Zie ook mijn edit, in deze zaak heeft de AmberAlert niet bijgedragen aan de uitkomst. Voor mij sowieso de vraag of het had geholpen had de AmberAlert wél 'op tijd' afgegeven geworden.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:22 schreef yvonne het volgende:
In 2 gevallen had er dus wél eerder een alert moeten uitgaan.
2 gevallen, 2x te laat, 2 dode meisjes.
Ik denk niet dat dat het punt van discussie is. Eerder: als een Amber Alert had kunnen helpen, dan waren ze er sowieso te laat mee...quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:25 schreef mazaru het volgende:
Hoe had een Amber Alert dit kind kunnen redden?
Tja.... teveel onbekende factoren als je het mij vraagt. Je zou kunnen zeggen dat ze sneller een inval hadden moeten doen.quote:- Jennefer zou het laatst gezien zijn in de woning van de 26-jarige ex-vriend van haar zus aan de Boergoensestraat in Rotterdam-Zuid. De man verklaart aan de politie dat het meisje om 18.30 uur zijn woning heeft verlaten na onenigheid over een bioscoopbezoek. Zij zou vertrokken zijn naar haar vader. Daar kwam zij echter nooit aan.
- Na de melding van vermissing zaterdagavond stelt de politie een groot rechercheteam in. Ook stuurt de politie een sms-alert uit en vraagt taxichauffeurs en medewerkers van het openbaar vervoer naar haar uit te kijken. In de buurt worden flyers uitgedeeld over de vermissing.
- Op zondagmiddag brengt de recherche een bezoek aan de 26-jarige ex-vriend die later verdachte wordt. Op dat moment heeft de politie echter nog onvoldoende aanwijzingen en aanknopingspunten om hem te kunnen aanhouden of huiszoeking bij hem te doen.
- De politie stuurt zondag rond 22.00 uur een Amber Alert uit om landelijk aandacht te vragen voor de vermissing van het meisje.
- Naar aanleiding van afgeluisterde telefoongesprekken doet de politie zondagavond alsnog een inval in de woning. De 26-jarige man wordt gearresteerd en de politie vindt later ook het lichaam van een jong meisje.
Ik denk niet, het kind was bij een voor haar bekend "veilig" persoon. Althans daar ga ik van uit.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:25 schreef mazaru het volgende:
Hoe had een Amber Alert dit kind kunnen redden?
Neuh, denk dat het net als in Milly's geval al te laat was.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Zie ook mijn edit, in deze zaak heeft de AmberAlert niet bijgedragen aan de uitkomst. Voor mij sowieso de vraag of het had geholpen had de AmberAlert wél 'op tijd' afgegeven geworden.
tja, de mensen die de dader geloofden 'wisten' niet op voorhand dat iemand de dader was...quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:36 schreef yvonne het volgende:
Wel vreemd toch, in 2 gevallen meisjes weg, in 2 gevallen word de dader gewoon geloofd.
Ja, maar ik vind het minstens net zo vreemd dat mensen lijken te denken dat een vroeger Amber Alert de uitkomst minder triest had kunnen maken.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:36 schreef yvonne het volgende:
Neuh, denk dat het net als in Milly's geval al te laat was.
Wel vreemd toch, in 2 gevallen meisjes weg, in 2 gevallen word de dader gewoon geloofd.
Dommen zijn eerder geneigd naar criminaliteit.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Is het dan minder erg? Ik volg je niet.
Dat meisje uit Groesbeek. Maar is niet helemaal duidelijk of dat door het AA kwam.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Achteraf is het makkelijk de koe in de kont te kijken. Wat is eigenlijk de succesrate van Amber Alerts in NL? Is er ooit wel een kind teruggevonden dankzij een AA?
Tsja, als je vermoedens hebt, die zijn er niet voor niks, waarom dan geen huiszoeking?quote:- Op zondagmiddag brengt de recherche een bezoek aan de 26-jarige ex-vriend die later verdachte wordt. Op dat moment heeft de politie echter nog onvoldoende aanwijzingen en aanknopingspunten om hem te kunnen aanhouden of huiszoeking bij hem te doen.
Gewoon burgerrechten schenden op grond van.. erm.. nou.. we willen gewoon onderzoekenquote:Op maandag 10 oktober 2011 18:07 schreef beequeen het volgende:
[..]
Tsja, als je vermoedens hebt, die zijn er niet voor niks, waarom dan geen huiszoeking?
Typisch red tape gedrag. Maar wrs was ze toen al dood.
Walchelijke vent.
Als agent op hun vermoeden het werk gaan verrichten dan hebben we over een tijdje echt grote problemenquote:Op maandag 10 oktober 2011 18:07 schreef beequeen het volgende:
[..]
Tsja, als je vermoedens hebt, die zijn er niet voor niks, waarom dan geen huiszoeking?
Walchelijke vent.
Ja, laten we een wet invoeren die stelt dat de politie alles mag op basis van vermoedens. Goed plan.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:07 schreef beequeen het volgende:
[..]
Walchelijke vent.
Dus dit!quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:18 schreef Mercer het volgende:
Mwah in zo'n geval als dit, als het om kinderen gaat. Dan vind ik dat de politie wel wat meer macht zou mogen hebben. Wat wordt je nou slechter van een onterechte huiszoeking op basis van een verontrustende vermissing? En dan is een rigoureuze huiszoeking wellicht een beetje veel van het goede, maar even rondkijken zou van mij wel wat eerder mogen in dit soort gevallen.
Da's een heel gevaarlijk pad, wat je nu bewandelt. We hebben zorgvuldigheidsregels die in acht genomen moeten worden en dat is maar goed ook.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:18 schreef Mercer het volgende:
Mwah in zo'n geval als dit, als het om kinderen gaat. Dan vind ik dat de politie wel wat meer macht zou mogen hebben. Wat wordt je nou slechter van een onterechte huiszoeking op basis van een verontrustende vermissing? En dan is een rigoureuze huiszoeking wellicht een beetje veel van het goede, maar even rondkijken zou van mij wel wat eerder mogen in dit soort gevallen. Wat is daar nou erg aan?
quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:56 schreef Mercer het volgende:
Zijn kids zijn ook haar kids. Die waren dus bij hem blijkbaar, samen met de zus van Sandra, Jennefer. Wat een familie... als het niet zo triest was zou je er om kunnen lachen. Dan nog zou je er niet om kunnen lachen.![]()
Dus alleen als het om kinderen gaat?quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:18 schreef Mercer het volgende:
Mwah in zo'n geval als dit, als het om kinderen gaat. Dan vind ik dat de politie wel wat meer macht zou mogen hebben. Wat wordt je nou slechter van een onterechte huiszoeking op basis van een verontrustende vermissing? En dan is een rigoureuze huiszoeking wellicht een beetje veel van het goede, maar even rondkijken zou van mij wel wat eerder mogen in dit soort gevallen. Wat is daar nou erg aan?
Daar ben ik het niet mee eens. Je kan dat heel goed begrenzen tot alleen zeer verontrustende vermissings-gevallen. En dan zie ik niet in wat daar gevaarlijk aan is qua privacy-beperking.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Da's een heel gevaarlijk pad, wat je nu bewandelt. We hebben zorgvuldigheidsregels die in acht genomen moeten worden en dat is maar goed ook.
quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus alleen als het om kinderen gaat?
'Vermoedens' kun je niet wettelijk definiëren. 'Vermoedens' hoeven geen enkele aanleiding te hebben behalve een onderbuikgevoel.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:23 schreef Mercer het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Je kan dat heel goed begrenzen tot alleen zeer verontrustende vermissings-gevallen. En dan zie ik niet in wat daar gevaarlijk aan is qua privacy-beperking.
Maar op basis van vermoedens is ook die telefoontap gezet. Dan kan je dus op diezelfde basis een bezoekje brengen met een speurhond. Ik zou dat niet zo raar vinden. Maar ongetwijfeld zullen er mensen zijn die daar anders over denken.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
'Vermoedens' kun je niet wettelijk definiëren. 'Vermoedens' hoeven geen enkele aanleiding te hebben behalve een onderbuikgevoel.
Natuurlijk is het niet minder erg, maar wel minder onverwacht. Dit soort dingen komen toch vaker voor onder laaggeschoolde paupers...quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Is het dan minder erg? Ik volg je niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |