abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102841552
Bodenterreinstudio's in de Stad Groningen #6!

Woningcorporatie Nijestee heeft 345 woonstudios neergezet op het Bodenterrein.
Deze studios zijn bedoeld voor jongeren tot 26 jaar en bestaan uit volledig zelfstandige wooneenheden van 28m2.

Het terrein bestaat uit 5 blokken van elk 69 units, waarvan elk blok een unieke afbeelding van op de voorzijde heeft.

Foto's van de modelstudio.

Enkele linkjes:
Bouwtekening
Info over de huur
vanderwiel
Foto's van tijdens de bouw 1 (januari)
Foto's van tijdens de bouw 2 (april)

Blok 1
Erwindeen
RTS91

Blok 2
Apogist
Sieglinde
linda-88
loecje
Vrydemalaan

Blok 3
Janett
toenie
Mrjolyn_

Blok 4
Dery1990
Perzikvrucht
Jesp

Blok 5
pi_102841584
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:48 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

Haha, je kunt inderdaad niet bij mij veel mensen naar binnen gluren :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:04 schreef -Maku- het volgende:
Ghehe, dat hoeft ook niet per se eigenlijk :P Maar gewoon, het ziet er allemaal wat opener uit. In plaats van zo'n gesloten blok. Enne Neontiger, doet je verwarming het dan wel??
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:26 schreef loecje het volgende:
ik doe de luiken ook vooral dicht om de warmte. dat scheelt echt heel veel en in de zomer is het dan nog licht genoeg. tegen inkijk is het ook wel prettig.
maar nu is het idd net iets te donker met de luiken dicht. voor de warmte doet het nu ook weinig dus bij mij zijn de luiken nu open. voel me wel wat meer bekeken. zeker als er telkens mensen over de tegels voor het raam langs lopen.
misschien toch maar eens bloempotten ofzo op die tegels zetten.
pi_102843230
Alweer een nieuw deel. *O*

Er komt bij mij trouwens wel weer warme lucht uit. Moet zeggen dat een radiator wel beter en sneller verwarmt dan deze blaasunit, maar goed.
pi_102843636
als de verwarming goed werkt, dan is de kamer echt sneller warm met hete lucht.
ik heb 1x de verwarming aangehad en het voelt direct lekker warm aan. dat idee heb ik met een radiator niet.
pi_102843700
Die van mij doet het nog steeds niet, meh. Overdag is dat nog niet zo erg, maar ik moet vaak heel vroeg op en dan is het echt ijskoud :P
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
You gave me thiss, your fire becomes a kiss.
pi_102845747
sochtends vroeg je verwarming aandoen?
gewoon snel opstaan en wegwezen ;)
pi_102872144
gewoon een tijdklok in je meterkast pluggen, ding gaat toch automatisch aan als er stroom opkomt
uurtje voordat je wakker wordt aan laten gaan
en klaros
pi_102873861
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 13:28 schreef pringlesoriginal het volgende:
gewoon een tijdklok in je meterkast pluggen, ding gaat toch automatisch aan als er stroom opkomt
uurtje voordat je wakker wordt aan laten gaan
en klaros
Dan moet er we eerst warme lucht uitkomen in plaats van koude lucht he ;-)
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
pi_102874423
o ja, eerste stap vergeten..
1. verhuis naar Blok A
2. sluit tijdklok aan

enjoy!
pi_102874955
ik denk dat ik wakker ben zodra die verwarming aanklikt dat ding blaast recht op mn bed.
kou is voor mij alleen maar rede om heel snel aan te kleden en de deur uit te gaan. effectief dus ;)

maar bij thuiskomst een warme kamer zou wel lekker zijn.
pi_102881385
Verdorie waar zijn jullie allemaal :(, ik krijg een potje peentjes en erwtjes niet open en niemand doet de deur open :( ik heb honger :'(
pi_102881550
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:55 schreef Sieglinde het volgende:
Verdorie waar zijn jullie allemaal :(, ik krijg een potje peentjes en erwtjes niet open en niemand doet de deur open :( ik heb honger :'(
Glazen potje? Zijkant van een blikopener gebruiken om het deksel een stukje te lichten en zo de onderdruk te verbreken.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_102881844
Gelukt! Dankje :D
pi_102886601
ik zal de volgende keer thuis zijn. heb alle pottenopen hulpmiddeltjes in huis ;)
pi_102894713
Haha ok handig voor de volgende keer :) mijn eigen beste idee was het potje onder de hete kraan houden, toen brandde ik mn hand :( ik ben verloren zonder mn buren :P
pi_102897006
pottenwippers :Y O-)
pi_102898121
Woah er is gewoon een speciaal gereedschap voor ontworpen? Haha :P maar waarschijnlijk had iemand anders hem wel gewoon los kunnen draaien maar ik had gisteren mn pols bezeerd en er zit een soort glassplinter ofzo in mn duim dus ik kon niet goed kracht zetten ;(
Ik ben een beetje een kneus soms :P
pi_102898386

Gewoon zo'n ding kopen, dat haakje linksboven kun je gebruiken om deksels te wippen. :P Nooit meer moeilijk doen met deksels die alleen naar grof geweld luisteren.
pi_102898938
Oh he zo'n ding heb ik ook! Dus daar is dat haakje voor :o Ik heb uiteindelijk gewoon een schaar gebruikt, werkt ook wel goed op zich :P
pi_102900105
nadeel van dat haakje is dat het niet op alle deksels past. jampot ofzo niet.
pi_102900264
Wat zijn jullie voor slappe happen? :P
pi_102900540
quote:
10s.gif Op zondag 9 oktober 2011 23:20 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Wat zijn jullie voor slappe happen? :P
RSI, dan krijg je dat :P
pi_102915769
Ik woon nog steeds gewoon in blok 2 trouwens, zou mooi zijn als dat ns in het lijstje komt :P

Oh, en slecht nieuws qwa geluid, een dezer dagen heb ik ook n contrabas in huis, dat gaat overdag zo nu en dan enigzins geluid opleveren O-)
pi_102916113
ik kan de tekst niet meer aanpassen.
er missen nog meer mensen dus hier een nieuw lijstje dan kan een mod deze erin zetten

Blok 1
Erwindeen
RTS91

Blok 2
Apogist
Sieglinde
linda-88
loecje
Vrydemalaan

Blok 3
Janett
toenie
Mrjolyn_

Blok 4
Dery1990
Perzikvrucht
Jesp

Blok 5
pi_102936288
Blok 5 hierzo. :)
pi_102942680
Ik ook blok 5.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 02:53:08 #27
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_102943671
Zijn jullie nou serieus te lui om jezelf even in het lijstje te zetten wat Loecje net post en moet zij dit voor jullie gaan doen? Hoe moeilijk is het om het lijstje te kopieeren en je eigen naam even onder het goede blok te zetten?
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_102946752
Omdat je het zo lief vraagt. -O-

Blok 1
Erwindeen
RTS91

Blok 2
Apogist
Sieglinde
linda-88
loecje
Vrydemalaan

Blok 3
Janett
toenie
Mrjolyn_

Blok 4
Dery1990
Perzikvrucht
Jesp

Blok 5
Mr.Blonde89
Mr.Jorn.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:50:55 #29
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_102950549
Aaaah het kan dus toch wel, wat goed!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_102988847
Volgens mij bouwen ze daar bij het fietspad nog meer van die kleinere containers. Of nouja.. Bouwen, kant en klaar:p het staat er best lelijk zo dicht op t fietspad.
pi_102990938
welk fietspad?
pi_102991247
Vroeg ik me ook af, ik zie niks gebeuren? En wat zijn ze nu allemaal in de stoep aan het leggen?

Trouwens nog een budgettip voor als je een pot niet makkelijk openkrijgt, gebruik een ballon (of iets anders van rubber) tussen je hand en de deksel. Biedt genoeg weerstand om alles makkelijk open te krijgen. ^O^

en ik sta ook nog niet op 't lijstje!

Blok 1
Erwindeen
RTS91

Blok 2
Apogist
Sieglinde
linda-88
loecje
Vrydemalaan

Blok 3
Janett
toenie
Mrjolyn_

Blok 4
Dery1990
Perzikvrucht
Jesp
AnneGB

Blok 5
Mr.Blonde89
Mr.Jorn.
pi_102991862
Volgens mij heeft dat met het stroomnetwerk te maken. Ze hebben tussen blok C en blok D een verdeelkast geplaatst volgens mij. Dat is waar de kabels ook naar toe gaan.
:: Toenie ::
pi_103003470
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 11:09 schreef loecje het volgende:
welk fietspad?
Ik bedoel daar bij dat fietspad dat naar de Ebbinge loopt, waar die kleinere containers staan achteraf in een hoekje. Daar worden nu nog meer van die dingen neergezet.
pi_103003511
Ze zijn apart opgestapeld, maar zo te zien is het een kantorencomplex wat ze er neer zetten. Je kunt er een beetje naar binnen kijken (vanaf het fietspad) en het zijn typische kantoordeuren wat ik er zie.
pi_103004609
Ik meen ergens gelezen te hebben dat daar een kinderopvang in komt.

Ah gevonden: http://www.sksgkinderopva(...)--SKSG-Picasso-.html

[ Bericht 59% gewijzigd door Sieglinde op 12-10-2011 17:58:13 ]
pi_103006445
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 17:15 schreef toenie het volgende:
Ze zijn apart opgestapeld, maar zo te zien is het een kantorencomplex wat ze er neer zetten. Je kunt er een beetje naar binnen kijken (vanaf het fietspad) en het zijn typische kantoordeuren wat ik er zie.
Ze lijken precies hetzelfde als die containers die daar achterin verstopt staan :P

quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 17:44 schreef Sieglinde het volgende:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat daar een kinderopvang in komt.

Ah gevonden: http://www.sksgkinderopva(...)--SKSG-Picasso-.html

Oja, inderdaad. Wel een rare constructie haha.
pi_103009926
Ze bedenken wel van alles met containers
pi_103015275
k heb ergens een hele plattegrond met wat daar allemaal komt.
zal morgen eens zoeken.

komt iets van een atelier (dat wat er nu al staat) en bamboe iets en een restaurant ofzo.
allemaal tijdelijk dus containers zijn wel makkelijk.
pi_103021700
quote:
10s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:55 schreef toenie het volgende:
Ze bedenken wel van alles met containers
je kan ook alles met containers.
pi_103073023
Blok 1
Erwindeen
RTS91

Blok 2
Apogist
Sieglinde
linda-88
loecje
Vrydemalaan

Blok 3
Janett
toenie
Mrjolyn_

Blok 4
Dery1990
Perzikvrucht
Jesp
AnneGB

Blok 5
Mr.Blonde89
Mr.Jorn.
Ebb
pi_103133604
Vanaf volgende week hoor ik in het lijstje

Blok 1
Erwindeen
RTS91

Blok 2
Apogist
Sieglinde
linda-88
loecje
Vrydemalaan
LotteV

Blok 3
Janett
toenie
Mrjolyn_

Blok 4
Dery1990
Perzikvrucht
Jesp
AnneGB

Blok 5
Mr.Blonde89
Mr.Jorn.
Ebb
pi_103370259
Iemand al iets gehoord over de geluidstest? Die was toch eind september, begin oktober? Het is nu bijna eind oktober :)
pi_103370663
ben ik ook wel benieuwt naar, krijg al vaker gebonk aan mn muur omdat ik muziek luister :(
pi_103371042
zet je muziek dan ook gewoon wat zachter.
mijn buren horen mijn muziek niet (zeggen ze) en ik heb toch ook altijd muziek of soms tv aanstaan.
pi_103372284
als er geklopt word zet ik het ook zachter, ben niet zo'n grote eikel dat ik het dan nog harder zet :P maar zo hard staat de muziek niet eens, het is gewoon érg gehorig. (en de muziek die ik luister, is vrij stevig O-) )
pi_103375131
Vorige week zaterdagnacht was het wel heel erg. Tot half 2 's nachts keihard gebonk van muziek. Maarja raad maar eens waar het muziek vandaan komt, als het niet de buren zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door LN17 op 21-10-2011 15:33:19 ]
pi_103375350
ik vind op de muur bonzen ook niet helemaal de manier om te laten weten dat de muziek zachter moet. loop er dan gewoon even heen...
pi_103380889
Ik hoor ook wel eens gebons op mn plafond van mn olifant bovenburen als ik een muziekje op heb, maar daarom ga ik niet mn muziek zachter zetten. Ik weet ook niet of het wel tegen mij is gericht, misschien moet ik maar als subtiele hint een trampoline cadeau geven.

Ik knalde ook een keer per ongeluk met mn stofzuiger tegen de muur aan, gelijk een bons terug van de buurman. Echt, we zijn toch geen ingemetselde nonnen die niet met elkaar kunnen communiceren en de hele dag in stilte bijbels moeten overschrijven.
Nou, tot zover mijn tirade :P
pi_103380914
je bovenbuurvrouw heeft last van jou muziek? ik heb serieus nog nooit muziek bij jou gehoord.
maar dat wist je al.
pi_103380997
Nou ik weet niet, het is wel steeds toevallig als ik muziek op heb dat ik herrie boven me hoor. Maar meestal heb ik gewoon een koptelefoon op :)
pi_103490939
Wat ik vanochtend had! Ineens begon mijn deurbel 'af te gaan' en hield niet meer op. En dat om kwart voor zes in de ochtend. Heb de intercom los moeten schroeven en heb overal aan gezeten en toen hield ie uiteindelijk op. En nu doet ie het helemaal niet meer. :'(

Denk ook wel dat redelijk veel buurtjes dit gehoord hebben.
pi_103491947
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 11:46 schreef AnneGB het volgende:
Wat ik vanochtend had! Ineens begon mijn deurbel 'af te gaan' en hield niet meer op. En dat om kwart voor zes in de ochtend. Heb de intercom los moeten schroeven en heb overal aan gezeten en toen hield ie uiteindelijk op. En nu doet ie het helemaal niet meer. :'(

Dat meen je niet! Ik zou helemaal gek worden.. (En ik had hem niet eens los kunnen schroeven) Gelijk dus maar even met Nijestee bellen?
pi_103492413
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 11:46 schreef AnneGB het volgende:

Zeker weten dat er geen lui beneden stonden te ouwehoeren? Ik geloof dat het populair tijdverdrijf is bij sommige mensen, zeker 's nachts en 's ochtends vroeg }:|
I reject reality and substitute my own
pi_103492461
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 12:27 schreef CindieY het volgende:

[..]

Zeker weten dat er geen lui beneden stonden te ouwehoeren? Ik geloof dat het populair tijdverdrijf is bij sommige mensen, zeker 's nachts en 's ochtends vroeg }:|
dat kan niet oneindig doorgaan. hooguit paar min en dan moet je het nr opnieuw intikken.
pi_103494640
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 12:28 schreef loecje het volgende:

[..]

dat kan niet oneindig doorgaan. hooguit paar min en dan moet je het nr opnieuw intikken.
Als je de hoorn oppakt en het knopje van 'open' in kunt drukken, staat er iemand beneden. Als dit niet kan niet.
pi_103495681
Het was de deurbel bij mijn voordeur, niet het belletje van de intercom. Vandaar dat ik er ook echt niks aan kon doen met de knopjes. Gelukkig dat die deurbel dus wel verbinding heeft met dat kastje en niet ergens anders in zat ofzo.
pi_103526178
Er zit een schuifknopje onderop je "telefoon", daarmee kun je hem muten:P
gaat er wel een waanzinnig irritant rood lampje branden, maar dat is wellicht minder erg dan dat geluid;)
pi_103526802
Heb nog nooit echt overlast gehad, en mijn buren ook niet van mij. Ik hoop dat dit zo blijft...

Zag vanmiddag nog iemand asociaal naar binnen gluren bij de container van blok 1 op de hoek. Meneer wou vast weten hoe het er van binnen uitzag...maar op zoiets zit je echt niet te wachten ;(
pi_103529763
Vind het gluren nog wel meevallen, had het erger verwacht. Was wel een reden waarom ik expres niet voor de begane grond heb gekozen.
pi_103583827
Heb laatst ook een beetje zitten "verbouwen" aanrecht verlengt, nu is het stukkie waartussen een prullebak kan staan ook aanrecht (zonder kastje maar alsnog, ruimte voor de over hoera! :D)
pi_103585602
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 15:18 schreef Fhaan het volgende:
Heb laatst ook een beetje zitten "verbouwen" aanrecht verlengt, nu is het stukkie waartussen een prullebak kan staan ook aanrecht (zonder kastje maar alsnog, ruimte voor de over hoera! :D)
Foto?
Ik heb het namelijk zo:

pi_103589548
ik wacht tot sintjuttemus totdat mn broertje tijd heeft zoiets voor mij te maken.
pi_103589975
Oh zoiets is eigenlijk wel handig. Ik heb nu steeds mn oven op de grond staan als ik hem niet nodig heb en als ik er iets in wil gooien til ik hem weer op het aanrecht. Maar daar word ik dan wel weer vet gespierd van B-)
pi_103590020
quote:
10s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:04 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

Foto?
Ik heb het namelijk zo:

[ afbeelding ]
Waarom heb je er niet nog meer schapjes in gemaakt? Lijkt me ideaal voor de voorraad! Flessen drinken of potten met pasta/rijst ed. kan je daar mooi kwijt.
pi_103590246
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 17:46 schreef Puala het volgende:

[..]

Waarom heb je er niet nog meer schapjes in gemaakt? Lijkt me ideaal voor de voorraad! Flessen drinken of potten met pasta/rijst ed. kan je daar mooi kwijt.
nu past er mooi een prullenbak onder
tenminste bij mij staat op die plek de prullenbak.

de keuken heeft genoeg kastjes om al je flessen, potten enzo op te bergen
pi_103598338
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 17:46 schreef Puala het volgende:

[..]

Waarom heb je er niet nog meer schapjes in gemaakt? Lijkt me ideaal voor de voorraad! Flessen
drinken of potten met pasta/rijst ed. kan je daar mooi kwijt.
Ik heb mijn prullenbak daaronder (op de foto had ik nog geen prullenbak) dus extra schapjes was inderdaad handig geweest, maar het is niet nodig nu.
pi_103598429
Zit er wel eens aan te denken om nog zo'n verlening te maken voor rechts van mijn keuken (daar staat mijn prullenbak, de andere kant is voor de stofzuiger). Tot nu toe nog geen tijd voor gehad of niet aan gedacht. Is prima om namelijk je magnetron oid op te zetten.
pi_103599668
ik zie een gat in de markt... was ik maar zo handig
pi_103614648
Ik heb rechts van mijn keuken een kleine stellingkast staan waar mijn magnetron, oven, koffiezetapparaat, blender, tosti-apparaat en nog meer zooi opstaat. Links heb ik drie platte vuilnisbakken op elkaar waar dan rotzooi, glas en papier inkan en waarop ik nog mijn kookplaatjes kan zetten als ik ze niet gebruik :)
pi_103622359
foto's! :D
rechts heb ik geen ruimte, daar staat mijn kledingkast. dus bij mij moet de prullenbak wel rechts staan en liefst daarboven een blad voor de magnetron op dezelfde hoogte als het aanrecht.

wie is er zo handig?
pi_103624141
dat is exact wat ik heb, mits je zelf materialen haalt kan ik dat best voor je maken. :) (2 balkjes, 1 plank van hornbach, plank was iets van ~6 euro en hoeven alleen wat hoekjes uit)
pi_103625097
ik kom wel ff bij je gluren.
kan ik gelijk een foto van je tv maken ;)
pi_103625542
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:02 schreef loecje het volgende:
ik kom wel ff bij je gluren.
kan ik gelijk een foto van je tv maken ;)
wat is er zo bijzonder aan die tv dan?
pi_103625597
die zoekt een baasje in FHF.

ik heb er ook nog eentje over mocht er iemand belang bij hebben:
pi_103711951
Twee financiële tegenvallers deze maand, waarvan ik me afvraag of jullie ze ook hebben gekregen.

1. Huurtoeslag was maar 82 euro
2. Krijg een brief voor zgn. Afvalstoffenheffing: 186.64
pi_103712060
1. Mijn huur toeslag klopte wel, namelijk 146 euro.
2. Gemeentelijke belastingen brief heb ik ook gekregen, ik had 209 euro. (Waarom dat verschil?)

http://gemeente.groningen.nl/belasting/kwijtschelding
Lees hier of je kwijtschelding kan aanvragen!
pi_103712143
Bij mij is het ook 186,64. Ligt er misschien aan op welke datum je je hebt ingeschreven bij de gemeente op dit adres. Ik dus per 1 mei ook al woonde ik er stiekem wel eerder :)
pi_103712231
Ik woon in het laatste blok, dus betaal inderdaad pas vanaf mei. Leuk dat je kwijtschelding aan kunt vragen, maar het is op mij helaas niet van toepassing

Huurtoeslag klopt dus niet, daar moet ik even achteraan.
pi_103712563
O ja, logisch natuurlijk ook! Het is bij wel of net niet van toepassing. Kan niet zo goed vinden in hoeverre ik mijn studiefinanciering (ik krijg maximaal ivm inkomen ouders + uitwonende beurs + collegegeld krediet) moet meerekenen.

Wat ik wel weet is dat de belastingdienst studiefinanciering niet als inkomen ziet, maar wat de gemeente daar mee doet..
pi_103714024
vreemd ik heb nog geen brief

studiefinanciering moet je apart opgeven bij dat formulier.
wel beter voor sommigen dat de grens van eigen vermogen/ spaargeld omhoog is gegaan.
pi_103726203
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 18:46 schreef loecje het volgende:
vreemd ik heb nog geen brief

studiefinanciering moet je apart opgeven bij dat formulier.
wel beter voor sommigen dat de grens van eigen vermogen/ spaargeld omhoog is gegaan.
Zoals ik het zie maakt het niet zoveel uit dat die grens omhoog is gegaan. Zelfs al heb je maar een inkomen van 925(en dat is met je loon, huur+zorgtoeslag+vakantiegeld+studiefinanciering) in de maand en een vermogen van bijvoorbeeld 5000 dan krijg je al geen kwijtschelding. Mijn vermogen ligt later dan dat, maar ik kom dus, helaas, door mijn studiefinanciering wel boven die 925 uit.

Mijn moeder had wat research gedaan en kwam op het volgende. Is je inkomen hoger dan:
920, krijg je maar 168,- aan kwijtschelding.
930, krijg je maar 72,- aan kwijtschelding.
Verdien je maar 910 of minder, wordt het totale bedrag kwijtgescholden.

Dit komt wel van een andere gemeente, maar je kan het denk ik wel vergelijken met Groningen. Ik ga maandag maar eens bellen hoe het zit met studiefinanciering. Het is niet eens echt inkomen, want ik kan er niets van besteden en gaat allemaal regel recht op aan school en huur.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mrjolyn_ op 30-10-2011 00:23:36 ]
pi_103726516
ik zou het raar vinden als stufi meetelt als inkomsten omdat het feitelijk gezien een lening is. dat wordt omgezet in een gift als je de studie afmaakt. een lening is geen inkomsten.

ik zit sowieso overal onder, zou wel mooi zijn die kwijtschelding. nu wachten op die brief
pi_103729541
Blijf het raar vinden dat je op vermogen wordt beoordeeld, iemand die dus alles uitgeeft krijgt wel kwijtschelding :'). Ik verdien niet zoveel per maand maar qua vermogen lig ik er ruim boven, heel apart.
pi_103733580
tja is met veel dingen zo, teer eerst maar op je spaargeld / verkoop je huis en dan pas krijg je wat geld voor levensonderhoud
pi_103735976
Ik ben nog steeds de afvalstofheffing van vorig jaar aan het betalen (10 termijnen). En dan wel voor drie personen omdat ik de oudste was in het vorige huis waar ik woonde. Heel stom. De mensen die er nu wonen hebben namelijk een nieuwe aanslag gekregen toen ik wegging, dus de gemeente vangt momenteel in plaats van drie, het geld voor vijf personen.

Wat betreft kwijtschelding voor afvalstofheffing wordt het gehele bedrag in Groningen nooit helemaal kwijtgescholden. Als je er recht op hebt moet je alsnog ongeveer een derde betalen. Daar heb je verder ook geen gradaties in.

Je krijgt later ook nog eens waterschapsbelasting. Die kan wel in zijn geheel kwijtgescholden worden. Dat geld heb ik, door een fout in het systeem van Hefpunt, na een half jaar vele brieven schrijven en telefoontjes plegen, nu eindelijk terug.
pi_103736976
De belastingdienst ziet studiefinanciering niet als inkomen, wat volstrekt logisch is natuurlijk. Het is namelijk een onbelastbaar inkomen. Toch mogen gemeentes zelf beslissen of ze dit zien als inkomen of niet. Best stom, want ik krijg dus veel studiefinanciering omdat mijn ouders te weinig verdienen, wat betekent dat ik het zelf moet gaan betalen, mochten ze het meenemen in het inkomen. Verdienen mijn ouders meer, krijg ik minder studiefinanciering maar krijg ik wel kwijt gescholden. Is toch ontzettend tegenstrijdig? :{
pi_103738484
En als je gaat bellen met de gemeente?
pi_103740684
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:37 schreef Mr.Jorn. het volgende:
En als je gaat bellen met de gemeente?
Ik was van plan morgen even te bellen maar het leek me toch dat er wel iemand al is die weet hoe het zit, maar niet dus :P
pi_103759026
Ingewikkeld en vaag allemaal of je het nou kan kwijtschelden of niet.
:|
En binnenkort krijgen we ook nog de rioolheffing zeker? 131,80.
pi_103781290
Iemand vrijkaartje voor NNT over? Ik zou er graag nog ééntje willen.
pi_103781812
volgens mij heb ik er nog eentje ergens in de papierbak.
pi_103782859
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:53 schreef Ebb het volgende:
Ingewikkeld en vaag allemaal of je het nou kan kwijtschelden of niet.
:|
En binnenkort krijgen we ook nog de rioolheffing zeker? 131,80.
Geen grap?
pi_103788658
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:15 schreef Mr.Blonde89 het volgende:

[..]

Geen grap?
Die zal je idd ook nog krijgen, 116 euro als ik mij niet vergis.
pi_103789779
Dik 200 eu afvalstofheffing, ongelofelijk, daar wordt sowieso over gebeld.
pi_103789953
Nou, wat betreft studiefinanciering en laag inkomen van je ouders: als je ouders genoeg verdienen betekent dat ze een ouderbijdrage moeten leveren. Dit moet je ook opgeven als inkomen. Dus dan komt het ongeveer op hetzelfde neer als een volledige beurs.

En die rioolheffing is vast die waterschapsbelasting. Die kan je volledig laten kwijtschelden.
pi_103802067
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:27 schreef LN17 het volgende:
Iemand vrijkaartje voor NNT over? Ik zou er graag nog ééntje willen.
Je mag die van mij wel ophalen :)
pi_103808712
die van mij mag je ook! Ben je nu in huis?
pi_103813323
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:20 schreef Janett het volgende:

[..]

Je mag die van mij wel ophalen :)
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:52 schreef linda-88 het volgende:
die van mij mag je ook! Ben je nu in huis?
Bedankt voor de reacties, maar heb hem niet meer nodig!
(het lukte me niet om het bericht te verwijderen)
pi_103822724
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:23 schreef AnneGB het volgende:
Nou, wat betreft studiefinanciering en laag inkomen van je ouders: als je ouders genoeg verdienen betekent dat ze een ouderbijdrage moeten leveren. Dit moet je ook opgeven als inkomen. Dus dan komt het ongeveer op hetzelfde neer als een volledige beurs.

En die rioolheffing is vast die waterschapsbelasting. Die kan je volledig laten kwijtschelden.
Dus je zegt dat de aanvullende beurs (max) dus wel als inkomen is? Wat krom. Die krijg ik toch juist omdat ik anders niet zou rondkomen? Nouja.. ik ga het gewoon aanvragen en ik zie wel wat er van komt.
pi_103826169
Ik weet niet meer hoe dat gerekend wordt. Volgens mij werd het niet gerekend als echt inkomen. Ik wou alleen zeggen dat ik wel recht heb op kwijtschelding, maar misschien wel ongeveer op hetzelfde bedrag als jij uitkom zonder dat ik een aanvullende beurs heb.

Het is wel echt weer een klus om dat hele aanvraagformulier door te worstelen. Je moet heel veel kopieren en opzoeken en blablabla. Maar het zal wel eenvoudiger zijn zonder huisgenoten die ik toen had.

Denk dat ik weer een aanslag krijg rond februari/maart.
pi_103826203
ik heb de brief nog niet. ze willen mn geld niet :P
pi_103826232
Hebben jullie nooit aanslagen gekregen in vorige studentenhuizen?
  dinsdag 1 november 2011 @ 12:14:41 #104
337984 Fhaan
Vinyljunk
pi_103826317
zelfs in eerdere kraakhuisjes waar ik zat moest ik dit betalen, niet echt een verrassing.

^&...morgen komt lijbrandt als het goed is eindelijk internet aansluiten, ben benieuwt! heb ik buiten werk om ook internet eindelijk :)
pi_103826413
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:12 schreef AnneGB het volgende:
ja en nee... ik kreeg daar de aanslagen van mijn hospita op mijn naam (foutje van de gemeente)
daar kon ik alleen geen kwijtschelding vragen omdat inkomsten van mn hospita ook mee werden geteld.
maargoed die rekeningen schoof ik door naar mn hospita
pi_103826620
Lijbrandtinternet is fijn! :) En de tv ook.
Als mijn buren en ik naar dezelfde zender kijken (altijd leuk als je dat kan horen) dan is Lijbrandt altijd een paar seconden eerder dan Ziggo. :P
pi_103826708
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:12 schreef AnneGB het volgende:
Volgens mij ging dat gewoon naar de huisbaas, heb ik iig niet voor hoeven te betalen!
Had het formulier idd bekeken, veel werk maar misschien is het wel de moeite waard :)
  dinsdag 1 november 2011 @ 12:50:15 #108
337984 Fhaan
Vinyljunk
pi_103827393
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:24 schreef AnneGB het volgende:
Lijbrandtinternet is fijn! :) En de tv ook.
Als mijn buren en ik naar dezelfde zender kijken (altijd leuk als je dat kan horen) dan is Lijbrandt altijd een paar seconden eerder dan Ziggo. :P
tot nu toe maken ze een slechte indruk, wacht al sinds 7 juli op mn internet. niet bepaalt snelle jongens
pi_103827990
Ik heb ook redelijk lang gewacht ja. Maar als het er een keer zit, zit het er ook.
  dinsdag 1 november 2011 @ 13:14:44 #110
337984 Fhaan
Vinyljunk
pi_103828113
Dat is te hopen, ik vind 4 maand vrij lomp.
pi_104009491
In blok E (fietsenstalling) is een zwart met witte kat aan het miauwen.
(voor degene die hem/haar zoekt)
pi_104010113
probeer eens bij blok a, ik weet niet welk nr maar BG, 1na laatste of laatste studio aan de rechter kant.
pi_104118873
Bij blok E staat al de hele dag een deurbel te loeien. -O-
pi_104125908
Gezellig. In Blok D zijn nog steeds de tegels niet teruggeplaatst in het fietsenhok. Lijkt net of ze dat zijn vergeten. Moeten we daar weer achteraan?

Merken jullie trouwens veel van de 'opzichter'? Ik heb het idee dat iedereen maar gewoon z'n gang kan gaan wat rotzooi betreft.
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 16:48:38 #115
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104126004
Gedoe over kwijtschelding: in het verleden (3 jaar geleden) was het zo dat stufi in principe buiten beschouwing wordt gelaten. Derhalve: te allen tijde wel inleveren, die kwijtschelding!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_104130215
ik heb nog steeds geen brief gehad. meer mensen?
pi_104132783
Je mag die van mij wel hebben *)
De acceptgiro's zijn nog in mint condition
pi_104133117
ik had een mail gestuurd naar de afdeling belasting van de gemeente, met de vraag waarom ik nu moest betalen aangezien ik 1 januari ook al betaald had (nouja mn huisgenoot) op mn vorige adres en dat was ook in groningen..kreeg ik een brief dat het hele bedrag was kwijt gescholden!!!
Dus allemaal even mailen ;)
pi_104146039
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:46 schreef AnneGB het volgende:
Gezellig. In Blok D zijn nog steeds de tegels niet teruggeplaatst in het fietsenhok. Lijkt net of ze dat zijn vergeten. Moeten we daar weer achteraan?

Merken jullie trouwens veel van de 'opzichter'? Ik heb het idee dat iedereen maar gewoon z'n gang kan gaan wat rotzooi betreft.
Ik ben hem gister toevallig tegen gekomen, en had hem direct maar ff gezegd dat het al een hele tijd een zandbak was. Hij had verteld dat hij het al eerder gemeld had en dat er bij hem ook al een aantal klachten waren binnengekomen (oa van mij :P). Schijnt dat het echt via de uitvoerder moet oid. Hij vertelde ook dat hij vorige week ziek was.
pi_104150705
let maar eens op dat afval dat naast de deur staat, dat staat maandags voor de deur. staat het de week erop nogsteeds krijg je een briefje op de deur. dus ik heb het idee dat hij maandags zn ronde doet.
pi_104202091
Denken jullie dat dat voorzetwandje wat gaat helpen? Jammer dat dat deel van de badkamer niet wordt meegenomen. Die badkamerdeur is niet geluidsdicht ofzo. :{
pi_104202571
ik denk dat het wel gaat helpen voor het lawaai in het woongedeelte.
maar voor het lawaai vanaf de gang (waar ik meer last van heb) zal het geen effect hebben. helaas.
pi_104202614
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 18:33 schreef loecje het volgende:
ik heb nog steeds geen brief gehad. meer mensen?
omdat het bij mijn vorige huis de gemeente-rekening op mijn naam stond heb ik al betaald voor dit jaar, dus nu geen rekening.
pi_104210347
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:39 schreef AnneGB het volgende:
Denken jullie dat dat voorzetwandje wat gaat helpen? Jammer dat dat deel van de badkamer niet wordt meegenomen. Die badkamerdeur is niet geluidsdicht ofzo. :{
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:53 schreef loecje het volgende:
ik denk dat het wel gaat helpen voor het lawaai in het woongedeelte.
maar voor het lawaai vanaf de gang (waar ik meer last van heb) zal het geen effect hebben. helaas.
Ik heb juist last van mijn boven buurman als hij loopt(en hij loopt nogal eens heen en weer in zijn kamer). Maar daar wordt blijkbaar niks aan gedaan. Vind het eerlijk gezegd wel dat ze zich er makkelijk vanaf maken met één muurtje..
pi_104210394
"tis een begin, blijven doorklagen en uiteindelijk hebben we zoveel wandjes dat we nauwelijks meer ruimte hebben :D
pi_104211807
dan moet je bovenbuurman gewoon eens leren zn schoenen uit te doen.
pi_104220720
Ik heb geen brief gekregen.. Zag wel allemaal enveloppen bij anderen zitten enzo. Maar ze gaan er dus wat aan doen? Wanneer zijn ze van plan iets te gaan doen?
pi_104226939
Ik heb trouwens van mijn brief vandaag gekregen.

Wat er in het kort in de brief staat:
Ze hebben nog niet in een live omgeving getest, maar eerst in een demo-studio gekeken wat de beste manier is om de wand te monteren en welk materiaal deze wand moest zijn. Dat duurde langer dan ze dachten en er gaat nu getest worden met vier studio's om te kijken wat dit voor effect heeft.
Als dit goed uitpakt, dan zullen de studio's worden aangepakt. Over de voortgang krijgen we in december weer bericht.
pi_104401597
Houden jullie het nog een beetje warm met de nachtvorst?
pi_104426092
Met een warm dekbed wel en de ramen niet open. Word mij eigenlijk al snel weer benauwd.
pi_104430989
Bij mij is het wel vrij koud nu steeds. Ik ben nog een beetje aan het uitzoeken hoe ik met de verwarming om moet gaan. Bijvoorbeeld, is het slim om het ´s nachts niet kouder dan een graad of 16 te laten worden? Of kan ik beter gewoon 's ochtends flink mijn verwarming aan te zetten. Als ik wakker wordt is het meestal een graad of 13 (heb een kleine thermometer in mijn kamer). Wat best wel koud is als je net uit bed komt!! Dit dilemma heb ik ook een beetje als ik een paar uur weg ga. Als ik dan de verwarming uitzet is het direct superkoud als ik terugkom (koelt zo snel af hier!) maar als ik het aan laat staan, verspil ik daar natuurlijk best wel veel energie mee.

Hoe doen jullie dit?
pi_104431747
ik doe hem uit als ik niet vergeet om dat te doen
het is hier best snel weer op temperatuur
pi_104432289
heb het ding zelden aan, alleen als ik het echt koud heb doe ik hem nog wel eens aan

[ Bericht 5% gewijzigd door Fhaan op 16-11-2011 12:53:23 ]
pi_104432656
Als ik even wegga, doe ik hem sowieso uit. Het is binnen een paar minuten warm als je weer terug bent. Het scheelt misschien ook wel als je tussen twee containers in woont of op een hoek zit? En heb je het raam open en/of het luchtrooster open?
pi_104433383
Ik heb het raam dicht, maar het luchtrooster open. Het verschilt per moment heel erg of ik het warm kan krijgen of niet. De plafondbak blaast namelijk soms warme en soms koele lucht. Ik hoop dat ze dat fixen voor het buiten écht koud wordt.
pi_104433644
Ik heb ook het raam dicht en het luchtrooster open. Maar het koelt gewoon heel snel af, als ik weg ben voor college (dus zeg 2,5 uur weg van m'n kamer) is het al snel 6 graden kouder geworden, en het duurt echt wel ongeveer een uur om dat weer op te warmen. Ik zit overigens wel gewoon tussen allemaal studio's in: middelste verdieping en niet op een hoek.
pi_104433862
hier ook luchtrooster open. koelt snachts af tot graad of 15.
ik zet de verwarming snachts uit. ik ben sochtends zo kort mogelijk uit bed en dan alweer weg. voor die tijd ga ik mn kamer niet opwarmen. zodra ik thuis ben zet ik de verwarming weer op 25, dan blijft het net 20 graden.

hier wel altijd warme lucht. maar ik merk wel als de hetelucht net aan gaat voel je eerst zo'n koude stroom lucht.
pi_104434684
Ik vind het heel erg meevallen. Heb het soms gewoon warm 's nachts. Misschien stoken mijn buren veel.
pi_104438883
Moet zeggen dat ik ook vond dat het snel afkoelde. Had hierover laatst een gesprekje met een man van Rendo die ik toevallig in het fietsenhok sprak. Hij vertelde dat de temperatuur wat nu wordt rondgepompt rond de 50 ligt. Dat het snel verdwijnt is omdat geen stenen of warmtehoudend karkas is. Metaal geleid nu eenmaal snel, maar dat geldt dus ook voor kou..
pi_104441876
Vind het wel lekker dat het koel is als ik wakker word. Meestal ben ik nog een uur in huis voor ik ga wegga in de ochtend, dus zet de verwarming altijd gewoon aan op x - graden, wanneer dat ding dus aanslaat. Warmt erg snel op, alleen in de badkamer is het wel freezing haha.

Ik vind het juist trouwens altijd best warm als ik buiten kom, zet altijd de kachel weer uit. (In de nacht ook natuurlijk) Maar na 10 minuten krijg ik het koud, dan zet ik em wel gewoon weer aan.
pi_104444724
Ik heb de verwarming idd ook 's nachts uit en ook als ik wegben. Warmt gelukkig vrij snel weer op. Vraag me soms wel af of mijn thermostaat het wel doet... Slaat de verwarming bij jullie ook uit als hij de temperatuur heeft bereikt? Bij mij maakt het namelijk niet uit of ik hem op 14 graden of 22 graden zet het ding blijft brullen, ook al weet ik zeker dat het toch echt warmer dan 14 graden is in mijn kamer...!?!
pi_104445978
Hij slaat op den duur wel uit, maar ik denk niet dat de werkelijke temperaturen kloppen.

Echt, waarom woon ik nou net tussen twee buren die de hele tijd naar hun vriend/vriendin schreeuwen/ruzie maken? Serieus, ben je zo dom in je hoofd? :')
pi_104447750
bij mij staat hij nu op 25 graden. en hij slaat uit als het 20 graden is (thermostaat ernaast)
niet echt precies dus. maar het is wel heerlijk snel warm, dat kreeg ik op mn vorige kamer met standaard radiator niet voor elkaar.
pi_104464972
Wat een rotnacht was het weer. Mensen naast me hadden blijkbaar ineens midden in de nacht een luidruchtig feestje en naar meermalen gebonk op de muur hoor ik alleen maar gelach en geschreeuw en iets met dat ik maar langs moest komen of aan moest bellen. Ik kon het zelfs duidelijk horen door mijn oordoppen heen.
Denk je nou serieus dat ik ook nog langs moet komen in mijn nachtkledij bij een stel dronken studenten als ik net onderbroken ben in mijn slaap? :')

En nu doen ze natuurlijk de deur weer niet open als ik aanbel. Pussies.

Ben ik nou de enige met van die Tokkies naast me? }:|
pi_104474228
Haha, ik heb 1 buurmeisje en het is niet dat ze feestjes geeft maar ze is volgens mij errug doof, want de tv staat al inmens hard (die vaak ook echt pas om half 12 aangaat en vroeg in de ochtend) en ze praat zelf ook altijd erg hard.
pi_104474794
Volgens mij heb ik best geluk met mijn buren als ik het zo hoor :P Ik werd eerst nog wel eens op vrije dagen op het einde vd ochtend uit mn bed gezongen door de zoetgevooisde klanken van onze Guus Meeuwis die door de muren galmden maar dat is ook al lang niet meer gebeurd.

Maar als je echt in de holst van de nacht zo opzettelijk wordt wakker gehouden door de buren en je wil/durft niet langs gaan kun je denk ik ook wel de politie daarvoor bellen.
pi_104474873
Als ik thuiskom waag ik zeker nog een poging om langs te gaan. En ik ga gewoon door tot de deur zal worden geopend. Toch niet leuk om dit weer te moeten doen. Niet echt mijn hobby, confrontatie.
pi_104475868
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:25 schreef Sieglinde het volgende:
Volgens mij heb ik best geluk met mijn buren als ik het zo hoor :P Ik werd eerst nog wel eens op vrije dagen op het einde vd ochtend uit mn bed gezongen door de zoetgevooisde klanken van onze Guus Meeuwis die door de muren galmden maar dat is ook al lang niet meer gebeurd.

Maar als je echt in de holst van de nacht zo opzettelijk wordt wakker gehouden door de buren en je wil/durft niet langs gaan kun je denk ik ook wel de politie daarvoor bellen.
buurtjes O+
pi_104476950
Nou, het is weer opgelost met een gesprek. Is toch altijd weer aan te raden.
Op naar een goede nachtrust! :P
  donderdag 17 november 2011 @ 15:30:37 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104476972
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:30 schreef AnneGB het volgende:
Nou, het is weer opgelost met een gesprek. Is toch altijd weer aan te raden.
Op naar een goede nachtrust! :P
Hoe ging het gesprek?
The love you take is equal to the love you make.
pi_104477128
Beter dan verwacht. We konden allebei ons zegje rustig doen en hebben wat afspraken gemaakt. We zijn toch allebei wel redelijke mensen. Dat scheelt.
pi_104479799
Hebben jullie trouwens ook last van druppen water bij de deurposten binnen en bij het raamkozijn na het douchen? Soms liggen er gewoon plasjes water in de kamer.
pi_104481874
Nee, geen last van.
pi_104482139
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:48 schreef AnneGB het volgende:
Hebben jullie trouwens ook last van druppen water bij de deurposten binnen en bij het raamkozijn na het douchen? Soms liggen er gewoon plasjes water in de kamer.
Heb ik ook inderdaad.
pi_104520241
Dan maar het raam open tijdens het douchen... lekker nog kouder :D
pi_104520489
hoelang sta je wel niet onder de douche dat de waterdampen helemaal bij het raam komen?
pi_104532691
Jullie zijn gewoon heet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_104532886
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:54 schreef AnneGB het volgende:
Dan maar het raam open tijdens het douchen... lekker nog kouder :D
O dat las ik niet goed, ik heb daar geen last van na het douchen, maar gewoon als ik wakker word :P
pi_104556921
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 18:02 schreef loecje het volgende:
hoelang sta je wel niet onder de douche dat de waterdampen helemaal bij het raam komen?
10 minuten?
pi_104557062
dan heb ik nog nergens last van. ja de glazen deur is beslagen en de spiegel. maar verder komt het niet
pi_104672020
quote:
Dat heb ik inderdaad ook, heel vervelend.
pi_104672070
Ik heb een mailtje van Nijestee/van der Wiel gehad wat betreft die extra wand. Vorige keer hebben ze ze bij mij en twee van mij buren die geluidsmeting gedaan dus nu willen ze die wand graag eerst bij ons plaatsen.

Ze komen as vrijdag!
pi_104672699
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:08 schreef Janett het volgende:
Ik heb een mailtje van Nijestee/van der Wiel gehad wat betreft die extra wand. Vorige keer hebben ze ze bij mij en twee van mij buren die geluidsmeting gedaan dus nu willen ze die wand graag eerst bij ons plaatsen.

Ze komen as vrijdag!
quote:

Ze komen as vrijdag!
Oeh, spannend! Ik ben echt benieuwd! :)
pi_104712838
quote:

Ze komen as vrijdag!
Ik ben heel benieuwd of dat wat gaat helpen. We horen het graag zodra je de wand hebt! Hoor je jouw buren nu over het algemeen veel?
pi_104724475
De buurvrouw rechts van me wel. Die komt over het algemeen na 11'en thuis en gaat dan nog the voice of Turkey of waar ze ook vandaan komt kijken. En vrij luid praten ed.

Kan niet wachten ;)
pi_104725783
quote:
Hmm, werkt je ventilatiesysteem dan wel goed? Bij mij springt dat echt supersnel aan namelijk. Alleen al als ik heel even in de badkamer ben, begint het al te blazen. Soms zelfs als ik niet eens in de badkamer ben, begint het spontaan.... Maar last van plasjes water in mijn kamer heb ik nooit last van eigenlijk.

Ik kan ook niet wachten op die isolatiemuur. Naast mij heeft iemand soms echt heel vreemde muziek aan. Niet dat ik er veel/vaak last van heb, maar ik vind het wel een beetje storend. het is rap achtige muziek, waarin af en toe geschreeuwd wordt. In het begin dacht ik dat ze zelf ruzie aan het maken was ofzo.
pi_104726340
zo spontaan begint die ventilator niet te blazen hoor. er zit een vochtmeter in.

als ik last heb van de buren is het meestal de bass die doordreunt. dat gaat zo'n muurtje niet tegenhouden. een enkele keer hoor ik savonds laat nog stemmen(feestje) bij de buurman maar zolang dat bij een enkele keer is, en ik er niet vroeg uit moet, kan ik daar ook wel mee leven. ik heb echt meer last van mensen op de gang. keihard stampen, schreeuwen, met deuren gooien enz.
pi_104732997
Ik ben ook superbenieuwd.. Hopelijk werkt het!
Ik hoor eigenlijk nooit een ventilator in de badkamer, ti's ook altijd heel erg beslagen daar. En nu komt er alleen maar lauwe lucht uit m'n verwarmingsding :( wordt zo niet echt warm op mn kamer..nog meer mensen die daar nu last van hebben?
pi_104734469
steek eens iets door je ventilator na het douche. dan zie je vanzelf of het ding aanstaat of niet.
het zou wel die beslagen ramen verklaren.
pi_104735742
Mijne springt ook heel snel aan, niet perse wanneer ik de douche aan heb staan.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 23 november 2011 @ 21:24:31 #171
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_104736945
Ik woon in een container aan 't Damsterdiep en heb ook erg last van vocht (druppels doorpost, beslagen ramen) etc.
Ben al langs Nijestee geweest want mijn schoenen zaten onder de schimmel. Net als hoeken in de woonkamer en douche. Supervies.

Alle ventilators werken gewoon maar als ik 's ochtends wakker wordt is het zo vochtig dat mijn kleding klam is, mijn deurpost nat en als ik uitadem zìe ik mijn adem. Dus hier is hetzelfde probleem.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_104738118
Daar had ik het toevallig laatst over met andere bewoners: het schijnt alleen of vooral voor te komen bij studio's aan de de Zuid/Oost-kant.
pi_104739321
Vreemd dat het veel aan die kant voorkomt eigenlijk... Maar echt klamme kleding enzo is wel gewoon heel vervelend.

Ik snap trouwens dat er een vochtmeter in het ding zit. Het reageert zelfs niet alleen op vocht, maar ook op CO2 (dus uitademing merkt ie ook op). Ik bedoel vooral te zeggen dat mijne dus heel gevoelig afgesteld is, want anders zou het niet zo snel aanspringen, lijkt mij. En misschien dat dat dan dus het verschil is met die andere mensen.
pi_104739911
zo vochtig dat alles klam is heb ik hier nog nooit gehad.
ik merk wel dat de binnenkant van het raam sochtends beslagen is als de luiken dicht zitten. met luiken open geen probleem.
pi_104750600
Mijn luchtsysteem springt ook heel snel aan. Ik doe nu gewoon tijdens het douchen altijd een raam open, dat scheelt al heel veel. Misschien moet ik dan inderdaad die luiken 's nachts ook maar open doen, heb ze bijna altijd dicht.
Klamme kleding heb ik gelukkig geen last van, maar ik merk wel dat mijn was die moet drogen er langer over doet dan in mijn vorige huis.
Het kan wel kloppen dat je huis niet goed verwarmd wordt als de lucht heel vochtig is. Droge lucht wordt veel makkelijker verwarmd.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 24 november 2011 @ 10:43:27 #176
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_104752944
Ik weet niet, jullie hebben denk ik een ander luchtsysteem want hier moet ik de ventilatoren (gewoon van die ventilatoren in de wand) met de hand aldoor aanzetten. Heb er eentje in de woonkamer en eentje in de badkamer.

Ik heb ook foto's gemaakt van alle schimmel (bewijs! haha). Ze lieten nog iemand langskomen en die zei ook dat alles gewoon werkt en dat ik de schimmel moest verwijderen met iets van alcohol [spiritus] en als het dan na 2 week oid weer terugkomt moet ik weer naar Nijestee en laten ze iemand er naar kijken. Ben dus nu druk bezig met alcohol haha.
Ik baal wel want ik kan dat ene paar schoenen gewoon weggooien en al mijn andere paar beginnen er ook gewoon aan te gaan nu.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_104753162
kan je het niet bij je verzekering ofzo declareren als vocht/waterschade?

lijkt me geen gezonde omgeving om te wonen
pi_104755305
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 10:43 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik weet niet, jullie hebben denk ik een ander luchtsysteem want hier moet ik de ventilatoren (gewoon van die ventilatoren in de wand) met de hand aldoor aanzetten. Heb er eentje in de woonkamer en eentje in de badkamer.

Ik heb ook foto's gemaakt van alle schimmel (bewijs! haha). Ze lieten nog iemand langskomen en die zei ook dat alles gewoon werkt en dat ik de schimmel moest verwijderen met iets van alcohol [spiritus] en als het dan na 2 week oid weer terugkomt moet ik weer naar Nijestee en laten ze iemand er naar kijken. Ben dus nu druk bezig met alcohol haha.
Ik baal wel want ik kan dat ene paar schoenen gewoon weggooien en al mijn andere paar beginnen er ook gewoon aan te gaan nu.
Ben je er ook wel eens letterlijk ziek van?
pi_104757555
Wat naar van dat vochtprobleem, lijkt me idd toch dat dat aan de ventilator ligt.
Toevallig had ik gister ook dat mijn verwarming alleen lauwe lucht blies... Nu wordt hij gelukkig alweer iets warmer. Hebben meer mensen hier last van (gehad)?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 24 november 2011 @ 13:40:27 #180
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_104758283
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 10:51 schreef loecje het volgende:
kan je het niet bij je verzekering ofzo declareren als vocht/waterschade?

lijkt me geen gezonde omgeving om te wonen
Geen idee eigenlijk, zal ik eens nakijken.
Is ook niet gezond, :') .

@Anne; nouja, geen idee. Ik woon hier sinds begin augustus dus nog niet belachelijk lang. Ik ben wel ziek geweest en het hield ook vrij lang aan (het hoesten ging nog erg lang door) maar ik kan niet met 100% zekerheid dat hieraan koppelen.
pi_104873882
quote:

Ze komen as vrijdag!
Hoe bevalt de extra muur? Zijn ze lang bezig geweest met het erin zetten van de muur?
pi_104875969
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:23 schreef vrydemalaan het volgende:
Wat naar van dat vochtprobleem, lijkt me idd toch dat dat aan de ventilator ligt.
Toevallig had ik gister ook dat mijn verwarming alleen lauwe lucht blies... Nu wordt hij gelukkig alweer iets warmer. Hebben meer mensen hier last van (gehad)?
Heb ik vaak last van in blok E. Ben benieuwd wat voor gevolgen dat heeft voor de energierekening, want volgens mij kijken ze puur naar de hoeveelheid die je blaast en niet naar de temperatuur van de lucht die uit je blaasunit komt.
pi_104877869
ze kijken gewoon naar de hoeveelheid "warm" water dat je verwarming verbruikt
pi_104880171
quote:
13s.gif Op zondag 27 november 2011 14:13 schreef Mr.Blonde89 het volgende:

[..]

Heb ik vaak last van in blok E. Ben benieuwd wat voor gevolgen dat heeft voor de energierekening, want volgens mij kijken ze puur naar de hoeveelheid die je blaast en niet naar de temperatuur van de lucht die uit je blaasunit komt.
Hoe hoger de temperatuur, hoe meer energie het ding verbruikt. Zal dus denk ik wel degelijk schelen hoe hoog je hem aan hebt staan. Dat geldt ook voor het gebruik van warm water. Met warm water bedoelen ze het water op de hoogste temperatuur die je kunt verkrijgen. Water dat minder warm is, maar nog steeds warm, is daarom vermengd met koud water.
pi_104884272
Die luchtbak kun je niet instellen op een temperatuur. Die spuwt soms warme lucht, soms koude lucht. Ik denk dat je betaalt voor de hoeveelheid lucht, waarbij geen rekening wordt gehouden met de temperatuur van die lucht.

De temperatuur die je instelt op je termostaat bepaalt puur wanneer die luchtbak aan- en uitspringt.
pi_104884834
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:19 schreef Mr.Blonde89 het volgende:
Die luchtbak kun je niet instellen op een temperatuur. Die spuwt soms warme lucht, soms koude lucht. Ik denk dat je betaalt voor de hoeveelheid lucht, waarbij geen rekening wordt gehouden met de temperatuur van die lucht.

De temperatuur die je instelt op je termostaat bepaalt puur wanneer die luchtbak aan- en uitspringt.
waarom heet de meter die eraan hangt dan een warmte meter?
pi_104902580
Ik dacht gelezen te hebben dat je betaalde voor warmte en dat de koele lucht niets koste.

Alhoewel ik ook een beetje dubbelop zit te kijken naar de energierekening: de koeling/warmtekachel zit in het stopcontact van de meterkast en verbruikt dus ook stroom. Daarnaast wordt bijgehouden hoeveel er aan warmte wordt verbruikt. Mogen we er van uit gaan dat het straks de stroomrekening wordt MIN de verbruikte warmte?
pi_104908301
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:30 schreef loecje het volgende:

[..]

waarom heet de meter die eraan hangt dan een warmte meter?
Dat suggereert dat er altijd warme lucht uit je luchtbak komt, wanneer ze de 'winterstand' in hebben geschakeld. Ik vraag me af of dat ding er rekening mee houdt of er ook daadwerkelijk warme lucht uit komt.
pi_104964678
Ik ben nu echt wel heel benieuwd naar die voorzetmuur! :)
pi_104964754
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 00:45 schreef Mr.Blonde89 het volgende:

[..]

Dat suggereert dat er altijd warme lucht uit je luchtbak komt, wanneer ze de 'winterstand' in hebben geschakeld. Ik vraag me af of dat ding er rekening mee houdt of er ook daadwerkelijk warme lucht uit komt.
vraag het aan de meteropnemer. die zou het toch moeten weten lijkt mij.
pi_104965460
Ga ik doen. :)
pi_104970493
Ik ben nog niet veel thuis geweest, dus of het effect heeft durf ik nog niet te zeggen.

Ze zijn vrijdag rond 8 uur bij mij begonnen met het muurtje en om 2 uur waren ze pas klaar met de 3 muurtjes. Toen moest er nog een geluidstest afgenomen worden. Daarbij was ik niet aanwezig dus de resultaten weet ik niet.

Het muurtje is wel anders dan de andere muren. Deze is gemaakt van losse platen (met een andere structuur dan de andere muren) met strips ertussen. Mooi is anders.
pi_104971912
in de brief stond dat het dezelfde platen zouden zijn. foto??
nu kunnen we nog gaan klagen als de wanden echt foeilelijk zijn.

moest je ook je die kant van de kamer leegruimen of hoe heb je dat gedaan?
pi_104975420
Foeilelijk wil ik het niet noemen, het is gewoon anders. Gelukkig wel gewoon wit. Zal eens kijken of ik eens een foto kan plaatsen.

Ja ik moest die kant leegmaken. Ik heb alles gewoon zo ver mogelijk naar de andere kant van de kamer geschoven.
pi_104989856
Die meter boven het toilet (water/warmte?) maakt bij mij de hele dag al een lawaai terwijl ik de kraan niet aan heb staan.. Hebben meer mensen dit? Anders moet ik NDEA maar even bellen..
pi_104994339
Gewoon NDEA bellen als je het niet vertrouwd en sowieso de meter in de gaten houden. Tijdje geleden was er vanwege zo'n probleem een mailtje over rondgestuurd.
pi_105011503
Het metertje blijft gelukkig staan, dat scheelt. Ze komen morgen toch de meterstand opnemen, vraag ik ze dan wel even.
pi_105350993
Ik had een mailtje van Van der Wiel/Nijestee met daarin de resultaten van test. Ze hebben een flinke reductie gemeten en zijn dus tevreden. Ook ik ben tevreden over het extra wandje! Hoor mijn buurvrouw niet zo luid en duidelijk meer :)

Dus ga er maar vanuit dat jullie er allemaal een krijgen.
pi_105354236
ik vind de strips van het wandje echt lelijk... gaan ze daar nog iets aan doen??
pi_105356643
Er zitten witte afdekstrips op..? Dus dat lijkt me niet he.
pi_105356958
ik had begrepen dat er geklaagd was omdat dat de wand niet overeenkomt met de rest van de wanden. met name door die witte strips.
metalen strip aan de rand zouden ze wel vervangen en die witte strips misschien ook. maar daar is bij jou niets over bekend?
pi_105357296
Daar heb ik niets over gehoord. Die strips aan de rand hadden ze nog geen goede afdekstrips voor, die zouden ze bestellen, dus daar komt ook gewoon een stripje overheen.
pi_105357871
jammer. ik vind die afdekstrips echt zonde van de muur...
pi_105389463
Tof dat die wand z'n werk doet. Kijk er naar uit! :D
pi_105394339
Ik ook :D
pi_105526511
Weet iemand wat er gister aan de hand was? Ik zag opeens allemaal politieauto's en agenten rennen bij blok 3 en er werd iemand opgepakt.
pi_105526633
zie facebook ;)
pi_105536993
Wow jeetje! Ik las het net op Oogtv. Welke verdieping was het? Brr ik woon ook in blok 3 maar was niet thuis en kom vanavond pas weer thuis..
pi_105538093
Ohh op Facebook staat blok D. Fieuw!
pi_105539743
Ja het was in blok D. Ik woon daar en ik hoorde de walkie talkies van de agenten op de gang!
pi_105565724
Ik vind het een vreemd bericht. Dus er is ingebroken en een bewoonster heeft leuke vriendjes met vuurwapens. Sowieso dom om de politie te bellen terwijl je zoiets in huis hebt.

Woon ook in blok D, maar had overal kunnen gebeuren. Blijkbaar kom je toch heel makkelijk binnen.
pi_105566074
er is niet ingebroken, bewoonster liet de jongen via het raam binnen ofzo. doet hij schijnbaar vaker.
iemand zag dat de jongen door het raam naar binnen klimmen en heeft de politie gebeld.

je hoeft echt niet bang te zijn dat iemand via het raam kan inbreken. met ramen op slot(zelfs op kiepstand opslot) zit het zo vast als wat. *vergeet je sleutel maar eens, dan kom je er wel achter*
die krijg je zonder veel geweld niet open. en je ziet maar weer sociale(buren)controle is goed in de buurt ;)
pi_105567900
Op die fiets. Had ook niet aan de ramen gedacht trouwens, ik dacht via een deur die niet extra op slot was gedraaid ofzo. Apart dat ie niet gewoon de deur neemt, als de bewoonster het toch allemaal prima vindt. :P
pi_106491095
Misschien een enigszins rare vraag, maar kan iemand die de isolatiewanden gezien heeft voor mij kijken hoe dik deze wanden zijn? Oftwel, hoeveel ruimte nemen ze in in onze studio's? (Is het ongeveer vergelijkbaar met hoe ver de ophangbalk bovenaan het plafond en het plastic bij de vloer uitsteekt? Of is de wand dikker dan dat?) Bedankt!
pi_106538779
Als ik mijn buurvrouw toevallig spreek deze week, zal ik eens vragen :)
pi_106595691
Zou fijn zijn :)
pi_106609770
Denk dat ie max. 3 cm dik is? Hij rust zeg maar op de balk onderaan (daar waar de stopcontacten zitten).
pi_106626718
Het leek mij ook niet zo erg dik inderdaad. Heb haar nog niet gesproken atm.
pi_106635290
Waar woon jij dan? :P
pi_106635504
tegenover jou denk ik
pi_106705133
Schuin tegen over jou ;) Precies in 't hoekje :)

Heb het trouwens gevraagd en ook nog even wezen kijken. De gipsplaat komt naar mijn idee net een millimeter of twee boven de kabelrand uit, maar dat is opzich netjes weggewerkt.
pi_106715005
Aah oke ;)

Ja qua ruimte scheelt het gelukkig niks!
pi_106715724
Iemand ervaring met containers aan 't Damsterdiep?
pi_106720971
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 10:46 schreef Jessy_A het volgende:
Iemand ervaring met containers aan 't Damsterdiep?
Als ik mij niet vergis woont iemand van dit topic in zo'n Damsterdiep container!
pi_106721410
Ik dacht dat pringlesoriginal eerder in een container aan het Dampsterdiep heeft gewoond.
pi_106792845
Nee ik woonde aan de Antillenstraat, die zijn al iets breder met een groter raamoppervlak.
Damsterdiep is het net alsof in je in e gang woont, smal, heel diep en en raampje waar amper licht doorheen kan
pi_106835188
Wat is het een vreselijke rotzooi hier. Kerstbomen in de struiken, kapotte bierflesjes bij blok 4. Heftig feestje geweest hier?
  zondag 15 januari 2012 @ 16:15:10 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106835212
Jullie hadden toch Eurosonic op je stoep?
The love you take is equal to the love you make.
pi_106835919
niet aan de kant van blok 4
pi_107329846
iemand al een eindafrekening gekregen van NDEA.
ik niet, en ben toch wel benieuwd..
pi_107331584
Heb op Facebook gelezen dat dit pas over enkele maanden komt, als je er een jaar in woont.
pi_107347198
Waar moet ik ingeschreven staan wil ik in zo'n studio komen te wonen?
pi_107350538
woningnet
pi_107354725
Als ik mij nu inschrijf, hoeveel kans heb ik daar dan op? En binnen hoeveel tijd?
pi_107355211
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 12:13 schreef janaotj het volgende:
Als ik mij nu inschrijf, hoeveel kans heb ik daar dan op? En binnen hoeveel tijd?
Dan kan je nog wel heel lang wachten, denk ik. Volgens mij reageren er gemiddeld zo'n 150 mensen op 1 studio. Degene met de meeste punten krijgt de studio.. En je krijgt maar 1 punt per maand, dus dat schiet niet erg op.
pi_107356255
meeste mensen beginnen eerst met een bezemkast, vervolgens een normaal kamertje en later pas een ruime kamer/studio.
maak jezelf niet de illusie dat je direct een mooie kamer/studie kan vinden.
pi_107366510
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 12:58 schreef loecje het volgende:
meeste mensen beginnen eerst met een bezemkast, vervolgens een normaal kamertje en later pas een ruime kamer/studio.
maak jezelf niet de illusie dat je direct een mooie kamer/studie kan vinden.
Ik zit nu op een kamer van 17m met eigen keuken. En eerst was het inderdaad een kamertje van 10m op een zolder.
  zondag 29 januari 2012 @ 22:20:16 #239
337984 Fhaan
Vinyljunk
pi_107381216
van niks naar een containertje, zonder maar 1 punt ervoor te hebben gehad ;) beter gezegt, ik had niet eens een woningnet account! (8>
pi_107381639
tja er zijn altijd uitzondering.
er zijn toen ook wel studio's weg gegaan naar mensen met een halve punt. maar dat lukt je nu niet meer.
pi_107396396
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:20 schreef Fhaan het volgende:
van niks naar een containertje, zonder maar 1 punt ervoor te hebben gehad ;) beter gezegt, ik had niet eens een woningnet account! (8>
Haha, ik had maar 1,1 punt! Van een kamer van 13m2 met 3 huisgenoten naar m'n studiootje! Moet wel zeggen dat ik een echt huis wel mis: met inbouw kasten en houten deuren en zo.
pi_107402379
quote:
10s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:13 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

Haha, ik had maar 1,1 punt! Van een kamer van 13m2 met 3 huisgenoten naar m'n studiootje! Moet wel zeggen dat ik een echt huis wel mis: met inbouw kasten en houten deuren en zo.
Ik had 22 punten maar was ook een beetje traag. Woon er pas sinds jullie en in blok E. En ik mis ook wel het huis-aspect. Ik probeer het een beetje te verbloemen met veel posters en andere dingen, maar een echt "huis" krijg je niet.
pi_107404111
de witte muren maken het nog wat minder huiselijk. maar verder vind ik het hier vrij huiselijk.
ligt ook maar net aan je inrichting denk ik.
pi_107414752
Als je bij loecje binnenkomt dan heb je wel meer een huiselijk gevoel dan in veel andere kamers :P
pi_107415939
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:31 schreef toenie het volgende:
Als je bij loecje binnenkomt dan heb je wel meer een huiselijk gevoel dan in veel andere kamers :P
:@ O+
pi_107431235
Mijn kamer is ook erg huiselijk en ben ook zeer blij ermee. Maar toch, een echt huis met een centrale verwarming <3
pi_107435153
Mijn kamer is vooral een teringbende. (Tentamens!)
  maandag 6 februari 2012 @ 23:02:26 #248
164283 Luco
Buongiorno!
pi_107697552
Bedankt voor het schoonvegen van het ijs O+!
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:26:49 #249
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_118059850
Ik heb dus 32 punten, zal ik zo'n ding accepteren op bodenterrein? Kan eigenlijk niks anders vinden met mijn puntenaantal...

En wat voor regels zijn er? Hoorde dat je bijv geen logés mag hebben? En hoeveel personen mogen er ingeschreven staan?
pi_118063222
Er mag maar 1 persoon ingeschreven staan, maar ik weet dat er wel mensen samenwonen.(Dus altijd standaard slaapt) Of het gecontroleerd wordt weet ik niet.

Weet niet of je erover nadenkt om er in samen te wonen maar dat zou ik je wel afraden. Het is niet echt bepaald erg groot
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:29:20 #251
309342 ErkendFokker
pi_118063934
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 23:16 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Er mag maar 1 persoon ingeschreven staan, maar ik weet dat er wel mensen samenwonen.(Dus altijd standaard slaapt) Of het gecontroleerd wordt weet ik niet.

Weet niet of je erover nadenkt om er in samen te wonen maar dat zou ik je wel afraden. Het is niet echt bepaald erg groot
Woon nu nog thuis en wil daar graag weg, kan ook niet echt een andere optie vinden... (vriendin studeert nog niet dus geen inkomen) dus kan niet echt duurder gaan wonen
pi_118065954
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 23:29 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Woon nu nog thuis en wil daar graag weg, kan ook niet echt een andere optie vinden... (vriendin studeert nog niet dus geen inkomen) dus kan niet echt duurder gaan wonen
Alleen wonen in een studio container is prima hoor! Echt super chill, veel ruimte en alles voor jezelf. Maar samen wonen is gewoon krap, het is dus gewoon 1 ruimte.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 10:12:11 #253
309342 ErkendFokker
pi_118072508
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 00:13 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

Alleen wonen in een studio container is prima hoor! Echt super chill, veel ruimte en alles voor jezelf. Maar samen wonen is gewoon krap, het is dus gewoon 1 ruimte.
Klopt, ik heb er gisteren gekeken. Ik denk echter dat ik niet veel beter ga krijgen in mijn budget.. Kan altijd over een jaar nog ergens anders heen als we allebei een inkomen hebben.. Op dit moment wil ik gewoon graag het huis uit. Mijn vriendin woont ook nog half thuis dus die kan altijd daar nog heen om voor mij te vluchten O-)

Voor wat ik zie op kamernet en andere kamersites kan ik voor 500 euro ongeveer evenveel ruimte/minder ruimte krijgen en dan is het sanitair vaak ook nog lelijk en verrot en ziet het er minder mooi uit.

Ik denk dus dat ik het gewoon wel ga doen. Hoe zit het trouwens met ophangen van lampen enz? Ik hoorde dat ze aan het damsterdiep een balk aan het plafond hadden (of langs de muur) waar ze dingen aan mochten hangen. Is dat hier ook zo?
Zo nee, waarom hebben ze dan stopcontacten bij het plafond gemaakt? Dat vind ik nogal vreemd :p

Zitten jullie bij ziggo of op glasvezel trouwens? Ik denk dat ik gewoon ziggo zou nemen.
pi_118072968
Lampen ophangen is geen optie, aan het plafond kun je niks hangen. Wel heb je aan de zijkant van de muren inderdaad 2 houten balkjes waar je bijvoorbeeld schilderijen via kan ophangen. Ik heb dat met een schroefje en een vis draad bijvoorbeeld. De muur aan de kant van de keuken is magnetisch, dus daar kan je ook iets mee doen natuurlijk.

Ze zijn nu bezig bij iedereen een extra wand te plaatsen tegen geluidsoverlast. Die wand is niet magnetisch.

En ik heb glasvezel voor 50 euro per maand. Ik download veel en met de actie die ik had aan het begin betaal ik over 24 maanden net zoveel per maand als bij Ziggo (37,50 gemiddeld dan) dus toen wist ik het wel.

Er reageren hier niet zoveel mensen meer trouwens omdat we een Facebook pagina hebben voor alle leden van de containers. Dus mocht je het aannemen, voegen we je daar toe ;-)
  woensdag 17 oktober 2012 @ 11:42:36 #255
309342 ErkendFokker
pi_118075179
Ik ga het wel gewoon accepteren dan denk ik, lampen verzin ik wel wat op dan. ziggo 60/6 is 52 euro, en dan kan ik ook meteen met mijn ci+ kaart digitaal tv kijken, moet je bij glasvezel niet tv kijken via een extra kastje?
pi_118075527
Ja glasvezel is extra kastje inderdaad.
pi_118238479
Hey, ik heb even een vraagje aan bewoners van blok C,
Ik weet zeker dat de studio die ik heb bezichtigd aan de rechter kant zit, maar volgens dit pdf'je zit het aan de linker kant

http://www.nijestee.nl/up(...)an%20Huisnummers.pdf

Dus zit mijn goudvisgeheugen me te bedriegen of kloppen deze huisnummers inderdaad niet?

En weet iemand wat de max hoogte voor de koelkast en wasmachine is? ik heb een pdf met alle afmetingen maar er staan geen hoogte afmetingen bij -.-

Oh en ik heb een 100mbit/sec glasvezelabonnement aangevraagd en hoewel ik best wel veel download is dat misschien lichtelijk overdreven (aangezien ik een 10mbit/sec verbinding gewend ben waar meestal 3 of meer personen gebruik van maken) dus als er mensen zijn die samen willen doen met internet hoor ik het wel ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door sander91 op 21-10-2012 14:01:42 ]
pi_118240402
De huisnummers kloppen wel, althans als je voor t gebouw staat is mijn huisnummer in c correct weer gegeven.

Wat betreft de koelkast en wasmachine is het gewoon de standaard maat voor een tafel model koelkast zeg maar :P
Ben nu in de bieb maar kijk vanavond wel even naar de precieze maten!
pi_118247038
Is er ook een afbeelding met de precieze afmetingen? Ik wil eens even kijken of ik erin kwijt kan wat ik wil hebben. Dan ga ik eens even kijken of ik echt wil reageren op zo'n studio nadat mijn huidige huurcontract afloopt.
pi_118247501
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:34 schreef janaotj het volgende:
Is er ook een afbeelding met de precieze afmetingen? Ik wil eens even kijken of ik erin kwijt kan wat ik wil hebben. Dan ga ik eens even kijken of ik echt wil reageren op zo'n studio nadat mijn huidige huurcontract afloopt.
pi_118247620
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 13:34 schreef sander91 het volgende:
Hey, ik heb even een vraagje aan bewoners van blok C,
Ik weet zeker dat de studio die ik heb bezichtigd aan de rechter kant zit, maar volgens dit pdf'je zit het aan de linker kant

http://www.nijestee.nl/up(...)an%20Huisnummers.pdf

Dus zit mijn goudvisgeheugen me te bedriegen of kloppen deze huisnummers inderdaad niet?

En weet iemand wat de max hoogte voor de koelkast en wasmachine is? ik heb een pdf met alle afmetingen maar er staan geen hoogte afmetingen bij -.-

Oh en ik heb een 100mbit/sec glasvezelabonnement aangevraagd en hoewel ik best wel veel download is dat misschien lichtelijk overdreven (aangezien ik een 10mbit/sec verbinding gewend ben waar meestal 3 of meer personen gebruik van maken) dus als er mensen zijn die samen willen doen met internet hoor ik het wel ;)
De plek onder het aanrecht voor je koelkast is 93 cm hoog, in de badkamer voor de wasmachine is net iets meer, 94 cm.

Heb je dus al geaccepteerd? Dan kan ik je eventueel wel even toevoegen op de Facebook pagina if you like.
pi_118247720
quote:
10s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:49 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dankjewel! Dus als ik het goed begrijp is de studio ongeveer 8 bij 3,5 meter?
pi_118247794
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:55 schreef janaotj het volgende:

[..]

Dankjewel! Dus als ik het goed begrijp is de studio ongeveer 8 bij 3,5 meter?
Yep! Ja, die 3,5 meter is het woongedeelte zeg maar, niet bij de keuken en badkamer, dat is ongeveer 1,4 meter.
pi_118247859
quote:
10s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:57 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

Yep! Ja, die 3,5 meter is het woongedeelte zeg maar, niet bij de keuken en badkamer, dat is ongeveer 1,4 meter.
Dankjewel! Ik ga eens even lekker puzzelen met maten van meubels =)
pi_118247903
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:59 schreef janaotj het volgende:

[..]

Dankjewel! Ik ga eens even lekker puzzelen met maten van meubels =)
Succes! Overigens, weet niet of je al bekend met floorplanner.com maar daar kan je makkelijk alles invoeren zeg maar! :)
pi_118277155
quote:
10s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:52 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

De plek onder het aanrecht voor je koelkast is 93 cm hoog, in de badkamer voor de wasmachine is net iets meer, 94 cm.

Heb je dus al geaccepteerd? Dan kan ik je eventueel wel even toevoegen op de Facebook pagina if you like.
Oh crap had ik nou die hele reactie in een pb gezet? hm, beter opletten, verkeerde knopjes.

Maar je mag me dus wel even aan die fb toevoegen, ik krijg over 2 weken de sleutel, en thanks voor de afmetingen!

[ Bericht 19% gewijzigd door sander91 op 22-10-2012 14:35:30 ]
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:24:39 #267
309342 ErkendFokker
pi_118882457
Ik krijg vrijdag de sleutel, zou je mij ook in de fb groep kunnen toevoegen?
pi_122409103
Ik heb bijna genoeg punten om een studio te gaan huren. Nu ben ik een overzichtje aan het maken van de kosten en vroeg ik me af of het noodzakelijk is om een tv kabel abonnement af te sluiten? Als ik dit niet afsluit, heb ik dan ook nog ontvangst?
pi_122409618
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 09:33 schreef t0mmyb0y199 het volgende:
Ik heb bijna genoeg punten om een studio te gaan huren. Nu ben ik een overzichtje aan het maken van de kosten en vroeg ik me af of het noodzakelijk is om een tv kabel abonnement af te sluiten? Als ik dit niet afsluit, heb ik dan ook nog ontvangst?
In principe niet. Neemt niet weg dat je over het algemeen wel een signaal hebt, maar dat Ziggo dat naar verloop van tijd blokkeert.
pi_122416680
ligt eraan wat je wilt.
wil je internet via ziggo moet je ook een ziggo-tv abbo afsluiten.
wil je internet via glasvezel dan is tv abbo via kabbel(ziggo) niet nodig.
pi_131818158
Hoi allemaal,

Ten eerste, sorry voor de bump.
Hartstikke leuk om al die 8 topics door te lezen over de containers aan de Vrydemalaan.
Ik heb op dit moment gereageerd op twee containers aan de Vrydemalaan en sta op dit moment op nummer 1 en 2 (maar goed, dat kan veranderen).

Mijn vraag aan die gene die nog steeds in de containers wonen, bevalt het jullie nog steeds? En zijn er dingen waar ik op moet letten?

(Trouwens (voor mensen die een container zoeken), maandag komen er 35 containerwoningen vrij aan de Antillenstraat (heb er gisteren een bezichtiging gehad in een container, maar het afgewezen).
Reden waarom er 35 vrij komen is omdat er in augustus tweemaal een schietincident heeft plaatsgevonden die was gericht op een bewoner van de NOVO. NOVO heeft alle 35 bewoners een overgeplaatst naar iets anders.)
pi_131818319
Is er ook een indeling voor mensen die door de gemeente zijn uitgekocht om plaats te maken voor deze tijdelijke blokken?

Zo ja mag je mij daar wel bij indelen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_131952068
Jeeuu! Studio is toegewezen aan mij!
pi_144453425
Zijn er nog mensen die hier wonen? Sta op plek 2 momenteel en hoop dat de 1e persoon hem afwijst
  vrijdag 12 september 2014 @ 15:08:35 #275
309342 ErkendFokker
pi_144455932
ja ik woon er (nog), wil je nog dingen weten
pi_144456088
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 september 2014 15:08 schreef ErkendFokker het volgende:
Hij heeft liever dat je als de 1e persoon voor bezichtiging komt dat je naakt en schreeuwend die container uit komt rennen. Alles om zijn kansen te vergroten.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_144466124
misschien is dat voor degene juist een rede om er wel te willen wonen?

maar nu 2e staan is een goed teken. wordt je het deze keer niet dan wellicht de volgende ronde.
het zijn nu eenmaal jongerenwoningen dus het verloop is redelijke snel.
pi_144470749
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 september 2014 15:08 schreef ErkendFokker het volgende:
Hoe gehorig is het er? En wat is de huurprijs incl? Op woningnet staat slechts de huurprijs exclusief en dat je een contract afsluit met een bedrijf.
pi_144472987
dat zijn de gas/water/licht kosten. afhankelijk van je verbruik dus. ( even voor het idee; ik betaalde 77euro per maand en kreeg nog geld terug. zijn ook mensen die 100euro betalen en nog bij moeten betalen.)
andere bijkomende kosten zijn bijvoorbeeld internet/tv, inboedelverzekering en gemeente heffingen.

gehorigheid is een stuk minder geworden sinds de wand beter geïsoleerd is. verder ligt het er een beetje aan wie je buren zijn, zoals met eigenlijk alle studentenwoningen.

[ Bericht 36% gewijzigd door loecje op 12-09-2014 23:31:34 ]
pi_147522064
Wel vreemd het lijkt wel of ik alleen maar achteruit ga op die lijst terwijl er elke week wel 2-3 vrijkomen
pi_151537503
Woon er nu 2 maanden en vind de locatie echt ideaal maar soms hoor ik op de raarste tijden muziek en heb ik geen idee waar het vandaan komt tenzij het mijn directe buren zijn. Moet zeggen dat het ook erg snel warm wordt zelfs met 2 ramen open
  zaterdag 11 april 2015 @ 00:28:54 #282
314761 sjoneah
Terecht. In één woord terecht.
pi_151568024
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:58 schreef Henrys het volgende:
Woon er nu 2 maanden en vind de locatie echt ideaal maar soms hoor ik op de raarste tijden muziek en heb ik geen idee waar het vandaan komt tenzij het mijn directe buren zijn. Moet zeggen dat het ook erg snel warm wordt zelfs met 2 ramen open
Hee Henrys! Zit je al op de Facebookgroep van Studio's Vrydemalaan? Misschien zijn er meer buren die last hebben van muziekoverlast rond jouw plek in het blok.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')