Ronduit slordigquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:03 schreef OverRated het volgende:
Heel veel bedrijven verkopen 'refurbished' producten. MM doet ook altijd heel makkelijk als je een (nieuw) product terug komt brengen![]()
Ik weet dat een vriend van mij zijn kapotte Blackberry terugbracht. Een paar weken later ontving ik WhatsApp berichten van een meisje dat die telefoon als nieuw gekocht had bij Vodafone. Toen ze WhatsApp downloadde, stonden alle contacten van die gast er nog in
Inderdaad. Was ook erg verbaasd dat dat gebeurde. Die telefoon was dus gerapeerd en opnieuw als nieuwe telefoon verkochtquote:
Beats ja! Dat was hem, was het niet zo dat hij van MM fake ones kreeg?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:03 schreef Gemaskerde het volgende:
Volgens mij heb ik ooit al eens eerder zo'n verhaal gehoord. Iemand kocht een bepaald product dat hij thuis ook had (die was stuk) en bracht vervolgens de kapotte terug.
Zelfde geldt voor iemand die dit deed met Dr Dre beats.
En dan te bedenken dat je de Blackberry echt supermakkelijk kan wipenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:03 schreef OverRated het volgende:
Heel veel bedrijven verkopen 'refurbished' producten. MM doet ook altijd heel makkelijk als je een (nieuw) product terug komt brengen![]()
Ik weet dat een vriend van mij zijn kapotte Blackberry terugbracht. Een paar weken later ontving ik WhatsApp berichten van een meisje dat die telefoon als nieuw gekocht had bij Vodafone. Toen ze WhatsApp downloadde, stonden alle contacten van die gast er nog in
hij was verder wel leeg. Het kwam op mij over alsof die WhatsApp contacten aan je 'telefoon ID' vast zaten of zo. App downloaden en je contacten stonden er weer in.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:08 schreef muhahaha het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat je de Blackberry echt supermakkelijk kan wipen
Nope, was bij Dixons o.i.d.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:07 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Beats ja! Dat was hem, was het niet zo dat hij van MM fake ones kreeg?
Worden die niet aan je nummer gekoppelt ipv toestel?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:09 schreef OverRated het volgende:
[..]
hij was verder wel leeg. Het kwam op mij over alsof die WhatsApp contacten aan je 'telefoon ID' vast zaten of zo. App downloaden en je contacten stonden er weer in.
Bij mijn iPhone wel, maar misschien verschilt dat per merk of zo?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:10 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Worden die niet aan je nummer gekoppelt ipv toestel?
Klopt, kleine kans dat een werknemer weet met wat voor product hij te maken heeft.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:14 schreef o.la het volgende:
Grappig. Dus ik zou als het ware een Beats by Dre koptelefoon kunnen kopen bij de MM voor 220 euro, en eenzelfde model uit china kunnen bestellen voor 80 euro. De koptelefoons verwisselen, en die van de MM weer terug brengenHeb je mooi voor 80 euro een originele Beats by Dre koptelefoon
Probeer hetquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:14 schreef o.la het volgende:
Grappig. Dus ik zou als het ware een Beats by Dre koptelefoon kunnen kopen bij de MM voor 220 euro, en eenzelfde model uit china kunnen bestellen voor 80 euro. De koptelefoons verwisselen, en die van de MM weer terug brengenHeb je mooi voor 80 euro een originele Beats by Dre koptelefoon
Kan dit trouwens ook voorkomen als je producten online besteld? Bij bijvoorbeeld MM? Ikzelf besteld altijd online vanwege de prijs, maar als ik zonder vermelding een refurbished product ontvang vind ik het wel verontrustend.
Oja, diegene kwam ermee weg, omdat hij de fake's in de originele doos deed.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:14 schreef o.la het volgende:
Kan dit trouwens ook voorkomen als je producten online besteld? Bij bijvoorbeeld MM? Ikzelf bestel altijd online vanwege de prijs, maar als ik zonder vermelding een refurbished product ontvang vind ik het wel verontrustend.
Dat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:16 schreef ukga het volgende:
Wat denk je dat er met alle teruggebrachte producten gebeurt die alle consumenten elke dag vrolijk terugbrengen?
Die gooien ze niet in de afvalbak hoor.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:17 schreef Pakspul het volgende:
Idiote is dat Durex dit ook gewoon doet.
precies, dit is de keerzijde van een makkelijk retourbeleid. Ik heb er eigenlijk niet zoveel problemen, mee, *MITS* de persoonlijke data verwijderd is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:18 schreef blup het volgende:
Snap 't heel goed dat 't raar is, maar ehm..
[..]
Dat.
Is ook niet raar, maar als ik het goed begrijp gaat hier voornamelijk om het feit dat er ook niet enigszins hun best wordt gedaan om producten in nieuwstaat te laten verkeren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:18 schreef blup het volgende:
Snap 't heel goed dat 't raar is, maar ehm..
[..]
Dat.
Slim, krijg je ook nog eens je geld niet terug, omdat je het product kapot heb gemaakt.quote:
Ja, uitwassen, oprollen en sealen. Heb ik ook nog eens gedaan als vakantiewerk...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:17 schreef Pakspul het volgende:
Idiote is dat Durex dit ook gewoon doet.
Als dát zou kunnen...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:26 schreef muhahaha het volgende:
Boca werd de baarmoeder terug ingegooit?
Maar je maakt wél je punt en het lucht enorm op.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:26 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Slim, krijg je ook nog eens je geld niet terug, omdat je het product kapot heb gemaakt.
Dat is natuurlijk fijn, maar je hebt er wel de overlast van. Het ding doet het niet, en je moet speciaal terug voor een ander apparaat. Als je om de hoek woont is het geen punt, maar als je er even voor moet reizen baal je behoorlijk.quote:
Werd dan uiteindelijk og geld teruggegeven ook?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:32 schreef blup het volgende:
Ik heb een aantal jaar geleden in een welbekende computer winkel gewerkt, je wilt niet weten hoe mensen soms een nieuw product terug brengen en hun geld terug willen. Zonder doos, alle 'nieuwe' stickers eraf, adapterkabel strak om de adapter gewikkeld..
Je had ook mensen die dagelijks wat kochten en ook dagelijks terug brachten. Op ten duur toen het te gek werd hebben we hen toen medegedeeld dat niks meer terug gebracht werd.
Oja! My badquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:09 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Nope, was bij Dixons o.i.d.
Was juist dat hij originele omruilde voor fake's.
Hij bracht Dr Dre's terug, niet de echte maar een fake.
80! Heb ze al voor 30 gezien ofzo...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:14 schreef o.la het volgende:
Kan dit trouwens ook voorkomen als je producten online besteld? Bij bijvoorbeeld MM? Ikzelf bestel altijd online vanwege de prijs, maar als ik zonder vermelding een refurbished product ontvang vind ik het wel verontrustend.
Nee, koptelefoons vallen onder de categorie hygiene en kunnen niet terug gebracht worden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:14 schreef o.la het volgende:
Waarom geeft het je bedrijf een slechte naamquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:38 schreef Dimens het volgende:
Dit is normaal bij de MM en dit mag. Een goede naam geeft het je bedrijf niet, maar de Mediamarkt wilt liever de gebruikte spullen verkopen dan ze weg te moeten doen.
Wees blij dat de verkoper je tenminste vertelt dat de iMac gebruikt is, hij had het ook niet kunnen doen en dan zat je met een 2e hands apparaat waar je het niet van weet.
idd. panisch gedoe altijdquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:54 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Waarom geeft het je bedrijf een slechte naamIk neem aan dat zo'n beetje elke winkel dit doet, als ik m'n spijkerbroek terugbreng naar de winkel ligt het morgen ook gewoon weer in de rekken hoor.
Maar je spijkerbroek is ongebruikt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:54 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Waarom geeft het je bedrijf een slechte naamIk neem aan dat zo'n beetje elke winkel dit doet, als ik m'n spijkerbroek terugbreng naar de winkel ligt het morgen ook gewoon weer in de rekken hoor.
Behalve bij bederfelijke waren mag het dan ook met alles en bij iedereen.quote:
Ik heb net al een category genoemd die je niet terug mag brengen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:57 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Behalve bij bederfelijke waren mag het dan ook met alles en bij iedereen.
Ben je wereldvreemd ofzo? Denk je dat ze bij elk bedrijf een container vol met door klanten teruggebrachte spullen hebben staan, klaar om naar de stort gebracht te worden?!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:57 schreef Ferry_76 het volgende:
Ik vind het toch niet netjes dat MM gebruikte, beschadigde en/of gerepareerde producten als nieuw verkoopt!
Het gaat om de term 'als nieuw'! Prima dat het gebruikt of gerepareerd is, maar geef dat dan duidelijk aan en verkoop het niet voor de volle mep!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:59 schreef Maanvis het volgende:
Ben je wereldvreemd ofzo? Denk je dat ze bij elk bedrijf een container vol met door klanten teruggebrachte spullen hebben staan, klaar om naar de stort gebracht te worden?!
I stand corrected. Bederfelijke waren en hygiëne dan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:59 schreef Dimens het volgende:
Ik heb net al een category genoemd die je niet terug mag brengen.
Nieuw! Als in op - nieuw .. in de winkel .. gezet.. In principe is alles al 2e hands, want het is al eens ingekocht.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:02 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Het gaat om de term 'als nieuw'! Prima dat het gebruikt of gerepareerd is, maar geef dat dan duidelijk aan en verkoop het niet voor de volle mep!
Ja, maar niet gebruikt of wel?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:03 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Nieuw! Als in op - nieuw .. in de winkel .. gezet.. In principe is alles al 2e hands, want het is al eens ingekocht.
moeders de vrouw stond met de mattenklopper klaar...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:07 schreef Dimens het volgende:
Sowieso snap ik bij de meeste dingen niet dat je het zou willen terug brengen. Je hebt het in de winkel kunnen proberen en toen heb je het gekocht omdat het je beviel. Bij thuiskomst zou je iMac dus ineens niet meer zo goed zijn zoals hij in de winkel stond?
Je wilt niet weten hoeveel mensen jouw product al hebben aangeraakt en gebruikt voordat je al dacht aan aankoop.quote:
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde die onzinzooi kopen op iBood.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:07 schreef Dimens het volgende:
Sowieso snap ik bij de meeste dingen niet dat je het zou willen terug brengen. Je hebt het in de winkel kunnen proberen en toen heb je het gekocht omdat het je beviel. Bij thuiskomst zou je iMac dus ineens niet meer zo goed zijn zoals hij in de winkel stond?
Meest gebruikte excuus wel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
moeders de vrouw stond met de mattenklopper klaar...
In de winkel waar ik werk gaat het als volgt:quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:11 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde die onzinzooi kopen op iBood.
Oh leuke aanbieding!! KOPEN!!
Oh wacht.. toch niet zo leuk
Altijd handig, mensen die zich van te voren orienteren voordat ze iets kopen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:19 schreef Dimens het volgende:
[..]
In de winkel waar ik werk gaat het als volgt:
Klant: Ik heb een computer (goedkoopste en langzaamste computer) gekocht, maar hij is te langzaam.
Ik: Dat kan, we hebben wel computers die sneller zijn. Loopt u met mij mee?
Klant: Nee ik wil geen nieuwe computer, ik wil deze terug brengen. Die andere computers zijn veel te duur.
Ik:
True, paupers zijn dat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:26 schreef Dimens het volgende:
Of mensen die iets gratis krijgen bij een product wat ze kopen. Vervolgens komen ze het dan terug brengen zonder datgene wat ze er gratis bij kregen. Zo werkt het gewoon niet, dan moet je datgene wat je erbij kreeg, ook terug brengen.
Dat noem ik niet echt service.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:49 schreef TC_Artemis het volgende:
....je moet er alleen even over doorzeuren voordat je je zin krijgt.....Altijd goeie service bij MM gekregen...
Dan gewoon bij een Apple dealer halen zoals iFactors, dan heb je tenminste nog een tussen persoon waar je terecht kunt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:20 schreef Henno het volgende:
Apple sluit altijd de verpakking met zo'n zegel. Daar zou je op kunnen letten, en gewoon die spullen online kopen bij Apple zelf. Nergens voor nodig om dat soort spullen bij dat stelletje josti's te halen.
En als er iets teruggestuurd wordt naar Apple gooien ze het weg?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:20 schreef Henno het volgende:
Apple sluit altijd de verpakking met zo'n zegel. Daar zou je op kunnen letten, en gewoon die spullen online kopen bij Apple zelf. Nergens voor nodig om dat soort spullen bij dat stelletje josti's te halen.
Bij Apple kun je alleen retourneren wanneer het nog in de gesealde verpakking zit.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:35 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
En als er iets teruggestuurd wordt naar Apple gooien ze het weg?
dat is niet rechtsgeldig in nederland ivm wet koop op afstand.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:37 schreef Dimens het volgende:
[..]
Bij Apple kun je alleen retourneren wanneer het nog in de gesealde verpakking zit.
op het moment dat je apple apparaat aanzet vraagt hij om registratie oid,quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat is niet rechtsgeldig in nederland ivm wet koop op afstand.
dan moeten ze hem bij apple on-registreren. Nogmaals, zelfs al is ie niet meer gesealed dan nog kan je hem terugsturen. Dan sealen ze hem bij apple gewoon opnieuw.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:44 schreef kovenant het volgende:
[..]
op het moment dat je apple apparaat aanzet vraagt hij om registratie oid,
hoe zou jij het vinden als je geregistreerd apparaat krijgt ...
daarom accepteren ze geen gesealde verpakking , kan wel moet je met apple contact opnemen want meeste retailers van apple mogen alleen verkopen en reparatie aannemen.
tuurlijk , je mag hem altijd terug sturen als je niet tevreden bent met aankoop,quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan moeten ze hem bij apple on-registreren. Nogmaals, zelfs al is ie niet meer gesealed dan nog kan je hem terugsturen. Dan sealen ze hem bij apple gewoon opnieuw.
Tuurlijk niet, ik heb eens een Macbook Pro gekocht van hun online store, waarvan het scherm bewegende lijnen vertoonde als je het een beetje bewoog met het scharnier. Dat kan je ook erg goed testen in een gesealde verpakking ja.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:37 schreef Dimens het volgende:
[..]
Bij Apple kun je alleen retourneren wanneer het nog in de gesealde verpakking zit.
Sorry, ik vergis mij in Apple.nl en Apple retailers zoals iFactors. Daar kun je een open gemaakt product niet retourneren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:45 schreef Henno het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, ik heb eens een Macbook Pro gekocht van hun online store, waarvan het scherm bewegende lijnen vertoonde als je het een beetje bewoog met het scharnier. Dat kan je ook erg goed testen in een gesealde verpakking ja.
Over gebeld en de TNT Express kwam 'm gewoon ophalen en ik kreeg m'n geld terug (ik koos niet voor een andere notebook omdat ik een week later voor langere tijd naar het buitenland zou vertrekken). Wel klote, dat ding was al vertraagd door die aswolk, was al blij dat ik 'm nog op tijd had voor m'n afstudeerstage in het buitenland en dan is ie niet goed.
Maar dus niks te klagen over hun afhandeling.
Ik vertrouw Apple er meer op dat ze een fatsoenlijk 'refurbish-beleid' hebben dan de Media Markt.
Als een probleem met een iPhone niet meteen is op te lossen, krijg je ook vaak een refurbished exemplaar mee, wat in feite gewoon een telefoon is met compleet nieuwe voor- en achterkant en nieuw afgemonteerde elektronica + volledige software reset... meer nieuw dan tweedehands dus. Die heb ik nog nooit op gebruikssporen of geheime salarisgegevenskunnen betrappen.
Neejoh. Ik ken kledingwinkels (heb er gewerkt) waar ik als ik 's ochtends binnenkwam kleding uit de winkel aan MOEST trekken (iets met; das handig, want dan kunnen klanten het ook kopen!). De kaartjes bleven er dan gewoon in en aan het eind van de dag kleedde ik weer om en gingen de kleren gewoon (ongewassen) terug de rekken in, om de volgende dag weer verkocht te worden..quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:57 schreef Dimens het volgende:
[..]
Maar je spijkerbroek is ongebruikt.
Apparaten worden gewoon gebruikt, daarna terug gebracht en dan kan er schaden op zitten.
Die zat er bij mij dus ook op maar zon sticker is er natuurlijk zo opnieuw opgeplakt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:20 schreef Henno het volgende:
Eigenlijk wel een beetje smerig, als ik eerlijk mag zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:16 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Neejoh. Ik ken kledingwinkels (heb er gewerkt) waar ik als ik 's ochtends binnenkwam kleding uit de winkel aan MOEST trekken (iets met; das handig, want dan kunnen klanten het ook kopen!). De kaartjes bleven er dan gewoon in en aan het eind van de dag kleedde ik weer om en gingen de kleren gewoon (ongewassen) terug de rekken in, om de volgende dag weer verkocht te worden..
Dat gaat wel wat verquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:16 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Neejoh. Ik ken kledingwinkels (heb er gewerkt) waar ik als ik 's ochtends binnenkwam kleding uit de winkel aan MOEST trekken (iets met; das handig, want dan kunnen klanten het ook kopen!). De kaartjes bleven er dan gewoon in en aan het eind van de dag kleedde ik weer om en gingen de kleren gewoon (ongewassen) terug de rekken in, om de volgende dag weer verkocht te worden..
Das meer regel dan uitzondering.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:16 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Gebeurt vaker dan je denkt hoor, je moet maar is opletten in kledingwinkels hoeveel verkopers kleding dragen die op dat moment ook in de rekken te vinden is. Ik vind het ook niet fris (en ik was dan ook eerst alles als ik wat koop :p)quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:25 schreef OverRated het volgende:
[..]
Dat gaat wel wat verLekker je ongewassen T-shirt waar je de hele dag in hebt lopen zweten terug hangen in het schap. Moest je ook een slipje uit de winkel aan?
Ik vond het juist altijd fijn om kleding die ik gekocht had te dragen zonder dat het gewassen was, dan zit het altijd zo lekker. Nu is dit verpest.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:12 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Gebeurt vaker dan je denkt hoor, je moet maar is opletten in kledingwinkels hoeveel verkopers kleding dragen die op dat moment ook in de rekken te vinden is. Ik vind het ook niet fris (en ik was dan ook eerst alles als ik wat koop :p)
Sorryquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:15 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik vond het juist altijd fijn om kleding die ik gekocht had te dragen zonder dat het gewassen was, dan zit het altijd zo lekker. Nu is dit verpest.
En vervolgens wel zeiken als je niet je nieuwe blu-ray speler terug mag brengen omdat je vrouw de kleur niet leuk vond staan bij de bank...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:08 schreef Manifesto het volgende:
Boycot de mediamarkt ga ik van nu af aan ook doen, Wederom verbaas ik me weer over de randdebielen die naar boven drijven in een topic als deze die het normaal vinden..
Mijn vrouw kocht laatst een wiifit board, uitgepakt zaten de batterijen al in de controller en bij nadere inspectie konden we ook zien dat een sporen van gebruik op zaten op het het apparaat.
Terug naar de MM en de verkoper wist niet hoe het had kunnen gebeuren en gaf meteen een nieuwe mee... na het lezen van dit topic is dit blijkbaar beleid van de mediamarkt.
Fuck You Media markt mijn zien jullie niet meer terug fucking oplichters. Als mensen slim waren deden ze het ook.
Waarom niet een lijst maken van bedrijven die de zelfde praktijken hanteren.\
Ze kunnen open zijn de klanten laten kiezen en een beetje extra voordeel aanbieden als mensen tweede hands willen kopen.
Maar achterbaks gebruikte waar als nieuw proberen te verkopen met de hoop dat niemand het door heeft is gewoon oplichting.
Mensen doe eens wat en loop weg van dit soort praktijken en "spread the word"...
Ik zie het verband niet met elkaar.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:17 schreef Ruis het volgende:
[..]
En vervolgens wel zeiken als je niet je nieuwe blu-ray speler terug mag brengen omdat je vrouw de kleur niet leuk vond staan bij de bank...
Da's onnodig. Elke doos is immers open geweest.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ze plakken ook van die stickers: deze doos is open geweest....
ik heb dozen gehad waar ik de eerste was die haar open maakte.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Da's onnodig. Elke doos is immers open geweest.
Dan was ie zeker leegquote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik heb dozen gehad waar ik de eerste was die haar open maakte.
En wat de sticker bedoelt. Maar het blijft een hol statement.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je weet best wat ik bedoel..
en zo krijg je dus als klant een 2e hands artikel voor de nieuwprijs met extra kans dat er stiekem toch iets stuk is.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:18 schreef kovenant het volgende:
wat een achterlijk gezeur van mensen....
als je in een winkel werkt merk je pas hoe vaak mensen iets terug brengen onder het mom van het is kapot.
word getest in de winkel en NIKS mis mee, het is dan hooguiten 1-2 dagen gebruikt.
als het opnieuw word verkcht heb je nog steeds 100% garantie want de bon is bewijs.
wat wil iedereen dan dat als een idioot spijt heeft van aankoop en het terug brengt elke winkel het maar in de bak dumpt ???
kom op dit is bij media markt zo maar ook bij dixons / dynabyte / mycom / computerland / hema / v&d en elke winkel waar je de spullen koopt , dwzige mensen af en toe zeg...
en je kan ook gaan roepen ja het is beleid van de winkel: dat klopt dat beleid is afgedwonen als recht zijnde door de koper , anders gaan ze wel naar de buren waar het wel kan en die ze ook netjes in de winkel terug zet.
je zult je verbazen hoe vaak je eigenlijk een "gebruikt" product hebt aangeschaft zonder dat je het weet...
Voordat het in de doos ingepakt wordt in de fabriek, worden kleine dingen ook even getest, is het dan ook niet meer nieuw?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
en zo krijg je dus als klant een 2e hands artikel voor de nieuwprijs met extra kans dat er stiekem toch iets stuk is.
prima hoor dat je het doorverkoopt, maar NIEUW is het niet meer imo.
You serious?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:36 schreef kovenant het volgende:
ik zou eerder een probleem hebben met een gebruikte pan.
dalijk zit een idioot die pan onder te schijten spoelt het af en brengt hem terug
nee dank je![]()
^ Dit, maar dat snapt die randdebiel niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:46 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Als het alleen uit de verpakking isg ehaald en er weer in gedaan is dan MAG het ook als nieuw verkocht worden. Je krijgt ook gewoon de normale garantie van een nieuw product!
helemaal mee eens!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:46 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Als het alleen uit de verpakking is gehaald en er weer in gedaan is dan MAG het ook als nieuw verkocht worden. Je krijgt ook gewoon de normale garantie van een nieuw product!
nog nooit een half brood gekocht waarvan je zeker wist dat er een sneetje weg was ?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:33 schreef RijstNatie het volgende:
Bij alle bouwmarkten is het trouwens ook zo.
heb je een doos schroefjes gekocht en per ongeluk de verkeerde maat?
dan ruil je ze gewoon om.
je kan best dus 2e hands schroefjes hebben gekocht ooit
dat is iets heel anders.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:24 schreef verplichtveldje het volgende:
[..]
Voordat het in de doos ingepakt wordt in de fabriek, worden kleine dingen ook even getest, is het dan ook niet meer nieuw?![]()
in 90% van de gevallen, zul je het nieteens weten, maargoed we moeten toch wat te zeuren hebben he.
Waarom? Een apparaat dat toevallig een paar dagen is gebruikt is, is nog zo goed als nieuw, en je krijgt gewoon dezelfde garantie en dergelijke. Slijtage van een paar dagen gebruik is verwaarloosbaar. Verder is dit gewoon iets dat je weet als je bij een zaak als de Media Markt koopt. Het is niet voor niks allemaal zo goedkoop.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:02 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Het gaat om de term 'als nieuw'! Prima dat het gebruikt of gerepareerd is, maar geef dat dan duidelijk aan en verkoop het niet voor de volle mep!
Als ik iets als nieuw koop moet het ook nieuw zijn. Klaar. Rot op met wat je vindt, iets wat 2 dagen gebruikt is is niet nieuw. Simpel toch?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:48 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Waarom? Een apparaat dat toevallig een paar dagen is gebruikt is, is nog zo goed als nieuw, en je krijgt gewoon dezelfde garantie en dergelijke. Slijtage van een paar dagen gebruik is verwaarloosbaar. Verder is dit gewoon iets dat je weet als je bij een zaak als de Media Markt koopt. Het is niet voor niks allemaal zo goedkoop.
wettelijk gezien hoeft dat dus nietquote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Als ik iets als nieuw koop moet het ook nieuw zijn. Klaar. Rot op met wat je vindt, iets wat 2 dagen gebruikt is is niet nieuw. Simpel toch?
Wel volgens de wet, hoeveel jij ook 'simpel toch' roept, zo simpel is het simpelweg niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Als ik iets als nieuw koop moet het ook nieuw zijn. Klaar. Rot op met wat je vindt, iets wat 2 dagen gebruikt is is niet nieuw. Simpel toch?
Artikel en wetboek svpquote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:13 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Wel volgens de wet, hoeveel jij ook 'simpel toch' roept, zo simpel is het simpelweg niet.
Weet ik veel waar het staat, maar een winkelier moet klanten een 'goed of goed werkend' product verkopen. Er staat nergens dat het nieuw moet zijn, of wat de precieze definitie van nieuw is. Als een product als nieuw functioneert en uitziet, is het geen oplichting als hij toevallig al twee dagen eerder door iemand anders is gebruikt.quote:
Als dat nog niet goed geregeld is bij wet moeten ze dat maar eens doen. Een teruggebracht product heeft bij electronica imo meer kansen op manko's dan nieuwe producten.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:40 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Weet ik veel waar het staat, maar een winkelier moet klanten een 'goed of goed werkend' product verkopen. Er staat nergens dat het nieuw moet zijn, of wat de precieze definitie van nieuw is. Als een product als nieuw functioneert en uitziet, is het geen oplichting als hij toevallig al twee dagen eerder door iemand anders is gebruikt.
nou en, je garantie vervalt toch niet?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Als dat nog niet goed geregeld is bij wet moeten ze dat maar eens doen. Een teruggebracht product heeft bij electronica imo meer kansen op manko's dan nieuwe producten.
Dus jij vind dat mensen altijd een splinternieuw product moeten krijgen, maar tegelijk ook dat ze hun spullen altijd weer kunnen retourneren als ze spijt hebben van hun aankoop. Wat moet de mediamarkt (en andere winkels) dan? Gewoon goed werkende, geretourneerde spullen in de prullenbak gooien? Ik hoop dat je zelf ook wel ziet dat dat niet redelijk is.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Als dat nog niet goed geregeld is bij wet moeten ze dat maar eens doen. Een teruggebracht product heeft bij electronica imo meer kansen op manko's dan nieuwe producten.
Weet je hoeveel fucking extra tijd en frustratie dat kost?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nou en, je garantie vervalt toch niet?
Moet je maar geen produkten kopen die na 2 dagen gebruik al half stuk gaan. Overigens wel hypocrieft dat je linkt naar apple terwijl die precies hetzelfde doen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Weet je hoeveel fucking extra tijd en frustratie dat kost?
Daarom wil ik dus gewoon nieuwe producten en geen gebruikte. Doh!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Moet je maar geen produkten kopen die na 2 dagen gebruik al half stuk gaan.
of het nu door 2 dagen jouw gebruik stuk gaat, of door 2 dagen gebruik van iemand anders waarna jij een stuk produkt krijgt... ik zie geen verschil.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Daarom wil ik dus gewoon nieuwe producten en geen gebruikte. Doh!
Je bent echt aan het zeuren om het zeuren nu, want een mp3 speler of whatever die toevallig een dag door iemand anders is gebruikt gaat echt niet opeens sneller stuk. Of zijn alle spullen die je eens aan vrienden uitleent ook gelijk kapot?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Daarom wil ik dus gewoon nieuwe producten en geen gebruikte. Doh!
Ik denk dat er relatief veel producten die teruggebracht worden wel een manco hebben. Maar ok er is geen onderzoek naar dus het is puur een gevoel dat de kans ook groter is.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:49 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Je bent echt aan het zeuren om het zeuren nu, want een mp3 speler of whatever die toevallig een dag door iemand anders is gebruikt gaat echt niet opeens sneller stuk. Of zijn alle spullen die je eens aan vrienden uitleent ook gelijk kapot?
nooit meer iets kopen dus, ook niet bij apple.comquote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat er relatief veel producten die teruggebracht worden wel een manco hebben. Maar ok er is geen onderzoek naar dus het is puur een gevoel dat de kans ook groter is.
Als ik iets nieuw koop moet het ook gewoon nieuw zijn, anders kan ik beter op marktplaats.nl zijn he.
In de kwaliteitscontrole van apple bij teruggebrachte producten heb ik absoluut meer vertrouwen dan in die van de mediamarkt.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nooit meer iets kopen dus, ook niet bij apple.com
Dat kan (alhoewel je wel met foxconn te maken hebt, bedrijf met beroerde kwaliteitsprocedures), maar toch verkopen ze gebruikte produkten alsof ze nieuw zijnquote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
In de kwaliteitscontrole van apple bij teruggebrachte producten heb ik absoluut meer vertrouwen dan in die van de mediamarkt.
Als een apparaat bij de mediamarkt terugkomt omdat de klant hem gewoon niet wilde, is er niks mis met het apparaat zelf en is er geen kwaliteitscontrole nodig. Als hij stuk is gaat hij terug naar de fabriek voor controle, daar heeft mediamarkt verder ook niks mee te maken.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
In de kwaliteitscontrole van apple bij teruggebrachte producten heb ik absoluut meer vertrouwen dan in die van de mediamarkt.
Right. Enough said. Mediamarkt zuigt en houdt geen rekening met je privacy.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:04 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Als een apparaat bij de mediamarkt terugkomt omdat de klant hem gewoon niet wilde, is er niks mis met het apparaat zelf en is er geen kwaliteitscontrole nodig. Als hij stuk is gaat hij terug naar de fabriek voor controle, daar heeft mediamarkt verder ook niks mee te maken.
huil niet, dit doet elke winkel.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Right. Enough said. Mediamarkt zuigt en houdt geen rekening met je privacy.
Waar haal je privacy nou weer vandaan?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Right. Enough said. Mediamarkt zuigt en houdt geen rekening met je privacy.
echte klanten maken hun product ook weer leeg / netjes voro ze het terug brengen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Echte winkels doen dat niet, die maken tenminste netjes alle gegevens weer leeg.
Als je een apparaat terugbrengt met al je gegevens erop ben je gewoon een domme lul.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Echte winkels doen dat niet, die maken tenminste netjes alle gegevens weer leeg.
Genoeg groepen mensen die niet weten hoe. Daarbij is het de winkel haar verantwoordelijkheid, zij verkoopt het weer als nieuw.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:13 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Als je een apparaat terugbrengt met al je gegevens erop ben je gewoon een domme lul.
Handleiding. Of als je het bij het inleveren even vraagt doen ze het vast wel voor je.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Genoeg groepen mensen die niet weten hoe. Daarbij is het de winkel haar verantwoordelijkheid, zij verkoopt het weer als nieuw.
Hier een linkje waaruit blijkt dat Apple hetzelfde doetquote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Genoeg groepen mensen die niet weten hoe. Daarbij is het de winkel haar verantwoordelijkheid, zij verkoopt het weer als nieuw.
Blijft verantwoordelijkheid winkel.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:16 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Handleiding. Of als je het bij het inleveren even vraagt doen ze het vast wel voor je.
Wetboek en artikel?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Blijft verantwoordelijkheid winkel.
Onzin. De winkel hoeft jouw producten niet eens terug te nemen als ze niet stuk zijn. Dat is een gunst of extra service die de winkel jou vrijwillig verleent. Je hebt het recht helemaal niet om te eisen dat ze ook nog jouw data gaan verwijderen die je er zelf in hebt gezet en er zelf ook weer uit had kunnen halen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Blijft verantwoordelijkheid winkel.
Dat klopt, dat is geen wettelijk recht. Je hebt wel recht op een deugdelijk product. Je hebt immers een koopovereenkomst gesloten en koop = koop volgens de wet. (bron: Consuwijzer)quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:25 schreef Dennis_enzo het volgende:
De winkel hoeft jouw producten niet eens terug te nemen als ze niet stuk zijn.
Je zei zelf dat het in nieuwstaat moet verkeren. Andermans gegevens erop valt daar niet onder. Daarbij is het ronduit onder de noemer kutservice te zetten.quote:
Een product is niet kapot of ondeugdelijk als er toevallig andermans gegevens instaan. Het staat misschien wat slordig, maar er is geen enkele plicht voor winkels om er iets aan te doen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Je zei zelf dat het in nieuwstaat moet verkeren. Andermans gegevens erop valt daar niet onder. Daarbij is het ronduit onder de noemer kutservice te zetten.
Echt welquote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:29 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Een product is niet kapot of ondeugdelijk als er toevallig andermans gegevens instaan. Het staat misschien wat slordig, maar er is geen enkele plicht voor winkels om er iets aan te doen.
Jouw mening is geen feit of wet, ik hoop dat je dat begrijpt.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Echt welDa's niet wat je mag verwachten van een nieuw product nml. Klaar.
Zou maar nooit meer iets bij een webshop kopen dan, wat denk je dat er gebeurd met producten die in de afkoelingsperiode retour gestuurd worden?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Geen rechten gehad zeker.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:35 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Jouw mening is geen feit of wet, ik hoop dat je dat begrijpt.
Ik lees in jouw mooie document:quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Geen rechten gehad zeker.
http://www.jipvenlo.nl/downloads/consumentenkoop_en_garanties.pdf
Bij alle vier de punten word met geen woord gerept over wanneer een product wel of niet nieuw is, en of gegevens van andere mensen iets betekent verder. Dus ik begrijp niet zo goed wat je punt is. Volgens mij heb je het zelf niet eens gelezen.quote:De verkoper is verplicht een product te leveren dat met de koopovereenkomst in overeenstemming is:
1) Het product moet voldoen aan de eigenschappen die je mag verwachten bij normaal gebruik.
Met een auto moet je kunnen rijden en remmen. Op een pc moet je zonder problemen een
tekstverwerkingsprogramma kunnen draaien.
2) De koper mag verwachten dat een product de eigenschappen bezit die door de verkoper zijn
toegezegd. Heeft de koper bijvoorbeeld verteld dat hij een auto nodig heeft om met zijn caravan
naar de Ardennen te gaan, dan moet de auto daartoe in staat zijn. Het kan dus van belang zijn
om de verkoper te vertellen waarvoor het product gebruikt zal worden.
3) Een verkoper is niet alleen gebonden aan zijn eigen mededelingen. Als de fabrikant reclame voor
het product maakt, kan de koper daar rechten aan ontlenen (zie ook “Garanties”). Voldoet het
product niet aan de in de reclame toegezegde eigenschappen, dan kan de koper de verkoper
hierop in principe aanspreken.
4) Draagt de verkoper zorg voor de installatie van het product, maar voert hij de installatie
ondeugdelijk uit, dan geldt dit als een gebrek aan overeenstemming van het product aan de
overeenkomst. Hetzelfde geldt als de koper zelf het product installeert, maar de bijgevoegde
montagevoorschriften gebreken vertonen, waardoor het eindresultaat tegenvalt.
Ik denk dat hij het heel goed begrijpt. De hele term 'Nieuw' komt geeneens in de wet voor... Een product dient enkel conform te zijn, zoals hierboven beschreven.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 18:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik denk dat je wetgeving niet helemaal begrijpt, in basis gaat het om de geest van de wet.
Enfin, succes met je medamarkt carriere
Nee, ik werk toevallig in dezelfde sector... vriend.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Mediamarkt met marges van bijna in de min? Je hebt je aardig laten brainwashen vriend![]()
mediamarkt heeft wel degelijk goede marges. daar komt erg slim omgaan met vorraadkosten bij, en goede marketing. mediamarkt gaat niet failliet, vandaag niet en morgen niet. webwinkels draaien met minder marge tussen inkoop- en verkoopprijs.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:01 schreef Bachnakker het volgende:
[..]
Nee, ik werk toevallig in dezelfde sector... vriend.
Je zegt het dus eigenlijk zelf al. Deze branch is geen vetpot, behalve als je misschien een speciaalzaakje runt (wel minder verkoop). Mediamarkt probeert zoveel mogelijk geretourneerde artikelen weer in de schappen te krijgen, dat houdt de kosten laag. Vaak denken mensen dat er een berg met geld klaarstaat om retouren te bekostigen of iets dergelijks. Blijkt vaak iets anders te zijn, voor webwinkels nog wel meer dan Mediamarkt. Al met al komt het erop neer dat juist mede door een dergelijke retourprocedure de Mediamarkt zijn prijzen kan houden.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 00:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
mediamarkt heeft wel degelijk goede marges. daar komt erg slim omgaan met vorraadkosten bij, en goede marketing. mediamarkt gaat niet failliet, vandaag niet en morgen niet. webwinkels draaien met minder marge tussen inkoop- en verkoopprijs.
Trollquote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je moet sowieso geen computer hardware bij de Media Markt kopen. Ga dan liever naar de Apple store ofzo.
ik heb wel eens gelezen dat iemand een externe harde schijf terugbracht en de harde schijf verwisselde met een hele oudequote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:14 schreef o.la het volgende:
Conform met de eigenschappen die de koper er redelijkerwijs van mag verwachten. "Nieuw" is een eigenschap. Bij de kringloop kun je dat redelijkerwijs niet verwachten, bij de Mediamarkt voor de geadverteerde prijs wel. Bij modellen met korting vanwege demo etc ligt dat natuurlijk anders.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:23 schreef Bachnakker het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het heel goed begrijpt. De hele term 'Nieuw' komt geeneens in de wet voor... Een product dient enkel conform te zijn, zoals hierboven beschreven.
Nee hoor.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:58 schreef Skv het volgende:
Bottom line: als je iets koopt bij de MM betaal je minder dan bij concurrentie,
Nee, dan trek je de bedrijfsleider aan zijn oor naar je toe en schreeuw je daarin dat je niet graag bedonderd wordt en eis je je geld terug, plus een vergoeding voor de moeite, en dán ga je in het vervolg naar de concurrentie.quote:maar is er een kans dat je iets krijgt wat al eens eerder is verkocht. In dat geval breng je het terug en krijg je zonder moeite een nieuwe. Als je dat niet kan hebben ga je toch gewoon naar een concurrent toe?
Het is een klotewinkel en dit zijn gewoon kutstreken.quote:Ik heb zelf altijd goede service ervaren bij de MM.
Jouw eisen van een prijsvechter zijn ireeel en de media markt doet totaal niet geheimzinnig over zijn methoden. Er staat nergens dat elk product gegarandeerd nog nooit door iemand anders is aangeraakt, en de meerderheid van de mensen vind een product nog steeds 'nieuw' als hij een dag door iemand is gebruikt en teruggebracht. Dus er word helemaal niemand bedonderd. Je bent gewoon een azijnzeiker.quote:Op donderdag 17 november 2011 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor.
[..]
Nee, dan trek je de bedrijfsleider aan zijn oor naar je toe en schreeuw je daarin dat je niet graag bedonderd wordt en eis je je geld terug, plus een vergoeding voor de moeite, en dán ga je in het vervolg naar de concurrentie.
[..]
Het is een klotewinkel en dit zijn gewoon kutstreken.
De agressieve jankzak uithangen is jouw ideale consumentbeeld? Niemand verplicht je naar de MM te gaan hoor. En 'het is een klotewinkel en dit zijn kutstreken' is geen argument, maar een normatieve bewering waar niemand wat aan heeft. Disucssies voeren gaat over het algemeen om argumentatie. 'Nee hoor' is ook geen argument.quote:Op donderdag 17 november 2011 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor.
[..]
Nee, dan trek je de bedrijfsleider aan zijn oor naar je toe en schreeuw je daarin dat je niet graag bedonderd wordt en eis je je geld terug, plus een vergoeding voor de moeite, en dán ga je in het vervolg naar de concurrentie.
[..]
Het is een klotewinkel en dit zijn gewoon kutstreken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |