Nou, nee. Cohen is juist een heel goede en vloeiende spreker als hij boos is. Zie gisteren met Wilders.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:44 schreef Verbal het volgende:
Ik vind Cohen een aardige man, maar hij heeft niet de wapens om in deze Kamer de strijd aan te gaan. Zodra hij boos wordt/speelt gaat hij altijd hakkelen. Dat komt niet over.
V.
schijnt een goede bezuiniging te zijn ivm papier.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:45 schreef Doodloper het volgende:
Ze zijn wel allemaal trots op die iPad zeg.
weet je wel wat voor mensen er werken in een sociale werkplaats? Mensen als Zanger Rinus die niet helemaal 100 zijn.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:45 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
omdat het luie parasieten zijn natuurlijk (vermoed ik)
Hoezo ' elk jaar' ? We zijn toch 18 miljard aan het bezuinigen deze periode?quote:Op donderdag 22 september 2011 10:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Elk jaar? Dat kun je dan 3 keer doen. En dan is het geld op.
Alhoewel het typerend is voor links.
Typisch rechts.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hoezo ' elk jaar' ? We zijn toch 18 miljard aan het bezuinigen deze periode?
Vind ik wel, pure topicvervuilingquote:
Volgens een deel van "rechts"zijn dat dan toch luie parasieten. Die kunnen vast zelf wel wat vinden!quote:Op donderdag 22 september 2011 10:47 schreef alors het volgende:
[..]
weet je wel wat voor mensen er werken in een sociale werkplaats? Mensen als Zanger Rinus die niet helemaal 100 zijn.
Op de begroting. Dus de bestedingen moeten structureel met 18 miljard omlaag, en dat probeert het kabinet deze periode te bereiken.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hoezo ' elk jaar' ? We zijn toch 18 miljard aan het bezuinigen deze periode?
FP crew, andere regelsquote:Op donderdag 22 september 2011 10:49 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Vind ik wel, pure topicvervuiling
Regel jij het effe, jij bent crew.
Op de FP is Fipo roepen automatisch 3 dagen rustquote:Op donderdag 22 september 2011 10:49 schreef betyar het volgende:
[..]
hohoho wat nu ban, daar weet ik niks van.
Die moet je in een winkel zetten met een rugzak vol met geld kwijlend over de verse groenten. De samenleving wil dat.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:47 schreef alors het volgende:
[..]
weet je wel wat voor mensen er werken in een sociale werkplaats? Mensen als Zanger Rinus die niet helemaal 100 zijn.
ja beetje water, beetje zon, dan wordt het vanzelf groen en groeit het.quote:
Haha oké.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:51 schreef RvLaak het volgende:
[..]
FP crew, andere regels. Daarbij hebben we mods die meeposten in deze reeks... Zij mogen en moeten dit bepalen.
die viel ook wel mee.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nou, nee. Cohen is juist een heel goede en vloeiende spreker als hij boos is. Zie gisteren met Wilders.
Oei, dat wist ik niet.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:51 schreef RvLaak het volgende:
Op de FP is Fipo roepen automatisch 3 dagen rust
Weet je het nu. Niet doen op de FP dus, anders zorg ik hoogst persoonlijk voor een banquote:
quote:Op donderdag 22 september 2011 10:52 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Haha oké.
Nou, ik vergeef het hem.
Idd... Iemand al een antwoord op mijn vraag mbt de spreektijd van de regering tijdens de beantwoording?quote:OT:
Iemand die weet hoe lang de spreektijd is enzo?
Hoe dat zo?quote:Op donderdag 22 september 2011 10:57 schreef betyar het volgende:
Als mijn vrouw fulltime zou werken zou ik nu een probleem hebben
Oh lekkerquote:Op donderdag 22 september 2011 10:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Operatie aan knie gehad, valt nu wel tegen, veel vocht en pijn.
Eindelijk wel ja.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:59 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Oh lekkersterkte ermee!
Komt wel weer goed toch?
En in dezelfde serie: De lucht is blauw, water is nat en je hoofd stoten doet pijnquote:
En de PVV is fascistisch, vergeet die niet.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En in dezelfde serie: De lucht is blauw, water is nat en je hoofd stoten doet pijn
De vergelijkingen die hij maakt t.o.v. andere landen. Hij vergeet dat wij er gemiddeld beter voor staan en mensen die iets mankeren hun steentje bijdragen door te werken in sociale werkplaatsen, mensen kopen daar producten tegen lage prijzen. In andere landen worden die mensen in verpleegtehuizen gestopt en weggezet als grof vuil.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En in dezelfde serie: De lucht is blauw, water is nat en je hoofd stoten doet pijn
Sommige beweringen zijn echt TE voor de hand liggend om als voorbeeld te dienen, hoor.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:04 schreef remlof het volgende:
[..]
En de PVV is fascistisch, vergeet die niet.
Het gaat erom dat ' Rutte lult' een overbodige opmerking is. Zodra de man zijn mond opendoet gaat die uitspraak namelijk al op.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:07 schreef betyar het volgende:
[..]
De vergelijkingen die hij maakt t.o.v. andere landen. Hij vergeet dat wij er gemiddeld beter voor staan en mensen die iets mankeren hun steentje bijdragen door te werken in sociale werkplaatsen, mensen kopen daar producten tegen lage prijzen. In andere landen worden die mensen in verpleegtehuizen gestopt en weggezet als grof vuil.
Eens, ik zal die uitspraak ook niet meer voeren.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ' Rutte lult' een overbodige opmerking is. Zodra de man zijn mond opendoet gaat die uitspraak namelijk al op.
Dat is waar.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sommige beweringen zijn echt TE voor de hand liggend om als voorbeeld te dienen, hoor.
Ik meen de afgelopen week tot gelezen te hebben dat het volgens de Miljoenennota vooral de middeninkomens zijn, die het gelag betalen. En wat is er eigenlijk gebeurd met de slogan 'het Kabinet voor alle Nederlanders'?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:11 schreef betyar het volgende:
Rutte meent dus op te komen voor de middeninkomens....Daar zijn de middeninkomens het niet mee eens.
Die slogan is natuurlijk niet meer aan de orde gezien er extra bezuinigt moet worden.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik meen de afgelopen week tot gelezen te hebben dat het volgens de Miljoenennota vooral de middeninkomens zijn, die het gelag betalen. En wat is er eigenlijk gebeurd met de slogan 'het Kabinet voor alle Nederlanders'?
Helaas ook op onderwijs....quote:Op donderdag 22 september 2011 11:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Die slogan is natuurlijk niet meer aan de orde gezien er extra bezuinigt moet worden.
Kijk even goed naar jouw tekst die ik citeer. Hint: Er is iets vet gemaakt.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:16 schreef betyar het volgende:
Hahaha, mijn vrouw is bezig geweest om een sociale supermarkt te openen. Het zou ons alleen maar geld kosten.
De WA-Jong mag best aangepast worden, bij mijn vrouw hebben die rotkinderen van 18+ een wajong uitkering, kinderen die zich nota bene misdragen in de samenleving.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Helaas ook op onderwijs....
Yep. En daar probeert dit kabinet iets aan te doen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:18 schreef Toverheks het volgende:
wat veel mensen zitten er in de wajong
Maar die zijn zielig, die moet je geld toestoppen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:18 schreef Toverheks het volgende:
wat veel mensen zitten er in de wajong
quote:Op donderdag 22 september 2011 11:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Kijk even goed naar jouw tekst die ik citeer. Hint: Er is iets vet gemaakt.
sommige zijn ook wel zielig maar er zitten er ook tussen die te lui zijn om te werken en krijgen op deze manier hun geld ook wel.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:19 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Maar die zijn zielig, die moet je geld toestoppen.
Dit kabinet breekt het af. Dat is wat anders.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:19 schreef nikk het volgende:
[..]
Yep. En daar probeert dit kabinet iets aan te doen.
Tweede hint: Het zit in het woord 'bezuinigt'. In het citaat in mijn post dus.quote:
Die zitten in alle uitkeringsgroepen, gelukkig probeert dit kabinet er iets aan te doen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:20 schreef Toverheks het volgende:
[..]
sommige zijn ook wel zielig maar er zitten er ook tussen die te lui zijn om te werken en krijgen op deze manier hun geld ook wel.
Moet jij niet terug naar TTKquote:Op donderdag 22 september 2011 11:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tweede hint: Het zit in het woord 'bezuinigt'. In het citaat in mijn post dus.
Dat valt goed... in de kroeg.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:22 schreef Sloggi het volgende:
Jammer dat mensen als Rutte en Blok keer op keer een karikatuur maken van de WAO en dergelijke voorzieningen.
Ga je lopen zeiken op een foutje? Spellingnazi's kunnen beter naar ONZ gaan.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tweede hint: Het zit in het woord 'bezuinigt'. In het citaat in mijn post dus.
niet dat ik weet, maar het gescheld van Wilders moet afgelopen wezen hoorde in gisteren op journaal.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:31 schreef dawg het volgende:
heb het begin even gemist.
heeft rutte iets gezegd over het optreden van wilders gisteren?
Je moet je wel realiseren dat er relatief veel mensen in Nederland het arbeidshandicapstempeltje hebben. Dan vind ik het niet meer dan logisch dat ze kritisch zijn.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:22 schreef Sloggi het volgende:
Jammer dat mensen als Rutte en Blok keer op keer een karikatuur maken van de WAO en dergelijke voorzieningen.
Omdat ze de WSW in kunnen... Beetje een kip-ei verhaal.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:30 schreef betyar het volgende:
Roemer heeft gelijk het gros krijgt geen kans.
Dat hij erop terug kwam tijdens het debat, oftewel ik wimpel het wel af met wat oneliners.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:31 schreef dawg het volgende:
heb het begin even gemist.
heeft rutte iets gezegd over het optreden van wilders gisteren?
Jammer dat je altijd weer een karikatuur maakt van de kroeg.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat valt goed... in de kroeg.
Onzin.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:32 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat ze de WSW in kunnen... Beetje een kip-ei verhaal.
ahh ja. ik hoorde het gister jort kelder al zeggen, dat hij wel verwacht dat rutte er een beetje nonchalant en makkelijk overheen wandelt. iets in die geest tenminste.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat hij erop terug kwam tijdens het debat, oftewel ik wimpel het wel af met wat oneliners.
Omdat wij met mensen sociaal omgaan.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:33 schreef TweeGrolsch het volgende:
Onzin van Roemer weer.
Zoals Rutte zegt, hoe kan het nou dat we zo verschrikkelijk veel meer mensen in de Wajong/ WIA hebben dan andere landen?
quote:Op donderdag 22 september 2011 11:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Omdat wij met mensen sociaal omgaan.
Nee, omdat wij liever tig miljard belastinggeld tegen zo'n systeem aansmijten, zodat we de meest geïndividualiseerde samenleving ooit hebben kunnen worden, die alle dingen die ook maar rúiken naar sociaal zijn hebben uitbesteed aan de overheid en voor de rest consistent langs elkaar heen leven.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Omdat wij met mensen sociaal omgaan.
Hier hebben de zwakkere nog een redelijk normaal leven. Een redelijk normaal leven dat Rutte af wil breken.quote:
los van het feit of ik vind dat er nu teveel wajongers zijn, had roemer wel een punt dat werkgevers huiverig zijn wajongers/arbeidsgehandicapten aan te nemen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:36 schreef superworm het volgende:
[..]
Nee, omdat wij liever tig miljard belastinggeld tegen zo'n systeem aansmijten, zodat we de meest geïndividualiseerde samenleving ooit hebben kunnen worden, die alle dingen die ook maar rúiken naar sociaal zijn hebben uitbesteed aan de overheid en voor de rest consistent langs elkaar heen leven.
quote:Op donderdag 22 september 2011 11:32 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je moet je wel realiseren dat er relatief veel mensen in Nederland het arbeidshandicapstempeltje hebben. Dan vind ik het niet meer dan logisch dat ze kritisch zijn.
Maar is dat een slecht teken? Of is dat een teken dat wij de voorzieningen in Nederland juist erg goed voor elkaar hebben en zorgen voor goede begeleiding voor mensen met een arbeidshandicap, klein of groot?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:33 schreef TweeGrolsch het volgende:
Onzin van Roemer weer.
Zoals Rutte zegt, hoe kan het nou dat we zo verschrikkelijk veel meer mensen in de Wajong/ WIA hebben dan andere landen?
Waarom zou iemand met een arbeidshandicap bij een echt bedrijf werken als je, om de woorden van Roemer te gebruiken, in een beschermde omgeving arbeid naar vermogen kunt leveren en daar 1400 euro voor krijgt.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:34 schreef betyar het volgende:
[..]
Onzin.
Omdat de werkgevers ze als een bedreiging zien voor de productie.
Dat zou de discussie moeten zijn, hoe dat op te lossen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:38 schreef dawg het volgende:
[..]
had roemer wel een punt dat werkgevers huiverig zijn wajongers/arbeidsgehandicapten aan te nemen.
Omdat mensen nu eenmaal zorg nodig hebben en wij die mensen niet dumpen, maar een redelijk normaal leven gunnen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:36 schreef superworm het volgende:
[..]
Nee, omdat wij liever tig miljard belastinggeld tegen zo'n systeem aansmijten, zodat we de meest geïndividualiseerde samenleving ooit hebben kunnen worden, die alle dingen die ook maar rúiken naar sociaal zijn hebben uitbesteed aan de overheid en voor de rest consistent langs elkaar heen leven.
oa door het ontslagrecht te hervormen. maar dat wil wilders niet.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:39 schreef t-8one het volgende:
[..]
Dat zou de discussie moeten zijn, hoe dat op te lossen.
En niet sociale werkplaatsen sluiten en wajongers de bijstand in jagen.
Onzin, veel WSW-ers willen niets liever dan een "normale" baan. Maar waarom zou een werkgever iemand aannemen die niet 100% productiviteit kan leveren als hij kan kiezen uit 100 gezonde werknemers?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:38 schreef nikk het volgende:
[..]
Waarom zou iemand met een arbeidshandicap bij een echt bedrijf werken als je, om de woorden van Roemer te gebruiken, in een beschermde omgeving arbeid naar vermogen kunt leveren en daar 1400 euro voor krijgt.
Omdat iemand met een arbeidshandicap graag beschouwt wil worden als volwaardig?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:38 schreef nikk het volgende:
[..]
Waarom zou iemand met een arbeidshandicap bij een echt bedrijf werken als je, om de woorden van Roemer te gebruiken, in een beschermde omgeving arbeid naar vermogen kunt leveren en daar 1400 euro voor krijgt.
Zo begon het in de tijd van Drees ja, maar zo is het allang niet meer. Ook mensen in mijn omgeving worden al jaren weggezet via dit soort potjes, krijgen haast geen kansen, blijven modderen in diezelfde gesubsidieerde afgezonderdheid van de 'werkende bevolking'. Het ging van sociaal zijn naar apathie. Ik geef Rutte niet minder dan gelijk: als je kúnt werken, díen je te werken. Of je eigen broek op te houden.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Omdat mensen nu eenmaal zorg nodig hebben en wij die mensen niet dumpen, maar een redelijk normaal leven gunnen.
punt is dus dat je ook een eerlijke kans moet kunnen krijgen om te werken. en daar wordt -vind ik- te weinig aandacht aan besteed.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:41 schreef superworm het volgende:
[..]
Zo begon het in de tijd van Drees ja, maar zo is het allang niet meer. Ook mensen in mijn omgeving worden al jaren weggezet via dit soort potjes, krijgen haast geen kansen, blijven modderen in diezelfde gesubsidieerde afgezonderdheid van de 'werkende bevolking'. Het ging van sociaal zijn naar apathie. Ik geef Rutte niet minder dan gelijk: als je kúnt werken, díen je te werken. Of je eigen broek op te houden.
We hebben 2,5 keer meer mensen met uitkeringachtige potjes op de bank zitten dan in de landen om ons heen. Daar gaan die mensen toch ook niet dood? Het is niet alsof Nederlanders 2,5 keer zo gehandicapt zijn.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:41 schreef superworm het volgende:
[..]
Zo begon het in de tijd van Drees ja, maar zo is het allang niet meer. Ook mensen in mijn omgeving worden al jaren weggezet via dit soort potjes, krijgen haast geen kansen, blijven modderen in diezelfde gesubsidieerde afgezonderdheid van de 'werkende bevolking'. Het ging van sociaal zijn naar apathie. Ik geef Rutte niet minder dan gelijk: als je kúnt werken, díen je te werken. Of je eigen broek op te houden.
Het punt is dat ondanks goede bedoelingen van deze regelingen ervoor zorgt dat zulke mensen niet als volwaardig kunnen meedraaien.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:41 schreef t-8one het volgende:
[..]
Omdat iemand met een arbeidshandicap graag beschouwt wil worden als volwaardig?
Maargoed, voor een werkgever is het gewoon niet gunstig om iemand aan te nemen die minder hard kan werken.
Iemand in een sociale werkplaats kost zo'n 1400 euro, althans dat werd genoemd. Als je zo iemand de koffie kunt laten rondbrengen bij een gewoon bedrijf, dan heeft zo'n bedrijf daar geen 1400 euro voor over omdat er geen 100% productiviteit is. Maar als het bedrijf 500 euro betaalt en de overheid de resterende 900 bijlegt, dan is er toch een win/win/win situatie tussen overheid/werkgever/werknemer?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Onzin, veel WSW-ers willen niets liever dan een "normale" baan. Maar waarom zou een werkgever iemand aannemen die niet 100% productiviteit kan leveren als hij kan kiezen uit 100 gezonde werknemers?
Een werkgever neemt iemand met een (arbeids) handicap niet aan. Als ze die aannemen is dat voor 5 jaar, na 5 jaar zijn de voordeeltjes voor de werkgever weg en wordt de gehandicapte vriendelijk verzocht op te rotten.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:38 schreef nikk het volgende:
[..]
en toch de laagste werkloosheid.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:42 schreef superworm het volgende:
[..]
We hebben 2,5 keer meer mensen met uitkeringachtige potjes op de bank zitten dan in de landen om ons heen. Daar gaan die mensen toch ook niet dood? Het is niet alsof Nederlanders 2,5 keer zo gehandicapt zijn.
Dat is iets anders en daar kan aan gewerkt worden. Er wordt alleen teveel moord en brand geschreeuwd over deze issues mijns inziens. Dit sociale systeem was al rot in de eighties en móét nodig op de schop.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:42 schreef superworm het volgende:
[..]
We hebben 2,5 keer meer mensen met uitkeringachtige potjes op de bank zitten dan in de landen om ons heen. Daar gaan die mensen toch ook niet dood? Het is niet alsof Nederlanders 2,5 keer zo gehandicapt zijn.
Eens met je stelling dat als je kan werken je moet werken.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:41 schreef superworm het volgende:
[..]
Ook dat is dezelfde apathie als waar jij schijnbaar zo'n moeite mee hebt.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:41 schreef superworm het volgende:
[..]
Ook deels omdat we naast onze 400.000+ werklozen een heel scala aan aparte classificeringen en uitkeringen hebben voor miljoenen mensen die we niet werkloos nóemen, maar wel achten.quote:
Omdat er een berg verborgen werkloosheid in de bijstand en WaJong is.quote:en toch de laagste werkloosheid.
Dit dus.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:42 schreef Coelho het volgende:
[..]
Iemand in een sociale werkplaats kost zo'n 1400 euro, althans dat werd genoemd. Als je zo iemand de koffie kunt laten rondbrengen bij een gewoon bedrijf, dan heeft zo'n bedrijf daar geen 1400 euro voor over omdat er geen 100% productiviteit is. Maar als het bedrijf 500 euro betaalt en de overheid de resterende 900 bijlegt, dan is er toch een win/win/win situatie tussen overheid/werkgever/werknemer?
heb je nog andere one-liners? simpel om te denken dat wij die mensen daar hebben gestopt. je zou ook kunnen zeggen dat de werkgevers ze in die positie dwingen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:44 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat we mensen in regelingen als de WSW hebben gestopt.
Ga je dood van de honger zonder overheidshulp, dan is die hulp gerechtvaardigd. Scholing, zorg, huis, eten en onderdak dienen in het Westen gegarandeerd te zijn. De rest is luxe. Dus houd je inderdaad je eigen broek maar op zodra je niet 110 procent arbeidsongeschikt bent.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ook dat is dezelfde apathie als waar jij schijnbaar zo'n moeite mee hebt.
Ze zoeken het zelf maar uit, het is mijn probleem niet, dat is de beredenatie, en dat is net zo min sociaal als dezelfde mensen in dat geval niet een eerlijke kans krijgen aan de slag te komen in een reguliere baan.
Juist. Nu betalen die mensen belasting, hetgeen opa krijgt, hetgeen ze na een ritje terugkrijgen. Schaf dan die belasting af en laat die mensen zelf rijden met hun hogere nettoinkomen. Niks mis mee. Beetje liberaal denken mag wel weer een keer.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:45 schreef Coelho het volgende:
Ook voor PGB is het van den zotte dat er zo veel mensen recht op hebben. Mijn opa van 93 die nog zelfstandig woont kan vanuit een PGB zijn kinderen of kleinkinderen 25 euro aan brandstofkosten geven als ze met hem naar de supermarkt op de hoek rijden. We stoppen alles in hokjes en potjes, terwijl het juist sociaal zou zijn om voor elkaar te zorgen en dit belangeloos te doen!
ik zeg ook niet dat er geen probleem is. het probleem wordt alleen te eenzijdig bekeken. vanuit besparing, ipv hervorming en efficiëntie.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Omdat er een berg verborgen werkloosheid in de bijstand en WaJong is.
Mensen in de bijstand staan gewoon als werkloos te boek, en veel Wajongers werken (deels) gewoon.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Omdat er een berg verborgen werkloosheid in de bijstand en WaJong is.
Leuk voorbeeld, zanger Rinus kan ongetwijfeld koffie rondbrengen, als hij een rugzakje meekrijgt van 500 euro zoals hierboven ook wordt vermeld nemen de werkgevers zijn drang om tijdens zijn continu te zingen maar voor lief, dat is 2 dagen leuk dan niet meer. Gehandicapten die de telefoon aannemen terwijl ze de hoorn onder kwijlen, maar wel werken? Met een rugzakje van 500 euro? Dat willen bedrijven niet.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:41 schreef superworm het volgende:
[..]
Heel veel WAO'ers werken. Waarom moeten ze dan ook nog WAO krijgen?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
[..]
Maar is dat een slecht teken? Of is dat een teken dat wij de voorzieningen in Nederland juist erg goed voor elkaar hebben en zorgen voor goede begeleiding voor mensen met een arbeidshandicap, klein of groot?
Al schort er zeker nog het eea aan, maar een sociale werkvoorziening is wat mij betreft altijd te verkiezen boven het thuis laten zitten van mensen met een arbeidshandicap met een uitkering.
Zo'n sociale werkvoorziening is gewoon een erg goede voorziening. Zeker omdat werkgevers hun verantwoordelijkheid hierin niet willen nemen.
wellicht dat de criteria aangepast moeten worden, maar het mensen zelf laten regelen dmv een pgb is altijd efficiënter dan het zgn. maatwerk van bureau's. dat is juist weer een extra laag, en dat kost geld en blijkt in de praktijk vaak inefficiënt.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:45 schreef Coelho het volgende:
Ook voor PGB is het van den zotte dat er zo veel mensen recht op hebben. Mijn opa van 93 die nog zelfstandig woont kan vanuit een PGB zijn kinderen of kleinkinderen 25 euro aan brandstofkosten geven als ze met hem naar de supermarkt op de hoek rijden. We stoppen alles in hokjes en potjes, terwijl het juist sociaal zou zijn om voor elkaar te zorgen en dit belangeloos te doen!
Dat zou een goed initiatief zijn, maar dan moet dat wel gebeuren, en nogmaals ook dat is niet voor iedereen weggelegd.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:42 schreef Coelho het volgende:
[..]
Iemand in een sociale werkplaats kost zo'n 1400 euro, althans dat werd genoemd. Als je zo iemand de koffie kunt laten rondbrengen bij een gewoon bedrijf, dan heeft zo'n bedrijf daar geen 1400 euro voor over omdat er geen 100% productiviteit is. Maar als het bedrijf 500 euro betaalt en de overheid de resterende 900 bijlegt, dan is er toch een win/win/win situatie tussen overheid/werkgever/werknemer?
Als aanvulling op het - over het algemeen - lage(re) inkomen omdat ze niet voor 100% arbeidsproductief kunnen zijn of het werk kunnen doen dat ze voorheen deden met een hoger niveau.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:48 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Heel veel WAO'ers werken. Waarom moeten ze dan ook nog WAO krijgen?
Dat wordt gezien als socialisme.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:49 schreef superworm het volgende:
@ Iedereen: we blijven maar denken in kaders van kopjes koffie rondbrengen en dat soort nutteloze, alsnog gesubsidieerde Melkertbanen. Wat is er mis met good old jaren dertig-werkverschaffing? Infrastructuur aanleggen kan iedereen die een schop en een kruiwagen kan hanteren.
José Janssen heeft nog wat mensen nodig op haar Aspergeboerderij...quote:Op donderdag 22 september 2011 11:49 schreef superworm het volgende:
@ Iedereen: we blijven maar denken in kaders van kopjes koffie rondbrengen en dat soort nutteloze, alsnog gesubsidieerde Melkertbanen. Wat is er mis met good old jaren dertig-werkverschaffing? Infrastructuur aanleggen kan iedereen die een schop en een kruiwagen kan hanteren.
Als jouw opa zijn pgb potje liever leegmaakt aan brandstofkosten dan zorg, mag jouw opa zelf weten. Het is zijn potje. Als hij dadelijk WEL noodzakelijke hulp nodig heeft moet hij ook niet zeuren dat hij gekort is.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:45 schreef Coelho het volgende:
wat er mis mee is is dat wij tegenwoordig een heel andere inrichting hebben van de arbeid in nederland en een vergelijking met de jaren 30 niet opgaat.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:49 schreef superworm het volgende:
Pff, zelfs de Amerikanen deden het met tientallen miljoenen tegelijk.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:50 schreef t-8one het volgende:
[..]
Dat wordt gezien als socialisme.
Alles moest geprivatiseerd worden.
Waarom een potje hebben als je het niet nodig hebt? Daar gaat het juist om!! Geen wat/als politiek, maar alleen recht hebben als je het nodig hebt!quote:Op donderdag 22 september 2011 11:50 schreef betyar het volgende:
Als jouw opa zijn pgb potje liever leegmaakt aan brandstofkosten dan zorg, mag jouw opa zelf weten. Het is zijn potje. Als hij dadelijk WEL noodzakelijke hulp nodig heeft moet hij ook niet zeuren dat hij gekort is.
Juist. En of dat nou een Amsterdam-Rijnkanaal, een nieuwe polder, een berg of wat dan ook is, dat maakt geen drol uit. Er moet grootschalig - liefst per tien- of honderdduizenden banen tegelijk - worden gedacht. Zo druk je de kosten enorm (hetzelfde geld zorgt nu voor die koffiebanen, werkprojecten en bankzitten), en krijg je er nog wat voor terug ook: een land dat infrastructureel sterker uit de crisis komt dan het erin ging.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:50 schreef superworm het volgende:
[..]
Pff, zelfs de Amerikanen deden het met tientallen miljoenen tegelijk.
Blijkbaar heeft zijn opa wel zorg nodig, dat hij zijn kosten zo kan verdelen dat opa zijn kleinkinderen 25 euro brandstofkosten toe kan stoppen is dat zijn keuze. Een taxi met verpleegster mee de winkel in is duurder dan die 25 euro.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:51 schreef Coelho het volgende:
[..]
Waarom een potje hebben als je het niet nodig hebt? Daar gaat het juist om!! Geen wat/als politiek, maar alleen recht hebben als je het nodig hebt!
Je vergeet dat het werk wat morgen begint gisteren klaar moest zijn. Wil je de shovel aan de kant zetten om vervolgens 10 mensen een schop te geven en te laten graven? Zal goed zijn voor Heijmans......quote:Op donderdag 22 september 2011 11:52 schreef superworm het volgende:
[..]
Juist. En of dat nou een Amsterdam-Rijnkanaal, een nieuwe polder, een berg of wat dan ook is, dat maakt geen drol uit. Er moet grootschalig - liefst per tien- of honderdduizenden banen tegelijk - worden gedacht. Zo druk je de kosten enorm (hetzelfde geld zorgt nu voor die koffiebanen, werkprojecten en bankzitten), en krijg je er nog wat voor terug ook: een land dat infrastructureel sterker uit de crisis komt dan het erin ging.
Het was mijn opaquote:Op donderdag 22 september 2011 11:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft zijn opa wel zorg nodig, dat hij zijn kosten zo kan verdelen dat opa zijn kleinkinderen 25 euro brandstofkosten toe kan stoppen is dat zijn keuze. Een taxi met verpleegster mee de winkel in is duurder dan die 25 euro.
Ik viind niet dat de overheid dat tot in lengte der dagen hoeft te blijven doen. Een tijdelijke regeling vind ik ok, maar niet permanent. Dit geldt dan niet voor mensen die volledig zijn afgekeurd. Anderzijds vind ik wel dat men nog eens kritisch moet gaan kijken hoeveel WaJong'ers echt niet kunnen werken.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als aanvulling op het - over het algemeen - lage(re) inkomen omdat ze niet voor 100% arbeidsproductief kunnen zijn of het werk kunnen doen dat ze voorheen deden met een hoger niveau.
De schop is hier een voorbeeld maar niet perse de invulling. Zo deed men het 80 jaar geleden: met een schop. Nu er inderdaad een noodlijdende bouwsector is met shovels te over, kunnen we vast wel iets anders verzinnen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Je vergeet dat het werk wat morgen begint gisteren klaar moest zijn. Wil je de shovel aan de kant zetten om vervolgens 10 mensen een schop te geven en te laten graven? Zal goed zijn voor Heijmans......![]()
![]()
![]()
We gaan toch een berg van 2000m hoog bouwen? Ik zie weer win/winquote:Op donderdag 22 september 2011 11:56 schreef superworm het volgende:
[..]
De schop is hier een voorbeeld maar niet perse de invulling. Zo deed men het 80 jaar geleden: met een schop. Nu er inderdaad een noodlijdende bouwsector is met shovels te over, kunnen we vast wel iets anders verzinnen.
Je faalt, mijn oma heeft recht op PGB maar heeft het financieel niet nodig en ziet er dus ook gewoon vanaf, ze krijgt niks.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:56 schreef Coelho het volgende:
[..]
Het was mijn opaHij heeft het potje vanwege zijn leeftijd. Mijn tante regelt de financiën dus ik weet het niet exact, ik weet alleen dat de familie heeft gezegd dat het niet nodig was en dat het vanuit gemeente/overheidswege toch verstrekt werd.
En net beweerde je nog dat niemand Wajongers aanneemt.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mensen in de bijstand staan gewoon als werkloos te boek, en veel Wajongers werken (deels) gewoon.
jij bent arts of psychiater?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:57 schreef superworm het volgende:
Alleen uit mijn oude basisschoolklas ken ik drie nu-Wajongers, waarvan ik wéét dat ze dónders goed zouden kunnen werken als de overheid de ballen had ze eens een flinke schop onder hun hol te geven, in plaats van elke maand een zak geld.
Wat dan? Welk bedrijf wil zijn productie zien dalen om maar mensen met een handicap aan te nemen? Als het loont om gehandicapte mensen aan te nemen deden ze dat al omdat het rugzakje allang bestaat.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:56 schreef superworm het volgende:
[..]
De schop is hier een voorbeeld maar niet perse de invulling. Zo deed men het 80 jaar geleden: met een schop. Nu er inderdaad een noodlijdende bouwsector is met shovels te over, kunnen we vast wel iets anders verzinnen.
De Wajong is een schandelijke vernietiging van ambitieuze jongeren. Uiteraard zijn er jongeren die het nodig hebben en die het blijven krijgen. Voor de lieden waar jij op doelt moeten de eisen gewoon verscherpt worden.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:57 schreef superworm het volgende:
Alleen uit mijn oude basisschoolklas ken ik drie nu-Wajongers, waarvan ik wéét dat ze dónders goed zouden kunnen werken als de overheid de ballen had ze eens een flinke schop onder hun hol te geven, in plaats van elke maand een zak geld.
Eens.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:59 schreef waht het volgende:
[..]
De Wajong is een schandelijke vernietiging van ambitieuze jongeren. Uiteraard zijn er jongeren die het nodig hebben en die het blijven krijgen. Voor de lieden waar jij op doelt moeten de eisen gewoon verscherpt worden.
Dus hij probeert het af te wimpelen.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:01 schreef Toverheks het volgende:
Iemand vroeg of er al wat gezegd was over dat schelden van Wilders.
Op verzoek van SP-fractievoorzitter Roemer begint het debat donderdag met een ordedebatje over de vraag, of premier Rutte vooraf aan het debat afstand wil nemen van het taalgebruik, zoals dat woensdag met name door PVV-fractievoorzitter Wilders werd gebezigd. De premier wil dat niet voor het debat doen, maar zegt toe er in zijn beantwoording "op zijn eigen moment" iets over te zeggen.
dat was ik, thanks.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:01 schreef Toverheks het volgende:
Iemand vroeg of er al wat gezegd was over dat schelden van Wilders.
Op verzoek van SP-fractievoorzitter Roemer begint het debat donderdag met een ordedebatje over de vraag, of premier Rutte vooraf aan het debat afstand wil nemen van het taalgebruik, zoals dat woensdag met name door PVV-fractievoorzitter Wilders werd gebezigd. De premier wil dat niet voor het debat doen, maar zegt toe er in zijn beantwoording "op zijn eigen moment" iets over te zeggen.
was te voorspellen toch, Rutte is een hielenlikker en heeft zoiets ach Wilders niet door het blonde haar strijkenquote:Op donderdag 22 september 2011 12:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus hij probeert het af te wimpelen.
Nee, bij 2 van de 3 zág ik het gebeuren. Paar verkeerde studiekeuzes, sowieso altijd al eenzame computerspelletjesspelers, en voila daar is Wajong die zegt, ach hier is je geld, verneuk de rest van je adolescentie en twintigerjaren maar.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat dan? Welk bedrijf wil zijn productie zien dalen om maar mensen met een handicap aan te nemen? Als het loont om gehandicapte mensen aan te nemen deden ze dat al omdat het rugzakje allang bestaat.
de wajong moet tijdelijk worden. ik ben het wel met je eens.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:59 schreef waht het volgende:
[..]
De Wajong is een schandelijke vernietiging van ambitieuze jongeren. Uiteraard zijn er jongeren die het nodig hebben en die het blijven krijgen. Voor de lieden waar jij op doelt moeten de eisen gewoon verscherpt worden.
Dit.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:59 schreef waht het volgende:
[..]
Uitzonderingen, ik heb ook al aangegeven dat kinderen bij mijn vrouw een WA-jong krijgen omdat ze zich niet kunnen gedragen, ik neem daar dan ook afstand van. Dit kabinet stelt dat iedereen met een WA-jong kan werken. Dat is niet.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:03 schreef superworm het volgende:
[..]
Nee, bij 2 van de 3 zág ik het gebeuren. Paar verkeerde studiekeuzes, sowieso altijd al eenzame computerspelletjesspelers, en voila daar is Wajong die zegt, ach hier is je geld, verneuk de rest van je adolescentie en twintigerjaren maar.
Er zit een verschil tussen het potje hebben en het potje gebruiken. Ik krijg geen 25 euro voor een ritje supermarkt, het gaat erom dat het mogelijk is. Er zijn te veel mensen die het potje volledig opsouperen als het er is. Dus moet de selectie beter, wie het wel heeft en wie niet.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:57 schreef betyar het volgende:
Je faalt, mijn oma heeft recht op PGB maar heeft het financieel niet nodig en ziet er dus ook gewoon vanaf, ze krijgt niks.
Ja, maar VVD is niet een partij die graag de hoogste inkomens aanpakt en de middeninkomens vrijwaart. Liever andersom.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:07 schreef betyar het volgende:
Rutte denkt nog steeds aan HRA afschaffen, aftoppen is natuurlijk wat anders, daarmee raak je de middeninkomens nauwlijks.
Kan iemand mij een samenvatting geven van wat ik gemist heb in de tussentijd?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:11 schreef RvLaak het volgende:
Damn, ik moet naar school...tot straks
Het gaat al een uur over PGB en WAJONG.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:08 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Kan iemand mij een samenvatting geven van wat ik gemist heb in de tussentijd?
Heb besloten het HC maar te skippen (ben wel op school)... Wordt voor me opgenomen
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)emene-beschouwingen/quote:Op donderdag 22 september 2011 12:08 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Heb besloten het HC maar te skippen (ben wel op school)... Wordt voor me opgenomen
gewoon even terug lezen lijkt mequote:Op donderdag 22 september 2011 12:08 schreef RvLaak het volgende:
[..]
nee.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:09 schreef eriksd het volgende:
Ben ik nou de enige die dat tussen Rutte en Pechtold en leuk vond.
Wat zei hij dan?quote:Op donderdag 22 september 2011 12:03 schreef dawg het volgende:
dat was ik, thanks.
en wat ik al zei, als ik dat zo lees vrees ik dat jort kelder gelijk krijgt in wat hij gister bij dwdd zei.
Niet doenlijk, mis ik teveel nieuwe postsquote:Op donderdag 22 september 2011 12:09 schreef Toverheks het volgende:
[..]
gewoon even terug lezen lijkt me
Helder, nog vuurwerk?quote:Op donderdag 22 september 2011 12:08 schreef superworm het volgende:
[..]
Het gaat al een uur over PGB en WAJONG.
Dankquote:
Dat van zojuist of van een uur of anderhalf terug?quote:Op donderdag 22 september 2011 12:09 schreef eriksd het volgende:
Pechtold is afgedroogd door Rutte.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:08 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Cohen en de andere interrupters hadden hun mond moeten houden. Wilders reageert er toch niet normaal op, en de enige manier om er vanaf te zijn is om hem dan maar lekker z'n gang te laten gaan.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:10 schreef Coelho het volgende:
[..]
Wat zei hij dan?
Waar het gisteren fout ging, was dat de voorzitter had moeten ingrijpen. Bovendien had Cohen gisteren moeten reageren, ipv met zijn kleutervoorbeeld te komen. Daarmee werd het het verhaal van de pot en de ketel.
Hoe mensen hun potje besteden is hun eigen zaak, liberaler kan niet. Als men liever benzinegeld geeft en de pleister daarvoor een keer afspoelen en hergebruiken is eigen verantwoording.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:06 schreef Coelho het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen het potje hebben en het potje gebruiken. Ik krijg geen 25 euro voor een ritje supermarkt, het gaat erom dat het mogelijk is. Er zijn te veel mensen die het potje volledig opsouperen als het er is. Dus moet de selectie beter, wie het wel heeft en wie niet.
dat rutte waarschijnlijk met gemak over die kritiek heenwandelt en er gewoon mee wegkomt. in die strekking.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:10 schreef Coelho het volgende:
[..]
Wat zei hij dan?
Waar het gisteren fout ging, was dat de voorzitter had moeten ingrijpen. Bovendien had Cohen gisteren moeten reageren, ipv met zijn kleutervoorbeeld te komen. Daarmee werd het het verhaal van de pot en de ketel.
wow, unicumquote:Op donderdag 22 september 2011 12:11 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Pechtold is afgedroogd door Rutte.
Klopt.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:12 schreef eriksd het volgende:
Die van zojuist. Lekker heen en weer ging het.
inderdaad, dat zat ik gister ook te denken.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:11 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Cohen en de andere interrupters hadden hun mond moeten houden. Wilders reageert er toch niet normaal op, en de enige manier om er vanaf te zijn is om hem dan maar lekker z'n gang te laten gaan.
Maar wel op een hele domme manier... imo anywayquote:Op donderdag 22 september 2011 12:13 schreef superworm het volgende:
[..]
Pechtold werd gisteren ook al door Wilders gedisst zodra-ie Wageningen noemde.
Precies, gewoon ff koffie halen en een uurtje later weer terugkomen voor de volgende spreker.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:13 schreef dawg het volgende:
[..]
inderdaad, dat zat ik gister ook te denken.
als ik cohen was, was ik niet eens opgestaan voor iemand die zo tegen mij praat.
Klopt, Wilders had eerder ook al gezegd voorstander te zijn van het indelen van Nederland op politieke ideologie. Eng en dom voorstel.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Maar wel op een hele domme manier... imo anyway
Ja, leuk stukje.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:14 schreef eriksd het volgende:
Er werd niemand afgedroogd. Het was gewoon lachen. Twee debaters die aan elkaar gewaagd waren.
Die arme gepeste Cohen, 't is maar goed dat ik geen Kamerlid ben. Had Wilders keihard een middelvinger gegeven.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:16 schreef superworm het volgende:
[..]
Klopt, Wilders had eerder ook al gezegd voorstander te zijn van het indelen van Nederland op politieke ideologie. Eng en dom voorstel.
ontneem wilders' publiek en hij heeft veel minder invloed.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:15 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Precies, gewoon ff koffie halen en een uurtje later weer terugkomen voor de volgende spreker.
Dat is zo'n bullshit. Toen het hoogste tarief werd afgeschaft/verlaagd (kan me ff niet herinneren welke het was), was er ook geen instroom van rijkere mensen. Daarvoor ook geen uitstroom.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:19 schreef betyar het volgende:
Het vertrekken naar buitenland riddeltje....![]()
![]()
![]()
![]()
Ben benieuwd hoe Wilders zou reageren als men dat daadwerkelijk zou doen. Zal hij wel weer gaan schreeuwen over een cordon sanitair, of zoquote:Op donderdag 22 september 2011 12:19 schreef dawg het volgende:
[..]
ontneem wilders' publiek en hij heeft veel minder invloed.
al getuigt het ergens wel weer van fatsoen dat men wel op hem serieus op hem in ging.
Maar kom, de vergelijking poedel was toch veel meer een mislukte poging tot humor dan een belediging? Natuurlijk zal de etiquette gehandhaafd moeten blijven in de Kamer, maar de gemiddelde persoon op straat zal er geen aanstoot aan nemen.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:19 schreef De_Nuance het volgende:
Eigenlijk kan je Wilders makkelijk persoonlijk terugpakken, maar Cohen besloot zich niet te verlagen tot zijn niveau , hoewel hij zichtbaar aangedaan was.
Omdat de PVV fractie nu helaas 24 trekpoppen telt is het gelach in de tweede kamer echter niet zo leuk om aan te horen..
Wat vind je dan van de continue persoonlijke aanvallen van Wilders @ Cohen, Sap en anderen?quote:Op donderdag 22 september 2011 12:21 schreef Coelho het volgende:
[..]
Maar kom, de vergelijking poedel was toch veel meer een mislukte poging tot humor dan een belediging? Natuurlijk zal de etiquette gehandhaafd moeten blijven in de Kamer, maar de gemiddelde persoon op straat zal er geen aanstoot aan nemen.
hij zal dan denk ik inspelen op het feit dat ze geen argumentatie hebben, of kinderachtig bezig zijn, of idd een cordon sanitair. iets belachelijks in elk geval.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:21 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe Wilders zou reageren als men dat daadwerkelijk zou doen. Zal hij wel weer gaan schreeuwen over een cordon sanitair, of zo
Cohen reageerde boos op iets wat Wilders zei. Wilders reageerde daarop met iets als "Haha, hij is boos. En natuurlijk, ik zou ook boos zijn als ik een poedel van het kabinet was en af en toe mocht blaffen en keffen." en ging verder totaal niet op zijn punten in.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:21 schreef Coelho het volgende:
[..]
Maar kom, de vergelijking poedel was toch veel meer een mislukte poging tot humor dan een belediging? Natuurlijk zal de etiquette gehandhaafd moeten blijven in de Kamer, maar de gemiddelde persoon op straat zal er geen aanstoot aan nemen.
Die 2 miljard die we binnenhalen uit pure brievenbus holdings ben je dan wel kwijt. Die verplaatsen zich binnen een dag.quote:Dat is zo'n bullshit. Toen het hoogste tarief werd afgeschaft/verlaagd (kan me ff niet herinneren welke het was), was er ook geen instroom van rijkere mensen. Daarvoor ook geen uitstroom.
ahmed en fatima ipv henk en ingrid, in het geval van de pvda.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:23 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Cohen reageerde boos op iets wat Wilders zei. Wilders reageerde daarop met iets als "Haha, hij is boos. En natuurlijk, ik zou ook boos zijn als ik een poedel van het kabinet was en af en toe mocht blaffen en keffen." en ging verder totaal niet op zijn punten in.
Je kunt het een mislukte poging tot humor vinden, ik vind het ronduit onbeschoft en beledigend.
Met andere woorden; hoe pak je iemand aan die niet wil luisteren, die geen argumenten wil beantwoorden, die geen fatsoen wil/kan tonen en die enkel uit is op soundbites?quote:Op donderdag 22 september 2011 12:23 schreef dawg het volgende:
[..]
hij zal dan denk ik inspelen op het feit dat ze geen argumentatie hebben, of kinderachtig bezig zijn, of idd een cordon sanitair. iets belachelijks in elk geval.
Bron?quote:Op donderdag 22 september 2011 12:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die 2 miljard die we binnenhalen uit pure brievenbus holdings ben je dan wel kwijt. Die verplaatsen zich binnen een dag.
Economische hoofdstructuur? Ik lolde wel even.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:09 schreef eriksd het volgende:
Logica, zijn namelijk papieren BV's. Die heb je in een dag verhuisd naar een gunstiger belastingklimaat.quote:
Poedel gaat het niet om.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:21 schreef Coelho het volgende:
[..]
met argumentatie en waar diegene te ver gaat dient de voorzitter in te grijpen. de voorzitter moet onafhankelijk zijn en niet bang zijn voor de schijn van partijdigheid.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:24 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Met andere woorden; hoe pak je iemand aan die niet wil luisteren, die geen argumenten wil beantwoorden, die geen fatsoen wil/kan tonen en die enkel uit is op soundbites?
Ik had Cohen hem wel willen zien terugpakken in termen als 'fatterige Mozart met zijn koor van 23 bruinhemden die Henk en Ingrid voluit in de bek schijten om overbetaald de parlementaire hooligan uit te kunnen hangen'. Ik ben echt van mening dat de oppositie een paar verbale straatvechters nodig heeft. Ik bied me aan.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:24 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Met andere woorden; hoe pak je iemand aan die niet wil luisteren, die geen argumenten wil beantwoorden, die geen fatsoen wil/kan tonen en die enkel uit is op soundbites?
De Ecologische of Economische Hoofdstructuur?quote:Op donderdag 22 september 2011 12:25 schreef superworm het volgende:
De EHS wordt wel gruwelijk afgeslacht. Daar heeft Thieme gelijk in.
Waarom zouden ze verhuizen als elders dezelfde belastingen worden geheven?quote:Op donderdag 22 september 2011 12:25 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Logica, zijn namelijk papieren BV's. Die heb je in een dag verhuisd naar een gunstiger belastingklimaat.
Maar volgens mij compenseert de hogere belastinginkomsten dat volledig en meer.
Het is gewoon een holding, die zit hier puur op papier vanwege de deelnemingsvrijstelling bijv. Dat is gewoon fiscale wijsheid. INfrastructuur boeit zo'n bedrijf verder niet, hun feitelijke zetel zit meestal in UK of UsA.quote:Bron?
Ik vrees beide, maar alleen de 1e is de schuld van Rutte.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:26 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
De Ecologische of Economische Hoofdstructuur?
juist Wilders heeft geen humor kan alleen onbeschoft wezen maar ja Henk en Ingrid vinden dat blijkbaar wel leuk...........quote:Op donderdag 22 september 2011 12:25 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Poedel gaat het niet om.
Dit wel :
Af en toe keffen af en toe blèren en af en toe tegen een boom pissen.
Of
'heeftie de hele zomer voor de spiegel geoefend maar het lukt hem nog steeds niet' (wanneer Cohen een beetje stottert)
De hele PVV fractie lag dubbel. Dat is gewoon plain pesten.
Of
Henk en Ingrid , in uw geval Achmed en Fatima, tegen Cohen.
Diarree, over de woorden van Pechtold.
Etc etc
Nope. Huizenprijzen in NL zijn voor, ik meen, 30% onverklaarbaar hoog, concludeerde het IMF een paar jaar geleden. Ik vermoed de HRA.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:26 schreef RvLaak het volgende:
En daar nou precies 1 van de redenen waarom de huizenprijzen zo hoog zijn... 16% is bebouwd. Kan makkelijk naar 20/25%
quote:Op donderdag 22 september 2011 12:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is gewoon een holding, die zit hier puur op papier vanwege de deelnemingsvrijstelling bijv. Dat is gewoon fiscale wijsheid. INfrastructuur boeit zo'n bedrijf verder niet, hun feitelijke zetel zit meestal in UK of UsA.
quote:Op donderdag 22 september 2011 12:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Waarom zouden ze verhuizen als elders dezelfde belastingen worden geheven?
quote:Op donderdag 22 september 2011 12:26 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik had Cohen hem wel willen zien terugpakken in termen als 'fatterige Mozart met zijn koor van 23 bruinhemden die Henk en Ingrid voluit in de bek schijten om overbetaald de parlementaire hooligan uit te kunnen hangen'. Ik ben echt van mening dat de oppositie een paar verbale straatvechters nodig heeft. Ik bied me aan.
V.
Die worden elders dan niet geheven (wanneer er een hoger tarief wordt ingevoerd).quote:Op donderdag 22 september 2011 12:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Waarom zouden ze verhuizen als elders dezelfde belastingen worden geheven?
Voor welke partij, vraag ik me dan afquote:Op donderdag 22 september 2011 12:26 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik had Cohen hem wel willen zien terugpakken in termen als 'fatterige Mozart met zijn koor van 23 bruinhemden die Henk en Ingrid voluit in de bek schijten om overbetaald de parlementaire hooligan uit te kunnen hangen'. Ik ben echt van mening dat de oppositie een paar verbale straatvechters nodig heeft. Ik bied me aan.
V.
"Helaas" kan een parlementariër alles zeggen wat hij wil in de TK. Wilders mag zelfs straffeloos opperen dat alle Marokkanen tegen de muur moeten. Zo is de wet nu eenmaal. Verbeet kan enkel een beroep doen op zijn (niet-bestaande) fatsoen doen.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:26 schreef dawg het volgende:
[..]
met argumentatie en waar diegene te ver gaat dient de voorzitter in te grijpen. de voorzitter moet onafhankelijk zijn en niet bang zijn voor de schijn van partijdigheid.
Vandaar dat ik dat "1 van de redenen" noemde. Er zijn er veel meer. HRA is daar onderdeel van, maar zeker niet de enige.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:28 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nope. Huizenprijzen in NL zijn voor, ik meen, 30% onverklaarbaar hoog, concludeerde het IMF een paar jaar geleden. Ik vermoed de HRA.
V.
Guess.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:29 schreef RvLaak het volgende:
Voor welke partij, vraag ik me dan af
Mijn geheugen is te slecht om specifieke posts aan jou toe te schrijven. Maar als ik moet gokken, zou ik GL of SP zeggenquote:
Ik ben benieuwd waar ze dan naar toe moeten gaan als de belastingen hetzelfde zijn.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:29 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Die worden elders dan niet geheven (wanneer er een hoger tarief wordt ingevoerd).
Het punt is dus dat de belastingen op dat moment niet meer hetzelfde zijn. Als er een hogere schijf wordt geïntroduceerd, is dat een nieuwe belasting. Eén die niet ergens anders bestaat.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd waar ze dan naar toe moeten gaan als de belastingen hetzelfde zijn.
vind ik niet, aangezien politici in zekere zin wel een voorbeeldfunctie hebben. dat het mag van de wet zou niet eens een rol mogen spelen eigenlijk.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:29 schreef RvLaak het volgende:
"Helaas" kan een parlementariër alles zeggen wat hij wil in de TK. Wilders mag zelfs straffeloos opperen dat alle Marokkanen tegen de muur moeten. Zo is de wet nu eenmaal. Verbeet kan enkel een beroep doen op zijn (niet-bestaande) fatsoen doen.
Waar dan? Waar is het dan gunstiger om zich op papier te vestigen?quote:Op donderdag 22 september 2011 12:33 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het punt is dus dat de belastingen op dat moment niet meer hetzelfde zijn. Als er een hogere schijf wordt geïntroduceerd, is dat een nieuwe belasting. Eén die niet ergens anders bestaat.
Willekeurig welk land met hetzelfde belastingskimaat als Nederland nu heeft (& dan dus niet meer)quote:Op donderdag 22 september 2011 12:34 schreef betyar het volgende:
[..]
Waar dan? Waar is het dan gunstiger om zich op papier te vestigen?
Met alle respect: Leuk dat je dat vindt. De wet vindt het anders.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:34 schreef dawg het volgende:
[..]
vind ik niet, aangezien politici in zekere zin wel een voorbeeldfunctie hebben. dat het mag van de wet zou niet eens een rol mogen spelen eigenlijk.
inderdaad erg slecht van verbeet gister.
dat zeg ik toch ook?quote:Op donderdag 22 september 2011 12:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Willekeurig welk land met hetzelfde belastingskimaat als Nederland nu heeft (& dan dus niet meer)
[..]
Met alle respect: Leuk dat je dat vindt. De wet vindt het anders.
Welk landen zijn dat dan en waarom zijn ze er dan niet al heen?quote:Op donderdag 22 september 2011 12:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Willekeurig welk land met hetzelfde belastingskimaat als Nederland nu heeft (& dan dus niet meer)
Probleem is dat er dus geen grenzen zijn aan die wet. Verbeet kan en mag niet anders dan een beroep doen op het fatsoen van de leden van de TK. Dat deed ze gisteren. Helaas is daar de kous mee af.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:38 schreef dawg het volgende:
[..]
dat zeg ik toch ook?
ik zeg ook dat politici niet eens de grenzen van desbetreffende wet op zouden willen moeten zoeken.
Geen idee, ik ben geen belastingdeskundige.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Welk landen zijn dat dan en waarom zijn ze er dan niet al heen?
Zijn we er toch, het is te makkelijk om te zeggen dat ze vertrekken.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben geen belastingdeskundige.
Wss zijn ze daar nog niet heen omdat ze hier specifieke voordelen hebben en krijgen.
een wet is per definitie begrensd lijkt me.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Probleem is dat er dus geen grenzen zijn aan die wet. Verbeet kan en mag niet anders dan een beroep doen op het fatsoen van de leden van de TK. Dat deed ze gisteren. Helaas is daar de kous mee af.
Nicequote:
Gedeeltelijk eens. We hebben het hier namelijk over papieren BV's, Die heb je zo verhuisd. Kost geen moeite, kan veel opleveren.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Zijn we er toch, het is te makkelijk om te zeggen dat ze vertrekken.
Speculaties.
De wet stelt, voor zover ik weet, dat er in de TK geen enkele begrenzing is op de uitingen van de leden. Zoals al gezegd, iedereen kan daar (tijdens een debat) dus roepen dat een bepaalde bevolkingsgroep uitgemoord dient te worden. Dit kan niet aangepakt worden.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:40 schreef dawg het volgende:
[..]
een wet is per definitie begrensd lijkt me.
Verbeet: leden gaan zelf over vorm en inhoud DEN HAAG - Leden van de Tweede Kamer kiezen zelf de vorm en inhoud van wat ze willen zeggen tijdens een debat. Vervolgens kunnen ze elkaar erop aanspreken. Instrumenten om in te grijpen als het onfatsoenlijk wordt, zijn de Kamervoorzitter in 2001 door de leden zelf afgenomen.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:34 schreef dawg het volgende:
[..]
vind ik niet, aangezien politici in zekere zin wel een voorbeeldfunctie hebben. dat het mag van de wet zou niet eens een rol mogen spelen eigenlijk.
inderdaad erg slecht van verbeet gister.
* RvLaak Mompelt iets over 50 miljardquote:Op donderdag 22 september 2011 12:42 schreef superworm het volgende:
Haalt Rutte nou 1813 en 1815 door elkaar? Da's wel schandalig voor een premier.
Door diezelfde TK. Dus als ze er problemen mee hebben dan kunnen ze zelf die wet weer aanpassen.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:40 schreef dawg het volgende:
[..]
een wet is per definitie begrensd lijkt me.
* superworm mompelt iets over dat dat een regelrechte, uitgekookt berekende leugen was, en dit een domme vergissing.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]
* RvLaak Mompelt iets over 50 miljard
Mogelijk, maar ik acht Rutte dom genoeg om bedragen fout te hebben. Liegen doet hij wel over Kundüz, etc.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:44 schreef superworm het volgende:
[..]
* superworm mompelt iets over dat dat een regelrechte, uitgekookt berekende leugen was, en dit een domme vergissing.
En Wilders is de nuance zelvequote:
en ook @rvlaak.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Verbeet: leden gaan zelf over vorm en inhoud DEN HAAG - Leden van de Tweede Kamer kiezen zelf de vorm en inhoud van wat ze willen zeggen tijdens een debat. Vervolgens kunnen ze elkaar erop aanspreken. Instrumenten om in te grijpen als het onfatsoenlijk wordt, zijn de Kamervoorzitter in 2001 door de leden zelf afgenomen.
Dat zei Gerdi Verbeet, voorzitter van de Tweede Kamer, donderdag tegen Radio1.
„Vroeger kon de voorzitter zeggen: dit wil ik uit de handelingen halen. Maar dat is sinds 2001 veranderd. Een register met zaken die niet gezegd mogen worden, werkt niet meer. Daarmee is de voorzitter het laatste instrument ontnomen”, aldus Verbeet.
Woensdag was er na afloop van de eerste dag van de algemene beschouwingen onbegrip over het optreden van PVV-leider Geert Wilders. Hij zou op een respectloze manier gesproken hebben over andere Kamerleden.
Maar volgens Verbeet is niemand buiten de orde gegaan. „Het waren algemene politieke beschouwingen, dan worden alle onderwerpen besproken. Er zijn vervelende dingen gezegd, maar niet alleen door Wilders. De leden kunnen zelf opstaan als ze vinden dat iets niet gezegd mag worden.”
Verbeet zegt wel op te komen voor mensen die beledigd worden maar zelf niet meedoen aan het debat.
De Kamervoorzitter zegt te verwachten dat er naar aanleiding van het debat van woensdag nog eens gesproken gaat worden over hoe de verantwoordelijkheid van de Kamer nu geregeld is.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_vorm___.html?p=19,2
Kan. De beslissing echter om er pas zó laat op terug te komen was wel zeker weten berekenend. Meteen erop terugkomen = foutje. Later pas = politiek handig gewin.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:46 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Mogelijk, maar ik acht Rutte dom genoeg om bedragen fout te hebben. Liegen doet hij wel over Kundüz, etc.
[..]
En Wilders is de nuance zelve
Eenschquote:Op donderdag 22 september 2011 12:47 schreef superworm het volgende:
[..]
Kan. De beslissing echter om er pas zó laat op terug te komen was wel zeker weten berekenend. Meteen erop terugkomen = foutje. Later pas = politiek handig gewin.
Aan de andere kant, zo geeft je parlementariërs wel de mogelijkheid om hun mening volledig te uiten. Mes snijdt aan 2 kanten.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:46 schreef dawg het volgende:
[..]
en ook @rvlaak.
ik moet mijn ongelijk toegeven, maar ik vind het eigenlijk wel onbegrijpelijk dat ze de voorzitter die bevoegdheid in te grijpen hebben afgenomen, of deze grenzen weg hebben gehaald.
wat dat betreft kijkt rutte goed naar wilders. wilders leidt ook af, rutte nu ook door het vooruit te schuiven.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:47 schreef superworm het volgende:
[..]
Kan. De beslissing echter om er pas zó laat op terug te komen was wel zeker weten berekenend. Meteen erop terugkomen = foutje. Later pas = politiek handig gewin.
tuurlijk, maar de manier van wilders vind ik niet de juiste. dat was geen mening maar een ordinaire pest- en scheldpartij.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:48 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Eensch
[..]
Aan de andere kant, zo geeft je parlementariërs wel de mogelijkheid om hun mening volledig te uiten. Mes snijdt aan 2 kanten.
Eens, maar toch is er weinig aan te doen. Anders ga je tornen aan de meningsuiting. De Verlosser zei het al; Elk voordeel heb z'n nadeelquote:Op donderdag 22 september 2011 12:49 schreef dawg het volgende:
[..]
tuurlijk, maar de manier van wilders vind ik niet de juiste. dat was geen mening maar een ordinaire pest- en scheldpartij.
Ben benieuwd of hij wat gaat zeggen ?quote:Op donderdag 22 september 2011 12:50 schreef betyar het volgende:
Wilders zal nu wel even de oren spitsen
in dat geval zou ik pleiten voor het niet reageren op dergelijke uitlating van wilders.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:50 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Eens, maar toch is er weinig aan te doen. Anders ga je tornen aan de meningsuiting. De Verlosser zei het al; Elk voordeel heb z'n nadeel
Ik niet. Het is een volksvertegenwoordiger die spreekt, wie is dan een andere volksvertegenwoordiger om die de mond te snoeren? En wat is het criterium? Fatsoen? Mensen hebben nou eenmaal voor een onfatsoenlijke binnenhofterrorist gekozen. Dat is democratie.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:46 schreef dawg het volgende:
ik moet mijn ongelijk toegeven, maar ik vind het eigenlijk wel onbegrijpelijk dat ze de voorzitter die bevoegdheid in te grijpen hebben afgenomen, of deze grenzen weg hebben gehaald.
Ik zou zeggen, mail de fractievoorzittersquote:Op donderdag 22 september 2011 12:52 schreef dawg het volgende:
[..]
in dat geval zou ik pleiten voor het niet reageren op dergelijke uitlating van wilders.
Helpt niet. Duikt ie in de Calimero- / slachtofferrol en komen er tweets over '#cordon sanitaire'quote:Op donderdag 22 september 2011 12:52 schreef dawg het volgende:
[..]
in dat geval zou ik pleiten voor het niet reageren op dergelijke uitlating van wilders.
die grens is wel heel arbitrair, daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik niet. Het is een volksvertegenwoordiger die spreekt, wie is dan een andere volksvertegenwoordiger om die de mond te snoeren? En wat is het criterium? Fatsoen? Mensen hebben nou eenmaal voor een onfatsoenlijke binnenhofterrorist gekozen. Dat is democratie.
Je zag haar ook de fout in gaan. Ze wilde ooit Wilders de mond snoeren omdat die dubbele nationaliteit van de staatssecretaris aankaartte. Daar kun je van mening over verschillen, maar dat moet in de kamer dan ook kunnen.
Niet als ze domweg geen interrupties doen. Kan hij niets van zeggenquote:Op donderdag 22 september 2011 12:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Helpt niet. Duikt ie in de Calimero- / slachtofferrol en komen er tweets over '#cordon sanitaire'
Vooralsnog niet.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ben wel benieuwd of Geertje tijdens de discussie over Europa net zo hard gaat schreeuwen als na het uitlekken van de Nota....
misschien heeft rutte gisteravond wel even een onderonsje gehad met hem.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:54 schreef De_Nuance het volgende:
Nu kan hij wel genuanceerd doen, interessant.
Aldus Nico Dijkshoorn.quote:Geert Wilders is de Lekker Lullende Lijpe Limburgse Laatmaarwaaien Lapzwans
Ongetwijfeld.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:55 schreef dawg het volgende:
[..]
misschien heeft rutte gisteravond wel even een onderonsje gehad met hem.
Nou ja tegen de VVD is hij wel vaker mild.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:55 schreef dawg het volgende:
[..]
misschien heeft rutte gisteravond wel even een onderonsje gehad met hem.
Komt niet door dat bord voor zijn kop heen. Bovendien beschouwt hij zichzelf als ' mens die er verstand van heeft'.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:56 schreef RvLaak het volgende:
FF een schop in de ballen van Wilders "Nederland beslist niet, mensen die er wel verstand van hebben doen dit"
Klopt wss, maar ik vind het wel leukquote:Op donderdag 22 september 2011 12:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Komt niet door dat bord voor zijn kop heen. Bovendien beschouwt hij zichzelf als ' mens die er verstand van heeft'.
Wie heeft dat gezegd?quote:Op donderdag 22 september 2011 12:56 schreef RvLaak het volgende:
FF een schop in de ballen van Wilders "Nederland beslist niet, mensen die er wel verstand van hebben doen dit"
Volg de live-blog: http://www.volkskrant.nl/(...)kapot-geergerd.dhtmlquote:
Als reactie op een referendum-verzoek?quote:
En wie mogen dat dan wel zijn? Dezelfde die Griekenland, onterecht, hebben toegelaten tot de euro of diegenen die de kredietcrisis niet hebben voorzien??quote:Op donderdag 22 september 2011 12:56 schreef RvLaak het volgende:
Wilders heeft Griekenland toegelaten tot de euroquote:Op donderdag 22 september 2011 13:01 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
En wie mogen dat dan wel zijn? Dezelfde die Griekenland, onterecht, hebben toegelaten tot de euro of diegenen die de kredietcrisis niet hebben voorzien??
Nee, op de vraag over Griekenland niet beter uit de Euro kan stappen.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als reactie op een referendum-verzoek?
Rutte en ik verschillen van mening over de deskundigheid van die mensen, maar de Trojka beslist.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:01 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
En wie mogen dat dan wel zijn? Dezelfde die Griekenland, onterecht, hebben toegelaten tot de euro of diegenen die de kredietcrisis niet hebben voorzien??
SP wordt inderdaad nauwelijks serieus genomen door VVD en consorten, dat was gisteren ook pijnlijk duidelijk met Blok.quote:
Onterecht imo. Roemer heeft gewoon gelijk in deze.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:07 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Eerder andersom! Roemer wordt als een huilie neergezet.
Terwijl de tegenbegrotingen van de SP vaak beter zijn dan die van de regering zelfquote:Op donderdag 22 september 2011 13:08 schreef superworm het volgende:
[..]
SP wordt inderdaad nauwelijks serieus genomen door VVD en consorten, dat was gisteren ook pijnlijk duidelijk met Blok.
Het gaat mij om het feit dat de SP "voorspellingen" heeft gedaan die eerst werden weggezet als onmogelijk en nu opeens op de eerste plaats van scenario's staan bij Rutte en co.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:08 schreef superworm het volgende:
[..]
SP wordt inderdaad nauwelijks serieus genomen door VVD en consorten, dat was gisteren ook pijnlijk duidelijk met Blok.
Ik zou dat niet als waarheid willen neerzetten, ik denk dat dat met je politieke kleur te maken heeftquote:Op donderdag 22 september 2011 13:09 schreef RvLaak het volgende:
Terwijl de tegenbegrotingen van de SP vaak beter zijn dan die van de regering zelf
Dat bedoel ik. Net als dat Roemer gelijk heeft als-ie zegt dat de regering rekening zou moeten houden met het failliet van Griekenland. Rutte zegt nog steeds "de onfortuinlijke mogelijkheid", terwijl het wel zo'n beetje zeker is dat het niet gaat lukken, maar nee hoor, "kijk naar Sovjetunie en Argentinië, we krijgen het héus wel terug."quote:Op donderdag 22 september 2011 13:09 schreef betyar het volgende:
[..]
Het gaat mij om het feit dat de SP "voorspellingen" heeft gedaan die eerst werden weggezet als onmogelijk en nu opeens op de eerste plaats van scenario's staan bij Rutte en co.
De SP is eigenlijk een partij voor miljonairs (omdat alleen die nog de torenhoge SP belastingen en premies kunnen opbrengen).quote:Op donderdag 22 september 2011 13:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Terwijl de tegenbegrotingen van de SP vaak beter zijn dan die van de regering zelf
quote:Op donderdag 22 september 2011 13:11 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
De SP is eigenlijk een partij voor miljonairs (omdat alleen die nog de torenhoge SP belastingen en premies kunnen opbrengen).
Zou zo zijn, als het CPB dit niet (bijna) elke keer heeft gezegdquote:Op donderdag 22 september 2011 13:10 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik zou dat niet als waarheid willen neerzetten, ik denk dat dat met je politieke kleur te maken heeft
Komt me bekend voor... SP heeft dit eerder gedaan & werd toen ook al niet geloofd (en nu moeten we Wilders als consequentie ervaren)quote:Op donderdag 22 september 2011 13:09 schreef betyar het volgende:
[..]
Het gaat mij om het feit dat de SP "voorspellingen" heeft gedaan die eerst werden weggezet als onmogelijk en nu opeens op de eerste plaats van scenario's staan bij Rutte en co.
Zoals de SP ook de 1e was die in de 80s het immigratieprobleem benoemde. En als eerste mainstreampartij (aanvankelijk) het koningshuis wilde afschaffen.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:12 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zou zo zijn, als het CPB dit niet (bijna) elke keer heeft gezegd.
[..]
Komt me bekend voor... SP heeft dit eerder gedaan & werd toen ook al niet geloofd (en nu moeten we Wilders als consequentie ervaren)
quote:Op donderdag 22 september 2011 13:11 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
De SP is eigenlijk een partij voor miljonairs (omdat alleen die nog de torenhoge SP belastingen en premies kunnen opbrengen).
Dat was precies mijn punt. Ik was blijkbaar niet duidelijk genoegquote:Op donderdag 22 september 2011 13:13 schreef superworm het volgende:
[..]
Zoals de SP ook de 1e was die in de 80s het immigratieprobleem benoemde. En als eerste mainstreampartij (aanvankelijk) het koningshuis wilde afschaffen.
Ik stem overigens geen SP, verre van.
Ik snapte hem ook toen ik mijn reactie had getypt en de jouwe nog eens doorlas.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat was precies mijn punt. Ik was blijkbaar niet duidelijk genoeg
quote:Op donderdag 22 september 2011 13:14 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik snapte hem ook toen ik mijn reactie had getypt en de jouwe nog eens doorlas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |