Hoi Bert Klonterman, (of moet ik Kratos58 zeggenquote:Op woensdag 21 december 2011 19:40 schreef BertKlonterman het volgende:
Iedere keer als ik dit forum bezoek schrik ik van de informatie die ik hier aantref.
Ik wil mensen meegeven de informatie die men hier vindt, en de ervaringen van anderen, niet mee te nemen in hun oordeel over het gebruik of misschien gaan gebruiken van Baclofen.
Zelf gebruik ik Baclofen ook tegen mijn alcohol verslaving, maar ik ben ook een poly-gebruiker.
Personen op dit forum gebruiken Baclofen op een manier zoals ze ook het middel gebruikt hebben waaraan ze verslaafd zijn geraakt. Men experimenteert maar wat raak. Houdt geen rekening met de bijwerkingen en wat die je willen vertellen. Men houdt geen rekening met een fatsoenlijke gewenning, regelmatige inname en men overdoseert. Waarom zou je overdoseren, als je in staat bent naar je lichaam en psyche te luisteren en je dagelijks de hoeveelheid gebruikt wat je nodig hebt?
Een van de bijwerkingen van Baclofen is ene kater-achtig gevoel, maar als je er bij blijft drinken zul je dat niet ervaren. Dat gevoel is een waarschuwing waar je iets mee moet doen. Waakzaamheid in acht nemen en niet negeren of wegwuiven, met onzin redenen. Zijnde bij drinken heb je ook een kater. Als ik drink kan er ook van alles misgaan etc.
Dit soort gedragingen zorgt er niet voor dat medische acceptatie voor het gebruik van Baclofen dichterbij komt. Eerder dat het wordt afgestoten, alleen door het geëxperimenteer van een aantal mensen, die ook nog eens de neiging hebben deze onzin te moeten verspreiden op een veel gelezen forum. Sterker nog ik snap heel goed dat men zo voorzichtig is met het voorschrijven van het middel. Mensen die er niet mee om kunnen gaan zijn een gevaar voor zichzelf en indirect voor anderen.
Kortom neem de ervaringen van degene hier op het forum mee en trek je conclusie hoe je het vooral niet moet doen! Baclofen is een middel in de strijd met je verslaving en geen middel om te gebruiken om een verslaving in stand te houden. Met Baclofen kun je stoppen met de alcohol, maar is geen middel om sociaal te gaan drinken. Want wat is sociaal. Nee, dan ben je bezig met jezelf voor de gek te houden en wil je niks anders dan blijven gebruiken.
Baclofen is ook geen wondermiddel,gebruik het naast andere opties om te stoppen zoals een therapie. Maar je moet wel werkelijk willen stoppen.
Laat je ook niet afschrikken door de verhalen hier. Een goede opbouw en regulering van de gewenste dosis zal geen gevaar(in psychose raken) met zich meebrengen, maar dan moet je wel in staat zijn om dit te herkennen.
Dit is mijn mening en doe ermee wat je wilt!
Nou, toedeledokie dan maar héquote:Op woensdag 21 december 2011 21:08 schreef BertKlonterman het volgende:
Voor potentiële gebruikers en andere geïnteresseerden is voldoende wel goed gefundeerde informatie op het internet te vinden, maar erg weinig in dit topic op dit forum!
Succes allemaal.
Mijden hoeft imho niet hoor, zoals je zelf ook aangeeft wordt je tolerantie minder. Wel even in het achterhoofd houden dat je van de combi nog duffer wordt dan dat je gewoon zuipt. Niet gaan klussen oid 's avonds.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:26 schreef Jerommeke1 het volgende:
Jullie opmerking om alcohol zoveel mogelijk te mijden in de beginperiode kan ik best begrijpen. Het is echter nog steeds heel moeilijk. Jullie hebben gelijk, het is een patroon die moet doorbroken worden, maar het is o zo moeilijk om 's avonds samen met mijn vrouw als aperitief een glas water te drinken (frisdrank drink ik nooit, enkel water of alcohol). Gelukkig lukt het me om zeker de helft minder te drinken dan vroeger, wat ik op zich reeds een overwinning vind.
Lang... Als je erbij blijft drinken. Je wordt het vanzelf zat hoor.quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:47 schreef Jerommeke1 het volgende:
Hoe lang kan dat zo blijven doorgaan?
Het heeft natuurlijk wel zijn invloed, proefondervindelijk merkte ik dat de invloed van alcohol pas na zeker 48 uur droog gestaan te hebben echt zo goed als weg was. Veel langer dan ik had gedacht maar goed, van een flinke kater ben je ook zo een goede dag zoet en als je daarna weer drinkt voel je je zo weer kiplekker dus dan heb je dat niet in de gaten.quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:12 schreef Jerommeke1 het volgende:
Hoi 2772011,
Ook bij niet drinken voel ik het goed hoor. Vandaag zit ik weeral de ganse tijd op de draaimolen!
Kerstdagen waren OK, en voor jou?
quote:We zeggen telkens: Geef het een paar maanden.
Nou dan zal ik wel debiel zijn want dat zie ik dus nergens staan. Dat je onthoudingsverschijnselen krijgt als je er ineens of te snel mee stopt zal ik niet ontkennen maar wat heeft dat met verslaving te maken?quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:17 schreef Maverick_tfd het volgende:
De op is sowieso al niet geheel objectief, er staat dat het middel niet verslavend is maar dat is het wel aangezien er afkickverschijnselen optreden als je ermee stopt. Nu jij Einstein.
Een beetje minder vijandig mag trouwens wel...
Nou dat lijkt me anders een vrij duidelijk voorbeeld van lichamelijke verslaving, om nog maar niet te spreken over de eventuele psychische verslaving (niet goed voelen zonder de Baclofen etc)quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:31 schreef 2772011 het volgende:
[..]
Nou dan zal ik wel debiel zijn want dat zie ik dus nergens staan. Dat je onthoudingsverschijnselen krijgt als je er ineens of te snel mee stopt zal ik niet ontkennen maar wat heeft dat met verslaving te maken?
Het zit misschien een beetje op het randje. Toch is het niet zoals een standaard 'verslavend' medicijn. Baclofen valt niet onder de benzo's of opiaten, hoewel ze het wel met de werking van benzo's vergelijken.quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:35 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me anders een vrij duidelijk voorbeeld van lichamelijke verslaving, om nog maar niet te spreken over de eventuele psychische verslaving (niet goed voelen zonder de Baclofen etc)
Dit is bij het gebruik van baclofen absoluut niet het geval. Je kan het zelfs vergeten in te nemen.quote:Psychische verslaving
Wie psychisch afhankelijk is van een medicijn, hunkert ernaar dat middel weer te gebruiken.
Ook dit is niet het geval. In het begin zul je inderdaad moeten ophogen om aan de gewenste dosis te komen, maar dan kun je volstaan met een onderhoudsdosis die jarenlang op hetzelfde niveau kan blijven.quote:Lichamelijke verslaving
Als u een verslavend middel voortdurend gebruikt, past het lichaam zich daaraan aan. Daardoor is er een steeds hogere dosis nodig om hetzelfde effect te bereiken.
Er zijn geen schadelijke bijwerkingen van baclofen bekend. En hoe dan ook, het is altijd een stuk minder ongezond dan die ándere verslavingen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 11:36 schreef Maverick_tfd het volgende:
Het lijkt me niet gezond om dit spul je hele leven te blijven slikken namelijk...
Gewenning is iets anders dan verslaving, elk middel wat je langdurig toedient zal een (soort) lichamelijke gewenning geven. Neem je dat weg dan zal het lichaam daarop reageren.quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:35 schreef Maverick_tfd het volgende:
Nou dat lijkt me anders een vrij duidelijk voorbeeld van lichamelijke verslaving, om nog maar niet te spreken over de eventuele psychische verslaving (niet goed voelen zonder de Baclofen etc)
Uiteindelijk wel, natuurlijk! Maar vergeet niet dat het gebruik van verslavende middelen sowieso al duidt op onderliggende psychoproblematiek, die mensen tot nu toe blijkbaar niet met therapie of op een andere manier hebben kunnen aanpakken.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:30 schreef Maverick_tfd het volgende:
Oke maar waarom zou je dan niet een tijdje dat middel gebruiken totdat je lang genoeg geen alcohol gedronken hebt en het afkicken makkelijker is? Ik kan me voorstellen dat het een fijn idee is dat je nergens van afhankelijk bent op de lange termijn.
De link die je mist is dat voor veel mensen afkicken van alcohol (zo goed als) niet mogelijk is. Wat niet helpt is dat alcohol an sich een breed geaccepteerd middel is.quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:45 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik snap dat het afkicken van alcohol ongelofelijk moeilijk is maar is dat niet veel beter dan de rest van je leven van medicijnen afhankelijk zijn? Nu zet je je verslaving alleen maar op pauze lijkt me. Plus dat niemand de (statistische) effecten weet van erg langdurig gebruik natuurlijk.
Wat ben jij toch een dieptriest figuur zeg, ik dacht dat je weg zou blijven met je irritante, betweterige gedrag. Maar je kon het niet laten om weer niets toevoegende kutopmerkingen te maken. Sneue vent. En weer ga je er niet inhoudelijk op in.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:31 schreef Kratos58 het volgende:
Tja Bonno, oud en nieuw de nodige alcoholische versnaperingen in combi met baclo......
lijkt me een logisch....toch ?![]()
Doe dat dan ook niet. Niemand hier is geïnteresseerd in jou 0% toevoegende, gefrustreerde plempsels.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:23 schreef Kratos58 het volgende:
Was ook niet van plan me nog te mengen hier
dan zie ik alleen maar positieve ontwikkelingen. Maar als het niet zo voelt, dan is dat natuurlijk zwaar ruk.quote:Ik ben inmiddels gestopt met drinken, met roken, ik ben sociaal gezien 'ineens' heel handig geworden en krijg alles voor elkaar
Dat lijkt me toch iets dat je uiteindelijk wilt behouden. Het zou goed kunnen dat je met een lagere, maar stabiele dosis Baclofen, toch dit gevoel behoud, terwijl je daarnaast gemakkelijk zo nu en dan eens 'sociaal' een biertje kan drinken. Het hoeft allemaal niet zo extreemquote:Op woensdag 11 januari 2012 10:22 schreef 2772011 het volgende:
Ik ben inmiddels gestopt met drinken, met roken, ik ben sociaal gezien 'ineens' heel handig geworden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |