Bronquote:De politie heeft waarschijnlijk het lichaam gevonden van de 10-jarige Jennefer van Oostende. In Rotterdam is een lichaam gevonden in het huis van een 26-jarige man die vannacht werd opgepakt in verband met de verdwijning van het meisje.
De verdachte is de ex van de zus van Jennefer. Het meisje verdween zaterdag. Gisteravond werd een Amber-alert voor haar uitgegeven.
Volgens de ex had ze zijn huis na een ruzie verlaten en was ze naar haar vader vertrokken. Maar daar kwam ze nooit aan. Het is nog niet zeker of het gevonden lichaam van Jennefer is.
In begin is er veel onduidelijkheid. En nieuws verspreiders willen de eerste zijn met de release die geven geen fuck om de mensen of integriteit.quote:Op maandag 10 oktober 2011 07:41 schreef StephanL het volgende:
[..]
Bron
Ik begrijp er niks van. Eerst werd er overal gemeld dat ze was weggelopen van haar ouderlijk huis en nu is ze opeens weggelopen vanuit de huis van de ex van haar zus
Edit: Blijkbaar is het niet overal zo. Er wordt ook melding gemaakt van dat ze is weggelopen vanuit het huis van een kennis.
Lekkere vriend moet die ex zijn geweest, als hij tot dit in staat is.
Ja , een stoffelijk overschot is een stoffelijk overschot. Klein meisje of niet.quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:02 schreef ecktegangster het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)n-zaak-jennefer.html
Haar "stoffelijk overschot"is gevonden. Zo praat je toch niet over een klein meisje.
![]()
Dat is toch een belediging voor een wonder als het menselijk lichaam.quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:07 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ja , een stoffelijk overschot is een stoffelijk overschot. Klein meisje of niet.
Al was ze de grootste hoer die er rond liep, met je 10 jaar horen dit soort dingen niet met je te gebeuren.quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:10 schreef ecktegangster het volgende:
[..]
Ze was wel een tokkie hoor. Ze had een grijs vest met een bontkraag aan en een roze pet op.
Amber Alert is landelijkquote:Op maandag 10 oktober 2011 08:24 schreef byah het volgende:
Waarom kreeg ik in Amsterdam een amber alert?
Berichtgeving is regionaal, wat heb je aan een Amber Alert in Maastricht als iemand in Groningen vermist is?quote:
Ja, denk daar maar eens even over naquote:Op maandag 10 oktober 2011 08:28 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Berichtgeving is regionaal, wat heb je aan een Amber Alert in Maastricht als iemand in Groningen vermist is?
Welkom in 2011.quote:
En zelfs Radio 1 doet daar tegenwoordig al aan mee.quote:Op maandag 10 oktober 2011 07:47 schreef Pakspul het volgende:
In begin is er veel onduidelijkheid. En nieuws verspreiders willen de eerste zijn met de release die geven geen fuck om de mensen of integriteit.
Zelfde reden waarom sommige jongens Jhonny heten: sommige ouders kunnen niet spellen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:13 schreef Paul het volgende:
Waarom heette ze Jennefer, niet gewoon Jennifer
Onbegrijpelijk iddquote:Op maandag 10 oktober 2011 09:44 schreef Silenus het volgende:
Wat was die kerel ook echt thinking eigenlijk. Dat de politie nooit bij hem zou aankloppen?
Met die gozer in Dordrecht een jaar terug precies hetzelfde. Blijkbaar ontstaat er bij sommigen ineens een bepaalde kortsluiting in het hoofd ofzo, echt onbegrijpelijk.
quote:ma 10 okt 2011, 10:31
Zus: Jennefer is dood
De zus van Jennefer van Oostende, het 10-jarige meisje dat sinds zaterdagavond wordt vermist, heeft op haar Facebook geschreven dat haar zusje is overleden.
Even voor halfelf heeft ze ook geschreven dat haar ex Anthony de dader is. Op haar prikbord is te lezen: 'Anthony is het geweest is in zijn huis gevonden me kids hebben alles gezien.'
De politie heeft tot nu toe nog steeds niet bevestigd of het stoffelijk overschot dat werd gevonden in de woning van de ex van Sandra de tienjarige Jennefer is.
Bron
Die zusquote:Op maandag 10 oktober 2011 10:45 schreef yavanna het volgende:
Je zusje is overleden, waarschijnlijk vermoord door je ex, en dan schrijf je een ( nogal opmerkelijk ) bericht op Facebook.
[..]
"Me kids"quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:45 schreef yavanna het volgende:
Je zusje is overleden, waarschijnlijk vermoord door je ex, en dan schrijf je een ( nogal opmerkelijk ) bericht op Facebook.
[..]
Is het dan minder erg? Ik volg je niet.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:50 schreef Silenus het volgende:
Aan de zinsopbouw en spelling van die zus (of het gebrek daaraan) kun je al -op de zaken vooruitlopend- afleiden dat het een vrij laag sociaal milieu is waarin de hele situatie zich afspeelt.
Ben ik met je eens, maar als je ziet wat sommige mensen blijkbaar klakkeloos op hun openbare profiel zetten...quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:53 schreef Sapstengel het volgende:
"Me kids".
Maarja, erger zijn journalisten die facebook profielen van familieleden afgaan om naar nieuws te sporen. Zorgelijke ontwikkeling als je het mij vraagt.
Dat zeg ik niet, dat viel me gewoon even op. Niets meer, niets minder.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Is het dan minder erg? Ik volg je niet.
Het zijn ook deels de mensen zelf inderdaad. Die staan met hun volledige naam en woonplaats op internet en zetten zelf dat soort berichten er op.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar als je ziet wat sommige mensen blijkbaar klakkeloos op hun openbare profiel zetten...
Zie je trouwens hier op Fok! ook wel, dat users (in mijn ogen) net iets te graag op zoek gaan naar persoonlijke info over slachtoffers.
Blijkbaar heeft de Telegraaf nog niet zoveel geleerd van de vliegramp in Tripoli. Al moet ik zeggen dat de FP van Fok! het nieuws ook klakkeloos overneemt.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:57 schreef Sapstengel het volgende:
Het zijn ook deels de mensen zelf inderdaad. Die staan met hun volledige naam en woonplaats op internet en zetten zelf dat soort berichten er op.
Maarja, als journalist kan je er ook bewust voor kiezen dat niet te vermelden en het gewoon links te laten liggen uit respect. Maarja waar heb ik het eigenlijk over.. Journalisten van de Telegraaf en respect.
Dit is nu eenmaal 'hot news', alle media proberen elkaar af te troeven met primeurtjes. Dit staat gewoon op het internet, dus mag dat best gebruikt worden. Dat die zus nou zo onnozel is om het op facebook te zetten is niet de verantwoordelijkheid van de T. Ik zie dat het AD het nu ook op de website heeft staan trouwens.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:57 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Het zijn ook deels de mensen zelf inderdaad. Die staan met hun volledige naam en woonplaats op internet en zetten zelf dat soort berichten er op.
Maarja, als journalist kan je er ook bewust voor kiezen dat niet te vermelden en het gewoon links te laten liggen uit respect. Maarja waar heb ik het eigenlijk over.. Journalisten van de Telegraaf en respect.
Iedereen heeft een andere manier van verwerken.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:03 schreef Anno2012 het volgende:
Mijn zusje is vermoord, ow, dan ga ik even naar Facebook, want dat is natuurlijk belangrijk ....
100x
Wat mij betreft is dit niet "hot news", dat praten sommige mensen en de media elkaar aan. Alles voor de kijkcijfers. Media krijgen clicks op hun website, adverteerders tevreden en de lezers kunnen hun honger naar digitaal ramptoerisme stillen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:02 schreef Silenus het volgende:
Dit is nu eenmaal 'hot news', alle media proberen elkaar af te troeven met primeurtjes. Dit staat gewoon op het internet, dus mag dat best gebruikt worden. Dat die zus nou zo onnozel is om het op facebook te zetten is niet de verantwoordelijkheid van de T. Ik zie dat het AD het nu ook op de website heeft staan trouwens.
Nou ik denk het wel hoor, dat was de zaak Milly Boele ook. Slechts enkele dagen, maar het Hart van Nederland-publiek vreet dit nieuws. En dat is toch een vrij grote groep in Nederland.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Wat mij betreft is dit niet "hot news", dat praten sommige mensen en de media elkaar aan. Alles voor de kijkcijfers. Media krijgen clicks op hun website, adverteerders tevreden en de lezers kunnen hun honger naar digitaal ramptoerisme stillen.
Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk, whehehe.
Dit is de ex van de zus van Jennefer he, niet de ex van haar moeder...quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:07 schreef Lovechild het volgende:
Ik hoorde vanmorgen in het nieuws van 7 uur nog dat de ex-vriend het ouderlijke toezicht had. Verder nog niet teruggezien in andere nieuwsberichten.
Klopt ook wel. Maar ik denk dat dit vooral bij tokkiefamilies voorkomt.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:05 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Iedereen heeft een andere manier van verwerken.
Na die zaak hebben verschillende media zelf volgens mij geconcludeerd dat meer terughoudendheid betracht had moeten worden. Maar blijkbaar zat de Telegraaf niet bij dat overleg ofzo.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:07 schreef Silenus het volgende:
Nou ik denk het wel hoor, dat was de zaak Milly Boele ook. Slechts enkele dagen, maar het Hart van Nederland-publiek vreet dit nieuws. En dat is toch een vrij grote groep in Nederland.
Nee, gelukkig niet. Wat mij betreft hoeft het ook niet iedere keer dat het wel gebeurt het zó overdreven (in mijn ogen) in de media te komen.quote:Er wordt niet elke dag een meisje van 10 vermoord, gelukkig.
Ja dat weet ik.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:08 schreef alors het volgende:
[..]
Dit is de ex van de zus van Jennefer he, niet de ex van haar moeder...
Ik zie dat hier (gelukkig) discussie over is, want dan kan ik m'n ei ook kwijt...quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:02 schreef Silenus het volgende:
Dit is nu eenmaal 'hot news', alle media proberen elkaar af te troeven met primeurtjes. Dit staat gewoon op het internet, dus mag dat best gebruikt worden. Dat die zus nou zo onnozel is om het op facebook te zetten is niet de verantwoordelijkheid van de T. Ik zie dat het AD het nu ook op de website heeft staan trouwens.
[ afbeelding ]
Dit idd. Onvoorstelbaar.quote:
Vind ik ook. Letterlijk overtikken wat mensen op hun Facebook gooien....quote:
Walgelijk, echt walgelijk.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:21 schreef Copycat het volgende:
Zus meldt dood Jennefer via Facebook.
Stukken beter. Maar AD gaat ook graag op de tabloidtour.
Ben ik met je eens, dit kan wel. Dat het AD richting de Telegraaf gaat is al wat langer bekend, helaas.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:21 schreef Copycat het volgende:
Ja, en het wordt helaas steeds erger.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:21 schreef Copycat het volgende:
Dat is een behoorlijke belediging van Britse tabloids.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:24 schreef Copycat het volgende:
Meer richting de Britse tabloids. Samen met De Telegraaf.
Yellow Press als Daily Mirror en consorten staan volgens jou mijlenver boven onze Nederlandse equivalenten?quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:37 schreef Tijn het volgende:
Dat is een behoorlijke belediging van Britse tabloids.
Die hebben in elk geval humor en doen niet slinks alsof ze journalistieke inhoud bieden.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Yellow Press als Daily Mirror en consorten staan volgens jou mijlenver boven onze Nederlandse equivalenten?
Mwoah, dat eerste is subjectief en dat tweede pertinent onjuist.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:40 schreef Tijn het volgende:
Die hebben in elk geval humor en doen niet slinks alsof ze journalistieke inhoud bieden.
Dat doet de Telegraaf ook niet hoor. Het is het Nederlandse volk wat kennelijk andere verwachtingen heeft omdat het een krant is.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die hebben in elk geval humor en doen niet slinks alsof ze journalistieke inhoud bieden.
Moet dat bij negers niet een wit balkje zijn?quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:44 schreef Paul-89 het volgende:
De telegraaf heeft ook maar vast even een foto van Anthony op de hoofdpagina geplaatst, wel met zwart balkje.
De gemiddelde zonnebril maakt een mens onherkenbaarder dan ditquote:Op maandag 10 oktober 2011 11:44 schreef Paul-89 het volgende:
De telegraaf heeft ook maar vast even een foto van Anthony op de hoofdpagina geplaatst, wel met zwart balkje.
Zou je dat bij iedere vermissing meteen moeten doen dan?quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:21 schreef _Joy_ het volgende:
De politie ging in eerste instantie ook niet van een misdrijf uit las ik gisteren .
Sowieso, wat als blijkt dat hij het niet is. Net als toen de media de verkeerde Karst T. op de voorpagina zette...quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
De gemiddelde zonnebril maakt een mens onherkenbaarder dan dit
Dan plaatsen ze een rectificatie en wordt dàt weer breed uitgemeten in de media. Win-win voor De Telegraaf.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:52 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Sowieso, wat als blijkt dat hij het niet is.
Je kan lullen wat je wilt, maar het werkt wel. Dat men hier over praat zegt genoeg.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zie dat hier (gelukkig) discussie over is, want dan kan ik m'n ei ook kwijt...
[ afbeelding ]
Ik vind dit tenenkrommend, op meerdere manieren. Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het storend dat er op de homepage van een krant joekels van taalfouten staan. Ik vind ook dat dergelijk nieuws anders moet worden gebracht. Het nieuws is dat het lichaam van Jennefer is gevonden, NIET dat haar zus daarover een bericht stuurt.
Verder moeten mensen als deze zus een beetje tegen zichzelf in bescherming worden genomen. De media zouden enige afstand in acht moeten nemen. ALS ze al citeren wat de zus op Facebook schrijft, doe dat dan beschrijvend: De zus van Jennefer meldt op Facebook het overlijden van haar zusje, of zoiets.
Dat heeft meer te maken met het gruwelijke nieuwsbericht dan met de wanstaltige vorm die het AD eraan gegeven heeft.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Je kan lullen wat je wilt, maar het werkt wel. Dat men hier over praat zegt genoeg.
Een beschuldiging? Waar heb jij het over in godesnaam?quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:42 schreef Toefjes het volgende:
Een bericht over een beschuldiging op facebook. Tot het niet bevestigd is is dit het. Niks meer, niks minder. Nederland bereikt een triest niveau
Dat was ook zo naar idd... een van redenen voor mij om met mijn kop van die sites weg te blijven.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft de Telegraaf nog niet zoveel geleerd van de vliegramp in Tripoli. Al moet ik zeggen dat de FP van Fok! het nieuws ook klakkeloos overneemt.
Dat is nou net het erge, dat het werkt. Zo gauw media dit maatschappelijk acceptabel vinden, vervagen bepaalde normen. Je kunt van je lezerspubliek niet verwachten dat ze dan nog wel normen hebben.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Je kan lullen wat je wilt, maar het werkt wel. Dat men hier over praat zegt genoeg.
Ook al een TR gemacht? Want de foto van verdachte staat in dit topic zelfs zonder balk of iets.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is nou net het erge, dat het werkt. Zo gauw media dit maatschappelijk acceptabel vinden, vervagen bepaalde normen. Je kunt van je lezerspubliek niet verwachten dat ze dan nog wel normen hebben.
Kijk ook naar de Telegraaf, die op een walgelijke manier berichtte over de 9-jarige Ruben, die als enige de vliegramp bij Tripoli overleefde, waarbij zijn complete gezin omkwam. En kijk ook naar de dubieuze praktijken van verslaggever Martijn Koolhoven (inmiddels ontslagen, dat wel) die een fotograaf compleet de vernieling in schreef met onjuiste berichtgeving; alles om een bevriende zakenrelatie te paaien, die een conflict had met de betreffende fotograaf.
Het punt is: de Telegraaf is nog steeds de grootste krant van Nederland. Mensen die dergelijke praktijken onacceptabel vinden, zeggen hun abonnement op en boycotten zo'n krant. Wie dat niet doet, stemt toe. Wie zwijgt, stemt toe.
En in dit soort misstanden zwijgt Nederland massaal. We vinden het kennelijk al normaal dat de media over dit soort gevoelige zaken op zo'n sensatiebeluste manier bericht. Ik vind het verwerpelijk en ik vind dat de media zich anders moeten opstellen. Ik wijs nogmaals op het bericht van RTL Nieuws; zo kan het wél, vind ik.
Dat mensen op internet rondzoeken en foto's plaatsen, wil niet zeggen dat de media het daarom ook maar moeten doen. Ik neem aan dat de mods wel toezien op wat er in dit topic voorbij komt.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:10 schreef Godtje het volgende:
Ook al een TR gemacht? Want de foto van verdachte staat in dit topic zelfs zonder balk of iets.
Dat heel veel mensen er anders over denken, is mij bekend. In mijn optiek zou de media een voorbeeldfunctie moeten hebben, maar normvervaging neemt hand over hand toe. De premier werd laatst zelfs al aangesproken met de woorden "doe even normaal"...quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:13 schreef Mercer het volgende:
@Elfleterig
Dat is jouw mening. Heel veel mensen in Nederland denken daar anders over. Die moeten zich allemaal aan gaan passen aan jouw moraal? Doe even normaal zeg!![]()
Lees die krant gewoon niet. En dit topic heeft volgens mij niet als onderwerp "de Telegraaf"!!
Nee, maar bij een kind wel eerder dan bij een volwassene.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:47 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Zou je dat bij iedere vermissing meteen moeten doen
Het is echt verschrikkelijk, en ik weet dat iedereen op zijn of haar eigen manier rouwt, maar mijn maag draait hier nog eens extra van rond.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Me zu$$ie is dood![]()
current mood: sad.
43 mensen vinden dit leuk
Geert,.....kom er maar in!quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Me zu$$ie is dood![]()
current mood: sad.
43 mensen vinden dit leuk
Geert kan dit niks bommen, het gaat immers over noch moslims noch Henk noch Ingrid noch Israël.quote:
En dan niet per ongeluk op 'vind ik leuk' drukken.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:03 schreef Anno2012 het volgende:
Mijn zusje is vermoord, ow, dan ga ik even naar Facebook, want dat is natuurlijk belangrijk ....
100x
Maar ja, dat meissie is 13 ofzo? Die weet ws echt niet beter...quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:00 schreef mazaru het volgende:
Het is echt verschrikkelijk, en ik weet dat iedereen op zijn of haar eigen manier rouwt, maar mijn maag draait hier nog eens extra van rond.
http://www.nu.nl/binnenla(...)-huis-verdachte.htmlquote:Meerdere kinderen in huis verdachte
Dat heeft een woordvoerster van de politie gezegd.
Wie ze waren en wat ze daar deden wordt nog uitgezocht, meldde de woordvoerster. Ook is niet bekend om hoeveel kinderen het gaat.
De politie verricht maandag sporenonderzoek in de woning van de verdachte wegens de vondst van een lijk. Hoogstwaarschijnlijk gaat het om de vermiste Jennefer.
Die is volgens mij wel ouder dan 13 hoor.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:38 schreef Modus het volgende:
[..]
Maar ja, dat meissie is 13 ofzo? Die weet ws echt niet beter...
26 Is dat mens.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:41 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die is volgens mij wel ouder dan 13 hoor.
Ze heeft kinderen, een zoon van 5 en een dochter van 3, en die dader zou haar ex-man zijn.
Ik dacht dat het de ex van de zus van Jennifer was? Dus niet de zus van de moeder?quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:54 schreef lezzer het volgende:
Vanmorgen op de radio zei een woordvoerster van de politie dat het om de ex van de zus van de moeder van Jennefer zou gaan.
Overigens, die hele moeder heb ik nog niet in beeld gezien. Mis ik iets?
bedoening (zn): aangelegenheid, beweging, drukte, gedoe, omslag, toestandquote:Op maandag 10 oktober 2011 14:58 schreef Ryon het volgende:
Wat een ongelooflijke droeve bedoeling. Ook voor dit drama was het al een grote ellende. Vage situatie.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:08 schreef De_Nuance het volgende:
Waar komen al die zieke geesten vandaan die kleine meisjes doden zeg.
Ja, ik vond het ook verwarrend hoorquote:Op maandag 10 oktober 2011 14:18 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik dacht dat het de ex van de zus van Jennifer was? Dus niet de zus van de moeder?
Het zou zo maar kunnen. Ik vind het wel typisch dat ze buiten beeld is.quote:Maargoed, misschien is de moeder van Jennefer niet zo mediageil als Jennefer's zus...
Maar is het zeker dan dat hij het gedaan heeft?quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:39 schreef Thieske het volgende:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/10/dit_is_anthony.html
Laat ik dan ook even duidelijk zijn: Op FOK! hoef ik geen foto's of volle namen van de verdachte te hebben. Tot meer duidelijk is, gaan wij niet meehelpen met het leven ondraaglijk maken van iemand die misschien onschuldig is. Ga dan maar lekker naar die sitequote:Op maandag 10 oktober 2011 15:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Maar is het zeker dan dat hij het gedaan heeft?
Erg voorbarig van GS, maar goed op GS komen dan ook alleen paupers.
Nee, maar hij heeft de omstandigheden niet mee.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Maar is het zeker dan dat hij het gedaan heeft?
Erg voorbarig van GS, maar goed op GS komen dan ook alleen paupers.
Door publicatie zorg je er juist voor dat een rechter strafvermindering kan uitvoeren onder de noemer :"dat de veroordeelde strafvermindering verdient omdat hij tevens publiekelijk aan de schandpaal is genageld"Er zijn tenslotte enkel slachtoffersquote:Op maandag 10 oktober 2011 15:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Laat ik dan ook even duidelijk zijn: Op FOK! hoef ik geen foto's of volle namen van de verdachte te hebben. Tot meer duidelijk is, gaan wij niet meehelpen met het leven ondraaglijk maken van iemand die misschien onschuldig is. Ga dan maar lekker naar die site
Nee, want dat is niet d'r naamquote:Op maandag 10 oktober 2011 16:51 schreef Pakspul het volgende:
Is er nou eigenlijk al meer duidelijk over het feit dat ze Jennefer heet i.p.v. Jennifer
Wat moet daar dan over duidelijk worden? Ouders vonden dat origneler waarschijnlijk. Ben ook weleens een Jersica tegengekomen bijv. Of een Rayyan. Of...ga zo maar door...quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:51 schreef Pakspul het volgende:
Is er nou eigenlijk al meer duidelijk over het feit dat ze Jennefer heet i.p.v. Jennifer
Ik heb de naam wel vaker als Jennefer voorbij zien komen op het internet. Voor mij is het net als Henkie of Henky . Uit hetzelfde laken een pak.quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:51 schreef Pakspul het volgende:
Echter hebben ze wel meteen honden ingezet deze keer, dus een beetje hebben ze wel geleerd. En ze moesten eerst de andere mogelijkheden wegstrepen voordat een alert kon worden afgegeven had ik ergens gelezen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:06 schreef yvonne het volgende:
Maar weer is het Amber alert te laat afgegeven, net als met Milly Boelen.
Achteraf is het makkelijk de koe in de kont te kijken. Wat is eigenlijk de succesrate van Amber Alerts in NL? Is er ooit wel een kind teruggevonden dankzij een AA?quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:06 schreef yvonne het volgende:
Maar weer is het Amber alert te laat afgegeven, net als met Milly Boelen.
Ja lekker makkelijk, dat alert is er niet voor niets.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Achteraf is het makkelijk de koe in de kont te kijken. Wat is eigenlijk de succesrate van Amber Alerts in NL? Is er ooit wel een kind teruggevonden dankzij een AA?
Hoho, de politie was blijkbaar al bezig met onderzoek.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:20 schreef yvonne het volgende:
Ja lekker makkelijk, dat alert is er niet voor niets.
Er worden al alerts uitgegeven als een kind te lang in de speeltuin gebleven is ( bij wijze van)
Een kind van 10 dat al 24 uur weg is en dan geen aktie ondernemen is te zot voor woorden.
In 2 gevallen had er dus wél eerder een alert moeten uitgaan.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[quote]Op maandag 10 oktober 2011 17:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hoho, de politie was blijkbaar al bezig met onderzoek.
Gelukkig gaat er niet meteen een Amber Alert uit bij elke bezorgde ouder (hoe terecht of onterecht bezorgd ook) met de politie belt dat hun kind vermist is.
Er zijn ook andere mogelijkheden voor 'actie' dan alleen een AA>
Zie ook mijn edit, in deze zaak heeft de AmberAlert niet bijgedragen aan de uitkomst. Voor mij sowieso de vraag of het had geholpen had de AmberAlert wél 'op tijd' afgegeven geworden.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:22 schreef yvonne het volgende:
In 2 gevallen had er dus wél eerder een alert moeten uitgaan.
2 gevallen, 2x te laat, 2 dode meisjes.
Ik denk niet dat dat het punt van discussie is. Eerder: als een Amber Alert had kunnen helpen, dan waren ze er sowieso te laat mee...quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:25 schreef mazaru het volgende:
Hoe had een Amber Alert dit kind kunnen redden?
Tja.... teveel onbekende factoren als je het mij vraagt. Je zou kunnen zeggen dat ze sneller een inval hadden moeten doen.quote:- Jennefer zou het laatst gezien zijn in de woning van de 26-jarige ex-vriend van haar zus aan de Boergoensestraat in Rotterdam-Zuid. De man verklaart aan de politie dat het meisje om 18.30 uur zijn woning heeft verlaten na onenigheid over een bioscoopbezoek. Zij zou vertrokken zijn naar haar vader. Daar kwam zij echter nooit aan.
- Na de melding van vermissing zaterdagavond stelt de politie een groot rechercheteam in. Ook stuurt de politie een sms-alert uit en vraagt taxichauffeurs en medewerkers van het openbaar vervoer naar haar uit te kijken. In de buurt worden flyers uitgedeeld over de vermissing.
- Op zondagmiddag brengt de recherche een bezoek aan de 26-jarige ex-vriend die later verdachte wordt. Op dat moment heeft de politie echter nog onvoldoende aanwijzingen en aanknopingspunten om hem te kunnen aanhouden of huiszoeking bij hem te doen.
- De politie stuurt zondag rond 22.00 uur een Amber Alert uit om landelijk aandacht te vragen voor de vermissing van het meisje.
- Naar aanleiding van afgeluisterde telefoongesprekken doet de politie zondagavond alsnog een inval in de woning. De 26-jarige man wordt gearresteerd en de politie vindt later ook het lichaam van een jong meisje.
Ik denk niet, het kind was bij een voor haar bekend "veilig" persoon. Althans daar ga ik van uit.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:25 schreef mazaru het volgende:
Hoe had een Amber Alert dit kind kunnen redden?
Neuh, denk dat het net als in Milly's geval al te laat was.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Zie ook mijn edit, in deze zaak heeft de AmberAlert niet bijgedragen aan de uitkomst. Voor mij sowieso de vraag of het had geholpen had de AmberAlert wél 'op tijd' afgegeven geworden.
tja, de mensen die de dader geloofden 'wisten' niet op voorhand dat iemand de dader was...quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:36 schreef yvonne het volgende:
Wel vreemd toch, in 2 gevallen meisjes weg, in 2 gevallen word de dader gewoon geloofd.
Ja, maar ik vind het minstens net zo vreemd dat mensen lijken te denken dat een vroeger Amber Alert de uitkomst minder triest had kunnen maken.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:36 schreef yvonne het volgende:
Neuh, denk dat het net als in Milly's geval al te laat was.
Wel vreemd toch, in 2 gevallen meisjes weg, in 2 gevallen word de dader gewoon geloofd.
Dommen zijn eerder geneigd naar criminaliteit.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat meisje uit Groesbeek. Maar is niet helemaal duidelijk of dat door het AA kwam.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Achteraf is het makkelijk de koe in de kont te kijken. Wat is eigenlijk de succesrate van Amber Alerts in NL? Is er ooit wel een kind teruggevonden dankzij een AA?
Tsja, als je vermoedens hebt, die zijn er niet voor niks, waarom dan geen huiszoeking?quote:- Op zondagmiddag brengt de recherche een bezoek aan de 26-jarige ex-vriend die later verdachte wordt. Op dat moment heeft de politie echter nog onvoldoende aanwijzingen en aanknopingspunten om hem te kunnen aanhouden of huiszoeking bij hem te doen.
Gewoon burgerrechten schenden op grond van.. erm.. nou.. we willen gewoon onderzoekenquote:Op maandag 10 oktober 2011 18:07 schreef beequeen het volgende:
[..]
Tsja, als je vermoedens hebt, die zijn er niet voor niks, waarom dan geen huiszoeking?
Typisch red tape gedrag. Maar wrs was ze toen al dood.
Walchelijke vent.
Als agent op hun vermoeden het werk gaan verrichten dan hebben we over een tijdje echt grote problemenquote:Op maandag 10 oktober 2011 18:07 schreef beequeen het volgende:
[..]
Tsja, als je vermoedens hebt, die zijn er niet voor niks, waarom dan geen huiszoeking?
Walchelijke vent.
Ja, laten we een wet invoeren die stelt dat de politie alles mag op basis van vermoedens. Goed plan.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:07 schreef beequeen het volgende:
[..]
Walchelijke vent.
Dus dit!quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:18 schreef Mercer het volgende:
Mwah in zo'n geval als dit, als het om kinderen gaat. Dan vind ik dat de politie wel wat meer macht zou mogen hebben. Wat wordt je nou slechter van een onterechte huiszoeking op basis van een verontrustende vermissing? En dan is een rigoureuze huiszoeking wellicht een beetje veel van het goede, maar even rondkijken zou van mij wel wat eerder mogen in dit soort gevallen.
Da's een heel gevaarlijk pad, wat je nu bewandelt. We hebben zorgvuldigheidsregels die in acht genomen moeten worden en dat is maar goed ook.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:18 schreef Mercer het volgende:
Mwah in zo'n geval als dit, als het om kinderen gaat. Dan vind ik dat de politie wel wat meer macht zou mogen hebben. Wat wordt je nou slechter van een onterechte huiszoeking op basis van een verontrustende vermissing? En dan is een rigoureuze huiszoeking wellicht een beetje veel van het goede, maar even rondkijken zou van mij wel wat eerder mogen in dit soort gevallen. Wat is daar nou erg aan?
quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:56 schreef Mercer het volgende:
Zijn kids zijn ook haar kids. Die waren dus bij hem blijkbaar, samen met de zus van Sandra, Jennefer. Wat een familie... als het niet zo triest was zou je er om kunnen lachen. Dan nog zou je er niet om kunnen lachen.![]()
Dus alleen als het om kinderen gaat?quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:18 schreef Mercer het volgende:
Mwah in zo'n geval als dit, als het om kinderen gaat. Dan vind ik dat de politie wel wat meer macht zou mogen hebben. Wat wordt je nou slechter van een onterechte huiszoeking op basis van een verontrustende vermissing? En dan is een rigoureuze huiszoeking wellicht een beetje veel van het goede, maar even rondkijken zou van mij wel wat eerder mogen in dit soort gevallen. Wat is daar nou erg aan?
Daar ben ik het niet mee eens. Je kan dat heel goed begrenzen tot alleen zeer verontrustende vermissings-gevallen. En dan zie ik niet in wat daar gevaarlijk aan is qua privacy-beperking.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Da's een heel gevaarlijk pad, wat je nu bewandelt. We hebben zorgvuldigheidsregels die in acht genomen moeten worden en dat is maar goed ook.
quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus alleen als het om kinderen gaat?
'Vermoedens' kun je niet wettelijk definiëren. 'Vermoedens' hoeven geen enkele aanleiding te hebben behalve een onderbuikgevoel.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:23 schreef Mercer het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Je kan dat heel goed begrenzen tot alleen zeer verontrustende vermissings-gevallen. En dan zie ik niet in wat daar gevaarlijk aan is qua privacy-beperking.
Maar op basis van vermoedens is ook die telefoontap gezet. Dan kan je dus op diezelfde basis een bezoekje brengen met een speurhond. Ik zou dat niet zo raar vinden. Maar ongetwijfeld zullen er mensen zijn die daar anders over denken.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
'Vermoedens' kun je niet wettelijk definiëren. 'Vermoedens' hoeven geen enkele aanleiding te hebben behalve een onderbuikgevoel.
Natuurlijk is het niet minder erg, maar wel minder onverwacht. Dit soort dingen komen toch vaker voor onder laaggeschoolde paupers...quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik gok dat een telefoontap een minder zwaar middel is dan een huiszoeking en dat daar dus andere regels voor gelden (als schijnt er in NL verschrikkelijk veel illegaal getapt te worden).quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:28 schreef Mercer het volgende:
[..]
Maar op basis van vermoedens is ook die telefoontap gezet. Dan kan je dus op diezelfde basis een bezoekje brengen met een speurhond. Ik zou dat niet zo raar vinden. Maar ongetwijfeld zullen er mensen zijn die daar anders over denken.
Hoe zie je dat voor je dan? Neukpolitie, verplichte abortus bij een iq van <80?quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:28 schreef Emi22 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet minder erg, maar wel minder onverwacht. Dit soort dingen komen toch vaker voor onder laaggeschoolde paupers...
We stellen overal eisen aan, maar niet aan ouderschap. Niet dat ik dat per se een goed idee zou vinden, maar hoeveel ellende zou voorkomen kunnen worden als er daarvoor ook gekeken werd naar de geschiktheid en verantwoordelijkheid van kandidaten?
quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je dan? Neukpolitie, verplichte abortus bij een iq van <80?
quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:28 schreef Emi22 het volgende:
[..]
...Niet dat ik dat per se een goed idee zou vinden...
arbortus is beetje laat niet?quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je dan? Neukpolitie, verplichte abortus bij een iq van <80?
Ja goed. Er bestaan natuurlijk ook wel hulpverleningsinstanties als jeugdzorg die in een uiterst geval tot uit huis plaatsing van kind kunnen overgaan bij slecht ouderschap. Al is het helemaal nog niet bekend of dit gezin in beeld was bij hen.quote:
Kom eens met wat voorbeelden en bewijzen van deze bewering?quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:28 schreef Emi22 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet minder erg, maar wel minder onverwacht. Dit soort dingen komen toch vaker voor onder laaggeschoolde paupers...
Ik zou liever grondrechten toekennen aan toekomstige kinderen, let op, niet aan een foetus, maar een toekomstige blik op zijn leven. Een minimale levensstandaard bijvoorbeeld, zonder dergelijke garantie kan letterlijk alles en iedereen een ongelimiteerd aantal kinderen nemen, waarna zij bijna gebonden zijn bovengenoemde gedrag te herhalen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja goed. Er bestaan natuurlijk ook wel hulpverleningsinstanties als jeugdzorg die in een uiterst geval tot uit huis plaatsing van kind kunnen overgaan bij slecht ouderschap. Al is het helemaal nog niet bekend of dit gezin in beeld was bij hen.
Dit soort dingen zijn gelukkig nog altijd incidenten.
Lijkt op een soort van sociaal-Darwinisme idd....quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kom eens met wat voorbeelden en bewijzen van deze bewering?
Al is het &^*&^het kind van weetikveelwie, wat maakt de afkomst nou uit?
Omdat ze Jennefer heet is het wel oké dat ze vermoord werd
Rustig vrouwmens..quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
nee abortus/arbortus , kies maar.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Er omheen vouwen in met een golf bedoel je?
Lees je het stuk dat je quote wel?quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dit zijn toch ook laaggeschoolde paupers. Zo aan de ex van haar zus te zien. Sowieso die zus alleen al. Maar ik heb vast weer vooroordelen nu.quote:
Ja, een uiterst nobel, vaag en onuitvoerbaar idee.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:44 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik zou liever grondrechten toekennen aan toekomstige kinderen, let op, niet aan een foetus, maar een toekomstige blik op zijn leven. Een minimale levensstandaard bijvoorbeeld, zonder dergelijke garantie kan letterlijk alles en iedereen een ongelimiteerd aantal kinderen nemen, waarna zij bijna gebonden zijn bovengenoemde gedrag te herhalen.
Ja. En zo was die moordenaar van Milly Boele een politieagent.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:55 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Dit zijn toch ook laaggeschoolde paupers. Zo aan de ex van haar zus te zien. Sowieso die zus alleen al. Maar ik heb vast weer vooroordelen nu.
Ja, maar waarom vermeld je dat?quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja. En zo was die moordenaar van Milly Boele een politieagent.
dat het vermoeden nog wel eens wordt gewekt dat dit soort dingen alleen maar gebeuren bij tokkies en laaggeschoolden.quote:
Nee, maar als je je kind Jennefer noemt, dan vraag je er wel om, wat mij betreft.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:01 schreef Caland het volgende:
[..]
dat het vermoeden nog wel eens wordt gewekt dat dit soort dingen alleen maar gebeuren bij tokkies en laaggeschoolden.
Dat zijn dan de kortzichtige mensen die dat denken. Alhoewel ik wel denk dat het vaker bij tokkies en laaggeschoolden voorkomt.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:01 schreef Caland het volgende:
[..]
dat het vermoeden nog wel eens wordt gewekt dat dit soort dingen alleen maar gebeuren bij tokkies en laaggeschoolden.
quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, maar als je je kind Jennefer noemt, dan vraag je er wel om, wat mij betreft.
Surveillant ja, MBO 2 niveau ofzo....quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja. En zo was die moordenaar van Milly Boele een politieagent.
Waar om?quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, maar als je je kind Jennefer noemt, dan vraag je er wel om, wat mij betreft.
Omdat hier wordt gedaan alsof het redelijk logisch is dat je in zo'n milieu verdoemd bent tot een bestaan tussen criminelen. Net als dat eindeloze gezeik over dr naam dat ze geen Jennifer maar Jennefer heet, echt dat je er uberhaupt langer dan 2 seconden bij nadenkt, alsof het de schuld is van haar naam of naamgevers.quote:
Omdat Jennifer al een proletennaam is, en Jennefer daar de overtreffende trap van.quote:
Ja. Maar waar vraag je dan om was mijn vraag. Lezen graag.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat Jennifer al een proletennaam is, en Jennefer daar de overtreffende trap van.
quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat Jennifer al een proletennaam is, en Jennefer daar de overtreffende trap van.
Namen zoals Giovanni, Shaqueniala (jeweetwel) enzovoort zijn proletennamen. Jouw reactie getuigt van nooit buitenkomen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit inderdaad.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:11 schreef Isabeau het volgende:
Er is een kind vermoord en het enige waar mensen over kunnen praten is de naam die haar ouders haar hebben gegeven.
Al was het een volwassen vrouw van 50, slaat gewoon nergens op zulke reacties.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:11 schreef Isabeau het volgende:
Er is een kind vermoord en het enige waar mensen over kunnen praten is de naam die haar ouders haar hebben gegeven.
Spang je niet, in het echte leven tref je zoveel gekken alleen in een inrichting bij elkaar. Fok! is geen afspiegeling van de samenleving blijkt steeds maar weer.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:13 schreef Deisyy het volgende:
Wat een misselijkmakende reacties hier zeg, alsof haar naam en het gezin waarin Jennefer opgroeide het minder erg maken dat het meisje is vermoord.
Dit dus. Alleen jammer (gezien de foto van de verdachte) dat hij eruit ziet alsof hij inderdaad in staat is om iemands leven te ontnemen. Notabene de vader van de kinderen van haar zus!quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:13 schreef Deisyy het volgende:
Wat een misselijkmakende reacties hier zeg, alsof haar naam en het gezin waarin Jennefer opgroeide het minder erg maken dat het meisje is vermoord.
Hoezo? Milly Boele was alleen thuis en deed open.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Deze zaak doet in de verte denken aan de zaak des Milly Boeles.²
Ik kan er inderdaad woest om worden. respectloze idioten die geen greintje empathie hebben. Walgelijk, echt walgelijk.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:11 schreef Isabeau het volgende:
Nee.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:20 schreef Phantomesse het volgende:
Ik ben eigenlijk min of meer van mening dat je gps dingetjes moet kunnen injecteren bij kinderen, voor dit soort zaken en dat de gegevens opgeslagen worden en je er alleen bij kunt indien je kind vermist is.
Beetje nonchalant ook. Van die zooi. Als ze binnen 1/2 uur niet blijkt aangekomen te zijn gaat er toch wel wat rinkelen voor een alert?quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:20 schreef Phantomesse het volgende:
Ze nemen het vaak ook te nauw, dit soort situaties. Dan denken ze van Ooooh, is weggelopen, duikt wel weer op. Na 2 dagen gaan ze pas nadenken van Ehmmm, goh... misschien is er iets aan de hand?
Heb me net wel ff aangemeld bij Amber Altert, goed iets wel. Ik ben eigenlijk min of meer van mening dat je gps dingetjes moet kunnen injecteren bij kinderen, voor dit soort zaken en dat de gegevens opgeslagen worden en je er alleen bij kunt indien je kind vermist is. Dus niet om te checken waar je kinderen zijn als ze buiten spelen, dat is weer een beetje ziek.
Tsja, waar ligt de grens. Ik snap dat na dit soort gebeurtenissen de drang om alles 100% te kunnen controleren altijd heel groot is maar het is simpelweg onmogelijk en onwenselijk.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:20 schreef Phantomesse het volgende:
Ze nemen het vaak ook te nauw, dit soort situaties. Dan denken ze van Ooooh, is weggelopen, duikt wel weer op. Na 2 dagen gaan ze pas nadenken van Ehmmm, goh... misschien is er iets aan de hand?
Heb me net wel ff aangemeld bij Amber Altert, goed iets wel. Ik ben eigenlijk min of meer van mening dat je gps dingetjes moet kunnen injecteren bij kinderen, voor dit soort zaken en dat de gegevens opgeslagen worden en je er alleen bij kunt indien je kind vermist is. Dus niet om te checken waar je kinderen zijn als ze buiten spelen, dat is weer een beetje ziek.
Jawelquote:
Jong meisje vermoord.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:19 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hoezo? Milly Boele was alleen thuis en deed open.
Jennefer loopt weg naar haar vader maar blijkt niet aan te komen.
Wat is de relatie ervan?
Ze denken vaak 'Ah, is 10 jaar. Begint te puberen, opstandig, hormonen, is ergens bij een vriendin of hangt ergens in een speeltuin rond of in een boom waar ze in klimt (ikzelf ging altijd in een hele hoge boom zitten als ik weg wou van huis vroeger en daar bleef ik dan ook wel een paar uur) terwijl ze intussen keihard misbruikt en vermoord wordenquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:22 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Beetje nonchalant ook. Van die zooi. Als ze binnen 1/2 uur niet blijkt aangekomen te zijn gaat er toch wel wat rinkelen voor een alert?
Geef het kind een iPhone, die is via gps tot op de meter nauwkeurig op te sporen via internet.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:20 schreef Phantomesse het volgende:
Ja, Dat is ook zo maar verdere gelijkenissen zijn er niet. Behalve dat Rotterdam en Dordrecht dichtbij elkaar liggenquote:
In sommige gevallen heb je geluk dat er een mobieltje is bij sommige kinderen van 10/11 jaarquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:26 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Ze denken vaak 'Ah, is 10 jaar. Begint te puberen, opstandig, hormonen, is ergens bij een vriendin of hangt ergens in een speeltuin rond of in een boom waar ze in klimt (ikzelf ging altijd in een hele hoge boom zitten als ik weg wou van huis vroeger en daar bleef ik dan ook wel een paar uur) terwijl ze intussen keihard misbruikt en vermoord worden
In zo'n 99% van de gevallen is dit gelukkig achteraf een juiste gedachte geweestquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:26 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Ze denken vaak 'Ah, is 10 jaar. Begint te puberen, opstandig, hormonen, is ergens bij een vriendin of hangt ergens in een speeltuin rond of in een boom waar ze in klimt (ikzelf ging altijd in een hele hoge boom zitten als ik weg wou van huis vroeger en daar bleef ik dan ook wel een paar uur) terwijl ze intussen keihard misbruikt en vermoord worden
Beiden vertrouwden hun moordenaar omdat ze hem kenden.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:27 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ja, Dat is ook zo maar verdere gelijkenissen zijn er niet. Behalve dat Rotterdam en Dordrecht dichtbij elkaar liggen
Ja, net alsof die niet afgepakt wordtquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:26 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Geef het kind een iPhone, die is via gps tot op de meter nauwkeurig op te sporen via internet.
Dit niet snappenquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
'waarschijnlijk?'
je weet toch wel of het haar was of niet
Zit wat in.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:29 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Beiden vertrouwden hun moordenaar omdat ze hem kenden.
Dat is nogal een overeenkomst denk ik
Makkelijke slachtoffers.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:29 schreef Ajacied422 het volgende:
eigenlijk valt het me op dat bij wurgingen/verkrachtingen/moorden veel kinderen het slachtoffer zijn
En de pakkans is 100% Vooral omdat de media hier zo bovenop zit, kan de politie geen flater slaan in dit soort zaken.quote:
En zo denkt gelukkig 99,9% van Nederland hieroverquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:31 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Maar het motief van een moordenaar snap ik juist niet bij kinderen
In veel gevallen wel ja. Meestal in gebroken gezinnen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:33 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb zelf het idee dat de meeste omgebrachte kinderen door een bekende zijn omgebracht.
Door een van hun ouders bijvoorbeeld
Goede vraagstelling inderdaad.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:31 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Maar het motief van een moordenaar snap ik juist niet bij kinderen
Kan je ook prima onderbouwen met cijfers hoor. In meer dan driekwart van de gevallen is het een bekende/familielid.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:33 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb zelf het idee dat de meeste omgebrachte kinderen door een bekende zijn omgebracht.
Door een van hun ouders bijvoorbeeld
Sowieso komen 75% van de moorden voort in de relationele sfeer. Vrijwel niemand wordt vermoord door volstrekt onbekende.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Kan je ook prima onderbouwen met cijfers hoor. In meer dan driekwart van de gevallen is het een bekende/familielid.
Zo, wist ik niet eens. Ernstig eigenlijk. Ik heb een klein nichtje van vier waar ik verliefd op ben. Hoe je dat over je hart kan verkrijgen alleen al, ik kan het niet begrijpen. Jammer dat het niet te voorkomen is.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Kan je ook prima onderbouwen met cijfers hoor. In meer dan driekwart van de gevallen is het een bekende/familielid.
Die zaak van Marianne Vaatstra is zo facepalm waardig.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:37 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Sowieso komen 75% van de moorden voort in de relationele sfeer. Vrijwel niemand wordt vermoord door volstrekt onbekende.
Ik hoop dat dit sarcasme of een vorm van humor is.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:38 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Zo, wist ik niet eens. Ernstig eigenlijk. Ik heb een klein nichtje van vier waar ik verliefd op ben. Hoe je dat over je hart kan verkrijgen alleen al, ik kan het niet begrijpen. Jammer dat het niet te voorkomen is.
Ik denk gewoon een beetje ongelukkig uitgelegdquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:43 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit sarcasme of een vorm van humor is.
Hehehe, nee niet op die manier, ik heb het weer eens verkeerd verwoord.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:43 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit sarcasme of een vorm van humor is.
Of:quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:24 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
JawelNatuurlijk wordt het eruit gehaald enzo door slimme criminelen, maar je weet dan wel waar ze geweest is en dat kan leiden tot aanwijzingen. Ze zullen iig makkelijker terug gevonden worden, er lopen nog zat onopgeloste zaken met nog steeds vermissende kinderen.
Iets, wat ik als vader van 2 kinderen, nooit zal begrijpen...quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:45 schreef Caland het volgende:
Ja, dat denk ik ook
Het zijn trouwens bijna altijd de ouder(s) die de dader zijn in Nederland.
OF, zoals er al stond; de gegevens zijn voor niemand toegankelijk tenzij vermissingquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Of:
Men weet precies waar het kind is dat je van plan bent te ontvoeren..
Populistische prietpraat.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:52 schreef Mercer het volgende:
Weer zo'n debiel die de komende 20 jaar in een dure gevangenis/ inrichting gepamperd zal worden.
Dat is onmogelijk. Dat weet jij ook.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:48 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
OF, zoals er al stond; de gegevens zijn voor niemand toegankelijk tenzij vermissing
Ja, knap lullig. Die missen nu een paar dagen omzetquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk. Dat weet jij ook.
Ik zah trouwens naast zn huis een coffeeshop, iemand zin om het beest wakker te maken?
Ik doelde meer op:quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, knap lullig. Die missen nu een paar dagen omzet
Inderdaad ontzettend belangrijk als je net ontdekt dat je zusje vermoord is.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:07 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
"Anthony is het geweest is in zijn huis gevonden me kids hebben alles gezien", aldus de zus op Facebook.
Zet je dit op Facebook he, komop noume kids
![]()
'3 mensen vinden dit leuk'quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:11 schreef Papabear het volgende:
[..]
Inderdaad ontzettend belangrijk als je net ontdekt dat je zusje vermoord is.
Iemand met "Bam" als onderschrift is best sneu , maar gooi er wat meer info in. Dit slaat nergens op. Onderbouwing of geef reactiequote:Op maandag 10 oktober 2011 19:48 schreef Jojoortje het volgende:
Moet nu denken aan mijn stageschool jaren terug.
Toen was er een kind uit mijn stageklas vermoord. Moet er elke keer aan terugdenken als ik zulk nieuws hoor...
Waar slaat jouw reactie op?quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:17 schreef Soury het volgende:
[..]
Iemand met "Bam" als onderschrift is best sneu , maar gooi er wat meer info in. Dit slaat nergens op. Onderbouwing of geef reactie
Als op doe es lezenquote:
Dat verklaard ook waarom haar naam zo fuckup is geschreven. Zou me niks verbazen dat het gewoon afspraak is geweest om nieuw kind wel een goede naam te geven.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:07 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
"Anthony is het geweest is in zijn huis gevonden me kids hebben alles gezien", aldus de zus op Facebook.
Zet je dit op Facebook he, komop noume kids
![]()
Verklaardquote:Op maandag 10 oktober 2011 20:37 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Dat verklaard ook waarom haar naam zo fuckup is geschreven. Zou me niks verbazen dat het gewoon afspraak is geweest om nieuw kind wel een goede naam te geven.
Nog zo'n trut, vraag dan wat de bedoeling is van die post daar snap ik echt geen zak van.quote:
Verkeerde dag van de maand ditdat.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:41 schreef Emi22 het volgende:
[..]
Maar waarom val je haar aan op een ervaring uit haar eigen omgeving?
Welke wat hoe enz.? Ik ga er verder niet op in. Lijkt me duidelijk . Losse flodders zijn hier niet op zijn plaatsquote:Op maandag 10 oktober 2011 20:41 schreef Emi22 het volgende:
[..]
Maar waarom val je haar aan op een ervaring uit haar eigen omgeving?
Geef het door aan je ouders, misschien kunnen ze er nu 1 met ziel proberen te krijgenquote:Op maandag 10 oktober 2011 20:37 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Dat verklaard ook waarom haar naam zo fuckup is geschreven. Zou me niks verbazen dat het gewoon afspraak is geweest om nieuw kind wel een goede naam te geven.
Het Nederlands van die zus is inderdaad niet al te best (het jouwe trouwens ook niet) en het zou natuurlijk zomaar kunnen dat Jennefer zo genoemd omdat haar ouders haar naam net even anders wilden, ze is niet het enige meisje die zo heet.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:37 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Haar zusje had het over dat ze haar hadden proberen te pingen. Dus blijkbaar had ze een BB...quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:29 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Ja, net alsof die niet afgepakt wordtJe gps moet ook maar toevallig aan staan en wat moet een kind van tien nou met een iPhone?
Nee, het is me niet duidelijk. Iemand vertelt over hoe dit soort gebeurtenissen haar herinneren aan iets dat ze heeft meegemaakt, en jij komt met dit:quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:45 schreef Soury het volgende:
[..]
Welke wat hoe enz.? Ik ga er verder niet op in. Lijkt me duidelijk . Losse flodders zijn hier niet op zijn plaats
Waar de fuck slaat dat op?quote:Iemand met "Bam" als onderschrift is best sneu , maar gooi er wat meer info in. Dit slaat nergens op. Onderbouwing of geef reactie
Ik hoef het niet te onderbouwen voor jouw nieuwsgierigheid.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:17 schreef Soury het volgende:
[..]
Iemand met "Bam" als onderschrift is best sneu , maar gooi er wat meer info in. Dit slaat nergens op. Onderbouwing of geef reactie
Bronquote:Rotterdam - Het stoffelijk overschot dat van zondag op maandag is gevonden in de zaak van de vermiste Jennefer uit Rotterdam is Jennefer. Dat heeft de politie maandagavond gezegd.
De politie kan op dit moment nog niet zeggen hoe het meisje om het leven is gekomen. Ook niet of er andere kinderen in de woning waren toen de 10-jarige stierf.
De politie heeft kort na het aantreffen van het meisje de 26-jarige ex-man van de zus van Jennefer aangehouden in zijn woning aan de Boergoensestraat. Het gaat om de bewoner van het huis waar Jennefer voor het laatst is gezien.
De man is aangehouden op verdenking van onttrekking aan het bevoegd gezag en is in verzekering gesteld.
De politie onderzoekt wat zich precies in de woning heeft afgespeeld. De ouders van de vermiste Jennefer zijn geïnformeerd over het aantreffen van het lichaam en krijgen professionele hulp.
Jennefer wordt sinds zaterdagavond vermist. Na een onenigheid zou ze zijn vertrokken naar het huis van haar vader. Daar is zij echter nooit aangekomen. De politie is direct na de melding van de vermissing een groot onderzoek gestart. Hierbij zijn onder andere sms-berichten verstuurd via Burgernet en is een Amber Alert uitgestuurd. Het Amber Alert is inmiddels ingetrokken.
Dit snap ik nou nooitquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:47 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Iets, wat ik als vader van 2 kinderen, nooit zal begrijpen...
Ik heb ook een tyfeshekel aan de moeder van mijn kinderen, maar gelukkig heb ik nog zoiets als commen sense
Dat is best een heftige ervaring en ik snap dat je daar dan aan terugdenkt. Mijn jeugdvriendin is ook vermoord. Ze was mijn vriendinnetje in het lager onderwijs en het middelbaar. Daarna verwaterde het wat zonder ruzie of zo..., zij ging in een kraakpand wonen...en ik ben nou ja...anders. Ze was vijfentwintig toen het gebeurde. Zal het mijn leven lang nooit vergeten en telkens als ik mensen van vroeger zie of iets hoor wat me eraan doet denken, voel ik nog steeds fysieke pijn vanbinnen...quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:48 schreef Jojoortje het volgende:
Moet nu denken aan mijn stageschool jaren terug.
Toen was er een kind uit mijn stageklas vermoord. Moet er elke keer aan terugdenken als ik zulk nieuws hoor...
puur voor de eer / wraak , liefde en haat ligt maar een heel klein stukje van elkaar afquote:Op maandag 10 oktober 2011 21:01 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Dit snap ik nou nooit. Je vond die vrouw kennelijk leuk genoeg om kinderen mee te maken, hoe kan dat dan zo omslaan in een tyfushekel?
Wat voor achterlijke muts haalt dit soort idioten de familie binnen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:08 schreef De_Nuance het volgende:
Waar komen al die zieke geesten vandaan die kleine meisjes doden zeg.
Die mogelijkheid is natuurlijk ook nog open. Er hoeft geen sprake van een moord te zijn bij een overleden meisje.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:08 schreef _The_General_ het volgende:
Maar het kan dus nog steeds zo zijn dat het kind van de trap is gevallen?
bronquote:’Ze is vast bij een vriendinnetje…’
Nabestaanden van het omgebrachte meisje Jennefer van Oostende (10) zijn woedend. Volgens de familie trad de Rotterdamse politie het eerste etmaal nauwelijks op. „Jennefer raakte zaterdagmiddag om zes uur vermist. We deden ’s avonds aangifte, maar werden niet serieus genomen. Ze logeert vast bij een vriendinnetje en komt wel weer boven water, zei de politie. Ook toen we ’s avonds laat belden dat ze nog steeds vermist was, verweet de politie ons dat we de zaak overdreven. Nota bene bij een kind van tien jaar”, aldus Jennefers oudste zus Sandra.
In het onderzoek naar de moord op het meisje Jennefer lijkt de politie een reeks fouten te hebben gemaakt, zegt de familie.
Anthony K. (26), die gisterochtend werd aangehouden voor de moord, heeft het kind volgens de nabestaanden misbruikt. Jennefers lichaam werd gisteren levenloos aangetroffen in de woning van de voormalige zwager van het slachtoffertje, aan de Boergoensestraat in Rotterdam.
„De politie heeft ons laten weten dat hij haar heeft verkracht. Hoe Jennefer is omgebracht weten wij nog niet”, vertelt Sylvia, de tante van het meisje.
Volgens de politie is de vermissing van het meisje zaterdagavond echter grootschalig opgepakt. Niet alleen politiemensen, maar ook buurtbewoners, taxichauffeurs en medewerkers in het openbaar vervoer werd gevraagd uit te kijken naar het meisje. De huiszoeking in de woning, zondagavond, vond plaats naar aanleiding van telefoontaps.
bronquote:Jennefer vertrouwde moordenaar
Een doerak, een spring-in-’t-veld en niet op haar mondje gevallen. De 10-jarige Jennefer van Oostende stond haar mannetje, maar tegenover het geweld van de 26-jarige Anthony K. was ze niet opgewassen.
In het bijzijn van haar neefje en nichtje blies het Rotterdamse meisje, dat net als haar familie niet bekend was bij jeugdzorg, waarschijnlijk zaterdagavond al haar laatste adem uit. Om het leven gebracht door de ex-vriend van haar zus, een man waar ze vaker naartoe ging om te spelen en die ze blind vertrouwde.
Voor haar bezorgde ouders en familieleden kwam zo een triest einde aan een zoektocht, waarbij de hele buurt in Rotterdam-Zuid had meegeholpen. Politiemensen kwamen maandagmorgen vertellen dat er in het huis een stoffelijk overschot was aangetroffen van een klein meisje, vermoedelijk ging het om Jennefer. Het meisje was waarschijnlijk helemaal nooit vertrokken uit de woning van haar ex-zwager. Pas laat in de avond werd duidelijk dat het lichaampje inderdaad van het meisje was dat sinds zaterdagavond vermist was.
Witte tent
In de benedenwoning aan de Boergoensestraat en op het lichaampje werd gisteren de hele dag onderzoek verricht door de politie. Voor de deur was een witte tent neergezet. Buurtbewoners keken, vaak zwijgend, toe hoe rechercheurs in witte pakken in en uit liepen en hoe agenten in uniform ervoor zorgden dat niemand achter de afzetting kwam.
Voor de familie duurt het lang, veel te lang. Zij zijn na twee emotionele dagen aan het einde van hun krachten. De hoop ebde naarmate de uren verstreken langzaam weg.
Toen de rechercheurs op de stoep stonden, konden ze in eerste instantie niet bevatten dat de ex-zwager, die opgenomen was geweest in het gezin, hun dit had aangedaan. Maar na alle onzekere uren vielen de puzzelstukjes plots op hun plek.
Zoekacties
Het was vrienden al opgevallen dat K. niet had meegeholpen met de uitgebreide zoekacties. „Hij heeft wel een poster op ’t raam geplakt, de smeerlap”, zegt een vrouw die bevriend is met de familie. Ook voor het huis aan de lantaarnpalen hangen afbeeldingen van het toen nog vermiste meisje. Voorbijgangers schudden hun hoofden.
De boosheid, maar ook de ontzetting was groot. „Waarom? Dat is eigenlijk de vraag waar iedereen antwoord op wil”, vertelt een emotionele vriendin van de familie, die in het weekeinde nog mee heeft gezocht. „Hij zou haar na een ruzie hebben vermoord. Natuurlijk halen kinderen wel eens het bloed onder je nagels vandaan, maar het komt toch niet in je hoofd op om een kind te vermoorden?”
Zij heeft het idee dat hij mogelijk tot zijn daad is gekomen onder invloed van drank en drugs. „Ik zou het anders ook niet kunnen verklaren.”
Vaag en stil
Anthony K. woonde, aldus buurtbewoners, nog niet zo lang in de benedenwoning. Ze zijn niet positief over de donkere jongen en omschrijven hem als ’vaag’ en ’stil’. Veel mensen snappen dan ook niet goed dat Jennefer zonder toezicht bij hem was. „Maar haar neefje en nichtje waren daar ook, dus blijkbaar hadden ze niet het idee dat hij haar iets zou kunnen aandoen. Achteraf is natuurlijk altijd makkelijk praten”, verzucht één van hen.
Jennefer was het nakomertje in een gezin van vier. De benjamin was, aldus vrienden van de familie, echt het oogappeltje van het gezin. „Ze werd op handen gedragen.” Haar oudere zus omschrijft het meisje als ’ondeugend en een doerak’, maar ook als ’vrolijk’ en ’een prinsesje’.
Ook op haar school was ze geliefd. Het verdrietige bericht kwam daar hard aan. „De kinderen reageerden geschokt, verdrietig en bang”, aldus directeur Hans van Wenum van de school voor christelijk speciaal basisonderwijs De Koppeling.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die mogelijkheid is natuurlijk ook nog open. Er hoeft geen sprake van een moord te zijn bij een overleden meisje.
Ik pleitte eerder in dit topic al voor een media-adviseur in dit soort gevallen...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:43 schreef Isegrim het volgende:
Niet zo verstandig van die ouders om alles wat de politie ze vertelt meteen aan de media te vertellen...
Nu is de hamvraag: Waarom zij wel, en zijn kinderen niet?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:30 schreef CartWOman het volgende:
Dus ook misbruikt.![]()
![]()
Mogelijk in aanwezigheid van een neef en nichtje, ik kan er niet bij.
Nou zijn de diverse media ook vrij grof en bellen ze gewoon bij je aan, en kennelijk geven sommige mensen dan ook antwoord, maar wat mij betreft mogen ze in zulke situaties idd wel iemand bij zo'n gezin zetten die de deur opendoet en de telefoon beantwoordt, zodat ze tegen zichzelf beschermd worden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:46 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik pleitte eerder in dit topic al voor een media-adviseur in dit soort gevallen...Geen overbodige luxe lijkt me.
Het zijn geloof ik niet de ouders, maar de oudere zus en buurtbewoners.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:43 schreef Isegrim het volgende:
Niet zo verstandig van die ouders om alles wat de politie ze vertelt meteen aan de media te vertellen...
En zeker niet overzien wat de gevolgen zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:05 schreef Leandra het volgende:
Neemt niet weg dat ze gewoon grof zijn en aanbellen, ik kan me voorstellen dat mensen te verbijsterd zijn om die meneer met z'n camera niet te woord te staan.
Waarom ? Omdat jullie het niet goedkeuren ?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:07 schreef lezzer het volgende:
[..]
En zeker niet overzien wat de gevolgen zijn.
Zo'n facebook account van die zus. Dat had natuurlijk meteen gecontroleerd moeten worden en helemaal dicht gezet o.i.d.
Klopt, het vervelende is alleen dat ze zich al vanaf het begin niet serieus genomen voelen door de politie, dus als die nu gaan zeggen wat ze niet moeten doen dan komt dat niet zo aan, ik denk dat je in zulke gevallen een relatief onafhankelijk orgaan als slachtofferhulp nodig hebt, en desnoods de eerste zoveel dagen iemand in huis, als een soort kraamzorg maar dan helaas andersom.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:07 schreef lezzer het volgende:
[..]
En zeker niet overzien wat de gevolgen zijn.
Zo'n facebook account van die zus. Dat had natuurlijk meteen gecontroleerd moeten worden en helemaal dicht gezet o.i.d.
Als de dader al veroordeeld is door het publiek dan wil de rechter dat nogal eens als reden zien de straf niet maximaal te maken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:11 schreef N.icka het volgende:
[..]
Waarom ? Omdat jullie het niet goedkeuren ?
Seksueel misbruik; hij voelde zich blijkbaar tot haar aangetrokken, lekker makkelijk bij een meisje met het verstandelijk vermogen van een kind van vier, om daar je macht op te botvieren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:50 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Nu is de hamvraag: Waarom zij wel, en zijn kinderen niet?
Hoe kom je er bij dat ze het verstandelijk niveau van een vierjarige had?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:18 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Seksueel misbruik; hij voelde zich blijkbaar tot haar aangetrokken, lekker makkelijk bij een meisje met het verstandelijk vermogen van een kind van vier, om daar je macht op te botvieren.
Is dat zo ? wie zegt dat ?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de dader al veroordeeld is door het publiek dan wil de rechter dat nogal eens als reden zien de straf niet maximaal te maken.
Als de zus van het slachtoffer haar ex al al dader aanwijst dan zou dat wel eens een negatief effect op de rechtsgang kunnen hebben, rechters vinden dat zij het hoogste recht tot veroordelen hebben en hebben een gruwelijke afkeer van de publieke schandpaal.
http://www.telegraaf.nl/b(...)killer__.html?p=24,1quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat ze het verstandelijk niveau van een vierjarige had?
Ervaring uit diverse rechtszaken en uitspraken.quote:
In het opsporingsbericht stond ook dat ze naïef en goed van vertrouwen was.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:24 schreef CartWOman het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)killer__.html?p=24,1
Ik dacht dat het ook voorkwam in de tekst die Mylene postte maar blijkbaar niet.
En ze volgde speciaal onderwijs.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
In het opsporingsbericht stond ook dat ze naïef en goed van vertrouwen was.
Ja, ik las inderdaad dat ze speciaal onderwijs volgde. Maar dan hoef je nog niet een lager IQ te hebben. Maar als de familie zegt dat ze als een vierjarige functioneert, zal dat wel zo zijn.quote:
Nee, maar je zit er ook niet voor niksquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, ik las inderdaad dat ze speciaal onderwijs volgde.
Nogmaals; speciaal onderwijs betekent niet dat een kind dan een laag IQ heeft. Leerproblemen kunnen ook komen door andere aandoeningen, bv door ADHD of autisme, terwijl het IQ wel normaal is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:35 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee, maar je zit er ook niet voor niks
Ikspeculeer ook maar wat, maar 'ongeremd' kan zeer zeker van toepassing zijn. ( zie handicap)quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:41 schreef Leandra het volgende:
Beetje vreemde combinatie "niet op haar mondje gevallen" en "het denkvermogen van een vierjarige"...
True, maar ik lees het meer als "bijdehand" en een 10-jarige met het denkvermogen van een 4-jarige zal natuurlijk voor een buitenstaander nooit bijdehand overkomen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ikspeculeer ook maar wat, maar 'ongeremd' kan zeer zeker van toepassing zijn. ( zie handicap)
En dat kan vertaald worden als niet op haar mondje gevallen.
Ah, je was er bij?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:47 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat ik het echt verschrikkelijk vind wat er gebeurd is. Maar ik kan me er wel aan ergeren dat er altijd op zo'n manier over zo'n meisje gesproken moet worden.
Een doerak, een spring-in-'t-veld. Nee, we kunnen allemaal zien waar dit meisje is opgegroeid, met welke mensen in haar directe omgeving. Ze hadden ruzie omdat zij haar bioscoopkaartjes niet kreeg. In die ruzie was ze geen "doerakje toch!", maar een aggresief persoon die "Kanker toch op kankerlijer sterf geef me godverdomme die kankerkaartjes" - want zo zíjn die 10-jarige kids in Rotterdam nou eenmaal tegenwoordig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |