Die heb ik niet.quote:
Aan de rechter kant verwacht ik.quote:Op vrijdag 23 september 2011 23:55 schreef cyberbull het volgende:
met het stuur aan de verkeerde kant dus?
quote:Op vrijdag 23 september 2011 23:49 schreef TjilpTjilp het volgende:
Ik heb zojuist op 'volg topic' geklikt omdat ik heul benieuwd ben naar de afloop...
Ik heb zojuist op 'volg topic' geklikt omdat ik heul benieuwd ben naar de afloop...
Dat valt allemaal reuze mee. Voor een wagen die in goede staat is. Maar wat mankeert er allemaal aan die bak? Want 100 pond.quote:Op zaterdag 24 september 2011 00:08 schreef GizartFRL het volgende:
Totale kosten schat ik op 2500 euro. Incl RDW, BPM en transport.
Imprezas heb ik altijd leuk gevonden en dan vooral de station ( of in NL Plus) uitvoering.
Aangezien een fatsoenlijke ( als je ze al vind in NL) zo rond de 6-7000 verkoopt is dit een schijntje.
Heb eerder in rechtsgestuurde auto's gereden en dat was geen lastige omschakeling. Na 5 minuten ben je eraan gewend.
En in mijn straat hebben we aan beide kanten stoepranden
Spannend!!!quote:Op zaterdag 24 september 2011 00:44 schreef GizartFRL het volgende:
Ze zitten in de buurt van Calais nu.
Auto zelf is geen 100 pond.quote:Op zaterdag 24 september 2011 00:45 schreef Joe-Momma het volgende:
[..]
Dat valt allemaal reuze mee. Voor een wagen die in goede staat is. Maar wat mankeert er allemaal aan die bak? Want 100 pond.
Zodra de auto hier is gaat deze naar de lokale Subaru dealer voor een pre-APK check.quote:Op zaterdag 24 september 2011 01:00 schreef penny-wise het volgende:
Nu stelt de MOT in engeland nou niet echt veel voor....
Dus hoop voor je dat het geen kat in de zak is.
Het stuur zit in ieder geval goed.quote:Op zaterdag 24 september 2011 01:05 schreef Joe-Momma het volgende:
Nou ik wacht op de update. Vind het wel interessant.
Heb er wel eens over gedacht een motor aan te schaffen vanuit de UK.
Ik rij op een motorfiets uit engelandquote:Op zaterdag 24 september 2011 01:05 schreef Joe-Momma het volgende:....
Daar vergis je je toch echt in. MOT is een stuk strenger dan de APK; bij de APK hoeft je auto niet eens op meer dan de helft van z'n cilinders te lopen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 01:00 schreef penny-wise het volgende:
Nu stelt de MOT in engeland nou niet echt veel voor....
Dus hoop voor je dat het geen kat in de zak is.
Enige gezeur dat je kan hebben is het lichtbeeld.quote:Op zaterdag 24 september 2011 01:05 schreef Joe-Momma het volgende:
Nou ik wacht op de update. Vind het wel interessant.
Straks is de motor kapot of iets. Wat danquote:Op zaterdag 24 september 2011 09:17 schreef GizartFRL het volgende:
Slecht geslapen vannacht.Zenuwen.
En nu maar afwachten.
Onderdelen?quote:Op zaterdag 24 september 2011 09:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Straks is de motor kapot of iets. Wat dan
quote:Op zaterdag 24 september 2011 09:29 schreef GizartFRL het volgende:
Net een SMS
Nog 30 km dan zijn ze er.
In dit tempo: vanavond laat of vannacht. ( wat goed uitkomt ivm een feestje op 2 minuten lopen van mijn huisquote:Op zaterdag 24 september 2011 09:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Wanneer verwacht je het racemonster in nld? We willen pica's
De geur van een ontbindend lichaam is de ergste stank die er is. Als je het nooit geroken hebt zou ik zeggen: houden zo, want die lucht vergeet je echt nooit meer.quote:Op zaterdag 24 september 2011 09:35 schreef Cucumissativus het volgende:
Iemand nog tips hoe je een lijklucht van 3 maanden eruit krijgt?
Waar heb jij die ervaring opgedaanquote:Op zaterdag 24 september 2011 09:41 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
De geur van een ontbindend lichaam is de ergste stank die er is. Als je het nooit geroken hebt zou ik zeggen: houden zo, want die lucht vergeet je echt nooit meer.
Omdat deze lucht zo sterk en penetrant is, is het bijna ondoenlijk om het uit de omgeving waar het lichaam lag weg te krijgen.
Zeker uit stof is het eigenlijk niet meer weg te krijgen.
Dus: bekleding, matras, bank, etc.
Ook een autozitting zal geheel verwijderd moeten worden.
Maar dat weten ze dus over 15 km.
Die is gek. Waarom ga je zelf niet mee?quote:Op vrijdag 23 september 2011 23:38 schreef GizartFRL het volgende:
Vanavond om 19.00 uur is een collega van me met een oprijwagen vertrokken richting Calais.
hij moest dit topic openen op FOK! natuurlijkquote:Op zaterdag 24 september 2011 12:08 schreef Gunner het volgende:
[..]
Die is gek. Waarom ga je zelf niet mee?
komt wel goed schatje *roosvicee geeft*quote:Op zaterdag 24 september 2011 09:17 schreef GizartFRL het volgende:
Slecht geslapen vannacht.Zenuwen.
En nu maar wachten.
Lekker weer, nieuw speeltje is binnen.quote:
voor en achteruit rijden op een ambulance ben je snel beu hoor.quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Lekker weer, nieuw speeltje is binnen.
TS is lekker zijn nieuwe aanwinst aan het uitproberen
Wat?quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
hij had gewoon een matig flauwe grap moeten maken. voor 100 euro heb je daar wel lol van.
ken je de matige flauwe grap niet?quote:Op zaterdag 24 september 2011 15:02 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wat?Een grap voor 100 euro?
Nee.quote:Op zaterdag 24 september 2011 15:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ken je de matige flauwe grap niet?
het is een gevoel dat je moet krijgen door die topicreeks helemaal te lezen. pas daarna kun je uberhaupt een echte fokker worden.quote:Op zaterdag 24 september 2011 15:24 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Zijn duizenden resultaten! Kan je niet gewoon uitleggen en zulks?
quote:Op zaterdag 24 september 2011 15:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het is een gevoel dat je moet krijgen door die topicreeks helemaal te lezen. pas daarna kun je uberhaupt een echte fokker worden.
quote:
Effekes geduld hebben dus.quote:Op zaterdag 24 september 2011 09:31 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
In dit tempo: vanavond laat of vannacht. ( wat goed uitkomt ivm een feestje op 2 minuten lopen van mijn huis)
Dan willen we foto'squote:Op zaterdag 24 september 2011 16:54 schreef GizartFRL het volgende:
Auto is op dit moment de kanaaltunnel uit.
Verwachting is 21.00 uur vanavond hier bij mij op de stoep
quote:Op zaterdag 24 september 2011 09:41 schreef GizartFRL het volgende:
Maar dat weten ze dus over 15 km.
Huh?quote:Op zaterdag 24 september 2011 16:54 schreef GizartFRL het volgende:
Verwachting is 21.00 uur vanavond hier bij mij op de stoep
Zucht. Bij 1 was de collega nog 15 km van het ophaaladres, bij 2 staat de tijd dat de auto terug is in NL bij Gizart.quote:
rechts stuur zal ook wel vreemd rijdenquote:Op zaterdag 24 september 2011 18:48 schreef GizartFRL het volgende:
Update:
Kanaaltunnel geeft druk op je oren.
Inmiddels staan ze bij Brugge in de file.
Nieuwe verwachtte aankomst volgens Tom² is 21.50.
Auto rijdt prima, echter een paar deukjes en wat roest bij de achterste wielranden ( kwaaltje, maar das geen probleem als je een heeeeeele goed lasser kent).
*aftelt*
Mwa zoals gezegd, het went heel snel.quote:Op zaterdag 24 september 2011 18:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
rechts stuur zal ook wel vreemd rijden
quote:Op zaterdag 24 september 2011 18:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
rechts stuur zal ook wel vreemd rijden
allereerst auw voor die klant.quote:Op zaterdag 24 september 2011 19:02 schreef GizartFRL het volgende:
Ik kom nooit in een parkeergarage, maar dan enkel met bijrijder.
En mocht ik alleen gaan: Heb nog een aantal auto's dus daar lukt het sowieso mee.
Om de auto in te voeren, moet je de auto ( met de juiste papieren) naar het RDW brengen voor een keuring.
Hier wordt uiteraard het chnr gecontroleerd (gestolen auto's worden door heel Europa gecheckt*).
Dan een APK erop en je kunt rijden.
RDW keuring kostte me bij mijn laatste auto 100 euro.
Die was BPM vrij vanwege de leeftijd ( 24.5 jaar).
Bij deze zal er vanwege de leeftijd nog wel BPM op zitten.
*:
Klant van me had een Focus gekocht in Spanje met schade en deze weer opnieuwe klaargemaakt en gespoten.
Toen voor de RDW keuring.
Bleek bij controle van het chassisnummer dat de auto in Spanje gestolen was.
Oh, ok. Sorry hoorquote:Op zaterdag 24 september 2011 18:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zucht. Bij 1 was de collega nog 15 km van het ophaaladres, bij 2 staat de tijd dat de auto terug is in NL bij Gizart.
Dan sein je maar evenquote:Op zaterdag 24 september 2011 19:20 schreef .Neovo. het volgende:
Dus als ik in de buurt van Surhuisterveen een Subaru zie rijden en met het stuur aan de andere kant, dan weet ik van wie ie is
Precies genoeg tijd om de batterijen van de camera op te laden en klaar te leggen voor gebruikquote:Op zaterdag 24 september 2011 19:52 schreef GizartFRL het volgende:
Ben nu aan het aftellen. Nog 2 uurtjes.
Ga je nog naar het feestje dan of blijf je thuis zitten afwachten.?quote:Op zaterdag 24 september 2011 19:52 schreef GizartFRL het volgende:
Ben nu aan het aftellen. Nog 2 uurtjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's komen weldra na het arriveren.
Maar nu eerst naar het feest, dan terug naar huis en dan weer naar het feest
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
Of je bent enorm domquote:Op zaterdag 24 september 2011 21:01 schreef StateOfMind het volgende:
Het blijft een bazenactie![]()
Gewoon ongezien, in een impuls eventjes een auto van internet kopen![]()
En dan vond ik de trui die ik gisteren kocht al een impulsaankoop![]()
Je hebt iig een mooi verhaal te vertellen op dat feest
het worstenscenario is dat je wat geld armer en een ervaring rijker bentquote:Op zaterdag 24 september 2011 21:29 schreef Diemux het volgende:
[..]
Of je bent enorm dom. Kan zo veel fout zijn met een auto en ook al kan je hem misschien via ebay weer retouren doe je dat niet ivm de kosten daarvan. Misschien is de distributieband wel naar de klote of is de versnellingbak vreselijk misbruikt. Stoer om zo een auto te kopen, dat wel. Maar slim?
Als TS het risico goed heeft weten in te schatten, dan is het misschien wel de moeite waard. Risico is het natuurlijk wel, maar dat lijkt me logisch. Degenen die nooit risico nemen, zullen ook niet ver komen, dat is ook een feit.quote:Op zaterdag 24 september 2011 21:29 schreef Diemux het volgende:
[..]
Of je bent enorm dom. Kan zo veel fout zijn met een auto en ook al kan je hem misschien via ebay weer retouren doe je dat niet ivm de kosten daarvan. Misschien is de distributieriem wel bijna naar de klote of is de versnellingbak vreselijk misbruikt. Stoer om zo een auto te kopen, dat wel. Maar slim?
Tja, ben ik met je eens. Echter is dit nou niet echt een auto om een risico voor te nemen. Er zal vast een reden zijn waarom hij zo goedkoop was. Daarnaast zijn de bijkomende kosten die er gemaakt worden nou ook niet echt laag.quote:Op zaterdag 24 september 2011 21:47 schreef Mercer het volgende:
[..]
Als TS het risico goed heeft weten in te schatten, dan is het misschien wel de moeite waard. Risico is het natuurlijk wel, maar dat lijkt me logisch. Degenen die nooit risico nemen, zullen ook niet ver komen, dat is ook een feit.
Dan staat er een niva die te koop isquote:Op zaterdag 24 september 2011 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Kom je m morgen in de haven van Lauwersoog showen?![]()
Je bent een held Gizart!
Dat is correct.quote:Op zaterdag 24 september 2011 23:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Dan staat er een niva die te koop is
Hey, mevrouw Gizartquote:Op zondag 25 september 2011 00:31 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Foto's volgen nog. Meneer is alweer aan het feesten. Hihi
het is m'n man niet hoorquote:Op zondag 25 september 2011 00:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hey, mevrouw GizartSterkte met je man
ja, dus?quote:Op zondag 25 september 2011 00:46 schreef Alexxxxx het volgende:
Wacht, is er dus een ongetrouwde vrouw in PTA?
ben jij rijk en terminaalquote:
Nee, maar ik heb een Lada Niva?quote:Op zondag 25 september 2011 00:53 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
ben jij rijk en terminaal?
te moet minstens een volvo 4x terrain hebben en terminaal zijnquote:
I lolledquote:Op zondag 25 september 2011 00:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hey, mevrouw GizartSterkte met je man
kom dan met een van je andere auto'squote:Op zondag 25 september 2011 01:22 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
I lolled
Lauwersoog zal legaal niet lukken ivm ontbreken verzekering enzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
Ah ok, stickertjoening dusquote:Op zondag 25 september 2011 01:29 schreef GizartFRL het volgende:
Zaten bij de papieren nog wat Prodrive stickers.
Ook van Eibach veren.
Morgen bij daglicht de kap maar eens open gooien en de veren van dichtbij bekijken.
[me=GizartFRL]is blij als een kleine jochie die met zijn nieuwe speelgoed mag spelen.
[/me]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Maargoed die kan je toch heel simpel vervangen?quote:Op zaterdag 24 september 2011 01:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ik rij op een motorfiets uit engeland![]()
BevaltAlleen mijlenteller
Een illegaal op straat verkerende Impreza.quote:Op zondag 25 september 2011 01:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
kom dan met een van je andere auto's
en hij is fijn!
Daar bedoel je de koplamp mee, neem ik aan?quote:Op zaterdag 24 september 2011 07:18 schreef RetepV het volgende:
[..]
Enige gezeur dat je kan hebben is het lichtbeeld.
Ik heb ook een aantal fransozenquote:Op zondag 25 september 2011 01:42 schreef blup het volgende:
Subaru is niet frans. Voor m'n 5 had ik deze gescoord
Overzet kapje. Niet van die gold nep dingen.
Ook in de verstralers geelquote:Op zondag 25 september 2011 01:46 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Ik heb ook een aantal fransozen205 en 405.
Geel vind ik fijner rijden.
En aangezien de Scooby ook H4 heeft. Even een setje nieuwe Neglin geelkaplampen erin.
Iemand die dacht dat er een lijkengeur in zou hangen ivm de lage prijs van de autoquote:Op zondag 25 september 2011 01:52 schreef Joe-Momma het volgende:
Zo ver zo goed.
Maar wat was dat nou over de lijken lucht??
Toffe bak, ziet er goed uit!quote:Op zondag 25 september 2011 01:56 schreef GizartFRL het volgende:
Iemand die dacht dat er een lijkengeur in zou hangen ivm de lage prijs van de auto
Is wel in gerookt ( ruikt het in de verte naar). Maar geen lijkengeur dus.
Nee, je kan er niet mee rijden en zolang je geen kenteken aanvraagt krijg je ook niet met BPM te maken.quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:47 schreef 08gnoT. het volgende:
Als je een auto importeert voor onderdelen (zonder hem op kenteken te zetten dus), krijg je dan ook al die BPM/BTW/RDW-kosten erbij of kun je zo'n auto gewoon 'gratis' binnenrijden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Een collega van me heeft er ook 1 gehad, wel de 4 deurs, en die was opgevoerd tot zo`n 300PK.quote:Op zondag 25 september 2011 10:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ziet er goed uit, Gizart. Als ie technisch oke is, kun je daar een hoop lol van hebben.
Bedoelde ook op een aanhanger, weet dat hij niet op de openbare weg mag. Vroeg me alleen af of je niet verplicht was om alles wat over de grens komt, bij het rdw aan te geven ook al blijft hij in de schuur.quote:Op zondag 25 september 2011 11:07 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Nee, je kan er niet mee rijden en zolang je geen kenteken aanvraagt krijg je ook niet met BPM te maken.
Wel de enigste van de vrouwen denk ikquote:Op zondag 25 september 2011 12:53 schreef 08gnoT. het volgende:
Ziet er echt goed uitDe voorkant van dat type is echt één van de mooiste van de laatste 15 jaar.
Ben ik de enige die ineens ook eenzelfde opwelling krijg?![]()
Ozonbehandeling bedoel je volgens mij, werkt idd goed!quote:Op zondag 25 september 2011 10:14 schreef error_404 het volgende:
[..]
Toffe bak, ziet er goed uit!
Ik heb iemand gekend bij een schoonmaakbedrijf; daar hadden ze een of ander apparaatje wat ze in je auto zetten, waar een soort rook of gas uitkwam. Binnen een paar minuten waren alle geuren van sigaretten ed verdwenen. Zoiets kan nooit duur zijn en zal je wel een hoop lol van hebben.
Ozon werkt structureel ranzig spul maar daarna is het ook blijvend weg.quote:Op zondag 25 september 2011 16:31 schreef CafeRoker het volgende:
Busje febreze over de stoelen uitspuiten doet zelfs al een hoop. En dat kost maar 7,50
Verder: leuk ding, gefeliciteerd!
Geel is Uber voor oldscool auto's..quote:
quote:Op zondag 25 september 2011 18:13 schreef Diemux het volgende:
Heb je er al even in gereden? (ik weet dat het wettelijk niet mag, maar toch)
quote:Op zondag 25 september 2011 01:20 schreef GizartFRL het volgende:
Uiteraard al even een klein stukje gereden ( op een afgesloten terrein).
Stuurt, remt en rijdt heerlijk.
Impreza Turbo 4 * 4 rallykanonquote:Op zondag 25 september 2011 19:51 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom is er zoveel animo voor een groene kleine station bakkie?
Omdat echte mannen beseffen waar het over gaat.quote:Op zondag 25 september 2011 19:51 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom is er zoveel animo voor een groene kleine station bakkie?
Echte mannen geven niet om kleine Japanse bakkies, zoals zo'n Impreza.quote:Op zondag 25 september 2011 19:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
Omdat echte mannen beseffen waar het over gaat.
Over een paar jaar lach je om je eigen vraag.
quote:Op zondag 25 september 2011 20:03 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Echte mannen geven niet om kleine Japanse bakkies, zoals zo'n Impreza.
oh wacht, jij had toch een Corvette? Hoe zou het voelen als je zoek werd gereden door zo'n familie stationwagon..?quote:Op zondag 25 september 2011 20:03 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Klopt, echte mannen drinken thee voor ze in hun Smart stappen om hun kapperszaak te openen.quote:Op zondag 25 september 2011 20:03 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Geen gedish op mijn bmw z3 en mijn kapperszaak herquote:Op zondag 25 september 2011 20:17 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klopt, echte mannen drinken thee voor ze in hun Smart stappen om hun kapperszaak te openen.
Subaru Impreza......pffff...... wa's dat nou helemaal?
Was niet bewust, sorry. Kapper is een belangrijk beroep, dat weet ik ook wel.quote:Op zondag 25 september 2011 20:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Geen gedish op mijn bmw z3 en mijn kapperszaak her
Ik denk dat ik gewoon totaal andere dingen gewend ben dan die kleinschalige Nederlandse gebakkies.quote:Op zondag 25 september 2011 20:17 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klopt, echte mannen drinken thee voor ze in hun Smart stappen om hun kapperszaak te openen.
Subaru Impreza......pffff...... wa's dat nou helemaal?
ik wil je aanrakenquote:Op zondag 25 september 2011 21:05 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik denk dat ik gewoon totaal andere dingen gewend ben dan die kleinschalige Nederlandse gebakkies.
Waar heb je de overzetkapjes gehaald?quote:Op zondag 25 september 2011 01:42 schreef blup het volgende:
Subaru is niet frans. Voor m'n 5 had ik deze gescoord
Overzet kapje. Niet van die gold nep dingen.
Je hoeft je auto pas aan te geven voor BTW/BPM/MRB als je het kenteken aanvraagtquote:Op zondag 25 september 2011 12:53 schreef 08gnoT. het volgende:
Ziet er echt goed uitDe voorkant van dat type is echt één van de mooiste van de laatste 15 jaar.
Ben ik de enige die ineens ook eenzelfde opwelling krijg?![]()
[..]
Bedoelde ook op een aanhanger, weet dat hij niet op de openbare weg mag. Vroeg me alleen af of je niet verplicht was om alles wat over de grens komt, bij het rdw aan te geven ook al blijft hij in de schuur.
Volgens mij mag je er, zolang hij op buitenlands kenteken staat en gewoon goedgekeurt is, ook mee rijden, echter moet je dan binnen een periode x wel over naar Nederlands kenteken.quote:Op zondag 25 september 2011 11:07 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Nee, je kan er niet mee rijden en zolang je geen kenteken aanvraagt krijg je ook niet met BPM te maken.
Dat mag dus niet, je bent dan belasting aan het onderduiken. Je kunt wel een dagkenteken aanvragen en daar mee de auto terug rijden.quote:Op zondag 25 september 2011 21:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Volgens mij mag je er, zolang hij op buitenlands kenteken staat en gewoon goedgekeurt is, ook mee rijden, echter moet je dan binnen een periode x wel over naar Nederlands kenteken.
Ik ken iig een aantal mensen die per vliegtuig naar Zweden zijn gegaan en rijdend in een belastingvrije Volvo teruggekomen zijn, op Zweeds kenteken.
Mits dat in het desbetreffende land van herkomst zo werkt en toegestaan is.quote:Op zondag 25 september 2011 21:59 schreef LouieAnderson het volgende:
[..]
Dat mag dus niet, je bent dan belasting aan het onderduiken. Je kunt wel een dagexportkenteken aanvragen en daar mee de auto terug rijden.
Geen van allen heeft dat zo gedaan.quote:Op zondag 25 september 2011 21:59 schreef LouieAnderson het volgende:
[..]
Dat mag dus niet, je bent dan belasting aan het onderduiken. Je kunt wel een dagkenteken aanvragen en daar mee de auto terug rijden.
En hoe zit dat dan met huurautos? Want mijn ouders zijn ooit na een stenengooier bij Lyon met een Franse huurauto teruggekomen naar Nederland.quote:Op zondag 25 september 2011 22:08 schreef Sounddragon het volgende:
De auto mag in NL wel rondrijden, mits bestuurd door de engelse eigenaar, en verzekerd e.d. volgens de engelse wetgeving, en dat is dus niet het geval; ding mag volgens mij eigenlijk niet eens op de openbare weg staan op dit moment.
Die zijn gewoon verzekerd natuurlijk, ben je ook geen eigenaar van toch?quote:Op zondag 25 september 2011 22:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Geen van allen heeft dat zo gedaan.
[..]
En hoe zit dat dan met huurautos? Want mijn ouders zijn ooit na een stenengooier bij Lyon met een Franse huurauto teruggekomen naar Nederland.
Het wordt inderdaad tijd dat er eens actie wordt ondernomen tegen die flikkers! Ben benieuwd wat TS kwijt zal zijn aan BPM.quote:Op zondag 25 september 2011 22:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
De EU vindt dat dit moet kunnen. fuck de belastingdienst met hun corrupte regels. Een zaak win je wel.
Je wint nooit een zaak tegen de belastingdienst.quote:Op zondag 25 september 2011 22:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
De EU vindt dat dit moet kunnen. fuck de belastingdienst met hun corrupte regels. Een zaak win je wel.
zolang je 'm in Nederland niet op de openbare weg rijdt (anders dan op een autoambulance) mag je er overal mee rijden zonder verzekering of bpm af te tikken.quote:Op zaterdag 24 september 2011 18:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Hoe werkt dat nou eigenlijk, kun je die auto gewoon achterop een autoambulance plaatsen en naar nederland brengen zonder aangifte al te hoeven doen? En welke papieren heb je in Nederland nodig om hem weer gekeurd te krijgen door het RDW, of kun je hem gewoon daar jatten en hier laten keuren.
bullshit.quote:Op zondag 25 september 2011 22:35 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Je wint nooit een zaak tegen de belastingdienst.
de oudijzerprijs ligt ver boven die 100 euro, al met al zal hij wel break even spelen in het ergste geval, ook al verwacht ik dat de auto toch wel gewoon rijdt.quote:Op zaterdag 24 september 2011 21:29 schreef Diemux het volgende:
[..]
Of je bent enorm dom. Kan zo veel fout zijn met een auto en ook al kan je hem misschien via ebay weer retouren doe je dat niet ivm de kosten daarvan. Misschien is de distributieriem wel bijna naar de klote of is de versnellingbak vreselijk misbruikt. Stoer om zo een auto te kopen, dat wel. Maar slim?
als de auto jouw eigendom is, dan moet hij verzekerd zijn op een dagkentekenplaat, of op een ambulance staan als hij in NL vervoerd wordt.quote:Op zondag 25 september 2011 22:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Geen van allen heeft dat zo gedaan.
verblijf >2weken van een auto op buitenlands kenteken (ongeacht eigendom ja/nee) moet je melden vooraf bij belastingdienst en dan moet je bpm afdragen; hierop wordt in mindering gebracht hetgeen je retour krijgt bij export van het voertuig NL weer uit.quote:[..]
En hoe zit dat dan met huurautos? Want mijn ouders zijn ooit na een stenengooier bij Lyon met een Franse huurauto teruggekomen naar Nederland.
Je vergeet even de kosten voor het vervoer van die auto naar Nederland hequote:Op zondag 25 september 2011 23:12 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
de oudijzerprijs ligt ver boven die 100 euro, al met al zal hij wel break even spelen in het ergste geval, ook al verwacht ik dat de auto toch wel gewoon rijdt.
2x 75 euro voor de trein en een tankje diesel?quote:Op zondag 25 september 2011 23:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je vergeet even de kosten voor het vervoer van die auto naar Nederland he
de eu wel.quote:Op zondag 25 september 2011 22:35 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Je wint nooit een zaak tegen de belastingdienst.
Oké,een 5-dagen kenteken krijg je Idd.quote:Op zondag 25 september 2011 21:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Volgens mij mag je er, zolang hij op buitenlands kenteken staat en gewoon goedgekeurt is, ook mee rijden, echter moet je dan binnen een periode x wel over naar Nederlands kenteken.
Ik ken iig een aantal mensen die per vliegtuig naar Zweden zijn gegaan en rijdend in een belastingvrije Volvo teruggekomen zijn, op Zweeds kenteken.
Jij zo te lezen ook niet.quote:Op zaterdag 24 september 2011 15:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ken je de matige flauwe grap niet?
Ehm, TS heeft de wagen niet voor 100E gekocht hoor. Even de OP opnieuw lezen. Daarnaast komen de transport kosten, NL ombouwingskosten, RDW herkeuring en BPM/Invoerbelasting.quote:Op zondag 25 september 2011 23:12 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
de oudijzerprijs ligt ver boven die 100 euro, al met al zal hij wel break even spelen in het ergste geval, ook al verwacht ik dat de auto toch wel gewoon rijdt.
Gisteren even van alles gemist maar wat een gaaf ding! Echt een toffe bak!! Ga je denk ik veel plezier van beleven.quote:
Uiteraard.quote:Op maandag 26 september 2011 11:55 schreef PeeJay1980 het volgende:
Geen APK bij de RDW laten doen trouwens. Alleen laten schouwen en op kenteken laten zetten.
Mja wel RHD.quote:Op maandag 26 september 2011 15:19 schreef asfalthooligan het volgende:
zou betekenen dat je nog geen 2000 euri kwijt bent voor de auto.
Betekend dat je dik 4000 euro goedkoper zit en dus nog wel wat kan spenderen om hem 100 % te krijgen
Geen idee wat de BPM is, maar dat wordt gedaan op restwaarde van de catalogus waarde, niet van percentage over de aanschafprijs...quote:Op maandag 26 september 2011 15:19 schreef asfalthooligan het volgende:
zou betekenen dat je nog geen 2000 euri kwijt bent voor de auto.
Betekend dat je dik 4000 euro goedkoper zit en dus nog wel wat kan spenderen om hem 100 % te krijgen
Zo heerlijk duidelijk en overzichtelijk die BPM regels van de belastingdienst.quote:Op maandag 26 september 2011 16:30 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Geen idee wat de BPM is, maar dat wordt gedaan op restwaarde van de catalogus waarde, niet van percentage over de aanschafprijs...
Hoeveel is pakweg 40% over restwaarde van deze 12 jaar oude auto? Iemand enig idee?
Zoals eerder gezegd: RHD maakt voor mij weinig uit.quote:
Waarschijnlijk tussen de 300 en 1100 euroquote:Op maandag 26 september 2011 16:30 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Geen idee wat de BPM is, maar dat wordt gedaan op restwaarde van de catalogus waarde, niet van percentage over de aanschafprijs...
Hoeveel is pakweg 40% over restwaarde van deze 12 jaar oude auto? Iemand enig idee?
quote:Bevestiging van de door u gemaakte afspraak voor een voertuigbeoordeling bij de RDW.
Ordernummer : 8506520
Keuring : Invoer vanuit EU/EVA land
Prijsindicatie : ¤ 53,00
Eendags kentekenbewijs : Ja (Verzenden)
Jupiter 12
8448 CD Heerenveen
Voertuigsoort : Personenauto
Nederlands kenteken/Voertuig Identificatienummer : JF1G
Afspraak datum en tijd : 29-09-2011 **:**
Toi toi toi!quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:23 schreef GizartFRL het volgende:
Lampen zijn binnen en dit ook gelijk geregeld:
[..]
Gelukkig is dit type auto ook in NL geleverd als GT Turbo Plus.quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:37 schreef Diemux het volgende:
Nou hopen dat de CO2 emissie een beetje goed zit, ze hebben in de UK andere eisen mbt uitstoot en dat kan je hier misschien nekken
Lees het topic eens, die vraag is al vier keer gesteld.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:56 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af hoe je het gaat doen als je in een parkeer garage komt met die auto?
aangezien het kaartjes automaat van de slagboom links staat en je stuur rechts zit.
Dat lijkt me echt baasquote:Op donderdag 29 september 2011 11:12 schreef Biogarde het volgende:
Ik ging met een maat altijd achteruit de McDrive door of parkeergarages in
quote:Op donderdag 29 september 2011 11:14 schreef Biogarde het volgende:
En als ik alleen was zoeen grijparm indeed
McDrive dan nog steeds achteruit. Ik ben nu ook een eindbaas als het aankomt op achteruit rijden. Zou zo de A12 op durven rijden achteruit. Incluis invoegen
Hehe, geniaalquote:Op donderdag 29 september 2011 11:19 schreef Diemux het volgende:
[..]
Is helaas niet meer volgens mij...
nice car giz.quote:Op donderdag 29 september 2011 08:31 schreef GizartFRL het volgende:
Gistermiddag in de bus ( zonder de sleutel dan)
[ link | afbeelding ]
Mijn een-daagskenteken.
Nog een paar uur en dan op naar Heerenveen. ( en ik mag dus vandaag legaal rijden op en neer het keuringsstation)
http://www.autoweek.nl/au(...)plus-20-gt-turbo-awdquote:Op donderdag 29 september 2011 12:08 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
nice car giz.
topic is veulstefockinglang. heb je specs voor me ?
Kan niet meer. Er zijn geen DAFs meer over "dankzij" de TROS. En Volvo 340's zijn ook al aardig uitgedund.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:20 schreef Miniem het volgende:
[..]
Hehe, geniaalMet DAFjes
![]()
Zouden ze opnieuw moeten invoeren
Zou een prodrive chip in zitten volgens de vorige eigenaar.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:08 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
nice car giz.
topic is veulstefockinglang. heb je specs voor me ?
Ja nu mag je naar de meetings ja.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:38 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Zou een prodrive chip in zitten volgens de vorige eigenaar.
Vermogen op 240 pk.
Naja, tzal wel. Rijdt prima
Nu mag ik ook naar de Turbo meetings
Zal vanavond of morgen nog even bekijken wat het totaal heeft gekost.
quote:Op donderdag 29 september 2011 12:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Kan niet meer. Er zijn geen DAFs meer over "dankzij" de TROS. En Volvo 340's zijn ook al aardig uitgedund.
Ik ben ook benieuwd......quote:Op donderdag 29 september 2011 17:07 schreef Diemux het volgende:
En, wat vond het RDW van je nieuwe aanwinst?
Mijn lunchtrommel lag er nog inquote:Op donderdag 29 september 2011 20:03 schreef blup het volgende:
1260kg voor een nederlandse, ze zitten er niet ver naast.
Het zit je wel mee hé..
Nee, dan raak ik deze kwijt aan OxygeneFRLquote:
Gti of lacoste? Of en?quote:Op donderdag 29 september 2011 20:11 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Nee, dan raak ik deze kwijt aan OxygeneFRL
Dit word gewoon een rij-auto.
Sleutelbak staat hier naast mijn huis ( 86-er 205 GTI)
Valt nog mee vind ik. Mijn Delta Turbo woog dat ook en die is toch een hele bak kleiner dan deze Subaru, me dunktquote:
en, enquote:
Op dit moment moet ik eerst de BPM afdragen.quote:Op donderdag 29 september 2011 20:44 schreef gateway het volgende:
Mooi dat alles gelukt is! Kan je met dit mooie weer lekker rondcrossenof kan je niet gelijk kentekens laten maken?
Ach mijn Chrysler Sebring sedan weegt 1495 kgquote:Op donderdag 29 september 2011 19:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
1280kg? Da;s fiks!
Maar gefeliciteerd!
Ik blijf het zeggen, het is snel gegaan
Mijn Patrol 1900 kg. En nu?quote:Op donderdag 29 september 2011 22:44 schreef Diemux het volgende:
[..]
Ach mijn Chrysler Sebring sedan weegt 1495 kg
Leuke video met dat verhaal over die paarden!quote:Op donderdag 29 september 2011 20:41 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
en, en
Lijstje op dit moment:
86-er 205 Lacoste
86-er 205 GTI
86-er 205 1.1 5drs ( gekocht van de eerst eigenaar, KNRM schipper Visser ( vanaf 6 minuten).
205 CT
205 CTI
205 Griffe
Vectra Station 2.5 V6
4005 Break
en nog een 1.1tje ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |