abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102226672
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:33 schreef simmu het volgende:

[..]

agreed!

erger nog; ik zou nog liever op straat staan dan verder blijven zitten in een kutrelatie waarin iedereen alleen maar ongelukkig is. dan ga ik nog liever de baan op, heb ik tenminste zelf nog wat aan het geld.
Tja, ik had bijna zelf ook zoiets aan het handje gehad. De woningmarkt was nog niet zo slecht als nu, en het was een heel fors appartement. Ze kon mij gelukkig uitkopen, maar dat had ook anders kunnen zijn.

Vroeger had ik nog die onrealistische droom, zo van: met deze vrouw word ik oud, we aan nooit uit elkaar, we moeten het altijd eens zijn, enzovoort, enzovoort. Dus zonder twijfel zette ik mijn handtekening onder een hypotheek.

Nu denk ik daar anders over; ik weet dat relaties niet voor eeuwig zijn, en dat je niet met een huis als een blok aan je been wilt zitten.

quote:
7s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:27 schreef MissVanity het volgende:

Dus dan maar met een dikke schuld met mijn koffers op straat komen. Ik kan dus echt nergens heen. En hij ook niet.
Dat snap ik niet helemaal. Stel, het gaat over tussen jullie. Dan kun je toch wel vierhonderd euro per maand voor een studentenkamer opbrengen? Sure, je gaat niet meer op vakantie, maar je hoeft echt niet meer met iemand te wonen die je niet meer leuk vindt.
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
  woensdag 21 september 2011 @ 18:05:46 #227
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_102227180
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:36 schreef simmu het volgende:
wb mijn merkwaardig wereldbeeld omdat ik accepteer dat je nu eenmaal niet altijd alles kan hebben wat je wilt. tsja. die discussie kan wellicht beter elders gevoerd worden. ik geloof inderdaad niet in een maakbare wereld.
Uit je posts blijkt exact het tegenovergestelde. Jij wil je partner veranderen, dat is de definitie van maakbaarheidsdenken. Niet net doen alsof slechte kanten in een relatie moeten doorstaan worden via wat jij een compromis noemt (maar het helemaal niet is).
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_102231780
quote:
19s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:05 schreef kingmob het volgende:

[..]

Uit je posts blijkt exact het tegenovergestelde. Jij wil je partner veranderen, dat is de definitie van maakbaarheidsdenken. Niet net doen alsof slechte kanten in een relatie moeten doorstaan worden via wat jij een compromis noemt (maar het helemaal niet is).
ehm, tis niet mijn topic en ik ben niet de mevrouw die nooit wil en mijn partner is niet ts :D

er werd mij gevraagd hoe ik een dergelijk probleem zou oplossen en ik vertelde hoe -wij- dat non-lust oplossen. toen werd geconcludeerd dat wij heul geen probleem hebben zoals bedoeld in de op ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_102234203
laat het maar aan mij over om een topic dood te meppen ;(
pi_102234476
overigens ben ik wel van mening dat je soms (niet altijd) dingen van je partner die je niet bevallen gewoon maar moet eten. want je kan inderdaad een ander niet veranderen, net zomin als jezelf. dat omvat niet dat je alles maar moet pikken en evenmin dat je altijd maar op je strepen moet staan. alsubegrijptwatikbedoel ;)

maar goed. dat impliceert interactie en praten en begrip voor elkaar. naar ik lees hier schort het daar nog wel eens aan
pi_102237476
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:46 schreef Javi het volgende:
Bedoel je met kinderen, afhankelijk van een inkomen etc?
Het moet toch voor de partner ook leuk blijven en niet het gevoel hebben dat hij een melk koe is die alles komt betalen?

Geloof me, ik zou er het hardste voor vechten mocht ik in die situatie komen, maar het moet toch echt van twee kanten komen. Je kan toch niet zeggen in de verkering tijd: kijk dit is wat je kunt krijgen en vervolgens een paar kinderen, koophuis en hond verder is het mjah niet zo veel zin meer in sex.
kwartet :P

hier reageer ik gewoon op omdat het me al dwarszat toen ik het las. dat en ik wil nu die kwartet maken ook :P

Bedoel je met kinderen, afhankelijk van een inkomen etc?
Het moet toch voor de partner ook leuk blijven en niet het gevoel hebben dat zij de huishoudster is die alles maar moet fixen?
Geloof me, ik zou er het hardste voor vechten mocht ik in die situatie komen, maar het moet toch echt van twee kanten komen. Je kan toch niet zeggen in de verkering tijd: kijk dit is wat je kunt krijgen en vervolgens een paar kinderen, koophuis en hond verder is het mjah niet zo veel zin meer in sex.

ik dnk dat het een beetje van alles is. een beetje mars en een beetje venus en een beetje miscommunicatie en verwachtingen naar ellaar toe die niet uitgesproken worden
pi_102251214
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:51 schreef bart1977 het volgende:
Vroeger had ik nog die onrealistische droom, zo van: met deze vrouw word ik oud, we aan nooit uit elkaar, we moeten het altijd eens zijn, enzovoort, enzovoort. Dus zonder twijfel zette ik mijn handtekening onder een hypotheek.

Nu denk ik daar anders over; ik weet dat relaties niet voor eeuwig zijn, en dat je niet met een huis als een blok aan je been wilt zitten.
Daar zeg je inderdaad wel wat. Over dat soort dingen zit ik ook te piekeren. Tegenwoordig is het vrijwel niet meer realistisch om te denken dat mensen nog minimaal pakweg 30 jaar bij elkaar blijven om huis, hypotheek en kids. Ik ken -buiten mijn ouders en wat meer mensen van de oude stempel- geen enkele duurzame lange relatie. Samenwonen, trouwen, vreemdgaan, scheiden, daten en weer opnieuw samenwonen is aan de orde van de dag. Zo is de maatschappij tegenwoordig, maar de huizenmarkt en hypotheekvormen zijn daar niet echt op ingesteld.

Ik zie dat goed aan goedkopere nieuwbouwwijken hier in de buurt. Jonge stelletjes kochten pakweg 5-7 jaar geleden samen een woning met een tophypotheek, de boel gaat uit elkaar en moet verkocht worden. De helft van de buurt staat nu te koop...

En probeer dan maar eens zonder schulden uit zo'n situatie te komen (met de huidige huizenmarkt).

Maar goed, we hadden het over sexloze relaties..
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  donderdag 22 september 2011 @ 09:06:44 #233
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_102251527
Ik voel me zo hartenloos als ik mijn relatie zou verbreken ;(
We hadden inderdaad nooit een huis moeten kopen. Dus ik heb in elk geval wel iets geleerd :')
Ik heb wel voor mezelf de knoop doorgehakt met behulp van mijn therapeut. Ik ga bij hem weg...
Er wordt op dit moment zelfs al woonruimte voor me gezocht.
Moet ik het mijn vriend vertellen voor dat ik woonruimte heb gevonden of pas als ik woonruimte heb gevonden? Wat is netter?
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_102251580
eerlijk duurt het langst missvanity
  donderdag 22 september 2011 @ 09:09:32 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102251602
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2011 09:06 schreef MissVanity het volgende:
We hadden inderdaad nooit een huis moeten kopen. Dus ik heb in elk geval wel iets geleerd :')
Ik heb wel voor mezelf de knoop doorgehakt met behulp van mijn therapeut. Ik ga bij hem weg...
Moet ik het mijn vriend vertellen voor dat ik woonruimte heb gevonden of pas als ik woonruimte heb gevonden? Wat is netter?
Hij is toch hopelijk niet in de waan dat alles koek en ei is tussen jullie? Of weet hij nog helemaal niet dat je weg wilt?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 22 september 2011 @ 09:10:25 #236
342898 MissVanity
pi_102251626
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 09:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij is toch hopelijk niet in de waan dat alles koek en ei is tussen jullie? Of weet hij nog helemaal niet dat je weg wilt?
Nee, hij weet wel wat er aan de hand is. Een beetje dan.
  donderdag 22 september 2011 @ 09:13:10 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102251688
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2011 09:10 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Nee, hij weet wel wat er aan de hand is. Een beetje dan.
Als jij de knoop hebt doorgehakt, vind ik dat hij het recht heeft om dat te weten. Het is niet leuk, maar je kunt dit netjes doen.
  donderdag 22 september 2011 @ 09:18:35 #238
342898 MissVanity
pi_102251821
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 09:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als jij de knoop hebt doorgehakt, vind ik dat hij het recht heeft om dat te weten. Het is niet leuk, maar je kunt dit netjes doen.
Je hebt gelijk. Dan moet ik maar even stoer zijn.
pi_102251952
Sterkte MissVanity!
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  donderdag 22 september 2011 @ 09:31:53 #240
327807 Mariposas
יה&#14
pi_102252095
quote:
Sowieso netter om nu al te vertellen dat je bij 'm weg gaat en dat je op zoek gaat naar andere woonruimte. Ben je inmiddels al wel gestopt met "klussen", of weet hij dat ook nog niet? :{
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 22 september 2011 @ 09:33:54 #241
342898 MissVanity
pi_102252134
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 09:31 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Sowieso netter om nu al te vertellen dat je bij 'm weg gaat en dat je op zoek gaat naar andere woonruimte. Ben je inmiddels al wel gestopt met "klussen", of weet hij dat ook nog niet? :{
We zijn al een maand gestopt inmiddels.
  donderdag 22 september 2011 @ 09:34:04 #242
342898 MissVanity
pi_102252139
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 09:25 schreef mister_white het volgende:
Sterkte MissVanity!
Dankje.
pi_102252153
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:42 schreef Lienekien het volgende:
Nee, simmu. Je hebt geen merkwaardig wereldbeeld. Ik vermoed dat de visie op relaties en 'vereisten' daarin veranderen met de jaren en dat een aantal in dit topic nog in een situatie zitten dat ze gemakkelijk de keuze zouden maken om een relatie zonder bevredigende seks op te geven.
En terecht.
Ik ben al jaren getrouwd maar sexueel nog zeer tevreden. En zowel mijn vrouw als ik zouden het niet van elkaar accepteren als er opeens structureel geen zin meer is. De consequentie daarvan is, als dat echt te lang gaat duren, dat 1 vd 2 zijn behoeftes elders gaat halen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102252185
quote:
Ik dacht dat je eerder een hypothese opwierp eigenlijk. :@

Sterkte met de situatie!
  donderdag 22 september 2011 @ 09:39:49 #245
342898 MissVanity
pi_102252269
quote:
9s.gif Op donderdag 22 september 2011 09:36 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik dacht dat je eerder een hypothese opwierp eigenlijk. :@

Sterkte met de situatie!
Dankjewel.
pi_102252462
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

(Zal ik even advocaat van de duivel zijn?)

De liefde ziet dan kennelijk bij jou niet heel diep?
Sex is onderdeel van die liefde. Een heel belangrijk onderdeel en zonder dat onderdeel (structureel) is de relatie voor mij niet houdbaar.
Of ik kap ermee of ze zal buiten de deur neuken moeten accepteren.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 22 september 2011 @ 09:58:43 #247
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102252641
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 09:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En terecht.
Ik ben al jaren getrouwd maar sexueel nog zeer tevreden. En zowel mijn vrouw als ik zouden het niet van elkaar accepteren als er opeens structureel geen zin meer is. De consequentie daarvan is, als dat echt te lang gaat duren, dat 1 vd 2 zijn behoeftes elders gaat halen.
Als je het daar met elkaar over eens bent, prima.

Toch krijg ik daar wel het gevoel bij dat de seks dan kennelijk een groot deel van de relatie uitmaakt. En naar mijn idee te groot als zonder seks de relatie niet meer de moeite waard zou zijn om in stand te houden.
pi_102253928
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 09:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je het daar met elkaar over eens bent, prima.

Toch krijg ik daar wel het gevoel bij dat de seks dan kennelijk een groot deel van de relatie uitmaakt. En naar mijn idee te groot als zonder seks de relatie niet meer de moeite waard zou zijn om in stand te houden.
Wat een onzin. Wat is een relatie zonder sex dan? Dan ben je toch niets meer dan huisgenoten?
Voor mij is het gewoon een essentiele behoefte en als die (structureel) niet vervuld wordt dan trek (haha) ik dat niet.
  donderdag 22 september 2011 @ 11:05:02 #249
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102254118
quote:
15s.gif Op donderdag 22 september 2011 10:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wat een onzin. Wat is een relatie zonder sex dan? Dan ben je toch niets meer dan huisgenoten?
Voor mij is het gewoon een essentiele behoefte en als die (structureel) niet vervuld wordt dan trek (haha) ik dat niet.
Dat vind ik dan weer onzin, dat je zonder seks niet meer bent dan huisgenoten. Geen seks wil nog niet zeggen geen intimiteit. En een relatie is ook verbondenheid, op elkaar kunnen bouwen, bij elkaar betrokken zijn. Dat maakt een relatie ook heel waardevol.

Kijk, jouw goed recht om ertegenaan te kijken zoals je doet. Maar persoonlijk zou ik niet in een relatie willen zitten met iemand die zou zeggen: "ik houd van je, maar als ik niet meer met je kan neuken, dan ben ik vertrokken".
pi_102254312
Jij denkt werkelijk dat iemand dat op voorhand zou uitspreken. (als er al over nagedacht is.) De impact wordt immers pas duidelijk zodra je het meemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')