abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102920950
quote:
4s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:22 schreef yvonne het volgende:
In 2 gevallen had er dus wél eerder een alert moeten uitgaan.
2 gevallen, 2x te laat, 2 dode meisjes.
Zie ook mijn edit, in deze zaak heeft de AmberAlert niet bijgedragen aan de uitkomst. Voor mij sowieso de vraag of het had geholpen had de AmberAlert wél 'op tijd' afgegeven geworden.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:25:23 #127
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_102920971
Hoe had een Amber Alert dit kind kunnen redden?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2011 @ 17:32:53 #128
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_102921270
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:25 schreef mazaru het volgende:
Ik denk niet dat dat het punt van discussie is. Eerder: als een Amber Alert had kunnen helpen, dan waren ze er sowieso te laat mee...

Naar wat ik begrijp moet een vermissing aan een aantal strikte eisen voldoen vooraleer ze een Amber Alert de wereld insturen.

Ik vraag me dan af of die eisen niet te hoog zijn waardoor zo'n AA vertraagd wordt...? Amber Alert werkt ook alleen maar als ze er idd niet te lang mee wachten. Maar als ze de eisen verlagen worden er misschien te vaak nodeloze AA's de wereld ingestuurd waardoor het systeem minder accuraat zou worden... Wat denken jullie?
Are you fokking to me?
pi_102921282
quote:
- Jennefer zou het laatst gezien zijn in de woning van de 26-jarige ex-vriend van haar zus aan de Boergoensestraat in Rotterdam-Zuid. De man verklaart aan de politie dat het meisje om 18.30 uur zijn woning heeft verlaten na onenigheid over een bioscoopbezoek. Zij zou vertrokken zijn naar haar vader. Daar kwam zij echter nooit aan.

- Na de melding van vermissing zaterdagavond stelt de politie een groot rechercheteam in. Ook stuurt de politie een sms-alert uit en vraagt taxichauffeurs en medewerkers van het openbaar vervoer naar haar uit te kijken. In de buurt worden flyers uitgedeeld over de vermissing.

- Op zondagmiddag brengt de recherche een bezoek aan de 26-jarige ex-vriend die later verdachte wordt. Op dat moment heeft de politie echter nog onvoldoende aanwijzingen en aanknopingspunten om hem te kunnen aanhouden of huiszoeking bij hem te doen.

- De politie stuurt zondag rond 22.00 uur een Amber Alert uit om landelijk aandacht te vragen voor de vermissing van het meisje.

- Naar aanleiding van afgeluisterde telefoongesprekken doet de politie zondagavond alsnog een inval in de woning. De 26-jarige man wordt gearresteerd en de politie vindt later ook het lichaam van een jong meisje.
Tja.... teveel onbekende factoren als je het mij vraagt. Je zou kunnen zeggen dat ze sneller een inval hadden moeten doen.
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:34:29 #130
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_102921333
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:25 schreef mazaru het volgende:
Ik denk niet, het kind was bij een voor haar bekend "veilig" persoon. Althans daar ga ik van uit.

Hooguit iemand in de straat had haar daar naar binnen kunnen zien gaan en dan had die persoon het Amberalert ter ore of onder ogen moeten komen.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:35:12 #131
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_102921359
100% veiligheid bestaat niet
Paardelul !!!
  Admin maandag 10 oktober 2011 @ 17:36:17 #132
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102921416
quote:
11s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Zie ook mijn edit, in deze zaak heeft de AmberAlert niet bijgedragen aan de uitkomst. Voor mij sowieso de vraag of het had geholpen had de AmberAlert wél 'op tijd' afgegeven geworden.
Neuh, denk dat het net als in Milly's geval al te laat was.
Wel vreemd toch, in 2 gevallen meisjes weg, in 2 gevallen word de dader gewoon geloofd.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_102921662
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:36 schreef yvonne het volgende:

Wel vreemd toch, in 2 gevallen meisjes weg, in 2 gevallen word de dader gewoon geloofd.
tja, de mensen die de dader geloofden 'wisten' niet op voorhand dat iemand de dader was...
achteraf is dat altijd makkelijker vast te stellen, maar dat wil niet zeggen dat mensen die diezelfde achteraf-kennis niet hadden fout zouden zitten...

ik heb weinig vertrouwen in de werkzaamheid van dat amber alert...
én de procedure is sowieso al per definitie praktisch onwerkbaar... het 'bureau Vermistte Kinderen' beslist of deze afgegeven worden en deze krijgen ook eigenlijk juist nooit gevallen te horen binnen de eerste 24 uur, omdat dan verschrikkelijk moeilijk vast te stellen is of een bepaald geval urgentie heeft óf het om een boze weggelopen puber gaat...

Zo mogelijk nog erger is het effect van het "Mediale Theater" dat zulke grootschalige alerts uitlokken, inclusief een mijns inziens uist eerder schadelijk obsesie met het publiceren van zovel mogelijk persoonlijke privégegevens over de betrokkenen...
Op het moment dat dat alert afgegeven is lijkt het nuttig, maar je merkt ook dat de media als het geval zich ontwikkeld makkelijk doorgaan en ofwel persoonlijke gegevens van familieleden en/of verdachten gaan posten die in snelle vart opgeduikelt kunnen worden en via internet al snel circuleren..

of er worden direkt familieleden benadert door hgewiekste journalisten die beschuldigingen gaan uitlokken of informatie die een erg nieuwsgierig publiek gaarg leest maar eigenlijk niet in de landelijke media 'uitgespeeld' hoeft te worden:

een imho goed artikel over de nadelige kanten van Amber Alert stond in de Boston Globe in 2008, nog voor de invoering in Nederland:
met als titel: "Abducted!
The Amber Alert system is more effective as theater than as a way to protect children"

http://www.boston.com/bos(...)2008/07/20/abducted/
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_102921680
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:36 schreef yvonne het volgende:

Neuh, denk dat het net als in Milly's geval al te laat was.
Ja, maar ik vind het minstens net zo vreemd dat mensen lijken te denken dat een vroeger Amber Alert de uitkomst minder triest had kunnen maken.

Als ik dan lees op de FP dat de oprichter van Amber Alert NL pleit voor het eerder inschakelen van zijn organisatie bij vermissingen omdat hij zogenaamd experts in dienst heeft en de politie niet, dan vraag ik me de motieven van die man af, ik denk dan "geld".

Oh, en wat RM-rf typt. :').
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:43:52 #135
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102921701
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:53 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Is het dan minder erg? Ik volg je niet.
Dommen zijn eerder geneigd naar criminaliteit.
pi_102922410
quote:
11s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Achteraf is het makkelijk de koe in de kont te kijken. Wat is eigenlijk de succesrate van Amber Alerts in NL? Is er ooit wel een kind teruggevonden dankzij een AA?
Dat meisje uit Groesbeek. Maar is niet helemaal duidelijk of dat door het AA kwam.

Ben ook wel benieuwd naar alle AA's sinds de invoering en de uitkomst daarvan. Heb ook het gevoel dat zoiets niet gaat werken. Als je het na een paar uur al doet, hebben we misschien wel elke dag een AA, als je het te laat doet dan is de kans groot dat het al te laat is.

In de gevallen van Milly en Jennefer zal het vroeg afgeven van een AA sowieso al te laat zijn geweest. Die waren al overleden voordat ze als vermist zijn opgegeven.
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2011 @ 18:07:05 #137
135305 beequeen
Lost.
pi_102922528
quote:
- Op zondagmiddag brengt de recherche een bezoek aan de 26-jarige ex-vriend die later verdachte wordt. Op dat moment heeft de politie echter nog onvoldoende aanwijzingen en aanknopingspunten om hem te kunnen aanhouden of huiszoeking bij hem te doen.
Tsja, als je vermoedens hebt, die zijn er niet voor niks, waarom dan geen huiszoeking?
Typisch red tape gedrag. Maar wrs was ze toen al dood.
Walchelijke vent. :r
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  maandag 10 oktober 2011 @ 18:09:32 #138
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102922605
quote:
18s.gif Op maandag 10 oktober 2011 18:07 schreef beequeen het volgende:

[..]

Tsja, als je vermoedens hebt, die zijn er niet voor niks, waarom dan geen huiszoeking?
Gewoon burgerrechten schenden op grond van.. erm.. nou.. we willen gewoon onderzoeken :Y ?!
pi_102922662
quote:

[..]

Als agent op hun vermoeden het werk gaan verrichten dan hebben we over een tijdje echt grote problemen :P
pi_102922690
quote:

[..]

Ja, laten we een wet invoeren die stelt dat de politie alles mag op basis van vermoedens. Goed plan. ^O^ Daar wordt de samenleving zonder meer een stuk veiliger van.
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2011 @ 18:18:14 #141
135305 beequeen
Lost.
pi_102922932
Dat meiske werd daar voor het laatst gezien. Waarom geen huiszoeking? Schiet mij maar lek. :')
Direct daarop wordt wel zijn telefoon afgetapt.
― Mark Twain
pi_102922954
Mwah in zo'n geval als dit, als het om kinderen gaat. Dan vind ik dat de politie wel wat meer macht zou mogen hebben. Wat wordt je nou slechter van een onterechte huiszoeking op basis van een verontrustende vermissing? En dan is een rigoureuze huiszoeking wellicht een beetje veel van het goede, maar even rondkijken zou van mij wel wat eerder mogen in dit soort gevallen. Wat is daar nou erg aan?
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2011 @ 18:19:45 #143
135305 beequeen
Lost.
pi_102922988
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 18:18 schreef Mercer het volgende:
Mwah in zo'n geval als dit, als het om kinderen gaat. Dan vind ik dat de politie wel wat meer macht zou mogen hebben. Wat wordt je nou slechter van een onterechte huiszoeking op basis van een verontrustende vermissing? En dan is een rigoureuze huiszoeking wellicht een beetje veel van het goede, maar even rondkijken zou van mij wel wat eerder mogen in dit soort gevallen.
Dus dit!
― Mark Twain
pi_102923018
quote:
Mwah in zo'n geval als dit, als het om kinderen gaat. Dan vind ik dat de politie wel wat meer macht zou mogen hebben. Wat wordt je nou slechter van een onterechte huiszoeking op basis van een verontrustende vermissing? En dan is een rigoureuze huiszoeking wellicht een beetje veel van het goede, maar even rondkijken zou van mij wel wat eerder mogen in dit soort gevallen. Wat is daar nou erg aan?
Da's een heel gevaarlijk pad, wat je nu bewandelt. We hebben zorgvuldigheidsregels die in acht genomen moeten worden en dat is maar goed ook.
pi_102923055
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:56 schreef Mercer het volgende:
Zijn kids zijn ook haar kids. Die waren dus bij hem blijkbaar, samen met de zus van Sandra, Jennefer. Wat een familie... als het niet zo triest was zou je er om kunnen lachen. Dan nog zou je er niet om kunnen lachen. :|W
:r . Waarom mogen zulke aso's nog steeds kinderen krijgen.
  maandag 10 oktober 2011 @ 18:21:15 #146
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_102923056
quote:
Dus alleen als het om kinderen gaat? :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_102923130
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 18:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Da's een heel gevaarlijk pad, wat je nu bewandelt. We hebben zorgvuldigheidsregels die in acht genomen moeten worden en dat is maar goed ook.
Daar ben ik het niet mee eens. Je kan dat heel goed begrenzen tot alleen zeer verontrustende vermissings-gevallen. En dan zie ik niet in wat daar gevaarlijk aan is qua privacy-beperking.
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2011 18:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus alleen als het om kinderen gaat? :')
:') Nouja je snapt wat ik bedoel, ik heb dat als voorbeeld genomen.
pi_102923165
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 18:23 schreef Mercer het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Je kan dat heel goed begrenzen tot alleen zeer verontrustende vermissings-gevallen. En dan zie ik niet in wat daar gevaarlijk aan is qua privacy-beperking.
'Vermoedens' kun je niet wettelijk definiëren. 'Vermoedens' hoeven geen enkele aanleiding te hebben behalve een onderbuikgevoel.
pi_102923319
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 18:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
'Vermoedens' kun je niet wettelijk definiëren. 'Vermoedens' hoeven geen enkele aanleiding te hebben behalve een onderbuikgevoel.
Maar op basis van vermoedens is ook die telefoontap gezet. Dan kan je dus op diezelfde basis een bezoekje brengen met een speurhond. Ik zou dat niet zo raar vinden. Maar ongetwijfeld zullen er mensen zijn die daar anders over denken.
pi_102923351
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:53 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Is het dan minder erg? Ik volg je niet.
Natuurlijk is het niet minder erg, maar wel minder onverwacht. Dit soort dingen komen toch vaker voor onder laaggeschoolde paupers...

We stellen overal eisen aan, maar niet aan ouderschap. Niet dat ik dat per se een goed idee zou vinden, maar hoeveel ellende zou voorkomen kunnen worden als er daarvoor ook gekeken werd naar de geschiktheid en verantwoordelijkheid van kandidaten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')