abonnement Unibet Coolblue
pi_104133055
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Volledig eens met die laatste twee opmerkingen, maar dat maakt die regelingen niet ineens acceptabel. Ook al worden ze weinig of helemaal niet gebruikt, het simpelweg onwenselijk dat dergelijke regelingen bestaan. Wie een tweede (en dus onnodige) nationaliteit heeft en wil houden, moet daarvan zelf de kosten (en consequenties) maar dragen. De overheid en daarmee de belastingbetaler moet dat niet bekostigen en zelfs niet de mogelijkheid bieden of stimuleren via een gunstige regeling.
Overheidsdiensten en bedrijven hebben ook gunstige regelinkjes voor van alles en nog wat.... en men stelt niet de eis dat wie 2 auto's heeft een lening niet mag ontvangen. wie 2 partners heeft niet een korting krijgt voor weet ik veel wat.Wie al studeert, niet nog een studie op bedrijfskosten mag hebben.
Dat verbieden en onderdrukken van meer dan één nationaliteit is een reflex van bekrompenheid en kleinzieligheid. Nationalistisch en gevoed door vreemdelingenhaat
  dinsdag 8 november 2011 @ 20:03:10 #102
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104134486
Dion Graus stapt uit commissie-De Wit
AMSTERDAM - PVV-Kamerlid Dion Graus stapt met onmiddellijke ingang uit de parlementaire enquêtecommissie Financieel Stelsel. De PVV heeft dat dinsdag laten weten.

Volgens Graus mocht hij van andere commissieleden niet vrijuit vragen stellen over de bonuscultuur. Zijn „grote ongenoegen” daarover is de reden van zijn vertrek, aldus de PVV.

Volgens de PVV bleek maandag na het openbaar verhoor van oud-topman Jan Peter Schmittmann van ABN AMRO dat andere commissieleden het niet op prijs stelden dat Graus hem had bevraagd over zijn vertrekpremie van 8 miljoen euro.

Graus: „Ik betreur het ten zeerste dat ik na jaren werkzaamheden voor de parlementaire onderzoekscommissie en nu de enquêtecommissie dit besluit heb moeten nemen. Maar als ik niet vrijuit mensen kan bevragen over het belangrijke thema van perverse prikkels zoals bonussen, dan houdt het voor mij op. Ik kan niet meewerken aan een slap verhaal, met meel in de mond praten en enkel door de staf voorgekookte teksten voorlezen is niets voor mij.”

http://www.telegraaf.nl/b(...)uit_commissie__.html
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_104148278
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 20:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dion Graus stapt uit commissie-De Wit
Weer een prachtig staaltje beeldvormingspolitiek van de PVV. Je vraagt je überhaupt af wat mister-Animal-Cop in die commissie deed.

Als het werkelijk aankomt op stemmen stemt de PVV in de Tweede Kamer TEGEN de invoering van de Balkenendenorm in de cultuur en de zorg. Het is één van de vele gebroken beloften die de SP in kaart bracht. Zie http://www.sp.nl/nieuws/s(...)_geert_wilders.shtml

Door opzichtig met de staat tussen de benen weg te rennen en lekker verbolgen te doen, wekt de PVV de indruk dat andere partijen de graaiers de handen boven het hoofd willen houden en dat alleen de PVV er écht iets tegen doet. Als het op daadwerkelijk stemgedrag aankomt, blijkt iets heel anders. Maar dat heeft de gemiddelde PVV-kiezer toch niet door.
pi_104148460
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:32 schreef Bluesdude het volgende:
Overheidsdiensten en bedrijven hebben ook gunstige regelinkjes voor van alles en nog wat.... en men stelt niet de eis dat wie 2 auto's heeft een lening niet mag ontvangen. wie 2 partners heeft niet een korting krijgt voor weet ik veel wat.Wie al studeert, niet nog een studie op bedrijfskosten mag hebben.

Dat verbieden en onderdrukken van meer dan één nationaliteit is een reflex van bekrompenheid en kleinzieligheid. Nationalistisch en gevoed door vreemdelingenhaat.
Sorry, maar hier moet ik het toch voor de PVV en hun standpunt opnemen. Het gaat hier niet om het verbieden of onderdrukken van een dubbele nationaliteit. Het gaat erom dat mensen ZELF kiezen of ze de dubbele nationaliteit aanhouden, of dat ze er afstand van doen. Met het aanhouden van de Turkse nationaliteit zijn kosten of verplichtingen gemoeid, namelijk het vervullen van de dienstplicht of het afkopen daarvan. Waarom zou de Nederlandse belastingbetaler dat moeten bekostigen? Het is niet alsof die mensen geen andere keuze hebben. Ze hebben namelijk de mogelijkheid om afstand te doen van de Turkse nationaliteit. Willen ze die toch zonodig aanhouden, dan is dat hun eigen (te respecteren) keuze, maar dan dienen ze daar ook zelf voor te betalen. Ze hebben die nationaliteit strikt genomen verder nergens voor nodig, behalve voor hun eigen gevoel, plezier of genoegdoening. Zelf betalen dus.

Als het goed is, zijn overheidsregelingen op iedereen van toepassing. Zoals je zelf al aangeeft, maakt de overheid geen onderscheid in het toekennen van regelingen. Vrij vertaald: de overheid doet niet aan discriminatie. De overheid hoeft dus ook niet te doen aan positieve discriminatie ten opzichte van mensen die zonodig een volstrekt nutteloze dubbele nationaliteit willen handhaven. Eigen keuze; allemaal prima, maar dan wel ZELF opdraaien voor de consequenties.
pi_104150586
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wethouder scheldt op animal cops
AMSTERDAM - De Amsterdamse wethouder en locoburgemeester Lodewijk Asscher heeft geen goed woord over voor de animal cops die dierenleed in de hoofdstad verplicht te lijf moeten gaan.

“Onbeschrijflijk stupide. Amsterdam wordt verplicht 59 fte in te zetten als animal cop”, foetert Asscher op Twitter. Volgens hem heeft de politie wel andere dingen aan haar hoofd, zoals roofovervallen, mensenhandel, zedenzaken en doodslag.

Het idee van de animal cops komt uit de koker van gedoogpartner PVV. Het verplicht vrijmaken van politiekracht voor het 500 man sterke korps was een van de voorwaarden van de partij van Wilders om steun te verlenen aan het minderheidskabinet van VVD en CDA.

http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland

Oh joepie. Weer schriftelijke vragen van Dion Graus.
Dat is wel heel erg veel, 59 fte...
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 9 november 2011 @ 06:50:42 #106
225540 Pugg
Friends forever
pi_104150770
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 20:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dion Graus stapt uit commissie-De Wit
AMSTERDAM - PVV-Kamerlid Dion Graus stapt met onmiddellijke ingang uit de parlementaire enquêtecommissie Financieel Stelsel. De PVV heeft dat dinsdag laten weten.

Volgens Graus mocht hij van andere commissieleden niet vrijuit vragen stellen over de bonuscultuur. Zijn „grote ongenoegen” daarover is de reden van zijn vertrek, aldus de PVV.

Volgens de PVV bleek maandag na het openbaar verhoor van oud-topman Jan Peter Schmittmann van ABN AMRO dat andere commissieleden het niet op prijs stelden dat Graus hem had bevraagd over zijn vertrekpremie van 8 miljoen euro.

Graus: „Ik betreur het ten zeerste dat ik na jaren werkzaamheden voor de parlementaire onderzoekscommissie en nu de enquêtecommissie dit besluit heb moeten nemen. Maar als ik niet vrijuit mensen kan bevragen over het belangrijke thema van perverse prikkels zoals bonussen, dan houdt het voor mij op. Ik kan niet meewerken aan een slap verhaal, met meel in de mond praten en enkel door de staf voorgekookte teksten voorlezen is niets voor mij.”

http://www.telegraaf.nl/b(...)uit_commissie__.html
Incompetentie ten top, luister zijn vraagstelling maar na , tenenkrommend.
  woensdag 9 november 2011 @ 07:10:22 #107
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_104150854
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 06:50 schreef Pugg het volgende:

[..]

Incompetentie ten top, luister zijn vraagstelling maar na , tenenkrommend.
Je kunt natuurlijk ook een voorbeeld neerzetten.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_104152990
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 07:10 schreef Verbal het volgende:
Je kunt natuurlijk ook een voorbeeld neerzetten.
Vanochtend hadden ze er een item over op Radio 1. Ze lieten een paar vragen horen van Graus aan die oud-topman van ABN Amro. Kwam erop neer dat hij een paar keer op rij een vraag stelde die inhoudelijk onjuist was. Zoiets als: waarom bent u niet opgestapt? Reactie: ik ben opgestapt...

Naar verluidt evalueren de commissieleden na afloop van elke dag hun functioneren. Ze blikken dan terug op de vraaggesprekken van die dag. Het gesprek van Graus met de genoemde topman werd positief-kritisch benaderd. Laten we zeggen dat er het nodige voor verbetering vatbaar was. Graus heeft zich die kritiek persoonlijk aangetrokken en onder met mom van 'Ik mag niks vragen over bonussen' trekt hij zich terug. Kortom: gewogen en te licht bevonden.

Luister: http://nos.nl/audio/311798-graus-stapt-uit-commissiede-wit.html

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2011 09:55:43 ]
pi_104159660
Ondertussen in Gelderland: de PVV maakt vrienden

quote:
PVV krijgt geen steun voor aanval op Verdaas
ARNHEM - Een motie van wantrouwen van de Gelderse PVV tegen PvdA-gedeputeerde Co Verdaas heeft woensdag geen steun gekregen in Provinciale Staten van Gelderland. De PVV stelde dat uit eigen onderzoek was gebleken dat Verdaas gefraudeerd had met declaraties en dat hij niet in Gelderland woonde.

Maar volgens het college van Gedeputeerde Staten woont Verdaas wel degelijk in Nijmegen. De meerderheid van de Staten steunde hem daarop en oordeelde dat niets onoirbaars is gebeurd. Volgens Michiel Scheffer was de aanval slechts een afleidingsmanoeuvre van de PVV, nu vorige week fractielid Olof Wullink de partij de rug toekeerde.

De PVV zette woensdagochtend een harde aanval op Verdaas in. Deze woonde voorheen in Zwolle en heeft daar nog altijd een huis. Uit zijn declaraties en uit dienstautogegevens bleek dat hij ook geregeld in Zwolle verbleef. De dienstauto haalde en bracht hem meer dan driehonderd keer naar Zwolle. Onacceptabel vond de PVV, die een motie van wantrouwen indiende.

De partij overhandigde tijdens de vergadering een dik pakket met declaraties aan de andere fracties, ter ondersteuning van haar betoog. Maar de andere fracties waren niet gediend van deze tactiek die zij als een 'overval' betitelden. Volgens gedeputeerde Markink was Verdaas' gedrag conform de regels en mocht hij zich met de dienstauto laten afzetten waar hij wilde. Alle overige fracties besloten de lezing van het college te volgen en verweten de PVV zonder wederhoor wild om zich heen te slaan. Er was veel kritiek op de PVV, die tevoren wel de Telegraaf en Wakker Nederland inlichtte, maar niet de Staten.

ChristenUnie-leider Pieter Plug vond het schandelijk dat de PVV allerlei prive-gegevens van Verdaas op tafel gooide, maar zelf zo min mogelijk aan de openbaarheid prijs geeft. Zo zijn de adressen van de PVV'ers geheim, in tegenstelling tot die van de meeste andere Statenleden.
Bron: http://www.gelderlander.n(...)anval-op-Verdaas.ece

De voorzitter van de CDA-statenfractie op Twitter:

JanHutten twitterde op woensdag 09-11-2011 om 11:26:17 PVV #Gelderland zit fractielid vertrekken en trekt een rookgordijn op rond de kosten van autoritten van GS-lid Co Verdaas van de #PvdA. reageer retweet
JanHutten twitterde op woensdag 09-11-2011 om 12:42:17 PVV plaatst zich met haar gedrag geheel buiten de orde van de Gelderse politiek. Zal nog lang consequenties hebben rondom hun inbreng. reageer retweet
Overigens heeft het onafhankelijke statenlid Wullink (die dus net uit de PVV is gestapt) ook de motie van de PVV niet ondersteund. Kortom: de PVV maakt vrienden.
pi_104168141
Ik wilde me eigenlijk niet mengen in de masturberende anti tirade tegen de PVV.
Maar nu wil ik toch iets kwijt over het passeren van die aardige dierenpoes door ene Graus.
Het was niet de eerste keer dat er een olifant in die greppel viel. Na de laatste keer was beloofd te zorgen dat het niet nogmaals kon gebeuren.
Lieve mensen met oogkleppen, schuim rond hun mond of een waas voor hun ogen.
Een rode roos blijft gewoon rood ook als Wilders hem rood noemt.
pi_104192107
quote:
PVV'er Dion Graus stapte na één dag uit de parlementaire enquêtecommissie De Wit. Naar eigen zeggen omdat hij 'geen kritische vragen mocht stellen'. Volgens dagblad De Pers lijkt het er echter op dat Graus de kritiek op zijn functioneren niet kon verkroppen.

Uit geluidsbanden van de verhoren van de commissie De Wit zou blijken dat Graus zich niet goed had voorbereid. Zo vroeg de PVV'er aan voormalig ABN Amro-topman Schmittmann onder meer of het niet verstandig was geweest om enkel het ABN Amro-deel te nationaliseren. Daarop liet Schmittmann hem weten dat de bank is genationaliseerd.

Zijn medecommissieleden lieten aan de PVV'er weten dat zijn verhoor niet goed verliep. Volgens De Pers is dit bij Graus in het verkeerde keelgat geschoten en stapte hij om die reden op. (Redactie)
http://www.parool.nl/paro(...)iet-verkroppen.dhtml

De rest liegt natuurlijk weer eens en de PVV-er spreekt de waarheid. Dat die pauper van een Graus in zo'n commissie mocht zitten was al een aanfluiting, hij bewijst binnen 1 dag het gelijk van degenen die hem zien als incompetent.
  donderdag 10 november 2011 @ 08:52:56 #112
104871 remlof
Europees federalist
pi_104192204
Wat mompelde Graus nu over "volk en vaderland" toen ie dat interview met de NOS afbrak dat ik vannacht op Politiek24 zag?
pi_104192935
Waarom komt de anti-PVV beweging en/of media niet op de proppen met de bewijzen dat de man NIET 300+ maal uit zwolle is opgehaald?

Zijn de declaraties vervalst door de PVV ?

En dan die jantje hutten met zijn: PVV plaatst zich met haar gedrag geheel buiten de orde van de Gelderse politiek. Zal nog lang consequenties hebben rondom hun inbreng.

Politici die elkaars troep opgraven staat buiten de bestuur 'verantwoording' en besluiten, ideeën e.d.
Als men de pvv dus politiek afstraft in de politiek, met als aanleiding privé troep opgravingen a la de USA, dan straft men de burger, de democratie.

[ Bericht 27% gewijzigd door fokthesystem op 10-11-2011 09:41:49 ]
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 10 november 2011 @ 09:40:25 #114
104871 remlof
Europees federalist
pi_104193065
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 09:34 schreef fokthesystem het volgende:
Waarom komt de anti-PVV beweging en/of media niet op de proppen met de bewijzen dat de man NIET 300+ maal uit zwolle is opgehaald?

Zijn de declaraties vervalst door de PVV ?
Omdat, zoals het artikel al vermeldt, de man zich overal naar toe mag laten brengen met zijn dienstauto.
pi_104193213
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2011 09:40 schreef remlof het volgende:

Omdat, zoals het artikel al vermeldt, de man zich overal naar toe mag laten brengen met zijn dienstauto.
Als vervolgens blijkt dat dit keer op keer leidt naar een huis buiten het werkgebied en buiten de eisen, dan is er dus èn rook èn vuur.

Gedeputeerde Co Verdaas gaf tijdens een vergadering van de commissie Ruimte, Wonen en Milieu toe dat hij zijn boekje te buiten is gegaan met uitlatingen in De Volkskrant van 9 juni over het toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen. De statenfractie van de SP had hem in verband hiermee op het matje geroepen. De SP kreeg volop steun van de andere partijen.

Co Verdaas declareert kosten coaching. Of niet?
Gedeputeerde Co Verdaas van de provincie Gelderland, en PvdA-lijsttrekker bij de komende verkiezingen voor de Provinciale Staten, heeft besloten zijn kostendeclaratie voor het inhuren van een coach niet alsnog formeel te regelen. Onbekend is of hij de reeds vergoede kosten terugbetaalt aan de provincie. Toine van Bergen van De Groep Van Bergen overweegt schriftelijke vragen te stellen.

Gedeputeerde Verdaas wil gemeenschapsgeld voor "feedbackadviseur"

Co Verdaas
PvdA- gedeputeerde Co Verdaas ( foto hierboven) heeft bij het provinciebestuur een vergoeding aangevraagd voor vergoeding van de kosten van een "feedback- adviseur". Hij wil graag een bedrag van ¤ 2.500,00 per jaar, met terugwerkende kracht tot 1 april 2007. Gedeputeerde Staten van Gelderland nemen komende dinsdag 23 november een besluit over dit verzoek.

Een vreemde zaak. Ik vind Verdaas slim genoeg om het zonder zo'n "adviseur" te kunnen doen. En als hij er dan toch een wil hebben, waarom betaalt hij dat niet gewoon uit zijn royale onkostenvergoeding???

Dit is gelijk die burgemeester uit den helder met zjin 3 woningen.
1 woning puur voor de baan, voor de declaraties.
Kan men niet in de eigen woonplaats of provincie aan de bak? de pvda regelt het wel ff !

:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

[ Bericht 35% gewijzigd door fokthesystem op 10-11-2011 09:57:23 ]
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 10 november 2011 @ 09:53:19 #116
104871 remlof
Europees federalist
pi_104193315
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 09:47 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Als vervolgens blijkt dat dit keer op keer leidt naar een huis buiten het werkgebied en buiten de eisen, dan is er dus èn rook èn vuur.
Maar niets dat niet mag, zo lang het statenlid maar in z'n eigen provincie woont.

En hey, dit gaat over autoritten tussen Nijmegen en Zwolle, niet over plezierreisjes met de regeringsjet.
  donderdag 10 november 2011 @ 09:54:35 #117
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_104193344
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 08:45 schreef Ericr het volgende:

[..]

http://www.parool.nl/paro(...)iet-verkroppen.dhtml

De rest liegt natuurlijk weer eens en de PVV-er spreekt de waarheid. Dat die pauper van een Graus in zo'n commissie mocht zitten was al een aanfluiting, hij bewijst binnen 1 dag het gelijk van degenen die hem zien als incompetent.
Met mensen zoals Spion Graus zal de PVV nooit serieus worden genomen als ze enige vorm van verantwoordelijkheid willen dragen.
pi_104193397
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 09:54 schreef IkeDubaku99 het volgende:

Met mensen zoals Spion Graus zal de PVV nooit serieus worden genomen als ze enige vorm van verantwoordelijkheid willen dragen.
Ja maar 'jullie' snappen dat, zo gaat het nu eenmaal, dus is het goed.
Graus hiep wilders in zijn woonomgeving, vanaf het eerste uur voor de pvv een feit werd , aan bekendheid via het media platform dat graus toen had, in ruil hiervoor kreeg hij een pluche baantje.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 10 november 2011 @ 10:05:32 #119
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_104193607
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 09:56 schreef fokthesystem het volgende:

Ja maar 'jullie' snappen dat, zo gaat het nu eenmaal, dus is het goed.
Graus hiep wilders in zijn woonomgeving, vanaf het eerste uur voor de pvv een feit werd , aan bekendheid via het media platform dat graus toen had, in ruil hiervoor kreeg hij een pluche baantje.
Ik begrijp even niet waar je heen wil, maar volgens mij ben ik niet de enige die daar last van heeft. :Y
pi_104193856
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:05 schreef IkeDubaku99 het volgende:

Ik begrijp even niet waar je heen wil, maar volgens mij ben ik niet de enige die daar last van heeft. :Y
Het is nog veel erger kan ik je vertellen, zie NL anno nu, en hoe het gaat worden nog (erger) doordat de mensen niet (in-)zien waar 'het heengaat' met al die pro-ID anti privacy, modder gooi 'politici' in dienst van de bedrijven etc.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_104194507
quote:
5s.gif Op donderdag 10 november 2011 08:52 schreef remlof het volgende:
Wat mompelde Graus nu over "volk en vaderland" toen ie dat interview met de NOS afbrak dat ik vannacht op Politiek24 zag?
Hij vergat 'Houzee' te zeggen. Hij zei overigens 'ik werk voor Volk en Vaderland'. Dacht dat die krant al lang uit de roulatie was overigens.
  donderdag 10 november 2011 @ 11:13:41 #122
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104195347
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:41 schreef Ericr het volgende:

[..]

Hij vergat 'Houzee' te zeggen. Hij zei overigens 'ik werk voor Volk en Vaderland'. Dacht dat die krant al lang uit de roulatie was overigens.
Het gedachtengoed ervan leeft echter onverminderd voort, hoor.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 10 november 2011 @ 11:31:20 #123
104871 remlof
Europees federalist
pi_104195838
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:41 schreef Ericr het volgende:

[..]

Hij vergat 'Houzee' te zeggen. Hij zei overigens 'ik werk voor Volk en Vaderland'. Dacht dat die krant al lang uit de roulatie was overigens.
Ja, het is wel jammer dat ze het verschijningsverbod van de Telegraaf in 1949 hebben opgeheven.

[ Bericht 0% gewijzigd door remlof op 10-11-2011 11:56:58 ]
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 11:43:22 #124
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_104196258
Een centrale PVV discussie met enkel verzuurde anti-PVV'ers die elkaar ophitsen.
En dat vind zichzelf verheven :')
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_104196371
Sorry, Graus is een onbegrepen held!

Om de stemming er in te houden. Jammer dat Graus weg is, zo had Pim het niet gewild
pi_104196465
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2011 09:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar niets dat niet mag, zo lang het statenlid maar in z'n eigen provincie woont.

En hey, dit gaat over autoritten tussen Nijmegen en Zwolle, niet over plezierreisjes met de regeringsjet.
Dat klopt, maar als iemand 382 keer in minder dan 3 jaar (ca 2,5) in Zwolle is opgehaald, dan wekt dat toch op zijn minst de indruk dat de beste man zijn hoofdverblijf in Zwolle heeft (berekening in spoiler)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hij is wel verplicht om in Gelderland zijn hoofdverblijf te hebben. Verder: hij heeft gevraagd of hij deze kilometers mocht declareren, dat mocht idd, maar ik vind het een vreemde regeling dat je je overal mag afzetten. Heel veel gedeputeerden doen dat trouwens ook niet, maar stappen thuis over op hun privéauto als ze nog ergens heen moeten. Maargoed, GS hebben ook gezegd dat ze al bezig zijn met kijken of die regeling eenduidiger kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamon_M op 10-11-2011 12:39:16 ]
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_104197443
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:48 schreef cinnamon_M het volgende:

365 dagen in een jaar, vakantiedagen gaan ongeveer gelijk op met de schoolvakanties dus laten we daar 315 niet-vakantie weken van maken, oftewel 45 weken. Zaterdag en zondag werkt de beste man natuurlijk niet, dus 45*2=90 dagen moeten er nog af van die 315 -> 225 werkdagen in een jaar.
Dus in 2,5 jaar 562,5 werkdagen. Van die 565 is hij 382 maal opgehaald in Zwolle, dat is dus minimaal ca. 70% van al zijn werkdagen.
Het is een politicus, dus je mag meer vrije dagen zoals 'reces' e.d. ook hanteren, dan is de verhouding werkdagen-/-daar in, in zwolle opgehaald nog groter.

En meneer wilde ook een feedback-adviseur (FeedBACK, ADviseur...que?)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
betaald door de burgers, heeft dus vast ook EU ambities, daar zijn heel wat familie leden in dienst van de EU bestuurders :r En ik gok zo maar dat NL bestuurders het grootste deel (procentueel) daarvan is.

Ik hoop dat de pvv nog heel wat vuil uit de beerput kan hengelen.
Ze vroegen er om, they drew first blood :) revenge is aan de PVV zullen ze wel 'denken'.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 10 november 2011 @ 12:17:41 #128
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104197609
Het gaat erom dat je hoofdresidentie in de provincie moet zijn. Daar dien je ingeschreven te staan. Als je daarnaast een vriendin hebt die buiten de provincie woont, waar je drie keer per week gaat neuken slapen, doet dat niks af aan het feit, dat je hoofdresidentie in de provincie ligt, waar je werkt. En aangezien de provincie duidelijk stelt, dat je je in je dienstauto mag laten afzetten (en dus de volgende dag ophalen) waar je maar wilt, is er helemaal niks mis met de toestanden van deze meneer.

Het is gewoon weer een gebler van de PVV (die zelf overigens statenleden heeft rondlopen die zichzelf inhuren als fractiehulp en die zelf na veel poeha over dienstauto's gewoon toch met dienstauto's rondrijden), die denkt dat ze wat gevonden hebben om iemand af te branden, maar voor de zoveelste keer slaat het gewoon terug op henzelf.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_104198280
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het gaat erom dat je hoofdresidentie in de provincie moet zijn. Daar dien je ingeschreven te staan. Als je daarnaast een vriendin hebt die buiten de provincie woont, waar je drie keer per week gaat neuken slapen, doet dat niks af aan het feit, dat je hoofdresidentie in de provincie ligt, waar je werkt. En aangezien de provincie duidelijk stelt, dat je je in je dienstauto mag laten afzetten (en dus de volgende dag ophalen) waar je maar wilt, is er helemaal niks mis met de toestanden van deze meneer.

Het is gewoon weer een gebler van de PVV (die zelf overigens statenleden heeft rondlopen die zichzelf inhuren als fractiehulp en die zelf na veel poeha over dienstauto's gewoon toch met dienstauto's rondrijden), die denkt dat ze wat gevonden hebben om iemand af te branden, maar voor de zoveelste keer slaat het gewoon terug op henzelf.
An sich mee eens hoor, maar wat ik bedoel is dat het feit dat Co dik 70% van de tijd in Zwolle opgehaald wordt mij toch wel een legitieme aanleiding lijkt om te betwijfelen of Nijmegen wel daadwerkelijk zijn hoofdverblijf is, en dat dat op zijn minst even uitgezocht zou mogen worden. Maar enfin.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_104198650
net zoals veel Nederlanders op papier naar Belgie verhuisden omdat dit ooit gunstiger was qua belastingen maar ondertussen woonden en werkten ze gewoon in Nederland. De Nederlandse belastingdienst trapte hier niet in
  donderdag 10 november 2011 @ 13:04:44 #131
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104199081
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:37 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

An sich mee eens hoor, maar wat ik bedoel is dat het feit dat Co dik 70% van de tijd in Zwolle opgehaald wordt mij toch wel een legitieme aanleiding lijkt om te betwijfelen of Nijmegen wel daadwerkelijk zijn hoofdverblijf is, en dat dat op zijn minst even uitgezocht zou mogen worden. Maar enfin.
Nee. Nergens voor nodig. De wet zegt alleen dat de persoon zijn residentie er moet hebben. Op papier, dus. Er staat nergens dat hij er ook daadwerkelijk elke dag moet zijn. Er kunnen voldoende (prive)redenen zijn om in een andere plaats te wonen of daar heel veel te zijn.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_104199640
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee. Nergens voor nodig. De wet zegt alleen dat de persoon zijn residentie er moet hebben. Op papier, dus. Er staat nergens dat hij er ook daadwerkelijk elke dag moet zijn. Er kunnen voldoende (prive)redenen zijn om in een andere plaats te wonen of daar heel veel te zijn.
Was de reden voor deze wet niet, dat iemand die vertegenwoordiger is voor een bepaald gebied (provincie, gemeente) ook moet weten wat er speelt in die omgeving en er derhalve woonachtig moet zijn? En is het dan niet in strijd met de geest van de wet als iemand alleen op papier in GLD woont?

Sowieso, als het er alleen maar om gaat dat iemand op papier ergens woont (lees: er ingeschreven staat bij de gemeente), wat is dan het nut van die hele wet?
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_104200260
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:22 schreef cinnamon_M het volgende:
Sowieso, als het er alleen maar om gaat dat iemand op papier ergens woont (lees: er ingeschreven staat bij de gemeente), wat is dan het nut van die hele wet?
PvdA gedraai is ons deel, ze gaan deze werkelijkheid niet erkennen.
Wel opvallend is dat het daar _zo vaak_ voorkomt, en dat gelukkig steeds meer stemmers de pvda eindelijk (beginnen te-) zien voor wat ze is.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 10 november 2011 @ 13:47:22 #134
104871 remlof
Europees federalist
pi_104200441
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:40 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

PvdA gedraai is ons deel, ze gaan deze werkelijkheid niet erkennen.
Wel opvallend is dat het daar _zo vaak_ voorkomt, en dat gelukkig steeds meer stemmers de pvda eindelijk (beginnen te-) zien voor wat ze is.
De PVV is nog altijd veel erger dan de PvdA wat dit betreft.
pi_104200509
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:47 schreef remlof het volgende:

De PVV is nog altijd veel erger dan de PvdA wat dit betreft.
Dat kan eenvoudigweg niet, want de pvda heeft decennia lang voorsprong.
Welke PVVer deed dingen als fatima altik in 020 ?
Welke pvv-er liet de NLers opdraaien voor een ray ban bril o.i.d. ?
Welke pvv-er declareert vele discutabele KM's ? enz etc.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 10 november 2011 @ 14:26:10 #136
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104201666
Hij voelde zich beknot, want hij mocht niet de vragen stellen die hij wilde. PVV'er Dion Graus verliet deze week op hoge poten de commissie-De Wit, die onderzoek doet naar de bankencrisis. Daar moet de commissie blij mee zijn.

Verbazing alom deze week. 'Dion Graus stapt uit onvrede op', zo luidde de teneur van het door de PVV verstuurde persbericht. Graus zou fellere vragen willen stellen dan zijn commissiegenoten hem toestonden. Dat ging met name over de vertrekpremie van de voormalige topman van ABN Amro topman, Jan Peter Schmittmann.

De commissie zelf reageerde verbaasd en teleurgesteld. Ze hadden beter blij kunnen zijn. Dion Graus bakte er namelijk helemaal niets van en gaf blijk van een flink portie onkunde.

Graus mocht Schmittmann ondervragen. In zo'n gewichtige en belangrijke commissie verwacht je dat de leden hun zaakjes op orde hebben. Mooi niet. Zo vroeg Graus of 'het misschien verstandig was geweest om enkel het ABN Amro-deel te nationaliseren'. Je ziet Schmittmann moeilijk kijken. Heeft hij iets gemist? Waarom was daar destijds niet aan gedacht?

Nee het antwoord ligt anders. 'Bij mijn weten is het ABN Amro-deel genationaliseerd', zegt Schmittmann. Dat was Graus blijkbaar even ontgaan. 'Ja', klinkt het heel timide. Maar het gaat verder. Zo vraagt Graus over investeringen die zijn gedaan, nadat Schmittman weg was bij de bank en vraagt hij waarom Schmitmann 'weg is gegaan bij de bank', terwijl er juist geen plek meer voor Schmitmann was na de komst van Gerrit Zalm. Een belangrijk verschil.

Kortom, Dion Graus had zijn huiswerk niet gedaan en begint nu wild om zich heen te slaan. 'Als Dion Graus van de PVV na twee jaar dag en nacht werken - alle vakanties heb ik opgegeven, ten koste van mijn gezin en mijn eigen portefeuilles in de Tweede Kamer, als ik 3 meter voor de finish stop, heeft dat hele grondige redenen. Geloof me nu maar', aldus Graus dinsdag. Ook stelde hij dat de commissie 'niet de waarheid sprak' toen er gezegd werd dat hij alle ruimte zou krijgen voor kritische vragen. Opmerkingen die de commissie zelf hevig tegenspreekt.

De commissie-De Wit heeft een belangrijke taak en moet duidelijk krijgen of miljarden aan overheidsgeld goed zijn besteed en inzicht geven in de krediet- en bankencrisis van 2008. Dan kun je geen medewerkers gebruiken die het aanzien van de commissie onderuit halen. Het vertrek van Dion Graus is niet teleurstellend en ook niet negatief. Het is een mooie meevaller.

http://www.volkskrant.nl/(...)s-is-opgestapt.dhtml

_O-
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_104203734
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 11:43 schreef 3-voud het volgende:
Een centrale PVV discussie met enkel verzuurde anti-PVV'ers die elkaar ophitsen.
En dat vind zichzelf verheven :')
Nee hoor, fokthesystem zit er ook (storend) tussendoor met zijn PvdA-rants over Co Verdaas, die gewoon in het PvdA-topic kunnen. Alsof één topic verzieken niet genoeg is.

Verder zijn PVV'ers van harte welkom in dit topic, maar je ziet ze niet of nauwelijks. Of ze durven niet voor hun stemgedrag uit te komen, of ze zijn niet in staat om een inhoudelijke discussie te voeren. Je kunt mensen niet verwijten dat ze de PVV bediscussiëren ondanks dat er geen verstokte PVV-fans in het topic zijn.
pi_104203885
Ik moet vaststellen dat het inhoudelijk een foute keuze van mij was om het nieuwsbericht over Verdaas in dit topic te plaatsen. Hoewel ik het met cursief en bold heb proberen aan te geven, ging het me vooral om de opstelling van de PVV in deze kwestie, de meningen daarover en de eventuele gevolgen. Rekensommen over de werkdagen van Verdaas - hoe goedbedoeld ook - horen volgens mij toch echt in het PvdA-topic.
pi_104207748
quote:
15s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:29 schreef Elfletterig het volgende:
Ik moet vaststellen dat het inhoudelijk een foute keuze van mij was om het nieuwsbericht over Verdaas in dit topic te plaatsen. Hoewel ik het met cursief en bold heb proberen aan te geven, ging het me vooral om de opstelling van de PVV in deze kwestie, de meningen daarover en de eventuele gevolgen. Rekensommen over de werkdagen van Verdaas - hoe goedbedoeld ook - horen volgens mij toch echt in het PvdA-topic.
Ik snap wat je bedoelt; ik vond het echter relevant omdat het verbonden is met de vraag: onmundige populistische PVV actie of had de PVV hier toch een punt?
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_104208550
quote:
15s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:29 schreef Elfletterig het volgende:
Ik moet vaststellen dat het inhoudelijk een foute keuze van mij was om het nieuwsbericht over Verdaas in dit topic te plaatsen.
Daar ben ik het mee oneens. De invalshoek kan zowel pvv aanvallend zijn, als pvv afvallend, als pvv als foute 'klokkenluider' duiden.
Dat de pvda dan tevens 'tikken kan krijgen' is geheel en al logisch, want het is nu eenmaal gaande over pvv -> pvda.
Of:
Een PVV partij-deel, pakt pvda-er aan. (Niet als eerste en enige die reden zag deze 'meneer' in de spotlight te zetten zoals ook bleek)
enz.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_104209571
FTS is het echt noodzakelijk hier keer op keer je PvdA-obsessie tentoon te spreiden? Zo ja dan mag je dat bij de volgende keer dat je het hier aan de orde brengt in begrijpelijk Nederlands onderbouwen anders rest ons helaas weinig anders dan met de wisser in de weer te gaan ;(
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104209833
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:49 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Dat kan eenvoudigweg niet, want de pvda heeft decennia lang voorsprong.
Welke PVVer deed dingen als fatima altik in 020 ?
Welke pvv-er liet de NLers opdraaien voor een ray ban bril o.i.d. ?
Welke pvv-er declareert vele discutabele KM's ? enz etc.
Welke PvdA'er runt in Hongarije pornosites en sjoemelt daarbij met de belastingen, naast allerlei andere laakbare zaken?
Welke PvdA'er terroriseert zijn buren en pist in brievenbussen, naast allerlei andere laakbare zaken?
Welke PvdA'er hengst zijn zwangere echtgenote in haar buik, naast allerlei andere laakbare zaken?

Jezus, dude, loopt de discussie hier op uit....?
I´m back.
pi_104210062
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/opmerkelijk/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/11_november/10/opmerkelijk/Agema_botst_met_voorzitter.xml

edit: misschien linkt deze beter
http://www.rtl.nl/xl/#/u/1ca6c207-95ec-4a53-8066-a5c96c111cdd/
  donderdag 10 november 2011 @ 18:32:00 #144
104871 remlof
Europees federalist
pi_104211060
quote:
Euuhhhh waarvan akte? of zo? en nu?
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_104211206
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:34 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Euuhhhh waarvan akte? of zo? en nu?
Een berichtje over de PVV in een PVV topic, ik snap dat dit concept lastig is voor je maar het is wel het idee achter dit soort topics...
En het is natuurlijk best aardig om te tonen dat het toch niet overdreven ingewikkelde reglement van orde tijdens vergaderingen sommigen toch wat te veel wordt...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104211311
Ik moest huilen van het lachen toen ik het filmpje van Graus zag. Wat een geweldenaar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_104211975
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:38 schreef du_ke het volgende:

Een berichtje over de PVV in een PVV topic, ik snap dat dit concept lastig is voor je maar het is wel het idee achter dit soort topics...
Ik snap het concept:
een link dump = een berichtje,
niet
:)
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_104212101
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:00 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Ik snap het concept:
een link dump = een berichtje,
niet
:)
Niet iedereen plaatst een berichtje met wat rare kreten erbij bij voorkeur in 4 verschillende topics ;)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104212225
Ik was in de veronderstelling dat de inhoud van het linkje voor zich sprak. Gelukkig heeft du_ke voor degenen voor wie dat niet zo is de inhoud al verduidelijkt. Waarvoor dank.
pi_104212253
Dit soort berichtjes zijn hier gewoon welkom hoor :).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 10 november 2011 @ 20:04:59 #152
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_104215333
quote:
‘Gedoogcoalitie gaat opnieuw onderhandelen over regeerakkoord’

De regeringspartijen CDA en VVD gaan opnieuw met gedoogpartner PVV onderhandelen over het regeerakkoord.

Dat meldt RTL Nieuws op gezag van bronnen in Den Haag. De nieuwe onderhandelingen zouden nodig zijn vanwege de schuldencrisis in de eurozone.

Het kabinet zou genoodzaakt zijn extra bezuinigingen te moeten doorvoeren, iets wat op weerstand zou stuiten bij de PVV. Maar ook de directeur van het wetenschappelijk bureau van het CDA, Raymond Gradus, wees op 28 oktober in NRC Handelsblad ook al extra bezuinigingen door het kabinet op voorhand af. Toen schreef parlementair redacteur Jeroen Wester dat Gradus vermoedt dat extra bezuinigingen een recessie juist versterken:

Volgens Gradus moet er, net als bij de vorige crisis, niet extra worden ingegrepen bij tegenvallende inkomsten, zodat het begrotingsbeleid niet de crisis verergert, maar juist als een soort schokdemper de klappen opvangt. Extra bezuinigingen zijn in dit soort situaties niet gewenst. Volgens Gradus bestaat het gevaar dat ze een recessie versterken.

Geheim overleg

In het diepste geheim zouden werkgroepen zijn gevormd die kijken waar nog valt te snijden. Maatregelen als het versoepelen van ontslagrecht, het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek, het verkorten van de duur van de Werkloosheidswet, verdere ingrepen in de zorg en het versneld doorvoeren van het verhogen van de AOW-leeftijd leveren het meest op, maar onduidelijk is of die ook allemaal serieus worden overwogen.

PVV-leider Geert Wilders zei eerder dat als extra bezuinigingen nodig zouden blijken, zijn partij dat niet zonder slag of stoot zou toestaan, meldt persbureau Novum. Wilders: Als het toch nodig is, dan heb je aan de PVV een harde dobber. Bronnen melden aan RTL Nieuws dat mogelijk een deel van de kabinetsformatie moet worden overgedaan.


Bezuinigingen vanwege ondermijnde economische groei

Begin september gaven premier Mark Rutte en minister van Economische Zaken Maxime Verhagen Verhagen nog aan dat mogelijk extra zou moeten worden bezuinigd boven op de achttien miljard euro die al vaststaat. Dit zou nodig zijn vanwege de crisis in de eurozone en de daardoor haperende economische groei in Nederland.

De bewindslieden zeiden later dat het kabinet nog geen plannen had voor extra bezuinigingen na 2012. Het op orde brengen van de staatsfinanciën is een van de speerpunten van Ruttes kabinet. Omdat de economische ontwikkelingen zich niet in de goede richting lijken te ontwikkelen sloot Rutte extra bezuinigingen om het overheidstekort niet verder op te laten lopen echter niet uit.


[ Bericht 14% gewijzigd door Papierversnipperaar op 10-11-2011 20:12:12 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_104227009
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door du_ke op 10-11-2011 23:06:57 (dubbel posten is in elk geval geen goed idee :N) ]
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_104227103
Wat wil je nou FTS :')?

Net zolang doorgaan tot ik wel moet gaan editten :')?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104227312
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2011 23:06 schreef du_ke het volgende:
Wat wil je nou FTS :')?

Net zolang doorgaan tot ik wel moet gaan editten :')?
Dat hoefde niet en weer te laat, ryan 3 mocht het laatste woord... willekeur, zuid-koreaanse gedragingen.
Ik zal weer wat fok adverteerders wijzer maken, op naar weer minder inkomsten, en ik doe danny de groeten van duke kijken of ie dankbaar is.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_104227380
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 23:09 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Dat hoefde niet en weer te laat, ryan 3 mocht het laatste woord... willekeur, zuid-koreaanse gedragingen.
Ik zal weer wat fok adverteerders wijzer maken, op naar weer minder inkomsten, en ik doe danny de groeten van duke kijken of ie dankbaar is.
Je plaatst het vervolgens ook exact zo in het pvda topic. Je snapt toch wel dat dat niet de bedoeling is? Zonder dat had ik het hier wel laten staan...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104227495
Gaat dit over de pvv:

[Centraal] De PVV - Deel #51

neen.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_104227602
Verdere vragen graag in het FB-topic. En ja er is een verschil tussen een incidentele reactie op een post van jou die off-topic was en continue overal de PvdA met de haren bij proberen te slepen...

Bij deze het vriendelijke doch zeer dringende verzoek je postgedrag te normaliseren. Ons geduld raakt een keer op...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104227850
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door du_ke op 10-11-2011 23:22:59 (commentaar op het beleid in het FB-topic zie boven) ]
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_104227927
Houd toch eens je smoel man, FTS. Als je wilt zeiken over de PvdA, dan ga je lekker het PvdA-topic volbaggeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 23:23:34 #161
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_104228014
Pfff, net voor ik quote wou rammen verdween de post van FTS voor mijn ogen.
Carpe Libertatem
pi_104228064
En jullie ook of de SC of FB aub :P.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104228324
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 23:21 schreef KoosVogels het volgende:
Houd toch eens je smoel man, FTS. Als je wilt zeiken over de PvdA, dan ga je lekker het PvdA-topic volbaggeren.
Luister, iemand komt in het verkeerde topic met vergelijkingen en vragen en ik antwoordde.
Men greep niet in, ik wachtte nog of dat wEl ging gebeuren.
Maar tijd en energie voor niets er in gestopt, dat irriteert me dan wel.

Waar de pvda is is ruzie, al decennia, ook intern, maar daar kwam pim (nee ik ben er geen fan van) niet op...
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 10 november 2011 @ 23:41:51 #164
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_104228871
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 23:29 schreef fokthesystem het volgende:

Waar de pvda is is ruzie, al decennia, ook intern, maar daar kwam pim (nee ik ben er geen fan van) niet op...

Kap eens met je PvdA obsessie.
  vrijdag 11 november 2011 @ 07:07:05 #165
225540 Pugg
Friends forever
pi_104233772
quote:
Hoe zat het ook alweer? geen achterkamers meer?
Walgelijk.
pi_104234228
quote:
PVV laat onderzoek doen naar kosten van herinvoering gulden
door Pim van den Dool
BINNENLAND De PVV laat onderzoeken wat het kost om de gulden weer in te voeren. Een internationaal bureau moet in kaart brengen of een vertrek uit de euro op de lange termijn economisch beter uitpakt voor Nederland. Dat zegt PVV-leider Geert Wilders vanochtend in De Telegraaf.
Volgens Wilders maakt het kabinet mensen bang dat “het licht uitgaat” als Nederland uit de euro stapt. De PVV-aanvoerder is daar nog niet zo zeker van:

“Natuurlijk kost dat geld, maar ik wil weten of een terugkeer naar de gulden ons op termijn juist niet meer oplevert.”
Als dat zo blijkt te zijn, wil de partij een referendum over een vertrek uit de eenheidsmunt. De eurosceptische PVV is al jaren pleitbezorger van herinvoering van de gulden.
nrc.nl
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104234468
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 08:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

nrc.nl
Dit is hoogst waarschijnlijk iets wat nu de wereld in wordt gebracht omdat het scoort. Als puntje bij het piketpaaltje komt zal de alomdraaiende PVV gewoon weer VVD-II zijn.
pi_104234473
Serieus zal bijna niemand het nemen :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 11 november 2011 @ 09:48:05 #169
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104235950
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 08:34 schreef du_ke het volgende:
Serieus zal bijna niemand het nemen :P
Jawel hoor. De achterban.

"Eindelijk. Alles is feel duurderder door die Euro. Met de gulden wort het fast allemaal weer veel goedkoperder!"
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:25:07 #170
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104236931
Vervolg in de Graus-soap:

Graus: ‘NOS verdraaide beelden!’
DEN HAAG - Dion Graus is slachtoffer van een bewuste poging om zijn imago schade te berokkenen. Aldus Dion Graus zelf. Volgens de PVV’er heeft de NOS namelijk de beelden van zijn verhoor van oud-ABN-Amro-topman Jan Peter Schmittmann verdraaid om hem voor gek te zetten.

De PVV’er stapte deze week uit de parlementaire enquêtecommissie De Wit. Naar eigen zeggen omdat hij werd gemuilkorfd. Afgaande op de beelden van de eerste verhoordag lijkt het er echter meer op dat Graus slecht was voorbereid en de kritiek op zijn functioneren niet kon verkroppen.

Maar de waarheid ligt volgens Graus genuanceerder. “Wat mij natuurlijk wel gebeurt, is dat de NOS het verhoor zo lullig monteert dat het lijkt alsof ik een of andere halve gare idioot ben die niet weet waar het over gaat”, zo beweert hij in een interview met Het Parool. “Ik ga de NOS daar ook nog op aanspreken, die is nog niet van mij af.”

http://www.telegraaf.nl/b(...)beelden__.html?p=4,1

_O-

Natuurlijk. Het is weer de schuld van iedereen, behalve meneer Dion "Calimero" Graus zelf. De rest van de commissie die over deze zaak vertelde, heeft de boel ook verdraaid? Bovendien: Hoe kun je iets beschadigen dat allang total loss is?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:35:34 #172
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_104237190
Hoe is Graus in godsnaam eigenlijk in die commissie terecht gekomen? Ik bedoel, Wilders zal toch ook wel hebben ingezien dat je aan Graus' oogopslag al kunt afleiden dat 't een randdebiel is?
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:36:22 #173
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104237211
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:35 schreef Terecht het volgende:
Hoe is Graus in godsnaam eigenlijk in die commissie terecht gekomen? Ik bedoel, Wilders zal toch ook wel hebben ingezien dat je aan Graus' oogopslag al kunt afleiden dat 't een randdebiel is?
Bij de PVV is dat een plus, hoor :)
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:38:11 #174
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_104237261
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bij de PVV is dat een plus, hoor :)
Maar je kon toch op je vingers natellen dat hij zich vroeg of laat ongelofelijk zou blameren? Dit moet Wilders toch ook wel hebben doorgehad? Ik snap dat niet.
pi_104237611
Als die compilatie wel representatief is dan verstond hij zijn functie in die commissie niet echt. En volgens mij getuigt het zich gemuilkorfd voelen, vermoedelijk na kritiek van andere leden, en daarom weglopen van een zwakke ruggengraat, aangezien hij ook kon blijven staan voor zijn zaak.
  vrijdag 11 november 2011 @ 16:40:01 #176
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104251360
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 08:10 schreef du_ke het volgende:
nrc.nl
Ja, daar scoor je natuurlijk punten mee bij de "vroeger was alles beter" laag opgeleiden van Nederland.

Terugkeer naar de Gulden.... :') Wat een faalhazen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 12 november 2011 @ 13:31:30 #177
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104283917
In Limburg zetelen de eerste PVV-bestuurders: Theo Krebber en Antoine Janssen. Je zult ze niet horen over moskeeën of hoofddoekjes. 'Hier denken we een niveau hoger.'

Fier wappert de Europese vlag voor het Gouvernement in Maastricht. Dat is opmerkelijk. Die vlag gaat eraf als de PVV in Limburg aan de macht komt, had de partij tijdens de verkiezingen beloofd. Nu is de partij aan de macht en hangt de vlag er nog. 'Is dat zo?', zegt Theo Krebber. 'Nou, laat maar lekker wapperen. Daar ga ik helemaal niet over.'

Voor de PVV was dit bij de verkiezingen een belangrijk punt.
Krebber: 'Moet ik die vlag persoonlijk gaan strijken dan?'

Antoine Janssen, die naast hem zit: 'Hier op de provincie denken we een niveau hoger. We zijn een middenbestuur. Dan gaan we niet over een vlag debiteren, of over hoofddoekjes.'

Theo Krebber (65) en Antoine Janssen (44) zijn de eerste PVV-bestuurders van het land. 'Ambtsdragers', zeggen ze zelf. Na de provinciale verkiezingen in maart werden ze gedeputeerden in de thuisprovincie van Geert Wilders. 'Deputés', heten ze in Limburg.

Het is ze niet aan te zien dat ze nieuwelingen zijn. Geroutineerd en handig praten ze in de taal van de provinciale bestuurder. Krebber was 34 jaar huisarts in het centrum van Maastricht. Janssen was politieagent in Brunssum, relatiemanager bij een woningcorporatie en raadslid voor de lokale Lijst Borger.

Hun bestuurlijke ervaring is minimaal. Zes maanden na hun aantreden klinken op het provinciehuis tevreden geluiden: dit zijn niet de PVV-pitbulls die werden gevreesd, maar mannen die graag samenwerken. 'De PVV is in Limburg een solide bestuurspartij geworden', concludeerde het Limburgs Dagblad. 'Daar zijn we best trots op', zegt Krebber.

Vreesde u negatieve reacties, bij uw aantreden?
Krebber: 'Ja, maar ik heb er niet één gehad. Ik heb tegen de ambtenaren in het begin gezegd: jullie moeten nu met een PVV-man gaan samenwerken. Wij hebben getekend voor het coalitieakkoord en dat gaan we uitvoeren. We werken heel productief samen. Van meet af aan is de klik er geweest.'

Janssen: 'Ik had verwacht dat er ambtenaren waren die niet voor PVV-bestuurders wilden werken, maar er was geen enkele frictie.'

Is de PVV nu al salonfähig geworden?
Krebber: 'Wellicht. Wellicht.'

Janssen: 'De beeldvorming over de PVV is vaak heel anders dan de werkelijkheid.'

De PVV werd bij de verkiezingen de grootste partij in Limburg. Het verkiezingsprogramma was hard: een bouwverbod voor moskeeën, geen hoofddoekjes in het provinciehuis, geen nieuwe islamitische scholen, stop de massa-immigratie en weg met Europa. Vooral wilde de PVV een eind maken aan de 'corrupte' politieke cultuur in Limburg. Daarin was het CDA de grote vijand: de pluchepartij met zijn achterkamertjespolitiek. Er zou een frisse wind door de provincie waaien.

Die harde taal is Krebber en Janssen vreemd. Het woord hoofddoek of moskee zul je van hen niet horen: 'Daar gaan wij niet over.'

Hoe is het om met de grote vijand CDA samen te werken?
Krebber: 'Ach, grote vijand. Dat is wat zwaar aangezet. We hadden gewoon wat dingen waarvan we zeiden: we vinden dat het anders moet.'

Janssen: 'We hebben nu een middenbestuur met CDA en VVD. Dat is wat anders dan het CDA dat 80 jaar lang regeerde in Limburg. Dat is het verschil.'

Krebber: 'We hebben een heel prettig team met onze CDA- en VVD-collega's. Wij kunnen de dingen doen die we graag doen. Hier zitten, als eerste politieke ambtsdragers van de PVV in de geschiedenis van Nederland, twee tevreden mensen.'

Terwijl u voor de verkiezingen over het CDA zei: Macht corrumpeert.
Krebber: 'Dat heb ik niet gezegd, dat heeft Cicero gezegd.'

U zei: 'Macht corrumpeert, je kunt mensen niet eindeloos voor de gek houden. Dat heeft het CDA hier al veel te lang gedaan.'

Krebber: 'Dat is ook zo. Maar sinds ik hier zit, heb ik het CDA nog niet op achterkamertjespolitiek kunnen betrappen.'

http://www.volkskrant.nl/(...)nten-uitdragen.dhtml

Gewoon ingekapseld in het Old-boys network, dus. Niks het roer omgooien, gewoon meehuilen met de zo verfoeide gevestigde 'elite'. _O-
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 12 november 2011 @ 14:08:18 #178
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_104284887
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 13:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Gewoon ingekapseld in het Old-boys network, dus. Niks het roer omgooien, gewoon meehuilen met de zo verfoeide gevestigde 'elite'. _O-
Het grappige is dat Wilders ook tot die 'elite' hoorde toen hij bij de VVD zat. Wilders was toen als buitenlandmedewerker voor de Euro. Nu schopt hij tegen bijna alles wat met het buitenland te maken heeft. Zijn buitenland bestaat alleen uit Vlaanderen en Israël.
pi_104286725
Ik zat vanochtend te denken -luisterend naar radio1- of die anti-EU rethoriek van Wilders en PVV-knechtjes, de blanke Pieten, misschien bewust populistische taal is.
Eigenlijk zijn ze niet zo fel met persé uit de Euro stappen, of de EU opblazen, maar weten ze dat ze hiermee stemmen kunnen scoren ?
  zaterdag 12 november 2011 @ 15:46:26 #180
104871 remlof
Europees federalist
pi_104287149
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:29 schreef Bluesdude het volgende:
Ik zat vanochtend te denken -luisterend naar radio1- of die anti-EU rethoriek van Wilders en PVV-knechtjes, de blanke Pieten, misschien bewust populistische taal is.
Eigenlijk zijn ze niet zo fel met persé uit de Euro stappen, of de EU opblazen, maar weten ze dat ze hiermee stemmen kunnen scoren ?
Het gaat bij de PVV sowieso alleen om macht en niet om oplossingen.
  dinsdag 15 november 2011 @ 08:30:08 #181
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104384824
De jongste provocatie van Wilders is een godsgeschenk voor Rutte en De Jager. Wilders heeft aangekondigd dat de PVV een internationaal gerenommeerd onderzoeksbureau laat uitzoeken of een terugkeer naar de gulden profijtelijk is voor Nederland. De man die doorgaans krachttermen aaneenrijgt, lijkt in dit geval niet zo zeker van zijn zaak. Voor de camera van de NOS zei hij: 'Uit die alternatieven zou weleens kunnen blijken dat uit de euro stappen misschien op de lange termijn beter is voor Nederland.' Dat zijn niet één, niet twee, niet drie, maar vijf slagen om de arm. Het is alsof de bangste beginneling in de politiek aan het woord is.

Rampspoed
Deze omzichtigheid is begrijpelijk. Economen voorspellen voornamelijk rampspoed bij het einde van de euro. De interne markt verbrokkelt. Wisselkoersrisico's keren terug. Griekenland zal failliet gaan en zijn schulden niet kunnen betalen. Italië, Portugal en Ierland komen zonder rugdekking uit Europa in het nauw. Banken komen in de problemen. Nederland heeft een grote bankensector die het moeilijk in zijn eentje overeind kan houden als het echt goed misgaat. Het einde van de euro leidt tot een devaluatie van de nieuw in te voeren drachmes en lires. Bezittingen van Nederlandse bedrijven in het zuiden van Europa worden waardeloos.

Ook op lange termijn zien economen weinig voordelen. De Nederlandse gulden zal snel in waarde stijgen, waardoor de Nederlandse export in de problemen komt. De waarde van de euro werd gedrukt door de zuidelijke landen. Daar hebben Nederlandse en Duitse exporteurs enorm van geprofiteerd. In feite is er de afgelopen jaren onzichtbare steun van Zuid-Europa naar Noord-Europa gegaan. Of, zoals economisch commentator Mathijs Bouman snedig opmerkte: 'Als we de gulden terugkrijgen, krijgen we weinig guldens terug.'

Volksverlakkerij
Deze desastreuze effecten van het einde van de euro moeten worden afgewogen tegen de kosten van de huidige reddingsoperaties. Ook die kosten zijn fors. De Jager heeft ons in het begin proberen wijs te maken dat het redden van de Grieken ons niks zou kosten omdat de Grieken alles zouden terugbetalen. Dat was volksverlakkerij. Maar dat wil niet zeggen dat het voor Nederland profijtelijk is om uit te de euro te stappen.

Het grote probleem van het redden van de euro is dat door het halfhartige optreden van de Europese leiders de kosten van de reddingsoperatie enorm oplopen. Steeds weerhoudt de angst om slecht gedrag te belonen (de spilzucht van de Grieken, het gebrek aan hervormingen van de Italianen) Noord-Europese leiders ervan om alles uit de kast te trekken om de toekomst van de euro zeker te stellen. De nationalistische heimwee van Wilders en andere rechtse partijen in Noord-Europa beperkt de speelruimte van de regeringsleiders alleen maar. Het is dus nog maar de vraag of de redding slaagt.

Heerlijke positie
Tot nu toe had Wilders in het debat over de euro een heerlijke positie. Hij kon met het grootste gemak voorstellen doen (geen cent meer naar de Grieken) waarvan hij wist dat de door hem gedoogde regering ze niet zou overnemen. Zo kon hij de onvrede over de reddingsoperatie mobiliseren zonder zich te hoeven verantwoorden voor de prijs van zijn alternatief. Zo kon hij alle doemscenario's rond het einde van de euro wegwimpelen als bangmakerij. Maar nu moet hij met zijn billen bloot. De kans is dus groot dat het aangekondigde onderzoek er nooit komt.

Offensieve reactie
Rutte en De Jager hebben terughoudend gereageerd op het voorstel van Wilders. Ze benadrukken dat ze ervan overtuigd zijn dat zo'n onderzoek de koers van het kabinet zal rechtvaardigen. Maar ze willen niet dat de onrust verder wordt aangewakkerd. In plaats van deze defensieve reactie, was een offensieve reactie meer op zijn plaats geweest. Ze hadden Wilders moeten aanmoedigen het onderzoek zo snel mogelijk uit te voeren. Bij elk debat moet de regering of de oppositie Wilders vragen of het al klaar is. De provocatie van Wilders kan hem zo gaan achtervolgen. Zonder onderzoek staat hij buitenspel.

Met een onderzoek is hij gedwongen de consequenties van zijn eigen alternatief onder ogen te zien. Het maakt de politieke keuze over de toekomst van de euro glashelder: wilt u een onbetaalbare gulden die tot forse economische teruggang leidt, of een onzekere euro die alleen met verregaande politieke samenwerking kan worden gered.

http://www.volkskrant.nl/(...)naar-de-gulden.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_104388370
LV heeft een missie te volbrengen net zoals de Taliban een missie hebben. Die ziel heeft het er maar druk mee.

Gewoon eng.
  dinsdag 15 november 2011 @ 12:45:39 #183
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_104391061
Heb ik er nog eentje voor je, Nikita :)


V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_104392121
quote:
Fier wappert de Europese vlag voor het Gouvernement in Maastricht. Dat is opmerkelijk. Die vlag gaat eraf als de PVV in Limburg aan de macht komt, had de partij tijdens de verkiezingen beloofd. Nu is de partij aan de macht en hangt de vlag er nog. 'Is dat zo?', zegt Theo Krebber. 'Nou, laat maar lekker wapperen. Daar ga ik helemaal niet over.'
Zo kut is dat altijd, als de realiteit zich ermee gaat bemoeien! ;( .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:30:51 #185
225540 Pugg
Friends forever
pi_104394207
quote:
Hero Brinkman mag geen jongerendag organiseren

UPDATE De PVV-fractie in de Tweede Kamer heeft zich vandaag gekeerd tegen het plan van fractiegenoot Hero Brinkman om een jongerendag voor zijn partij te organiseren. Volgens Brinkman wilde de fractie dat de dag in beslotenheid, dus zonder media, zou worden gehouden en dat er maximaal 200 jongeren aan mochten deelnemen.
Brinkman vindt die voorwaarden 'niet acceptabel', zo heeft hij na afloop van de fractievergadering laten weten. 'Dit is weer terug naar de oude PVV, terwijl we juist een klein beetje beter op weg waren', zei het Tweede Kamerlid. Hij gaat nu proberen om vanuit de PVV in Noord-Holland alsnog een jongerendag te organiseren. 'Daar heeft de Tweede Kamerfractie niets over te zeggen', aldus Brinkman.

De opstelling van de fractie is voor hem geen reden op te stappen. Politiek is volgens Brinkman niet voor mensen die opgeven. 'Ik ben geen quitter. Ik wil er juist voor zorgen dat de PVV over 100 jaar nog bestaat.'

PVV-leider Geert Wilders heeft nog niet gereageerd op het besluit van de fractie.

Brinkman pleitte er vorig jaar tevergeefs voor om een aparte jongerenbeweging van de PVV op te richten. De fractie schoot dat toen af. Een week daarvoor verwierp de fractie ook een voorstel van Brinkman om de PVV democratischer te maken door leden toe te laten.
(ANP/Redactie)
E zo gaat de soap verder _O- _O- _O-
pi_104394964
De man die doorgaans krachttermen aaneenrijgt, lijkt in dit geval niet zo zeker van zijn zaak. Voor de camera van de NOS zei hij: 'Uit die alternatieven zou weleens kunnen blijken dat uit de euro stappen misschien op de lange termijn beter is voor Nederland.' Dat zijn niet één, niet twee, niet drie, maar vijf slagen om de arm. Het is alsof de bangste beginneling in de politiek aan het woord is.

Was het niet de SP die al jaren terug met een plan voor de terugkeer van de gulden bezig was mocht de eu en/of euro falen?

Voorts denk ik dat de PVV als betaler ook wel de uitslag zal krijgen van dat bureau, de uitslag die de PVV het beste uit komt.
Gezien de nederlanders en het denken over de euro-crisis is dat vast wel 1 zeteltje of 10 waard nadien.
Signature
pi_104398696
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:48 schreef spambuster het volgende:

Gezien de nederlanders en het denken over de euro-crisis is dat vast wel 1 zeteltje of 10 waard nadien.
Hier gaan ze mee scoren :Y
pi_104398753
Geen fan van de PVV, maar wel mooi hoe zij vanmiddag de VVD in het hemd hebben gezet. Waar Rutte werkelijk alles doet om de SGP te behagen (koopzondagen? niet meer nodig hoor! zondagsrust, dat is best wel belangrijk!) strijkt de PVV gewoon weer tegen de haren in en hebben ze ervoor gezorgd dat de "liberale" VVD de enige niet-gristelijke partij is die tegen het verbod op weigerambtenaren heeft gestemd. _O- _O-

Kostelijk.

http://www.nu.nl/politiek(...)eigerambtenaren.html
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:49:27 #189
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104399525
PVV-Kamerlid Hero Brinkman ligt opnieuw in de clinch met de rest van de fractie. En opnieuw is de vernieuwing van de partij het twistpunt. Brinkman noemt het 'onacceptabel' dat een jongerendag van de PVV niet door kan gaan.
Brinkman pleit al een tijd voor meer openheid binnen de partij en wilde een jongerendag organiseren. Tegen de zin van zijn fractiegenoten, blijkt nu. Hij twitterde zojuist: 'Jongerendag PVV is door fractie afgeschoten. Men wil beslotenheid en plafond van max 200 jongeren. Is onacceptabel.' Met name die beperkende voorwaarden gingen er bij Brinkman niet in.

Toch is Brinkman vastbesloten zijn plannen door te zetten: 'Zal toch proberen een jongerendag PVV Noord-Holland proberen te organiseren.'

Over de afdeling Noord-Holland heeft de fractie niets te zeggen, meent Brinkman. 'Dit is weer terug naar de oude PVV, terwijl we juist een klein beetje beter op weg waren', zei het Tweede Kamerlid.

De opstelling van de fractie is voor hem geen reden op te stappen. Politiek is volgens Brinkman niet voor mensen die opgeven. 'Ik ben geen quitter. Ik wil er juist voor zorgen dat de PVV over 100 jaar nog bestaat.'

De voorbereidingen op de jongerendag waren al een tijd aan de gang. Brinkman en twee andere fractieleden zaten in de organisatie. De bedoeling was dat ook Geert Wilders zelf aanwezig zou zijn op de dag, waarop ook de vrijwilligers voor de partij een rol zouden spelen.

Vorig jaar wilde Brinkman van de PVV wél een ledenpartij maken, met congressen en een jongerenafdeling. Ook die plannen werden niet gesteund door de rest van de partij.

http://www.volkskrant.nl/(...)er-jongerendag.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2011 @ 17:02:26 #190
137949 Disana
pi_104400014
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:27 schreef Nielsch het volgende:
Geen fan van de PVV, maar wel mooi hoe zij vanmiddag de VVD in het hemd hebben gezet. Waar Rutte werkelijk alles doet om de SGP te behagen (koopzondagen? niet meer nodig hoor! zondagsrust, dat is best wel belangrijk!) strijkt de PVV gewoon weer tegen de haren in en hebben ze ervoor gezorgd dat de "liberale" VVD de enige niet-gristelijke partij is die tegen het verbod op weigerambtenaren heeft gestemd. _O- _O-

Kostelijk.

http://www.nu.nl/politiek(...)eigerambtenaren.html
Het was niet de PVV maar GL dat de VVD in hun hemd zette door een hoofdelijke stemming te vragen.
pi_104400244
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:02 schreef Disana het volgende:

[..]

Het was niet de PVV maar GL dat de VVD in hun hemd zette door een hoofdelijke stemming te vragen.
Ook, maar de steun van de PVV had de VVD totaal niet verwacht.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 16 november 2011 @ 06:07:15 #192
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104425377
PVV'er Brinkman erkent saboteren eigen partij
DEN HAAG - PVV-Tweede-Kamerlid Hero Brinkman erkent dat hij met het doorzetten van zijn plannen voor een PVV-jongerendag in Noord-Holland de partijdiscipline binnen de PVV saboteert. „Ook sabotage is gewoon een geoorloofd politiek middel om je doel te bereiken”, zei Brinkman dinsdag in De Wereld Draait Door.

Brinkman strijdt al langer voor meer openheid in de PVV en een democratisering van de partij. Tot nog toe kregen zijn initiatieven geen steun van PVV-leider Geert Wilders. Dinsdag werd duidelijk dat de PVV-fractie alleen met een jongerendag wilde instemmen als die beperkt zou blijven tot 200 jongeren en als de pers geweerd zou worden.

Voor Brinkman is dat niet aanvaardbaar. „Dan trap je de pers er uit, gaan de luiken dicht en gaan we op z'n Noord-Koreaans met elkaar over democratisering praten”, zei hij dinsdagmiddag al.

Brinkman gaat de jongerendag nu volgend voorjaar in Noord-Holland organiseren, waar hij voorzitter is van de statenfractie van de PVV. „Daar gaat de Tweede Kamerfractie niet over.”

http://www.telegraaf.nl/b(...)en_PVV__.html?p=28,1
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_104425382
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door du_ke op 16-11-2011 08:02:33 (gedraag je eens) ]
pi_104426058
Sja, hier mag je alleen kotsen op de PVV.
pi_104426083
Brinkman heeft wel lef.
pi_104426103
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 08:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
Sja, hier mag je alleen kotsen op de PVV.

Wat een onzin, je mag hier niet op andere users kotsen. Op partijen maakt geen zak uit (en dat gebeurt ook volop, lang niet alleen bij de PVV overigens)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104426359
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 08:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat een onzin, je mag hier niet op andere users kotsen. Op partijen maakt geen zak uit (en dat gebeurt ook volop, lang niet alleen bij de PVV overigens)
_O- :') :W
pi_104429794
Ik ben een waarzegger en ook nog eens PVV sympathisant. En van een verenigd Europa in een losse statenbond.
Dat laatste valt nog niet mee tussen deze briesende rode meute.

PVV standpunt.
Geen geld meer naar Griekenland.
Alle partijen grauwend met hun haren rechtop in hun nek stemden met blikkerende tanden tegen.
Binnen een jaar zit het failliete Griekenland niet meer met ons in de Eurozone. In ieder geval niet meer op deze parasitaire manier.
PVV standpunt.
Euro inwisselen voor gulden of Neuro.
Binnen een jaar praten we met Duitsland, Finland, Oostenrijk, Slowakije enz over een nieuwe gulden of gezamenlijke Neuro.
Of we gaan allemaal failliet, veroorzaakt door het Brusselse waterhoofd, zoals de PVV al jarenlang beweerd. Wat ik niet hoop.
pi_104430287
Vers nieuws:

quote:
PVV al blij met 1 migrant minder
De PVV heeft haar doelstelling als het gaat om minder immigranten opnieuw bijgesteld. Dat bleek uit vragen aan PVV-Tweede Kamerlid Fritsma. Als het aantal migranten komend jaar met slechts 1 persoon daalt, dan is de PVV al tevreden.

"Wij willen dat het aantal toelatingen van niet-westerse allochtonen in 2012 moet zijn verminderd ten opzichte van 2010", aldus Fritsma.

Bij het ingaan van het gedoogakkoord zei Geert Wilders nog dat hij erop rekende dat het aantal niet westerse immigranten zou halveren. Het terugdringen van het aantal migranten was een belangrijke reden voor de PVV om gedoogsteun te geven aan het kabinet.

Ook tijdens de toespraak van Wilders in Berlijn herhaalde de PVV-leider nog dat zijn deelname aan het kabinet er toe zou leiden dat het aantal migranten zou halveren.

Toen in september bleek dat het kabinet niet zou voldoen aan de voorwaarde van de PVV, zei Fritsma dat hij de halvering van het aantal immigranten niet ''tot achter de komma'' wilde herhalen.
Bron: http://www.powned.tv/nieu(...)_migrant_minder.html

_O- Daar gaat weer een verkiezingsbelofte :W Daa-haag, verkiezingsbelofte. Als alleen Mauro opdondert, is de PVV al blij...

Nog even en de PVV zet juist in op toename van het aantal migranten. Hoe kun je deze partij nog serieus nemen? Dit was zo'n beetje hun laatste stokpaardje.
pi_104430869
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:24 schreef Truffelvarken het volgende:
Ik ben een waarzegger en ook nog eens PVV sympathisant. En van een verenigd Europa in een losse statenbond. Dat laatste valt nog niet mee tussen deze briesende rode meute.
Eerst maar eens op dit stukje reageren: iemand die zegt wat waar is, is nog geen waarzegger. Iemand die PVV-sympathisant is, hecht sowieso niet zo veel waarde aan waarheid, maar gelooft de onzin die de PVV verkoopt, ziet heil in de verkiezingsbeloftes van de PVV, die vervolgens net zo gemakkelijk worden gebroken.

En over welke "rode meute" heb je het? De meeste en ook belangrijkste Europese landen worden bestuurd door (centrum)rechtse partijen, niet door 'rode' rakkers in de categorie PvdA of SP. Sarkozy is rechts, Nederland en Duitsland hebben beiden een regering van christendemocraten en liberalen, in Groot-Brittannië regeren conservatieven en liberalen, in Italië regeerde de rechtse Berlusconi en zit nu een partijloze premier, in Polen regeert een rechts-liberale partij, enzovoort...

En de PVV gedoogt. De Nederlandse politiek steunt de EU en het noodfonds voor de Grieken. Als de PVV daar zo fel op tegen is, hadden ze de gedoogsteun aan het kabinet kunnen opzeggen. Dat hebben ze NIET gedaan, met als voornaamste argument twee zaken: veiligheid en beperking van immigratie.

Inmiddels weten we wat de nieuwe doelstellingen zijn qua immigratie. Als het aantal migranten met één wordt beperkt, is de PVV al blij. Daar waar eerder nog over halvering werd gesproken. En het andere argument is veiligheid. Wat is daar tot dusver bereikt? Nou, dat de capaciteit bij de politie NIET toeneemt en dat reguliere agenten worden omgeschoold tot Animal Cops. Per saldo dus minder blauw op straat.

Er is echt nog maar één conclusie mogelijk: de PVV bestaat uit plucheclevers. Niet voor niets is Wilders dan ook één van de langstzittende Tweede Kamerleden; doet -ie wel slim, die man. En het domme volk trapt erin. Wilders, die als VVD-politicus vóór EU-politiek stemde en die als VVD'er verkondigde: 'De islam is een te respecteren religie'. Die hypocriete man, daar hebben we het over.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:24 schreef Truffelvarken het volgende:
PVV standpunt. Geen geld meer naar Griekenland.
Alle partijen grauwend met hun haren rechtop in hun nek stemden met blikkerende tanden tegen.
Binnen een jaar zit het failliete Griekenland niet meer met ons in de Eurozone. In ieder geval niet meer op deze parasitaire manier.
De energie is op dat laatste gericht. Geldt ook voor Italië. De machtswisselingen daar zijn niet voor niets gedaan. Beide landen gaan volop bezuinigen. De EU en euro overeind houden kost geld, maar kost minder dan wanneer landen omvallen. Het is kiezen tussen twee kwaden, maar niet-populisten snappen dat. De PVV schuimbekt alleen, maar verbindt geen politieke consequenties. Weet je waarom niet? Als ze de gedoogsteun opzeggen, zijn ze hun macht kwijt. Zelfs als ze bij nieuwe verkiezingen de grootste partij zouden worden, wil geen enkele andere partij nog met ze regeren, omdat ze onbetrouwbaar zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:24 schreef Truffelvarken het volgende:
PVV standpunt. Euro inwisselen voor gulden of Neuro.
Binnen een jaar praten we met Duitsland, Finland, Oostenrijk, Slowakije enz over een nieuwe gulden of gezamenlijke Neuro. Of we gaan allemaal failliet, veroorzaakt door het Brusselse waterhoofd, zoals de PVV al jarenlang beweerd. Wat ik niet hoop.
Het ontgaat me wat je met "waterhoofd" bedoelt, maar als we een faillissement van landen willen voorkomen, kunnen we het beste eerst eens naar onszelf kijken, met onze torenhoge hypotheekschuld en laffe rechtse partijen die het niet aandurven om die problematiek aan te pakken, uit electorale overwegingen. Ze zijn net zo erg als de Grieken of als Berlusconi, die ook hun verantwoordelijkheid niet wilden nemen omdat impopulaire maatregelen electoraal niet lekker scoren. Ook in Frankrijk speelt dat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')