quote:
Op zaterdag 29 oktober 2011 18:46 schreef loecje het volgende:vreemd ik heb nog geen brief
studiefinanciering moet je apart opgeven bij dat formulier.
wel beter voor sommigen dat de grens van eigen vermogen/ spaargeld omhoog is gegaan.
Zoals ik het zie maakt het niet zoveel uit dat die grens omhoog is gegaan. Zelfs al heb je maar een inkomen van 925(en dat is met je loon, huur+zorgtoeslag+vakantiegeld+studiefinanciering) in de maand en een vermogen van bijvoorbeeld 5000 dan krijg je al geen kwijtschelding. Mijn vermogen ligt later dan dat, maar ik kom dus, helaas, door mijn studiefinanciering wel boven die 925 uit.
Mijn moeder had wat research gedaan en kwam op het volgende. Is je inkomen hoger dan:
920, krijg je maar 168,- aan kwijtschelding.
930, krijg je maar 72,- aan kwijtschelding.
Verdien je maar 910 of minder, wordt het totale bedrag kwijtgescholden.
Dit komt wel van een andere gemeente, maar je kan het denk ik wel vergelijken met Groningen. Ik ga maandag maar eens bellen hoe het zit met studiefinanciering. Het is niet eens echt inkomen, want ik kan er niets van besteden en gaat allemaal regel recht op aan school en huur.
[ Bericht 3% gewijzigd door Mrjolyn_ op 30-10-2011 00:23:36 ]
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
You gave me thiss, your fire becomes a kiss.