Nou, nee. Cohen is juist een heel goede en vloeiende spreker als hij boos is. Zie gisteren met Wilders.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:44 schreef Verbal het volgende:
Ik vind Cohen een aardige man, maar hij heeft niet de wapens om in deze Kamer de strijd aan te gaan. Zodra hij boos wordt/speelt gaat hij altijd hakkelen. Dat komt niet over.
V.
schijnt een goede bezuiniging te zijn ivm papier.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:45 schreef Doodloper het volgende:
Ze zijn wel allemaal trots op die iPad zeg.
weet je wel wat voor mensen er werken in een sociale werkplaats? Mensen als Zanger Rinus die niet helemaal 100 zijn.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:45 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
omdat het luie parasieten zijn natuurlijk (vermoed ik)
Hoezo ' elk jaar' ? We zijn toch 18 miljard aan het bezuinigen deze periode?quote:Op donderdag 22 september 2011 10:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Elk jaar? Dat kun je dan 3 keer doen. En dan is het geld op.
Alhoewel het typerend is voor links.
Typisch rechts.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hoezo ' elk jaar' ? We zijn toch 18 miljard aan het bezuinigen deze periode?
Vind ik wel, pure topicvervuilingquote:
Volgens een deel van "rechts"zijn dat dan toch luie parasieten. Die kunnen vast zelf wel wat vinden!quote:Op donderdag 22 september 2011 10:47 schreef alors het volgende:
[..]
weet je wel wat voor mensen er werken in een sociale werkplaats? Mensen als Zanger Rinus die niet helemaal 100 zijn.
Op de begroting. Dus de bestedingen moeten structureel met 18 miljard omlaag, en dat probeert het kabinet deze periode te bereiken.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hoezo ' elk jaar' ? We zijn toch 18 miljard aan het bezuinigen deze periode?
FP crew, andere regelsquote:Op donderdag 22 september 2011 10:49 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Vind ik wel, pure topicvervuiling
Regel jij het effe, jij bent crew.
Op de FP is Fipo roepen automatisch 3 dagen rustquote:Op donderdag 22 september 2011 10:49 schreef betyar het volgende:
[..]
hohoho wat nu ban, daar weet ik niks van.
Die moet je in een winkel zetten met een rugzak vol met geld kwijlend over de verse groenten. De samenleving wil dat.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:47 schreef alors het volgende:
[..]
weet je wel wat voor mensen er werken in een sociale werkplaats? Mensen als Zanger Rinus die niet helemaal 100 zijn.
ja beetje water, beetje zon, dan wordt het vanzelf groen en groeit het.quote:
Haha oké.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:51 schreef RvLaak het volgende:
[..]
FP crew, andere regels. Daarbij hebben we mods die meeposten in deze reeks... Zij mogen en moeten dit bepalen.
die viel ook wel mee.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nou, nee. Cohen is juist een heel goede en vloeiende spreker als hij boos is. Zie gisteren met Wilders.
Oei, dat wist ik niet.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:51 schreef RvLaak het volgende:
Op de FP is Fipo roepen automatisch 3 dagen rust
Weet je het nu. Niet doen op de FP dus, anders zorg ik hoogst persoonlijk voor een banquote:
quote:Op donderdag 22 september 2011 10:52 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Haha oké.
Nou, ik vergeef het hem.
Idd... Iemand al een antwoord op mijn vraag mbt de spreektijd van de regering tijdens de beantwoording?quote:OT:
Iemand die weet hoe lang de spreektijd is enzo?
Hoe dat zo?quote:Op donderdag 22 september 2011 10:57 schreef betyar het volgende:
Als mijn vrouw fulltime zou werken zou ik nu een probleem hebben
Oh lekkerquote:Op donderdag 22 september 2011 10:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Operatie aan knie gehad, valt nu wel tegen, veel vocht en pijn.
Eindelijk wel ja.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:59 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Oh lekkersterkte ermee!
Komt wel weer goed toch?
En in dezelfde serie: De lucht is blauw, water is nat en je hoofd stoten doet pijnquote:
En de PVV is fascistisch, vergeet die niet.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En in dezelfde serie: De lucht is blauw, water is nat en je hoofd stoten doet pijn
De vergelijkingen die hij maakt t.o.v. andere landen. Hij vergeet dat wij er gemiddeld beter voor staan en mensen die iets mankeren hun steentje bijdragen door te werken in sociale werkplaatsen, mensen kopen daar producten tegen lage prijzen. In andere landen worden die mensen in verpleegtehuizen gestopt en weggezet als grof vuil.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En in dezelfde serie: De lucht is blauw, water is nat en je hoofd stoten doet pijn
Sommige beweringen zijn echt TE voor de hand liggend om als voorbeeld te dienen, hoor.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:04 schreef remlof het volgende:
[..]
En de PVV is fascistisch, vergeet die niet.
Het gaat erom dat ' Rutte lult' een overbodige opmerking is. Zodra de man zijn mond opendoet gaat die uitspraak namelijk al op.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:07 schreef betyar het volgende:
[..]
De vergelijkingen die hij maakt t.o.v. andere landen. Hij vergeet dat wij er gemiddeld beter voor staan en mensen die iets mankeren hun steentje bijdragen door te werken in sociale werkplaatsen, mensen kopen daar producten tegen lage prijzen. In andere landen worden die mensen in verpleegtehuizen gestopt en weggezet als grof vuil.
Eens, ik zal die uitspraak ook niet meer voeren.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ' Rutte lult' een overbodige opmerking is. Zodra de man zijn mond opendoet gaat die uitspraak namelijk al op.
Dat is waar.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sommige beweringen zijn echt TE voor de hand liggend om als voorbeeld te dienen, hoor.
Ik meen de afgelopen week tot gelezen te hebben dat het volgens de Miljoenennota vooral de middeninkomens zijn, die het gelag betalen. En wat is er eigenlijk gebeurd met de slogan 'het Kabinet voor alle Nederlanders'?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:11 schreef betyar het volgende:
Rutte meent dus op te komen voor de middeninkomens....Daar zijn de middeninkomens het niet mee eens.
Die slogan is natuurlijk niet meer aan de orde gezien er extra bezuinigt moet worden.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik meen de afgelopen week tot gelezen te hebben dat het volgens de Miljoenennota vooral de middeninkomens zijn, die het gelag betalen. En wat is er eigenlijk gebeurd met de slogan 'het Kabinet voor alle Nederlanders'?
Helaas ook op onderwijs....quote:Op donderdag 22 september 2011 11:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Die slogan is natuurlijk niet meer aan de orde gezien er extra bezuinigt moet worden.
Kijk even goed naar jouw tekst die ik citeer. Hint: Er is iets vet gemaakt.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:16 schreef betyar het volgende:
Hahaha, mijn vrouw is bezig geweest om een sociale supermarkt te openen. Het zou ons alleen maar geld kosten.
De WA-Jong mag best aangepast worden, bij mijn vrouw hebben die rotkinderen van 18+ een wajong uitkering, kinderen die zich nota bene misdragen in de samenleving.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Helaas ook op onderwijs....
Yep. En daar probeert dit kabinet iets aan te doen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:18 schreef Toverheks het volgende:
wat veel mensen zitten er in de wajong
Maar die zijn zielig, die moet je geld toestoppen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:18 schreef Toverheks het volgende:
wat veel mensen zitten er in de wajong
quote:Op donderdag 22 september 2011 11:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Kijk even goed naar jouw tekst die ik citeer. Hint: Er is iets vet gemaakt.
sommige zijn ook wel zielig maar er zitten er ook tussen die te lui zijn om te werken en krijgen op deze manier hun geld ook wel.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:19 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Maar die zijn zielig, die moet je geld toestoppen.
Dit kabinet breekt het af. Dat is wat anders.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:19 schreef nikk het volgende:
[..]
Yep. En daar probeert dit kabinet iets aan te doen.
Tweede hint: Het zit in het woord 'bezuinigt'. In het citaat in mijn post dus.quote:
Die zitten in alle uitkeringsgroepen, gelukkig probeert dit kabinet er iets aan te doen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:20 schreef Toverheks het volgende:
[..]
sommige zijn ook wel zielig maar er zitten er ook tussen die te lui zijn om te werken en krijgen op deze manier hun geld ook wel.
Moet jij niet terug naar TTKquote:Op donderdag 22 september 2011 11:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tweede hint: Het zit in het woord 'bezuinigt'. In het citaat in mijn post dus.
Dat valt goed... in de kroeg.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:22 schreef Sloggi het volgende:
Jammer dat mensen als Rutte en Blok keer op keer een karikatuur maken van de WAO en dergelijke voorzieningen.
Ga je lopen zeiken op een foutje? Spellingnazi's kunnen beter naar ONZ gaan.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tweede hint: Het zit in het woord 'bezuinigt'. In het citaat in mijn post dus.
niet dat ik weet, maar het gescheld van Wilders moet afgelopen wezen hoorde in gisteren op journaal.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:31 schreef dawg het volgende:
heb het begin even gemist.
heeft rutte iets gezegd over het optreden van wilders gisteren?
Je moet je wel realiseren dat er relatief veel mensen in Nederland het arbeidshandicapstempeltje hebben. Dan vind ik het niet meer dan logisch dat ze kritisch zijn.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:22 schreef Sloggi het volgende:
Jammer dat mensen als Rutte en Blok keer op keer een karikatuur maken van de WAO en dergelijke voorzieningen.
Omdat ze de WSW in kunnen... Beetje een kip-ei verhaal.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:30 schreef betyar het volgende:
Roemer heeft gelijk het gros krijgt geen kans.
Dat hij erop terug kwam tijdens het debat, oftewel ik wimpel het wel af met wat oneliners.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:31 schreef dawg het volgende:
heb het begin even gemist.
heeft rutte iets gezegd over het optreden van wilders gisteren?
Jammer dat je altijd weer een karikatuur maakt van de kroeg.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat valt goed... in de kroeg.
Onzin.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:32 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat ze de WSW in kunnen... Beetje een kip-ei verhaal.
ahh ja. ik hoorde het gister jort kelder al zeggen, dat hij wel verwacht dat rutte er een beetje nonchalant en makkelijk overheen wandelt. iets in die geest tenminste.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat hij erop terug kwam tijdens het debat, oftewel ik wimpel het wel af met wat oneliners.
Omdat wij met mensen sociaal omgaan.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:33 schreef TweeGrolsch het volgende:
Onzin van Roemer weer.
Zoals Rutte zegt, hoe kan het nou dat we zo verschrikkelijk veel meer mensen in de Wajong/ WIA hebben dan andere landen?
quote:Op donderdag 22 september 2011 11:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Omdat wij met mensen sociaal omgaan.
Nee, omdat wij liever tig miljard belastinggeld tegen zo'n systeem aansmijten, zodat we de meest geïndividualiseerde samenleving ooit hebben kunnen worden, die alle dingen die ook maar rúiken naar sociaal zijn hebben uitbesteed aan de overheid en voor de rest consistent langs elkaar heen leven.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Omdat wij met mensen sociaal omgaan.
Hier hebben de zwakkere nog een redelijk normaal leven. Een redelijk normaal leven dat Rutte af wil breken.quote:
los van het feit of ik vind dat er nu teveel wajongers zijn, had roemer wel een punt dat werkgevers huiverig zijn wajongers/arbeidsgehandicapten aan te nemen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:36 schreef superworm het volgende:
[..]
Nee, omdat wij liever tig miljard belastinggeld tegen zo'n systeem aansmijten, zodat we de meest geïndividualiseerde samenleving ooit hebben kunnen worden, die alle dingen die ook maar rúiken naar sociaal zijn hebben uitbesteed aan de overheid en voor de rest consistent langs elkaar heen leven.
quote:Op donderdag 22 september 2011 11:32 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je moet je wel realiseren dat er relatief veel mensen in Nederland het arbeidshandicapstempeltje hebben. Dan vind ik het niet meer dan logisch dat ze kritisch zijn.
Maar is dat een slecht teken? Of is dat een teken dat wij de voorzieningen in Nederland juist erg goed voor elkaar hebben en zorgen voor goede begeleiding voor mensen met een arbeidshandicap, klein of groot?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:33 schreef TweeGrolsch het volgende:
Onzin van Roemer weer.
Zoals Rutte zegt, hoe kan het nou dat we zo verschrikkelijk veel meer mensen in de Wajong/ WIA hebben dan andere landen?
Waarom zou iemand met een arbeidshandicap bij een echt bedrijf werken als je, om de woorden van Roemer te gebruiken, in een beschermde omgeving arbeid naar vermogen kunt leveren en daar 1400 euro voor krijgt.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:34 schreef betyar het volgende:
[..]
Onzin.
Omdat de werkgevers ze als een bedreiging zien voor de productie.
Dat zou de discussie moeten zijn, hoe dat op te lossen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:38 schreef dawg het volgende:
[..]
had roemer wel een punt dat werkgevers huiverig zijn wajongers/arbeidsgehandicapten aan te nemen.
Omdat mensen nu eenmaal zorg nodig hebben en wij die mensen niet dumpen, maar een redelijk normaal leven gunnen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:36 schreef superworm het volgende:
[..]
Nee, omdat wij liever tig miljard belastinggeld tegen zo'n systeem aansmijten, zodat we de meest geïndividualiseerde samenleving ooit hebben kunnen worden, die alle dingen die ook maar rúiken naar sociaal zijn hebben uitbesteed aan de overheid en voor de rest consistent langs elkaar heen leven.
oa door het ontslagrecht te hervormen. maar dat wil wilders niet.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:39 schreef t-8one het volgende:
[..]
Dat zou de discussie moeten zijn, hoe dat op te lossen.
En niet sociale werkplaatsen sluiten en wajongers de bijstand in jagen.
Onzin, veel WSW-ers willen niets liever dan een "normale" baan. Maar waarom zou een werkgever iemand aannemen die niet 100% productiviteit kan leveren als hij kan kiezen uit 100 gezonde werknemers?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:38 schreef nikk het volgende:
[..]
Waarom zou iemand met een arbeidshandicap bij een echt bedrijf werken als je, om de woorden van Roemer te gebruiken, in een beschermde omgeving arbeid naar vermogen kunt leveren en daar 1400 euro voor krijgt.
Omdat iemand met een arbeidshandicap graag beschouwt wil worden als volwaardig?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:38 schreef nikk het volgende:
[..]
Waarom zou iemand met een arbeidshandicap bij een echt bedrijf werken als je, om de woorden van Roemer te gebruiken, in een beschermde omgeving arbeid naar vermogen kunt leveren en daar 1400 euro voor krijgt.
Zo begon het in de tijd van Drees ja, maar zo is het allang niet meer. Ook mensen in mijn omgeving worden al jaren weggezet via dit soort potjes, krijgen haast geen kansen, blijven modderen in diezelfde gesubsidieerde afgezonderdheid van de 'werkende bevolking'. Het ging van sociaal zijn naar apathie. Ik geef Rutte niet minder dan gelijk: als je kúnt werken, díen je te werken. Of je eigen broek op te houden.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Omdat mensen nu eenmaal zorg nodig hebben en wij die mensen niet dumpen, maar een redelijk normaal leven gunnen.
punt is dus dat je ook een eerlijke kans moet kunnen krijgen om te werken. en daar wordt -vind ik- te weinig aandacht aan besteed.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:41 schreef superworm het volgende:
[..]
Zo begon het in de tijd van Drees ja, maar zo is het allang niet meer. Ook mensen in mijn omgeving worden al jaren weggezet via dit soort potjes, krijgen haast geen kansen, blijven modderen in diezelfde gesubsidieerde afgezonderdheid van de 'werkende bevolking'. Het ging van sociaal zijn naar apathie. Ik geef Rutte niet minder dan gelijk: als je kúnt werken, díen je te werken. Of je eigen broek op te houden.
We hebben 2,5 keer meer mensen met uitkeringachtige potjes op de bank zitten dan in de landen om ons heen. Daar gaan die mensen toch ook niet dood? Het is niet alsof Nederlanders 2,5 keer zo gehandicapt zijn.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:41 schreef superworm het volgende:
[..]
Zo begon het in de tijd van Drees ja, maar zo is het allang niet meer. Ook mensen in mijn omgeving worden al jaren weggezet via dit soort potjes, krijgen haast geen kansen, blijven modderen in diezelfde gesubsidieerde afgezonderdheid van de 'werkende bevolking'. Het ging van sociaal zijn naar apathie. Ik geef Rutte niet minder dan gelijk: als je kúnt werken, díen je te werken. Of je eigen broek op te houden.
Het punt is dat ondanks goede bedoelingen van deze regelingen ervoor zorgt dat zulke mensen niet als volwaardig kunnen meedraaien.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:41 schreef t-8one het volgende:
[..]
Omdat iemand met een arbeidshandicap graag beschouwt wil worden als volwaardig?
Maargoed, voor een werkgever is het gewoon niet gunstig om iemand aan te nemen die minder hard kan werken.
Iemand in een sociale werkplaats kost zo'n 1400 euro, althans dat werd genoemd. Als je zo iemand de koffie kunt laten rondbrengen bij een gewoon bedrijf, dan heeft zo'n bedrijf daar geen 1400 euro voor over omdat er geen 100% productiviteit is. Maar als het bedrijf 500 euro betaalt en de overheid de resterende 900 bijlegt, dan is er toch een win/win/win situatie tussen overheid/werkgever/werknemer?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Onzin, veel WSW-ers willen niets liever dan een "normale" baan. Maar waarom zou een werkgever iemand aannemen die niet 100% productiviteit kan leveren als hij kan kiezen uit 100 gezonde werknemers?
Een werkgever neemt iemand met een (arbeids) handicap niet aan. Als ze die aannemen is dat voor 5 jaar, na 5 jaar zijn de voordeeltjes voor de werkgever weg en wordt de gehandicapte vriendelijk verzocht op te rotten.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:38 schreef nikk het volgende:
[..]
en toch de laagste werkloosheid.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:42 schreef superworm het volgende:
[..]
We hebben 2,5 keer meer mensen met uitkeringachtige potjes op de bank zitten dan in de landen om ons heen. Daar gaan die mensen toch ook niet dood? Het is niet alsof Nederlanders 2,5 keer zo gehandicapt zijn.
Dat is iets anders en daar kan aan gewerkt worden. Er wordt alleen teveel moord en brand geschreeuwd over deze issues mijns inziens. Dit sociale systeem was al rot in de eighties en móét nodig op de schop.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:42 schreef superworm het volgende:
[..]
We hebben 2,5 keer meer mensen met uitkeringachtige potjes op de bank zitten dan in de landen om ons heen. Daar gaan die mensen toch ook niet dood? Het is niet alsof Nederlanders 2,5 keer zo gehandicapt zijn.
Eens met je stelling dat als je kan werken je moet werken.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:41 schreef superworm het volgende:
[..]
Ook dat is dezelfde apathie als waar jij schijnbaar zo'n moeite mee hebt.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:41 schreef superworm het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |