abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102909853
Het erge is eigenlijk dat families die dit overkomt meteen aan het begin van het proces een soort van media-adviseur moeten krijgen.
Triest, maar misschien wel waar.
pi_102909925
Waarom moet de krant qua niveau mijlenver boven het publiek zweven?
Als de media hier niet over bericht dan had dit topic al vol gestaan met links naar hyves, facebook, foto's, info van vrienden, etc. Wel opvallend dat dat nu niet gebeurd. Zegt naar mijn idee al genoeg.
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:56:02 #78
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_102909932
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:52 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Sowieso, wat als blijkt dat hij het niet is.
Dan plaatsen ze een rectificatie en wordt dàt weer breed uitgemeten in de media. Win-win voor De Telegraaf.
pi_102909983
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zie dat hier (gelukkig) discussie over is, want dan kan ik m'n ei ook kwijt...

[ afbeelding ]

Ik vind dit tenenkrommend, op meerdere manieren. Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het storend dat er op de homepage van een krant joekels van taalfouten staan. Ik vind ook dat dergelijk nieuws anders moet worden gebracht. Het nieuws is dat het lichaam van Jennefer is gevonden, NIET dat haar zus daarover een bericht stuurt.

Verder moeten mensen als deze zus een beetje tegen zichzelf in bescherming worden genomen. De media zouden enige afstand in acht moeten nemen. ALS ze al citeren wat de zus op Facebook schrijft, doe dat dan beschrijvend: De zus van Jennefer meldt op Facebook het overlijden van haar zusje, of zoiets.
Je kan lullen wat je wilt, maar het werkt wel. Dat men hier over praat zegt genoeg.
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:00:16 #80
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_102910042
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Je kan lullen wat je wilt, maar het werkt wel. Dat men hier over praat zegt genoeg.
Dat heeft meer te maken met het gruwelijke nieuwsbericht dan met de wanstaltige vorm die het AD eraan gegeven heeft.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_102910160
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:42 schreef Toefjes het volgende:
Een bericht over een beschuldiging op facebook. Tot het niet bevestigd is is dit het. Niks meer, niks minder. Nederland bereikt een triest niveau
Een beschuldiging? Waar heb jij het over in godesnaam?

En al die moraalridders hier, als je het AD & Telegraaf zo vreselijk vind. Kijk er dan niet naar!
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:06:14 #82
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_102910203
quote:
13s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Blijkbaar heeft de Telegraaf nog niet zoveel geleerd van de vliegramp in Tripoli. Al moet ik zeggen dat de FP van Fok! het nieuws ook klakkeloos overneemt.
Dat was ook zo naar idd... een van redenen voor mij om met mijn kop van die sites weg te blijven.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_102910259
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dat is nou net het erge, dat het werkt. Zo gauw media dit maatschappelijk acceptabel vinden, vervagen bepaalde normen. Je kunt van je lezerspubliek niet verwachten dat ze dan nog wel normen hebben.

Kijk ook naar de Telegraaf, die op een walgelijke manier berichtte over de 9-jarige Ruben, die als enige de vliegramp bij Tripoli overleefde, waarbij zijn complete gezin omkwam. En kijk ook naar de dubieuze praktijken van verslaggever Martijn Koolhoven (inmiddels ontslagen, dat wel) die een fotograaf compleet de vernieling in schreef met onjuiste berichtgeving; alles om een bevriende zakenrelatie te paaien, die een conflict had met de betreffende fotograaf.

Het punt is: de Telegraaf is nog steeds de grootste krant van Nederland. Mensen die dergelijke praktijken onacceptabel vinden, zeggen hun abonnement op en boycotten zo'n krant. Wie dat niet doet, stemt toe. Wie zwijgt, stemt toe.

En in dit soort misstanden zwijgt Nederland massaal. We vinden het kennelijk al normaal dat de media over dit soort gevoelige zaken op zo'n sensatiebeluste manier bericht. Ik vind het verwerpelijk en ik vind dat de media zich anders moeten opstellen. Ik wijs nogmaals op het bericht van RTL Nieuws; zo kan het wél, vind ik.
pi_102910322
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is nou net het erge, dat het werkt. Zo gauw media dit maatschappelijk acceptabel vinden, vervagen bepaalde normen. Je kunt van je lezerspubliek niet verwachten dat ze dan nog wel normen hebben.

Kijk ook naar de Telegraaf, die op een walgelijke manier berichtte over de 9-jarige Ruben, die als enige de vliegramp bij Tripoli overleefde, waarbij zijn complete gezin omkwam. En kijk ook naar de dubieuze praktijken van verslaggever Martijn Koolhoven (inmiddels ontslagen, dat wel) die een fotograaf compleet de vernieling in schreef met onjuiste berichtgeving; alles om een bevriende zakenrelatie te paaien, die een conflict had met de betreffende fotograaf.

Het punt is: de Telegraaf is nog steeds de grootste krant van Nederland. Mensen die dergelijke praktijken onacceptabel vinden, zeggen hun abonnement op en boycotten zo'n krant. Wie dat niet doet, stemt toe. Wie zwijgt, stemt toe.

En in dit soort misstanden zwijgt Nederland massaal. We vinden het kennelijk al normaal dat de media over dit soort gevoelige zaken op zo'n sensatiebeluste manier bericht. Ik vind het verwerpelijk en ik vind dat de media zich anders moeten opstellen. Ik wijs nogmaals op het bericht van RTL Nieuws; zo kan het wél, vind ik.
Ook al een TR gemacht? Want de foto van verdachte staat in dit topic zelfs zonder balk of iets.
pi_102910398
@Elfleterig
Dat is jouw mening. Heel veel mensen in Nederland denken daar anders over. Die moeten zich allemaal aan gaan passen aan jouw moraal? Doe even normaal zeg! :{w
Lees die krant gewoon niet. En dit topic heeft volgens mij niet als onderwerp "de Telegraaf"!!
pi_102910568
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:10 schreef Godtje het volgende:
Ook al een TR gemacht? Want de foto van verdachte staat in dit topic zelfs zonder balk of iets.
Dat mensen op internet rondzoeken en foto's plaatsen, wil niet zeggen dat de media het daarom ook maar moeten doen. Ik neem aan dat de mods wel toezien op wat er in dit topic voorbij komt.

quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:13 schreef Mercer het volgende:
@Elfleterig
Dat is jouw mening. Heel veel mensen in Nederland denken daar anders over. Die moeten zich allemaal aan gaan passen aan jouw moraal? Doe even normaal zeg! :{w
Lees die krant gewoon niet. En dit topic heeft volgens mij niet als onderwerp "de Telegraaf"!!
Dat heel veel mensen er anders over denken, is mij bekend. In mijn optiek zou de media een voorbeeldfunctie moeten hebben, maar normvervaging neemt hand over hand toe. De premier werd laatst zelfs al aangesproken met de woorden "doe even normaal"...

Het ging me trouwens niet om de Telegraaf, maar om dubieuze berichtgeving in de media. Ik haalde de Telegraaf aan als voorbeeld van een krant die regelmatig over de schreef gaat, maar wat zonder consequenties blijft.

Verder heb je wel gelijk dat de discussie eigenlijk niet in dit topic thuishoort. Dit zou puur over de moord op Jennefer moeten gaan.
pi_102911169
quote:
99s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:47 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Zou je dat bij iedere vermissing meteen moeten doen

Nee, maar bij een kind wel eerder dan bij een volwassene.
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:56:53 #88
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_102911519
Me zu$$ie is dood :( :'( current mood: sad.

43 mensen vinden dit leuk
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:00:11 #89
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_102911610
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Het is echt verschrikkelijk, en ik weet dat iedereen op zijn of haar eigen manier rouwt, maar mijn maag draait hier nog eens extra van rond.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_102911839
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Geert,.....kom er maar in!
pi_102911890
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:08 schreef zeeeend het volgende:
Geert,.....kom er maar in!
Geert kan dit niks bommen, het gaat immers over noch moslims noch Henk noch Ingrid noch Israël.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:26:12 #92
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_102912379
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:03 schreef Anno2012 het volgende:
Mijn zusje is vermoord, ow, dan ga ik even naar Facebook, want dat is natuurlijk belangrijk ....

100x :')
En dan niet per ongeluk op 'vind ik leuk' drukken.
pi_102912794
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:00 schreef mazaru het volgende:
Het is echt verschrikkelijk, en ik weet dat iedereen op zijn of haar eigen manier rouwt, maar mijn maag draait hier nog eens extra van rond.
Maar ja, dat meissie is 13 ofzo? Die weet ws echt niet beter...
pi_102912830
quote:
Meerdere kinderen in huis verdachte

Dat heeft een woordvoerster van de politie gezegd.

Wie ze waren en wat ze daar deden wordt nog uitgezocht, meldde de woordvoerster. Ook is niet bekend om hoeveel kinderen het gaat.

De politie verricht maandag sporenonderzoek in de woning van de verdachte wegens de vondst van een lijk. Hoogstwaarschijnlijk gaat het om de vermiste Jennefer.
http://www.nu.nl/binnenla(...)-huis-verdachte.html
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:41:11 #95
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_102912871
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:38 schreef Modus het volgende:

[..]

Maar ja, dat meissie is 13 ofzo? Die weet ws echt niet beter...
Die is volgens mij wel ouder dan 13 hoor.
Ze heeft kinderen, een zoon van 5 en een dochter van 3, en die dader zou haar ex-man zijn.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_102913135
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:41 schreef mazaru het volgende:

[..]

Die is volgens mij wel ouder dan 13 hoor.
Ze heeft kinderen, een zoon van 5 en een dochter van 3, en die dader zou haar ex-man zijn.
26 Is dat mens.

Arm meisje...

En waarom waren haar kinderen er bij? Was ze er zelf ook bij? Ik vind het nogal wat, dat geblér op Facebook. Hopelijk wordt zij ook gehoord.
pi_102913326
Vanmorgen op de radio zei een woordvoerster van de politie dat het om de ex van de zus van de moeder van Jennefer zou gaan.
Overigens, die hele moeder heb ik nog niet in beeld gezien. Mis ik iets?
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:18:50 #98
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_102914070
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:54 schreef lezzer het volgende:
Vanmorgen op de radio zei een woordvoerster van de politie dat het om de ex van de zus van de moeder van Jennefer zou gaan.
Overigens, die hele moeder heb ik nog niet in beeld gezien. Mis ik iets?
Ik dacht dat het de ex van de zus van Jennifer was? Dus niet de zus van de moeder?

Maargoed, misschien is de moeder van Jennefer niet zo mediageil als Jennefer's zus...
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_102915282
Zijn kids zijn ook haar kids. Die waren dus bij hem blijkbaar, samen met de zus van Sandra, Jennefer. Wat een familie... als het niet zo triest was zou je er om kunnen lachen. Dan nog zou je er niet om kunnen lachen. :|W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')