abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106243767
Hoi allemaal,

Ik neem vandaag gewoon geen Baclofen, zodat ik zonder compleet over mijn nek te gaan, er vanavond toch een sixpackje in kan gieten samen met enige bubbles.

Overigens wellicht handig te vermelden, voor de meelezers in dit topic met dezelfde intentie,
Baclofen bouwt een 'spiegel' op in je bloed, dus een dag niet nemen betekent niet dat het middel niet actief aanwezig is. Daar gaat meer tijd overheen. Een dagje overslaan kan geen kwaad, aldus mijn arts.

Voor een speciale gelegenheid zoals vanavond, scheelt het echter wel. (een slok op een borrel :P )

Ik wens jullie allemaal een knallend goed uiteinde en een super Happy New Year!!!
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_106253320
Ik ga gewoon door met Baclofen slikken, anders krijg ik kramp in mijn benen. Maar ik ga zeker wel een paar biertjes drinken.

Ook ik wens iedereen een fijne oud en nieuw toe en op naar een alcohol-arm 2012!
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_106277774
Gisteren goed gegaan, een paar bubbels en twee glazen wijn. Vanmorgen alles OK, wel nog steeds een lichte draaierigheid, zal het voorlopig op 80 mg houden tot ik weer volledig "normaal" ben.

Iedereen een fantastisch 2012 !
pi_106277988
Goedemorgen! Ook ik wens natuurlijk iedereen een heel gelukkig nieuwjaar!

Mooi dat het zo goed gegaan is Jerommeke. Ik heb het er minder goed vanaf gebracht. Thuis een paar biertjes, bij mijn schoonouders stuk of vijf en toen paar glaasjes schijnchampagne. Op naar een ander feestje twee biertjes. En toen was ik zat, maar echt zat. Kon niet meer uit mijn woorden komen, kreeg echt een rode kop. Moest mijn schoenen weer aantrekken wat bijna niet lukte en de terugweg naar huis (vijf minuten lopen) duurde echt dramatisch lang.

Ik heb echt lang geslapen. Maar goed, dit mag ook wel een keertje. Ik hoef in ieder geval nooit meer dronken te worden want in combinatie met de Baclofen is dat dus echt een drama.

Ik had wel een pakje sigaretten gekocht en helemaal opgerookt. Dat ding ziet er heel maf uit namelijk. Wel heel veel bekijks gehad en sommige mensen gaan de E-sigaret ook bestellen. Vanaf vandaag ga ik weer dampen. Soms een analoog sigaretje voor de leuk of op een feestje. En door de Baclofen weet ik gewoon dat ik dit vol kan houden.

Had ik al verteld dat ik mijn koffieverslaving ook de kop heb ingedrukt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bonno op 01-01-2012 16:50:38 ]
pi_106280210
Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar.

@Jerommeke, ik ben blijven doordrinken met 130mg. Ik werd alleen wat duffer. De craving is even minder geweest dus toen dronk ik ook minder.

Ik hoop dat ik opnieuw kan starten met de baclo. De huisarts vond een foto van de rug niet zinvol, ik moet nu voor van alles en nog wat bloed laten prikken, o.a. op reuma, ontstekingen, enfin heel veel. En natuurlijk leverwaarden :+

Dat draaierig en misselijk zijn heb ik nooit gehad, ja, heel even zo'n wattenhoofd maar dat was vooral als ik lichamelijk zwaar werk had gedaan en moe was.
Enfin, ik ben nu afgebouwd naar 40 mg, dus van de week ben ik bacloos. Spierpijn is verminderd maar voel onderrug en uitstraling zeker nog. Ben benieuwd hoe het is na middagje poetsen.
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_106282501
laat ook maar :')

[ Bericht 43% gewijzigd door Bonno op 01-01-2012 21:18:42 ]
pi_106313221
@ Bonno, hopelijk ben je al wat beter vandaag. Ja, de combinatie Baclo / alcohol is moordend, kan er van mee spreken :)! En proficiat met je koffieverslaving, nog eentje minder!

Vandaag blijf ik op 80 mg, de draaierigheid is nog steeds aanwezig. Ik wil daar eerst volledig vanaf zodat het wat leefbaarder wordt. En ondertussen proberen van de drank te blijven...voorlopig valt dit mee.

Geen nieuwe mensen die met een goed voornemen gestart zijn ??
pi_106344019
Goedemorgen iedereen,

Gisteren was ik van plan om de Baclo verder af te bouwen want de nevenwerkingen waren nog steeds heftig aanwezig. Toen ik ging sporten 's avonds was het een ware marteling, de duizeligheid speelde me enorm parten. Gelukkig is het deze morgen beter en zal ik voorlopig verder doen met de 80 mg. Nog even afwachten.

Wat ik echt niet leuk vind aan de Baclo is dat ik mijn vroegere vitaliteit en gedrevenheid kwijt ben. Ik voel me als een zombie, als een robot zonder ziel. Ook reageer ik veel minder op mijn omgeving. Mensen vragen wat er is, ze vinden me apatisch en neerslachtig. Bij mij zeker niks van euforie te merken, integendeel. Ik ben mezelf niet meer en dat voelt niet goed.

Dat en die draaierigheid zouden me doen beslissen om ermee te stoppen. Voorlopig doe ik verder maar de twijfel is er zeker aanwezig.

@Maxum, hoe is het je gegaan zonder de Baclo?
@Dven, gestart met de Baclo?
pi_106348119
Hoi Jerommeke,

Zonder de Baclo ging het eigenlijk niet zo lekker. Had het op oudejaarsdag niet genomen omdat ik s'avonds wat wilde gaan drinken. Ik kwam alsnog niet verder dan een half blikje bier.. Ik kreeg hem niet weg. Wat ik verder prima vond overigens, ben het nieuwe jaar broodnuchter ingegaan!

Maarrr, de volgende ochtend was ik nogal dizzy. Blijkbaar is plotseling staken van Baclofen ook niet zo'n goed idee. Voelde me echt niet lekker. 1 Januari weer mijn normale dosering gaan nemen en alles ging langzaam terug naar normaal.

Wat jij beschrijft, over je vitaliteit en gedrevenheid, dat is een onderdeel van het ophogen. Die bijwerkingen gaan 100% verdwijnen. Je moet het wat tijd geven. Zelf ben ik ook een tijd lang moe en lusteloos geweest. Plotseling draait het zich om in juist vitaal en gedreven. Bijna te veel zelfs.
Echt, geef het de tijd, blijf rustig op die 80mg zitten en het komt vanzelf. Baclofen is best een heftig middel, je lijf moet het gaan accepteren en dat kost enkele maanden.

Maar dan...... :Y

Hang in there!
pi_106387861
Hoi iedereen,

Gisteren was het iets beter, vandaag blijf ik op 80 mg en dit zolang alles in mijn kopke weer normaal is.

Bedankt voor de ondersteunende woorden Maxum, het klinkt misschien slijmerig maar van tijd tot tijd heb je bevestiging nodig dat het wel allemaal goed komt, vooral als die nevenwerkingen je blijven parten spelen.

Goed voor jou trouwens dat je geen alcohol meer binnenkrijgt, wat een zegen :)!

Het ga jullie goed!
Jerommeke
pi_106389592
Lijkt het nou maar of verwisselen jullie nou massaal de ene verslaving voor de andere? Het lijkt me niet gezond om dit spul je hele leven te blijven slikken namelijk...
pi_106390698
Mankeren mensen nou massaal iets aan hun ogen maar niet aan hun handen? :?
Is het zoveel moeilijker een OP te lezen dan even snel wat onnozels te typen? |:(

Als iemand nog tijd en zin heeft om het uit te leggen? Ik niet iig. Domme vragen bestaan wel. :+
pi_106390801
De op is sowieso al niet geheel objectief, er staat dat het middel niet verslavend is maar dat is het wel aangezien er afkickverschijnselen optreden als je ermee stopt. Nu jij Einstein.

Een beetje minder vijandig mag trouwens wel...
pi_106391243
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 12:17 schreef Maverick_tfd het volgende:
De op is sowieso al niet geheel objectief, er staat dat het middel niet verslavend is maar dat is het wel aangezien er afkickverschijnselen optreden als je ermee stopt. Nu jij Einstein.

Een beetje minder vijandig mag trouwens wel...
Nou dan zal ik wel debiel zijn want dat zie ik dus nergens staan. Dat je onthoudingsverschijnselen krijgt als je er ineens of te snel mee stopt zal ik niet ontkennen maar wat heeft dat met verslaving te maken? :?

Je kunt je ook gewoon inlezen, als een OP al teveel moeite is waarom verwacht je dan dat ik tijd en moeite ga steken in je?
Blijkbaar heb je er genoeg interesse in om iets te posten dus dan kun je er toch ook net even dat ene beetje meer moeite in steken om je in te lezen?
pi_106391378
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 12:31 schreef 2772011 het volgende:

[..]

Nou dan zal ik wel debiel zijn want dat zie ik dus nergens staan. Dat je onthoudingsverschijnselen krijgt als je er ineens of te snel mee stopt zal ik niet ontkennen maar wat heeft dat met verslaving te maken? :?
Nou dat lijkt me anders een vrij duidelijk voorbeeld van lichamelijke verslaving, om nog maar niet te spreken over de eventuele psychische verslaving (niet goed voelen zonder de Baclofen etc)
pi_106391869
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 12:35 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Nou dat lijkt me anders een vrij duidelijk voorbeeld van lichamelijke verslaving, om nog maar niet te spreken over de eventuele psychische verslaving (niet goed voelen zonder de Baclofen etc)
Het zit misschien een beetje op het randje. Toch is het niet zoals een standaard 'verslavend' medicijn. Baclofen valt niet onder de benzo's of opiaten, hoewel ze het wel met de werking van benzo's vergelijken.

http://www.apotheek.nl/Th(...)spx?mId=10702&rId=40

quote:
Psychische verslaving

Wie psychisch afhankelijk is van een medicijn, hunkert ernaar dat middel weer te gebruiken.
Dit is bij het gebruik van baclofen absoluut niet het geval. Je kan het zelfs vergeten in te nemen.

quote:
Lichamelijke verslaving

Als u een verslavend middel voortdurend gebruikt, past het lichaam zich daaraan aan. Daardoor is er een steeds hogere dosis nodig om hetzelfde effect te bereiken.
Ook dit is niet het geval. In het begin zul je inderdaad moeten ophogen om aan de gewenste dosis te komen, maar dan kun je volstaan met een onderhoudsdosis die jarenlang op hetzelfde niveau kan blijven.

Je hebt wel gelijk wat betreft ontwenningsverschijnselen als je stopt met de baclo. Je moet echt rustig afbouwen, wat dat betreft zou je het wel een lichamelijke verslaving kunnen noemen.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 11:36 schreef Maverick_tfd het volgende:
Het lijkt me niet gezond om dit spul je hele leven te blijven slikken namelijk...
Er zijn geen schadelijke bijwerkingen van baclofen bekend. En hoe dan ook, het is altijd een stuk minder ongezond dan die ándere verslavingen.
Mensen kunnen dankzij baclofen weer functioneren. Dat in tegenstelling tot de wel schadelijke verslavingen (lichamelijk en maatschappelijk gezien) die door de baclofen de kop in worden gedrukt. Dus wat is er dan op tegen om afhankelijk te zijn van baclofen?

[ Bericht 6% gewijzigd door Bonna op 04-01-2012 13:06:35 ]
pi_106392755
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 12:35 schreef Maverick_tfd het volgende:
Gewenning is iets anders dan verslaving, elk middel wat je langdurig toedient zal een (soort) lichamelijke gewenning geven. Neem je dat weg dan zal het lichaam daarop reageren.
Hoe het ook zij, de trade off tussen baclofen of alcohol (en diverse andere middelen) valt ten allen tijde in het voordeel van baclofen uit.
Al zou het wel verslavend zijn en/of psychische afhankelijkheid geven dan nog is het een stuk 'gezonder' dan je langzaam maar zeker dood drinken.

Dat is niet het geval maar stel dat, dan nog zou het te prefereren zijn boven het in stand houden van een alcoholverslaving.
pi_106393083
Oke maar waarom zou je dan niet een tijdje dat middel gebruiken totdat je lang genoeg geen alcohol gedronken hebt en het afkicken makkelijker is? Ik kan me voorstellen dat het een fijn idee is dat je nergens van afhankelijk bent op de lange termijn.
pi_106393795
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 13:30 schreef Maverick_tfd het volgende:
Oke maar waarom zou je dan niet een tijdje dat middel gebruiken totdat je lang genoeg geen alcohol gedronken hebt en het afkicken makkelijker is? Ik kan me voorstellen dat het een fijn idee is dat je nergens van afhankelijk bent op de lange termijn.
Uiteindelijk wel, natuurlijk! Maar vergeet niet dat het gebruik van verslavende middelen sowieso al duidt op onderliggende psychoproblematiek, die mensen tot nu toe blijkbaar niet met therapie of op een andere manier hebben kunnen aanpakken.
Het mooiste zou inderdaad zijn als je dankzij baclofen je leven zodanig op de rit krijgt dat je ook die onderliggende problematiek aan kan pakken en daarna ook de baclofen niet meer nodig zou hebben. Maar daar zal een aantal jaar overheen gaan.
pi_106395078
Buiten dat geloof ik er in dat de een er gevoeliger voor is dan de ander.

En omgedraaid, wat zou er nou zo verschrikkelijk zijn als je de rest van je leven baclofen slikt? Iemand die me dat uit kan leggen? :?
Is het een excuus? Als ik dat dan moet dan kan ik net zo goed.... Wat is het? :?

Stel dat, en Bonna legt het goed uit, maar stel dat het wel nodig zou zijn en je daardoor niet alleen je alcoholverslaving vaarwel kan zeggen maar je ook niet meer druk hoeft te maken over alle fysiologische en sociale implicaties die een dergelijke verslaving met zich meebrengt. Als ik dat had toen had geweten...
Had me een verbroken relatie gescheeld, een carriere, vrienden, vreselijk veel geld, mijn gezondheid etc. etc.
Ik ben letterlijk een deel van mijn leven kwijt(geraakt) wat niet nodig was geweest. Paar pilletjes per dag ipv sloten alcohol. ;(
pi_106396039
Ik snap dat het afkicken van alcohol ongelofelijk moeilijk is maar is dat niet veel beter dan de rest van je leven van medicijnen afhankelijk zijn? Nu zet je je verslaving alleen maar op pauze lijkt me. Plus dat niemand de (statistische) effecten weet van erg langdurig gebruik natuurlijk.
pi_106397882
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:45 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik snap dat het afkicken van alcohol ongelofelijk moeilijk is maar is dat niet veel beter dan de rest van je leven van medicijnen afhankelijk zijn? Nu zet je je verslaving alleen maar op pauze lijkt me. Plus dat niemand de (statistische) effecten weet van erg langdurig gebruik natuurlijk.
De link die je mist is dat voor veel mensen afkicken van alcohol (zo goed als) niet mogelijk is. Wat niet helpt is dat alcohol an sich een breed geaccepteerd middel is.
Vaak zit het ook 'in de familie' en is de druk om (mee) te drinken erg groot en dat blijft zo. ;)

Van baclofen zijn de effecten op lange termijn (bij MS patiënten) bekend. Van alcoholgebruik ook dus wat als je de keuze niet hebt? Wat zou jij kiezen en wat zou erop tegen zijn om de rest van je leven baclofen te slikken?
Je weet hoe een alcoholverslaving in elkaar zit toch?
pi_106401910
Ik heb mijn hele leven onrust gehad en bij mij werd ADHD vastgesteld. Maar dat was pas op latere leeftijd. De enige manier waarop ik rust kon krijgen was door te blowen en te drinken. Dat heb ik ook gedaan, van mijn 15e tot mijn 33e. En heel erg veel. Later kreeg ik ritalin voorgeschreven waar ik ook wel wat rust uit haalde, maar ondertussen was ik wel verslaafd aan blowen en drinken. Voor de lol ging ik de ritalin zelfs snuiven. Ook XTC en speed gebruikte ik regelmatig en alleen als ik iets op had voelde ik me goed. Om enigszins te kunnen functioneren als ik niet kon drinken, of omdat ik een kater had, nam ik continu oxacepam. Zo zat ik jarenlang in hetzelfde cirkeltje.

Toen begon ik in juni 2011 met de Baclofen en merkte ik dat ik totaal rustig werd. Ik stopte vijwel meteen met veel drinken, had helemaal geen oxacepams meer nodig en blies mijn bedrijfje dat stil was komen te vallen nieuw leven in. Plotseling stopte ik ook met blowen. Ook belachelijke hoeveelheden koffie drinken deed ik niet meer.

Vorige week ook nog eens gestopt met roken.

Ik ben niet een compleet ander mens, maar ik ben juist nu zoals ik altijd heb willen zijn. Ik ben echt mezelf, nergens meer bang voor. Ik hoef niet telkens afspraken af te zeggen en kom gewoon buiten de deur als dat nodig is. Ik kan leuk gesprekken voeren zonder naar de drank te stinken. Ik ben gelukkig zo.

Baclofen is niet verslavend, maar ik ben wel verslaafd aan het gevoel dat ik ervan krijg. Innerlijke rust en ik hoor weer bij de wereld. Het maakt me echt niet uit dat ik vier of vijf pilletjes per dag moet slikken de rest van mijn leven!
pi_106423473
Ola,

@ nieuwkomer Maverick,

Hopeloze discussie. Is hier al vaker aan de orde geweest. Baclofen is NIET verslavend.
Tenzij je van mening bent dat bijvoorbeeld een suikerpatiënt verslaafd is aan insuline.. |:(

Neem aub, zoals 2772011 terecht opmerkt, even de tijd om je in te lezen alvorens te posten.

Baclofen is ook zeker geen genotsmiddel. Je haalt er geen 'kick' uit zoals bij drank / drugs gebruik. Je word er niet vaag, stoned, dronken of wat dan ook van.

En nee, je hoeft het ook niet je hele leven te gebruiken. Voor iedereen werkt het verschillend.
De een slikt het een paar jaar, de ander de rest van zijn leven. Is puur een keuze van de gebruiker. De een vervalt wellicht na beëindiging van de Baclofen terug in zijn/haar oude patroon, de ander niet.

En ja, het is een medicijn dat je langzaam moet opbouwen tot je een juiste 'spiegel' in je bloed hebt opgebouwd. Er in een keer mee ophouden zorgt (kortstondig) voor onprettige lichamelijke bijwerkingen. Psychisch is er niet eens sprake van afhankelijkheid. Ook ik vergeet regelmatig een dosis in te nemen. Wat overigens geen bal uitmaakt.

@ Bonna en Bonno, thanx wederom voor de heldere uitleg!

@ Jerommeke, dat is niet slijmen hoor! Je bent hier meer dan welkom en dit forum is ook bedoeld om elkaar te ondersteunen en van advies te dienen. Volgens mij ga je redelijk goed. Zolang je nog last houd van die draaierigheid, gewoon wachten met ophogen. Geef het de tijd. Met dit middel moet je echt geen haast hebben.

Baclofen geeft (bij de juiste dosering) de gebruiker na verloop van tijd, de rust waarmee hij/zij zich normaal voelt.
Het natuurlijke gevoel van rust, zoals mensen zich vóór de een of andere verslaving voelden.

Baclofen verandert levens op een ongekende manier! _O_
pi_106430863
Buena dias!

Het forum leeft, mooi zo!

Vandaag zal ik nog even posten en dan wat plaats maken voor anderen, zolang ik geen nieuws te vertellen heb.

Gisteren ging vrij goed, nog steeds wat last van draaierigheid maar ik merk al duidelijke verbetering. De dosis blijft op 80 mg tot alles onder controle is.

Ik zou het interessant vinden om mensen te horen waarbij Baclo hen geholpen heeft, daarna terug afgebouwd hebben naar nul en alles onder controle blijven houden hebben. Indien dit mogelijk is zou dat zou natuurlijk de max zijn!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')