abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105884323
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:40 schreef BertKlonterman het volgende:
Iedere keer als ik dit forum bezoek schrik ik van de informatie die ik hier aantref.
Ik wil mensen meegeven de informatie die men hier vindt, en de ervaringen van anderen, niet mee te nemen in hun oordeel over het gebruik of misschien gaan gebruiken van Baclofen.
Zelf gebruik ik Baclofen ook tegen mijn alcohol verslaving, maar ik ben ook een poly-gebruiker.
Personen op dit forum gebruiken Baclofen op een manier zoals ze ook het middel gebruikt hebben waaraan ze verslaafd zijn geraakt. Men experimenteert maar wat raak. Houdt geen rekening met de bijwerkingen en wat die je willen vertellen. Men houdt geen rekening met een fatsoenlijke gewenning, regelmatige inname en men overdoseert. Waarom zou je overdoseren, als je in staat bent naar je lichaam en psyche te luisteren en je dagelijks de hoeveelheid gebruikt wat je nodig hebt?
Een van de bijwerkingen van Baclofen is ene kater-achtig gevoel, maar als je er bij blijft drinken zul je dat niet ervaren. Dat gevoel is een waarschuwing waar je iets mee moet doen. Waakzaamheid in acht nemen en niet negeren of wegwuiven, met onzin redenen. Zijnde bij drinken heb je ook een kater. Als ik drink kan er ook van alles misgaan etc.
Dit soort gedragingen zorgt er niet voor dat medische acceptatie voor het gebruik van Baclofen dichterbij komt. Eerder dat het wordt afgestoten, alleen door het geëxperimenteer van een aantal mensen, die ook nog eens de neiging hebben deze onzin te moeten verspreiden op een veel gelezen forum. Sterker nog ik snap heel goed dat men zo voorzichtig is met het voorschrijven van het middel. Mensen die er niet mee om kunnen gaan zijn een gevaar voor zichzelf en indirect voor anderen.
Kortom neem de ervaringen van degene hier op het forum mee en trek je conclusie hoe je het vooral niet moet doen! Baclofen is een middel in de strijd met je verslaving en geen middel om te gebruiken om een verslaving in stand te houden. Met Baclofen kun je stoppen met de alcohol, maar is geen middel om sociaal te gaan drinken. Want wat is sociaal. Nee, dan ben je bezig met jezelf voor de gek te houden en wil je niks anders dan blijven gebruiken.
Baclofen is ook geen wondermiddel,gebruik het naast andere opties om te stoppen zoals een therapie. Maar je moet wel werkelijk willen stoppen.
Laat je ook niet afschrikken door de verhalen hier. Een goede opbouw en regulering van de gewenste dosis zal geen gevaar(in psychose raken) met zich meebrengen, maar dan moet je wel in staat zijn om dit te herkennen.
Dit is mijn mening en doe ermee wat je wilt!
Hoi Bert Klonterman, (of moet ik Kratos58 zeggen ;) )

Wat een negatieve binnenkomer zeg..

Maar desondanks, welkom!

Ik kan ook niet erg veel van je verhaal bakken. Misschien moet je eens het boek van Olivier Ameisen lezen? http://www.olivierameisen.com/en

Ameisen, zeg maar de uitvinder van Baclofen als middel tegen verslaving(en), experimenteerde met het middel op zichzelf, tot een dosering van maar liefst circa 300mg pd. en heeft het vervolgens teruggebracht tot de voor hem geschikte is onderhoudsdosis.

Er zijn hier meerdere Baclofen gebruikers (waaronder mijzelf) die eindelijk de 'rust' in hun leven hebben gevonden om normaal te functioneren. En daar hoort ook bij, niet voor iedereen, maar zeker voor velen, dat ze juist 'eindelijk' op een 'sociale' manier een biertje kunnen drinken, zonder als een in de goot geraakte junk door het leven te gaan.

Een zeer positieve 'bijwerking' van Baclofen vind ik. De 'dwangmatigheid' tot het nuttigen van alcohol, of in mijn geval Benzo's, is volledig verdwenen. Baclofen is voor niemand hier een 'recreatief' middel.

Prima toch?

Mag ik zo brutaal zijn te vragen hoe lang en hoeveel mg je slikt?
Misschien zit je nog op een te lage dosis 8-)
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_105884481
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:08 schreef BertKlonterman het volgende:
Voor potentiële gebruikers en andere geïnteresseerden is voldoende wel goed gefundeerde informatie op het internet te vinden, maar erg weinig in dit topic op dit forum!
Succes allemaal.
Nou, toedeledokie dan maar hé
pi_105885006
Dag doei Bertklonterman :W

Who's next :?

[ Bericht 18% gewijzigd door Bonno op 21-12-2011 22:24:17 ]
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_105911107
Hallo everybody!

Vandaag mijn laatste dag op 65 mg, dan up naar 80 mg. Deze morgen heb ik 25 mg genomen en niet echt iets gevoeld van neveneffecten. De draaierigheid in het algemeen is ook veel beter vandaag. Gisteren ging ik niet durven rijden met de wagen, vandaag wel.

Zo, morgen terug een update.

Have a great day!
pi_105913646
Hoi Jerommeke,

Goed bezig. Je hebt al gemerkt dat Baclofen een sterk en effectief middel is :-). Je eerste experiment is goed gegaan. Blijf zo doorgaan, en zometeen zit je op de voor jou juiste dosis en ziet je leven er opeens heel anders uit. In positieve zin dan!

Laters
  vrijdag 23 december 2011 @ 04:37:17 #206
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_105951133
Wat radiostilte van mijn kant (voor zover ik aanwezig ben geweest).
Maar dat is vooral omdat ik niets nieuws te vertellen heb. De oude gewoontes gaan gewoon door, ik voel me gelukkig en dieptriest op hetzelfde moment.

De voorbije dagen sloegen rum, valium en medicinale ibuprofen de klok. Nu zowaar een keer naar bed zonder medicijnen.
Het meest vreemde is nog wel dat ik steeds beter in mijn vel kom te zitten. Elke dag wordt beter. Maar alsnog kan ik het niet laten om niet aan de drank te gaan. Dan zit ik hier quasi-tevreden. Met een achteloosheid van 'het komt toch wel goed'.

Mijn volgende reactie is de 27e. Een evaluatie van het doktersgesprek :)
Succes, allen!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_105954278
Hello everybody,

Met mij gaat het goed. Vandaag de eerste dag op 80 mg, ben benieuwd...Als ik me niet vergis las ik ergens dat de ommekeer bij de meeste rond de 90 à 100 mg ligt. Ik weet dat dit bij iedereen verschillend is, bij bepaalde reeds aan 30 mg, anderen pas aan 150 of meer. Maar goed, een mens moet een doel hebben om verder te doen want op vandaag is de drang naar alcohol er nog steeds.

Gisteren slechts 4 biertjes gedronken. Met moeite heb ik me in bedwang kunnen houden om nummer 5, 6, 7, ....te laten staan. Is me toch gelukt en vandaag er heel blij om!

De komende feestdagen zullen weer een beproeving worden, hopelijk heeft die 80 mg al effect....

See you tomorrow!
pi_105964888
@ Dven: Je hoeft ook niet iedere dag te posten hoor! Maar wel fijn als je af en toe iets laat horen. Je eerste stap heb je dus al gezet en dat is het besef hebben dat het zo niet langer kan. Fijn dat je je steeds beter gaat voelen.

@Jerommeke: Goed dat je het niet alleen van de Baclofen af laat hangen. Je moet natuurlijk bij jezelf ook een knop omzetten. Ga na de kerstdagen eens een beetje met je dosering spelen. Heb je verder eigenlijk al ander effect van de Baclo? Bijvoorbeeld die innerlijke rust, die Maxum en ik al vrij snel ervaarden? Zelf vind ik dat de beste werking van de Baclo. De alcohol kunnen laten staan is eigenlijk maar een kleine bijkomstigheid voor mij tegenwoordig, het gaat om het totaalplaatje.

Tegenwoordig kan ik me zowaar om kleine dingen gelukkig voelen. Ik heb bijvoorbeeld een nieuwe CD gevonden van muziek die echt in mijn straatje ligt, ik vind het zo geweldig! Vroeger dacht ik alleen maar te kunnen genieten van dingen als ik onder invloed was van iets, nu kan dat zonder.

Yeah 8-)
pi_105966307
Hi Bonno,

Wat betreft die innerlijke rust, die is er nog niet. Dat merk ik aan mijn slechte gewoontes die een uiting zijn van innerlijke spanning zoals nagelbijten en mijn haar uittrekken.

Als die innerlijke rust er komt dan zullen veel zaken wegvallen, daar ben ik zeker van. Alleen op vandaag merk nog geen verandering, nog steeds een evengroot stress konijn!

Maar ik doe rustig verder, jullie ervaringen zijn de motor om erin te blijven geloven. Bedankt om ze hier te delen en ons te blijven motiveren!
pi_105967808
Graag gedaan Jerommeke! Wij vinden het heel erg belangrijk om onze ervaringen te delen en daarmee anderen te helpen.

Vooral moed houden. Ameisen ging tot boven de 300 mg, gewoon rustig doorgaan dus. En zorg dat je goed eet als je je Baclo slikt. Wanneer je niks weg kan krijgen 's ochtends dan zou je bijvoorbeeld iets van Goedemorgen oid kunnen nemen.

Misschien komt die rust pas als je echt helemaal van de drank genezen bent.

[ Bericht 27% gewijzigd door Bonno op 23-12-2011 16:58:01 ]
pi_105970380
Toch is minderen al een heel goed teken, deels moet het toch ook echt uit jezelf komen. ;)
Ik heb het al veel vaker gezegd maar een keer moet je ook zelf die knop omzetten en zonder drank een dag door komen. Ook al lijkt dat nu nog ver weg, het kan echt!
Alcohol is natuurlijk ook gewoon zelfmedicatie, ik denk dat niemand hier echt alleen maar drinkt/dronk omdat het zo lekker is.
Baclofen vervangt dat niet, deels zal je gewoon met een leegte blijven zitten en deels zul je ook moeilijke momenten krijgen waar de greep naar de fles snel gedaan is. Geen ramp, we blijven mensen en iedereen faalt weleens.

Het gaat ook vooral om het doorbreken van een patroon, je gaat nu als je net gestopt bent (ik bedoel dit voor de nieuwelingen) niet erger de fout in als je er 5, 6, 7, 8 of meer pakt dan als je het bij eentje houdt. Je gaat de fout al in bij de eerste, die houdt het patroon in stand als je nog dagelijks drinkt.
Ik denk zelf dat dit ook een belangrijk gegeven is om voor jezelf te onderkennen. Pas als je echt gestopt bent ga je imho de fout als je er echt teveel drinkt. Je moet eerst op een nullijn komen om dat te kunnen beoordelen, heel knap als sommigen het de ene dag bij een paar houden maar de volgende dag de rest van het krat wegzuipen. Dat zet netto natuurlijk geen zoden aan de dijk en is in mijn ogen slechter dan het netjes over 2 dagen verdelen.

Probeer gewoon niet teveel te letten op hoeveelheden, als alcoholist reken je jezelf altijd al suf om maar genoeg in huis te hebben. Net genoeg drinken als je elders bent zodat je thuis verder kan. Eerst kijken waar de bar is zodra je op een feestje komt. Op vakantie eerst kijken waar de supermarkt/slijter zit voordat je verder kijkt etc. etc.
Daar moet je eerst vanaf, dat dwangmatige met drank bezig zijn. Niet tellen, niet over nadenken. Vanaf daar kun je verder. :)
pi_105977064
Yo allemaal,

Ik vind het goede aan Baclofen dat je opgegeven moment, wanneer je op een bepaalde dosis (voor iedereen anders) zit, gewoonweg de alcohol niet meer weg krijgt gezopen. Veel drinken voelt dan ook echt niet meer lekker.

Zelf had ik dat bij een relatief lage dosis al, van circa 75mg. De innerlijke onrust was echter nog niet verdwenen. Dat kwam bij bij pas nadat ik een tijdje op zo'n 150mg zat.

Als ik tegenwoordig (in zeldzame gevallen) een paar biertjes drink, gewoon voor de gezelligheid, dan doe ik erg lang met een vaasje, en heb er na een stuk of vier echt geen trek meer in. Dan wil ik gewoon een cola ofzo.

Ik ben er van overtuigd dat de Baclofen voor iedereen werkt, mits diegene op de juiste hoeveelheid zit. Na een maand of 4 a 5 zijn de meesten er wel uit.

Tot slot, ik vind het wel echt aan te raden, helemaal in het begin stadium met Baclo, om alcohol zo veel mogelijk te vermijden. Ik snap heel goed dat dat lastig is, want de verslaving zit erin en de Baclo zit nog niet op het juiste nivo. Maar toch, probeer jezelf even te ontzien qua alcohol.

'Gun' het jezelf even. Mocht je je echt heel erg onrustig gaan voelen door de alcohol ontwenning, kun je misschien naast de Baclo tijdelijk een kalmerings middel aanvragen bij de arts.

Straks als de Baclo op het juiste level zit, ben je gewoon overal vanaf, en kun je gewoon 'gezellig' sociaal een pilsje gaan drinken.

Iedereen alvast een fijne kerst en een happy verslavingsvrij 'Baclo' new year!
pi_105985712
pi_105994582
Goedemorgen allemaal,

Bedankt voor jullie raad en bemoedigende woorden. Het doet me telkens deugd ze te lezen en geeft om ook telkens weer kracht om ermee verder te doen.

Gisteren de eerste dag op 80 mg. Alles verliep vlot, geen bijwerkingen, uitgezonderd van de draaierigheid, die blijf ik wel hebben. Het is niet zo erg maar toch speelt ze me soms parten waardoor ik me moeilijk kan concentreren of zaken gewoon vergeet. Van vermoeidheid of me slap voelen heb ik geen last. Ik moet wel zeggen dat ik voor de Baclo ook regelmatig last had van draaierigheid, vooral op momenten van stress of als ik teveel gedronken had, de dag nadien dan wel.

Ik merk ook weinig verschil of ik iets eet of niet als ik Baclo slik. Wat ik wel merk is dat, als ik alcohol drink het veel sneller in mijn hoofd zit en de draaierigheid in intensiteit toeneemt. Dat op zich is een rem om me lam te drinken.

Jullie opmerking om alcohol zoveel mogelijk te mijden in de beginperiode kan ik best begrijpen. Het is echter nog steeds heel moeilijk. Jullie hebben gelijk, het is een patroon die moet doorbroken worden, maar het is o zo moeilijk om 's avonds samen met mijn vrouw als aperitief een glas water te drinken (frisdrank drink ik nooit, enkel water of alcohol). Gelukkig lukt het me om zeker de helft minder te drinken dan vroeger, wat ik op zich reeds een overwinning vind.

Vanavond staat er traditioneel champagne op het menu en daarna een glaasje wijn. Met doelstelling is evenveel te drinken als mijn vrouw, die kan namelijk op tijd stoppen.

Binnenkort ben ik alleen voor een aantal weken in een rustige omgeving. Dan zal de sociale druk weg zijn om 's avonds dat aperitiefje te drinken. Ik heb me op die periode gefocust om dan echt volledig van de alcohol af te blijven. Misschien lukt het me al eerder door het verder opdrijven van de dosering, we zien wel.

In ieder geval wil ik mezelf niet teveel onder druk zetten en gewoon op deze manier verder doen. Ik voel reeds een verbetering en daar ben ik blij om. De ideale periode komt er heel binnenkort aan en ik weet dat 2012 een verslavingsvrije jaar zal worden.

Aan jullie allen een leuke Kerst en nogmaals bedankt voor de steun!
pi_105995044
Hey Jerommeke,

Goed nieuws dat je al zo'n beetje op de helft van je alcoholgebruik zit! Dit stuk heb je niet op wilskracht gedaan, maar is het directe effect van Baclofen.

Hoe meer je ophoogt, hoe minder zin in alcohol je gaat krijgen. Op gegeven moment gaat het je echt tegen staan waarschijnlijk. Dat verwacht ik iig. Ook ga je ws steeds langzamer drinken, omdat de drank gewoon minder fijn aanvoelt.

Vanaf dat moment wordt het stukje wilskracht steeds gemakkelijker!

Vroeger dronk ik zonder moeite een krat bier op, in 2 a 3 uur ofzo. Nu krijg ik amper 4 vaasjes weg.. Als ik toch doorga voel ik me misselijk, en eigenlijk heb ik al meteen een kater..

Gewoon zo doorgaan, de Baclofen wint het van de alcohol. Let maar op! :P
pi_106001613
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 10:26 schreef Jerommeke1 het volgende:
Jullie opmerking om alcohol zoveel mogelijk te mijden in de beginperiode kan ik best begrijpen. Het is echter nog steeds heel moeilijk. Jullie hebben gelijk, het is een patroon die moet doorbroken worden, maar het is o zo moeilijk om 's avonds samen met mijn vrouw als aperitief een glas water te drinken (frisdrank drink ik nooit, enkel water of alcohol). Gelukkig lukt het me om zeker de helft minder te drinken dan vroeger, wat ik op zich reeds een overwinning vind.
Mijden hoeft imho niet hoor, zoals je zelf ook aangeeft wordt je tolerantie minder. Wel even in het achterhoofd houden dat je van de combi nog duffer wordt dan dat je gewoon zuipt. Niet gaan klussen oid 's avonds. :P
Wat alternatieven betreft kan ik je ook niks aandragen dus wen er maar aan. Ik ben zelf de enige afnemer van maltbier in Nederland geloof ik :D niet te zuipen maar je moet wat. Kleine tip nog, ga nu niet als een achterlijke frisdrank drinken met name direct uit de fles tenzij je je tandarts wil sponsoren. ;)

Je bent zo te horen goed bezig jongen, even doorzetten nog. *O*
pi_106003749
Hoi Jerommeke.

Ik denk dat je gewoon door moet gaan met ophogen, misschien wel net als Ameisen tot de 300 mg. Hij bleef ook gewoon doorgaan met (binge)drinken. Opeens had hij het effect.

Zelf merk ik de laatste tijd toch weer een neerwaartse spiraal. Omdat ik gewoon kan drinken doe ik het ook te makkelijk en klok ik weer iedere avond wat bier weg. Ik wacht het nieuwe jaar ff af en dan ga ik maar weer ophogen. Zo zie je maar, je zal toch altijd verslaafd blijven. Gelukkig heb ik nog absoluut geen behoefte aan wiet en ben ik nog honderd procent relaxt. Drank laten staan is voor mij echt maar een klein gedeelte van de werking van de baclofen.

Jerommeke, blijf vooral posten hier, ook als het niet gaat zoals je wil. We hebben er al zoveel zien komen en gaan!

Iedereen een fijne kerst gewenst alvast >:O

[ Bericht 0% gewijzigd door Bonno op 24-12-2011 18:10:48 ]
pi_106047129
Zo, mijn eerste feestdag zonder verslaving. Acht flesjes bier van 17.00 uur tot aan nu. Een prachtscore. Dit was de eerste kerst waarbij ik niet dronken ben geworden in 15 jaar.

Ik heb gewoon zin in de 2e kerstdag!
pi_106050670
Goedemorgen iedereen!

Ben zonder kleerscheuren door de Kerstdagen geraakt. Enkel kerstavond was er wat over maar gisteren heb ik me in de hand kunnen houden. Deze morgen met een fris hoofd opgestaan en dat was vorig jaar zeker niet het geval!

Vandaag ophogen van 80 mg naar 95 mg. Voorlopig niet veel last van bijwerkingen tenzij die draaierigheid. Maar goed, ik heb dat er graag voor over, als ik maar die drang kwijt geraak!
En als dit betekent ophogen tot 300 mg dan doe ik dat. Misschien is het niet nodig zo hoog te gaan maar ik ben wel vastbesloten door te gaan tot die drang volledig weg is.

@Bonno : proficiat jong! Moet een fantastisch gevoel zijn!

@2772011 : Thanks! Wat betreft frisdrank hoef je geen zorgen te maken, dat drink ik zelden of nooit, wel dikwijls alcoholvrij bier.

@Maxum : Ook bedankt voor de ondersteuning!
Wat betreft drinken sla ik grote hoveelheden achterover op zeer korte tijd, gewoon om zo snel mogelijk dat relaxed gevoel te ervaren. Daarna ga ik gewoon verder met drinken, op een "normaal" tempo. Het eerste gedeelte blijft moeilijk alhoewel de hoeveelheden minder zijn, het tweede gedeelte kan ik nu beter in de hand houden. Het verder drinken stopt veel sneller, dikwijls al na 2 à 3 glazen of in het beste geval drink ik zelfs niks meer!

Ik doe gewoon verder, op een tempo van 15 mg per 3 dagen, we komen er wel!
pi_106080131
Gisteren heb ik een rotdag gehad, het was alsof ik constant op de draaimolen zat. Waarschijnlijk heeft het te maken met de verhoging van 80 naar 95 mg.

Vandaag heb ik besloten om de dosis te verdelen over 4 keer ipv 3 keer. Deze morgen is de duizeligheid echter nog even erg aanwezig. Ook voel ik me niet echt "aanwezig" en geraak ik soms niet uit mijn woorden, net alsof ik gedronken heb (wat niet het geval is). Daarbij moet ik me echt concentreren als er iemand iets vertelt tegen mij, meestal ben ik het direct daarna weeral vergeten. Pff, de nevenwerkingen komen flink de kop opsteken. Hoe lang kan dat zo blijven doorgaan?
pi_106081176
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 10:47 schreef Jerommeke1 het volgende:
Hoe lang kan dat zo blijven doorgaan?
Lang... Als je erbij blijft drinken. Je wordt het vanzelf zat hoor. ;)
Gaat het verder wel goed? Leuke kerstdagen gehad?
pi_106081970
Hoi 2772011,

Ook bij niet drinken voel ik het goed hoor. Vandaag zit ik weeral de ganse tijd op de draaimolen :)!
Kerstdagen waren OK, en voor jou?
pi_106082792
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:12 schreef Jerommeke1 het volgende:
Hoi 2772011,

Ook bij niet drinken voel ik het goed hoor. Vandaag zit ik weeral de ganse tijd op de draaimolen :)!
Kerstdagen waren OK, en voor jou?
Het heeft natuurlijk wel zijn invloed, proefondervindelijk merkte ik dat de invloed van alcohol pas na zeker 48 uur droog gestaan te hebben echt zo goed als weg was. Veel langer dan ik had gedacht maar goed, van een flinke kater ben je ook zo een goede dag zoet en als je daarna weer drinkt voel je je zo weer kiplekker dus dan heb je dat niet in de gaten.

Kerst was okee. Ik ben niet zo van de feestdagen. :P
pi_106083761
Hoi!

Ik heb zowaar een leuke kerst gehad. Gisteren nog bij vrienden hele dure whiskeys geproefd en een klein beetje aangeschoten geraakt. Vandaag voel ik me dus best wel klote. Maar geen rare dingen en geen gezeik, dus: een zeer goede kerst gehad!

Jerommeke: Als je zo'n last van draaierigheid hebt kan je beter even minder snel gaan. Je bent niet verplicht om op te hogen, gewoon rustig aan! Als je te snel gaat heb je straks een nare ervaring en dan ben je er misschien helemaal klaar mee. Ik heb al vaker gezegd dat het bij mij een paar maanden duurde voordat ik me stabiel voelde. Geef jezelf die tijd!

Ik wil niet kratostiseren, maar wel even duidelijk aangeven waarvan ik denk dat het voor jou het beste is op dit moment.
pi_106092634
@2772011
Dat merk ik inderdaad ook, de invloed van alcohol is veel sterker, vooral de dagen erna :)!

@Bonno
Kratostiseren, goed gevonden :)!
Nee hoor, je komt helemaal zo niet over. Ik weet dat je bedoeling goed is en ik heb respect voor jou en ook voor de anderen die de beginnelingen onbaatzuchtig blijven ondersteunen, het siert jullie!

Wat betreft ophogen ben ik van plan te wachten tot de bijwerkingen volledig verdwenen zijn. Te snel ophogen zou inderdaad teveel negatieve bijwerkingen kunnen geven waardoor ik er zou durven mee stoppen.

Een vraagje voor de "anciens" hebben jullie ook nog "bijwerkingen" zoals draaierigheid, moeheid, concentratieproblemen als je alcohol drinkt?
pi_106095624
Als ik drink word ik inderdaad draaierig en snel moe. Verder krijg ik zeer snel hoofdpijn. In het begin is het inderdaad slecht voor je concentratie, maar dat is alcohol hoe dan ook. Als je eens zou weten wat ik nu allemaal doe, dat had met alcohol nooit gekund. Ik kan bijvoorbeeld veel beter hoofdrekenen, kom beter uit mijn woorden. Gewoon geweldig. Het is het echt waard!
pi_106096913
Hoi Jerommeke,

Persoonlijk vind ik dat alcohol drinken niet meer hetzelfde aanvoelt als voor de Baclofen. Het effect is totaal anders. Ik word er heel snel draaierig / misselijk van. Al na een stuk of 4 a 5 biertjes. Het effect is, zoals 2772011 aangeeft, veel sterker. De kater is echt afschuwelijk...

De combi is gewoon niet lekker. Gelukkig is bij mij de trek in alcohol helemaal verdwenen. Dus als ik al drink, is dat uit een 'sociale' overweging, en dan hou ik het ook moeiteloos op ongeveer 3 biertjes.

Tijdens kerst heb ik letterlijk 1 glas champagne gedronken, en die knalde er al redelijk hard in.
Daarna overgegaan op Tonic.

Goed dat je even een 'break' neemt in het ophogen. Je voelt vanzelf aan wanneer je huidige dosis stabiel aanvoelt. Vanaf daar ga je weer door. Op gegeven moment voel je de pure, uitgebalanceerde innerlijke rust, en is de behoefte aan alcohol alcohol verdwenen.

Die vermoeidheid verdwijnt (bij de meesten pas) na een paar maanden. Ik had er ook best veel last van.

Nu geeft de Baclofen me juist energie!

Laters!
pi_106102240
Ik kan je helaas niet veel verder helpen, mijn slaapprobleem zorgt ervoor dat ik sowieso heel vergeetachtig ben. Alcohol werkt nu wel heel anders, 'ineens' is de zin over en word ik er ook misselijk van. De keren dat ik wel probeerde door te drinken viel ik gewoon in slaap.
Op zich niet erg want ik slaap slecht maar dat was nou net de reden waarom ik ben gaan drinken.

Ergo, ik schiet er geen zak mee op maar niet meer met een kater wakker worden elke dag is ook wat waard. Scherper oid ben ik niet hoewel ik in sociaal opzicht nog steeds een enorme vooruitgang heb geboekt. Ik durf (teveel) meer en alles gaat me veel vlotter af.
Je zou het imho nooit van me kunnen zeggen zeg maar, vaak merk je toch een soort (sociaal) vluchtgedrag bij mensen die 'iets te verbergen' hebben. Dat is compleet weg.
pi_106116509
Bedankt om jullie ervaringen te delen, heb er wat aan!

Een vraag die bij mij opkomt is of Baclofen je verhindert om te drinken omwille van de heftige bijwerkingen of dat het effectief de drang wegneemt? Zou je nog steeds een sociale drinker kunnen zijn indien alcohol je evengoed als voorheen zou smaken en geen extra nevenwerkingen geeft? Zou je dan niet sneller geneigd zijn om nu en dan door te drinken?

Ik weet het niet, gewoon even checken, ook omdat ik een paar posts eerder las dat Bonno merkt dat hij weer wat teveel begint de drinken.

Gisterenavond ben ik vergeten mijn laatste dosis te nemen. Ik moet me echt op deze zaken concentreren, ook weet ik soms niet meer hoeveel mg ik genomen heb en of ik het wel genomen heb. Zo slecht is het gesteld met mijn concentratie en geheugen.

Deze morgen is de draaierigheid iets minder maar nog steeds aanwezig. Ik doe vandaag nog even verder op 95 mg maar als het niet vermindert ga ik morgen weer naar mijn vorige dosering van 80 mg. Het is echt te hinderlijk en ik zie er tegenop om mijn Baclo te nemen omdat ik weet dat het nadien weer draaimolen zal zijn. Na een paar uur vermindert dat wat maar dan moet ik weer mijn Baclo nemen en begint het terug. Niet echt motiverend om ze te nemen...

Have a nice day and see you tomorrow!
pi_106116687
Mogguh Jerommeke. Je hoeft ons niet telkens te bedanken hoor, dat zit wel goed ;)

Ik begin niet steeds meer te drinken, maar regelmatiger. Daar ben ik dus nu weer mee gestopt. Dan haal ik heel sneu één blik bier voor mezelf bij de winkel of soms niks. Kost absoluut geen moeite. Zolang het besef maar blijft. Ik zal altijd een probleemdrinker blijven! De drang is wel nog steeds weg. Ik ben ook echt heel snel aangeschoten en iedere keer als ik wat drink vraag ik me af: "Is dit het nou?" Het is een combinatie van beiden, je hebt minder trek en het effect wordt anders. Echt dronken en dat prettige gevoel krijg je niet meer.

Draaierigheid door medicijnen kan komen door niet regelmatig in te nemen. Ik heb daar bij een ander medicijn ook weleens last van gehad. Dan had ik het gevoel dat ik de hele dag op een schip op een ruige zee zat. Dit vertelde ik mijn huisarts, ik ben regelmatig in gaan nemen en het was weg. Tip: koop een kookwekker of alarm die klein is en in je zak past. Ook kan je inderdaad vaker op een dag nemen, bijvoorbeeld iedere twee uur 10 mg.

Nogmaals, het kan maanden duren voordat je helemaal stabiel bent! Probeer de alcohol zo veel mogelijk te vermijden. Moeilijk ja, maar ik denk dat de Baclo dan ook pas echt goed gaat werken. Heb vertrouwen.

Verder ga ik stoppen met roken. Ik heb de duurste e-sigaret besteld met verschillende smaakjes. Veel mensen die ze gebruiken zijn er zeer enthousiast over. Ik denk dat de Baclofen me wel bij de trek gaat helpen, maar de gewoonte moet er nog uit. Dit is een mooie tussenfase. Als ik 'm heb dan geef ik wel een update.

Verder heb ik de laatste dagen de views van dit topic eens bijgehouden en zie dat er minimaal honderd keer per dag gekeken wordt. Er zijn dus een paar mensen die hier meelezen, maar niet meepraten. Kom op mensen, registreren en posten!

[ Bericht 10% gewijzigd door Bonno op 28-12-2011 09:09:48 ]
  woensdag 28 december 2011 @ 11:42:41 #231
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_106120279
Hi allen! Gister niet gepost dus vandaag maar!
Doktersafspraak is niet doorgegaan. Ik was ziek :')
Nu kan ik morgen alsnog terecht, dus even afwachten tot dan.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_106123232
:D
pi_106124920
Bonno, ik ben weleens gestopt een jaar (binnenkort weer) en ook geprobeerd met zo'n sigaret. Werkt op zich wel maar de gewoonte haal je er niet mee uit en de nicotine krijg je toch binnen.
Als overgang om te wennen is het wel leuk, de voordelen van (bijna) niet roken en toch door kunnen paffen.
Hoesten e.d. raak je langzaam kwijt maar de verslaving hou je natuurlijk wel in stand. Uiteindelijk moet je toch de knoop doorhakken.

Jerommeke: die draaierigheid kan ook een teken zijn dat je niet snel genoeg went aan ophogen, klinkt mij enigszins bekend in de oren. Ik ben gewoon stug doorgegaan maar hoe verstandig dat is laat ik aan jou over. Ik ben zelf stronteigenwijs.
pi_106129376
Eind juli: Maar ik zit sinds ik aan de Baclofen zit steeds meer te roken. Krijg het voor elkaar om het nog geen dag vol te houden met een pakje shag. Dat is echt bizar en daar moet iets aan gebeuren. Ook smaakt het eigenlijk niet. Slaat echt nergens op. Met zo'n elektrisch ding heb ik veel minder kosten, hoesten, stank, huis wordt niet geel en ik hoef niet telkens een nieuwe asbak te gaan halen :')

Over dat ophogen: Ik heb me er ook doorheen geslikt, maar ik hoefde ook echt niks, geen werk of verplichtingen. Ik kan niet in de agenda van onze vriend Jerommeke kijken natuurlijk. En of het verstandig is... Ik ga zulk gedrag in ieder geval niet aanmoedigen. En als iemand in dit topic iets overkomt dan is het natuurlijk al snel afgelopen. Laten we er toch maar zo zorgvuldig mogelijk mee omgaan allemaal!
pi_106158047
Gisterennamiddag is die draaierigheid vermindert en tegen de avond was ze vrijwel verdwenen. Alhoewel, op den duur wordt je het wel erg gewend en is "volledig weg" eerder synoniem van heel verdragelijk.

Ik worstel eigenlijk met een, voor jullie blijkbaar herkenbaar, dilemma. De drang naar alcohol blijft en daarom wil ik zo snel mogelijk de omslag dosering bereiken en het opbouwschema verder volgen, 15 mg per dag om de drie dagen. Langs de andere kant besef ik ook dat het plots teveel kan zijn en alles om zeep is.

Vandaag zou ik van 95 naar 110 mogen gaan en zal ik ook doen. Ik wil echt verlost geraken van die drang, dat duiveltje moet bedwongen worden!! En zolang die draaierigheid mijn gewone functioneren niet teveel in de weg staat blijf ik verder doen. Vooral de eerste twee dagen van de verhoging heb ik er veel last van, gisteren was het de derde dag en tegen de avond was het echt dragelijk.

Meer en meer heb ik het vermoeden dat ik een "Amaisen" geval ben en dat de dosering behoorlijk hoog zal moeten zijn om die drang volledig kwijt te geraken. Op vandaag is die namelijk nog altijd even sterk aanwezig. Daarom, we doen verder, het is hem gelukt van mij moet dit ook lukken!!

Morgen een nieuwe update!
pi_106161590
Hoi Jerommeke,

De drang naar alcohol gaat verdwijnen. Maak je geen zorgen :)
Bij iedereen ligt de dosering anders, en 100 mg is dan ook echt niet de 'standaard'.
Gewoon rustig doorgaan zo, de trek verdwijnt vanzelf. Ook zal je merken dat je de alcohol steeds slechter gaat verdragen, en het effect niet is wat je wilt.

Komt allemaal dik in orde. Op gegeven moment bereik je door de Baclo een innerlijke rust die iedere aandrang tot drank / drugs wegneemt. Het duurt gewoon een maand of 4.

Heb vertrouwen!
pi_106173962
Hallo allemaal,

Even een updeetje van mij. Het is mij nog steeds niet gelukt totaal te stoppen met drinken helaas.

Ik zat op 130mg maar zat iedere week bij de fysio vanwege vastzittende spieren in onderrug en benen. De fysio snapte er niks van maar ik had haar ook niet verteld dat ik baclo gebruik.
Omdat ik de baclofen als oorzaak wil uitsluiten ga ik morgen naar de huisarts met het verzoek om een scan van mijn rug in het ziekenhuis. Ik kon soms amper meer lopen door de verkrampte spieren en heb 's-nachts ook last van pijnlijke beenspieren.

Inmiddels heb ik afgebouwd tot ca. 60mg per dag, de spierpijn is niet helemaal weg maar wel een stuk minder. Ook het nare kloppen van bepaalde spieren is opgehouden.

Ik kan er verder niks zinnigs over zeggen, andere bijwerkingen had ik niet of nauwelijks.

Martijn, hoe is het met jou? Jij was toch flink aan het ophogen onder begeleiding van VNN?

En Saine, was jij niet aan het afbouwen om ook eventuele bijwerkingen uit te sluiten?

Ik wou dat er eens een keer met dat groots aangekondigde onderzoek gestart wordt. Dat geld van de royale schenker ligt maar te wachten; weet iemand waarom het zo lang duurt?
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_106174283
Rustig aan Jerommeke! We zeggen telkens: Geef het een paar maanden.

Ik ben vandaag aan de e-sigaret gegaan en het bevalt me prima. Besteld bij www.sociaalroken.nl

Whiskey heb ik gemengd met koffie. Smaakt echt heerlijk!
pi_106178110
Hoi Donia,

Vreemd dat je zoveel last hebt van die spieren. Baclofen is toch wel een van de sterkste spierverslappers.. Verstandig dat je het even gaat laten nakijken!

Je zegt dat het je nog niet gelukt is om 'totaal' te stoppen met drinken. Totaal stoppen zou ook niet hoeven, dmv de Baclo kun je gemakkelijk 'sociaal' drinken. Daar is niks mis mee!

Hoeveel drink je nu gemiddeld tegenwoordig? Klinkt er iig wel naar dat je het toch flink hebt kunnen minderen!

Ik ben ook benieuwd wanneer dat groots aangekondigde onderzoek wordt gestart. Dat zou wel eens een grote doorbraak kunnen betekenen! Misschien ga ik er eens navraag naar doen.

@ Bonno,

Welke smaak rook je? Vanilla, Red Bull, Hennep-Lemon, Whisky, Rum of Champagne :r.....
Gatverdamme... _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 29-12-2011 20:29:46 ]
pi_106179788
@ iedereen,

Er bestaat ook een Baclofenpomp ^O^

Voor de gevorderden onder ons dan...
pi_106184355
Ik heb verschillende smaken en ik vind koffie met whiskey gemengd de lekkerste nu. Het smaakt er ook echt naar en sinds ik dat ding heb heb ik niet meer gerookt en alleen gedampt. De asbakken heb ik maar weggezet.

Dus, straks ben ik in 2011 gestopt met blowen, overmatig drinken, medicijnmisbruik en roken en dat allemaal dankzij de Baclofen 8-)
pi_106184807
quote:
We zeggen telkens: Geef het een paar maanden.
:+
pi_106185047
@ Bonno,

Geeft het naast de nicotine, wel de gewenste 'longsensatie'?
pi_106185444
Ja, je hebt echt het gevoel dat je rookt! In je keel en je longen. Je proeft echt een rooksmaak in je mond. Je hebt licht, medium en heavy smaak. Ik heb de heavy genomen en die vind ik iets te zwaar, beetje als zware Van Nelle.

Ik heb zo'n hele grote genomen, lijkt een beetje op formaat wilde havanna. Voor thuis prima, maar ik heb nu dus ook nog zo'n kleine besteld om mee te nemen.

Blijkbaar krijg je ook echt alleen nicotine binnen en dat is volgens mij niet slecht. Juist de bijkomende stoffen zijn erg slecht.

Ik heb dan vijf smaken genomen en die kan je dus mengen met elkaar. Ik wil ook nog chocolade. Het smaakt er ook echt naar! Ik vind het werkelijk fantastisch, eerlijk.

Sinds 17.00 uur heb ik dat ding en heb er nog niet aan gedacht om een shaggie aan te steken en ik denk dat ik definitief gestopt ben met roken. Morgen donder ik mijn shag weg denk ik.
pi_106185585
@ Bonno

Ik ben om. Ga hem ook bestellen. Zag dat ze ook gewoon Marlboro hebben!

Lekker Dampen!!!
pi_106185817
Ja maar die met die smaakjes zijn lekkerder hoor, dat is echt anders dan bij roken.

Ik heb gewoon een boel verschillende genomen. Ach, ben ¤ 120,- armer, maar dat heb ik er in een maand uit.

Je moet wel ff een beetje pielen en proberen hoor. Goed opladen de eerste keer en vooral de gebruiksaanwijzing lezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bonno op 30-12-2011 23:00:27 ]
pi_106194624
Goedemorgen iedereen,

@ Bonno & Maxum
Fantastisch dat jullie nog een (laatste?) verslaving aanpakken voor het einde van het jaar. Klinkt in ieder geval veel belovend. Ga er maar voor, als je deze nog kwijt geraakt zijn jullie een vrij man :)!

@ Donnia
Leuk van je terug te horen! Jammer dat je zoveel bijwerkingen hebt en dan nog wel spierspanningen, lijkt me heel contradictorisch. Blijkbaar reageert iedereen toch anders op de Baclofen. Misschien moeten we met zijn allen wat druk zetten op dat onderzoek, het laat maar op zich wachten.
Wat ik graag zou weten van je Donnia is of je het drinken onder controle gekregen hebt met die 130 mg?

@Dven
Hoe was het bij de dokter?

Verslag van gisteren :
Zoals te verwachten een draaimolen dag, het was ook de eerste dag van de ophoging, van 95 mg naar 110 mg. Gisteravond heb ik me een biertje genomen net voor de inname van 30 mg, dat was goed fout! De draaimolen ging na een half uurtje in overdrive! Blijkbaar verergeren de nevenwerkingen in combinatie met alcohol heel sterk bij hogere Baclo dosissen. Je zou voor minder niet meer drinken!
Nog een vraagje, wanneer verdwijnt die slechte smaak in je mond?

See you tomorrow!
pi_106196056
Hoi Jerommeke. Die vieze smaak in je mond verdwijnt pas na een tijd. Daar had ik ook last van. Ook stinkend zweet en smerig ruikende urine.
pi_106213790
Nog steeds niet gerookt, totaal zonder moeite!
pi_106237833
Hallo iedereen,

Vandaag ga ik de dosering verminderen naar 80 mg. Gisteren weer een draaidag gehad en vandaag wil ik toch wel even genieten van de laatste dag van het jaar. Anders is mijn energie volledig op omdat ik me zo moet concentreren op van alles. Het vergt wat als alles om je heen draait.

Goe bezig Bonno!!
pi_106243767
Hoi allemaal,

Ik neem vandaag gewoon geen Baclofen, zodat ik zonder compleet over mijn nek te gaan, er vanavond toch een sixpackje in kan gieten samen met enige bubbles.

Overigens wellicht handig te vermelden, voor de meelezers in dit topic met dezelfde intentie,
Baclofen bouwt een 'spiegel' op in je bloed, dus een dag niet nemen betekent niet dat het middel niet actief aanwezig is. Daar gaat meer tijd overheen. Een dagje overslaan kan geen kwaad, aldus mijn arts.

Voor een speciale gelegenheid zoals vanavond, scheelt het echter wel. (een slok op een borrel :P )

Ik wens jullie allemaal een knallend goed uiteinde en een super Happy New Year!!!
pi_106253320
Ik ga gewoon door met Baclofen slikken, anders krijg ik kramp in mijn benen. Maar ik ga zeker wel een paar biertjes drinken.

Ook ik wens iedereen een fijne oud en nieuw toe en op naar een alcohol-arm 2012!
pi_106277774
Gisteren goed gegaan, een paar bubbels en twee glazen wijn. Vanmorgen alles OK, wel nog steeds een lichte draaierigheid, zal het voorlopig op 80 mg houden tot ik weer volledig "normaal" ben.

Iedereen een fantastisch 2012 !
pi_106277988
Goedemorgen! Ook ik wens natuurlijk iedereen een heel gelukkig nieuwjaar!

Mooi dat het zo goed gegaan is Jerommeke. Ik heb het er minder goed vanaf gebracht. Thuis een paar biertjes, bij mijn schoonouders stuk of vijf en toen paar glaasjes schijnchampagne. Op naar een ander feestje twee biertjes. En toen was ik zat, maar echt zat. Kon niet meer uit mijn woorden komen, kreeg echt een rode kop. Moest mijn schoenen weer aantrekken wat bijna niet lukte en de terugweg naar huis (vijf minuten lopen) duurde echt dramatisch lang.

Ik heb echt lang geslapen. Maar goed, dit mag ook wel een keertje. Ik hoef in ieder geval nooit meer dronken te worden want in combinatie met de Baclofen is dat dus echt een drama.

Ik had wel een pakje sigaretten gekocht en helemaal opgerookt. Dat ding ziet er heel maf uit namelijk. Wel heel veel bekijks gehad en sommige mensen gaan de E-sigaret ook bestellen. Vanaf vandaag ga ik weer dampen. Soms een analoog sigaretje voor de leuk of op een feestje. En door de Baclofen weet ik gewoon dat ik dit vol kan houden.

Had ik al verteld dat ik mijn koffieverslaving ook de kop heb ingedrukt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bonno op 01-01-2012 16:50:38 ]
pi_106280210
Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar.

@Jerommeke, ik ben blijven doordrinken met 130mg. Ik werd alleen wat duffer. De craving is even minder geweest dus toen dronk ik ook minder.

Ik hoop dat ik opnieuw kan starten met de baclo. De huisarts vond een foto van de rug niet zinvol, ik moet nu voor van alles en nog wat bloed laten prikken, o.a. op reuma, ontstekingen, enfin heel veel. En natuurlijk leverwaarden :+

Dat draaierig en misselijk zijn heb ik nooit gehad, ja, heel even zo'n wattenhoofd maar dat was vooral als ik lichamelijk zwaar werk had gedaan en moe was.
Enfin, ik ben nu afgebouwd naar 40 mg, dus van de week ben ik bacloos. Spierpijn is verminderd maar voel onderrug en uitstraling zeker nog. Ben benieuwd hoe het is na middagje poetsen.
pi_106282501
laat ook maar :')

[ Bericht 43% gewijzigd door Bonno op 01-01-2012 21:18:42 ]
pi_106313221
@ Bonno, hopelijk ben je al wat beter vandaag. Ja, de combinatie Baclo / alcohol is moordend, kan er van mee spreken :)! En proficiat met je koffieverslaving, nog eentje minder!

Vandaag blijf ik op 80 mg, de draaierigheid is nog steeds aanwezig. Ik wil daar eerst volledig vanaf zodat het wat leefbaarder wordt. En ondertussen proberen van de drank te blijven...voorlopig valt dit mee.

Geen nieuwe mensen die met een goed voornemen gestart zijn ??
pi_106344019
Goedemorgen iedereen,

Gisteren was ik van plan om de Baclo verder af te bouwen want de nevenwerkingen waren nog steeds heftig aanwezig. Toen ik ging sporten 's avonds was het een ware marteling, de duizeligheid speelde me enorm parten. Gelukkig is het deze morgen beter en zal ik voorlopig verder doen met de 80 mg. Nog even afwachten.

Wat ik echt niet leuk vind aan de Baclo is dat ik mijn vroegere vitaliteit en gedrevenheid kwijt ben. Ik voel me als een zombie, als een robot zonder ziel. Ook reageer ik veel minder op mijn omgeving. Mensen vragen wat er is, ze vinden me apatisch en neerslachtig. Bij mij zeker niks van euforie te merken, integendeel. Ik ben mezelf niet meer en dat voelt niet goed.

Dat en die draaierigheid zouden me doen beslissen om ermee te stoppen. Voorlopig doe ik verder maar de twijfel is er zeker aanwezig.

@Maxum, hoe is het je gegaan zonder de Baclo?
@Dven, gestart met de Baclo?
pi_106348119
Hoi Jerommeke,

Zonder de Baclo ging het eigenlijk niet zo lekker. Had het op oudejaarsdag niet genomen omdat ik s'avonds wat wilde gaan drinken. Ik kwam alsnog niet verder dan een half blikje bier.. Ik kreeg hem niet weg. Wat ik verder prima vond overigens, ben het nieuwe jaar broodnuchter ingegaan!

Maarrr, de volgende ochtend was ik nogal dizzy. Blijkbaar is plotseling staken van Baclofen ook niet zo'n goed idee. Voelde me echt niet lekker. 1 Januari weer mijn normale dosering gaan nemen en alles ging langzaam terug naar normaal.

Wat jij beschrijft, over je vitaliteit en gedrevenheid, dat is een onderdeel van het ophogen. Die bijwerkingen gaan 100% verdwijnen. Je moet het wat tijd geven. Zelf ben ik ook een tijd lang moe en lusteloos geweest. Plotseling draait het zich om in juist vitaal en gedreven. Bijna te veel zelfs.
Echt, geef het de tijd, blijf rustig op die 80mg zitten en het komt vanzelf. Baclofen is best een heftig middel, je lijf moet het gaan accepteren en dat kost enkele maanden.

Maar dan...... :Y

Hang in there!
pi_106387861
Hoi iedereen,

Gisteren was het iets beter, vandaag blijf ik op 80 mg en dit zolang alles in mijn kopke weer normaal is.

Bedankt voor de ondersteunende woorden Maxum, het klinkt misschien slijmerig maar van tijd tot tijd heb je bevestiging nodig dat het wel allemaal goed komt, vooral als die nevenwerkingen je blijven parten spelen.

Goed voor jou trouwens dat je geen alcohol meer binnenkrijgt, wat een zegen :)!

Het ga jullie goed!
Jerommeke
pi_106389592
Lijkt het nou maar of verwisselen jullie nou massaal de ene verslaving voor de andere? Het lijkt me niet gezond om dit spul je hele leven te blijven slikken namelijk...
pi_106390698
Mankeren mensen nou massaal iets aan hun ogen maar niet aan hun handen? :?
Is het zoveel moeilijker een OP te lezen dan even snel wat onnozels te typen? |:(

Als iemand nog tijd en zin heeft om het uit te leggen? Ik niet iig. Domme vragen bestaan wel. :+
pi_106390801
De op is sowieso al niet geheel objectief, er staat dat het middel niet verslavend is maar dat is het wel aangezien er afkickverschijnselen optreden als je ermee stopt. Nu jij Einstein.

Een beetje minder vijandig mag trouwens wel...
pi_106391243
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 12:17 schreef Maverick_tfd het volgende:
De op is sowieso al niet geheel objectief, er staat dat het middel niet verslavend is maar dat is het wel aangezien er afkickverschijnselen optreden als je ermee stopt. Nu jij Einstein.

Een beetje minder vijandig mag trouwens wel...
Nou dan zal ik wel debiel zijn want dat zie ik dus nergens staan. Dat je onthoudingsverschijnselen krijgt als je er ineens of te snel mee stopt zal ik niet ontkennen maar wat heeft dat met verslaving te maken? :?

Je kunt je ook gewoon inlezen, als een OP al teveel moeite is waarom verwacht je dan dat ik tijd en moeite ga steken in je?
Blijkbaar heb je er genoeg interesse in om iets te posten dus dan kun je er toch ook net even dat ene beetje meer moeite in steken om je in te lezen?
pi_106391378
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 12:31 schreef 2772011 het volgende:

[..]

Nou dan zal ik wel debiel zijn want dat zie ik dus nergens staan. Dat je onthoudingsverschijnselen krijgt als je er ineens of te snel mee stopt zal ik niet ontkennen maar wat heeft dat met verslaving te maken? :?
Nou dat lijkt me anders een vrij duidelijk voorbeeld van lichamelijke verslaving, om nog maar niet te spreken over de eventuele psychische verslaving (niet goed voelen zonder de Baclofen etc)
pi_106391869
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 12:35 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Nou dat lijkt me anders een vrij duidelijk voorbeeld van lichamelijke verslaving, om nog maar niet te spreken over de eventuele psychische verslaving (niet goed voelen zonder de Baclofen etc)
Het zit misschien een beetje op het randje. Toch is het niet zoals een standaard 'verslavend' medicijn. Baclofen valt niet onder de benzo's of opiaten, hoewel ze het wel met de werking van benzo's vergelijken.

http://www.apotheek.nl/Th(...)spx?mId=10702&rId=40

quote:
Psychische verslaving

Wie psychisch afhankelijk is van een medicijn, hunkert ernaar dat middel weer te gebruiken.
Dit is bij het gebruik van baclofen absoluut niet het geval. Je kan het zelfs vergeten in te nemen.

quote:
Lichamelijke verslaving

Als u een verslavend middel voortdurend gebruikt, past het lichaam zich daaraan aan. Daardoor is er een steeds hogere dosis nodig om hetzelfde effect te bereiken.
Ook dit is niet het geval. In het begin zul je inderdaad moeten ophogen om aan de gewenste dosis te komen, maar dan kun je volstaan met een onderhoudsdosis die jarenlang op hetzelfde niveau kan blijven.

Je hebt wel gelijk wat betreft ontwenningsverschijnselen als je stopt met de baclo. Je moet echt rustig afbouwen, wat dat betreft zou je het wel een lichamelijke verslaving kunnen noemen.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 11:36 schreef Maverick_tfd het volgende:
Het lijkt me niet gezond om dit spul je hele leven te blijven slikken namelijk...
Er zijn geen schadelijke bijwerkingen van baclofen bekend. En hoe dan ook, het is altijd een stuk minder ongezond dan die ándere verslavingen.
Mensen kunnen dankzij baclofen weer functioneren. Dat in tegenstelling tot de wel schadelijke verslavingen (lichamelijk en maatschappelijk gezien) die door de baclofen de kop in worden gedrukt. Dus wat is er dan op tegen om afhankelijk te zijn van baclofen?

[ Bericht 6% gewijzigd door Bonna op 04-01-2012 13:06:35 ]
pi_106392755
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 12:35 schreef Maverick_tfd het volgende:
Gewenning is iets anders dan verslaving, elk middel wat je langdurig toedient zal een (soort) lichamelijke gewenning geven. Neem je dat weg dan zal het lichaam daarop reageren.
Hoe het ook zij, de trade off tussen baclofen of alcohol (en diverse andere middelen) valt ten allen tijde in het voordeel van baclofen uit.
Al zou het wel verslavend zijn en/of psychische afhankelijkheid geven dan nog is het een stuk 'gezonder' dan je langzaam maar zeker dood drinken.

Dat is niet het geval maar stel dat, dan nog zou het te prefereren zijn boven het in stand houden van een alcoholverslaving.
pi_106393083
Oke maar waarom zou je dan niet een tijdje dat middel gebruiken totdat je lang genoeg geen alcohol gedronken hebt en het afkicken makkelijker is? Ik kan me voorstellen dat het een fijn idee is dat je nergens van afhankelijk bent op de lange termijn.
pi_106393795
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 13:30 schreef Maverick_tfd het volgende:
Oke maar waarom zou je dan niet een tijdje dat middel gebruiken totdat je lang genoeg geen alcohol gedronken hebt en het afkicken makkelijker is? Ik kan me voorstellen dat het een fijn idee is dat je nergens van afhankelijk bent op de lange termijn.
Uiteindelijk wel, natuurlijk! Maar vergeet niet dat het gebruik van verslavende middelen sowieso al duidt op onderliggende psychoproblematiek, die mensen tot nu toe blijkbaar niet met therapie of op een andere manier hebben kunnen aanpakken.
Het mooiste zou inderdaad zijn als je dankzij baclofen je leven zodanig op de rit krijgt dat je ook die onderliggende problematiek aan kan pakken en daarna ook de baclofen niet meer nodig zou hebben. Maar daar zal een aantal jaar overheen gaan.
pi_106395078
Buiten dat geloof ik er in dat de een er gevoeliger voor is dan de ander.

En omgedraaid, wat zou er nou zo verschrikkelijk zijn als je de rest van je leven baclofen slikt? Iemand die me dat uit kan leggen? :?
Is het een excuus? Als ik dat dan moet dan kan ik net zo goed.... Wat is het? :?

Stel dat, en Bonna legt het goed uit, maar stel dat het wel nodig zou zijn en je daardoor niet alleen je alcoholverslaving vaarwel kan zeggen maar je ook niet meer druk hoeft te maken over alle fysiologische en sociale implicaties die een dergelijke verslaving met zich meebrengt. Als ik dat had toen had geweten...
Had me een verbroken relatie gescheeld, een carriere, vrienden, vreselijk veel geld, mijn gezondheid etc. etc.
Ik ben letterlijk een deel van mijn leven kwijt(geraakt) wat niet nodig was geweest. Paar pilletjes per dag ipv sloten alcohol. ;(
pi_106396039
Ik snap dat het afkicken van alcohol ongelofelijk moeilijk is maar is dat niet veel beter dan de rest van je leven van medicijnen afhankelijk zijn? Nu zet je je verslaving alleen maar op pauze lijkt me. Plus dat niemand de (statistische) effecten weet van erg langdurig gebruik natuurlijk.
pi_106397882
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:45 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik snap dat het afkicken van alcohol ongelofelijk moeilijk is maar is dat niet veel beter dan de rest van je leven van medicijnen afhankelijk zijn? Nu zet je je verslaving alleen maar op pauze lijkt me. Plus dat niemand de (statistische) effecten weet van erg langdurig gebruik natuurlijk.
De link die je mist is dat voor veel mensen afkicken van alcohol (zo goed als) niet mogelijk is. Wat niet helpt is dat alcohol an sich een breed geaccepteerd middel is.
Vaak zit het ook 'in de familie' en is de druk om (mee) te drinken erg groot en dat blijft zo. ;)

Van baclofen zijn de effecten op lange termijn (bij MS patiënten) bekend. Van alcoholgebruik ook dus wat als je de keuze niet hebt? Wat zou jij kiezen en wat zou erop tegen zijn om de rest van je leven baclofen te slikken?
Je weet hoe een alcoholverslaving in elkaar zit toch?
pi_106401910
Ik heb mijn hele leven onrust gehad en bij mij werd ADHD vastgesteld. Maar dat was pas op latere leeftijd. De enige manier waarop ik rust kon krijgen was door te blowen en te drinken. Dat heb ik ook gedaan, van mijn 15e tot mijn 33e. En heel erg veel. Later kreeg ik ritalin voorgeschreven waar ik ook wel wat rust uit haalde, maar ondertussen was ik wel verslaafd aan blowen en drinken. Voor de lol ging ik de ritalin zelfs snuiven. Ook XTC en speed gebruikte ik regelmatig en alleen als ik iets op had voelde ik me goed. Om enigszins te kunnen functioneren als ik niet kon drinken, of omdat ik een kater had, nam ik continu oxacepam. Zo zat ik jarenlang in hetzelfde cirkeltje.

Toen begon ik in juni 2011 met de Baclofen en merkte ik dat ik totaal rustig werd. Ik stopte vijwel meteen met veel drinken, had helemaal geen oxacepams meer nodig en blies mijn bedrijfje dat stil was komen te vallen nieuw leven in. Plotseling stopte ik ook met blowen. Ook belachelijke hoeveelheden koffie drinken deed ik niet meer.

Vorige week ook nog eens gestopt met roken.

Ik ben niet een compleet ander mens, maar ik ben juist nu zoals ik altijd heb willen zijn. Ik ben echt mezelf, nergens meer bang voor. Ik hoef niet telkens afspraken af te zeggen en kom gewoon buiten de deur als dat nodig is. Ik kan leuk gesprekken voeren zonder naar de drank te stinken. Ik ben gelukkig zo.

Baclofen is niet verslavend, maar ik ben wel verslaafd aan het gevoel dat ik ervan krijg. Innerlijke rust en ik hoor weer bij de wereld. Het maakt me echt niet uit dat ik vier of vijf pilletjes per dag moet slikken de rest van mijn leven!
pi_106423473
Ola,

@ nieuwkomer Maverick,

Hopeloze discussie. Is hier al vaker aan de orde geweest. Baclofen is NIET verslavend.
Tenzij je van mening bent dat bijvoorbeeld een suikerpatiënt verslaafd is aan insuline.. |:(

Neem aub, zoals 2772011 terecht opmerkt, even de tijd om je in te lezen alvorens te posten.

Baclofen is ook zeker geen genotsmiddel. Je haalt er geen 'kick' uit zoals bij drank / drugs gebruik. Je word er niet vaag, stoned, dronken of wat dan ook van.

En nee, je hoeft het ook niet je hele leven te gebruiken. Voor iedereen werkt het verschillend.
De een slikt het een paar jaar, de ander de rest van zijn leven. Is puur een keuze van de gebruiker. De een vervalt wellicht na beëindiging van de Baclofen terug in zijn/haar oude patroon, de ander niet.

En ja, het is een medicijn dat je langzaam moet opbouwen tot je een juiste 'spiegel' in je bloed hebt opgebouwd. Er in een keer mee ophouden zorgt (kortstondig) voor onprettige lichamelijke bijwerkingen. Psychisch is er niet eens sprake van afhankelijkheid. Ook ik vergeet regelmatig een dosis in te nemen. Wat overigens geen bal uitmaakt.

@ Bonna en Bonno, thanx wederom voor de heldere uitleg!

@ Jerommeke, dat is niet slijmen hoor! Je bent hier meer dan welkom en dit forum is ook bedoeld om elkaar te ondersteunen en van advies te dienen. Volgens mij ga je redelijk goed. Zolang je nog last houd van die draaierigheid, gewoon wachten met ophogen. Geef het de tijd. Met dit middel moet je echt geen haast hebben.

Baclofen geeft (bij de juiste dosering) de gebruiker na verloop van tijd, de rust waarmee hij/zij zich normaal voelt.
Het natuurlijke gevoel van rust, zoals mensen zich vóór de een of andere verslaving voelden.

Baclofen verandert levens op een ongekende manier! _O_
pi_106430863
Buena dias!

Het forum leeft, mooi zo!

Vandaag zal ik nog even posten en dan wat plaats maken voor anderen, zolang ik geen nieuws te vertellen heb.

Gisteren ging vrij goed, nog steeds wat last van draaierigheid maar ik merk al duidelijke verbetering. De dosis blijft op 80 mg tot alles onder controle is.

Ik zou het interessant vinden om mensen te horen waarbij Baclo hen geholpen heeft, daarna terug afgebouwd hebben naar nul en alles onder controle blijven houden hebben. Indien dit mogelijk is zou dat zou natuurlijk de max zijn!!
  donderdag 5 januari 2012 @ 14:29:51 #276
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_106438510
Dag allen,

Flinke periode niet gepost hier. Ik heb met mijn huisarts overlegd en zij wil het voorschrijven. Echter heb ik zelf besloten eerst 'op eigen kracht' de negatieve spiraal waarin ik beland ben te doorbreken. Inmiddels sinds oudejaarsnacht niets meer gedronken en mijn lichaam is een wrak. Opvliegers, zweten, trillen, hoofdpijn, kaakpijn en misselijkheid. Maar vooralsnog houd ik het vol en ik hoop dit door te kunnen zetten :)

Ben alleen bang dat wanneer ik weer het idee heb 'zo nu wil ik wel weer eens een wijntje' dat het dan alsnog misgaat. Maar dan weet ik in ieder geval dat ik direct bij de huisarts terecht kan om alsnog met behulp van baclofen een poging te wagen.

Beste wensen nog aan allemaal en aan iedereen die zijn draken aan het slachten is: Onwijs veel succes hiermee!
pi_106458686
Hai allemaal, ook weer eens wat van me laten horen. In ieder geval voor iedereen een groots 2012. Zal er voor de meeste behoorlijk anders uitzien door de baclo.
Was eind vorig jaar aan het afbouwen met de baclo, maar had dusdanige lich. klachten dat ik toch maar weer naar mijn normale dosis, 50mg, terug ben gegaan. Kwam niet van het afbouwen van de baclo, maar ik voelde me zo rot dat ik het risico niet wilde nemen dat ik een borrel zou nemen om me beter te voelen. Deed ik voorheen veel, drinken wanneer ik me lich. niet lekker voelde. Heb wel weer wat bijwerkingen van de baclo, maar weet dat het weer overgaat dus....
Jammer dat er toch weer gepost wordt zonder zich goed in te lezen en zonder dat mensen lijken te begrijpen hoe zwaar het uberhaupt is om van een verslaving af te komen. Goed dat je het op kunt brengen het zo geduldig uit te leggen Bonna, top!!!!
Hoop dat alle nw mensen hier net zoveel baad bij baclo hebben als ik. Net als Bonno al ruim 6mnd zonder alcohol op 3 maal een drankje( extra lekker) na. Wil nooit meer terug naar die afschuwelijke tijden dat ik het niet kon laten staan en geen maat kon houden. hoop wel net als Bonna zegt eens te stoppen met de baclo, op een moment dat ik in alles rust voel en/of de kracht de dingen van het leven aan te kunnen zonder verdoving.
Kan zeggen ben aardig op weg!!!
pi_106512084
Hoi, hier weer even een berichtje van mij. Sinds nieuwjaarsdag gaat het dus echt niet goed met mij. Ik kan niet slapen en heel mijn lichaam is van slag. Er is gewoon iets mis met de medicijnen. Meer baclo, of minder, ik voel me gewoon kut. Nu heb ik van alles geprobeerd, maar het gaat maar niet weg. Nachten op de bank gelegen, maar steeds rare trillingen of ik onder stroom sta, suizingen in mijn oren. Nu kan het misschien ook door de nozinan komen en daar ben ik gisteren mee gestopt. Gaat nu al wat beter. Natuurlijk heb ik niet naar de drank gegrepen.

Gelukkig heb ik nog steeds niet gerookt, alleen gedampt en dat bevalt prima. Ben helemaal niet meer benauwd en ademen gaat ook een stuk prettiger. Kijk ook eens in Elektronisch roken, oftewel dampen het is echt te gek! Als je goede spullen hebt en lekkere smaakjes is het echt tien keer lekkerder dan roken.

Jerommeke, blijf gewoon posten man!

Dven: Zonder baclofen en op pure wilskracht is natuurlijk stap 1! Maar altijd goed om te weten dat je alsnog de baclo achter de hand hebt. Zet 'm op en houd ons op de hoogte.

saine: Prima besluit om toch door te gaan. Beter wat lichamelijke klachten dan weer in je oude leventje te vervallen. Goed dat je dat op tijd in bent gaan zien!

[ Bericht 1% gewijzigd door Bonno op 07-01-2012 00:52:16 ]
  zaterdag 7 januari 2012 @ 15:31:09 #279
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_106525714
Tja Bonno, oud en nieuw de nodige alcoholische versnaperingen in combi met baclo..... :Y .
lijkt me een logisch....toch ? _O-

:W
pi_106529708
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:31 schreef Kratos58 het volgende:
Tja Bonno, oud en nieuw de nodige alcoholische versnaperingen in combi met baclo..... :Y .
lijkt me een logisch....toch ? _O-

Wat ben jij toch een dieptriest figuur zeg, ik dacht dat je weg zou blijven met je irritante, betweterige gedrag. Maar je kon het niet laten om weer niets toevoegende kutopmerkingen te maken. Sneue vent. En weer ga je er niet inhoudelijk op in.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bonno op 08-01-2012 07:16:51 ]
pi_106530772
Kratos wat haal je toch uit die neerbuigende en kleinerende opmerkingen. Is dat alles wat je kunt zeggen? Ben blij dat ik je niet dagelijks tegenkom, ik zou een ruziemaker kunnen worden!!!

Bonno vervelend dat je je zo voelt. Ik moet zeggen dat ik iets van je klachten herken. Ik ga binnenkort naar neuroloog want die electriciteit vind ik erg vermoeiend en slaap daardoor erg slecht. Hoop dat het bij jou overgaat.
pi_106552507
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:23 schreef Kratos58 het volgende:
Was ook niet van plan me nog te mengen hier
Doe dat dan ook niet. Niemand hier is geïnteresseerd in jou 0% toevoegende, gefrustreerde plempsels.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 08-01-2012 19:12:20 ]
pi_106612611
Even een update:

Ik heb me dus echt tien dagen heel erg matig gevoeld. Gisteren ging ik nog eens bij mezelf na wat er nou echt veranderd was. Toen bedacht ik me ineens dat ik de laatste tijd wel erg veel cola light dronk, echt het ene na het andere glas. Ook 's morgens twee koppen koffie met vier zoetjes. Ik had dus gewoon een soort aspartaamvergiftiging. Ben er gisteren mee opgehouden en op vruchtensap en koffie gewoon met suiker overgestapt.

Tadaaa, ik voel me weer prima :s)
pi_106634269
Even een update :

Ik voel me prima, echt waar! Met de baclo zit ik nu op 45 mg per dag en dan is een prima dosering voor mij. Gedaan met de draaierigheid, gedaan met het zombie gevoel, gedaan met de concentratieproblemen en ...... gedaan met de drang naar alcohol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat vind ik echt heel raar, toen ik in de opbouwfase 45 mg slikte merkte ik echt niks, ik bleef gewoon doorzuipen. Dan opgehoogd tot 105 mg met de nodige bijwerkingen. Door deze bijwerkingen veel minder gedronken omdat het me alleen maar slechter maakte. Dan beginnen afbouwen naar 80, 65 en nu op 45 mg. Ik voel me beter dan ooit tevoren!

Ik herken weer mezelf, zit goed in mijn lichaam, ben alert, levendig, ondernemend en heb geen last van innerlijke spanning.

Blijven ervaringen delen mensen want Baclo werkt blijkbaar echt voor iedereen anders. Zoals de ervaringsdeskundigen hier zeggen, experimenteer, maar met mate zou ik wel zeggen.

Het ga jullie allen goed en tot binnenkort met een volgende update!

Jerommeke
  dinsdag 10 januari 2012 @ 17:34:47 #285
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_106648184
fijn te lezen, Jerommeke. c_/

Succes verder

pi_106673611
Ik ga er weer mee stoppen, voor wie mijn postings gevolgd heeft was ik al niet al te positief over baclofen. Het werkt, dat staat buiten kijf maar tegen welke prijs?
Ik ben inmiddels gestopt met drinken, met roken, ik ben sociaal gezien 'ineens' heel handig geworden en krijg alles voor elkaar maar ik voel me simpelweg ongelukkiger dan hiervoor...
Gisteren nog een gesprek gehad met mijn vrouw nadat ik een tijdje 'spoorloos' was (dan moet ik gewoon even ergens gaan zitten en nergens of juist aan alles denken) en zelfs zij vroeg me of ik niet weer kon gaan drinken.
Dat gaan we niet doen maar dit is voor haar en mij ook geen leven.

Ik heb nog geen idee hoe ik het dan wel ga doen. Mijn vrouw is ervan overtuigd dat het me zonder ook allemaal wel lukt maar die valkuil ken ik al en mezelf daarbij te goed.
Ik ga wel proberen of het zonder lukt natuurlijk, vanaf vandaag maar meteen meer dan de helft naar beneden dan kan ik nog voor het weekend helemaal baclofenvrij zijn. Ziek voel ik me nu toch al een beetje dus daar kan nog wel wat bij op.

Okee geen heel positief verhaal maar ik hou jullie ook hiervan op de hoogte. Ik vind persoonlijk dat ik teveel inlever hiervoor. Alles is beter dan blijven drinken heeft een nuancerend randje gekregen. :+
  woensdag 11 januari 2012 @ 10:32:45 #287
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106673861
Ik ben een lurker die meeleest uit interesse, niet uit eigen verslavingsproblematiek.

Vervelend om te lezen dat je je niet gelukkig voelt in je huidige 'staat'! Heb je enig idee waar dat ongeluksgevoel uit voortkomt, want als ik lees:
quote:
Ik ben inmiddels gestopt met drinken, met roken, ik ben sociaal gezien 'ineens' heel handig geworden en krijg alles voor elkaar
dan zie ik alleen maar positieve ontwikkelingen. Maar als het niet zo voelt, dan is dat natuurlijk zwaar ruk.

Heb je het gevoel dat je jezelf niet meer bent, herkent je vrouw je oude ik niet meer, zijn er naast die imo positieve veranderingen teveel negatieve bijsmaakjes?
Ik wens je in ieder geval alle succes om op je eigen manier je alcoholische demonen de baas te blijven!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_106674787
Ik ben wel redelijk bekend onder een andere naam maar vandaar deze nick.

Ja wat gaat er eigenlijk mis? Als ik het heel snel in mijn hoofd afspeel eigenlijk niet gek veel anders dan dat ik hier gewoon niet gelukkig van wordt.
Ik ben altijd vrij verlegen geweest, weinig initiatief en sociaal gezien introvert. Niet erg, geen drama, dat is 95% van de mensen.

De voordelen zijn duidelijk hoor, ik heb geen enkele angst meer op sociaal vlak dus of het nou gaat om het versieren van een vrouw of het binnen harken van een baan, het lukt me. Bijna altijd.
Sterker nog, ik maakte van mijn zin krijgen zelfs een sport. Ik verzon een ietwat onredelijke claim en ging door tot ik mijn zin had en dat lukt.
Ik drink niet meer maar de nicotineverslaving is wel echt een bitch. Ik voel de ontwenningsverschijnselen na 2 weken nog net zo erg als na een dag. Ik word er dus ook echt extreem edgy van.
Door (ik denk) het extreme slaapgebrek heb ik constant een zoem in mijn hoofd, deze hangt ook samen met de baclofen want naarmate ik meer doseer wordt deze luider. Ik slik nu medicatie voor het slapen maar die moet ik ook dubbel max doseren wil het lukken. Ik stop/wissel wel af anders heb ik er weer een probleem bij maar ik moet ook af en toe wat slapen niet?

Verhaal moet niet te lang worden maar de voordelen die het heeft geven heel simpel gezegd totaal geen voldoening. Het voelt alsof ik ik niet meer ben en hoewel ik heel blij was in eerste instantie met mijn nieuw verworven vaardigheden is dat gewoon niet wie ik ben.
Mijn vrouw heeft ook het idee dat ik constant een rol speel en ze vindt het vreselijk. Ook omdat iedereen er met open ogen intrapt.
Hier bovenop is het nooit rustig in mijn hoofd, ik hoopte echt die rust te vinden als ik van mijn verslavingen af was. Helaas. Ik wilde gewoon graag normaal een boek kunnen lezen, in mijn eentje een hele film uit kunnen kijken of simpelweg echt voor mijn studie gaan zitten. Het lukt me gewoon niet, ik voel me nog net zo opgejaagd met alle fysieke ongemakken daarbij.

Ik vertel het wat warrig maar vraag gerust hoor, het is lastig iets onder woorden te brengen als maar weinig tot geen mensen dingen erin herkennen. ;)
  woensdag 11 januari 2012 @ 11:11:23 #289
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106674946
Niks warrigs aan, ik begrijp het volkomen en kan me volledig voorstellen dat de oplossing erger lijkt/blijkt dan de kwaal. Je moet jezelf immers niet kwijtraken, dat is imo een van de ergste dingen die je kan overkomen. Niet alleen jou trouwens, maar ook de mensen in je nabijheid, zoals je vrouw.

Die slaapproblemen had ik inderdaad meegekregen, dat gaat enorm aan je vreten; geestelijk en lichamelijk. En vraag je door en te stoppen met drinken en roken tegelijk niet iets te veel van jezelf? Misschien eerst het ene aanpakken en daarna het andere? Niet dat ik een pro-rook praatje wil houden, als ex-roker, maar soms moet je jezelf wat 'slack cutten'.

Nogmaals: heel veel sterkte en succes!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_106675715
Stoppen met roken moest ik wel, ik heb een longaandoening die progressief erger wordt naarmate ik langer blijf roken. Dat was helaas een no brainer, gewoon stoppen. ;)

Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is dat het echt werkt! Als je ontvankelijk bent voor de stof (>80% van de mensen meen ik) dan kloppen de claims.
Na jarenlang alcoholmisbruik *pats* *boem* binnen een maand of sneller kurkdroog staan zonder afkickverschijnselen, het kan. Verwacht het alleen niet zonder andere bijeffecten te kunnen doen. Je kunt je lichaam simpelweg niet zo op de proef stellen zonder dat daar (behoorlijke) represailles tegenover staan. :D
Voor mij persoonlijk komt daar nog bij dat ondanks dat ik nu de persoon ben die ik altijd benijd heb ik er totaal niet gelukkiger van wordt. Laat mij maar lekker in de schemer mijn ding doen, ik hoef niet zo nodig op de voorgrond te treden. Dat is niet wie ik ben.

Ik vind het ook heel lastig en deze vraag heb ik mijn vrouw vannacht ook gesteld, is wie ik nu ben onder invloed van baclofen wie ik echt ben of was ik toen ik nog dronk op de momenten dat ik niet dronken of aangeschoten was wie ik echt ben?
Of misschien wel geen van beiden en weet ik simpelweg niet wat mijn normale modus operandi is?
  woensdag 11 januari 2012 @ 14:53:44 #291
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_106681967
Hallo 2772011,

als ik jouw verhaal zo lees, dan is het net alsof ik in de spiegel kijk.
Ook ik kamp met het nog steeds zoeken naar "wie ben ik nu", de oude (voor m'n drankmisbruik) of de nieuwe versie ( het heden)
Ben er nog steeds niet uit.
Heb ook div. keren overwogen om te stoppen maar dorst er niet aan.
De drank heeft alles kapot gemaakt voor me, dus die wil ik ook niet terug ! Stoppen met baclofen is geen optie voor mij.
Baclofen geeft mij veel voordelen, zeker sociaal gezien en qua gezondheid maar in m'n hartje zal nog veel gesleuteld moeten worden, tav. het gelukkig worden/zijn.
Begrijp, denk ik, heel goed wat je bedoeld, sterkte met je beslissing.

Succes
pi_106700283
Hai 2772011, ook ik herken wel wat van je verhaal. Dacht dat de bijwerkingen me ook teveel werden en ben zodoende even gestopt met baclo. In een wk tijd afgebouwd. Raad je aan er wat langer over te doen en het zeker zo rustig af te bouwen als het opbouwen, want de klachten die ik toen kreeg waren helemaal niet te hanteren. Ben nu weer begonnen met baclo en de lich. klachten zijn minder, maar zeker niet weg. Voel me daar ook redelijk ongelukkig onder en ga daarom maar eens naar een specialist om me nader te laten onderzoeken. Een neuroloog dus, want mijn huisarts weet er ook geen raad mee. Heb nu ook voor wat nachten slaapmedicatie, even bijtanken. Die neuroloog weet ws ook iets meer over de baclo. Zou ook wel willen stoppen, maar durf het ook nog niet aan. Moet ook stoppen met roken, maar wacht daar, ondanks benauwdheid, nog even mee, want dat zou nu teveel voor me zijn.
Wens je veel sterkte, doe voorzichtig en hoop echt voor je dat je gevoel nog gaat veranderen. ;)
pi_106700570
Hoi eind juli,

als je niet goed in je vel zit en het aan baclofen wijt, dan kun je er beter mee stoppen.

Misschien denk je er over een tijdje anders over. Bij sommige mensen heeft het nogal invloed op de psyche en alhoewel drank niet veel goed doet voor gebruiker en omgeving doet baclofen dat dus ook niet altijd.

Voor mij maakt baclofen niet veel uit sociaal gezien, ik heb alleen een drankprobleem en verder geen sociale problemen.
Gelukkig zijn/worden staat voor mij niet synoniem aan baclofen.

Ik heb afgebouwd i.v.m. met mijn spieren, zit nu op 20/30 mg per dag maar heb nog steeds last van spierpijnen. De uitslag van het onderzoek komt deze week. Ik denk zelf in de richting van fybromyalgie en ken de invloed van baclofen daarop niet.

Van de apotheek kan ik onbeperkt baclofen krijgen, maar ik wil er wel verantwoord mee omgaan.

Ik hoop dat je beter kunt slapen zonder baclo, eind juli, maar ik denk niet dat daar het probleem ligt.
pi_106706131
Wow!
Deze reacties had ik niet helemaal verwacht. ;)
Zonder al teveel te willen vertellen is er gisteren gewoon iets geknapt. Hele leuke avond gehad, alles liep op rolletjes en ineens *snap* klapte ik even terug in oude onzekerheden en raakte ik in paniek.
Ik heb mezelf zo snel mogelijk uit de situatie gehaald en ben gaan rijden... Tijd ergens stilgestaan tot ik niet meer wist hoe laat het was en schrok van de tijd die ik zag op het display.
Thuis maar weer aangegeven hoe en wat maar dat was natuurlijk allang bekend, als je met iemand samenleeft weet je van elkaar of en precies hoe goed het gaat of juist niet.

Ik weet gewoon niet meer zo goed wat ik moet doen. Ik ben in mijn vroege pubertijd begonnen met drinken omdat ik een slaapprobleem had. Dat is van kwaad tot erger gegaan. Het maakte me onzeker, ik heb een relatie verprutst, banen verloren en heb in een sociaal isolement geleefd. Bewust overigens maar ik was wel op mijn eigen manier gelukkig.
De dagen hadden een begin en einde, ik leefde gewoon heel normaal en het enige wat er eigenlijk op aan was te merken was de slechte dronk die ik 's avonds als binge drinker had. Nooit in het openbaar, nooit echt problemen mee gekregen en buiten mijn partner wist eigenlijk niemand het.

Misschien heb ik al wel zolang gedronken dat het een deel van mijn identiteit is geworden, geen flauw idee. Ik voel me een beetje verloren, ik wilde heel graag worden wat ik nu ben maar nu het zo is lijkt alles zo nep. Alles gaat me veel te makkelijk af en omdat ik niet slaap kan ik ook niks meer goed op waarde schatten.
Tijd vliegt en kruipt tegelijkertijd voorbij. Er is echt geen pijl meer op te trekken. Heel eerlijk? Het leven zuigt echt big ass als je altijd nuchter bent.
Ik begin steeds meer te begrijpen waarom veel geheelonthouders van die ontzettend saaie verantwoordelijke grijze Prius rijders zijn met zure bijtende eigenschappen.

Operatie geslaagd, patiënt bijna (psychisch) overleden. Het is goed zo. Vanaf vandaag heel snel afbouwen en hopen dat het goed blijft gaan. Komt vast goed. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door 2772011 op 11-01-2012 23:16:51 ]
pi_106745167
Hoi 2772011,

Pas je wel een beetje op? Zo snel van een dergelijk hoge dosering (200mg?) naar nul is behoorlijk heftig. En voor dat je het weet zit je toch weer dagelijks aan de alcohol..

Waarom zoek je niet wat meer naar een middenweg? Ik ken genoeg mensen die (na lang genoeg te hebben geëxperimenteerd) door de Baclofen zich in de basis voelen zoals jij het zelf omschrijft,
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:22 schreef 2772011 het volgende:
Ik ben inmiddels gestopt met drinken, met roken, ik ben sociaal gezien 'ineens' heel handig geworden..
Dat lijkt me toch iets dat je uiteindelijk wilt behouden. Het zou goed kunnen dat je met een lagere, maar stabiele dosis Baclofen, toch dit gevoel behoud, terwijl je daarnaast gemakkelijk zo nu en dan eens 'sociaal' een biertje kan drinken. Het hoeft allemaal niet zo extreem ;)

Een tijdje terug slikte ik ook even een zeer (extreme) hoge dosis Baclo. Ik werd er compleet hyperactief van, kon er ook niet meer van slapen en stond ook nog al ver van mezelf af.

Dit is ook een heel bekend verschijnsel van een te hoge dosis Baclofen. Ik heb toen de dosering meer dan gehalveerd en ga al maanden prima op mijn 'onderhouds' dosis.

Door de Baclofen ben ik bevrijd van alcohol. valium, xanax en andere tranquillizers. Ook anti depressiva (Seroxat, Zoloft) behoren volledig tot het verleden.

Over het algemeen voel ik me hierbij echt perfect. En tsja, er zit natuurlijk ook wel eens een kut dag tussen, maar ja, that's life.

Zonder de Baclofen zou ik zeker weten heel snel terug vallen in mijn oude 'patroon'.

Als ik jou was zou ik toch nog even echt goed overwegen of je dit doorzet.. Grote kans dat je weer terug bij jezelf bent met een lagere dosering!!

In ieder geval, wat je ook doet, hoop dat je jezelf terug vind en natuurlijk, succes!

En laat binnenkort nog even iets van je horen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 12-01-2012 23:27:18 ]
pi_106753130
Hoi iedereen,

De reden dat ik de Baclo beginnen afbouwen ben zijn de nevenwerkingen maar ook het gevoel mezelf niet meer te zijn. Vooral dit laatste voelde als eng. Ik zat in een lijf die dingen deed die niet als van mezelf voelden. Eigenlijk vond ik dat vervelender dan die draaierigheid. het gevoel jezelf niet meer te zijn is echt bangelijk.

Nu heb ik dat gevoel terug en ervaar weer mijn oude zelf. Sociale angsten heb ik nooit in erge mate gehad, dus daarvoor deed ik het niet echt. Wel voor drankmisbruik, en dit is momenteel volledig onder controle, zelfs met 20 mg per dag.

Voor mij voelt het bevrijdend aan en als experiment ga ik de Baclo volledig afbouwen en zien wat het doet. Misschien lukt het zonder, misschien moet ik op een lage dosering blijven, we zien wel.

Grappig, eerst was ik geconcentreerd op het zo goed mogelijk ophogen en nu ben ik al bezig met afbouwen...

Eind juli, hou ons op de hoogte van je experiment!
pi_106755178
Hoi Jerommeke,

Toch wel fascinerend om te lezen dat jij, net als 2772011, wilt stoppen met Baclo vanwege het gevoel niet meer 'jezelf' te zijn..

Zou het niet zo kunnen zijn dat je door de Baclofen juist wel jezelf bent, maar gewoon heel erg moet wennen aan die nieuwe, onbekende manier van 'voelen', die uiteraard als beangstigend kan worden ervaren?

Al die jaren vóór de Baclofen was je nagenoeg dagelijks dronken. Dat is een regelrechte manier om de 'hardheid' van het leven, de realiteit, onzekerheden over jezelf en allerlei angsten en fobieën te onderdrukken. Één grote vlucht uit de werkelijkheid.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik volg je helemaal!

Maar zou het niet, juist nu je aan de Baclofen bent én van de drank af bent, hét moment zijn om vanuit een nuchtere positie je leven op de rit te gaan zetten. Dan bedoel ik allereerst gaan werken aan je persoonlijke problemen waardoor je in de eerste plaats ooit alcoholist werd. De onderliggende redenen gaan aanpakken dus.

Ik denk dat er sommigen zijn die denken dat het slikken van Baclofen een gegarandeerd 'perfect' leven zou moeten opleveren. Dat is natuurlijk niet zo. Maar de Baclo zorgt er wél voor dat je verslavings problematiek einde verhaal is, en je vanaf dat punt weer, op een gezonde manier kunt gaan bouwen aan de toekomst.

Dat doe ik zelf ook. En dat is zoals bij iedereen, af en toe, met vallen en opstaan.

Maar als ik nog zou drinken, of dagelijks een strip Valium zou slikken, zou ik er never nooit komen.
Nu gaat dat, dankzij de steun van de Baclofen prima.

Maar goed, jij ook succes met de afbouw, en ik hoop dat het red! En niet (al te snel) terug valt in je oude patroon!!

Hate to see you go man!

Geef je ons binnenkort nog even een update?

[ Bericht 1% gewijzigd door Maxum op 13-01-2012 11:56:59 ]
pi_106756020
Nou ja ik ben natuurlijk wel vaker best kritisch geweest he? Inmiddels ben ik een half jaar verder en het gevoel van geluk is alleen maar verder weg komen te liggen, los van mijn omstandigheden.
Ik weet alleen nu dat ik echt niet zo door wil, of me dat zonder drank en baclofen gaat lukken? Geen idee. Weer gaan drinken is geen optie dus mocht het zo niet lukken dan moet ik me er maar bij neerleggen dat ik (weer) heel erg verander en maar zien dat ik vrede sluit met mijn nieuwe baclo ik.

Het allergrootste probleem in mijn geval is het slapen en dat is begonnen toen ik stopte met drinken en begon met baclofen. De zeldzame keren dat ik nu eens wat drink slaap ik er alleen niet beter van dus de stille hoop is dat het slapen iig beter wordt als ik stop met slikken.
Daarnaast doe ik ook nog vanalles hoor, het is niet dat ik alleen mijn pijlen hierop richt. ;)
pi_106757044
Hoi 2772011,

Ik weet dat je er vaker kritisch over bent geweest, maar lag jou dosis ook niet wat aan de erg hoge kant? Ik meen me iets te herinneren van 225mg pd. (Weet ik niet zeker meer hoor,)

Toen ik dat deed sliep ik ook niet meer, en was eigenlijk een soort stuiterbal.. (op ieder vlak)

Toen ik ging verlagen tot de onderhoudsdosis verdwenen al deze problemen.

Geef het nog een kans met een lagere dosis zou ik zeggen. En slik er anders (tijdelijk) iets van een Benzo bij. (Ik weet het, is verre van ideaal maar toch..) Benzo's zijn weliswaar verslavend, maar echt vele, vele malen minder schadelijk voor de gezondheid dan alcohol. Voor de nachtrust zou ik je een langwerkende adviseren, zoals Diazepam of Flunitrazepam.

Ik ben oprecht bezorgd dat mensen die stoppen met de Baclo in no time terug bij af zijn :'(

Ik geloof echt dat er veel meer aandacht moet worden besteed aan de onderliggende problemen, per individu.

Zelf doe ik als ik me kut of gestressed voel af en toe een ademhalings meditatie. Trek ik een paar uur voor uit. Helaas heb ik er maar zelden tijd voor, maar het werkt bij mij perfect om heel dicht bij mezelf te komen. Angst, verdriet, agressie, eigenlijk alle gevoelens kan ik na een tijdje meditatie relativeren en accepteren. Dat helpt mij misschien nog wel het meest van alles! Het brengt me het meest dicht bij mezelf als maar mogelijk is. (Voorwaarde is wel dat ik alleen ben, in het donker lig, telefoon uit, geen afspraken meer heb die dag etc etc.)

Als ik een goede 'sessie' heb gedaan, voel ik me bijna als herboren! Aanrader!

Anyway, succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 13-01-2012 12:39:25 ]
pi_106764946
Jerommeke: Goed dat je in ieder geval het experiment bent aangegaan. Je bent nu vrij van de trek. Ik hoop dat je zonder verder kan en hier succesvol in bent. Je hebt altijd nog die stok achter de deur. Wel vind ik het jammer dat je het niet meer tijd hebt gegeven. Zoals we telkens hebben gezegd is het een proces van maanden. Ook ik voelde mij mezelf een tijdje niet. Stoppen met drinken zorgt gewoon voor heel veel veranderingen, lichamelijk en geestelijk. Het zal niet alleen aan de Baclofen hebben gelegen. Het duurt gewoon een hele tijd tot je je stabiel voelt. Houd ons in ieder geval wel op de hoogte van hoe het met je gaat.

Eind juli: Jammer dat je ermee stopt, maar ik snap aan je verhaal dat je je gewoon kut voelt. Het niet kunnen slapen is natuurlijk ook funest voor je gevoel natuurlijk. Ik vind niet dat je het leven kut kan noemen als je altijd nuchter bent. Je was volgens mij niet echt nuchter, ja, van de drank... Misschien was je onder invloed van een te hoge dosis en slaapgebrek. Ook vind ik het jammer dat je mijn tip over slaapmedicatie geen kans hebt gegeven, maar dat is natuurlijk je goed recht.

Ik wens jullie beiden echt het allerbeste toe. Of dat nou met of zonder Baclofen is, ik hoop wel dat jullie toch ook positieve kanten zien aan het experiment.

Ik ben gestopt met zuipen, blowen, snuiven, roken en extreem veel koffie drinken. Ik voel me geen ander mens, maar juist de Bonno die ik altijd had willen zijn! Daarvoor ben ik ook door een hele moeilijke periode gegaan.

Toch begin ik steeds meer te denken dat het experimenteren met dit middel best wel link kan zijn. Het moet gewoon goed worden begeleid. Maar ja, dat willen "ze" niet. Ik geloof niet dat het lichamelijk slecht voor je is, maar geestelijk is het een hele heftige manier voor sommige mensen en ik snap dat velen dan afhaken. De mensen met de succesverhalen die we hier zien hebben misschien gewoon geluk, of andere achterliggende problematiek. Hier moet echt onderzoek naar gedaan worden, dat is één ding wat in ieder geval wel zeker is aan dit hele verhaal.

Houd ons op de hoogte!

Ik heb echt moeite gedaan om dit te typen en wil niemand voor zijn hoofd stoten of belerend overkomen, ik hoop dat dat ook zo is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')