Jij denkt dat de seks altijd zo veel en zo vaak blijft als in het begin van de verkering?quote:Op woensdag 21 september 2011 16:46 schreef Javi het volgende:
Bedoel je met kinderen, afhankelijk van een inkomen etc?
Het moet toch voor de partner ook leuk blijven en niet het gevoel hebben dat hij een melk koe is die alles komt betalen?
Geloof me, ik zou er het hardste voor vechten mocht ik in die situatie komen, maar het moet toch echt van twee kanten komen. Je kan toch niet zeggen in de verkering tijd: kijk dit is wat je kunt krijgen en vervolgens een paar kinderen, koophuis en hond verder is het mjah niet zo veel zin meer in sex.
Wow, dat klinkt wel erg passief!quote:Op woensdag 21 september 2011 16:36 schreef simmu het volgende:
wb mijn merkwaardig wereldbeeld omdat ik accepteer dat je nu eenmaal niet altijd alles kan hebben wat je wilt. tsja. die discussie kan wellicht beter elders gevoerd worden. ik geloof inderdaad niet in een maakbare wereld. als de wereld maakbaar zou zijn hadden we allemaal de meest lekkere en leuke partner in de wereld, allemaal de meest gave baan ooit, een eigen huis (uiteraard geen rijtjeshuis, da's voor losers) en niemand was ooit ziek. behalve dan die kuteikels die je niet uit kan staan. oh, wacht. die hebben ook die gave baan, huis, gave partner en plenty geld
Simmu stelt gewoon andere eisen dan veel mensen. Prima toch, vrijheid blijheid. Maar diezelfde vrijheid leidt ertoe dat mannen (of vrouwen natuurlijk) die in hun ogen een essentieel onderdeel missen op een bepaald moment een nieuwe relatie aangaan. Ik vind dat niets in het leven (koophuis, kinderen, emigratie) groot genoeg is om voor de moet bij elkaar te blijven.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:42 schreef Lienekien het volgende:
Nee, simmu. Je hebt geen merkwaardig wereldbeeld. Ik vermoed dat de visie op relaties en 'vereisten' daarin veranderen met de jaren en dat een aantal in dit topic nog in een situatie zitten dat ze gemakkelijk de keuze zouden maken om een relatie zonder bevredigende seks op te geven.
Ik denk helemaal niet dat simmu andere eisen stelt. Welke dan?quote:Op woensdag 21 september 2011 17:02 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Simmu stelt gewoon andere eisen dan veel mensen. Prima toch, vrijheid blijheid. Maar diezelfde vrijheid leidt ertoe dat mannen (of vrouwen natuurlijk) die in hun ogen een essentieel onderdeel missen op een bepaald moment een nieuwe relatie aangaan. Ik vind dat niets in het leven (koophuis, kinderen, emigratie) groot genoeg is om voor de moet bij elkaar te blijven.
Mijn ouders hebben dat ook niet gedaan en daar ben ik ze dankbaar voor. Een scheiding is voor kinderen nooit leuk en niet goed, maar tegen de klippen op bij elkaar blijven levert uitendelijk alleen maar verliezers op.
Er zijn zeker wel situaties waarin je bij elkaar 'moet' blijven. Als ik mijn vriend nu zou verlaten zouden we beiden in grote problemen komen. Dikke schuld en met de koffers op straat. Dit is toch wel een reden om bij elkaar te blijven.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:02 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Simmu stelt gewoon andere eisen dan veel mensen. Prima toch, vrijheid blijheid. Maar diezelfde vrijheid leidt ertoe dat mannen (of vrouwen natuurlijk) die in hun ogen een essentieel onderdeel missen op een bepaald moment een nieuwe relatie aangaan. Ik vind dat niets in het leven (koophuis, kinderen, emigratie) groot genoeg is om voor de moet bij elkaar te blijven.
Mijn ouders hebben dat ook niet gedaan en daar ben ik ze dankbaar voor. Een scheiding is voor kinderen nooit leuk en niet goed, maar tegen de klippen op bij elkaar blijven levert uitendelijk alleen maar verliezers op.
vraag ik me eigenlijk ook wel af jaquote:Op woensdag 21 september 2011 17:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet dat simmu andere eisen stelt. Welke dan?
ben ik niet hoor. ik heb alleen wel de ervaring dat het leven soms harde klappen uitdeelt en dat je lang niet altijd een keuze hebt. hence; het leven is niet maakbaar in mijn opinie.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:52 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Wow, dat klinkt wel erg passief!
Denk het eigenlijk ook niet bij nader inzien. My bad!quote:Op woensdag 21 september 2011 17:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet dat simmu andere eisen stelt. Welke dan?
ja, dat vind ik dan dus weer geen goede redenquote:Op woensdag 21 september 2011 17:07 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Er zijn zeker wel situaties waarin je bij elkaar 'moet' blijven. Als ik mijn vriend nu zou verlaten zouden we beiden in grote problemen komen. Dikke schuld en met de koffers op straat. Dit is toch wel een reden om bij elkaar te blijven.
Daar kan ik niet zoveel over zeggen natuurlijk ik heb geen idee waar je op doelt. Mijn ervaring is dat je altijd nog een keuze hebt hoe om te gaan met een tik links of rechts en sommige klappen kunt voorkomen door tijdig juiste keuzes te maken. De OP is daar imo een voorbeeld van. (Mensen die bijvoorbeeld vaak roepen in relationele sfeer "Dat dit mij weer moet overkomenquote:Op woensdag 21 september 2011 17:10 schreef simmu het volgende:
[..]
ben ik niet hoor. ik heb alleen wel de ervaring dat het leven soms harde klappen uitdeelt en dat je lang niet altijd een keuze hebt. hence; het leven is niet maakbaar in mijn opinie.
Dus dan maar met een dikke schuld met mijn koffers op straat komen. Ik kan dus echt nergens heen. En hij ook niet.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:20 schreef simmu het volgende:
[..]
ja, dat vind ik dan dus weer geen goede reden![]()
![]()
geld als reden om in een brakke relatie te blijven is imho vrij evil en stom. maakt je er zeker niet gelukkiger!
Nee , ik snap dat dat iets minder kan worden, maar als je het gevoel hebt dat je op een dood paard ligt 1 x per maand dan is de lol er snel vanaf. Mij gaat het erom, waarom doen mensen zich in verkerings tijd zo anders voor? Ik denk dat mannen daar wel eerlijker in zijn.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij denkt dat de seks altijd zo veel en zo vaak blijft als in het begin van de verkering?
Ik vraag me een beetje af hoe oud je bent...
Om exact deze reden zou ik dus nooit mijn handtekening onder een tophypotheek zetten.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:27 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Dus dan maar met een dikke schuld met mijn koffers op straat komen. Ik kan dus echt nergens heen. En hij ook niet.
ik doelde op de meer fundamentelere grote dingen. zwangerschap, ziekte, kinderen, overlijden van dierbaren. dat soort dingetjesquote:Op woensdag 21 september 2011 17:26 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Daar kan ik niet zoveel over zeggen natuurlijk ik heb geen idee waar je op doelt. Mijn ervaring is dat je altijd nog een keuze hebt hoe om te gaan met een tik links of rechts en sommige klappen kunt voorkomen door tijdig juiste keuzes te maken. De OP is daar imo een voorbeeld van. (Mensen die bijvoorbeeld vaak roepen in relationele sfeer "Dat dit mij weer moet overkomen" zijn daar meestal niet zo goed in.) In die zin denk ik dat het leven wel maakbaar is.
agreed!quote:Op woensdag 21 september 2011 17:32 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Om exact deze reden zou ik dus nooit mijn handtekening onder een tophypotheek zetten.
In het kader van klappen voorkomen in mijn vorige post.
Ik vermoedde het al maar volgens mij zijn wij het eigenlijk wel eens. Dat zijn zaken waar je 0 invloed op hebt natuurlijk.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:32 schreef simmu het volgende:
[..]
ik doelde op de meer fundamentelere grote dingen. zwangerschap, ziekte, kinderen, overlijden van dierbaren. dat soort dingetjesklein voorbeeldje: altijd volhouden dat je slechts een kindje wil, vol hoogdravende retoriek over overbevolking en dan zwanger raken van een drieling
dat soort dingen, daar heb je vrij weinig in te kiezen. maar zoals gezegd: dat is mijn mening, lang niet iedereen deelt die mening en dat hoeft ook helemaal niet!
Dat lijkt me een klote situatie, maar ik heb ook een knoop door gehakt terwijl ik niet wist waar ik terecht zou komen. slechter kon het bijna niet dacht ik toen en ik had gelijk.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:27 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Dus dan maar met een dikke schuld met mijn koffers op straat komen. Ik kan dus echt nergens heen. En hij ook niet.
Ik denk niet dat mensen zich anders voordoen, maar in het begin gieren de hormonen meer door je lijf dan later, denk ik. Het klinkt wat flauw, maar je went er toch aan. Het wordt 'gewoon' om seks met elkaar te hebben.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:29 schreef Javi het volgende:
[..]
Nee , ik snap dat dat iets minder kan worden, maar als je het gevoel hebt dat je op een dood paard ligt 1 x per maand dan is de lol er snel vanaf. Mij gaat het erom, waarom doen mensen zich in verkerings tijd zo anders voor? Ik denk dat mannen daar wel eerlijker in zijn.
( dat was ook snel voorbij )
quote:Op woensdag 21 september 2011 17:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen zich anders voordoen, maar in het begin gieren de hormonen meer door je lijf dan later, denk ik. Het klinkt wat flauw, maar je went er toch aan. Het wordt 'gewoon' om seks met elkaar te hebben.
Dat wil ook weer niet zeggen dat het sjorren aan een dood paard moet worden. Gelukkig zit er nog wel het een en ander tussen stomend, driemaal daags en het dode paard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |