abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102640780
Mijn buurman gaat een boom weghalen die op de erfgrens tussen onze tuinen staat.
Hij is het eerst braaf komen vragen, maar ik wil die boom niet weg.
Toen is hij het daarna nog een keer of drie komen vragen, waarschijnlijk in de hoop dat ik van gedachte was veranderd, maar mijn antwoord bleef nee.

Nu heeft hij de gemeente gebeld en is erachter gekomen dat hij deze boom zonder vergunning weg mag halen, en, kwam hij gisteren vertellen, dat gaat hij dus doen ook.

Ehm, waarom kwam je dan eerst zogenaamd "overleggen", als mijn nee geen enkele waarde heeft?

Kan ik hier op de een of andere manier toch bezwaar tegen maken of sta ik machteloos?
pi_102640828
Staat de boom precies op de erfgrens?
pi_102640892
Het overleggen is denk ik in de hoop dat hij er toch met jou uit zou komen. Mocht jij het er volledig mee eens zijn is het goed om het een keer besproken te hebben.

Dat hij die boom zo graag weg wilt hebben en jou negeert, tja, dat is jammer.
_________________O_________________
pi_102640927
Bomen nemen licht weg, bomen vernaggelen de straat door de wortels, dus hoezo ik wil die boom niet weg?
Wees blij dat de buurman hem voor je weg wil halen :Y
Juin uit Eigen Tuin!
  maandag 3 oktober 2011 @ 09:31:38 #5
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_102641011
bel de gemeente en vertel dat er een zeldzaam beschermd diertje in de boom nestelt
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_102641128
Ben ook wel benieuwd waarom je nee zei. Iemand die mij alleen maar als antwoord nee geeft kan de pot krijgen en dan doe ik het toch, beetje uitleg kan geen kwaad.
pi_102641144
Als ik de buurman was zou ik de boom gewoon precies doormidden zagen
Juin uit Eigen Tuin!
  maandag 3 oktober 2011 @ 09:40:43 #8
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_102641174
Een schutting mag je ook zonder vergunning weghalen, maar dat wil nog niet zeggen dat de buurman zomaar jullie schutting uit de grond kan trekken. Zou dat voor bomen dan niet ook gelden? Dat je het er minstens over eens moet zijn (of zien te worden)?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 3 oktober 2011 @ 09:40:55 #9
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_102641178
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:26 schreef Symphonic het volgende:
Bomen nemen licht weg, bomen vernaggelen de straat door de wortels, dus hoezo ik wil die boom niet weg?
Wees blij dat de buurman hem voor je weg wil halen :Y
En geen bladeren vegen in de herfst!
To doom or not to doom
pi_102641217
als hij de boom dan niet weghaalt kan hj altijd nog alle takken aan zijn kant wegknippen.
moet je zien hoe lang die boom blijft leven dan :P
flauw maar kan wel , en ik zou idd niet klagen als hij de boom zelf weg wilt halen dat is een duur en tijdrovende klus.
  maandag 3 oktober 2011 @ 09:44:20 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102641241
Ik ben benieuwd, misschien moet je de ouders van Skaai vragen om advies! :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Forum Admin maandag 3 oktober 2011 @ 09:47:29 #12
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_102641296
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:44 schreef Maanvis het volgende:
Ik ben benieuwd, misschien moet je de ouders van Skaai vragen om advies! :)
:D DIE BOMEN!!!! IK KAN ER NIET MEER TEGEN, ZE MAKEN ME KAPOT, AAAAARRRRRGGHHHH! :D
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 09:48:18 #13
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102641302
Leuk geweest, terug naar de vraag van TS.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Forum Admin maandag 3 oktober 2011 @ 09:48:43 #14
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_102641309
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:48 schreef Sjeen het volgende:
Sorry Sjeen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 09:54:54 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102641401
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:48 schreef Sjeen het volgende:
Even rondgegoogled, het lijkt er op dat je samen eigenaar bent van een boom die op de erfgrens staat. Dus moet je wederzijdse toestemming hebben om hem te mogen euthanaseren.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_102641419
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Even rondgegoogled, het lijkt er op dat je samen eigenaar bent van een boom die op de erfgrens staat. Dus moet je wederzijdse toestemming hebben om hem te mogen euthanaseren.
volgens mij mag je altijd je eigen helft verwijderen :Y
Serieus bomen hoor niet in een tuin :N
Juin uit Eigen Tuin!
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 09:56:46 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102641428
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:56 schreef Symphonic het volgende:

[..]

volgens mij mag je altijd je eigen helft verwijderen :Y
Serieus bomen hoor niet in een tuin :N
Waarom horen bomen niet in een tuin dan?
pi_102641464
Dit was laatst nog in de rijdende rechter. :P

Nee hij mag de boom niet zomaar weghalen.
Zelfs snoeien moet met jou toestemming want je mag de boom niet zomaar doodmaken.
Dus als er gesnoeid zou moeten worden zou je dat zelf moeten doen.

Hoewel dit van jou gaat over iets op een erfgrens.
Maar dat betekent dat de boom van beide is en hetzelfde principe geldt dat de boom niet zomaar doodgemaakt mag worden door een eenzijdige beslissing.
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:00:00 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102641496
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Logisch :) Om die reden moeten bomen dan ook een meter van de erfgrens staan, scheelt een hoop ellende.
Nederlandse postzegeltuinen zijn over het algemeen veel te klein voor een boom, omzagen dus, meer zonlicht.
censuur :O
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 10:00:13 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102641499
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dit was laatst nog in de rijdende rechter. :P

Nee hij mag de boom niet zomaar weghalen.
Zelfs snoeien moet met jou toestemming want je mag de boom niet zomaar doodmaken.
Dus als er gesnoeid zou moeten worden zou je dat zelf moeten doen.

Hoewel dit van jou gaat over iets op een erfgrens.
Maar dat betekent dat de boom van beide is en hetzelfde principe geldt dat de boom niet zomaar doodgemaakt mag worden door een eenzijdige beslissing.
Waarom niet? De boom staat in zijn eigen tuin...

Staat de boom echt letterlijk op de erfgrens?
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:06:07 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102641584
quote:
5s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:00 schreef Sjeen het volgende:

[..]

lijkt me wel, dat staat immers in de OP.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:06:24 #22
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_102641591
quote:
5s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:00 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Heeft ts nog steeds geen antwoord gegeven en is cruciaal :p
Speak only if it improves upon the silence....
pi_102641854
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:40 schreef ElisaB het volgende:
Een schutting mag je ook zonder vergunning weghalen, maar dat wil nog niet zeggen dat de buurman zomaar jullie schutting uit de grond kan trekken. Zou dat voor bomen dan niet ook gelden? Dat je het er minstens over eens moet zijn (of zien te worden)?
Ja, zo denk ik er dus ook over.
De vorige bewoners van beide huizen hebben die boom ooit op de erfgrens neergezet. Hij staat er helaas nog geen 20 jaar, want dan zou mijn buurman geen poot hebben om op te staan (ik heb ook al het e.e.a. nagezocht).

quote:
17s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:38 schreef Snuitebolletje het volgende:
Ben ook wel benieuwd waarom je nee zei. Iemand die mij alleen maar als antwoord nee geeft kan de pot krijgen en dan doe ik het toch, beetje uitleg kan geen kwaad.
Ja, tuurlijk heb ik uitleg gegeven. Het is een prachtige boom, een parel voor onze voortuinen (de mijne althans). Er broedt een merel in en een winterkoning, en in het voorjaar zit er een soort bloesem in.
Ik ga er overigens ook van uit dat als je iemand iets vraagt, je er volgens het principe "nee heb je, ja kun je krijgen" rekening mee houdt dat het antwoord ook wel eens nee kan zijn.
Als je je in een "nee" al bij voorbaat niet kunt schikken, vraag het dan gewoon niet.

Maar je buren toestemming vragen, vervolgens een nee incasseren en dan toch gewoon je zin doordrijven, dat vind ik eigenlijk wel op het randje van onbeschoft.
Zeker als je ergens nog maar een paar maanden woont.

Maar goed, dat is even mijn persoonlijke woede. Waar het mij om gaat, normaal heb je met dit soort dingen ofwel een meldingsplicht, ofwel een vergunningsplicht, en in beide gevallen kunnen andere burgers dan bezwaar maken.
Maar hier is van zowel meldings- als vergunningsplicht geen sprake. Betekent dat dus dat ik geen poot heb om op te staan?

Ik baal hier echt van, ik wil die boom helemaal niet kwijt en bovendien zit ik straks met een enorm gat in mijn tuin, zicht (en herrie) van de straat, een straatlantaarn die recht in m'n slaapkamer schijnt enz.
(heb ik hem allemaal gezegd en maakt dus geen enkele indruk).
Moet ik dan gewoon maar concluderen dat ik een hufter naast me heb wonen en daar vrede mee leren hebben?
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:23:24 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102641931
als er nu vogels in broeden mag de boom niet gekapt worden iig :).
Een gedicht over Maanvis
pi_102641938
ik vind het eerder hufterig is om een grote boom in de voortuin te hebben die je niet weg mag halen.
^_^
snap niet dat mensen dat willen hebben, neemt ontzettend veel ruimte in beslag , overlast met ongedierte en neem bergen licht weg.
( en kan als je koophuis hebt nog zeer veel schade aanrichten aan je huis als hij te dicht bij staat)

misschien kan je buurman overtuigen om nieuwe kleine boom neer te zetten ?
en anders zou ik wel eventjes getekende breif in de bus gooien bij hem dat jij er niet mee akkoord gaat.
hij heeft niks op papier gezet lijkt me .
pi_102641941
Dus nu is je buurman een hufter :D
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:25:32 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102641983
ik ben overigens wel benieuwd naar de boom in kwestie. heb je een foto voor ons?
Een gedicht over Maanvis
pi_102642001
tsja ik snap ook niet waarom mensen die dikke bomen in de tuin willen, alleen maar lastig, maar TS als je toch graag een boom wilt, laat de buurman m weghalen en plaats op jouw grond een nieuwe grote boom, die zijn nml wel gewoon te koop, probleem opgelost,
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 10:28:52 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102642069
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:26 schreef RanTheMan het volgende:
tsja ik snap ook niet waarom mensen die dikke bomen in de tuin willen, alleen maar lastig, maar TS als je toch graag een boom wilt, laat de buurman m weghalen en plaats op jouw grond een nieuwe grote boom, die zijn nml wel gewoon te koop, probleem opgelost,
dat was mijn gedachte ook :)
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:30:01 #30
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102642096
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:26 schreef RanTheMan het volgende:
Kapitaalvernietiging dus?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_102642123
Dus TS vind het asociaal dat de buurman ja zegt en zij nee en dat het toch gebeurd.
Wat als de buurman nee had gezegd en jij ja, wat was het dan geweest?

En waarom zou jouw nee zwaarder wegen dan de ja van je buurman?
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:31:47 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102642140
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:31 schreef Tha_Duck het volgende:
omdat dat zo in de wet staat lijkt me :)
Een gedicht over Maanvis
pi_102642143
heb je al gevraagt waarom hij nu precies die boom weg wil hebben?
als het bladafval is dan kun je aanbieden het voor hem op te ruimen in ruil voor het laten staan van de boom
als het lichtinval is dan kun je de boom ook eens goed (laten) snoeien zodat zijn kant van de boom wat meer licht door kan laten

misschien is dat al voldoende :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_102642359
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:31 schreef Tha_Duck het volgende:
Dus TS vind het asociaal dat de buurman ja zegt en zij nee en dat het toch gebeurd.
Wat als de buurman nee had gezegd en jij ja, wat was het dan geweest?

Mijn nee hoeft niet zwaarder te wegen, maar ik vind het wel hufterig om iemand iets te vragen, en dan bij een "nee" toch gewoon je zin door te drijven. Vraag dan niks en haal gewoon die boom weg voor ik er wat van kan zeggen. Dan ben ik ook wel kwaad, maar dan heeft hij me tenminste niet het gevoel gegeven dat ik nog wat in te brengen had.
Hoe hij nu heeft gehandeld voelt als een verbroken belofte. Ik dacht echt dat mijn nee waarde voor hem had.

Op het moment dat je in zoiets lijnrecht tegenover elkaar staat zou ik denken dat op zoek gaat naar een compromis, maar drijf niet gewoon je zin door omdat het antwoord van je buurvrouw je niet bevalt.

Zo ga je niet met elkaar om, zeker niet als buren, en al helemaal niet als je ergens nog maar een paar maanden woont.

quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:23 schreef Maanvis het volgende:
als er nu vogels in broeden mag de boom niet gekapt worden iig :).
Ja, maar die vogels broeden natuurlijk niet in oktober.
pi_102642392
quote:
10s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:23 schreef opgebaarde het volgende:
Dus nu is je buurman een hufter :D
ik noem hem verstandig :Y
Juin uit Eigen Tuin!
pi_102642417
Het is lullig dat jullie er samen niet uitkomen. Als ik TS was zou ik contact met hem opnemen om samen een alternatief te bedenken.

Het feit dat de buurman er maar een paar maanden woont lijkt mij irrelevant, heeft hij daardoor soms minder zeggenschap over zijn tuin? Met zo'n instelling bereik je natuurlijk niets.
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:43:03 #37
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102642426
Anyway, even afgezien van het emotionele aspect dat jij hem een hufter vindt, ben je beide eigenaar van die boom. Dus mag ie hem niet kappen zonder jouw instemming.
Een gedicht over Maanvis
pi_102642455
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:41 schreef Gwywen het volgende:

[..]
zou ik denken dat op zoek gaat naar een compromis, maar drijf niet gewoon je zin door omdat het antwoord van je buurvrouw je niet bevalt.

Zo ga je niet met elkaar om, zeker niet als buren, en al helemaal niet als je ergens nog maar een paar maanden woont.

[..]

Ja, maar die vogels broeden natuurlijk niet in oktober.
Ja maar wat voor compromis wil je sluiten dan TS? Hij wil de boom weg, jij niet, elkaar halverwege treffen wil in dit geval toch ook niet?

Als je buurman het recht heeft die boom weg te halen (geen idee of dat nu wel of niet is) dan haalt ie hem gewoon weg, ik zie niet in hoe je een compromis kan sluiten over het kappen van een boom
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_102642458
Fijn, zo'n buurman. Had 'ie het niet even kunnen komen vragen voordat 'ie er kwam wonen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:44:25 #40
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_102642464
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:41 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Mijn nee hoeft niet zwaarder te wegen, maar ik vind het wel hufterig om iemand iets te vragen, en dan bij een "nee" toch gewoon je zin door te drijven. Vraag dan niks en haal gewoon die boom weg voor ik er wat van kan zeggen. Dan ben ik ook wel kwaad, maar dan heeft hij me tenminste niet het gevoel gegeven dat ik nog wat in te brengen had.
Hoe hij nu heeft gehandeld voelt als een verbroken belofte. Ik dacht echt dat mijn nee waarde voor hem had.
Dus jouw nee is voor hem de belofte het niet te doen? Die volg ik niet helemaal....

quote:
Op het moment dat je in zoiets lijnrecht tegenover elkaar staat zou ik denken dat op zoek gaat naar een compromis, maar drijf niet gewoon je zin door omdat het antwoord van je buurvrouw je niet bevalt.
Dus omdat jij nee zegt mag hij die boom niet weghalen? Dat lijkt me een beetje alsof jij denkt dat jij dat bepaalt...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_102642485
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:30 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

misschien, maar ik zie het eerder als een oplossing voor het probleem
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:45:45 #42
65960 sanger
pi_102642491
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:43 schreef Maanvis het volgende:
Anyway, even afgezien van het emotionele aspect dat jij hem een hufter vindt, ben je beide eigenaar van die boom. Dus mag ie hem niet kappen zonder jouw instemming.
En als dat geen hout snijdt, dan kun je hem altijd nog de toegang tot jouw grond ontzeggen. Dan kan hij de boom niet verwijderen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:46:07 #43
65960 sanger
pi_102642500
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:30 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

De bestaande boom een meter opschuiven misschien dan :P
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:46:12 #44
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102642503
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Dus omdat jij nee zegt mag hij die boom niet weghalen? Dat lijkt me een beetje alsof jij denkt dat jij dat bepaalt...
Dus omdat de buurman de boom weg wil hebben, moet de boom sneuvelen. Dat lijkt me een beetje of de buurman bepaalt wat er met de boom gebeurt.
(Zelfde redenatie maar dan vanaf de andere kant gezien. ;) )
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:47:10 #45
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102642521
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:45 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

misschien, maar ik zie het eerder als een oplossing voor het probleem
Klopt dat het een mogelijke oplossing is. Maar dan zou het niet meer dan terecht zijn als de buurman voor die boom zou betalen.
Hij wil hem immers weg hebben. :)
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:47:15 #46
65960 sanger
pi_102642525
quote:
12s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:46 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dus omdat de buurman de boom weg wil hebben, moet de boom sneuvelen. Dat lijkt me een beetje of de buurman bepaalt wat er met de boom gebeurt.
(Zelfde redenatie maar dan vanaf de andere kant gezien. ;) )
Dat probeer ik ook een beetje duidelijk te maken tussen de regels door. Zoiets moet in overleg en anders niet. Of je moet op de TV willen :P
pi_102642533
Als iemand overlegt, maar het niet eens is met de uitkomst van dat overleg, dan ga je toch niet tóch je zin doordrijven?
Waarom vindt iedereen het nou raar dat ik dat gek vind?
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:47:51 #48
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102642540
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:46 schreef sanger het volgende:

[..]

De bestaande boom een meter opschuiven misschien dan :P
Ook een optie. Uiteraard op kosten van degene die de wijziging voorstelt. :P
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:48:32 #49
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102642558
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:47 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat probeer ik ook een beetje duidelijk te maken tussen de regels door. Zoiets moet in overleg en anders niet. Of je moet op de TV willen :P
Ahh, dan heb ik hetgeen tussen de regels staat even zichtbaar gemaakt. ;)
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:48:49 #50
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102642561
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:47 schreef Gwywen het volgende:
Als iemand overlegt, maar het niet eens is met de uitkomst van dat overleg, dan ga je toch niet tóch je zin doordrijven?
Gelukkig is mijn naam niet Iedereen. :s)
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:49:02 #51
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102642564
quote:
ben je nou geinteresseerd in hoe het wettelijk zit of niet? aangezien je alleen ingaat op die reacties...
Een gedicht over Maanvis
pi_102642583
quote:
dat is niet gek, maar het helpt je ook niet tot een oplossing komen :)
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:50:38 #53
65960 sanger
pi_102642591
Ik heb ook eens met dit bijltje gehakt, alleen stond de boom toen niet op de erfgrens. De buren wilden toen dat we de bomen naast ons huis niet zouden kappen omdat ze dan uitkeken op een stuk muur ipv op bomen. En helemaal toen ze er achter kwamen dat we er een oprit van gingen maken.

We hebben ze vervolgens uitgenodigd voor een BBQ en uitgelegd dat we meer last van de boom hadden dan het opleverde (vuil in dakgoot, veel troep op straat vanuit de boom, etc) en dat er voor hun deur toch al auto's geparkeerd werden dus dat ze door die auto's onze auto's niet zouden kunnen zien. Hebben toen ook wat foto's laten zien van de inhoud van de dakgoten enzo.

Na een gezellige avond begrepen ze het allemaal veel beter :Y
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:51:11 #54
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102642603
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ben je nou geinteresseerd in hoe het wettelijk zit of niet? aangezien je alleen ingaat op die reacties...
Ik denk dat het TS wel duidelijk is hoe het wettelijk zit.
Nu is het alleen nog de bedoeling om een oplossing te bedenken.
pi_102642608
quote:
Overleg hoeft toch niet altijd te leiden tot overeenstemming?

Blijkbaar denkt de buurman dat hij het recht heeft om die boom neer te leggen, het is aan jou om te bewijzen dat het niet zo is.
pi_102642610
Als ik je buurman was en je zou mij een hufter noemen, omdat jij niet bereid bent mij tegemoet te komen, (tenminste ik lees nergens hoe jij een evt compromis wenst te sluiten) dan zou ik aan mijn kant van de boom, 10 vogelhuisjes ophangen met roestige spijkers en dan volgend jaar weer verder kijken..
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:51:50 #57
65960 sanger
pi_102642616
@ TS, staat de boom nu exact op de erfgrens?
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:52:33 #58
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102642636
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:50 schreef sanger het volgende:
Ik heb ook eens met dit bijltje gehakt, alleen stond de boom toen niet op de erfgrens. De buren wilden toen dat we de bomen naast ons huis niet zouden kappen omdat ze dan uitkeken op een stuk muur ipv op bomen. En helemaal toen ze er achter kwamen dat we er een oprit van gingen maken.

We hebben ze vervolgens uitgenodigd voor een BBQ en uitgelegd dat we meer last van de boom hadden dan het opleverde (vuil in dakgoot, veel troep op straat vanuit de boom, etc) en dat er voor hun deur toch al auto's geparkeerd werden dus dat ze door die auto's onze auto's niet zouden kunnen zien. Hebben toen ook wat foto's laten zien van de inhoud van de dakgoten enzo.

Na een gezellige avond begrepen ze het allemaal veel beter :Y
Dan heb jij het getroffen met je buren. Aangezien er programma's genoeg op TV zijn waarin het tegendeel wordt getoond, werkt het dus lang niet altijd zo.
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:52:47 #59
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102642638
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:51 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ik denk dat het TS wel duidelijk is hoe het wettelijk zit.
Nu is het alleen nog de bedoeling om een oplossing te bedenken.
ik denk dat buurman het gezamelijk eigendom nog niet beseft. Dus als TS aan buurman duidelijk maakt dat ie toch echt haar toestemming nodig heeft en anders een rechtzaak aan zijn broek krijgt, dan zal ie met een ander voorstel moeten komen om die boom toch te laten kappen :).
Een gedicht over Maanvis
pi_102642641
quote:
Omdat je er aan voorbij gaat dat hij het eerst netjes vraagt plus dat je het alleen van belang vindt wat jij er van vindt en dat je buurman het daar maar mee moet doen. Je moet er samen uit zien te komen en niet halsstarrig volhouden dat alleen jouw mening er toe doet en het andersom hufterig vinden.
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:54:08 #61
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102642673
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik denk dat buurman het gezamelijk eigendom nog niet beseft. Dus als TS aan buurman duidelijk maakt dat ie toch echt haar toestemming nodig heeft en anders een rechtzaak aan zijn broek krijgt, dan zal ie met een ander voorstel moeten komen om die boom toch te laten kappen :).
Een boom kan ook 'ziek' worden of op een andere manier voor 'gevaar' zorgen.
Dus ach, het is maar wie de langste adem heeft om het zonder rechtszaak te 'regelen'.
pi_102642674
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ah, bron?
pi_102642682
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:51 schreef RanTheMan het volgende:
Als ik je buurman was en je zou mij een hufter noemen, omdat jij niet bereid bent mij tegemoet te komen, (tenminste ik lees nergens hoe jij een evt compromis wenst te sluiten) dan zou ik aan mijn kant van de boom, 10 vogelhuisjes ophangen met roestige spijkers en dan volgend jaar weer verder kijken..
Koperen spijkers moet je hebben.
pi_102642687
Maar TS zeg nu eens wat voor compromis je bereid bent te sluiten dan?
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:58:07 #65
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102642784
Ik zou de buurman voorstellen: zorg dat TS een vergelijkbare boom in eigen tuin krijgt (op kosten van de buurman) en de boom op de erfgrens kan gekapt worden. Natuurlijk even samen aanpakken op een zaterdag met een kratje bier of bbq na afloop.

Resultaat: buurman is de boom kwijt, TS heeft haar boom in eigen tuin die ze zelf moet onderhouden en de economie wordt gestimuleerd door de accijns op het bier of de koop van het vlees voor de bbq.
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:58:12 #66
65960 sanger
pi_102642787
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:52 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dan heb jij het getroffen met je buren. Aangezien er programma's genoeg op TV zijn waarin het tegendeel wordt getoond, werkt het dus lang niet altijd zo.
Klopt. Maar het kan wel werken :Y

Daarnaast stonden de bomen geheel op ons eigen erf, was er geen vergunningsplicht etc. Ze hadden het moeilijk tegen kunnen houden. We wilden alleen wel aankondigen en overleggen met de buren voordat we het zouden doen :)
pi_102642818
Ik vind het jammer dat ik nu als de zwartepiet word neergezet omdat ik nee zeg, en omdat jullie kennelijk net zo'n hekel aan bomen in tuinen hebben als mijn buurman.

Ik dacht dat ik een normale vraag stelde in de OP, namelijk of ik enig recht heb als er een boom gekapt wordt waarvoor geen vergunnings- of meldingsplicht bestaat.

Dat ik mijn buurman een hufter vind is niet zozeer omdat hij die boom weg wil hebben, maar omdat hij me vorige week na ons derde gesprek in de waan heeft gelaten dat hij ermee akkoord ging dat de boom blijft staan.
Hij had daarna ook een paar van de onderste takken weggehaald, dus ik was ervan overtuigd dat hij het op die manier had opgelost (dat was ook het compromis dat ik voorstelde, en op het eerste gezicht leek het dus dat hij daarmee akkoord zou gaan. De boom wordt er niet mooier van, van die takken eraf, maar zo heeft hij minder last en heb ik nog steeds mijn boom).

Dat hij dan nu gisteren even ijskoud meldt dat hij de boom toch weg gaat halen, voelt voor mij als het verbreken als een belofte en dáárom vind ik hem niet meer aardig.
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:59:14 #68
65960 sanger
pi_102642819
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:54 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Koperen spijkers moet je hebben.
Teer werkt ook :)
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:59:16 #69
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102642820
Ik zou voorlopig maar niet op vakantie gaan :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:00:05 #70
65960 sanger
pi_102642840
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:58 schreef ManAtWork het volgende:
Ik zou de buurman voorstellen: zorg dat TS een vergelijkbare boom in eigen tuin krijgt (op kosten van de buurman) en de boom op de erfgrens kan gekapt worden. Natuurlijk even samen aanpakken op een zaterdag met een kratje bier of bbq na afloop.

Resultaat: buurman is de boom kwijt, TS heeft haar boom in eigen tuin die ze zelf moet onderhouden en de economie wordt gestimuleerd door de accijns op het bier of de koop van het vlees voor de bbq.
Je vergeet het arbeidsloon van de hovenier ook nog ^O^

Een echte win-win-win situatie dus :Y
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:01:29 #71
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102642871
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:59 schreef Gwywen het volgende:
Ik vind het jammer dat ik nu als de zwartepiet word neergezet omdat ik nee zeg, en omdat jullie kennelijk net zo'n hekel aan bomen in tuinen hebben als mijn buurman.
Je leest wel erg selectie, he?
quote:
Ik dacht dat ik een normale vraag stelde in de OP, namelijk of ik enig recht heb als er een boom gekapt wordt waarvoor geen vergunnings- of meldingsplicht bestaat.
Klopt. De vraag is ook normaal.
quote:
Dat ik mijn buurman een hufter vind is niet zozeer omdat hij die boom weg wil hebben, maar omdat hij me vorige week na ons derde gesprek in de waan heeft gelaten dat hij ermee akkoord ging dat de boom blijft staan.
Hij had daarna ook een paar van de onderste takken weggehaald, dus ik was ervan overtuigd dat hij het op die manier had opgelost (dat was ook het compromis dat ik voorstelde, en op het eerste gezicht leek het dus dat hij daarmee akkoord zou gaan. De boom wordt er niet mooier van, van die takken eraf, maar zo heeft hij minder last en heb ik nog steeds mijn boom).

Dat hij dan nu gisteren even ijskoud meldt dat hij de boom toch weg gaat halen, voelt voor mij als het verbreken als een belofte en dáárom vind ik hem niet meer aardig.
Dan kun je hem toch ijskoud melden dat dat op die manier niet werkt? Dat je hem niet meer aardig vindt is een gevoel. Ik denk dat hij jou ook niet meer zo aardig vindt.
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:02:24 #72
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102642897
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Je vergeet het arbeidsloon van de hovenier ook nog ^O^

Een echte win-win-win situatie dus :Y
Ik bedoel maar. Leuker kunnen we het niet maken, wel winnender. :)
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:02:41 #73
65960 sanger
pi_102642905
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:59 schreef Gwywen het volgende:
Dat komt wellicht doordat nergens blijkt dat je tot een compromis bereid bent :)

quote:
De gemeente is de enige die dat exact kan beantwoorden denk ik.

quote:
Volgens mij gaat het hier mis. Het is jullie boom, niet jouw boom...

quote:
Welke belofte? De belofte van de waan die jij had? Ik lees nergens dat hij een belofte heeft gedaan hieromtrent.

[ Bericht 0% gewijzigd door sanger op 03-10-2011 11:03:31 (Ff typtyfus opgelost :')) ]
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:04:05 #74
65960 sanger
pi_102642935
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:51 schreef sanger het volgende:
@ TS, staat de boom nu exact op de erfgrens?
Ohja, en waarom wil de buurman de boom weghebben? Vanwege lichtinval ofzo?
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:05:24 #75
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102642973
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:04 schreef sanger het volgende:

[..]

Ohja, en waarom wil de buurman de boom weghebben? Vanwege lichtinval ofzo?
Je moet niet van die ingewikkelde vragen stellen. Dat snapt toch niemand. :P
pi_102643006
Bel eens met rechtsbijstand.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_102643078
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:01 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Je leest wel erg selectie, he?
Ik bedoelde de meerderheid :@

quote:
Dan kun je hem toch ijskoud melden dat dat op die manier niet werkt?
Mijn buurman is niet het type dat zich daardoor van de wijs laat brengen. Hij heeft iets in z'n kop en dat gebeurt vervolgens. Die boom is niet het eerste akkefietje maar wel het eerste waarin ik hoopte de wet aan mijn kant te hebben. Eigenlijk begon het gezeik met deze mensen al op het moment dat ze de sleutel kregen, elke keer flikken ze weer iets waardoor mijn woonomgeving minder prettig aan voelt. Ik had echt de hoop dat ik nu eens wel aan het langste eind trok, maar helaas.

@ Mijn buurman wil die boom gewoon weg hebben. Heeft niks met licht te maken, hij staat ten noorden van zijn huis. Er schijnen "dingetjes" in zijn badkamer te liggen van die boom. Ik heb mijn badkamer aan dezelfde kant en heb nog nooit "dingetjes" binnen gehad. Bovendien vind ik "dingetjes" wel erg onbenullig om daar een hele boom voor te kappen en een burenruzie te riskeren, doe dan je raam dicht of zo. }:|
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:12:56 #78
65960 sanger
pi_102643175
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:09 schreef Gwywen het volgende:
@ Mijn buurman wil die boom gewoon weg hebben. Heeft niks met licht te maken, hij staat ten noorden van zijn huis. Er schijnen "dingetjes" in zijn badkamer te liggen van die boom. Ik heb mijn badkamer aan dezelfde kant en heb nog nooit "dingetjes" binnen gehad. Bovendien vind ik "dingetjes" wel erg onbenullig om daar een hele boom voor te kappen en een burenruzie te riskeren, doe dan je raam dicht of zo. }:|
Hij staat ook volledig in zijn recht dat te willen.

Waarom stel je hem dan niet voor wat al is geopperd. Hij kan weg, maar dan op zijn kosten de/een boom in jullie eigen tuin. Dus van de erfafscheiding af. Heb jij de boom, kan hij je niets meer maken.
pi_102643194
@TS als je van die "meerderheid" af wilt, maak dan es een foto van de situatie, dan wordt het voor velen duidelijker.

En de term "iedere keer flikken ze weer iets" geeft dus direct wel aan dat je zelf ook al bevooroordeeld was in deze situatie.

Misschien heb je heel lang buren gehad die het allemaal niets konden schelen, maar bedenk wel dat de buren ook bezig zijn met het voor hun creëren van een prettige woonomgeving

en anders koop je de beste man een hor voor zijn raam, dat is ook een compromis dat je kunt sluiten
pi_102643596
Laat die boom kappen en zet een een andere boom neer in je eigen tuin, houd je en een beter contact met je buur en je doet jezelf ook een enorm plezier, want het scheelt een heleboel gedonder.

Goed, wellicht heb je gelijk, mag die boom niet weg, en zal dat de uitkomst zijn, of niet, maar heb je het toch gedeeltelijk, nou, dat weet je dan, heb je ook weinig gewonnen.
pi_102643701
TS: stuur me even een pm als ie om is, dan kom ik graag het hout ophalen. 2013 wordt vast een heel koude winter, en ik ben nu al bezig met een voorraadje voor over 2 jaar :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 11:32:06 #82
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102643707
quote:

[..]

Ik bedoelde de meerderheid :@

[..]

Mijn buurman is niet het type dat zich daardoor van de wijs laat brengen. Hij heeft iets in z'n kop en dat gebeurt vervolgens. Die boom is niet het eerste akkefietje maar wel het eerste waarin ik hoopte de wet aan mijn kant te hebben. Eigenlijk begon het gezeik met deze mensen al op het moment dat ze de sleutel kregen, elke keer flikken ze weer iets waardoor mijn woonomgeving minder prettig aan voelt. Ik had echt de hoop dat ik nu eens wel aan het langste eind trok, maar helaas.

Tsja, dat jij 'dingetjes' geen reden vindt, wil nog niet zeggen dat het geen reden is :)

Die boom, staat die nu echt exact op de erfgrens, of stiekem toch niet?
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:37:39 #83
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102643904
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:32 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Tsja, dat jij 'dingetjes' geen reden vindt, wil nog niet zeggen dat het geen reden is :)

Die boom, staat die nu echt exact op de erfgrens, of stiekem toch niet?
dat maakt voor het eigendom niet uit. als de stam 10% op jouw grond staat ben je al mede-eigenaar.
(art. 5:20 BW)
Een gedicht over Maanvis
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 11:40:53 #84
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102644000
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:37 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dat maakt voor het eigendom niet uit. als de stam 10% op jouw grond staat ben je al mede-eigenaar.
(art. 5:20 BW)
Dus maakt het uit waar die boom precies staat, alleen al om TS eventueel te sterken in zijn/haar recht.
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:42:21 #85
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_102644032
Laat nou eens een foto zien dan!
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:42:38 #86
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_102644044
Als die boom precies op je erfgrens staat (erg belangrijk!) dan ben je mede-eigenaar. In dat geval heb je geluk en kan je buurman er weinig aan doen (met of zonder vergunning) zolang jij geen toestemming geeft. Doet hij dit wel dan kan je via de rechter een vergoeding afdwingen. Samen met de advocaat en proceskosten kan dit een duur grapje worden voor je buurman, dus dat schrikt vaak al meer dan genoeg af.

Als de boom tegen de erfgrens aanstaat ligt de situatie anders. In dat geval kan je buurman verzoeken om de boel om te hakken als hij er last van heeft. Tenzij je zwart op wit hebt staan dat het prima is dat die boom daar staat.

Wat in Nederland wel blijkt is dat de meeste bomen ruzies om meer gaan dan alleen om een boom. Wederzijdse ergernissen spelen vaak een rol. Als het conflict om de boom beslecht is komt er vanzelf wel weer een andere strijd naar voren. Praat dus de boel uit i.p.v elkaar in de haren te vliegen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:05:09 #87
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102644830
Je kan nog een ding doen, de buurman voor zijn: zaag die boom zelf om!
pi_102644887
ikw acht met smart op die foto, zeker omdat TS ook aangeeft dat het straat geluid tegen houdt, dat moet me dan toch een enorme knoepert van een boom zijn :)
pi_102644996
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:05 schreef RemcoDelft het volgende:
Je kan nog een ding doen, de buurman voor zijn: zaag die boom zelf om!
precies, dat zal hem leren >:)
pi_102645269
Foto's plaatsen doe ik niet ivm privacy.
Er staat een muurtje van ongeveer een meter diep op de erfgrens en voor dat muurtje staat die boom, die staat laten we zeggen voor 45% aan mijn kant en voor 55% aan zijn kant (en dan alleen nog doordat een boom niet perfect rond is). Hij staat in elk geval niet bepaald aan zijn kant van dat muurtje.

Wat me blijft verbazen is dat er een meerderheid is die het raar vindt dat ik boos word dat mijn buurman op gemaakte afspraken terug komt.
Ik bedoel, zijn er werkelijk mensen die zo'n manier van doen níet onbeschoft vinden?
"Heb je er bezwaar tegen als ik onze gezamenlijke boom weghaal?"
"Ja, daar heb ik bezwaar tegen, want ik hou van bomen en ik vind dit een mooie boom."
"O, nou ja, jammer dan voor jou, maar ik haal hem toch weg."

Vraag dan niet of ik er bezwaar tegen heb, en deel gewoon (desnoods schriftelijk) mede dat je van zins bent die boom weg te halen.
Ik vind dit gewoon geen manier van doen van hem.

Even los van de mening of bomen in voortuinen wel of niet mooi/handig/hinderlijk etc. zijn.
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:21:32 #91
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102645328
gaat ze weer met dat emotionele gezeik....
Een gedicht over Maanvis
pi_102645343
Ga eens een leven zoeken.
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:24:32 #93
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_102645431
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:19 schreef Gwywen het volgende:

Wat me blijft verbazen is dat er een meerderheid is die het raar vindt dat ik boos word dat mijn buurman op gemaakte afspraken terug komt.
Ik bedoel, zijn er werkelijk mensen die zo'n manier van doen níet onbeschoft vinden?
"Ja, daar heb ik bezwaar tegen, want ik hou van bomen en ik vind dit een mooie boom."

Zou het onbeschofter vinden als hij op een zaterdagmorgen gewoon begonnen was om die boom om te zagen. Denk ook dat je dan minstens zo boos zou zijn.
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:28:50 #94
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102645542
quote:
Privacy van een boom :?

quote:
't Is hier geen KLB!
pi_102645550
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:21 schreef Maanvis het volgende:
gaat ze weer met dat emotionele gezeik....
O, ik mag er niks bij voelen?
Ik moet het op deze pijler puur zakelijk houden?

Enfin, ik vind dat er een slotje op dit topic mag. Ik ben nauwelijks verder geholpen qua hoe ik in mijn recht sta, of het moet er allemaal nog minder rooskleurig uitzien dan ik vreesde.

Jammer vind ik wel, dat ik de nuance van mijn gevoel beledigd te zijn door mijn buurman, doordat hij mij in de waan laat dat hij een belofte maakt en die vervolgens zonder wroeging verbreekt, niet aan jullie kan communiceren.
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 12:29:12 #96
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102645556
quote:
Er staat een muurtje van ongeveer een meter diep op de erfgrens en voor dat muurtje staat die boom, die staat laten we zeggen voor 45% aan mijn kant en voor 55% aan zijn kant (en dan alleen nog doordat een boom niet perfect rond is). Hij staat in elk geval niet bepaald aan zijn kant van dat muurtje.

Vraag dan niet of ik er bezwaar tegen heb, en deel gewoon (desnoods schriftelijk) mede dat je van zins bent die boom weg te halen.
Ik vind dit gewoon geen manier van doen van hem.

Even los van de mening of bomen in voortuinen wel of niet mooi/handig/hinderlijk etc. zijn.
Even los van de emotionele kant... waarom ben jij van mening dat er een afspraak gemaakt is? Zoals ik het leest, is er helemaal niets afgesproken...
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:29:39 #97
26597 peasant
Vanneuh...Oh ja
pi_102645563
Ik snap ts wel.
Althans over die meerderheid. Ik moet zeggen dat ik het ook onbeschoft vind van je buurman als hij daadwerkelijk die boom omzaagt na overleg en een duidelijk nee van jou. Lijkt mij dat er dan een andere oplossing gezocht moet worden. En de oplossing die mij dan het handigst lijkt is kijken wat er volgens de weg mag.
Dus wie heeft gelijk. Heeft hij gelijk en mag hij kappen, dan heb jij geen poot op om te staan en kan je een nieuwe boom planten. Heb jij gelijk, dan heb jij gelijk.
In beide gevallen lijkt het mij dan nog steeds verstandig om te kijken of het verplaatsen/andere boom te planten een oplossing is die voor beide een goed alternatief is. Liever hou je je buren te vriend, lijkt mij
Alles is toxisch, het hangt af van de dosis.
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:30:40 #98
65960 sanger
pi_102645596
quote:
En waar precies is hier dan sprake van een afspraak?
pi_102645614
staat er nou een muurtje op de erfgrens? Daarachter de boom? Dan staat de boom toch op het terrein van de buurman
pi_102645619
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:28 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Enfin, ik vind dat er een slotje op dit topic mag. Ik ben nauwelijks verder geholpen qua hoe ik in mijn recht sta, of het moet er allemaal nog minder rooskleurig uitzien dan ik vreesde.

Jammer vind ik wel, dat ik de nuance van mijn gevoel beledigd te zijn door mijn buurman, doordat hij mij in de waan laat dat hij een belofte maakt en die vervolgens zonder wroeging verbreekt, niet aan jullie kan communiceren.
Jij kunt dus gewoon écht niet communiceren, pop; het was geen belofte die de buurman deed, maar een mededeling.
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:34:41 #101
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_102645690
Ik stel me wel eens stiekem voor dat als hij onze gezamenlijke boom echt gaat kappen, om net buiten zijn bereik en 2m van de erfgrens een enorm schaduwrijke boom te gaan planten waar enorm veel spul en takken vanaf valt en blaadjes en kleverige zooi en zaadjes en pluisjes en ondergrondse wortels enz. waar hij geen bezwaar tegen kan maken omdat hij op mijn grond staat.

En als ik hier een - weliswaar teleurgestelde - buurman voor de deur heb staan die zegt: Nou ja, jammer, maar dan moet hij maar blijven staan, dan is het toch niet gek dat ik denk dat hij bedoelt dat die boom blijft staan? En dan is het toch een belofte, een afspraak, een compromis?
Zeker toen hij die takken eraf ging zagen aan zijn kant, ik was echt in de veronderstelling dat hij op die manier met het compromis aan de gang ging. Ik bedoel, waarom zou je er takken af gaan zagen als je toch van plan bent hem een week later te rooien?
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:35:11 #102
65960 sanger
pi_102645709
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:31 schreef duivelin1 het volgende:
staat er nou een muurtje op de erfgrens? Daarachter de boom? Dan staat de boom toch op het terrein van de buurman
Nee, voor het muurtje. De muur is niet over de volledige diepte van de voortuin zoals ik het lees.
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:36:05 #103
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_102645730
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:28 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Er is meerdere keren geopperd dat de buurman wellicht geen recht heeft om die boom te kappen zonder jouw goedkeuring vanwege de ligging van de boom t.o.v. de erfgrens, lees je daar nou echt overheen? En als je dan weigert om foto's te plaatsen om privacy-redenen, neem dan eerst die tips ter harte en onderneem zelf eens actie door het na te vragen bij je gemeente.

Daar kom je in elk geval verder mee dan hier te lopen klagen dat je je verkeerd begrepen voelt. Je maakt er echt een vrouwenprobleem van, met al die emoties. Als je in je recht staat dan heb je in elk geval je boom, maar waarschijnlijk ook een ontevreden buurman. Probleem opgelost?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:36:23 #104
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102645739
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:34 schreef Gwywen het volgende:
Ik stel me wel eens stiekem voor dat als hij onze gezamenlijke boom echt gaat kappen, om net buiten zijn bereik en 2m van de erfgrens een enorm schaduwrijke boom te gaan planten waar enorm veel spul en takken vanaf valt en blaadjes en kleverige zooi en zaadjes en pluisjes en ondergrondse wortels enz. waar hij geen bezwaar tegen kan maken omdat hij op mijn grond staat.
dat kan ie wel als hij daar hinder van ondervindt.
Een gedicht over Maanvis
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 12:38:34 #105
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102645789
je kunt natuurlijk altijd navraag doen bij Juridisch Loket of je rechtsbijstandverzekering over je recht in dit geschil. En anders bel je de Rijdende Rechter, heeft die ook eens de andere kant van het verhaal :)
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:38:47 #106
65960 sanger
pi_102645795
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:34 schreef Gwywen het volgende:
Dat kan hij wel degelijk. Het is jouw eigendom dat dan over zijn grond hangt. Hij kan je dan 'dwingen' voor schoonmaak te zorgen of er voor te zorgen dat het niet meer over zijn erf hangt. Of hij kan zelfstandig gaan snoeien. Er is ooit een uitspraak geweest over een appelboom waarvan de appelen op het erf van de buurman van de buurman waren ipv de eigenaar van de boom.

quote:
En als ik hier een - weliswaar teleurgestelde - buurman voor de deur heb staan die zegt: Nou ja, jammer, maar dan moet hij maar blijven staan, dan is het toch niet gek dat ik denk dat hij bedoelt dat die boom blijft staan? En dan is het toch een belofte, een afspraak, een compromis?
Zeker toen hij die takken eraf ging zagen aan zijn kant, ik was echt in de veronderstelling dat hij op die manier met het compromis aan de gang ging. Ik bedoel, waarom zou je er takken af gaan zagen als je toch van plan bent hem een week later te rooien?
Dat is nog geen afspraak/toezegging/belofte. Alleen een opmerking op basis van dan bekende feiten. Hij heeft verdere mogelijkheden bekeken en gaat daarmee aan de slag.
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:40:52 #107
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102645844
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:38 schreef Sjeen het volgende:
je kunt natuurlijk altijd navraag doen bij Juridisch Loket of je rechtsbijstandverzekering over je recht in dit geschil. En anders bel je de Rijdende Rechter, heeft die ook eens de andere kant van het verhaal :)
Als ik de reacties van TS zo lees dan is ze niet echt geïnteresseerd in hoe het wettelijk zit, ze wil alleen maar morele goedkeuring van ons voor haar weigering.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:42:28 #108
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_102645884
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:36 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Er is meerdere keren geopperd dat de buurman wellicht geen recht heeft om die boom te kappen zonder jouw goedkeuring vanwege de ligging van de boom t.o.v. de erfgrens, lees je daar nou echt overheen? En als je dan weigert om foto's te plaatsen om privacy-redenen, neem dan eerst die tips ter harte en onderneem zelf eens actie door het na te vragen bij je gemeente.
Kennelijk heb ik ergens een berichtje gemist want hier heb ik echt overheen gelezen.

Bij de gemeente heb ik al geïnformeerd en hij mag die boom in principe zonder melding of vergunning weghalen omdat hij niet aan de eisen voldoet voor een kapvergunning (te jong, te dun).

Mijn vraag was dan ook: kun je (en zo ja, hoe) bezwaar maken tegen het kappen van een boom waarvoor geen kapvergunning benodigd is.

Ik denk namelijk niet dat de gemeente hier tussen wil zitten en dat het puur iets is tussen buren onderling.

En mijn buurman heeft dus al te verstaan gegeven dat die boom sowieso weggaat, ongeacht wat ik ervan vind. Moet ik hem dan in een aangetekende brief melden dat ik die boom wil behouden?

Hem kennende lacht hij zich kapot als hij zo'n brief in de bus krijgt, en doet hij vervolgens gewoon wat hij wil. Hij heeft toch al op verschillende manieren laten blijken dat mijn mening hem koud laat?

En wat kan ik dan met een aangetekende brief aanvangen, heeft zoiets een rechtsgeldige waarde of zo?

Ik heb geen rechtbijstandverzekering dus ik vraag me af in hoeverre het lonend is om hem een proces aan te doen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:43:41 #109
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102645917
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:42 schreef Gwywen het volgende:
Mijn vraag was dan ook: kun je (en zo ja, hoe) bezwaar maken tegen het kappen van een boom waarvoor geen kapvergunning benodigd is.
ik heb meerdere malen antwoord gegeven maar je gaat alleen in op die mensen die jouw actie niet goedkeuren. doe dan ook niet alsof je daarin geïnteresseerd bent :).
Een gedicht over Maanvis
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:45:34 #110
65960 sanger
pi_102645960
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:42 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Kennelijk heb ik ergens een berichtje gemist want hier heb ik echt overheen gelezen.

Bij de gemeente heb ik al geïnformeerd en hij mag die boom in principe zonder melding of vergunning weghalen omdat hij niet aan de eisen voldoet voor een kapvergunning (te jong, te dun).

Ik denk namelijk niet dat de gemeente hier tussen wil zitten en dat het puur iets is tussen buren onderling.
En mijn buurman heeft dus al te verstaan gegeven dat die boom sowieso weggaat, ongeacht wat ik ervan vind. Moet ik hem dan in een aangetekende brief melden dat ik die boom wil behouden?

Ik heb geen rechtbijstandverzekering dus ik vraag me af in hoeverre het lonend is om hem een proces aan te doen.
Zoals al enkele malen gezegd is; je bent samen met buurman eigenaar. Dus hij heeft jouw toestemming nodig.

Dus als je echt problemen met je buurman wilt vanwege zo een boom kun je twee dingen doen:
• Stuur hem een brief dat het hier om een gezamelijk eigendom gaat en hij hierin niet zelfstandig beslissingen kan nemen. Doet hij dit wel dan zul je schadevergoeding eisen in een geding, waarbij alle kosten voor zijn rekening komen.
• Doet een voostel tot een compromis. Hij kapt de book, en plant een nieuwe in jullie tuin. Of verplaatst de oude boom in jullie tuin etc.
pi_102646089
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:45 schreef sanger het volgende:

[..]

Zoals al enkele malen gezegd is; je bent samen met buurman eigenaar. Dus hij heeft jouw toestemming nodig.

Dus als je echt problemen met je buurman wilt vanwege zo een boom kun je twee dingen doen:
• Stuur hem een brief dat het hier om een gezamelijk eigendom gaat en hij hierin niet zelfstandig beslissingen kan nemen. Doet hij dit wel dan zul je schadevergoeding eisen in een geding, waarbij alle kosten voor zijn rekening komen.
• Doet een voostel tot een compromis. Hij kapt de book, en plant een nieuwe in jullie tuin. Of verplaatst de oude boom in jullie tuin etc.
^ Dit, niet overheen lezen nu he.
pi_102646135
quote:

[..]

Nog een keer extra quoten.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_102646257
quote:

[..]

Én nog een keer extra quoten.
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:13:05 #114
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102646625
quote:

[..]

Dit meen je toch niet serieus? :o

:P
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:14:22 #115
65960 sanger
pi_102646659
quote:
12s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:13 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dit meen je toch niet serieus? :o

:P
De spelfout bedoel je :')
pi_102646680
Welk merk boom is het?
pi_102646724
Dat er vogels in broeden is al een goed argument. Verder heb je nee als antwoord op zijn vraag gegeven. Dan had hij het niet moeten vragen of op een andere manier. In sommige gevallen is toch doorgaan na nee als antwoord te hebben gekregen het zelfde als verkrachting.

Gat in de tuin kan worden opgevuld. Herrie van de straat zal echt niet worden tegengehouden door 1 boom die op de scheiding staat. Straatlantaarn welke in je slaapkamer schijnt kun je doorgeven bij de gemeente, hun probleem.

Maar hij is na jou hier komen wonen? Pas een paar maanden? Dan had hij zich dit eerder kunnen bedenken. Je kunt zelf ook nog altijd aankomen dat je dit huis juist ooit gekocht hebt vanwege de mooie boom.
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:17:51 #118
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102646748
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:14 schreef sanger het volgende:

[..]

De spelfout bedoel je :')
Die had ik nog niet eens gezien. 8)7
pi_102646781
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:17 schreef Hydrogeny het volgende:
Verder heb je nee als antwoord op zijn vraag gegeven. In sommige gevallen is toch doorgaan na nee als antwoord te hebben gekregen het zelfde als verkrachting.
:')
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:20:16 #120
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_102646820
Ik heb even wat linkjes van jullie gevolgd, maar eerlijk gezegd kan ik op de site met artikelen uit het wetboek niet helemaal opmaken dat ik half eigenaar ben van de boom.
Juridische taal is enigszins abracadabra voor mij en ik zie bijv nergens letterlijk staan dat als de boom voor 10% of 10 cm op mijn stuk staat, ik mede-eigenaar ben. Ik heb net even opgemeten, hij staat voor zo'n 20 cm in mijn tuin (basis van stam).

Ik zou best willen dat er een of ander wetsartikel is waarnaar ik kan verwijzen en hem dan een aangetekende brief versturen of zo, maar of zoiets rechtsgeldig is weet ik niet, volgens mij weet hij dan alleen officieel dat ik het er niet mee eens ben, maar verder hangen er geen consequenties aan.

@Hydrogeny: ik woon er tien jaar, hij vijf maanden. Die boom draagt - voor mij althans - in grote mate bij aan het aanzicht van mijn huis en voortuin. Ik vind het echt een schitterende boom, het is een soort ceder. O+
pi_102646832
quote:

Maar hij is na jou hier komen wonen? Pas een paar maanden? Dan had hij zich dit eerder kunnen bedenken. Je kunt zelf ook nog altijd aankomen dat je dit huis juist ooit gekocht hebt vanwege de mooie boom.
:')
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:22:40 #122
65960 sanger
pi_102646895
quote:
Je kunt zelf ook nog altijd aankomen dat je dit huis juist ooit gekocht hebt vanwege de mooie boom.
Dan was het vast goedkoper geweest alleen de boom te kopen :P
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:22:54 #123
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102646899
Bij deze alvast het verzoek aan Sjeen om het topic te labelen als een reeks. Want met 300 posts gaan we dit probleem niet oplossen. :)
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:24:03 #124
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102646925
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:22 schreef sanger het volgende:

[..]

Dan was het vast goedkoper geweest alleen de boom te kopen :P
Moet de andere eigenaar hem ook willen verkopen. ;)
pi_102646959
Als je ceders snoeit groeien ze niet meer aan, toch? Dus als hij die boom aan één kant gaat snoeien wordt het er niet mooier op. Maar ja als dat ding de halve tuin in beslag neemt kan ik de buurman ook wel een beetje begrijpen dat hij er niet blij mee is. Moeilijk te beoordelen van een afstandje wat redelijk is, en wat niet.
pi_102646962
Je moet er samen over beslissen zegt de jurisprudentie/rijdende rechter, en als dat niet lukt handhaaft men de status-quo, en heb jij als tegenstemmer als nog je zin. Je kan je alleen wel afvragen wat dat gaat doen met je verhouding met de buren, en afgeleid daarvan jouw woongenot.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:26:43 #127
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102646999
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:20 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb even wat linkjes van jullie gevolgd, maar eerlijk gezegd kan ik op de site met artikelen uit het wetboek niet helemaal opmaken dat ik half eigenaar ben van de boom.
Juridische taal is enigszins abracadabra voor mij en ik zie bijv nergens letterlijk staan dat als de boom voor 10% of 10 cm op mijn stuk staat, ik mede-eigenaar ben. Ik heb net even opgemeten, hij staat voor zo'n 20 cm in mijn tuin (basis van stam).

Ik zou best willen dat er een of ander wetsartikel is waarnaar ik kan verwijzen en hem dan een aangetekende brief versturen of zo, maar of zoiets rechtsgeldig is weet ik niet, volgens mij weet hij dan alleen officieel dat ik het er niet mee eens ben, maar verder hangen er geen consequenties aan.

@Hydrogeny: ik woon er tien jaar, hij vijf maanden. Die boom draagt - voor mij althans - in grote mate bij aan het aanzicht van mijn huis en voortuin. Ik vind het echt een schitterende boom, het is een soort ceder. O+
in artikel 5:20 lid F van het burgelijk wetboek staat dat je eigenaar bent. als je naar zoeken.rechtspraak.nl gaat en dan zoekt op 'boom erfscheiding' dan krijg je meteen een uitspraak die dit issue behandelt.
ik zou het niet gelijk met een aangetekende brief doen, gewoon effe langs lopen en zeggen dat je het effe uit hebt gezocht en dat je mede eigenaar bent van die boom, dus dat hij hem niet kan kappen zonder jouw toestemming.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:28:02 #128
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_102647042
Stel voor dat jij hem weghaalt omdat je moeder hem wel wil hebben in haar tuin.

Vervolgens plant je hem een meter van de grens in je eigen voortuin })
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:28:37 #129
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_102647054
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:20 schreef Gwywen het volgende:

http://www.soest.nl/pdf/Digitaal%20loket/Bomenburen.pdf

Een foldertje van een random gemeente waar in ''gewone mensen'' taal staat beschreven wat de situatie is. (kijk onder het kopje "Bomen, Heesters en Heggen op de erfgrens"). Ik denk dat het de situatie wat duidelijker maakt, ook voor jouw buurman.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_102647262
Het was ooit zo schitterend in Tilburg, daar stond een 300 tot 500 jaar oude Lindeboom op de Heuvel (binnenstad); er kwam toen een herinrichting, die boom moest weg.

Op de dag van de kapping waren er mensen in die boom gaan zitten, jankende mensen op de voorpagina van het Brabants Dagblad. :D _O-

Procedures en alles erbij. Die boom heeft inmiddels al een aantal nazaten _O- , er zijn onderzoeken geweest (het laatste is dat ze een stek verkeerd geplant hadden, dat moest in de grond en niet in een bak)...

Kortom: dat loopt al jaaaaaaaaaaaaaaaaren, en dat ding moet (vast) al honderdduizenden euro's gekost hebben, als het niet meer is.
pi_102647901
http://bd.nl/nieuws/tilbu(...)k-op-heuvel-1.114645

"TILBURG - Er komt een 'gewone' linde terug in de gerestaureerde bak op de Heuvel in Tilburg. Daarover is het Lindeboomcomité het woensdagavond eens geworden."

Het Lindeboomcomité. _O-
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:49:26 #132
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_102649542
Ik heb inmiddels via via ook nog wat juridisch advies ingewonnen en hoewel de kern van de boom nog net op zijn stuk staat, is de stam intussen zo dik dat hij deels op mijn grond staat en dat maakt mij mede-eigenaar.
In zoverre mag hij dus niet in zijn eentje beslissen dat die boom weggaat.

Of hij zich daar wat van zal aantrekken, is natuurlijk een tweede. Ik zal tenminste zo fatsoenlijk zijn hem dat te melden.
Anderzijds ben ik bang dat als ik hier mijn poot stijf houd, hij de andere pesterijtjes en overlastgevende handelingen uit zal buiten om mij dwars te zitten.
Zoals ik eerder al vermeldde speelt er nog meer met deze buren, we hebben erg veel overlast van hen sinds ze hier wonen.
Daarom kwam zijn "last" van die boom bij mij ook een beetje over als niet in verhouding staand met de last die wij van hen hebben.
Maar goed, dat laatste is van geen enkele invloed geweest op mijn beslissing die boom te willen behouden, dat staat daar totaal los van.

quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:25 schreef fruityloop het volgende:
Je moet er samen over beslissen zegt de jurisprudentie/rijdende rechter, en als dat niet lukt handhaaft men de status-quo, en heb jij als tegenstemmer als nog je zin. Je kan je alleen wel afvragen wat dat gaat doen met je verhouding met de buren, en afgeleid daarvan jouw woongenot.
Ons woongenot is sinds zij er eerder dit jaar zijn komen wonen al dermate verminderd dat een verslechterde relatie met hen niet veel zal veranderen aan hoe het nu is.

Ik vraag me wel eens af of hij dit huis destijds heeft gekocht met de gedachte van "als ik hier eenmaal woon haal ik om te beginnen die boom weg". Niet wetende dat die boom ook van de buren is.

Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen zin in juridische procedures en zo, dat gaat me veel te ver allemaal, ik wil gewoon uitzoeken of ik het recht aan mijn kant heb en of ik via die weg de kap kan voorkomen. :)
pi_102649721
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:49 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb inmiddels via via ook nog wat juridisch advies ingewonnen en hoewel de kern van de boom nog net op zijn stuk staat, is de stam intussen zo dik dat hij deels op mijn grond staat en dat maakt mij mede-eigenaar.
In zoverre mag hij dus niet in zijn eentje beslissen dat die boom weggaat.

Of hij zich daar wat van zal aantrekken, is natuurlijk een tweede. Ik zal tenminste zo fatsoenlijk zijn hem dat te melden.
Anderzijds ben ik bang dat als ik hier mijn poot stijf houd, hij de andere pesterijtjes en overlastgevende handelingen uit zal buiten om mij dwars te zitten.
Zoals ik eerder al vermeldde speelt er nog meer met deze buren, we hebben erg veel overlast van hen sinds ze hier wonen.
Daarom kwam zijn "last" van die boom bij mij ook een beetje over als niet in verhouding staand met de last die wij van hen hebben.
Maar goed, dat laatste is van geen enkele invloed geweest op mijn beslissing die boom te willen behouden, dat staat daar totaal los van.

[..]

Ons woongenot is sinds zij er eerder dit jaar zijn komen wonen al dermate verminderd dat een verslechterde relatie met hen niet veel zal veranderen aan hoe het nu is.

Ik vraag me wel eens af of hij dit huis destijds heeft gekocht met de gedachte van "als ik hier eenmaal woon haal ik om te beginnen die boom weg". Niet wetende dat die boom ook van de buren is.

Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen zin in juridische procedures en zo, dat gaat me veel te ver allemaal, ik wil gewoon uitzoeken of ik het recht aan mijn kant heb en of ik via die weg de kap kan voorkomen. :)
Dat kan je dus :) Als hij zich hier niets van aantrekt, kan je hem nog een veel groter probleem bezorgen, echter denk ik wel dat je schriftelijk kenbaar moet maken dat je betreffende boom niet gekapt wilt zien, en uiteraard hiervan een kopie bewaren.
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:07:13 #134
335452 cricket
cricket from space
pi_102650104
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:49 schreef Gwywen het volgende:
Stel je hebt het recht aan je kant, hoe wil je het dan voorkomen als je geen zin hebt in juridische procedures? Die zul je dan toch moeten doorlopen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:16:48 #135
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_102650403
vraag de buurman of hij het goed vindt dat je een schutting van 2 meter plaatst.
Als hij nee zegt gelijk doen, zegt hij ja dan denk je er nog even over.

oog om oog, boom om schutting
Dalai Lama
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:19:42 #136
65960 sanger
pi_102650504
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:16 schreef Nightwulf het volgende:
vraag de buurman of hij het goed vindt dat je een schutting van 2 meter plaatst.
Als hij nee zegt gelijk doen, zegt hij ja dan denk je er nog even over.

oog om oog, boom om schutting
Dat mag vergunningstechnisch niet zonder meer.
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:20:12 #137
130803 Gripper
Get a grip
pi_102650517
Zeg TS, ik lees ineens toevallig een posting van jou in een ander topic...

quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:20 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, wij hadden hier laatst ook zo'n dwaas op bezoek. Alles wat mijn huis onderscheidde van de (identieke) huizen in de straat die hier ook te koop staan, moest uit beeld, vond hij.
Ik vroeg me in stilte af hoe ik mijn huis op die manier interessanter dan de andere huizen kan maken voor potentiële kopers, en besloot dat ik maar beter een andere makelaar kan proberen. :)
A. Ald je toch je huis te koop wilt zetten, waarom je dan nog druk maken over die boom die je zo mooi vindt?
B. Als er iets is wat een huis beter verkoopbaar maakt, dan is het wel het niet aanwezig zijn van een boom midden in de tuin die met zn wortels funderingen kapot maakt, overal blad rondstrooit, en je hemelwaterafvoeren verstopt.
Mijn foto's op Flickr!
  Moderator maandag 3 oktober 2011 @ 15:22:07 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102650577
Als de boom beeldbepalend is en de buurman dus een kapvergunning nodig heeft dan kun je bezwaar maken. Is dat niet nodig dan moet je er een rechter en het kadaster bij halen want er mag helemaal geen boom op de scheiding staan (moet volgensmij een halve meter of meer uit de erfscheiding staan) en dan is het dus niet duidelijk van wie de boom is, en heb je wel een zaak.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:37:34 #139
65960 sanger
pi_102651086
quote:
2s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Als de boom beeldbepalend is en de buurman dus een kapvergunning nodig heeft dan kun je bezwaar maken. Is dat niet nodig dan moet je er een rechter en het kadaster bij halen want er mag helemaal geen boom op de scheiding staan (moet volgensmij een halve meter of meer uit de erfscheiding staan) en dan is het dus niet duidelijk van wie de boom is, en heb je wel een zaak.
Tussen niet mogen en zo zijn zit dus een verschil ;) Die boom staat er namelijk :P

En als hij op beide percelen staat dan is het dus een gedeeld eigendom.
pi_102651433

Hij gaat je helpen.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_102652146
Misschien wil zij wel ff vragen wat de boom er zelf van vindt:

Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 16:15:17 #142
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102652192
Doe eens niet...
pi_102652709
quote:
18s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:15 schreef Sjeen het volgende:
Doe eens niet...
Sorry, maar als TS nu gewoon es een foto plaatst van de boom, ipv de privacy van de boom te beschermen, dan kan iedereen beter oordelen. Daarnaast heb ik ook haar post in het andere topic gelezen, dus als ze wil verhuizen, waar maakt ze zich nog druk om
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:32:40 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102652774
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:30 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Sorry, maar als TS nu gewoon es een foto plaatst van de boom, ipv de privacy van de boom te beschermen, dan kan iedereen beter oordelen. Daarnaast heb ik ook haar post in het andere topic gelezen, dus als ze wil verhuizen, waar maakt ze zich nog druk om
Het andere topic?
The love you take is equal to the love you make.
pi_102652866
quote:
5s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het andere topic?
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:20 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, wij hadden hier laatst ook zo'n dwaas op bezoek. Alles wat mijn huis onderscheidde van de (identieke) huizen in de straat die hier ook te koop staan, moest uit beeld, vond hij.
Ik vroeg me in stilte af hoe ik mijn huis op die manier interessanter dan de andere huizen kan maken voor potentiële kopers, en besloot dat ik maar beter een andere makelaar kan proberen. :)
uit het funda topic in K&W, volgens mij nodig je alleen een makelaar uit als je je huis wilt verkopen, of als je het opnieuw wilt laten taxeren als je buren hufterige tokkies zijn zonder planten oid...
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:35:32 #146
130803 Gripper
Get a grip
pi_102652895
quote:
5s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het andere topic?
Klik de link maar eens aan die ik quootte. het opmerkelijke foto's van funda topic.
Mijn foto's op Flickr!
pi_102653525
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waar blijft je bron?
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:56:40 #148
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102653753
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:50 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Waar blijft je bron?
Artikel 5:20 lid F van het burgelijk wetboek, dacht dat ik dat al gezegd had :).
Een gedicht over Maanvis
pi_102659643
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Artikel 5:20 lid F van het burgelijk wetboek, dacht dat ik dat al gezegd had :).
Kopietje:
quote:
Boek 5. Zakelijke rechten
Titel 3. Eigendom van onroerende zaken
Artikel 20
1.
De eigendom van de grond omvat, voor zover de wet niet anders bepaalt:
a. de bovengrond;
b. de daaronder zich bevindende aardlagen;
c. het grondwater dat door een bron, put of pomp aan de oppervlakte is gekomen;
d. het water dat zich op de grond bevindt en niet in open gemeenschap met water op eens anders erf staat;
e. gebouwen en werken die duurzaam met de grond zijn verenigd, hetzij rechtstreeks, hetzij door vereniging met andere gebouwen en werken, voor zover ze geen bestanddeel zijn van eens anders onroerende zaak;
f. met de grond verenigde beplantingen.
Daar staat hooguit dat je als mede-eigenaar aangemerkt kan worden, niet dat je meer of minder rechten zou hebben.
pi_102677986
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 19:36 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Kopietje:

[..]

Daar staat hooguit dat je als mede-eigenaar aangemerkt kan worden, niet dat je meer of minder rechten zou hebben.
Dus beide hebben net zoveel te zeggen, en als dan 1 iemand nee zegt, zal er een compromis moeten komen.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:18:23 #151
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102678077
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 19:36 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Kopietje:

[..]

Dat wetsartikel stelt het eigendom vast, dus lijkt me logisch dat de boom niet gekapt mag worden zonder TS' toestemming, maar daar zal wel weer een andere wet voor zijn, die het schade toebrengen aan eigendommen illegaal maakt ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_102678439
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat wetsartikel stelt het eigendom vast, dus lijkt me logisch dat de boom niet gekapt mag worden zonder TS' toestemming, maar daar zal wel weer een andere wet voor zijn, die het schade toebrengen aan eigendommen illegaal maakt ;).
Klopt, maar dat geeft niet meer of minder rechten zoals jij stelde.

Maar ik zou het simpel aanpakken als buurman en gewoon alles boven zijn grond snoeien. Dikke kans dat de boom omlazert, ben je er alsnog vanaf.

Ik vind TS een beetje een zeikerd namelijk.
pi_102679005
Je zal de buurman duidelijk moeten maken dat jij er werk van maakt als hij de boom kapt. Ik vind dit geen gezeik overigens. De buurman krijgt gewoon zijn zin niet, dat moet hij accepteren. Ipv te gaan drammen.

Waarom moet Ts met alternatieve voorstellen komen? De buurman mag dat doen. Hij wil de situatie veranderen. De boom weg is teveel, misschien kan ts instemmen met een minder vergaand voorstel.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 16:38:40 #154
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102692974
TS is zeker geen zeikerd in de zin dat er mensen zijn die een boom willen houden net als er mensen zijn die een boom willen vellen.

In mijn eenvoudige oogjes is dit gewoon een erg simopel verhaal. Even de emo eruit laten komen we tot het volgende.

buurman wil vellen en "vraagt "dit voor de vrede aan TS.
TS zegt nee, ook na meerdere verzoeken. Nee is nee.

ok, gaan we verder.

Uit onderzoek blijkt, uitgaande van de mondelinge beschrijving door TS, dat TS als mede eigenaar kan worden aangeduid.
Nu word het heel eenvoudig.

TS schrijft een VRIENDELIJK briefje aan buurman. Hierin geeft hij aan dat hij het allemaal betreut maar dat de boom bijdraagt aan zijn woongenot. TS geeft aan dat conform artikel zus en zo hij mede eigenaar is.
Ts geeft aan dat met dat uitgangspunt hij buurman geen toestemming geeft om de boom te verwijderen..
TS geeft aan dat hij dit briefje aangetekend heeft verzonden om zijn rechten te borgen.
Ts geeft ook aan dat hij er vanuit gaat dat tenzij rechtens anders aangetoond, buurman dit respecteerd en de boom in goede doene zal laten.
TS maakt wel in nette bewoordingen duidelijk dat hij bij niet respecteren zeker juridische stappen zal ondernemen.

Ts sluit af met de mededeling dat hij ondanks dit verschil van mening toch hoopt op een prettige, cq normale buren relatie en nodigt direct buur,man uit eens een borrel te komen drinken als het zo uitkomt.

ts drukt op print, doet postzegel op envelop en gaat naar postkantoor om aan te laten tekenen met ontvangst bevestiging.

Kees Kloost.

NB, ikkuh is wel jaloers op TS. Ik woon boven buurman, nu buurvrouw overigens :) en buurvrouw heeft een erg mooie boom in de tuin staan. In de zomer geeft die wat schaduw en privacy op mijn terras. Zou die boom weggaan dan zit ik open en bloot .... maar ja, ik heb gene poot om op te staan als buuf boom gaat weghalen...(denk ik)

toch es uitzoeken wanneer kapvergunning vereist is. :7 :') :Y
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 16:47:26 #155
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_102693513
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:14 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Dus beide hebben net zoveel te zeggen, en als dan 1 iemand nee zegt, zal er een compromis moeten komen.
Volgens wat ik inmiddels weet (ben al de hele dag aan het bellen en uitzoeken) mag de buurman zonder mijn toestemming niks aan de huidige situatie veranderen.
Volgens mij betekent dat dat er ook geen compromis hoeft te komen.

Dat idee van een aangetekende brief met die tekst zoals in de post hierboven houd ik in gedachten, ik weet niet in hoeverre dat noodzakelijk is als verder onomstotelijk vaststaat dat ik mede-eigenaar ben van deze boom.
pi_102693607
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:47 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Volgens wat ik inmiddels weet (ben al de hele dag aan het bellen en uitzoeken) mag de buurman zonder mijn toestemming niks aan de huidige situatie veranderen.

Dat idee van een aangetekende brief met die tekst zoals in de post hierboven houd ik in gedachten, ik weet niet in hoeverre dat noodzakelijk is als verder onomstotelijk vaststaat dat ik mede-eigenaar ben van deze boom.
@TS Mooi dat je je recht hebt hoor, maar verwacht dan van je buurman in de toekomst ook geen medewerking he, over wat dan ook
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 16:50:25 #157
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102693679
Je moet het zelf weten, maar..... realiseer je dat je dus op een dag thuis kunt komen en die boom weg is. Dan kun je roepen wat je wilt maar moet JIJ actie ondernemen en is het jou probleem.

Door die buurman een aangetekende brief te sturen maak je het ZIJN probleem EN blijft die boom staan.

Als hij deze daarna toch nog weg haalt sta jij ook een enorm stuk sterker...

@ rantheman,

TS kan altijd even aanbellen met de mededeling; "zo , nu eerst een Bavaria! alsjeblieft buurman :) "

Overigens, TS neemt nie het recht met dat schrijven, hij zorgt ervoor dat hij het recht HOUD. als buurman die boom toch wegvaagt op een stille dag, dan is er niks meer....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_102694237
quote:

[..]

Goed, als jij niet wilt mee werken aan een compromis, lijkt mij geen probleem. Als ik buurman van je was, had ik het dan ook wel geweten. Had je toch een fkin probleem gehad. M.a.w het is jouw 'buren' relatie met deze man, en je moet het zelf weten hoe je je opstelt.
N.a.v. een post die je eerder hebt geplaatst, waarin ik afleid dat je wilt verhuizen, snap ik eigenlijk niet wat je hier aan het 'zeiken' bent. Maargoed, je hebt van die mensen.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 17:06:25 #159
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102694524
TS moet gewoon een besluit nemen welke actie hij gaat ondernemen en daarmee klaar. Heetf met burenrelatie verder niks te maken.

Je moet je gevechten met zorg kiezen, maar het kan niet zo zijn dat je "om de relatie" maar de boel de boel laat.
pi_102694555
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:50 schreef klusfoobje het volgende:

@ rantheman,

TS kan altijd even aanbellen met de mededeling; "zo , nu eerst een Bavaria! alsjeblieft buurman :) "
Ts noemde de buurman eerder een "hufter" en heeft overduidelijk al geen goede relatie, dus dat biertje zou hooguit lauw zijn
pi_102694707
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:06 schreef klusfoobje het volgende:
TS moet gewoon een besluit nemen welke actie hij gaat ondernemen en daarmee klaar. Heetf met burenrelatie verder niks te maken.

Je moet je gevechten met zorg kiezen, maar het kan niet zo zijn dat je "om de relatie" maar de boel de boel laat.
Ook jij moet dat zelf weten. Zijn jou buren, niet de mijne. Zo ook bij haar.
Ben iig blij dat ik jou buurman niet ben.
Ik denk dat jij ook erg blij kunt zijn hierom, anders had je dit er niet neergezet. :W

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2011 17:11:17 ]
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 17:16:23 #162
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102694995
@pnxsinned

ik begrijp je niet helemaal. het gaat om de boom en de relatie met ts en zijn/haar buren.

TS wil weten wat de rechten zijn en wat er gedaan kan worden. Daar is ruimschoots antwoord op gekomen. Wat TS er verder mee gaat doen is niet ons probleem.
pi_102695091
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:16 schreef klusfoobje het volgende:
@pnxsinned

ik begrijp je niet helemaal. het gaat om de boom en de relatie met ts en zijn/haar buren.

TS wil weten wat de rechten zijn en wat er gedaan kan worden. Daar is ruimschoots antwoord op gekomen. Wat TS er verder mee gaat doen is niet ons probleem.
:W
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 17:18:55 #164
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102695130
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:18 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

:W
Die auto zit je nog steeds dwars he _O-
pi_102695255
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:18 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Die auto zit je nog steeds dwars he _O-
Je bent retarded?
Eerst zeg je "Heetf met burenrelatie verder niks te maken."
Vervolgens zeg je: "Ik begrijp je niet helemaal. het gaat om de boom en de relatie met ts en zijn/haar buren."
M.a.w. je spreekt jezelf tegen. :')
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 17:27:12 #166
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102695602
Nee, sorry.
maar wat de rest van je opmerking betreft, ik probeer je duidelijk te maken dat het om de relatie van TS en zijn/haar buren gaat. niet die van jou of van mij.

Overigens voor iemand die zegt dat hij/zij zijn buren niet hoeft te kennen... wat maak jij je dan druk om die buren relatie van TS...
pi_102695778
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:27 schreef klusfoobje het volgende:
Nee, sorry.
maar wat de rest van je opmerking betreft, ik probeer je duidelijk te maken dat het om de relatie van TS en zijn/haar buren gaat. niet die van jou of van mij.

Overigens voor iemand die zegt dat hij/zij zijn buren niet hoeft te kennen... wat maak jij je dan druk om die buren relatie van TS...
Ik denk aan het welzijn van mijn medemens. Aardig toch? Doe ik niet vaak.
Verder gaat het jou geen fuck aan, bepaal nog altijd zelf wel wat ik doe en niet doe, waarover ik me druk maak en niet druk maak.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 17:36:25 #168
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_102696042
quote:

alleen zal de buurman dan zeggen dat hij wel een aangetekende brief heeft ontvangen maar dat die over iets heel anders ging.
Wat is het nut van aangetekend versturen?
Dalai Lama
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:17:07 #169
261336 drbrik
zo hel wie un brik
pi_102697773
Ik vind dat we iets belangrijks uit het oog verliezen...
Namelijk hoe staat de boom in deze discussie. Wie weet wil de boom ook al langer verhuizen. Of wil de boom niet als een wig de buren uit elkaar drijven.

Persoonlijk lijkt het mij dan ook wijs dat de boom ook eerst gehoord wordt alvorens er verdere stappen ondernomen worden
Why do hockey-players wear numbers on their shirts? Cause sometimes they can't match the dental records with the bodies
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:48:32 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102699053
Maar hoe zit het nou? Gaat TS verhuizen of kwam er voor de leuk een makelaar langs (en vervolgens een andere)?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_102712649
Stuur die brief nou maar, dan sta je sterk. En voorkom je dat je slachtoffer wordt/blijft.

En al die mensen die vanalles toestaan voor de lieve vrede... Deurmatten. Daar bereik je niets mee in het leven. Als je in je recht staat, dan is er niets mis mee als je dat even aangeeft.

En over dat verhuizen, dat boeit niet. Zolang ts er woont blijft de boom. Kan lang duren voordat je iets verkoopt.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:20:21 #172
11102 knep
Mountainfreak
pi_102716136
Jammer dat die aversie tegen bomen in een leefomgeving hier ook veelal aanwezig is :{.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:29:59 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102716724
Mwah, het is denk ik niet zozeer een aversie tegen bomen, maar vooral een tegen de kleine NL tuinen.
Als je doorzonwoning op zo'n 150 m2 grond staat dan heb je simpelweg geen ruimte voor een boom in je tuin.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_102718257
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:29 schreef Leandra het volgende:
Mwah, het is denk ik niet zozeer een aversie tegen bomen, maar vooral een tegen de kleine NL tuinen.
Als je doorzonwoning op zo'n 150 m2 grond staat dan heb je simpelweg geen ruimte voor een boom in je tuin.
Als het huis erop past, dan de boom toch zeker. ;)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_102719079
quote:

[..]

Hou het nou niet 'in gedachten' maar stuur die brief morgenochtend de deur uit !!!! Mijn hemel wat een getwijfel, je bent zeker een weegschaal, alsof medeposters al niet genoeg informatie voor je hebben opgezocht ! Als dat figuur het in z'n hoofd haalt om de boom onverwacht snel om te zagen dan sta jij voor een voldongen feit en is het te laat. Ik zou hem nu onmiddelijk laten weten hoe de zaken er voor staan want ik haat dat soort arrogante hufterigheid jegens bomen en natuur in het algemeen. Dat soort gasten horen op een flatje of in een geestdodende vinex wijk maar niet in de buurt van natuur.
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 00:22:39 #176
236264 crew  capricia
pi_102719127
Wat gebeurt er eigenlijk als de buurman de boom gewoon toch kapt?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 5 oktober 2011 @ 00:45:22 #177
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102719753
Dan ligt de boom om :)

Zonder dollen, dan heb je dus een situatie die eigenlijk niet meer terug te draaien is zonder enorme kosten van het plaatsen van een soortgelijk formaat boom.

Dus als buurman dat zou doen heeft hij van de gemeente niets te vrezen, het is immers vergunningsvrij.
Van TS heeft hij pas iets te vrezen als deze zijn gelijk wil halen en daarvoor zal deze naar de rechter moeten. Hier zal hij ws een advocaat voor nodig hebben. Advocaat zal aangeven dat het een onzeker verhaal is bij een rechter en dat hij wel graag betaald wil worden.

TS zal zijn geld nog eens tellen en twijfelen, nog eens twijfelen en ws zijn geld niet in de waagschaal willen leggen voor een onzekere uitkomst.

Onzeker omdat het een wellus nietus spel word. Heeft TS buurman echter schriftelijk duidelijk gemaakt dat hij A van mening is mede eigenaar te zijn en B geen toestemming voor kap geeft, dan zal he voor een advocaat van TS eenvoudiger worden.

maar dan nog... onzeker verhaal, kostbaar verhaal en boom ligt.

Als leek kan ik me nauwelijks voorstellen dat een rechter uiteindelijk buurman zal verplichten een zelfde formaat boom terug te plaatsen op kosten van buurman, hooguit een kleine " schade vergoeding" ....
pi_102719929
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 00:45 schreef klusfoobje het volgende:

Onzeker omdat het een wellus nietus spel word. Heeft TS buurman echter schriftelijk duidelijk gemaakt dat hij A van mening is mede eigenaar te zijn en B geen toestemming voor kap geeft, dan zal he voor een advocaat van TS eenvoudiger worden.
Plus dat advocaten je graag eerst helemaal leegzuigen, voordat ze de mogelijkheid van de rechter ter sprake brengen. Eerst moet de teller even lopen hè...
pi_102719978
Onder het mom: "eerst moeten de partijen er samen uit zien te komen."
  woensdag 5 oktober 2011 @ 00:58:53 #180
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102720115
sommigen wel id, maar vergeet niet , elke advocaat geeft eerst een half uur gratis consult om de haalbaarheid van een zaak te bepalen.
Daarnaast zijn er ook bij advocaten prijsafspraken te maken.
pi_102720554
Wellicht kan ze beter op papier zetten dat ze tegen het kappen van de boom is, maar mocht de buurman eenzijdig beslissen toch te kappen, dat hij opdraait voor de kosten, mocht er op welke manier dan ook schade toegebracht zijn aan haar eigendommen. Als die boom tegen haar huis aanflikkert, of de muur er mee uittrekt etc... Met zijn handtekening eronder, uiteraard.

(Als de buurman weigert te tekenen, staat ze sowieso later sterker).
  woensdag 5 oktober 2011 @ 02:12:12 #182
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102721418
quote:
19s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 01:18 schreef OeJ het volgende:
Wellicht kan ze beter op papier zetten dat ze tegen het kappen van de boom is, maar mocht de buurman eenzijdig beslissen toch te kappen, dat hij opdraait voor de kosten, mocht er op welke manier dan ook schade toegebracht zijn aan haar eigendommen. Als die boom tegen haar huis aanflikkert, of de muur er mee uittrekt etc... Met zijn handtekening eronder, uiteraard.

(Als de buurman weigert te tekenen, staat ze sowieso later sterker).
omgekeerd werkt dat ook. TS is mede-eigenaar van de boom, dus als (extreme situatie) dankzij wortelgroei van die boom er een scheur in het huis van de buurman komt dan moet TS voor 50% opdraaien voor die kosten.
Een gedicht over Maanvis
pi_102721505
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 02:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

omgekeerd werkt dat ook. TS is mede-eigenaar van de boom, dus als (extreme situatie) dankzij wortelgroei van die boom er een scheur in het huis van de buurman komt dan moet TS voor 50% opdraaien voor die kosten.
Daar hebben ze verzekeringen voor uitgevonden, maar verder is dat wel waar.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 02:30:58 #184
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102721607
quote:
19s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 02:18 schreef OeJ het volgende:

[..]

Daar hebben ze verzekeringen voor uitgevonden, maar verder is dat wel waar.
Klopt, er zijn misschien nog situaties waarbij zo'n verzekering niet uitkeert maar het voert te ver om dat hier uit te gaan splitsen denk ik ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_102721610
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 02:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Klopt, er zijn misschien nog situaties waarbij zo'n verzekering niet uitkeert maar het voert te ver om dat hier uit te gaan splitsen denk ik ;).
Dat denk ik ook. ;)
pi_102730922
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 00:45 schreef klusfoobje het volgende:
Als leek kan ik me nauwelijks voorstellen dat een rechter uiteindelijk buurman zal verplichten een zelfde formaat boom terug te plaatsen op kosten van buurman, hooguit een kleine " schade vergoeding" ....
Wat is een boom waard? Als ie in de jaren 70 voor 20 gulden bij een tuincentrum is gekocht door de vorige-vorige-vorige eigenaar en pontificaal op die erfgrens geplant, waarom zou ie dan nu ineens duizenden euro's aan schadevergoeding waard zijn?

p.s. Als er 3 of 4 kuub bruikbaar brandhout vanaf komt : max 200 ¤ :+
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 23:02:24 #187
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_102755514
quote:
Er zijn van die folders(gemeentehuis) waarin staat wat wel en niet mag met dit soort dingen , daaruit kun je halen dat "vergunningvrij" kappen,plaatsen,verbouwen enz je niet ontheft van de plicht in overleg te treden met je buren, maar niet meer dan dat.

Ik wil een tuinschuurtje plaatsen en overleg met de buren, de buren zijn het er niet mee eens en er is geen oplossing voor hun "nee", das jammer voor hun maar vervolgens kan ik die schuur gewoon neerzetten.
Ik ben in overleg getreden met de buren maar dat leverde niets nuttigs op en vervolgens voer ik daarna mijn recht uit.
Als de buren het er niet mee eens zijn kunnen ook zij hun recht uitvoeren en , indien mogelijk, stappen ondernemen.

Die verplichting tot overleg is dus feitelijk een meldingsplicht tav de buren zodat zij op de hoogte zijn van wat je gaat uitvoeren en je ze de gelegenheid geeft om evt bezwaar te maken en stappen te ondernemen maar niets meer dan dat.

Als er iig iets is dat je kan helpen dan is dat het advies niet emotioneel er over te worden, als je nu al de buurman bestempeld als hufter op een door iedereen te lezen forum(dus ook door de buurman) dan beloofd dat weinig goeds voor het verdere verloop.
Als buren heb je elkaar over een langere periode gegarandeerd een keer nodig, door er nu een drama van te maken en de toon te zetten hoef je uiteraard niet meer te verwachten dat jij over een paar jaar geholpen word door de buurman als jij hem een keer nodig hebt.

Stel voor jezelf of: ok, hij heeft zijn recht en kennelijk ik niet, het zij zo.
Of neem een advocaat aan en laat je recht onderzoeken ,wellicht is er een eenvoudige oplossing voor jouw recht.
pi_102755859
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:03 schreef Gripper het volgende:
p.s. Als er 3 of 4 kuub bruikbaar brandhout vanaf komt : max 200 ¤ :+
Dan moet het wel een hele hele hele hele hele flinke boom zijn.... (Daar verkijk je je op.)
pi_102756455
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:02 schreef robber57 het volgende:

Heel verhaal....
En die tuinschuur die jij wilde plaatsen is van jou en je buren samen? Zoniet, is het een beetje compleet niet ter zake doende.

De boom waar het over gaat is namelijk WEL van beide partijen.
pi_102763178
Kan er niet een livestream op de boom worden gezet? Dan kunnen we kijken wanneer de buurman hem omzaagt :D
  † In Memoriam † donderdag 6 oktober 2011 @ 09:45:56 #191
43556 miss_dynastie
pi_102763339
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 18:48 schreef Leandra het volgende:
Maar hoe zit het nou? Gaat TS verhuizen of kwam er voor de leuk een makelaar langs (en vervolgens een andere)?
Als TS echt gaat verhuizen, kan ze beter moeilijk blijven doen tegen de buurman en hem -vooruit, als het dan écht moet!- de kap van de boom laten betalen, als geste. Is ze kosteloos af van een enorme waardevermindering en belemmering bij verkoop.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:19:26 #192
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_102764136
Ik zou een feest geven als iemand een boom gaat weg halen :D
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:41:33 #193
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102764674
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:45 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Als TS echt gaat verhuizen, kan ze beter moeilijk blijven doen tegen de buurman en hem -vooruit, als het dan écht moet!- de kap van de boom laten betalen, als geste. Is ze kosteloos af van een enorme waardevermindering en belemmering bij verkoop.
Als ik in de schoenen van TS stond en de boel zou willen verkopen zou ik ook willen dat de boom bleef staan.
TS ziet de boom als een dikke plus.
misschien een eventuele koper ook wel.
NU staat die boom er, als een koper het huis zonder boom wil kan het, want dat wil buurman
Als een koper WEL die boom wil, kan het ook, want die staat er.

Boom laten staan is beste optie voor TS. Hakken kan altijd nog....
  † In Memoriam † donderdag 6 oktober 2011 @ 11:00:16 #194
43556 miss_dynastie
pi_102765151
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:41 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Als ik in de schoenen van TS stond en de boel zou willen verkopen zou ik ook willen dat de boom bleef staan.
TS ziet de boom als een dikke plus.
misschien een eventuele koper ook wel.
NU staat die boom er, als een koper het huis zonder boom wil kan het, want dat wil buurman
Als een koper WEL die boom wil, kan het ook, want die staat er.

Boom laten staan is beste optie voor TS. Hakken kan altijd nog....
Ja, maar een potentiële koper weet niet dat buurman dat ook wil. Dat zou je dan met koeienletters op je foto's bij Funda moeten zetten, want het is een kopersmarkt, er zullen best kopers zijn die de foto's zien en denken: hmmmz, gezamenlijke boom, gedoe, volgende. Andersom zullen er echt geen kopers zijn die afhaken omdat er geen gezamenlijke boom is, zo van: 'ja, geweldig huis, maar er staat geen gezamenlijke boom in de voortuin, nuhoefikemnie :'( '
Er zijn echt maar een paar mensen die een grote boom in een voor- of achtertuin als geweldig zien. Ik zou daar in een kopersmarkt niet op gokken, als ik TS was.
pi_102765231
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 00:20 schreef oink_oink het volgende: Ik zou hem nu onmiddelijk laten weten hoe de zaken er voor staan want ik haat dat soort arrogante hufterigheid jegens bomen en natuur in het algemeen. Dat soort gasten horen op een flatje of in een geestdodende vinex wijk maar niet in de buurt van natuur.
^O^

Ik vond op de site van de bomenstichting ook nog een artikel erover trouwens:
quote:
Wie is de eigenaar van een boom of heg als die op de erfgrens staat? En wie is verantwoordelijk?

Beide buren zijn in principe mede-eigenaar van een boom of heg wanneer deze op de erfgrens staat.
'Mede-eigendom' betekent, dat de ene eigenaar niet bevoegd is zonder toestemming van de andere eigenaar iets aan de beplantingen te doen. Zonder deze toestemming zal men de bestaande situatie niet kunnen wijzigen.
Het is niet van belang of de erfgrens precies door het midden van de stam loopt, als hij maar door de stamvoet gaat.
Alles dient dus altijd in onderling overleg te worden geregeld en de kosten moeten worden gedeeld.
Als de een iets doet zonder overleg met de ander, kan die ander een schadevergoeding eisen.
De plicht tot overleg geldt voor snoeien, maar ook voor het aanvragen van een kapvergunning.
Ik heb intussen een jurist ingeschakeld (toch) en verwacht vandaag een telefoontje met uitsluitsel, als hij ook vindt dat een aangetekende brief nodig is en voldoende indekt, gaat die vandaag nog op de post.

En nee, ik ben geen Weegschaal, ik ben alleen een soms beetje onzeker in de omgang met bepaalde soorten mensen (even netjes uitgedrukt).
Als je relatie met je buur toch al niet top is, lijkt me dat zoiets onpersoonlijks als een aangetekende brief olie op het vuur kan zijn.
pi_102765333
Toch blijft het jammer dat je geen foto wilt plaatsen, ondanks dat ik het graag anders zou willen zien, blijf je in mijn ogen zoals je het nu beschreven hebt, niet MIJN ideale buurvrouw
pi_102765380
Zorg dat de brief er voor het weekend is, want op zaterdag zal hij wel aan de slag gaan. Je kan de brief ook even aankondigen. Dan schrikt hij vast wat minder.

En je kunt je afvragen of het van belang is of je al dan niet iemands ideale buurvrouw bent.
pi_102765397
is dat ding nu eindelijk al gekapt of wat ?
pi_102765410
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:10 schreef noutie het volgende:

En je kunt je afvragen of het van belang is of je al dan niet iemands ideale buurvrouw bent.
Ik probeerde daarmee subtiel aan te geven hoe ik echt denk over de houding en vooroordelen van..
  donderdag 6 oktober 2011 @ 11:13:04 #200
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102765428
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:08 schreef RanTheMan het volgende:
Toch blijft het jammer dat je geen foto wilt plaatsen, ondanks dat ik het graag anders zou willen zien, blijf je in mijn ogen zoals je het nu beschreven hebt, niet MIJN ideale buurvrouw
Och zo'n boom, als ze maar gratis mijn auto repareert (en dat kan ze!)
Een gedicht over Maanvis
pi_102765459
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:12 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Ik probeerde daarmee subtiel aan te geven hoe ik echt denk over de houding en vooroordelen van..
Waarom denk je dat het vooroordelen zijn?
pi_102765966
quote:
Eigenlijk begon het gezeik met deze mensen al op het moment dat ze de sleutel kregen, elke keer flikken ze weer iets waardoor mijn woonomgeving minder prettig aan voelt.
als ik jouw toon over je buurman in dit hele topic doorlees krijg ik het gevoel dat jij denkt dat ze het "expres" doen.

Nu geloof ik dar helemaal niet in, niemand gaat opzettelijk zijn buren treiteren, op een enkele tokkie na. Daarnaast noem je hem een hufter en daarmee geef je aan hoe je over hem en zijn handelen denkt, dus objectief er naar kijken gaat dan niet echt lukken lijkt mij.

Alles wat hij nu of in de toekomst gaat doen en het staat je enigzins niet aan zul je mogelijk gaan interpreteren als pesterij of hufterig gedrag, terwijl je buurman zich mogelijk van geen kwaad bewust is, of inmiddels hetzelfde over jouw is gaan denken als jij over hem en denkt schijt aan..
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 6 oktober 2011 @ 11:40:32 #203
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_102766127
En nu komt jouw buurman bij je tot 3 keer toe met de vraag of die boom er uit mag. Jij zegt drie keer nee.

Dan kom je er achter dat hij toch bezig is om achter jouw rug om de boom te gaan kappen terwijl deze op de erfscheiding staat dus in jullie 'gezamelijk' eigendom is.

Dan noem jij hem niet een hufter? Dan noem jij het nog steeds je grootste vriend. Ook in de eerste reactie die je zult maken?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_102766226
quote:
6s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:40 schreef Nizno het volgende:
En nu komt jouw buurman bij je tot 3 keer toe met de vraag of die boom er uit mag. Jij zegt drie keer nee.

Dan kom je er achter dat hij toch bezig is om achter jouw rug om de boom te gaan kappen terwijl deze op de erfscheiding staat dus in jullie 'gezamelijk' eigendom is.

Dan noem jij hem niet een hufter? Dan noem jij het nog steeds je grootste vriend. Ook in de eerste reactie die je zult maken?
Nee dan zou er gezocht moeten worden naar een compromis, maar TS haar compromis is, ow het is van mij dus mag het niet. Als die boom er dan uit moest, dan zou ik er een laurier oid (snel groeiend) er voor terug willen, simpel, en een compromis, buurman is van zn rommel af en ik heb iets wat op korte termijn mn tuin weer vult en mij het zicht op de straat onttrekt
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 6 oktober 2011 @ 13:43:14 #205
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_102769527
er hoeft geen comprimis te zijn als de buurvrouw hem er niet uit wil en de buurman wel. bij de erfscheiding mag niets gewijzigd worden zonder dat beiden het er mee eens zijn.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_102783617
quote:
6s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:43 schreef Nizno het volgende:
er hoeft geen comprimis te zijn als de buurvrouw hem er niet uit wil en de buurman wel. bij de erfscheiding mag niets gewijzigd worden zonder dat beiden het er mee eens zijn.
Zo heb ik het ook begrepen ja.

Maar goed, daar wordt mijn buur allemaal niet warm of koud van.
Hij heeft ons zojuist medegedeeld dat hij zaterdag de boom hoe dan ook gaat weghalen.
pi_102784695
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:11 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Hij heeft ons zojuist medegedeeld dat hij zaterdag de boom hoe dan ook gaat weghalen.
Fijne buurman heb je. :X

Ik denk dat ik hem op dat moment een tikje zou geven. :@
pi_102786664
Dus schiet op met die aangetekende brief. Vraag desnoods een Fokker die goed is in krachtige brieven opstellen om hulp. No more Mrs. Nice Girl !!! :(

Maak hem duidelijk dat hij voor de kosten van een nieuwe boom gaat opdraaien. Laat de wet voor jouw werken meid !

[ Bericht 27% gewijzigd door oink_oink op 06-10-2011 21:18:44 ]
pi_102786786
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:08 schreef oink_oink het volgende:
Dus schiet op met die aangetekende brief. Vraag desnoods een Fokker die goed is in krachtige brieven opstellen om hulp.
Of die de buurman willen helpen, maar ts heb je gezegd dat je t echt niet wilt?? Keten je anders vast!
  donderdag 6 oktober 2011 @ 21:11:50 #210
349307 yes_no_maybe
Not tottaly sure
pi_102786846
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:08 schreef oink_oink het volgende:
Dus schiet op met die aangetekende brief. Vraag desnoods een Fokker die goed is in krachtige brieven opstellen om hulp.
Waar woon je dan gaan we met zijn allen een levende ketting om de boom maken.
Everything seems to be different.
pi_102786915
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:11 schreef yes_no_maybe het volgende:

[..]

Waar woon je dan gaan we met zijn allen een levende ketting om de boom maken.
En dan de hele winter en God weet hoelang onder die boom blijven zitten ? dank je de koekoek ! :{w

Laten we een kopje thee bij hem gaan drinken >:)
pi_102800888
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:13 schreef oink_oink het volgende:

[..]

En dan de hele winter en God weet hoelang onder die boom blijven zitten ? dank je de koekoek ! :{w

Laten we een kopje thee bij hem gaan drinken >:)
[ afbeelding ]
De buurman heeft vast zelf ook wel roerstokjes of lepeltjes hoor.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:48:22 #213
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102800941
opschieten dus met je aangetekende brief!!! Als jedit niet doet ben je je boom kwijt en krijg jeook geen geld!
Een gedicht over Maanvis
  Moderator vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:06:58 #214
236264 crew  capricia
pi_102801460
TS: Maak ook meteen even wat foto's van hoe die boom in de tuin(en) staat. Heb je bewijs dat er ieg een boom stond, mocht je buurman gaan kappen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_102801778
Ik hoop zo dat die boom omgaat, enkel en alleen al vanwege de TS. Zeikvolk :r :W
Goooo Buurman!! w/
pi_102803801
feit is natuurlijk wel als je er verder werk van maakt dat je woon genot geen genieten meer word
LOL :P

maar goed dan kom je misschien binnenkort ook wel bij bonje met de buren...
pi_102804100
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:30 schreef kovenant het volgende:
feit is natuurlijk wel als je er verder werk van maakt dat je woon genot geen genieten meer word
LOL :P

maar goed dan kom je misschien binnenkort ook wel bij bonje met de buren...
TS heeft nog altijd niets gezegd over haar bezoekje van de makelaar, dus tsja, en die foto's komen er ook niet ben ik bang, ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto van de buurman, of die er nu uitziet als bulderbast of als een normale nette meneer :)
pi_102805023
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:11 schreef Gwywen het volgende:

[..]

In ieder geval aardig dat hij je zo goed op de hoogte houdt. Ik neem aan dat je hem hebt medegedeeld dat dit niet kan? Briefje sturen, foto's maken en zodra hij aan de slag gaat de politie bellen. Bellen moet zodra je hem met de spullen ziet sjouwen. Urgentie aangeven.

Boom ligt binnen een paar minuten om. Je zit ook niet te wachten op een boom waar de top al uitgezaagd is.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:11:36 #219
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102805176
Bij ons in het dorp staat een prachtige boom
Ze zeggen al honderden jaren
Misschien is het raar
Maar die boom is mijn vriend
Hij mag m'n geheimen bewaren
Hij staat, hij alleen in de voortuin bij Gwywen
Ik kan 'm verstaan als ie fluistert
De anderen hebben nog nooit iets gehoord
Maar ik denk dat niemand goed luistert
Ik ken 'm nou al zoveel jaar
We zwaaien altijd naar elkaar
Als ik naar bed ga kijk ik even
Dag lieve boom, lang zal je leven
De mooiste boom van alle bomen
Mijn boom

Het dorp wordt maar groter
En soms is het vol
Met mensen die komen kamperen
De straat wordt wat breder, eenrichtingsverkeer
Zodat ze ook kunnen parkeren
M'n boom ziet het aan op zijn plek bij Gwywen thuis
Het lijkt of-t-ie zacht staat te praten
Hij zucht en het klinkt als een angstig geluid
Hij heeft het al lang in de gaten
Hij kent ons nou al zoveel jaar
Hij weet het al, er dreigt gevaar
Ik zou hem graag bescherming geven
Dag lieve boom, lang zal je leven
Mijn boom

Bij ons in het dorp stond een boom in de weg
Die boom bij Gwywen voor moest verdwijnen
Ze kwamen met zagen, met bijlen en touw
Ik riep nog: 'Blijf af, 't is de mijne'
Maar niemand die 't hoorde, er kwam zo'n lawaai
Van al die gemene motoren
Hij kraakte, hij schreeuwde, ik hoorde zijn stem
Die klonk nog lang na in mijn oren
Om bomen heb je geen verdriet
Om bomen huilen doe je niet
Toch voel ik telkens tranen komen
Ik zal nog vaak eng van hem dromen
Dag boom

Een gedicht over Maanvis
pi_102805189
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:06 schreef noutie het volgende:

[..]

In ieder geval aardig dat hij je zo goed op de hoogte houdt. Ik neem aan dat je hem hebt medegedeeld dat dit niet kan? Briefje sturen, foto's maken en zodra hij aan de slag gaat de politie bellen. Bellen moet zodra je hem met de spullen ziet sjouwen. Urgentie aangeven.

Boom ligt binnen een paar minuten om. Je zit ook niet te wachten op een boom waar de top al uitgezaagd is.
Dit kan zeker wel, hij pakt de zaag, begint te zagen, BAM, en om is die. Alles kan. })
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:15:34 #221
34663 SpeedyGJ
pi_102805304
Het lijkt net of TS die boom wel weg wil maar uiteindelijk hier wel schadeclaim voor wilt hebben..
TS maakt geen foto.
TS maakt geen brief.
:{ tja wat moet je hier dan van denken.
pi_102808406
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:39 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

TS heeft nog altijd niets gezegd over haar bezoekje van de makelaar, dus tsja, en die foto's komen er ook niet ben ik bang, ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto van de buurman, of die er nu uitziet als bulderbast of als een normale nette meneer :)
Ziet er uit als een eikel :)
pi_102808467
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:54 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Ziet er uit als een eikel :)
het is zo jammer dat TS zich amper laat zien of selectief reageert, zelfs op haar medestanders, niet FOK waardig :)
pi_102811837
Eis 20.000 euro en een nieuwe boom. Over 100 miljoen jaar is deze boom namelijk olie! Enig idee wat de olieprijs tegen die tijd is?
pi_102835728
Mensen met hun postzegeltuintjes in het westen die klagen over een boompje :').
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 09:57:09 #226
34663 SpeedyGJ
pi_102836926
Nou het is zaterdag, ben benieuwd of die vandaag zal omgaan _O- straks loopt die buurman haar maar wat op te fucken _O-
pi_102837067
Ik f5 continu hartvannederland.nl om te kijken of dr al melding is van n buren ruzie
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 10:15:11 #228
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102837106
Vandaag is de dag des oordeels wat betreft de boom.
pi_102839619
Update! Update!
pi_102839992
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:18 schreef RanTheMan het volgende:
Update! Update!
pi_102840012
De boom is weg...
pi_102840903
In een democratie geldt het recht van de meerderheid, 8-) , dus laten we het maar eens snel duidelijk krijgen:

Poll: Ik heb kennisgenomen van alle feiten en vind dat...
de boom om mag.
de boom MOET blijven staan.
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_102841159
quote:
19s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:06 schreef OeJ het volgende:
In een democratie geldt het recht van de meerderheid, 8-) , dus laten we het maar eens snel duidelijk krijgen:

Poll: Ik heb kennisgenomen van alle feiten en vind dat...
de boom om mag.
de boom MOET blijven staan.
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier

Beetje laat vind je zelf niet...
  zondag 9 oktober 2011 @ 09:21:29 #234
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_102866834
Bedankt voor jullie medeleven.
De boom staat er nog.
Of dit voorgoed is of voorlopig weet ik niet. Er is geen contact meer geweest.

Ik vind het prettig dat ik in mijn recht sta als ik niets aan de bestaande situatie wil veranderen, maar ik vind het niet prettig dat ik een buurman blijk te hebben die zich kennelijk van de wet weinig wenst aan te trekken.

Ik kan me voorstellen dat hij teleurgesteld is. Hij heeft dat huis misschien gekocht met het idee van: zodra ik daar woon haal ik om te beginnen die boom weg.
Als hij die boom weg had gehaald zonder mij iets te vragen had ik misschien niet eens actie ondernomen. Ik dacht immers altijd dat die boom bij dat huis hoorde. (Tot ik het uit ging zoeken)

Omdat hij kwam mij vragen of ik het ermee eens was, liet hij mij in de veronderstelling dat ik een keuze had, dat ik mocht meebeslissen.
En tja, ik vind de situatie zoals-ie er is, met die boom prima, die vooral veel privacy geeft in mijn tuin en die ik daarnaast ook erg mooi vind, dus waarom zou ik daar iets aan willen veranderen.

Misschien is mijn buurman niet gewend dat mensen nee tegen hem zeggen, of is hij gewend om zijn zin te krijgen, ik weet het niet, daarvoor ken ik hem nog niet lang genoeg.

Ik wou nog meer schrijven maar m'n batterij is leeg, later mss een aanvulling.
pi_102867068
Ik kan me wel in TS verplaatsen, ik zou een boom ook niet weg willen hebben.
En ik vind het ook geen manier van doen- als TS tenminste duidelijk gecommuniceerd heeft dat ze niet instemt met het weghalen van de boom.
Dat doet er echter allemaal niet toe.

Wat nu alleen telt, is:
1) foto's maken van de huidige situatie
2) de buurman duidelijk, voor mijn part schriftelijk, laten weten dat:
-de boom gemeenschappelijk eigendom is
-dat geen toestemming verleend wordt de boom weg te halen

En nee, dat is niet goed voor de relatie, maar hier moet je een beslissing nemen wat belangrijker voor je is.

En ook als je de relatie belangrijker mocht vinden, vertel hem dan alsnog duidelijk dat je het eigenlijk niet wilde. Dan heb je op zijn minst wisselgeld voor de toekomst.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_102867675
Buurman is wel een hufter omdat hij bomenhater is, maar het feit dat hij toch de moeite nam om je vantevoren in te lichten is wel positief en mogelijk is hij toch wat onzeker. Daarom denk ik dat als de brief, mits op een zakelijke toon opgesteld (dus geen emotioneel gedoe) hij die zal respecteren.

Kan een ambtelijke kantoorfokker met gevoel voor autoriteit niet effe een printklare brief opstellen voor die meid. Liefst hier zodat we allemaal kunnen meesmullen / verbeteringen aanbrengen :D
  zondag 9 oktober 2011 @ 10:53:33 #237
34663 SpeedyGJ
pi_102868004
Er wordt geen toestemming gegeven om de boom te verwijderen, mocht dit toch gebeuren dan zal hier een gevangenisstraf op staan. Het duur van deze straf zal afhangen hoe oud de boom is :+
  zondag 9 oktober 2011 @ 11:30:11 #238
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_102868821
....Dus als hij de boom had weggehaald zonder iets aan jou te vragen, had je er dan geen problemen mee gehad, maar nu je hij je het netjes vraagt en jij toevallig achter komt dat het boom niet bij zijn huis hoort mag het ineens niet ???

ow...
Ik krijg ineens zin om zelf met een kettingzaag langs te komen.... :{
zo goed..?
  zondag 9 oktober 2011 @ 12:08:56 #239
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_102869555
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 11:30 schreef Diepvriez het volgende:
....Dus als hij de boom had weggehaald zonder iets aan jou te vragen, had je er dan geen problemen mee gehad, maar nu je hij je het netjes vraagt en jij toevallig achter komt dat het boom niet bij zijn huis hoort mag het ineens niet ???

ow...
Ik krijg ineens zin om zelf met een kettingzaag langs te komen.... :{
Ik denk dat ze bedoelt dat ze dan wel had gebaald dat die boom weg is, maar dacht dat ze er niks over te zeggen had omdat de boom volledig op grond van de buurman stond.

Nu de buurman kwam vragen of ze het er mee eens is dat hij de boom weghaalt, was TS blij dat zij dus blijkbaar wel inspraak had en vervolgens verbaasd is als de buurman ondanks dat zij de boom wil houden, toch besluit haar mening te negeren..
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_102869807
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 10:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
Er wordt geen toestemming gegeven om de boom te verwijderen, mocht dit toch gebeuren dan zal hier een gevangenisstraf op staan. Het duur van deze straf zal afhangen hoe oud de boom is :+
En het verbod om zelf de komende 10 jaar bomen te houden.
  zondag 9 oktober 2011 @ 15:13:56 #241
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_102875889
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2011 12:08 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ik denk dat ze bedoelt dat ze dan wel had gebaald dat die boom weg is, maar dacht dat ze er niks over te zeggen had omdat de boom volledig op grond van de buurman stond.

Nu de buurman kwam vragen of ze het er mee eens is dat hij de boom weghaalt, was TS blij dat zij dus blijkbaar wel inspraak had en vervolgens verbaasd is als de buurman ondanks dat zij de boom wil houden, toch besluit haar mening te negeren..
Ja, dat bedoelde ik.
Hij heeft in zijn achtertuin ook alle bomen weggehaald, en de voortuin heeft hij - op deze betreffende boom na - ook kaal gemaakt.
Dat vond ik ook zonde, maar ja, wat kan ik daarvan zeggen. Het is zijn tuin.

Toen hij voor deze boom in de voortuin ineens wel mijn mening kwam vragen, suggereerde hij daarmee dus dat ik inspraak had over deze boom (wat achteraf, bij navraag, dus ook zo bleek te zijn).

Als dan puntje bij paaltje mijn antwoord hem niet bevalt, en hij zonder verder overleg besluit de boom toch weg te halen, vind ik dat op z'n zachtst gezegd niet netjes van hem.
pi_102878444
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 15:13 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, dat bedoelde ik.
Hij heeft in zijn achtertuin ook alle bomen weggehaald, en de voortuin heeft hij - op deze betreffende boom na - ook kaal gemaakt.
Dat vond ik ook zonde, maar ja, wat kan ik daarvan zeggen. Het is zijn tuin.

Toen hij voor deze boom in de voortuin ineens wel mijn mening kwam vragen, suggereerde hij daarmee dus dat ik inspraak had over deze boom (wat achteraf, bij navraag, dus ook zo bleek te zijn).

Als dan puntje bij paaltje mijn antwoord hem niet bevalt, en hij zonder verder overleg besluit de boom toch weg te halen, vind ik dat op z'n zachtst gezegd niet netjes van hem.
En wat heb je gedaan met de waardevolle suggesties van medefokkers ? is de aangetekende brief al de deur uit ?
  zondag 9 oktober 2011 @ 18:50:24 #243
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_102882834
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2011 18:47 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Je woont zeker nog thuis. Ik zou er ook een probleem mee hebben als ze een boom die ik leuk vind op de erfscheiding zouden willen kappen. :?
Idd!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 9 oktober 2011 @ 19:13:32 #244
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_102883572
Ik denk dat de buurman van TS vast een even grote zeikerd is. Hij zal vast thuis en op zijn werk klagen dat hij niet eens een boom mag omzagen die op de erfscheiding staat.
En dat hij daarbij ook een vervelende buurvrouw heeft die op Fok! medestandertjes aan het werven is.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_102883857
Ik zou die buurman in z'n kuit schieten :(
pi_102888921
Wanneer geen kapvergunning vereist is, heb je bestuursrechtelijk geen recht om bezwaar te maken. Je zou nog altijd civielrechtelijk kunnen overwegen om een zaak aan te spannen. Zelf denk ik niet dat de civiele rechter jou een schadevergoeding toekent, tenzij je echt een legitieme reden hebt waarom de boom moet staan.
"Het geluk van het leven hangt af van de kwaliteit van je gedachten." - Marcus Aurelius
"Van liefde dromen is soms heerlijker dan ze te bedrijven." - Georges Guilbert
pi_102889019
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 20:47 schreef Gewetensvol het volgende:
tenzij je echt een legitieme reden hebt waarom de boom moet staan.
Legitiem als in: beider eigendom wellicht?
  maandag 10 oktober 2011 @ 08:46:23 #248
65960 sanger
pi_102905478
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 20:47 schreef Gewetensvol het volgende:
Wanneer geen kapvergunning vereist is, heb je bestuursrechtelijk geen recht om bezwaar te maken. Je zou nog altijd civielrechtelijk kunnen overwegen om een zaak aan te spannen. Zelf denk ik niet dat de civiele rechter jou een schadevergoeding toekent, tenzij je echt een legitieme reden hebt waarom de boom moet staan.
Andersom kan er ook gedacht of de buurman wel een legitieme reden heeft de boom te kappen ;)
  maandag 10 oktober 2011 @ 08:53:11 #249
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102905572
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 08:46 schreef sanger het volgende:

[..]

Andersom kan er ook gedacht of de buurman wel een legitieme reden heeft de boom te kappen ;)
Als dat door onderzoek van een expert vaststaat dan heeft TS er idd weinig meer tegen in te brengen. Vooralsnog ga ik er vanuit dat dit niet het teval is.
Een gedicht over Maanvis
pi_102907360
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 16:24 schreef oink_oink het volgende:

[..]

En wat heb je gedaan met de waardevolle suggesties van medefokkers ? is de aangetekende brief al de deur uit ?
Ja. Want mondeling mededelen dat de boom ook van ons is en hij niet zomaar mag besluiten tot kap, maakte geen indruk. Nu hebben wij in elk geval ons zwart-op-wit bewijs met hem gedeeld.
Hij weigerde namelijk zíjn zwart-op-wit bewijs aan ons te laten zien.
(Ik vermoed dat hij dat óf niet heeft, óf dat hij is "vergeten" te melden dat de boom niet helemaal op zijn grond staat.)

Ik probeer in deze zaak zo duidelijk, eerlijk en transparant mogelijk naar hem toe te zijn.
Helaas heb ik het vermoeden dat er van zijn kant niet zo heel netjes met de situatie wordt omgesprongen. (Ik hoop natuurlijk dat dit vermoeden onjuist is.)
pi_102908313
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:24 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja. Want mondeling mededelen dat de boom ook van ons is en hij niet zomaar mag besluiten tot kap, maakte geen indruk. Nu hebben wij in elk geval ons zwart-op-wit bewijs met hem gedeeld.
Hij weigerde namelijk zíjn zwart-op-wit bewijs aan ons te laten zien.
(Ik vermoed dat hij dat óf niet heeft, óf dat hij is "vergeten" te melden dat de boom niet helemaal op zijn grond staat.)

Ik probeer in deze zaak zo duidelijk, eerlijk en transparant mogelijk naar hem toe te zijn.
Helaas heb ik het vermoeden dat er van zijn kant niet zo heel netjes met de situatie wordt omgesprongen. (Ik hoop natuurlijk dat dit vermoeden onjuist is.)
Zwart op wit bewijs :?
pi_102908543
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:57 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Die zogenaamde aangetekende brief waarin ze whined dat die boom ook van haar is.
pi_102908549
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:57 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Hij zegt dat hij zwart op wit heeft dat hij die boom mag weghalen.
Dit bewijs wilde hij ons niet laten zien.
Wij hebben zwart op wit dat hij die boom niet mag weghalen zonder onze toestemming.
Dat staat in de aangetekende brief.
pi_102908673
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:06 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Hij zegt dat hij zwart op wit heeft dat hij die boom mag weghalen.
Dit bewijs wilde hij ons niet laten zien.

Van wie heeft beste meneer dit bewijs dan?
pi_102908766
Hij zegt van de gemeente.
De gemeente zegt alleen dat voor een boom van dit formaat geen kapvergunning nodig is.
Dat betekent natuurlijk niet automatisch dat je een boom die ook aan de buren toebehoort, zonder meer mag kappen.
Het lijkt er echter op dat de buurman het wel op die manier naar zichzelf toe uitlegt.
Dat "geen kapvergunning" betekent: kappen mag dus.

Maar dat geldt natuurlijk alleen voor bomen die van jouzelf zijn, je mag niet bomen kappen die van iemand anders zijn, alleen maar omdat er geen kapvergunning vereist is.

Dan zou het een kale boel worden in Nederland, vrees ik.
pi_102908856
asl ik de buurman was , zou ik een poster op de boom nagelen met heel veel mooie grote koperen spijkers met op de poster:

deze boom is van ons allemaal!
ik zaag hem niet om!!

grgr buurman

en dan nog wat extra koperen spijkers om het nog beter vast te zetten en dat koper staat natuurlijk ook erg mooi bij een boom!
pi_102908947
De boom zodanig "behandelen" dat hij dood gaat is net zo goed verboden.
pi_102909084
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:21 schreef Gwywen het volgende:
De boom zodanig "behandelen" dat hij dood gaat is net zo goed verboden.
Ok, dus het probleem is opgelost? Meer kan je namelijk toch niet doen. Mocht die hem nu wel omver halen of dood maken, en je maakt er werk van, is het zijn probleem.
pi_102909106
Hij heeft de gemeente echt niet verteld dat hij maar half eigenaar is van de boom dus zijn zogenaamde 'kapvergunning' is niks waard. Bovendien als de kap gewoon legaal is geven ze daar heus geen zwart op wit bewijs van want hij heeft immers geen vergunning nodig, die lui hebben meer te doen dat dat soort malle verzoeken in behandeling te nemen, een vergunning afgeven voor iets waarvoor je geen vergunning nodig hebt, hahaha. Dus de schriftelijke tegenactie moet geheel van jou afhangen etc. etc. zoals reeds utgebreid besproken dus nu is het echt aan jou hé doei.
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:58:39 #260
34663 SpeedyGJ
pi_102910003
Volgens mij gaat het om een boompje van paar m hoog of zo? :')
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:02:29 #261
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_102910095
Dat wordt gezellig wonen de komende tijd! :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:06:26 #262
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102910212
Recht van overpad
Hoe is het afgelopen met de plantjes tegen de schutting?
Een gedicht over Maanvis
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:06:29 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102910215
Overigens dacht ik dat TS ergens eerder in het topic gepost had dat de boom zo'n 20 cm op haar grond stond, dat zou dus betekenen dat er meer dan 20 cm op de grond van de buurman staat, anders denkt hij niet dat de boom (grotendeels) van hem is, als er dan al sprake is van een boom van een stam van meer dan 40 cm, dan snap ik niet dat er geen kapvergunning nodig is.

Ergens klopt er dus nog iets niet in het verhaal, maar de ontbrekende foto's geven daar vast duidelijkheid over.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_102910305
Hoe groot of klein of mooi de boom is doet er voor het verhaal toch niet toe?
De betreffende boom geeft een heel stuk privacy aan mijn tuin, als die weg zou zijn zit ik met een gapend gat in mijn tuin, staan m'n schaduwplanten ineens in de zon, heb ik veel meer inkijk in m'n huis etc.
Allemaal zaken die wat mij betreft bij het oude mogen blijven.

En nee, het zal er niet gezelliger op worden nu het op deze manier moet lopen, daarvan ben ik me terdege bewust.
Ik denk dat de buurman er beter aan had gedaan ons bezwaar niet zo botweg opzij te schuiven.
Ik bedoel, eerst zogenaamd overleggen en dan, als de uitkomst je niet bevalt, toch je eigen plan trekken, dan kun je erop wachten dat je buurvrouw daar op z'n zachtst gezegd niet blij mee is.

@Leandra: de dikte van de boom voor een kapvergunning wordt op 1.30 m gemeten, daar is hij dunner.
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:06 schreef Maanvis het volgende:
Recht van overpad
Hoe is het afgelopen met de plantjes tegen de schutting?
Mijn bloemen zijn er tijdens mijn vakantie uit gerukt.
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:16:32 #265
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102910483
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:10 schreef Gwywen het volgende:
Mijn bloemen zijn er tijdens mijn vakantie uit gerukt.
Ik heb je destijds het advies gegeven om gewoon te gaan praten, heb je dat inmiddels gedaan? Zo nee dan moet je er niet verbaasd over zijn dat dit gebeurt :).
Een gedicht over Maanvis
pi_102910520
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb je destijds het advies gegeven om gewoon te gaan praten, heb je dat inmiddels gedaan? Zo nee dan moet je er niet verbaasd over zijn dat dit gebeurt :).
Dit ^, Ik vind het verhaal behoorlijk eenzijdig, en kan me niet voorstellen dat betreffende buurman dit allemaal opzettelijk doet. Lijkt mij dat hier redenen voor zijn, welke niet aangegeven worden.
pi_102910856
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik denk dat dat andere buren geweest zijn, want de boombuurman heeft op dat pad niks te zoeken, hij gaat via een andere omgang naar z'n tuin.

quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:18 schreef verplichtveldje het volgende:

[..]

Dit ^, Ik vind het verhaal behoorlijk eenzijdig, en kan me niet voorstellen dat betreffende buurman dit allemaal opzettelijk doet. Lijkt mij dat hier redenen voor zijn, welke niet aangegeven worden.
De enige reden die ik kan bedenken is dat hij waarschijnlijk gewend is zijn zin te krijgen, dat hij zich door wetten of regels niet laat tegenhouden, dat zijn buren hem niets boeien en dat hij wellicht dit huis heeft gekocht met de intentie om die boom weg te halen.

Ik kan er ook niks aan doen dat er een bepaald allooi naast me is komen wonen, en begrijp ook nog steeds degenen niet die hier dingen posten als dat ik de boosdoener ben.
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:31:03 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102910874
De buren die alle bomen uit de tuin haalden en nu ook de boom in de voortuin willen kappen zijn dus andere buren dan die met de kale achtertuin die de bloemen in het recht van overpad verhaal snoeiden?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:31:40 #269
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102910891
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:30 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik denk dat dat andere buren geweest zijn, want de boombuurman heeft op dat pad niks te zoeken, hij gaat via een andere omgang naar z'n tuin.
Je hebt dus niet gepraat.
Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat je bloemen weg zijn. Wat had ik nou gezegd, ga praten!
Een gedicht over Maanvis
pi_102910980
Ja, dat klopt.
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:31 schreef Leandra het volgende:
De buren die alle bomen uit de tuin haalden en nu ook de boom in de voortuin willen kappen zijn dus andere buren dan die met de kale achtertuin die de bloemen in het recht van overpad verhaal snoeiden?
Ja, dat klopt, de boombuurman woonde er toen nog niet eens.

Ik moet zeggen dat het behoorlijk pittig is om als groenliefhebber tussen steenliefhebbers te wonen.
Maar ja, wat iedereen in z'n eigen tuin uitvogelt moet-ie zelf weten, het is jammer voor mijn uitzicht, maar ik vind het alleen zo jammer dat ze ook aan mijn eigendommen zitten.

@Maanvis, ik weet niet wie die bloemen heeft weggehaald, het is tijdens mijn vakantie gebeurd.
Of bedoelde je dat ik vooraf had moeten praten? "Buurman, mag ik bloemen in m'n eigen grond planten?"
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:38:03 #271
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102911046
Destijds bedoelde ik dat je met de personen moest praten die daar overpad hebben. Gewoon zeggen dat je daar eigenaar van bent, dat zij overpad hebben, maar dat je het op prijs zou stellen als ze de plantjes in orde laten :). Je bent veel te laks geweest door met niemand te gaan praten, wat weer onnodige bloemschade aan jouw eigendommen op heeft geleverd :).
Een gedicht over Maanvis
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:54:59 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102911469
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:35 schreef Gwywen het volgende:
Ja, dat klopt.
[..]
Ja, dat klopt, de boombuurman woonde er toen nog niet eens.

Ik moet zeggen dat het behoorlijk pittig is om als groenliefhebber tussen steenliefhebbers te wonen.
Maar ja, wat iedereen in z'n eigen tuin uitvogelt moet-ie zelf weten, het is jammer voor mijn uitzicht, maar ik vind het alleen zo jammer dat ze ook aan mijn eigendommen zitten.

@Maanvis, ik weet niet wie die bloemen heeft weggehaald, het is tijdens mijn vakantie gebeurd.
Of bedoelde je dat ik vooraf had moeten praten? "Buurman, mag ik bloemen in m'n eigen grond planten?"
Ik weet niet waar je woont, maar de gemiddelde NL tuin is simpelweg te klein om er een half bos van te maken, ongeacht hoe zo'n liefhebber je van dat groen bent.
Als je dat wilt dan moet je lekker in Drenthe tegen een bosrand gaan wonen, maar probeer niet een tuintje in een Vinex-wijk om te bouwen tot bos, want daar is het niet voor gemaakt.

Het is niet voor niets dat je buren kennelijk steenliefhebbers zijn, want dat is over het algemeen een kenmerk van mensen met kleine tuinen, een tuin van meer dan 200m² wordt vrijwel nooit helemaal leeggehaald, maar een woning op een perceel van amper 200m² biedt simpelweg de mogelijkheid niet er groen van te maken.
Ik vermoed dat het dus niet zozeer aan je buren ligt die een vreemd verlangen naar steen hebben, maar dat jij groen wilt waar het niet reeel is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_102921877
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je woont, maar de gemiddelde NL tuin is simpelweg te klein om er een half bos van te maken, ongeacht hoe zo'n liefhebber je van dat groen bent.
Als je dat wilt dan moet je lekker in Drenthe tegen een bosrand gaan wonen, maar probeer niet een tuintje in een Vinex-wijk om te bouwen tot bos, want daar is het niet voor gemaakt.

Het is niet voor niets dat je buren kennelijk steenliefhebbers zijn, want dat is over het algemeen een kenmerk van mensen met kleine tuinen, een tuin van meer dan 200m² wordt vrijwel nooit helemaal leeggehaald, maar een woning op een perceel van amper 200m² biedt simpelweg de mogelijkheid niet er groen van te maken.
Ik vermoed dat het dus niet zozeer aan je buren ligt die een vreemd verlangen naar steen hebben, maar dat jij groen wilt waar het niet reeel is.
Ah, dus het is allemaal mijn eigen schuld, nu snap ik het. :?

Ik vraag me af of je wel begrijpt dat ik het alleen over m'n eigen grond heb, waar ik liever heb dat mensen van de beplanting afblijven.
Ik ben het niet met je eens dat alleen tuinen groter dan 200m2 beplant mogen worden, mijns inziens staat het een ieder vrij zijn eigen smaak in z'n eigen achtertuin te cultiveren, ongeacht het formaat.
Dat zou betekenen dat het gros van Nederland eigenlijk z'n tuin maar zou moeten bestraten, want wie, behalve inderdaad mensen in Drenthe en Oost-Groningen en de rijke bovenlaag van onze samenleving, heeft er nou zo'n lap grond tegenwoordig.

Kortom, het spijt me, maar ik vind je argumenten geen van allen ergens op slaan.

@Maanvis: dat stukje grond langs dat pad was alle bewoners een doorn in het oog vanwege het onkruid dat er groeide. Er was altijd wel iemand die eens in de zoveel tijd het onkruid wiedde en het stukje kaal maakte.
Ik geef toe dat ik misschien iets had moeten zeggen, maar als er in plaats van onkruid ineens échte plantjes staan, échte, bij het tuincentrum gekochte duidelijk-niet-onkruid-zijnde plantjes, dan kan zelfs de grootste plantenleek toch nog wel bedenken dat dat niet tot het reguliere onkruid behoort en dus niet weggeschoffeld dient te worden?
Als ze dat dan weg hadden willen halen, omdat ze niet willen dat daar überhaupt iets groeit, hadden ze het beter even met mij kunnen overleggen, toch?
Je kunt m.i. net zo goed hun verwijten dat ze niets hebben gezegd.

De mogelijkheid dat iemand in de veronderstelling was dat het toch onkruid was, sluit ik uit.
Zelfs de grootste leek kan dit van dit onderscheiden.
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:49:30 #274
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102921915
Gwywen, weer leg je het initiatief bij anderen neer, had je niet moeten doen, nu zit je met de gebakken peren (oftewel de weggehaalde plantjes).
Een gedicht over Maanvis
pi_102922788
Weet je, misschien komt dat doordat dingen voor mij wel snel vanzelfsprekend zijn. Je komt niet aan andermans spullen, je rukt andermans planten niet uit de grond. Meestal komt het achteraf pas in me op dat die dingen voor een ander wellicht helemaal niet zo vanzelfsprekend zijn en dat ik het beter had kunnen zeggen. Maar dan komt het op mij zó belachelijk over. Ik zie me al aankomen bij m'n buren:
Hé, buur, ik ben plantjes in m'n eigen tuin aan het planten, zie je ze niet per abuis voor onkruid aan en laat je ze aub staan?

Maar goed, dat is twee topics door elkaar halen.
In het geval van de boom vind ik dat ik duidelijk genoeg ben geweest naar mijn buurman toe. Tot drie keer toe is hij komen vragen of ik het er mee eens was dat die boom wegging, en tot drie keer toe heb ik nee gezegd. Mijn man heeft daarnaast ook nog twee keer nee gezegd.
Totaal vijf keer dus.

Als je mij dan vraagt: wie is degene die de relatie met de buren op het spel zet om z'n zin erdoor te drijven, dan zeg ik: de buurman.
Want die doet eerst wekenlang voorkomen alsof hij over de boom bereid is te overleggen, en vervolgens denkt hij kennelijk: lekker boeie wat de buren vinden, en besluit de boom toch gewoon weg te halen.

Dan kom ik vervolgens in actie, want dat vind ik geen manier van doen, zo ga je niet met mensen om, en al uitzoekende en met jullie hulp etc. kom ik erachter dat er een wetsbesluit is waaruit blijkt dat de buurman inderdaad niet met die boom aan de slag mag als ik daar geen toestemming voor geef.

Vervolgens krijg ik in dit topic van een heleboel mensen te horen dat ik de boel saboteer, dat ik de slechterik in het verhaal ben etc.
Kijk, en daar kan ik dus heel slecht tegen. De buurman heeft dit hele gebeuren in gang gezet, en waar het eerst nog in alle redelijkheid begon, is wat mij betreft een grens overschreden toen hij besloot het overleg met ons nietig te verklaren en gewoon z'n zin door te drukken.

Ik ben misschien in jullie ogen ouderwets waar het gaat om dingen als fatsoen en zo, maar zo ga je gewoon niet met elkaar om. Je gaat niet eerst overleggen en dan, als de uitkomst je niet bevalt, toch je zin erdoor drukken.
Dan had hij gewoon van het begin af aan eerlijk tegen me moeten zijn: "Joh, ik wil die boom weghalen, en eigenlijk boeit het me niet zo wat jullie daarvan vinden, want ik wil die boom gewoon hoe dan ook weghalen. Dus dan weet je het alvast, er is binnenkort een grote open plek tussen onze tuinen."

Maar nee, hij kwam steeds vrágen wat wij wilden, en daarmee gaf hij mij (en waarschijnlijk elk logisch en redelijk denkend mens) de indruk dat ik ook nog wat te zeggen had over de boom.

Ik wist op dat moment nog niet dat ik net zo goed eigenaar ben van deze boom. De boom is ooit aan zijn kant geplant, dus ik heb al die jaren dat ik hier nu woon, gedacht dat hij van de eigenaren van dat pand was. De stam is echter in de loop der jaren over de erfgrens heen gegroeid en zo is het ook mijn eigendom geworden en heb ik ook een vinger in de pap over of hij weg mag of niet.

En om een eerdere vraag in dit topic te beantwoorden: Waarom zou mijn nee meer waard zijn dan zijn ja?
Nou, daar ben ik nu dus ook achter: omdat hij zonder mijn toestemming niets aan de situatie mag veranderen. Dus is mijn nee op de een of andere manier inderdaad meer waard dan zijn ja.
Ik kan daar ook niks aan doen, zo zijn de regels nu eenmaal.

Overigens vind ik het vervelend dat het allemaal op deze manier is gelopen. Ik denk dat ik hoe dan ook de verliezer ben in deze situatie. Ik raak ofwel mijn boom kwijt, ofwel heb ik een sterk bekoelde relatie met mijn buren.
Voor de buurman is het m.i. hoe dan ook een win-win situatie. Om de mening van zijn buren maalde hij toch al niet, en als het hem ook nog lukt die boom weg te krijgen, heeft hij alles wat hij zich wenst.

Ik moet er wel bij zetten dat de relatie met deze buur nooit warm is geweest. Dit omdat hij zich al vanaf het prilste begin dat hij hier woonde, opstelde met een 'het boeit me niet wat mijn buren van me denken' houding. Geluidsoverlast kan best eens een keertje voorkomen, maar hier begon het vanaf de dag dat ze de sleutel kregen al (en nee, dat waren niet de klusgeluiden, dat kwam later pas en daar klaag ik nooit over want klussen maakt nu eenmaal herrie en is noodzakelijk en bovendien: tijdelijk).
pi_102923237
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 18:14 schreef Gwywen het volgende:
Weet je, misschien komt dat doordat dingen voor mij wel snel vanzelfsprekend zijn. Je komt niet aan andermans spullen, je rukt andermans planten niet uit de grond. Meestal komt het achteraf pas in me op dat die dingen voor een ander wellicht helemaal niet zo vanzelfsprekend zijn en dat ik het beter had kunnen zeggen. Maar dan komt het op mij zó belachelijk over. Ik zie me al aankomen bij m'n buren:
Hé, buur, ik ben plantjes in m'n eigen tuin aan het planten, zie je ze niet per abuis voor onkruid aan en laat je ze aub staan?

Maar goed, dat is twee topics door elkaar halen.
In het geval van de boom vind ik dat ik duidelijk genoeg ben geweest naar mijn buurman toe. Tot drie keer toe is hij komen vragen of ik het er mee eens was dat die boom wegging, en tot drie keer toe heb ik nee gezegd. Mijn man heeft daarnaast ook nog twee keer nee gezegd.
Totaal vijf keer dus.

Als je mij dan vraagt: wie is degene die de relatie met de buren op het spel zet om z'n zin erdoor te drijven, dan zeg ik: de buurman.
Want die doet eerst wekenlang voorkomen alsof hij over de boom bereid is te overleggen, en vervolgens denkt hij kennelijk: lekker boeie wat de buren vinden, en besluit de boom toch gewoon weg te halen.

Dan kom ik vervolgens in actie, want dat vind ik geen manier van doen, zo ga je niet met mensen om, en al uitzoekende en met jullie hulp etc. kom ik erachter dat er een wetsbesluit is waaruit blijkt dat de buurman inderdaad niet met die boom aan de slag mag als ik daar geen toestemming voor geef.

Vervolgens krijg ik in dit topic van een heleboel mensen te horen dat ik de boel saboteer, dat ik de slechterik in het verhaal ben etc.
Kijk, en daar kan ik dus heel slecht tegen. De buurman heeft dit hele gebeuren in gang gezet, en waar het eerst nog in alle redelijkheid begon, is wat mij betreft een grens overschreden toen hij besloot het overleg met ons nietig te verklaren en gewoon z'n zin door te drukken.

Ik ben misschien in jullie ogen ouderwets waar het gaat om dingen als fatsoen en zo, maar zo ga je gewoon niet met elkaar om. Je gaat niet eerst overleggen en dan, als de uitkomst je niet bevalt, toch je zin erdoor drukken.
Dan had hij gewoon van het begin af aan eerlijk tegen me moeten zijn: "Joh, ik wil die boom weghalen, en eigenlijk boeit het me niet zo wat jullie daarvan vinden, want ik wil die boom gewoon hoe dan ook weghalen. Dus dan weet je het alvast, er is binnenkort een grote open plek tussen onze tuinen."

Maar nee, hij kwam steeds vrágen wat wij wilden, en daarmee gaf hij mij (en waarschijnlijk elk logisch en redelijk denkend mens) de indruk dat ik ook nog wat te zeggen had over de boom.

Ik wist op dat moment nog niet dat ik net zo goed eigenaar ben van deze boom. De boom is ooit aan zijn kant geplant, dus ik heb al die jaren dat ik hier nu woon, gedacht dat hij van de eigenaren van dat pand was. De stam is echter in de loop der jaren over de erfgrens heen gegroeid en zo is het ook mijn eigendom geworden en heb ik ook een vinger in de pap over of hij weg mag of niet.

En om een eerdere vraag in dit topic te beantwoorden: Waarom zou mijn nee meer waard zijn dan zijn ja?
Nou, daar ben ik nu dus ook achter: omdat hij zonder mijn toestemming niets aan de situatie mag veranderen. Dus is mijn nee op de een of andere manier inderdaad meer waard dan zijn ja.
Ik kan daar ook niks aan doen, zo zijn de regels nu eenmaal.

Overigens vind ik het vervelend dat het allemaal op deze manier is gelopen. Ik denk dat ik hoe dan ook de verliezer ben in deze situatie. Ik raak ofwel mijn boom kwijt, ofwel heb ik een sterk bekoelde relatie met mijn buren.
Voor de buurman is het m.i. hoe dan ook een win-win situatie. Om de mening van zijn buren maalde hij toch al niet, en als het hem ook nog lukt die boom weg te krijgen, heeft hij alles wat hij zich wenst.

Ik moet er wel bij zetten dat de relatie met deze buur nooit warm is geweest. Dit omdat hij zich al vanaf het prilste begin dat hij hier woonde, opstelde met een 'het boeit me niet wat mijn buren van me denken' houding. Geluidsoverlast kan best eens een keertje voorkomen, maar hier begon het vanaf de dag dat ze de sleutel kregen al (en nee, dat waren niet de klusgeluiden, dat kwam later pas en daar klaag ik nooit over want klussen maakt nu eenmaal herrie en is noodzakelijk en bovendien: tijdelijk).
Kunnen we dit ook bestellen in boekvorm ? :P
pi_102927408
quote:
Ik was het met je eens totdat ik dit las...

Je kunt me niet wijs maken dat een boom welke op zijn grond geplant is zo ver naar jouw kant toe groeit. Als 2e is hij ooit op zijn grond geplant dus is het zijn boom en dient hij er voor te zorgen dat deze geen overlast veroorzaakt en heeft dus het rechts het te snoeien totdat er niets meer op jouw kant staat.

Mocht ik dus een druivenstruikje of iets hebben waarvan deze de grens met de buren passeert dan ben ik automatisch niet meer volledig eigenaar van mijn struik?

Hoe weet je nu opeens dat hij op zijn grond oorspronkelijk geplant is? Indien dit ook nog op papier of iets is terug te vinden dan kun je net zo goed een slotje op het topic laten gooien.
pi_102927609
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:04 schreef Hydrogeny het volgende:

[..]

Ik was het met je eens totdat ik dit las...

Je kunt me niet wijs maken dat een boom welke op zijn grond geplant is zo ver naar jouw kant toe groeit. Als 2e is hij ooit op zijn grond geplant dus is het zijn boom en dient hij er voor te zorgen dat deze geen overlast veroorzaakt en heeft dus het rechts het te snoeien totdat er niets meer op jouw kant staat.

Mocht ik dus een druivenstruikje of iets hebben waarvan deze de grens met de buren passeert dan ben ik automatisch niet meer volledig eigenaar van mijn struik?

Hoe weet je nu opeens dat hij op zijn grond oorspronkelijk geplant is? Indien dit ook nog op papier of iets is terug te vinden dan kun je net zo goed een slotje op het topic laten gooien.
Daarom bestaat er ook een regel dat je een boom minstens 2 meter (oid) uit de erfgrens hoort te planten, wil je dat dichterbij doen dan moet dat in overleg met je buren. Als je hem op 2 meter uit de erfgrens plant dan groeit hij iig niet over de erfgrens heen en weet je ook zeker dat je eigenaar blijft.
  maandag 10 oktober 2011 @ 20:10:27 #279
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102927700
Wat overhangt bij de buren, daar mogen de buren de vruchten van plukken (in geval van fruitbomen) en dat mogen de buren snoeien. In redelijkheid.
pi_102928647
@ts ik vind wel dat je het 1zijdig blijft belichten door in je opstel volledig de beweegredenen van je buurman om de boom te verwijderen negeert, nml dat het hem overlast bezorgt dmv bladeren in zn badkamer, stel dat de situatie amdersom was? Of wil jij dagelijks je badkamer stofzuigen?
pi_102930304
Wat een ongelofelijk zeiktopic is dit aan het worden, het gaat allemaal nergens over. Er wordt advies gevraagd van medefokkers, er wordt bruikbaar advies gegeven door medefokkers. Maar het geëmmer gaat gewoon door alsof het eigenlijk helemaal niet over die boom gaat maar om het zeiken terwijl aan het oplossen van het probleem volledig voorbij gegaan wordt...

maandag 10 oktober 2011 @ 20:57:56 #282
277627 Seven.
We are Borg.
pi_102930661
TS, kap eens met die slachtofferrol. Tot pagina 6 verzwijgen dat de boom ooit op zijn terrein geplant is en dan nóg zielig doen. Ik snap echt wel dat het vervelend is voor je, ik begrijp je bezwaren volkomen. Maar al jouw emotionele argumenten doe je teniet door die vermoeiende slachtofferrol. Je andere argumenten werden irrelevant toen je toegaf dat de boom oorspronkelijk op zijn terrein werden geplant. Leg je er bij neer en plant een wilg, binnen 2 jaar heb je een 15m hoge boom en kun jij kakken op zijn ondermaatse fatsoensnormen.
Resistance is futile.
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:01:22 #283
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102930906
Ga toch naar R&P met je slachtofferrol-psychologievandekoudegrond.
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:04:38 #284
277627 Seven.
We are Borg.
pi_102931150
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:01 schreef Lienekien het volgende:
Ga toch naar R&P met je slachtofferrol-psychologievandekoudegrond.
Nee. :6 .
Resistance is futile.
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:06:05 #285
277627 Seven.
We are Borg.
pi_102931271
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:52 schreef oink_oink het volgende:
Wat een ongelofelijk zeiktopic is dit aan het worden, het gaat allemaal nergens over. Er wordt advies gevraagd van medefokkers, er wordt bruikbaar advies gegeven door medefokkers. Maar het geëmmer gaat gewoon door alsof het eigenlijk helemaal niet over die boom gaat maar om het zeiken terwijl aan het oplossen van het probleem volledig voorbij gegaan wordt...

[ afbeelding ]
Agreed. Alle mogelijke oplossingen worden afgedaan met 'de buurman is niet fatsoenlijk'.
Resistance is futile.
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:07:50 #286
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102931393
Dan zie je dus voor het gemak maar even door wat ze wel met het advies doet. Is moeilijk te vinden tussen het overige gezeur van reageerders door.
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:13:56 #287
277627 Seven.
We are Borg.
pi_102931762
Hmmm, my bad dan.
Resistance is futile.
pi_102932268
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:57 schreef Seven. het volgende:
TS, kap eens met die slachtofferrol. Tot pagina 6 verzwijgen dat de boom ooit op zijn terrein geplant is en dan nóg zielig doen.
(bla)
Echt belachelijk dat ik nu aangevallen word. Als het voor de wet niet uitmaakt waar die boom ooit geplant is, waarom zou het dan voor jullie wel uitmaken? Die boom is ooit aan zijn kant geplant, alleen is hij in de tussentijd zo dik geworden dat hij nu ook op mijn erf groeit, dus ben ik mede-eigenaar.
Ik heb de wet niet geschreven, dit zijn dingen waar ik achter gekomen ben dankzij jullie hulp.

Jullie zaten er zelf toch zo op te hameren dat ik al jullie adviezen zou gebruiken? Nou, dat heb ik dus gedaan, en zo kwam ik hier achter. Als dat antwoord jullie niet bevalt reageren jullie in wezen net zo idioot als mijn buurman.

En nee, die man is met de beste wil van de wereld niet fatsoenlijk te noemen. Ik heb al diverse redenen opgegeven, maar kennelijk is het voor het gros van jullie wel normaal om bijv. op de dag van de sleuteloverdracht al overlast te veroorzaken bij je kersverse buren.

Tja, dan valt er met jullie niet te praten.

Ik ben in elk geval degenen die wel bruikbare info hebben gegeven dankbaar.
pi_102932589
Oh meid, het is met wat.
Het gaat hier over een stuk brandhout.
Who fucking cares. :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 10 oktober 2011 @ 23:38:23 #290
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_102940535
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:22 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Echt belachelijk dat ik nu aangevallen word. Als het voor de wet niet uitmaakt waar die boom ooit geplant is, waarom zou het dan voor jullie wel uitmaken? Die boom is ooit aan zijn kant geplant, alleen is hij in de tussentijd zo dik geworden dat hij nu ook op mijn erf groeit, dus ben ik mede-eigenaar.
Ik heb de wet niet geschreven, dit zijn dingen waar ik achter gekomen ben dankzij jullie hulp.

Jullie zaten er zelf toch zo op te hameren dat ik al jullie adviezen zou gebruiken? Nou, dat heb ik dus gedaan, en zo kwam ik hier achter. Als dat antwoord jullie niet bevalt reageren jullie in wezen net zo idioot als mijn buurman.

En nee, die man is met de beste wil van de wereld niet fatsoenlijk te noemen. Ik heb al diverse redenen opgegeven, maar kennelijk is het voor het gros van jullie wel normaal om bijv. op de dag van de sleuteloverdracht al overlast te veroorzaken bij je kersverse buren.

Tja, dan valt er met jullie niet te praten.

Ik ben in elk geval degenen die wel bruikbare info hebben gegeven dankbaar.
Als je geen foto wilt plaatsen i.v.m.privacy, zou je dan kunnen aangeven hoe dik deze boom is, of tenminste de stam en wat voor type/ras boom het hier om gaat ?
zo goed..?
pi_102940860
Ik begin me echt te ergeren aan TS. Dat ze blijft doorzagen over dat "overleggen" van de buurman, dat vind ik zo :r

Hij wilde het gewoon netjes doen, aankondigen dat hij een boom ging kappen. Dat waren goede bedoelingen, die TS maar *graai graai* verkeerd wil uitleggen. Die onzin helpt haar dus niet.

Ik krijg ook steeds meer het gevoel dat die boom echt meer in de tuin van de buren staat en zij zich helemaal geen eigenaar mag noemen. Je kunt volgens de letter van de wet leven, maar ook naar je "gevoel" en dan concluderen dat als die boom toevallig dan een klein stukje op haar erf staat...poeh poeh.

Ik had gestemd: laat de boom staan, maar doordat TS er ook zo'n onzin bijhaalt ga ik twijfelen...
Dan denk ik MENS!
pi_102941179
@ts is het echt zo moeilijk een foto te maken uit een hoek dat e.e.a. Overal in nl zou kunnen zijn? Daarnaast las ik een post van je waarin je aangeeft veel tijd op funda door te brengen omdat je t zo leuk vind om bij mensen binnen te kijken, dus in dat kader kan een fotootje van een boom geen issue zijn, misschien loop ik na visualisatie over naar jouw kamp :)
pi_102941974
Nog 8 postjes dan is het over :D
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 00:10:41 #294
318317 glaba
Ondertitel:
pi_102941996
Nog zeven.
pi_102942018
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 00:10 schreef glaba het volgende:
Nog zeven.
Hahaha grapjas dat je d'r bent beetje de laatste posts verzieken :D
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:27:48 #296
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102944671
Iedere keer dat ik deze post zie, vraag ik me af of TS de voorstellen voor een compromis (zoals door diverse mensen is aangedragen) al heeft voorgelegd aan de buurman.
pi_102944860
Nog steeds open?!?!!
Snel sluiten deze onzin, ongelooflijk zoveel posts voor een simpele boom.
@TS: Vind je dit niet beetje overdreven veel gezeik? Waar sta je verder in het leven? Doe je verder ook nog andere dingen of kijk je hele dag naarbuiten, naar je 'plantjes' ? Niet te filmen zeg. Nog 4 posts! gogogo.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:01:39 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102945109
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 08:27 schreef ManAtWork het volgende:
Iedere keer dat ik deze post zie, vraag ik me af of TS de voorstellen voor een compromis (zoals door diverse mensen is aangedragen) al heeft voorgelegd aan de buurman.
TS praat helemaal niet met de buren, die zijn zo raar en anders dan zijzelf dat ze daar toch niet uitkomen.
Maar dat ligt aan de buren, zowel aan de steentuin buren aan de ene kant, als aan de nieuwe boomloze buren aan de andere kant.

Het ligt iig niet aan TS.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_102945748
je zal maar zo'n buurvrouw hebben als TS :')
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:48:25 #300
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102945981
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:36 schreef Leipo666 het volgende:
je zal maar zo'n buurvrouw hebben als TS :')
Als ze gratis mijn auto fixt dan wil ik haar boompje wel laten staan!
Een gedicht over Maanvis
pi_102946012
En al het gezeik is voorbij, sorry TS, jammer dat je de kans niet hebt gepakt, meer van je perspectief te laten zien!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')