Dat wetsartikel stelt het eigendom vast, dus lijkt me logisch dat de boom niet gekapt mag worden zonder TS' toestemming, maar daar zal wel weer een andere wet voor zijn, die het schade toebrengen aan eigendommen illegaal maaktquote:Op maandag 3 oktober 2011 19:36 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Kopietje:
[..]
Daar staat hooguit dat je als mede-eigenaar aangemerkt kan worden, niet dat je meer of minder rechten zou hebben.
Klopt, maar dat geeft niet meer of minder rechten zoals jij stelde.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat wetsartikel stelt het eigendom vast, dus lijkt me logisch dat de boom niet gekapt mag worden zonder TS' toestemming, maar daar zal wel weer een andere wet voor zijn, die het schade toebrengen aan eigendommen illegaal maakt.
Volgens wat ik inmiddels weet (ben al de hele dag aan het bellen en uitzoeken) mag de buurman zonder mijn toestemming niks aan de huidige situatie veranderen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:14 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Dus beide hebben net zoveel te zeggen, en als dan 1 iemand nee zegt, zal er een compromis moeten komen.
@TS Mooi dat je je recht hebt hoor, maar verwacht dan van je buurman in de toekomst ook geen medewerking he, over wat dan ookquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:47 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Volgens wat ik inmiddels weet (ben al de hele dag aan het bellen en uitzoeken) mag de buurman zonder mijn toestemming niks aan de huidige situatie veranderen.
Volgens mij betekent dat dat er ook geen compromis hoeft te komen.
Dat idee van een aangetekende brief met die tekst zoals in de post hierboven houd ik in gedachten, ik weet niet in hoeverre dat noodzakelijk is als verder onomstotelijk vaststaat dat ik mede-eigenaar ben van deze boom.
Goed, als jij niet wilt mee werken aan een compromis, lijkt mij geen probleem. Als ik buurman van je was, had ik het dan ook wel geweten. Had je toch een fkin probleem gehad. M.a.w het is jouw 'buren' relatie met deze man, en je moet het zelf weten hoe je je opstelt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:47 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Volgens wat ik inmiddels weet (ben al de hele dag aan het bellen en uitzoeken) mag de buurman zonder mijn toestemming niks aan de huidige situatie veranderen.
Dat idee van een aangetekende brief met die tekst zoals in de post hierboven houd ik in gedachten, ik weet niet in hoeverre dat noodzakelijk is als verder onomstotelijk vaststaat dat ik mede-eigenaar ben van deze boom.
Ts noemde de buurman eerder een "hufter" en heeft overduidelijk al geen goede relatie, dus dat biertje zou hooguit lauw zijnquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:50 schreef klusfoobje het volgende:
@ rantheman,
TS kan altijd even aanbellen met de mededeling; "zo , nu eerst een Bavaria! alsjeblieft buurman"
Ook jij moet dat zelf weten. Zijn jou buren, niet de mijne. Zo ook bij haar.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:06 schreef klusfoobje het volgende:
TS moet gewoon een besluit nemen welke actie hij gaat ondernemen en daarmee klaar. Heetf met burenrelatie verder niks te maken.
Je moet je gevechten met zorg kiezen, maar het kan niet zo zijn dat je "om de relatie" maar de boel de boel laat.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:16 schreef klusfoobje het volgende:
@pnxsinned
ik begrijp je niet helemaal. het gaat om de boom en de relatie met ts en zijn/haar buren.
TS wil weten wat de rechten zijn en wat er gedaan kan worden. Daar is ruimschoots antwoord op gekomen. Wat TS er verder mee gaat doen is niet ons probleem.
Die auto zit je nog steeds dwars hequote:
Je bent retarded?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:18 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Die auto zit je nog steeds dwars he
Ik denk aan het welzijn van mijn medemens. Aardig toch? Doe ik niet vaak.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:27 schreef klusfoobje het volgende:
Nee, sorry.
maar wat de rest van je opmerking betreft, ik probeer je duidelijk te maken dat het om de relatie van TS en zijn/haar buren gaat. niet die van jou of van mij.
Overigens voor iemand die zegt dat hij/zij zijn buren niet hoeft te kennen... wat maak jij je dan druk om die buren relatie van TS...
alleen zal de buurman dan zeggen dat hij wel een aangetekende brief heeft ontvangen maar dat die over iets heel anders ging.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:47 schreef Gwywen het volgende:
Als het huis erop past, dan de boom toch zeker.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:29 schreef Leandra het volgende:
Mwah, het is denk ik niet zozeer een aversie tegen bomen, maar vooral een tegen de kleine NL tuinen.
Als je doorzonwoning op zo'n 150 m2 grond staat dan heb je simpelweg geen ruimte voor een boom in je tuin.
Hou het nou niet 'in gedachten' maar stuur die brief morgenochtend de deur uit !!!! Mijn hemel wat een getwijfel, je bent zeker een weegschaal, alsof medeposters al niet genoeg informatie voor je hebben opgezocht ! Als dat figuur het in z'n hoofd haalt om de boom onverwacht snel om te zagen dan sta jij voor een voldongen feit en is het te laat. Ik zou hem nu onmiddelijk laten weten hoe de zaken er voor staan want ik haat dat soort arrogante hufterigheid jegens bomen en natuur in het algemeen. Dat soort gasten horen op een flatje of in een geestdodende vinex wijk maar niet in de buurt van natuur.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:47 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |