Trailer:quote:De engine die The Elder Scrolls V: Skyrim draait heet de Creation Engine, en Bethesda heeft alle nieuwe truukjes en vernieuwingen uit de doeken gedaan. Veel van de technologie achter Oblivion en Fallout 3 is uit het raam gegooid en vervangen met nieuwe methodes, vertelt Bethesda's Todd Howard aan Game Informer.
Creation Engine
De nieuwe Creation engine is verantwoordelijk voor het neerzetten van de wereld. Een grote verandering is volgens Howard hoe er met licht en schaduw omgegaan wordt. In tegenstelling tot in Oblivion wordt schaduw in Skyrim dynamisch toegepast op alle objecten in het oogveld van de speler, wat de wereld realistischer moet laten lijken. Daarnaast is het oude SpeedTree systeem, wat gebruikt werd om de wereld van bomen en gewassen te voorzien, vervangen met een nieuwe technologie die Bethesda zelf heeft gemaakt. Zo kunnen ze nu zelf bepalen wat voor bomen waar staan en hoe ze animeren. Als de speler een winderige bergpas betreedt, kunnen de bomen gevaarlijk over een ravijn hangen terwijl de takken heen en weer zwaaien. Een nieuw systeem om neerslag te genereren is ook gemaakt, zodat bijvoorbeeld sneeuwval op een realistische manier wordt weergegeven en op het landschap beland.
Radiant AI
Het Radiant AI systeem zorgde er in Oblivion voor dat NPC's (non-player characters) hun dagelijkse taken in de achtergrond deden om de wereld 'levend' te laten lijken. Echter, het systeem was niet zo geavanceerd en de karakters hadden maar vijf of zes taken. In Skyrim is het systeem verbeterd en hebben de bewoners meer te doen en meer individualiteit. Een dorp in een bos zal bijvoorbeeld bevolkt zijn met werkers die hout hakken, werken in een houtmolen en goederen vervoeren door het dorp. Het verbeterde Radiant AI systeem zal er ook voor zorgen dat NPC's een relatie met de speler op kunnen bouwen. Als de speler iemand heeft geholpen, zal deze persoon hem als vriend kunnen beschouwen. Mocht je dan ineens 's nachts zijn huis binnen vallen, zou hij je bijvoorbeeld een bed kunnen aanbieden. Als je 'per ongeluk' zijn huis een beetje overhoop gooit of dingen vernielt, zal de reactie van het personage bepaald worden door de relatie die de speler met hem heeft.
Havok Behavior
De personages uit Oblivion bewogen niet altijd op de meest realistische manieren. Om dit te verbeteren heeft Bethesda een nieuwe middleware gelicenseerd, Havok Behavior. Deze techniek is volgens Howard niet eerder gebruikt in een 'grote' game. Havok zorgt normaal voor de physics, ofwel dat objecten in de wereld realistisch reageren op externe krachten, maar Behavior zal ervoor zorgen dat animaties vloeiend overgaan in elkaar. In tegenstelling tot Oblivion en Fallout 3 zal de wereld niet meer stilstaan als de speler met een NPC praat, en de levenloze close-ups van het gezicht van degene met wie je praat behoren ook tot het verleden. De NPC zal gewoon doorgaan met zijn of haar acties tijdens het gesprek. Het Behavior-systeem kan dynamisch animaties genereren. Denk bijvoorbeeld aan het Euphoria systeem wat gebruikt werd in GTA IV, Red Dead Redemption en The Force Unleashed. Volgens Bethesda zullen de draken er fantastisch uitzien en zullen veel van hun animaties niet gescript zijn.
Radiant Story
Radiant Story is misschien wel de meest ambitieuze nieuwe technologie in Skyrim. Dit systeem moet ervoor zorgen dat side-quests dynamisch gegenereerd worden gebaseerd op jouw level, locatie, bezigheden en relaties met NPC's. Heb je bijvoorbeeld iemand geholpen, kan die persoon jou later vragen om iets voor hem te doen of om iemand om te brengen. De betrokken personages en locaties waar deze quests zich afspelen zullen allemaal dynamisch 'bedacht' worden door het spel. Ben je ergens al geweest, dan zal de quest zich waarschijnlijk afspelen in een locatie die je nog niet bezocht hebt. Als je een NPC hebt gedood die jou een quest had moeten geven, bijvoorbeeld een barman, dan kan later zijn zus die rol overnemen en je alsnog die quest geven. Of ze kan wraak komen zoeken voor de moord van haar broer. Het spel zal ook willekeurige gebeurtenissen in de wereld genereren, net als in Red Dead Redemption. Bethesda is zich wel bewust van het gevaar dat de speler zich overweldigd kan voelen door de side-quests, dus ze zullen het binnen de perken houden.
Als al deze beloftes waar gemaakt worden zou Skyrim de lat wel eens hoger kunnen legen voor open-wereld games.
quote:Release Date
November 11th, 2011. Single-player.
Plot
Your main character plays the role of the last Dragonborne. The setting is Skyrim, 2 centuries later from the events of Oblivion. Your mentor in the game is one, if not the last remaining members of the Blades, he is voiced by Max Von Sydow, who is also the narrator of the teaser.
-GASP- We start in a prison again.
Setting
- Skyrim contains more than just snow, as seen in screenshots, there are rivers, lakes, waterfalls, forests, etc. Along with five 'massive' cities throughout the world.
- Dungeons are said to be a lot more unique in Skyrim, should be less repetitive.
Attributes and Leveling
- 18 Skills in total, with new skills like 'Enchantment' and "Smithing".
- There is no level cap, however after reaching level 50, it will take a lot longer to gain experience.
- At each level, you get a health upgrade and you can then select if you want to upgrade your Stamina or your Magicka.
- You select perks when you level, just like in Fallout 3/New Vegas, however it is not known how frequent these perks will be able to be selected, or how many there will be.
-Dragon Shouts can be found throughout the world.
Creatures and NPCs ~
- Known returning creatures are skeletons, zombies, wolves, horses and elk.
- Confirmed new creatures are giant spiders, mountain and frost giants, dragons, mammoths and sabretoothed tigers.
- NPC face and body models have been significantly approved.
- Creatures/weapons do NOT scale with you. It's closer to FO3.
Combat
- Confirmed weapons are maces, axes, long swords, daggers, bow & arrow.
- There are 85 spells in the game. (The 'Mysticysm' school of magic has been removed, it's spells have been dispersed to other schools.)
- You can perform finishing moves which are unique to the weapon you are using and the creature you are fighting.
- You can dual wield weapons with many different combinations, including left hand spell, right hand weapon.
- You can fight using the shield, however it isn't known to which degree.
- Bethesda has put a lot of time into making the weapons feel real.
- Bow & Arrow is said to 'dominate' the long-distance combat, and are now slower to use, but more powerful.
- They've tried to kill off 'cheap' combat tactics such as backpedaling, when walking backwards you're not fast enough to keep your distance from your opponent and at the same time attack him.
- Customizable menu allows on-the-fly weapon/spell/item usage.
General:
- You can now sprint, at the cost of fatigue.
- You can now edit body features.
- Bethesda has hired a lot more voice actors this time to keep the dialogue fresh.
- Each race is going to look more distinct.
- Faces are now more emotive and are more distinguishable.
- There are now more activities to do in the cities, for example smithing, woodcutting and even cooking.
- When engaging in conversation, you no longer zoom in on the character you talk to, nor does it freeze time.
- The NPC's are much more dynamic, for example, if you drop a weapon inside a city, a young boy may pick it up, run after you, and ask if you dropped it. Another example of the same event is two men find the weapon and then fight over who gets to keep it.
- The Oblivion styled enemy leveling & loot leveling is out, the one in Skyrim is more in the style of Fallout 3, which in turn is more in the style of Morrowind.
- Fast Travel is still in the game, and 3rd person view has been improved.
- There are kids in the game.
- You can choose to play without the HUD.
- With the new engine, water looks better, trees look better and snow falls dynamically rather than just being a texture on the ground. And the draw distance greatly increased.
-10 playable races again.
What the fu... heeft hij..quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:07 schreef The_Substitute het volgende:
En ik hoop dat deze held z'n talent nog niet kwijt is.
[ afbeelding ]
Jeremy Soule
Ook guild wars en Supcom. Je hoort altijd veel vergelijkenissen in zijn stukken.quote:Op vrijdag 23 september 2011 23:07 schreef Desunoto het volgende:
[..]
What the fu... heeft hij..
Hij heeft de soundtrack voor Total Annihilation gemaakt en dat is in mijn ogen een van de beste game soundtracks ooit, maar ik heb nooit geweten dat 'ie ook voor The Elder Scrolls muziek schreef. Hoe kan ik dat nou niet weten?
Die spellen heb ik nooit gespeeld. Dus heb geen idee.quote:Op vrijdag 23 september 2011 23:11 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ook guild wars en Supcom. Je hoort altijd veel vergelijkenissen in zijn stukken.
Meer 't bewijs dat gamemuziek niet onderdoet voor filmmuziek.quote:Op vrijdag 23 september 2011 23:32 schreef Smoofie het volgende:
Bewijs dat game muziek >>>>>> film muziek
Ofc, SOulequote:Op vrijdag 23 september 2011 23:49 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Meer 't bewijs dat gamemuziek niet onderdoet voor filmmuziek.
Btw, dan vind je deze ook wel mooi denk ik, ook 'Soule'full:
Bohhhh Total Annihilationquote:Op vrijdag 23 september 2011 23:07 schreef Desunoto het volgende:
[..]
What the fu... heeft hij..
Hij heeft de soundtrack voor Total Annihilation gemaakt en dat is in mijn ogen een van de beste game soundtracks ooit, maar ik heb nooit geweten dat 'ie ook voor The Elder Scrolls muziek schreef. Hoe kan ik dat nou niet weten?
quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:01 schreef CantFazeMe het volgende:
Nieuw leesvoer
Nieuw info
http://www.gameranx.com/u(...)skyrim-info-blowout/
Handson (30min)
http://www.nowgamer.com/f(...)son_impressions.html
Geen idee of deze al gepost was?
http://www.forgamersbygamersdaily.com/xbox/todd-howard-–;-director-of-skyrim-–-‘comfortable’-with-developing-on-xbox-360
Nog een handson
http://thisismyjoystick.c(...)er-scrolls-v-skyrim/
Gewoon artikel
http://sarcasticgamer.com(...)-is-pretty-good.html.
quote:This brief walkthrough also revealed a new kill animation, where your enemy falls to his hands and knees and tries to crawl away. Spoiler alert: He’s not going to make it.
* kan nu weer rustig slapen *quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:01 schreef CantFazeMe het volgende:
Nieuw leesvoer
Nieuw info
http://www.gameranx.com/u(...)skyrim-info-blowout/
Handson (30min)
http://www.nowgamer.com/f(...)son_impressions.html
Geen idee of deze al gepost was?
http://www.forgamersbygamersdaily.com/xbox/todd-howard-–;-director-of-skyrim-–-‘comfortable’-with-developing-on-xbox-360
Nog een handson
http://thisismyjoystick.c(...)er-scrolls-v-skyrim/
Gewoon artikel
http://sarcasticgamer.com(...)-is-pretty-good.html.
Beste post sinds een tijdje in deze topic reeks. Ik ga ff ontbijten en dan alles lezenquote:Op zaterdag 24 september 2011 22:01 schreef CantFazeMe het volgende:
Nieuw leesvoer
Nieuw info
http://www.gameranx.com/u(...)skyrim-info-blowout/
Handson (30min)
http://www.nowgamer.com/f(...)son_impressions.html
Geen idee of deze al gepost was?
http://www.forgamersbygamersdaily.com/xbox/todd-howard-–;-director-of-skyrim-–-‘comfortable’-with-developing-on-xbox-360
Nog een handson
http://thisismyjoystick.c(...)er-scrolls-v-skyrim/
Gewoon artikel
http://sarcasticgamer.com(...)-is-pretty-good.html.
Volgens mij alleen maar met van die standaard shit als een artbook en een ''making of'' DVD.quote:Op zondag 25 september 2011 14:00 schreef -Dries- het volgende:
Komt er eigenlijk nog een toffe special of limited edition naar Nederland? Dus niet alleen een kaart.
Alleen al dat beeldje van Assassins Creed Revelations kost 300 dollarquote:Op zondag 25 september 2011 14:26 schreef Timwonnacott het volgende:
En een beeldje van een draak, maar om daar nou 150 euro voor te betalen
Dan wil ik er minstens tosti's met het creed logo er op mee kunnen bakken. De tering.quote:Op zondag 25 september 2011 15:54 schreef Baalhaar het volgende:
[..]
Alleen al dat beeldje van Assassins Creed Revelations kost 300 dollar
Dat zou trouwens echt fakking vet zijn wist je dat haha!quote:Op zondag 25 september 2011 17:39 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Dan wil ik er minstens tosti's met het creed logo er op mee kunnen bakken. De tering.
"fakking"quote:Op zondag 25 september 2011 20:48 schreef Baalhaar het volgende:
[..]
Dat zou trouwens echt fakking vet zijn wist je dat haha!
blijf is ontopic jijquote:
"is"quote:
Net als Mark Snow zo'n Amerikaanse Filmmuziek-gladjakker.quote:
quote:Op zondag 25 september 2011 18:46 schreef CantFazeMe het volgende:
Iets meer uitleg over het systeem
http://www.randomprodinc.(...)rim-will-punish-you/
Maar als niemand ziet dat je die kip in brand zet of dat je zakkenrolt dan heeft dat geen consequenties hoop ik?quote:“The story manager is looking at everything you do and then making things happen. So if you set a chicken on fire, or you drop an item, or pickpocket somebody or if you kill a dragon in town and absorb its soul, how people react all goes through the story manager”
Het gaat alleen over followers en bevriende facties bedoel je? Dat hoop ik dan maar.quote:Op dinsdag 27 september 2011 06:52 schreef CantFazeMe het volgende:
Ligt eraan of hij je achtervolgt of niet. Anders kun je het ewoon doen lijkt me.
Dat miste ik wel in Oblivion. Als je gezien werd kon je je eigenlijk alleen met een potion verbergen.quote:Crouching can make hostile enemies lose sight of you and search for a target
KAN iemand hier een antwoord op geven? Hier ben ik ook erg benieuwd naar.quote:Op dinsdag 27 september 2011 07:06 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het gaat alleen over followers en bevriende facties bedoel je? Dat hoop ik dan maar.
Ik vond het in fallout echt ruk. Vooral omdat je karma weer gevolgen had voor het wel of niet kunnen doen van bepaalde quests, voor de keuzemogelijkheden in quests en voor welke followers je kon recruteren.
Iemand een giftige appel toestoppen was geweldig in Oblivion. En sleutels pickpockten. Dat soort dingen moeten geen consequenties hebben als je ze succesvol uitvoert imo.
Omdat dat de games zijn die een overwegend aandeel 15-jarige nerds aantrekt, waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:58 schreef RickoKun het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom (en nee, dat gaan we hier dus NIET DOEN!) er overal op internet een belachelijke discussie is tussen Dark Souls en Skyrim?slaat toch helemaal nergens op?
Is dat een epic spel dan?quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:58 schreef RickoKun het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom (en nee, dat gaan we hier dus NIET DOEN!) er overal op internet een belachelijke discussie is tussen Dark Souls en Skyrim?slaat toch helemaal nergens op?
Klopt, dat werd wel goed in the witcher 2 gedaan ( en andere spellen zoals Divinity 2), kon oblivion nog wat van leren.quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:01 schreef speknek het volgende:
Realistisch is het niet, maar het is wel nodig imo omdat de thief anders teveel in het voordeel is t.o.v. andere character classes, of de pacing van de game. (lulz een quest voor 500 gold, terwijl ik na drie uur thieving al met 30.000 rondloop). Daarnaast vind ik het wel goed als je RPGs hebt waar je niet alleen maar beter wordt, maar je keuzes ook andere keuzes onmogelijk maken.
PC. want kensergoede specificaties. Bovendien kan je dan ook nog mods downenquote:Op dinsdag 27 september 2011 13:18 schreef HeertjeB het volgende:
Twijfel nog steeds heel erg of ik hem op de pc of ps3 moet halen
Mn pc:
i5 2.7 gig quad core
NVIDIA 250GTS Twin Frozr 1gig
8 gig ddr3 ram
En heb dan nog een SSD.
Kan ik hiermee een beetje fatsoenlijk met redelijk hoge video settings spelen?
Ok, dat was erg jaquote:Op dinsdag 27 september 2011 12:55 schreef RickoKun het volgende:
[..]
KAN iemand hier een antwoord op geven? Hier ben ik ook erg benieuwd naar.
Ik vind het nogal bullshit dat je iemand sneaky vermoord zonder verdachten en dat je naar buiten loopt en: "HOLD RIGHT THERE, CRIMINAL SCUM!"
of dat je per ongeluk een lepel van de tafel af pakt en naar buiten loopt en begroet wordt met: "HOLD IT RIGHT THERE, CRIMINAL SCUM!"
Of dat je dat hebt gedaan, en juist NIET de guard tegenkomt, maar in the middle of nowhere nog rustig 5 uur rondloopt, en je weer eens terug de stad in gaat waar je dán pas tegengehouden wordtquote:Op dinsdag 27 september 2011 13:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ok, dat was erg ja
Wat ik persoonlijk nóg erger vond was je eerste dinges, maar dan midden in het bos de werkeloze pauper Henk de Vries afslachten for teh lulz (waar NIEMAND het dus kan zien) en 10 sec later een city guard voor je neus te hebben staan![]()
JA!quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:32 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Of dat je dat hebt gedaan, en juist NIET de guard tegenkomt, maar in the middle of nowhere nog rustig 5 uur rondloopt, en je weer eens terug de stad in gaat waar je dán pas tegengehouden wordt
Tot je in je stats kijkt:quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
JA!En dan denk je: wtf, ik heb toch niks gedaan!?
Pardon? Lompe orcs die basic al goed zijn in magische shit?quote:- Orcs start with 25 in Heavy Armour, 20 in Enchanting, Smithing (didn't see any more)
quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Van http://forums.bethsoft.co(...)sammus-eurogamer-qa/ :
[..]
Pardon? Lompe orcs die basic al goed zijn in magische shit?![]()
- bron: http://forums.bethsoft.co(...)wers-more-questions/quote:Q: KillerGymSox: i want to know about the crime report system. you said you hacked people up in riverwood. Did you instantly have a bounty and did the guards instantly run for you or did they have to physically report you before you were infamous?
A: Slightly confused about this. I did get a bounty in Riverwood - when I killed the two citizens it said at the top left "xxx bounty added to Riverwood". The confusing thing is that I didn't see any guards in the town, so I'm not sure who would collect the bounty. It could be that the guards didn't see me commit the murders - which is a step up from Oblivion's psychic guards - or alternatively the bounty might just be a way to remind the player which towns he's welcome in, and which towns' citizens will attack him on sight.
Nice.quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:55 schreef CantFazeMe het volgende:
Leesvoer
Limited Edition: Geld waard?
http://directgamingforum.com/?p=330
Grootte van gebied
http://www.computerandvid(...)ivion-says-bethesda/
De wereld van Skyrim
http://www.cheatcc.com/extra/theworldofskyrim.html#.ToDiQNT_low
Handson
http://www.gameshard.net/skyrim-hands-on.html
Voiceacteurs aangekondigd!
http://www.push-start.co.(...)ice-actors-announced
NPC tracken je gedrag
http://m.examiner.com/exC(...)contentguid=uk33VfTl
Enjoy.
Ja, dragon souls. Thats it.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:09 schreef Rezania het volgende:
Weet iemand of er Sigil Stones voorkomen in Skyrim? Of dat er een vervangend iets is?
Met Dragon Souls kan je dus ook enchanting doen?quote:
quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:18 schreef HeertjeB het volgende:
i5 2.7 gig quad core
NVIDIA 250GTS Twin Frozr 1gig
8 gig ddr3 ram
En heb dan nog een SSD.
Nee dat volgens mij niet, met die dragon souls krijg je dragon shouts waar je juist weer dragon words van kan makenquote:Op woensdag 28 september 2011 11:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
Met Dragon Souls kan je dus ook enchanting doen?
De zin klopt voor geen meter geloof ik, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel.
Maar toch vond ik sigil stones soms handiger dan soul stones. Maar ja, misschien dat enchanting anders werkt in Skyrim dan in Oblivion, we zullen zien.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:08 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Nee dat volgens mij niet, met die dragon souls krijg je dragon shouts waar je juist weer dragon words van kan maken
Ik bedoelde eigenlijk meer te zeggen dat sigil stones er niet zullen komen, want de gates van oblivion zijn al eeuwen dicht (skyrim speelt jaren na oblivion af, zoniet eeuwen).
Maar je kan toch ook altijd met soul stones enchanten? Er zit niet voor niets de 'nieuwe' skill 'enchanting' in skyrim ('nieuwe' omdat het ook in morrowind zat)
Nee, ik bedoel sigil stones. Die bollen die je moet halen om een poort te sluiten.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:10 schreef Sloggi het volgende:
Ik denk dat hij die andere stenen bedoelt waarmee je tijdelijk bepaalde krachten krijgt.
Klopt ja, waardoor je sommige items permanent kon enchantenquote:Op woensdag 28 september 2011 13:11 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel sigil stones. Die bollen die je moet halen om een poort te sluiten.
Die kon je gebruiken zonder het Altar of Enchantment en kun je dus ook als Warrior zonder magic je wapen enchanten.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:11 schreef Rezania het volgende:
Nee, ik bedoel sigil stones. Die bollen die je moet halen om een poort te sluiten.
Ik vond dat ze dit dus in Fallout 3 al een heel stuk hebben verbeterd in vergelijking met Oblivion. Alleen dat je karma invloed heeft op de quests die je doet is irritant.. als ze dit nog weglaten is het perfectquote:Op dinsdag 27 september 2011 06:18 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
[..]
Maar als niemand ziet dat je die kip in brand zet of dat je zakkenrolt dan heeft dat geen consequenties hoop ik?
Anders wordt het een soort karma gedoe. Dat vond ik knap waardeloos. Dan ging je reputatie naar beneden ook al wist niemand wat je gedaan had.
Over het dikgedrukte:quote:Op woensdag 28 september 2011 13:08 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Nee dat volgens mij niet, met die dragon souls krijg je dragon shouts waar je juist weer dragon words van kan maken
Ik bedoelde eigenlijk meer te zeggen dat sigil stones er niet zullen komen, want de gates van oblivion zijn al eeuwen dicht (skyrim speelt jaren na oblivion af, zoniet eeuwen).
Maar je kan toch ook altijd met soul stones enchanten? Er zit niet voor niets de 'nieuwe' skill 'enchanting' in skyrim ('nieuwe' omdat het ook in morrowind zat)
200 jaar is 2 eeuwen! Technisch gezien.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Over het dikgedrukte:
en dan nog als een stel middeleeuwers in houten huizen wonen en kastelen bouwen? Denk het toch niet
quote:Skyrim is not a direct sequel to Oblivion; rather, it is a new chapter in the Elder Scrolls series, set two hundred years after the events of Oblivion.
Dit. ( speelt zelf elke dag die trailer af om het muziekje )quote:Op woensdag 28 september 2011 15:41 schreef SiemeN het volgende:
Zelden zo uit gezien naar een game. Heb er zin in.
Karma zuigt. Als niemand ziet dat je steelt of moord hoort het ook geen invloed te hebben. Waarom anders nog proberen Dark Brotherhood quests perfect uit te voeren? Jezelf op een dak in een hoekje wurmen en wachten tot je mark gaat zwemmen hem dan met een giftige pijl uit te schakelen. Kun je hem evengoed midden op straat met een 2h zwaard doormidden slaan.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:09 schreef Baalhaar het volgende:
[..]
Ik vond dat ze dit dus in Fallout 3 al een heel stuk hebben verbeterd in vergelijking met Oblivion. Alleen dat je karma invloed heeft op de quests die je doet is irritant.. als ze dit nog weglaten is het perfect
Dat is in Oblivion. In Fallout 3 kan je gewoon mensen uitschakelen zonder dat de rest van een dorp het weet.quote:Op woensdag 28 september 2011 20:18 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Karma zuigt. Als niemand ziet dat je steelt of moord hoort het ook geen invloed te hebben. Waarom anders nog proberen Dark Brotherhood quests perfect uit te voeren? Jezelf op een dak in een hoekje wurmen en wachten tot je mark gaat zwemmen hem dan met een giftige pijl uit te schakelen. Kun je hem evengoed midden op straat met een 2h zwaard doormidden slaan.
Sowieso zou karma de rogue of thief character compleet de nek omdraaien.
Die ene enchantment vond ik al goed genoeg, gewoon full armor met ieder stuk fortify health 30 pts on self en gaan met die banaan.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:16 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Die kon je gebruiken zonder het Altar of Enchantment en kun je dus ook als Warrior zonder magic je wapen enchanten.
Nadeel was dat je maar 1 enchantment kon doen met een sigil stone per wapen/ armor. Met soul gems kon je meerdere enchants op een wapen/ armor zetten.
De rest legde ook het loodje toen ik op het dak van die toren stond en op de knop drukte, whoehahahaquote:In Fallout 3 kan je gewoon mensen uitschakelen zonder dat de rest van een dorp het weet.
Of per ongeluk een groep npc's in de brand steken omdat je zo'n sterke spell hebt gemaakt met een enorme rangequote:Op donderdag 29 september 2011 07:53 schreef vosss het volgende:
[..]
De rest legde ook het loodje toen ik op het dak van die toren stond en op de knop drukte, whoehahaha
Onwaar. Als je dingen steelt die niemand ziet, neemt je karma ook af.quote:Op woensdag 28 september 2011 20:21 schreef Baalhaar het volgende:
[..]
Dat is in Oblivion. In Fallout 3 kan je gewoon mensen uitschakelen zonder dat de rest van een dorp het weet.
Hear. Hear. Maar spellmaking zit helaas niet in Skyrim.quote:Op donderdag 29 september 2011 09:01 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Of per ongeluk een groep npc's in de brand steken omdat je zo'n sterke spell hebt gemaakt met een enorme range
Geen spellmaking?!quote:Op donderdag 29 september 2011 10:35 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Hear. Hear. Maar spellmaking zit helaas niet in Skyrim.
Maar wel cooking en blacksmitting!quote:
quote:If you kill everyone who saw you commit a crime, you'll get a message saying there are no surviving witnesses
Vraag me niet waarom, maar ook DENK ik dat er weinig spells zullen zijn.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:39 schreef Rezania het volgende:
[..]
Geen spellmaking?!Dat is kut.
Nou ja, er komen waarschijnlijk toch wel mods om spellmaking mogelijk te maken.
Wel 'Dual Wield' spells. En spells tijdens hand to hand combat.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:49 schreef RickoKun het volgende:
Vraag me niet waarom, maar ook DENK ik dat er weinig spells zullen zijn.
Door dat duel wield wordt het verlies van spellmaking weer gecompenseerd.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wel 'Dual Wield' spells. En spells tijdens hand to hand combat.
Hand-to-Hand was er toch ook uitgehaald?quote:Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wel 'Dual Wield' spells. En spells tijdens hand to hand combat.
Dual wield geldt trouwens ook voor one handed melee wapens.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:53 schreef Rezania het volgende:
Door dat duel wield wordt het verlies van spellmaking weer gecompenseerd.
Sowieso duel wield.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:56 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dual wield geldt trouwens ook voor one handed melee wapens.
Nope zit er nog in. Heet alleen anders misschien? Het krijgt in ieder geval ook zijn eigen 'finish moves' en perks.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:55 schreef The_Substitute het volgende:
Hand-to-Hand was er toch ook uitgehaald?
Dat is wel leuk ja.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:46 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar wel cooking en blacksmitting!
En deze is ook wel vet!
[..]
Klopt jaquote:Op donderdag 29 september 2011 11:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is wel leuk ja.Maar toch vond ik spellmaking altijd wel handig, ik vond de spreuken die je kon kopen altijd te zwak.
quote:Op donderdag 29 september 2011 11:16 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Klopt ja
En dan AL je geld / enchantment points in een dikke vette mega spell rossen
quote:Op donderdag 29 september 2011 11:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]Maat van me had een echte MOAB (Mother Of All Bombs) Spell gemaakt: alle offensive magic (fire, frost, etc), max dmg, max range..., ging als een Goku boven Balmora hangen en doodde in één keer alle inwoners van het rijkere gedeelte
![]()
Linker en rechter muisknop waarschijnlijk.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:31 schreef speknek het volgende:
Hoe gaat dual wield eigenlijk op de pc werken, zonder L en R triggers?
Je linkerhand linkermuis, rechterhand rechtermuisknopquote:Op donderdag 29 september 2011 11:34 schreef speknek het volgende:
Maar dan zou je standaard aanval dus de rechtermuisknop zijn?
Als je karakter rechts is, wel ja.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:34 schreef speknek het volgende:
Maar dan zou je standaard aanval dus de rechtermuisknop zijn?
Links ftwquote:Op donderdag 29 september 2011 11:35 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Als je karakter rechts is, wel ja.
Maar alsnog lijkt mij dat het meest logisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |