Nou dan zal ik wel debiel zijn want dat zie ik dus nergens staan. Dat je onthoudingsverschijnselen krijgt als je er ineens of te snel mee stopt zal ik niet ontkennen maar wat heeft dat met verslaving te maken?quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:17 schreef Maverick_tfd het volgende:
De op is sowieso al niet geheel objectief, er staat dat het middel niet verslavend is maar dat is het wel aangezien er afkickverschijnselen optreden als je ermee stopt. Nu jij Einstein.
Een beetje minder vijandig mag trouwens wel...
Nou dat lijkt me anders een vrij duidelijk voorbeeld van lichamelijke verslaving, om nog maar niet te spreken over de eventuele psychische verslaving (niet goed voelen zonder de Baclofen etc)quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:31 schreef 2772011 het volgende:
[..]
Nou dan zal ik wel debiel zijn want dat zie ik dus nergens staan. Dat je onthoudingsverschijnselen krijgt als je er ineens of te snel mee stopt zal ik niet ontkennen maar wat heeft dat met verslaving te maken?
Het zit misschien een beetje op het randje. Toch is het niet zoals een standaard 'verslavend' medicijn. Baclofen valt niet onder de benzo's of opiaten, hoewel ze het wel met de werking van benzo's vergelijken.quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:35 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me anders een vrij duidelijk voorbeeld van lichamelijke verslaving, om nog maar niet te spreken over de eventuele psychische verslaving (niet goed voelen zonder de Baclofen etc)
Dit is bij het gebruik van baclofen absoluut niet het geval. Je kan het zelfs vergeten in te nemen.quote:Psychische verslaving
Wie psychisch afhankelijk is van een medicijn, hunkert ernaar dat middel weer te gebruiken.
Ook dit is niet het geval. In het begin zul je inderdaad moeten ophogen om aan de gewenste dosis te komen, maar dan kun je volstaan met een onderhoudsdosis die jarenlang op hetzelfde niveau kan blijven.quote:Lichamelijke verslaving
Als u een verslavend middel voortdurend gebruikt, past het lichaam zich daaraan aan. Daardoor is er een steeds hogere dosis nodig om hetzelfde effect te bereiken.
Er zijn geen schadelijke bijwerkingen van baclofen bekend. En hoe dan ook, het is altijd een stuk minder ongezond dan die ándere verslavingen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 11:36 schreef Maverick_tfd het volgende:
Het lijkt me niet gezond om dit spul je hele leven te blijven slikken namelijk...
Gewenning is iets anders dan verslaving, elk middel wat je langdurig toedient zal een (soort) lichamelijke gewenning geven. Neem je dat weg dan zal het lichaam daarop reageren.quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:35 schreef Maverick_tfd het volgende:
Nou dat lijkt me anders een vrij duidelijk voorbeeld van lichamelijke verslaving, om nog maar niet te spreken over de eventuele psychische verslaving (niet goed voelen zonder de Baclofen etc)
Uiteindelijk wel, natuurlijk! Maar vergeet niet dat het gebruik van verslavende middelen sowieso al duidt op onderliggende psychoproblematiek, die mensen tot nu toe blijkbaar niet met therapie of op een andere manier hebben kunnen aanpakken.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:30 schreef Maverick_tfd het volgende:
Oke maar waarom zou je dan niet een tijdje dat middel gebruiken totdat je lang genoeg geen alcohol gedronken hebt en het afkicken makkelijker is? Ik kan me voorstellen dat het een fijn idee is dat je nergens van afhankelijk bent op de lange termijn.
De link die je mist is dat voor veel mensen afkicken van alcohol (zo goed als) niet mogelijk is. Wat niet helpt is dat alcohol an sich een breed geaccepteerd middel is.quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:45 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik snap dat het afkicken van alcohol ongelofelijk moeilijk is maar is dat niet veel beter dan de rest van je leven van medicijnen afhankelijk zijn? Nu zet je je verslaving alleen maar op pauze lijkt me. Plus dat niemand de (statistische) effecten weet van erg langdurig gebruik natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |