Ze lag in het z-huis dus hoefde niets zelf te doen maar ze trok telkens het brilletje af. En ik het er maar terug op stoppen en de verpleging zeggen er goed op te letten. Ik was zo bang voor haar oogjes. Het kindje van een vriendin moest het ook in het z-huis maar daar plakte ze het echt vast op zijn hoofd die kon het er niet vanaf trekken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:43 schreef Beessie-Jen het volgende:
FR; moest je ook zelf de oogjes afplakken?? dat vond ik het ergste namelijk...
(en o ja, slapen met zo;n blauw licht op je kamer is ook geen aanrader)
en ff enorm jompelen voor Larissa![]()
![]()
De 2e maar ik gebruik haar naam niet onlinequote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:34 schreef cleany het volgende:
heet ze nou Ean of E? gaat ineens goed met die lengte zeg!
volgens mij kun je nu gerust een ibu innemen hoor.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:34 schreef MeNicole2 het volgende:
Vraag het hier ook maar even. Wanneer na de bevalling mag je weer andere pijnstillers dan paracetamol? Ik heb giga kiespijn en kan pas vrijdag bij de tandarts terecht.
ik heb het even gecensureerd, maar ja op je plaatje blijf je het zienquote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:34 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
De 2e maar ik gebruik haar naam niet online
hehequote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:04 schreef Vanyel het volgende:
Hebben ze dan proefpatienten voor je of mag/moet je al zo snel met 'echte mensen' werken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Wat zijn de regels omtrent yoghurt eigenlijk? Ik heb altijd begrepen dat je in ieder geval het beste met volle yoghurt kan beginnen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:26 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie krijgt vruchtenyoghurt. Vindt ze heerlijk.
ik had het over UITwendig onderzoek op fantomen! vieslapquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:14 schreef Vanyel het volgende:
[foutegrapmodus]Volgens mij zou ik een natuurtalent zijn met die fantomen [/ foutegrapmodus]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sexy of wat?
over yoghurt, ik gaf volle producten omdat ik vetten in eten belangrijk vind. De hersenen groeien op vet, goede vetten dat wel ofcourse, maar echt niet alleen maar op vette vis, ook op volle yoghurt enzo. Dus vandaar.
En ik gaf inderdaad ook Turkse of Griekse yoghurt of eventueel gewoon kwark. Dat lepelde net wat handiger naar binnen allemaal.
Goh wat lijkt dat nog een ver stadium voor mn kleine zegyoghurt en toetjes enzo. Ben benieuwd wanneer ze over haar allergie heengroeit.
Ze reageerde trouwens heel fors op peer ook. Muh.:)
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:33 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik had het over UITwendig onderzoek op fantomen! vieslap
speciaal voor jou dan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sexy of wat?![]()
Ik moest helemaal hardop lachen.Kut zeg.quote:Goh wat lijkt dat nog een ver stadium voor mn kleine zegyoghurt en toetjes enzo. Ben benieuwd wanneer ze over haar allergie heengroeit.
Ze reageerde trouwens heel fors op peer ook. Muh.
Ik wachtte met yoghurt wegens de borstvoeding, maar nu ze half fles krijgt kan dat eigenlijk ook wel eens.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
dat zegt ook niemand toch?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:40 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik doe ook maar wat. Sofie smult ervan, groeit goed en ik heb niet het idee dat ik haar tekort doe met magere/halfvolle yoghurt.
enquote:woensdag 5 oktober 2011 21:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:[/b]
In magere yoghurt zitten toch bijna geen voedingsstoffen? Ik heb altijd begrepen volle yoghurt omdat daar de meeste vetten in zitten.
Wat mignonne zegt dus![]()
Peer![]()
Jeetje, het wordt wel echt een waslijst zo hè?
![]()
quote:Op [quote]
[b]Op woensdag 5 oktober 2011 21:37 schreef mignonne het volgende:
Nouja het CB volgt de voedingsadviezen van het voedingscentrum op, de meeste cb's althans. En die zijn bang voor vet
ik begrijp de redenatie en de link overgewicht wel, maar echt, kleine kinderen worden te dik van te weinig bewegen (computeren ipv buiten spelen bijvoorbeeld) en teveel snoepen en "makkelijk" eten zoals pizza enzo. Ze worden niet te dik van dat ene schaaltje volle yoghurt dat je geeft. Het is hooguit zinvol om halfvolle te nemen als je kindje al overgewicht heeft.
ja dat begreep ik wel, ik bedoel alleen te zeggen dat ik nergens zeg dat je je kind tekort doet door t magere yoghurt te geven.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:46 schreef kaatjejannie het volgende:
nee hoor. Ik zeg alleen dat ik haar dit geef..
Als reactie op
[..]
en
[..]
Haha, same here. Vanavond heeft ze eerst een bord spaghetti gegeten en daarna een bak yoghurt. Over het algemeen ben ik wel terughoudend met yoghurt geven omdat ik er niet de borstvoeding mee wil vervangen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Die van mij bunkert ook een bak yoghurt naar binnen elke avond niet normaal![]()
ik ook voor elin! en voor mijquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:26 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb altijd Turkse in een emmer. Daar blijft mijn lepel in staan, dus dat komt goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kijk ook nog even naar dat prachtige kind in de armen van die onnozelfant
ik haal de foto straks wel weg
en als ik zeg kraam, zeggen jullie...gelukkig heeft ie weer 2 knopjes
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:32 schreef Beessie-Jen het volgende:
Whaaahaaa ik had haar me toch heeeeel anders voorgesteld... jonger en nog lelijker hahahhhhh
Stel je voor dat je hier op Fok! zit mee te lurken nu en dat net voor het eerst je kraam binnen komt lopen en je kijkt recht in het hoofd van jouw foto......quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:35 schreef Kleurdoos het volgende:
en jullie zien r oogopslag niet..haar wenkbrauwen staan zo O\ /O en ze heeft dus jampotglazen.. en haar mondhoeken trekken naar beneden als ze praat en elke zin begint dus met een goofy snikgeluid
Dat dusquote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Stel je voor dat je hier op Fok! zit mee te lurken nu en dat net voor het eerst je kraam binnen komt lopen en je kijkt recht in het hoofd van jouw foto......
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:27 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ]gelukkig heeft ie weer 2 knopjes
Haha echt?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:49 schreef Kleurdoos het volgende:
hehe die ken ik! maar nee
mn kraamhulp.. plukt orchidee om boterham te versieren
Wat fijn!!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:06 schreef Kleurdoos het volgende:
lex zijn biliwaarden zijn gezakt \O/geen lamp dus
nope dat lukt dus niet, althans wel op t moment van dragen maar als ik m dan echt even weg moet leggen ivm elin oid (en ik kan nog niet superlang dragen ivm verzwakt lichaam door al het bloedverlies) dan koelt ie nog sneller af, dus nu ligt ie meestal op een constante temp. dat is beter.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:36 schreef Juud79 het volgende:
@KD, ik zeg Elin met een filmpje op de bank en iets te knabbelen dan is ze stil![]()
Helpt het niet als je Lex tegen je aan legt, in de doek bijv? Met een warm vestje en een muts op zijn bolleke?
Ik heb dat bij Lientje ook gedaan, die had het 's nachts koud de eerste week. Ik merkte dat lichaamswarmte veel meer hielp dan kruikjes, gek genoeg.
Dat dus! Is voor Elin bovendien erg leuk. Je hebt het seizoen niet mee, want het weer nodigt niet uit om met Lex en Elin op pad te gaan.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:41 schreef mignonne het volgende:
schakel iemand in (je schoonouders wonen in de buurt toch?) die Elin regelmatig een middagje mee kunnen nemen zodat jij met Lex samen kunt gaan slapen ofzo. Echt doen hoor!
wat zul jij een fijne dag hebben!! het klinkt heerlijkquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:35 schreef Kleurdoos het volgende:
ik lig hier met 1 baby aan borst, 1 hand in snoeppot 1 op mn laptop..
de wieg ligt vol was dus kan ik die straks 1 voor 1 eruit plukken en dus braaf multitasken terwijl ik verschrikkelijke talentenjachten bekijk
Hoofdeinde van het bedje een beetje omhoog zetten. Hij mag zoutoplossing of neusspray (apotheek/drogist), ui in stukjes met basterdsuiker naast het bedje (ruikt wel naar frikandel speciaal). Evt stomen als je douche zo warm kan worden. Neusje uitzuigen met een neuspompje.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:16 schreef Aventura het volgende:
Dat klinkt beter, KD!
Hier een ziekig ventje. Werd om 2, 3.30, 5.30 en 7 uur huilend wakker. Helemaal snotterig...Was er om half 6 op tijd bij, toen ik hem oppakte kwam er oude melk in golven uitzetten. Ik moet er niet aan denken hoe dat zou zijn gegaan als hij op zn rug in bed had gelegen. Helaas wel ons hele dekbed onder. Goddank hoef ik vandaag niet te werken en kan ik fijn zelf bij hem zijn. Iemand nog tips hoe ik hem eventueel kan helpen eea te verlichten? Hij snottert en hoest, zo zielig.
nog beter..ik heb net in een uurtje nog ff snel t hele huishouden gedaan. dus ik weet dat t beneden fris en fruitig is. en nu kan ik helemaal reLexen (:P heel flauw)quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:48 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
wat zul jij een fijne dag hebben!! het klinkt heerlijk
Das helemaal een superfijn gevoel inderdaad!!! Ik heb gister de boel hier fris en fruitig gemaakt en dat geeft zo een frisheid na een slapeloze nacht!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:12 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nog beter..ik heb net in een uurtje nog ff snel t hele huishouden gedaan. dus ik weet dat t beneden fris en fruitig is. en nu kan ik helemaal reLexen (:P heel flauw)
je moest eens weten hoe hij erbij ligt..ik kan m amper zien.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:41 schreef Aoraki het volgende:
KD: Thomas had ook veel moeite om zichzelf warm te houden in het begin. Wij hebben hem eigenlijk toen constant in een slaapzakje gehouden. ( die badstof-dingen van de hema). Ok. het is zonde van alle leuke kleding, want je ziet constant een slaapzakje. Maar het werkte wel erg goed. Die van de hema hebben kleine arm en hoofdgaten, dus daar kon hij vrij snel in.
wow KD das een heel bouwwerkquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:12 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
je moest eens weten hoe hij erbij ligt..ik kan m amper zien.
hij ligt in een babydeken, (wol + badstof binnenkant) die deken ligt in een bunting bag met aan t voeteneind een kruik en daaroverheen een dekbedje (ja ik lig er naast dus er kan niets gebeuren)
ik heb dus een couveuse gebouwd
Dat vraagt om een foto! Een zoek-de-baby puzzelquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:12 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
je moest eens weten hoe hij erbij ligt..ik kan m amper zien.
hij ligt in een babydeken, (wol + badstof binnenkant) die deken ligt in een bunting bag met aan t voeteneind een kruik en daaroverheen een dekbedje (ja ik lig er naast dus er kan niets gebeuren)
ik heb dus een couveuse gebouwd
Deed Matthias dat maar. Die was gisteren weer 30 gram afgevallen. Snap er echt helemaal niks vanquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:56 schreef Kleurdoos het volgende:
Lex is 100 gram aangekomen sinds eergisteren
Stomme vraag misschien maar staat er iets van een lantaarn voor haar raam oid? Dat er rond 22:00 iets verandert en ze daarvan schriktquote:Op zondag 9 oktober 2011 21:06 schreef MamaPurk het volgende:
Ow wat heerlijk kleintjes die lachjes weg gaan geven, maken jullie er wel even foto's van dames om die vervolgens hier te komen spammen!
@BJ dank je voor het vragen, afgelopen nacht heeft Sarah de hele nacht bij ons in bed geslapen! Wel echt geslapen en dat was vandaag goed aan haar te merken. Ze was uitgerust en happy. Nu ligt ze wel weer in haar eigen bedje, meestal 's avonds van 19 tot een uur of 22. Daaran gaat het dus meestal mis. Hopelijk gaat het vandaag goedMaar gelukkig mogen we morgen naar de KA, ben erg benieuwd wat die te zeggen heeft.
Nou niet een hele stomme vraag, maar nee en ze heeft een verduisteringsgordijnquote:Op zondag 9 oktober 2011 21:08 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Stomme vraag misschien maar staat er iets van een lantaarn voor haar raam oid? Dat er rond 22:00 iets verandert en ze daarvan schrikt
Ja, wij zijn ook druk met het slaapritme en dat gaat de laatste dagen echt heel goed *afklopt*. We hebben geprobeert Simon 's avonds wat langer wakker te houden, maar hij valt nog steeds tussen 19.00 en 20.00 in slaap, daar is geen houden aan! Wat we nu dus ik dat we hem rond 22.00 wakker maken en hem dan ook even wakker houden (voeden, luier, knuffelen, even op de buik in de box etc.). Om 23.00 doen we het "avondritueel (slaapzak aan, vitaminen, nog even bij ons in bed lurken aan de borst) en dan komt bij daarna pas weer rond 4.00 en daarna weer rond 7.00-8.00. Heerlijkquote:Op zondag 9 oktober 2011 12:56 schreef Beessie-Jen het volgende:
MwMus; heb jij nog met het slapen geoefend? wij zijn wel bezig; Liene wordt niet meer ingebakerd na de voeding van 20 u, maar na de volgende; dus ergens rond 22/23 uur, en dat gaat beter; ze is savonds wat wakker soms, maar gewoon rustig. En vanacht deed ze waar ik op hoopte; de lange ruk was nu van 22 tot (bijna) 4 uur. Keurig!! dat deel erna is vaak wat onrustiger, maar ben al zo ontzettend gelukkig als ik af en toe eens een uur of 4/5 achter mekaar kan slapen!![]()
quote:Op zondag 9 oktober 2011 21:36 schreef Juud79 het volgende:
MP, heb je al eens geprobeerd om haar die voeding in haar eigen bed te geven, dus niet eruit halen, maar gewoon laten liggen?
Ik roep maar iets hoor![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
Ik zit nog te wachten op die fase, grietje heeft hier een dagje prrfft gezegd en toen was het weer stilquote:Op zondag 9 oktober 2011 17:26 schreef The_Tankgirl het volgende:
Wie heeft hier ook een baby met een krijsen/gillen-voor-de-lol fase gehad en kan mij zeggen hoe lang dit ongeveer duurde? Mijn oren beginnen pijn te doen
quote:Op zondag 9 oktober 2011 21:40 schreef MamaPurk het volgende:
[..]ook al geprobeerd. Het is zo frustrerend dat ik gewoon geen idee meer wat we nu nog kunnen proberen, dat ik echt hoop dat de KA morgen zegt, daar komt het vandaan en zo moet je het aan pakken... maar ja zo zal het wel niet gaan. het is en blijft een kleine baby die zelf niet duidelijk kan maken wat ze wil, dus blijft het voor ons gissen en zoeken.
Juud heftig hoor dat ze nog steeds om de 2 uur komt! En heerlijk die weekendjes weg, waar gaan jullie dan heen??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 9 oktober 2011 21:42 schreef Juud79 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
Een paar weken. En na een maand of twee was hij weer terug voor een paar wekenquote:Op zondag 9 oktober 2011 17:26 schreef The_Tankgirl het volgende:
Wie heeft hier ook een baby met een krijsen/gillen-voor-de-lol fase gehad en kan mij zeggen hoe lang dit ongeveer duurde? Mijn oren beginnen pijn te doen
Bij Mette is het eigenlijk nooit weggegaanquote:Op zondag 9 oktober 2011 17:26 schreef The_Tankgirl het volgende:
Die van mij is geen koukleum, maar slaapt toch al een aantal weken in een winterslaapzak en soms al een nacht met mouwen eraan.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:00 schreef Leandra het volgende:
Wat heerlijk dat hij eindelijk aangekomen is MeNicole, wat moet dat een geruststelling zijn.
Soneal heeft vannacht (voor het eerst) bij ons in bed geslapen, in z'n eigen bed was t iedere keer wakker worden en drama, en rond 01.00 hebben we voor de makkelijke oplossing gekozen, vooral ook omdat hij gelijk stil was en sliep zodra hij bij ons lag, dus eigenlijk denk ik dat hij een dikkere slaapzak moet hebben
Als het kleintje in de risico groep valt is het afwegen van belangen, Ik val ook in de risicogroep, en ik ben liever een paar dagen grieperig van die prik (want dat is het dan) dan dat ik door een zware griep een longontsteking krijg met alle problemen en medicatie die daar bij komt kijken.quote:Op maandag 10 oktober 2011 09:52 schreef cleany het volgende:
lekker hoor MeNicole2!
ai mrien...dat lijkt me niet fijn. Van de griepprik zelf kan je ook al ziek worden
Sofie krijgt geen bv meer.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:25 schreef Leandra het volgende:
Grappig eigenlijk dat de verschillen zo groot zijn...
En vooral zo zonde dat de CB's dat onderscheid niet gelijk maken, ze zouden eigenlijk 2 curve's moeten hanteren, want het is eigenlijk van de zotte dat een natuurlijk gevoed kind daardoor haar lijn niet meer zou volgen.
Als je tegen een kind van 8 maanden al moet gaan (terug)schreeuwen dan denk ik dat je permanent schor bent tegen de tijd dat je kind naar de kleuterschool gaat, om het nog maar niet te hebben over het feit dat ze dan denkt dat het een normale manier van communicatie is.quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:33 schreef RijstNatie het volgende:
Mijn dochter is inmiddels 8 maanden oud.
Ze had al een hele sterke eigen wil, maar dit wordt soms nog erger.
het liefst wil ze dat wij haar heel de dag bezig houden en entertainen.
als ze haar zin niet krijgt, gilt ze soms of gaat ze vervelend worden.
Soms eet ze 3 happen en wilt ze ineens niet meer..
hoe moet je hier mee omgaan?
Negeren of nee terugschreeuwen?
Thxquote:Op maandag 10 oktober 2011 11:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Als het kleintje in de risico groep valt is het afwegen van belangen, Ik val ook in de risicogroep, en ik ben liever een paar dagen grieperig van die prik (want dat is het dan) dan dat ik door een zware griep een longontsteking krijg met alle problemen en medicatie die daar bij komt kijken.
*en weer weg*
Navelbreuk? Welke navelbreuk?quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:46 schreef mrien het volgende:
Wat een hoeveelheid VanyelHoe is het eigenlijk met het navelbreukje?
Klinkt vrij logischquote:Op maandag 10 oktober 2011 21:51 schreef MamaPurk het volgende:
Motilium is tegen misselijkheid en zorgt dat de voeding sneller de maag uit is, aldus de KA. En als voeding niet meer in de maag zit kan het ook niet meer omhoog komen
Dat deed onze oudste dus ook dat noemden ze ook reflux, maar wij waren degene die er last van hadden niet zijquote:Op maandag 10 oktober 2011 21:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Klinkt vrij logisch
Dottir spuugt nog steeds als een gek. Het gaat ook steeds zuurder ruiken, maar ze heeft er zelden last van (tenminste, zo gedraagt ze zich), dus we wassen een hoop en kopen meer kleren omdat ze anders te weinig schoon heeft.
Je moet iets he
we schreeuwen ook niet terug hoor, dat was een grapje.quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je tegen een kind van 8 maanden al moet gaan (terug)schreeuwen dan denk ik dat je permanent schor bent tegen de tijd dat je kind naar de kleuterschool gaat, om het nog maar niet te hebben over het feit dat ze dan denkt dat het een normale manier van communicatie is.
Ze zal gewoon je voorbeeld volgen dus negeren en/of afleiden.
Zorgen dat ze ergens anders aandacht voor krijgt.
Ik weet niet wat ze te eten krijgt maar misschien vindt ze het ook gewoon niet lekker?
Och, ik heb wel eens teruggeschreeuwd hoor, of eigenlijk haar geimiteerd met schreeuwen. Of op film gezet en het direct laten zien.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:09 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
we schreeuwen ook niet terug hoor, dat was een grapje.
we leiden haar meestal af of geven haar de zin.
het eten wat ze krijgt vond ze weken ervoor wel gewoon lekker.
gewoon fruithapje van olvarit, niks bijzonders ofso
het is gewoon vaak een strijd en ze kan dat zo vet lang volhouden lijkt het wel.
veel langer als ons
Jeetje wat goed! Straks gaat ze mijnes nog voorbijquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:06 schreef Vanyel het volgende:
Cb: 7700 gram bij 71 cm. Nog geen grafiek, maar ik vind haar dik!
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:06 schreef Vanyel het volgende:
Cb: 7700 gram bij 71 cm. Nog geen grafiek, maar ik vind haar dik!
wow! dat is volgens mij wel iets te dik hoor...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:11 schreef MamaPurk het volgende:
Nou ik vind haar niet dik hoor VanyelNiet naast die van mij in iedergeval...
Gisteren 69cm bij 9290 gram
Wel nee. Bij een baby is van te dik bijna geen sprake tenzij nu al 20 kilo.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:20 schreef cleany het volgende:
[..]
wow! dat is volgens mij wel iets te dik hoor...
Hearhear!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Wel nee. Bij een baby is van te dik bijna geen sprake tenzij nu al 20 kilo.
Dat trekt heus wel recht.
Men moet hier echt af van wat hier laatst nog door zoveel ouders geprezen werd. Lang en slank dat is mooi.
Een baby hoort babyspekjes te hebben!
Precies!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Men moet hier echt af van wat hier laatst nog door zoveel ouders geprezen werd. Lang en slank dat is mooi.
Ze is mij al ruim voorbijquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck was bij 7,5 maand 73cm bij 8625 gram
Vanyel niet jezelf van vroeger als referentiekader aanhouden hè![]()
Ik vind mijn lange babyspekloze baby prachtigquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja, ik ben niet heel snel bezorgd, met met dingen met het hoofd zou ik altijd voorzichtig zijn, ook al veert het gewoon nog mee met vallen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:46 schreef mignonne het volgende:
Er ligt niets open nee.
Wel een heel stil zielig hangend kind nu tegen me aanen een blauwe streep van de rand van de poot en een rode plek eromheen. Geloof dat ze nu in slaap valt.
Ik weet op zulke momenten nooit zo goed of ik ze wel boven moet leggen, beetje eng ofzo
Klinkt erg goed MamaPurk! Hoop dat het zo door blijft gaan!quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:48 schreef MamaPurk het volgende:
Nou wij zijn vanmorgen dus bij de KA geweest en wat was dat een fijne kerel! En er werd echt de tijd genomen om ons verhaal aan te horenEerst dacht ik nog hij gaat vast zeggen dat het aan ons ligt, maar dat was gelukkig niet zo. Hij vermoed toch dat de hoofdoorzaak van haar onrust de verborgen reflux is. Nu hebben we per direct op zijn advies de losec opgehoogd naar 20mg (ze kreeg 10mg) en voor elke maaltijd krijgt ze 2,5ml Motilium. Hopelijk werkt het en komt ze eindelijk een beetje tot rust in haar lijfje. Vooral omdat de losec eerst wel hielp denk hij dat dit de oplossing zou moeten zijn.
Haar voor de lunch meteen de eerste keer motilium gegeven en toen ik haar in bed legde, bleef ze gewoon zomaar liggen zonder meteen te gaan krijsen. Toen keek ze me aan deed haar ogen dicht en vertrokken... Ik ben nog even terug gelopen om te kijken of het echt zo was, maar ze sliep echt.
Nu is ze lekker bij mijn ouders aan het slapen en ze was nog wel wat onrustig mar das ook niet zo heel gek de pijn die ze heeft door die reflux is niet zomaar verdwenen, dat moet eerst genezen natuurlijk, maar ik heb goede hoop
Qua lengte volgt hij de bovenste curve, qua gewicht aanvankelijk de middelste, maar nu gaat hij daaronder zitten. De lijn beweegt zich naar de curve eronder zeg maar. Ik ben daarom ook erg benieuwd hoeveel hij weegt, volgende week moeten we weer naar het cb.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:18 schreef Cyntiaa het volgende:
Cas gaat snelEn hij krijgt toch echt maar 6 flesjes van 140 cc op een dag. De fles verhogen heeft geen nut, meneer heeft hier genoeg aan tot nu toe!
Ik gokte ook dat hij 6 kg zou wegen maar niets is minder waar, haha.
Volgt Jurre ook het bovenste lijntje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en ik heb echt nog veel niet gekozen omdat het dan te veel wordt![]()
![]()
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
Oops, was een foutje. Het is ook geen geheim en ik doe het ook niet ivm herkenbaarheid ofzo, maar meer omdat het fokforum zo verdomd goed Googlebaar is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:20 schreef Juud79 het volgende:
@Aventura, gebruik je nu zijn naam gewoon online of vergissing?
Ja nee zo bedoel ik het ook niet. Hij ligt dan zichzelf in de weg zeg maar. Hij is dan vervelend voor zichzelf.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:47 schreef Kleurdoos het volgende:
vervelend? dan zorg je toch dat ie rust krijgt?
vervelend is een raar woord voor een pasgeborene
Cas was idd bij zijn geboorte 4280quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:37 schreef Aventura het volgende:
[..]
Qua lengte volgt hij de bovenste curve, qua gewicht aanvankelijk de middelste, maar nu gaat hij daaronder zitten. De lijn beweegt zich naar de curve eronder zeg maar. Ik ben daarom ook erg benieuwd hoeveel hij weegt, volgende week moeten we weer naar het cb.
Ik vind het verschil in gewicht wel opmerkelijk omdat onze knullen volgens mij bijna hetzelfde geboortegewicht hadden (4140 gram). Hij drinkt wel minder, 6-7 flesjes van 120 ml gemiddeld. Meer krijgen we er echt niet in.
Thnksquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:35 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Hieper de piep J-net met je mannetje! En wat een leuke foto's! btw waar heb j dat stoere pak vandaan voor de bruiloft van je vrienden? Wij hebben binnenkort ook een bruiloft en Floris wil ik dan ook een beetje netjes hihi.
Nou dat vind het CB niet hoor! Ze volgt mooi haar lijntjes, redelijk in verhoudingquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:20 schreef cleany het volgende:
[..]
wow! dat is volgens mij wel iets te dik hoor...
AMENquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik heb floris met 2weken over de grens gesmokkeldquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:12 schreef laiveneertiekje het volgende:
Misschien een domme vraag, maar wij willen volgende week een dagje richting Duitsland. Moet Bartje dan al een eigen ID kaart hebben?
Wat een ontzettend lieve fotoquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:44 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik lees hier allemaal lengtes en gewichten en dan erbij of het dik is of niet. Nou, Eline spant echt de kroon op dit moment. 9590 gram bij 66,5 cmEn dat ziet er dan zou uit in de curves
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En zo bij het meisje
[ afbeelding ]
Idd, heel dom van me! Ik wacht op bericht van de administratie en ga dan meteen een nieuw id bewijs aanvragen!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:51 schreef TimeJumper het volgende:
@ Cyntiaawat doe je nou, je leuke mooie huisje.!!! (waar ik verliefd op ben
)
Zal je leren, voortaan alle identiteitspapieren inscannen.!!!!!
In het ergste geval kan je versneld in ieder geval een paspoort aanvragen, dus dat zal ook wel met een identiteitskaart lukken, kost wel wat extra's natuurlijk.
Maar wie weet hebben ze wel een kopie bij de personeelsadministratie.
Ik, ga duimen voor je
Zit je ID-kaart niet bij de papieren van t ziekenhuis? Voor t geval ze tijdens je bevalling ineens een identiteitscontrole zouden willen doen?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:37 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Idd, heel dom van me! Ik wacht op bericht van de administratie en ga dan meteen een nieuw id bewijs aanvragen!
Dat dacht ik ook, zit hij niet (meer) bij. De kopie op mijn werk is geldig tot 2008 dus daar gaan ze vast niet mee akkoord... Damn wat baal ik! Heb nu de rabo een mail gedaan, voor de zomer een rekening geopend en gok dat daar ook een kopie is. Zou de sportschool ook een kopie hebben gekregen?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zit je ID-kaart niet bij de papieren van t ziekenhuis? Voor t geval ze tijdens je bevalling ineens een identiteitscontrole zouden willen doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cas is lekker aan het slapen, nog steeds wat last van zijn prikjes denk ik. of een groeispurt! Hoewel meneer het prima doet![]()
Wat lekker BJ. En herkenbaar, ik ben ook vaak wakker 's nachts, met gespitste oren. Terwijl ik redelijk goed weet wanneer hij zich gaat melden (hoewel, vorige week was hij 'ontregeld', ik denk door de combinatie van snotterigheid, net uit logeren geweest en voor 't eerst bij het kdv geweest, en misschien een groeispurt). Het liefst ga ik dan ook even bij hem kijkenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:26 schreef Beessie-Jen het volgende:
heeeeerlijk die babyspekjes![]()
![]()
![]()
en ik ga ff jompelen voor mijn 8 weken oude Lientje; het ging van8 echt super!! 22;30, 5, 8 uur!!! wauw! alleen was ik veeel vaker wakker; want d8 dat ze zich elk moment kon melden haha...
ze smste me gisteren en eergisteren en probeerde te bellenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:02 schreef Aventura het volgende:
Sweeeet!
Dit is dus een verkiezing van de kraamzorgorganisatie. Heeft je kraamschaap dit soms geregeld om alsnog een wit voetje te halen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |