abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102841552
Bodenterreinstudio's in de Stad Groningen #6!

Woningcorporatie Nijestee heeft 345 woonstudios neergezet op het Bodenterrein.
Deze studios zijn bedoeld voor jongeren tot 26 jaar en bestaan uit volledig zelfstandige wooneenheden van 28m2.

Het terrein bestaat uit 5 blokken van elk 69 units, waarvan elk blok een unieke afbeelding van op de voorzijde heeft.

Foto's van de modelstudio.

Enkele linkjes:
Bouwtekening
Info over de huur
vanderwiel
Foto's van tijdens de bouw 1 (januari)
Foto's van tijdens de bouw 2 (april)

Blok 1
Erwindeen
RTS91

Blok 2
Apogist
Sieglinde
linda-88
loecje
Vrydemalaan

Blok 3
Janett
toenie
Mrjolyn_

Blok 4
Dery1990
Perzikvrucht
Jesp

Blok 5
pi_102841584
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:48 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

Haha, je kunt inderdaad niet bij mij veel mensen naar binnen gluren :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:04 schreef -Maku- het volgende:
Ghehe, dat hoeft ook niet per se eigenlijk :P Maar gewoon, het ziet er allemaal wat opener uit. In plaats van zo'n gesloten blok. Enne Neontiger, doet je verwarming het dan wel??
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:26 schreef loecje het volgende:
ik doe de luiken ook vooral dicht om de warmte. dat scheelt echt heel veel en in de zomer is het dan nog licht genoeg. tegen inkijk is het ook wel prettig.
maar nu is het idd net iets te donker met de luiken dicht. voor de warmte doet het nu ook weinig dus bij mij zijn de luiken nu open. voel me wel wat meer bekeken. zeker als er telkens mensen over de tegels voor het raam langs lopen.
misschien toch maar eens bloempotten ofzo op die tegels zetten.
pi_102843230
Alweer een nieuw deel. *O*

Er komt bij mij trouwens wel weer warme lucht uit. Moet zeggen dat een radiator wel beter en sneller verwarmt dan deze blaasunit, maar goed.
pi_102843636
als de verwarming goed werkt, dan is de kamer echt sneller warm met hete lucht.
ik heb 1x de verwarming aangehad en het voelt direct lekker warm aan. dat idee heb ik met een radiator niet.
pi_102843700
Die van mij doet het nog steeds niet, meh. Overdag is dat nog niet zo erg, maar ik moet vaak heel vroeg op en dan is het echt ijskoud :P
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
You gave me thiss, your fire becomes a kiss.
pi_102845747
sochtends vroeg je verwarming aandoen?
gewoon snel opstaan en wegwezen ;)
pi_102872144
gewoon een tijdklok in je meterkast pluggen, ding gaat toch automatisch aan als er stroom opkomt
uurtje voordat je wakker wordt aan laten gaan
en klaros
pi_102873861
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 13:28 schreef pringlesoriginal het volgende:
gewoon een tijdklok in je meterkast pluggen, ding gaat toch automatisch aan als er stroom opkomt
uurtje voordat je wakker wordt aan laten gaan
en klaros
Dan moet er we eerst warme lucht uitkomen in plaats van koude lucht he ;-)
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
pi_102874423
o ja, eerste stap vergeten..
1. verhuis naar Blok A
2. sluit tijdklok aan

enjoy!
pi_102874955
ik denk dat ik wakker ben zodra die verwarming aanklikt dat ding blaast recht op mn bed.
kou is voor mij alleen maar rede om heel snel aan te kleden en de deur uit te gaan. effectief dus ;)

maar bij thuiskomst een warme kamer zou wel lekker zijn.
pi_102881385
Verdorie waar zijn jullie allemaal :(, ik krijg een potje peentjes en erwtjes niet open en niemand doet de deur open :( ik heb honger :'(
pi_102881550
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:55 schreef Sieglinde het volgende:
Verdorie waar zijn jullie allemaal :(, ik krijg een potje peentjes en erwtjes niet open en niemand doet de deur open :( ik heb honger :'(
Glazen potje? Zijkant van een blikopener gebruiken om het deksel een stukje te lichten en zo de onderdruk te verbreken.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_102881844
Gelukt! Dankje :D
pi_102886601
ik zal de volgende keer thuis zijn. heb alle pottenopen hulpmiddeltjes in huis ;)
pi_102894713
Haha ok handig voor de volgende keer :) mijn eigen beste idee was het potje onder de hete kraan houden, toen brandde ik mn hand :( ik ben verloren zonder mn buren :P
pi_102897006
pottenwippers :Y O-)
pi_102898121
Woah er is gewoon een speciaal gereedschap voor ontworpen? Haha :P maar waarschijnlijk had iemand anders hem wel gewoon los kunnen draaien maar ik had gisteren mn pols bezeerd en er zit een soort glassplinter ofzo in mn duim dus ik kon niet goed kracht zetten ;(
Ik ben een beetje een kneus soms :P
pi_102898386

Gewoon zo'n ding kopen, dat haakje linksboven kun je gebruiken om deksels te wippen. :P Nooit meer moeilijk doen met deksels die alleen naar grof geweld luisteren.
pi_102898938
Oh he zo'n ding heb ik ook! Dus daar is dat haakje voor :o Ik heb uiteindelijk gewoon een schaar gebruikt, werkt ook wel goed op zich :P
pi_102900105
nadeel van dat haakje is dat het niet op alle deksels past. jampot ofzo niet.
pi_102900264
Wat zijn jullie voor slappe happen? :P
pi_102900540
quote:
10s.gif Op zondag 9 oktober 2011 23:20 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Wat zijn jullie voor slappe happen? :P
RSI, dan krijg je dat :P
pi_102915769
Ik woon nog steeds gewoon in blok 2 trouwens, zou mooi zijn als dat ns in het lijstje komt :P

Oh, en slecht nieuws qwa geluid, een dezer dagen heb ik ook n contrabas in huis, dat gaat overdag zo nu en dan enigzins geluid opleveren O-)
pi_102916113
ik kan de tekst niet meer aanpassen.
er missen nog meer mensen dus hier een nieuw lijstje dan kan een mod deze erin zetten

Blok 1
Erwindeen
RTS91

Blok 2
Apogist
Sieglinde
linda-88
loecje
Vrydemalaan

Blok 3
Janett
toenie
Mrjolyn_

Blok 4
Dery1990
Perzikvrucht
Jesp

Blok 5
pi_102936288
Blok 5 hierzo. :)
pi_102942680
Ik ook blok 5.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 02:53:08 #27
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_102943671
Zijn jullie nou serieus te lui om jezelf even in het lijstje te zetten wat Loecje net post en moet zij dit voor jullie gaan doen? Hoe moeilijk is het om het lijstje te kopieeren en je eigen naam even onder het goede blok te zetten?
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_102946752
Omdat je het zo lief vraagt. -O-

Blok 1
Erwindeen
RTS91

Blok 2
Apogist
Sieglinde
linda-88
loecje
Vrydemalaan

Blok 3
Janett
toenie
Mrjolyn_

Blok 4
Dery1990
Perzikvrucht
Jesp

Blok 5
Mr.Blonde89
Mr.Jorn.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:50:55 #29
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_102950549
Aaaah het kan dus toch wel, wat goed!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_102988847
Volgens mij bouwen ze daar bij het fietspad nog meer van die kleinere containers. Of nouja.. Bouwen, kant en klaar:p het staat er best lelijk zo dicht op t fietspad.
pi_102990938
welk fietspad?
pi_102991247
Vroeg ik me ook af, ik zie niks gebeuren? En wat zijn ze nu allemaal in de stoep aan het leggen?

Trouwens nog een budgettip voor als je een pot niet makkelijk openkrijgt, gebruik een ballon (of iets anders van rubber) tussen je hand en de deksel. Biedt genoeg weerstand om alles makkelijk open te krijgen. ^O^

en ik sta ook nog niet op 't lijstje!

Blok 1
Erwindeen
RTS91

Blok 2
Apogist
Sieglinde
linda-88
loecje
Vrydemalaan

Blok 3
Janett
toenie
Mrjolyn_

Blok 4
Dery1990
Perzikvrucht
Jesp
AnneGB

Blok 5
Mr.Blonde89
Mr.Jorn.
pi_102991862
Volgens mij heeft dat met het stroomnetwerk te maken. Ze hebben tussen blok C en blok D een verdeelkast geplaatst volgens mij. Dat is waar de kabels ook naar toe gaan.
:: Toenie ::
pi_103003470
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 11:09 schreef loecje het volgende:
welk fietspad?
Ik bedoel daar bij dat fietspad dat naar de Ebbinge loopt, waar die kleinere containers staan achteraf in een hoekje. Daar worden nu nog meer van die dingen neergezet.
pi_103003511
Ze zijn apart opgestapeld, maar zo te zien is het een kantorencomplex wat ze er neer zetten. Je kunt er een beetje naar binnen kijken (vanaf het fietspad) en het zijn typische kantoordeuren wat ik er zie.
pi_103004609
Ik meen ergens gelezen te hebben dat daar een kinderopvang in komt.

Ah gevonden: http://www.sksgkinderopva(...)--SKSG-Picasso-.html

[ Bericht 59% gewijzigd door Sieglinde op 12-10-2011 17:58:13 ]
pi_103006445
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 17:15 schreef toenie het volgende:
Ze zijn apart opgestapeld, maar zo te zien is het een kantorencomplex wat ze er neer zetten. Je kunt er een beetje naar binnen kijken (vanaf het fietspad) en het zijn typische kantoordeuren wat ik er zie.
Ze lijken precies hetzelfde als die containers die daar achterin verstopt staan :P

quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 17:44 schreef Sieglinde het volgende:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat daar een kinderopvang in komt.

Ah gevonden: http://www.sksgkinderopva(...)--SKSG-Picasso-.html

Oja, inderdaad. Wel een rare constructie haha.
pi_103009926
Ze bedenken wel van alles met containers
pi_103015275
k heb ergens een hele plattegrond met wat daar allemaal komt.
zal morgen eens zoeken.

komt iets van een atelier (dat wat er nu al staat) en bamboe iets en een restaurant ofzo.
allemaal tijdelijk dus containers zijn wel makkelijk.
pi_103021700
quote:
10s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:55 schreef toenie het volgende:
Ze bedenken wel van alles met containers
je kan ook alles met containers.
pi_103073023
Blok 1
Erwindeen
RTS91

Blok 2
Apogist
Sieglinde
linda-88
loecje
Vrydemalaan

Blok 3
Janett
toenie
Mrjolyn_

Blok 4
Dery1990
Perzikvrucht
Jesp
AnneGB

Blok 5
Mr.Blonde89
Mr.Jorn.
Ebb
pi_103133604
Vanaf volgende week hoor ik in het lijstje

Blok 1
Erwindeen
RTS91

Blok 2
Apogist
Sieglinde
linda-88
loecje
Vrydemalaan
LotteV

Blok 3
Janett
toenie
Mrjolyn_

Blok 4
Dery1990
Perzikvrucht
Jesp
AnneGB

Blok 5
Mr.Blonde89
Mr.Jorn.
Ebb
pi_103370259
Iemand al iets gehoord over de geluidstest? Die was toch eind september, begin oktober? Het is nu bijna eind oktober :)
pi_103370663
ben ik ook wel benieuwt naar, krijg al vaker gebonk aan mn muur omdat ik muziek luister :(
pi_103371042
zet je muziek dan ook gewoon wat zachter.
mijn buren horen mijn muziek niet (zeggen ze) en ik heb toch ook altijd muziek of soms tv aanstaan.
pi_103372284
als er geklopt word zet ik het ook zachter, ben niet zo'n grote eikel dat ik het dan nog harder zet :P maar zo hard staat de muziek niet eens, het is gewoon érg gehorig. (en de muziek die ik luister, is vrij stevig O-) )
pi_103375131
Vorige week zaterdagnacht was het wel heel erg. Tot half 2 's nachts keihard gebonk van muziek. Maarja raad maar eens waar het muziek vandaan komt, als het niet de buren zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door LN17 op 21-10-2011 15:33:19 ]
pi_103375350
ik vind op de muur bonzen ook niet helemaal de manier om te laten weten dat de muziek zachter moet. loop er dan gewoon even heen...
pi_103380889
Ik hoor ook wel eens gebons op mn plafond van mn olifant bovenburen als ik een muziekje op heb, maar daarom ga ik niet mn muziek zachter zetten. Ik weet ook niet of het wel tegen mij is gericht, misschien moet ik maar als subtiele hint een trampoline cadeau geven.

Ik knalde ook een keer per ongeluk met mn stofzuiger tegen de muur aan, gelijk een bons terug van de buurman. Echt, we zijn toch geen ingemetselde nonnen die niet met elkaar kunnen communiceren en de hele dag in stilte bijbels moeten overschrijven.
Nou, tot zover mijn tirade :P
pi_103380914
je bovenbuurvrouw heeft last van jou muziek? ik heb serieus nog nooit muziek bij jou gehoord.
maar dat wist je al.
pi_103380997
Nou ik weet niet, het is wel steeds toevallig als ik muziek op heb dat ik herrie boven me hoor. Maar meestal heb ik gewoon een koptelefoon op :)
pi_103490939
Wat ik vanochtend had! Ineens begon mijn deurbel 'af te gaan' en hield niet meer op. En dat om kwart voor zes in de ochtend. Heb de intercom los moeten schroeven en heb overal aan gezeten en toen hield ie uiteindelijk op. En nu doet ie het helemaal niet meer. :'(

Denk ook wel dat redelijk veel buurtjes dit gehoord hebben.
pi_103491947
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 11:46 schreef AnneGB het volgende:
Wat ik vanochtend had! Ineens begon mijn deurbel 'af te gaan' en hield niet meer op. En dat om kwart voor zes in de ochtend. Heb de intercom los moeten schroeven en heb overal aan gezeten en toen hield ie uiteindelijk op. En nu doet ie het helemaal niet meer. :'(

Dat meen je niet! Ik zou helemaal gek worden.. (En ik had hem niet eens los kunnen schroeven) Gelijk dus maar even met Nijestee bellen?
pi_103492413
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 11:46 schreef AnneGB het volgende:

Zeker weten dat er geen lui beneden stonden te ouwehoeren? Ik geloof dat het populair tijdverdrijf is bij sommige mensen, zeker 's nachts en 's ochtends vroeg }:|
I reject reality and substitute my own
pi_103492461
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 12:27 schreef CindieY het volgende:

[..]

Zeker weten dat er geen lui beneden stonden te ouwehoeren? Ik geloof dat het populair tijdverdrijf is bij sommige mensen, zeker 's nachts en 's ochtends vroeg }:|
dat kan niet oneindig doorgaan. hooguit paar min en dan moet je het nr opnieuw intikken.
pi_103494640
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 12:28 schreef loecje het volgende:

[..]

dat kan niet oneindig doorgaan. hooguit paar min en dan moet je het nr opnieuw intikken.
Als je de hoorn oppakt en het knopje van 'open' in kunt drukken, staat er iemand beneden. Als dit niet kan niet.
pi_103495681
Het was de deurbel bij mijn voordeur, niet het belletje van de intercom. Vandaar dat ik er ook echt niks aan kon doen met de knopjes. Gelukkig dat die deurbel dus wel verbinding heeft met dat kastje en niet ergens anders in zat ofzo.
pi_103526178
Er zit een schuifknopje onderop je "telefoon", daarmee kun je hem muten:P
gaat er wel een waanzinnig irritant rood lampje branden, maar dat is wellicht minder erg dan dat geluid;)
pi_103526802
Heb nog nooit echt overlast gehad, en mijn buren ook niet van mij. Ik hoop dat dit zo blijft...

Zag vanmiddag nog iemand asociaal naar binnen gluren bij de container van blok 1 op de hoek. Meneer wou vast weten hoe het er van binnen uitzag...maar op zoiets zit je echt niet te wachten ;(
pi_103529763
Vind het gluren nog wel meevallen, had het erger verwacht. Was wel een reden waarom ik expres niet voor de begane grond heb gekozen.
pi_103583827
Heb laatst ook een beetje zitten "verbouwen" aanrecht verlengt, nu is het stukkie waartussen een prullebak kan staan ook aanrecht (zonder kastje maar alsnog, ruimte voor de over hoera! :D)
pi_103585602
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 15:18 schreef Fhaan het volgende:
Heb laatst ook een beetje zitten "verbouwen" aanrecht verlengt, nu is het stukkie waartussen een prullebak kan staan ook aanrecht (zonder kastje maar alsnog, ruimte voor de over hoera! :D)
Foto?
Ik heb het namelijk zo:

pi_103589548
ik wacht tot sintjuttemus totdat mn broertje tijd heeft zoiets voor mij te maken.
pi_103589975
Oh zoiets is eigenlijk wel handig. Ik heb nu steeds mn oven op de grond staan als ik hem niet nodig heb en als ik er iets in wil gooien til ik hem weer op het aanrecht. Maar daar word ik dan wel weer vet gespierd van B-)
pi_103590020
quote:
10s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:04 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

Foto?
Ik heb het namelijk zo:

[ afbeelding ]
Waarom heb je er niet nog meer schapjes in gemaakt? Lijkt me ideaal voor de voorraad! Flessen drinken of potten met pasta/rijst ed. kan je daar mooi kwijt.
pi_103590246
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 17:46 schreef Puala het volgende:

[..]

Waarom heb je er niet nog meer schapjes in gemaakt? Lijkt me ideaal voor de voorraad! Flessen drinken of potten met pasta/rijst ed. kan je daar mooi kwijt.
nu past er mooi een prullenbak onder
tenminste bij mij staat op die plek de prullenbak.

de keuken heeft genoeg kastjes om al je flessen, potten enzo op te bergen
pi_103598338
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 17:46 schreef Puala het volgende:

[..]

Waarom heb je er niet nog meer schapjes in gemaakt? Lijkt me ideaal voor de voorraad! Flessen
drinken of potten met pasta/rijst ed. kan je daar mooi kwijt.
Ik heb mijn prullenbak daaronder (op de foto had ik nog geen prullenbak) dus extra schapjes was inderdaad handig geweest, maar het is niet nodig nu.
pi_103598429
Zit er wel eens aan te denken om nog zo'n verlening te maken voor rechts van mijn keuken (daar staat mijn prullenbak, de andere kant is voor de stofzuiger). Tot nu toe nog geen tijd voor gehad of niet aan gedacht. Is prima om namelijk je magnetron oid op te zetten.
pi_103599668
ik zie een gat in de markt... was ik maar zo handig
pi_103614648
Ik heb rechts van mijn keuken een kleine stellingkast staan waar mijn magnetron, oven, koffiezetapparaat, blender, tosti-apparaat en nog meer zooi opstaat. Links heb ik drie platte vuilnisbakken op elkaar waar dan rotzooi, glas en papier inkan en waarop ik nog mijn kookplaatjes kan zetten als ik ze niet gebruik :)
pi_103622359
foto's! :D
rechts heb ik geen ruimte, daar staat mijn kledingkast. dus bij mij moet de prullenbak wel rechts staan en liefst daarboven een blad voor de magnetron op dezelfde hoogte als het aanrecht.

wie is er zo handig?
pi_103624141
dat is exact wat ik heb, mits je zelf materialen haalt kan ik dat best voor je maken. :) (2 balkjes, 1 plank van hornbach, plank was iets van ~6 euro en hoeven alleen wat hoekjes uit)
pi_103625097
ik kom wel ff bij je gluren.
kan ik gelijk een foto van je tv maken ;)
pi_103625542
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:02 schreef loecje het volgende:
ik kom wel ff bij je gluren.
kan ik gelijk een foto van je tv maken ;)
wat is er zo bijzonder aan die tv dan?
pi_103625597
die zoekt een baasje in FHF.

ik heb er ook nog eentje over mocht er iemand belang bij hebben:
pi_103711951
Twee financiële tegenvallers deze maand, waarvan ik me afvraag of jullie ze ook hebben gekregen.

1. Huurtoeslag was maar 82 euro
2. Krijg een brief voor zgn. Afvalstoffenheffing: 186.64
pi_103712060
1. Mijn huur toeslag klopte wel, namelijk 146 euro.
2. Gemeentelijke belastingen brief heb ik ook gekregen, ik had 209 euro. (Waarom dat verschil?)

http://gemeente.groningen.nl/belasting/kwijtschelding
Lees hier of je kwijtschelding kan aanvragen!
pi_103712143
Bij mij is het ook 186,64. Ligt er misschien aan op welke datum je je hebt ingeschreven bij de gemeente op dit adres. Ik dus per 1 mei ook al woonde ik er stiekem wel eerder :)
pi_103712231
Ik woon in het laatste blok, dus betaal inderdaad pas vanaf mei. Leuk dat je kwijtschelding aan kunt vragen, maar het is op mij helaas niet van toepassing

Huurtoeslag klopt dus niet, daar moet ik even achteraan.
pi_103712563
O ja, logisch natuurlijk ook! Het is bij wel of net niet van toepassing. Kan niet zo goed vinden in hoeverre ik mijn studiefinanciering (ik krijg maximaal ivm inkomen ouders + uitwonende beurs + collegegeld krediet) moet meerekenen.

Wat ik wel weet is dat de belastingdienst studiefinanciering niet als inkomen ziet, maar wat de gemeente daar mee doet..
pi_103714024
vreemd ik heb nog geen brief

studiefinanciering moet je apart opgeven bij dat formulier.
wel beter voor sommigen dat de grens van eigen vermogen/ spaargeld omhoog is gegaan.
pi_103726203
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 18:46 schreef loecje het volgende:
vreemd ik heb nog geen brief

studiefinanciering moet je apart opgeven bij dat formulier.
wel beter voor sommigen dat de grens van eigen vermogen/ spaargeld omhoog is gegaan.
Zoals ik het zie maakt het niet zoveel uit dat die grens omhoog is gegaan. Zelfs al heb je maar een inkomen van 925(en dat is met je loon, huur+zorgtoeslag+vakantiegeld+studiefinanciering) in de maand en een vermogen van bijvoorbeeld 5000 dan krijg je al geen kwijtschelding. Mijn vermogen ligt later dan dat, maar ik kom dus, helaas, door mijn studiefinanciering wel boven die 925 uit.

Mijn moeder had wat research gedaan en kwam op het volgende. Is je inkomen hoger dan:
920, krijg je maar 168,- aan kwijtschelding.
930, krijg je maar 72,- aan kwijtschelding.
Verdien je maar 910 of minder, wordt het totale bedrag kwijtgescholden.

Dit komt wel van een andere gemeente, maar je kan het denk ik wel vergelijken met Groningen. Ik ga maandag maar eens bellen hoe het zit met studiefinanciering. Het is niet eens echt inkomen, want ik kan er niets van besteden en gaat allemaal regel recht op aan school en huur.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mrjolyn_ op 30-10-2011 00:23:36 ]
pi_103726516
ik zou het raar vinden als stufi meetelt als inkomsten omdat het feitelijk gezien een lening is. dat wordt omgezet in een gift als je de studie afmaakt. een lening is geen inkomsten.

ik zit sowieso overal onder, zou wel mooi zijn die kwijtschelding. nu wachten op die brief
pi_103729541
Blijf het raar vinden dat je op vermogen wordt beoordeeld, iemand die dus alles uitgeeft krijgt wel kwijtschelding :'). Ik verdien niet zoveel per maand maar qua vermogen lig ik er ruim boven, heel apart.
pi_103733580
tja is met veel dingen zo, teer eerst maar op je spaargeld / verkoop je huis en dan pas krijg je wat geld voor levensonderhoud
pi_103735976
Ik ben nog steeds de afvalstofheffing van vorig jaar aan het betalen (10 termijnen). En dan wel voor drie personen omdat ik de oudste was in het vorige huis waar ik woonde. Heel stom. De mensen die er nu wonen hebben namelijk een nieuwe aanslag gekregen toen ik wegging, dus de gemeente vangt momenteel in plaats van drie, het geld voor vijf personen.

Wat betreft kwijtschelding voor afvalstofheffing wordt het gehele bedrag in Groningen nooit helemaal kwijtgescholden. Als je er recht op hebt moet je alsnog ongeveer een derde betalen. Daar heb je verder ook geen gradaties in.

Je krijgt later ook nog eens waterschapsbelasting. Die kan wel in zijn geheel kwijtgescholden worden. Dat geld heb ik, door een fout in het systeem van Hefpunt, na een half jaar vele brieven schrijven en telefoontjes plegen, nu eindelijk terug.
pi_103736976
De belastingdienst ziet studiefinanciering niet als inkomen, wat volstrekt logisch is natuurlijk. Het is namelijk een onbelastbaar inkomen. Toch mogen gemeentes zelf beslissen of ze dit zien als inkomen of niet. Best stom, want ik krijg dus veel studiefinanciering omdat mijn ouders te weinig verdienen, wat betekent dat ik het zelf moet gaan betalen, mochten ze het meenemen in het inkomen. Verdienen mijn ouders meer, krijg ik minder studiefinanciering maar krijg ik wel kwijt gescholden. Is toch ontzettend tegenstrijdig? :{
pi_103738484
En als je gaat bellen met de gemeente?
pi_103740684
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:37 schreef Mr.Jorn. het volgende:
En als je gaat bellen met de gemeente?
Ik was van plan morgen even te bellen maar het leek me toch dat er wel iemand al is die weet hoe het zit, maar niet dus :P
pi_103759026
Ingewikkeld en vaag allemaal of je het nou kan kwijtschelden of niet.
:|
En binnenkort krijgen we ook nog de rioolheffing zeker? 131,80.
pi_103781290
Iemand vrijkaartje voor NNT over? Ik zou er graag nog ééntje willen.
pi_103781812
volgens mij heb ik er nog eentje ergens in de papierbak.
pi_103782859
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:53 schreef Ebb het volgende:
Ingewikkeld en vaag allemaal of je het nou kan kwijtschelden of niet.
:|
En binnenkort krijgen we ook nog de rioolheffing zeker? 131,80.
Geen grap?
pi_103788658
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:15 schreef Mr.Blonde89 het volgende:

[..]

Geen grap?
Die zal je idd ook nog krijgen, 116 euro als ik mij niet vergis.
pi_103789779
Dik 200 eu afvalstofheffing, ongelofelijk, daar wordt sowieso over gebeld.
pi_103789953
Nou, wat betreft studiefinanciering en laag inkomen van je ouders: als je ouders genoeg verdienen betekent dat ze een ouderbijdrage moeten leveren. Dit moet je ook opgeven als inkomen. Dus dan komt het ongeveer op hetzelfde neer als een volledige beurs.

En die rioolheffing is vast die waterschapsbelasting. Die kan je volledig laten kwijtschelden.
pi_103802067
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:27 schreef LN17 het volgende:
Iemand vrijkaartje voor NNT over? Ik zou er graag nog ééntje willen.
Je mag die van mij wel ophalen :)
pi_103808712
die van mij mag je ook! Ben je nu in huis?
pi_103813323
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:20 schreef Janett het volgende:

[..]

Je mag die van mij wel ophalen :)
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:52 schreef linda-88 het volgende:
die van mij mag je ook! Ben je nu in huis?
Bedankt voor de reacties, maar heb hem niet meer nodig!
(het lukte me niet om het bericht te verwijderen)
pi_103822724
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:23 schreef AnneGB het volgende:
Nou, wat betreft studiefinanciering en laag inkomen van je ouders: als je ouders genoeg verdienen betekent dat ze een ouderbijdrage moeten leveren. Dit moet je ook opgeven als inkomen. Dus dan komt het ongeveer op hetzelfde neer als een volledige beurs.

En die rioolheffing is vast die waterschapsbelasting. Die kan je volledig laten kwijtschelden.
Dus je zegt dat de aanvullende beurs (max) dus wel als inkomen is? Wat krom. Die krijg ik toch juist omdat ik anders niet zou rondkomen? Nouja.. ik ga het gewoon aanvragen en ik zie wel wat er van komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')