abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 oktober 2011 @ 23:23:09 #151
312232 Bachnakker
Nakte Bach met z'n rhymes
pi_103021897
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 18:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik denk dat je wetgeving niet helemaal begrijpt, in basis gaat het om de geest van de wet.

Enfin, succes met je medamarkt carriere ^O^
Ik denk dat hij het heel goed begrijpt. De hele term 'Nieuw' komt geeneens in de wet voor... Een product dient enkel conform te zijn, zoals hierboven beschreven.

Verder snap ik het ook niet helemaal; wel gebruikmaken van Mediamarkt met marges van bijna in de min, leuk retourbeleidje gebruiken, maar wel huilie als ze 2 dagen gebruikte mp3-spelers of wat dan ook weer in de winkel verkopen...
pi_103023646
Mediamarkt met marges van bijna in de min? Je hebt je aardig laten brainwashen vriend :D _O-
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:01:11 #153
312232 Bachnakker
pi_103023682
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Mediamarkt met marges van bijna in de min? Je hebt je aardig laten brainwashen vriend :D _O-
Nee, ik werk toevallig in dezelfde sector... vriend.
pi_103023749
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:01 schreef Bachnakker het volgende:

[..]

Nee, ik werk toevallig in dezelfde sector... vriend.
mediamarkt heeft wel degelijk goede marges. daar komt erg slim omgaan met vorraadkosten bij, en goede marketing. mediamarkt gaat niet failliet, vandaag niet en morgen niet. webwinkels draaien met minder marge tussen inkoop- en verkoopprijs.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:10:44 #155
312232 Bachnakker
pi_103024077
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

mediamarkt heeft wel degelijk goede marges. daar komt erg slim omgaan met vorraadkosten bij, en goede marketing. mediamarkt gaat niet failliet, vandaag niet en morgen niet. webwinkels draaien met minder marge tussen inkoop- en verkoopprijs.
Je zegt het dus eigenlijk zelf al. Deze branch is geen vetpot, behalve als je misschien een speciaalzaakje runt (wel minder verkoop). Mediamarkt probeert zoveel mogelijk geretourneerde artikelen weer in de schappen te krijgen, dat houdt de kosten laag. Vaak denken mensen dat er een berg met geld klaarstaat om retouren te bekostigen of iets dergelijks. Blijkt vaak iets anders te zijn, voor webwinkels nog wel meer dan Mediamarkt. Al met al komt het erop neer dat juist mede door een dergelijke retourprocedure de Mediamarkt zijn prijzen kan houden.
pi_103033632
Je moet sowieso geen computer hardware bij de Media Markt kopen. Ga dan liever naar de Apple store ofzo.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:41:49 #157
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_103039130
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 12:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je moet sowieso geen computer hardware bij de Media Markt kopen. Ga dan liever naar de Apple store ofzo.
Troll :')
Ook geen sig dus
pi_103039560
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:14 schreef o.la het volgende:
Grappig. Dus ik zou als het ware een Beats by Dre koptelefoon kunnen kopen bij de MM voor 220 euro, en eenzelfde model uit china kunnen bestellen voor 80 euro. De koptelefoons verwisselen, en die van de MM weer terug brengen :') Heb je mooi voor 80 euro een originele Beats by Dre koptelefoon :P

Kan dit trouwens ook voorkomen als je producten online besteld? Bij bijvoorbeeld MM? Ikzelf bestel altijd online vanwege de prijs, maar als ik zonder vermelding een refurbished product ontvang vind ik het wel verontrustend.
ik heb wel eens gelezen dat iemand een externe harde schijf terugbracht en de harde schijf verwisselde met een hele oude :D
pi_103041597
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 23:23 schreef Bachnakker het volgende:

[..]

Ik denk dat hij het heel goed begrijpt. De hele term 'Nieuw' komt geeneens in de wet voor... Een product dient enkel conform te zijn, zoals hierboven beschreven.
Conform met de eigenschappen die de koper er redelijkerwijs van mag verwachten. "Nieuw" is een eigenschap. Bij de kringloop kun je dat redelijkerwijs niet verwachten, bij de Mediamarkt voor de geadverteerde prijs wel. Bij modellen met korting vanwege demo etc ligt dat natuurlijk anders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_103042044
Een artikel wat terug gebracht is door een klant en niet gebruikt is mag wat mij betreft prima terug de winkel in en opnieuw verkocht worden, het is immers niet gebruikt.
Wat de MM echter doet is een artikel dat al gebruikt is, kapot gegaan en gerepareerd is vervolgens doodleuk terug in de doos proppen, sealen en voor de volle mep verkopen alsof het een nieuw en ongebruikt product is.

Alsof je bij de AH een fles wijn terugbrengt met de mededeling dat deze niet lekker is, je geld terugkrijgt en het personeel vervolgens de fles terug in het schap zet..
pi_103047785
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:41 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Troll :')
Want?
pi_104480119
Bottom line: als je iets koopt bij de MM betaal je minder dan bij concurrentie, maar is er een kans dat je iets krijgt wat al eens eerder is verkocht. In dat geval breng je het terug en krijg je zonder moeite een nieuwe. Als je dat niet kan hebben ga je toch gewoon naar een concurrent toe?

Ik heb zelf altijd goede service ervaren bij de MM. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_104485615
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:58 schreef Skv het volgende:
Bottom line: als je iets koopt bij de MM betaal je minder dan bij concurrentie,
Nee hoor.

quote:
maar is er een kans dat je iets krijgt wat al eens eerder is verkocht. In dat geval breng je het terug en krijg je zonder moeite een nieuwe. Als je dat niet kan hebben ga je toch gewoon naar een concurrent toe?
Nee, dan trek je de bedrijfsleider aan zijn oor naar je toe en schreeuw je daarin dat je niet graag bedonderd wordt en eis je je geld terug, plus een vergoeding voor de moeite, en dán ga je in het vervolg naar de concurrentie.

quote:
Ik heb zelf altijd goede service ervaren bij de MM. :)
Het is een klotewinkel en dit zijn gewoon kutstreken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 17 november 2011 @ 19:57:29 #164
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_104487359
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor.

[..]

Nee, dan trek je de bedrijfsleider aan zijn oor naar je toe en schreeuw je daarin dat je niet graag bedonderd wordt en eis je je geld terug, plus een vergoeding voor de moeite, en dán ga je in het vervolg naar de concurrentie.

[..]

Jouw eisen van een prijsvechter zijn ireeel en de media markt doet totaal niet geheimzinnig over zijn methoden. Er staat nergens dat elk product gegarandeerd nog nooit door iemand anders is aangeraakt, en de meerderheid van de mensen vind een product nog steeds 'nieuw' als hij een dag door iemand is gebruikt en teruggebracht. Dus er word helemaal niemand bedonderd. Je bent gewoon een azijnzeiker.

Je vind het zeker ook een kutstreek dat bij de Aldi alles nog in kartonnen dozen ligt?
Ook geen sig dus
pi_104487690
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor.

[..]

[..]

De agressieve jankzak uithangen is jouw ideale consumentbeeld? Niemand verplicht je naar de MM te gaan hoor. En 'het is een klotewinkel en dit zijn kutstreken' is geen argument, maar een normatieve bewering waar niemand wat aan heeft. Disucssies voeren gaat over het algemeen om argumentatie. 'Nee hoor' is ook geen argument.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 17 november 2011 @ 22:49:39 #166
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_104496549
NOOIT iets op Internet kopen dan .. Koop-op-afstand, het kan zelfs een week gebruikt zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')