Ow, zo bedoelde ik het niet, hoorquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:42 schreef WupWup het volgende:
Ja hey miss, don't burst my bubble
Bj, volgens mij scheelden ze een weekje of 2 ofzo, 23 nov hier.
Wickie, het is hier al heel lang geen vraag meer hoe lang IK nog door ga
ja en dan ben je dus geen langvoedster hè!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, zo bedoelde ik het niet, hoor
Ik vond het alleen zo apart dat Senna er zo duidelijk ineens niets meer van wilde weten, terwijll ik nog daacht dat we nog even door zouden gaan
Alleen de ochtend, lekker knus in bedquote:
Dit iddquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:42 schreef WupWup het volgende:
Ja hey miss, don't burst my bubble
Bj, volgens mij scheelden ze een weekje of 2 ofzo, 23 nov hier.
Wickie, het is hier al heel lang geen vraag meer hoe lang IK nog door ga
Dat gaat mijn directe leidinggevende ook zeggen, die gaat ook niet begrijpen dat ik recht heb op kolftijd... Moet ik weer alles voor ze gaan uitprinten en opzoeken om mezelf te verdedigen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:23 schreef Claudia_x het volgende:
De mannen in mijn werkomgeving zijn vaak mannen die in leidinggevende posities werken en die vinden dat vrouwen maar gauw moeten stoppen met dat soort onzin (er is toch kunstvoeding?) zodat ze zich weer fatsoenlijk op het werk kunnen richten. Mijn directe leidinggevende vindt het trouwens allemaal best zolang ik mijn werk maar gedaan krijg.
Ik werk met alleen maar mannen op kantoor, en heb er nooit iets van gemerkt wat ze er van vinden. Ik heb het ook op geen enkele manier open gelaten voor discussie: op uur en tijd trok ik me terug en ging kolven. Nooit een woord over gehoord.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:06 schreef wickie het volgende:
Wup, ik weet het, op een gegeven moment zal die IK wel vervagen. Maar momenteel kan ik (ja ik) me dat moeilijk voorstellen. Ik zie ze mezelf nog niet 1 2 3 een jaar voeden. Waarom weet ik niet precies, maar ik sta er open in en zie wel wat er gebeurd.
Ik zie vooral op tegen het kolven op werk.
Ik denk dat men het onnodig en lastig zal vinden. Ik heb bijna alleen maar kinderloze collega's, bijna allemaal man. Natuurlijk wordt het gewoon toegestaan maar of ik er begrip voor zal krijgen... Denk het haast niet.
Zoals ik ook al eerder zei, ik vind het heel moeilijk het me voor te stellen om een kind te voeden wat een bewuste eigen wil heeft oftewel een dreumes voeden. Dan vervaagd die IK grens denk ik.
Heel veel ge-ik in mn verhaal![]()
Pfff geen idee of ik het nou duidelijk heb weten te omschrijven. Denk maar zo, ze is een bv-newbe
Tegen mij zei de wvpk dat als ik van de nachtvoeding af wou, ik het nu zou moeten stoppen, omdat het anders een gewoonte zal worden. Zeker omdat ik vertelde ook lang te willen blijven voeden zei hij, dan is de kans groot dat je ook lang aan nachtvoedingen vast zit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:36 schreef Claudia_x het volgende:
Lena heeft tegenwoordig trouwens vaak te weinig rust om te drinken. De late voeding en nachtvoeding gaan goed, maar de ochtendvoeding is een ramp (ze rolt en kruipt telkens weg) en bij de middagvoeding gaat er volgens mij maar weinig in.
Op het consultatiebureau is me verteld dat de nachtvoeding een gewoonte is geworden en dat ik ermee moet stoppen om de behoefte weg te nemen. Dat wil ik wel geloven, maar ik heb niet zo'n zin in het gedoe om ervan af te komen en ik vind het eigenlijk wel fijn dat ze 's nachts bijtankt. Dat vond de wijkverpleegkundige trouwens prima en begrijpelijk. Zolang ik zelf geen last had van de nachtvoeding moest ik lekker zo door blijven gaan (of beter gezegd: in Lena's behoefte blijven voorzien).
Gelukkig is dat niet de enige optie.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:32 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Tegen mij zei de wvpk dat als ik van de nachtvoeding af wou, ik het nu zou moeten stoppen, omdat het anders een gewoonte zal worden. Zeker omdat ik vertelde ook lang te willen blijven voeden zei hij, dan is de kans groot dat je ook lang aan nachtvoedingen vast zit.
Maar ja, de enige optie om dat te doen is haar te laten huilen. Dat wil ik absoluut niet, zal ik ook nooit doen. Dus ik ga mee in haar behoefte......
Het enige wat ik wel eens probeer is om haar speen te geven ipv meteen de borst, een enkele keer pikt ze dat, vaak ook niet.
Uhm, volgens mij is het wel in de baas zijn tijdquote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:02 schreef WupWup het volgende:
Ik zou er zelf niks over uitleggen, maar het houden bij het antwoord dat het niet in de baas zijn tijd gebeurt, maar in haar eigen tijd. Als er dan interesse is naar de rest van de uitleg, hoor je het snel genoeg
Even terugkomend op het hele spruw verhaal. Ik heb inmiddels contact gehad met een lactatiekundige. Deze raadde me aan te gaan smeren met Miconazol. Dus dat doe ik nu 2 dagen braaf na elke voeding. 1 borst is iets minder pijnlijk geworden, de ander erger met een gekmakende jeuk in en op de tepels. En vooral 's nachts veel pijn. Dus weer contact gehad met haar en nu is ze er vrij van overtuigd dat het spruw is. Morgen ga ik naar haar inloopspreekuur. Zij raad me aan toch eerst dit vol te houden en toch ook Wies te behandelen al heeft ze momenteel nergens last van. Als dit na een week nog geen resultaat heeft dan gentiaan violet te gebruiken. Mocht dit dan ook niet werken dan Fluconazol, dit wordt door de dokter pas voorgeschreven als je terugkerende, hardnekkige spruw hebt zei ze.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:04 schreef PM-girl het volgende:
Wickie, wat een huisarts!Al moet ik zeggen dat mijn ha en de assistentes ook altijd vragen naar een bo als ik bel over iets dat met bv of mijn manneke te maken heeft.
Heeft zij nog meer ziektes en aandoeningen uitgesloten, zoals een hamerteen?
Spruw die alleen bij jou zit en van binnen, dat kan heel goed. Als ik me niet vergis heeft Moonah () dat gehad en ikzelf ook. In het mondje van mijn jongens nooit iets gezien, geen witte stippen of parelmoerglans. De pijn die ik had was en is echter precies de pijn die bij spruw omschreven wordt, maar ook echt in mijn borst.
De lactatiekundige die ik destijds had kwam hier zelf mee, als oorzaak van mijn terugkerende ontstekingen. Smeren helpt dan niet voldoende, maar een kuur (Fluconazol/Diflucan) zou dat wel moeten doen. Ik heb mezelf voorgenomen de kuur eerst af te maken en is het dan niet goed weg, ga ik aan de gentiaanviolet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |