Hmm ik dacht even dat het alleen bij jongetjes voorkwam, too bad for you...!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:25 schreef Vicky het volgende:
Karin, overal waar Lars staat kan je Tess invullen...
Helaas geen.tips.voor je, ik kan ze zelf ook.goed gebruiken.
Wil je met ons meeposten?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:57 schreef Tjabbobabbekaai het volgende:
Mijn dochter is Kyelle en is geboren op 29-02-2008....
Eerder verbaastquote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:58 schreef oeke het volgende:
.
Roy!wat goed!
![]()
Is hij trots op zichzelf?
Toegevoegd!quote:
Dat vraagt om een foto, Oeks! ben heel benieuwd! ik vond hem al een stoere met babypluis!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:57 schreef oeke het volgende:
Fijn dat jullie er gewoon vertrouwen in hebben Bar, Roy komt er wel.
En wat lief klinkt dat treintje spelen zeg.
Wij hebben vanavond Ko zijn haartjes geknipt!
We hebben een jongetje in huis ineens. Vooral voor en boven zijn oren hebben we geknipt, dus hij heeft nog een soort baby-pluismatje, zo schattig-stoer.
Jan lijkt er helemaal niet van op te kijken dat Geert kan zitten; dat accepteert hij zonder meer, hij ziet Geert nu alleen als zo'n wiebelgeval wat automatisch weer omhoogveert, hoe heten die dingen? "he das leuk, als ik 'm omduw zet mama 'm wel weer overeind" .quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:05 schreef simmu het volgende:
het wordt heus beter djmo, tis voor jan een schok dat die kleine baby opeens vanalles kan. peuters zien andermans ontwikkeling helemaal niet. selene was echt oprecht geschokt toen ze ravi voor het eerst zag lopen![]()
"mama! hij loopt! [ afbeelding ]"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
Ik ben blij met deze postquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:01 schreef Kersjes het volgende:
Takkembah, gefeliciteerd nog met je grote meid!
Tjabbo... en Kyelle, ook welkom hier.
Veel herkenbaars gelezen over dwarse peuters en hun streken....
Toby heeft ook z'n klierige buien hoor, maar veel minder heftig en frequent dan grote broer ze had. Wat dat betreft verbaas ik me er regelmatig weer over dat bepaalde dingen dit keer zo heerlijk gemakkelijk gaan!
Kan deels ook komen omdat ik nu meer ervaren ben, en weet dat het echt maar een fase is en dat een kind ook weer gewoon heel gezellig en lief gaat doen en zich weer fatsoenlijk zal gaan gedragen zodra hij uit die ellendige peuterpuberteit komt. Dat hij niet voor altijd verpest is zeg maar![]()
Faaaaaase dus, even volhouden nog want de betere tijden komen er aan. Echt![]()
check!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:08 schreef Diaan73 het volgende:
Als Twan met mij knuffelt, wil Lennon ook. Als Lennon alleen is met mij, doet hij dat niet. Het is dus heel normaal peutergedrag vind ik.
play doh is dan ook heel lekker. ik hang er nog steeds boven om te ruiken. zo lekkerquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 07:40 schreef Tjabbobabbekaai het volgende:
Klei is hier nog niet zo'n goed idee. Laatste keer dat Kyelle een klei taartje had gemaakt is die verdwenen in Tijmen zijn buik.
Zie ik Tijmen met een rood groen gekleurde mond, en Kyelle verteld trots dat haar broertje haar taartjes lekker vind...
ik vind t altijd naar marsepein ruikenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:44 schreef Diaan73 het volgende:
MamaPurk, egocentrisch is inderdaad een juiste benaming denk ik.
Familieknuffeldoen wij ook soms.
Twan heeft van die play-doh klei gehad die naar cocos rook. Heerlijk
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:29 schreef Kleurdoos het volgende:
heb m ff flink ge-edit ook
klinkt lekker opschepperig \O/
elin krijgt het voor elkaar om over elke stoeprand te struikelen..of dan rent ze weer de bocht om in de supermarkt en flikkert ze tussen de melkpakken omdat ze vergeet te remmen enzoquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:32 schreef simmu het volgende:
[..]![]()
ze klinkt flink ver in de fijne motoriek hoor![]()
psies andersom dan selene; die's heel goed met de grove motoriek. die moeten we van boven in de jungle jim plukken
Ingrid, ze verkopen ook foamstickers bij de Zeeman... erg goedkoop vond ik ze... net gekeken op Lobbes, daar zijn ze ook niet duur. Alleen die verzendkosten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:16 schreef _Ingrid_ het volgende:
Jammer dat je zo'n troep krijgt van klei. Of is dat alleen hier?
Tyler vind klei vies aanvoelen.
Sinds kort is hij helemaal gek van stickers plakken. En dan alleen foam stickers. Ik ga maar een lading bij lobbes mee bestellen!
Ik ga lekker niks zeggen over driftbuien, slapen en eten.![]()
Hij gaat nu op zijn manier ook zingen, zo schattig!
Ohja MIJ is hier ook bij beiden. Normaal maar soms lastig. Met kookwekker erbij kunnen ze goed spelen. Bv met de garage, samen lukt het niet altijd. Dan de kookwekker en als hij gaat mag de ander ermee. Tyler snapt het goed en zo blijft het leuk!
bij de zeeman hebben ze hele leuke peuterscharen voor ee paar cent, elin heeft een varkentje. en ik ben erg blij dat ik met haar heb zitten knippen wat weekjes terug..want mijn kraamhulp vond het blijkbaar logisch om een kind van 2 een keukenschaar te geven.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:55 schreef miss_sly het volgende:
Ow, heel herkenbaar dat herhalen. Ik word er soms gek van.
mama?mama?mama?
Ja Senna, wat is er?
mama?mama?mama?
Senna, wat is er?
En dan komt er helemaal niets. En iets later begint ze weer en dan komt er pas iets.
Die fijne motoriek zit wel goed, dus bij Elin. Senna kan zich helemaal nergens lang op focussen, behalve op tv al shet interessant isik wil dit weekend eens met haar gaan knippen, heb ik nog nooit gedaan! Geen idee of ze dat op het kdv doen, maar ze vindt het wel interessant, een schaar.
Ze kan wel best aardig inkleuren, als ze daar zin in heeft, best een beetje binnen de lijstjes zelfsik heb een kleurplaat liggen, dat heeft ze zo knap gedaan. Maar meestal is het gewoon een beetje met kleuren krassen en klaar
Nee, dan zou ik ook echt over de pis zijnquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:59 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
bij de zeeman hebben ze hele leuke peuterscharen voor ee paar cent, elin heeft een varkentje. en ik ben erg blij dat ik met haar heb zitten knippen wat weekjes terug..want mijn kraamhulp vond het blijkbaar logisch om een kind van 2 een keukenschaar te geven.
ik ging bijna door t lint.. maargoed het was dan ook een opeenstapeling van gebeurtenissen met die maffe kraam.
maar stel nou dat jij boven ligt en dat je kraam tegen je zegt, ja senna zit lekker met de keukenschaar te knippen en dat kind heeft nog nooit een schaar vastgehad..
echt
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:00 schreef Kleurdoos het volgende:
en goed om te horen dat jullie ook lastig gevallen worden door de herhaalpapegaai
Wij hebben witte tegeltjes en glasverf. Dat ismookaltijd leuk. Kan ook op witte kopjes. Hebben we ook al een aantal keren gedaan.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:17 schreef MamaPurk het volgende:
Ow die foamstickers vind ik leuk!!! Ik moet weer even knutselspul inslaan.
Ik koop vaak bij de Xenos ofzo van die canvas doekjes, de kleinere en dan laat ik Jaël daar op vingerverven enzo. hebben we altijd kleine persoonlijke kadootjes liggen
uhh nee. Dan krijst ze de.hele boel bij elkaar..quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:26 schreef Twinkly het volgende:
Wow Tess!Gaat tandenpoetsen ook zo soepel bij haar?
Niels wilde vorige maand zijn mond niet eens open doen bij de tandarts
Vind ik ook!quote:
Jeps. Er zit niet veel van mij bij. En hij heeft de haarkleur van mijn oma. Hij is een echt boefje. Gisterenavond en vanmorgen kreeg ik vanuit het niets een dikke knuffel. Net alsof hij aanvoelt dat ik verdrietig ben. Hij is ook heel lief.quote:
Dat voelen ze volgens mij echt wel aanquote:Op maandag 10 oktober 2011 15:45 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Jeps. Er zit niet veel van mij bij. En hij heeft de haarkleur van mijn oma. Hij is een echt boefje. Gisterenavond en vanmorgen kreeg ik vanuit het niets een dikke knuffel. Net alsof hij aanvoelt dat ik verdrietig ben. Hij is ook heel lief.
Levi, wat leuk zeg. Fijn dat julliehet probleem gevonden hebben.
ik ga in elk geval aansturen naar een speciaal kdv op aanraden van de logo.quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:43 schreef Ssserpente het volgende:
Spannend idd, Bar. Wat wil je zoal vragen?
Goed losgelaten, Miss!Leuk om d'r morgen dan weer op te halen, he?
Ik had voor mijn gevoel ook geen keuze, het was of dat....of Meike stond bij school terwijl mama te laat was.quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:59 schreef _Bar_ het volgende:
Karin soms doe je dat soort dingen denk ik nou eenmaal, niet om trots op te zijn, en wie weet heeft hij er wel wat van geleerd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
ja he!quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:17 schreef miss_sly het volgende:
Ow en Karin, we gaan ook nog naar Emmen he als het weer meezit!
quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:17 schreef miss_sly het volgende:
ow ja mp, dat gaan we doen he? Ik geloof dat er nu weer een wat minder drukke periode aankomt, dus als het een keer een beetje weer is, moeten we dat echt doen. Ik wil je mooie grote heel graag eens zien, kijken hoe dat gaat met Senna. En je lieve kleine als het even kan ook
Wij ook, komend weekend schijnt mooi te worden, maar ik moet werkenquote:Op maandag 10 oktober 2011 22:24 schreef miss_sly het volgende:
Ja, droog bedoel ik met een beetje weer
Babygiraffes zijn zo cuteik hou de weersvoorspellingen in de gaten!
Jups, ik ga vanavond met een vriendin naar een opvoedingsinfoavond van het Centrum voor Jeugd en Gezin. Kijken of ik er nog wat van kan opsteken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:42 schreef Brighteyes het volgende:
Karin, hoewel ik snap dat je het niet leuk vond kan ik me zo goed voorstellen dat je het gedaan hebt.Ik vind het knap dat je op zo'n moment kan bedenken dat Meike niet de dupe hoeft te worden van zijn buien.
En het is deze week de 'week van de opvoeding', wisten jullie dit al?
Week van de opvoeding, 10-17 Okober 2011
Staat ie op een gegeven moment nou die pot in de glasbak uit te zwaaien?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:11 schreef Estrys het volgende:
Oeke, nog even: heel veel plezier met je mannen![]()
Ik weet dat er ergens een filmpjestopic verstopt zit maar ik doe het even hier, want ik vind hem zo leukMijn braafje bij de glasbak. Het is een beetje een lang filpmje en het gaat eigenlijk om de eerste minuut.
quote:Geen bijzonderheden (in orde dus).
De uitslag is hoe verrassend : U wordt geadviseerd contact op te nemen met CB-arts/verpleegkundige of logopedist.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:25 schreef Ssserpente het volgende:
Iemand deze taaltest wel eens gedaan?
Ja hoor, dat gaat prima. Hij slaapt alleen heel goed overdag als het stil en donker is. Maar ja nieuwbouwwijk met stratenmakers, klussers en de mik mak. En rolgordijntje.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:54 schreef mikoxx het volgende:
Estrys, dat lijkt me ook geen ideale situatie inderdaad.... is hij wel gewoon te genieten als hij thuis niet slaapt 's middags?
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:56 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja hoor, dat gaat prima. Hij slaapt alleen heel goed overdag als het stil en donker is. Maar ja nieuwbouwwijk met stratenmakers, klussers en de mik mak. En rolgordijntje.
Maar misschien wel goed voor mijn moeder inderdaad en kan ze meteen wat licht huishoudelijk werk verrichten
het is tijdelijk. En gewoon zoveel dingen neerleggen waar ze zich wel mee bezig mag houden zodat ze geen tijd heeft om zich bezig te houden met dingen waar je dat niet van wilt?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:59 schreef Estrys het volgende:
precies. Alleen dat bemoeien met mijn huishouden, dat is minder
Mijn moeder strijkt een was weg, poetst de badkamer, dweilt de woonkamer en dan zorgt ze ondertussen ook voor Seb en zorgt ze dat hij lekker aan het spelen is of hij helpt mee. Ik ben soms al blij als ik de vaatwasser in en uit heb geruimd op een dag met Seb erbij, bij wijze van sprekenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:12 schreef miss_sly het volgende:
Estrys, kan me voorstellen dat het voor je moeder dan misschien wel fijn is om bij jullie thuis op te passen.
Wat kunnen die moeders soms poetsen he? Mijn moeder werkt vaak de was weg als ze hier is op dinsdag (hoewel ik vaak probeer om weinig te hebben liggen, maar dan doet ze wel iets anders) en ik ben er altijd weer verbaasd over hoe ze al die was gewassen, gestreken, opgevouwen en opgeborgen krijgt op zo'n dag. Ik heb daar echt altijd meer tijd voor nodig
precies. En als dan wel eens mijn jongste neefje (ook twee net als Senna en een heerlijke druktemaker) mee is, presteert ze het nog steeds. Ik denk dat ik dan allang blij zou zijn als ik de dag heel doorgekomen wasquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:15 schreef Estrys het volgende:
[..]
Mijn moeder strijkt een was weg, poetst de badkamer, dweilt de woonkamer en dan zorgt ze ondertussen ook voor Seb en zorgt ze dat hij lekker aan het spelen is of hij helpt mee. Ik ben soms al blij als ik de vaatwasser in en uit heb geruimd op een dag met Seb erbij, bij wijze van spreken
Het is nu eenmaal gebeurd, en terugdraaien kan niet meer, maar ik zou het niet onbesproken laten, denk ik. Geen conflict opzoeken, maar wel even vragen hoe ze dat gedaan hebben en, indien ze idd een niet zo fijne optie hebben gebruikt, even laten weten dat je dat liever niet wil en de volgende keer dan wel een autostoel achterlaat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:53 schreef Estrys het volgende:
Nog wat, Seb is vorige week donderdag, na veel vijfen en zessen van mijn kant, gaan logeren bij mijn schoonvader en zijn vriendin. Nou vertelde mijn man dat Seb een graafmachine heeft gekregen in een bepaalde winkel, dat is het probleem niet. Maar van het weekend bedacht ik me ineens. HOE zijn ze in die winkel gekomen? Dat is namelijk te ver om te lopen, ze hebben geen fietsstoel en ik had mijn autostoel niet achtergelaten daar. Of ze hebben Seb zo op de fiets zonder stoel meegenomen maar dat lijkt me niet, die blijft niet zitten. Dan is er alleen nog de mogelijkheid van los (met gordels) op de achterbank.Ik heb het er met mijn man over gehad en we waren het eens dat het nu toch gebeurd was en dat ik de volgende keer de autostoel achter moet laten. Maar het zit me best dwars, voorlopig niet meer logeren daar
vast rond het tijdstip van de aankoop *hoopvol*quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:06 schreef Estrys het volgende:
[..]
de busdie rijden hier 1 keer per dag
"Hey, dat zal de vorige keer onhandig geweest zijn zonder autostoeltje, daarom laat ik hem nu maar hier, dat rijdt ook vast een stuk relaxter als je weet dat ie goed vast zit in plaats van los op de achterbank in een gordel waardoor hij niet goed vast zit en allerlei verschrikkelijke verwondingen op kan lopen als jullie ondanks dat jullie zo netjes rijden, toch een ongeluk zouden krijgen"quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:23 schreef Estrys het volgende:
Ach ja, het was eenmalig. Zal ik maar denken. En aankaarten, tja herinneren jullie je de aanvaring met de vriendin van mijn schoonvader nog? Ik zal de volgende keer dat hij daar is denk ik de autostoel achterlaten met een verwijzing naar deze keer.
Hij weegt volgens mij net wel of net geen 15 kilo. Maar het is allicht beter dan gewoon zo op de achterbank.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:24 schreef Kersjes het volgende:
Poetsmoeders![]()
Hier ook zo een. Mijn keukenkastjes anders indelen waardoor ik misgrijp, opruimen, wasgoed meenemen om bij haar thuis te strijken waardoor natuurlijk net dat ene kledingstuk dat ik wil dragen niet voorhanden is, beddengoed verschonen (x3) terwijl ik dat net de dag ervoor al gedaan heb... Als ik van mijn werk kom en zie dat er geen schoenen meer in de gang rondslingeren dan weet ik alweer hoe laat het is![]()
Maar het komt uit een goed hart. Een niet helemaal gezond hart, anders was ze hier vast nog vaker naar binnen gesneakt om op te ruimen enzo![]()
Estrys, kan Seb inmiddels niet al op een booster vervoerd qua gewicht en lengte?
Die dingen wegen niks en zijn een stuk goedkoper dan gewone autostoeltjes. Kun je die altijd meegeven als hij ergens gaat spelen/logeren.
Mijn schoonvader heeft al zeker drie auto's total loss gereden. Dus ik geloof niet dat ik dat overtuigend kan brengen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:25 schreef Troel het volgende:
[..]
"Hey, dat zal de vorige keer onhandig geweest zijn zonder autostoeltje, daarom laat ik hem nu maar hier, dat rijdt ook vast een stuk relaxter als je weet dat ie goed vast zit in plaats van los op de achterbank in een gordel waardoor hij niet goed vast zit en allerlei verschrikkelijke verwondingen op kan lopen als jullie ondanks dat jullie zo netjes rijden, toch een ongeluk zouden krijgen"
Nee joh, als hij erom vraagt mag hij best een keer logeren. Het ligt ook een beetje aan mij. Ik had een zie-je-nou-wel moment. Ik vind het moeilijk om ze seb toe te vertrouwen. Ik heb het na veel wikken en wegen toegestaan omdat Seb, mijn man en mijn schoonvader het graag wilde. Loslaten dus, maar dan hoeft er maar iets te zijn en het zie-je-nou-wel komt om de hoek.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:49 schreef trui het volgende:
gefeliciteerd isabeau, wat ben je al greaut!![]()
en estrys, ik vind 't wel een verregaande consequentie om nu het logeren daar voorlopig maar af te schaffen. de volgende keer je autostoel wel achterlaten, dat lijkt me voldoende toch? lijkt me sowieso wel handig dat, als je een kindje te logeren hebt, er een autostoel mee komt..!
als ze 2 zijn zeggen ze nee en als ze 3 zijn willen ze niequote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:19 schreef Sorbootje het volgende:
Goed. Dus nu heb ik een peuter. Wat doen peuters allemaal? Hoe werkt het? Jullie weten dat.
Ze zeggen nee, willen alles zelluf doen, rekken tijd, stellen je geduld op de proef, halen het bloed onder je nagels vandaan, praten de oren van je hoofd, willen alleen papa/mama (doorhalen wat niet van toepassing is) groeien als kool, maken je aan het lachen, ze zijn grappig, ze zijn lief en eigenwijs. Je plakt ze achter het behang, je knuffelt ze plat. Dat zijn peuters. Althans mijn beleving van peuters want ik heb er maar eentje.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:19 schreef Sorbootje het volgende:
Goed. Dus nu heb ik een peuter. Wat doen peuters allemaal? Hoe werkt het? Jullie weten dat.
Oh maar dan was die van mij dus al een hele tijd stiekem een peuter?!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:31 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ze zeggen nee, willen alles zelluf doen, rekken tijd, stellen je geduld op de proef, halen het bloed onder je nagels vandaan, praten de oren van je hoofd, willen alleen papa/mama (doorhalen wat niet van toepassing is) groeien als kool, maken je aan het lachen, ze zijn grappig, ze zijn lief en eigenwijs. Je plakt ze achter het behang, je knuffelt ze plat. Dat zijn peuters. Althans mijn beleving van peuters want ik heb er maar eentje.
Er zijn wel meer kinderen dus dat zal wel goedkomen. En ik neem de Ipad natuurlijk mee met filmpjes en zo. Gelukkig is het geen echt sjiek diner maar is het live cooking. Dat scheelt al. Maar die kerk zie ik echt niet zitten. Ik zei al, kunnen we zeker niet maken een Ipad in de kerk?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 18:43 schreef miss_sly het volgende:
Pfff, Estrys, kan me voorstellen dat je erop tegenop ziet. Wat een schema voor een peuter
Zijn er meer kinderen, zodat hij tussendoor een beetje kan spelen ofzo?
Bar haha, ja, winkelen met een peuter is vooral erachteraan rennen
en net nu onze peuter als er iets mis gaat 'Ow Jezus' uitroeptquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 19:13 schreef miss_sly het volgende:
Die kerkdienst is ook wel wat veel om te verwachten van een peuter inderdaad. Fijn dat er de mogelijkheid is om weg te gaan dan, zowel voor jullie als voor Seb zelf.
Ik vind iPad in de kerk best kunnen, trouwens, maar ik ben ook een zwaar ongelovige
Hij kan altijd hier heen natuurlijk he, als de nood aan de man is.:* ik wil m zelfs wel ophalen als het nodig is.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 18:40 schreef Estrys het volgende:
Nou vandaag een beetje het schema van de bruiloft van mijn zus gezien. Ik zie er als een berg tegenop met Seb. Ten eerste is het drie uur rijden 's ochtends dan drie kwartier in gemeentehuis waar hij ringen moet brengen. Dan taart en zo en dan weer half uur auto, dan een uur in de kerk en die kerkdienst begint (om het allemaal nog prettiger te maken) om 17:30 tot 18:30. Wat een tijd is dat! Dan om 19 uur eten. In dat half uur in de auto maar kijken of ik Seb wat te eten kan geven anders voorzie ik een fijne kerkdienst![]()
Hij kan nergens heen dus moet hij tot en met het feest blijven.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 19:14 schreef Tjabbobabbekaai het volgende:
nooit je dochter van 3 en half een trekdrop voeren ala lady en de vagebond.
Ik mis nu een stuk onderlip, mevrouw was iets te enthousiast en beet papa vol in zijn onderlip,
i-amen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |