abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102694296
ik heb een buitenkind.. Ze speelt het liefst in de bosjes en voor haar zijn rouwrandjes de mode! :')
Ze ligt uren buiten op de grond naar beestjes te kijken, plukt alle bosjes en bloemen kaal.
Baggert door de modder, springt in alle plassen O+ O+
En ik doe haar eigenlijk gewoon alles aan wat ze heeft wat ze ook doet.
Ik let er op bij wat ik koop maar zij hoeft daar niet over na te denken.

En als ze valt en er zit een gat in de broek dan kan mij dat lekker niets schelen.
Ik heb liever dat haar knie heel is dan haar broeken :Y
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:38:23 #252
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_102701878
DML ik let daar bij Twan (9) wel meer op hoor.. maar daar gaat het weleens mis. Dan is hij te snel alweer buiten. :D
Make love, not war ☮
  Moderator dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:05:36 #253
5428 crew  miss_sly
pi_102711497
Ow ja, Sinterklaas komt er weer aan. Ik ben altijd van plan geweest er niet(s/te veel) aan te doen, maar ik betrapte me erop dat ik het ineens een leuk idee vond als Senna haar schoen zou zetten en ik daar een kadootje in kon doen. Dus nu twijfel ik :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:21:17 #254
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_102712488
Miss_Sly, gewoon DOEN!
Ze zijn maar zo kort zo jong, over een paar jaar gelooft ze niet meer en is de magie van de Sint een stuk minder. Wij gaan er ook weer volledig voor dit jaar, het is zo speciaal!
Sinterklaas O+
.... met gevoel voor drama....
pi_102713509
Ik ga bij Lobbes wat sint cadeautjes kopen. Zie alleen veel te veel leuks. Voor Kim vind ik makkelijker iets dan voor Tyler.
Nu moet ik meteen aan de verjaardagen denken. (6 en 8 dec)
Nog leuke cadeau ideeen voor Tyler? Ik dacht een loopfiets van mijn ouders. Dan moeten Djeez zijn ouders nog, die komen zaterdag en nemen alvast geld mee zodat ik iets kan kopen.
En wij zelf natuurlijk, misschien leg ik ons geld wel bij dat van mijn schoonouders.
Het heeft niet veel haast natuurlijk,maar nu zijn er wel al veel aanbiedingen.
pi_102718176
Sinterklaas. O+
We hadden het er laatst over dat de intocht vorig jaar zo leuk was, ik heb er alweer zin in.
Als we terug komen van vakantie is het al bijna zover! En hij komt ook op de psz. O+

Oh, lastig Ingrid, zoveel kadootjes verzinnen in een keer. Ik heb zo snel geen tips voor je. Succes!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_102722545
Sinterklaas!!!!!!!!!!!! dit jaar met een heel gezinnetje :o ooooooooooh O+
pi_102722575
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:05 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, Sinterklaas komt er weer aan. Ik ben altijd van plan geweest er niet(s/te veel) aan te doen, maar ik betrapte me erop dat ik het ineens een leuk idee vond als Senna haar schoen zou zetten en ik daar een kadootje in kon doen. Dus nu twijfel ik :D
gewoon heel hard terugdenken aan hoe jij jezelf voelde toen O+
tís langlanglangheeellang :+ *grijns* geleden maar t lukt je vast wel mihihihi
  woensdag 5 oktober 2011 @ 08:16:55 #259
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102722828
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:05 schreef miss_sly het volgende:
Oh jaaaa! Doen! Het is zoooo magisch O+ en de wereld is al hard en rottig genoeg. Ik vind dat onvoorwaardelijke zo prachtig. En het weer loslaten van dat geloof gaat ook weer zo natuurlijk. Ik heb het nog niet een keer zelf hoeven vertellen, ze gaan zelf nadenken, stellen vragen en hebben er geen trauma aan overgehouden in de zin van: je loog tegen me!! Nou gaf Sinterklaas ook vaak dingen die ze van ons niet mogen. Zwaarden enzo :P
Op school waren wel kinderen die altijd 'van het geloof' zijn gehouden. Ik vond het zo sneu. Het is toch heeerlijk heel even te geloven dat er iemand zomaar kadootjes komt brengen? En snoep? En voor alle kinderen, ongeacht wienofnwat je bent? Mooi, vind ik
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_102722969
Buuf, je zegt precies wat ik ook denk.
Naast kadootjes is Sinterklaas bij ons thuis vooral een avond vol plezier en verrassingen geweest. Mijn moeder maakte erg veel werk van surprises en gekke spelletjes.
Dat is wat ik Ko ook graag wil geven,dat plezier en die leuke spanning. Kado's zijn eigenlijk ondergeschikt daaraan.
Ik heb er helemaal zin in! O+
  woensdag 5 oktober 2011 @ 08:43:40 #261
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102723207
Mijn grote, inmiddels 12, verheugt zich nu al op de intocht, en samen met zijn broertje kijken naar het Sinterklaasjournaal. De sfeer, de magie. Boerenkool eten op sinterklaasavond, op tafel staan om liedjes te zingen om Sinterklaas te lokken, (kinderlogica, op tafel ben je dichter bij het dak :P) en gedichten. (en echt genieten om de humor en een bepaalde scherpte bij je kind te zien ontstaan.) als m'n kleine ( waarschijnlijk dit jaar) ook niet meer gelooft gaan we naar lootjes en 25 euro insteek. Ook weer leuk!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_102723280
Mijn ouders hebben mij altijd verteld dat Sinterklaas niet echt is, maar dat mocht de pret niet drukken. Op het moment dat de Sint daar was werd er ook volop gelooft ;) En mijn ouders maakte er evengoed altijd een geweldig feest van... Het is denk ik ook maar net hoe je er zelf mee omgaat.
Wij vertellen nu nog niets en we gaan het gewoon uitgebreid vieren met de familie, ben benieuwd hoe ze het gaat vinden!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 08:48:27 #263
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_102723285
De mooiste tijd van het jaar, ik vind het nog steeds jammer dat het niet waar is..
pi_102723293
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 08:48 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
De mooiste tihd van het jaar, ik vind het nog steeds jammer dat het niet waar is..
het zou een hoop centjes schelen als het wel waar was ;)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 08:49:19 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102723307
Wij zijn vorig jaar naar het sintfeest van F zijn werk geweest en dat was toch wel erg leuk. Nu alleen nog maar meer omdat Sasha ouder is. :Y
Intocht gaan we ook maar eens doen idd, en het sinterklaasjournaal. (Dat gaat nog wat discipline van mij vergen, want ik vergeet het altijd. :P )
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:11:04 #266
114177 Diaan73
pi_102723713
Sinterklaas O+ geweldige maar drukke periode. Sly ik sluit me helemaal bij Buuvke aan, gewoon doen!! :Y
Make love, not war ☮
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 09:27:47 #267
5428 crew  miss_sly
pi_102724036
Senna kent Sinterklaas iig wel, kwam ik achter. Had net even de tv aanstaan en die ging aan op het journaal waar ze het net over Sinterklaas hadden. Ze ziet de foto en zegt : "hee, Sinterklaas".

Ik wil het ook wel doen, eigenlijk. Naar de intocht, eens een schoen zetten, wat kadootjes en gezelligheid O+ Maar we moeten nog even bij de schoonfamilie melden dat we nog steeds vinden dat het een kinderfeest is, ipv een feest voor volwassenen. Zij willen het altijd met z'n allen vieren, met lootjes trekken door de volwassenen. Dat vind ik op zich prima, maar ze doen dan ook dat iedereen voor iedereen wat koopt, nog extra gedichten erbij, etc. Dat is voor die kinderen toch helemaal niet leuk, al die gedichten? Moeten ze iedere keer wachten en luisteren enzo. Ik vind het het leukste als het een kinderfeest is, dus dat gaan wij er dan gewoon zelf van maken :Y
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:39:32 #268
114177 Diaan73
pi_102724376
Sly, wij vieren het alleen als kinderfeest. Voor de kinderen. Wij vieren als volwassenen met Kerst. Senna heeft denk ik ook wel Sinterklaasfeest op kdv of niet?
Make love, not war ☮
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 09:45:27 #269
5428 crew  miss_sly
pi_102724551
Vorig jaar deden ze dat neit op het kdv, omdat het voor veel kinderen toch erg spannend is. Geen idee wat dit jaar het plan is.

Ik zou het ook liever zo willen als jij zegt: Sinterklaas voor de kinderen en Kerst voor de volwassenen, maar ik geloof nooit dat ik dat er doorheen krijg. Ik zwwengel al twee jaar aan dat ik het graag anders zou zien (en schaap is het met me eens) maar iedere keer wordt het zonder meer afgewezen. Ook geen aanpassing ofzo, gewoon: we doen eht zo en niet anders. Jammer.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:55:39 #270
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102724854
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:27 schreef miss_sly het volgende:
Senna kent Sinterklaas iig wel, kwam ik achter. Had net even de tv aanstaan en die ging aan op het journaal waar ze het net over Sinterklaas hadden. Ze ziet de foto en zegt : "hee, Sinterklaas".

Ik wil het ook wel doen, eigenlijk. Naar de intocht, eens een schoen zetten, wat kadootjes en gezelligheid O+ Maar we moeten nog even bij de schoonfamilie melden dat we nog steeds vinden dat het een kinderfeest is, ipv een feest voor volwassenen. Zij willen het altijd met z'n allen vieren, met lootjes trekken door de volwassenen. Dat vind ik op zich prima, maar ze doen dan ook dat iedereen voor iedereen wat koopt, nog extra gedichten erbij, etc. Dat is voor die kinderen toch helemaal niet leuk, al die gedichten? Moeten ze iedere keer wachten en luisteren enzo. Ik vind het het leukste als het een kinderfeest is, dus dat gaan wij er dan gewoon zelf van maken :Y
Is het niet een idee dat de kinderen als eerste hun cadeautjes kunnen uitpakken, daarna spelen of naar bed en dan pas de cadeautjes en gedichten voor de volwassenen?
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 10:00:02 #271
5428 crew  miss_sly
pi_102724990
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:55 schreef krijtlijk het volgende:

[..]

Is het niet een idee dat de kinderen als eerste hun cadeautjes kunnen uitpakken, daarna spelen of naar bed en dan pas de cadeautjes en gedichten voor de volwassenen?
Het ligt er een beetje aan hoe of wat. Ik vind he tniet fijn om Senna ergens naar bed te doen en later wakker te maken om naar huis te gaan. Dus dat laatste vind ik niet zo'n goed idee. Het eerste zou kunnen, maar vorig jaar bijv konden we pas beginnen rond half 5, want eerst moest er nog gezwommen worden. Dan wordt het allemaal zo laat, zijn de kinderen ook niet meer optimaal want moe enzo. Ik zou het liefste na de middagdut rond een uur of half 3 ofzo beginnen, gezellig kinderfeest maken, wat hapjes erbij enzo, en dan redelijk op tijd naar huis zodat het voor Senna ook leuk blijft.
pi_102725850
Ik vind ook dat Sinterklaas een kinderfeest is.
Vaak komt er ook wel een kadootje voor papa en mama in de zak, maar dat is meer omdat het anders niet eerlijk is van Sinterklaas.....haha
ik kan me er ook wel op verheugen!

Op ons kdv doen we niet aan Sinterklaas, tenminste, er komt er geeneen langs ofzo.
Dan heb je handen tekort om al die bange kindjes te troosten.
Er komt wel een strooipiet, maar ja, die komt natuurlijk snachts.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:35:47 #273
114177 Diaan73
pi_102726070
Sly, jeetje dat is ook niet wat dan zeg. Zwemmen voor Sinterklaasfeest.. pff moet er niet aan denken. Wij beginnen ook rond 15:00 uur en dan tot een uur of 18:00/19:00 uur. Bij voorkeur vieren we het bij ons thuis...

Mijn schoonouders deden ook altijd met Sint lootjes enz. Heb toen gezegd dat ik daar niet aan meedeed, ik had Twan natuurlijk ook al.

Ik doe dat bij voorkeur trouwens ook niet, Lennon ergens naar bed brengen om hem later er weer uit te halen. Vind ik zo zielig.
Make love, not war ☮
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:36:39 #274
114177 Diaan73
pi_102726094
Bij ons kdv komt wel Sinterklaas langs. Maar per groep... gaat altijd goed eigenlijk. Geen ouders bij trouwens..
Make love, not war ☮
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 10:54:25 #275
5428 crew  miss_sly
pi_102726643
Op ons kdv vieren ze wel Sinterklaas, maar gewoon met pepernoten en warme chocolademelk en liedjes zingen. Zo was het vorig jaar tenminste :)

Het wordt sowieso gevierd bij schaaps broer, zij willen dat erg graag en dat is hun traditie. Dat vind ik op zich prima, maar ik vind het zo jammer dat ze gewoon niet een beetje flexibel kunnen zijn. Wij hebben dus vorig jaar ook neit meegedaan met de lootjes, hebben alleen het middaggedeelte meegedaan voor de kinderen, waar dan ook een paar kadootjes (uiteraard met gedicht, hoe meer hoe liever :') ) voor de groten bij zaten. Misschien heb ik daarom wel wat minder met Sinterklaas tegenwoordig: omdat het niet als kinderfeest gevierd wordt.
pi_102726887
Bij ons komt de Sint dus ook langs, maar het scheelt, het is een psz met 12 kindjes, en de ouders zijn er geloof ik ook bij. Ik zag foto's van vorig jaar,dat Sint zo door de sneeuw aan kwam lopen door de grote tuin en de kindjes voor het raam en ik verheug me er gewoon erg op. O+

Miss, misschien wat kort door de bocht, maar waarom maak je er geen gezinsfeest van. Gewoon jullie drietjes? Op de manier die jij wil. Die past bij hoe jij het wil beleven.
Als het niet gaat zoals je wil, is het ook niet leuk om het maar half te doen tegen je zin.
Misschien heel simpel hoor, maar geen flexibiliteit van hun kant, of inzien dat dingen veranderen zodra er kleine kinderen bij komen, verlangt niet dat jij degene moet zijn die flexibel is en toegeeft.
Soms kan een radicaal besluit wel de inzichten veranderen en het voor volgend jaar anders laten zijn.
Als je begrijpt wat ik bedoel. ;)
pi_102726942
oh sinterklaas ja. Wij hebben er allebei echt enorme zin in O+ O+ we hebben wel aangegeven bij mn schoonfamilie dat we 1 cadeautjesfeest vieren en dat dat bij voorkeur, in ieder geval zolang we kleine kinderen hebben Sinterklaas zal zijn. Geen pakjes onder de kerstboom dus.

We moeten hier nog maar eens gaan kijken hoe we dat gaan doen :{ er wordt aan alle kanten aan ons getrokken dus dat is erg jammer. Mn ouders zijn afgelopen jaar gescheiden en willen allebei per se met ons mee vieren (en ons is dan meer, ons vroegere gezin, dus ook mn broertje en zusje). We zitten straks dus met een gescheiden stel, mét hun nieuwe partners en diens kroost en aanhang. Ik geloof dat we met zn 20'en moeten gaan vieren :X mn schoonouders waren zo lief om pas op de plaats te maken. Nou doen die sowieso minder met sint en meer met kerst, maar goed, ik vind het zo lullig voor hen want ik kan me best voorstellen dat je die magie van een zak kado's enzo ook met je kleinkinderen wilt delen. Misschien wel júist met je kleinkinderen.

We gaan dit jaar naar mijn zusje toe omdat het teveel gesteggel opleverde om het hier te doen (ik kan geen 20 man kwijt namelijk...), maar B. en ik hebben wel besloten dat we komende jaren bij ons thuis gaan vieren, als gezin. Wie mee wil vieren (schoonfamilie, familie whutever) is welkom, meer dan van harte, maar wij gaan niet ergens anders heen om lootjes te trekken en de hele rambam. Op zich heel gezellig maar het is nu al zo'n gezeur en getouwtrek met die scheiding dat ik het gewoon voor wil zijn en mn schoonouders ook de kans wil geven het met hen te vieren. iemand stelde eerst voor om drie dagen sint te gaan vieren, 1 dag voor mn moeder, 1 dag voor mn vader en 1 dag voor mn schoonouders. Gekke Henkie :D

Dat wij het thuis gaan vieren als gezin blijft in ieder geval zo tot mn broertje of zusje kinderen krijgen, of misschien mn zwager. Wellicht dat we dan ooit iets gezamenlijks doen, maar nu nog niet.
:)
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 11:06:27 #278
5428 crew  miss_sly
pi_102727091
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:00 schreef oeke het volgende:
Bij ons komt de Sint dus ook langs, maar het scheelt, het is een psz met 12 kindjes, en de ouders zijn er geloof ik ook bij. Ik zag foto's van vorig jaar,dat Sint zo door de sneeuw aan kwam lopen door de grote tuin en de kindjes voor het raam en ik verheug me er gewoon erg op. O+

Miss, misschien wat kort door de bocht, maar waarom maak je er geen gezinsfeest van. Gewoon jullie drietjes? Op de manier die jij wil. Die past bij hoe jij het wil beleven.
Als het niet gaat zoals je wil, is het ook niet leuk om het maar half te doen tegen je zin.
Misschien heel simpel hoor, maar geen flexibiliteit van hun kant, of inzien dat dingen veranderen zodra er kleine kinderen bij komen, verlangt niet dat jij degene moet zijn die flexibel is en toegeeft.
Soms kan een radicaal besluit wel de inzichten veranderen en het voor volgend jaar anders laten zijn.
Als je begrijpt wat ik bedoel. ;)
Ow, ik begrijp precies wat je bedoelt! En ik zou het ook graag doen, maar schaap is het van een kant wel met me eens, maar wil van de andere kant niet volledig het feest met zijn familie opgeven. Dus dan wordt het lastig, helaas.

Wat klinkt het leuk en mooi bij jullie op het psz O+ Lijkt me erg leuk om dat mee te maken met al die kinderen O+
pi_102727187
Oja, dat gedoe! :X
Hm, ik heb nog niks afgesproken maar ik ga mee in jouw verhaal, Mignonne. Hier vieren en wie mee wil doen is welkom. :Y
En inderdaad als mijn zusje en broertje kindjes krijgen, wat ik hoop! dan lijkt het me leuk om ook een viering bij oma te doen ofzo. Dat deden we als kind ook en daar heb ik hele fijne herinneringen aan, met 9 kleinkindjes bij Opa Sinterklaas vieren. O+
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 11:15:04 #280
5428 crew  miss_sly
pi_102727374
Jee mignonne, dat is inderdaad ook een gedoe zeg. Niets leuks, terwijl het toch om zoiets leuks gaat. Jammer he, als het dan moeizaam gaat.

Schaaps broer en zus hebben dus ook kinderen, dus tja, met z'n allen vieren kan dan wel leuk zijn, natuurlijk.

Ik ga nog eens een balletje opwerpen bij schaap om het alleen als gezin te doen. En eens informeren wat mijn zusje doet, met haar jongens.
pi_102727851
Ik zou het ook zo graag gewoon met ons gezin vieren. Maar vooral mijn schoonouders maken er een hele happening van. 2 grote zakken met kado's, een nichtje wat te enthousiast is, niet eens naar de kadootjes kijkt maar scheuren scheuren scheuren....en dan volgende....
Er is geen tijd om even rustig te bekijken wat ze hebben gekregen, want dan heeft nichtje het volgende kado alweer te pakken en eist alle aandacht op. Daarbij zijn het veel te veel kado's. Ik wou vragen of ze niet gewoon 1 kado konden doen voor alle kinderen ipv 7 ofzo, maar mijn vriend vindt dat niet kunnen om te vragen. komt uit een goed hart enzo....blabla

Gelukkig is hier wel een heel gezellige intocht waar we met ons gezin heen gaan, en thuis schoen zetten enzo...

Dan nog even tips gevraagd:

Lars is soms zooooo driftig, ik weet gewoon niet meer wat ik met hem aanmoet.
Bijv. Meike naar school brengen. Lars wil het gebouw al niet in. ik kan hem niet laten lopen, want dan is hij op het plein en kan ik hem niet zien ook. Dus al gierend en gillend neem ik hem mee naar binnen, zet hem in het gangetje en ga met Meike naar binnen. Na een tijdje is de bui over en komt hij gezellig binnen gewandeld. Vervolgens gaan we weg, dan wil hij niet op de fiets, schopt, slaat, alle registers gaan open en ik krijg hem er dan ook niet in gewoon....
Heb ik hem dan eindelijk in het fietsstoeltje, dan klimt hij er onderweg uit....levensgevaarlijk.
Ik kan niet vlak voor schooltijd nog even gauw de apotheek inlopen, want dan krijg ik Lars niet meer mee, en ben ik te laat bij school.

ik noem maar even een paar dingen, maar zo gaat het de hele dag door... Met alles wil hij zijn zin hebben, en dat is altijd wat anders als wat ik wil.
Afleiden helpt niet. Belonen helpt niet. Vantevoren duidelijk zeggen wat we gaan doen en wat ik van hem verwacht helpt ook niet. HELP!
iedereen vindt het altijd keilollig zo'n dramakoning, maar die fase ben ik wel voorbij.
Het liefst zou ik hem lekker in zijn eentje thuis laten als ik bijv Meike ga halen, maar dat kan nou eenmaal niet. Het is voor Meike ook heel vervelend, dat haar broertje altijd op een vervelende manier de aandacht opeist. En negeren kun je het niet, want dan gebeuren er gevaarlijke dingen....
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 11:55:00 #282
5428 crew  miss_sly
pi_102728707
Karin, wat lastig! Ik heb geen tips uit ervaring, maar ik zou vooral negeermodus aanzetten. Hoe moeilijk ook, maar ik nam hem denk ik krijsend en schoppend mee naar binnen terwijl ik hem negeerde en lief en vriendelijk tegen Meike aan het babbelen was. En zo met alles: wel corrigeren, maar zonder er een woord aan vuil te maken en juist veel positieve aandacht aan andere mensen/kinderen/dingen besteden.
Heeft jouw fietsstoeltje geen riempje? Senna kan er neit uit, die zit vast in het riempje.
pi_102729456
Wij doen het met ons drieen denk ik. Ik koop gewoon lekker wat cadeau's voor ons allemaal. En voor mezelf ook, want mijn man weet toch nooit wat te kopen :P En dan Seb alvast in pyama. En dan de buren aan laten bellen en dat kleine mannetje wat naar de deur rent (want dat doet hij altijd als de bel gaat) en dat er dan een zak met cadeaus staat O+ Ik bedenk me nu ineens dat ik het ook niet tegen mijn man ga zeggen dat we dat gaan doen, nog leuker :D

Ow Karin dat is herkenbaar. Ik heb een keer iemand moeten bellen om naar het kdv te komen omdat ik meneer echt gewoon niet in de fietsstoel kreeg door een driftbui. En dan sta je daar met een krijsend kind op de grond. Ik ben weggelopen uit het zicht maar hij geeft er niks om. En ik voelde me zo bezwaard om andere ouders om hulp te vragen. Die ouders die lansgliepen, naar Seb keken en dan 'succes' zeiden. :|W Ik kon wel janken.
En probeer maar eens te negeren. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Probeer maar eens heel vriendelijk te doen tegen de mensen/kinderen eromheen. Ik kom niet eens met mijn stem boven het gekrijs uit.
Ik probeer er zo min mogelijk aandacht aan te besteden maar als hij zo doet doe ik wat ik moet doen en ga zo snel mogelijk weer naar huis. En dan heeft Seb nog geen eens broertjes en of zusjes, en als ik dat zo lees dan gaat dat nog even duren :X Echt als je de gouden tip krijgt laat het me dan weten :{
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:24:07 #284
114177 Diaan73
pi_102729699
Mijn ouders waren vorig jaar eerst bij ons en zijn later naar mijn broertje en schoonzus gegaan. Mijn schoonvader functioneerde als Sinterklaas bij ons en later bij mijn broertje. Was erg leuk en gezellig.

Het jaar ervoor hebben we het samen gevierd met mijn ouders... maar vorig jaar was dat plantechnisch niet mogelijk en had ik ook niet zo'n zin om het met de ouders van mn schoonzus te vieren.

Mijn ouders geven nooit iets met Sinterklaas... ze krijgen dan al zoveel dat ze het leuker vinden om ze iets met Kerst te geven. Dan liggen er allemaal cadeautjes onder de boom voor de kinderen. Is ook erg leuk. We vieren toch altijd Kerst bij mijn ouders. :D

Jeetje, Karin.. pff. Ik weet wat je doormaakt zelfde situatie gehad met Twan, maar ik heb helaas ook geen gouden tip.Het is een kwestie van de tijd uitzitten, vrees ik. Negeren of weglopen, kan ik ook nog bedenken maar dat maakt het soms nog erger. In huis liep ik wel en zei dan: je zoekt het maar even zelf uit. En dan verder negeren.
Make love, not war ☮
pi_102730248
hier doen we sinterklaas ook gewoon met zn viertjes. inclusief warme chocomelk en de buurman die met een zak aan de deur klopt en snel wegrent ^O^

met kerst gaan we ook al niet op stap maar is iedereen verder welkom. we zijn met carnaval bij mijn ouders geweest en met de herfstvakantie gaan we naar het westen

klinkt heel naar karin :*
misschien zonder verder commentaar bij kop & kont pakken (indien nodig via een tuigje vastsnoeren) en stug volhouden? met de mededeling dat als hij netjes meewerkt hij gewoon zelf mag lopen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_102731024
karin wat heftig, ik heb geen tips. Jaël is ook wel eens driftig (lees dagelijks) maar met negeren of even op de gang om af te koelen is dat vaak zo weer over, gelukkig!

Wij hebben gelukkig niets van doen met schoonfamilie, dus alleen mijn familie en die wilden dit jaar Sint doen met lootjes, maar iedereen moet een kadootje kopen voor de 2 meisjes :) Zijn tot nog toe de enige kids in het gezelschap :) Nu riep mijn moeder al meteen dat het maar bij ons moest want dat was het handigste, en gelijk heeft ze! ik riep er achteraan dat het dan ook 's middags moest en daar was ook iedereen het mee eens :) Wat ben ik blij met mijn familie :D
Surprises doen we niet aan, al verdenk ik mijn zusje ervan dat ze met haar creativiteit wel wat voor de meisjes in elkaar zal knutselen. En een gedicht 1 per persoon, dus voor degene die je trekt maak je een gedicht. Ik denk dat dat nog wel te doen is voor de meisjes, maar als ik bovenstaande lees ben ik erg blij met mijn meedenkende en meewerkende familie.

kerst zullen we hoogstwaarschijnlijk 1 dag bij mijn ouders doorbrengen maar ik moet werken.

En oud en nieuw zijn we gevraagd door vrienden maar die willen heel graag bij hun maar ik heb echt geen zin om met die meiden te zeulen dus ik denk dat we dat vriendelijk afwijzen. Als ze het met ons willen vieren kunnen ze hier heen komen, (zij hebben 1 dochter van 15) en anders zijn we gewoon gezellig samen thuis ook wel eens fijn :)
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 13:11:56 #287
5428 crew  miss_sly
pi_102731227
De kerstdagen wil ik helemaal nog niet over nadenken. Een dag naar de schoonfamilie, dat is standaard. En eigenlijk een dag naar mijn ouders, ook redelijk standaard, maar mijn broertje zal er ook zijn. En ik weet nog niet of ik daar trek in heb, eigenlijk. Oud en Nieuw idem; vorig jaar bij mijn zusje met mijn ouders en dat was erg leuk, maar nu is alles anders -O-

Eigenlijk mogen ze dit jaar de zogenaamde feestmaand wel houden van mij.

Ik snap wel dat negeren erg moeilijk is in zo'n situatie, Estrys, maar dat is het enige dat ik kan bedenken. Wijhebben dan ook een vrij redelijk kind met heel korte driftbuitjes, dus ik herken het niet. Bovendien ook maar een kind, dus het is hier nogal gemakkelijk allemaal.
pi_102731512
Karin, echt ontzettend herkenbaar. Inclusief het perse je zin willen hebben. We zijn nu een beetje door de periode heen dat niets werkt, hij is gevoelig voor negeren, weglopen en het aloude voorwat, hoortwat. Dat ik die laatste variant soms in moet zetten bevalt me eigenlijk helemaal niet, maar het is een soort laatste redmiddel. Het zijn zulke draken af en toe, ik schaam me echt soms dood voor zijn gedrag. Zeker als er andere mensen bij zijn, ben ook best huiverig voor verjaardagen enzo. Hoewel die eigenlijk altijd goed gaan, maar het is het idee he. Bang voor de reacties van anderen, dat ze hem een rotkind vinden dat slecht wordt opgevoed. Stom he.

Wat Sinterklaas betreft: M. heeft het er sinds februari over. We draaien zeker 3x per week de cd's met liedjes, de folders worden elke dag uitgeplozen en hij weet zeker dat hij gisteren de stoomboot hoorde. O+

Ik ben er ook nog niet uit hoe we het gaan vieren. Vorig jaar met mijn moeder +man en vader + vrouw gedaan, maar mijn vader wil dit jaar niet meer met mijn moeder in een kamer zitten. Fijn hoor. :( Ik vind eigenlijk dat hij daar maar overheen moet stappen, of het moet oplossen met mijn moeder, heb echt geen zin om dingen twee keer te gaan vieren vanwege gevoeligheden van volwassenen.
pi_102731577
estrys, gewoon niks van anderen aantrekken joh! missch bedoelen ze het nog wel gewoon aardig ook :*

tis wel ellendig zo. niks aan dan
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 5 oktober 2011 @ 13:24:06 #290
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102731655
och karin, zo herkenbaar! Jan heeft ook dat soort momenten, en meike is te oud voor een kinderwagen natuurlijk, maar is het een optie om haar tijdelijk lopend naar school te brengen zodat Lars niet in en uit een fietsstoeltje hoeft maar gewoon in de buggy kan blijven zitten? Bij Jan is de truc om hem in de winkel z'n speen te geven, dan is hij redelijk kalm. Verder; weekboodschappen halen, zodat je doordeweeks zo min mogelijk naar de winkel hoeft; 's avonds boodschappen doen met meike en lars thuislaten bij papa. Wat ik ook vaak doe is Jan uitdagen nóg erger te doen: "joh, gil nog wat harder, de drogist verstaat niet wat je zegt" en dan klapt ie z'n kaken op elkaar en zit me verwonderd aan te kijken. Ook ben ik regelmatig blij als m'n vriendin er overdag is, zodat ik even rustig met Geert boodschappen kan doen. En verder, goed bedrag uitbundig belonen, en 't negatieve straal negeren. Meer kún je volgens mij niet doen .... sterkte :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_102731943
Ik snap trouwens ook niet waarom sinterklaas neit gewoon in juni kan komen ofzo... Nu zit alles zo dicht op elkaar! En wij hebben ook nog een zooi verjaardagen in december... Of de kerstman die mag ook best in juni komen ;)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 13:54:27 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102732797
Wij hebben de mazzel dat mijn schoonouders liever kerst doen met kadootjes (f is 7 dec jarig, dus ze doen het al jaren zo) en dus geen getouwtrek hier over waar of met wie de Sint.
Enie nadeel vind ik dat het voor Sasha wel heel veel is dan, en sint, en kerst en zijn verjaardag, maar ja dat is niet anders.

En mijn zus doet het om en om, ene jaar met mijn ouders andere jaar met haar schoonfamilie' dus de ene keer doen wij het met hun erbij en anders alleen wij en mijn ouders.
Godzijdnk geen gedoe met scheidingen hier. Dat lijkt me echt enorm lastig.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 13:57:27 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102732868
Net trouwens even slikken. De moeder van zijn crechevriendinnetje smste vanmorgen dat Faiya vroeg of Sasha kwam spelen. Ze wonen hier om de hoek. En dus is hij net, zonder om te kijken, met ze meegegaan. Doei!

*slik*
Zijn eerste keer 'bij een vriendje/vriendinnetje spelen'. O+

Ze gaan later trouwens trouwen, en dan krijgen ze hele mooie baby's vertelden ze laatst. :D
pi_102733025
Miss, hij zit in het tuigje op de fiets! Maar hij klimt er gewoon uit, draakie dat het is.

En negeren, dat doe ik zoveel mogelijk. Maar dan kan ik de hele morgen wel bij school blijven staan.... ik probeer het ook wel zo te benaderen dat er iets leuks tegenover staat (knopje drukken bij het stoplicht bijv) En het lijkt hem allemaal ook niet te boeien...vanmorgen was ik hem aan het verschonen, maar dat wou meneertje niet, dus hij was weer aan het schoppen, uitgelegd dat hij me zeer deed, en als hij nog een keer schopte dat ik hem in zijn bedje zou zetten (we waren op zijn slaapkamer, normaal is de gang de strafplek) huppa, weer een trap! Dus ik heb hem in zijn bed geparkeerd, waar hij heerlijk een half uur heeft lopen spelen.
Gggggrrrrrrooooooommmmmmm.....
Momenteel ben ik erg blij dat hij nog een middagslaapje doet...even geen oorlog.

Ook gewoon om alles he, dan fietst hij heerlijk achter het huis,....duurt maar even en dan wil hij met zijn fiets in huis fietsen. Dat mag dus niet. Joepie!! BOOS!

boodschappen heb ik sinds deze week maar naar een avond verplaatst ipv overdag, want hij klimt ook uit het karretje, of zoals afgelopen keer trekt hij zijn schoenen uit en gooit die door de winkel, en dan lachen he...en de mensen in de winkel lachen er ook om.....dat helpt ook niet echt... Ohw en DJMO, speen heeft Lars niet, wel een tutdoekje (spuugdoekje) maar ik heb liever niet dat hij daar overdag mee rondwandelt. Tis alleen voor in bed.

Ik ben niet bang dat mensen hem een rotkind zouden vinden ofzo, want iedereen vindt hem juist altijd heel grappig en leuk. Hij IS ook heel leuk O+ , afgezien van zijn buien dan....

Mijn moeder heeft het ook met hem (zij past op Lars op dagen dat ik werk) en zij zei al dat ik het CB maar eens moest bellen voor tips....

De herkenbaarheid hier is fijn, misschien moeten we die driftkoppen eens naast elkaar zetten, dan zien ze ook eens wat ze ons aandoen ;)
pi_102733211
selene is gelukkig niet zo'n driftkoppie die erin blijft hangen. die's snel boos, maar tis ook evengoed snel weer over. ravi daarentegen :X

dus ik lees vast druk mee :P
pi_102733270
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Ik ben niet bang dat mensen hem een rotkind zouden vinden ofzo, want iedereen vindt hem juist altijd heel grappig en leuk. Hij IS ook heel leuk O+ , afgezien van zijn buien dan....
Dat vind ik ook van de mijne hoor, no worries. Maar dat hij dan ook nog iedereen voor zich weet te winnen terwijl het stoom bijna uit mijn oren komt, dat vind ik ...ehm hoe zal ik het zeggen.. best uitdagend om mee om te gaan. 8-)

Het zijn charmeurs die mannen van ons! En ik ben idd benieuwd wat er zou gebeuren als we ze bij elkaar zetten. Niks waarschijnlijk. :+ 8)7

Wat leuk BE! Voor het eerst bij een vriendje spelen, wat ontzettend schattig. O+
pi_102733513
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:09 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook van de mijne hoor, no worries. Maar dat hij dan ook nog iedereen voor zich weet te winnen terwijl het stoom bijna uit mijn oren komt, dat vind ik ...ehm hoe zal ik het zeggen.. best uitdagend om mee om te gaan. 8-)

haha ja eigenlijk best wel knap van hem he

ik vind het wel moeilijk om dan tegelijkertijd leuk en aardig tegen Meike te blijven, want ondertussen ben ik wel zo pissed off....maar zij kan er ook niks aan doen.
pi_102733808
Karin, overal waar Lars staat kan je Tess invullen...

Helaas geen.tips.voor je, ik kan ze zelf ook.goed gebruiken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:29:45 #299
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_102733923
sinterklaasfeest nog helemaal niet over nagedacht, Roy is daar ook helemaal niet mee bezig.
Misschien toch nog een jaartje overslaan. ik zie liever zijn panning en de blijheid, het zingen, dan alleen kadootjes te mogen uitpakken.
Maar hier word het alleen als gezin gevierd, bij de opa's en oma''s krijgt hij wel een kadootje maar dan op een ander tijdstip.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:35:57 #300
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_102734115
Karin wij krijgen volgende week woensdag hoogstwaarschijnlijk tips, als ze werken deel ik ze wel ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')