Mits dat in het desbetreffende land van herkomst zo werkt en toegestaan is.quote:Op zondag 25 september 2011 21:59 schreef LouieAnderson het volgende:
[..]
Dat mag dus niet, je bent dan belasting aan het onderduiken. Je kunt wel een dagexportkenteken aanvragen en daar mee de auto terug rijden.
Geen van allen heeft dat zo gedaan.quote:Op zondag 25 september 2011 21:59 schreef LouieAnderson het volgende:
[..]
Dat mag dus niet, je bent dan belasting aan het onderduiken. Je kunt wel een dagkenteken aanvragen en daar mee de auto terug rijden.
En hoe zit dat dan met huurautos? Want mijn ouders zijn ooit na een stenengooier bij Lyon met een Franse huurauto teruggekomen naar Nederland.quote:Op zondag 25 september 2011 22:08 schreef Sounddragon het volgende:
De auto mag in NL wel rondrijden, mits bestuurd door de engelse eigenaar, en verzekerd e.d. volgens de engelse wetgeving, en dat is dus niet het geval; ding mag volgens mij eigenlijk niet eens op de openbare weg staan op dit moment.
Die zijn gewoon verzekerd natuurlijk, ben je ook geen eigenaar van toch?quote:Op zondag 25 september 2011 22:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Geen van allen heeft dat zo gedaan.
[..]
En hoe zit dat dan met huurautos? Want mijn ouders zijn ooit na een stenengooier bij Lyon met een Franse huurauto teruggekomen naar Nederland.
Het wordt inderdaad tijd dat er eens actie wordt ondernomen tegen die flikkers! Ben benieuwd wat TS kwijt zal zijn aan BPM.quote:Op zondag 25 september 2011 22:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
De EU vindt dat dit moet kunnen. fuck de belastingdienst met hun corrupte regels. Een zaak win je wel.
Je wint nooit een zaak tegen de belastingdienst.quote:Op zondag 25 september 2011 22:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
De EU vindt dat dit moet kunnen. fuck de belastingdienst met hun corrupte regels. Een zaak win je wel.
zolang je 'm in Nederland niet op de openbare weg rijdt (anders dan op een autoambulance) mag je er overal mee rijden zonder verzekering of bpm af te tikken.quote:Op zaterdag 24 september 2011 18:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Hoe werkt dat nou eigenlijk, kun je die auto gewoon achterop een autoambulance plaatsen en naar nederland brengen zonder aangifte al te hoeven doen? En welke papieren heb je in Nederland nodig om hem weer gekeurd te krijgen door het RDW, of kun je hem gewoon daar jatten en hier laten keuren.
bullshit.quote:Op zondag 25 september 2011 22:35 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Je wint nooit een zaak tegen de belastingdienst.
de oudijzerprijs ligt ver boven die 100 euro, al met al zal hij wel break even spelen in het ergste geval, ook al verwacht ik dat de auto toch wel gewoon rijdt.quote:Op zaterdag 24 september 2011 21:29 schreef Diemux het volgende:
[..]
Of je bent enorm dom. Kan zo veel fout zijn met een auto en ook al kan je hem misschien via ebay weer retouren doe je dat niet ivm de kosten daarvan. Misschien is de distributieriem wel bijna naar de klote of is de versnellingbak vreselijk misbruikt. Stoer om zo een auto te kopen, dat wel. Maar slim?
als de auto jouw eigendom is, dan moet hij verzekerd zijn op een dagkentekenplaat, of op een ambulance staan als hij in NL vervoerd wordt.quote:Op zondag 25 september 2011 22:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Geen van allen heeft dat zo gedaan.
verblijf >2weken van een auto op buitenlands kenteken (ongeacht eigendom ja/nee) moet je melden vooraf bij belastingdienst en dan moet je bpm afdragen; hierop wordt in mindering gebracht hetgeen je retour krijgt bij export van het voertuig NL weer uit.quote:[..]
En hoe zit dat dan met huurautos? Want mijn ouders zijn ooit na een stenengooier bij Lyon met een Franse huurauto teruggekomen naar Nederland.
Je vergeet even de kosten voor het vervoer van die auto naar Nederland hequote:Op zondag 25 september 2011 23:12 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
de oudijzerprijs ligt ver boven die 100 euro, al met al zal hij wel break even spelen in het ergste geval, ook al verwacht ik dat de auto toch wel gewoon rijdt.
2x 75 euro voor de trein en een tankje diesel?quote:Op zondag 25 september 2011 23:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je vergeet even de kosten voor het vervoer van die auto naar Nederland he
de eu wel.quote:Op zondag 25 september 2011 22:35 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Je wint nooit een zaak tegen de belastingdienst.
Oké,een 5-dagen kenteken krijg je Idd.quote:Op zondag 25 september 2011 21:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Volgens mij mag je er, zolang hij op buitenlands kenteken staat en gewoon goedgekeurt is, ook mee rijden, echter moet je dan binnen een periode x wel over naar Nederlands kenteken.
Ik ken iig een aantal mensen die per vliegtuig naar Zweden zijn gegaan en rijdend in een belastingvrije Volvo teruggekomen zijn, op Zweeds kenteken.
Jij zo te lezen ook niet.quote:Op zaterdag 24 september 2011 15:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ken je de matige flauwe grap niet?
Ehm, TS heeft de wagen niet voor 100E gekocht hoor. Even de OP opnieuw lezen. Daarnaast komen de transport kosten, NL ombouwingskosten, RDW herkeuring en BPM/Invoerbelasting.quote:Op zondag 25 september 2011 23:12 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
de oudijzerprijs ligt ver boven die 100 euro, al met al zal hij wel break even spelen in het ergste geval, ook al verwacht ik dat de auto toch wel gewoon rijdt.
Gisteren even van alles gemist maar wat een gaaf ding! Echt een toffe bak!! Ga je denk ik veel plezier van beleven.quote:
Uiteraard.quote:Op maandag 26 september 2011 11:55 schreef PeeJay1980 het volgende:
Geen APK bij de RDW laten doen trouwens. Alleen laten schouwen en op kenteken laten zetten.
Mja wel RHD.quote:Op maandag 26 september 2011 15:19 schreef asfalthooligan het volgende:
zou betekenen dat je nog geen 2000 euri kwijt bent voor de auto.
Betekend dat je dik 4000 euro goedkoper zit en dus nog wel wat kan spenderen om hem 100 % te krijgen
Geen idee wat de BPM is, maar dat wordt gedaan op restwaarde van de catalogus waarde, niet van percentage over de aanschafprijs...quote:Op maandag 26 september 2011 15:19 schreef asfalthooligan het volgende:
zou betekenen dat je nog geen 2000 euri kwijt bent voor de auto.
Betekend dat je dik 4000 euro goedkoper zit en dus nog wel wat kan spenderen om hem 100 % te krijgen
Zo heerlijk duidelijk en overzichtelijk die BPM regels van de belastingdienst.quote:Op maandag 26 september 2011 16:30 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Geen idee wat de BPM is, maar dat wordt gedaan op restwaarde van de catalogus waarde, niet van percentage over de aanschafprijs...
Hoeveel is pakweg 40% over restwaarde van deze 12 jaar oude auto? Iemand enig idee?
Zoals eerder gezegd: RHD maakt voor mij weinig uit.quote:
Waarschijnlijk tussen de 300 en 1100 euroquote:Op maandag 26 september 2011 16:30 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Geen idee wat de BPM is, maar dat wordt gedaan op restwaarde van de catalogus waarde, niet van percentage over de aanschafprijs...
Hoeveel is pakweg 40% over restwaarde van deze 12 jaar oude auto? Iemand enig idee?
quote:Bevestiging van de door u gemaakte afspraak voor een voertuigbeoordeling bij de RDW.
Ordernummer : 8506520
Keuring : Invoer vanuit EU/EVA land
Prijsindicatie : ¤ 53,00
Eendags kentekenbewijs : Ja (Verzenden)
Locatie : Keuringsstation Heerenveen
Jupiter 12
8448 CD Heerenveen
Voertuigsoort : Personenauto
Nederlands kenteken/Voertuig Identificatienummer : JF1G
Afspraak datum en tijd : 29-09-2011 **:**
Toi toi toi!quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:23 schreef GizartFRL het volgende:
Lampen zijn binnen en dit ook gelijk geregeld:
[..]
Gelukkig is dit type auto ook in NL geleverd als GT Turbo Plus.quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:37 schreef Diemux het volgende:
Nou hopen dat de CO2 emissie een beetje goed zit, ze hebben in de UK andere eisen mbt uitstoot en dat kan je hier misschien nekken
Lees het topic eens, die vraag is al vier keer gesteld.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:56 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af hoe je het gaat doen als je in een parkeer garage komt met die auto?
aangezien het kaartjes automaat van de slagboom links staat en je stuur rechts zit.
Dat lijkt me echt baasquote:Op donderdag 29 september 2011 11:12 schreef Biogarde het volgende:
Ik ging met een maat altijd achteruit de McDrive door of parkeergarages in
quote:Op donderdag 29 september 2011 11:14 schreef Biogarde het volgende:
En als ik alleen was zoeen grijparm indeed
McDrive dan nog steeds achteruit. Ik ben nu ook een eindbaas als het aankomt op achteruit rijden. Zou zo de A12 op durven rijden achteruit. Incluis invoegen
Hehe, geniaalquote:Op donderdag 29 september 2011 11:19 schreef Diemux het volgende:
[..]
Is helaas niet meer volgens mij...
nice car giz.quote:Op donderdag 29 september 2011 08:31 schreef GizartFRL het volgende:
Gistermiddag in de bus ( zonder de sleutel dan)
[ link | afbeelding ]
Mijn een-daagskenteken.
Nog een paar uur en dan op naar Heerenveen. ( en ik mag dus vandaag legaal rijden op en neer het keuringsstation)
http://www.autoweek.nl/au(...)plus-20-gt-turbo-awdquote:Op donderdag 29 september 2011 12:08 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
nice car giz.
topic is veulstefockinglang. heb je specs voor me ?
Kan niet meer. Er zijn geen DAFs meer over "dankzij" de TROS. En Volvo 340's zijn ook al aardig uitgedund.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:20 schreef Miniem het volgende:
[..]
Hehe, geniaalMet DAFjes
![]()
Zouden ze opnieuw moeten invoeren
Zou een prodrive chip in zitten volgens de vorige eigenaar.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:08 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
nice car giz.
topic is veulstefockinglang. heb je specs voor me ?
Ja nu mag je naar de meetings ja.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:38 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Zou een prodrive chip in zitten volgens de vorige eigenaar.
Vermogen op 240 pk.
Naja, tzal wel. Rijdt prima
Nu mag ik ook naar de Turbo meetings
Zal vanavond of morgen nog even bekijken wat het totaal heeft gekost.
quote:Op donderdag 29 september 2011 12:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Kan niet meer. Er zijn geen DAFs meer over "dankzij" de TROS. En Volvo 340's zijn ook al aardig uitgedund.
Ik ben ook benieuwd......quote:Op donderdag 29 september 2011 17:07 schreef Diemux het volgende:
En, wat vond het RDW van je nieuwe aanwinst?
Mijn lunchtrommel lag er nog inquote:Op donderdag 29 september 2011 20:03 schreef blup het volgende:
1260kg voor een nederlandse, ze zitten er niet ver naast.
Het zit je wel mee hé..
Nee, dan raak ik deze kwijt aan OxygeneFRLquote:
Gti of lacoste? Of en?quote:Op donderdag 29 september 2011 20:11 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Nee, dan raak ik deze kwijt aan OxygeneFRL
Dit word gewoon een rij-auto.
Sleutelbak staat hier naast mijn huis ( 86-er 205 GTI)
Valt nog mee vind ik. Mijn Delta Turbo woog dat ook en die is toch een hele bak kleiner dan deze Subaru, me dunktquote:
en, enquote:
Op dit moment moet ik eerst de BPM afdragen.quote:Op donderdag 29 september 2011 20:44 schreef gateway het volgende:
Mooi dat alles gelukt is! Kan je met dit mooie weer lekker rondcrossenof kan je niet gelijk kentekens laten maken?
Ach mijn Chrysler Sebring sedan weegt 1495 kgquote:Op donderdag 29 september 2011 19:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
1280kg? Da;s fiks!
Maar gefeliciteerd!
Ik blijf het zeggen, het is snel gegaan
Mijn Patrol 1900 kg. En nu?quote:Op donderdag 29 september 2011 22:44 schreef Diemux het volgende:
[..]
Ach mijn Chrysler Sebring sedan weegt 1495 kg
Leuke video met dat verhaal over die paarden!quote:Op donderdag 29 september 2011 20:41 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
en, en
Lijstje op dit moment:
86-er 205 Lacoste
86-er 205 GTI
86-er 205 1.1 5drs ( gekocht van de eerst eigenaar, KNRM schipper Visser ( vanaf 6 minuten).
205 CT
205 CTI
205 Griffe
Vectra Station 2.5 V6
4005 Break
en nog een 1.1tje ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |