Ok, dan zou ik me flink belazerd voelen als dat zou blijken.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:13 schreef Cracka-ass het volgende:
Jij denkt werkelijk dat iemand dat op voorhand zou uitspreken. (als er al over nagedacht is.) De impact wordt immers pas duidelijk zodra je het meemaakt.
Net zoals je partner zich belazerd voelt als er nooit meer geneukt wordt.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ok, dan zou ik me flink belazerd voelen als dat zou blijken.
Ik bedoel denk ik wat anders met belazerd.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:16 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Net zoals je partner zich belazerd voelt als er nooit meer geneukt wordt.![]()
Zo zwart/wit is het natuurlijk niet.
Als er structureel niet meer van bil gegaan wordt, dan is dat onacceptabel voor mij. Sex is gewoon een zeer belangrijk onderdeel in een relatie en als dat grote deel wegvalt, dan is de rest niet houdbaar. Voor mij in ieder geval.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer onzin, dat je zonder seks niet meer bent dan huisgenoten. Geen seks wil nog niet zeggen geen intimiteit. En een relatie is ook verbondenheid, op elkaar kunnen bouwen, bij elkaar betrokken zijn. Dat maakt een relatie ook heel waardevol.
Kijk, jouw goed recht om ertegenaan te kijken zoals je doet. Maar persoonlijk zou ik niet in een relatie willen zitten met iemand die zou zeggen: "ik houd van je, maar als ik niet meer met je kan neuken, dan ben ik vertrokken".
Natuurlijk kiest ze daar niet voor. De man kiest er net zo min voor om (na wellicht jaren zoeken naar oplossingen) doodongelukkig te worden van de situatie. Waar wél voor gekozen kan worden is om los van elkaar het geluk terug te vinden. Zodra een relatie structureel geen toegevoegde waarde vertegenwoordigd aan jouw individuele levensgeluk, vind ik het nogal getuigen van zelfkastijding om daarin te blijven hangen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik bedoel denk ik wat anders met belazerd.
En ik krijg soms de indruk alsof het zou gaan om kwesties waarin de vrouw ervoor kiest om geen libido meer te hebben.
Ik vind het niet zo heel relevant, eigenlijk. Het is voor mij niet aan de orde en ik vind het onzinnig om daarover te speculeren.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:25 schreef mister_white het volgende:
In dat kader: ik vraag mij trouwens wel af of de dames hier het zouden accepteren als manlief het buiten de deur zou zoeken als er binnen de relatie 'structureel niet meer van bil gegaan wordt'. Zou je je het kunnen voorstellen?
Ik zou wel willen weten wat de reden is van de onthouding, maar stel je voor dat je partner wat mankeert..?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer onzin, dat je zonder seks niet meer bent dan huisgenoten. Geen seks wil nog niet zeggen geen intimiteit. En een relatie is ook verbondenheid, op elkaar kunnen bouwen, bij elkaar betrokken zijn. Dat maakt een relatie ook heel waardevol.
Kijk, jouw goed recht om ertegenaan te kijken zoals je doet. Maar persoonlijk zou ik niet in een relatie willen zitten met iemand die zou zeggen: "ik houd van je, maar als ik niet meer met je kan neuken, dan ben ik vertrokken".
ik durf er niks over te zeggen, aangezien ik niet in zo'n situatie zit. wel is het hier acceptabel om de hand aan jezelf te slaan als de een bronstig is en de ander totaal nietquote:Op donderdag 22 september 2011 11:25 schreef mister_white het volgende:
In dat kader: ik vraag mij trouwens wel af of de dames hier het zouden accepteren als manlief het buiten de deur zou zoeken als er binnen de relatie 'structureel niet meer van bil gegaan wordt'. Zou je je het kunnen voorstellen?
Als het daar op uitkomt, wil niemand dat. En dan kom ik toch weer terug bij de OP: wat doe je eraan om het zover niet te laten komen en hoeveel wil je daar in investeren?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:26 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Natuurlijk kiest ze daar niet voor. De man kiest er net zo min voor om (na wellicht jaren zoeken naar oplossingen) doodongelukkig te worden van de situatie. Waar wél voor gekozen kan worden is om los van elkaar het geluk terug te vinden. Zodra een relatie structureel geen toegevoegde waarde vertegenwoordigd aan jouw individuele levensgeluk, vind ik het nogal getuigen van zelfkastijding om daarin te blijven hangen.
Van mij mag je, ik doe het niet. Net zoals ik bijvoorbeeld niet van mijn partner zou verwachten bij mij te blijven hangen als ik haar chronisch ongelukkig maak. Wat daar dan ook aan ten grondslag ligt.
Ja, stel je voor. Dat bijv. je partner een ongeluk krijgt en daar een dwarslaesie aan overhoudt.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:30 schreef Javi het volgende:
[..]
Ik zou wel willen weten wat de reden is van de onthouding, maar stel je voor dat je partner wat mankeert..?
Ik zou in ieder geval niet gaan trouwen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als het daar op uitkomt, wil niemand dat. En dan kom ik toch weer terug bij de OP: wat doe je eraan om het zover niet te laten komen en hoeveel wil je daar in investeren?
Ik gun mijn partner precies hetzelfde als wat ik zelf graag zou willen in zo'n situatie.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, stel je voor. Dat bijv. je partner een ongeluk krijgt en daar een dwarslaesie aan overhoudt.
Ik weet niet wat ik zou doen, ik weet ook niet wat ik in de omgekeerde situatie van mijn partner zou verwachten.
Nee, bij twijfel (nog) niet trouwen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:41 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik zou in ieder geval niet gaan trouwen.
[..]
Ik gun mijn partner precies hetzelfde als wat ik zelf graag zou willen in zo'n situatie.
ik denk dat het dan makkelijker is, omdat het geen keuze is van de partner. Wil je partner echter geen sex meer omdat ze stiekem met haar gedachte bij een ander is, dan word het een andere zaak, maar ook daar kom je denk ik pas achter als het veel en veel te laat is. Andere oorzaak is gewoonweg teveel aan je hoofd, maar ik vind dat daar allebei de partijen daar aan moeten werken.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, stel je voor. Dat bijv. je partner een ongeluk krijgt en daar een dwarslaesie aan overhoudt.
Wij hebben het er wel eens over gehad wat er zou gebeuren als bv door een ongeluk 1 vd 2 niet meer kan. Dan zou een sexparter erbij voor de ander gewoon moeten kunnen, vind ik niet meer dan normaal ook.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:25 schreef mister_white het volgende:
Precies, zin in seks moet je maken, zeker als vrouw. Die verantwoordelijkheid heb je ook gewoon in een relatie. Vrouwen zijn toch wat minder visueel ingesteld en hebben net iets meer nodig dan een blote piemel om opgewonden van te raken. Beetje in de mood komen, het kan ook aan de TS liggen, in dit voorbeeld. Dan moet zij duidelijker zijn over haar wensen, maar 'gewoon geen libido hebben' vind ik een beetje onzin.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:06 schreef Javi het volgende:
[..]
ik denk dat het dan makkelijker is, omdat het geen keuze is van de partner. Wil je partner echter geen sex meer omdat ze stiekem met haar gedachte bij een ander is, dan word het een andere zaak, maar ook daar kom je denk ik pas achter als het veel en veel te laat is. Andere oorzaak is gewoonweg teveel aan je hoofd, maar ik vind dat daar allebei de partijen daar aan moeten werken.
Een van de dingen die de seksuologe zei waar ik ooit eens gesprekken mee had:quote:Op donderdag 22 september 2011 14:15 schreef Taurus het volgende:
[..]
Precies, zin in seks moet je maken, zeker als vrouw.
*knip*
Dat lijkt me niks, graag of helemaal niet...quote:Op donderdag 22 september 2011 14:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
. En in het begin van een relatie hoef je soms alleen maar te kijken, na 10 jaar moet je iemand bijna letterlijk naar de slaapkamer sleuren als een holbewoner.
Dat is toch niet erg? En waarom kun je met een date niet ook emotionele intimiteit delen?quote:Op donderdag 22 september 2011 16:45 schreef DeIngenieur het volgende:
Inderdaad, zoals eerder aangegeven ben ik vrij onervaren wbt lange relaties en dit klinkt allemaal niet erg hoopgevend.
Als ik het zo lees kan ik beter een paar goede vrienden en vriendinnen hebben voor emotionele intimiteit en weer op het single/dating pad gaan voor de goede seks. Beetje teleurstellend.. zijn man en vrouw werkelijk zo verschillend?
Wil je je ideeën over (lange) relaties af laten hangen van iets wat je op een forum leest? Wellicht dat het handiger is je eigen opvattingen daarover te vormen en dat na te leven, het is jouw leven immersquote:Op donderdag 22 september 2011 16:45 schreef DeIngenieur het volgende:
Inderdaad, zoals eerder aangegeven ben ik vrij onervaren wbt lange relaties en dit klinkt allemaal niet erg hoopgevend.
och, jullie concludeerden hier dat ons seksleven ok genoeg zit. manlief en ik zijn nu bijna 11 jaar samen en hebben 3 kinderen. daarnaast hebben we ellende meegemaakt waarbij de statistieken leveren dat 80% van de stellen onder die omstandigheden uit elkaar gaan. dus ik denk dat je het een beetje te somber ziet nuquote:Op donderdag 22 september 2011 16:45 schreef DeIngenieur het volgende:
Als ik het zo lees kan ik beter een paar goede vrienden en vriendinnen hebben voor emotionele intimiteit en weer op het single/dating pad gaan voor de goede seks. Beetje teleurstellend.. zijn man en vrouw werkelijk zo verschillend?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |