abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 13:45:03 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_102685731
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
pi_102685761
Dat vind ik ook zo jammer, dat ik niet weet hoe het verder gaat. Ja, als ze bij een volgende zwangerschap weer terugkomen, maar de meeste voeden dan niet meer.

Juud, in het begin zijn het ook 7-8 flessen per dag, daarna wordt de inhoud van de fles verhoogd en de frequentie dus verlaagd. MAar dan zit je nog met poeder kopen, flessen en spenen kopen, poeder afmeten, fles verwarmen, fles afwassen, spullen opruimen. Ik ga zitten, leg m'n kind aan en doe verder niks. Als we op pad gingen, nam ik een luier mee, billendoekjes en een spuugdoekje. Verder niks. Als je het mij vraagt, is borstvoeding normaal gesproken echt een stuk gemakkelijker en een grotere no-brainer dan kunstvoeding.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 13:49:28 #3
259886 pessie
pi_102685896
Normaal gesproken inderdaad Wupwup :Y . Als ik mn hoedje vergat hadden we een heel groot probleem.
Wat ik nog steeds het zwaarst vind was de kraamweek. 1 uur aan de slag met voedingen en 1 uur slapen, en dat 24 uur per dag. Ik hoop dat we dat bij een volgende niet weer zo mee moeten maken, ik hoop dat we dan vanaf het begin op verzoek mogen voeden (dus hopen op een 6-ponder ^O^ ). Aan de andere kant, mn borsten weten nu hoe het moet, misschien gaat het dan sowieso wel makkelijker, ik bedoel maar, we zijn al ruim 14 maanden onderweg *O*
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 13:50:53 #4
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102685947
WW, je hoeft mij niet te overtuigen hoor. ;)

Ben net een lang weekend weg geweest, dus heb nog eens ondervonden hoe makkelijk het is.
De hele dag op pad en af en toe even voeden, geen gedoe met opwarmen of melk meenemen.
Reservekleertjes en luiers, das alles wat ik bij me heb meestal.

Ik vind het zo enorm handig om haar eten altijd bij me te hebben, of een troostmiddel of een slaapmutsje. :D

Ook het samen slapen blijkt op vakantie prima te werken. Eerst een poosje in het campingbed, de rest vd nacht tegen mama aan.
pi_102685994
Hersenloze gevallen ook die borstvoederts :P

Aoraki ik snap wel wat je bedoelt denk ik. Ik vind borstvoeding geven op zich wel een fijn iets en ik vind het mooie intieme momenten als ik daar dan foto's van zie van mezelf en oudste of jongste. Maar ik krijg er geen jubel-in-de-gloria gevoel van.
Maar weet je, ik denk dat dat maar weinig mensen zijn eigenlijk die echt zo enorm fanatiek zijn. Ik persoonlijk vind het altijd een beetje pijnlijk dat ik heel makkelijk in het hoekje van de fanatiekelingen gezet wordt door mensen in mijn omgeving, enkel en alleen maar omdat ik voed en omdat ik daar wel iets voor over heb zoals het dieet op dit moment. Het stempeltje wordt zo gemakkelijk gedrukt van och das weer zo'n fanatiekeling, jammer.
:)
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 13:57:00 #6
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102686164
Ik vind sowieso dat heel veel mensen het zien als een enorme prestatie, en verbaasd zijn als ik ze vertel dat ik nog steeds bv geef, mijn kind is nog maar 16 weken tenslotte....waar hebben we het over.

Alsof flesvoeding de norm is en bv iets is wat sommige mensen doen, die dat dan zo nodig willen.
Eerlijk gezegd erger ik me daar dood aan, dat iets wat door moeder natuur zo is gemaakt, niet vanzelfsprekend zo ook wordt gebruikt.

Je hebt je boobies nu eenmaal om een kind mee te voeden. Ze zijn er niet opgezet om als lokmiddel te dienen ofzo... :+
pi_102686200
Ohja en ik vind borstvoeding geven deze periode helemaal niet zo heel makkelijk, en best veel van mij vragen. Zeker de periodes dat jongste echt nog heel erg last had van de reflux en met name al die periodes van borstweigeren waren best wel vervelend.
Ik denk dat ik met redelijke zekerheid kan stellen dat als mijn jongste mn eerste kind was geweest, dat ik nu dan echt geen borstvoeding meer had gegeven. Door onervarenheid, door gebrek aan informatie en inzicht (ik had toen echt nog niet van reflux gehoord, en allergieën dat kon alleen bij flesvoeding...)

T is dat ik bij oudste zo'n gemakkelijke borstvoedingsperiode heb gehad zonder noemenswaardige problemen of regeldagen of wat dan ook, dan weet je hoe makkelijk en fijn het kan zijn en ben je al sneller geneigd om wat meer te proberen of wat eerder hulp in te schakelen omdat je weet dat het niet normaal is hoe het gaat.
pi_102686703
hihi
fanatico :D
pi_102686796
Ik vertelde niet meer dat ik nog voedde toen Senna ouder was dan een jaar. Alleen met sommige mensen had ik het erover. Vriendin van me ervaart het nu hetzelfde: zoveel mensen vinden het raar en reageren niet prettig, dat ze maar liever niets meer zegt en haar meiske is pas 15 maanden.

Jammer vind ik dat, maar ik vond het van mezelf zeker geen prestatie. Ik heb geen enkel probleem gehad tijdens de hele bv-periode, dus het was gewoon heel erg gemakkelijk en waarom dan ermee stoppen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102686919
Ik vertel op m'n werk ook niet meer dat ik voed. Met een jaar of zo heb ik het nog eens verteld, maar daar werd zo verbaasd en vol onbegrip ("Whahaha, echt weer wat voor jou! _O- :') ") op gereageerd, dat ik niet eens meer zin heb om ervoor te pleiten.
pi_102687014
Ik vind borstvoeding geven nu ze er niet meer volledig afhankelijk van is pas echt makkelijk. Als ze honger heeft kan ze even iets anders eten, en als ik geen eten bij de hand heb kan ik altijd even de borst geven. Ideaal.

En oh wat was het heerljik om een paar weken lang niet te kolven! Er is vanzelf een nieuw ritme ontstaan doordat we voortdurend bij elkaar konden zijn. Ze heeft zelf de regie en dat bevalt uitstekend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_102687146
Als ze er naar vragen geef ik eerlijk antwoord. En dat gebeurt nog wel eens, ze hebben me immers tot anderhalf jaar zien kolven en bij ons gaat het gesprek nou eenmaal regelmatig over borstvoeding. Sommige mensen weten er inderdaad niet op te reageren, maar ja, dat is hun probleem denk ik dan. Voordeel is wel dat ze me inmiddels weten te vinden en dat ik tegenwoordig sneller wordt gebeld voor borstvoedingsproblemen dan menig collega.
pi_102687184
Ik vind persoonlijk vooral de verdedigingsdrift vervelend.
Dan antwoord ik in een gesprek dat mijn jongste bv krijgt en dan krijg ik daar een heel vreemd nors antwoord op van oh nou die van mij krijgt gewoon een fles hoor, al dat gedoe met die bv-maffia enz enz, niks voor mij nee hoor, niks mis met een flesje daar worden ze ook gewoon groot van, ik bedoel, flesvoeding wordt allemaal gecontroleerd en er is echt niets mis met een flesje geven en t is ook niet zo dat ik nou een slechtere band heb met mn kind ofzo :') ik bedoel kom nou je houdt toch gewoon van je kind! nee hoor flesvoeding is allang niet meer slechter dan borstvoeding!

Euh ja... okay... alleen maar omdat ik míjn kind borstvoeding geef?
Het is me nu al een paar keer overkomen dat ik zo'n vreemd soort bijna spastisch pro-flesvoeding pleidooi krijg als het gesprek alleen maar zo gaat:
- heb je bv gegeven/krijgt ze flesjes?
- ze krijgt nog steeds bv/nee ze krijgt bv.
meer niet, ik zeg niets suggestiefs of wat dan ook (het zal mij aan mn derriere oxideren namelijk wat een ander doet is haar goed recht.)

Ik weet niet, ik voel me daar dan weer ietwat ongemakkelijk bij.
pi_102687303
Herkenbaar, Mignonne. Mensen lijken het direct als verwijt op te vatten wanneer je alleen maar aangeeft bv te geven. Terwijl ze er juist zelf naar vragen. :D En het stomme is dat ik daardoor juist extra terughoudend ben om erover te beginnen uit angst voor die reacties. (ik schreef erecties :') ) Ik ga dan heel spastisch doen.
pi_102687315
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:17 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vertel op m'n werk ook niet meer dat ik voed. Met een jaar of zo heb ik het nog eens verteld, maar daar werd zo verbaasd en vol onbegrip ("Whahaha, echt weer wat voor jou! _O- :') ") op gereageerd, dat ik niet eens meer zin heb om ervoor te pleiten.
Of: " Ach als ze naar school gaat schaamt ze zich er vanzelf wel voor" :o :X :? -O- :{w
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_102687341
angst voor erecties, dat is een ander forumdeel _O-

Haha Morretje, die ga ik onthouden!
  Moderator dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:31:51 #17
5428 crew  miss_sly
pi_102687421
Herkenbaar wel, mignonne, maar ik reageer(de) op die dingen gewoonweg met "oh" en klaar. Ik had geen zin mezelf te verdedigen of de ander te bevestigen in hun verhaal. Iedereen moet het gewoon doen zoals het goed voelt en klaar.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:33:39 #18
259886 pessie
pi_102687491
Mignonne dat type gesprek inderdaad! Zo herkenbaar! En dan na afloop sta ik echt met mn mond vol tanden zo van :? .

Ik vertelde afgelopen weekend tussen neus en lippen door aan mn ouders dat Nathan nog bv krijgt, ze keken me wazig aan en begonnen snel ergens anders over _O- Mn schoonmoeder heeft er nu wel veel meer begrip voor dan eerst, vooral toen ze zag hoe ontiegelijk makkelijk het was op het dak van de Sint Pieter in Rome.
Pas op, boerendochterspoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morretje :o

Miss ik wil juist dat mensen een begin maken in het besef dat het niet gek is dat een moeder na 3 maanden nog borstvoeding kán geven, veel mensen denken nog steeds dat het van de 1 op de andere dag gewoon "op" is en je flesvoeding geeft.
pi_102687716
oh nee ik ga er ook niet op in inderdaad, net wat miss zegt.
meer dan uh ok komt er van mijn kant meestal niet uit.
pi_102687812
Mja, en dat van m'n schoonzusje.. hihihaha Oh, en tekenend: ze is arts :X
pi_102687906
Oh die opmerking kreeg je toegeworpen :o Ik dacht dat je dat had geantwoord op een suffe vraag.
pi_102687981
Nee, helaas.. Ach nou ja, ik weet wel dat ze me raar vindt wb mijn kind en hoe ik de dingen doe :P
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:47:44 #23
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102688000
Mijn omgeving is nogal van het nuchtere zegmaar...
Voeden op verzoek....dan wordt ze veels te zwaar.
In ons bed slapen.....dan wil ze niet meer in haar eigen bed.
Niet laten huilen.....dan raakt ze verwend.

Enzenz.....

En ze vragen al of ze haar eerste hapje al heeft gehad, want dat vond die van hun ook zo lekker.

Ik ga me er gelukkig steeds minder aan storen, nu nog leren om mensen niet altijd te willen vertellen hoe het in mijn ogen wel 'hoort'. :')

De paar mensen die het dichtst bij me staan zijn het gelukkig altijd met me eens. Dat is pas fijn! :)
  Moderator dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:51:31 #24
5428 crew  miss_sly
pi_102688192
Och niemand hoeft het altijd met me eens te zijn, maar het is wel fijn als ze je in je waarde laten, vind ik dan.

Het heeft me wel moeite gekost, maar intussen trek ik me van niemand meer iets aan, alleen van schaap :P
pi_102688280
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:51 schreef miss_sly het volgende:

Het heeft me wel moeite gekost, maar intussen trek ik me van niemand meer iets aanprobeer ik me van niemand iets aan te trekken, alleen van schaap Ravage :P
:P
pi_102688841
Van de week toen ik bij het CB was, vond het wijkverpleegkundige het ook zo bewonderenswaardig dat ik nog steeds (Floris is potdomme 10 weken) BV geef. Schiet mij dan maar lek, waarom bewondering voor iets wat zo natuurlijk is.
Ook mijn schoonmoeder zei dat gister toen ik haar aan de telefoon had, dat ze niet snapte dat ik niet allang gestopt zou zijn met BV. Aangezien mijn zwangerschap en bevalling zwaar zijn geweest ben ik juist heel blij dat dit wel "gewoon" goed gaat.

Floris blij, ik blij daardoor Lief blij. En dat is het belangrijkst!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:17:34 #27
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102689327
Ik trek me ook maar weinig van opmerkingen aan.
Ik vertel ook alsof het de normaalste zaak van de wereld is, dat ik nog voed. Mensen reageren dan vaak met: knap hoor!
Maar ik zeg dan dat het uit gemakzucht is :D

MIjn overbuuv heb ik vanmorgen nog mee gebabbeld en die heeft haar eerste de fles gegeven en nu zegt ze dat ze er van baalt dat ze nooit borst heeft geprobeerd. Dus als er een nummer 2 komt, gata ze eerst voor borst :D
pi_102689438
Ik lees dit zo, en ga me haast schuldig voelen dat ik wel de knoop heb doorgehakt om af te bouwen.

Ik heb zowel het VBN als de LLL contactpersonen aan de lijn gehad, lactatiekundige ook wel ingeschakeld, en het cb vond dat het allemaal nog wel meeviel met het weinige aankomen, maar ik voelde me er niet meer goed onder, en ik zag steeds een onrustig, hongerig jochie.. En bij de VBM/LLL/lk kreeg ik ook niets nieuws meer te horen qua tips, die wisten het ook niet meer...

Ik vond het fantastisch om te doen, geniet ook nog steeds van die paar (halve) voedingen per dag, ,maar ik kreeg het gewoon niet voor elkaar om alles te combineren, en dat ik me niet steeds zorgen hoef te maken om zijn groei geeft net even wat meer lucht waardoor ik tenminste een poging kan doen de rest lopende te houden...
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:24:16 #29
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102689619
Ltiekje, niet schuldig voelen hoor, je hebt het toch geprobeerd en hem toch een heleboel weken bv kunnen geven.

Een hongerig en ontevreden kindje is vreselijk, ik kan goed begrijpen dat je daar iets aan doet.
Alles wat je hem nu nog zelf geeft is mooi meegenomen toch?
pi_102689819
Zo zie ik het wel Juud, en het cb ook. Die vinden het nog heel wat dat hij nog 3 a 4 keer per dag bij mij drinkt, ook al moet er dan vaak nog een flesje achteraan..
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:30:32 #31
259886 pessie
pi_102689885
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:47 schreef Juud79 het volgende:

Ik ga me er gelukkig steeds minder aan storen, nu nog leren om mensen niet altijd te willen vertellen hoe het in mijn ogen wel 'hoort'. :')

Dat puntje staat inderdaad ook nog op mijn lijstje :')

Laiv :* . Het is dat ik niet werk maar als ik wel had gewerkt betwijfel ik ook of het mij was gelukt. Heb je dat schema al eens bekeken op bv.com? Dat je kunt zien wat je hem met deze maanden bv al hebt meegegeven? Das toch prachtig!
pi_102691577
ik heb ooit eens gezocht pessie, maar kon het toen niet vinden... Wilde het namelijk ook nog aan een collega van mij laten zien..
pi_102691802
Welk schema?
pi_102692000
Het schema waar instaat wat je je kindje extra meegeeft als je een bepaalde tijd borstvoeding hebt gegeven..
pi_102692160
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:19 schreef laiveneertiekje het volgende:
Het schema waar instaat wat je je kindje extra meegeeft als je een bepaalde tijd borstvoeding hebt gegeven..
ja dat begreep ik haha :D ik bedoelde meer naar pessie toe, ook benieuwd naar het linkje :Y
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:50:01 #36
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102699127
laiv, je kiest voor iets waar jullie je allebei goed bij voelen. Dan maak je nooit een foute keuze :*
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:07:51 #37
259886 pessie
pi_102700076
Artikel voor Laiv (en Mignonne)
pi_102702626
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:52 schreef mignonne het volgende:
Hersenloze gevallen ook die borstvoederts :P

Aoraki ik snap wel wat je bedoelt denk ik. Ik vind borstvoeding geven op zich wel een fijn iets en ik vind het mooie intieme momenten als ik daar dan foto's van zie van mezelf en oudste of jongste. Maar ik krijg er geen jubel-in-de-gloria gevoel van.
Maar weet je, ik denk dat dat maar weinig mensen zijn eigenlijk die echt zo enorm fanatiek zijn. Ik persoonlijk vind het altijd een beetje pijnlijk dat ik heel makkelijk in het hoekje van de fanatiekelingen gezet wordt door mensen in mijn omgeving, enkel en alleen maar omdat ik voed en omdat ik daar wel iets voor over heb zoals het dieet op dit moment. Het stempeltje wordt zo gemakkelijk gedrukt van och das weer zo'n fanatiekeling, jammer.
Misschien heeft het woord fanatiekeling een beetje nare klank. Ik bedoelde daar ook niets negatiefs mee. Al helemaal niet om iemand in de maffia-hoek te drukken ofzo.

Ik ben blij dat de bv zo goed gaat dit keer. Vorige keer stond ik er ook niet zo achter en ging het me tegenstaan. Ik heb toen 6 weken gevoed, ik werd er zelf zeer ongelukkig van.
Nu toch weer begonnen en geprobeerd om openminded te zijn. Nu gaat het gelukkig een stuk beter en voel ik me er ook niet slecht onder. Het is alleen dat ik het idd nog steeds niet echt speciaal vind. Ik heb ook geen bepaald doel voor ogen, ik kan niet zeggen: "ik ga minimaal 6 maanden voeden." Als ik me namelijk weer zo slecht ga voelen als vorige keer, zal ik er waarschijnlijk toch ook voor kiezen om te stoppen. Hoewel de uitslag van de astma en allergietest van vandaag wel een duw in de rug zijn om door te gaan.

Laat ik het zo zeggen: als bv en kv exact hetzelfde zouden zijn qua voordelen, zou ik de fles geven.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:12:55 #39
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_102708085
Ik ben wel iemand die echt jubelt bij het geven van borstvoeding (no worries, niet hardop :P ). Dit heeft deels te maken met de beroerde startweken die ik (weer) had, maar tijdens het voeden vind ik het zo mooi om te zien en horen dat hij drinkt, de natuur/ mijn lijf geeft mijn kind drinken en daar is verder niets meer voor nodig! Op sommige vlakken ben ik vrij onzeker, juist ook in het moederschap, en het geven van borstvoeding geeft mij zichtbaar resultaat dat ik dat in elk geval goed doe.
Ik denk ook vaak even aan de moeders in de bush-bush en dat ik weinig met hen gemeen heb, maar dit wel :') (disclaimer: ik ben nog niet ontzwangerd :P )

Vandaag de Fluconazol-kuur gehaald, hoe zat het ook al weer met de dosering? Ik heb nu 200 mg capsules en moest er vandaag 2 ineens nemen, daarna 18 dagen elke dag 1. Ik weet dat huisartsen vaak te laag doseren, maar dit klopt toch?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_102710510
Ik sluit me aan bij Aoraki, vorige keer vond ik het voeden niet leuk maar wilde wel doorgaan. Maar 3 weekjes gevoed.
Deze keer vind ik het leuk, geniet er ook wel van maar niet heel uitbundig. Gewoon normaal. We zien wel hoelang ik het volhoud

Gister bij de dokter geweest, die constateerde dat ik geen borstontsteking had, dat wist ik zelf ook wel, daar kwam ik ook niet voor :')
Wel ook gelijk het spugen enzo besproken, ik moet terugkomen als ik denk dat ze er last van heeft, daarin nam ze het wel echt serieus. Dat was heel fijn. Dus niet voor niks geweest.

Vandaag toch maar met lactatiekundige gebeld. Die raadde me aan met Micazonol (of hoe he dat schrijft) te smeren, maar ze ging nog navraag doen bij andere lactatiekundigen, ze twijfelde over spruw alleen in de borst. Maar zij had dat nog nooit meegemaakt of gezien. Ze neemt morgen contact met me op.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102710681
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:12 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben wel iemand die echt jubelt bij het geven van borstvoeding (no worries, niet hardop :P ). Dit heeft deels te maken met de beroerde startweken die ik (weer) had, maar tijdens het voeden vind ik het zo mooi om te zien en horen dat hij drinkt, de natuur/ mijn lijf geeft mijn kind drinken en daar is verder niets meer voor nodig! Op sommige vlakken ben ik vrij onzeker, juist ook in het moederschap, en het geven van borstvoeding geeft mij zichtbaar resultaat dat ik dat in elk geval goed doe.
Ik denk ook vaak even aan de moeders in de bush-bush en dat ik weinig met hen gemeen heb, maar dit wel :') (disclaimer: ik ben nog niet ontzwangerd :P )

Vandaag de Fluconazol-kuur gehaald, hoe zat het ook al weer met de dosering? Ik heb nu 200 mg capsules en moest er vandaag 2 ineens nemen, daarna 18 dagen elke dag 1. Ik weet dat huisartsen vaak te laag doseren, maar dit klopt toch?
ik moest lachen :D :@

geen idee over je fluco-vraag.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:04:29 #42
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_102711421
Wickie, wat een huisarts! :D Al moet ik zeggen dat mijn ha en de assistentes ook altijd vragen naar een bo als ik bel over iets dat met bv of mijn manneke te maken heeft.
Heeft zij nog meer ziektes en aandoeningen uitgesloten, zoals een hamerteen? :P

Spruw die alleen bij jou zit en van binnen, dat kan heel goed. Als ik me niet vergis heeft Moonah ( :W ) dat gehad en ikzelf ook. In het mondje van mijn jongens nooit iets gezien, geen witte stippen of parelmoerglans. De pijn die ik had was en is echter precies de pijn die bij spruw omschreven wordt, maar ook echt in mijn borst.
De lactatiekundige die ik destijds had kwam hier zelf mee, als oorzaak van mijn terugkerende ontstekingen. Smeren helpt dan niet voldoende, maar een kuur (Fluconazol/Diflucan) zou dat wel moeten doen. Ik heb mezelf voorgenomen de kuur eerst af te maken en is het dan niet goed weg, ga ik aan de gentiaanviolet.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:23:53 #43
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_102712641
en ik ben wel helemaal lyrisch over deze BV-ronde ;) kan het niet helpen...
maar ik heb dan ook wel 2 uitersten denk ik...
OMG die 5 maanden fulltime kolven, dan is dit zooooooo lekker en zo makkelijk!!!
en geen tepelkloven, geen BO ed.
en ik wist bij Evie ook niet hoe lang ik zou voeden en nu heb ik ook geen grens in mijn hoofd, gewoon go with the flow, we zien het wel. Zolang het goed gaat en Liene het goed doet, gaan we mooi door.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_102712790
Go with the flow, zo zat ik er ook in. En nog steeds overigens. Ben benieuwd waar we eindigen. Ik geloof wel dat we aan de who-norm komen, maar ik denk niet dat we bij de volgende wereld borstvoedingsweek zullen zijn. Ik denk dat het me ook wel best zal.zijn als het aflopend is.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:30:12 #45
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_102713007
als mijn productie door de zwangerschap niet zo was terug gelopen was ik bij Evie ws ook nog wel ff door gegaan...
en lekker toch? als het goed gaat? Hoe oud is je meisje inmiddels WupWup?
pi_102713094
22 maanden
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:33:29 #47
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_102713227
o ja; net zo oud als Evie ongeveer he? ;) heerlijk dat ze nog goed drinkt...
pi_102713311
tijd voor een nieuwe Wup! O+
oh weer zo'n mini aan de borst <3 zo heel anders dan een dreumes/peuter. *mijmer*
  Moderator dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:36:14 #49
5428 crew  miss_sly
pi_102713411
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:26 schreef WupWup het volgende:
Go with the flow, zo zat ik er ook in. En nog steeds overigens. Ben benieuwd waar we eindigen. Ik geloof wel dat we aan de who-norm komen, maar ik denk niet dat we bij de volgende wereld borstvoedingsweek zullen zijn. Ik denk dat het me ook wel best zal.zijn als het aflopend is.
Ik dacht ook dat we de who-norm gingen halen, maar ineens was het bij Senna over en hoefde ze niet meer. Met 21 maanden was dat, dus ik vond het ook wel prima, hoor, maar het kwam toch nog een beetje onverwachts.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:37:17 #50
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_102713473
wat is de who-norm dan??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')