Trailer:quote:De engine die The Elder Scrolls V: Skyrim draait heet de Creation Engine, en Bethesda heeft alle nieuwe truukjes en vernieuwingen uit de doeken gedaan. Veel van de technologie achter Oblivion en Fallout 3 is uit het raam gegooid en vervangen met nieuwe methodes, vertelt Bethesda's Todd Howard aan Game Informer.
Creation Engine
De nieuwe Creation engine is verantwoordelijk voor het neerzetten van de wereld. Een grote verandering is volgens Howard hoe er met licht en schaduw omgegaan wordt. In tegenstelling tot in Oblivion wordt schaduw in Skyrim dynamisch toegepast op alle objecten in het oogveld van de speler, wat de wereld realistischer moet laten lijken. Daarnaast is het oude SpeedTree systeem, wat gebruikt werd om de wereld van bomen en gewassen te voorzien, vervangen met een nieuwe technologie die Bethesda zelf heeft gemaakt. Zo kunnen ze nu zelf bepalen wat voor bomen waar staan en hoe ze animeren. Als de speler een winderige bergpas betreedt, kunnen de bomen gevaarlijk over een ravijn hangen terwijl de takken heen en weer zwaaien. Een nieuw systeem om neerslag te genereren is ook gemaakt, zodat bijvoorbeeld sneeuwval op een realistische manier wordt weergegeven en op het landschap beland.
Radiant AI
Het Radiant AI systeem zorgde er in Oblivion voor dat NPC's (non-player characters) hun dagelijkse taken in de achtergrond deden om de wereld 'levend' te laten lijken. Echter, het systeem was niet zo geavanceerd en de karakters hadden maar vijf of zes taken. In Skyrim is het systeem verbeterd en hebben de bewoners meer te doen en meer individualiteit. Een dorp in een bos zal bijvoorbeeld bevolkt zijn met werkers die hout hakken, werken in een houtmolen en goederen vervoeren door het dorp. Het verbeterde Radiant AI systeem zal er ook voor zorgen dat NPC's een relatie met de speler op kunnen bouwen. Als de speler iemand heeft geholpen, zal deze persoon hem als vriend kunnen beschouwen. Mocht je dan ineens 's nachts zijn huis binnen vallen, zou hij je bijvoorbeeld een bed kunnen aanbieden. Als je 'per ongeluk' zijn huis een beetje overhoop gooit of dingen vernielt, zal de reactie van het personage bepaald worden door de relatie die de speler met hem heeft.
Havok Behavior
De personages uit Oblivion bewogen niet altijd op de meest realistische manieren. Om dit te verbeteren heeft Bethesda een nieuwe middleware gelicenseerd, Havok Behavior. Deze techniek is volgens Howard niet eerder gebruikt in een 'grote' game. Havok zorgt normaal voor de physics, ofwel dat objecten in de wereld realistisch reageren op externe krachten, maar Behavior zal ervoor zorgen dat animaties vloeiend overgaan in elkaar. In tegenstelling tot Oblivion en Fallout 3 zal de wereld niet meer stilstaan als de speler met een NPC praat, en de levenloze close-ups van het gezicht van degene met wie je praat behoren ook tot het verleden. De NPC zal gewoon doorgaan met zijn of haar acties tijdens het gesprek. Het Behavior-systeem kan dynamisch animaties genereren. Denk bijvoorbeeld aan het Euphoria systeem wat gebruikt werd in GTA IV, Red Dead Redemption en The Force Unleashed. Volgens Bethesda zullen de draken er fantastisch uitzien en zullen veel van hun animaties niet gescript zijn.
Radiant Story
Radiant Story is misschien wel de meest ambitieuze nieuwe technologie in Skyrim. Dit systeem moet ervoor zorgen dat side-quests dynamisch gegenereerd worden gebaseerd op jouw level, locatie, bezigheden en relaties met NPC's. Heb je bijvoorbeeld iemand geholpen, kan die persoon jou later vragen om iets voor hem te doen of om iemand om te brengen. De betrokken personages en locaties waar deze quests zich afspelen zullen allemaal dynamisch 'bedacht' worden door het spel. Ben je ergens al geweest, dan zal de quest zich waarschijnlijk afspelen in een locatie die je nog niet bezocht hebt. Als je een NPC hebt gedood die jou een quest had moeten geven, bijvoorbeeld een barman, dan kan later zijn zus die rol overnemen en je alsnog die quest geven. Of ze kan wraak komen zoeken voor de moord van haar broer. Het spel zal ook willekeurige gebeurtenissen in de wereld genereren, net als in Red Dead Redemption. Bethesda is zich wel bewust van het gevaar dat de speler zich overweldigd kan voelen door de side-quests, dus ze zullen het binnen de perken houden.
Als al deze beloftes waar gemaakt worden zou Skyrim de lat wel eens hoger kunnen legen voor open-wereld games.
quote:Release Date
November 11th, 2011. Single-player.
Plot
Your main character plays the role of the last Dragonborne. The setting is Skyrim, 2 centuries later from the events of Oblivion. Your mentor in the game is one, if not the last remaining members of the Blades, he is voiced by Max Von Sydow, who is also the narrator of the teaser.
-GASP- We start in a prison again.
Setting
- Skyrim contains more than just snow, as seen in screenshots, there are rivers, lakes, waterfalls, forests, etc. Along with five 'massive' cities throughout the world.
- Dungeons are said to be a lot more unique in Skyrim, should be less repetitive.
Attributes and Leveling
- 18 Skills in total, with new skills like 'Enchantment' and "Smithing".
- There is no level cap, however after reaching level 50, it will take a lot longer to gain experience.
- At each level, you get a health upgrade and you can then select if you want to upgrade your Stamina or your Magicka.
- You select perks when you level, just like in Fallout 3/New Vegas, however it is not known how frequent these perks will be able to be selected, or how many there will be.
-Dragon Shouts can be found throughout the world.
Creatures and NPCs ~
- Known returning creatures are skeletons, zombies, wolves, horses and elk.
- Confirmed new creatures are giant spiders, mountain and frost giants, dragons, mammoths and sabretoothed tigers.
- NPC face and body models have been significantly approved.
- Creatures/weapons do NOT scale with you. It's closer to FO3.
Combat
- Confirmed weapons are maces, axes, long swords, daggers, bow & arrow.
- There are 85 spells in the game. (The 'Mysticysm' school of magic has been removed, it's spells have been dispersed to other schools.)
- You can perform finishing moves which are unique to the weapon you are using and the creature you are fighting.
- You can dual wield weapons with many different combinations, including left hand spell, right hand weapon.
- You can fight using the shield, however it isn't known to which degree.
- Bethesda has put a lot of time into making the weapons feel real.
- Bow & Arrow is said to 'dominate' the long-distance combat, and are now slower to use, but more powerful.
- They've tried to kill off 'cheap' combat tactics such as backpedaling, when walking backwards you're not fast enough to keep your distance from your opponent and at the same time attack him.
- Customizable menu allows on-the-fly weapon/spell/item usage.
General:
- You can now sprint, at the cost of fatigue.
- You can now edit body features.
- Bethesda has hired a lot more voice actors this time to keep the dialogue fresh.
- Each race is going to look more distinct.
- Faces are now more emotive and are more distinguishable.
- There are now more activities to do in the cities, for example smithing, woodcutting and even cooking.
- When engaging in conversation, you no longer zoom in on the character you talk to, nor does it freeze time.
- The NPC's are much more dynamic, for example, if you drop a weapon inside a city, a young boy may pick it up, run after you, and ask if you dropped it. Another example of the same event is two men find the weapon and then fight over who gets to keep it.
- The Oblivion styled enemy leveling & loot leveling is out, the one in Skyrim is more in the style of Fallout 3, which in turn is more in the style of Morrowind.
- Fast Travel is still in the game, and 3rd person view has been improved.
- There are kids in the game.
- You can choose to play without the HUD.
- With the new engine, water looks better, trees look better and snow falls dynamically rather than just being a texture on the ground. And the draw distance greatly increased.
-10 playable races again.
What the fu... heeft hij..quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:07 schreef The_Substitute het volgende:
En ik hoop dat deze held z'n talent nog niet kwijt is.
[ afbeelding ]
Jeremy Soule
Ook guild wars en Supcom. Je hoort altijd veel vergelijkenissen in zijn stukken.quote:Op vrijdag 23 september 2011 23:07 schreef Desunoto het volgende:
[..]
What the fu... heeft hij..
Hij heeft de soundtrack voor Total Annihilation gemaakt en dat is in mijn ogen een van de beste game soundtracks ooit, maar ik heb nooit geweten dat 'ie ook voor The Elder Scrolls muziek schreef. Hoe kan ik dat nou niet weten?
Die spellen heb ik nooit gespeeld. Dus heb geen idee.quote:Op vrijdag 23 september 2011 23:11 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ook guild wars en Supcom. Je hoort altijd veel vergelijkenissen in zijn stukken.
Meer 't bewijs dat gamemuziek niet onderdoet voor filmmuziek.quote:Op vrijdag 23 september 2011 23:32 schreef Smoofie het volgende:
Bewijs dat game muziek >>>>>> film muziek
Ofc, SOulequote:Op vrijdag 23 september 2011 23:49 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Meer 't bewijs dat gamemuziek niet onderdoet voor filmmuziek.
Btw, dan vind je deze ook wel mooi denk ik, ook 'Soule'full:
Bohhhh Total Annihilationquote:Op vrijdag 23 september 2011 23:07 schreef Desunoto het volgende:
[..]
What the fu... heeft hij..
Hij heeft de soundtrack voor Total Annihilation gemaakt en dat is in mijn ogen een van de beste game soundtracks ooit, maar ik heb nooit geweten dat 'ie ook voor The Elder Scrolls muziek schreef. Hoe kan ik dat nou niet weten?
quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:01 schreef CantFazeMe het volgende:
Nieuw leesvoer
Nieuw info
http://www.gameranx.com/u(...)skyrim-info-blowout/
Handson (30min)
http://www.nowgamer.com/f(...)son_impressions.html
Geen idee of deze al gepost was?
http://www.forgamersbygamersdaily.com/xbox/todd-howard-–;-director-of-skyrim-–-‘comfortable’-with-developing-on-xbox-360
Nog een handson
http://thisismyjoystick.c(...)er-scrolls-v-skyrim/
Gewoon artikel
http://sarcasticgamer.com(...)-is-pretty-good.html.
quote:This brief walkthrough also revealed a new kill animation, where your enemy falls to his hands and knees and tries to crawl away. Spoiler alert: He’s not going to make it.
* kan nu weer rustig slapen *quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:01 schreef CantFazeMe het volgende:
Nieuw leesvoer
Nieuw info
http://www.gameranx.com/u(...)skyrim-info-blowout/
Handson (30min)
http://www.nowgamer.com/f(...)son_impressions.html
Geen idee of deze al gepost was?
http://www.forgamersbygamersdaily.com/xbox/todd-howard-–;-director-of-skyrim-–-‘comfortable’-with-developing-on-xbox-360
Nog een handson
http://thisismyjoystick.c(...)er-scrolls-v-skyrim/
Gewoon artikel
http://sarcasticgamer.com(...)-is-pretty-good.html.
Beste post sinds een tijdje in deze topic reeks. Ik ga ff ontbijten en dan alles lezenquote:Op zaterdag 24 september 2011 22:01 schreef CantFazeMe het volgende:
Nieuw leesvoer
Nieuw info
http://www.gameranx.com/u(...)skyrim-info-blowout/
Handson (30min)
http://www.nowgamer.com/f(...)son_impressions.html
Geen idee of deze al gepost was?
http://www.forgamersbygamersdaily.com/xbox/todd-howard-–;-director-of-skyrim-–-‘comfortable’-with-developing-on-xbox-360
Nog een handson
http://thisismyjoystick.c(...)er-scrolls-v-skyrim/
Gewoon artikel
http://sarcasticgamer.com(...)-is-pretty-good.html.
Volgens mij alleen maar met van die standaard shit als een artbook en een ''making of'' DVD.quote:Op zondag 25 september 2011 14:00 schreef -Dries- het volgende:
Komt er eigenlijk nog een toffe special of limited edition naar Nederland? Dus niet alleen een kaart.
Alleen al dat beeldje van Assassins Creed Revelations kost 300 dollarquote:Op zondag 25 september 2011 14:26 schreef Timwonnacott het volgende:
En een beeldje van een draak, maar om daar nou 150 euro voor te betalen
Dan wil ik er minstens tosti's met het creed logo er op mee kunnen bakken. De tering.quote:Op zondag 25 september 2011 15:54 schreef Baalhaar het volgende:
[..]
Alleen al dat beeldje van Assassins Creed Revelations kost 300 dollar
Dat zou trouwens echt fakking vet zijn wist je dat haha!quote:Op zondag 25 september 2011 17:39 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Dan wil ik er minstens tosti's met het creed logo er op mee kunnen bakken. De tering.
"fakking"quote:Op zondag 25 september 2011 20:48 schreef Baalhaar het volgende:
[..]
Dat zou trouwens echt fakking vet zijn wist je dat haha!
blijf is ontopic jijquote:
"is"quote:
Net als Mark Snow zo'n Amerikaanse Filmmuziek-gladjakker.quote:
quote:Op zondag 25 september 2011 18:46 schreef CantFazeMe het volgende:
Iets meer uitleg over het systeem
http://www.randomprodinc.(...)rim-will-punish-you/
Maar als niemand ziet dat je die kip in brand zet of dat je zakkenrolt dan heeft dat geen consequenties hoop ik?quote:“The story manager is looking at everything you do and then making things happen. So if you set a chicken on fire, or you drop an item, or pickpocket somebody or if you kill a dragon in town and absorb its soul, how people react all goes through the story manager”
Het gaat alleen over followers en bevriende facties bedoel je? Dat hoop ik dan maar.quote:Op dinsdag 27 september 2011 06:52 schreef CantFazeMe het volgende:
Ligt eraan of hij je achtervolgt of niet. Anders kun je het ewoon doen lijkt me.
Dat miste ik wel in Oblivion. Als je gezien werd kon je je eigenlijk alleen met een potion verbergen.quote:Crouching can make hostile enemies lose sight of you and search for a target
KAN iemand hier een antwoord op geven? Hier ben ik ook erg benieuwd naar.quote:Op dinsdag 27 september 2011 07:06 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het gaat alleen over followers en bevriende facties bedoel je? Dat hoop ik dan maar.
Ik vond het in fallout echt ruk. Vooral omdat je karma weer gevolgen had voor het wel of niet kunnen doen van bepaalde quests, voor de keuzemogelijkheden in quests en voor welke followers je kon recruteren.
Iemand een giftige appel toestoppen was geweldig in Oblivion. En sleutels pickpockten. Dat soort dingen moeten geen consequenties hebben als je ze succesvol uitvoert imo.
Omdat dat de games zijn die een overwegend aandeel 15-jarige nerds aantrekt, waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:58 schreef RickoKun het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom (en nee, dat gaan we hier dus NIET DOEN!) er overal op internet een belachelijke discussie is tussen Dark Souls en Skyrim?slaat toch helemaal nergens op?
Is dat een epic spel dan?quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:58 schreef RickoKun het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom (en nee, dat gaan we hier dus NIET DOEN!) er overal op internet een belachelijke discussie is tussen Dark Souls en Skyrim?slaat toch helemaal nergens op?
Klopt, dat werd wel goed in the witcher 2 gedaan ( en andere spellen zoals Divinity 2), kon oblivion nog wat van leren.quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:01 schreef speknek het volgende:
Realistisch is het niet, maar het is wel nodig imo omdat de thief anders teveel in het voordeel is t.o.v. andere character classes, of de pacing van de game. (lulz een quest voor 500 gold, terwijl ik na drie uur thieving al met 30.000 rondloop). Daarnaast vind ik het wel goed als je RPGs hebt waar je niet alleen maar beter wordt, maar je keuzes ook andere keuzes onmogelijk maken.
PC. want kensergoede specificaties. Bovendien kan je dan ook nog mods downenquote:Op dinsdag 27 september 2011 13:18 schreef HeertjeB het volgende:
Twijfel nog steeds heel erg of ik hem op de pc of ps3 moet halen
Mn pc:
i5 2.7 gig quad core
NVIDIA 250GTS Twin Frozr 1gig
8 gig ddr3 ram
En heb dan nog een SSD.
Kan ik hiermee een beetje fatsoenlijk met redelijk hoge video settings spelen?
Ok, dat was erg jaquote:Op dinsdag 27 september 2011 12:55 schreef RickoKun het volgende:
[..]
KAN iemand hier een antwoord op geven? Hier ben ik ook erg benieuwd naar.
Ik vind het nogal bullshit dat je iemand sneaky vermoord zonder verdachten en dat je naar buiten loopt en: "HOLD RIGHT THERE, CRIMINAL SCUM!"
of dat je per ongeluk een lepel van de tafel af pakt en naar buiten loopt en begroet wordt met: "HOLD IT RIGHT THERE, CRIMINAL SCUM!"
Of dat je dat hebt gedaan, en juist NIET de guard tegenkomt, maar in the middle of nowhere nog rustig 5 uur rondloopt, en je weer eens terug de stad in gaat waar je dán pas tegengehouden wordtquote:Op dinsdag 27 september 2011 13:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ok, dat was erg ja
Wat ik persoonlijk nóg erger vond was je eerste dinges, maar dan midden in het bos de werkeloze pauper Henk de Vries afslachten for teh lulz (waar NIEMAND het dus kan zien) en 10 sec later een city guard voor je neus te hebben staan![]()
JA!quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:32 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Of dat je dat hebt gedaan, en juist NIET de guard tegenkomt, maar in the middle of nowhere nog rustig 5 uur rondloopt, en je weer eens terug de stad in gaat waar je dán pas tegengehouden wordt
Tot je in je stats kijkt:quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
JA!En dan denk je: wtf, ik heb toch niks gedaan!?
Pardon? Lompe orcs die basic al goed zijn in magische shit?quote:- Orcs start with 25 in Heavy Armour, 20 in Enchanting, Smithing (didn't see any more)
quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Van http://forums.bethsoft.co(...)sammus-eurogamer-qa/ :
[..]
Pardon? Lompe orcs die basic al goed zijn in magische shit?![]()
- bron: http://forums.bethsoft.co(...)wers-more-questions/quote:Q: KillerGymSox: i want to know about the crime report system. you said you hacked people up in riverwood. Did you instantly have a bounty and did the guards instantly run for you or did they have to physically report you before you were infamous?
A: Slightly confused about this. I did get a bounty in Riverwood - when I killed the two citizens it said at the top left "xxx bounty added to Riverwood". The confusing thing is that I didn't see any guards in the town, so I'm not sure who would collect the bounty. It could be that the guards didn't see me commit the murders - which is a step up from Oblivion's psychic guards - or alternatively the bounty might just be a way to remind the player which towns he's welcome in, and which towns' citizens will attack him on sight.
Nice.quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:55 schreef CantFazeMe het volgende:
Leesvoer
Limited Edition: Geld waard?
http://directgamingforum.com/?p=330
Grootte van gebied
http://www.computerandvid(...)ivion-says-bethesda/
De wereld van Skyrim
http://www.cheatcc.com/extra/theworldofskyrim.html#.ToDiQNT_low
Handson
http://www.gameshard.net/skyrim-hands-on.html
Voiceacteurs aangekondigd!
http://www.push-start.co.(...)ice-actors-announced
NPC tracken je gedrag
http://m.examiner.com/exC(...)contentguid=uk33VfTl
Enjoy.
Ja, dragon souls. Thats it.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:09 schreef Rezania het volgende:
Weet iemand of er Sigil Stones voorkomen in Skyrim? Of dat er een vervangend iets is?
Met Dragon Souls kan je dus ook enchanting doen?quote:
quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:18 schreef HeertjeB het volgende:
i5 2.7 gig quad core
NVIDIA 250GTS Twin Frozr 1gig
8 gig ddr3 ram
En heb dan nog een SSD.
Nee dat volgens mij niet, met die dragon souls krijg je dragon shouts waar je juist weer dragon words van kan makenquote:Op woensdag 28 september 2011 11:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
Met Dragon Souls kan je dus ook enchanting doen?
De zin klopt voor geen meter geloof ik, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel.
Maar toch vond ik sigil stones soms handiger dan soul stones. Maar ja, misschien dat enchanting anders werkt in Skyrim dan in Oblivion, we zullen zien.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:08 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Nee dat volgens mij niet, met die dragon souls krijg je dragon shouts waar je juist weer dragon words van kan maken
Ik bedoelde eigenlijk meer te zeggen dat sigil stones er niet zullen komen, want de gates van oblivion zijn al eeuwen dicht (skyrim speelt jaren na oblivion af, zoniet eeuwen).
Maar je kan toch ook altijd met soul stones enchanten? Er zit niet voor niets de 'nieuwe' skill 'enchanting' in skyrim ('nieuwe' omdat het ook in morrowind zat)
Nee, ik bedoel sigil stones. Die bollen die je moet halen om een poort te sluiten.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:10 schreef Sloggi het volgende:
Ik denk dat hij die andere stenen bedoelt waarmee je tijdelijk bepaalde krachten krijgt.
Klopt ja, waardoor je sommige items permanent kon enchantenquote:Op woensdag 28 september 2011 13:11 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel sigil stones. Die bollen die je moet halen om een poort te sluiten.
Die kon je gebruiken zonder het Altar of Enchantment en kun je dus ook als Warrior zonder magic je wapen enchanten.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:11 schreef Rezania het volgende:
Nee, ik bedoel sigil stones. Die bollen die je moet halen om een poort te sluiten.
Ik vond dat ze dit dus in Fallout 3 al een heel stuk hebben verbeterd in vergelijking met Oblivion. Alleen dat je karma invloed heeft op de quests die je doet is irritant.. als ze dit nog weglaten is het perfectquote:Op dinsdag 27 september 2011 06:18 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
[..]
Maar als niemand ziet dat je die kip in brand zet of dat je zakkenrolt dan heeft dat geen consequenties hoop ik?
Anders wordt het een soort karma gedoe. Dat vond ik knap waardeloos. Dan ging je reputatie naar beneden ook al wist niemand wat je gedaan had.
Over het dikgedrukte:quote:Op woensdag 28 september 2011 13:08 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Nee dat volgens mij niet, met die dragon souls krijg je dragon shouts waar je juist weer dragon words van kan maken
Ik bedoelde eigenlijk meer te zeggen dat sigil stones er niet zullen komen, want de gates van oblivion zijn al eeuwen dicht (skyrim speelt jaren na oblivion af, zoniet eeuwen).
Maar je kan toch ook altijd met soul stones enchanten? Er zit niet voor niets de 'nieuwe' skill 'enchanting' in skyrim ('nieuwe' omdat het ook in morrowind zat)
200 jaar is 2 eeuwen! Technisch gezien.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Over het dikgedrukte:
en dan nog als een stel middeleeuwers in houten huizen wonen en kastelen bouwen? Denk het toch niet
quote:Skyrim is not a direct sequel to Oblivion; rather, it is a new chapter in the Elder Scrolls series, set two hundred years after the events of Oblivion.
Dit. ( speelt zelf elke dag die trailer af om het muziekje )quote:Op woensdag 28 september 2011 15:41 schreef SiemeN het volgende:
Zelden zo uit gezien naar een game. Heb er zin in.
Karma zuigt. Als niemand ziet dat je steelt of moord hoort het ook geen invloed te hebben. Waarom anders nog proberen Dark Brotherhood quests perfect uit te voeren? Jezelf op een dak in een hoekje wurmen en wachten tot je mark gaat zwemmen hem dan met een giftige pijl uit te schakelen. Kun je hem evengoed midden op straat met een 2h zwaard doormidden slaan.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:09 schreef Baalhaar het volgende:
[..]
Ik vond dat ze dit dus in Fallout 3 al een heel stuk hebben verbeterd in vergelijking met Oblivion. Alleen dat je karma invloed heeft op de quests die je doet is irritant.. als ze dit nog weglaten is het perfect
Dat is in Oblivion. In Fallout 3 kan je gewoon mensen uitschakelen zonder dat de rest van een dorp het weet.quote:Op woensdag 28 september 2011 20:18 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Karma zuigt. Als niemand ziet dat je steelt of moord hoort het ook geen invloed te hebben. Waarom anders nog proberen Dark Brotherhood quests perfect uit te voeren? Jezelf op een dak in een hoekje wurmen en wachten tot je mark gaat zwemmen hem dan met een giftige pijl uit te schakelen. Kun je hem evengoed midden op straat met een 2h zwaard doormidden slaan.
Sowieso zou karma de rogue of thief character compleet de nek omdraaien.
Die ene enchantment vond ik al goed genoeg, gewoon full armor met ieder stuk fortify health 30 pts on self en gaan met die banaan.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:16 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Die kon je gebruiken zonder het Altar of Enchantment en kun je dus ook als Warrior zonder magic je wapen enchanten.
Nadeel was dat je maar 1 enchantment kon doen met een sigil stone per wapen/ armor. Met soul gems kon je meerdere enchants op een wapen/ armor zetten.
De rest legde ook het loodje toen ik op het dak van die toren stond en op de knop drukte, whoehahahaquote:In Fallout 3 kan je gewoon mensen uitschakelen zonder dat de rest van een dorp het weet.
Of per ongeluk een groep npc's in de brand steken omdat je zo'n sterke spell hebt gemaakt met een enorme rangequote:Op donderdag 29 september 2011 07:53 schreef vosss het volgende:
[..]
De rest legde ook het loodje toen ik op het dak van die toren stond en op de knop drukte, whoehahaha
Onwaar. Als je dingen steelt die niemand ziet, neemt je karma ook af.quote:Op woensdag 28 september 2011 20:21 schreef Baalhaar het volgende:
[..]
Dat is in Oblivion. In Fallout 3 kan je gewoon mensen uitschakelen zonder dat de rest van een dorp het weet.
Hear. Hear. Maar spellmaking zit helaas niet in Skyrim.quote:Op donderdag 29 september 2011 09:01 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Of per ongeluk een groep npc's in de brand steken omdat je zo'n sterke spell hebt gemaakt met een enorme range
Geen spellmaking?!quote:Op donderdag 29 september 2011 10:35 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Hear. Hear. Maar spellmaking zit helaas niet in Skyrim.
Maar wel cooking en blacksmitting!quote:
quote:If you kill everyone who saw you commit a crime, you'll get a message saying there are no surviving witnesses
Vraag me niet waarom, maar ook DENK ik dat er weinig spells zullen zijn.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:39 schreef Rezania het volgende:
[..]
Geen spellmaking?!Dat is kut.
Nou ja, er komen waarschijnlijk toch wel mods om spellmaking mogelijk te maken.
Wel 'Dual Wield' spells. En spells tijdens hand to hand combat.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:49 schreef RickoKun het volgende:
Vraag me niet waarom, maar ook DENK ik dat er weinig spells zullen zijn.
Door dat duel wield wordt het verlies van spellmaking weer gecompenseerd.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wel 'Dual Wield' spells. En spells tijdens hand to hand combat.
Hand-to-Hand was er toch ook uitgehaald?quote:Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wel 'Dual Wield' spells. En spells tijdens hand to hand combat.
Dual wield geldt trouwens ook voor one handed melee wapens.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:53 schreef Rezania het volgende:
Door dat duel wield wordt het verlies van spellmaking weer gecompenseerd.
Sowieso duel wield.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:56 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dual wield geldt trouwens ook voor one handed melee wapens.
Nope zit er nog in. Heet alleen anders misschien? Het krijgt in ieder geval ook zijn eigen 'finish moves' en perks.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:55 schreef The_Substitute het volgende:
Hand-to-Hand was er toch ook uitgehaald?
Dat is wel leuk ja.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:46 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar wel cooking en blacksmitting!
En deze is ook wel vet!
[..]
Klopt jaquote:Op donderdag 29 september 2011 11:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is wel leuk ja.Maar toch vond ik spellmaking altijd wel handig, ik vond de spreuken die je kon kopen altijd te zwak.
quote:Op donderdag 29 september 2011 11:16 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Klopt ja
En dan AL je geld / enchantment points in een dikke vette mega spell rossen
quote:Op donderdag 29 september 2011 11:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]Maat van me had een echte MOAB (Mother Of All Bombs) Spell gemaakt: alle offensive magic (fire, frost, etc), max dmg, max range..., ging als een Goku boven Balmora hangen en doodde in één keer alle inwoners van het rijkere gedeelte
![]()
Linker en rechter muisknop waarschijnlijk.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:31 schreef speknek het volgende:
Hoe gaat dual wield eigenlijk op de pc werken, zonder L en R triggers?
Je linkerhand linkermuis, rechterhand rechtermuisknopquote:Op donderdag 29 september 2011 11:34 schreef speknek het volgende:
Maar dan zou je standaard aanval dus de rechtermuisknop zijn?
Als je karakter rechts is, wel ja.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:34 schreef speknek het volgende:
Maar dan zou je standaard aanval dus de rechtermuisknop zijn?
Links ftwquote:Op donderdag 29 september 2011 11:35 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Als je karakter rechts is, wel ja.
Maar alsnog lijkt mij dat het meest logisch.
Een eckte vent blockt en beukt daarna z'n schild twee keer zo hard in het smoelwerk van de vijand zodat die tandjes kan tuffenquote:
Ohquote:Op donderdag 29 september 2011 15:30 schreef vosss het volgende:
Volgens mij spelen echte venten niet eens computergames
Dan ben je pas zodra je een draak hebt gedood.quote:Op donderdag 29 september 2011 15:58 schreef vosss het volgende:
In Skyrim zijn we allemaal eckte venten
Das hab ik schon gemachtquote:Op donderdag 29 september 2011 16:21 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dan ben je pas zodra je een draak hebt gedood.
Ik bedoel zo'n draak.quote:Op donderdag 29 september 2011 16:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Das hab ik schon gemacht
[ afbeelding ]
wat een draak van een screenshotquote:Op donderdag 29 september 2011 16:27 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik bedoel zo'n draak.
[ afbeelding ]
Dat wist jij ook wel.
Ja maar er moet ws. zonodig weer moraal inquote:Op donderdag 29 september 2011 10:34 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Onwaar. Als je dingen steelt die niemand ziet, neemt je karma ook af.
Dat is idd killing voor als je een 'goede' thief wil aanmaken.
Gadverdekanker, laat dat mens haar nagels gewoon knippen danquote:Op donderdag 29 september 2011 16:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Das hab ik schon gemacht
[ afbeelding ]
Post jij dan eens een goede screenshot van een draak.quote:Op donderdag 29 september 2011 17:16 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
wat een draak van een screenshot
Tevens wat doe jij met een foto van m'n huisdier
Nitro vlieg je snel mee.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:01 schreef RickoKun het volgende:
Die van mij is mooier die van jou lijkt een dubbele nitro te hebben ok gr gr
Ehhhquote:Op donderdag 29 september 2011 18:04 schreef vosss het volgende:
hey ricko, jij hebt ook een pan af, of niet?![]()
Te groot voor jou.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:21 schreef Rezania het volgende:
Weet iemand hoe groot Skyrim nou eigenlijk wordt?
Zo groot als oblivion, met het feit dat er bergen bij zitten (dat kan zowel negatief als positief opgevat worden. Want met bergen = meer ruimte op 't zelfde oppervlak maar ook negatief = omdat het te stijl is en je juist daarom op sommige gebieden niet kan komen )quote:Op donderdag 29 september 2011 18:21 schreef Rezania het volgende:
Weet iemand hoe groot Skyrim nou eigenlijk wordt?
Ik verwacht dat laatste.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:26 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Zo groot als oblivion, met het feit dat er bergen bij zitten (dat kan zowel negatief als positief opgevat worden. Want met bergen = meer ruimte op 't zelfde oppervlak maar ook negatief = omdat het te stijl is en je juist daarom op sommige gebieden niet kan komen )
Hopelijk bedoelen ze dat het even groot als Oblivion wordt qua begaanbaar oppervlakte en niet alleen qua oppervlakte.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:26 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Zo groot als oblivion, met het feit dat er bergen bij zitten (dat kan zowel negatief als positief opgevat worden. Want met bergen = meer ruimte op 't zelfde oppervlak maar ook negatief = omdat het te stijl is en je juist daarom op sommige gebieden niet kan komen )
Ik hoop open, dat vind ik lekkerder spelen.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:31 schreef NorthernStar het volgende:
Zijn steden aparte cellen of zijn ze open? Als het een aparte cel is kan men het van binnen groter maken.
Maakt mij niet zoveel uit.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik hoop open, dat vind ik lekkerder spelen.
Alles moet gewoon open zijn!quote:Op donderdag 29 september 2011 18:40 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Maakt mij niet zoveel uit.
Vervelend is als je een huis ingaat <nieuwe cel> naar de kelder gaat <nieuwe cel> weer terug <nieuwe cel> naar boven <nieuwe cel> weer terug <nieuwe cel> en terug naar buiten <nieuwe cel>. AaaarrrgggDat soort dingen.
Ik heb Morrowind nooit gespeeld.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:45 schreef The_Substitute het volgende:
Volgens mij was dat ook 't geval, a la Morrowind.
Alle steden maakten deel uit van de directe omgeving. Er was bvb wel een stad, die bestond uit gigantische bouwwerken (Vivec, voor de kenners) waar, als je naar binnen wilde, wel een laadscherm voor was. Maar voor de rest waren er geen laadtijden.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:52 schreef Rezania het volgende:
Ik heb Morrowind nooit gespeeld.![]()
Maar was daar echt alles open?
Nee.. Eigenlijk vrijwel niets?quote:Op donderdag 29 september 2011 18:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik heb Morrowind nooit gespeeld.![]()
Maar was daar echt alles open?
Ja, de wereld en de steden e.d. waren inderdaad wel open.. Ik dacht hij ook huizen en grotten e.d bedoelde.quote:Op donderdag 29 september 2011 19:03 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Alle steden maakten deel uit van de directe omgeving. Er was bvb wel een stad, die bestond uit gigantische bouwwerken (Vivec, voor de kenners) waar, als je naar binnen wilde, wel een laadscherm voor was. Maar voor de rest waren er geen laadtijden.
World of Warcraft is echt kleiner dan Just Cause 2? En GTA San Andreas is kleiner dan Oblivion?quote:Op donderdag 29 september 2011 22:10 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Is dat nou zo groot?
[ afbeelding ]
Ja klopt wel man! JC2 was ziekelijk groot! Gta sa was ook erg groot, maar op de een of andere manier begrijp ik ook niet dat ie kleiner is.. Naja, je ging immers wel veel sneller met vliegtuigen enzo, maar dat is natuurlijk geen indicatie. Staat skyrim ook op die lijst, kan t niet goed zien op mn phonequote:Op donderdag 29 september 2011 22:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
World of Warcraft is echt kleiner dan Just Cause 2? En GTA San Andreas is kleiner dan Oblivion?Ik ervaarde het heel anders.
Ik zat ook al te zoeken, maar Skyrim ontbreekt hier, waardoor de pic nogal nutteloos is is een Skyrimtopicquote:Op donderdag 29 september 2011 22:27 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ja klopt wel man! JC2 was ziekelijk groot! Gta sa was ook erg groot, maar op de een of andere manier begrijp ik ook niet dat ie kleiner is.. Naja, je ging immers wel veel sneller met vliegtuigen enzo, maar dat is natuurlijk geen indicatie. Staat skyrim ook op die lijst, kan t niet goed zien op mn phone
Witcher 2quote:Op donderdag 29 september 2011 18:40 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Maakt mij niet zoveel uit.
Vervelend is als je een huis ingaat <nieuwe cel> naar de kelder gaat <nieuwe cel> weer terug <nieuwe cel> naar boven <nieuwe cel> weer terug <nieuwe cel> en terug naar buiten <nieuwe cel>. Aaaarrrggg![]()
Dat soort dingen.
Spraken ze toch de waarheidquote:Op donderdag 29 september 2011 22:32 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Witcher 2Zogenaamd geen loading screens, maar tussen elke deur door werd het scherm een paar seconden zwart
Nee, want ze zeggen dat Skyrim even groot als Oblivion wordt, je kan de Skyrim dus vergelijken door Oblivion te vergelijken.quote:Op donderdag 29 september 2011 22:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik zat ook al te zoeken, maar Skyrim ontbreekt hier, waardoor de pic nogal nutteloos is is een Skyrimtopic
Maargoed als je alles zou lopen in Oblivion .... dan is de ervaring toch andersquote:Op donderdag 29 september 2011 22:36 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, want ze zeggen dat Skyrim even groot als Oblivion wordt, je kan de Skyrim dus vergelijken door Oblivion te vergelijken.
Wat bedoel je nu precies?quote:Op donderdag 29 september 2011 22:38 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Maargoed als je alles zou lopen in Oblivion .... dan is de ervaring toch anders
Lopen ipv fasttravel neem ik aanquote:
Nou gewoon lopen , dit dus haha. Helemaal als je geen paard hebt.quote:Op donderdag 29 september 2011 22:46 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Lopen ipv fasttravel neem ik aan
Ja, dat begreep ik wel. Maar ik had het over het vergelijken van Skyrim door middel van het vergelijken van Oblivion. Ik snap de connectie niet helemaal.quote:Op donderdag 29 september 2011 22:48 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Nou gewoon lopen , dit dus haha. Helemaal als je geen paard hebt.
Alles was toen 2D en de textures waren klein, dan kan je makkelijk zo'n groot speelveld renderen.quote:Op donderdag 29 september 2011 22:59 schreef Seam het volgende:
Elder Scrolls II zo groot ja? Nooit gespeeld maar zo'n groot speelveld kan toch helemaal niet in die tijd
Ja ik zie het nu, en de helft van de tijd waren het random generated area's. Wel jammer, stel je eens voor als dat nu zou gebeurenquote:Op donderdag 29 september 2011 23:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Alles was toen 2D en de textures waren klein, dan kan je makkelijk zo'n groot speelveld renderen.
Met dungeons bijvoorbeeld, dat zou echt om te janken zijn.quote:Op donderdag 29 september 2011 23:07 schreef Seam het volgende:
[..]
Ja ik zie het nu, en de helft van de tijd waren het random generated area's. Wel jammer, stel je eens voor als dat nu zou gebeuren
Nee ik bedoelde op zo'n speelveld zonder dat het random generated wasquote:Op donderdag 29 september 2011 23:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Met dungeons bijvoorbeeld, dat zou echt om te janken zijn.
Oh, je doelde op het oppervlakte? Dat zou wel echt vet zijn. Dat je echt na 100 uur nog zo'n dorpje tegenkomt wat je nog nooit hebt gezien, maar dat zei wel al van je hebben gehoord.quote:Op donderdag 29 september 2011 23:22 schreef Seam het volgende:
[..]
Nee ik bedoelde op zo'n speelveld zonder dat het random generated wasDan had je na 500 uur misschien nog niet alles ontdekt
Bohh jaquote:Op donderdag 29 september 2011 23:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, je doelde op het oppervlakte? Dat zou wel echt vet zijn. Dat je echt na 100 uur nog zo'n dorpje tegenkomt wat je nog nooit hebt gezien, maar dat zei wel al van je hebben gehoord.
Maar, dan moeten we wel dragonmounts hebben, want ik wil niet dat hele eind gaan lopen.quote:Op donderdag 29 september 2011 23:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Bohh ja
En al die dorpelingen van: zomg lord nerevar reborn!!! oh wacht![]()
Ik vond witcher 1 keihard baas maar in t begin moest ik ook tering lang wachten. Tot ze ineens met een ziekelijke patch kwamen, waardoor je meteen betere graphs en shit kreeg.quote:Op donderdag 29 september 2011 22:36 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Spraken ze toch de waarheid, en ik denk dat ik dat wel verkies boven een balkje :p
Oh ja, even updaten.quote:Op donderdag 29 september 2011 23:40 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik vond witcher 1 keihard baas maar in t begin moest ik ook tering lang wachten. Tot ze ineens met een ziekelijke patch kwamen, waardoor je meteen betere graphs en shit kreeg.
Sinds vandaag ook met the witcher 2, een keiharde gratis patch die niet alleen bugs deed verwijderen, maar tegelijk gratis meer armor en weapons.
Zo hoort t, ik hoop dat skyrim t ook zo doet maar ik hou t bitje vast...
Snap ik ergens welquote:Op vrijdag 30 september 2011 12:19 schreef Desunoto het volgende:
Ik kies waarschijnlijk ook Imperial, tenzij je een heel gaaf Dark Elf personage kan maken. In Oblivion vond ik de Dark Elves er niet zo tof uitzien.
Imperial zijn is tof omdat je je dan meer een "normaal" mens voelt in een wereld vol met "vreemde" figuren. Geeft toch iets meer het gevoel dat je slechts een buitenstaander bent die zich nog in de wereld moet mengen.
Dan doe je dat toch?quote:Op vrijdag 30 september 2011 12:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ja, en nu wil ik Morrowind spelen
Imperials verliezen de oorlog, toch leuk om er dan één te spelenquote:Op vrijdag 30 september 2011 12:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Je hebt ze allemaal
Apart dat er zoveel Imperial kiezen, dat vond ik echt het saaiste ras (sowieso humans in fatasygames)
Ik ga sowieso een Dunmer Assassin en een Breton Fighter (mooi beschermd tegen magie enzo) maken
Kijk eens onderaanquote:Op vrijdag 30 september 2011 12:33 schreef CantFazeMe het volgende:
Volgens mij ben je Bosmer vergeten.
Nee, en je weet waaromquote:Op vrijdag 30 september 2011 12:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan doe je dat toch?
wel even die 2011 dinges installeren![]()
Bosmer = woodelfquote:Op vrijdag 30 september 2011 12:33 schreef CantFazeMe het volgende:
Volgens mij ben je Bosmer vergeten.
Ik weet het niet. Waarom?quote:
Omdat ik heel erg tegen grafische upgrades voor Morrowind ben, dat haalt de nostalgische sfeer wegquote:
Ik als Imperial spuug op jouw ras.quote:Op vrijdag 30 september 2011 13:19 schreef speknek het volgende:
Ik ga waarschijnlijk voor uber-Arier Nord.
En de rest "van ons" heeft een pleurishekel aan jullie, met die infiltraties in onze landenquote:Op vrijdag 30 september 2011 13:20 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik als Imperial spuug op jouw ras.
Hell yeah! Met de grootste meest lompe Warhammer of Battle axe die ik kan vinden.quote:Op vrijdag 30 september 2011 13:19 schreef speknek het volgende:
Ik ga waarschijnlijk voor uber-Arier Nord.
Beledig ons ras nou niet door marocjesgepraat te bezigenquote:Op vrijdag 30 september 2011 13:38 schreef RickoKun het volgende:
Inderdaad gore n'wah imperialisten bah bah tfoezemmel
eh wollah wat kijk je nou *dual wield fireball spell doet*quote:Op vrijdag 30 september 2011 13:44 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Beledig ons ras nou niet door marocjesgepraat te bezigen
N'wah! *Ancestor Ghost summoned*quote:Op vrijdag 30 september 2011 13:51 schreef RickoKun het volgende:
[..]
eh wollah wat kijk je nou *dual wield fireball spell doet*
Pfff daar heb je ook nooit een reet aanquote:Op vrijdag 30 september 2011 16:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
N'wah! *Ancestor Ghost summoned*
Ik ookquote:Op vrijdag 30 september 2011 13:19 schreef speknek het volgende:
Ik ga waarschijnlijk voor uber-Arier Nord.
Hier nog eenquote:Op vrijdag 30 september 2011 19:52 schreef Rezania het volgende:
Ben ik de enige die weer helemaal verslaafd is aan Oblivion, Fallout 3 en New Vegas?Komt geloof allemaal doordat de release van Skyrim steeds sneller nadert.
Een Argonian een kameleon noemen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 20:04 schreef Koopsie het volgende:
ik weet het echt nog nietiig niet die kameleon.
Archer.quote:Op vrijdag 30 september 2011 20:44 schreef CantFazeMe het volgende:
Zo he, ik ga me toch een brute archer worden
Archer zijn is top! Sneaken en headshottenquote:
Care to explain?quote:Op vrijdag 30 september 2011 20:04 schreef Koopsie het volgende:
ik weet het echt nog nietiig niet die kameleon.
Ik kom net aan ¤20,- te kort, dus ik moet nog even wachten.quote:Op vrijdag 30 september 2011 21:07 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Archer zijn is top! Sneaken en headshotten
Heb je het pakket al besteld of opnieuw advies ingewonnen?
Daar had iemand in UDOWU me al voor gewaarschuwd, die had te grote onderdelen gekocht, ze paste dus niet. Zondag maak ik die computer even los en meet ik alles op.quote:Op vrijdag 30 september 2011 21:12 schreef CantFazeMe het volgende:
Wel alles goed op meten voordat je koopt! Je wil niet voor verassingen staan lijkt me.
Je hebt nooit Oblivion gespeeld? Ga eens spelen dan.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 00:35 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Kon ik maar meepraten over die oblivion shit.
Als je anno 2011 Oblivion nog niet gespeeld hebt dan zou ik ipv Oblivion nog gaan spelen Nehrim installeren.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 00:53 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je hebt nooit Oblivion gespeeld? Ga eens spelen dan.
Die ga ik vandaag nog downloaden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 01:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Als je anno 2011 Oblivion nog niet gespeeld hebt dan zou ik ipv Oblivion nog gaan spelen Nehrim installeren.
Dat is eik de game (imo) die Oblivion had moeten zijn. Okay je zit wel met duitse stemmen te kijken, maar het is een hele pak betere game dan Oblivion.
www.nehrim.de
Beste mod ooit en Nehrim een mod noemen is eik schandalig, het is een game op zich
Alle zeg Marlijneke , ik zou wel wat patattekes lusten na al dat rondvertoeven bij die puntoren , amai zeg.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:25 schreef RickoKun het volgende:
Ik hoop dat er Vlaamse nasynchronisatie komt!
"Allez, Pjotr, waar denke ge da ge vertoeve gaat?"
Als je door het duits heen kan prikken dan heb je een betere game dan Oblivion ooit was.quote:
Maar gastquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Als je door het duits heen kan prikken dan heb je een betere game dan Oblivion ooit was.
Mooiere graphics, mooiere wereld, beter verhaal, betere sidequests, shitload aan armor en wapens, fatsoenlijk levellingsysteem etc etc etc
Lach er maar mee, maar ik heb gelijk en je weet het ricko
Nee, maar ik ben van mening dat iemand die Oblivion nog nooit gespeeld heeft anno 2011 beter Nehrim kan spelen. En mijn mening ventileer ik.quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:36 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Maar gastJe komt er elk topic weer out of the blue mee aanzetten, heb je het soms zelf ontwikkeld ofzo
Kijk maar uit anders stuur ik deze boi op je afquote:Op zondag 2 oktober 2011 10:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben van mening dat iemand die Oblivion nog nooit gespeeld heeft anno 2011 beter Nehrim kan spelen. En mijn mening ventileer ik.
quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:09 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Kijk maar uit anders stuur ik deze boi op je af
Fotoboek van Straatneger
Wat?quote:Op zondag 2 oktober 2011 14:46 schreef vosss het volgende:
Bedankt voor het posten van geen enkel nieuw plaatje. Hulde daarvoor
FB is Facebook.quote:Op zondag 2 oktober 2011 14:55 schreef vosss het volgende:
Dan hebben ze het op FB (wat dat ook mag zijn) behoorlijk mis.
Deze screens zijn al weken geleden vrij gegeven
tering wat een vette screensquote:Op zondag 2 oktober 2011 14:28 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan maar PS3.quote:Op zondag 2 oktober 2011 15:12 schreef Crimyclown het volgende:
Skyrim voor de Xbox360 of PS3? Voor de PC is helaas geen optie.
Xbox360.quote:Op zondag 2 oktober 2011 15:12 schreef Crimyclown het volgende:
Skyrim voor de Xbox360 of PS3? Voor de PC is helaas geen optie.
quote:Elder scrolls: skyrim for xbox or ps3?
i have both consoles, but im still not sure what console i should get it for...i read the ps3 has better graphics because of blu-ray, but for the xbox, the dlc's come out earlier and in the demos, the xbox is being used so that could mean something...alslo for any elder scrolls expert, what console has easier controls?
quote:Best Answer - Chosen by Asker
xbox will have the dlc advantages. blu ray will make no difference in this case as the game is not that large and data is data regardless of disc type/size. In the same time you can download your xbox games from disc to the hard drive which makes game preform little better while ps3 does not have this option. There may also be dlc exclusive content on xbox that ps3 wont have. Like there was for oblivion.
xbox is well known to have a better joystick when compared to ps3. Both for comfort and simple use of triggers.
choose xbox
Source(s):
i also have xbox and ps3 and a wii. so I know what i talking about.
Jij gaat Skryim spelen met je vriendin?quote:Op zondag 2 oktober 2011 15:51 schreef lkb9000 het volgende:
Mocht ik dan nog geen nieuwe PC hebben, dan ga ik ook voor de 360 versie, voornamelijk vanwege de controller en omdat ik thuis en bij m'n vriendin een 360 ter beschikking heb
Hahah erg onwaarschijnlijkquote:Op zondag 2 oktober 2011 15:53 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jij gaat Skryim spelen met je vriendin?
quote:Op zondag 2 oktober 2011 15:51 schreef lkb9000 het volgende:
Mocht ik dan nog geen nieuwe PC hebben, dan ga ik ook voor de 360 versie, voornamelijk vanwege de controller en omdat ik thuis en bij m'n vriendin een 360 ter beschikking heb
Misschien heeft hij beide?quote:Op zondag 2 oktober 2011 15:55 schreef 2dope het volgende:
[..]
Het zou inderdaad wat raar zijn als je de PS3 versie koopt terwijl je een xbox hebt.
quote:Op zondag 2 oktober 2011 15:55 schreef 2dope het volgende:
[..]
Het zou inderdaad wat raar zijn als je de PS3 versie koopt terwijl je een xbox hebt.
Preciesquote:
quote:Op zondag 2 oktober 2011 15:57 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
[..]
Precies
Bij mezelf thuis een PS3 & 360, en m'n vriendin heeft alleen een 360
Edit:
Gaat Skyrim ook een levelcap hebben? Daar kan ik niet tegen namelijk![]()
Bij Fallout New Vegas was de motivatie nogal weg zodra ik die aanraakte.
Bron: http://www.eurogamer.net/(...)-level-cap-explainedquote:Upcoming fantasy RPG The Elder Scrolls V: Skyrim is a "1-50" game, Bethesda has revealed.
Skyrim players will find they level up faster than they did in Oblivion and Fallout 3, game director Todd Howard said at Bethesda's showcase event last week.
"We do balance this game," he said. "The levelling is faster. Oblivion and Fallout 3, we think of them as 1-25 games. This is a 1-50.
"But what that means is we just sped it up. It's not like it's going to take you longer. There are so many perks and the power really comes from the perks, we wanted to get it going faster.
"You level faster in the beginning and then it slows down."
While most players will max out the game at level 50, Skyrim has a "mathematical" level cap "probably somewhere in the 70s", Howard said.
Meanwhile, Howard described Skyrim's open world as "about the same size" as Oblivion's.
But the addition of difficult to pass mountains "theoretically create less space but more time because you can't cut across them".
"It ends up feeling bigger," Howard said. "And the game tends to get harder as you go in elevation. You know, oh those trolls, they're up there, so I'm not going to go through the mountain. I'm going to go this way."
Bethesda has increased the number of staff creating dungeons so they end up feeling varied.
"We've got eight or nine guys now who are really good. We have at last count 120-some dungeon dungeons, and then we have another 100 plus what we call points of interest, outside encounters.
"The game is just too big, actually."
Je beweegreden was "Omdat ik een Xbox360 versie ter mijn beschikking heb". Als in, motivatie voor keuzequote:Op zondag 2 oktober 2011 15:57 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
[..]
Precies
Bij mezelf thuis een PS3 & 360, en m'n vriendin heeft alleen een 360
Welke game heeft geen levelcap dan?quote:Op zondag 2 oktober 2011 15:57 schreef lkb9000 het volgende:
Gaat Skyrim ook een levelcap hebben? Daar kan ik niet tegen namelijk![]()
Racegamesquote:
Dank!quote:Op zondag 2 oktober 2011 16:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.eurogamer.net/(...)-level-cap-explained
Ik bedoelde dat ik op 2 locaties een 360 ter beschikking hebquote:Op zondag 2 oktober 2011 16:07 schreef 2dope het volgende:
[..]
Je beweegreden was "Omdat ik een Xbox360 versie ter mijn beschikking heb". Als in, motivatie voor keuzeVandaar.
Ik was een beetje bang dat ze dat van Fallout 3 en Fallout: New Vegas zouden overnemen, maar gelukkig niet dusquote:
Dat is juist beter voor de balans van het spel, het zou toch niet leuk zijn als je een hele dungeon kan uitspelen zonder een schrammetje te krigenquote:Op zondag 2 oktober 2011 17:52 schreef Desunoto het volgende:
Een level cap bestaat dus wel... ergens na level 70. Betekent dat dan ook dat je niet alle perks op 1 personage kan krijgen? Dat zou wel jammer zijn.
Ik wil in ieder geval 1 personage hebben die na lang spelen uiteindelijk de baas (of bazin) is in alles.
Uiteindelijk moet je toch het gevoel hebben dat je in een savegame waar meer dan 200 of 300 uur in zit, je echt sterk bent?quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:55 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is juist beter voor de balans van het spel, het zou toch niet leuk zijn als je een hele dungeon kan uitspelen zonder een schrammetje?
Sterk ja, niet episch. En ik ben juist bang dat dat laatste gebeurd als je alle perks bij één character hebt.quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:57 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet je toch het gevoel hebben dat je in een savegame waar meer dan 200 of 300 uur in zit, je echt sterk bent?
Konden ze het niet gewoon simpel doen dat na level 50 het levellen extreem langzaam gaat maar dat je nog wel langzaam alle perks kan unlocken?
Dat zou ik ook de beste optie vinden ja, maar dit klinkt al veel beter dan in Fallout, waar je gewoon geen experience meer opdoet na een tijdjequote:Op zondag 2 oktober 2011 17:57 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet je toch het gevoel hebben dat je in een savegame waar meer dan 200 of 300 uur in zit, je echt sterk bent?
Konden ze het niet gewoon simpel doen dat na level 50 het levellen extreem langzaam gaat maar dat je nog wel langzaam alle perks kan unlocken?
Je skills ontwikkelen zich nog heel lang door, in level 70-79 betekent dat je vrijwel alles op 100 kan krijgen. Enkel krijg je niet alle perks waardoor er een specialisatie blijft. Maar je zal zeker erg goed kunnen worden met alle wapens en armors. Er zijn echter een paar dingetjes die er nog weer extra bovenuit springen. Een prima oplossing lijkt me.quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:21 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Dat zou ik ook de beste optie vinden ja, maar dit klinkt al veel beter dan in Fallout, waar je gewoon geen experience meer opdoet na een tijdjeVoelt zo nutteloos dan
Ik bedoel maarquote:
kerel als je 100 uur bezig bent geweest mol je levensgrote draken zonder problemen. wed maar dat je je dan episch sterk voelt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:17 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
En ik wil me idd ook episch sterk voelen als ik dik 100 uur in een char heb gestoken
Beetje iets als: vroegah liep je een grot binnen waar een enorm beest zat dat veel te sterk voor je was. Na een flinke tijd en vele omzwervingen ga je een keer terug, kijkt dat beest in de ogen, zegt: "jij vond jezelf nogal tof he, toen je me wegjoeg? Ik kom wraak nemen!" en slaat dat ding in één of twee klappen dood.
Ja, maar: die zijn dan nog altijd van rond jouw lvl, dus is het alsnog een gewoon gevecht (ok draken mollen isquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
kerel als je 100 uur bezig bent geweest mol je levensgrote draken zonder problemen. wed maar dat je je dan episch sterk voelt.
En dit ja! Gruwelijk irritant zoals ze dat in Oblivion hadden gedaanquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:20 schreef RickoKun het volgende:
Ook hoop ik dat ze de savegames aan hebben gepast.
Ik wil games laden adhv mijn characters.
Niet dat ik mijn saves door elkaar heb staan van verschillende poppetjes en het gevaar loop een andere over te saven.
Dan moet je oblivion gaan spelen en de difficulty op easy zetten. Zie ze vliegen dan!quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ja, maar: die zijn dan nog altijd van rond jouw lvl, dus is het alsnog een gewoon gevecht (ok draken mollen is). Ik wil een ouwe angstgegner volledig de tyfus in kunnen slaan zonder zelf een schrammetje op te lopen
Ik ging op level 60 altijd newbies helpen in die instance in orgrimmarquote:Wat ik in WoW (wow_! ) graag deed op m'n lvl 80 was teruggaan naar Hellfire Peninsula om de Fel Reaver in mekaar te beuken. Die klojo kwam altijd aansjouwen als ik aan het questen was, elke keer ging ik dood. Zodra ik lvl 80 was sloeg ik hem verrot en dat voelde zo goed
In de korte periode dat ik WoW-de ging ik juist lage levels griefenquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan moet je oblivion gaan spelen en de difficulty op easy zetten. Zie ze vliegen dan!
[..]
Ik ging op level 60 altijd newbies helpen in die instance in orgrimmar. Lekker hellfire op alles
.
quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:38 schreef RickoKun het volgende:
[..]
In de korte periode dat ik WoW-de ging ik juist lage levels griefenhilarisch was dat altijd
Het "wat had jij nou kut?!? *BAMKLETSKLEDDEDDER!!!1!!*"-gevoel!quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:17 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
En ik wil me idd ook episch sterk voelen als ik dik 100 uur in een char heb gestoken
Beetje iets als: vroegah liep je een grot binnen waar een enorm beest zat dat veel te sterk voor je was. Na een flinke tijd en vele omzwervingen ga je een keer terug, kijkt dat beest in de ogen, zegt: "jij vond jezelf nogal tof he, toen je me keer op keer pwnde? Payback time, bitch!" en slaat dat ding in één of twee klappen dood.
Datquote:Op maandag 3 oktober 2011 20:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het "wat had jij nou kut?!? *BAMKLETSKLEDDEDDER!!!1!!*"-gevoel!
Dat is gewoon een oneindige cirkel lolquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:38 schreef RickoKun het volgende:
[..]
In de korte periode dat ik WoW-de ging ik juist lage levels griefenhilarisch was dat altijd
Vermoord worden door iemand met een character van tientallen levens hoger. Dan ben je dus in 1 klap dood. En dat herhaalt zich dan een x aantal keer totdat je van frustratie uitlogt.quote:
Leukquote:Op maandag 3 oktober 2011 22:44 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Vermoord worden door iemand met een character van tientallen levens hoger. Dan ben je dus in 1 klap dood. En dat herhaalt zich dan een x aantal keer totdat je van frustratie uitlogt.
Puur online pesten en vernederen.
Het is Ganken en het is super leuk. Vooral bodycampen. Mensen hun dag verpesten in WoWquote:Op maandag 3 oktober 2011 22:44 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Vermoord worden door iemand met een character van tientallen levens hoger. Dan ben je dus in 1 klap dood. En dat herhaalt zich dan een x aantal keer totdat je van frustratie uitlogt.
Puur online pesten en vernederen.
Je had ook zo'n website waar je iemand op kon geven voor een assasination, die werd vervolgens een uur lang vermoord en kreeg daarna een briefje met je eigen tekst er opquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:22 schreef ems. het volgende:
De eerste gank tolereerde ik, bij herhaling logte ik altijd mijn deadly gladiator in en ging ik uit mijn weg om de ganker minimaal een uur lang te earrapen op het moment dat hij spawned.
in lineage werd je gegriefed en namen ze ook nog je spullen mee!quote:
Die uit steen gehakte tempel ziet er erg tof uit.quote:Op maandag 3 oktober 2011 23:04 schreef Rezania het volgende:
Ik weet niet of deze plaatjes van de Artbook nieuw zijn of niet, maar ik zet ze hier toch even neer voor de mensen die ze nog niet kennen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja dat was zuur, gebeurde heel af en toe, maar bijna altijd had je kans om te ontsnappen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
in lineage werd je gegriefed en namen ze ook nog je spullen mee!
Portal terug naar de laatste stad en alles verkopen?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 23:47 schreef NorthernStar het volgende:
It hoop dat de inventory een beetje goed geregeld is. Speel nu als opvulling tot de 11de Titan Quest IT maar daar is het echt een ergernis. Voortdurend is je inventory vol en moet je kiezen wat je houdt en wat je wegdoet. Niet leuk spelen.
Verkopen komt op hetzelfde neer toch? Ben je het ook kwijt. Bovendien voortdurend heen en weer naar een handelaar is misschien nog veel ergerlijker dan het gewoon dumpen waar je bent.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 23:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Portal terug naar de laatste stad en alles verkopen?
Ja.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:36 schreef Rezania het volgende:
Zijn er eigenlijk al systeem specificaties van Skyrim bekend?
Klopt ja. Hoe meer strenght hoe meer gewicht je kon dragen. Door alle andere games kan ik me Oblivion soms bijna niet meer herinneren, hoe dingen precies waren.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:29 schreef Gezicht het volgende:
Lijkt me dat dat gewoon weer afhankelijk is van je strength... Als je een sterk character hebt zul je ook meer kunnen dragen. Overigens als je je items aan een merchant verkoopt blijft hij dit altijd in zijn inventory houden om terug te kopen. (Als ik me niet vergis.)
Als mage heb je daar spells voorquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:16 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Klopt ja. Hoe meer strenght hoe meer gewicht je kon dragen. Door alle andere games kan ik me Oblivion soms bijna niet meer herinneren, hoe dingen precies waren.
Een veel beter systeem maar dat heeft wel als nadeel dat je als mage in strenght moet investeren om een groter inventory te krijgen. Een puur melee karakter heeft dus een voordeel.
Dat heet toch een battlemage?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Boh, wat heb ik zin in m'n Dunmer Assassin en Breton Warrior/Mage hybrid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |