Trailer:quote:De engine die The Elder Scrolls V: Skyrim draait heet de Creation Engine, en Bethesda heeft alle nieuwe truukjes en vernieuwingen uit de doeken gedaan. Veel van de technologie achter Oblivion en Fallout 3 is uit het raam gegooid en vervangen met nieuwe methodes, vertelt Bethesda's Todd Howard aan Game Informer.
Creation Engine
De nieuwe Creation engine is verantwoordelijk voor het neerzetten van de wereld. Een grote verandering is volgens Howard hoe er met licht en schaduw omgegaan wordt. In tegenstelling tot in Oblivion wordt schaduw in Skyrim dynamisch toegepast op alle objecten in het oogveld van de speler, wat de wereld realistischer moet laten lijken. Daarnaast is het oude SpeedTree systeem, wat gebruikt werd om de wereld van bomen en gewassen te voorzien, vervangen met een nieuwe technologie die Bethesda zelf heeft gemaakt. Zo kunnen ze nu zelf bepalen wat voor bomen waar staan en hoe ze animeren. Als de speler een winderige bergpas betreedt, kunnen de bomen gevaarlijk over een ravijn hangen terwijl de takken heen en weer zwaaien. Een nieuw systeem om neerslag te genereren is ook gemaakt, zodat bijvoorbeeld sneeuwval op een realistische manier wordt weergegeven en op het landschap beland.
Radiant AI
Het Radiant AI systeem zorgde er in Oblivion voor dat NPC's (non-player characters) hun dagelijkse taken in de achtergrond deden om de wereld 'levend' te laten lijken. Echter, het systeem was niet zo geavanceerd en de karakters hadden maar vijf of zes taken. In Skyrim is het systeem verbeterd en hebben de bewoners meer te doen en meer individualiteit. Een dorp in een bos zal bijvoorbeeld bevolkt zijn met werkers die hout hakken, werken in een houtmolen en goederen vervoeren door het dorp. Het verbeterde Radiant AI systeem zal er ook voor zorgen dat NPC's een relatie met de speler op kunnen bouwen. Als de speler iemand heeft geholpen, zal deze persoon hem als vriend kunnen beschouwen. Mocht je dan ineens 's nachts zijn huis binnen vallen, zou hij je bijvoorbeeld een bed kunnen aanbieden. Als je 'per ongeluk' zijn huis een beetje overhoop gooit of dingen vernielt, zal de reactie van het personage bepaald worden door de relatie die de speler met hem heeft.
Havok Behavior
De personages uit Oblivion bewogen niet altijd op de meest realistische manieren. Om dit te verbeteren heeft Bethesda een nieuwe middleware gelicenseerd, Havok Behavior. Deze techniek is volgens Howard niet eerder gebruikt in een 'grote' game. Havok zorgt normaal voor de physics, ofwel dat objecten in de wereld realistisch reageren op externe krachten, maar Behavior zal ervoor zorgen dat animaties vloeiend overgaan in elkaar. In tegenstelling tot Oblivion en Fallout 3 zal de wereld niet meer stilstaan als de speler met een NPC praat, en de levenloze close-ups van het gezicht van degene met wie je praat behoren ook tot het verleden. De NPC zal gewoon doorgaan met zijn of haar acties tijdens het gesprek. Het Behavior-systeem kan dynamisch animaties genereren. Denk bijvoorbeeld aan het Euphoria systeem wat gebruikt werd in GTA IV, Red Dead Redemption en The Force Unleashed. Volgens Bethesda zullen de draken er fantastisch uitzien en zullen veel van hun animaties niet gescript zijn.
Radiant Story
Radiant Story is misschien wel de meest ambitieuze nieuwe technologie in Skyrim. Dit systeem moet ervoor zorgen dat side-quests dynamisch gegenereerd worden gebaseerd op jouw level, locatie, bezigheden en relaties met NPC's. Heb je bijvoorbeeld iemand geholpen, kan die persoon jou later vragen om iets voor hem te doen of om iemand om te brengen. De betrokken personages en locaties waar deze quests zich afspelen zullen allemaal dynamisch 'bedacht' worden door het spel. Ben je ergens al geweest, dan zal de quest zich waarschijnlijk afspelen in een locatie die je nog niet bezocht hebt. Als je een NPC hebt gedood die jou een quest had moeten geven, bijvoorbeeld een barman, dan kan later zijn zus die rol overnemen en je alsnog die quest geven. Of ze kan wraak komen zoeken voor de moord van haar broer. Het spel zal ook willekeurige gebeurtenissen in de wereld genereren, net als in Red Dead Redemption. Bethesda is zich wel bewust van het gevaar dat de speler zich overweldigd kan voelen door de side-quests, dus ze zullen het binnen de perken houden.
Als al deze beloftes waar gemaakt worden zou Skyrim de lat wel eens hoger kunnen legen voor open-wereld games.
quote:Release Date
November 11th, 2011. Single-player.
Plot
Your main character plays the role of the last Dragonborne. The setting is Skyrim, 2 centuries later from the events of Oblivion. Your mentor in the game is one, if not the last remaining members of the Blades, he is voiced by Max Von Sydow, who is also the narrator of the teaser.
-GASP- We start in a prison again .
Setting
- Skyrim contains more than just snow, as seen in screenshots, there are rivers, lakes, waterfalls, forests, etc. Along with five 'massive' cities throughout the world.
- Dungeons are said to be a lot more unique in Skyrim, should be less repetitive.
Attributes and Leveling
- 18 Skills in total, with new skills like 'Enchantment' and "Smithing".
- There is no level cap, however after reaching level 50, it will take a lot longer to gain experience.
- At each level, you get a health upgrade and you can then select if you want to upgrade your Stamina or your Magicka.
- You select perks when you level, just like in Fallout 3/New Vegas, however it is not known how frequent these perks will be able to be selected, or how many there will be.
-Dragon Shouts can be found throughout the world.
Creatures and NPCs ~
- Known returning creatures are skeletons, zombies, wolves, horses and elk.
- Confirmed new creatures are giant spiders, mountain and frost giants, dragons, mammoths and sabretoothed tigers.
- NPC face and body models have been significantly approved.
- Creatures/weapons do NOT scale with you. It's closer to FO3.
Combat
- Confirmed weapons are maces, axes, long swords, daggers, bow & arrow.
- There are 85 spells in the game. (The 'Mysticysm' school of magic has been removed, it's spells have been dispersed to other schools.)
- You can perform finishing moves which are unique to the weapon you are using and the creature you are fighting.
- You can dual wield weapons with many different combinations, including left hand spell, right hand weapon.
- You can fight using the shield, however it isn't known to which degree.
- Bethesda has put a lot of time into making the weapons feel real.
- Bow & Arrow is said to 'dominate' the long-distance combat, and are now slower to use, but more powerful.
- They've tried to kill off 'cheap' combat tactics such as backpedaling, when walking backwards you're not fast enough to keep your distance from your opponent and at the same time attack him.
- Customizable menu allows on-the-fly weapon/spell/item usage.
General:
- You can now sprint, at the cost of fatigue.
- You can now edit body features.
- Bethesda has hired a lot more voice actors this time to keep the dialogue fresh.
- Each race is going to look more distinct.
- Faces are now more emotive and are more distinguishable.
- There are now more activities to do in the cities, for example smithing, woodcutting and even cooking.
- When engaging in conversation, you no longer zoom in on the character you talk to, nor does it freeze time.
- The NPC's are much more dynamic, for example, if you drop a weapon inside a city, a young boy may pick it up, run after you, and ask if you dropped it. Another example of the same event is two men find the weapon and then fight over who gets to keep it.
- The Oblivion styled enemy leveling & loot leveling is out, the one in Skyrim is more in the style of Fallout 3, which in turn is more in the style of Morrowind.
- Fast Travel is still in the game, and 3rd person view has been improved.
- There are kids in the game.
- You can choose to play without the HUD.
- With the new engine, water looks better, trees look better and snow falls dynamically rather than just being a texture on the ground. And the draw distance greatly increased.
-10 playable races again.
Als je offensive magic gebruikt wel ja Ik wil meer een Tank-idee bouwen, heavy armor, veel defense tegen magic en self-healquote:
Dat klinkt wel vet. Misschien een keer proberen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 02:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Als je offensive magic gebruikt wel ja Ik wil meer een Tank-idee bouwen, heavy armor, veel defense tegen magic en self-heal
Heb veel aan deze build gehad:quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:05 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat klinkt wel vet. Misschien een keer proberen.
Ik zal eens kijken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:08 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Heb veel aan deze build gehad:
Breton Warrior, moet je ff naar de posts van Lord_Badmagic scrollen
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:13 schreef KoosyNL het volgende:
Aankomende maandag zal FOK!games de mogelijkheid hebben om de game maarliefst drie uur lang te spelen. In deze drie uur kunnen we een hoop informatie over de game verzamelen en de vraag is nu wat jullie graag zouden willen weten. Waar zijn jullie het meest nieuwsgierig naar? Over welke klasse of ras is nog niet veel bekend gemaakt en zouden jullie graag meer van willen zien? Noem maar op!
Geef onder dit nieuwsbericht aan wat we tijdens de speelsessie zeker niet moeten missen en wellicht kunnen we snel met antwoorden terugkomen.
Dat verhaal over die headshots. Kan niet wachten.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:20 schreef vosss het volgende:
http://www.filesonic.nl/file/2354411644/pcgamer201112.pdf
PC Gamer met Skyrim
thanks Vosssquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:20 schreef vosss het volgende:
http://www.filesonic.nl/file/2354411644/pcgamer201112.pdf
PC Gamer met Skyrim
Zodirekt effe checken, ben benieuwdquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:20 schreef vosss het volgende:
http://www.filesonic.nl/file/2354411644/pcgamer201112.pdf
PC Gamer met Skyrim
Dit dus.quote:
Hoezo 4? Het spel komt toch al over een maand uit?quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:23 schreef ardi het volgende:
[..]
Dit dus.
Goed artikel, maakte de anticipatie nog dodelijker. Dit worden 4 hele lange maanden.
Mudcrabs.
in vergelijking met de PC versie zullen ze echt wel zuigen. maar ik vind de x360 graphics in games altijd acceptabel, dus ik koop gewoon de x360 versie.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:08 schreef Smoofie het volgende:
Hebben ze niets over de graphics gezegd van de PC in dat artikel? Want de x360 graphics zuigen echt.
Ja dat weet ik dus niet heh, in Rage zuigen de PC graphics ook gewoon. En de x360 versie ziet er bij flagen echt verschrikkelijk uit als ik op die trailers moet afgaanquote:Op maandag 10 oktober 2011 15:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
in vergelijking met de PC versie zullen ze echt wel zuigen. maar ik vind de x360 graphics in games altijd acceptabel, dus ik koop gewoon de x360 versie.
Oogverblindend? In de laatste gameplay videos was het alles behalve dat, tenminste, niet op een positieve manierquote:Op maandag 10 oktober 2011 15:11 schreef leeell het volgende:
Zowel Xbox360 als PC zal oogverblindend zijn
het is Bethesda mensen, dat kan je niet vergelijken met RAGE oid.
alpha versiesquote:Op maandag 10 oktober 2011 15:13 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Oogverblindend? In de laatste gameplay videos was het alles behalve dat, tenminste, niet op een positieve manier
quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:08 schreef Smoofie het volgende:
Hebben ze niets over de graphics gezegd van de PC in dat artikel? Want de x360 graphics zuigen echt.
Even afgezien van het feit dat je in mijn ogen nogal een complete schlemiel bent als je een game als Skyrim op een 2003 resolutie van 1680x1050 gaat testen vind ik het verder debiel dat je een GTX 470 kaart draait.quote:Looking out into the world, I can see detailed textures of cliffs and mountains far along the horizon. The scenery around me pops with similar vibrance. Even with this mid-range GeForce GTX470 running at 1680x1050 resolution, trees and wildlife look damn-near photorealistic, and rocks and vegetation poke up through the crystallized earth with little to no aliasing.
Plus, loading a saved game or entering a cave or dungeon takes but a few seconds, even on this PC's 7.200 RPM hard drive. It doens't hurt that I'm playing on a hefty Core i7-980X processor with six gigs of ram, but performance is impressive even in this non-optimized version of the game.
Aah oke. EN het lijkt me logisch dat een GTX470 het wel aan moet kunnen als een 360 het aankan. Alleen in die demo trailers zag je dat de vegetation distance echt heel laag was. Je zag inpoppen, en dat vind ik geen gezicht.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:15 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Even afgezien van het feit dat je in mijn ogen nogal een complete schlemiel bent als je een game als Skyrim op een 2003 resolutie van 1680x1050 gaat testen vind ik het verder debiel dat je een GTX 470 kaart draait.
Maargoed, dat zegt het artikel er dus over
Het kan, maar het is lastig en vereist veel van je gfx. Maar zulke Animatiefilms zijn altijd nog minder dan Cinematics van gamesquote:Op maandag 10 oktober 2011 15:30 schreef vosss het volgende:
Ik wil zo een haar zien in games. Alleen dan niet blauw, want blauwe mammoeten bestaan niet
Ik vind graphics geen extra, gewoon goede graphics is een must. Het is extra als het echt super super mooi is zoals op sommige momenten in the witcher 2. Anyway, ik hoop dat het meevalt.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:32 schreef leeell het volgende:
ik wil graag goede gameplay zien, en geen bugs, dat ben ik tevreden,
graphics zijn een extra
Was het ook, alleen sommige momenten in het bos met de zon erbij of in dat dorp bij het water tijdens dawn waren gewoon......te mooi Vooral met Ubersampling.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:38 schreef vosss het volgende:
Ik vond The Witcher 2 van begin tot einde eigenlijk heel mooi
Waarom kan het beide niet? The witcher 2 is een goed voorbeeld. Deus ex heeft ook geen top of the line graphics, maar ik kan er wel mee leven, want het valt niet echt op. Bij Skyrim, als je die vegetation distance en building detal ziet van een afstand valt het gwn op en dat is gwn kut.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:45 schreef leeell het volgende:
valt me eigenlijk tegen van jullie, er word zoveel moeite gestopt in puur graphics tegenwoordig, al die bloom effect, light shafts, motion blur al die onzin, en dan heeft 90 % van alle spellen tegenwoordig kut gameplay
geef mij maar; Baldur's gate, Diablo, Morrowind, Fallout, etc
dat was vroeger misschien zo, toen er nog studio's waren met een paar mensen waarbij de aandacht verdeeld moest worden, maar nu zijn er echt geen studio's meer die ipv aan goede gameplay aan goede graphics werken. Daarom zie je tegenwoordig ook zoveel games die 9's in reviews krijgen, omdat gewoon alles eraan klopt.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:45 schreef leeell het volgende:
valt me eigenlijk tegen van jullie, er word zoveel moeite gestopt in puur graphics tegenwoordig, al die bloom effect, light shafts, motion blur al die onzin, en dan heeft 90 % van alle spellen tegenwoordig kut gameplay
geef mij maar; Baldur's gate, Diablo, Morrowind, Fallout, etc
We hebben alleen nog consolezooi gezien he.quote:Bij Skyrim, als je die vegetation distance en building detal ziet van een afstand valt het gwn op en dat is gwn kut.
Valt wel mee, ik speel ook WoW, WoW ziet er ook niet uitquote:Op maandag 10 oktober 2011 15:49 schreef leeell het volgende:
nou okee, waarschijnlijk nieuwe slag gamers, stomme hipsters altijd
ik ben een oldschool gamer maar ik begrijp het gezeur niet zo .quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:49 schreef leeell het volgende:
nou okee, waarschijnlijk nieuwe slag gamers, stomme hipsters altijd
Jep, en op dat niveau wil ik de graphics van een nieuwe ES ook gewoon zien. Al zal het best te pruimen zijn als het wat minder is ook...quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:38 schreef vosss het volgende:
Ik vond The Witcher 2 van begin tot einde eigenlijk heel mooi
Ik had dat filmpje nog niet gezien, toch nog iets om mijn dag leuk te maken.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:25 schreef Smoofie het volgende:
Kijk die gebouwen, het haar van die Mammoths en de vegetation
Nee, dank je.quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:23 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
Die kaart had je dan ook vast nog niet gezien
Windhelm was ooit de hoofdstad van het First Empire. Wat nu de hoofdstad van Skyrim is, is geloof ik niet zeker.quote:
nice, liever toch een nog betere desktop voor dat geldquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:19 schreef lkb9000 het volgende:
Ik hoop op tijd een fijn laptopje binnen te hebben voor Skyrim
17.3" 1920x1080
Nvidia GT555M 2GB
8GB 1333mhz
i7 2670QM 2.2ghz quadcore
128GB SSD
Tenzij je per se een laptop nodig hebt om mee rond te reizen zou ik voor dat geld ook een desktop halen. Krijg je veel betere specs.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:19 schreef lkb9000 het volgende:
Ik hoop op tijd een fijn laptopje binnen te hebben voor Skyrim
17.3" 1920x1080
Nvidia GT555M 2GB
8GB 1333mhz
i7 2670QM 2.2ghz quadcore
128GB SSD
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |