Trailer:quote:De engine die The Elder Scrolls V: Skyrim draait heet de Creation Engine, en Bethesda heeft alle nieuwe truukjes en vernieuwingen uit de doeken gedaan. Veel van de technologie achter Oblivion en Fallout 3 is uit het raam gegooid en vervangen met nieuwe methodes, vertelt Bethesda's Todd Howard aan Game Informer.
Creation Engine
De nieuwe Creation engine is verantwoordelijk voor het neerzetten van de wereld. Een grote verandering is volgens Howard hoe er met licht en schaduw omgegaan wordt. In tegenstelling tot in Oblivion wordt schaduw in Skyrim dynamisch toegepast op alle objecten in het oogveld van de speler, wat de wereld realistischer moet laten lijken. Daarnaast is het oude SpeedTree systeem, wat gebruikt werd om de wereld van bomen en gewassen te voorzien, vervangen met een nieuwe technologie die Bethesda zelf heeft gemaakt. Zo kunnen ze nu zelf bepalen wat voor bomen waar staan en hoe ze animeren. Als de speler een winderige bergpas betreedt, kunnen de bomen gevaarlijk over een ravijn hangen terwijl de takken heen en weer zwaaien. Een nieuw systeem om neerslag te genereren is ook gemaakt, zodat bijvoorbeeld sneeuwval op een realistische manier wordt weergegeven en op het landschap beland.
Radiant AI
Het Radiant AI systeem zorgde er in Oblivion voor dat NPC's (non-player characters) hun dagelijkse taken in de achtergrond deden om de wereld 'levend' te laten lijken. Echter, het systeem was niet zo geavanceerd en de karakters hadden maar vijf of zes taken. In Skyrim is het systeem verbeterd en hebben de bewoners meer te doen en meer individualiteit. Een dorp in een bos zal bijvoorbeeld bevolkt zijn met werkers die hout hakken, werken in een houtmolen en goederen vervoeren door het dorp. Het verbeterde Radiant AI systeem zal er ook voor zorgen dat NPC's een relatie met de speler op kunnen bouwen. Als de speler iemand heeft geholpen, zal deze persoon hem als vriend kunnen beschouwen. Mocht je dan ineens 's nachts zijn huis binnen vallen, zou hij je bijvoorbeeld een bed kunnen aanbieden. Als je 'per ongeluk' zijn huis een beetje overhoop gooit of dingen vernielt, zal de reactie van het personage bepaald worden door de relatie die de speler met hem heeft.
Havok Behavior
De personages uit Oblivion bewogen niet altijd op de meest realistische manieren. Om dit te verbeteren heeft Bethesda een nieuwe middleware gelicenseerd, Havok Behavior. Deze techniek is volgens Howard niet eerder gebruikt in een 'grote' game. Havok zorgt normaal voor de physics, ofwel dat objecten in de wereld realistisch reageren op externe krachten, maar Behavior zal ervoor zorgen dat animaties vloeiend overgaan in elkaar. In tegenstelling tot Oblivion en Fallout 3 zal de wereld niet meer stilstaan als de speler met een NPC praat, en de levenloze close-ups van het gezicht van degene met wie je praat behoren ook tot het verleden. De NPC zal gewoon doorgaan met zijn of haar acties tijdens het gesprek. Het Behavior-systeem kan dynamisch animaties genereren. Denk bijvoorbeeld aan het Euphoria systeem wat gebruikt werd in GTA IV, Red Dead Redemption en The Force Unleashed. Volgens Bethesda zullen de draken er fantastisch uitzien en zullen veel van hun animaties niet gescript zijn.
Radiant Story
Radiant Story is misschien wel de meest ambitieuze nieuwe technologie in Skyrim. Dit systeem moet ervoor zorgen dat side-quests dynamisch gegenereerd worden gebaseerd op jouw level, locatie, bezigheden en relaties met NPC's. Heb je bijvoorbeeld iemand geholpen, kan die persoon jou later vragen om iets voor hem te doen of om iemand om te brengen. De betrokken personages en locaties waar deze quests zich afspelen zullen allemaal dynamisch 'bedacht' worden door het spel. Ben je ergens al geweest, dan zal de quest zich waarschijnlijk afspelen in een locatie die je nog niet bezocht hebt. Als je een NPC hebt gedood die jou een quest had moeten geven, bijvoorbeeld een barman, dan kan later zijn zus die rol overnemen en je alsnog die quest geven. Of ze kan wraak komen zoeken voor de moord van haar broer. Het spel zal ook willekeurige gebeurtenissen in de wereld genereren, net als in Red Dead Redemption. Bethesda is zich wel bewust van het gevaar dat de speler zich overweldigd kan voelen door de side-quests, dus ze zullen het binnen de perken houden.
Als al deze beloftes waar gemaakt worden zou Skyrim de lat wel eens hoger kunnen legen voor open-wereld games.
quote:Release Date
November 11th, 2011. Single-player.
Plot
Your main character plays the role of the last Dragonborne. The setting is Skyrim, 2 centuries later from the events of Oblivion. Your mentor in the game is one, if not the last remaining members of the Blades, he is voiced by Max Von Sydow, who is also the narrator of the teaser.
-GASP- We start in a prison again.
Setting
- Skyrim contains more than just snow, as seen in screenshots, there are rivers, lakes, waterfalls, forests, etc. Along with five 'massive' cities throughout the world.
- Dungeons are said to be a lot more unique in Skyrim, should be less repetitive.
Attributes and Leveling
- 18 Skills in total, with new skills like 'Enchantment' and "Smithing".
- There is no level cap, however after reaching level 50, it will take a lot longer to gain experience.
- At each level, you get a health upgrade and you can then select if you want to upgrade your Stamina or your Magicka.
- You select perks when you level, just like in Fallout 3/New Vegas, however it is not known how frequent these perks will be able to be selected, or how many there will be.
-Dragon Shouts can be found throughout the world.
Creatures and NPCs ~
- Known returning creatures are skeletons, zombies, wolves, horses and elk.
- Confirmed new creatures are giant spiders, mountain and frost giants, dragons, mammoths and sabretoothed tigers.
- NPC face and body models have been significantly approved.
- Creatures/weapons do NOT scale with you. It's closer to FO3.
Combat
- Confirmed weapons are maces, axes, long swords, daggers, bow & arrow.
- There are 85 spells in the game. (The 'Mysticysm' school of magic has been removed, it's spells have been dispersed to other schools.)
- You can perform finishing moves which are unique to the weapon you are using and the creature you are fighting.
- You can dual wield weapons with many different combinations, including left hand spell, right hand weapon.
- You can fight using the shield, however it isn't known to which degree.
- Bethesda has put a lot of time into making the weapons feel real.
- Bow & Arrow is said to 'dominate' the long-distance combat, and are now slower to use, but more powerful.
- They've tried to kill off 'cheap' combat tactics such as backpedaling, when walking backwards you're not fast enough to keep your distance from your opponent and at the same time attack him.
- Customizable menu allows on-the-fly weapon/spell/item usage.
General:
- You can now sprint, at the cost of fatigue.
- You can now edit body features.
- Bethesda has hired a lot more voice actors this time to keep the dialogue fresh.
- Each race is going to look more distinct.
- Faces are now more emotive and are more distinguishable.
- There are now more activities to do in the cities, for example smithing, woodcutting and even cooking.
- When engaging in conversation, you no longer zoom in on the character you talk to, nor does it freeze time.
- The NPC's are much more dynamic, for example, if you drop a weapon inside a city, a young boy may pick it up, run after you, and ask if you dropped it. Another example of the same event is two men find the weapon and then fight over who gets to keep it.
- The Oblivion styled enemy leveling & loot leveling is out, the one in Skyrim is more in the style of Fallout 3, which in turn is more in the style of Morrowind.
- Fast Travel is still in the game, and 3rd person view has been improved.
- There are kids in the game.
- You can choose to play without the HUD.
- With the new engine, water looks better, trees look better and snow falls dynamically rather than just being a texture on the ground. And the draw distance greatly increased.
-10 playable races again.
Als je offensive magic gebruikt wel jaquote:
Dat klinkt wel vet.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 02:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Als je offensive magic gebruikt wel jaIk wil meer een Tank-idee bouwen, heavy armor, veel defense tegen magic en self-heal
Heb veel aan deze build gehad:quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:05 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat klinkt wel vet.Misschien een keer proberen.
Ik zal eens kijken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:08 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Heb veel aan deze build gehad:
Breton Warrior, moet je ff naar de posts van Lord_Badmagic scrollen
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:13 schreef KoosyNL het volgende:
Aankomende maandag zal FOK!games de mogelijkheid hebben om de game maarliefst drie uur lang te spelen. In deze drie uur kunnen we een hoop informatie over de game verzamelen en de vraag is nu wat jullie graag zouden willen weten. Waar zijn jullie het meest nieuwsgierig naar? Over welke klasse of ras is nog niet veel bekend gemaakt en zouden jullie graag meer van willen zien? Noem maar op!
Geef onder dit nieuwsbericht aan wat we tijdens de speelsessie zeker niet moeten missen en wellicht kunnen we snel met antwoorden terugkomen.
Dat verhaal over die headshots.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:20 schreef vosss het volgende:
http://www.filesonic.nl/file/2354411644/pcgamer201112.pdf
PC Gamer met Skyrim
thanks Vosssquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:20 schreef vosss het volgende:
http://www.filesonic.nl/file/2354411644/pcgamer201112.pdf
PC Gamer met Skyrim
Zodirekt effe checken, ben benieuwdquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:20 schreef vosss het volgende:
http://www.filesonic.nl/file/2354411644/pcgamer201112.pdf
PC Gamer met Skyrim
Dit dus.quote:
Hoezo 4? Het spel komt toch al over een maand uit?quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:23 schreef ardi het volgende:
[..]
Dit dus.
Goed artikel, maakte de anticipatie nog dodelijker. Dit worden 4 hele lange maanden.
Mudcrabs.
in vergelijking met de PC versie zullen ze echt wel zuigen. maar ik vind de x360 graphics in games altijd acceptabel, dus ik koop gewoon de x360 versie.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:08 schreef Smoofie het volgende:
Hebben ze niets over de graphics gezegd van de PC in dat artikel? Want de x360 graphics zuigen echt.
Ja dat weet ik dus niet heh, in Rage zuigen de PC graphics ook gewoon. En de x360 versie ziet er bij flagen echt verschrikkelijk uit als ik op die trailers moet afgaanquote:Op maandag 10 oktober 2011 15:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
in vergelijking met de PC versie zullen ze echt wel zuigen. maar ik vind de x360 graphics in games altijd acceptabel, dus ik koop gewoon de x360 versie.
Oogverblindend? In de laatste gameplay videos was het alles behalve dat, tenminste, niet op een positieve manierquote:Op maandag 10 oktober 2011 15:11 schreef leeell het volgende:
Zowel Xbox360 als PC zal oogverblindend zijn
het is Bethesda mensen, dat kan je niet vergelijken met RAGE oid.
alpha versiesquote:Op maandag 10 oktober 2011 15:13 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Oogverblindend? In de laatste gameplay videos was het alles behalve dat, tenminste, niet op een positieve manier
quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:08 schreef Smoofie het volgende:
Hebben ze niets over de graphics gezegd van de PC in dat artikel? Want de x360 graphics zuigen echt.
Even afgezien van het feit dat je in mijn ogen nogal een complete schlemiel bent als je een game als Skyrim op een 2003 resolutie van 1680x1050 gaat testen vind ik het verder debiel dat je een GTX 470 kaart draait.quote:Looking out into the world, I can see detailed textures of cliffs and mountains far along the horizon. The scenery around me pops with similar vibrance. Even with this mid-range GeForce GTX470 running at 1680x1050 resolution, trees and wildlife look damn-near photorealistic, and rocks and vegetation poke up through the crystallized earth with little to no aliasing.
Plus, loading a saved game or entering a cave or dungeon takes but a few seconds, even on this PC's 7.200 RPM hard drive. It doens't hurt that I'm playing on a hefty Core i7-980X processor with six gigs of ram, but performance is impressive even in this non-optimized version of the game.
Aah oke. EN het lijkt me logisch dat een GTX470 het wel aan moet kunnen als een 360 het aankan. Alleen in die demo trailers zag je dat de vegetation distance echt heel laag was. Je zag inpoppen, en dat vind ik geen gezicht.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:15 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Even afgezien van het feit dat je in mijn ogen nogal een complete schlemiel bent als je een game als Skyrim op een 2003 resolutie van 1680x1050 gaat testen vind ik het verder debiel dat je een GTX 470 kaart draait.
Maargoed, dat zegt het artikel er dus over
Het kan, maar het is lastig en vereist veel van je gfx. Maar zulke Animatiefilms zijn altijd nog minder dan Cinematics van gamesquote:Op maandag 10 oktober 2011 15:30 schreef vosss het volgende:
Ik wil zo een haar zien in games. Alleen dan niet blauw, want blauwe mammoeten bestaan niet
Ik vind graphics geen extra, gewoon goede graphics is een must. Het is extra als het echt super super mooi is zoals op sommige momenten in the witcher 2. Anyway, ik hoop dat het meevalt.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:32 schreef leeell het volgende:
ik wil graag goede gameplay zien, en geen bugs, dat ben ik tevreden,
graphics zijn een extra
Was het ook, alleen sommige momenten in het bos met de zon erbij of in dat dorp bij het water tijdens dawn waren gewoon......te mooiquote:Op maandag 10 oktober 2011 15:38 schreef vosss het volgende:
Ik vond The Witcher 2 van begin tot einde eigenlijk heel mooi
Waarom kan het beide niet? The witcher 2 is een goed voorbeeld. Deus ex heeft ook geen top of the line graphics, maar ik kan er wel mee leven, want het valt niet echt op. Bij Skyrim, als je die vegetation distance en building detal ziet van een afstand valt het gwn op en dat is gwn kut.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:45 schreef leeell het volgende:
valt me eigenlijk tegen van jullie, er word zoveel moeite gestopt in puur graphics tegenwoordig, al die bloom effect, light shafts, motion blur al die onzin, en dan heeft 90 % van alle spellen tegenwoordig kut gameplay
geef mij maar; Baldur's gate, Diablo, Morrowind, Fallout, etc
dat was vroeger misschien zo, toen er nog studio's waren met een paar mensen waarbij de aandacht verdeeld moest worden, maar nu zijn er echt geen studio's meer die ipv aan goede gameplay aan goede graphics werken. Daarom zie je tegenwoordig ook zoveel games die 9's in reviews krijgen, omdat gewoon alles eraan klopt.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:45 schreef leeell het volgende:
valt me eigenlijk tegen van jullie, er word zoveel moeite gestopt in puur graphics tegenwoordig, al die bloom effect, light shafts, motion blur al die onzin, en dan heeft 90 % van alle spellen tegenwoordig kut gameplay
geef mij maar; Baldur's gate, Diablo, Morrowind, Fallout, etc
We hebben alleen nog consolezooi gezien he.quote:Bij Skyrim, als je die vegetation distance en building detal ziet van een afstand valt het gwn op en dat is gwn kut.
Valt wel mee, ik speel ook WoW, WoW ziet er ook niet uitquote:Op maandag 10 oktober 2011 15:49 schreef leeell het volgende:
nou okee, waarschijnlijk nieuwe slag gamers, stomme hipsters altijd
ik ben een oldschool gamer maar ik begrijp het gezeur niet zoquote:Op maandag 10 oktober 2011 15:49 schreef leeell het volgende:
nou okee, waarschijnlijk nieuwe slag gamers, stomme hipsters altijd
Jep, en op dat niveau wil ik de graphics van een nieuwe ES ook gewoon zien. Al zal het best te pruimen zijn als het wat minder is ook...quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:38 schreef vosss het volgende:
Ik vond The Witcher 2 van begin tot einde eigenlijk heel mooi
Ik had dat filmpje nog niet gezien, toch nog iets om mijn dag leuk te maken.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:25 schreef Smoofie het volgende:
Kijk die gebouwen, het haar van die Mammoths en de vegetation
Nee, dank je.quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:23 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
Die kaart had je dan ook vast nog niet gezien
Windhelm was ooit de hoofdstad van het First Empire. Wat nu de hoofdstad van Skyrim is, is geloof ik niet zeker.quote:
nice, liever toch een nog betere desktop voor dat geldquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:19 schreef lkb9000 het volgende:
Ik hoop op tijd een fijn laptopje binnen te hebben voor Skyrim
17.3" 1920x1080
Nvidia GT555M 2GB
8GB 1333mhz
i7 2670QM 2.2ghz quadcore
128GB SSD
Tenzij je per se een laptop nodig hebt om mee rond te reizen zou ik voor dat geld ook een desktop halen. Krijg je veel betere specs.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:19 schreef lkb9000 het volgende:
Ik hoop op tijd een fijn laptopje binnen te hebben voor Skyrim
17.3" 1920x1080
Nvidia GT555M 2GB
8GB 1333mhz
i7 2670QM 2.2ghz quadcore
128GB SSD
Voor mij niet in elk gevalquote:Deze zijn nieuw toch?
Die bow ziet er inderdaad vet uit, misschien dat ik deze keer eens een serieuze poging ga wagen met een archer.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:49 schreef leeell het volgende:
http://www.playstationpure.be/ftp/Marc/Skyrim/skyrimnew10.jpg
enchanting bow
mijn setup:
Elven Marksman / Enchanter
Ik zit dan alweer twee weken op school.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:56 schreef Seam het volgende:
Godzijdank heb ik nog een maand vakantie als de game uitkomt
arrrrrrrrrrr....quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:16 schreef tochweerhenk het volgende:
Ik wil hem zo graag hebben maar Fifa 12 was ook al zo duur
Bedankt voor de moeite, ik kijk uit naar de review.quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:04 schreef KoosyNL het volgende:
Net terug van spelsessie van Skyrim bij Bethesda in Londen. Volgende week maandag zal de preview hiervan op FOK!games staan en ik heb geprobeerd zoveel mogelijk van jullie vragen te beantwoorden.
Ow, en ik mag eigenlijk nog helemaal niets zeggen natuurlijk, maar ik wil wel even kwijt dat het een erg leuk spelletje is geworden
Teasequote:Op maandag 10 oktober 2011 21:04 schreef KoosyNL het volgende:
Net terug van spelsessie van Skyrim bij Bethesda in Londen. Volgende week maandag zal de preview hiervan op FOK!games staan en ik heb geprobeerd zoveel mogelijk van jullie vragen te beantwoorden.
Ow, en ik mag eigenlijk nog helemaal niets zeggen natuurlijk, maar ik wil wel even kwijt dat het een erg leuk spelletje is geworden
quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:32 schreef leeell het volgende:
[..]
nice, liever toch een nog betere desktop voor dat geld
Ik heb met heel veel moeite toch gekozen voor een laptopquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:41 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Tenzij je per se een laptop nodig hebt om mee rond te reizen zou ik voor dat geld ook een desktop halen. Krijg je veel betere specs.
Just saying, ik ken namelijk genoeg mensen die een laptop als desktop gebruiken, die verlaat nooit hun bureau
WTF jong klootzak zeg dan niks nu wil ik het weten godmiljaar wat gemeenquote:Op maandag 10 oktober 2011 21:04 schreef KoosyNL het volgende:
Net terug van spelsessie van Skyrim bij Bethesda in Londen. Volgende week maandag zal de preview hiervan op FOK!games staan en ik heb geprobeerd zoveel mogelijk van jullie vragen te beantwoorden.
Ow, en ik mag eigenlijk nog helemaal niets zeggen natuurlijk, maar ik wil wel even kwijt dat het een erg leuk spelletje is geworden
xbox 360.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:58 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
[..]
Ik heb met heel veel moeite toch gekozen voor een laptop
Ik kon het niet hebben om zoveel geld uit te geven, wetende wat ik in een desktop zou kunnen krijgen voor dat geld, maar het is toch de beste keuze ben ik bang.
Ik woon zelf in Groningen, en m'n vriendin in Utrecht. Ik loop nu stage in Utrecht en over 2 maand begin ik aan m'n afstudeergedoe (in Groningen). Ik zit het komende jaar waarschijnlijk gemiddeld 50/50 in Utrecht/Groningen. Ik heb gedacht over een iets compactere desktop, maar dan zit je alsnog met 2 schermen (1 Utrecht, 1 Groningen), en heb ik alsnog een flinke kast + kabels en toebehoren om mee te sjouwen elke keer.
Daar heb ik niet zoveel zin in, dus als niemand een geweldig alternatief heeft, wordt het deze laptop
Op welke platform heb je het gespeeld. Als het de PC is, kun je dan tenminste zeggen of het er goed uitziet..en niet zo lelijk als 360.quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:04 schreef KoosyNL het volgende:
Net terug van spelsessie van Skyrim bij Bethesda in Londen. Volgende week maandag zal de preview hiervan op FOK!games staan en ik heb geprobeerd zoveel mogelijk van jullie vragen te beantwoorden.
Ow, en ik mag eigenlijk nog helemaal niets zeggen natuurlijk, maar ik wil wel even kwijt dat het een erg leuk spelletje is geworden
Tuurlijk denken ze dat welquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 02:15 schreef vosss het volgende:
Dat is dus een beetje het probleem.
Iedere PC gamer denkt fuck it, ik koop hem toch wel, mods for teh win etc.
Ik hoop niet dat ze denken van fuck it, mods for teh win, die homo's kopen hem toch wel -> PORTEN DIE HANDEL!!!!!!
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:35 schreef leeell het volgende:
pfff Rage kan je toch niet vergelijken met Bethesda man, rustig maar
Bethesda = kwalieit afleveren
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:52 schreef leeell het volgende:
lees je eens in mensen, bethesda was daar slechts de publisher, in geen ENKEL opzicht hadden ze te maken met de ontwikkeling van het spel,
en dan denk je dat je in GAM zit,
Dude, relax, je kunt het ook vriendelijker brengen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:52 schreef leeell het volgende:
lees je eens in mensen, bethesda was daar slechts de publisher, in geen ENKEL opzicht hadden ze te maken met de ontwikkeling van het spel,
en dan denk je dat je in GAM zit,
derde x dat je je feiten niet op een rij heb, stop er gewoon meequote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:03 schreef 2dope het volgende:
Fallout 3 dan. En Oblivion was ook op zoveel vlakken gammel.
Gezeik over 'naam besmeuren'... Ga je even aanstellen.
als mensen eens weten waar ze over praten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:04 schreef STING het volgende:
[..]
Dude, relax, je kunt het ook vriendelijker brengen.
Kippen die je aangeven.quote:Radiant Story is Skyrim’s unique storytelling feature that acts as a narrator for the player. In practice, it’ll look at the history of your playthrough and cater upcoming quests to your character. It might, for example, add context by switching out a kidnapped character for an NPC you’ve previously met.
Executive Producer at Bethesda, Todd Howard, let Tom into a secret while they discussed the feature a few weeks ago. Radiant Story was creating crime-conscious chickens.
PC Gamer: “Can you think of anything you’ve seen Radiant Story do that’s surprised you?”
Todd Howard: Let’s see… something that was good lately… but this was a bug – lately we realised that chickens were reporting crimes. I found that very funny. That was just last week: “Why are we getting caught?” “Oh, the CHICKENS are reporting the crimes!”
PC Gamer: (Laughs) If there’s some way that could be made clear to the player, that’d be a great feature.
Todd Howard: That actually took us a while to track down, that bug. Like, “Why is this happening?” (Laughs)
Do you think chickens should be able to report crimes in Skyrim? Even if it’s an option at the start of your journey? Let us know your take in the comments. For our full Skyrim feature, pick up PC Gamer UK 232.
linkje ?quote:
Vertel, welke andere 'feiten' behalve over New Vegas? Bovendien verbeterde ik mezelf, maarja inhoudelijk reageren is natuurlijk lastig als je verder niets te vertellen hebt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:23 schreef leeell het volgende:
[..]
derde x dat je je feiten niet op een rij heb, stop er gewoon mee
quote:en sowieso Bethesda afzeiken, een van de meest gewaardeerde gamestudio ooit
ik zeg niet dat ze niet kunnen schuiven, ik zeg dat ze niet eruit kunnen stappen als publisherquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:48 schreef Maanvis het volgende:
ik vind het grappig dat iemand die denkt dat publishers releasedatums niet naar achteren kunnen schuiven om nog quality control te doen, anderen beschuldigt van de feiten niet op een rij hebben.
dankuquote:
Als bethesda verstandig was geweest hadden ze de releasedatum nog wat naar achteren geschoven om nog aan het spel te laten schaven. Als je dat niet snapt ben je naief.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:49 schreef leeell het volgende:
[..]
ik zeg niet dat ze niet kunnen schuiven, ik zeg dat ze niet eruit kunnen stappen als publisher
maar laten dit maar hierbij houden, en OT gaan
snap ik zeker, ik denk vooral dat de oorzaak bij carmack lag, hij nam de PC niet serieus, derhalve zijn studio ook niet, dat verklaart de brakke release op de PC (console viel reuze mee)quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als bethesda verstandig was geweest hadden ze de releasedatum nog wat naar achteren geschoven om nog aan het spel te laten schaven. Als je dat niet snapt ben je naief.
Die wilde ik ook al posten netquote:
"Quest target through door" op de compassquote:
Wel raar, neem het voorbeeld and CD Project van The witcher 2. PC gamers voelen zich gewaardeerd, CD project doet hun best en geeft veel support. Gevolg: 1 miljoen verkochte games terwijl het spel niet eens zo bekend was. Als daar straks Steam sales bij komen is het gewoon een gigantisch succes.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:51 schreef leeell het volgende:
[..]
snap ik zeker, ik denk vooral dat de oorzaak bij carmack lag, hij nam de PC niet serieus, derhalve zijn studio ook niet, dat verklaart de brakke release op de PC (console viel reuze mee)
precies, PC is zeker niet uitgerangeerd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Wel raar, neem het voorbeeld and CD Project van The witcher 2. PC gamers voelen zich gewaardeerd, CD project doet hun best en geeft veel support. Gevolg: 1 miljoen verkochte games terwijl het spel niet eens zo bekend was. Als daar straks Steam sales bij komen is het gewoon een gigantisch succes.
ja, was ook aangegeven in een interview.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:40 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Ligt het trouwens aan mij, of zijn erin Skyrim meer dorpen en steden om te bezoeken?
Die zijn idd kut ja, de personages zien er briljant uit en de textures van de omgeving lijken van 5 jaar geledenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:30 schreef vosss het volgende:
Als het net zo een drama is dan steek ik mijn exemplaar van Skyrim in de fik.
Als het net zo een belabberde textures heeft ook overigens
Bij Skyrim zuigen de omgeving textures even veel als die van Rage..quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die zijn idd kut ja, de personages zien er briljant uit en de textures van de omgeving lijken van 5 jaar geledenGevalletje rushen om de deadline te halen als je het mij vraagt....
dat is voorbarig, het is nog niet de release versie hèquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:51 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Bij Skyrim zuigen de omgeving textures even veel als die van Rage..
Ik gok van niet. In Rage waren ze echt te erg. Games uit 2004 deden dat beter en dan overdrijf ik nietquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:51 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Bij Skyrim zuigen de omgeving textures even veel als die van Rage..
Bij welke game zagen de pre-release screens er dan slechter uit dan de game zelf?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:52 schreef leeell het volgende:
[..]
dat is voorbarig, het is nog niet de release versie hè
ik weet niet op die screens van de alpha/pre-beta zijnquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:53 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Bij welke game zagen de pre-release screens er dan slechter uit dan de game zelf?
Ik denk niet dat er grafisch veel verandert..Screenshots die nu uitkomen zijn echt gwn met de graphics die wij krijgen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:54 schreef leeell het volgende:
[..]
ik weet niet op die screens van de alpha/pre-beta zijn
maar in die tijd veranderd er erg veel hoor
ik maal er sowieso niet om, maar ik denk dat alles wel goed komt, ik geloof echt niet dat het als RAGE word,quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:55 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er grafisch veel verandert..Screenshots die nu uitkomen zijn echt gwn met de graphics die wij krijgen.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:12 schreef Seam het volgende:
Linkje naar de handleiding of is dat verboden?
quote:
Ik ga sowieso voor een class met destruction als specialiteit, lekker vuurballen werpen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:06 schreef leeell het volgende:
heb er echt zin in, nu nog even denken watvoor race/class we gaan doen
iig geen melee (als main dan)
enchanting/marksmanquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik ga sowieso voor een class met destruction als specialiteit, lekker vuurballen werpen.Waarschijnlijk wordt het battlemage.
Oh lol sorry overheen gekekenquote:
Maar wacht eens even, Skyrim heeft natuurlijk geen classes meer, alleen perks.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:19 schreef leeell het volgende:
[..]
enchanting/marksman
of idd battlemage
ach, ik ga toch alles goed
oblivion ook 5 verschillende classes uitgespeeld
ja precies, het is gewoon wat je zelf samenstelt, maar de namen blijf ik altijd wel gebruiken, iedereen weet toch wat je bedoeltquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:21 schreef Rezania het volgende:
[..]
Maar wacht eens even, Skyrim heeft natuurlijk geen classes meer, alleen perks.Maar ik ga sowieso specialiseren in destruction.
Ja, dat is zo. En je kan je character natuurlijk ook zo specialiseren dat je eigenlijk gewoon een class hebt, gewoon een kwestie van de juiste skills uitkiezen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:22 schreef leeell het volgende:
[..]
ja precies, het is gewoon wat je zelf samenstelt, maar de namen blijf ik altijd wel gebruiken, iedereen weet toch wat je bedoelt
vorige deeltje staat link naar TES forum met perksquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:31 schreef Rezania het volgende:
Maar nu wil ik eigenlijk wel weten wat die perks zijn.
Even zoeken dan maar.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:45 schreef leeell het volgende:
[..]
vorige deeltje staat link naar TES forum met perks
Ik, en dit komt vast als een verrassing, ook.quote:
dit spel zou iedereen moeten kopenquote:
Wat bedoelen ze hier mee? Een soort vallen of zo?quote:Destruction
- More damage for each school (fire, frost and shock) - ranked
- Novice for 50% magicka etc.
- Shock damage chance to disintegrate targets if their health is under 10%
- Frost damage chance to paralyse targets if health low
- Fire damage chance to make low health enemies flee
- Place runes 5x farther away
Heb ik vast overheen gelezen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:20 schreef leeell het volgende:
denk het, in de manual staat ook iets van runes, kijk nog eens anders
Ja. Runes zijn Fire traps, rune traps etc.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze hier mee? Een soort vallen of zo?
In dat geval denk ik dat het stukje op 1:20 een rune laat zien.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:30 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja. Runes zijn Fire traps, rune traps etc.
Ik ga iig voor de Heavy battle mage. Sword + magic + Heavy armor.
Hij heeft een ban?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:36 schreef vosss het volgende:
Ik wil bij deze even van de mogelijkheid gebruik maken om Ricko de groetjens te doen. Hij kan niet meer reageren hier, maar leest vast en zeker mee.
De groetjens Ricko
Waarom dat dan?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:36 schreef vosss het volgende:
Ik wil bij deze even van de mogelijkheid gebruik maken om Ricko de groetjens te doen. Hij kan niet meer reageren hier, maar leest vast en zeker mee.
De groetjens Ricko
hoeveel notes al?quote:
ik vond imperial city eigenlijk tè groot.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:25 schreef Seam het volgende:
Jongens aub Skyrim
Vind Soltitude een beetje tegenvallen, ik had iets grootser verwacht. Hopelijk zijn er nog wel 'rijke' districten die niet getoond zijn, maar ik mis de grootheid in vergelijking met Vivec en Imperial City.
Nee joh, en ik heb maar 24 notes, ben al wel al stuk of 5x gebanned , als niet meer.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:30 schreef leeell het volgende:
[..]
ik vond imperial city eigenlijk tè groot.
ik kwam gewoon nooit in hele delen van imperial city, het was vaak Market district > Mage guild > arena en meer nietquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee joh, en ik heb maar 24 notes, ben al wel al stuk of 5x gebanned , als niet meer.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:30 schreef leeell het volgende:
[..]
ik vond imperial city eigenlijk tè groot.
Te groot? Ik vond het juist te klein voor een hoofdstad. Maar je heb wel gelijk, sommige delen waren bijna nutteloos.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:38 schreef leeell het volgende:
[..]
ik kwam gewoon nooit in hele delen van imperial city, het was vaak Market district > Mage guild > arena en meer niet
oh pas bij >80 notes toon ik interesse, zijn dus gewoon saaie bagger bans geweest
ja precies, de grootte was wel goed, als het allemaal nuttig had geweestquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
[..]
Te groot? Ik vond het juist te klein voor een hoofdstad. Maar je heb wel gelijk, sommige delen waren bijna nutteloos.
Extra Spawn mod voor Mobs en je kunt veel mensen doden...heerlijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:03 schreef leeell het volgende:
[..]
ja precies, de grootte was wel goed, als het allemaal nuttig had geweest
Een PM ban in elk geval niet, want hij stuurt me net een PM.quote:
Nog maar een maandje.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Een PM ban in elk geval niet, want hij stuurt me net een PM.
Ik heb momenteel 255 notes.
Maargoed, Skyrim, in kan verdomme niet meer wachten!
Ik hoop op heel veel huizen voor mijn mage/thiefquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:03 schreef leeell het volgende:
[..]
ja precies, de grootte was wel goed, als het allemaal nuttig had geweest
Ik ook, maar is er wel een Thieves Guild dan?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik hoop op heel veel huizen voor mijn mage/thief
Geen Elder Scrolls zonder Thieves Guildquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik ook, maar is er wel een Thieves Guild dan?
Ik zou het erger vinden als er geen moordenaarsgilde wasquote:Op woensdag 12 oktober 2011 01:57 schreef ems. het volgende:
Kan je de whine al voorstellen als er geen thieves guild of iets soortgelijks in een nieuwe elder scrolls zal zitten
Ik heb 131 notes. Bans zijn niet meer te tellen, al heb ik er in 2011 nog maar 1 gehad. Langste ban was een maand.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:38 schreef leeell het volgende:
[..]
ik kwam gewoon nooit in hele delen van imperial city, het was vaak Market district > Mage guild > arena en meer niet
oh pas bij >80 notes toon ik interesse, zijn dus gewoon saaie bagger bans geweest
Jij bent wel stoer zeg.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb 131 notes. Bans zijn niet meer te tellen, al heb ik er in 2011 nog maar 1 gehad. Langste ban was een maand.
Na de dark brotherhood ja.quote:
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb 131 notes. Bans zijn niet meer te tellen, al heb ik er in 2011 nog maar 1 gehad. Langste ban was een maand.
Neherim pakt ie bij mij ook nietquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:50 schreef ems. het volgende:
Nog even snel oblivion spelen voor skyrim. Had iemand nog een linkje naar een goede lijst met mods of wat tips?
(en nee geen neherim, die vond ik eerlijk gezegd erg saai)
Sowieso dit lijstje: http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Recommended_Modsquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:50 schreef ems. het volgende:
Nog even snel oblivion spelen voor skyrim. Had iemand nog een linkje naar een goede lijst met mods of wat tips?
(en nee geen neherim, die vond ik eerlijk gezegd erg saai)
Aan het einde?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 13:49 schreef Maanvis het volgende:
op het eind van het spel heb je toch alle guilds gehad, dus wat maakt het uit
Tof tnx, vanavond even lekker sleutelenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 13:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Sowieso dit lijstje: http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Recommended_Mods
Voor quests kan ik The Lost Spires en Dremora Companion aanraden.
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=12997
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=6977
Voor huizen kan ik Bravil Sea Domes en Ancient Towers aanraden.
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=9388
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=16308
Midas Magic Spells of Aurum is altijd een goed idee.
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=9562
DarNified UI ftw.
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=10763
Evenals Natural Environments.
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=2536
En ook nog Frostcrag Reborn en Battlehorn Castle Enhanced: The Fighters Stronghold Revisited als je de dlc hebt.
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=9769
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=13853
Graag gedaan.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 13:55 schreef ems. het volgende:
[..]
Tof tnx, vanavond even lekker sleutelen
Is dat ook met voice acting? Ik ga hem sowieso even proberen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:20 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Ik geef de voorkeur aan Kvatch Aftermath ofzo van Giskard, die gast heeft briljante mods gemaakt
Helaas heeft ie ze van de grote modsites af laten halen.
Dit verklaard een hoop.quote:Anyways, this mod is the final update to the excellent Kvatch Rebuilt mod. What this does, if you guys don't know, is start a quest for the player to become the count of Kvatch, and start a series of stages to rebuild the city to its former glory. Once you accomplish this, the refugees from the city will pour back into the city and live their lives, as well as the workers who came to help rebuild. Just like any other NPC in the cities, they'll come out and do their daily activities.
The quests leading up to the city's reconstruction will require money obviously. Some may require combat. But this is a very good mod, imo, as it gives you control of a mighty city, and more importnately, have it rebuilt rather than it laying destroyed and that priest blabbering about how the gods have abandeoned them. I recommend this highly.
This mod is pretty compatible with most mods I use. It is obviously not compatible with any mods that make any sort of modification to the Kvatch area.
Succes met zoeken, ik weet niet of hij nog makkelijk te vinden is.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
Is dat ook met voice acting? Ik ga hem sowieso even proberen.
Eerste hit van Google.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:15 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Succes met zoeken, ik weet niet of hij nog makkelijk te vinden is.
Maar, als je hem toch vind, installeer dan ook zijn andere mods, hij heeft een aantal toffe ertussen zitten
Ik ben altijd zo benieuwd wat er bij de kruisjes isquote:
Welke kruisjes?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 18:49 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik ben altijd zo benieuwd wat er bij de kruisjes is
Maar het ziet er mooi uit, steden goed verspreid en het is leuk dat de grote rivieren het land in drie stukken verdelen. Overigens top dat de hoofdstad niet meer in het midden ligt, dat vind ik altijd zo'n slecht cliche
Die heb ik al op.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:23 schreef leeell het volgende:
neejoh, hij bedoelt die rode kruisjes op de kaart
zet je bril eens op
ik denk dat het dungeons zijnquote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:29 schreef vosss het volgende:
Op 11-11 loop ik als eerste naar de plek waar zo een kruisje is om te kijken wat daar ligt
Meestal wel, maar niet altijd hoor. Kan me herinneren dat het bij Morrowind ook nog wel eens 'schatten of bijzondere personen en locaties waren. Altijd interessant om te kijken wat het nu werkelijk is. Oh man die eerste dagen(:lees weken) van een nieuwe Elder Scrolls game zijn altijd zo heerlijkquote:
Als het al Dungeons zijn moet er wel iets bijzonders mee zijn, anders hadden ze net zo goed alle dungeons in de game zo kunnen aangeven.quote:
Ik denk ook eerder dat het points of interest zijn dan dungeons.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:45 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Als het al Dungeons zijn moet er wel iets bijzonders mee zijn, anders hadden ze net zo goed alle dungeons in de game zo kunnen aangeven.
Ik zag hem nog niet staan in dit topic...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 18:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Was al bekend, maar toch bedankt.
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:15 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik zag hem nog niet staan in dit topic...
quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:23 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
Die kaart had je dan ook vast nog niet gezien
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:20 schreef leeell het volgende:
ik lees trouwens veel over dual-spell enzo, wordt dat spel dual-wielden oid.?
ook bij de perks staat het namelijk.
ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, zullen de spells elkaar aanvullen, of unieke bonussen?quote:
In het artikel van PC Gamer dat hier eerder werd geplaatst stond dat bijv. 2 fire spells elkaar gewoon aanvullen (ofzo). En dat er later in het spel d.m.v. een perk ook bijvoorbeeld een fire en lightning spell kunnen worden gecombineerd voor extra awesomenessquote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:24 schreef leeell het volgende:
[..]
ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, zullen de spells elkaar aanvullen, of unieke bonussen?
lijkt me sterk dat ze elke spell gewoon apart laten en het slechts esthetisch laten zijn
boh, das wel vetquote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:49 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
In het artikel van PC Gamer dat hier eerder werd geplaatst stond dat bijv. 2 fire spells elkaar gewoon aanvullen (ofzo). En dat er later in het spel d.m.v. een perk ook bijvoorbeeld een fire en lightning spell kunnen worden gecombineerd voor extra awesomeness
Ja - mocht je hem nog niet gezien hebben, in onderstaande trailer komt een aantal dual-wield matpartijen aan de orde, ook dual-lightning-bolt-hadouken-attack-achtige meuk (vanaf 0:30)quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:20 schreef leeell het volgende:
ik lees trouwens veel over dual-spell enzo, wordt dat spel dual-wielden oid.?
ook bij de perks staat het namelijk.
Spell-combinen komt er dus wel inquote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:49 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
In het artikel van PC Gamer dat hier eerder werd geplaatst stond dat bijv. 2 fire spells elkaar gewoon aanvullen (ofzo). En dat er later in het spel d.m.v. een perk ook bijvoorbeeld een fire en lightning spell kunnen worden gecombineerd voor extra awesomeness
Ze lijken bijna allemaal dicht bij wegen te liggen. Ik denk wayshrines of misschien herbergen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:29 schreef vosss het volgende:
Op 11-11 loop ik als eerste naar de plek waar zo een kruisje is om te kijken wat daar ligt
Dump work, eat coaching, fire girlfriendquote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:10 schreef Leso_Varen het volgende:
Hoe moet ik trouwens naast m'n werk, coachen en vriendin ooit tijd vinden hiervoor
Goed punt!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:37 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dump work, eat coaching, fire girlfriend
Dat zei ik een maand geleden ook tegen mezelf en nu zit ik iedere dag dit topic te checken voor nieuws.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:15 schreef Gezicht het volgende:
En vanaf nu geen filmpjes meer kijken/info lezen dat het een zo groot mogelijke verrassing wordt.
Haha zoveel info is er ook nou weer niet. Even een voorbeeldje: Bij elke WoW expansion kun je van tevoren de gebieden al checken op youtube. Das pas spoileren.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:16 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat zei ik een maand geleden ook tegen mezelf en nu zit ik iedere dag dit topic te checken voor nieuws.
Dus mijn zeer uitgebreide preview gaat aan je neus voorbijquote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:15 schreef Gezicht het volgende:
En vanaf nu geen filmpjes meer kijken/info lezen dat het een zo groot mogelijke verrassing wordt.
Die wil ik wel lezen hoor!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:52 schreef KoosyNL het volgende:
[..]
Dus mijn zeer uitgebreide preview gaat aan je neus voorbij
Aanstaande maandag pas.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Die wil ik wel lezen hoor!
Is die al klaar of moet ik daarop OOK nog wachten?
Maandag inderdaadquote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Die wil ik wel lezen hoor!
Is die al klaar of moet ik daarop OOK nog wachten?
Oké misschien dat dat de laatste wordt dan.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:52 schreef KoosyNL het volgende:
[..]
Dus mijn zeer uitgebreide preview gaat aan je neus voorbij
Dat doe ik irl ook niet, dus in een game boeit mij dat ook geen bietquote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:28 schreef Rezania het volgende:
Is er eigenlijk al iets bekend over dat trouwen?![]()
Maar misschien krijg je wel financiële voordelen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat doe ik irl ook niet, dus in een game boeit mij dat ook geen biet
Dat dus. Trouwen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat doe ik irl ook niet, dus in een game boeit mij dat ook geen biet
Kan ookquote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:21 schreef Rezania het volgende:
Maar misschien kan je je vrouw als draken lokaas gebruiken.
En je moet natuurlijk ook een vrouw in de keuken hebben als je thuis komt.quote:
Ik ook, het begint steeds minder te werken.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:43 schreef STING het volgende:
[..]
Tot nu toe wat shots Oblivion gebruikt om het enigzins te dempen
Dan is de engine helemaal verouderd.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 20:04 schreef leeell het volgende:
dit worden weer jaren speelplezier; mods/DLC etc.
en eer ik er klaar mee ben, staat de nieuwe fallout met skyrim engine voor de deur
Dat was de engine ook toen Fallout 3 uit kwam met de Oblivion enginequote:Op donderdag 13 oktober 2011 20:07 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dan is de engine helemaal verouderd.
oh, dat is niet erg, was met 3 ookquote:Op donderdag 13 oktober 2011 20:07 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dan is de engine helemaal verouderd.
Mwah, er waren wat updates en in 2008 was hij niet helemaal verouderd. Die van Skyrim straks wel, want die is voor de release al verouderdquote:Op donderdag 13 oktober 2011 20:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat was de engine ook toen Fallout 3 uit kwam met de Oblivion engine
Dan komen er waarschijnlijk weer updates, van zowel Bethesda als de mod-community.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:16 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Mwah, er waren wat updates en in 2008 was hij niet helemaal verouderd. Die van Skyrim straks wel, want die is voor de release al verouderd
Het is een beetje "raar" dat de mod-community het spel mooi moet maken terwijl Bethesda dat gewoon had moeten doen. Bethesda had zelf ook High-res textures kunnen toevoegen, field of depth, bloom effecten, betere kleuren etc.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dan komen er waarschijnlijk weer updates, van zowel Bethesda als de mod-community.
Dan wordt volgens hen het verschil tussen de console- en pc-versie te groot.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:19 schreef Smoofie het volgende:
Bethesda had zelf ook High-res textures kunnen toevoegen, field of depth, bloom effecten, betere kleuren etc.
Nou en? Win-win situatie.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:35 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Dan wordt volgens hen het verschil tussen de console- en pc-versie te groot.
Dan gaan de consolegamers zeiken en dat kunnen we natuurlijk niet hebben.quote:
Nah, Nederlands klinkt *meestal* niet in games, en vaak gaan ook grappen ten onder vanwege vertaling.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:01 schreef tochweerhenk het volgende:
Het zou vet zijn als je hem in het Nederlands kon spelen.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:01 schreef tochweerhenk het volgende:
Het zou vet zijn als je hem in het Nederlands kon spelen.
Fable is dan ook een kutspel en Oblivion nietquote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:11 schreef tochweerhenk het volgende:
Morgen nog maar eens beginnen met een new game Oblivion, kan nog mooi een maandje.
Oblivion is echt 20 keer beter dan Fable 3.
Fable 1 was wel leuk. Oblivion is heel makkelijk, je kan het op level 1 halen, maar mods en dergelijken maakt het stukken leuker.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Fable is dan ook een kutspel en Oblivion niet
Iemand Fable 3 kopen voor de X360?
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:01 schreef tochweerhenk het volgende:
Het zou vet zijn als je hem in het Nederlands kon spelen.
quote:
Lol kan je serieus de moeilijkheidsgraad van Oblivion aanpassen?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:14 schreef KanNichtSehen het volgende:
[..]
Fable 1 was wel leuk. Oblivion is heel makkelijk, je kan het op level 1 halen, maar mods en dergelijken maakt het stukken leuker.
Zó lang niet meer gespeeld dat ik het niet meer weet. Maar je kon ervoor kiezen om niet te levellen door niet te gaan slapen waardoor je alleen ratten en dergelijken als vijanden had, waardoor alles heel makkelijk was.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:16 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Lol kan je serieus de moeilijkheidsgraad van Oblivion aanpassen?
Waar haal je die slechte ideeën vandaan zeg.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:24 schreef tochweerhenk het volgende:
Ze zouden trouwens een online wereld voor Skyrim moeten bouwen.
Mobs levelde met je mee, dus als jij lvl 1 was, was de rest ook lvl 1.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:16 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Lol kan je serieus de moeilijkheidsgraad van Oblivion aanpassen?
Imperial legionquote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:34 schreef tochweerhenk het volgende:
Nu ga ik nog even guilds loven.
Mage guild:![]()
Dark Brotherhood guild:![]()
Thieves Guild:![]()
Fighters Guild:
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:24 schreef tochweerhenk het volgende:
Ze zouden trouwens een online wereld voor Skyrim moeten bouwen.
Jonguh ga terug naar Cyrodiilquote:
Iemand moet The Empire's belangen verdedigen in Skyrimquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 02:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Jonguh ga terug naar Cyrodiil
Zout op met je empire en laat ons ons ding doen, n'wahquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 02:00 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Iemand moet The Empire's belangen verdedigen in Skyrim
Wie anders dan the once great Empire kan de mensheid beschermen tegen de filty elves enn Argoniansquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 02:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Zout op met je empire en laat ons ons ding doen, n'wah
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:01 schreef tochweerhenk het volgende:
Het zou vet zijn als je hem in het Nederlands kon spelen.
Met commentaar van Youri Mulder en Evert ten Napel.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:01 schreef tochweerhenk het volgende:
Het zou vet zijn als je hem in het Nederlands kon spelen.
2 uur en 16 minuten, tering hé. Dat ga ik dus nooit redden, zo wil ik het spel niet eens spelen.quote:Een QA-tester bij Bethesda heeft de te kloppen tijd gezet voor The Elder Scrolls V: Skyrim-speedruns door het spel in een indrukwekkende twee uur en zestien minuten uit te spelen.
In de Bethesda Blog werd de wedstrijd tussen tester Sam Bernstein en ontwikkelaar Jeff Browne beschreven. Deze wedstrijd werd gehouden omdat het spel klaar is om in productie te gaan.
Bernstein eindigde het spel in 2:16:10, twintig seconden sneller dan Browne. Er mocht niet gecheat worden en blijkbaar hebben beide deelnemers een andere route genomen in het spel. De prijs voor de winnaar bestond uit een bescheiden beker en een taart naar keuze die door director Todd Howard gebakken zou worden.
De blog meldt wel dat de gemiddelde speler iets langer bezig zal zijn met de game: "Onze ontwikkelaars hebben jarenlange ervaring en kennen alle truukjes om snel door de game te gaan."
De pre-release speedruns in het kantoor van Bethesda lijken een traditie te worden. In een identieke wedstrijd met Fallout 3 won Bernstein ook al van Browne door dat spel in vijfenzeventig minuten uit te spelen.
Voordat wij door The Elder Scrolls V: Skyrim mogen gaan rennen, moeten we nog even wachten: 11 november mogen de gamers proberen of ze de tijd alsnog kunnen verbeteren.
Epic, een taart die Todd Howard gaat bakkenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
2 uur en 16 minuten, tering hé. Dat ga ik dus nooit redden, zo wil ik het spel niet eens spelen.
Leuke zinquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Epic, een taart die Todd Howard gaat bakken
Die zin klopt inderdaad niet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Leuke zin
Even zoeken naar een taart die een mens in de oven schuift
Klopt perfect, je kan 'm alleen verkeerd opvattenquote:
Nouja standaard ren je natuurlijk, maar je kan geen sprintjes trekken ofzo. Je kan wel je speed lekker omhooglevelenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:46 schreef tochweerhenk het volgende:
Oblivion is echt een bazenspel.
Maar kan je trouwens rennen in Oblivion?
Hahaquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:53 schreef tochweerhenk het volgende:
New game is echt leuk, ik wist niet meer hoe je moest levelen, bleek dat je moest slapen op een bed!
Lang geleden dat ik dit heb gespeeld.
Klopt helemaalquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:58 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Haha
Hoe meer je vergeet hoe leuker het is om overnieuw te spelen
Van Morrowind heb ik ook veel meer onthouden dan van Oblivionquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:28 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Klopt helemaal
Oh wat zou ik graag alles in Morrowind vergeten zodat ik weer helemaal opnieuw verliefd kan worden op dat spel
klopt, morrowind had meer sfeerquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:35 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Van Morrowind heb ik ook veel meer onthouden dan van Oblivion
http://morroblivion.com/ Ik had hier al eens over gelezen maar toen was hij nog niet uit, wellicht ook wel vermakelijk
Ik heb zin om helemaal verliefd te worden op Skyrim, op m'n nieuwe laptopje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |