abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 oktober 2011 @ 16:00:32 #126
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_103000382
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 15:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

In de kwaliteitscontrole van apple bij teruggebrachte producten heb ik absoluut meer vertrouwen dan in die van de mediamarkt.
Dat kan (alhoewel je wel met foxconn te maken hebt, bedrijf met beroerde kwaliteitsprocedures), maar toch verkopen ze gebruikte produkten alsof ze nieuw zijn :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 12 oktober 2011 @ 16:04:18 #127
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_103000507
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 15:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

In de kwaliteitscontrole van apple bij teruggebrachte producten heb ik absoluut meer vertrouwen dan in die van de mediamarkt.
Als een apparaat bij de mediamarkt terugkomt omdat de klant hem gewoon niet wilde, is er niks mis met het apparaat zelf en is er geen kwaliteitscontrole nodig. Als hij stuk is gaat hij terug naar de fabriek voor controle, daar heeft mediamarkt verder ook niks mee te maken.
Ook geen sig dus
pi_103000716
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 16:04 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Als een apparaat bij de mediamarkt terugkomt omdat de klant hem gewoon niet wilde, is er niks mis met het apparaat zelf en is er geen kwaliteitscontrole nodig. Als hij stuk is gaat hij terug naar de fabriek voor controle, daar heeft mediamarkt verder ook niks mee te maken.
Right. Enough said. Mediamarkt zuigt en houdt geen rekening met je privacy.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 16:10:44 #129
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_103000759
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 16:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Right. Enough said. Mediamarkt zuigt en houdt geen rekening met je privacy.
huil niet, dit doet elke winkel.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 12 oktober 2011 @ 16:10:59 #130
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_103000771
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 16:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Right. Enough said. Mediamarkt zuigt en houdt geen rekening met je privacy.
Waar haal je privacy nou weer vandaan?
Ook geen sig dus
pi_103000797
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 16:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

huil niet, dit doet elke winkel.
Echte winkels doen dat niet, die maken tenminste netjes alle gegevens weer leeg.
pi_103000842
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 16:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Echte winkels doen dat niet, die maken tenminste netjes alle gegevens weer leeg.
echte klanten maken hun product ook weer leeg / netjes voro ze het terug brengen.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 16:13:07 #133
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_103000856
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 16:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Echte winkels doen dat niet, die maken tenminste netjes alle gegevens weer leeg.
Als je een apparaat terugbrengt met al je gegevens erop ben je gewoon een domme lul.
Ook geen sig dus
pi_103000896
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 16:13 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Als je een apparaat terugbrengt met al je gegevens erop ben je gewoon een domme lul.
Genoeg groepen mensen die niet weten hoe. Daarbij is het de winkel haar verantwoordelijkheid, zij verkoopt het weer als nieuw.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 16:16:03 #135
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_103000990
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 16:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Genoeg groepen mensen die niet weten hoe. Daarbij is het de winkel haar verantwoordelijkheid, zij verkoopt het weer als nieuw.
Handleiding. Of als je het bij het inleveren even vraagt doen ze het vast wel voor je.
Ook geen sig dus
  woensdag 12 oktober 2011 @ 16:17:05 #136
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_103001032
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 16:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Genoeg groepen mensen die niet weten hoe. Daarbij is het de winkel haar verantwoordelijkheid, zij verkoopt het weer als nieuw.
Hier een linkje waaruit blijkt dat Apple hetzelfde doet :D
http://gizmodo.com/392019(...)a-no-way-to-erase-it
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_103001042
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 16:16 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Handleiding. Of als je het bij het inleveren even vraagt doen ze het vast wel voor je.
Blijft verantwoordelijkheid winkel.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 16:21:00 #138
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_103001192
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 16:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Blijft verantwoordelijkheid winkel.
Wetboek en artikel?
Ook geen sig dus
  woensdag 12 oktober 2011 @ 16:25:16 #139
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_103001363
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 16:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Blijft verantwoordelijkheid winkel.
Onzin. De winkel hoeft jouw producten niet eens terug te nemen als ze niet stuk zijn. Dat is een gunst of extra service die de winkel jou vrijwillig verleent. Je hebt het recht helemaal niet om te eisen dat ze ook nog jouw data gaan verwijderen die je er zelf in hebt gezet en er zelf ook weer uit had kunnen halen.
Ook geen sig dus
pi_103001897
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 16:25 schreef Dennis_enzo het volgende:

De winkel hoeft jouw producten niet eens terug te nemen als ze niet stuk zijn.
Dat klopt, dat is geen wettelijk recht. Je hebt wel recht op een deugdelijk product. Je hebt immers een koopovereenkomst gesloten en koop = koop volgens de wet. (bron: Consuwijzer)

De zogenaamde bedenktijd bij aankoop op afstand bestaat wel, en is zeven dagen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_103003528
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 16:21 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Wetboek en artikel?
Je zei zelf dat het in nieuwstaat moet verkeren. Andermans gegevens erop valt daar niet onder. Daarbij is het ronduit onder de noemer kutservice te zetten.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 17:29:58 #142
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_103004108
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 17:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Je zei zelf dat het in nieuwstaat moet verkeren. Andermans gegevens erop valt daar niet onder. Daarbij is het ronduit onder de noemer kutservice te zetten.
Een product is niet kapot of ondeugdelijk als er toevallig andermans gegevens instaan. Het staat misschien wat slordig, maar er is geen enkele plicht voor winkels om er iets aan te doen.
Ook geen sig dus
pi_103004150
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 17:29 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Een product is niet kapot of ondeugdelijk als er toevallig andermans gegevens instaan. Het staat misschien wat slordig, maar er is geen enkele plicht voor winkels om er iets aan te doen.
Echt wel :{w Da's niet wat je mag verwachten van een nieuw product nml. Klaar.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 17:35:08 #144
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_103004307
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 17:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Echt wel :{w Da's niet wat je mag verwachten van een nieuw product nml. Klaar.
Jouw mening is geen feit of wet, ik hoop dat je dat begrijpt.
Ook geen sig dus
  woensdag 12 oktober 2011 @ 17:36:19 #145
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_103004360
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 15:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Als dat nog niet goed geregeld is bij wet moeten ze dat maar eens doen. Een teruggebracht product heeft bij electronica imo meer kansen op manko's dan nieuwe producten.
Zou maar nooit meer iets bij een webshop kopen dan, wat denk je dat er gebeurd met producten die in de afkoelingsperiode retour gestuurd worden?
  Moderator woensdag 12 oktober 2011 @ 17:36:33 #146
9859 crew  Karina
Woman
pi_103004367
Ik snap sowieso niet dat mensen hun telefoon niet eerst helemaal leegmaken voordat ze die terugbrengen. Maar ALS hij niet leeg is, dan vind ik wel dat de winkel dat moet doen.

Wat ik een stukje terug lees over kleding die een dag wordt gedragen en dan terug wordt gehangen in het rek vind ik ronduit smerig (gelukkig was ik alles wat ik gekocht heb eerst, maar toch).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_103004408
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 17:35 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Jouw mening is geen feit of wet, ik hoop dat je dat begrijpt.
Geen rechten gehad zeker.

http://www.jipvenlo.nl/downloads/consumentenkoop_en_garanties.pdf
pi_103004438
Wie werken er hier allemaal bij de mediamarkt trouwens :')
  woensdag 12 oktober 2011 @ 17:50:20 #149
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_103004797
quote:
Ik lees in jouw mooie document:

quote:
De verkoper is verplicht een product te leveren dat met de koopovereenkomst in overeenstemming is:
1) Het product moet voldoen aan de eigenschappen die je mag verwachten bij normaal gebruik.
Met een auto moet je kunnen rijden en remmen. Op een pc moet je zonder problemen een
tekstverwerkingsprogramma kunnen draaien.
2) De koper mag verwachten dat een product de eigenschappen bezit die door de verkoper zijn
toegezegd. Heeft de koper bijvoorbeeld verteld dat hij een auto nodig heeft om met zijn caravan
naar de Ardennen te gaan, dan moet de auto daartoe in staat zijn. Het kan dus van belang zijn
om de verkoper te vertellen waarvoor het product gebruikt zal worden.
3) Een verkoper is niet alleen gebonden aan zijn eigen mededelingen. Als de fabrikant reclame voor
het product maakt, kan de koper daar rechten aan ontlenen (zie ook “Garanties”). Voldoet het
product niet aan de in de reclame toegezegde eigenschappen, dan kan de koper de verkoper
hierop in principe aanspreken.
4) Draagt de verkoper zorg voor de installatie van het product, maar voert hij de installatie
ondeugdelijk uit, dan geldt dit als een gebrek aan overeenstemming van het product aan de
overeenkomst. Hetzelfde geldt als de koper zelf het product installeert, maar de bijgevoegde
montagevoorschriften gebreken vertonen, waardoor het eindresultaat tegenvalt.
Bij alle vier de punten word met geen woord gerept over wanneer een product wel of niet nieuw is, en of gegevens van andere mensen iets betekent verder. Dus ik begrijp niet zo goed wat je punt is. Volgens mij heb je het zelf niet eens gelezen.
Ook geen sig dus
pi_103005211
Ik denk dat je wetgeving niet helemaal begrijpt, in basis gaat het om de geest van de wet.

Enfin, succes met je medamarkt carriere ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')