Dat is het inderdaad en ik hoop deze draak te slachten voor hij mij te pakken krijgtquote:Op dinsdag 20 december 2011 13:09 schreef Maxum het volgende:
Hoi Dven,
Ik herken het patroon dat je beschrijft. Het is een vicieuze cirkel, waar je maar moeilijk uit komt.
Hopelijk kun je snel beginnen met Baclofen. Het is echt een paardenmiddel tegen (alcohol) verslaving(en).
Good luck bij je doc!
Ik had het gelezen ja! Ook gelezen dat ze ook wel eens oxazepam voorschrijven bij een alcoholverslaving, wat ik erg vreemd vind omdat ik juist deze combinatie als enorm 'prettig' ervaar. Misschien dat ik deze huisarts er wel toe krijg om het voor te schrijven, krijg ook met al het gemak nieuwe recepten voor oxazepam, ook al kwam ik veel sneller terug dan volgens de afgesproken hoeveelheid van gebruik de bedoeling zou zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:03 schreef Maxum het volgende:
Hoi Dven,
Het zal je verbazen! Echt waar.
Baclofen is een spierverslapper. Het is chemisch verwant aan de partydrug gamma-hydroxyboterzuur (GHB).
GHB is echter een lichaamseigen stof, Baclofen is dat niet.
Hier vind je uitgebreide info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Baclofen
Wat het middel kort gezegd doet, het geeft je een totale innerlijke rust, waardoor de behoefte aan alcohol / drugs / medicijngebruik (Benzo's) op den duur volledig verdwijnt.
Als je na een tijdje (bij de meesten na een maand of 4 a 5), op de voor jou geschikte dosis zit, voel je je totaal onafhankelijk van alcohol en of andere verdovende middelen.
Je kunt er tegen die tijd ook verder prima een biertje bij drinken als je daar trek in hebt.
Maar in echt dronken worden heb je geen zin meer, en sterker nog, het zal je ontzettend tegen staan.
Zelf ervaar ik dat ik, als ik het al doe, na 3 a 4 biertjes 'vol' zit. Terwijl ik vroeger met gemak 20 vaasjes naar binnen kon 'trechteren'. Nu kan ik niet meer snel drinken. Over een vaasje doe ik een half uur ofzo. Krijg het maar met moeite weg. Je word er nogal draaierig van..
Jammer dat je niet direct aan de beurt bent. Je kan idd veel tegenwerking verwachten van je huisarts. Dat hebben veel Baclo gebruikers hier ervaren. Het middel staat namelijk niet geregistreerd als medicijn tegen verslaving. Maar gelukkig wordt het steeds bekender, en zijn er meer en meer artsen die er over hebben gelezen.
Als je het niet krijgt voorgeschreven adviseer ik je om naar een psychiater te stappen. Die zijn er doorgaans wat ruimdenkender in.
Suc6!
Hi! Bedankt voor het warme welkom!quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:14 schreef Jerommeke1 het volgende:
Hoi Dven,
Welkom in de beginnersclub!
Ik herken veel in je verhaal. Zelf verval ik ook telkens 's avonds in de drank en dan heb ik mezelf niet meer onder controle. Alles gaat goed tot 's avonds en dan....
Soms kan het één, twee, drie dagen zonder alcohol maar dan zijn de remmen weer los. Zit nu op 65 mg en voel nog altijd die drang. Ik hoop echt dat het voor mij ook zal werken zoals ik bij veel anderen lees hier anders ben ik een vogel voor de kat.
Wat ik mooi vind is dat je hier veel ondersteuning vind van "anciens". Voor mij zegt dat wel veel over het effect dat zij ervaren hebben en wat ze er voor over hebben om anderen te steunen.
Hopelijk heb je snel het spul en kan je beginnen want met de feestdagen in het verschiet is het (voor mij toch) heel gevaarlijk.
Blijf posten man, dat helpt!
Ik heb ook een periode Valium voorgeschreven gekregen maar dat vind ik helemaal niets. Ben dan bijna een volledige dag een zombie. De oxazepam heb ik gekregen voor chronische hyperventilatie en de daarbij horende paniekstoornis. Inmiddels zijn die klachten verleden tijd maar zoals een goed verslaafde beaamt (ahum) blijf ik wel trouw nieuwe recepten aanvragen. Al heb ik niet het idee dat ik aan de oxazepam vastzit. Meestal vraag ik het aan en is het binnen een kleine week op. Daarna wil het meestal wel weer een maand duren voor ik de volgende bestelling doe. Vind het geweldig spul voor af en toe erbij, en voor wanneer ik met het vliegtuig moet. Maar verder ook niet.quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:29 schreef Maxum het volgende:
Hoi Dven,
Bekend verhaal. S'avonds zuipen, volgende dag kater + ernstige spanningsklachten dus Oxazepam en je houd het 'cirkeltje' in stand.
Gelukkig is het "maar" Oxazepam, zo'n beetje de aller lichtste Benzo die er is. Voordat je het weet heeft het geen enkel effect meer en moet je over op de 'heavy stuff', zoals Xanax, Valium of Rohypnol (Flunitrazepam). Dan ben je echt nog veel verder van huis..
Zo is dat 7 jaar lang bij mij gegaan.
Sinds de Baclofen bij mij is aangeslagen, ben ik ook van al die Benzo's af. Neem er alleen soms nog een paar voor de lekker, maar nodig zijn ze niet meer.
Baclofen werkt heel anders. Als je lichaam het middel heeft geaccepteerd, is het vele malen sterker dan wat ik ook maar ken. Zonder dat je er vaag van word nota bene!
Kijk, dit zijn de verhalen waar mijn vertrouwen zich in berust!quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:39 schreef Bonno het volgende:
Hoi Dven, welkom hier!
Ik ben door de Baclofen gestopt met drinken, blowen, ritalin snuiven, oxacepam slikken en alles wat ik nog vergeten ben. Ik heb geen sociale problemen meer, ben helder en rustig. En heel erg vrolijk. Ik heb mijn noodlijdende bedrijfje sinds ik aan de Baclofen zit nieuw leven ingeblazen en het gaat supergoed!
Heb 34 jaar lang gezeik gehad, op internaten gezeten, in de gevangenis, botbreuken gehad en vooral heel veel ruzies en gezeik.
Allemaal over sinds een half jaarBaclofen
![]()
Ik was er even niet omdat ik probeer een website te bouwen en ik ben wat aan het hyperfocussen. Leuk dat er weer wat gepost wordt hier!
Wat waren de bijwerkingen in jouw geval? Heb de bijsluiters al gelezen maar daar staat altijd zoveel tussen dat ik niet meer weet wat ik echt serieus moet nemen..quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:49 schreef Bonno het volgende:
Ik heb alles heel erg goed bijgehouden en op het forum gepost vanaf topic twee.
Ik had na twee dagen al effect, maar ik ging nogal snel ophogen en dat is me erg slecht bevallen. Toen ik begon met de Baclofen ben ik twee weken op vakantie gegaan naar Spanje. Maar ik had direct de rust in mijn lijf.
Ik heb wel heel veel last van bijwerkingen gehad, maar die zijn nu helemaal verdwenen.
En zo voel ik het nu dus. Met Baclofen heb ik het idee dat ik normaal ben, zoals een ander zich altijd voelt.quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ben er enorm benieuwd naar. Neem een dag als vandaag. Prima dag gehad, veel positieve invloeden en ontzettend veel bezig geweest. En dan zit ik wat muziek te luisteren achter mijn laptop, wat te schrijven en prompt moet ik weer een glaasje inschenken zonder iemand om mee te delen. Misschien dat ik dat nog wel het ergste vind. Alleen zijn en alsnog wat gaan drinken. Omdat ik na wat drankjes pas het idee heb in een staat te zijn waar ik me echt thuis in voel. Zoals iemand zich nuchter hoort te voelen. Zorgt drank ervoor dat je normale staat achteruit gaat en dat je pas bij drinken de norm terugkrijgt?
De eerste van de negatieve effecten lijken nogal op wat in ieder geval ik ken bij het stoppen met veel alcohol drinken. Dus wat dat betreft verandert er weinig. Geeft ook niet want dat zijn niet de dingen waar ik echt last van heb. Natuurlijk is het klote, vanzelfsprekend is het iets waar je doorheen bijten moet. Maar waar het vooral tegenwerkt is die constante drang om toch maar weer te drinken en te denken.. Vandaag is niet de juiste dag om het op te geven. Morgen weer een poging. En dat is een cyclus die zich herhaalt. Een cyclus die vol goede bedoelingen zit maar zo verdomd weinig verandert. En daar moet verandering in komen. Vind het zelf vooral lastig omdat ik zo ongeveer elke drug denkbaar geprobeerd heb en dat ik alles op een goede manier weet te behandelen. Drugs blijven voor mij mooi, maar je dient het wel met respect en vooral achtzaamheid te behandelen. En als ik met alcohol ergens in tekort schiet..quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:55 schreef Bonno het volgende:
Negatief: Vieze smaak in mijn mond, veel speeksel, niet kunnen slapen, bijna een psychose, pijn in mijn spieren, onvast op mijn benen staan, vermoeid.
Positief: Rust, geen trek in veel alcohol, helder, relaxed, vrolijk, geen trillende handen meer
De negatieve bijwerkingen zijn weg, de positieve zijn gebleven. Ben een compleet ander mens. Maar ben wel echt mezelf gebleven.
En ik kan gewoon af en toe een pilsje blijven drinken. Afgelopen zaterdag op stap geweest van 20.00 tot 5.00 en vijf flesjes bier op, totaal zonder moeite. Toch gewoon lekker meedoen en wakker geworden zonder kater![]()
Zoals het hoort dus! Fijn dat dat weer terug isquote:Op woensdag 21 december 2011 00:04 schreef Bonno het volgende:
[..]
En zo voel ik het nu dus. Met Baclofen heb ik het idee dat ik normaal ben, zoals een ander zich altijd voelt.
Nee, ik heb vanaf mijn 14e geblowd en gedronken. Was de enige manier om rust te krijgen. Meeste tijd heb ik ook gewoon een baan gehad. Alleen moest ik steeds meer drinken om hetzelfde effect te krijgen.quote:Op woensdag 21 december 2011 00:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoals het hoort dus! Fijn dat dat weer terug is
Wat ik me trouwens afvraag. Zijn de meeste mensen hier ook doorgeslagen in het gebruik nadat ze in een slechte periode wat meer dan gebruikelijk genomen hebben? Hebben jullie ook last van een gebrek aan remmingen op andere gebieden? Misschien hele persoonlijke informatie en ik kan het begrijpen als er geen antwoord op gegeven wordt, maar zelf ervaar ik het wel zo. Vandaag in ieder geval de grote stap genomen door een afspraak te maken met de huisarts en tegen mijn naasten te vertellen dat ik veel last heb van dit probleem en ook echt een oplossing vinden. Niet dat het in de praktijk wat verandert. Er staat nog steeds een glas naast me.. En misschien maakt dat het wel zo onwerkelijk. Ik ben me volledig bewust dat ik moet veranderen en ik wil het ontzettend graag. Maar die stap zetten doe ik maar niet..
Ben wel overtuigd genoeg om in Baclofen te geloven. Al heel wat topics doorgelezen en maar één persoon tegengekomen die wat twijfelt aan het middel. En dat is erg bemoedigend!
Dat is dan een heel prettig gegeven! Direct de fles moeten laten staan brengt zoveel stress met zich mee dat het waarschijnlijk al een onmogelijke poging is.quote:Op woensdag 21 december 2011 00:15 schreef Bonno het volgende:
Ik ken dat maar al te goed. Ik had refusal liggen, maar om dat te gebruiken moest ik toch echt eerst twee dagen niks gedronken hebben. Het lukte me echt niet.
Bij Baclofen begin je gewoon te slikken en op den duur verdwijnt de zin om te drinken vanzelf. Puur omdat je rust in je lijf krijgt. Het is echt, vooral in het begin, een zeer aangenaam gevoel. Eigenlijk net alsof je net je eerste paar drankjes op hebt.
Als je wat meer Baclofen slikt dan smaakt drank ook niet echt meer en heeft het ook veel minder effect. Je wordt vooral moe en draaierig.
Ik kreeg voorheen makkelijk twintig flesjes bier weg, maar als ik er nu zes op heb ben ik er eigenlijk wel klaar mee.
En blowen helemaal. Ik rookte echt iedere dag voor twintig euro wiet. Nu wordt ik er eng van en ben ik er al een paar maanden helemaal af, totaal zonder wilskracht of moeite.
Zoals je zelf al aangaf.. Ritalin snuiven..quote:Op woensdag 21 december 2011 00:19 schreef Bonno het volgende:
[..]
Nee, ik heb vanaf mijn 14e geblowd en gedronken. Was de enige manier om rust te krijgen. Meeste tijd heb ik ook gewoon een baan gehad. Alleen moest ik steeds meer drinken om hetzelfde effect te krijgen.
Maar remmingen heb ik nooit gehad. Dat kwam omdat ik zogenaamd ADHD had. Dat is trouwens ook opgelost door de Baclofen![]()
Mooi dat je die stap hebt genomen. Probeer wel zoveel mogelijk info uit te printen en dat boek te lenen bij de biep. Je moet zo'n huisarts echt zien te overtuigen.
-Bestel het boek van Ameisen bij bol.com of leen het bij de biepquote:Op woensdag 21 december 2011 00:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Ook nog een vraag over hoe ik het naar mijn arts brengen moet wanneer zij er nog geen kennis van heeft. Met welke hoeveelheid is iedereen begonnen?
Toch heeft Ritalin me ook wel een jaar van de drank geholpen hoor. Daar kreeg ik ook wel rust van, maar totaal niet zo'n ultieme rust als van de Baclofen.quote:Op woensdag 21 december 2011 00:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoals je zelf al aangaf.. Ritalin snuiven..Ik kreeg het op mijn dertiende voorgeschreven en ben er nooit zorgvuldig mee omgegaan. Ik ging me er alleen maar ongemakkelijker door voelen. Behalve wanneer ik het snoof, dan had het een tegenovergesteld (en dus verslavend) effect. Gelukkig op tijd mee gestopt want ergens wist ik wel dat het pure troep was. Net zoals ik nu weet dat veel alcohol pure troep is, maar dat kan ik dan net weer niet laten.
In welke leeftijdscategorie zitten de mensen hier? Zelf ben ik 22 jaar..
Gaan artsen echt akkoord met een eigen risicoverklaring?quote:Op woensdag 21 december 2011 00:29 schreef Bonno het volgende:
[..]
-Bestel het boek van Ameisen bij bol.com of leen het bij de biep
- Print dit topic uit, of geef hem/haar de link
- Print het wikipedia artikel uit
- Zeg dat je een verklaring wil tekenen dat je dit op eigen risico wil doen
- Neem iemand mee die dicht bij je staat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |