Trailer:quote:De engine die The Elder Scrolls V: Skyrim draait heet de Creation Engine, en Bethesda heeft alle nieuwe truukjes en vernieuwingen uit de doeken gedaan. Veel van de technologie achter Oblivion en Fallout 3 is uit het raam gegooid en vervangen met nieuwe methodes, vertelt Bethesda's Todd Howard aan Game Informer.
Creation Engine
De nieuwe Creation engine is verantwoordelijk voor het neerzetten van de wereld. Een grote verandering is volgens Howard hoe er met licht en schaduw omgegaan wordt. In tegenstelling tot in Oblivion wordt schaduw in Skyrim dynamisch toegepast op alle objecten in het oogveld van de speler, wat de wereld realistischer moet laten lijken. Daarnaast is het oude SpeedTree systeem, wat gebruikt werd om de wereld van bomen en gewassen te voorzien, vervangen met een nieuwe technologie die Bethesda zelf heeft gemaakt. Zo kunnen ze nu zelf bepalen wat voor bomen waar staan en hoe ze animeren. Als de speler een winderige bergpas betreedt, kunnen de bomen gevaarlijk over een ravijn hangen terwijl de takken heen en weer zwaaien. Een nieuw systeem om neerslag te genereren is ook gemaakt, zodat bijvoorbeeld sneeuwval op een realistische manier wordt weergegeven en op het landschap beland.
Radiant AI
Het Radiant AI systeem zorgde er in Oblivion voor dat NPC's (non-player characters) hun dagelijkse taken in de achtergrond deden om de wereld 'levend' te laten lijken. Echter, het systeem was niet zo geavanceerd en de karakters hadden maar vijf of zes taken. In Skyrim is het systeem verbeterd en hebben de bewoners meer te doen en meer individualiteit. Een dorp in een bos zal bijvoorbeeld bevolkt zijn met werkers die hout hakken, werken in een houtmolen en goederen vervoeren door het dorp. Het verbeterde Radiant AI systeem zal er ook voor zorgen dat NPC's een relatie met de speler op kunnen bouwen. Als de speler iemand heeft geholpen, zal deze persoon hem als vriend kunnen beschouwen. Mocht je dan ineens 's nachts zijn huis binnen vallen, zou hij je bijvoorbeeld een bed kunnen aanbieden. Als je 'per ongeluk' zijn huis een beetje overhoop gooit of dingen vernielt, zal de reactie van het personage bepaald worden door de relatie die de speler met hem heeft.
Havok Behavior
De personages uit Oblivion bewogen niet altijd op de meest realistische manieren. Om dit te verbeteren heeft Bethesda een nieuwe middleware gelicenseerd, Havok Behavior. Deze techniek is volgens Howard niet eerder gebruikt in een 'grote' game. Havok zorgt normaal voor de physics, ofwel dat objecten in de wereld realistisch reageren op externe krachten, maar Behavior zal ervoor zorgen dat animaties vloeiend overgaan in elkaar. In tegenstelling tot Oblivion en Fallout 3 zal de wereld niet meer stilstaan als de speler met een NPC praat, en de levenloze close-ups van het gezicht van degene met wie je praat behoren ook tot het verleden. De NPC zal gewoon doorgaan met zijn of haar acties tijdens het gesprek. Het Behavior-systeem kan dynamisch animaties genereren. Denk bijvoorbeeld aan het Euphoria systeem wat gebruikt werd in GTA IV, Red Dead Redemption en The Force Unleashed. Volgens Bethesda zullen de draken er fantastisch uitzien en zullen veel van hun animaties niet gescript zijn.
Radiant Story
Radiant Story is misschien wel de meest ambitieuze nieuwe technologie in Skyrim. Dit systeem moet ervoor zorgen dat side-quests dynamisch gegenereerd worden gebaseerd op jouw level, locatie, bezigheden en relaties met NPC's. Heb je bijvoorbeeld iemand geholpen, kan die persoon jou later vragen om iets voor hem te doen of om iemand om te brengen. De betrokken personages en locaties waar deze quests zich afspelen zullen allemaal dynamisch 'bedacht' worden door het spel. Ben je ergens al geweest, dan zal de quest zich waarschijnlijk afspelen in een locatie die je nog niet bezocht hebt. Als je een NPC hebt gedood die jou een quest had moeten geven, bijvoorbeeld een barman, dan kan later zijn zus die rol overnemen en je alsnog die quest geven. Of ze kan wraak komen zoeken voor de moord van haar broer. Het spel zal ook willekeurige gebeurtenissen in de wereld genereren, net als in Red Dead Redemption. Bethesda is zich wel bewust van het gevaar dat de speler zich overweldigd kan voelen door de side-quests, dus ze zullen het binnen de perken houden.
Als al deze beloftes waar gemaakt worden zou Skyrim de lat wel eens hoger kunnen legen voor open-wereld games.
quote:Release Date
November 11th, 2011. Single-player.
Plot
Your main character plays the role of the last Dragonborne. The setting is Skyrim, 2 centuries later from the events of Oblivion. Your mentor in the game is one, if not the last remaining members of the Blades, he is voiced by Max Von Sydow, who is also the narrator of the teaser.
-GASP- We start in a prison again.
Setting
- Skyrim contains more than just snow, as seen in screenshots, there are rivers, lakes, waterfalls, forests, etc. Along with five 'massive' cities throughout the world.
- Dungeons are said to be a lot more unique in Skyrim, should be less repetitive.
Attributes and Leveling
- 18 Skills in total, with new skills like 'Enchantment' and "Smithing".
- There is no level cap, however after reaching level 50, it will take a lot longer to gain experience.
- At each level, you get a health upgrade and you can then select if you want to upgrade your Stamina or your Magicka.
- You select perks when you level, just like in Fallout 3/New Vegas, however it is not known how frequent these perks will be able to be selected, or how many there will be.
-Dragon Shouts can be found throughout the world.
Creatures and NPCs ~
- Known returning creatures are skeletons, zombies, wolves, horses and elk.
- Confirmed new creatures are giant spiders, mountain and frost giants, dragons, mammoths and sabretoothed tigers.
- NPC face and body models have been significantly approved.
- Creatures/weapons do NOT scale with you. It's closer to FO3.
Combat
- Confirmed weapons are maces, axes, long swords, daggers, bow & arrow.
- There are 85 spells in the game. (The 'Mysticysm' school of magic has been removed, it's spells have been dispersed to other schools.)
- You can perform finishing moves which are unique to the weapon you are using and the creature you are fighting.
- You can dual wield weapons with many different combinations, including left hand spell, right hand weapon.
- You can fight using the shield, however it isn't known to which degree.
- Bethesda has put a lot of time into making the weapons feel real.
- Bow & Arrow is said to 'dominate' the long-distance combat, and are now slower to use, but more powerful.
- They've tried to kill off 'cheap' combat tactics such as backpedaling, when walking backwards you're not fast enough to keep your distance from your opponent and at the same time attack him.
- Customizable menu allows on-the-fly weapon/spell/item usage.
General:
- You can now sprint, at the cost of fatigue.
- You can now edit body features.
- Bethesda has hired a lot more voice actors this time to keep the dialogue fresh.
- Each race is going to look more distinct.
- Faces are now more emotive and are more distinguishable.
- There are now more activities to do in the cities, for example smithing, woodcutting and even cooking.
- When engaging in conversation, you no longer zoom in on the character you talk to, nor does it freeze time.
- The NPC's are much more dynamic, for example, if you drop a weapon inside a city, a young boy may pick it up, run after you, and ask if you dropped it. Another example of the same event is two men find the weapon and then fight over who gets to keep it.
- The Oblivion styled enemy leveling & loot leveling is out, the one in Skyrim is more in the style of Fallout 3, which in turn is more in the style of Morrowind.
- Fast Travel is still in the game, and 3rd person view has been improved.
- There are kids in the game.
- You can choose to play without the HUD.
- With the new engine, water looks better, trees look better and snow falls dynamically rather than just being a texture on the ground. And the draw distance greatly increased.
-10 playable races again.
What the fu... heeft hij..quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:07 schreef The_Substitute het volgende:
En ik hoop dat deze held z'n talent nog niet kwijt is.
[ afbeelding ]
Jeremy Soule
Ook guild wars en Supcom. Je hoort altijd veel vergelijkenissen in zijn stukken.quote:Op vrijdag 23 september 2011 23:07 schreef Desunoto het volgende:
[..]
What the fu... heeft hij..
Hij heeft de soundtrack voor Total Annihilation gemaakt en dat is in mijn ogen een van de beste game soundtracks ooit, maar ik heb nooit geweten dat 'ie ook voor The Elder Scrolls muziek schreef. Hoe kan ik dat nou niet weten?
Die spellen heb ik nooit gespeeld. Dus heb geen idee.quote:Op vrijdag 23 september 2011 23:11 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ook guild wars en Supcom. Je hoort altijd veel vergelijkenissen in zijn stukken.
Meer 't bewijs dat gamemuziek niet onderdoet voor filmmuziek.quote:Op vrijdag 23 september 2011 23:32 schreef Smoofie het volgende:
Bewijs dat game muziek >>>>>> film muziek
Ofc, SOulequote:Op vrijdag 23 september 2011 23:49 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Meer 't bewijs dat gamemuziek niet onderdoet voor filmmuziek.
Btw, dan vind je deze ook wel mooi denk ik, ook 'Soule'full:
Bohhhh Total Annihilationquote:Op vrijdag 23 september 2011 23:07 schreef Desunoto het volgende:
[..]
What the fu... heeft hij..
Hij heeft de soundtrack voor Total Annihilation gemaakt en dat is in mijn ogen een van de beste game soundtracks ooit, maar ik heb nooit geweten dat 'ie ook voor The Elder Scrolls muziek schreef. Hoe kan ik dat nou niet weten?
quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:01 schreef CantFazeMe het volgende:
Nieuw leesvoer
Nieuw info
http://www.gameranx.com/u(...)skyrim-info-blowout/
Handson (30min)
http://www.nowgamer.com/f(...)son_impressions.html
Geen idee of deze al gepost was?
http://www.forgamersbygamersdaily.com/xbox/todd-howard-–;-director-of-skyrim-–-‘comfortable’-with-developing-on-xbox-360
Nog een handson
http://thisismyjoystick.c(...)er-scrolls-v-skyrim/
Gewoon artikel
http://sarcasticgamer.com(...)-is-pretty-good.html.
quote:This brief walkthrough also revealed a new kill animation, where your enemy falls to his hands and knees and tries to crawl away. Spoiler alert: He’s not going to make it.
* kan nu weer rustig slapen *quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:01 schreef CantFazeMe het volgende:
Nieuw leesvoer
Nieuw info
http://www.gameranx.com/u(...)skyrim-info-blowout/
Handson (30min)
http://www.nowgamer.com/f(...)son_impressions.html
Geen idee of deze al gepost was?
http://www.forgamersbygamersdaily.com/xbox/todd-howard-–;-director-of-skyrim-–-‘comfortable’-with-developing-on-xbox-360
Nog een handson
http://thisismyjoystick.c(...)er-scrolls-v-skyrim/
Gewoon artikel
http://sarcasticgamer.com(...)-is-pretty-good.html.
Beste post sinds een tijdje in deze topic reeks. Ik ga ff ontbijten en dan alles lezenquote:Op zaterdag 24 september 2011 22:01 schreef CantFazeMe het volgende:
Nieuw leesvoer
Nieuw info
http://www.gameranx.com/u(...)skyrim-info-blowout/
Handson (30min)
http://www.nowgamer.com/f(...)son_impressions.html
Geen idee of deze al gepost was?
http://www.forgamersbygamersdaily.com/xbox/todd-howard-–;-director-of-skyrim-–-‘comfortable’-with-developing-on-xbox-360
Nog een handson
http://thisismyjoystick.c(...)er-scrolls-v-skyrim/
Gewoon artikel
http://sarcasticgamer.com(...)-is-pretty-good.html.
Volgens mij alleen maar met van die standaard shit als een artbook en een ''making of'' DVD.quote:Op zondag 25 september 2011 14:00 schreef -Dries- het volgende:
Komt er eigenlijk nog een toffe special of limited edition naar Nederland? Dus niet alleen een kaart.
Alleen al dat beeldje van Assassins Creed Revelations kost 300 dollarquote:Op zondag 25 september 2011 14:26 schreef Timwonnacott het volgende:
En een beeldje van een draak, maar om daar nou 150 euro voor te betalen
Dan wil ik er minstens tosti's met het creed logo er op mee kunnen bakken. De tering.quote:Op zondag 25 september 2011 15:54 schreef Baalhaar het volgende:
[..]
Alleen al dat beeldje van Assassins Creed Revelations kost 300 dollar
Dat zou trouwens echt fakking vet zijn wist je dat haha!quote:Op zondag 25 september 2011 17:39 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Dan wil ik er minstens tosti's met het creed logo er op mee kunnen bakken. De tering.
"fakking"quote:Op zondag 25 september 2011 20:48 schreef Baalhaar het volgende:
[..]
Dat zou trouwens echt fakking vet zijn wist je dat haha!
blijf is ontopic jijquote:
"is"quote:
Net als Mark Snow zo'n Amerikaanse Filmmuziek-gladjakker.quote:
quote:Op zondag 25 september 2011 18:46 schreef CantFazeMe het volgende:
Iets meer uitleg over het systeem
http://www.randomprodinc.(...)rim-will-punish-you/
Maar als niemand ziet dat je die kip in brand zet of dat je zakkenrolt dan heeft dat geen consequenties hoop ik?quote:“The story manager is looking at everything you do and then making things happen. So if you set a chicken on fire, or you drop an item, or pickpocket somebody or if you kill a dragon in town and absorb its soul, how people react all goes through the story manager”
Het gaat alleen over followers en bevriende facties bedoel je? Dat hoop ik dan maar.quote:Op dinsdag 27 september 2011 06:52 schreef CantFazeMe het volgende:
Ligt eraan of hij je achtervolgt of niet. Anders kun je het ewoon doen lijkt me.
Dat miste ik wel in Oblivion. Als je gezien werd kon je je eigenlijk alleen met een potion verbergen.quote:Crouching can make hostile enemies lose sight of you and search for a target
KAN iemand hier een antwoord op geven? Hier ben ik ook erg benieuwd naar.quote:Op dinsdag 27 september 2011 07:06 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het gaat alleen over followers en bevriende facties bedoel je? Dat hoop ik dan maar.
Ik vond het in fallout echt ruk. Vooral omdat je karma weer gevolgen had voor het wel of niet kunnen doen van bepaalde quests, voor de keuzemogelijkheden in quests en voor welke followers je kon recruteren.
Iemand een giftige appel toestoppen was geweldig in Oblivion. En sleutels pickpockten. Dat soort dingen moeten geen consequenties hebben als je ze succesvol uitvoert imo.
Omdat dat de games zijn die een overwegend aandeel 15-jarige nerds aantrekt, waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:58 schreef RickoKun het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom (en nee, dat gaan we hier dus NIET DOEN!) er overal op internet een belachelijke discussie is tussen Dark Souls en Skyrim?slaat toch helemaal nergens op?
Is dat een epic spel dan?quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:58 schreef RickoKun het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom (en nee, dat gaan we hier dus NIET DOEN!) er overal op internet een belachelijke discussie is tussen Dark Souls en Skyrim?slaat toch helemaal nergens op?
Klopt, dat werd wel goed in the witcher 2 gedaan ( en andere spellen zoals Divinity 2), kon oblivion nog wat van leren.quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:01 schreef speknek het volgende:
Realistisch is het niet, maar het is wel nodig imo omdat de thief anders teveel in het voordeel is t.o.v. andere character classes, of de pacing van de game. (lulz een quest voor 500 gold, terwijl ik na drie uur thieving al met 30.000 rondloop). Daarnaast vind ik het wel goed als je RPGs hebt waar je niet alleen maar beter wordt, maar je keuzes ook andere keuzes onmogelijk maken.
PC. want kensergoede specificaties. Bovendien kan je dan ook nog mods downenquote:Op dinsdag 27 september 2011 13:18 schreef HeertjeB het volgende:
Twijfel nog steeds heel erg of ik hem op de pc of ps3 moet halen
Mn pc:
i5 2.7 gig quad core
NVIDIA 250GTS Twin Frozr 1gig
8 gig ddr3 ram
En heb dan nog een SSD.
Kan ik hiermee een beetje fatsoenlijk met redelijk hoge video settings spelen?
Ok, dat was erg jaquote:Op dinsdag 27 september 2011 12:55 schreef RickoKun het volgende:
[..]
KAN iemand hier een antwoord op geven? Hier ben ik ook erg benieuwd naar.
Ik vind het nogal bullshit dat je iemand sneaky vermoord zonder verdachten en dat je naar buiten loopt en: "HOLD RIGHT THERE, CRIMINAL SCUM!"
of dat je per ongeluk een lepel van de tafel af pakt en naar buiten loopt en begroet wordt met: "HOLD IT RIGHT THERE, CRIMINAL SCUM!"
Of dat je dat hebt gedaan, en juist NIET de guard tegenkomt, maar in the middle of nowhere nog rustig 5 uur rondloopt, en je weer eens terug de stad in gaat waar je dán pas tegengehouden wordtquote:Op dinsdag 27 september 2011 13:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ok, dat was erg ja
Wat ik persoonlijk nóg erger vond was je eerste dinges, maar dan midden in het bos de werkeloze pauper Henk de Vries afslachten for teh lulz (waar NIEMAND het dus kan zien) en 10 sec later een city guard voor je neus te hebben staan![]()
JA!quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:32 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Of dat je dat hebt gedaan, en juist NIET de guard tegenkomt, maar in the middle of nowhere nog rustig 5 uur rondloopt, en je weer eens terug de stad in gaat waar je dán pas tegengehouden wordt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |