Of: " Ach als ze naar school gaat schaamt ze zich er vanzelf wel voor"quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:17 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vertel op m'n werk ook niet meer dat ik voed. Met een jaar of zo heb ik het nog eens verteld, maar daar werd zo verbaasd en vol onbegrip ("Whahaha, echt weer wat voor jou!![]()
") op gereageerd, dat ik niet eens meer zin heb om ervoor te pleiten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morretje![]()
Miss ik wil juist dat mensen een begin maken in het besef dat het niet gek is dat een moeder na 3 maanden nog borstvoeding kán geven, veel mensen denken nog steeds dat het van de 1 op de andere dag gewoon "op" is en je flesvoeding geeft.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:51 schreef miss_sly het volgende:
Het heeft me wel moeite gekost, maar intussen trek ik me van niemand meer iets aanprobeer ik me van niemand iets aan te trekken, alleen van schaap Ravage
Dat puntje staat inderdaad ook nog op mijn lijstjequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:47 schreef Juud79 het volgende:
Ik ga me er gelukkig steeds minder aan storen, nu nog leren om mensen niet altijd te willen vertellen hoe het in mijn ogen wel 'hoort'.![]()
ja dat begreep ik hahaquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:19 schreef laiveneertiekje het volgende:
Het schema waar instaat wat je je kindje extra meegeeft als je een bepaalde tijd borstvoeding hebt gegeven..
Misschien heeft het woord fanatiekeling een beetje nare klank. Ik bedoelde daar ook niets negatiefs mee. Al helemaal niet om iemand in de maffia-hoek te drukken ofzo.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:52 schreef mignonne het volgende:
Hersenloze gevallen ook die borstvoederts![]()
Aoraki ik snap wel wat je bedoelt denk ik. Ik vind borstvoeding geven op zich wel een fijn iets en ik vind het mooie intieme momenten als ik daar dan foto's van zie van mezelf en oudste of jongste. Maar ik krijg er geen jubel-in-de-gloria gevoel van.
Maar weet je, ik denk dat dat maar weinig mensen zijn eigenlijk die echt zo enorm fanatiek zijn. Ik persoonlijk vind het altijd een beetje pijnlijk dat ik heel makkelijk in het hoekje van de fanatiekelingen gezet wordt door mensen in mijn omgeving, enkel en alleen maar omdat ik voed en omdat ik daar wel iets voor over heb zoals het dieet op dit moment. Het stempeltje wordt zo gemakkelijk gedrukt van och das weer zo'n fanatiekeling, jammer.
ik moest lachenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:12 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben wel iemand die echt jubelt bij het geven van borstvoeding (no worries, niet hardop). Dit heeft deels te maken met de beroerde startweken die ik (weer) had, maar tijdens het voeden vind ik het zo mooi om te zien en horen dat hij drinkt, de natuur/ mijn lijf geeft mijn kind drinken en daar is verder niets meer voor nodig! Op sommige vlakken ben ik vrij onzeker, juist ook in het moederschap, en het geven van borstvoeding geeft mij zichtbaar resultaat dat ik dat in elk geval goed doe.
Ik denk ook vaak even aan de moeders in de bush-bush en dat ik weinig met hen gemeen heb, maar dit wel(disclaimer: ik ben nog niet ontzwangerd
)
Vandaag de Fluconazol-kuur gehaald, hoe zat het ook al weer met de dosering? Ik heb nu 200 mg capsules en moest er vandaag 2 ineens nemen, daarna 18 dagen elke dag 1. Ik weet dat huisartsen vaak te laag doseren, maar dit klopt toch?
Ik dacht ook dat we de who-norm gingen halen, maar ineens was het bij Senna over en hoefde ze niet meer. Met 21 maanden was dat, dus ik vond het ook wel prima, hoor, maar het kwam toch nog een beetje onverwachts.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:26 schreef WupWup het volgende:
Go with the flow, zo zat ik er ook in. En nog steeds overigens. Ben benieuwd waar we eindigen. Ik geloof wel dat we aan de who-norm komen, maar ik denk niet dat we bij de volgende wereld borstvoedingsweek zullen zijn. Ik denk dat het me ook wel best zal.zijn als het aflopend is.
Ow, zo bedoelde ik het niet, hoorquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:42 schreef WupWup het volgende:
Ja hey miss, don't burst my bubble
Bj, volgens mij scheelden ze een weekje of 2 ofzo, 23 nov hier.
Wickie, het is hier al heel lang geen vraag meer hoe lang IK nog door ga
ja en dan ben je dus geen langvoedster hè!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, zo bedoelde ik het niet, hoor
Ik vond het alleen zo apart dat Senna er zo duidelijk ineens niets meer van wilde weten, terwijll ik nog daacht dat we nog even door zouden gaan
Alleen de ochtend, lekker knus in bedquote:
Dit iddquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:42 schreef WupWup het volgende:
Ja hey miss, don't burst my bubble
Bj, volgens mij scheelden ze een weekje of 2 ofzo, 23 nov hier.
Wickie, het is hier al heel lang geen vraag meer hoe lang IK nog door ga
Dat gaat mijn directe leidinggevende ook zeggen, die gaat ook niet begrijpen dat ik recht heb op kolftijd... Moet ik weer alles voor ze gaan uitprinten en opzoeken om mezelf te verdedigen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:23 schreef Claudia_x het volgende:
De mannen in mijn werkomgeving zijn vaak mannen die in leidinggevende posities werken en die vinden dat vrouwen maar gauw moeten stoppen met dat soort onzin (er is toch kunstvoeding?) zodat ze zich weer fatsoenlijk op het werk kunnen richten. Mijn directe leidinggevende vindt het trouwens allemaal best zolang ik mijn werk maar gedaan krijg.
Ik werk met alleen maar mannen op kantoor, en heb er nooit iets van gemerkt wat ze er van vinden. Ik heb het ook op geen enkele manier open gelaten voor discussie: op uur en tijd trok ik me terug en ging kolven. Nooit een woord over gehoord.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:06 schreef wickie het volgende:
Wup, ik weet het, op een gegeven moment zal die IK wel vervagen. Maar momenteel kan ik (ja ik) me dat moeilijk voorstellen. Ik zie ze mezelf nog niet 1 2 3 een jaar voeden. Waarom weet ik niet precies, maar ik sta er open in en zie wel wat er gebeurd.
Ik zie vooral op tegen het kolven op werk.
Ik denk dat men het onnodig en lastig zal vinden. Ik heb bijna alleen maar kinderloze collega's, bijna allemaal man. Natuurlijk wordt het gewoon toegestaan maar of ik er begrip voor zal krijgen... Denk het haast niet.
Zoals ik ook al eerder zei, ik vind het heel moeilijk het me voor te stellen om een kind te voeden wat een bewuste eigen wil heeft oftewel een dreumes voeden. Dan vervaagd die IK grens denk ik.
Heel veel ge-ik in mn verhaal![]()
Pfff geen idee of ik het nou duidelijk heb weten te omschrijven. Denk maar zo, ze is een bv-newbe
Tegen mij zei de wvpk dat als ik van de nachtvoeding af wou, ik het nu zou moeten stoppen, omdat het anders een gewoonte zal worden. Zeker omdat ik vertelde ook lang te willen blijven voeden zei hij, dan is de kans groot dat je ook lang aan nachtvoedingen vast zit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:36 schreef Claudia_x het volgende:
Lena heeft tegenwoordig trouwens vaak te weinig rust om te drinken. De late voeding en nachtvoeding gaan goed, maar de ochtendvoeding is een ramp (ze rolt en kruipt telkens weg) en bij de middagvoeding gaat er volgens mij maar weinig in.
Op het consultatiebureau is me verteld dat de nachtvoeding een gewoonte is geworden en dat ik ermee moet stoppen om de behoefte weg te nemen. Dat wil ik wel geloven, maar ik heb niet zo'n zin in het gedoe om ervan af te komen en ik vind het eigenlijk wel fijn dat ze 's nachts bijtankt. Dat vond de wijkverpleegkundige trouwens prima en begrijpelijk. Zolang ik zelf geen last had van de nachtvoeding moest ik lekker zo door blijven gaan (of beter gezegd: in Lena's behoefte blijven voorzien).
Gelukkig is dat niet de enige optie.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:32 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Tegen mij zei de wvpk dat als ik van de nachtvoeding af wou, ik het nu zou moeten stoppen, omdat het anders een gewoonte zal worden. Zeker omdat ik vertelde ook lang te willen blijven voeden zei hij, dan is de kans groot dat je ook lang aan nachtvoedingen vast zit.
Maar ja, de enige optie om dat te doen is haar te laten huilen. Dat wil ik absoluut niet, zal ik ook nooit doen. Dus ik ga mee in haar behoefte......
Het enige wat ik wel eens probeer is om haar speen te geven ipv meteen de borst, een enkele keer pikt ze dat, vaak ook niet.
Uhm, volgens mij is het wel in de baas zijn tijdquote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:02 schreef WupWup het volgende:
Ik zou er zelf niks over uitleggen, maar het houden bij het antwoord dat het niet in de baas zijn tijd gebeurt, maar in haar eigen tijd. Als er dan interesse is naar de rest van de uitleg, hoor je het snel genoeg
Even terugkomend op het hele spruw verhaal. Ik heb inmiddels contact gehad met een lactatiekundige. Deze raadde me aan te gaan smeren met Miconazol. Dus dat doe ik nu 2 dagen braaf na elke voeding. 1 borst is iets minder pijnlijk geworden, de ander erger met een gekmakende jeuk in en op de tepels. En vooral 's nachts veel pijn. Dus weer contact gehad met haar en nu is ze er vrij van overtuigd dat het spruw is. Morgen ga ik naar haar inloopspreekuur. Zij raad me aan toch eerst dit vol te houden en toch ook Wies te behandelen al heeft ze momenteel nergens last van. Als dit na een week nog geen resultaat heeft dan gentiaan violet te gebruiken. Mocht dit dan ook niet werken dan Fluconazol, dit wordt door de dokter pas voorgeschreven als je terugkerende, hardnekkige spruw hebt zei ze.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:04 schreef PM-girl het volgende:
Wickie, wat een huisarts!Al moet ik zeggen dat mijn ha en de assistentes ook altijd vragen naar een bo als ik bel over iets dat met bv of mijn manneke te maken heeft.
Heeft zij nog meer ziektes en aandoeningen uitgesloten, zoals een hamerteen?
Spruw die alleen bij jou zit en van binnen, dat kan heel goed. Als ik me niet vergis heeft Moonah () dat gehad en ikzelf ook. In het mondje van mijn jongens nooit iets gezien, geen witte stippen of parelmoerglans. De pijn die ik had was en is echter precies de pijn die bij spruw omschreven wordt, maar ook echt in mijn borst.
De lactatiekundige die ik destijds had kwam hier zelf mee, als oorzaak van mijn terugkerende ontstekingen. Smeren helpt dan niet voldoende, maar een kuur (Fluconazol/Diflucan) zou dat wel moeten doen. Ik heb mezelf voorgenomen de kuur eerst af te maken en is het dan niet goed weg, ga ik aan de gentiaanviolet.
Dit was ik al van plan, maar ik vraag me af wat er concreet anders kan. Ik weet hoe ik aan moet leggen, haal hem ook consequent los als het pijn doet. Ik heb nystatine gebruikt, nu Fluconazol en heb gv staan.quote:Op zondag 9 oktober 2011 12:08 schreef WupWup het volgende:
Pm, leg je situatie asap weer voor aan je lk, want het hoort toch minstens beter te gaan. Ze moet nu met goede plannen gaan komen voor het aanhappen, de spruw en het kolven, want je kunt niet zo lang blijven doorgaan zonder dat er duidelijke verbeteringen komen. Als ze dat niet kan of doet -> second opinion.
Zo erg als jij het beschrijft niet, maar ja, dat herken ik wel. Niet op woorden kunnen komen, in de auto merken dat je je aandacht eigenlijk niet voldoende bij het rijden hebt maar vooral bij de omgeving, in gedachten ergens anders zijn dan in het gesprek (dat levert ook merkwaardige gesprekken opquote:Op zondag 9 oktober 2011 13:06 schreef Leandra het volgende:
Zijn er meer mensen die last hebben van de borstvoedingsmist?
Dus dat je er last van hebt dat je hormonaal nog steeds op een standje zwanger staat?
.....
quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:06 schreef Leandra het volgende:
Zijn er meer mensen die last hebben van de borstvoedingsmist?
Dus dat je er last van hebt dat je hormonaal nog steeds op een standje zwanger staat?
Afgezien van het feit dat ik normaal al niet makkelijk in de omgang ben als ik moe ben, is het nu nog steeds ongeveer net zo erg als toen ik zwanger was, om het over de vergeetachtigheid maar niet te hebben.
Ik zat vd week letterlijk te janken omdat ik niet op het woord "sleutel" kwam, het begint zo verschrikkelijk frustrerend te worden dat ik constant woorden kwijt ben.
Het is maar goed dat ik niet werk, want ik ben amper in staat langer dan 10 minuten een gesprek op niveau te hebben, en eerlijk gezegd begint het me zo op te breken dat ik serieus overweeg te stoppen met de borstvoeding, al even afgezien van het feit dat het letterlijk zoveel energie vreet.
Bronquote:Zwangere vrouwen zijn vergeetachtiger en reageren langzamer
Dat blijkt uit onderzoek naar geheugenverlies bij moeders in spe van Renate de Groot, tot voor kort assistent in opleiding bij humane biologie.
"Zwangere vrouwen vallen vaker van de trap, zijn onhandiger met het keukenmes of weten niet meer waarom ze naar boven zijn gelopen", zegt De Groot, die tegenwoordig als wetenschapsmanager bij neuropsychologie onderzoek combineert met organisatorische taken. Dingen die iedereen wel eens meemaakt, maar die tijdens de zwangerschap veelvuldiger voor komen.
Ze volgde zestig vrouwen vanaf week veertien van de zwangerschap tot een half jaar daarna en onderwierp ze aan verschillende geheugen- en concentratietesten. De resultaten vergeleek ze met die van zestig niet-zwangeren. Daaruit blijkt dat de aanstaande moeders vergeetachtiger zijn, niet alleen tijdens de zwangerschap, maar ook nog 32 weken na de bevalling. Ze onthielden één woord minder van het rijtje dat ze voorgeschoteld kregen: elf, tegenover twaalf. Bij het opnoemen van zoveel mogelijk diersoorten was het verschil drie.
Aan het eind van de zwangerschap waren hun reacties trager: 10 milliseconden. Misschien geen groot verschil, maar wel betekenisvol, zegt De Groot. "Een ongeluk gebeurt immers in een fractie van een seconde." Ook bij het meten van de snelheid waarmee de vrouwen informatie verwerkten, concludeerde ze dat de moeders het 32 weken na hun bevalling duidelijk minder goed deden dan de controlegroep.
De onderzoeker denkt dat hormonale veranderingen en slaaptekort een rol spelen. Maar mogelijk ook bepaalde soorten essentiële vetzuren, die in eidooiers of vette vis zitten. Uit eerder onderzoek blijkt namelijk dat de hoeveelheid vetzuren in het bloed daalt omdat die nodig zijn voor de ontwikkeling van de hersenen en het centraal zenuwstelsel bij het kindje. Bij vrouwen die na de geboorte borstvoeding geven, gaan die vetzuren via de melk naar het kindje. Vorig jaar is al aangetoond dat die baby's het op zevenjarige leeftijd beter doen bij bewegingstesten en een scherper gezichtsvermogen hebben dan kinderen die flesvoeding hebben gehad.
De Groot wilde bewijzen dat de vrouwen minder last van hun geheugen zouden hebben als ze extra essentiële vetzuren binnenkregen. Ze gaf de helft van de aanstaande moeders 25 gram margarine met alpha-linoleenzuur per dag, een dikke twee eetlepels, de rest kreeg een margarine zonder dit vetzuur. Er bleek echter geen verschil in geheugen en reactievermogen tussen de twee groepen.
Toch raadt ze zwangere vrouwen en moeders die borstvoeding geven aan om tweemaal per week vette vis te eten zoals makreel of tonijn. Want die bevatten vetzuren die de geheugenfunctie positief kunnen beïnvloeden. Ook zouden verloskundigen aanstaande moeders moeten waarschuwen dat hun geheugen hen wat vaker in de steek laat.
Bronquote:Geheugenfabeltje
Bestaat zwangerschapsdementie toch niet?
Het bekende idee dat zwangere vrouwen een slecht geheugen hebben lijkt niet waar. Australische onderzoekers vonden geen verschil in de geheugenprestaties van jonge vrouwen voor- en tijdens of vlak na hun zwangerschap.
‘Tijdens mijn zwangerschap had ik het idee dat ik maar op een kwart van m’n hersencapaciteit functioneerde.” “Ik vergeet echt ALLES!” Google eens op de termen ‘vergeetachtigheid’ en ‘zwangerschap’, en je komt talloze zinnen tegen als deze. De hersenen van zwangere vrouwen worden leeggezogen door de groeiende spruit, lijkt het. Maar volgens nieuw onderzoek is deze zwangerschapdementie een fabeltje.
Australische onderzoekers wilden wel eens weten hoe het nou echt zit met zwangerschap en het achteruit gaan van je hersencapaciteit. In het British Journal of Psychiatry beschrijven zij een onderzoek onder ruim tweeduizend jonge vrouwen. Eind jaren ’90 namen de wetenschappers bij hen geheugentesten af. In de jaren die volgden werden deze tests een paar keer herhaald.
Met de test keken de onderzoekers naar verschillende aspecten van het geheugen van de twintigers. Zo werd de snelheid van het geheugen getest en het functioneren van zowel het korte- als langetermijngeheugen. Een deel van de vrouwen raakte in de jaren van het onderzoek zwanger, anderen bleven kinderloos. En wat bleek: vrouwen die zwanger waren of moeder waren geworden, presteerden niet beter of slechter op de geheugentests dan eerst.
Zondebok
En dat terwijl uit enkele eerdere studies wel naar voren leek te komen dat zwangere vrouwen een slecht geheugen hebben. Er is zelfs een zondebok: het hormoon progesteron, dat in hoge concentraties door het lichaam van zwangere vrouwen giert. Hoewel andere wetenschappers menen dat progesteron alleen de stemming van vrouwen beïnvloedt.
De Australische onderzoekers denken dat het verschil tussen hun studie en eerdere studies komt door verschillen in de opzet. Deze nieuwe kijkt, voor het eerst, naar verschillen in geheugenprestaties voor en tijdens of na de zwangerschap. De andere onderzoeken werkten allemaal met vrouwen die al zwanger waren. Mogelijk waren dat vooral zwangere vrouwen die zich zorgen maakten over hun geheugen, betogen de Australische onderzoekers. Dat zou betekenen dat zwangerschapsdementie vooral tussen de oren zit.
Mijn dochter heeft een t-shirt waarop staat "I let my parents sleep in the big bed with me", zegt dat genoeg?quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:30 schreef Asyniur het volgende:
Wup heeft ook altijd geslapen met haar meisje en gedragen en gevoed en die slaapt nu ook prima op haar eigen kamertje in haar eigen bedje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
Mij lijkt het dus echt helemaal niksquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:33 schreef Ticootje het volgende:
Even mijn gedachten over tandemen en de aanloop erheen...
Je hoort echt vaker dat de productie wegvalt en kindjes toch aan de borst blijven... Een tijdje droogdrinken is niet echt raar ofzo.
Mij lijkt het best fijn als een ouder kindje de stuwing zo kan wegdrinken in de kraamweek...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn vluchtelingen die het erover hebben/hadden dat ze tot hun tiende nog af en toe borstvoeding kregen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze geen broertjes of zusjes hadden die pas ná die periode geboren zijn. Zó sterk zal die lactatieamenorroe dus ook niet zijn?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:19 schreef WupWup het volgende:
[..]
Mij lijkt het dus echt helemaal niksPuur biologisch gezien is het ook niet mogelijk, want lactatieamenorroe. Schijnt iets te maken te hebben met ons Westers eiwitrijk dieet dat we snel weer vruchtbaar zijn. Maar wie weet denk ik er later nog eens anders over
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:06 schreef pessie het volgende:
Tweeling voeden heet toch geen tandemen?
Ik wil best een tweeling voeden
oh dat zal vast, ik bedoelde meer in het algemeen. Ik voel er zelf niet zoveel voor om twee kindjes tegelijk aan de borst te hebben, tenzij het bijvoorbeeld een tweeling is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
Bij mij voelt het eigenlijk ook niet als twee kindjes tegelijk aan de borst te hebben. Het is zo anders, die vijf minuutjes voor het slapengaan bij de grote of het echte voeden bij een boreling.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:15 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh dat zal vast, ik bedoelde meer in het algemeen. Ik voel er zelf niet zoveel voor om twee kindjes tegelijk aan de borst te hebben, tenzij het bijvoorbeeld een tweeling is.
Ja hoor, ik heb geen klagen. In die bijna vijf jaar hooguit in het begin wat gevoeligheid bij het aanhappen, af en toe eens een pijnlijke harde plek en één keertje een avond koorts door een harde plek. Meer 'last' heb ik eigenlijk nooit gehad.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:30 schreef PM-girl het volgende:
Loopt het weer goed bij jou, Bass Miss? Fijn dat je ook nu weer kunt tandemen!
Schakel een laktatiekundige in. Dat is eigenlijk de enige tip die je zou moeten krijgen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:38 schreef Jipster het volgende:
Ik kom ook even binnen vallen..
Afgelopen donderdag is ons zoontje 5 weken te vroeg geboren, met een spoedkeizersnede, en het borstvoeden wil nog niet erg lukken. Het kost hem veel energie en hij hapt niet goed aan. We fingerfeeden hem nu, met een spuitje, terwijl ie op ons pink zuigt, om te leren dat zuigen wat oplevert.
Daarnaast probeer ik te kolven om hem toch wat borstvoeding te geven, maar helaas is dat ook nog niet erg op gang. Er komt per kolfbeurt niet meer dan 10 ml uit beide borsten totaal. Probeer om de 3 a 4 uur te kolven.
Heeft er iemand tips? De kraam is er nog, en gaan waarschijnlijk ook een lactatiedeskundige inschakelen..
Is het dan wel echt spruw? De inkt zou zich moeten hechten op de schimmel, dus als de inkt meteen weg is, dan zou ik zeggen dat het misschien wel geen spruw is.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:16 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb gisteren voor het eerst gv gebruikt, was vanmorgen toch even schrikken!
Ik had het er voor de voeding opgedaan, maar na de voeding was er niets meer te zien op mijn borst of in mijn manneke's mondje. Ik heb toen opnieuw wat aangebracht en dat is tot de ochtendvoeding goed zichtbaar geweest, maar nu ook bijna weg.
Is dat hoe het hoort?
Rond het mondje van mijn manneke zit iets een paarse zweem (had olie gesmeerd), in zijn mond niet.
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:19 schreef WupWup het volgende:
In het Vlaamse nieuws over domperidon: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=213GU64C
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:19 schreef WupWup het volgende:
In het Vlaamse nieuws over domperidon: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=213GU64C
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:39 schreef Kursor het volgende:
Gelukkig kan ik niet meepraten over alle spruw en borstonstekingperikelen, maar ik vind het wel jammer dat ik de mama's die daar wel problemen mee hebben niet kan "helpen" met suggesties over wat te doen. Ik heb die kennis ook alleen maar van dit forum en uit een boek, dus dat draagt niet zoveel bij als wanneer je er zelf ervaring mee hebt. Ik heb alleen ervaring met een klein, licht meisje. Maar ze doet het gelukkig goed. Vandaag weer bij het CB geweest en nu met 18 maanden en één dag weer nieuwe statistieken. In de lengte heeft ze wel even een spurtje gemaakt. In krap vier maanden van 72 naar 78 cm. Gewicht gaat heel gestaag, maar zit nu wel echt goed in het groen. Nu 8515 gram. (Wanneer komen we eens voorbij de 9kg-grens voor een groep1-autostoel?)
Bij deze de curves:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
stackersquote:Op woensdag 12 oktober 2011 21:24 schreef Ticootje het volgende:
Efedra was goed. Viel je lekker van af.
Blackberry??quote:Op donderdag 13 oktober 2011 07:59 schreef Ssserpente het volgende:
Oh, en mn telefoon is nog niet helemaal wakker op dit vroege uur.
Ik dacht "auw!"quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:40 schreef Asyniur het volgende:
mignonne, veel succes volgende week! Hopelijk levert het je een megavoorraad op
Ik vind het geen schoonheidsprijs voor de actie van DJMO, maar om er nou allemaal zo over te vallen... Wat dat betreft sluit ik me bij Ssserpente aan.
Nou, gisteravond is zoonlief in bed gelegd door mijn man. Geen borst en kind is gewoon gaan slapen (nou ja, hij heeft nog een hele tijd liggen babbelen maar dat gebeurde anders ook wel eens). Vanmorgen wilde hij natuurlijk wel meteen drinken en ik had zelfs het idee dat er wat uitkwam.
Daarna wilde ik dat hij me losliet dus ik dacht ik doe een spelletje (waar is je buik, neus, oren, mond, tanden), maar bij zijn tanden lachte hij alleen maar (met tepel in de mond) maar hij liet dus mooi niet los
Bijdehandje
Nee dan nietquote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:50 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik dacht "auw!"Voel je dan niet de richeltjes van zn tanden in je tepel?
Fijn dat het gaan slapen goed ging! Sliep hij ook de nacht door?
thnx, gaan we doen dan dusquote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:57 schreef WupWup het volgende:
Mignonne, vraag -> aanbod! Dus als je wilt verhogen kun je beter gokken op vaker kolven idd.
Ik zou gewoon even wachten tot het slaappatroon stabiel is.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:45 schreef pessie het volgende:
Orea, volgens mij ging het niet zozeer om jou of om mij.
Asy, ik wil de avondvoeding niet schrappen nu Nathan net doorslaapt. Ben bang dat we dan weer halve nachten in de weer zijn. Maar ik wil ook niet voeden tot z'n derde. Vind het erg lastig.
Nou ja, we genieten er hier nog volop van, ik zie wel hoever we gaan.
Ik heb een handkolf, dat zie k mezelf nog niet tegelijkertijd doen eigenlijkquote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:40 schreef Kursor het volgende:
Mignonne, is het misschien nog een idee om te wat te kolven terwijl je aan het voeden bent? Die paar keer dat m'n productie dipte kreeg ik aanzienlijk meer opbrengst door met de voeding te kolven in plaats van tussendoor te kolven. Mogelijk dat een combinatie met je eigen voorstel voor een kleine boost zorgt. Heb je trouwens al een goede kolfgelegenheid op je opleiding kunnen vinden? Ik heb zo'n vermoeden waar je zit...ik denk dat daar best iets te regelen moet zijn.
Hier ging dat altijd redelijk goed door af te koppelen met je pink en dan het drama op te vangen door te vragen of ze nog één slokje wilden nemen. Meestal gingen ze beiden akkoord met nog één slokje, soms de andere kant ook, en dan gedaan zonder drama.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:50 schreef Asyniur het volgende:
Daarbij komt ook nog dat hij dus zo moeilijk af te koppelen is nu zonder dat het een drama wordt (met als gevolg dat ik een huilend kind in bed moet leggen).
Dat zie ik hier niet gebeurenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:23 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Hier ging dat altijd redelijk goed door af te koppelen met je pink en dan het drama op te vangen door te vragen of ze nog één slokje wilden nemen. Meestal gingen ze beiden akkoord met nog één slokje, soms de andere kant ook, en dan gedaan zonder drama.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:35 schreef Bass-Miss het volgende:
Hehe, ze kunnen er echt verslaafd aan zijn he.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik kan dus echt niet in bh of met blote borsten liggen of rondlopen. Dan 'moet' Harry meteen drinken. Dus ik doe altijd een tshirt aan als ik hem uit bed ga halen.
En waar hij voorheen als het 'op' was, gewoon netjes losliet en ging spelen, is het dus nu gewoon een half uur lang sabbelen en friemelen (en slaanen als mama zegt: ZACHTJES dan ga je aaien
). Na een half uur aan mijn beursvoelende tepels/borsten, vind ik het wel best geweest
Dat is inderdaad de voeding die hier wat mij betreft nog een hele tijd blijft, zelfde reden!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:50 schreef Asyniur het volgende:
[..]
De ochtend'voeding' hou ik er wel nog even in omdat ik zo 's morgens een half uur langer kan blijven liggen.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:44 schreef Asyniur het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:44 schreef Asyniur het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik kan dus echt niet in bh of met blote borsten liggen of rondlopen. Dan 'moet' Harry meteen drinken. Dus ik doe altijd een tshirt aan als ik hem uit bed ga halen.
En waar hij voorheen als het 'op' was, gewoon netjes losliet en ging spelen, is het dus nu gewoon een half uur lang sabbelen en friemelen (en slaanen als mama zegt: ZACHTJES dan ga je aaien
). Na een half uur aan mijn beursvoelende tepels/borsten, vind ik het wel best geweest
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:11 schreef wickie het volgende:
Nog wel een grappig ding: Mette vindt het hele borstvoeden heel interessant. Ze wil dan graag dat benoemen, dus trekt ze regelmatig zomaar ineens mn kleren naar beneden om mn borst aan te kunnen wijzen en dan Wies Wies te roepen en hevig ja te gaan knikken![]()
Hopelijk gaat ze dat niet in het openbaar doen...
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:11 schreef wickie het volgende:
Nog wel een grappig ding: Mette vindt het hele borstvoeden heel interessant. Ze wil dan graag dat benoemen, dus trekt ze regelmatig zomaar ineens mn kleren naar beneden om mn borst aan te kunnen wijzen en dan Wies Wies te roepen en hevig ja te gaan knikken![]()
Dat wilde ik ook nog vragen idd, dat was bij mij wel een van de boosdoeners! (mijn LK in het ziekenhuis prikte die door met een steriele naald, maar ik weet niet of dat echt de juiste manier is...) Maar jouw LK zal het dan wel zien!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:16 schreef WupWup het volgende:
[..]![]()
Ook van mij een knuffel. Je krijgt het niet cadeau zegWordt de pijn wel mínder met de GV? Over die harde plek: je hebt toch niet stiekem een hardnekkige melkblaar zitten die het melkkanaal verstopt houdt?
herkenbaar... en Evie wil ook 'drinken', likt dan 2 keer aan de tepel en dan is de lol er weer af... hahaquote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:11 schreef wickie het volgende:
Ja, dat kan ook makkelijk toch. Maar dan moet je wel zeker weten dat je een blaar hebtquote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:21 schreef WupWup het volgende:
Ik heb er ook eens eentje gehad, maar die heb ik zelf met een naald weggepield
Ik ga even voor je zoeken!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:25 schreef PM-girl het volgende:
Gewone pads Twinkly, wat voor pads zijn dat dan? Ik heb van mijn lk wel eens van die cooling pads gehad, die plakten gewoon op je borst.
Ja, echt een huisje voor je tepels met gaatjes waar de lucht doorheen kanquote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:38 schreef PM-girl het volgende:
Die andere zijn een soort dopje? Die ik had waren platte stickers.
Elodie vertelt nog steeds aan iedereen dat een mevrouw 'baby Jore' in mama's trienemieke gevonden heeft...quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:21 schreef PM-girl het volgende:
Overigens vertelde mijn oudste aan allerlei mensen tijdens het kraambezoek dat de baby uit mama's borst drinkt!
Las ik toch zomaar over 'baby' heen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:20 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Elodie vertelt nog steeds aan iedereen dat een mevrouw 'baby Jore' in mama's trienemieke gevonden heeft...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Alleen 's morgens is hij zo enthousiast dat als het niet snel genoeg gaat, hij zich boos over het bed smijt. En hij was zo lief aan het tutten vanmorgen (aaiaai) en lachen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:43 schreef Asyniur het volgende:
Hier de 3e avond naar bed zonder borst en wederom geen problemen
Ben jij gekquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:21 schreef pessie het volgende:
Mignonne, ik denk dat je nu wel ligt te slapen
Ik vind/vond de pisa erg fijn... Wel duur maar zeker zn geld waard..quote:Op maandag 17 oktober 2011 05:17 schreef Take_A_Picture het volgende:
Dames, even een vraagje: welke kolf is erg fijn in gebruik?
Ik heb een oude mini elektrische kolf van medela maar die vind ik niet fijn en die maakt erge herrie.
Ik zoek dus een wat stillere en die fijn kolft!
Das een echt professionele kolf om je borstvoeding goed op gang te helpen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:08 schreef Jipster het volgende:
Ik heb nu een medelabsymphony gehuurd, dezelfde als in het zkh, kan dubbel kolven. Op zich fijn, maar geen handformaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |