abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102797740
Vooruitzicht idd MP :)

Eten helpt tegen bijna alles O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 7 oktober 2011 @ 08:20:40 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102798228
Geert krijgt steeds meer binnen qua eten. Hij heeft tegenwoordig bijna elke ochtend na het opstaan wel een poepbroek, dus ik verschoon hem pas een half uur na het opstaan oid :@ en vanmorgen vond ik de vellen tomaat in z'n luier O+ :r ( tegenstrijdige smileys ik weet het :') )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_102798350
Matthias slaapt nog steeds :o Hij had gisteravond om 21:00 een fles gehad. Toen vannacht om 03:00 weer en nu ligt ie nog te knorren. Heb al tig keer gekeken of ie het nog wel deed :X

KD lekker in bed vandaag. Neem het er lekker van, nu kan het nog.

Ik moest de eerste dagen dat ik alleen was met 3 kids ook echt wennen. Alles plannen enzo. Maar zo ineens van de een op de andere dag dacht ik 's avonds: Goh dit ging lekker vandaag. En daarna liep het vanzelf. Ik ben alleen steeds de hele dag druk en aan het eind van de dag heb ik niks in huis gedaan zeg maar. Maar ja dat komt wel weerl later als Matthias goed drinkt!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 09:06:37 #104
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_102798858
KD ik hoop dat je een fijne dag hebt; lekker kneuteren met Lex... O+ O+ O+

gefeliciteerd Troeta met je dreumes!!!! *O* *O* *O*

Ik krijg zo kraambezoek; was weer een drukke na-nacht.. ga het vanavond eens anders proberen te doen. Overdag 2 dutjes ingebakerd denk ik, en dan vanavond niet direct om 20 u inbakeren; maar eerst gewoon een beetje knuffelen en in de box enzo; hopelijk drinkt ze dan later op de avond nog eens; kan ik haar dan inbakeren; en verschuift haar ritme misschien wat...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_102799362
ik lig hier met 1 baby aan borst, 1 hand in snoeppot 1 op mn laptop..
de wieg ligt vol was dus kan ik die straks 1 voor 1 eruit plukken en dus braaf multitasken terwijl ik verschrikkelijke talentenjachten bekijk O+
pi_102799606
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 09:35 schreef Kleurdoos het volgende:
ik lig hier met 1 baby aan borst, 1 hand in snoeppot 1 op mn laptop..
de wieg ligt vol was dus kan ik die straks 1 voor 1 eruit plukken en dus braaf multitasken terwijl ik verschrikkelijke talentenjachten bekijk O+
wat zul jij een fijne dag hebben!! het klinkt heerlijk :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:16:46 #107
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102800198
Dat klinkt beter, KD!

Hier een ziekig ventje. Werd om 2, 3.30, 5.30 en 7 uur huilend wakker. Helemaal snotterig...Was er om half 6 op tijd bij, toen ik hem oppakte kwam er oude melk in golven uitzetten. Ik moet er niet aan denken hoe dat zou zijn gegaan als hij op zn rug in bed had gelegen. Helaas wel ons hele dekbed onder. Goddank hoef ik vandaag niet te werken en kan ik fijn zelf bij hem zijn. Iemand nog tips hoe ik hem eventueel kan helpen eea te verlichten? Hij snottert en hoest, zo zielig.
pi_102800267
Gehalveerde ui naast het bed.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_102800346
Ui helpt goed ja. Ik had ook wel van dat Luuf. Ik weet alleen niet hoe oud baby's daarvoor moeten zijn. Hielp bij Amy ook altijd wel.
pi_102800375
Doorgeslapen *O* dat was wel erg lekker na de drama nacht van gisteren
En Jelle heeft spruw :( ook niet zo gek met al die antibiotica kuren die hij heeft (gehad) en de puf medicatie die als bijverschijnsel spruw heeft.
Hopelijk heeft hij er niet te veel last van en is het ook snel weer over

Rustig aan vandaag KD!
pi_102800400
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:16 schreef Aventura het volgende:
Dat klinkt beter, KD!

Hier een ziekig ventje. Werd om 2, 3.30, 5.30 en 7 uur huilend wakker. Helemaal snotterig...Was er om half 6 op tijd bij, toen ik hem oppakte kwam er oude melk in golven uitzetten. Ik moet er niet aan denken hoe dat zou zijn gegaan als hij op zn rug in bed had gelegen. Helaas wel ons hele dekbed onder. Goddank hoef ik vandaag niet te werken en kan ik fijn zelf bij hem zijn. Iemand nog tips hoe ik hem eventueel kan helpen eea te verlichten? Hij snottert en hoest, zo zielig.
Hoofdeinde van het bedje een beetje omhoog zetten. Hij mag zoutoplossing of neusspray (apotheek/drogist), ui in stukjes met basterdsuiker naast het bedje (ruikt wel naar frikandel speciaal). Evt stomen als je douche zo warm kan worden. Neusje uitzuigen met een neuspompje.

Beterschap voor je ventje!
pi_102801063
Beterschap voor de zieke kindjes. :*

Wij gaan zo naar het CB, de prikjes halen. Dinsdag ging het niet door ivm ziekte van de wijkverpleegkundige. Afspraak gekregen voor over 2 weken maar dan is Cas al 3 maand :') Beweerde de telefoniste dat het niet uitmaakt wanneer je de inentingen krijgt, uhu :Z Dus gevraagd om iemand met verstand van zaken aan de telefoon te krijgen. _O-
Ben benieuwd hoe zwaar en lang hij nu is!
pi_102801636
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 09:48 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

wat zul jij een fijne dag hebben!! het klinkt heerlijk :)
nog beter..ik heb net in een uurtje nog ff snel t hele huishouden gedaan. dus ik weet dat t beneden fris en fruitig is. en nu kan ik helemaal reLexen (:P heel flauw)
pi_102801658
succes cyntia en beterschap voor je manneke aventura :*
pi_102801791
ReLexze KD :D Geniet van je mooie mannetje!
pi_102802181
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:12 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

nog beter..ik heb net in een uurtje nog ff snel t hele huishouden gedaan. dus ik weet dat t beneden fris en fruitig is. en nu kan ik helemaal reLexen (:P heel flauw)
Das helemaal een superfijn gevoel inderdaad!!! Ik heb gister de boel hier fris en fruitig gemaakt en dat geeft zo een frisheid na een slapeloze nacht!
pi_102804180
KD: Thomas had ook veel moeite om zichzelf warm te houden in het begin. Wij hebben hem eigenlijk toen constant in een slaapzakje gehouden. ( die badstof-dingen van de hema). Ok. het is zonde van alle leuke kleding, want je ziet constant een slaapzakje. Maar het werkte wel erg goed. Die van de hema hebben kleine arm en hoofdgaten, dus daar kon hij vrij snel in.
pi_102804182
Evan gisteren overdag 1 uur (waarin ik het huishouden heb gedaan) geslapen tot 21:00, afwisselend vrolijk en huilerig. Daarna tot 24:00, fles gegeven en in bed gelegd. Daar bleef hij wakker liggen tot ong. 1:00 en vanaf dat moment tot 5:30 geslapen. Hij werd vrolijk wakker en onderweg naar het KDV viel hij in slaap in de auto.
pi_102805401
Is dat niet erg weinig cleany? Ik zou daar echt een heel verdrietig en moe mannetje van krijgen denk ik
pi_102805923
Het lijkt mij ook wel weinig mrien, maar Bartje had een paar weken geleden ook even een periode dat hij overdag erg weinig sliep, en dat is nu weer helemaal bijgetrokken, dus misschien heeft het even met de leeftijd te maken?

Bartje probeert hele dagen te rollen lijkt het. Als hij wakker is is hij er erg veel mee bezig, maar meestal blijft hij op zijn zij steken. Hij wordt nu ook een zijslaper, hij wil erg graag op zijn zij in slaap vallen..
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:42:46 #121
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_102806215
ik heb gister de benedenverdieping ook gesopt ;) en Evie is sinds 12 uur op het KDV; en ik ga ook zo lekker ff op bed liggen; Lientje is stil; dus ook al in dromenland... heerlijk!!
pi_102806707
Nu slaapt Sarah eindelijk weigert mijn peuter te gaan slapen, die zit dus naast mij te kleuren. Maar nu kan ik nog neit even een tukkie doen... En ik moet straks werken. Gelukkig slaapdienst dus bijtanken, manlief zijn allereerste nacht alleen met de meisjes want normaal gaan ze naar mijn ouders als ik slaapdienst heb :)
pi_102806779
Slaap lekker BJ
KD pffff rustig aan meis, even binnen een uur je hele huishouden doen. Bikkel!

Dames beterschap voor de ziekige baby's!

Cyntiaa succes met de prikjes voor je stoere mannetje :*

Floris ligt nu voor het eerst in zijn ledikantje. 's Nachts slaapt hij namelijk in een wiegje naast ons bed en meestal overdag in de kinderwagen. Eens kijken of onze kleine man eens een keertje wat langer dan een uurtje achter elkaar kan tukken. Zou ik ook wel eens lekker vinden O-) .
pi_102806808
Zo, de prikjes gehaald. Wat een vervelend gedoe maar we hadden een hele lieve wijkverpleegkundige die hem zijn prikjes gaf. Meneer doet het heel goed.

7040 gram, 62.5 cm en hoofd omtrek 41.4 cm. *O*

http://casdiender.www.toddler.nl/growth
pi_102807117
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:41 schreef Aoraki het volgende:
KD: Thomas had ook veel moeite om zichzelf warm te houden in het begin. Wij hebben hem eigenlijk toen constant in een slaapzakje gehouden. ( die badstof-dingen van de hema). Ok. het is zonde van alle leuke kleding, want je ziet constant een slaapzakje. Maar het werkte wel erg goed. Die van de hema hebben kleine arm en hoofdgaten, dus daar kon hij vrij snel in.
je moest eens weten hoe hij erbij ligt..ik kan m amper zien.
hij ligt in een babydeken, (wol + badstof binnenkant) die deken ligt in een bunting bag met aan t voeteneind een kruik en daaroverheen een dekbedje (ja ik lig er naast dus er kan niets gebeuren)

ik heb dus een couveuse gebouwd :')
pi_102808228
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:12 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

hij ligt in een babydeken, (wol + badstof binnenkant) die deken ligt in een bunting bag met aan t voeteneind een kruik en daaroverheen een dekbedje (ja ik lig er naast dus er kan niets gebeuren)

wow KD das een heel bouwwerk O+
ik hoop voor jou en lex dat het hem helpt :*
blonde vraag: bestaan er ook soort van (veilige) electrische dekentjes voor babies? :@

[ Bericht 3% gewijzigd door -Caroline- op 07-10-2011 15:08:23 ]
pi_102812721
Lex is 100 gram aangekomen sinds eergisteren O+
pi_102813770
O+ ^O^ *O*
pi_102815139
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:12 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Dat vraagt om een foto! Een zoek-de-baby puzzel :D

Goed dat hij zoveel is aangekomen! Dan heeft ie toch niet al zijn energie nodig om zichzelf warm te houden.
pi_102816320
tís net een hele kleurrijke babyhamburger :+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:40:02 #131
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102818870
dat vraagt idd om een foto kleurdoos!!

Ik heb een bijt-baby :{ heb nu maar dentinox gehaald om vlak voor een voeding te geven zodat z'n tandjes iig geen pijn doen tijdens het drinken en niet de neiging heeft om mij te bijten :X We waren vanmiddag nog even bij de huisarts omdat hij de antibiotica steeds uitspuugde en steeds naar z'n oortjes bleef grijpen. Zijn oortjes waren nu weer prima in orde, en het zijn dus zijn tandjes waar hij nu zo'n last van heeft. Daar kreeg ik ook de tip om vlak voor een voeding de dentinox te smeren en als extra tip kreeg ik een manier mee om antibiotica naar binnen te krijgen zonder dat ze het uit kunnen spugen :P met een spuitje in de wangzak spuiten, ze moeten dan eerst slikken voor ze het naar buiten kunnen werken, maar aangezien ze het dan al doorgeslikt hebben, kan dat niet meer :P
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_102821749
Even tussen alle drukte door..

Bedankt voor het kletsen hier dit jaar! Ik vond het heel bijzonder om alle leuke en minder leuke dingen mee te beleven via dit topic en om lekker van me af te schrijven.
Mex vond de slingers geweldig en de visite gezellig op z'n verjaardag. Er is alleen een glas gevallen en hij pakte een stuk glas op en heeft ie zich gesneden, arm kind.
Gelukkig is die altijd snel vrolijk, m'n poeppie O+
Morgen gaan we het echt vieren, dus helaas nog geen taartfoto.

Tot snel!
pi_102821821
Ah wat sneu, zich gesneden op zn verjaardag ;(
Nog van harte met je mannetje en wat was ie al duidelijk Mex bij zn geboorte O+
pi_102821925
Oh Troeta gefeliciteerd!! *O* Je hebt een echte dreumes!

En die foto in dat zebrapakje O+ O+
pi_102821935
Dank je wel! Ja, dat bovenlippie he?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:40:42 #137
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102824265
Lief Troeta, en inderdaad die foto in dat zebra-pakje O+ O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102824491
Wat een mooi foto-overzicht, Troeta! O+ Ik had je al op Facebook gefeliciteerd, maar nogmaals: van harte! Wat is het toch bijzonder, zo'n eerste verjaardag.

Ik heb vandaag Wies mogen bewonderen. Wat een droppie. O+ Ze is zo zacht en ze heeft een behoorlijke hoeveelheid haar! Een beetje een Kuifje is ze. :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:47:43 #139
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102824600
ik herken mex meer aan z'n frons /ogen zeg maar O+

kiekeboe Mex ;) we zijn nog steeds blij met je mooie pakje! tot snel in het volgende topic O+

pi_102825247
Mex O+ Van harte gefeliciteerd en ik vind het heel gezellig dat je ons nu komt vergezellen in het dreumestopic!

Wat sneu trouwens dat hij zich gesneden heeft... ;(
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:21:38 #141
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_102826608
Troeta nog van harte met Mex!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_102826765
Mex! Gefeliciteerd met je 1e verjaardag! Tot snel bij de dreumessen!
29/10/'10 - 25/03/'13
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:43:29 #143
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_102827878
Nog even en ik 'mag' hier posten.... Maar ik moest echt even reageren op die foto's van Mex! Wat een droppie zeg! Van harte gefeliciteerd!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_102828749
Wat lief Susie, dank je wel! Veel plezier alvast met het eerste jaar, het is zo leuk!
Tot snel bientje!! O+
Hij staat Geert echt leuk DJMO! Leuk dat je hem zo vaak draagt!
Thanks Fannetje, ik zat net in het dreumestopic te lezen en ik schrok ervan hoe groot de kindjes al zijn,haha
Het is zeker bijzonder Claudia!

Bij z'n geboorte leek hij heel erg op mij,maar na 3 maanden zei echt iedereen dat ie zo op z'n vader leek, maar de laatste maand komt iedereen er op terug,haha

Ik zit de hele avond al snoepjes en chips en worstjes te schransen, ik heb dat de laatste tijd niet meer in huis, dus ik ga helemaal los,haha
pi_102830038
:W Dag lieve, leuke, mooie Mex. Tot over 2 weekjes!! Veel plezier bij de dreumesjes!! :*
*poef* nu is het weg
pi_102837912
Ow Mex wat ben je toch!!! O+ O+ O+

ff klaagpost.. Ik moest vannacht werken, slaapdienst. Maar Sarah heeft thuis echt de boel op stelten gezet. Wilde de hele avond op de arm bij haar papa en na de laatste fles wilde ze nog niet in bed. Nu slaapt ze vaak naast mij in ons bed, maar papa vind dat een beetje eng dus doet dat liever niet.. Nu is ze tegen 3 uur pas in slaapgevallen en 7 uur was ze al weer present :( Das toch echt veel te kort! kwart over 9 er weer in en half 11 weer wakker. Nu scharrelt ze gezellig rond in de huiskamer alsof er niets gebeurt is, weet zij veel! Papa ligt in bed even bijslapen :)

maar dit zijn echt van die dingen dat ik denk er zit iets echt niet goed :( ben eigenlijk wel erg blij dat we maandag naar de KA mogen en ik hoop dat daar iets uit gaat komen en anders toch maar weer zwaar overwegen of we misschien toch naar een manueel therapeut willen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 11:13:09 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102837916
Zo, op vakantie geweest en er nu pas aan toegekomen om bij te lezen.
Ik heb een paar prachtige verse babies langs zien komen O+, gefeliciteerd mama's :*
Het is maar goed dat ik nu echt te oud ben om te rammelen, want Lex is gevaarlijk leuk O+

Troeta, gefeliciteerd met Mex z'n eerste verjaardag :*, wat is t toch een heerlijk menneke O+

Hier gaat alles lekker, Soneal ging op hetzelfde moment als de oudste zelf zitten (9m3w) en dat moment was precies bij de pinguins in het Noorder Dierenpark, en we zijn voor het eerst met hem "uit eten" geweest: het pannenkoekenrestaurant :P
Dat ging perfect, en hij heeft gewoon een hele pannenkoek opgegeten :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_102845682
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:56 schreef Kleurdoos het volgende:
Lex is 100 gram aangekomen sinds eergisteren O+
Deed Matthias dat maar. Die was gisteren weer 30 gram afgevallen. Snap er echt helemaal niks van :'( Hij spuugt al een heel stuk minder. maandag dus weer naar de ka. Shit zooi :'(
pi_102846227
Oh troeta, Ik rammel echt de pan uit bij het zien van Mex! Die ogen, en die glimlach! O+

* gewoonmezelf87 gaat weer in lurkstand
S. 2014
J. 2016
pi_102846862
bah, wat vervelend menicole2. Fijn dat hij al wat minder spuugt, hopen dat hij maandag toch nog wat aangekomen is :*
  zondag 9 oktober 2011 @ 12:39:27 #151
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102870326
Wat vervelend dat Matthias (weet niet of ik het al gezegd had, maar wat een leuke naam!) nog steeds niet goed aankomt :{

Lex al iets beter op temperatuur inmiddels? Z'n couveuse klinkt heel knus, maar wel vervelend dat het nodig is. De beschrijving van Lex doet me denken aan Simon's eerste tijd. Zo'n klein knorrend diertje O+ Volgens onze kraam was het typisch voor kindjes die wat vroeg geboren zijn.

Hier hebben we vanmorgen de eerste voorzichtige gerichte glimlachjes gezien! Nooit gedacht dat dat zo fantastisch zou zijn, ik knap bijna uit elkaar van liefde en trots O+ :D *;
Oude (on)bekende.
  zondag 9 oktober 2011 @ 12:56:02 #152
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_102870906
ooo Leandra; wat leuk! de eerste keer zitten in de dierentuin! wat grappig!! O+ en mjam; nu heb ik zin in pannekoeken haha

MP; hoe ging de afgelopen nacht van Sarah? Hopelijk wat beter?? :*

Mw Mus; wat enorm bijzonder he? de eerste gerichte lachjes? echt van die smeltmomentjes... Liene produceert ze ook; en ik krijg soms echt een TSR als ze me aankijkt en dan heel gericht naar me lacht... O+ O+ O+

KD wat klink je toch gelukkig op je roze wolk! en wat ben ik blij dat je je zo voelt; heb je verdiend na die ellende van de laatste weken voor de bevalling :* .

En ik ben ook echt verliefd op mijn meiden, hoort hier misschien niet helemaal; maar Evie is weer helemaal zichzelf; weer vrolijk; en ze vindt Liene stiekem wel heel leuk en lief.. en ook Liene krijgt een kus als Evie naar buiten gaat; of als ze gaat slapen... O+ O+ O+ zo ontzettend bijzonder om te zien hoe mijn meiden op elkaar reageren...

MwMus; heb jij nog met het slapen geoefend? wij zijn wel bezig; Liene wordt niet meer ingebakerd na de voeding van 20 u, maar na de volgende; dus ergens rond 22/23 uur, en dat gaat beter; ze is savonds wat wakker soms, maar gewoon rustig. En vanacht deed ze waar ik op hoopte; de lange ruk was nu van 22 tot (bijna) 4 uur. Keurig!! dat deel erna is vaak wat onrustiger, maar ben al zo ontzettend gelukkig als ik af en toe eens een uur of 4/5 achter mekaar kan slapen! O+ :Y
  zondag 9 oktober 2011 @ 17:26:42 #153
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_102880532
Wie heeft hier ook een baby met een krijsen/gillen-voor-de-lol fase gehad en kan mij zeggen hoe lang dit ongeveer duurde? Mijn oren beginnen pijn te doen :+
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 9 oktober 2011 @ 19:26:34 #154
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102884136
een goeie week ofzo ? Geert ontdekte dat hij een stem had, dus speelde hij ermee. Nog steeds wel, maar niet meer zo oorverdovend krijsend speenvarkenachtig zeg maar :+

zondag 9 oktober 2011 @ 21:01:28 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102889886
Even rondje spammen hoor, zijn er hier nog mensen die mee willen doen?

[OUD] Secret SinterSanta 2011 - Meedoen kan tot 15 oktober!
pi_102890288
Ow wat heerlijk kleintjes die lachjes weg gaan geven, maken jullie er wel even foto's van dames om die vervolgens hier te komen spammen!

@BJ dank je voor het vragen, afgelopen nacht heeft Sarah de hele nacht bij ons in bed geslapen! Wel echt geslapen en dat was vandaag goed aan haar te merken. Ze was uitgerust en happy. Nu ligt ze wel weer in haar eigen bedje, meestal 's avonds van 19 tot een uur of 22. Daaran gaat het dus meestal mis. Hopelijk gaat het vandaag goed :) Maar gelukkig mogen we morgen naar de KA, ben erg benieuwd wat die te zeggen heeft.
pi_102890449
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 21:06 schreef MamaPurk het volgende:
Ow wat heerlijk kleintjes die lachjes weg gaan geven, maken jullie er wel even foto's van dames om die vervolgens hier te komen spammen!

@BJ dank je voor het vragen, afgelopen nacht heeft Sarah de hele nacht bij ons in bed geslapen! Wel echt geslapen en dat was vandaag goed aan haar te merken. Ze was uitgerust en happy. Nu ligt ze wel weer in haar eigen bedje, meestal 's avonds van 19 tot een uur of 22. Daaran gaat het dus meestal mis. Hopelijk gaat het vandaag goed :) Maar gelukkig mogen we morgen naar de KA, ben erg benieuwd wat die te zeggen heeft.
Stomme vraag misschien maar staat er iets van een lantaarn voor haar raam oid? Dat er rond 22:00 iets verandert en ze daarvan schrikt
pi_102891724
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 21:08 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Stomme vraag misschien maar staat er iets van een lantaarn voor haar raam oid? Dat er rond 22:00 iets verandert en ze daarvan schrikt
Nou niet een hele stomme vraag, maar nee en ze heeft een verduisteringsgordijn ;) 22 uur is haar laatste voeding meestal, soms iets later en heeeeeeel soms slaat ze hem over (2x gebeurt). En na die voeding wil ze dus niet meer terug in bed, dan slaapt ze bij ons. Nu is ze overigens ook al weer bezig, ik heb net een tijdje met haar op ons bed gelegen en nu ligt manlief daar met haar. Dan valt ze echt in slaap en je voelt haar slap worden en je hoort haar ademhaling rustig worden, maar zo gauw je haar overlegd, wakker! En haar in bed gerust stellen lukt niet, dan blijft ze maar met haar armen zwaaien en wil ze niet aangeraakt worden in de vorm van onze handen weg duwen... het is echt zo vermoeiend en zo lastig.
  zondag 9 oktober 2011 @ 21:35:09 #159
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102892546
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 12:56 schreef Beessie-Jen het volgende:
MwMus; heb jij nog met het slapen geoefend? wij zijn wel bezig; Liene wordt niet meer ingebakerd na de voeding van 20 u, maar na de volgende; dus ergens rond 22/23 uur, en dat gaat beter; ze is savonds wat wakker soms, maar gewoon rustig. En vanacht deed ze waar ik op hoopte; de lange ruk was nu van 22 tot (bijna) 4 uur. Keurig!! dat deel erna is vaak wat onrustiger, maar ben al zo ontzettend gelukkig als ik af en toe eens een uur of 4/5 achter mekaar kan slapen! O+ :Y
Ja, wij zijn ook druk met het slaapritme en dat gaat de laatste dagen echt heel goed *afklopt*. We hebben geprobeert Simon 's avonds wat langer wakker te houden, maar hij valt nog steeds tussen 19.00 en 20.00 in slaap, daar is geen houden aan! Wat we nu dus ik dat we hem rond 22.00 wakker maken en hem dan ook even wakker houden (voeden, luier, knuffelen, even op de buik in de box etc.). Om 23.00 doen we het "avondritueel (slaapzak aan, vitaminen, nog even bij ons in bed lurken aan de borst) en dan komt bij daarna pas weer rond 4.00 en daarna weer rond 7.00-8.00. Heerlijk :) Het is wel zo dat Simon nu overdag wat korter slaapt en vaker wil drinken.

Fijn dat het bij jullie ook beter gaat!
Oude (on)bekende.
  zondag 9 oktober 2011 @ 21:36:40 #160
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102892672
MP, heb je al eens geprobeerd om haar die voeding in haar eigen bed te geven, dus niet eruit halen, maar gewoon laten liggen?

Ik roep maar iets hoor ;)

Leandra, ik had je al gemist, maar had al zo'n vermoeden dat je wel eens op vakantie zou kunnen zijn. Wat leuk dat Soneal kan gaan zitten! Wil je weer eens een foto posten? ;)

Hier nog steeds prutnachten (om de 2 uur) en dat hakt er wel een beetje in. Overdag is ze gelukkig een heerlijk kind. Dan kan je dus wel een beetje moe zijn, want daar krijg ik toch veel energie van.
We waren vorig weekend een weekendje weg en hebben nu alweer een nieuwe weekendje geboekt voor over een paar weken. Met zo'n kleintje is dat wel heel erg lekker. Ik was niet zo van vakanties de afgelopen jaren, maar nu dus wel. :)
pi_102892984
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 21:36 schreef Juud79 het volgende:
MP, heb je al eens geprobeerd om haar die voeding in haar eigen bed te geven, dus niet eruit halen, maar gewoon laten liggen?

Ik roep maar iets hoor ;)

:Y ook al geprobeerd. Het is zo frustrerend dat ik gewoon geen idee meer wat we nu nog kunnen proberen, dat ik echt hoop dat de KA morgen zegt, daar komt het vandaan en zo moet je het aan pakken... maar ja zo zal het wel niet gaan. het is en blijft een kleine baby die zelf niet duidelijk kan maken wat ze wil, dus blijft het voor ons gissen en zoeken.

Juud heftig hoor dat ze nog steeds om de 2 uur komt! En heerlijk die weekendjes weg, waar gaan jullie dan heen??
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 9 oktober 2011 @ 21:41:10 #162
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102893046
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:26 schreef The_Tankgirl het volgende:
Wie heeft hier ook een baby met een krijsen/gillen-voor-de-lol fase gehad en kan mij zeggen hoe lang dit ongeveer duurde? Mijn oren beginnen pijn te doen :+
Ik zit nog te wachten op die fase, grietje heeft hier een dagje prrfft gezegd en toen was het weer stil :D
  zondag 9 oktober 2011 @ 21:42:43 #163
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102893167
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 21:40 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

:Y ook al geprobeerd. Het is zo frustrerend dat ik gewoon geen idee meer wat we nu nog kunnen proberen, dat ik echt hoop dat de KA morgen zegt, daar komt het vandaan en zo moet je het aan pakken... maar ja zo zal het wel niet gaan. het is en blijft een kleine baby die zelf niet duidelijk kan maken wat ze wil, dus blijft het voor ons gissen en zoeken.

Juud heftig hoor dat ze nog steeds om de 2 uur komt! En heerlijk die weekendjes weg, waar gaan jullie dan heen??
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_102893365
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 21:42 schreef Juud79 het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_102894681
quote:
Een paar weken. En na een maand of twee was hij weer terug voor een paar weken :+ En nu is hij weer af en toe terug voor een dag. Succes! :7
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_102897356
quote:
Bij Mette is het eigenlijk nooit weggegaan :X
Ze doet het nog steeds en is bijna 2... Wij hebben best vaak oorpijn }:|
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102899523
Sofie kan soms ook zo heerlijk gillen.
Verder doet ze het goed. Ze is een ondeugd, het straalt er vanaf. O+ Ik ben zelf een beetje vorig jaar aan het herbeleven. Rond deze tijd begon het geneuzel in mijn zwangerschap. Mijn meisje is gewoon bijna jarig. (op de een of andere manier wil ik er nog niet zo aan, het kado is nog niet besteld, ik blijf het maar uitstellen)
*poef* nu is het weg
  zondag 9 oktober 2011 @ 23:20:36 #168
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102900269
Mijn mupke slaakt gilletjes, snerpend hard. Als ze in haar sas is of heel blij. Het is zoooo schattig, maar ik hoop wel dat het overgaat in roepen. Ze is echt haar stem aan het ontdekken de afflopen 3/4 weken. Na heel veel aaawa en urru.... mijn vrolijkerd. :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 9 oktober 2011 @ 23:26:13 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102900512
Jan krijst ook nog steeds hoor, sinds ik hier op het forum de uitdrukking zachtjes gillen las is die hier ook meteen geintroduceerd :P

Vanaf wanneer gaan / kunnen baby's dromen? Geert ligt te sniffen in z'n slaap. Heel vervelend, ik denk steeds dattie wakker is/wordt en dan wil m'n lichaam haast volautomatisch de melkkoe gaan uithangen :')

pi_102905678
ahhh...goede nachten!
Sinds we aan een inbakerdoek zijn gegaan, slaapt Evan veel beter. Eerst begint ie te piepen, maar langer dan 20-30 min. duurt het niet. We moeten even volhouden en dan valt hij in een diepe slaap, die tot nu toe elke keer een uur of 3 duurt (overdag!). 's nachts slaapt hij ook nog eens rustig, dus hebben we weer een beetje tijd voor ons zelf en elkaar.

We weten bijna niet meer wat we met die extra tijd moeten doen :P
pi_102905987
Geen idee DJMO, Sofie laat nooit wat merken als ze slaapt.

Fijn dat het lijkt te werken cleany.

Sofie is stikverkouden, ze lijkt er gelukkig geen last van te hebben. Ze heeft alleen constant een vieze neus. En oh wee als die schoongemaakt wordt. Dan kan ze boos en verontwaardigd kijken joh.
We hebben een drukke ochtend vandaag. We gaan zo eerst zwemmen, en daarna naar het cb. Ik ben heel benieuwd hoe lang en zwaar ze is. Ik heb het idee dat ze de laatste weken in een groeispurt zit. Haar broeken worden te kort en de shirts ook. Ik geloof dat ik nu ook echt het meeste 74 uit de kast moet halen.

Bij het cb maar even overleggen over de prikken. Ik denk dat ze ze gewoon maar krijgt, ze is niet ziek van de verkoudheid.
*poef* nu is het weg
pi_102906312
Verkoudheid is zo irritant, beterschap voor Sofie!

Jelle heeft een oproep gekregen voor de griepprik omdat hij in een risicogroep valt. Het is deze week al dus we moeten even snel bedenken wat we doen.
pi_102906320
*O* *O* Matthias is aangekomen. 40 gram :o *O* *O* Die was ie vrijdag afgevallen maar we hebben van het weekend maar wat aangerommeld en het heeft geholpen *O* We hebben steeds als ie begon te miepen om de speen een fles aangboden. En die gingen steeds leeg. En gisteren had ie zelfs een fles van 150cc wat ie leeg dronk zonder te spugen. Vannacht 2 keer een klein beetje en vanmorgen weer een fles van 120cc helemaal leeg *O* Dus we blijven dit maar zo doen een paar dagen. Straks nog wel controle bij de ka.
Maar hij is aangekomen *O*
pi_102906536
Ow wat fijn menicole!!!
pi_102906568
lekker hoor MeNicole2!
ai mrien...dat lijkt me niet fijn. Van de griepprik zelf kan je ook al ziek worden :(
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:00:25 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102906731
Wat heerlijk dat hij eindelijk aangekomen is MeNicole, wat moet dat een geruststelling zijn.

Soneal heeft vannacht (voor het eerst) bij ons in bed geslapen, in z'n eigen bed was t iedere keer wakker worden en drama, en rond 01.00 hebben we voor de makkelijke oplossing gekozen, vooral ook omdat hij gelijk stil was en sliep zodra hij bij ons lag, dus eigenlijk denk ik dat hij een dikkere slaapzak moet hebben :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:26:11 #177
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102907402
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:00 schreef Leandra het volgende:
Wat heerlijk dat hij eindelijk aangekomen is MeNicole, wat moet dat een geruststelling zijn.

Soneal heeft vannacht (voor het eerst) bij ons in bed geslapen, in z'n eigen bed was t iedere keer wakker worden en drama, en rond 01.00 hebben we voor de makkelijke oplossing gekozen, vooral ook omdat hij gelijk stil was en sliep zodra hij bij ons lag, dus eigenlijk denk ik dat hij een dikkere slaapzak moet hebben :')
Die van mij is geen koukleum, maar slaapt toch al een aantal weken in een winterslaapzak en soms al een nacht met mouwen eraan.
En dan nog heeft ze soms koude handjes, maar haar romp/armen en benen zijn altijd lekker warm.
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:03:11 #178
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102908448
Hier idem dito, sinds een weekje niet al te dikke winterslaapzak zonder mouwen met een lange mouwen romper eronder. Wel koude handjes, maar daar doe je niet veel aan...

Fijn MeNicole!! *O*

Beterschap voor Sofie :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102909179
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 09:52 schreef cleany het volgende:
lekker hoor MeNicole2!
ai mrien...dat lijkt me niet fijn. Van de griepprik zelf kan je ook al ziek worden :(
Als het kleintje in de risico groep valt is het afwegen van belangen, Ik val ook in de risicogroep, en ik ben liever een paar dagen grieperig van die prik (want dat is het dan) dan dat ik door een zware griep een longontsteking krijg met alle problemen en medicatie die daar bij komt kijken.

*en weer weg*
S. 2014
J. 2016
pi_102909211
Fijn MeNicole!!

Bartje slaapt nu ook 's nachts al in een slaapzakje, maar zijn kamer is meestal nog best warm als de zon erop gestaan heeft. Nu is het er wel frisser, dus misschien dat ik straks ook de mouwtjes er weer aanrits.
pi_102911495
En weer terug van het cb. Ze heeft de prikken gehad. Jammer was, dat ze vlak voor de prikken viel, dus al aan het brullen was. Ze was ook moe, het is ook wel wat veel. Zwemmen, en dan daarna gelijk door naar het cb. Ze eet nu een boterhammetje, en gaat daarna naar bed.

Ze gaat goed met groeien. Gewicht daalt het lijntje, maar ze beweegt ook ineens veel meer.

77 cm en 9825 gram.
*poef* nu is het weg
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:07:58 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102911817
Keurige stats KJ ^O^
En idd, rond de eerste verjaardag gaat het ineens hard met bewegen, daarom is het ook zo fijn als ze als baby een beetje spekjes hebben, die hebben ze nodig als ze gaan lopen, anders worden het van die magere scharminkeltjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_102912025
Ja dat idd. En als ik de curve op bv.com bekijk dan is er geen knik.

*poef* nu is het weg
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:25:07 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102912341
Grappig eigenlijk dat de verschillen zo groot zijn...
En vooral zo zonde dat de CB's dat onderscheid niet gelijk maken, ze zouden eigenlijk 2 curve's moeten hanteren, want het is eigenlijk van de zotte dat een natuurlijk gevoed kind daardoor haar lijn niet meer zou volgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_102912349
Netjes van Sofie :)

Ik ben verhuisd en drukke tijd gehad maar ik kom weer beetje meebeppen!
En Elise bept mee want die is volop aan het kletsen, hele dagen lang :D
pi_102912484
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 13:25 schreef Leandra het volgende:
Grappig eigenlijk dat de verschillen zo groot zijn...
En vooral zo zonde dat de CB's dat onderscheid niet gelijk maken, ze zouden eigenlijk 2 curve's moeten hanteren, want het is eigenlijk van de zotte dat een natuurlijk gevoed kind daardoor haar lijn niet meer zou volgen.
Sofie krijgt geen bv meer.
Ze deden bij het cb ook niet moeilijk over de knik hoor, hoorde erbij zei ze. Ik ben heel blij met mijn cb. Ze denken mee, en als ik iets anders doe, dan zij adviseren is het ook helemaal best. Verder was ze het met me eens toen ik zei dat Sofie zo leuk was, dus dan is het al best. :+
*poef* nu is het weg
pi_102913713
Ik lees over gillende kindjes, groeiende kindjes, aangekomen kindjes en goed slapende kindjes *O*

Cas heeft zijn wenochtend op het kdv gehad en het is hem geloof ik wel goed bevallen! Veel indrukken op gedaan. Maandag voor het echie heen! Ben benieuwd hoe mij dat gaat bevallen.
pi_102913783
Oh wat fijn dat Mattias is aangekomen menicole
Zie er goed uit KJ. Sofie heeft een mooi lijntje
Wat fijn dat het inbakeren helpt cleany

Ean heeft altijd koude handjes. Ze ligt in een slaapzak met een pyjama en een lakentje en dekentje

En wat betekent groene slietjes poep ook alweer?
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:14:50 #189
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_102913956
*O* goed nieuws MeNicole; zeker een jompel waard *O*

Ik vind Sofie dr curve mooi!! *O*

MP; fijn dat het met Sarah beter ging afgelopen nacht :Y

Mw Mus goed bezig met Simon zijn slaapritme!

Cleany ook goed effect van het inbakeren O+ wat heerlijk he?

Hier werk de nieuwe methode vrij goed. Liene krijgt rond 22 uur laatste rondje borst; en daarna gaat ze met mij mee naar boven en ingebakerd haar wiegje in. Vanacht was het 3 uur en 6:30 uur. Ben ik heel blij mee. En toen werd ze om 7:30 weer wakker en heb ik dr lekker bij mij in bed gelegd en hebben we samen liggen dommelen tot bijna 9 uur...
(mijn dreumes is een slaapkop en meldt zich nooit voor 9:30 uur).
pi_102914921
ja, 's nachts slaapt ie verder wel gewoon in een warme slaapzak, maar het inbakeren overdag werkt wel goed. Aan het begin moest ie er niks van weten, maar nu vindt ie het wel lekker.

Lekker dat ze zo goed heeft geslapen B-J door het inbakeren en routine!
Dat laatste is ook minstens zo belangrijk, ook al moet je ze wakker maken soms voor een fles (zoals ik gisteravond...toen ik z'n naam fluisterde leek het alsof er een boze man in z'n droom binnen drong en keek ie heel boos. Hij was niet blij met het wakker gemaakt worden.)
pi_102917258
Zo Matthias weer goedgekeurd door de ka. We mogen gewoon zo door blijven gaan als we het weekend hebben gedaan want dat heeft wel geholpen. Woensdag moeten we naar cb en als ie dan weer is aangekomen moeten we volgende maand weer naar de ka. Is ie afgevallen of gelijk gebleven moeten we eind volgende week weer.

Matthias heeft het 's nachts ook koud. Hij was al een paar nachten zo vervelend. Kwamen we er gister achter dat ie gewoon koud had :o Ben ik niet gewend met 2 zomerkinderen. Dus die krijgt vannacht ook slaapzak aan.
pi_102917409
Ik heb wel bijgelezen maar ben het allemaal weer kwijt geloof ik :o
Ben echt een zeef op dit moment.

Afgelopen weekend hadden we een feestje met de schoonfamilie op de Veluwe. Erg leuke om met Floris in de draagdoek een ritje te maken met de paardentram om zijn overgrootoma op te halen en met haar 85ste verjaardag n het zonnetje te zetten.
De kleine man het ook in het feestzaaltje prima naar zijn zin.
Helaas kreeg ik de schrik van mijn leven toen ik wilde opstaan uit een heerlijk stoeltje na het voeden. De rechter voorpoot van het stoeltje had niet goed vastgezeten en schoot dus los toen ik opstond. Gelukkig had ik Floris goed vast en zorgde het mama instinct dat ik hem niet losliet en hem beschermde tegen het vallen. Ik ben me helemaal rot geschrokken van dit stuntje. Gelukkig had ik al een afspraak staan voor de fysio want mijn rug ligt nu nog verder in de kreukels en vinden mijn voeten, knieën, heupen en polsen me ook niet zo lief nu. Maar goed zolang Floris maar heel is, vind ik het best.
Gister heerlijk bij mijn schoonouders in bad gehangen samen met Floris en een lol dat hij had hihi. Maar mijn spieren zijn nog steeds pijnlijk ):O
pi_102927217
Het kdv heeft eens opgeschreven wat Dottir eigenlijk eet op een dagje daar (8-18). Das dus 2 parten peer en 2 appel, wat banaan, 2 boterhammen, een soepstengel, 2 flessen melk en mogelijk een flesje water en nog een stukje fruit.

Wat een gebunker zeg! Als ze thuis is krijg ik er nooit zoveel in (maar heb ook wel wat minder eetmomenten). Het arme kind.. maar ik snap nu wel dat ze vanavond na een rondje borst niet zoveel honger meer had.
pi_102927498
Ben je nou echt vol omgevallen LB?
pi_102928836
Ja kon de klap niet opvangen want ik had Floris in mijn handen. Dus dat was vol op de grond boem pats au. Minder prettig.
pi_102929382
Klinkt wel zo.
Foto's maken van je blauwe plekken. Als ie dan 16 is kun je laten zien wat je voor hem hebt doorstaan ;)
pi_102932458
Er was een apart topic voor, maar ik kan em niet meer vinden, dus de vraag even hier:
Zijn er ook mensen die een co-sleeper hebben zoals die van de Ikea, i.c.m. een boxspring? Zo ja, hoe hebben jullie die dan bevestigd?

Wij gaan ws op korte termijn een ander bed kopen. Nu hebben we een gewoon bed en is de co-sleeper aan ons bevestigd met een lijmtang. Maar bij een boxspring gaat dat natuurlijk niet.
pi_102933088
Mijn dochter is inmiddels 8 maanden oud.
Ze had al een hele sterke eigen wil, maar dit wordt soms nog erger.

het liefst wil ze dat wij haar heel de dag bezig houden en entertainen.
als ze haar zin niet krijgt, gilt ze soms of gaat ze vervelend worden.
Soms eet ze 3 happen en wilt ze ineens niet meer..

hoe moet je hier mee omgaan?
Negeren of nee terugschreeuwen?
Nothing to see here, carry on
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:35:31 #199
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102933286
@Danic, is het niet mogelijk om het bedje tegen een muur aan te zetten en jullie bed daar tegenaan. Zodat ie klem staat?

Zo lossen wij het dus binnenkort op. Lientje begint mobiel te worden en de co-sleeper staat nu tegen ons bed aan geschoven met aan de andere kant een tafeltje met boeken. Dat staat prima, maar het moet dus wat veiliger allemaal nu. Daarnaast slaapt Lientje dan meer in een hoekje van onze kamer, veel knusser.
pi_102933463
Ik denk niet dat je moet terug schreeuwen. Zeker niet als een kindje pas 8 maanden is, maar eigenlijk nooit niet. Voor je het weet is ze ouder en staan jullie tegen elkaar in te schreeuwen.
Ze is nog klein en zal moeten leren zelf te spelen. Dat kan je opbouwen, door dat eerst 5 minuten te laten doen en dan te belonen door een activiteit samen. Gaat dat goed, dan maak je er 10 minuten van enzo. Je begint bij een tijdsbestek wat ze al aankan.
Eva kan bijvoorbeeld soms al een half uur goed zelf spelen op het kleed en ze is 5 maanden.

Met eten is lastiger, maar ook dan geldt dat je niet moet gillen of moet forceren, dan maak je het heten alleen maar een strijd en heb je kans dat ze straks op gaat zien tegen het eten.
Wil ze niet, dan wil ze niet. Ze geeft het vanzelf aan als ze honger heeft. Ga haar dan vooral niet straffen door te zeggen: 'dan had je net maar goed moeten eten', want ze is te klein om dat te begrijpen.
Probeer rustig te blijven en zo veel mogelijk mee te veren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')