Volgens mij mag je er, zolang hij op buitenlands kenteken staat en gewoon goedgekeurt is, ook mee rijden, echter moet je dan binnen een periode x wel over naar Nederlands kenteken.quote:Op zondag 25 september 2011 11:07 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Nee, je kan er niet mee rijden en zolang je geen kenteken aanvraagt krijg je ook niet met BPM te maken.
Dat mag dus niet, je bent dan belasting aan het onderduiken. Je kunt wel een dagkenteken aanvragen en daar mee de auto terug rijden.quote:Op zondag 25 september 2011 21:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Volgens mij mag je er, zolang hij op buitenlands kenteken staat en gewoon goedgekeurt is, ook mee rijden, echter moet je dan binnen een periode x wel over naar Nederlands kenteken.
Ik ken iig een aantal mensen die per vliegtuig naar Zweden zijn gegaan en rijdend in een belastingvrije Volvo teruggekomen zijn, op Zweeds kenteken.
Mits dat in het desbetreffende land van herkomst zo werkt en toegestaan is.quote:Op zondag 25 september 2011 21:59 schreef LouieAnderson het volgende:
[..]
Dat mag dus niet, je bent dan belasting aan het onderduiken. Je kunt wel een dagexportkenteken aanvragen en daar mee de auto terug rijden.
Geen van allen heeft dat zo gedaan.quote:Op zondag 25 september 2011 21:59 schreef LouieAnderson het volgende:
[..]
Dat mag dus niet, je bent dan belasting aan het onderduiken. Je kunt wel een dagkenteken aanvragen en daar mee de auto terug rijden.
En hoe zit dat dan met huurautos? Want mijn ouders zijn ooit na een stenengooier bij Lyon met een Franse huurauto teruggekomen naar Nederland.quote:Op zondag 25 september 2011 22:08 schreef Sounddragon het volgende:
De auto mag in NL wel rondrijden, mits bestuurd door de engelse eigenaar, en verzekerd e.d. volgens de engelse wetgeving, en dat is dus niet het geval; ding mag volgens mij eigenlijk niet eens op de openbare weg staan op dit moment.
Die zijn gewoon verzekerd natuurlijk, ben je ook geen eigenaar van toch?quote:Op zondag 25 september 2011 22:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Geen van allen heeft dat zo gedaan.
[..]
En hoe zit dat dan met huurautos? Want mijn ouders zijn ooit na een stenengooier bij Lyon met een Franse huurauto teruggekomen naar Nederland.
Het wordt inderdaad tijd dat er eens actie wordt ondernomen tegen die flikkers! Ben benieuwd wat TS kwijt zal zijn aan BPM.quote:Op zondag 25 september 2011 22:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
De EU vindt dat dit moet kunnen. fuck de belastingdienst met hun corrupte regels. Een zaak win je wel.
Je wint nooit een zaak tegen de belastingdienst.quote:Op zondag 25 september 2011 22:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
De EU vindt dat dit moet kunnen. fuck de belastingdienst met hun corrupte regels. Een zaak win je wel.
zolang je 'm in Nederland niet op de openbare weg rijdt (anders dan op een autoambulance) mag je er overal mee rijden zonder verzekering of bpm af te tikken.quote:Op zaterdag 24 september 2011 18:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Hoe werkt dat nou eigenlijk, kun je die auto gewoon achterop een autoambulance plaatsen en naar nederland brengen zonder aangifte al te hoeven doen? En welke papieren heb je in Nederland nodig om hem weer gekeurd te krijgen door het RDW, of kun je hem gewoon daar jatten en hier laten keuren.
bullshit.quote:Op zondag 25 september 2011 22:35 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Je wint nooit een zaak tegen de belastingdienst.
de oudijzerprijs ligt ver boven die 100 euro, al met al zal hij wel break even spelen in het ergste geval, ook al verwacht ik dat de auto toch wel gewoon rijdt.quote:Op zaterdag 24 september 2011 21:29 schreef Diemux het volgende:
[..]
Of je bent enorm dom. Kan zo veel fout zijn met een auto en ook al kan je hem misschien via ebay weer retouren doe je dat niet ivm de kosten daarvan. Misschien is de distributieriem wel bijna naar de klote of is de versnellingbak vreselijk misbruikt. Stoer om zo een auto te kopen, dat wel. Maar slim?
als de auto jouw eigendom is, dan moet hij verzekerd zijn op een dagkentekenplaat, of op een ambulance staan als hij in NL vervoerd wordt.quote:Op zondag 25 september 2011 22:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Geen van allen heeft dat zo gedaan.
verblijf >2weken van een auto op buitenlands kenteken (ongeacht eigendom ja/nee) moet je melden vooraf bij belastingdienst en dan moet je bpm afdragen; hierop wordt in mindering gebracht hetgeen je retour krijgt bij export van het voertuig NL weer uit.quote:[..]
En hoe zit dat dan met huurautos? Want mijn ouders zijn ooit na een stenengooier bij Lyon met een Franse huurauto teruggekomen naar Nederland.
Je vergeet even de kosten voor het vervoer van die auto naar Nederland hequote:Op zondag 25 september 2011 23:12 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
de oudijzerprijs ligt ver boven die 100 euro, al met al zal hij wel break even spelen in het ergste geval, ook al verwacht ik dat de auto toch wel gewoon rijdt.
2x 75 euro voor de trein en een tankje diesel?quote:Op zondag 25 september 2011 23:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je vergeet even de kosten voor het vervoer van die auto naar Nederland he
de eu wel.quote:Op zondag 25 september 2011 22:35 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Je wint nooit een zaak tegen de belastingdienst.
Oké,een 5-dagen kenteken krijg je Idd.quote:Op zondag 25 september 2011 21:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Volgens mij mag je er, zolang hij op buitenlands kenteken staat en gewoon goedgekeurt is, ook mee rijden, echter moet je dan binnen een periode x wel over naar Nederlands kenteken.
Ik ken iig een aantal mensen die per vliegtuig naar Zweden zijn gegaan en rijdend in een belastingvrije Volvo teruggekomen zijn, op Zweeds kenteken.
Jij zo te lezen ook niet.quote:Op zaterdag 24 september 2011 15:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ken je de matige flauwe grap niet?
Ehm, TS heeft de wagen niet voor 100E gekocht hoor. Even de OP opnieuw lezen. Daarnaast komen de transport kosten, NL ombouwingskosten, RDW herkeuring en BPM/Invoerbelasting.quote:Op zondag 25 september 2011 23:12 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
de oudijzerprijs ligt ver boven die 100 euro, al met al zal hij wel break even spelen in het ergste geval, ook al verwacht ik dat de auto toch wel gewoon rijdt.
Gisteren even van alles gemist maar wat een gaaf ding! Echt een toffe bak!! Ga je denk ik veel plezier van beleven.quote:
Uiteraard.quote:Op maandag 26 september 2011 11:55 schreef PeeJay1980 het volgende:
Geen APK bij de RDW laten doen trouwens. Alleen laten schouwen en op kenteken laten zetten.
Mja wel RHD.quote:Op maandag 26 september 2011 15:19 schreef asfalthooligan het volgende:
zou betekenen dat je nog geen 2000 euri kwijt bent voor de auto.
Betekend dat je dik 4000 euro goedkoper zit en dus nog wel wat kan spenderen om hem 100 % te krijgen
Geen idee wat de BPM is, maar dat wordt gedaan op restwaarde van de catalogus waarde, niet van percentage over de aanschafprijs...quote:Op maandag 26 september 2011 15:19 schreef asfalthooligan het volgende:
zou betekenen dat je nog geen 2000 euri kwijt bent voor de auto.
Betekend dat je dik 4000 euro goedkoper zit en dus nog wel wat kan spenderen om hem 100 % te krijgen
Zo heerlijk duidelijk en overzichtelijk die BPM regels van de belastingdienst.quote:Op maandag 26 september 2011 16:30 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Geen idee wat de BPM is, maar dat wordt gedaan op restwaarde van de catalogus waarde, niet van percentage over de aanschafprijs...
Hoeveel is pakweg 40% over restwaarde van deze 12 jaar oude auto? Iemand enig idee?
Zoals eerder gezegd: RHD maakt voor mij weinig uit.quote:
Waarschijnlijk tussen de 300 en 1100 euroquote:Op maandag 26 september 2011 16:30 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Geen idee wat de BPM is, maar dat wordt gedaan op restwaarde van de catalogus waarde, niet van percentage over de aanschafprijs...
Hoeveel is pakweg 40% over restwaarde van deze 12 jaar oude auto? Iemand enig idee?
quote:Bevestiging van de door u gemaakte afspraak voor een voertuigbeoordeling bij de RDW.
Ordernummer : 8506520
Keuring : Invoer vanuit EU/EVA land
Prijsindicatie : ¤ 53,00
Eendags kentekenbewijs : Ja (Verzenden)
Locatie : Keuringsstation Heerenveen
Jupiter 12
8448 CD Heerenveen
Voertuigsoort : Personenauto
Nederlands kenteken/Voertuig Identificatienummer : JF1G
Afspraak datum en tijd : 29-09-2011 **:**
Toi toi toi!quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:23 schreef GizartFRL het volgende:
Lampen zijn binnen en dit ook gelijk geregeld:
[..]
Gelukkig is dit type auto ook in NL geleverd als GT Turbo Plus.quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:37 schreef Diemux het volgende:
Nou hopen dat de CO2 emissie een beetje goed zit, ze hebben in de UK andere eisen mbt uitstoot en dat kan je hier misschien nekken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |