En geen bladeren vegen in de herfst!quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:26 schreef Symphonic het volgende:
Bomen nemen licht weg, bomen vernaggelen de straat door de wortels, dus hoezo ik wil die boom niet weg?
Wees blij dat de buurman hem voor je weg wil halen
quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:44 schreef Maanvis het volgende:
Ik ben benieuwd, misschien moet je de ouders van Skaai vragen om advies!
Sorry Sjeen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:48 schreef Sjeen het volgende:
Leuk geweest, terug naar de vraag van TS.
Even rondgegoogled, het lijkt er op dat je samen eigenaar bent van een boom die op de erfgrens staat. Dus moet je wederzijdse toestemming hebben om hem te mogen euthanaseren.quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:48 schreef Sjeen het volgende:
Leuk geweest, terug naar de vraag van TS.
volgens mij mag je altijd je eigen helft verwijderenquote:Op maandag 3 oktober 2011 09:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Even rondgegoogled, het lijkt er op dat je samen eigenaar bent van een boom die op de erfgrens staat. Dus moet je wederzijdse toestemming hebben om hem te mogen euthanaseren.
Waarom horen bomen niet in een tuin dan?quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:56 schreef Symphonic het volgende:
[..]
volgens mij mag je altijd je eigen helft verwijderen
Serieus bomen hoor niet in een tuin
Logischquote:Op maandag 3 oktober 2011 09:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Even rondgegoogled, het lijkt er op dat je samen eigenaar bent van een boom die op de erfgrens staat. Dus moet je wederzijdse toestemming hebben om hem te mogen euthanaseren.
Waarom niet? De boom staat in zijn eigen tuin...quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dit was laatst nog in de rijdende rechter.
Nee hij mag de boom niet zomaar weghalen.
Zelfs snoeien moet met jou toestemming want je mag de boom niet zomaar doodmaken.
Dus als er gesnoeid zou moeten worden zou je dat zelf moeten doen.
Hoewel dit van jou gaat over iets op een erfgrens.
Maar dat betekent dat de boom van beide is en hetzelfde principe geldt dat de boom niet zomaar doodgemaakt mag worden door een eenzijdige beslissing.
lijkt me wel, dat staat immers in de OP.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waarom niet? De boom staat in zijn eigen tuin...
Staat de boom echt letterlijk op de erfgrens?
Heeft ts nog steeds geen antwoord gegeven en is cruciaal :pquote:Op maandag 3 oktober 2011 10:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waarom niet? De boom staat in zijn eigen tuin...
Staat de boom echt letterlijk op de erfgrens?
Ja, zo denk ik er dus ook over.quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:40 schreef ElisaB het volgende:
Een schutting mag je ook zonder vergunning weghalen, maar dat wil nog niet zeggen dat de buurman zomaar jullie schutting uit de grond kan trekken. Zou dat voor bomen dan niet ook gelden? Dat je het er minstens over eens moet zijn (of zien te worden)?
Ja, tuurlijk heb ik uitleg gegeven. Het is een prachtige boom, een parel voor onze voortuinen (de mijne althans). Er broedt een merel in en een winterkoning, en in het voorjaar zit er een soort bloesem in.quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:38 schreef Snuitebolletje het volgende:
Ben ook wel benieuwd waarom je nee zei. Iemand die mij alleen maar als antwoord nee geeft kan de pot krijgen en dan doe ik het toch, beetje uitleg kan geen kwaad.
dat was mijn gedachte ookquote:Op maandag 3 oktober 2011 10:26 schreef RanTheMan het volgende:
tsja ik snap ook niet waarom mensen die dikke bomen in de tuin willen, alleen maar lastig, maar TS als je toch graag een boom wilt, laat de buurman m weghalen en plaats op jouw grond een nieuwe grote boom, die zijn nml wel gewoon te koop, probleem opgelost,
Kapitaalvernietiging dus?quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:26 schreef RanTheMan het volgende:
tsja ik snap ook niet waarom mensen die dikke bomen in de tuin willen, alleen maar lastig, maar TS als je toch graag een boom wilt, laat de buurman m weghalen en plaats op jouw grond een nieuwe grote boom, die zijn nml wel gewoon te koop, probleem opgelost,
omdat dat zo in de wet staat lijkt mequote:Op maandag 3 oktober 2011 10:31 schreef Tha_Duck het volgende:
En waarom zou jouw nee zwaarder wegen dan de ja van je buurman?
Mijn nee hoeft niet zwaarder te wegen, maar ik vind het wel hufterig om iemand iets te vragen, en dan bij een "nee" toch gewoon je zin door te drijven. Vraag dan niks en haal gewoon die boom weg voor ik er wat van kan zeggen. Dan ben ik ook wel kwaad, maar dan heeft hij me tenminste niet het gevoel gegeven dat ik nog wat in te brengen had.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:31 schreef Tha_Duck het volgende:
Dus TS vind het asociaal dat de buurman ja zegt en zij nee en dat het toch gebeurd.
Wat als de buurman nee had gezegd en jij ja, wat was het dan geweest?
En waarom zou jouw nee zwaarder wegen dan de ja van je buurman?
Ja, maar die vogels broeden natuurlijk niet in oktober.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:23 schreef Maanvis het volgende:
als er nu vogels in broeden mag de boom niet gekapt worden iig.
Ja maar wat voor compromis wil je sluiten dan TS? Hij wil de boom weg, jij niet, elkaar halverwege treffen wil in dit geval toch ook niet?quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
zou ik denken dat op zoek gaat naar een compromis, maar drijf niet gewoon je zin door omdat het antwoord van je buurvrouw je niet bevalt.
Zo ga je niet met elkaar om, zeker niet als buren, en al helemaal niet als je ergens nog maar een paar maanden woont.
[..]
Ja, maar die vogels broeden natuurlijk niet in oktober.
Dus jouw nee is voor hem de belofte het niet te doen? Die volg ik niet helemaal....quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Mijn nee hoeft niet zwaarder te wegen, maar ik vind het wel hufterig om iemand iets te vragen, en dan bij een "nee" toch gewoon je zin door te drijven. Vraag dan niks en haal gewoon die boom weg voor ik er wat van kan zeggen. Dan ben ik ook wel kwaad, maar dan heeft hij me tenminste niet het gevoel gegeven dat ik nog wat in te brengen had.
Hoe hij nu heeft gehandeld voelt als een verbroken belofte. Ik dacht echt dat mijn nee waarde voor hem had.
Dus omdat jij nee zegt mag hij die boom niet weghalen? Dat lijkt me een beetje alsof jij denkt dat jij dat bepaalt...quote:Op het moment dat je in zoiets lijnrecht tegenover elkaar staat zou ik denken dat op zoek gaat naar een compromis, maar drijf niet gewoon je zin door omdat het antwoord van je buurvrouw je niet bevalt.
misschien, maar ik zie het eerder als een oplossing voor het probleemquote:
En als dat geen hout snijdt, dan kun je hem altijd nog de toegang tot jouw grond ontzeggen. Dan kan hij de boom niet verwijderen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:43 schreef Maanvis het volgende:
Anyway, even afgezien van het emotionele aspect dat jij hem een hufter vindt, ben je beide eigenaar van die boom. Dus mag ie hem niet kappen zonder jouw instemming.
De bestaande boom een meter opschuiven misschien danquote:
Dus omdat de buurman de boom weg wil hebben, moet de boom sneuvelen. Dat lijkt me een beetje of de buurman bepaalt wat er met de boom gebeurt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus omdat jij nee zegt mag hij die boom niet weghalen? Dat lijkt me een beetje alsof jij denkt dat jij dat bepaalt...
Klopt dat het een mogelijke oplossing is. Maar dan zou het niet meer dan terecht zijn als de buurman voor die boom zou betalen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:45 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
misschien, maar ik zie het eerder als een oplossing voor het probleem
Dat probeer ik ook een beetje duidelijk te maken tussen de regels door. Zoiets moet in overleg en anders niet. Of je moet op de TV willenquote:Op maandag 3 oktober 2011 10:46 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dus omdat de buurman de boom weg wil hebben, moet de boom sneuvelen. Dat lijkt me een beetje of de buurman bepaalt wat er met de boom gebeurt.
(Zelfde redenatie maar dan vanaf de andere kant gezien.)
Ook een optie. Uiteraard op kosten van degene die de wijziging voorstelt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:46 schreef sanger het volgende:
[..]
De bestaande boom een meter opschuiven misschien dan
Ahh, dan heb ik hetgeen tussen de regels staat even zichtbaar gemaakt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat probeer ik ook een beetje duidelijk te maken tussen de regels door. Zoiets moet in overleg en anders niet. Of je moet op de TV willen
Gelukkig is mijn naam niet Iedereen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:47 schreef Gwywen het volgende:
Als iemand overlegt, maar het niet eens is met de uitkomst van dat overleg, dan ga je toch niet tóch je zin doordrijven?
Waarom vindt iedereen het nou raar dat ik dat gek vind?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |