abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86235283
Achter onze tuin loopt een pad waar buren gebruik van maken om via de achteringang hun tuin in te kunnen.
Officieel is dat onze grond en ik dacht dat dat betekent dat ik er gewoon mee mag doen wat ik wil (mits ik niet verhinder dat zij bij hun achterpoort kunnen komen).
Mogen zij zomaar planten weghalen die van mij zijn en langs dat pad groeien?
(Zij hebben zelf zo'n stenen tuin en vinden alles wat leeft en groeit "slordig")
Het pad wordt weliswaar gemeenschappelijk gebruikt maar het stuk recht achter mijn tuin is toch gewoon van mij? Als ik tegen de achterkant van mijn schutting/schuur planten wil laten groeien die hun verder niet hinderen om met hun fiets bij hun huis te komen, is dat toch mijn goed recht? Daar hebben zij toch niets over te zeggen?
pi_86235354
het is van jou, maar ligt achter je tuin? Ik snap het niet helemaal. Als het vlgs Kadaster van jou is, mogen ze dat niet doen nee..
  donderdag 9 september 2010 @ 11:13:07 #3
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_86235372
Naar mijn weten mag jij daar inderdaad gewoon mee doen wat jij wilt mits jij ook echt eigenaar bent van dat stuk grond.
pi_86235403
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:13 schreef lipjes het volgende:
Naar mijn weten mag jij daar inderdaad gewoon mee doen wat jij wilt mits jij ook echt eigenaar bent van dat stuk grond.
Jep, zolang het maar goed toegankelijk blijft (als er recht van overpad is) :)
En anders zie ik er een mooie zaak voor de Rijdende Rechter in :7
pi_86235418
Als het jouw grond is hoef je ze alleen maar een redelijke mogelijkheid tot overpad te geven. Hoe jij dat invult is aan jou.
Tenminste, dat lijkt mij het meest voor de hand liggende.

Maar dat is toch gewoon prima te overleggen met ze? Of zijn ze zo onredelijk?
Optimisme is voor shampooreclames
pi_86235431
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:14 schreef Piles het volgende:

[..]

donderdag 9 september 2010 @ 11:16:16 #7
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_86235459
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:14 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja dat dan wel weer inderdaad.
  Forum Admin donderdag 9 september 2010 @ 11:20:35 #8
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_86235580
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:14 schreef atyo473 het volgende:
Maar dat is toch gewoon prima te overleggen met ze? Of zijn ze zo onredelijk?
Dat dus. Gewoon vriendelijk vragen of ze in het vervolg van jouw planten af willen blijven.
pi_86235644
Nou ja, de Rijdende Rechter vind ik ook weer wat ver gaan, maar ik probeer al jaren een paar planten tegen de achterkant van schuur & schutting te laten groeien, en telkens als die enigszins op hoogte komen hebben zij nét toevallig weer "onkruid" gewied op het pad.
pi_86235732
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:22 schreef Gwywen het volgende:
Nou ja, de Rijdende Rechter vind ik ook weer wat ver gaan, maar ik probeer al jaren een paar planten tegen de achterkant van schuur & schutting te laten groeien, en telkens als die enigszins op hoogte komen hebben zij nét toevallig weer "onkruid" gewied op het pad.
Maar weten zij ook dat het jouw grond is en dat ze er af moeten blijven? :)
  donderdag 9 september 2010 @ 11:29:22 #11
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_86235850
Zij mogen niets doen aan jouw planten, hoogstends als deze hun doorgang hinderen en jij bij herhaling na vverzoek hebt geweigerd de doorgang vrij te maken. Je moet ze duidelijk maken dat het jouw grond is, waarop zij slechts recht van overpad hebben, en enige vorm van "onderhoud" jouw recht en plicht is, en niet het hunne.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 september 2010 @ 11:36:49 #12
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86236060
Zet een hekje om de planten, dan zien ze dat het geen onkruid is. Bijvoorbeeld een stukje gaas, zoals dit:

En verder gewoon aanspreken dat het jouw grond is en dat ze van je planten af moeten blijven. Als er gesnoeid moet worden volgens hun, kunnen ze bij jou terecht.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 9 september 2010 @ 11:48:26 #13
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_86236370
Dan mag TS dus de volgend ekeer ook zelf het onkruid wieden. :+
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 september 2010 @ 11:51:58 #14
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86236460
Dat is de consequentie natuurlijk :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 9 september 2010 @ 11:53:55 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86236531
quote:
Ik denk dat de oplossing voor dit probleem is om geen topique op FOK! te openen over je rechten, maar gewoon ff te praten tegen je buren en te zeggen dat jij daar wat plantjes wilt laten groeien :D.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86237059
quote:
Waarom wieden zij onkruid op jouw grond? Als je ze gewoon vraagt daarmee op te houden is het probleem ook opgelost.
  donderdag 9 september 2010 @ 12:37:47 #17
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_86237852
quote:
Op donderdag 9 september 2010 12:08 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Waarom wieden zij onkruid op jouw grond?
Ik vermoed dat de buren denken dat het een gemeenschappelijk stuk grond is, niet grond van de TS waarop zij slechts recht van overpad hebben. Tenminste, ik hoop het.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_86238280
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik denk dat de oplossing voor dit probleem is om geen topique op FOK! te openen over je rechten, maar gewoon ff te praten tegen je buren en te zeggen dat jij daar wat plantjes wilt laten groeien :D.
Dit en in principe is het jouw grond dus mag jij er mee doen wat jij wilt mits de doorgang maar (redelijkerwijs) goed toegankelijk is voor de buren die er overheen mogen.
klerkje
pi_86240954
Het enige wat zij bij moeten houden, is het pad zelf.

Vond het gaas erom heen een goed idee. Als maar duidelijk is dat het geen onkruid is. (of zo'n labeltje met plantennaam erbij steken) Dan kunnen ze de rest lekker bij blijven houden, scheelt jou weer, toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')