Gek genoeg bestaat zo'n moreel -en arrogant- gelijk wel over de laagste klassen.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind de hele gedachte dat er een soort moreel gelijk bestaat over wanneer mensen genoeg hebben belachelijk.
Wel inkomensafhankelijk graagquote:Op woensdag 21 september 2011 12:32 schreef eriksd het volgende:
Haha. Extra belasting op gehaktballen.
Fundamenteel verschil is het daar gaat om het geven van geld wat in de eerste plaats ia afgenomen van anderen. Ik ben dus geheel consequent als ik zeg dat ik een morele claim a la "jij hebt wel genoeg, ik pak het af" verwerpelijk vind.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:32 schreef Verbal het volgende:
[..]
Gek genoeg bestaat zo'n moreel -en arrogant- gelijk wel over de laagste klassen.
V.
Nu weten we het wel, meneer "V.", je stemt geen VVD.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:34 schreef Verbal het volgende:
Oooo die Blok is echt niet sterk, hoor.
V.
Ik heb het onder meer ook over werkenden die meer moeten inleveren, en niet alleen over zwakkeren die wat steun nodig hebben.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Fundamenteel verschil is het daar gaat om het geven van geld wat in de eerste plaats ia afgenomen van anderen. Ik ben dus geheel consequent als ik zeg dat ik een morele claim a la "jij hebt wel genoeg, ik pak het af" verwerpelijk vind.
Dat klopt, maar daar gaat het niet over.. Blok is nu aan het woord en hij doet het niet goed. Daar lever ik commentaar op. Ik stem ook geen D66 of ChristenUnie, maar zij doen het nu eenmaal beter.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:35 schreef CasselerRIP het volgende:
[..]
Nu weten we het wel, meneer "V.", je stemt geen VVD.
Altijd de beste tactiek.quote:
Haha, scherp, maar je moet toch toegeven dat het erg makkelijk is om als linkse stemmer de fractievoorzitter van een rechtse partij herhaaldelijk incapabel te noemen, en dit geldt natuurlijk ook andersom.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
Pas op, zometeen maak je CassedleRIP nog boos.
V.
Allemaal leuk en aardig die tactiek, maar het gaat niet alleen om tactiek. Het gaat over ware oplossingen voor werkelijke problemen. Maar de nonchalante reacties van Stef Blok (zoals Arie Slob terecht opmerkte) laten imo zien dat ze bij de VVD, en Stef Blok in het bijzonder, echt niet zitten met de problemen waar de "hard werkende Nederlander" met een modaal of beneden modaal inkomen mee te kampen heeft, en dan heb ik het nog niet eens over de mensen die niet aan werken toekomen.quote:
Verschil is, dat veel linkse stemmers net zoveel kritiek hebben op linkse voorzitters (zie de kritiek vanuit links op het optreden van Cohen als leider van de oppositie) en dat rechts die zelfreflectie niet kan opbrengen.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:44 schreef CasselerRIP het volgende:
[..]
Haha, scherp, maar je moet toch toegeven dat het erg makkelijk is om als linkse stemmer de fractievoorzitter van een rechtse partij herhaaldelijk incapabel te noemen, en dit geldt natuurlijk ook andersom.
Nogmaals (je negeert die post): mijn kritiek heeft NIETS te maken met mijn stemvoorkeur. Ik verbaas mij over hoe belabberd iemand debatteert. In dit geval een rechtse fractievoorzitter. Als 'ie het goed deed zou ik dat ook zeggen. En, wederom nogmaals, hij is nu aan het woord. Zometeen de anderen. Ontspan een beetje.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:44 schreef CasselerRIP het volgende:
[..]
Haha, scherp, maar je moet toch toegeven dat het erg makkelijk is om als linkse stemmer de fractievoorzitter van een rechtse partij herhaaldelijk incapabel te noemen, en dit geldt natuurlijk ook andersom.
Als deze gedachte heerst: ik stemde voor de TK VVD en ben ook niet tevreden over het optreden hier van Blok, integendeel.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Verschil is, dat veel linkse stemmers net zoveel kritiek hebben op linkse voorzitters (zie de kritiek vanuit links op het optreden van Cohen als leider van de oppositie) en dat rechts die zelfreflectie niet kan opbrengen.
Heb je die post ge-edit? Las volgens mij net een zeer kort antwoord waarop ik inderdaad niet reageerde. Laat ik het zo zeggen: ik vind je inhoudelijke bijdrages aan dit topic een stuk interessanter. Dat je toevallig twee keer zo'n opmerking maakte schepte misschien een onjuist beeld.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:47 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nogmaals (je negeert die post): mijn kritiek heeft NIETS te maken met mijn stemvoorkeur. Ik verbaas mij over hoe belabberd iemand debatteert. In dit geval een rechtse fractievoorzitter. Als 'ie het goed deed zou ik dat ook zeggen. En, wederom nogmaals, hij is nu aan het woord. Zometeen de anderen. Ontspan een beetje.
V.
Wat ik vanochtend van d'r zag doet het niet veel voor elkaar onderquote:Op woensdag 21 september 2011 13:11 schreef Breekfast het volgende:
Wat ik me afvraag:
Wie is er dommer, een gemiddeld kamerlid van de PVV of een gemiddeld kamerlid van de Partij voor de Dieren?
Ik denk het eerste.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:11 schreef Breekfast het volgende:
Wie is er dommer, een gemiddeld kamerlid van de PVV of een gemiddeld kamerlid van de Partij voor de Dieren?
Thieme stelt anders geen domme vragen, en ze lulde Blok zojuist aardig klem met d'r vragen over het in stand houden van subsidies voor de land- en tuinbouwsector in Nederland.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:11 schreef Breekfast het volgende:
Wat ik me afvraag:
Dat is dan ook het enige thema ( Dierenwelzijn, landbouw sector, enz.) waar ze verstand van heeft.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Thieme stelt anders geen domme vragen, en ze lulde Blok zojuist aardig klem met d'r vragen over het in stand houden van subsidies voor de land- en tuinbouwsector in Nederland.
Alleen jammer dat de PvdD dan weer zo'n achterlijk standpunt inneemt ten aanzien van Europa. En van dat geleuter over dierenleed word ik evenmin vrolijk.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Thieme stelt anders geen domme vragen, en ze lulde Blok zojuist aardig klem met d'r vragen over het in stand houden van subsidies voor de land- en tuinbouwsector in Nederland.
Dat was inderdaad tenenkrommend.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:17 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat is dan ook het enige thema ( Dierenwelzijn, landbouw sector, enz.) waar ze verstand van heeft.
Volgens mij heeft ze totaal geen economische kennis.
Het voorstel van haar aan Cohen om de steun aan Griekenland maar te stoppen zodat het kabinet niet verder kan was echt idioot. Volgens mij heeft ze totaal geen besef wat de ernst van de situatie is.
Eerst Alexquote:Op woensdag 21 september 2011 13:28 schreef Urquhart het volgende:
Moet Geert hierna een praatje houden?
Oh? De deurwaarder die ik opdracht gaf een klant te dagvaarden, vertelde me deze morgen nog dat die al ingegaan waren.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:27 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Net op tijd voor de stijging van de Griffierechten.
Vooral dat argument ook dat ze erbij gaf: het volk gelooft er niks van. Alsof dat het criterium is in zo'n gigantisch complexe situatie.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:17 schreef Breekfast het volgende:
Het voorstel van haar aan Cohen om de steun aan Griekenland maar te stoppen zodat het kabinet niet verder kan was echt idioot. Volgens mij heeft ze totaal geen besef wat de ernst van de situatie is.
Eerst Emile Roemer zometeen.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:40 schreef YazooW het volgende:
Ben benieuwd wat Geertje te melden heeft zometeen.
Ik hoop op een uitgebreide metafoor met zeeleeuwen, komkommers en dwarsfluiten.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:40 schreef YazooW het volgende:
Ben benieuwd wat Geertje te melden heeft zometeen.
Kan ook aardig wat humor gaan opleverenquote:Op woensdag 21 september 2011 13:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Eerst Emiel Roemer zometeen.
Daar zitten de bedrijven om te springen.....De stukadoor,slager,financieel adviseur, administratiebureau hier om de hoek zouden daar erg blij mee zijn ja.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:46 schreef Louis22 het volgende:
Wat een drolletje, die Blok. Meer wegen
Exact wat ik ook dacht.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:53 schreef Urquhart het volgende:
Bij Stef Blok heb ik de hele tijd het idee naar een typetje van Thomas van Luyn te kijken
Eens, eens. Voorwaar, ge hebt een scherp oog. Ik vroeg me precies hetzelfde af.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Wilders heeft wel gelijk over de rol van Cohen trouwens, en de rest van de oppositie. Dat riep ik al voor het kabinet begonnen was. De oppositie is een sullige gedoger.
Vraag me wel af waarom Wilders het zegt. Wil hij de oppositie uitlokken om het kabinet op te blazen door eindelijk eens te zeggen dat ze Rutte niet meer uit de brand helpen wanneer Wilders het af laat weten?
Gewoon de verantwoordelijkheid voor het naaien van Henk en Ingrid afschuiven naar de oude vertrouwde pvda-vijand. Komt goed van pas in de volgende campagne…quote:Op woensdag 21 september 2011 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Vraag me wel af waarom Wilders het zegt. Wil hij de oppositie uitlokken om het kabinet op te blazen door eindelijk eens te zeggen dat ze Rutte niet meer uit de brand helpen wanneer Wilders het af laat weten?
Verdeel & Heers.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Wilders heeft wel gelijk over de rol van Cohen trouwens, en de rest van de oppositie. Dat riep ik al voor het kabinet begonnen was. De oppositie is een sullige gedoger.
Dat is alleen een goede tactiek als je de sterkste bent en de rest met vereende krachten een bedreiging zou kunnen vormen. En dat is niet het geval: de VVD is nog altijd de grootste.quote:
Misschien ook het gras voor de voeten wegmaaien. Als de oppositie nu zou zeggen dat ze dit rampkabinet niet langer in het zadel gaan houden, dan is dat ná de provocatie van Wilders, en komt het een stuk minder sterk over.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:56 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Gewoon de verantwoordelijkheid voor het naaien van Henk en Ingrid afschuiven naar de oude vertrouwde pvda-vijand. Komt goed van pas in de volgende campagne…
Maar wat is dan 'in het zadel houden'? Het is niet alsof het kabinet gevallen was als het pvda dat pensioenakkoord niet had gesteund. Op Europa zouden ze het kabinet misschien kunnen laten vallen, maar dan wordt Nederland ook gelijk meegesleurd in de malaise.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien ook het gras voor de voeten wegmaaien. Als de oppositie nu zou zeggen dat ze dit rampkabinet niet langer in het zadel gaan houden, dan is dat ná de provocatie van Wilders, en komt het een stuk minder sterk over.
Heel begrijpelijk dat je Buma vergeet. Die is namelijk onzichtbaar, zoals altijd.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:01 schreef Urquhart het volgende:
Ik moet zeggen dat Blok, Roemer en die van de SGP wel degelijk overkomen. Cohen lijkt ook minder gespannen dan voorheen, maar laat zich toch nog wel gemakkelijk afbluffen. Tegenvallers zijn Sap, Thieme en Slob. Pechtold komt vrij pedant en 'kijk mij eens...' achtig over, en Wilders blijft Wilders: ongrijpbaar.
Truequote:Op woensdag 21 september 2011 14:05 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Heel begrijpelijk dat je Buma vergeet. Die is namelijk onzichtbaar, zoals altijd.
Als de anderen die fatsoensnormen ook in acht nemen (alles beoordelen op inhoud), zou het bewonderenswaardig zijn, maar als je de enige bent, terwijl de anderen zich realpolitisch opstellen, schiet je jezelf alleen in de voet, en is het misschien zelfs een ressentimenteel zwaktebod. Dat is de tragiek van een Obama, een D66.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:04 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Maar wat is dan 'in het zadel houden'? Het is niet alsof het kabinet gevallen was als het pvda dat pensioenakkoord niet had gesteund. Op Europa zouden ze het kabinet misschien kunnen laten vallen, maar dan wordt Nederland ook gelijk meegesleurd in de malaise.
Wat dat betreft heb ik bewondering voor de opstelling van de PvdA. Ze hadden kunnen kiezen voor goedkoop politiek gewin, maar kiezen toch gewoon voor het grotere belang van Nederland.
Het begon al door gezellig en leuk te gaan debatteren om de kruimels. Het kabinet kondigde op zijn eerste dag aan dat er aan het akkoord met Wilders niet gerommeld kon worden, en dat het kabinet steun zou zoeken voor de punten waar het niet over eens waren met Wilders. Dat is dus feitelijk een vraag om het kabinet in het zadel te houden, want zakendoen met de oppositie was een steunpilaar. "Vergeet het maar" en het kabinet had niet eens hoeven beginnen, terug naar de koningin.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:04 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Maar wat is dan 'in het zadel houden'?
Waarom? Het hoort allemaal bij elkaar, je kunt het pensioenakkoord niet los zien van de rest van de inkomenspolitiek, je kunt geld voor Griekenland niet los zien van de rijksbegroting en de bezuinigingen, en niet los van het neoliberale graaimodel waar de VVD voor vecht.quote:Het is niet alsof het kabinet gevallen was als het pvda dat pensioenakkoord niet had gesteund. Op Europa zouden ze het kabinet misschien kunnen laten vallen, maar dan wordt Nederland ook gelijk meegesleurd in de malaise.
Nee. Als je daarvoor kiest, vanuit PvdA perspectief, dan help je dit kabinet zo snel mogelijk om zeep.quote:Wat dat betreft heb ik bewondering voor de opstelling van de PvdA. Ze hadden kunnen kiezen voor goedkoop politiek gewin, maar kiezen toch gewoon voor het grotere belang van Nederland.
Zolang er geen motie van wantrouwen wordt aangenomen is dat natuurlijk niet waar. Het enige dat je daarmee bereikt is dat sommige beleidsvoorstellen er niet doorheen komen. Nogal raar, als die voorstellen overeenkomen met je eigen verkiezingsprogramma.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het begon al door gezellig en leuk te gaan debatteren om de kruimels. Het kabinet kondigde op zijn eerste dag aan dat er aan het akkoord met Wilders niet gerommeld kon worden, en dat het kabinet steun zou zoeken voor de punten waar het niet over eens waren met Wilders. Dat is dus feitelijk een vraag om het kabinet in het zadel te houden, want zakendoen met de oppositie was een steunpilaar. "Vergeet het maar" en het kabinet had niet eens hoeven beginnen, terug naar de koningin.
Dat zou kunnen, maar daar gaat het kabinet niet mee akkoord. De vraag is wat je dan doet, alles zoveel mogelijk tegenwerken of proberen om toch zoveel mogelijk van je eigen programma erdoorheen te krijgen.quote:Als het kabinet uit het landsbelang steun nodig heeft voor de Griekenlandsteun, als dat echt zo essentieel is voor de toekomst van Nederland, dan moet de oppositie maar aangeven dat ze die steun kunnen krijgen, maar dat het gedoogakkoord en het regeerakkoord dan overboord moet. Dan hoeft de regering niet eens te vallen, maar moet die wel een nieuw akkoord sluiten met de oppositie.
PVV-stemmers zijn momenteel een Disney-film aan het kijken. Je dacht dat PVV'ers dit kijken?quote:Op woensdag 21 september 2011 14:22 schreef Disana het volgende:
Vinden PVV-stemmers dit geklier van Wilders richting Cohen stoer? Of vinden ze het ook maar kinderachtig gedoe.
Hahaha, pvv-ers zijn dom.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:29 schreef Louis22 het volgende:
[..]
PVV-stemmers zijn momenteel een Disney-film aan het kijken. Je dacht dat PVV'ers dit kijken?
Vanwaar dán deze poppenkast van Wilders?quote:Op woensdag 21 september 2011 14:29 schreef Louis22 het volgende:
PVV-stemmers zijn momenteel een Disney-film aan het kijken. Je dacht dat PVV'ers dit kijken?
NOS soundbitesquote:Op woensdag 21 september 2011 14:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Vanwaar dán deze poppenkast van Wilders?
Als ik moet afgaan op wat ik lees aan reacties her en der, dan vinden ze dat geklier richting Cohen wel stoer.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:22 schreef Disana het volgende:
Vinden PVV-stemmers dit geklier van Wilders richting Cohen stoer? Of vinden ze het ook maar kinderachtig gedoe.
Het staat morgen in chocoladeletters boven een opruiend nieuwsbericht in De Telegraaf.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Hij zal wel hopen op een item bij HvN en shownieuws vanavondquote:Op woensdag 21 september 2011 14:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Dus toch. Geklier om te scoren.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:33 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Als ik moet afgaan op wat ik lees aan reacties her en der, dan vinden ze dat geklier richting Cohen wel stoer.
Het is het enige dat hij kan, poppenkast maken. Op zeker moment keert dat zich tegen hem.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:32 schreef Disana het volgende:
[..]
deze hele poppekast slaat nergens op, inplaats van afzeiken, stoer doenerij etc zouden ze eens een keer voor de grap 4 jaar lang met z n allen de schouders eronder moeten zetten (dat is wat elker regering immers elke bezuinigingsronde van öns" vraagt)quote:Op woensdag 21 september 2011 14:35 schreef Disana het volgende:
Nou dat de NOS ervan smult is wel waar, je kunt er werkelijk nergens omheen. En dat snap ik niet, want zijn geklier is niet inhoudelijk en voegt niets toe.
Ik verbaas me er verder over dat het zo buitensporig veel aandacht in de media krijgt.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:42 schreef veronwacht het volgende:
Het is het enige dat hij kan, poppenkast maken.
De PvdA wordt er nu juist op afgerekend dat de partij de schouders er samen met de regeringspartijen onder zet.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:42 schreef farscapevr8 het volgende:
deze hele poppekast slaat nergens op, inplaats van afzeiken, stoer doenerij etc zouden ze eens een keer voor de grap 4 jaar lang met z n allen de schouders eronder moeten zetten (dat is wat elker regering immers elke bezuinigingsronde van öns" vraagt)
t zal allemaal wel....... zo kan je je ook weer afvragen welek verantwoordelijkheden de huidige regering moet dragen over ontwikkelingen die door een vorig kabinet in gang zijn gezet.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:44 schreef Disana het volgende:
[..]
De PvdA wordt er nu juist op afgerekend dat de partij de schouders er samen met de regeringspartijen onder zet.
quote:
Ja, lijkt me een goed idee.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:50 schreef JoaC het volgende:
Vraagt hij nu dat de politiek ingrijpt bij lonen in de vrije sector?
Ja ik snap het verband ook niet helemaal.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:50 schreef JoaC het volgende:
Goed idee.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:50 schreef JoaC het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |