hier ben ik het niet zo mee eens...ze zitten samen in de relatie en hebben samen seks. Misschien ligt het wel aan de kwaliteit, maar goed dan moet ze wel haar mond open trekken.quote:Op dinsdag 20 september 2011 07:18 schreef bart1977 het volgende:
Uitstellen dat feest, je moet eerst rust in de tent krijgen. Straks zijn de uitnodigingen verstuurd, en dan zit je er mee.
En luister 'es: het is haar probleem, zij is de enige die het kan oplossen. Jij hoeft je niet druk te maken. Hou in je hoofd een termijn aan, bijv.: 3, 4 maanden, en dan kijk je of je verbetering ziet. Zoniet, dan is de relatie toch wel voorbij, mijns inziens.
Omdat het echt niet zo simpel ligt... wrsch houdt ze wel van je, of vindt ze je iig heel erg lief en wil ze je niet kwijt en snapt ze zelf ook niet goed waarom ze dan minder zin heeft in sex.quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:31 schreef Henk8719 het volgende:
Bedankt voor de reacties.
Beide punten zijn bij mij wel opgekomen. Ik ga uiteraard afwachten of de pil verschil maakt. Toch vraag ik mij af of dit mijn twijfels wel geheel zal wegnemen. (als het uberhoud al helpt).
Één ding weet ik wel zeker. Ze houd van mij en wil me absoluut niet kwijt, daarover heb ik geen twijfels. Ik ben echter bang dat zij het niet zo'n probleem zou vinden om zonder sex verder te gaan. Uiteraard gaat zoiets op lange termijn nooit goed en is dit iets wat ik ook absoluut zelf niet wil.
Kan iemand mij uitleggen waarom vrouwen niet gewoon eerlijk kunnen zeggen wat ze daadwerkelijk voelen en denken? ...
ja ze moeten het verbieden, minstens 10 jaar een relatie is verplicht!quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:13 schreef Lienekien het volgende:
Hoe oud zijn jullie en waarom willen jullie na twee jaar relatie al trouwen? Wonen jullie nu samen?
Je moet het in de context zien.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja ze moeten het verbieden, minstens 10 jaar een relatie is verplicht!
Ze wil toch stoppen? Staat in de OP.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:18 schreef Stokstaart het volgende:
Wat ik niet goed begrijp, en ergens ook niet eerlijk vind van haar is dat ze zelf niet het initiatief neemt om een andere pil te nemen of desnoods te stoppen.
ik weet niet eens wat het woord context betekent.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je moet het in de context zien.
Maar is dat voor of nadat TS er over is gaan 'klagen' ?quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze wil toch stoppen? Staat in de OP.
Nee, omdat je niet kan neuken.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:19 schreef Re het volgende:
dus omdat er misschien wat farmacologische en/of psychische problematiek achter een facet van een relatie (een belangrijke, dat wel) zit, moet je je huwelijk maar uitstellen?... met die instelling is dat dan misschien maar beter ja...
dat is hetzelfde maar dan met stoere internet praat...quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:21 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nee, omdat je niet kan neuken.
ook zo leuk als je je pa die het verafschuwt en je ma die zich erop verheugde moet gaan vertellen dat "we niet gaan trouwen.. want we nuecken niet meer"quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:19 schreef Re het volgende:
dus omdat er misschien wat farmacologische en/of psychische problematiek achter een facet van een relatie (een belangrijke, dat wel) zit, moet je je huwelijk maar uitstellen?... met die instelling is dat dan misschien maar beter ja...
Is dat heel relevant?quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:21 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Maar is dat voor of nadat TS er over is gaan 'klagen' ?
Gewoon helder samengevat. Zo'n heel verhaal is echt nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:23 schreef Re het volgende:
[..]
dat is hetzelfde maar dan met stoere internet praat...
Natuurlijk is dat relevant.quote:
Misschien ging ze ervan uit dat het ook weer beter zou kunnen worden. En misschien wordt het dat ook wel. Dat weet je niet. Enfin, TS wist ook al langer dat er wat aan de hand was. Het is alleen nu pas echt besproken. Ik zou daar niet allerlei conclusies over het meisje aan verbinden.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:33 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat relevant.
Zoekt dat meisje zelf naar oplossingen of wil ze van het gezeik van TS af zijn i.v.m. het aanstaande huwelijk?
Toch wel vrij essentieel als je van plan bent de rest van je leven met iemand te delen.
Denk je dat echt?quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:19 schreef Re het volgende:
Daarom is het wel enorm belangrijk om dat eerst uit te zoeken voor je elkaar de ringen geeft.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien ging ze ervan uit dat het ook weer beter zou kunnen worden. En misschien wordt het dat ook wel. Dat weet je niet. Enfin, TS wist ook al langer dat er wat aan de hand was. Het is alleen nu pas echt besproken. Ik zou daar niet allerlei conclusies over het meisje aan verbinden.
Vandaar ook mijn vraag waarom ze zo snel al trouwplannen hebben.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:41 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Daarom is het wel enorm belangrijk om dat eerst uit te zoeken voor je elkaar de ringen geeft.
Dat gaat zo'n olifant in de kamer worden waarvan beide net doet alsof hij er niet is als je niet oppast. Denk niet dat de relatie bestaansrecht heeft voor je het oplost, dus dan moet je ook niet gaan trouwen. Ik bedoel, van mijn part gaan ze een open relatie aan ofzo, zolang je het maar aanpakt voor je het ja-woord zegt, anders heeft dat toch ook geen waarde?quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:19 schreef Re het volgende:
Ik heb ervaring met een soortgelijke situatie. Goed dat je nu al nadenkt over de latere consequenties. De meeste vrouwen kunnen prima zonder sex (jarenlang zelfs) maar voor mannen ligt dat anders. Dat gaat een hel worden waar je je niet aan kunt onttrekken en wat je hele leven gaat beheersen. Als dit zo doorgaat is het onvermijdelijk dat je op een gegeven moment vreemdgaat of naar de rosse buurt met de bijbehorende schuldgegevoelens.quote:Ik ben echter bang dat zij het niet zo'n probleem zou vinden om zonder sex verder te gaan. Uiteraard gaat zoiets op lange termijn nooit goed en is dit iets wat ik ook absoluut zelf niet wil.
kijk, de wil moet er natuurlijk zijn om het te willen oplossen, dat staat natuurlijk buiten kijf, maar als je er aan wilt werken waarom niet? het op voorhand al gelijk afschrijven van de erlatie is ook een manier, maar zo zul je wel meer problemen tegenkomen in je leven en om dan telkens die afweging te maken of je nog wel verder wil lijkt me ook vermoeiendquote:Op dinsdag 20 september 2011 09:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Denk je dat echt?
Ik zal niet ontkennen dat de pil voor sommige vrouwen echt geen stimulator is (dé reden dat ik ook geen hormoon anti-conceptie) meer slik, maar als het in het begin van de relatie wel goed gegaan is, dan is 2 jaar wel heel erg snel voor een seksleven van een net beginnend stelletje om helemaal stil te komen te liggen.
Ok, mss ben ik een slechte raadgever, want het is mij dus echt tweer keer exact op die manier vergaan. Prima relaties verder, vrijwel nooit ruzies, kabbelde leuk voort en toch mist er iets...
Het speelt al langer zoals Lienekien zegt, en er kan best meer aan de hand zijn, en het kan ook vast nog wel beter gaan, maar toch zou ik echt heel goed na gaan denken als TS zijnde of trouwen echt handig is om nu te doen.
Het lijkt me een beter alternatief om te wachten met de bruiloft in plaats van scheiden na een jaar omdat het gewoon niet werkt. De wil om het te laten werken is namelijk (natuurlijk) geen garantie dat het ook daadwerkelijk gaat werken.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:11 schreef Re het volgende:
[..]
kijk, de wil moet er natuurlijk zijn om het te willen oplossen, dat staat natuurlijk buiten kijf, maar als je er aan wilt werken waarom niet?
Niet trouwen is gelijk aan de relatie op voorhand afschrijven.quote:het op voorhand al gelijk afschrijven van de erlatie is ook een manier, maar zo zul je wel meer problemen tegenkomen in je leven en om dan telkens die afweging te maken of je nog wel verder wil lijkt me ook vermoeiend
Hoe staat zij er tegenover om te trouwen met een 'maatje' ? Vind zij het zelf echt een probleem dat de sex verdwenen, of vind zij het een probleem omdat jij het er moeilijk mee hebt? Ik zou beginnen met die vragen eens goed opgelost te kijgen, en dan bepalen of de relatie, en zeker een huwelijk enige kans nog heeft!quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:16 schreef Henk8719 het volgende:
Dit maakt mij allemaal nogal onzeker. Wij passen zeer goed bij elkaar maar ik wil niet met een "maatje" het huwelijk in maar met een volwaardig partner. Ik ben er niet van overtuigd dat ze nog steeds daadwerkelijk aangetrokken is tot mij en ik weet niet hoe ik erachter moet komen of dit nou wel of niet zo is.
Mjah, dan moet ze wel een oplossing willen vinden.quote:Op dinsdag 20 september 2011 07:39 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
hier ben ik het niet zo mee eens...ze zitten samen in de relatie en hebben samen seks. Misschien ligt het wel aan de kwaliteit, maar goed dan moet ze wel haar mond open trekken.
Bespreek je twijfels met je partner. En als dat nu al niet gaat zou ik het huwelijk afblazen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:16 schreef Henk8719 het volgende:
Ik moest voornamelijk even mijn verhaal kwijt
Groeten Henk.
Daar is een volgknopje voor.quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:59 schreef Brighteyes het volgende:
TS post vast allang mee onder zijn eigen account. Kan je het topic mooi blijven volgen zonder dat je met je kloon in hoeft te loggen.
Denk dat het voor veel vrouwen belangrijk is dat ze zich aangetrokken voelen tot diegene waarmee het seksen gebeurt en daarnaast ook dat ze zichzelf aantrekkelijk voelen, als het 1 van die dingen ontbreekt gaat de lol er snel vanaf, vooral voor vrouwen terwijl sommige mannen misschien meer iets hebben in de zin van ''als ik het maar kan doen'' en het dus meer om de daad zelf gaat. Dit is natuurlijk behoorlijk gegeneraliseerd en het zal voor iedereen anders zijn maar het kan zijn dat het speelt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:31 schreef Henk8719 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom vrouwen niet gewoon eerlijk kunnen zeggen wat ze daadwerkelijk voelen en denken? ...
Is toch helemaal niet gezegd dat zoiets blijvend is?quote:Op dinsdag 20 september 2011 13:07 schreef Cracka-ass het volgende:
Als je partner veel minder dan normaal, zeer zelden zin heeft in seks. Is dat voor iemand die niet aseksueel is wel een probleem. Hoe wil je dat overwinnen? Dat is niet te overwinnen. Dan wordt seks iets met tegenzin van de andere partij, gezellig!
Exact.quote:Op dinsdag 20 september 2011 13:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is toch helemaal niet gezegd dat zoiets blijvend is?
Jezus man, wat afgrijselijk herkenbaar en confronterend. Heb het zelf ook, moet je nou huis hypotheek en relatie opgeven voor zoiets..maar het went inderdaad nooit.quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:23 schreef DeIngenieur het volgende:
Shit, arme kerel... lotgenoot hier. Relatie van bijna 4 jaar, waarvan de laatste 3 jaar sex-starved.
<knip heel verhaal>
Je faalt dus al ruim 2,5 jaar?quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:23 schreef DeIngenieur het volgende:
Shit, arme kerel... lotgenoot hier. Relatie van bijna 4 jaar, waarvan de laatste 3 jaar sex-starved.
Jij faalt in de meest basale zaken zoals beleefdheid in inlevingsvermogen. Oprotten.quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:28 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Je faalt dus al ruim 2,5 jaar?
Beste bijdrage tot nu toe. Op een of andere manier dringt de wake-up-call niet door, ik heb dat zelf ook meegemaakt. Terwijl de boodschap van haar kant toch echt over- en overduidelijk is: ik hoef jouw niet in bed.quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:23 schreef DeIngenieur het volgende:
Het overkomt je.. ze heeft ineens even geen zin, jij als lieve, welopgevoede gentleman accepteert dat
ziehier al een flink pijnpuntquote:Op dinsdag 20 september 2011 16:40 schreef bart1977 het volgende:
Zoek alsjeblieft een vrouw die je liefde kan geven, want mijn heilige overtuiging is: zonder liefde kan geen mens leven.
Ontkennen dat seks belangrijk is in een relatiequote:Op dinsdag 20 september 2011 16:44 schreef simmu het volgende:
[..]
ziehier al een flink pijnpunt
lieve schat, seks is niet gelijk aan liefde. gewoon helemaal niet.
en mywat klinken sommigen hier intriest en gefrustreerd zeg
Dat doet ze ook helemaal niet.quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:48 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Ontkennen dat seks belangrijk is in een relatie
sangdrax (mijn man) doet dit:quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:55 schreef speknek het volgende:
Ik denk wel dat ze het echt menen. Zin in seks wordt goeddeels gereguleerd door testosteron, dus het is een hormonale kwestie. Heb je te weinig testosteron, heb je geen zin in seks. De status van je relatie hoeft daar niet per se iets mee te maken hebben.
quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:50 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat doet ze ook helemaal niet.
Simmu is wel even wat slimmer dan de meesten hier. Denken dat seks gelijk is aan liefde..
Als seks dan niet gelijk is aan liefde, en je hebt je partner lief, waarom zou je dan niet af en toe je partner die je lief hebt een plezier kunnen doen? Zelf niet de behoefte voelen wil toch niet per definitie zeggen dat je het tegen je zin in gaat doen? Je kunt toch ook je voldoening halen uit het feit dat je degene die je liefhebt pleziert?quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:57 schreef simmu het volgende:
andere vraag dan mr ing: zou je er werkelijk gelukkiger van worden als je vriendin/vrouw seks met je heeft omdat ze zich onder druk gezet voelt door jou?
Absoluut niet! dat is juist het laatste wat ik zou willen. Ze heeft dat in het verleden ook wel gedaan, dan doet ze het dus puur voor mij en dat voel je als man echt wel. Dit is niet leuk + niet vol te houden voor haar.quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:57 schreef simmu het volgende:
andere vraag dan mr ing: zou je er werkelijk gelukkiger van worden als je vriendin/vrouw seks met je heeft omdat ze zich onder druk gezet voelt door jou?
Hmmzzz... heb ik ook wel meegemaakt, dan zegt ze dingen als 'ik geniet van jouw genot' enzo.. en believe me.. hoe lief dat ook is qua intentie. tis een vrij grote afknapper als je je realiseert dat je 'pity sex' krijgt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:03 schreef Coelho het volgende:
[..]
Als seks dan niet gelijk is aan liefde, en je hebt je partner lief, waarom zou je dan niet af en toe je partner die je lief hebt een plezier kunnen doen? Zelf niet de behoefte voelen wil toch niet per definitie zeggen dat je het tegen je zin in gaat doen? Je kunt toch ook je voldoening halen uit het feit dat je degene die je liefhebt pleziert?
Maar is dat dan omdat mevrouw tijdens de daad alleen aan boodschappenlijstjes ligt te denken en dus op dat moment niet meer is dan een warm gat waar jij je kunstje op mag doen? Ik bedoel, ondanks dat ze misschien uit zichzelf niet spontaan zin krijgen, kan het tegelijkertijd zo zijn dat ze wel genieten van de seks an sich en daar ook voldoening uit haalt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:07 schreef DeIngenieur het volgende:
Hmmzzz... heb ik ook wel meegemaakt, dan zegt ze dingen als 'ik geniet van jouw genot' enzo.. en believe me.. hoe lief dat ook is qua intentie. tis een vrij grote afknapper als je je realiseert dat je 'pity sex' krijgt.
tsja. je kan nu eenmaal niet alles hebben. je wil graag seks en je wil dat zij dat vanzelf en uit zichzelf doet en het helemaal gaaf vind (ook al heeft zij er om welke reden dan ook geen trek in). dat moet toch haast wel misgaan dan.quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:07 schreef DeIngenieur het volgende:
[..]
Hmmzzz... heb ik ook wel meegemaakt, dan zegt ze dingen als 'ik geniet van jouw genot' enzo.. en believe me.. hoe lief dat ook is qua intentie. tis een vrij grote afknapper als je je realiseert dat je 'pity sex' krijgt.
Man, complimenten voor je post. Ik heb voor mijn huidige relatie in dezelfde situatie gezeten en die relatie is compleet in mineur geëindigd omdat het gebrek aan seks letterlijk tussen ons in stond. Het erge is dat je compleet aan jezelf gaat twijfelen. Je denkt dat je een oversektste klootzak bent die alleen aan zichzelf denkt. Vrouwen doen het zeker niet expres, maar aan de man ligt het ook niet.quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:23 schreef DeIngenieur het volgende:
Het overkomt je.. ze heeft ineens even geen zin, jij als lieve, welopgevoede gentleman accepteert dat, na een paar maanden realiseer je je dat het wel erg weinig wordt en gooit er eens een balletje over op.. mevrouw beloofd beterschap en het gaat eventjes iets beter..
Twee weken later ben je weer terug bij af, maar je wilt niet blijven zeiken, dus je probeert op je eigen manier dingen op te lossen.. romantische avondjes, kadootjes, bloemen aan het werk, etc... Werkt in het begin een beetje, maar een kleine maand verder is het weer niets.
quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:44 schreef simmu het volgende:
[..]
Voor een man betekent seks liefde. Vrouwen kunnen wel onderscheid tussen de twee maken.quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:50 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat doet ze ook helemaal niet.
Simmu is wel even wat slimmer dan de meesten hier. Denken dat seks gelijk is aan liefde..
nah, koop ik niet. niet zolang prostitutie nog altijd booming business isquote:Op dinsdag 20 september 2011 19:46 schreef Culthit. het volgende:
[..]
[..]
Voor een man betekent seks liefde. Vrouwen kunnen wel onderscheid tussen de twee maken.
Ik denk dat ze er niks over zeggen, omdat het niet goed in woorden valt uit te drukken. Passie is iets, waar je:quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:51 schreef DeIngenieur het volgende:
@bart1977: Wat denk jij dat er in die hersenpannetjes omgaat? Ik heb haar meerdere malen rechtstreeks gevraagd of ze me niet meer aantrekkelijk vond en volgens haar vond ze me nog steeds even aantrekkelijk als altijd, maar 'voelde ze gewoon niet meer voor seks'..
Is dit een keiharde leugen van hun kant? of ervaren ze het werkelijk zo en hebben ze gewoon niet door wat ze met je doen als man?
Ik neem echt aanstoot aan deze vraag. Ik lees het, alsof er een mening achter zit, zo van: "Waarom zeur je over te weinig sex? Het resultaat zou alleen maar zijn dat ze het tegen haar zin doet!"quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:57 schreef simmu het volgende:
Ik ga niet de definitie-strijd voeren, maar inderdaad, het is ook intriest en gefrustreerd. Passie is weg, maar ik moet er niet over zeuren.quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:44 schreef simmu het volgende:
[..]
Right.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:46 schreef Culthit. het volgende:
[..]
[..]
Voor een man betekent seks liefde. Vrouwen kunnen wel onderscheid tussen de twee maken.
Tja, of je leest het topic even door natuurlijk. Maar hierover is inderdaad geen sprake van discussie omdat het verschil tussen twee of vijf jaar geen garantie biedt. Maar het is meer dan eens opgemerkt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:02 schreef MouzurX het volgende:
Niemand discussieert over het punt dat ze na 2 jaar al gaan trouwen?
Das echt wel heel snel zeg, doe eens 5 jaar voordat je gaan trouwen.
Wat ik zeg: (het wordt opgemerkt, maar) eigenlijk verder niet over discussieert.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:12 schreef Staal het volgende:
[..]
Tja, of je leest het topic even door natuurlijk. Maar hierover is inderdaad geen sprake van discussie omdat het verschil tussen twee of vijf jaar geen garantie biedt. Maar het is meer dan eens opgemerkt.
Het gaat om beschikbaarheid.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:05 schreef simmu het volgende:
[..]
nah, koop ik niet. niet zolang prostitutie nog altijd booming business is
Nee, het zit niet tussen de oren maar tussen de benen. Wat voor de vrouw liefde betekent, bestaat bij de man niet. Met andere woorden, seks = liefde (voor de man).quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:55 schreef Staal het volgende:
[..]
Right..
Seks zit te allen tijde tussen je oren en heeft werkelijk waar geen fuck met liefde te maken.
Onzinquote:Op dinsdag 20 september 2011 23:14 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Nee, het zit niet tussen de oren maar tussen de benen. Wat voor de vrouw liefde betekent, bestaat bij de man niet. Met andere woorden, seks = liefde (voor de man).
Natuurlijk wel. De ene vrouw heeft meer status (= geen afgelikte boterham en is mooi) dan de ander.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:19 schreef MouzurX het volgende:
[..]
OnzinNet alsof het voor een man niet uitmaakt of hij een of ander sletje neukt of de vrouw van zijn leven.
Nee, maar begin gerust.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:13 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Wat ik zeg: (het wordt opgemerkt, maar) eigenlijk verder niet over discussieert.
Kom jij uit de jaren vijftig?quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:14 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Het gaat om beschikbaarheid.
[..]
Nee, het zit niet tussen de oren maar tussen de benen. Wat voor de vrouw liefde betekent, bestaat bij de man niet. Met andere woorden, seks = liefde (voor de man).
De mannelijke seksualiteit is anders dan de vrouwelijke. De natuur houdt geen rekening met culturele tendensen.quote:
Seks is lust en die lust zit voornamelijk tussen de oortjes en in het neusje.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:30 schreef Culthit. het volgende:
[..]
De mannelijke seksualiteit is anders dan de vrouwelijke. De natuur houdt geen rekening met culturele tendensen.
Jij mag je schoolgeld terugvragen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:32 schreef Staal het volgende:
[..]
Seks is lust en die lust zit voornamelijk tussen de oortjes en in het neusje.
Nee, ik heb nooit bij Goedele Liekens in de klas gezeten,quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:33 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Jij mag je schoolgeld terugvragen.
Misschien voor jou, maar dat hoeft toch niet te gelden voor anderen?quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:32 schreef Staal het volgende:
Seks zit te allen tijde tussen je oren en heeft werkelijk waar geen fuck met liefde te maken.
(...)
Seks is lust en die lust zit voornamelijk tussen de oortjes en in het neusje.
Ik vind moeten een groot woord.quote:Lust moet je los zien van liefde.
Ja hoor. Liefde kan groeien uiteraard.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:39 schreef bart1977 het volgende:
[..]
Misschien voor jou, maar dat hoeft toch niet te gelden voor anderen?
[..]
Seks en liefde kunnen los van elkaar staan, maar anderzijds is intiem contact met je partner niet zomaar even een potje neuken.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:42 schreef Staal het volgende:
[..]
Ja hoor. Liefde kan groeien uiteraard.
Seks is voor een man veelbetekenend. Nee, ik zeg het verkeerd: seks is voor een man alles. Alles is zijn leven wordt bepaald door seks. Daarom mijn vergelijking dat voor een man seks liefde is.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:38 schreef Staal het volgende:
[..]
Nee, ik heb nooit bij Goedele Liekens in de klas gezeten,
Jij komt hier aan met dat seks voor mannen liefde is.
Maar dat blijft onzin. Seks is bonding, zeker in een relatie maar het heeft niet absoluut met liefde te maken. Voor mannen niet en opgelegd voor vrouwen gelukkig ook niet meer. Lust moet je los zien van liefde.
Voor jou ben ik een man.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:38 schreef MouzurX het volgende:
Ben jij een man culthit?
Zo nee: praat dan niet over iets waar je geen verstand van hebt.
quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:44 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Seks is voor een man veelbetekenend. Nee, ik zeg het verkeerd: seks is voor een man alles. Alles is zijn leven wordt bepaald door seks. Daarom mijn vergelijking dat voor een man seks liefde is.
Volgens mij zitten ze bij jou op school nog in de hiërogliefen te lezen.quote:Seks is voor een vrouw bonding. Daar heeft de natuur voor gezorgd met het stofje dat oxytocine heet. Vandaar dat veel vrouwen gevoelens krijgen voor een man nadat ze seks met hem heeft gehad.
Dat is de bonding. Die speelt ook bij mannen maar sluiten primitief gezien andere vrouwen niet uit.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:44 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Seks en liefde kunnen los van elkaar staan, maar anderzijds is intiem contact met je partner niet zomaar even een potje neuken.
En dan nog de moeite nemen om op mijn post te reageren.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:49 schreef Staal het volgende:
[..]. Ik neem je echt niet meer serieus.
[..]
Volgens mij zitten ze bij jou op school nog in de hiërogliefen te lezen.
Maar als soort wel 200.000 jaar oud.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:50 schreef Staal het volgende:
[..]
Gelukkig zijn we geen holbewoners meer.
En daar zit dan volgens jou geen ontwikkeling in?quote:Op woensdag 21 september 2011 00:01 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Maar als soort wel 200.000 jaar oud.
Ach, weer een anoniem kloontje die mij Stali noemt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:57 schreef Culthit. het volgende:
[..]
En dan nog de moeite nemen om op mijn post te reageren.
Verwar cultuur niet met natuur, Stali.
Wah, ik vind dat ze wel een punt heeft.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:37 schreef Staal het volgende:
Je moet wel onwijs bitter zijn m.b.t. mannen om ze werkelijk zo simpel en leeg weg te zetten.
Ik zal het nog maar een keer zeggen voordat ik mezelf moet herhalen: natuur is sterker dan cultuur.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:37 schreef Staal het volgende:
[..]
En daar zit dan volgens jou geen ontwikkeling in?
[..]
Ach, weer een anoniem kloontje die mij Stali noemt.
Het zal wel liefde zijn..
Je moet wel onwijs bitter zijn m.b.t. mannen om ze werkelijk zo simpel en leeg weg te zetten.
Dat soort blijft wel bestaan inderdaad.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:01 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Maar als soort wel 200.000 jaar oud.
Jij bent toch vrouw? Of heb je in de tussentijd een geslachtsverandering ondergaan?quote:Op woensdag 21 september 2011 00:53 schreef Staal het volgende:
Ik vind dat eigenlijk zo zielig en pathetisch ook.
Als er niets meer over is halen we gezellig Stali uit de mouw.
Jaahaa, want ik ken jou als user en jij mij ook maar ik zeg lekker niet wie ik ben. Nanananana.
Maar ik zeg wel dat je je schoolgeld moet terugvragen want dat kan ik, anoniem. Maar ik ken jou van FOK! Lekker puh!
[..]
Dat soort blijft wel bestaan inderdaad..
Je hebt het al een paar keer gezegd en je vergeet ook nog es voor het gemak op mijn idee erover in te gaan.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:52 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Ik zal het nog maar een keer zeggen voordat ik mezelf moet herhalen: natuur is sterker dan cultuur.
Nee, natuur heeft zich niet aangepast!quote:Op woensdag 21 september 2011 00:55 schreef Staal het volgende:
[..]
Je hebt het al een paar keer gezegd en je vergeet ook nog es voor het gemak op mijn idee erover in te gaan.
We leven niet meer als holbewoners. Natuur heeft zich aangepast. Kennelijk niet in jouw leven maar het is toch echt zo.
Is mijn geslacht van belang voor jou?quote:Op woensdag 21 september 2011 00:54 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Jij bent toch vrouw? Of heb je in de tussentijd een geslachtsverandering ondergaan?
Eng kereltje ben je.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:56 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Nee, natuur heeft zich niet aangepast!
Ja, anders zou ik het niet vragen.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:56 schreef Staal het volgende:
[..]
Is mijn geslacht van belang voor jou?
Ik ben realistisch. Dat je me daarom eng vindt zegt veel over je naïviteit omtrent dit onderwerp. Ik heb trouwens meer ballen dan de meeste mannen, dus misschien ben ik wel een kereltje ja.quote:
Waarom? Vanwege je objectieve onderzoek? Nah, ik denk het niet.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:57 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Ja, anders zou ik het niet vragen.
Omdat het kan.quote:Op woensdag 21 september 2011 01:01 schreef Staal het volgende:
[..]
Waarom? Vanwege je objectieve onderzoek? Nah, ik denk het niet..
Waar komt dat realisme van jou vandaan dan? Barst maar los ook dan.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:59 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Ik ben realistisch. Dat je me daarom eng vindt zegt veel over je naïviteit omtrent dit onderwerp. Ik heb trouwens meer ballen dan de meeste mannen, dus misschien ben ik wel een kereltje ja.
Studie.quote:Op woensdag 21 september 2011 01:02 schreef Staal het volgende:
[..]
Waar komt dat realisme van jou vandaan dan? Barst maar los ook dan..
Wat moet ik vertellen?quote:Op woensdag 21 september 2011 01:03 schreef Staal het volgende:
Echt een vrouw die zegt meer ballen te hebben dan de meeste mannen zijn meestal wel de wat bittere vrouwen.
Nou vertel maar dan.
Je had toch ballen zei je? Vertel dan? Wat is jouw verhaal dat jij meer ballen hebt dan de meeste mannen.quote:
Hier, uitleg graag en je bent niet bitter, schreef je.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:59 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Ik ben realistisch. Dat je me daarom eng vindt zegt veel over je naïviteit omtrent dit onderwerp. Ik heb trouwens meer ballen dan de meeste mannen, dus misschien ben ik wel een kereltje ja.
Ruggengraat.quote:Op woensdag 21 september 2011 01:04 schreef Staal het volgende:
[..]
Je had toch ballen zei je? Vertel dan? Wat is jouw verhaal dat jij meer ballen hebt dan de meeste mannen.
En kom niet aan met studie. Waarom heb jij meer ballen dan gemiddelde man?
Zie andere post.quote:Op woensdag 21 september 2011 01:05 schreef Staal het volgende:
[..]
Hier, uitleg graag en je bent niet bitter, schreef je.
Die hele lijst?quote:Op woensdag 21 september 2011 01:06 schreef Staal het volgende:
En als je nog meer lef hebt zeg je even onder welke naam je voorheen postte..
Dus mannen hebben geen ruggengraat maar jij wel? En je vind jezelf niet bitter?quote:
Ah, ben je er zoeen.quote:
Om een voorbeeld te noemen: mannen verbreken een relatie alleen als er een ander is en als de relatie niet goed genoeg is dan saboteren ze de relatie. Dat laatste is een goed voorbeeld van ruggengraatloosheid.quote:Op woensdag 21 september 2011 01:07 schreef Staal het volgende:
[..]
Dus mannen hebben geen ruggengraat maar jij wel? En je vind jezelf niet bitter?
Sommige mannen doen dit en sommige vrouwen ook en dat zijn nare mensen om een relatie mee te hebben.quote:Op woensdag 21 september 2011 01:09 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Om een voorbeeld te noemen: mannen verbreken een relatie als er een ander is en als de relatie niet goed genoeg is dan saboteren ze de relatie. Dat laatste is een goed voorbeeld van ruggengraatloosheid.
Droom lekker verder!quote:Op woensdag 21 september 2011 01:12 schreef Staal het volgende:
Kortom, Culthit is een kerel die denkt dat alle kerels zijn zoals hij. Leeg.
[..]
Sommige mannen doen dit en sommige vrouwen ook en dat zijn nare mensen om een relatie mee te hebben.
Welterusten..
Ik vond het zeer vermakelijk. Domheid blijft hilarisch.quote:Op woensdag 21 september 2011 01:13 schreef kingmob het volgende:
Dit is echt een onvervalst kuttopic geworden met het kippenhok boven me.
je kan niet alles willen. wanneer de een een groter libido heeft dan de ander zal iemand een beetje mee moeten geven, zoals met elk conflict. ik zie een aantal heren hier een lijn in het zand trekken en zeggen: "ik wil seks en zij niet. daar heb ik last van, mijn relatie gaat eraan kapot". maar ondertussen zijn ze ook niet tevreden wanneer de dame in kwestie probeert tegemoet te komen aan de heer in kwestie. dan heeft de heer het over "mercy sexs" wat niet goed genoeg is. ik zie de heren in kwestie niet zelf oplossingen aandragen, ik lees niets over begrip naar de vrouw toe, het klinkt alsof de heren zich willoos schikken naar wat zij als de wensen van de vrouw interpreteren om vervolgens hier te uiten dat ze het vreselijk vinden.quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:45 schreef bart1977 het volgende:
[..]
Ik neem echt aanstoot aan deze vraag. Ik lees het, alsof er een mening achter zit, zo van: "Waarom zeur je over te weinig sex? Het resultaat zou alleen maar zijn dat ze het tegen haar zin doet!"
Correct me if I'm wrong, natuurlijk.
je moet er idd niet zo over zeuren. je moet het probleem oplossen, op zo'n manier de je vriendin/vrouw zich niet in een hoek gedreven voelt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:49 schreef bart1977 het volgende:
[..]
Ik ga niet de definitie-strijd voeren, maar inderdaad, het is ook intriest en gefrustreerd. Passie is weg, maar ik moet er niet over zeuren.
Dan blijven er weinig mogelijkheden over, het is echt een dilemma. Je houdt van iemand, je wilt alles doen voor diegene, maar die iemand ontkent het probleem of toont geen oplossings-gezindheid. Terwijl dat probleem zo overduidelijk midden in de kamer staat.
Jammer inderdaad. Het was een prima topic.quote:Op woensdag 21 september 2011 01:13 schreef kingmob het volgende:
Dit is echt een onvervalst kuttopic geworden met het kippenhok boven me.
kan ik eindelijk eens dat boek uitlezenquote:Op woensdag 21 september 2011 10:16 schreef jaha het volgende:
Nou dan maar een andere vraag: Wat zouden de vrouwen doen als hun man geen sex meer zou willen hebben omdat zijn libido door wat voor reden dan ook verdwenen is?
Er zijn mensen die van een relatie geen poldermodel XL willen maken. Die mensen vinden dat seks een dusdanig essentieel onderdeel van een relatie is dat er weinig ruimte voor compromissen is. Daar mag jij alles van vinden, behalve dat het voor iemand anders onzin is want dat kun je niet bepalen.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:28 schreef simmu het volgende:
[..]
je kan niet alles willen. wanneer de een een groter libido heeft dan de ander zal iemand een beetje mee moeten geven, zoals met elk conflict. ik zie een aantal heren hier een lijn in het zand trekken en zeggen: "ik wil seks en zij niet. daar heb ik last van, mijn relatie gaat eraan kapot". maar ondertussen zijn ze ook niet tevreden wanneer de dame in kwestie probeert tegemoet te komen aan de heer in kwestie. dan heeft de heer het over "mercy sexs" wat niet goed genoeg is. ik zie de heren in kwestie niet zelf oplossingen aandragen, ik lees niets over begrip naar de vrouw toe, het klinkt alsof de heren zich willoos schikken naar wat zij als de wensen van de vrouw interpreteren om vervolgens hier te uiten dat ze het vreselijk vinden.
[..]
je moet er idd niet zo over zeuren. je moet het probleem oplossen, op zo'n manier de je vriendin/vrouw zich niet in een hoek gedreven voelt.
minder passive agressive, meer gericht oplossingen zoeken en dingen bespreken met je wijf en niet op een forum.
En je denkt dat die mensen dan maar heel gemakkelijk een punt achter hun relatie zetten? Ook na tien jaar en twee kinderen, om maar eens iets te noemen?quote:Op woensdag 21 september 2011 10:44 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Er zijn mensen die van een relatie geen poldermodel XL willen maken. Die mensen vinden dat seks een dusdanig essentieel onderdeel van een relatie is dat er weinig ruimte voor compromissen is. Daar mag jij alles van vinden, behalve dat het voor iemand anders onzin is want dat kun je niet bepalen.
waar zeg ik dat het onzin is dan? ik zeg alleen dat als je er mee zit dat je te weinig neukt, je daar dan iets aan moet doen ipv enkel jezelf zielig vinden. je relatie verbreken omdat je geen water bij de wijn wil doen is dan ook een valide optie hoor.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:44 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Er zijn mensen die van een relatie geen poldermodel XL willen maken. Die mensen vinden dat seks een dusdanig essentieel onderdeel van een relatie is dat er weinig ruimte voor compromissen is. Daar mag jij alles van vinden, behalve dat het voor iemand anders onzin is want dat kun je niet bepalen.
Dan citeer ik graag DeIngenieur:quote:Op woensdag 21 september 2011 09:28 schreef simmu het volgende:
ik zie de heren in kwestie niet zelf oplossingen aandragen, ik lees niets over begrip naar de vrouw toe, het klinkt alsof de heren zich willoos schikken naar wat zij als de wensen van de vrouw interpreteren om vervolgens hier te uiten dat ze het vreselijk vinden.
Dit dus. Weekendjes weg, massages, enzovoort. Terwijl het toch mooi zou zijn, als je elkaar zo nu en dan [i]wederzijds[i/] in de armen vliegt.quote:je wilt niet blijven zeiken, dus je probeert op je eigen manier dingen op te lossen.. romantische avondjes, kadootjes, bloemen aan het werk, etc... Werkt in het begin een beetje, maar een kleine maand verder is het weer niets.
Het probleem werd niet als zodanig ervaren te worden door de vriendin. Die vond het wel best zo, en had niet zo'n trek om te veranderen. En nu jij weer.quote:je moet het probleem oplossen, op zo'n manier de je vriendin/vrouw zich niet in een hoek gedreven voelt.
Als iemand anders in het spel is duidt dat m.i. ook op seksuele problemen.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:52 schreef jaha het volgende:
Redenen voor echtscheiding:
[ afbeelding ]
Ja.
Volgens negen procent van de mannelijke echtscheiders dan
Hoe zou jij het oplossen, vanuit vrouwelijk perspectief?quote:Op woensdag 21 september 2011 11:55 schreef simmu het volgende:
weekendjes weg, masages enzovoorts. dat is niet oplossen, dat is een poging tot omkopen waar best wel druk mee meekomt. niet neuken is dan gelijk aan geen weekendjes weg, massages enzovoorts. emotionele chantage anyone?
je eist op een passieve rotmanier dat je vrouw/vriendin je lustig in je armen vliegt. dat gaat niet werken.
Kan, in ieder geval is de mythe doorgeprikt dat mannen vaker vreemdgaan: de percentages voor mannen en vrouwen is ongeveer gelijk (dat kan trouwens ook niet anders, want met wie zouden mannen vreemd moeten gaan als vrouwen altijd zo trouw waren?)quote:Op woensdag 21 september 2011 11:55 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Als iemand anders in het spel is duidt dat m.i. ook op seksuele problemen.
wij lossen dit probleem hier ala poldermodel op. ik ben vrouw met 2 kleine kindjes in huis (1 en 3). ik heb niet altijd evenveel zin en/of pufquote:Op woensdag 21 september 2011 12:00 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Hoe zou jij het oplossen, vanuit vrouwelijk perspectief?
Dat klinkt erg realistisch imo. Maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met de situatie van TS.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:06 schreef simmu het volgende:
[..]
wij lossen dit probleem hier ala poldermodel op. ik ben vrouw met 2 kleine kindjes in huis (1 en 3). ik heb niet altijd evenveel zin en/of pufmijn man wel, want die zit tenslotte niet de hele dag die koters achter hun broek aan (heeeeeeeeeel kort door de bocht dit, ik wil enkel de sfeer aangeven). kort gezegd; ik maak wel eens zin en hij laat het wel eens gaan. het komt hier trouwens andersom ook wel eens voor; dus dat hij ff geen trek in 'gedoe' heeft
![]()
daarnaast moet je gewoon allebei ook wel eens ff je verwachtingspatroon bijstellen. waar je vroeger laat wakker werd, neukte, een college volgde en dan ging borrelen gevolgd door de halve nacht neuken, zal dat nu gewoon echtechtecht niet meer gaan. helaas pindakaas, die tijden zijn ff voorbijdus je zal tevreden moeten zijn met een snelle wip voordat kind 1 in brullen uitbarst omdat ze der doekje 'sd avonds in het donker in bed kwijt is.
's ochtend skan je al helemaal vergeten, aangezien kind 1 om half 7 bij ons erin kruipt, wat toch wat lastig neukt. het goede nieuws: dan zijn we al wakker, want kind 2 wordt doorgaans om 6 uur wakker
Inderdaad, jullie hebben allebei gekozen voor kinderen en daar volgen logischerwijs een aantal conclusies uit, waaronder dat je seksleven (tijdelijk) verandert. Zoals jullie het oplossen klinkt heel prima voor alle partijen. Maar als ik tussen de regels door lees is de zin er zeker, maar de situatie er soms niet naar. Prima.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:10 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat klinkt erg realistisch imo. Maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met de situatie van TS.![]()
Daar speelt echt een probleem in tegenstelling tot net wat meer of minder drive dan je partner en hoe je dat afstemt.
ik ben geen seksuoloog. maar wat ik wel weet is dat je zin hebben in seks niet kan afdwingen. pogingen daartoe zullen de situatie eerder verergeren dan verbeteren. qua oplossing kan je het in verschillende richtingen zoeken.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:17 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Inderdaad, jullie hebben allebei gekozen voor kinderen en daar volgen logischerwijs een aantal conclusies uit, waaronder dat je seksleven (tijdelijk) verandert. Zoals jullie het oplossen klinkt heel prima voor alle partijen. Maar als ik tussen de regels door lees is de zin er zeker, maar de situatie er soms niet naar. Prima.
Bij TS is de zin er simpelweg niet en dan kun je de situaties wel gaan buigen maar je ziet te vaak dat het niet werkt. En dat is niet prima.
Edit: niet om flauw te zijn maar je geeft niet echt antwoord op de vraag. Hoe moet volgens jou een man omgaan met een vrouw die geen zin heeft? Wat die man vervolgens gaat doen is inderdaad uitjes organiseren, bloemen meenemen etc. die vrouw pakt dat op als zijnde druk, want aan het einde van de avond wordt iets verwacht. Je komt in een kip-ei situatie waar je niet meer uitkomt. En het probleem blijft dat 1 partner structureel wel zin heeft en de andere niet (structureel is hier het kernwoord).
"Zin" en "Geluk" zijn nou eenmaal niet in de winkel te koop. Wat wel kan zijn medicijnen innemen die hormonen activeren die zin en geluk in de hersenen bevorderen. Het lijkt mij raadzaam om naar de oorzaken te kijken: zijn de partners op elkaar uitgekeken, is er een ander, is er sprake van ziekte, of is er gewoon te veel stress (of kinderen)? Tal van mogelijke oorzaken, maar de oplossing verschillen natuurlijk diameteraal van elkaar.quote:ik ben geen seksuoloog. maar wat ik wel weet is dat je zin hebben in seks niet kan afdwingen. pogingen daartoe zullen de situatie eerder verergeren dan verbeteren. qua oplossing kan je het in verschillende richtingen zoeken.
Hey, het waren rozen en die bos kostte vijftig euro, ja!! De bloemenman zei met een grijns: "Zo, dit zal vast wel werken" (echt gebeurd). Werkte natuurlijk niet, zoals jij al zegt.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:31 schreef simmu het volgende:
hij neemt een bosje blommen mee naar huis en zij denkt direct "ah nee, krijgen we dat gezeur weer"
Mooi om te zien hoe je het oppakt. Het bespreekbaar houden levert een zoveel betere situatie op. Maar vergeet niet, de wil is er bij beide partijen om er iets van te maken. We willen samen iets doen, laten we er samen heen werken. Een volwassen gesprek, met twee emotioneel volwassen mensen. Dat is niet altijd zo, natuurlijk.quote:wat ik zou doen denk ik, is toch dingen bespreekbaar houden en allebei wat water bij de wijn doen.
Dat staat niet gelijk aan elkaar, maar dat wordt het op een geven moment wel, dat ben ik met je eens. Maar in het begin is dat niet zo, dan denk je als man, dat er nog wat te redden valt, en heb je een flexibiliteit/veerkrachtigheid en dan ligt er geen druk op. Zoals DeIngenieur zegt: dan werkt het nog wel eventjes.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:55 schreef simmu het volgende:
weekendjes weg, masages enzovoorts. dat is niet oplossen, dat is een poging tot omkopen waar best wel druk mee meekomt. niet neuken is dan gelijk aan geen weekendjes weg, massages enzovoorts. emotionele chantage anyone?
Dat is een eenzijdige manier om naar de situatie te kijken. Je lees het met slechte wil. Je kunt ook een man zien, die zijn best doet om er wat van te maken, wanhopig tegen de klippen op, uit liefde. Vergeet niet dat de vrouw in mijn verhaal niets anders doet dan "nee" zeggen. Er is geen enkele man of vrouw, mijns inziens, die aan een relatie begint met het idee: ik kap met sex na twee jaar. En als dat dan onverhoopt gebeurd, dan vind ik dat beide partners alert moeten blijven: zit die ander nog lekker in zijn vel? Wat kan ik doen om het leuk te houden? Passiviteit aan de kant van één van de partners vind ik: verwerpelijk. Dat lees ik niet in jouw verhaal, daar is de wil van twee kanten om er wat van te maken.quote:je eist op een passieve rotmanier dat je vrouw/vriendin je lustig in je armen vliegt. dat gaat niet werken.
nah, ik probeer iets onder woorden te brengenquote:Op woensdag 21 september 2011 13:02 schreef bart1977 het volgende:
Dat is een eenzijdige manier om naar de situatie te kijken. Je lees het met slechte wil. Je kunt ook een man zien, die zijn best doet om er wat van te maken, wanhopig tegen de klippen op, uit liefde. Vergeet niet dat de vrouw in mijn verhaal niets anders doet dan "nee" zeggen. Er is geen enkele man of vrouw, mijns inziens, die aan een relatie begint met het idee: ik kap met sex na twee jaar. En als dat dan onverhoopt gebeurd, dan vind ik dat beide partners alert moeten blijven: zit die ander nog lekker in zijn vel? Wat kan ik doen om het leuk te houden? Passiviteit aan de kant van één van de partners vind ik: verwerpelijk. Dat lees ik niet in jouw verhaal, daar is de wil van twee kanten om er wat van te maken.
Ja, de vrouw is namelijk de baas en de man heeft alles te accepteren!quote:Op woensdag 21 september 2011 13:18 schreef simmu het volgende:
[..]
nah, ik probeer iets onder woorden te brengen
kijk, feit is dat die vrouw totaal geen libido heeft. da's hier het uitgangspunt. ze zegt zelf dat dat niets te maken heeft met hem, ze geeft gewoon oprecht geen zak (meer) om seks. dan is het gewoon onrealistisch om te verwachten dat ze de man lustig om de nek vliegt. dat zal gewoon niet gaan gebeuren voorlopig. kan je vergeten. blijf niet steken in daar dan boos om zijn! soms moet je gewoon genoegen nemen met wat is en vergeten wat je zou willen. blijkbaar is de dame in kwestie wel bereid tot enige seks. zoek dan manieren om daar iets moois/leuks van te maken.
als je mijn vent was geweest had ik je bij deze er uitgezet om deze kloteopmerking.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:24 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Ja, de vrouw is namelijk de baas en de man heeft alles te accepteren!
Of gewoon in zien dat je teveel verschilt in je opvatting van hoe een relatie eruit hoort te zien en ermee kappen.
Volgens mij heb jij issues die je beter buiten dit topic zou kunnen oplossen. Als je niet beide aan dit soort problemen wil werken, is de relatie gewoon ten dode opgeschreven, of je eindigt als vrienden waarbij de man buiten de deur neukt. Al dan niet met medeweten/toestemmig van de ander.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:45 schreef simmu het volgende:
[..]
lul niet tegen me over niet krijgen wat je met heel je hart en ziel oh zo graag wil hebben. lul ook niet tegen me over verlies.
Dat moet dan een soort middenweg zijn, die voor beide acceptabel is. Maar in dit verhaal moet zo'n vrouw niet vergeten dat een man geneigd is om de hoeveelheid sex te zien als barometer voor de relatie. D.w.z. dat ze er wezenlijk van opvatting over verschillen, en dat een compromis voor een man misschien veel zwaarder voor hem valt, dan een compromis voor haar.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:18 schreef simmu het volgende:
soms moet je gewoon genoegen nemen met wat is en vergeten wat je zou willen. blijkbaar is de dame in kwestie wel bereid tot enige seks. zoek dan manieren om daar iets moois/leuks van te maken.
Ja precies, en dat ben ik wel met je eens: een laag libido dat is één, maar als er feitelijk iets anders achter zit, tja, dan heeft erover praten nauwelijks zin.quote:overigens las ik ergens iets over vrouwen die claimen geen libido te hebben maar wel 3 x per week aan de slag gaan met zelfbevrediging. da's dan natuurlijk gelul. of een gebrek eraan danals je wel jezelf wil doen heb je wel zin, alleen niet in je partner. dan zit er wel meer verkeerd imho
Ik begrijp je punt.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:45 schreef simmu het volgende:
[..]
als je mijn vent was geweest had ik je bij deze er uitgezet om deze kloteopmerking.
je kunt nu eenmaal niet in het leven altijd alles hebben wat je wil en soms doet het niet krijgen van wat je wil takkeveel zeer. desondanks krijg je het nog steeds niet.
lul niet tegen me over niet krijgen wat je met heel je hart en ziel oh zo graag wil hebben. lul ook niet tegen me over verlies.
(Zal ik even advocaat van de duivel zijn?)quote:Op woensdag 21 september 2011 13:53 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt.
Maar een belabberd seksleven zou voor mij echt een dealbreaker zijn. Dat accepteer ik simpelweg niet. Dan ga ik, hoe vervelend dan ook, op zoek naar een andere partner in plaats van doodongelukkig te worden.
deze opmerking dus. wanneer de vrouw geen libido heeft en de man daar aan tegemoet komt is de vrouw de baas en moet die arme man alles accepteren. echter. wanneer de vrouw dan de man tegemoet komt en neukt zonder enige lust dan is het niet goed want mercyseks. pas wanneer de vrouw hem lustig steunend om de nek valt is het goed. wie is er dan "de baas?"quote:Op woensdag 21 september 2011 13:24 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Ja, de vrouw is namelijk de baas en de man heeft alles te accepteren!
Yep, bij mij ook gebeurd. En dat is ook niet erg, sterker nog: dat gun ik haar van harte. Ik heb het voortouw moeten nemen, en moeten zeggen: lieverd, dit werkt niet langer. We zijn alleen nog bij elkaar omdat het onze eerste relatie is, en we teveel vergroeid met elkaar zijn, terwijl het overduidelijk is dat het veel en veel leuker kan.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:17 schreef DeIngenieur het volgende:
Ergste vind ik nog dat volgens de ervaringdeskundigen datzelfde frigide meisje binnen 2 maanden waarschijnlijk stomende seks ligt te hebben met de volgende kandidaat en ja... that pisses me off.
De liefde wordt van binnenuit weggevreten in een relatie waarbij er 1 doodongelukkig is. (los van de oorzaak)quote:Op woensdag 21 september 2011 13:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
(Zal ik even advocaat van de duivel zijn?)
De liefde ziet dan kennelijk bij jou niet heel diep?
Stel dat jouw man/vriend jarenlang snerende opmerkingen zou maken tegen/over je? Kleinerende opmerkingen waardoor je steeds meer gaat twijfelen aan je vrouwelijkheid, je waarde en zelfs aan zijn liefde.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je daar tussen moet kiezen is er sowieso iets ontzettend mis in je relatiequote:Op woensdag 21 september 2011 14:29 schreef MissVanity het volgende:
Mannen, zouden jullie liever geen seks hebben met jullie vriendin of toch liever de mercyseks?
Liever geen seks, ik kan nauwelijks een erectie handhaven als ik merk dat de andere persoon niet in de mood is. Dan help ik liever mezelf of koop wel een opblaaspop.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:29 schreef MissVanity het volgende:
Mannen, zouden jullie liever geen seks hebben met jullie vriendin of toch liever de mercyseks?
Ja ja. Maar als je dat even achterwege laat? Kies je dan toch voor seks?quote:Op woensdag 21 september 2011 14:32 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Als je daar tussen moet kiezen is er sowieso iets ontzettend mis in je relatie
Dit hoor ik niet vaak zeg. Wel een goede reactiequote:Op woensdag 21 september 2011 14:33 schreef DeIngenieur het volgende:
[..]
Liever geen seks, ik kan nauwelijks een erectie handhaven als ik merk dat de andere persoon niet in de mood is. Dan help ik liever mezelf of koop wel een opblaaspop.
Wellicht bedoel je het niet letterlijk, maar anders kan ik dit niet plaatsen. Een zeer slecht sexleven moet aan gewerkt worden want dat is redelijk vind je, maar 1 botte opmerking van de man betekent direct exit kerel en de kinderen leven zonder papa?!quote:Op woensdag 21 september 2011 13:45 schreef simmu het volgende:
[..]
als je mijn vent was geweest had ik je bij deze er uitgezet om deze kloteopmerking.
je kunt nu eenmaal niet in het leven altijd alles hebben wat je wil en soms doet het niet krijgen van wat je wil takkeveel zeer. desondanks krijg je het nog steeds niet.
waarom verrast het je? Als het ons alleen maar om rauwe seks ging zouden we niet zo lang bij onze nietneukende vriendinnen blijven.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:33 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Dit hoor ik niet vaak zeg. Wel een goede reactie
nee, 1 botte opmerking van de meneer die dit plaatstequote:Op woensdag 21 september 2011 14:34 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Wellicht bedoel je het niet letterlijk, maar anders kan ik dit niet plaatsen. Een zeer slecht sexleven moet aan gewerkt worden want dat is redelijk vind je, maar 1 botte opmerking van de man betekent direct exit kerel en de kinderen leven zonder papa?!
Zo bedoelde ik het niet. Maar seks is voor mannen wel degelijk anders dan voor vrouwen.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:36 schreef DeIngenieur het volgende:
w
[..]
waarom verrast het je? Als het ons alleen maar om rauwe seks ging zouden we niet zo lang bij onze nietneukende vriendinnen blijven.
Ik sta eerlijk gezegd een beetje te kijken van het rare beeld dat sommige vrouwen van mannen lijken te hebben.
5+ jaar goed, en daarna was het gedurende drie jaar een langzaam aflopende zaak. Die les die je trekt, dat is de goede les inderdaad. Je zult de sleur nu snel herkennen, omdat je jezelf ook beter kent. Je kunt nu ook je partner snel aanspreken op hoe ze acteert.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:32 schreef DeIngenieur het volgende:
Bart1977, dat wat je zegt herken ik, ik had dit ook veel eerder moeten doen. Ik had me ook veel eerder moeten realiseren dat de relatie gewoon al over is, dat zij somehow al klaar met me is en dat er niets meer is wat ik er aan kan doen.
Enige waardevolle les hieruit is dat het me nooit meer gaat overkomen, ik kan de signalen nu herkennen en alles dan op een efficientere manier afhandelen.
Moet ik trouwens wel zeggen dat het toch veel met me heeft gedaan. Zal wel weer even duren voor ik iets nieuws ga beginnen.
Hoe lang heeft eea bij jou geduurd eigenlijk? Bij mij ging het dus een klein jaar prima en daarna 3 jaar problematisch.
Ik weet niet of je het als behoefte moet zien maar het is meer een soort van oerdrift bij mannen. Zonder deze oerdrift was de mensheid allang uitgestorven.quote:Geen probleem. Maar mijn vriend houdt het 2 weken vol en dan moet het wel echt gebeuren hoor. Misschien dat de lichamelijke behoefte bij mannen groter is dan bij vrouwen
Mja. Alleen de meeste niet met de arme drommels met wie ze op dat moment een relatie hebben.quote:Want de meeste vrouwen willen precies wat de meeste mannen willen: de sterren van de hemel neuken.
Oerdrift is inderdaad een beter woord.quote:Op woensdag 21 september 2011 15:04 schreef mister_white het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het als behoefte moet zien maar het is meer een soort van oerdrift bij mannen. Zonder deze oerdrift was de mensheid allang uitgestorven.
[..]
Mja. Alleen de meeste niet met de arme drommels met wie ze op dat moment een relatie hebben.
Dat is wat jij zegt:quote:Op woensdag 21 september 2011 14:02 schreef simmu het volgende:
deze opmerking dus. wanneer de vrouw geen libido heeft en de man daar aan tegemoet komt is de vrouw de baas en moet die arme man alles accepteren.
De man heeft niks te willen en moet een seksloze relatie accepteren. Met zo'n instelling moet je niet raar opkijken dat je man ineens weg is of buiten de deur neuktquote:soms moet je gewoon genoegen nemen met wat is en vergeten wat je zou willen.
Een machtsstrijd heb je altijd wel een beetje in een relatie, als het maar niet teveel 1 kant op gaatquote:Op woensdag 21 september 2011 15:21 schreef simmu het volgende:daarnaast denk ik dat het ook wel zinvol is om je echt eens goed achter je oren te krabben over die opmerking. want als niet toegeven aan de verlangens van een ander iemand "de baas" maakt, wat betekent wel toegeven aan een ander zijn verlangens? met zo'n machtsstrijd heeft geen enkele relatie kans op succes voor beiden. dan ben je op zoek naar een stepford wife en kan je wellicht beter een dame uit polen ofzo aan laten rukken (
)
Ik denk dat als je kan veralgemeniseren, dat het bovenstaande iets typisch vrouwelijks is. Mannen zien niet in waarom je een relatie moet 'redden' als zulke primaire gevoelens zo ver uit elkaar liggen. Dan pas je simpelweg niet bij elkaar. Vrouwen lijken vaker te denken dat zodra de match gemaakt is, je er alles aan kan doen om elkaar te veranderen. Dit maakbaarheidsideaal bestaat gewoonweg niet, zo'n issue blijft komen. Seks tussen geliefden is nou eenmaal meer dan de daad zelf, dus seks zonder gevoel zal nooit afdoende zijn. Tenzij je het gevoel terug kan laten komen, kun je er dus onmogelijk aan 'werken'.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:28 schreef simmu het volgende:
[..]
je kan niet alles willen. wanneer de een een groter libido heeft dan de ander zal iemand een beetje mee moeten geven, zoals met elk conflict. ik zie een aantal heren hier een lijn in het zand trekken en zeggen: "ik wil seks en zij niet. daar heb ik last van, mijn relatie gaat eraan kapot". maar ondertussen zijn ze ook niet tevreden wanneer de dame in kwestie probeert tegemoet te komen aan de heer in kwestie. dan heeft de heer het over "mercy sexs" wat niet goed genoeg is. ik zie de heren in kwestie niet zelf oplossingen aandragen, ik lees niets over begrip naar de vrouw toe, het klinkt alsof de heren zich willoos schikken naar wat zij als de wensen van de vrouw interpreteren om vervolgens hier te uiten dat ze het vreselijk vinden.
[..]
Dat is behoorlijk de omgekeerde wereld. Toen ik dit meemaakte was dit ook de eerste 'oplossing' die werd aangedragen, door mevrouw zelf. Ik, degene die al maanden het initiatief moest nemen, moest romantische dingen doen (bovenstaande voorbeelden werden letterlijk gegevenquote:Op woensdag 21 september 2011 11:55 schreef simmu het volgende:
je eist op een passieve rotmanier dat je vrouw/vriendin je lustig in je armen vliegt. dat gaat niet werken.
Met vrijgezelle vrouwen? Of 1 enorme slet?quote:Op woensdag 21 september 2011 12:03 schreef jaha het volgende:
[..]
Kan, in ieder geval is de mythe doorgeprikt dat mannen vaker vreemdgaan: de percentages voor mannen en vrouwen is ongeveer gelijk (dat kan trouwens ook niet anders, want met wie zouden mannen vreemd moeten gaan als vrouwen altijd zo trouw waren?)
Vrouwen willen dat een man verandert en dat doet ie niet. Mannen willen dat een vrouw niet verandert en dat doet ze wel.quote:Op woensdag 21 september 2011 15:56 schreef DeIngenieur het volgende:
waarom moet ik denken aan de volgende uitspraak:
Vrouwen hebben een relatie, mannen hebben een vrouw!
Alles wat ik kan zeggen, het hoort er bij en je leert er vanquote:Op woensdag 21 september 2011 14:17 schreef DeIngenieur het volgende:
Simmu, ik denk dat jij mannen echt onderschat. Niemand heeft het over omkopen, zeuren of dwingen. Alles wat we willen is normale, ontspannen seks met de vrouw waar we van houden. 'Zeurseks' en/of 'nou vooruit dan maar even seks' is voor ons als man ook niet bevredigend.
Nogmaals... meeste mannen hier klinken als redelijke gozers. natuurlijk praten we met onze vriendinnen, natuurlijk doen we onze research, praten misschien zelfs met relatietherapeuten.. en de kadootjes, weekendjes, massages hoeven echt niet tot seks te leiden.. primair doel is om de vriendin zich weer ok en geliefd te laten voelen, 1 op 1 tijd te creeeren om zo samen weer van elkaar te genieten en als daar dan ook nog spontane seks uitkomt zou dat geweldig zijn.
Ik proef toch wel wat antiman sentiment soms en ik denk dat dat echt te kort door de bocht is. Seks is voor mij niet het belangrijkste in een relatie, verre van dat. MAAR.. het is ook niet onbelangrijk.
Wat mij persoonlijk betreft.. ik heb geen enkele financiele reden om bij m'n vriendin te blijven, ze woont in mijn huis, ik heb mijn eigen inkomen, etc.. De reden dat ik ondanks alles toch zo lang bij haar gebleven ben is primair omdat ik van haar hou.. ONDANKS het niet hebben van een (bevredigend) seksleven.
En tsja.. ik ben het beu en verwacht dan ook dat ik het binnenkort ga afkappen. Mijn eerste echte relatie, voor het eerst echt verliefd geweest.. en dan zo geeindigd. Heel erg zinloos en jammer.
Ergste vind ik nog dat volgens de ervaringdeskundigen datzelfde frigide meisje binnen 2 maanden waarschijnlijk stomende seks ligt te hebben met de volgende kandidaat en ja... that pisses me off.
Reken maar! Ik weet nog wel een keertje van m'n vorige relatie dat we bij een relatie-therapeut zaten (ongelofelijk, je kloot wat af). Anyway, we zitten er tien minuten, ik doe mijn zegje, zij de hare. Zegt die therapeut tegen m'n ex: "Het is in jouw geval goed dat je er realistisch in staat. Dus realiseer je je wel dat hij in dit leven nooit gaat veranderen?" Na een volle tien seconden stilte, hoorde ik m'n vriendin echt hoorbaar slikken en zegt ze met gebroken stem: "Daar... heb ik een beetje moeite mee".quote:Op woensdag 21 september 2011 16:05 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Vrouwen willen dat een man verandert en dat doet ie niet. Mannen willen dat een vrouw niet verandert en dat doet ze wel.
Zit wel een kern van waarheid in.
Wat een merkwaardig wereldbeeld heb jequote:Op woensdag 21 september 2011 15:21 schreef simmu het volgende:
soms moet je inderdaad genoegen nemen met wat is en vergeten wat je graag zou willen. such is life. daarmee doelde ik op het leven. niet alleen op seks. kan je boos over worden zoveel je wil, maar je kan nu eenmaal in het leven niet altijd dat krijgen wat je wil.
Jij denkt dat de seks altijd zo veel en zo vaak blijft als in het begin van de verkering?quote:Op woensdag 21 september 2011 16:46 schreef Javi het volgende:
Bedoel je met kinderen, afhankelijk van een inkomen etc?
Het moet toch voor de partner ook leuk blijven en niet het gevoel hebben dat hij een melk koe is die alles komt betalen?
Geloof me, ik zou er het hardste voor vechten mocht ik in die situatie komen, maar het moet toch echt van twee kanten komen. Je kan toch niet zeggen in de verkering tijd: kijk dit is wat je kunt krijgen en vervolgens een paar kinderen, koophuis en hond verder is het mjah niet zo veel zin meer in sex.
Wow, dat klinkt wel erg passief!quote:Op woensdag 21 september 2011 16:36 schreef simmu het volgende:
wb mijn merkwaardig wereldbeeld omdat ik accepteer dat je nu eenmaal niet altijd alles kan hebben wat je wilt. tsja. die discussie kan wellicht beter elders gevoerd worden. ik geloof inderdaad niet in een maakbare wereld. als de wereld maakbaar zou zijn hadden we allemaal de meest lekkere en leuke partner in de wereld, allemaal de meest gave baan ooit, een eigen huis (uiteraard geen rijtjeshuis, da's voor losers) en niemand was ooit ziek. behalve dan die kuteikels die je niet uit kan staan. oh, wacht. die hebben ook die gave baan, huis, gave partner en plenty geld
Simmu stelt gewoon andere eisen dan veel mensen. Prima toch, vrijheid blijheid. Maar diezelfde vrijheid leidt ertoe dat mannen (of vrouwen natuurlijk) die in hun ogen een essentieel onderdeel missen op een bepaald moment een nieuwe relatie aangaan. Ik vind dat niets in het leven (koophuis, kinderen, emigratie) groot genoeg is om voor de moet bij elkaar te blijven.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:42 schreef Lienekien het volgende:
Nee, simmu. Je hebt geen merkwaardig wereldbeeld. Ik vermoed dat de visie op relaties en 'vereisten' daarin veranderen met de jaren en dat een aantal in dit topic nog in een situatie zitten dat ze gemakkelijk de keuze zouden maken om een relatie zonder bevredigende seks op te geven.
Ik denk helemaal niet dat simmu andere eisen stelt. Welke dan?quote:Op woensdag 21 september 2011 17:02 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Simmu stelt gewoon andere eisen dan veel mensen. Prima toch, vrijheid blijheid. Maar diezelfde vrijheid leidt ertoe dat mannen (of vrouwen natuurlijk) die in hun ogen een essentieel onderdeel missen op een bepaald moment een nieuwe relatie aangaan. Ik vind dat niets in het leven (koophuis, kinderen, emigratie) groot genoeg is om voor de moet bij elkaar te blijven.
Mijn ouders hebben dat ook niet gedaan en daar ben ik ze dankbaar voor. Een scheiding is voor kinderen nooit leuk en niet goed, maar tegen de klippen op bij elkaar blijven levert uitendelijk alleen maar verliezers op.
Er zijn zeker wel situaties waarin je bij elkaar 'moet' blijven. Als ik mijn vriend nu zou verlaten zouden we beiden in grote problemen komen. Dikke schuld en met de koffers op straat. Dit is toch wel een reden om bij elkaar te blijven.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:02 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Simmu stelt gewoon andere eisen dan veel mensen. Prima toch, vrijheid blijheid. Maar diezelfde vrijheid leidt ertoe dat mannen (of vrouwen natuurlijk) die in hun ogen een essentieel onderdeel missen op een bepaald moment een nieuwe relatie aangaan. Ik vind dat niets in het leven (koophuis, kinderen, emigratie) groot genoeg is om voor de moet bij elkaar te blijven.
Mijn ouders hebben dat ook niet gedaan en daar ben ik ze dankbaar voor. Een scheiding is voor kinderen nooit leuk en niet goed, maar tegen de klippen op bij elkaar blijven levert uitendelijk alleen maar verliezers op.
vraag ik me eigenlijk ook wel af jaquote:Op woensdag 21 september 2011 17:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet dat simmu andere eisen stelt. Welke dan?
ben ik niet hoor. ik heb alleen wel de ervaring dat het leven soms harde klappen uitdeelt en dat je lang niet altijd een keuze hebt. hence; het leven is niet maakbaar in mijn opinie.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:52 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Wow, dat klinkt wel erg passief!
Denk het eigenlijk ook niet bij nader inzien. My bad!quote:Op woensdag 21 september 2011 17:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet dat simmu andere eisen stelt. Welke dan?
ja, dat vind ik dan dus weer geen goede redenquote:Op woensdag 21 september 2011 17:07 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Er zijn zeker wel situaties waarin je bij elkaar 'moet' blijven. Als ik mijn vriend nu zou verlaten zouden we beiden in grote problemen komen. Dikke schuld en met de koffers op straat. Dit is toch wel een reden om bij elkaar te blijven.
Daar kan ik niet zoveel over zeggen natuurlijk ik heb geen idee waar je op doelt. Mijn ervaring is dat je altijd nog een keuze hebt hoe om te gaan met een tik links of rechts en sommige klappen kunt voorkomen door tijdig juiste keuzes te maken. De OP is daar imo een voorbeeld van. (Mensen die bijvoorbeeld vaak roepen in relationele sfeer "Dat dit mij weer moet overkomenquote:Op woensdag 21 september 2011 17:10 schreef simmu het volgende:
[..]
ben ik niet hoor. ik heb alleen wel de ervaring dat het leven soms harde klappen uitdeelt en dat je lang niet altijd een keuze hebt. hence; het leven is niet maakbaar in mijn opinie.
Dus dan maar met een dikke schuld met mijn koffers op straat komen. Ik kan dus echt nergens heen. En hij ook niet.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:20 schreef simmu het volgende:
[..]
ja, dat vind ik dan dus weer geen goede reden![]()
![]()
geld als reden om in een brakke relatie te blijven is imho vrij evil en stom. maakt je er zeker niet gelukkiger!
Nee , ik snap dat dat iets minder kan worden, maar als je het gevoel hebt dat je op een dood paard ligt 1 x per maand dan is de lol er snel vanaf. Mij gaat het erom, waarom doen mensen zich in verkerings tijd zo anders voor? Ik denk dat mannen daar wel eerlijker in zijn.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij denkt dat de seks altijd zo veel en zo vaak blijft als in het begin van de verkering?
Ik vraag me een beetje af hoe oud je bent...
Om exact deze reden zou ik dus nooit mijn handtekening onder een tophypotheek zetten.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:27 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Dus dan maar met een dikke schuld met mijn koffers op straat komen. Ik kan dus echt nergens heen. En hij ook niet.
ik doelde op de meer fundamentelere grote dingen. zwangerschap, ziekte, kinderen, overlijden van dierbaren. dat soort dingetjesquote:Op woensdag 21 september 2011 17:26 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Daar kan ik niet zoveel over zeggen natuurlijk ik heb geen idee waar je op doelt. Mijn ervaring is dat je altijd nog een keuze hebt hoe om te gaan met een tik links of rechts en sommige klappen kunt voorkomen door tijdig juiste keuzes te maken. De OP is daar imo een voorbeeld van. (Mensen die bijvoorbeeld vaak roepen in relationele sfeer "Dat dit mij weer moet overkomen" zijn daar meestal niet zo goed in.) In die zin denk ik dat het leven wel maakbaar is.
agreed!quote:Op woensdag 21 september 2011 17:32 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Om exact deze reden zou ik dus nooit mijn handtekening onder een tophypotheek zetten.
In het kader van klappen voorkomen in mijn vorige post.
Ik vermoedde het al maar volgens mij zijn wij het eigenlijk wel eens. Dat zijn zaken waar je 0 invloed op hebt natuurlijk.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:32 schreef simmu het volgende:
[..]
ik doelde op de meer fundamentelere grote dingen. zwangerschap, ziekte, kinderen, overlijden van dierbaren. dat soort dingetjesklein voorbeeldje: altijd volhouden dat je slechts een kindje wil, vol hoogdravende retoriek over overbevolking en dan zwanger raken van een drieling
dat soort dingen, daar heb je vrij weinig in te kiezen. maar zoals gezegd: dat is mijn mening, lang niet iedereen deelt die mening en dat hoeft ook helemaal niet!
Dat lijkt me een klote situatie, maar ik heb ook een knoop door gehakt terwijl ik niet wist waar ik terecht zou komen. slechter kon het bijna niet dacht ik toen en ik had gelijk.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:27 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Dus dan maar met een dikke schuld met mijn koffers op straat komen. Ik kan dus echt nergens heen. En hij ook niet.
Ik denk niet dat mensen zich anders voordoen, maar in het begin gieren de hormonen meer door je lijf dan later, denk ik. Het klinkt wat flauw, maar je went er toch aan. Het wordt 'gewoon' om seks met elkaar te hebben.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:29 schreef Javi het volgende:
[..]
Nee , ik snap dat dat iets minder kan worden, maar als je het gevoel hebt dat je op een dood paard ligt 1 x per maand dan is de lol er snel vanaf. Mij gaat het erom, waarom doen mensen zich in verkerings tijd zo anders voor? Ik denk dat mannen daar wel eerlijker in zijn.
( dat was ook snel voorbij )
quote:Op woensdag 21 september 2011 17:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen zich anders voordoen, maar in het begin gieren de hormonen meer door je lijf dan later, denk ik. Het klinkt wat flauw, maar je went er toch aan. Het wordt 'gewoon' om seks met elkaar te hebben.
Dat wil ook weer niet zeggen dat het sjorren aan een dood paard moet worden. Gelukkig zit er nog wel het een en ander tussen stomend, driemaal daags en het dode paard.
Tja, ik had bijna zelf ook zoiets aan het handje gehad. De woningmarkt was nog niet zo slecht als nu, en het was een heel fors appartement. Ze kon mij gelukkig uitkopen, maar dat had ook anders kunnen zijn.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:33 schreef simmu het volgende:
[..]
agreed!
erger nog; ik zou nog liever op straat staan dan verder blijven zitten in een kutrelatie waarin iedereen alleen maar ongelukkig is. dan ga ik nog liever de baan op, heb ik tenminste zelf nog wat aan het geld.
Dat snap ik niet helemaal. Stel, het gaat over tussen jullie. Dan kun je toch wel vierhonderd euro per maand voor een studentenkamer opbrengen? Sure, je gaat niet meer op vakantie, maar je hoeft echt niet meer met iemand te wonen die je niet meer leuk vindt.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:27 schreef MissVanity het volgende:
Uit je posts blijkt exact het tegenovergestelde. Jij wil je partner veranderen, dat is de definitie van maakbaarheidsdenken. Niet net doen alsof slechte kanten in een relatie moeten doorstaan worden via wat jij een compromis noemt (maar het helemaal niet is).quote:Op woensdag 21 september 2011 16:36 schreef simmu het volgende:
wb mijn merkwaardig wereldbeeld omdat ik accepteer dat je nu eenmaal niet altijd alles kan hebben wat je wilt. tsja. die discussie kan wellicht beter elders gevoerd worden. ik geloof inderdaad niet in een maakbare wereld.
ehm, tis niet mijn topic en ik ben niet de mevrouw die nooit wil en mijn partner is niet tsquote:Op woensdag 21 september 2011 18:05 schreef kingmob het volgende:
[..]
Uit je posts blijkt exact het tegenovergestelde. Jij wil je partner veranderen, dat is de definitie van maakbaarheidsdenken. Niet net doen alsof slechte kanten in een relatie moeten doorstaan worden via wat jij een compromis noemt (maar het helemaal niet is).
kwartetquote:Op woensdag 21 september 2011 16:46 schreef Javi het volgende:
Bedoel je met kinderen, afhankelijk van een inkomen etc?
Het moet toch voor de partner ook leuk blijven en niet het gevoel hebben dat hij een melk koe is die alles komt betalen?
Geloof me, ik zou er het hardste voor vechten mocht ik in die situatie komen, maar het moet toch echt van twee kanten komen. Je kan toch niet zeggen in de verkering tijd: kijk dit is wat je kunt krijgen en vervolgens een paar kinderen, koophuis en hond verder is het mjah niet zo veel zin meer in sex.
Daar zeg je inderdaad wel wat. Over dat soort dingen zit ik ook te piekeren. Tegenwoordig is het vrijwel niet meer realistisch om te denken dat mensen nog minimaal pakweg 30 jaar bij elkaar blijven om huis, hypotheek en kids. Ik ken -buiten mijn ouders en wat meer mensen van de oude stempel- geen enkele duurzame lange relatie. Samenwonen, trouwen, vreemdgaan, scheiden, daten en weer opnieuw samenwonen is aan de orde van de dag. Zo is de maatschappij tegenwoordig, maar de huizenmarkt en hypotheekvormen zijn daar niet echt op ingesteld.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:51 schreef bart1977 het volgende:
Vroeger had ik nog die onrealistische droom, zo van: met deze vrouw word ik oud, we aan nooit uit elkaar, we moeten het altijd eens zijn, enzovoort, enzovoort. Dus zonder twijfel zette ik mijn handtekening onder een hypotheek.
Nu denk ik daar anders over; ik weet dat relaties niet voor eeuwig zijn, en dat je niet met een huis als een blok aan je been wilt zitten.
Hij is toch hopelijk niet in de waan dat alles koek en ei is tussen jullie? Of weet hij nog helemaal niet dat je weg wilt?quote:Op donderdag 22 september 2011 09:06 schreef MissVanity het volgende:
Ik voel me zo hartenloos als ik mijn relatie zou verbreken
We hadden inderdaad nooit een huis moeten kopen. Dus ik heb in elk geval wel iets geleerd
Ik heb wel voor mezelf de knoop doorgehakt met behulp van mijn therapeut. Ik ga bij hem weg...
Er wordt op dit moment zelfs al woonruimte voor me gezocht.
Moet ik het mijn vriend vertellen voor dat ik woonruimte heb gevonden of pas als ik woonruimte heb gevonden? Wat is netter?
Nee, hij weet wel wat er aan de hand is. Een beetje dan.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij is toch hopelijk niet in de waan dat alles koek en ei is tussen jullie? Of weet hij nog helemaal niet dat je weg wilt?
Als jij de knoop hebt doorgehakt, vind ik dat hij het recht heeft om dat te weten. Het is niet leuk, maar je kunt dit netjes doen.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:10 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Nee, hij weet wel wat er aan de hand is. Een beetje dan.
Je hebt gelijk. Dan moet ik maar even stoer zijn.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als jij de knoop hebt doorgehakt, vind ik dat hij het recht heeft om dat te weten. Het is niet leuk, maar je kunt dit netjes doen.
Sowieso netter om nu al te vertellen dat je bij 'm weg gaat en dat je op zoek gaat naar andere woonruimte. Ben je inmiddels al wel gestopt met "klussen", of weet hij dat ook nog niet?quote:Op donderdag 22 september 2011 09:06 schreef MissVanity het volgende:
We hadden inderdaad nooit een huis moeten kopen. Dus ik heb in elk geval wel iets geleerd
Ik heb wel voor mezelf de knoop doorgehakt met behulp van mijn therapeut. Ik ga bij hem weg...
Moet ik het mijn vriend vertellen voor dat ik woonruimte heb gevonden of pas als ik woonruimte heb gevonden? Wat is netter?
We zijn al een maand gestopt inmiddels.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:31 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Sowieso netter om nu al te vertellen dat je bij 'm weg gaat en dat je op zoek gaat naar andere woonruimte. Ben je inmiddels al wel gestopt met "klussen", of weet hij dat ook nog niet?
Dankje.quote:
En terecht.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:42 schreef Lienekien het volgende:
Nee, simmu. Je hebt geen merkwaardig wereldbeeld. Ik vermoed dat de visie op relaties en 'vereisten' daarin veranderen met de jaren en dat een aantal in dit topic nog in een situatie zitten dat ze gemakkelijk de keuze zouden maken om een relatie zonder bevredigende seks op te geven.
Ik dacht dat je eerder een hypothese opwierp eigenlijk.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:06 schreef MissVanity het volgende:
Dankjewel.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:36 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik dacht dat je eerder een hypothese opwierp eigenlijk.![]()
Sterkte met de situatie!
Sex is onderdeel van die liefde. Een heel belangrijk onderdeel en zonder dat onderdeel (structureel) is de relatie voor mij niet houdbaar.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je het daar met elkaar over eens bent, prima.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En terecht.
Ik ben al jaren getrouwd maar sexueel nog zeer tevreden. En zowel mijn vrouw als ik zouden het niet van elkaar accepteren als er opeens structureel geen zin meer is. De consequentie daarvan is, als dat echt te lang gaat duren, dat 1 vd 2 zijn behoeftes elders gaat halen.
Wat een onzin. Wat is een relatie zonder sex dan? Dan ben je toch niets meer dan huisgenoten?quote:Op donderdag 22 september 2011 09:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je het daar met elkaar over eens bent, prima.
Toch krijg ik daar wel het gevoel bij dat de seks dan kennelijk een groot deel van de relatie uitmaakt. En naar mijn idee te groot als zonder seks de relatie niet meer de moeite waard zou zijn om in stand te houden.
Dat vind ik dan weer onzin, dat je zonder seks niet meer bent dan huisgenoten. Geen seks wil nog niet zeggen geen intimiteit. En een relatie is ook verbondenheid, op elkaar kunnen bouwen, bij elkaar betrokken zijn. Dat maakt een relatie ook heel waardevol.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat een onzin. Wat is een relatie zonder sex dan? Dan ben je toch niets meer dan huisgenoten?
Voor mij is het gewoon een essentiele behoefte en als die (structureel) niet vervuld wordt dan trek (haha) ik dat niet.
Ok, dan zou ik me flink belazerd voelen als dat zou blijken.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:13 schreef Cracka-ass het volgende:
Jij denkt werkelijk dat iemand dat op voorhand zou uitspreken. (als er al over nagedacht is.) De impact wordt immers pas duidelijk zodra je het meemaakt.
Net zoals je partner zich belazerd voelt als er nooit meer geneukt wordt.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ok, dan zou ik me flink belazerd voelen als dat zou blijken.
Ik bedoel denk ik wat anders met belazerd.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:16 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Net zoals je partner zich belazerd voelt als er nooit meer geneukt wordt.![]()
Zo zwart/wit is het natuurlijk niet.
Als er structureel niet meer van bil gegaan wordt, dan is dat onacceptabel voor mij. Sex is gewoon een zeer belangrijk onderdeel in een relatie en als dat grote deel wegvalt, dan is de rest niet houdbaar. Voor mij in ieder geval.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer onzin, dat je zonder seks niet meer bent dan huisgenoten. Geen seks wil nog niet zeggen geen intimiteit. En een relatie is ook verbondenheid, op elkaar kunnen bouwen, bij elkaar betrokken zijn. Dat maakt een relatie ook heel waardevol.
Kijk, jouw goed recht om ertegenaan te kijken zoals je doet. Maar persoonlijk zou ik niet in een relatie willen zitten met iemand die zou zeggen: "ik houd van je, maar als ik niet meer met je kan neuken, dan ben ik vertrokken".
Natuurlijk kiest ze daar niet voor. De man kiest er net zo min voor om (na wellicht jaren zoeken naar oplossingen) doodongelukkig te worden van de situatie. Waar wél voor gekozen kan worden is om los van elkaar het geluk terug te vinden. Zodra een relatie structureel geen toegevoegde waarde vertegenwoordigd aan jouw individuele levensgeluk, vind ik het nogal getuigen van zelfkastijding om daarin te blijven hangen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik bedoel denk ik wat anders met belazerd.
En ik krijg soms de indruk alsof het zou gaan om kwesties waarin de vrouw ervoor kiest om geen libido meer te hebben.
Ik vind het niet zo heel relevant, eigenlijk. Het is voor mij niet aan de orde en ik vind het onzinnig om daarover te speculeren.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:25 schreef mister_white het volgende:
In dat kader: ik vraag mij trouwens wel af of de dames hier het zouden accepteren als manlief het buiten de deur zou zoeken als er binnen de relatie 'structureel niet meer van bil gegaan wordt'. Zou je je het kunnen voorstellen?
Ik zou wel willen weten wat de reden is van de onthouding, maar stel je voor dat je partner wat mankeert..?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer onzin, dat je zonder seks niet meer bent dan huisgenoten. Geen seks wil nog niet zeggen geen intimiteit. En een relatie is ook verbondenheid, op elkaar kunnen bouwen, bij elkaar betrokken zijn. Dat maakt een relatie ook heel waardevol.
Kijk, jouw goed recht om ertegenaan te kijken zoals je doet. Maar persoonlijk zou ik niet in een relatie willen zitten met iemand die zou zeggen: "ik houd van je, maar als ik niet meer met je kan neuken, dan ben ik vertrokken".
ik durf er niks over te zeggen, aangezien ik niet in zo'n situatie zit. wel is het hier acceptabel om de hand aan jezelf te slaan als de een bronstig is en de ander totaal nietquote:Op donderdag 22 september 2011 11:25 schreef mister_white het volgende:
In dat kader: ik vraag mij trouwens wel af of de dames hier het zouden accepteren als manlief het buiten de deur zou zoeken als er binnen de relatie 'structureel niet meer van bil gegaan wordt'. Zou je je het kunnen voorstellen?
Als het daar op uitkomt, wil niemand dat. En dan kom ik toch weer terug bij de OP: wat doe je eraan om het zover niet te laten komen en hoeveel wil je daar in investeren?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:26 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Natuurlijk kiest ze daar niet voor. De man kiest er net zo min voor om (na wellicht jaren zoeken naar oplossingen) doodongelukkig te worden van de situatie. Waar wél voor gekozen kan worden is om los van elkaar het geluk terug te vinden. Zodra een relatie structureel geen toegevoegde waarde vertegenwoordigd aan jouw individuele levensgeluk, vind ik het nogal getuigen van zelfkastijding om daarin te blijven hangen.
Van mij mag je, ik doe het niet. Net zoals ik bijvoorbeeld niet van mijn partner zou verwachten bij mij te blijven hangen als ik haar chronisch ongelukkig maak. Wat daar dan ook aan ten grondslag ligt.
Ja, stel je voor. Dat bijv. je partner een ongeluk krijgt en daar een dwarslaesie aan overhoudt.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:30 schreef Javi het volgende:
[..]
Ik zou wel willen weten wat de reden is van de onthouding, maar stel je voor dat je partner wat mankeert..?
Ik zou in ieder geval niet gaan trouwen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als het daar op uitkomt, wil niemand dat. En dan kom ik toch weer terug bij de OP: wat doe je eraan om het zover niet te laten komen en hoeveel wil je daar in investeren?
Ik gun mijn partner precies hetzelfde als wat ik zelf graag zou willen in zo'n situatie.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, stel je voor. Dat bijv. je partner een ongeluk krijgt en daar een dwarslaesie aan overhoudt.
Ik weet niet wat ik zou doen, ik weet ook niet wat ik in de omgekeerde situatie van mijn partner zou verwachten.
Nee, bij twijfel (nog) niet trouwen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:41 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik zou in ieder geval niet gaan trouwen.
[..]
Ik gun mijn partner precies hetzelfde als wat ik zelf graag zou willen in zo'n situatie.
ik denk dat het dan makkelijker is, omdat het geen keuze is van de partner. Wil je partner echter geen sex meer omdat ze stiekem met haar gedachte bij een ander is, dan word het een andere zaak, maar ook daar kom je denk ik pas achter als het veel en veel te laat is. Andere oorzaak is gewoonweg teveel aan je hoofd, maar ik vind dat daar allebei de partijen daar aan moeten werken.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, stel je voor. Dat bijv. je partner een ongeluk krijgt en daar een dwarslaesie aan overhoudt.
Wij hebben het er wel eens over gehad wat er zou gebeuren als bv door een ongeluk 1 vd 2 niet meer kan. Dan zou een sexparter erbij voor de ander gewoon moeten kunnen, vind ik niet meer dan normaal ook.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:25 schreef mister_white het volgende:
Precies, zin in seks moet je maken, zeker als vrouw. Die verantwoordelijkheid heb je ook gewoon in een relatie. Vrouwen zijn toch wat minder visueel ingesteld en hebben net iets meer nodig dan een blote piemel om opgewonden van te raken. Beetje in de mood komen, het kan ook aan de TS liggen, in dit voorbeeld. Dan moet zij duidelijker zijn over haar wensen, maar 'gewoon geen libido hebben' vind ik een beetje onzin.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:06 schreef Javi het volgende:
[..]
ik denk dat het dan makkelijker is, omdat het geen keuze is van de partner. Wil je partner echter geen sex meer omdat ze stiekem met haar gedachte bij een ander is, dan word het een andere zaak, maar ook daar kom je denk ik pas achter als het veel en veel te laat is. Andere oorzaak is gewoonweg teveel aan je hoofd, maar ik vind dat daar allebei de partijen daar aan moeten werken.
Een van de dingen die de seksuologe zei waar ik ooit eens gesprekken mee had:quote:Op donderdag 22 september 2011 14:15 schreef Taurus het volgende:
[..]
Precies, zin in seks moet je maken, zeker als vrouw.
*knip*
Dat lijkt me niks, graag of helemaal niet...quote:Op donderdag 22 september 2011 14:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
. En in het begin van een relatie hoef je soms alleen maar te kijken, na 10 jaar moet je iemand bijna letterlijk naar de slaapkamer sleuren als een holbewoner.
Dat is toch niet erg? En waarom kun je met een date niet ook emotionele intimiteit delen?quote:Op donderdag 22 september 2011 16:45 schreef DeIngenieur het volgende:
Inderdaad, zoals eerder aangegeven ben ik vrij onervaren wbt lange relaties en dit klinkt allemaal niet erg hoopgevend.
Als ik het zo lees kan ik beter een paar goede vrienden en vriendinnen hebben voor emotionele intimiteit en weer op het single/dating pad gaan voor de goede seks. Beetje teleurstellend.. zijn man en vrouw werkelijk zo verschillend?
Wil je je ideeën over (lange) relaties af laten hangen van iets wat je op een forum leest? Wellicht dat het handiger is je eigen opvattingen daarover te vormen en dat na te leven, het is jouw leven immersquote:Op donderdag 22 september 2011 16:45 schreef DeIngenieur het volgende:
Inderdaad, zoals eerder aangegeven ben ik vrij onervaren wbt lange relaties en dit klinkt allemaal niet erg hoopgevend.
och, jullie concludeerden hier dat ons seksleven ok genoeg zit. manlief en ik zijn nu bijna 11 jaar samen en hebben 3 kinderen. daarnaast hebben we ellende meegemaakt waarbij de statistieken leveren dat 80% van de stellen onder die omstandigheden uit elkaar gaan. dus ik denk dat je het een beetje te somber ziet nuquote:Op donderdag 22 september 2011 16:45 schreef DeIngenieur het volgende:
Als ik het zo lees kan ik beter een paar goede vrienden en vriendinnen hebben voor emotionele intimiteit en weer op het single/dating pad gaan voor de goede seks. Beetje teleurstellend.. zijn man en vrouw werkelijk zo verschillend?
Denken jullie.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:48 schreef jaha het volgende:
Mwah, het is meer de "ik" mentaliteit in relaties die er te vaak voor zorgt dat stellen uit elkaar gaan denk ik.
ik vind juist dat alles met "jullie" alsof je geen eigen mening meer mag hebben vreselijk. Je bent in een relatie twee mensen met een eigen persoonlijkheid die elkaar gewoon heel erg leuk vinden. Het is zo dat als de een vaak seks wilt, de ander niet, jullie samen een probleem hebben. Maar dat met die spulletjesquote:Op donderdag 22 september 2011 17:48 schreef jaha het volgende:
Mwah, het is meer de "ik" mentaliteit in relaties die er te vaak voor zorgt dat stellen uit elkaar gaan denk ik. Het is: "Ik" wil sex vs. "Ik" heb geen libido, in plaats van: "Wij hebben een sexueel probleem in onze relatie en we gaan er aan werken om het op te lossen"
Net als: "Ik heb geen zin in de afwas" en "Ik ben niet bereid om jou troep op te ruimen". Dat moet worden: "Wij vinden het fijn om schone spulltjes in de kast te hebben staan en gaan er aan werken om ze schoon te krijgen"
Mwah dat zijn mi de types die altijd al suf in bed waren. Zie dat ook bij vrienden van mij met draken van vrouwen. Die hebben dus nu al (halverwege de 30) amper sex. Begrijp echt niet wat ze nog bij elkaar doen.quote:Op donderdag 22 september 2011 16:45 schreef DeIngenieur het volgende:
Oh kom op zeg.quote:Op donderdag 22 september 2011 22:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vit B12 is een grote "boosdoener en misschien zelfs de vit D wel maar daar kan ik weinig over terug vinden, Mijn vriend heeft vit B tekort en ook D tekort dus zodoende kwam ik daarachter
Als je mijn vriendin was geweest had ik je nu pardoes een echte reden gegeven om te jankenquote:Op woensdag 21 september 2011 13:45 schreef simmu het volgende:
[..]
Onzin verhalen. Je partner wordt echt niet opeens een wild sexbeest als je wat vitamine B12 pillen laat slikken.quote:
Misschien waren het van die blauwe pillen, maar dan in het verkeerde doosje.quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin verhalen. Je partner wordt echt niet opeens een wild sexbeest als je wat vitamine B12 pillen laat slikken.
Dat lijkt me een stuk realistischer.quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:05 schreef Crutch het volgende:
[..]
Misschien waren het van die blauwe pillen, maar dan in het verkeerde doosje.
dat beweer ik ook nergens vriend! en in het geval van mijn vriend zijn pillen niet voldoende maar krijgt hij de rest van zijn leven injecties! en dat wil niet zeggen dat hij het behang van de muur gaat neuken maar het kan wel degelijk invloed hebben! google maar eens op precenieuze anemie!quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin verhalen. Je partner wordt echt niet opeens een wild sexbeest als je wat vitamine B12 pillen laat slikken.
Dit merk ik ook, inderdaad. Pil tast bij sommige vrouwen de lustgevoelens aan.quote:Op zondag 25 september 2011 05:20 schreef GroenerDanGras het volgende:
Ik heb hetzelfde gehad met mijn vriendin, die was eerst ook niet nat te krijgen. Nu is ze een maand van de pil af en moet ik met een dweil achter haar aanlopen
En je portemonnee natuurlijk !quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:18 schreef Sakit-Gede het volgende:
Mocht je het nog niet weten: een vrouw die van je houdt wil maar 1 ding: neuken.
Vergeet de margriet en de story niet!quote:Op woensdag 28 september 2011 14:51 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En je portemonnee natuurlijk !
En het zijn allemaal hoeren !
En ze houden allemaal van chocola !
En soaps !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |