieve klachten.

Dit weekend weer in mijn eigen appartement, voor het eerst, maar eens kijken hoe dat gaat, mocht ik wel terugvallen, dan hoop ik dat het door de baclofen niet te heftig wordt.

Groeten en succes, Martijn
pi_103380262
Hoi allemaal,

Heftig hè Martijn, die docu. Vooral die man die zo geel was, die hebben ze helemaal opgeknapt en hij verlaat de kliniek en begint gelijk weer heftig te zuipen (wodka geloof ik).
Ongelooflijk.
Martijn, ik zou nog doorgaan met ophogen hoor, sommige mensen hebben nu eenmaal meer baclofen nodig dan anderen.
Positief blijven, het gaat vast lukken als je in je appartement bent. :Y Succes!

Ameisen schreef over die dierproeven met baclofen, het gewicht x 3,6mg. Hij pastte dat ook op zichzelf toe. Als ik dat zou doen kom ik uit op 230mg/dag. Ik weeg rond de 65 kg. Ik hoop niet dat ik zoveel moet innemen, denk ook niet dat mijn huisarts zoveel gaat voorschrijven.

Kratos, bij jou heeft de baclo echt heel snel gewerkt. Maar je ziet dat de doseringen heel verschillend zijn en ook de effecten van een paar glazen drank.

Updeetje van mij: de huisarts had een paar weken geleden gezegd dat hij 70mg wel genoeg vond om op uit te komen. Ik wist al dat dat niet genoeg zou zijn want ik had al op 65 gezeten. Enfin, Vandaag moest ik hem bellen hoe het ging en voor meer baclofen, volgende week is hij met vakantie.
Ik zei dat het goed ging, al minder dronk maar nog wel last van cravings heb, zeker met stress. Mijn eetlust is verbeterd en ik heb eigenlijk nauwelijks bijwerkingen, behalve soms een licht hoofd en trillende spieren in mijn ene been. Spierpijn had ik al pré baclofenperiode, komt vanuit mijn onderrug over mijn achterste naar mijn bovenbenen. Vooral als ik van de bank 's-avonds af kom of uit bed. Maar ook met huishoudelijk werk zoals dweilen en zware dingen tillen. Maar goed, daar kan de baclo niks aan doen.

Ik vroeg ook om 25mg tabletten en zowaar, zonder morren heb ik nu 60x25 mg en weer 90 x 10mg *O*

Ik zit nu op 75 mg en ga richting 100mg. Ik drink nog wel maar kan het langer uitstellen en heb ook weinig last van de wijn of een kater de volgende morgen. Komt ook omdat ik er niet vroeg uit hoef.

Wat ook anders is nu, is dat ik geen afkickverschijnselen meer heb zoals zweterig aan het eind van de dag, droge lippen en hele droge mond.

Fijn dat ik nu verder mag ophogen, ik hoop dat het doel nu snel bereikt wordt.
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_103381630
Goed dat jullie zo mooi bezig zijn. Ik heb dit topic eens helemaal doorgelezen en kom erachter dat jullie heel normale mensen zijn. Vat het niet negatief op maar bij alcoholisten heb ik al snel het zwervers-stereotype voor mij. Ik heb nu ook het ideedat dit veel vaker voorkomt dan ik denk en dat dit ook op mij werk en omgeving zichtbaar zou moeten zijn. Hoe kan ik dit herkennen?

Eyeopener dit. Respect ook voor het volhouden. Ik ben aan niets verslaafd en bemerk dat ik daar heel gelukkig mee moet zijn. Alhoewel het voor
mij heel normaal is en ik mij jullie gevoel ook maar slecht kan voorstellen

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2011 18:01:58 ]
pi_103383892
TheFrankey, het is vaak niet herkenbaar op het werk. Ik had wel vroeger een leidinggevende die tussen de middag met een collega de kroeg indook. Hij stonk in ieder geval 's-middags naar bier. Op een gegeven moment ging het niet meer en werd hij ergens anders geplaatst.

Veel mensen functioneren prima terwijl ze alcoholist zijn tenzij ze gaan verzuimen door zich ziek te melden.

Wij zijn zeker normale mensen, We hebben werk, een leven dat we beter op de rails krijgen dankzij de baclofen, en zijn geen van allen zwervers. Jij hebt een beetje het daklozentype voor ogen. Persoonlijk ken ik die alleen uit films en documentaires. Alcoholisten en junks die echt alles kwijt zijn. Heel triest.

Ga maar eens het boek van Bram Bakker lezen "Zucht", daar lees je over allerlei verslavingen, alcohol is er maar eentje van. Je kunt ook seksverslaafd, dropverslaafd, gokverslaafd etc. etc. zijn.

Gr.

[ Bericht 0% gewijzigd door Donia op 21-10-2011 20:06:40 ]
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:15:17 #45
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103400006
Hay Donia, fijn dat het stukkie bij beetje de goede kant op lijkt te gaan. Kwestie van volhouden nu.
Wat mijn persoontje betreft qua "snelle werking" heeft natuurlijk niet alléén met baclofen te doen maar moet erbij zeggen dat mijn "motivatie van willen/moeten stoppen" hierin een doorslag-gevende rol heeft gespeeld.
In het begin dronk ik ook door, meer uit gewoonte en eigenwijzigheid, tot ik besefte dat baclofen wel degelijk hielp, het was kiezen of delen. Mijn knop was gelijk om, misschien ook omdat ik te diep in de shit heb gezeten door de drank.
Wat ik veel bespeur is dat veel gebruikers van baclofen er toch bij willen drinken, alzij het in mindere en voor hen acceptabele hoeveelheid, is hun goed recht natuurlijk, want ieder streeft naar zijn eigen doel.
Maar wat ik hier mee wil zeggen is, dat als je alcohol wil blijven gebruiken, je steeds een hogere dosis nodig hebt om je blijvende "trek" te bestrijden, je weg wordt langer lijkt mij. Op zo'n manier blijft je lichaam erom vragen. Wat Copycat zo mooi omschreef als "contraproducief" o|O (het vlammetje blijft branden ! )
Tja....een andere verklaring voor de "snelle werking" heb ik niet -O-

Succes allen.

ps.
deze posting is niet "belerend" bedoeld en ook geen "vingertje" aan/naar, is uitsluitend mijn
zienswijze.
pi_103400239
Goedenavond.

Ik ben erachter dat drank dus niet goed valt en de laatste twee weken drink ik eigenlijk nauwelijks. Ik ben trouwens volledig gestopt met blowen. Ik eet goed de laatste tijd en doe heel erg veel meer dan voorheen.

Maar je kan makkelijk een biertje blijven drinken als je dat graag wilt. Ik krijg er de laatste tijd alleen enorme koppijn van, al na vier blikjes bier. Het is toch ook de gewoonte die je moet doorbreken. Uiteindelijk heb je er niks aan blijkbaar.

Ik heb me opgegeven voor vrijwilligerswerk, twee avonden per maand.
pi_103432340
Kratos, als ik je zo lees had je het ook wel gered zonder baclofen. Zoals je het beschrijft is jouw motivatie van willen/moeten stoppen van doorslaggevende betekenis geweest.
Je kunt dan ook stoppen met baclofen, waarom medicatie slikken als het niet nodig is :?

Ik krijg geen hoofdpijn als ik drink, had ik voorheen ook niet trouwens. Misschien komt het nog als ik boven de 100mg zit. Ik zie het wel en laat de baclo zijn werk doen.

Leuk Bonno, dat je vrijwilligerswerk bent gaan doen. Ik doe het 2x per week. Er is heel veel vraag naar vrijwilligers. In bestuurswerk maar ook veel in de ouderenzorg.

Baclofen, en dus minder of geen alcohol of drugs, helpt met je energiepeil op te krikken in relatief korte tijd. Super is dat *O*
  zondag 23 oktober 2011 @ 15:23:32 #48
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103455022
Donia, natuurlijk ben ik uiteindelijk gestopt door/met de baclofen maar zonder die motivatie was het me niet gelukt, het is een combinatie van, het één kan niet buiten het ander.
Voorheen veel andere medicatie gehad welke niet hielpen, daar word je moedeloos van en dan toch doorzoeken want ik zal "stoppen"...en..het zal me lukken, dat noem ik "motivatie"
De motivatie van een "stopper" ligt denk ik dan ook hoger/anders dan bij een "minderaar", want die wil z'n gebruik niet helemaal opgeven.
Ik kan niet minderen !! want dan ga ik geheit weer op m'n bek.
De werking van baclo. bij minderaars lijkt me dan anders en meer op langere duur en met hogere dosis voor gewenst resultaat, kan het mis hebben maar lijkt me logisch, toch.....

Succes :W

ps. die pijn in je hoofd komt wel en nog veel meer :P
pi_103480056
Hai Kratos en dnia. Ook ik wilde helemaal stoppen, maar kreeg dat na alle behandeling en therapie zonder baclo niet voor elkaar. Nu met 60 mg baclo en mijn motivatie lukt het wel.
Ik vermoed inderdaad dat Kratos gelijk heeft, dat stoppen ervoor zorgt dat je minder baclo nodig hebt.
pi_103484625
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:33 schreef Kratos58 het volgende:
Hallo 2772011,

zie dit schrijven niet als commentaar of aanval op...maar gewoon als vraag in het algemeen !

Zoals je schrijft, die ene weekend-dag, drink je al veel minder als voorheen, doe je dat bewust of zou dat misschien komen omdat baclofen de alcohol zodanig versterkt zodat je eerder vol zit ?
Is maar een vraag hoor !
Mijn ervaring hiermee is dat ik na één à twee biertjes het écht wel duidelijk voel in m'n hoofd en ook gewoon niet verder wil/kan drinken, terwijl ik in m'n drankperiode hier minstens een liter vodka of jenever met de nodige bieren voor nodig had en gewoon doordronk tot.....
Vindt het knap dat je het zo doet (echt waar)
Ben benieuwd naar andere ervaringen.

Groetjes en succes allemaal..
De hoeveelheid is random hoor. Ik heb 5 biertjes als max voor mezelf, gewoon omdat het kan. Baclofen versterkt idd de werking van alcohol, ik moet ook eerlijk bekennen dat ik de volgende dag dat nog wel voel maar het is ook gewoon het afleren van een gewoonte. Op zaterdag 'mag' ik van mezelf en de zondag hou ik vrij.
Vroeger dronk ik er minimaal 12 per dag... Ook als ik de volgende moest werken maar eerlijk is eerlijk, ik sliep dan wel veel eerder dan nu. :(

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 18:00 schreef TheFrankey het volgende:
Goed dat jullie zo mooi bezig zijn. Ik heb dit topic eens helemaal doorgelezen en kom erachter dat jullie heel normale mensen zijn. Vat het niet negatief op maar bij alcoholisten heb ik al snel het zwervers-stereotype voor mij. Ik heb nu ook het ideedat dit veel vaker voorkomt dan ik denk en dat dit ook op mij werk en omgeving zichtbaar zou moeten zijn. Hoe kan ik dit herkennen?

Eyeopener dit. Respect ook voor het volhouden. Ik ben aan niets verslaafd en bemerk dat ik daar heel gelukkig mee moet zijn. Alhoewel het voor
mij heel normaal is en ik mij jullie gevoel ook maar slecht kan voorstellen
Herkennen van een alcoholist? Makkie! Trillende handjes. ;)
Daarnaast overmatig zweten, dranklucht, overmatig verzuim, verwaarlozing etc.

Het probleem is heel wijd verbreid overigens, je kent er vast een paar zonder dat nu te weten. :s)
Er zijn er iig veel meer dan je denkt. Nou is alcohol waarschijnlijk het grootste probleem maar onderschat ook niet hoeveel andere verslavingen er zijn...
  maandag 24 oktober 2011 @ 13:52:23 #51
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103495646
Hoi Saine, fijn je weer even te lezen.
Gaat goed met je *O* , houden zo meis !!!

Groetjes :W
  maandag 24 oktober 2011 @ 14:06:25 #52
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103496153
Hallo 2772011, bedankt voor je antwoord.
Ik slaap nu gelukkig ook nog goed maar iid. toendertijd met een lading drank op viel ik gewoon in coma en had geen pammetjes nodig.

Succes verder.
pi_103518086
Dat slapen is echt problematisch, 2/3 uur per nacht in delen van 2 maar vaker 3 of 4. Wat dat betreft verlang ik nog weleens terug. Lam in slaap vallen is ook niet alles maar elke dag tot 3/4 uur 's nachts wakker blijven, uurtje slapen, uurtje wakker, half uurtje slapen etc. etc. is ook niks.
Ik heb de melatonine 5mg inmiddels binnen maar wat een afzetters bij de apotheek hier... ¤22,- voor 30 pilletjes. Pammetjes zijn zelfs goedkoper, het moet niet gekker worden. :(
Maar even in het buitenland besteld, 240 voor nog geen ¤9 franco in huis. :D
Als ze aankomen dan, levensgevaarlijk spul natuurlijk. _O-

5mg doet het wel enigszins maar nu 2 nachten 10mg geprobeerd en dat werkt al beter. Als ik de grotere voorraad binnen heb ga ik wel even experimenteren wat nu het beste werkt. Het levert me iig al een uurtje slaap meer op en op hiervoor 2/3 uur is dat toch even 50%/33% winst. ^O^
Lijkt weinig maar ik voel me al een stuk beter. 3 uur is nog te weinig maar met 4 uur slaap kan ik redelijk toe de volgende dag. *O*
pi_103521482
Op de officiële Melatonine-site kun je niet meer dan 0,1 mg kopen en het is reteduur. Duurder dan wat je via de huisarts kunt kopen. Maar mooi dat het in het buitenland goedkoper te verkrijgen is. En dat het voor je schijnt te werken, 2772011.

Voor de baclofen hoef ik trouwens niets te betalen in de apotheek dus dat gezwets van mijn huisarts in het begin klopt ook voor geen meter.

Fijn dat het goed gaat Saine, Bonno, Kratos.

Ben benieuwd naar MartijnCS en Maxum&TramaDolletje!
pi_103532871
2772011 ik betaal bij de apotheek maar!!!! 12 euro dus jouw apotheek ligt je op. Maar waar bestel jij ze op internet, ik wil ze ook wel goedkoper aanschaffen. Ws moet je lijf er nog even aan wennen en levert het je na een paar dagen meer slaap op. Wel innemen +_ 2uur voor je gaat slapen he!! Sukses ermee.
pi_103533222
Heb het topic niet gelezen verder, maar gebruiken jullie het voor andere verslavingen dan alcohol en werkt dat? Fysiologisch/scheikundig gezien zie ik het nut van baclofen bij afkicken van een alcoholverslaving (beiden stimulatie GABA), maar bijvoorbeeld niet bij cocaine (NE, DA, 5-HT; voor de geinteresseerden). Wordt overigens zelden voor deze indicatie voorgeschreven.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_103558749
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:35 schreef ssebass het volgende:
Heb het topic niet gelezen verder.
:6
pi_103563412
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:14 schreef saine het volgende:
2772011 ik betaal bij de apotheek maar!!!! 12 euro dus jouw apotheek ligt je op. Maar waar bestel jij ze op internet, ik wil ze ook wel goedkoper aanschaffen. Ws moet je lijf er nog even aan wennen en levert het je na een paar dagen meer slaap op. Wel innemen +_ 2uur voor je gaat slapen he!! Sukses ermee.
Geen garantie dat ze aankomen he? Dat is de gok maar voor dat geld het wel waard vind ik.
Stuur maar een DM oid. Heb nog een kortingscode van $5 ook voor je. ;)

Ik neem er nu telkens 2 dus 10mg en ik kijk even aan hoe dat werkt. Ik voel me af en toe wel bezwaard, ik slik nu dan wel de 'goede' dingen (niet dat ik hiervoor iets anders gebruikte dan alcohol) maar het worden hele maaltijden zo. _O-
pi_103569735
quote:
16s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:32 schreef Bonno het volgende:

[..]

:6
Zo ruim zit ik niet in mijn tijd helaas...
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_103580253
@ ssebass

Hoi, ik gebruik het om mijn benzodiapine afhankelijkheid van ruim 7 jaar mee te onderdrukken / af te bouwen.
En dat werkt tamelijk goed. Helemaal zonder diazepam lukt het nog niet, maar het gebruik is wel tot circa een kwart vd oorspronkelijke dosis teruggebracht. Alcohol heb ik sinds het begin van de Baclofen niet meer aangeraakt en ik heb er ook totaal geen behoefte aan. Oftewel ik sta wat dat betreft al ruim 3 maanden compleet droog. En zuipen kon ik echt goed.. Het is echt een wondermiddel wmb. Ik heb wel gemerkt dat als je er teveel van slikt, je nogal slaperig / vermoeid raakt. Maar dat geldt voor mij. Niet voor iedereen.

Ciao Maxum
pi_103596680
Die moeheid ga ik nu herkennen. Vooral de portie van 40 mg die ik halverwege de middag neem doet me de das om. Ik zak begin van de avond als ik op de bank hang helemaal in, niet fijn hoor. Ik ga vanaf morgen de doses over 4x verspreiden. Wat later op de avond innemen werkt voor mij ook niet goed, ik kan niet slapen ondanks de slaapmedicatie. Ook krijg ik meer last van mijn beenspieren. Ook 's nachts. Het ophogen zet ik even op een laag pitje totdat ik die 4 doses gestabiliseerd heb over de dag.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:45:36 #62
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103708787
Hoi Maxum, toen ik baclo. ging gebruiken ben ik na +/- een maand gestopt met Bromazepam, welke ik al +/- 9 jaar slikte. Niet afgebouwd en heb er niets van gemerkt (dankzij Baclo.? )
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:04:46 #63
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103709423
Hay Donia, gaat het een beetje ?
Die vermoeidheid is eigenlijk wel een beetje normaal/logisch. Je slikt wel een spier "verslapper" en het woord zegt het al. Vandaar dat je het ook in je benen voelt en zeker als je in bed ligt.
Als je er dan ook nog bij drinkt (?) wordt het alleen maar extra versterkt !
Aanrader, wat lichte krachtoefeningen te doen.
Als ik je vragen mag, hoe hoog is je dosis nu en hoe verdeeld ?
pi_103718941
Hi Kratos, het gaat wel.
Als ik van zo'n beetje iedereen hoor: ik had ineens geen trek meer, dan vraag ik me af wanneer mijn moment komt. Misschien hoor ik tot die 18% of zo waarbij baclofen niet werkt. Kan hè. Ik drink wel de helft minder.
De doses zijn nu 4x per dag, ik pas ze aan de 1e dosis aan. Zeg 6.00, 11.45, 15,45, 19.30.
Maar het kan ook zijn 9.15, 13,15, 17.00, 20.30.

Ik zit nu rond de 90/95 mg per dag met het hoogtepunt in de middag omdat ik rond 17.00/18.00 trek krijg.

Ik heb behalve die spierpijn (die ik overigens pré baclofen ook al had door lage rugklachten, alleen niet 's-nachts) geen bijwerkingen. Niet misselijk, wel wat tragere stoelgang. Héél af en toe na de hoogste dosis hoofdpijn maar die is na 10 minuten ook weer weg. En die heb ik ook niet iedere dag. Dus kan ook aan vermoeidheid liggen.

Ik kan wel rustiger in winkels rondlopen, ben wat relaxter. Gek genoeg dus niet met slapen.

Morgen ga ik ophogen, ik denk de 2e en 3e dosis. 's Morgens en 's avonds heeft weinig zin. En ik kan moeilijk de hele dagdosis rond 16.00 innemen :{
pi_103726671
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 21:05 schreef Donia het volgende:
Als ik van zo'n beetje iedereen hoor: ik had ineens geen trek meer, dan vraag ik me af wanneer mijn moment komt. Misschien hoor ik tot die 18% of zo waarbij baclofen niet werkt. Kan hè. Ik drink wel de helft minder.
Dan heb je al wel winst toch? Ik heb dat ook niet gehad hoor, niet zoals hier soms beschreven. Ik bleef er gewoon dagelijks bij drinken maar wel minder. Op een gegeven moment zo goed als helemaal gestopt en hell? Dat werkte. Moest ik alleen wel zelf doen. ;)
Probeer dat anders eens? Je dosis is op zich al best hoog.
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:05:26 #66
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103739399
Hallo Donia,
als je erbij blijft drinken, terwijl je er niet echt behoefte aan hebt, doe het dan niet ! en zie wat het dan met je doet.
Blijf je dosis wel in geregelde tijden houden, in jouw geval zou ik dat om de drie uur doen, dus
+/- 9.oo uur - 15mg
12.oo ,, -30 ,,
15.oo ,, -30 ,,
18.oo ,, -15 ,,
is maar een voorbeeld hoor !
Geef je lichaam ook de kans om hieraan te wennen, je bent pas een maand bezig en dan al op
90mg. Stel je "motivatie" in op "stoppen" en niet op erbij willen blijven drinken, zij het in mindere mate, zeker in het begin !
Hou vertrouwen in je baclo. het werkt echt, ook bij jou :Y

:W
pi_103749906
Ben toch echt met 3x2,5 mg begonnen en om de 3 dagen rustig gaan ophogen. Dan kom je wel aan deze hoogte.
Kratos, volgens mij dronk jij je door Antabus en Refusal heen, en jij bent niet de enige als ik dat zo lees op een alcoholforum..

Ik heb toch echt hier gelezen dat je soms excessief moet verhogen om geen zucht meer te hebben, Sommigen doen of deden dat ook nog in rap tempo om zo snel mogelijk dat doel te bereiken. Ik ben nog heel langzaam met om de 3 dagen 10 mg.

Schema vind ik er goed uitzien Kratos. ga ik proberen vanaf morgen. Ietsje aangepast qua doses, er komt 10 mg bij.

Eind juli, we moeten het allemaal zelf doen toch? Wel m.b.v. baclo. Ik heb me suf gepiekerd wat ik ga drinken als vervanging van de wijn. Ik heb al gemberthee gekocht bij de toko, tomatensap, met wat peper is dat lekker kruidig en ijs doet het hem nog steeds. Dat scheelt toch al een halve liter vino c_/
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:26:58 #68
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_103761621
Hay Donia,

zit een beetje lacherig achter de pc nu (goed gemeend trouwens). Je hoeft je voor mij niet schuldig te voelen hoor, mydear. Weet precies wat je bedoeld, blijft moeilijk toch....
Je hebt gelijk wat betreft de Antabus/refusal. Kreeg paniek-aanvallen van dat spul omdat het de "trek" niet wegnam en dronk er doorheen wat beslist geen pretje was.
Ik wil ook niet zeggen dat je het verkeerd doet maar soms moet je even "pas op de plaat maken" en dan verhoog je maar na een week of zo, kijk het rustig aan, niet te snel resultaat willen zien, je kan het niet afdwingen, het komt vanzelf. Weet het , klinkt onlogisch, want we willen zo graag.

hier moest ik dus om lachen:
Schema vind ik er goed uitzien Kratos. ga ik proberen vanaf morgen. Ietsje aangepast qua doses, er komt 10 mg bij _O-
wat een heerlijke eigenwijzigheid toch !! echt schitterend.

Ik blijf je steunen hoor, Donia en neem maar een extra ijsje :9
pi_103838033
Hoi Kratos,

Haha, ik heb nog even niet verhoogd maar dit moet wel gaan gebeuren. De huisarts vond 70mg al genoeg (in al zijn wijsheid :+ ) als dat niet zou werken moest ik maar naar een kliniek. Dus eigenlijk moet ik van de trek af zijn als ik volgende week naar hem toe moet. Beter gezegd, ik moet droogstaan.

MartijnCS, hoe is het nu met jou?
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:29:03 #70
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_104125112
Hallo allemaal (?),

wat een stilte hier, heb ik wat gemist misschien ?
Hier gelukkig alles goed maar wat is er loos bij/met jullie ?
Zijn jullie gestopt met de baclo, nare bijwerkingen gekregen :7 ?
Nou ja, zie het wel weer, groetjes.

dinsdag 8 november 2011 @ 16:36:33 #71
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_104125423
Hé Donia, ben je al bij je ha. geweest (droog :X )... én...?
pi_104208700
Hey Kratos, dit topic sterft een langzame dood, hopelijk geldt dat niet voor baclo. Ik stuur je wel een pbtje.
pi_104226578
Hallo Donia/Allemaal.

Ik heb de laatste tijd weinig van mij laten horen. Terugvalletje een paar weekenden terug. Drank en coke. Dit gebeurt dus helaas ook, ondanks de baclofen. In mijn geval een bewuste terugval, daar help niks tegen. Het is dus zeker niet zo dat de baclofen niet geholpen heeft. In tegenstelling, door de baclofen heb ik de draad meteen weer kunnen oppakken en ben ik dinsdag weer aan het werk gehad. De enorme teleurstelling na een terugval, zo als in het verleden, is uitgebleven. Dit was voor mij ook een reden om dan maar weer door te drinken. Voor mij werk de baclofen dus erg goed. Laat dit alleen geen reden zijn voor andere mensen om een terugval te hebben of goed te praten. Een terugval is erg gevaarlijk en het risico dat de trek dubbel zo hard terugkomt is zeer groot. Na de terugval had ik in het daarop volgende weekend enorme trek. Gelukkig heeft de psychiater van de VNN de baclofen verhoogd naar 225 mg. Dit werk tot op heden goed. De bijwerkingen zijn uitgebleven en ik voel me er prima bij. 4x sporten in de week is nog steeds geen probleem.

Jammer om te zien dat er weinig reacties meer zijn in dit topic. Hoe gaat het met iedereen?

Groeten,
Martijn
  vrijdag 11 november 2011 @ 17:24:07 #74
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_104253149
Hoi Martijn, jammer die "bewuste terugval" alhoewel je er erg laconiek over denkt, zo lijkt me.

[quote]

Terugvalletje een paar weekenden terug. Drank en coke. Dit gebeurt dus helaas ook, ondanks de baclofen. In mijn geval een bewuste terugval, daar help niks tegen ~O> Het is dus zeker niet zo dat de baclofen niet geholpen heeft. In tegenstelling, door de baclofen heb ik de draad meteen weer kunnen oppakken en ben ik dinsdag weer aan het werk gehad. De enorme teleurstelling na een terugval, zo als in het verleden, is uitgebleven. Dit was voor mij ook een reden om dan maar weer door te drinken. Voor mij werk de baclofen dus erg goed :?

(sorry, moest die icoontjes er even tussen plaatsen)

Ik blijf het zonde vinden maar je bent weer op de "goede" weg begrijp ik.
Maar heb je uberhaupt geen last gehad, de volgende dag (een kater bijv.) ?

En dan nu op 225mg. p/d.
Mag ik vragen naar je lichaamsgewicht.

Hopelijk ben je weer wat wijzer en heb je ervan geleerd :Y (of niet) :N

Ga goed man, het wordt je gegunt ! Groetjes.
pi_104372797
Haha, ik moest het 3x lezen Kratos, voordat ik je post begreep. Je moet nog wat leren quoten hè ;)

Martijn, goed dat je je weer eens hebt gemeld. Terugval of niet. Baclo is geen wondermiddel, dat heb ik inmiddels ook ervaren.

Knap dat je nog zoveel sport zeg, dat is in ieder geval een goeie afleiding en sowieso knap.

Heel fijn dat je psych je zo steunt, je hebt begeleiding en dat is al wat hoor.

Ik ben weer vanaf het begin gaan teruglezen en heb gemerkt dat baclo vooral helpt bij mensen die òf de hele dag doorzopen òf polygebruikers waren. Dan kun je de doseringen door de hele dag verspreiden, dat werkt het best. Bij verslaafden zoals ik, avonddrinkers, ligt het wat moeilijker. Het heeft geen zin om 's-morgens al baclo te slikken want het spul is na 3 of 4 uur uitgewerkt.

Je kunt ook niet tegen de tijd dat de craving komt in 1x 200mg slikken, lijkt me niet echt gezond.
Dus ik denk dat voor mij er een einde komt aan het baclofen tijdperk. Helaas, het is niet anders ;( :{w
pi_104385519
Hier de vrouw van Bonno.

Het gaat ongelooflijk goed met Bonno, wat ook direct de reden is dat hij niet meer in dit topic post. Als het goed gaat heb je immers ook niet meer zo'n behoefte om alles te delen met anderen, dit was wel heel prettig in het begin. Ervaringen uitwisselen is dat juist belangrijk.

Donia, je denkt dat de baclofen voor jou niet werkt, in de zin van dat je nog steeds drinkt. Maar je drinkt toch niet meer zoveel als je deed voor je begon met baclofen?
En daarnaast vraag ik me af, heeft het ook geen invloed op de rest van je leven? Merk je niet dat je bijvoorbeeld makkelijker de deur uit gaat, zonder problemen boodschappen kan doen, sneller met andere mensen afspreekt, minder stress op je werk ervaart, dat soort dingen?

Ik heb het al eerder gezegd, en daar sta ik nog steeds achter, ik denk dat een verslaving geen ziekte is, maar een symptoom van een onderliggend probleem. Dat kan angst- of stressgerelateerd zijn.

In het boek 'Zucht' van Bram Bakker staat een heel kort stukje over baclofen, waarin hij o.a. schrijft:
quote:
De mogelijkheid bestaat dat baclofen vooral een gunstige uitwerking heeft op de klachten waarvoor de verslaafde geen beter medicijn weet dan drank of drugs. Dat zou betekenen dat baclofen niet de verslaving zelf gunstig beïnvloedt, maar de psychische klachten waarmee iemand tevens kampt. Ofwel in vakjargon: baclofen werkt via een gunstige invloed op de comorbide problematiek. En daarbij zouden met name angst, spanning en somberheid verminderen.
Ik vraag me af of anderen hier ook herkenning in vinden.

Bij Bonno is overduidelijk de onderliggende oorzaak aangepakt door de baclofen. Hij had altijd al plannen en ideeën, wilde altijd van alles, maar het lukte hem niet tot uitvoering te komen.
Nu heeft hij in een half jaar tijd een transformatie ondergaan, wat hij nu doet, plannen, regelen, mensen bellen, mailen, lange stukken rijden... Dat had hij zonder baclofen nooit voor elkaar gekregen.

En ja, hij drinkt nog af en toe. Twee of drie biertjes 's avonds. Misschien wel eens twee dagen achter elkaar. Maar dan ook weer eens een paar dagen niets.
Noem je dat dan een terugval? Zelf vind ik dat onzin. Bovendien verstoort het hem niet in zijn dagelijkse bezigheden, waar dat het eerst wel kon doen (onrust als er geen bier in huis was, overdag drinken, e.d.).

Ook blijkt dat je je lichaam écht de tijd moet geven om aan de baclofen te wennen. Na een maand of vier merkte Bonno dat de moeheid verdween, en ook de spierkrampen. Daarbij is hij van de een op de andere dag gestopt met blowen, een maand of twee geleden (dus na zo'n vier maanden baclofen). Het kostte hem totaal geen moeite om hiermee te stoppen, wat vrij bizar is. Dit heeft overigens ook een zeer grote positieve invloed gehad, zonder het blowen is hij veel actiever. Als er nu iets moet gebeuren, pakt Bonno het direct aan, terwijl het eerst nog wel een paar dagen kon blijven liggen.

En of hij nu wel of niet nog af en toe bier drinkt, voor ons is baclofen wél een wondermiddel, dat Bonno's leven 180 graden omgegooid heeft in zo'n korte tijd. Ik ben ontzettend trots op hem hoe hij nu alles aanpakt en wat hij allemaal voor elkaar krijgt. Hij is veel rustiger, blijft niet meer hangen in boosheid en is altijd vrolijk! O+

Wij zijn gelukkig! :)
pi_104389226
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 21:27 schreef Donia het volgende:
Je kunt ook niet tegen de tijd dat de craving komt in 1x 200mg slikken, lijkt me niet echt gezond.
Dus ik denk dat voor mij er een einde komt aan het baclofen tijdperk. Helaas, het is niet anders ;( :{w
Probeer het? Dat bedoel ik niet heel serieus hoor maar als je het idee hebt dat die ochtend doseringen niet helpen? Baclofen zou in 3x 8 moeten werken zodat je 24 uur overbrugt maar.... Ik was ook een avonddrinker dus geen idee of het op die manier werkt.
Ik vergeet nu zelfs weleens een avonddosering :D omdat ik van pure uitputting (ik slaap nog steeds niet) in elkaar stort. Niet goed maar mezelf elke dag in slaap drinken is nog slechter denk ik dan maar. ;)

Ben je uberhaubt al eens helemaal gestopt met drinken een paar dagen? Je onderliggende problematiek wordt er niet mee opgelost, ik heb alleen ervaren dat de drang om te drinken wel veel minder wordt maar dat laatste beetje moet je zelf doen. Wel jammer als je toch moet stoppen want buiten geheel op eigen kracht is er dan niks meer en dat is juist het grote probleem...
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:27:10 #78
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_104396367
Vindt het frapant maar ben niet verbaasd, het schrijven van Bonna, dat is nou precies wat ik al die tijd hier neer zet

Ik blijf erbij zeggen :
.
* geef je lichaam de tijd om eraan te wennen,
* geregelde tijd innemen (om de +/- 3 - 4 uur) om een "spiegel" op te bouwen
* als je geen "trek" hebt, drink dan niet, geef het een kans van slagen
* motivatie, héél belangrijk !!!!

Reactie hier op van ene. :( ..., dat ik belerend en asociaal bezig ben, want wie ben ik dan wel....een alcoholist (via pb.)

Maar ja, ben ook nog maar pas een jaartje bezig (wél droog) maar krijg zo langzamerhand wel gelijk !!!!

Dus Donia, ik zou er nog maar even over nadenken voordat je stopt.

Succes allen. :W
pi_104407103
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:27 schreef Kratos58 het volgende:
Reactie hier op van ene. :( ..., dat ik belerend en asociaal bezig ben, want wie ben ik dan wel....een alcoholist (via pb.)
Jammer dat het via pb gaat, topic kan wel wat sjeu gebruiken. :D
Asociaal wil ik niet zeggen maar belerend kun je je bijdragen wel lezen hoor. :P Bedoel ik niet verkeerd overigens maar ik moest wel even gniffelen bij het lezen van je post. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 09:15 schreef Bonna het volgende:
Ik vraag me af of anderen hier ook herkenning in vinden.
Zou kunnen hoor alleen gaat dat voor mij niet op. Ik erken de persoonlijkheidsveranderingen maar of deze mijn persoonlijke leven nou makkelijker maken? Voor mij staat het los van elkaar maar misschien dat de oorzaak van mijn verslaving (slaapproblemen) ook wel anders is als die van anderen? :?
pi_104413573
@Kratos, je bent wel wel wat belerend bezig alhoewel je het denk ik goed bedoelt. Jammer dat degene die je heeft gepeebeed zijn kritiek niet openlijk heeft gespuid, maar ja, sommige dingen wil je niet op een publiek forum.

Vrijdag heb ik eindelijk een afspraak met iemand van verslavingszorg. Het schijnt nogal druk te zijn :X

De optie die voor mij overblijft is opname denk ik. Uit het dagelijks ritme/patroon.

Ik zit nu op zo'n 115mg en de zucht rond 17.00 uur is nog even groot als voor het baclo-tijdperk. De wijn smaakt me ook nog goed. 88% wordt geholpen door dit medicijn en misschien behoor ik tot de 12% bij wie het niets doet.

Ik heb van de week het topic vanaf het begin nog eens doorgelezen en heb bemerkt dat er nogal wat mensen ineens zijn weggebleven. Ik was zó benieuwd naar Fleure die ook veel problemen had als avonddrinker. Ik heb haar een pb gestuurd maar ik denk dat ze het topic niet meer leest.
Nobody heb ik een maand geleden nog een pb gestuurd maar die vond het hier niet meer zo leuk.

Jammer dat de Melatonine je niet helpt 2772011. Drank is niet de oplossing om beter te gaan slapen, je slaapt wel beter in maar wordt ook sneller wakker.

Persoonlijkheidsverandering bij mezelf heb ik niet geconstateerd. Ik merk niet veel van de baclo behalve dat ik een uur na inname wat moeier ben. En ik heb niet het gevoel dat een dosis 8 uur werkt, de moeheid verdwijnt weer na een uur of 3. We ervaren het toch allemaal anders.

Het was in ieder geval leuk om weer eens het begin van dit topic te lezen, leerzaam en ook wel confronterend.

Het is nu in ieder geval minder spannend :W
  woensdag 16 november 2011 @ 14:09:30 #81
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_104434873
Hoi 2772011,

wat dacht je van mij bij het lezen van die pb....ik heb in een deuk gelegen _O- van het lachen !!
Net wat je zegt, heb je wat te vertellen, doe het dan en niet met zo'n achterbaks pbtje

Hoe gaat het verder met je, buiten je slaapstoornis ?

woensdag 16 november 2011 @ 14:24:06 #82
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_104435362
Persoonlijkheidsverandering heeft denk ik niets met baclofen te maken.
Je gaat me toch niet vertellen dat als je zwaar gezopen en/of zwaar aan de drugs zit, het zelfde bent als dat je nuchter door het leven gaat.
Of loop ik met die beruchte |:( voor m'n kop ?
pi_104435405
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:29 schreef Donia het volgende:
Jammer dat de Melatonine je niet helpt 2772011. Drank is niet de oplossing om beter te gaan slapen, je slaapt wel beter in maar wordt ook sneller wakker.
Mijn slaappatroon is pas echt bizar geworden toen ik ben gestopt met drinken. _O-
Van lam erin en toch nog uurtje of 7~9 slapen naar 2~3 uur en tussendoor 3 keer wakker worden. :D

Ik probeer er maar om te lachen want het is eigenlijk om te janken maar goed. Ik begin nu eindelijk van pure fysieke uitputting af en toe tussendoor in slaap te vallen. Niet dat het helpt maar het is tenminste iets en tot nu stoort het me nog niet in mijn dagelijkse bezigheden. Moet het niet te ontspannend zijn want dan dommel ik ook weg. :{

quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:09 schreef Kratos58 het volgende:
Hoi 2772011,

wat dacht je van mij bij het lezen van die pb....ik heb in een deuk gelegen _O- van het lachen !!
Net wat je zegt, heb je wat te vertellen, doe het dan en niet met zo'n achterbaks pbtje

Hoe gaat het verder met je, buiten je slaapstoornis ?

Oh gaat helemaal prima hoor! Zal misschien tegen het zere been zijn maar ik drink af en toe nog eens een wijntje (zou niet weten wat dat moet vervangen? :? ) en als vervanging voor bier drink ik nu alcohol vrij slootwater. Volgens mij zijn we de enige in Nederland die die meuk kopen maar goed. :D
  woensdag 16 november 2011 @ 14:35:16 #84
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_104435817
Klinkt goed, 2772011, ik heb trouwens maar scheenbeschermers omgedaan voor als ik op het forum ga posten ;)
Slootwater ?? kom anders richting Zantvoort wonen, hier hebben we duinwater, is ook alcoholvrij !

pi_104445102
quote:
Persoonlijkheidsverandering heeft denk ik niets met baclofen te maken.
Je gaat me toch niet vertellen dat als je zwaar gezopen en/of zwaar aan de drugs zit, het zelfde bent als dat je nuchter door het leven gaat.
Of loop ik met die beruchte 8)7 voor m'n kop ?
:Y , ja, want als je de posts goed leest dan zijn mensen veranderd toen ze baclofen zijn gaan gebruiken.Lees de post van Bonna maar eens goed. Maar ook 2772011 vindt dat hij veranderd is, en dan heb ik het niet over zijn slechte slapen.
Is het trouwens niet Zandvoort ~O>

quote:
maar ik drink af en toe nog eens een wijntje (zou niet weten wat dat moet vervangen?
Gisteren zag ik druivensap Merlot....
En er zijn volgens mij ook alcoholvrije wijnen, maar ja, dan kun je net zo goed aan het druivensap :r
pi_104459788
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:37 schreef Donia het volgende:
:Y , ja, want als je de posts goed leest dan zijn mensen veranderd toen ze baclofen zijn gaan gebruiken.Lees de post van Bonna maar eens goed. Maar ook 2772011 vindt dat hij veranderd is, en dan heb ik het niet over zijn slechte slapen.
Is het trouwens niet Zandvoort ~O>
Deels kan ik het verhaal van Bonna wel bevestigen al zit hem dat bij mij op een totaal ander vlak, er vallen wel veel remmingen weg en ik denk dat dat weinig te maken heeft met de verslaving maar meer met onderliggende 'zaken'. (problemen wil ik het niet noemen want zo heb ik dat nooit ervaren)
Overigens gaf Martijn ook aan dat hij zich daarin herkende maar ik kan me vergissen.
Nu is Bonna wel een stuk positiever dan ik, ik ben er nog steeds niet uit of het nou goed of slecht is, even los van wat mijn omgeving ervan vind.

quote:
Gisteren zag ik druivensap Merlot....
En er zijn volgens mij ook alcoholvrije wijnen, maar ja, dan kun je net zo goed aan het druivensap :r
Ik ken het idd maar dat is geen wijn. Als ik wijn drink dan moet het ook goed bitter en stevig zijn, die vervangers zijn een soort druivensap plus en ik drink al zoveel vruchtensap en fris. :D
Dunno, bier is nog enigszins te vervangen door *kuch* malt *kuch* maar wijn? Dat is net zoiets als aardappelnat verkopen als alcohol vrije jenever. _O-

Wat ik overigens wel doe op die ene dag is de dosering aanpassen, het is gewoon geen goede combi en wat ik eerst schreef over bier gaat voor wijn minder op maar toch merk je dat het invloed op elkaar heeft.
  donderdag 17 november 2011 @ 17:02:25 #87
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_104480227
Ja, nou je het zo zegt Donia.....ik heb wel last van spellingsfouten en spraakverwarring gekregen :@
pi_104516781
Ola!

Even een teken van leven van mijn kant. (heel saai verder) Ik post hier eigenlijk al een tijdje niet meer, maar lees het forum wel zo nu en dan. Reden is dat het gewoon zo ontzettend goed gaat! Ik slik nu zo'n 4 maanden Baclofen, circa 100 mg pd, en alles in het dagelijks leven gaat me zo super gemakkelijk af! Ik ben innerlijk relaxed, maar tegelijk zeer fit en productief. Al 3 maanden niets meer gedronken (ja water) en echt compleet moeiteloos. Diazepam eigenlijk ook teruggedrongen tot ongeveer een kwart van mijn 'normale' maand dosis. Ik gebruik ze eigenlijk alleen nog maar als ik bijvoorbeeld een moeilijk gesprek met een klant moet voeren ofzo. Net nog even dat scherpe stress randje eraf halen. Maar ik voel dat ook dat beter en beter gaat. Ik durf inmiddels zelfs de straat op zonder het op zak te hebben, iets wat ik vroeger wel uit mijn kop liet. De Baclofen geeft me zo veel rust en zelfvertrouwen.

Eigenlijk voel ik me weer zoals ik me vroeger voelde, voor mijn burn-out. Verder geen bijwerkingen, slaap heerlijk en tsja, het gaat gewoon uitstekend zo!

Ik wens iedereen het zelfde toe!

Ciao Max
  zondag 20 november 2011 @ 19:57:36 #89
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_104599333
Hoi Maxum, fijn te horen dat het zo goed met je gaat *O* .

Succes verder !!
pi_105387175
Hola!

Jammer dat dit topic dood is. Er had zoveel gekund nog.

Ik ben nu een half jaar verder en het gaat fantastisch! Ik drink lekker een biertje voor de leuk af en toe. Ik heb mijn bedrijfje zo ver uitgebouwd dat ik nu twee keer per maand op en neer naar Spanje rijd.

Ik ben uitermate relaxed. Geen last van zenuwen en trillen meer. Alles gaat gewoon super! Baclofen heeft mij gered! Uit ervaring kan ik zeggen dat het absoluut niet uitmaakt hoeveel en op welke tijden je het slikt. Je voelt het gewoon perfect aan. Ook kan je gewoon af en toe een pilsje drinken, heerlijk!

Ik hoop dat er meer mensen zijn die dit medicijn een kans geven. Ook hoop ik dat dit topic weer een kans krijgt, zonder het telkens terugkerende geneuzel over doseringen en alleen maar het groepje zelfde mensen dat reageert.

Baclofen werkt echt mensen!
pi_105448132
Hola Bonno & Co

Terechte opmerking! Daarom wil ik helpen om er wat nieuw leven in te blazen!

Zelf ben ik 3 weken bezig met Baclofen, ben gestart met 3 x 5 mg, nu zit ik op 3 x 10mg en vanaf morgen doe ik er 5mg bij. Op heden heb ik nog geen effect ervaren, ttz ik drink nog evenveel. Heb ook niet direct last van bijwerkingen.

Mijn doel is nog een glas te kunnen drinken uit gezelligheid en te kunnen stoppen, wat me nu nog steeds niet lukt. Eenmaal de eerste 3 glazen binnen heb ik mezelf niet meer in de hand. Vind ik zelf heel zwak en schaam me steeds daags nadien. Iedere keer als ik drink heb ik hetzelfde goede voornemen maar telkens val ik door de mand, verschrikkelijk!

Mijn vrouw kan "perfect" drinken, een paar glaasjes en als ze voelt dat de alcohol naar haar hoofd stijgt stopt ze en dan ga ik in een verhoogde versnelling verder. Ze kan echt genieten van een glaasje, bij mij komt het dwangmatige naar boven na een paar glazen.Eigenlijk moet ik enkel haar voorbeeld volgen maar als het moment daar is om te stoppen heb ik de wilskracht niet. Ik hoop echt dat Baclofen me daarbij kan helpen!!!

Soms wil ik de dosering verhogen om sneller het verlangde effect te ervaren. Uit de post lees ik echter dat je dit beter niet doet en de eerste weken echt langzaam opbouwt. Geduld is een mooie deugd maar dat heb ik niet veel van, vooral niet als ik weer eens wakker wordt met een kater!

Vanavond staat er een etentje gepland, ben benieuwd hoe ik er het vanaf zal brengen....
Hou jullie op de hoogte!
pi_105454817
Welkom Jerommeke!

Mooi dat je gestart bent met dit project, kan ik alleen maar aanmoedigen natuurlijk!

Ga gewoon uit van vier maanden joh, dan pas heeft je lichaam het middel geaccepteerd. Je moet gewoon verzadigd zijn en dat duurt ff. Niet op een effect wachten, maar gewoon met je oude leventje doorgaan. Dan zal je langzaam effect krijgen. Je zal merken dat je lichaam en geest langzaam tot rust komen.

Snel ophogen heeft alleen maar een averechts effect. Juist in het begin is de dosering wel belangrijk. Door snel op te hogen word je wel relaxed, maar bereik je niet extra effect.

Houd ons op de hoogte en laten we gewoon een frisse doorstart van dit topic maken, zonder die telkens terugkerende ellende over doseringen.

Succes man!
pi_105454990
-Edit- opzouten vervelend mannetje

[ Bericht 94% gewijzigd door Re op 11-12-2011 15:40:19 ]
pi_105456733
Bedankt voor je reactie Bonno, je bemoedigende woorden doen deugd!

Alhoewel als ik lees dat ik het 4 maanden moet geven lijkt het me een eeuwigheid, wil eigenlijk zo snel mogelijk mezelf onder controle krijgen.

Ik neem Baclofen eigenlijk nog voor een andere reden, ik trek namelijk mijn haar uit. Ja, ja, lach maar, het is echter ook sterker dan mezelf. Dikwijls ben ik me er zelf niet bewust van. Trichotillomanie of dwangmatig haar uittrekken, is de officiële benaming. Ik las ergens dat Baclofen daar ook bij helpt. Eigenlijk kan ik het me best voorstellen want dit haartrekken is ook puur van innerlijke spanningen.

Maar goed alcohol is de eerste reden want daar moet ik echt werk van maken, het gaat van kwaad naar erger momenteel, vandaar hoop ik stiekem op sneller effect dan pas na 4 maanden.

Toch nog even vraag over de verhogingen, nu ga ik 5 mg per week omhoog, zou 10 mg ook kunnen of zou dat te snel zijn?
pi_105459139
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 16:18 schreef Jerommeke1 het volgende:
Bedankt voor je reactie Bonno, je bemoedigende woorden doen deugd!

Alhoewel als ik lees dat ik het 4 maanden moet geven lijkt het me een eeuwigheid, wil eigenlijk zo snel mogelijk mezelf onder controle krijgen.

Ik neem Baclofen eigenlijk nog voor een andere reden, ik trek namelijk mijn haar uit. Ja, ja, lach maar, het is echter ook sterker dan mezelf. Dikwijls ben ik me er zelf niet bewust van. Trichotillomanie of dwangmatig haar uittrekken, is de officiële benaming. Ik las ergens dat Baclofen daar ook bij helpt. Eigenlijk kan ik het me best voorstellen want dit haartrekken is ook puur van innerlijke spanningen.

Maar goed alcohol is de eerste reden want daar moet ik echt werk van maken, het gaat van kwaad naar erger momenteel, vandaar hoop ik stiekem op sneller effect dan pas na 4 maanden.

Toch nog even vraag over de verhogingen, nu ga ik 5 mg per week omhoog, zou 10 mg ook kunnen of zou dat te snel zijn?
Jerommeke, we hebben allemaal onze rare gewoontes en tekortkomingen. Maar ga niet te snel met het ophogen, per 5 mg is vlug zat.

Effect bereiken doe je langzaam.
pi_105459253
Oke dan! Het topic komt weer tot leven. Hopelijk deze keer op een wat meer diepgaande manier.

Inmiddels, na ongeveer 4 a 5 maanden Baclofen ben ik ervan overtuigt dat het middel veel meer problemen oplost dan 'slechts' alcohol / drug verslaving problemen. Baclofen gaat zo veel verder. Het pakt de onderliggende problematiek aan. De onderliggende problematiek waardoor mensen naar drank en drugs grijpen. Deze onderliggende problemen zijn heel erg uiteenlopend. Ze kunnen genetisch bepaald zijn, het kan een medisch probleem zijn of ze kunnen ontstaan zijn door bepaalde gebeurtenissen in ons leven.
Een ding hebben bovenstaande (mogelijke) oorzaken gemeen, mensen zijn niet in staat 'normaal' te functioneren, en kampen doorgaans met onrust, angst, spanning, depressie en andere psychische problemen. (Overmatig) drank en drugs gebruik zijn dan ook meestal het logisch bijkomend gevolg.

Baclofen (b)lijkt het antwoord te zijn op heel veel van de onderliggende problematiek.

Net als Bonno, heb ook ik mijn leven weer volledig op de rit. Ik maak me bijna nergens meer druk om, en al mijn oude angsten en fobieën lijken te zijn verdwenen. Baclofen geeft me innerlijke rust. De dosering luistert m.i. niet zo nou. (Behalve bij het opbouwen!!!!) Als je eenmaal op een juiste dosis zit, maakt het echt niets uit of je nou de ene dag 100mg slikt de volgende dag 150mg, en de dag daarna weer 75mg. Qua dosering doe ik maar wat.
Het bevalt me prima. Ik voel me (na ruim 6 jaar HEL) weer zoals ik me wil voelen.
Back to normal. Ik kan weer op een normale manier met spanning omgaan, en bovenal, ik kan weer echt genieten van het leven! Ik ben opgewekt en ondernemend, laat me niet snel uit het veld slaan en voel me daadkrachtig.

Baclofen, bedankt!!! ^O^
pi_105459329
Thanx Maxum!

Op naar Baclofentopic 2.0
pi_105459459
Yo Bonno!

Yup, let's go!
pi_105459518
quote:
6s.gif Op zondag 11 december 2011 17:22 schreef Maxum het volgende:
Yo Bonno!

Yup, let's go!
En geen opgelegde doseringen, geen gezeik meer... Verder waar we waren gebleven.
pi_105459840
Yo Bonno,

Idd! Dat geouwehoer over 10mg meer of minder gaat compleet nergens over.
Wij begrijpen elkaar 8-)
pi_105460579
Thanks guys, leuk dat er weer leven in de brouwerij komt!

OK, zal me dan maar houden aan 5 mg per week en mooi geduldig zijn tot de klik er komt. Blijkbaar is de opbouwfase best wel belangrijk. Wel jammer dat je dan juist zo zorgvuldig moet zijn want meestal begin je eraan (bij mij toch) op een moment dat je er zo snel mogelijk vanaf wil. Maar goed morgen zitten we op 35 mg per dag, de week erop 40 mg, dan 45 mg, 50 mg, ...

Wel leuk om horen dat, eenmaal die klik er is, de dagelijkse dosering niet zo afgemeten moet zijn. Van nature ben ik al niet stipt met al zo'n dingen dus dat komt goed uit!

Tof dat het jullie zo goed gaat, hopelijk mag ik jullie binnen een paar maanden vergezellen in de "nieuw leven club"!

See you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')