Wat waren de measurements ook alweer?quote:Op zondag 25 september 2011 18:49 schreef T_Fuff het volgende:
Ik dacht dat alleen momo's nog toegevoegd worden
pssst Artist Denim ligt hier nog te niksen, iemand met maatje 32 niet die hem wilt overnemen?
Ik heb mijn 0701 bij BlueOwl besteld. Hij gaf aan dat de jeans een inch groter zijn dan tag (in de waist). Met die info heb ik hem dan ook aangeschaft. Ik wil straks nog wel measurement opnemen als je dat op prijs stelt.quote:Op zondag 25 september 2011 19:20 schreef Analoog het volgende:
Ik vind het nogal verwarrend, de maten van de 0701 verschillen per site.. Als ik uitga van BiG, zal die waist afzien worden, maar Nordic Denimhouse is wat optimistischer... Hoe zit het nu echt?!
Allereerst. als je dunne benen hebt gaat een volle straight cut je niet staan, indien je een baggy fit wilt, iets wat jij dus niet wilt. Skinny cuts heeft Momotaro vrijwel niet. De enige skinny in de lijn van Japan Blue is een model van Japan Blue zelf, Momotaro (onderdeel van JB) heeft alleen slim straight en de iets strakkere variant, deze is verre van skinny.quote:Op zondag 25 september 2011 18:59 schreef Blamm het volgende:
Ik hou zelf niet heel erg van skinny fit (bij mezelf) en ben op zoek naar een degelijk paar jeans naast/ipv de eenvoudige jeans die ik nu draag.
In het vorige topic kwamen de voordelige Momotaro langs en daarbij zie ik de 901 staan. Jullie lijken allemaal voor de wat meer tight fits te gaan, is er een reden om de 901 links te laten liggen? Ik ben van mezelf aardig lang en dun (aka slungelig) dus vraag me wel af of hij niet heel baggy gaat ogen.
Op Nordic Denim House een mooi overzicht met measurements gevonden, beste om daar de 1 wash maten aan te houden in vergelijking met mijn broeken waarvan ik weet dat ze goed vallen zeker?
Sorry voor de lading beginnersvragen, maar zeker als ik "blind" bestel controleer ik liever alles 2xBedankt alvast
Maten BiG style:quote:Op zondag 25 september 2011 19:04 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat waren de measurements ook alweer?
Nieuw topicquote:Op zondag 25 september 2011 18:49 schreef T_Fuff het volgende:
Ik dacht dat alleen momo's nog toegevoegd worden
pssst Artist Denim ligt hier nog te niksen, iemand met maatje 32 niet die hem wilt overnemen?
Zou mij geloof ik wel moeten passen. Ik geloof dat de maten overeen komen met m'n AJ.quote:Op zondag 25 september 2011 21:19 schreef BigSmurf het volgende:
Helaas, waist wat te groot en thigh te strak.
Graag gedaanquote:
Dieper squatten dan, squatten = billekes!quote:Op zondag 25 september 2011 21:19 schreef BigSmurf het volgende:
Helaas, waist wat te groot en thigh te strak.
Bedankt!quote:Op zondag 25 september 2011 22:29 schreef M1stral het volgende:
[..]
Graag gedaan
@ Analoog:
Ik heb mijn 0701 nog even opgemeten. De waist van een 28" is nu, na enkele dagen dragen 74 cm, wat overeen komt met net iets meer dan 29". Hopelijk heb je hier iets aan.
Zeker weten.quote:
Er is trouwens niet veel progress te zien hoor. Niet heel veel fades en dat is prima.quote:Op maandag 26 september 2011 10:02 schreef bokkepoot het volgende:
Niet soaken voordat je duidelijke pics hebt gepost
Beetje azijn erbij en koud soaken, dan heb je echt minimale krimp. Desnoods erna een beetje stretchen?quote:Op maandag 26 september 2011 12:26 schreef don-diablo het volgende:
Zat ik trouwens aan te denken, maar dacht gelijk aan evt kleurverschil dat kan ontstaan.
Ik zie wel. Misschien doe ik niks. Als ik besluit een soak te geven dan hooguit een kwartier in koud water, maar ik wil eig niet soaken om eerlijk te zijn. Wou em helemaal raw dragen om te zien hoe die zal worden en dat wil ik nog steeds.quote:Op maandag 26 september 2011 13:11 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Beetje azijn erbij en koud soaken, dan heb je echt minimale krimp. Desnoods erna een beetje stretchen?
Ik ga ze zeker weten goed invetten en poetsen. Stonden erg nice en haal ze over een week of twee op. Tof om te zien hoe stug dat leer nog is.quote:Op maandag 26 september 2011 13:48 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Gewoon raw blijven dragen, je RW die je wilt zijn toch van leer? Koop dan gelijk spul ervoor
Nog niet gebruikt maar sinds zaterdag in huis:quote:Op maandag 26 september 2011 14:15 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Ik ga ze zeker weten goed invetten en poetsen. Stonden erg nice en haal ze over een week of twee op. Tof om te zien hoe stug dat leer nog is.
Wat gebruik jij voor spul?
Heb ze nog niet, maar heb ze gepast en het zat goed. Wil alleen nog even een keer passen met dikkere sokken. Just to be sure.quote:Op maandag 26 september 2011 15:43 schreef T_Fuff het volgende:
Ik heb alleen mink oil, is voldoende.
Welke RW heb je eigenlijk don, donker? Ik merk niks van denim bleed op mijn paartje, heb die al 3 jaar en mijn Edwin, Momo en AD bloeden allemaal. Merk er alleen wat van op die bootschoen, die is dan ook erg licht, maar dat ziet er nu juist wel vet uit vind ik!
Nice die samurai. Hoe krijg je die verkleuring zo snel bij je kont? Zie dat altijd bij dry's maar bij mijn eigen heb ik het totaal niet. Zelfde als die witte plekken bij de knieen, dat begint bij m'n petit standard nu pas een beetje te komen.quote:Op maandag 26 september 2011 15:49 schreef bokkepoot het volgende:
En we beginnen het nieuwe topic weer goed met een fotobomb
Edwin versus Samurai..
Edwin is retired en de Samurai heeft al 21 dagen..(Wel veel assfade)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik wil ook Samurai!quote:Op maandag 26 september 2011 15:49 schreef bokkepoot het volgende:
En we beginnen het nieuwe topic weer goed met een fotobomb
Edwin versus Samurai..
Edwin is retired en de Samurai heeft al 21 dagen..(Wel veel assfade)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
10 km per dag vind ik best wel veel hoorquote:Op maandag 26 september 2011 16:45 schreef bokkepoot het volgende:
Danku
Het valt wel mee hoeveel ik die broek gefietst hebt... een kilometertje of 150-200.
En in Japan zijn ze wel goed verkrijgbaar..Vrij veel winkels hebben ze wel.
Enne, scheelt me dat nog wat in pecunia (even de ticket buiten beschouwing latend)quote:Op maandag 26 september 2011 16:45 schreef bokkepoot het volgende:
En in Japan zijn ze wel goed verkrijgbaar..Vrij veel winkels hebben ze wel.
Vind ik best een hoop, zoveel fiets ik bij lange na niet.quote:Op maandag 26 september 2011 17:25 schreef bokkepoot het volgende:
Mag 22/25 km per dag ook >?
Zo vaak ga ik niet met de fiets hoor
Whoohoo, goodnes is one step closer to you!quote:Op maandag 26 september 2011 19:36 schreef BigSmurf het volgende:
Status van m'n bestelling is veranderd naar "Boxed".
Normaal kan ik me totdat het pakketje in Nederland is wel redelijk beheersen, maar in dit geval heb ik dat wel, ben zo verschrikkelijk benieuwd, m'n eerste unsanforized broekje en meteen een Momo. Ben in staat om elk uur de status van de order te bekijken.quote:Op maandag 26 september 2011 20:23 schreef M1stral het volgende:
[..]
Whoohoo, goodnes is one step closer to you!
Ben je ook zo zenuwachtig als je op een nieuw paartje zit te wachten?
Voor mij gaat die vergelijking niet op. Het is een mooi broekje, maar ik zou hem nooit aanschaffen. En niet omdat ik iets tegen Nudie heb, want dat is absoluut niet het geval. Ik ben alleen van de overtuiging dat wat ik momenteel draag, goed is... En dat niet snel overtroffen zal worden.quote:Op maandag 26 september 2011 20:23 schreef bokkepoot het volgende:
Ik moet zeggen dat als ik de masa zuiver en alleen op de denim beoordeel dan staat zo'n beetje alles wat ik heb daarboven..
Maar als ik daarvan weer naar de fit kijk..![]()
Daarom ben ik wel benieuwd hoe de 201 bij Grotesmurf staat.. Misschien is dat een waardige opvolger
Dat was nog een bazen model.quote:Op maandag 26 september 2011 20:12 schreef bokkepoot het volgende:
http://cgi.ebay.nl/NUDIE-(...)&hash=item43a9ed5833
Uit de tijd dat nudie nog mooie broeken maakt..
Nudie Straight Sven Flame Dry Selvage..Echt die slub is zo mooi om te zien
Het is donker.quote:Op maandag 26 september 2011 20:40 schreef M1stral het volgende:
Ben ik de enige die hem lelijk vind zeker?
Don, waar blijven de Momo-shots?
me 2quote:Op maandag 26 september 2011 20:40 schreef M1stral het volgende:
Nee hoor, je bent niet de enige. De fit ken ik niet, is van voor mijn tijd, maar ik vind die verticale "striping" niet mooi. Was dat toendertijd een hype ofzo? Vind het goedkoop ogen.quote:Op maandag 26 september 2011 20:40 schreef M1stral het volgende:
Hopen dat ze deze week komen ja.quote:Op maandag 26 september 2011 20:52 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
me 2hehe
@bigsmurf and Bok
Spannend dat jullie pakjes deze week komen en meer denimprOn erop komt
Bij mij ook niet om eerlijk te zijn.quote:Op maandag 26 september 2011 21:02 schreef M1stral het volgende:
Ik wil eigenlijk ook wel updates posten... Alleen is er niks te zien
Ik zit net op een weekje draagtijd, creases beginnen net te settlenquote:Op maandag 26 september 2011 21:04 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Bij mij ook niet om eerlijk te zijn.
Ik twee maanden ongeveer.quote:Op maandag 26 september 2011 21:10 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ik zit net op een weekje draagtijd, creases beginnen net te settlen
Hoezo? Heb twee weken in korte broek gelopen tijdens vakantie en in totaal twee weken andere broeken gedragen ongeveer.quote:
Wat M1stral bedoelt; je andere Jeans zijn nu troep in verhouding tot je momo's.quote:Op maandag 26 september 2011 21:35 schreef M1stral het volgende:
Don, je moet gewoon prioriteiten stellen.
Momotaro is nr.1 en die draag ik sinds ik em heb bijna onafgebroken. Toch probeer ik her en der een keer te roteren. Draag andere broeken hooguit 1 dag en dan weer de momotaro.quote:Op maandag 26 september 2011 21:35 schreef M1stral het volgende:
Don, je moet gewoon prioriteiten stellen.
4? Denk dat het er inmiddels al wat meer zijn. Ik heb er zelf al 3, so do the math. Ook heb ik fades (0201), dus wat is je punt?quote:Op maandag 26 september 2011 21:37 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Wat M1stral bedoelt; je andere Jeans zijn nu troep in verhouding tot je momo's.
Verdomme al minstens 4 Momo's op dit forum en straks nog meer, maar niemand die fades heeft
Koop dan gewoon iets dat fade..Zoals samuraiquote:Op maandag 26 september 2011 21:35 schreef One_conundrum het volgende:
haha, ok ok.
Dat probleem heb ik iig niet
Haha, dat het duur is vind ik er niet zo speciaal aan. Dat is meer een keerzijde van de medaille. Maar anderzijds houd de prijs het wel enigszins exclusief.quote:Op maandag 26 september 2011 21:46 schreef Nezhi het volgende:
Superieure kwaliteit, mooiere afwerking, mooiere details, mooier denim, duur, dik en fade mooi. En het is heel harig en stugger dan karton.
Ofzo.
Het probleem van Rotatie. Faden doet deze ook wel. Dat zie ik nu al op de hidden rivets in mijn back-pocketquote:Op maandag 26 september 2011 21:47 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Koop dan gewoon iets dat fade..Zoals samurai![]()
Niet alleen komt de denim uit eigen mill. Het hele proces voorafgaand aan het maken van de fabric, zoals het plukken en sorteren van de katoen gaat ook met de hand. En Momotaro's zijn handgemaakt...quote:Op maandag 26 september 2011 21:47 schreef don-diablo het volgende:
En ze maken, als één van de weinigen, het denim zelf. Het is duur omdat het een kleine shop is uiteindelijk.
Ja hidden rivets gaan echt te snel voor woorden..quote:Op maandag 26 september 2011 21:49 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Het probleem van Rotatie. Faden doet deze ook wel. Dat zie ik nu al op de hidden rivets in mijn back-pocket
Puur omdat Sams een grotere naamdsbekendheid hebben en het feit dat het fast faders zijn, maakt dat ze in trek zijn.quote:Op maandag 26 september 2011 21:53 schreef infp2009 het volgende:
Ok ok dat weet ik wel, maar als ik kijk op bijv sufu naar de broeken die ik vet vind zijn dat allemaal samurais. En toch wordt momotaro zo vereerd. Mooie broeken hoor, maar het likkt alsof ik iets mis...
Momo's staan bekend om hun duurzaamheid vanwege de goede afwerking. Sommige jongen hebben nog geen broken stitches gehad, zelfs na maanden continu dragen.quote:Op maandag 26 september 2011 22:05 schreef infp2009 het volgende:
Gaan momo's dan ook langer mee? (Belangrijk argument om mijn vriendin te kunnen overtuigen namelijk)
Wedden dat ik binnen 2 maanden een paar kapot kan krijgen..quote:Op maandag 26 september 2011 22:07 schreef M1stral het volgende:
[..]
@ Bok: Ik heb nog niets gezien over damaged Momo's... Behalve bij te veel downsizen dan, maar dan vraag je er ook wel om.
quote:reinforced the crotch at the tailor
Klopt ik denk zelfs nog wel dat 20 oz sneller stuk gaat dan een normale 12-15 oz broek..quote:Op maandag 26 september 2011 22:15 schreef M1stral het volgende:
Dan noem je ook wat ook. Maar bij normaal gebruik + soak (vergeet niet dat Offy heel lang raw gedragen heeft, plus een strakke fit had in den beginne) is het zo goed als onmogelijk.
Als je wilt kan natuurlijk uitiendelijk alles kapot. Ook 20+ Oz denim...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
Wat is er overrated aan?quote:Op maandag 26 september 2011 23:16 schreef M1stral het volgende:
Zal wel weer storm lopen... Die geel/blauwe selvage is echt dope man. En wat een kwaliteit
@ Atta: Dior is overrated. En die stacks zijn too much in mijn ogen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb nu zin om mijn momo aan te doen morgen, maar ben inmiddels weer 2kg zwaarder, dus denk niet dat ik er erg comfortabel in zit
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
Ik denk dat het een pre-wash is. Dior fade over het algemeen namelijk vrij ruk. Ik heb nog nooit een echt mooi paartje gezien.quote:Op maandag 26 september 2011 23:29 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Wat is er overrated aan?
Heb me er nog niet echt in verdiept dus kan er nog niet echt over oordelen maar vind ze op die foto wel echt mooi gefade.
Shit is alleen wel mad expensive als je het nieuw in de winkel koopt waarschijnlijk.
APC New Curequote:Op dinsdag 27 september 2011 02:03 schreef zwartemarktplaats het volgende:
[ afbeelding ]
Moet wel zeggen dat naar mijn smaak dit by far de beste fit is.
Zal vast wel niks onder de 150e. zijn met een vergelijkbaar model?
Dat wil die graag.quote:Op dinsdag 27 september 2011 10:29 schreef T_Fuff het volgende:
@zwartemp, vind die fit verre van optimaal, skinny
Nezhi, over het algemeen word aangeraden aanpassingen te doen nadat alle krimp eruit is. Maar dit geld vooral voor unsanforized jeans. Sinds Nudie sanforized is, maakt het dus vrij weinig uit of je de alterations voor of na de was doet, de krimp is minimaal.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:04 schreef Nezhi het volgende:
Ik wil mijn slim jim laten taperen (ja ja, had gewoon gelijk een grim tim moeten halen), kan ik deze gelijk laten taperen zoals ik wil of moet ik hem iets wijder laten ivm krimpen als ik hem was? Lijkt mij eigenlijk dat die niet zo veel krimpt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
Dat is?quote:Op woensdag 28 september 2011 10:36 schreef bokkepoot het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fitpics komen later
quote:Op woensdag 28 september 2011 10:36 schreef bokkepoot het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fitpics komen later
Ik zal de ES altijd tof vinden. Was ook m'n eerste echte dry project. (al heb ik in het verleden wel dry's gehad maar geen aandacht aan besteedt).quote:Op woensdag 28 september 2011 11:00 schreef bokkepoot het volgende:
Even steven dry grey..Echt een heerlijk licht broekje qua oz en de fit is as usual![]()
Word een mooi zomerbroekje
Beetje wel maar dat was ik ook kwijt voor m'n AJDRS. Die broek bevalt nog steeds. Draag em vandaag dan ook.quote:Op woensdag 28 september 2011 11:13 schreef bokkepoot het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Foto's zijn niet helemaal goed gelukt
De Hank rey lijkt er inderdaad wel op..al is die mad overpriced..Kom op 160 voor een dry selvage.Voor een nudie is dat gewoon te duur.
Fit is ace.quote:Op woensdag 28 september 2011 11:13 schreef bokkepoot het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Foto's zijn niet helemaal goed gelukt
De Hank rey lijkt er inderdaad wel op..al is die mad overpriced..Kom op 160 voor een dry selvage.Voor een nudie is dat gewoon te duur.
Danku..quote:Op woensdag 28 september 2011 11:34 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Fit is ace.
Hij is bij jou echt een stuk wijder dan bij mij in de thigh area, ik zou eigenlijk een maatje 31 moeten hebben voor het mooie. Maar zoals ik hem nu heb zit ie ook prima.
Hij is in de 4-5 dagen dat ik hem gedragen heb al wel ietsjes wijder geworden, hij zat bij mij eerst ook iets te strak en nu zit ie confortabel strak. Mag nog wel ietsjes uitlopen, denk dat dat met een week of 2 draagtijd de stretch wel op maximaal zit.quote:Op woensdag 28 september 2011 11:41 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Danku..
Rekt ie trouwens snel? De waist is namelijk nog wel wat te strak
Volgens mij 1 up sizen. Maar je zou dutch erorrist een berichtje moeten sturen. Das de levi's stf expert hier. Die draagt niets anders. Waarom begin je niet met een goedkopere?quote:Op woensdag 28 september 2011 11:40 schreef Stansfield het volgende:
Ik zit te denken aan een 501 selvage shrink to fit.
http://www.oipolloi.com/Store/OiPolloi-DII-3398-10-levis+.html
Alleen daar is die niet meer in mijn maat.
Dus zat ik te zoeken op de online shop van levi's en is dit dan dezelfde?
http://eu.levi.com/en_NL/(...)1.html?insearch=true
En wat is jullie maatadvies voor shrink to fit jeans??
Die goedkoper zijn geen selvedge hequote:Op woensdag 28 september 2011 11:58 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Volgens mij 1 up sizen. Maar je zou dutch erorrist een berichtje moeten sturen. Das de levi's stf expert hier. Die draagt niets anders. Waarom begin je niet met een goedkopere?
Maar kun je wel ervaring mee op doen.quote:Op woensdag 28 september 2011 12:01 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Die goedkoper zijn geen selvedge heEn dat geeft toch altijd net iets extra's vind ik.
Als je dan toch selvage wil, kan je net zo goed voor roze selvage gaanquote:Op woensdag 28 september 2011 12:01 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Die goedkoper zijn geen selvedge heEn dat geeft toch altijd net iets extra's vind ik.
Hebben ook unsanforized.quote:Op woensdag 28 september 2011 12:33 schreef M1stral het volgende:
[..]
Als je dan toch selvage wil, kan je net zo goed voor roze selvage gaan
Heb ik bij m'n ALD ook, dat valt volgens mij bijna niet tegen te gaan, of je moet ze elke dag verplaatsen, maar da's op den duur ook niet meer te doen. Gewoon zorgen wanneer je hem gewassen hebt, je hem zo opnieuw cufft, dat de slijtplekken niet zichtbaar zijn.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:15 schreef Atta-boy het volgende:
Iemand trouwens tips om goed te cuffen?
Heb nu bij mijn apc dat er slijtplekken zitten waar de cuffs gezeten hebben, probeer ze zo min mogelijk te vouwen maar een soort te rollen maar na een paar minuten zitten ze dan toch weer in een vouw
Als je selvedge hebt, is een cuff vaak gewoon mooier.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:25 schreef One_conundrum het volgende:
Koop gewoon een broek op de goede lengte
Ik kan dus niet tegen denim bleed op m'n schoenen. Daarom draag ik alleen zwarte sneakers wanneer ik m'n momotaro draag en al het overige onder m'n Nudie.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:24 schreef Atta-boy het volgende:
Jammer dan moet ik het maar doen met mijn cuffringen op m'n schoenen
Niemand een idee?quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:50 schreef Wunny het volgende:
Ik zoek zelf een nieuwe broek om te dragen naast mijn APC New Standard.
Welke broek lijkt daar qua fit het meeste op? Mijn budget is 120 euro.
Alvast bedankt
Nudie Even Steven (quote:
Cuff vind ik mooier en veel broeken hebben een lengtemaat waarbij ik een cuff nodig heb.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:25 schreef One_conundrum het volgende:
Koop gewoon een broek op de goede lengte
Dit is al de tweede keer dat je dat hier zegt. En anderen merken dit ook op. Dan ga je wel snel door je posts jaaaaquote:
Voel de liefdequote:Op woensdag 28 september 2011 16:05 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Dit is al de tweede keer dat je dat hier zegt. En anderen merken dit ook op. Dan ga je wel snel door je posts jaaaa
edit; :p
Dat klopt, maar het valt op en ik verveel me op werk.quote:Op woensdag 28 september 2011 16:05 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Dit is al de tweede keer dat je dat hier zegt. En anderen merken dit ook op. Dan ga je wel snel door je posts jaaaa
edit; :p
Ik ken het niet, maar als ik naar de foto's kijk doet het me weinig. Ik heb niet zoveel met 'stoere' bikers.quote:Op woensdag 28 september 2011 16:08 schreef Copycat het volgende:
Omdat ik geen link had geplaatst.
Maar bij deze een linkje naar de blog: http://eatdustclothing.blogspot.com/
Merkje is van twee denimfanaten die hun sporen bij diverse denim- en andere fashion labels hebben verdiend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Momotaro 0701
Tapered & Hemmed by TdN
2 soaks
1 coldwashSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BonuspicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.enjoy!![]()
Stoer heb je heel terecht tussen haakjes gezetquote:Op woensdag 28 september 2011 16:12 schreef don-diablo het volgende:
Ik ken het niet, maar als ik naar de foto's kijk doet het me weinig. Ik heb niet zoveel met 'stoere' bikers..
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?![]()
quote:Op woensdag 28 september 2011 16:12 schreef Brummi3_NL het volgende:
hier paar pics
Nudie Lab 16
2 soaks
4 maanden wearSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Momotaro 0701
Tapered & Hemmed by TdN
2 soaks
1 coldwashSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BonuspicFapfap.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.enjoy!![]()
![]()
waarom is die Momo al zoveel met water in aanraking geweest?"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."![]()
1 soak omdat het unsanforized is
2e voor hetzelfde maar heter
en de wasbeurt omdat die smerig wasegt smerig modder tot de knieen
![]()
Cuffrupturen zijn ziekAl mijn ALD's hebben kapotte cuffs
Bij 1 nog maar 5cm aan elkaar vast. Zonder dollen, maakt niks uit, karakter. De ene broek rock je harder dan de ander toch? Zo is mijn momo nog erg netjes en mijn Edwin een beetje sloddervosje (vet, curry, mosterd, wijn, bier, lading stof, heb er zelfs een bankje in geschuurd en gelakt, doet hem goed)
Monster fit bok![]()
Wat voor fit is APC New Standard dan? Slim? Zo ja, Indigofera heeft een erg leuk broekje voor ¤120, is weer eens wat anders dan al die nudies.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
God, ik zat nog op pagina 2 hihi.
Denimpr0n hierzo
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
die pouch gaat ook het hardst
niet gek aangezien ik 16 uur per dag deel over 2 broeken (behalve weekenden want dan is het alleen momo tijd)
en de pouch altijd in gebruik is![]()
Die momotaro heeft duidelijk meer progress dan de mijne, maar de mijne zit ook wat ruimer rond de benen dus zal minder hard faden.Love will tear us apart (Joy Division)![]()
Mijne zit wel strak... Dat gaat zich zeker terug betalen, hoop ik.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:28 schreef don-diablo het volgende:
Die momotaro heeft duidelijk meer progress dan de mijne, maar de mijne zit ook wat ruimer rond de benen dus zal minder hard faden.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog![]()
mijne zat ook aardig strak aan het begin
maar dat is nou wel lekker uitgelopen
daarintegen vind ik de onderkant weer te wijd IMO
maargoed vandaar de taper![]()
Het krijgen van een nieuwe dry voelt altijd aan als sinterklaas
Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Eat Dust zou in mijn geval een verhaaltje Gather Dust zijn... Ik vind het niks. En what the fuck is het met die (optisch) enorme lange front en backrise? Backpocket stitching is hideous by the way.
Kortom, niet voor mij.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
Ik snap niet wat Eat Dust aan de markt toe zou voegen![]()
Ik bedoel je bijv
APC - Fade heel snel een mooi.
Nudie - Heeft echt gouden fits.
Naked&Famous - Komen met knettergekke fabrics.
Momotaro - Worden door 2 maagden bij maanlicht gewoven.
Flathead - Fade echt te mooi.
Artist denim - Kies alles zelf
Etc etc... Maar wat voegt de bijv Eat Dust dus toe?Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
quote:Op woensdag 28 september 2011 20:24 schreef bokkepoot het volgende:
Ik bedoel je bijv
Etc etc... Maar wat voegt de bijv Eat Dust dus toe?![]()
![]()
![]()
Voeg Samurai toe aan je lijst en je hebt echt voor ieder wat wils en de meeste merken genoemd die de denim heads graag dragen zo'n beetje.quote:Op woensdag 28 september 2011 20:24 schreef bokkepoot het volgende:
Ik bedoel je bijv
Etc etc... Maar wat voegt de bijv Eat Dust dus toe?
Love will tear us apart (Joy Division)![]()
Denim heads zijn meestal ook het meeste merkentrouwn...
Ik moest hardop lachen
ik ben zowiezo nooit egt een fan geweest van Amerikaanse merken ala Flathead, Iron Heart enz enz
maar Pure Blue Japan is ook nog wel een merk om naar om te kijken
@bok
wat een faalhazen zeg
hahaha![]()
Hoe kijken jullie tegen Japan Blue aan trouwens? Het is wel geen echte Momotaro qua detail en afwerking, maar gewoon op zichzelf staand als merk?
De GTB 700sp vind ik wel erg chique namelijk. Of kan ik dan beter voor dat geld naar iets anders kijken? (ik vind 250+ voor een broek net ff teveel helaas)
[ Bericht 1% gewijzigd door Blamm op 28-09-2011 21:59:59 (tikvout) ]Jeremy Clarkson: You can buy one of these cars and tell people you drive a mid-engined, rearwheel drive, turbocharged, convertible Mercedes Benz![]()
Je moet voor jezelf gewoon bepalen wat je (ongeveer) wilt en dan hoeveel je max uit wilt geven.Love will tear us apart (Joy Division)![]()
Ik denk dat het in dit segment (dus de prijsklasse/budget dat je hanteert) het alsnog één van de betere merken is, zo niet het beste.quote:Op woensdag 28 september 2011 21:58 schreef Blamm het volgende:
Hoe kijken jullie tegen Japan Blue aan trouwens? Het is wel geen echte Momotaro qua detail en afwerking, maar gewoon op zichzelf staand als merk?
De GTB 700sp vind ik wel erg chique namelijk. Of kan ik dan beter voor dat geld naar iets anders kijken? (ik vind 250+ voor een broek net ff teveel helaas)
Maar anderderzjds, voor max. 295 heb je een Momo, als je de TdN route bewandeld. Ik heb voor mijne net geen 200 betaald, maar ik heb het geluk gehad dat ik geen naheffingen en dergelijke heb gehad, want anders kan het alsnog tegenvallen dus...[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
Ja die limiet heb ik voor mezelf inderdaad gesteld, en die ligt rond de 150 euro. Daarboven is het me (op het moment) even te gek.
Als ik de alternatieven bekijk die rond dit bedrag zitten, kom ik bijvoorbeeld APC, Nudies en Edwin tegen.
- APC doet me eigenlijk vrij weinig, al heb ik wel het gevoel dat die kwalitatief dik in orde zijn.
- Nudies vind ik iets te 'populair', niet dat ik hipster wil doen met een ander merk ofzo, naja you catch my drift.
- Edwin ga ik nog eens goed bekijken, die hebben best mooie broeken in het assortiment zitten geloof ik
Eens kijken of ik in (omgeving) Rotterdam wat in mijn handen kan krijgenJeremy Clarkson: You can buy one of these cars and tell people you drive a mid-engined, rearwheel drive, turbocharged, convertible Mercedes Benz![]()
Voor om en nabij 150 euro zijn er ook nog wel wat Naked and Famous broekjes te scoren. En Rogue Territory is wellicht ook een aanrader. Google het maar.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
N&F heeft als probleem de badge achterop een beetje. Daarmee kan ik zowel op mijn werk als bij mijn kids niet aankomen
Thanks voor de adviezen zover!Jeremy Clarkson: You can buy one of these cars and tell people you drive a mid-engined, rearwheel drive, turbocharged, convertible Mercedes Benz![]()
Zou het raar vinden als daar op gelet word... Van je kids kan ik nog enigszins inkomen, maar je werk? By the way, zo'n patch vervaagt na verloop van tijd en je kan hem altijd nog bedekken met een (mooie) riem.quote:Op woensdag 28 september 2011 23:06 schreef Blamm het volgende:
N&F heeft als probleem de badge achterop een beetje. Daarmee kan ik zowel op mijn werk als bij mijn kids niet aankomen
Thanks voor de adviezen zover!
Of direct geld er doorheen blazen voor een N&F x Oni. Dan heb je wel een vrouw met masker op je patch, maar geen "tiet".[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
Meen je dit serieus? Je kids gaan in die patch echt niks zien, of ze moeten ouder dan 12 zijn en ik neem aan dat het dan ook geen probleem meer is. Kan me verder ook geen beroep voorstellen waarin ze moeilijk doen over zo'n spijkerbroek, behalve op werkplekken waar mensen vrij veel in pak lopen óf een werkplek waar een zwaar conservatieve en saaie sfeer heerst, áls men het uberhaupt al ziet.quote:Op woensdag 28 september 2011 23:06 schreef Blamm het volgende:
Thanks voor de adviezen zover!
En dan bestaat er zoals M1stral zegt ook altijd nog zoiets als een riem (wat je naar je werk toch wel draagt lijkt me).![]()
Ging meer om de kids idd.. maar misschien denk ik alweer te veel door. Zijn wel mooie jeans.
Ik kan weer vooruit, bedankt voor de adviezenJeremy Clarkson: You can buy one of these cars and tell people you drive a mid-engined, rearwheel drive, turbocharged, convertible Mercedes Benz![]()
@ Smurf:
Jij woonde toch in Z'town? Misschien een ideetje een keer een Momotaro meeting te organiseren als we beiden wat wear hebben? Beetje voorbarig misschien, gezien de jouwe nog niet binnen is... Maar we zijn zonder twijfel de enige echte denimheads hier, getuige de jeans
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
Jep, ik woon ook in Z'town. Zou een idee kunnen zijn, maar dat duurt dan nog wel eventjes denk ik, voorlopig eerst even dik gespannen wachten op de levering haha.quote:Op woensdag 28 september 2011 23:54 schreef M1stral het volgende:
@ Smurf:
Jij woonde toch in Z'town? Misschien een ideetje een keer een Momotaro meeting te organiseren als we beiden wat wear hebben? Beetje voorbarig misschien, gezien de jouwe nog niet binnen is... Maar we zijn zonder twijfel de enige echte denimheads hier, getuige de jeans
En enige denimheads, er zijn er toch meer met een Momo? Of bedoel je binnen Zwijntje? Ik geloof namelijk dat ZwarteMarktplaats hier ook woont, maar die heeft dan weer geen Momo's.![]()
![]()
Ik heb net mijn eerste Raw Selvage op de kop weten te tikken. Ik heb echt 0 ervaring met RAW broeken.. Ik lees hier allemaal dingen over sanforised/non-sanforised, indigo bleed, shrinking, de boel in de vriezer doen.. Nog tips voor een beginner?
Jean Shop - Skinny fit, mt 32
Pics:
Ik snapte al niet dat mensen het hadden over het 'breaking in' van een paar jeans. Ik heb geen idee hoeveel oz denim dit is, maar ik voelde me net een robot toen ik er voor het eerst in ging lopen.
[ Bericht 2% gewijzigd door kaaspeer op 29-09-2011 13:49:20 (Foutje) ]![]()
Goeie fit!quote:Op donderdag 29 september 2011 13:46 schreef kaaspeer het volgende:
Ik heb net mijn eerste Raw Selvage op de kop weten te tikken. Ik heb echt 0 ervaring met RAW broeken.. Ik lees hier allemaal dingen over sanforised/non-sanforised, indigo bleed, shrinking, de boel in de vriezer doen.. Nog tips voor een beginner?
Jean Shop - Skinny fit, mt 32
Pics:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik snapte al niet dat mensen het hadden over het 'breaking in' van een paar jeans. Ik heb geen idee hoeveel oz denim dit is, maar ik voelde me net een robot toen ik er voor het eerst in ging lopen.
Lijkt een beetje op een Nudie qua denim en stitching. Fit is mij te skinny, maar da's uiteraard smaak!
Enige tips die ik je kan geven zijn dragen, dragen en nog eens dragen (en uiteraard niet wassen), en de laatste 10 - 15 topics helemaal doorlezen. Komt alles ongeveer wel aan de orde, van merkgerelateerde informatie tot soaks, shrinking, sizing etc etc etc.![]()
![]()
Gave broek, welk model is het?
Volgens mij is de fit niet skinny Smurf, foto's zijn onduidelijk.
Heb je hem in medium of long genomen?dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Sorry voor de fitpics, de belichting is niet bepaald ideaal bij mijn spiegel. Op een label staat iig Regular skinny fit. Op het prijskaartje stond skinny fit.
Nog 2 pics ter referentie:![]()
![]()
Te skinny voor mij bedoel ik ook he. Ik vind een slim jeans vaak al te skinny.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:55 schreef T_Fuff het volgende:
Gave broek, welk model is het?
Volgens mij is de fit niet skinny Smurf, foto's zijn onduidelijk.
Heb je hem in medium of long genomen?![]()
![]()
Ik ook, ruimte bij hamstringsaanhechting vind ik het meest belangrijk, met zo'n slim fit is dat meestal net niet te doen. Dan moet je weer gaan upsizen en dan zit hij te los in de waist.
Maar goed, ze moeten wel normale fits aanbieden omdat niet iedereen een maat <31 heeft
Vind die Jean Shop echt tof! Heb zelf vorig jaar de Rocker gepast en bijna gekocht. Zet me aan het denken. Ben benieuwd hoe hij er over enkele maanden uit ziet.
Oja, welkom in het topic
edit: wat heb je ervoor moeten betalen en waar?dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Afzien vandaag in m'n momotaro. Een mug heeft me dwars door de broek heen gestoken in m'n been.quote:
Dat is het mooiste van allemaal. ¤54,- na 80% korting bij Spoiled in Rotterdam (naast America Today aan de oude binnenweg, heel onopvallende winkel) Helaas gaan ze weg en de uitverkoop is inmiddels op -80% uitgekomen. Ze hebben er volgensmij nog een enkel hangen, in 30 en 34 als ik het me goed herinner.quote:Op donderdag 29 september 2011 17:02 schreef T_Fuff het volgende:
Ik ook, ruimte bij hamstringsaanhechting vind ik het meest belangrijk, met zo'n slim fit is dat meestal net niet te doen. Dan moet je weer gaan upsizen en dan zit hij te los in de waist.
Maar goed, ze moeten wel normale fits aanbieden omdat niet iedereen een maat <31 heeft
Vind die Jean Shop echt tof! Heb zelf vorig jaar de Rocker gepast en bijna gekocht. Zet me aan het denken. Ben benieuwd hoe hij er over enkele maanden uit ziet.
Oja, welkom in het topic
edit: wat heb je ervoor moeten betalen en waar?![]()
Damn.. Das een nette prijs zeg. Als ik het had geweten had ik em alsnog niet gekocht. Even minderen.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:18 schreef kaaspeer het volgende:
[..]
Dat is het mooiste van allemaal. ¤54,- na 80% korting bij Spoiled in Rotterdam (naast America Today aan de oude binnenweg, heel onopvallende winkel) Helaas gaan ze weg en de uitverkoop is inmiddels op -80% uitgekomen. Ze hebben er volgensmij nog een enkel hangen, in 30 en 34 als ik het me goed herinner.
Heerlijk heel de dag in het magazijn gestaan op m'n werk, windje naar binnen, 5 graden koeler dan buiten. Ideaal.quote:![]()
![]()
Hebben ze nog veel andere dingen (niet denim dingen) hangen? Miss morgen maar eens even langs gaan.Faka G![]()
Ik ben pas volgende week weer in de stad dus ik zal te laat zijn. Maakt niet uit, red wings en een nieuw pakket lenzen zijn duur genoegquote:Op donderdag 29 september 2011 18:43 schreef Atta-boy het volgende:
Hebben ze nog veel andere dingen (niet denim dingen) hangen? Miss morgen maar eens even langs gaan.Love will tear us apart (Joy Division)![]()
Welke edwin ? ik dacht dat jij alleen nudie, samurai, jackjones hadquote:Op donderdag 29 september 2011 19:08 schreef bokkepoot het volgende:
Een of andere gekke amerikaan bied op mijn edwin... Doen?
Hoeeveel bied die? en pics hahahWe fear that which we cannot see![]()
N&F skinny guy in Elephant Denim 1 is verdomme onvindbaar.
TdN kon me jammer genoeg ook al niet verder helpen.
Alleen dit, http://www.ebay.com/itm/N(...)90ff14#ht_1233wt_917.
Jammer genoeg net een maatje te klein. Fit is wel raar in die foto trouwens, alles behalve skinny.![]()
Skinny guy zijn niet zo skinny maar meer slimquote:Op donderdag 29 september 2011 19:13 schreef zwartemarktplaats het volgende:
N&F skinny guy in Elephant Denim 1 is verdomme onvindbaar.
TdN kon me jammer genoeg ook al niet verder helpen.
Alleen dit, http://www.ebay.com/itm/N(...)90ff14#ht_1233wt_917.
Jammer genoeg net een maatje te klein. Fit is wel raar in die foto trouwens, alles behalve skinny.hele relaxte fit iig
Check m1stral en mijn fitpics in paar topics terugWe fear that which we cannot see![]()
Hij staat een paar pagina's terug samen met mijn Samurai..quote:Op donderdag 29 september 2011 19:11 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Welke edwin ? ik dacht dat jij alleen nudie, samurai, jackjones had
Hoeeveel bied die? en pics hahah
En geen idee hij bood het alleen nog maar aan.Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Zou ik je zo niet kunnen vertellen. De originele prijs was ¤270,-.. Ze zijn over het algemeen nou ook niet echt in de prijsklasse van een ragbroek.quote:Op donderdag 29 september 2011 19:07 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Hoe is de kwaliteit van die jeansshop broeken? Kan er wel een ragbroekje bij gebruiken.![]()
Oh ja retired daaromquote:Op donderdag 29 september 2011 19:18 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Hij staat een paar pagina's terug samen met mijn Samurai..
En geen idee hij bood het alleen nog maar aan.whiskers zien er wel ziek uit.
Wilt diegene het als voorbeeld gebruiken en ophangen
We fear that which we cannot see![]()
Komt gewoon door de stacks lijkt me.quote:Op donderdag 29 september 2011 19:23 schreef zwartemarktplaats het volgende:
De pasvorm ziet er niet zo relaxed uit op de foto's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou moe.Love will tear us apart (Joy Division)![]()
Ik zeg op z'n minst cuffen die hap.quote:Op donderdag 29 september 2011 19:27 schreef Ali_Ilegali het volgende:
stacks moet je van houden en anders hemmen die broek
Dat is het verschil tussen Karmaloop en goede fitpicsquote:Op donderdag 29 september 2011 19:23 schreef zwartemarktplaats het volgende:
De pasvorm ziet er niet zo relaxed uit op de foto's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou moe.Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Geen idee..Blijkbaar denkt ie dat er nog genoeg leven in zit..quote:Op donderdag 29 september 2011 19:21 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Oh ja retired daaromwhiskers zien er wel ziek uit.
Wilt diegene het als voorbeeld gebruiken en ophangen
Kijken of ik de kostprijs eruit kan halend
Hahaha ja idd optie vergetenquote:Op donderdag 29 september 2011 19:35 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Ik zeg op z'n minst cuffen die hap.Ik cuff en stack met inseam 38 hahaah
@bok zou netjes zijn als je flex bedrag er voor kan krijgenben wel benieuwd of hij het echt gaat dragen
M'n Nudie is 34 en daar heb ik een cuff die nodig is. M'n momotaro is gehemmed naar 34 maar die lijkt wel wat gekrompen naar een 33. Kan door de regenbuien geweest zijn.quote:Op donderdag 29 september 2011 19:38 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Hahaha ja idd optie vergetenIk cuff en stack met inseam 38 hahaah
@bok zou netjes zijn als je flex bedrag er voor kan krijgenben wel benieuwd of hij het echt gaat dragen
Of die Amerikaan gaat patsen met de broek van een ander. Kijk mij deze Edwin eens goed gedragen hebben.
vandaag mijn eerste EDWIN (ED-71) binnen gekregen :$
nu staat er het volgendebetekend dit dat spoelen met koud water voldoende is of raden jullie aan om hem in de wasmachine(laagste temperatuur) zonder wasmiddel/wasverzachter te doenquote:This is a Unwasheld EDWIN Selvage product, we recommend that you take the time to rinse your JEANS before you start to wear them failure to do so could lead to discolouration of your clothing,skin and light coloured surfacesDreams Money Can Buy!![]()
Niet spoelen?Zal mij een worst wezen:Pquote:Op donderdag 29 september 2011 19:44 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Of die Amerikaan gaat patsen met de broek van een ander. Kijk mij deze Edwin eens goed gedragen hebben.
Ik pas hem toch niet meer..En als ik er meer dan 50 euro voor krijg heb ik de aanschaf eruit
Gewoon soaken in badquote:Op donderdag 29 september 2011 20:14 schreef TaylorD het volgende:
nu staat er het volgende
[..]
betekend dit dat spoelen met koud water voldoende is of raden jullie aan om hem in de wasmachine(laagste temperatuur) zonder wasmiddel/wasverzachter te doenkoud/lauw of warm moet je zelf bepalen. Je kan ook gewoon raw dragen
Gewoon dragen. Afgeven doet die dan toch wel.quote:Op donderdag 29 september 2011 20:14 schreef TaylorD het volgende:
nu staat er het volgende
[..]
betekend dit dat spoelen met koud water voldoende is of raden jullie aan om hem in de wasmachine(laagste temperatuur) zonder wasmiddel/wasverzachter te doenof je moet em even soaken.
Wow dat is flink duur voor een broek. Wat maakt hem zo duur? Ben helemaal niet bekent met het merk dus vergeef me als het een stomme vraag isquote:Op donderdag 29 september 2011 19:18 schreef kaaspeer het volgende:
[..]
Zou ik je zo niet kunnen vertellen. De originele prijs was ¤270,-.. Ze zijn over het algemeen nou ook niet echt in de prijsklasse van een ragbroek.
Faka G![]()
Ik ben zelf helemaal onbekend met selvage merken/broeken. Enige wat ik weet is dat ze kennelijk niet in een al te hoge oplage worden gemaakt..quote:Op donderdag 29 september 2011 20:27 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Wow dat is flink duur voor een broek. Wat maakt hem zo duur? Ben helemaal niet bekent met het merk dus vergeef me als het een stomme vraag is
Hoe dan ook, het feit dat ze bij Spoiled flink in de uitverkoop zijn (wss ook een reden dat ze er nog hangen), houdt m.i. niet in dat het meteen een ragbroek is![]()
![]()
Voor meer info omtrent Jean Shop kijk even op de officiele site: http://jeanshopnyc.com
Ik vind het overigens wel mooie broeken, alleen de orange stitching vind ik zelf niet mooi. Voor mij een no go dus. En prijstechnisch zijn ze niet interessant als je full retail kijkt, al leggen de winkels in NL er wel een dikke marge op.
Maar voor net iets meer dan 5 tientjes is het een mooie denim. Wel beetje standaard overigens (fabric), maar de selvage is wel nice. 13,5 oz, ik vermoed sanforized, want nergens staat shrink to fit vermeld op de webby.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
Koop je een nieuwe!quote:Op donderdag 29 september 2011 21:42 schreef vencodark het volgende:
Mijn favoriete spijkerbroek staat op de rand van scheuren door slijtage.Had ik er nu maar 2 van!
Blog![]()
Geeft karakter.quote:Op donderdag 29 september 2011 21:42 schreef vencodark het volgende:
Mijn favoriete spijkerbroek staat op de rand van scheuren door slijtage.Had ik er nu maar 2 van!
![]()
Kun je weinig aan doen. Ik heb het ook gehad bij een broek. Die was helemaal doorgescheurd dus moest er wel gedwongen afscheid van nemen.quote:
Wat voor broek was het?quote:Op donderdag 29 september 2011 22:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
But it wouldn't be the same!
Wellicht dat je hem overigens kan laten maken/verstevigen bij de kleermaker (of zelf!). Daar al eens aan gedacht?[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
Vind zelf juist die oranje stitching intrigerend! Zou er graag een willen hebben, zeker omdat de oplage beperkt is. Full retail is prijstechnisch niet interessant inderdaad. Voor ¤54,- ga je echter niks beters vinden.quote:Op donderdag 29 september 2011 20:55 schreef M1stral het volgende:
Voor meer info omtrent Jean Shop kijk even op de officiele site: http://jeanshopnyc.com
Ik vind het overigens wel mooie broeken, alleen de orange stitching vind ik zelf niet mooi. Voor mij een no go dus. En prijstechnisch zijn ze niet interessant als je full retail kijkt, al leggen de winkels in NL er wel een dikke marge op.
Maar voor net iets meer dan 5 tientjes is het een mooie denim. Wel beetje standaard overigens (fabric), maar de selvage is wel nice. 13,5 oz, ik vermoed sanforized, want nergens staat shrink to fit vermeld op de webby.
@TaylorD, ik zou hem wél even een cold soak geven. Denim bleed was bij mijn Edwin enorm, en na een cold soak was dit flink gereduceerd. Zeker als je lichte schoenen, meubilair bezit zou ik het doen. Maar wie weet is jou model minder dan mijn nashvilledry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Ben vandaag even langs spoiled geweest. Die skinny jean shop lag er nog in 2 maten. Ze hadden ook een regular fit in een 30.
Had ze ook niet gehaald als ze in mijn maat waren, vind die backpockets niet mooi en bij de regular vind ik de les openings te groot.
Er lag ook een atelier la durance broek in maat 28 en een paar scotch en soda dry's.Faka G![]()
Je hebt je bad volgegooid met bier? Of gewoon wezen stappen en keihard staan springen?quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:12 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Gisterenavond mijn H&M rag raw een bier soak gegeven. Zieke fades gek.![]()
![]()
Er is wel een topic aanwezig betreffende soaken. Check het Denim Encyclopedia even voor de link. Overigens is er aan soaken niet zo heel veel bijzonders, dus verwacht niet heel veel info tegen te komen daar.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
@M1stral heb je gister een dm gestuurdJeremy Clarkson: You can buy one of these cars and tell people you drive a mid-engined, rearwheel drive, turbocharged, convertible Mercedes Benz![]()
Ik zag hetquote:
Blog![]()
Ook maar weer eens nieuwe denim gefixed en een keer geen dry, Levis Vintage
1954 501 - Pipebender
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight![]()
Oh zo draag ik mijn jeans altijd, is bij mijn APC petit standard ook zo.Cop killer
Kill them, cop killer
Vannacht m'n ALD buiten laten hangen, hij meurde als een malle na een nacht bier, sambuca en ladingen rook. Hij was toen ik half 8 van huis ging helemaal nat en stijf van het vocht, geur was vrijwel weg. Vandaag lekker laten zondrogen en hij kan er weer tegenaan!![]()
![]()
Het laatste, ugh.quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:46 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je hebt je bad volgegooid met bier? Of gewoon wezen stappen en keihard staan springen?![]()
Nop, ik hoop vandaag, heb alleen geen idee door wie het bezorgd wordt, en dus ook niet hoe laat. Begin wel heel nieuwsgierig te worden.![]()
![]()
Verkeerde plaatje gepost gisteren, is een 1947 pipebender ipv 1954
Cop killer
Kill them, cop killer
Was het de '51 of de '54 die een rits had ipv knoopjes? Ik dacht de '51. Prima pre wash als ik dat zo zie.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:29 schreef HAL9000S het volgende:
[ afbeelding ]Love will tear us apart (Joy Division)![]()
Volgens mij de '54 maar not sure....quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:35 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Was het de '51 of de '54 die een rits had ipv knoopjes? Ik dacht de '51. Prima pre wash als ik dat zo zie.Cop killer
Kill them, cop killer
Ik ben niet meer zo op de hoogte wat de onderlinge verschillen allemaal waren tussen de 501's door de jaren heen. Wist het eerder wel, maar toen droeg ik het ook meer.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:08 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Volgens mij de '54 maar not sure....maak ff pics wanneer die binnen is.
Verwachte aankomst tussen 1 en 6 oktober, dus op zich niet heel vreemd. Maar ja, je wil het natuurlijk zo snel mogelijk in huis hebben.quote:![]()
![]()
Ja, idd. Hij moet sowieso nog gehemmed worden dus het zal nog wel even duren voordat ik 'm echt kan gaan dragen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:30 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Verwachte aankomst tussen 1 en 6 oktober, dus op zich niet heel vreemd. Maar ja, je wil het natuurlijk zo snel mogelijk in huis hebben.
Iemand trouwens een idee waar ik het best kan laten hemmen?![]()
Was vandaag van plan om even die sale te bekijken bij de spoiled. Is die tent dicht. Heb ik de sale gemist?![]()
plantenspuit gekocht om het topblock nog es goed heet te soaken
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."![]()
Kan zijn dat ie nu weg is idd. Was opheffingsuitverkoop.
Lag toch niet echt iets boeiends meer hoor, Bijna alleen nog maar vrouwenkleding.Faka G![]()
Krimpt washed denim nou als het voor de eerste keer wast? En loopt het na verloop van tijd weer uit? Zit een beetje te twijfelen qua sizing, net zoals bij dry heb ik een size kleiner genomen met het idee dat het toch nog uitloopt maar dat was ik natuurlijk nooit.
Kopen jullie je washed true to size of kleiner?Cop killer
Kill them, cop killer
Hangt van het soort denim af (voorbehandelded of niet). Unsanforized krimpt (relatief) veel, Sanforized weinig.
edit; er staat al washedMy bad
Pre-washes kocht ik altijd TTS, aangezien ik ze gewoon eens in de week waste. In principe krimpen ze vrijwel niet in de was, maar lopen ze wel uit, dus als je ze minder vaak gaat wassen, dan zou ik een maatje kleiner pakken.![]()
Het was de hele maand september al opheffingsuitverkoop. Aangezien het net oktober is denk ik dat je het net gemist hebt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:58 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Was vandaag van plan om even die sale te bekijken bij de spoiled. Is die tent dicht. Heb ik de sale gemist?
Heeft een van jullie trouwens het probleem faden dankzij fietszadel? Lijkt me een beetje vreemd als ik dadelijk met een zieke fade op mijn kruis heb.![]()
Ik heb wel door het fietsen meer vale plekken rond het kruis. Voor mij is dat normaal.Love will tear us apart (Joy Division)![]()
Die pipebender toch maar gecancelled omdat ik de fading op de pitchfork II toch nicer vindquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:29 schreef HAL9000S het volgende:
[ afbeelding ]
alleen ik zit te twijfelen qua sizing, net wat te strak kopen in de hoop dat hij wat uit loopt en dan perfect zit, of 2 cm grotere waist in de hoop dat hij niet te ver uit gaat lopen....Cop killer
Kill them, cop killer
Zo strak mogelijk kopen HAL, dus TTS gaan. Krimpen zal ie niet veel doen (terug naar beginwaarden na uitloop). En deze prewash is beter dan die andere. Fading in het topblock vond ik niet overtuigend in tegenstelling tot deze.
@ Ali: Nice vintage fade
Blog![]()
Nomnomnom. Hoeveel soaks/washes?quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:23 schreef Ali_Ilegali het volgende:
DenimprOn
6 maanden nu Edwin-ED67
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
@M1stral Heb jij je Momo's laten hemmen? Of gewoon flink gecuffed?![]()
Welke? Ik heb ze beiden laten hemmen. De 201 post soak, lengte weet ik niet exact omdat ik hem heb laten afspelden. Tevens geen chainstitch. De 701 heb ik laten hemmen bij aanschaf op 35.5", zelfde lengte als mijn one wash Copper Labels.
Alle drie rock ik ze met een enkele cuff.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
In begin 2 soaks toen met dat roest gereedschapquote:Op maandag 3 oktober 2011 19:24 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Nomnomnom. Hoeveel soaks/washes?
@M1stral Heb jij je Momo's laten hemmen? Of gewoon flink gecuffed?Zie je die plek op mijn linkerknie
Ik zou zelf tts gaan zodat die in het begin iets te strak is.quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:18 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Die pipebender toch maar gecancelled omdat ik de fading op de pitchfork II toch nicer vind
[ afbeelding ]
alleen ik zit te twijfelen qua sizing, net wat te strak kopen in de hoop dat hij wat uit loopt en dan perfect zit, of 2 cm grotere waist in de hoop dat hij niet te ver uit gaat lopen....Love will tear us apart (Joy Division)![]()
Ja heb er toch voor gekozen om TTS te gaan idd.... niks is zo kut als een broek die in het begin prima zit en na een tijdje te ruim is. En als ie te strak zit dan stuur ik hem gewoon weer terug en bestel ik alsnog een maat ruimer.Cop killer
Kill them, cop killer
Okee, ik bedoelde je 201, aangezien ik die ook besteld heb. Dan ga ik hem eerst gewoon soaken, en dan zie ik daarna wel of ik hem laat hemmen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:26 schreef M1stral het volgende:
Welke? Ik heb ze beiden laten hemmen. De 201 post soak, lengte weet ik niet exact omdat ik hem heb laten afspelden. Tevens geen chainstitch. De 701 heb ik laten hemmen bij aanschaf op 35.5", zelfde lengte als mijn one wash Copper Labels.
Alle drie rock ik ze met een enkele cuff.Ik zie het, ziet er goed uit.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:27 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
In begin 2 soaks toen met dat roest gereedschapZie je die plek op mijn linkerknie
![]()
![]()
Lekker je Selvedge showen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:26 schreef M1stral het volgende:
Alle drie rock ik ze met een enkele cuff."Vanity, definitely my favorite sin. . . ."![]()
Jij gaat ze echt wel hemmen als je een paartje hebt uit de 39" inseam batch... Haha. Triple cuff is echt too much, ik spreek uit ervaring.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
Precies!quote:
Cuff jij eigenlijk?[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
Denk het ook wel, maar we gaan het zien. Draag m'n ALD ook met dubbele cuff.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:35 schreef M1stral het volgende:
Jij gaat ze echt wel hemmen als je een paartje hebt uit de 39" inseam batch... Haha. Triple cuff is echt too much, ik spreek uit ervaring.
En selvedge showen moet ook met zo'n broekje.![]()
![]()
Nopes. Bij mijn APC vond ik mijn stacks wel mooi. En bij die Red cloud issie daarvoor net wat te kort.
Ik geloof dat de partial soak wel effect heeft trouwens. Hij was net iets te ruim, en kronkelde wat op onder mijn riem. Ik had em namelijk wat uitgerekt met de handen toen hij nog damp was. Dat had echter niet gemoeten
Heb de inseam destijds ook uitgetrokken, maar daar ben ik wel blij om."Vanity, definitely my favorite sin. . . ."![]()
Stacks tot the max..
Ik cuf amper..Alleen mijn ALD en RRDS omdat ik anders stukloopAls ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Herkenbaar. Al heb ik een tweetal pre washes die inmiddels zo ruim zitten rond de waist dat het bijna afzakt (weze het niet dat het een skinny/slim fit is en door de smalle pijpen niet gebeurt).quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:32 schreef HAL9000S het volgende:
Ja heb er toch voor gekozen om TTS te gaan idd.... niks is zo kut als een broek die in het begin prima zit en na een tijdje te ruim is. En als ie te strak zit dan stuur ik hem gewoon weer terug en bestel ik alsnog een maat ruimer.
Pics wanneer binnen. Ik zag die trouwens niet op caliroots staan.
Mijn APC's ga ik trouwens op de supermarket zetten. Best veel lui zetten hun used APC's derop, dus kijken of ik daar nog 60 dollar ofzo voor kan vangen."Vanity, definitely my favorite sin. . . ."![]()
Ik ben van mening dat sommige broeken gewoon gecuffed moet worden. De 201 is echt baddass met cuffs. De 701 cuff ik vooral omdat ie uncuffed te lang is en stacks geen optie zijn, het is vrijwel een slim straight zonder noemenswaardige taper. Ik heb de extra lengte gewoon nodig, voor over een jaar... Of twee
Blog![]()
Waarom? Bevalt ie niet ?quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:41 schreef One_conundrum het volgende:
Mijn APC's ga ik trouwens op de supermarket zetten. Best veel lui zetten hun used APC's derop, dus kijken of ik daar nog 60 dollar ofzo voor kan vangen.Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
O_C is nog niet klaar voor raw denim
Blog![]()
meh, heb nu die andere, en als ik die APC kwijt kan ga ik em niet missen
Dus je gaat nu full time die Red Cloud dragen?
M'n ALD ruikt trouwens weer heerlijk fris na die frisse, vochtige nacht buiten, alle geurtjes zijn eruit. Cuff is trouwens noodzakelijk, anders loop ik erop en vind het ook mooier, anders heb ik amper contrast omdat ie volledig donkere stiksels heeft.![]()
Hahaha, meer dragen voor next level stretch. Of minder downsizen dude.
Overigens, voor de volgende...
Jeans #37: Twee maagden, een weefgetouw, een dosis maanlicht en een blije Smurf... Om maar even terug te komen op de Naam TT's?
Blog![]()
Tjah, ik heb normaal 2 gedownsized, maar mijn pik is gewoon te groot."Vanity, definitely my favorite sin. . . ."![]()
quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:50 schreef One_conundrum het volgende:
Tjah, ik heb normaal 2 gedownsized, maar mijn pik is gewoon te groot.
Wishfull thinking... Haha.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:50 schreef One_conundrum het volgende:
Tjah, ik heb normaal 2 gedownsized, maar mijn pik is gewoon te groot.
Wie maakt de volgende?[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
ik heb ooit dit gepost op het style forumquote:So whilst wearing them (NS) all day today, during the afternoon i found out my left Nut wasn't to pleased with the confined space it had to live in. Whilst sitting down i could almost see it's saddened face pushed against the fabric... The Nut is, even now, some 4 hours after relieving it (them), still a bit sore, and I'm pretty sure it isn't testicular cancer. Do more of you have those problems, or is it true that Europeans really do have bigger balls? (there is a serious question hidden in there somewhere..!)"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."![]()
Had je maar eentje moeten downsizen dus, maar daarom had ik bij skinny's altijd 1 size up ipv tts of -1.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:53 schreef One_conundrum het volgende:
ik heb ooit dit gepost op het style forum
[..]
Love will tear us apart (Joy Division)
Forum Opties Forumhop: Hop naar: