abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 september 2011 @ 12:57:10 #1
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102051525
Het babytopic (0-1 jaar) Deel 35

23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
08 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
02 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
05 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
08 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
08 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
08 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
01 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
02 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
08 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor***
16 juni 2011: Olivia, dochter van _Isis_
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany
20 juli 2011: Cas, zoon van Cyntiaa
21 juli 2011: Floris, zoon van LiedjeBackstage
17 augustus 2011: Liene Nikkie, dochter van Beessie-Jen
26 augustus 2011: Jelle, zoon van Hilliebillie

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

[ Bericht 3% gewijzigd door RockabeIIa op 17-09-2011 20:23:41 ]
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 17 september 2011 @ 12:58:35 #2
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102051583
Waarbij dit een van de laatste posts was...

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 10:57 schreef Danielle_ het volgende:
Na een hele heftige periode ben ik eindelijk in staat om in het babytopic te posten. De eerste dagen na de bevalling waren nog zo rooskleurig, maar de woensdag erna sloeg alles om. Ons mannetje werd aan het begin van de middag ziek, heel erg ziek. Hij hield geen voeding meer binnen, had pijn en huilde haast ononderbroken. Ook leken zijn oogjes raar te staan... Bang dat ik een overbezorgde moeder zou zijn, durfde ik niemand te bellen. Tot een vriendin (moeder van 2) 's avonds kwam en zei dat hij er heel slecht uit zag en dat ik toch echt een dokter moest bellen, omdat ze dit niet vertrouwde.

En toen begon het... De huisartsenpost kwam en kereltje ging met ambulance met toeters en bellen naar het ziekenhuis. Ze hadden nog geen idee wat, maar er was iets goed mis met ons kleintje :'( En daar zit je dan als moeder, hulpeloos te wachten, wachten en wachten. Onderzoek zus, onderzoek zo en wij zagen ons mannetje alleen maar zieker en verdrietiger worden. En het kon nog zoveel zijn, van spierziektes tot verminderd functionerende organen. Alles kwam voorbij, alles werd genoemd, we moesten maar rekening houden met... Na dagen van onderzoek kwamen de eerste uitslagen: verminderde werking van de nieren, spierzwakte en een grote kans op een autoimmuunziekte. Z'n spierzwakte hebben we achteraf zelf al eerder bemerkt, maar het stomme is dat we daar nooit bij stil gestaan hebben. Vrijdag na de geboorte was alles heel krachtig en maandag zei ik nog tegen m'n ouders dat ik vond dat hij veel rustiger was met armen en benen.

Inmiddels is na 7 weken ziekenhuis bekend dat ons mannetje ten gevolge van een autoimmuunziekte ernstige spierzwakte heeft gekregen en dat er een ontsteking dan wel bloeding geweest moet zijn in of rond zijn nieren, waardoor deze sterk verminderd werken. Ons mannetje is vandaag 3 maanden oud en heeft de gehele medische malle molen al moeten doorlopen en krijgt al een hele rits medicijnen en ligt iedere nacht aan de dialyse... Ook heb ik moeten stoppen met bv, omdat dit de groei van de thymus stimuleert en dat waarschijnlijk de oorzaak is van de autoimmuunziekte.

Omdat dit voor mij, in principe alleenstaande moeder en zelfs nog studente (ik hoopte alweer in de schoolbanken te kunnen zitten), te zwaar blijkt heb ik samen met de vader de moeilijke keuze moeten maken om ons mannetje binnenkort niet meer volledig thuis te verzorgen. Ook nu hebben we kinderthuiszorg, maar voor 7 dagen per week is dit voor mij niet haalbaar... Begrijp me niet verkeerd, alle verpleegkundigen doen stuk voor stuk fantastisch werk! Maar m'n privacy en het gelukkige gevoel dat ik had toen ik zelf voor m'n zoontje zorgde worden zoveel minder wanneer zij van 's morgens 7 tot 's middags 1 en 's middags half 5 en 's avonds 8 bij ons zijn, om nog maar te zwijgen over het feit dat de nachten me opbreken... Hoe we dit precies gaan regelen en waar is nog niet helemaal duidelijk, vanuit het ziekenhuis en consultatiebureau zijn we met meerdere opties bezig. Maar als het maar het beste is voor ons kleintje, hoewel ik me nu al een slechte moeder voel :'(
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 17 september 2011 @ 12:59:57 #3
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102051619
Danielle, wat ontzettend heftig inderdaad... ik kan me er niets bij voorstellen, het lijkt me verschrikkelijk in alle aspecten... Het enige wat ik kan doen is je een virtuele knuffel geven, een dikke :* en je verzekeren dat je geen slechte moeder bent! O+ Sterkte!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 17 september 2011 @ 13:03:22 #4
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102051732
Kan iemand mij misschien wat inzicht geven in 'het spelen' van een baby?

Olivia is nu 3 maanden, maar 'spelen' kan en doet ze nog niet. Ze is inmiddels wel geïnteresseerd in de mobiel boven de box en verder pakt ze af en toe een doekje beet dat in de buurt ligt. Wel lees ik veel dat baby's rond deze leeftijd (of eigenlijk eerder) al spelen. Ik vraag me af of ik haar meer moet stimuleren of samen met haar moet spelen. Ik pak af en toe een rammelaartje en dat schudt ik dan een beetje boven haar, dan moet ze soms wel een beetje lachen, maar ze kan zelf nog niet de rammelaar beethouden.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102052127
Isis, ik heb door middel van foto's eens terug gekeken naar Puck zijn ontwikkeling. Ik vond rond die leeftijd ook dat Puck weinig nog deed t.o.v. de anderen van zijn leeftijd hier. Maar eigenlijk vlak daarna begon het te komen. Het begon met zelf een knuffel of zijn plastic sleutels pakken en hier flink op kauwen en er een beetje mee zwaaien. Vrij snel daarna vond hij onder een baby gym liggen ook wel interessant.
Er boven hangen met speelgoed hielp hier ook niks qua stimulering in eerst instantie. Puck was vrij lang content met niks doen en alleen naar de mobiel kijken.

Vergeet trouwens niet dat jouw meisje volgens mij zo'n 6 weken te vroeg geboren is toch? Dus ze is eigenlijk nog maar een klein prulletje dus dat spelen komt over een paar weekjes vanzelf :Y
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 17 september 2011 @ 14:16:21 #6
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102054154
Thx! Ook voor het terugkijken! :)
Ja, ze is, zeker gecorrigeerd, nog een hartstikke mini, maar ik heb soms ook een beetje het idee dat het liggen in de box en staren naar die mobile haar verveelt. Maar ze zal dan wel net tussen 2 fases inzitten. Ik zal eens kijken voor die plastic sleutels voor haar, lijkt me ook wel een leuk speeltje om straks mee te beginnen. En ik zal de babygym ook maar tevoorschijn halen, wie weet! Goeie tip!

Volgens mij ook een groeispurtje ofzo hier, want vannacht kwam ze ineens om 3:15, nou dat was al heul wat weekjes geleden. Uiteindelijk nog twee uurtjes kunnen rekken met speentje en toen maar de fles gegeven. Net ook al heel 'hongerig', dus weer wat vroeger dan normaal een flink flesje gegeven met 210/7 (!) en die ging tot de laatste druppel op :o . Daarna weer onrustig en zo en nu dan eindelijk even slapen in bed :z . Voorlopig maar even voeden op verzoek, totdat ze weer een nieuw ritme heeft. :9
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102054264
Ik bedenk me net dat het helemaal niet begon met zelf zijn sleutels pakken. Dat was nog te moeilijk. Ik hield een speeltje voor zijn neus na het in de box leggen en die kon hij dan met veel moeite pakken en ging daar dan op kauwen. Als hij ze kwijt was ging hij brullen :+
Dus het is wachten op het moment dat ze reageert als je iets voor haar neus houdt dan ;)
The way you rock'n'roll
pi_102054272
Huh, Isis, flesjes van 210/7 mogen toch niet meer? Je mag toch maar maximaal 200 cc per keer geven? In verband met de niertjes? Of is dat weer veranderd?
pi_102054511
Ik verbaas mij meer over het feit dat ze zeggen dat het niet mag,
200cc of 210 lijkt me weinig verschil. Had daar nog nooit van gehoord .
pi_102054569
Danielle wat heftig zeg! :*

Hier gaat de ontwikkeling ook lekker door! Sarah heeft sinds vanmorgen door hoe ze vooruit moet kruipen :)
Hier een filmpje ervan gewoon omdat het kan, mijn supersnelle (echt haar zus was pas 2 maanden later en die heeft zowieso niet op deze manier gekropen...)

Ik weet ook niets van dat 210 niet mag... Wij geven Sarah als laatste fles vaak 210/7.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_102054635
Er staat op de verpakking van nutrilon dat je nooit meer dan 200cc in 1x mag geven.
Dat er weinig verschil zit tussen 200 en 210 is waar, maar ze moeten ergens een grens trekken. Daarbij, als je 210 water neemt en daar 7 schepje bij doet, kom je al gauw op 240. Je moet dan wel de rest weer door de gootsteen spoelen.
Als je 180/6 maakt en je gooit niets weg, zit je ook op 200 á 210 cc.
pi_102054674
Wauw Sarah, snelle!! Knap ook, ziet er uit alsof ze nooit anders heeft gedaan.
  zaterdag 17 september 2011 @ 14:39:32 #13
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102054880
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 14:19 schreef danic het volgende:
Huh, Isis, flesjes van 210/7 mogen toch niet meer? Je mag toch maar maximaal 200 cc per keer geven? In verband met de niertjes? Of is dat weer veranderd?
Ow, helemaal niet over nagedacht :@ ... Ze had zo'n erorme trek, dat ik dacht ik maak een grotere fles... Ben nu even gaan Googlen en volgens het 'schema' mag ze nog niet eens 5 * 180, dat mag pas vanaf 6 kilo. Nu zegt ons CB dat je gewoon moet geven waar ze behoefte aan heeft en dat ze best wat in te halen heeft, maar 210 in 1 keer kan inderdaad slecht zijn voor de niertjes. Dat doen we dus maar niet meer. Ik kijk het wel even aan, misschien is het over een paar dagen weer minder... Maarrrr, als iemand nog tips heeft voor mijn hongerige smurf, dan zijn deze van harte welkom! :Y
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102054936
Je hebt ook nutrilon forte, is dat misschien iets? Daar zitten niet meer calorieën in, maar de eiwitten zijn anders, speciaal voor hongerige baby's.
  zaterdag 17 september 2011 @ 14:43:11 #15
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102054993
Ja misschien wel... Ik kijk het nig heel even aan en misschien dat ik er anders zo'n schepje Forte bij doe. Thx!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102055377
Ik snap dat niet zo. Zeker als ze vaste voeding krijgen is de flesvoeding + brood en rijstwafels in principe veel te zwaar. Het zout in producten is heel erg belastend.Waarom dan zo strikt met flesvoeding?
pi_102055615
Omdat de nieren anders in 1x teveel te verwerken krijgen en dat dat niet goed ervoor is.
Maar ze krijgt nog geen vast voedsel, dus dat is helemaal niet aan de orde.
  zaterdag 17 september 2011 @ 15:08:38 #18
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102055684
Heb trouwens even de Nutrilon infolijn gebeld omdat ik twijfelde of je Omneo (dat krijgt ze namelijk ivm darmkrampjes) wel mag mengen met Forte. Maar dat wordt niet geadviseerd. Zij adviseren om de Omneo half/half te gaan mengen met Standaard, dus dat ga ik maar proberen. Kan sowieso geen kwaad voor de portemonnee :P , scheelt bijna 4 euro per verpakking geloof ik.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102055787
Eva krijgt ook half/half. We waren aan het overstappen op de omneo omdat de standaard voor haar heel moeizaam ging, maar halverwege de overstap dronk ze ineens als een trein.
Daarbij was het kostentechnisch inderdaad ook een meevaller.
pi_102055935
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 15:06 schreef danic het volgende:
Omdat de nieren anders in 1x teveel te verwerken krijgen en dat dat niet goed ervoor is.
Maar ze krijgt nog geen vast voedsel, dus dat is helemaal niet aan de orde.
Ja ik snap wel waarom het geen goed idee is.
Maar ik vind het gewoon een beetje apart dat een CB en mensen dus wel hameren op flesvoeding en je weinig hoort over zout (wat met massa's in sommige producten zit).

Niet zo zeer een aanval op jullie meer wat betreft de producten in de schappen.
pi_102056053
Oh oké, dan was ik je even kwijt. Eerst had je het over de hoeveelheid voeding en daarna over het zout, ik snapte het verband al niet zo. Lijkt mij een heel ander onderwerp vandaar.
pi_102056193
Danic een pop-up restaurant is een "restaurant" op een locatie waar normaal geen restaurant is en is maar eenmalig. Bijvoorbeeld je gaat uit eten in een museum of in een fabriek. Ik heb nu ook nog geen idee precies waar we terecht gaan komen en wat we gaan eten. We hebben ons opgegeven en krijgen een smsje met de tijd en locatie waar we verwacht worden.
Ik laat wel weten hoe het was ;).
pi_102056219
Mag Floris trouwens in de OP 21 juli
pi_102056320
wat leuk liedjes! orgineel :)

En wat die voeding betrefd ben ik het wel met Pvoess eens. Tijdens de flesvoeding zijn ze best erg op de hoeveelheden, maar als je kindje dan mee mag gaan eten dan hebben ze het niet meer over wat waarin te veel zit enzo.. Ik snapte de link wel :)
pi_102056640
Ja dat bedoel ik dus. :+
pi_102059615
Ah, ik nu ook 8)7

Ben benieuwd Liedjes, klinkt erg leuk!
  zaterdag 17 september 2011 @ 19:17:14 #27
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102063831
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 september 2011 15:25 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Mag Floris trouwens in de OP 21 juli
Done!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102063897
Poeh wat heftig Danielle!

En wat goed Sarah!!

Maandag om half 9 melden en vanaf half 3 (6 uur van te voren! Terwijl richtlijnen 4 uur zijn) geen botstvoeding meer. Slokje water mocht dan wel. Zie er nu al tegen die nacht op
  zaterdag 17 september 2011 @ 19:19:56 #29
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102063913
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 17:12 schreef danic het volgende:
Ah, ik nu ook 8)7

Ben benieuwd Liedjes, klinkt erg leuk!
+1 8)7

Laat je even weten waar je bent geweest Liedje? Grappig concept en ben benieuwd of het dan ook daadwerkelijk leuk (en lekker! :P ) was.

Zojuist de eerste gemengde fles maar meteen gegeven, waarna madammeke als een blok in slaap viel :z , ben benieuwd hoe het gaat lopen!

Wat gaat Sarah hard MP! :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102065128
Zo, na een dagje feestvieren komen wij hier afscheid nemen. De eerste maanden vond ik heel heftig, maar wat heb ik de laatste maanden genoten voor 10 van ons meisje. Ik vind het een hele mijlpaal, één jaar! *O*

Ik zie jullie allemaal weer in het dreumestopic, de een wat sneller dan de ander, maar we komen elkaar tegen! :W

En nog een mega fotospam onder de spoiler ;)

SPOILER: Anne van pasgeboren tot één jaar!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 17 september 2011 @ 19:58:15 #31
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102065235
Gefeliciteerd met Anne! *O*

Wat een heeeerlijke foto's!!! Die in bad met 3 maanden... O+

Veel plezier & tot over 9 maanden! :+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102065286
Gefeliciteerd!
En ze lacht gewoon op álle foto's!
Oké behalve dan die met die speen en die met d'r zonnebril, maar ja, daar moet ze natuurlijk stoer kijken O+

Ik blijf die foto in de tummytub geniaal vinden! Dat handje!
pi_102066015
3de vermaanddag!
  zaterdag 17 september 2011 @ 20:21:46 #34
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102066144
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 20:18 schreef cleany het volgende:
3de vermaanddag!
Gefeliciteerd! ;) *O*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102066645
We hebben een zwaaier O+

Sinds mevrouw het een uur of twee geleden doorhad, gaat die arm te pas en te onpas op en neer als ze maar het vaagste idee heeft dat er iemand naar haar kijkt.

*smelt*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_102069111
Leuk Vanyel!!! Is ze snel mee zeg!!

Anne en Fannetje gefeliciteerd!! Je bent zo mooi! Mex is echt stapelverliefd op je!! Tot over 3 weekjes! Hoe was de verjaardag??

Wat heftig Danielle!! Weet je al of hij ooit kan lopen en dat soort dingen? Of het iets beter wordt allemaal?
Zijn er geen andere opties voor jullie? Bijv. bij je ouders wonen of bij de vader? Of zijn er geen plekken waar jullie samen kunnen wonen met een soort dagopvang?
Heel veel sterkte iig!

Op de pakken van Friso en Kruidvat en Nestlé staat dat niet van 210 cc. Ik deed/doe altijd 210 water precies en dan 7 scheppen, dat dat 240 cc word met de poeder erbij maat volgens mij niet uit hoor, het gaat toch altijd om de hoeveelheid schepjes?
pi_102070212
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 20:34 schreef Vanyel het volgende:
We hebben een zwaaier O+

Sinds mevrouw het een uur of twee geleden doorhad, gaat die arm te pas en te onpas op en neer als ze maar het vaagste idee heeft dat er iemand naar haar kijkt.

*smelt*
oh wat schattig O+ dat doet ze inderdaad snel zeg! knapperd <3
:)
pi_102070819
Ja ze moet iets doen om goed te maken dat het snode kind zich amper voortbeweegt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_102071144
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2011 22:07 schreef Vanyel het volgende:
Ja ze moet iets doen om goed te maken dat het snode kind zich amper voortbeweegt.
:D
slim is ze zeker! ze pakt gelijk het handigste :D zwaaien om de aandacht te trekken, om mensen naar je toe te lokken en als je t zat bent kun je ze weer uitzwaaien.

Ik vind het nu, met een tweede kind, zo mooi om dat verschil in ontwikkeling te zien, probeerders en observeerders zeg maar.

mijn kleine is echt een probeerder, honderd keer vallen, nog een keer proberen, weer omkukelen, en maar doorbijten.
Mijn grote leek traag te zijn met alles. Ze bleef gewoon keurig zitten. En ineens uit het niets ging ze kruipen :? zelfde verhaal met lopen. Veel losse stapjes heeft ze nooit geoefend, ze zette 2 x 2 stapjes en toen ineens liep ze. Echt een observeerder, eerst kijken en als je het zeker weet, dan pas doen.
pi_102071835
De mijne observeert. Ze probeert vooral de dingen die met contact te maken hebben en de speeltjes. Voortbewegen interesseert haar niet verder dan tot waar iets leuks ligt.
Lui of efficiënt, dat weet ik nog niet ;)
pi_102072090
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2011 22:26 schreef Vanyel het volgende:
De mijne observeert. Ze probeert vooral de dingen die met contact te maken hebben en de speeltjes. Voortbewegen interesseert haar niet verder dan tot waar iets leuks ligt.
Lui of efficiënt, dat weet ik nog niet ;)
Klinkt precies als mn grote :D
Die verspilde gewoon geen nutteloze energie :Y) maar uiteindelijk liep ze wel met 13 maanden dus das achteraf nog best vlot.

Ondanks dat het pas een jaar (!) geleden is dat mn grote haar eerste stapjes zette, kan ik me er dus echt nog helemaal niets bij voorstellen dat mn kleine over een paar maanden ook gaat lopen :') t mag allemaal wel wat langzamer van mij. En dat terwijl ik oudste wel groot kon kijken.
pi_102072309
Een jaar pas :o

Jij broedkip jij!

Ik wil graag meer communicatie, maar van mij mag ze best nog een hele tijd immobiel blijven. Lekker rustig.
pi_102072661
oh ja die communicatie liet hier wel een hele tijd op zich wachten.
Althans, wij wisten heel goed dat zij ons wel begrijp, maar zelf praten ho maar. Zo heeft het heel lang geduurd voor ze mama zei. Dat zei ze rond 9 maanden echt gericht, en daarna verdween het in de koelkast om pas met 16 maanden ofzo weer tevoorschijn te komen. Zelfde gold voor heel veel andere woordjes. Ze heeft heel lang echt woordjes verzameld als het ware, dan was een woordje een week lang hip en daarna niet meer, maar echt praten deed ze niet.

Ter illustratie, rond 12 maanden praatte ze helemaal nog niet, maar ze begreep wel heel duidelijk alles, voerde opdrachtjes uit enzo (geef het boekje maar aan papa, dat idee); tot 18 maanden zei ze alleen losse woordjes en ze gebruikte lang niet alles van wat wij wisten dat ze wel beheerste. Maar een maand of 3 voor haar tweede verjaardag begon ze voorzichtig 2 woordjes te combineren, en een week of 2/3 later werden dat drie woordjes, en weer een week of 3 later werden het weer meer woordjes. Ze ging ineens keihard.

Mn kleine maakt nu al meer geluid dan zus deed op die leeftijd, en ze doet het ook gericht om te kijken wat het doet, hoe mama reageert als ze geluid maakt zeg maar.
pi_102072728
oh en dr komt straks een moment dat ze die armpjes naar je uitsteken omdat ze opgetild of geknuffeld willen worden. O+ Dat vond ik toch wel een van de mooiste non-verbale communicatie momentenl, zó lief O+
pi_102072856
Dat heb ik ook met knuffelen. Af en toe vlijt ze zich echt helemaal tegen je aan met haar hoofd in je nek. Zó lief O+
pi_102073599
Ik kreeg van de week wel 5 kusjes van Mex op m'n mond, dat vond ik ook zo lief!! Nu probeer ik het steeds weer,maar hij wil niet meer:(

Grappig dat ze zo verschillend zijn met dat mignonne, zal vast niet lang duren voor E. rondloopt!

Ik kan juist niet wachten tot Mex los staat en even kan lopen, hij is zo zwaar. Ik zit altijd zo te vogelen als ik naar beneden ga en met de fiets moet.
Maar ik vind het wel erg dat ie steeds zo valt, ik werd al uitgemaakt als overbezorgde moeder, maar dat geluid van z'n koppie tegen het laminaat klinkt zo hard, krijg daar gewoon zelf hoofdpijn van.

Zeker lief vanyel O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Troeta op 17-09-2011 23:13:04 ]
pi_102073858
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 22:56 schreef Troeta het volgende:
Ik kreeg van de week wel 5 kusjes van Mex op m'n vond, dat vond ik ook zo lief!! Nu probeer ik het steeds weer,maar hij wil niet meer:(
Knappe baby ;)

Wat weegt Mex ongeveer?
pi_102074034
Sofie knuffelt niet, en geeft ook geen kusjes.
*poef* nu is het weg
pi_102074861
:6

Hij weegt nu 11 kilo nog wat, gaat de laatste tijd gelukkig niet meer zo hard hoor, maar hij was al met 4 maanden 8 kilo, dus ik vind dat ik genoeg gesjouwd hebt :D

Wat apart he kaatje, dat de ene zo knuffelig is en de andere niet. Ik hoor vaak dat jongetjes veel knuffeliger zijn, maar of dat nou waar is?
pi_102075226
Ze wil zelfs niet meer lekker tegen me aan liggen als ze drinkt. Dan zit ze nu het liefst tegen me aan, met haar rug tegen mijn buik. Dan kan ze mooi alles in de gaten houden.
Op vakantie was Sofie een dag niet helemaal lekker. Toen wilde ze wel lekker tegen ons aanhangen. Daar hebben we lekker van genoten.

Wat een heerlijke knul is Mex zeg! Ik heb echt geen idee wat Sofie nu weegt. Ze was 2 maanden geleden 9.1 kg. We hoeven pas over 3 weken weer.
Wat geef jij Mex nu voor melk Troeta? Sofie krijgt nog de 2. Eigenlijk wil ik liever gewoon binnenkort overstappen op gewone melk.
*poef* nu is het weg
pi_102075457
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 23:17 schreef Troeta het volgende:
:6

Hij weegt nu 11 kilo nog wat, gaat de laatste tijd gelukkig niet meer zo hard hoor, maar hij was al met 4 maanden 8 kilo, dus ik vind dat ik genoeg gesjouwd hebt :D

Wat apart he kaatje, dat de ene zo knuffelig is en de andere niet. Ik hoor vaak dat jongetjes veel knuffeliger zijn, maar of dat nou waar is?
Tegen de 11 kilo is Dottir denk ik anderhalf oid, dan staat ze wel los neem ik aan.

Geen idee of jongens meer knuffelen maar ons meisje lust er wel pap van. Is ook nog een stuk jonger natuurlijk..
pi_102076464
Mignonne wat grappig wat jij beschrijft! Het is net of je het ver mijn meiden hebt :)

Dottir zwaait das echt knap :D

Mex die kusjes geeft <3

Sofie die niet wil knuffelen :( maar weet je KJ dat kan een fase gehad, onze J heeft dat ook gehad en nu denk ik wel eens, kind ga even jezelf vermaken en even op je eigen billen zitten, dus het komt wel goed met Sofietje en knuffelen hoor ik weet het zeker :)

Saartje hier is denk ik vandaag zo geschrokken van het feit dat ze opeens vooruit kan kruipen dat ze van alle indrukken vanavond niet ging slapen. Ik was werken en manlief belde al dat hij het niet meer wist.. Toen ik thuis kwam sliep ze :) maar dat was wel tegen elven pas, hopelijk slaapt ze uit.
pi_102076671
Ze is gewoon te druk met de wereld ontdekken! Wel fijn dat ze je dan wel opzoekt als ze ziek is O+

Ik weeg hem vaak op de WII, zit zo'n speciale baby-weegfunctie op, erg handig! En hij klopte met de weegschaal van het cb.
Ik geef hem nu nummer 3 van Nestle groeie start, die vind ie wel lekker, Friso en Kruidvat 2 en 3 niet meer.
En na het avondeten een tuitbekertje volle melk gewoon, die schenk ik al met koken in en dan is die niet meer zo koud als hij klaar is met eten.
Hij drinkt dan s'ochtends en s'middags nog een fles van 150cc en s'avonds een pyamapapje.

Mijn buurvrouw geeft lang houdbare melk aan haar zoontje, ze zegt dat dat beter is, maar dat ga ik nog even uitzoeken. Ik wil vanaf 1 jaar wel gewone melk geven, scheelt een hoop gedoe en geld, maar als hij er buikpijn van krijgt blijf ik wel even op Nestle 3.

MamaPurk ik kan je filmpje niet zien op deze verrotte laptop, ik ga hem morgen bekijken, ben echt benieuwd!!
pi_102077378
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 23:43 schreef MamaPurk het volgende:
Mignonne wat grappig wat jij beschrijft! Het is net of je het ver mijn meiden hebt :)

Dottir zwaait das echt knap :D

Mex die kusjes geeft <3

Sofie die niet wil knuffelen :( maar weet je KJ dat kan een fase gehad, onze J heeft dat ook gehad en nu denk ik wel eens, kind ga even jezelf vermaken en even op je eigen billen zitten, dus het komt wel goed met Sofietje en knuffelen hoor ik weet het zeker :)

Saartje hier is denk ik vandaag zo geschrokken van het feit dat ze opeens vooruit kan kruipen dat ze van alle indrukken vanavond niet ging slapen. Ik was werken en manlief belde al dat hij het niet meer wist.. Toen ik thuis kwam sliep ze :) maar dat was wel tegen elven pas, hopelijk slaapt ze uit.
Die fase heeft Floris nu. Ook wel heel lief en gezellig hoor O+ Maar alleen maar mama is goed, althans als k in de buurt ben. Best wel vermoeiend af en toe, zo'n dreumes de hele tijd aan je broek hangend :D

En wat is Mex een flinkerd zeg! K had Floris gisteren gewogen en dat was 10,5, met luier aan :D
Maar denk dat Mex ook wel langer is dan Floris :D
pi_102078594
Hoe lang is Floris? Mex was 16 augustus 75,5 cm en hij is geloof ik wel weer langer geworden, morgen even proberen te meten.
Wat voor schoentjes heb jij voor Floris? Ik wil van die leren slofjes voor hem, maar hij past niks, voeten te breed ofzo.
pi_102078762
Floris was in juni 72 cm ofzo :) Hij zal nu wel wat langer zijn, maar dinsdag weer cb.
Zn h&m pyama jumpsuit maat 74 wordt nu te kort iig :') (heeft m al sinds januari aan :'))

Floris heeft Gattino schoenen, die kon je mooi openvouwen. En Chinese Ebay slofjes :)
pi_102079346
haha, ik ben ook een btje uitgekeken op de maat 74kleertjes, stiekem hoop ik dat ie een maatje groeit:D

Bedankt, ik ga van de week even kijken voor schoentjes!
pi_102089139
Sofietje zit qua bovenkleding in 74 en 80. Broeken nog wel 74. Ze heeft 74 aangehad vanaf ongeveer april. Ze was in juni 74 cm.
Ik had gehoord dat de melk 3 zoeter gemaakt wordt zodat kinderen moeilijker overstappen op gewone melk.
Ik denk dat we deze melk nog even houden tot we weer naar het cb moeten, en dan even overleggen. Liefst stap ik dan over op gewone melk. Sofie drinkt nu 1x180 en 2 keer 150. Maar ik wil als ontbijt over op brood. Ze vind brood zo ontzettend lekker.

Ik vind het wel jammer dat ze niet knuffelt, maar ze is idd te druk met ontdekken. Komt wel weer.
*poef* nu is het weg
pi_102090736
Een zwaaiende dottir *O*
Mignonne wellicht is je jongste ook sneller omdat ze je oudste na wil doen

Ik wil ook Danielle even heel veel sterkte wensen ik las een heel naar bericht van je. Zulke beslissingen zijn altijd heel erg moeilijk en gevoel en verstand druisen dan tegen elkaar in.

Ean brabbelt er vrolijk op los en wil alles volgen. Net probeerde ze wat de draaien in de box maar dat lukt helemaal nog niet. Nou dat was goed te horen er zit wat frustratie bij d'r

En nu zonder te huilen
pi_102092186
Ean, wat wordt je groot :o en ze lijkt op je f_r :Y

Puck draagt shirts maat 74 en broeken 68 en 74.
Ik ben heel benieuwd hoe lang hij is a.s. donderdag. Ook verwacht ik hem naar de 9kg te gaan ongeveer.

Puck is zo makkelijk tegenwoordig. Hij lacht veel en wiebelt zich gek op zijn knietjes. Ook kan hij al goed los zitten. Niet genoeg om te gaan fietsen. Hij dondert nog wel eens om maar hij kan zijn evenwicht best aardig corrigeren al.
Hij kletst de hele dag door van tet tet tet in een heel schattig stemmetje.
Hij slaapt nu dus gewoon in 1x cold turkey alle slaapjes in zijn slaapzak. Sindsdien wordt hij wel om 04.00uur wakker. Soms slaapt hij verder en soms heb ik dan een plakbaby die bovenop mij wel zo weer verder tukt. Om dan af en toe nog eens omhoog te komen en dan keihard zijn koppie weer te laten vallen omdat hij eigenlijk slaapt. Ik heb al een paar keer een tand door mijn lip gehad van de knal van zijn hoofdje 's nachts :X
Hij kan nu ook, mits hij hem terug kan vinden, zijn speen zelf weer in doen _O_
We zijn veel op pad geweest in de vakantie en dan moest hij het doen met tukjes in de auto en dat was helemaal geen probleem. Hij is zo veranderd daarin.
Morgen moet ik voor het eerst weer een paar uurtjes werken en gaat hij dus voor het eerst een lange dag naar het kdv. De eerste lange dag daar pas met 7,5maand is geen klagen voor mijn guppie denk ik zo ;)
The way you rock'n'roll
pi_102092498
Vakantie geboekt. 8 dagen zon zonder Dottir :o
pi_102092877
Dapper Vanyel! _O_
Ik zou het niet kunnen denk ik.
pi_102093055
Ik moet het ook nog maar zien hoor.
pi_102093105
Dat doe je goed Puck. Nu nog eventjes tot een uur of 06:00 doorslapen dat is net iets prettiger voor je ouders. Moet je naar je "oude" werk DML? zo ja dan veel succes

En ik vind behalve haar ogen dat ze helemaal niet dat op mij lijkt.
pi_102093123
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2011 13:15 schreef Vanyel het volgende:
Vakantie geboekt. 8 dagen zon zonder Dottir :o
Wanneer vertrekken jullie?
pi_102093132
Wanneer gaan jullie?

wat fijn dat Puck het zo goed doet nu dml. :*
*poef* nu is het weg
pi_102093812
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 13:26 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Wanneer vertrekken jullie?
Eind van t jaar pas. Als ze 10 maanden is.
  zondag 18 september 2011 @ 13:42:38 #68
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102093828
Lijkt me moeilijk Vanyel. Wij gaan 30 september een nachtje naar Terschelling en het ventje logeert dan bij opa en oma. Lijkt me heel leuk maar ook eng. Je rijdt niet even terug. ik hou nog een slag om de arm. Zeker als hiji tegen die tijd nog niet goed uit het flesje drinkt of uit zijn hum is (wat bijna nooit zo is, maar toch).
pi_102094121
Ean O+

Puck lekker wiebelen, DML voor je het weet kruipt ie :) Ging bij Saar gister ook van de een op de andere dag, eerst weken wiebelen en in ene heeft ze het dus door!
En succes morgen met werken, hopelijk valt het mee.

Vanyel wat dapper op vakantie zonder Dottir! Ik zou het niet kunnen!

Saar heeft net gewoon 2 uur in haar bedje geslapen, uitzonderlijk lang, meer als 3 kwartier tot een uur slaapt ze meestal niet. En nu kruipt ze weer vrolijk de kamer door zonder dat ze last heeft van haar zus, want die ligt nu op tuk :)
pi_102096459
KJ, jij hebt ook het fisher price zeepaard toch? Wat staat er bij jou op het labeltje over wassen? Dat is er hier afgesleten maar de buitenkant heeft vlekken opgelopen in de vakantie }:|
The way you rock'n'roll
pi_102098412
Eva heeft 3 weken geleden een nachtje bij mijn schoonouders geslapen omdat vriendlief een verrassingsnachtje weg had geboekt.
Had ik ook behoorlijk stress van, maar het is me redelijk meegevallen (behalve dan de tranen tijdens het superdeluxe 6-gangen diner, lang leve het drinken van wijn na een jaar droogstaan :@ )
en Eva heeft het super gedaan.
Nu gaat ze waarschijnlijk van morgen op overmorgen ook weer logeren.
Vriend en ik moeten beiden beide dagen werken. Hij moet om 06.00 de deur uit, ik om 07.45. Dan moet oma 2x door de ochtendspits naar ons rijden.
Waarschijnlijk komt ze haar morgenochtend halen, ga ik uit mijn werk daarheen om met zijn allen te eten, 's avonds naar huis en dinsdagmiddag pikt mijn vriend haar weer op.

het is dat ik maandagavond daar dan kan zijn, anders had ik het niet gedaan hoor.
pi_102101176
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 14:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
KJ, jij hebt ook het fisher price zeepaard toch? Wat staat er bij jou op het labeltje over wassen? Dat is er hier afgesleten maar de buitenkant heeft vlekken opgelopen in de vakantie }:|
Heb ik (wel 3, 2 thuis, 1 bij de opvang). Ik zal als ik thuis ben even kijken. Ik ben nu aan het werk. Heel fijn. Werken zonder stem. Sofie snapte er gisterenavond en vanmorgen niks van.
*poef* nu is het weg
  zondag 18 september 2011 @ 17:47:12 #73
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102103892
Oeh Vanyel veel plezier!!! 8 dagen zonder kids zou ik ook wel raar vinden, al zou het misschien ook wel wat hebben.

Seth kruipt *O* (achteruit dan wel :'), maar hij cruist heel de kamer door)
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_102107311
Wat!! :o Nu al?? TurboharrySeth
  zondag 18 september 2011 @ 21:58:45 #75
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_102118430
Morgen met Larissa naar de fysio, ben benieuwd!
Takkembah, SuperSeth :o
Mijn meisje wil amper op haar buik liggen ;( (dat is o.a. waarom we morgen naar de fysio gaan)
En die van jou kruipt al??!! :o
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_102122030
Speedy Seth!!

Spannend The_tankgirl, hopelijk kan de fysio wat voor haar betekenen.

Nou..morgen is het zover..ik ben best wel een beetje nerveus (: hoop op een goede nacht, vanaf half 3 mag hij geen voeding meer hebben..
pi_102122284
succes morgen Mrien!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_102122775
Mrien heel veel succes morgen. Het wordt een zware dag voor jullie. Is jullie verteld dat hij erg 'boos' kan worden als hij net wakker is? Dat kan best heftig zijn (Mette was 3 kwartier echt onhandelbaar, die was helemaal buiten zinnen).

Maar succes, ook vannacht :*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102127232
Seth in zijn achteruit! Geweldig en snel!

Mrien en Jelle heel veel sterkte morgen!

Sarah slaapt nu net anderhalf uur. Ik was werken. Ik weet niet wat dat is oor maar gister was ik ook werken en heeft ze haar papa ook de hele avond bezig gehouden. En duidelijk moe hoor. Op de arm legt ze meteen haar hoofd neer en voel je haar in slaap zakken, zodra haar rug vervolgens het matras raakt is ze klaar wakker. Beetje sneu voor papa want die is al gestresst omdat hij morgen voor vijf dagen naar Wenen moet en eigenlijk helemaal niet zonder zijn meiden kan.. Ik dacht al misschien heeft ze zijn onrust aangevoeld ofzo, ze waren allebei een beetje sneu in ieder geval toen ik thuis kwam.
pi_102129830
Arme Sarah en papa van Sarah!

Nou, we zijn onderweg. Internet in ziekenhuis is niet echt super daar, zal proberen op twitter/fb een update te plaatsen
  maandag 19 september 2011 @ 08:09:13 #81
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_102129873
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2011 08:04 schreef mrien het volgende:
Arme Sarah en papa van Sarah!

Nou, we zijn onderweg. Internet in ziekenhuis is niet echt super daar, zal proberen op twitter/fb een update te plaatsen
succes :*
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_102129944
Mrien en Jelle succes!
pi_102130206
Mrien en Jelle heel veel succes vandaag! :*
pi_102130225
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 08:16 schreef MamaPurk het volgende:
Mrien en Jelle succes!
  maandag 19 september 2011 @ 09:04:38 #85
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102130486
mrien en Jelle, succes! Komt helemaal goed :Y
pi_102130617
oo Jelle en Mrien; ik zal voor jullie duimen vandaag hoor!! succes!!!

hier alles onder controle; begin te wennen aan het slaaptekort geloof ik en er komt iets meer regelmaat in. Vrijdag hadden we een prachtige nacht; afgelopen nacht was ook best netjes eigenlijk. (21:30; 0:30, 3:30, 6, 8 uur, naja in elk geval redelijk stipt om de 3 uur haha).
En ze is zo sterk!! gewoon al best lang dr koppie ophouden als ze plat op dr buikje ligt.. :D zal zo eens een foto uppen.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_102130669
jaaaaa foto :D
pi_102130693
Mrien post net een bericht op fb dat de operatie niet doorgaat, ze vinden jelle te verkouden en benauwd, en dan werd het te gevaarlijk.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_102130727
Ow dat is balen :* voor Mrien en Jelle.
pi_102130742
he wat vervelend!!! balen Mrien! :*
pi_102130800
Vervelend Mrien & Jelle! Hopen dat Jelle zijn verkoudheid snel beter gaat.. -O-

Hier een goede nacht gehad! Meneer melde zich om 03:45... en ligt nu nog een beetje te slapen/koekeloeren in zijn bedje. Wel heeft hij (8> verrast met een plas-aanval _O- Dus mochten we in de weer met een washandje en een schone pyjama. :7
pi_102131007
spam ik ook ff een lach(stuip)je ;)

komt ie:

en Lientje dr oogjes worden al elke dag blauwer O+
pi_102131047
Ow BJ wat is ze mooi, die laatste foto echt zo een bedenkelijke blik. En ze houdt idd goed haar hoofd op zeg!

Ik moet straks om 12 uur met Sarah naar het CB, wat een rottijd zeg.. Denk dat ik die meiden voor die tijd al wat te eten geef anders komt het niet goed geloof ik.
Ow Sarah is vandaag de eerste dag zonder medicijnen voor de reflux, ik hoop zo dat het goed gaat :) (er passen vandaag ook nog allemaal relatief onbekenden op...)
pi_102131357
Liene O+
pi_102131778
ahhh..Lientje :)

Evan was superlief dit weekend...beetje slapen, beetje spelen...ja, zoals het eigenlijk zou moeten zijn. Hij wilde zelfs langer dan 10 minuten in de box. Grappig dat ie telkens z'n ijsbeerknuffel uit de hoek pakt die 2 keer zo groot is als hij en ook dat ie met z'n voeten (:P) de nijntjes figuurtjes in het mobiel boven z'n hoofd pakt. Dan kan de mobiel weliswaar niet doordraaien, maar ach...
  maandag 19 september 2011 @ 10:49:50 #96
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102132650
Lientje! Ik zag niet eens wie het postte, maar ik zag zo dat het een klein zusje van Evie was :D en het is net zo'n snelle, of niet?

Cyntia, plasaanval :D zo herkenbaar _O-
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 19 september 2011 @ 10:56:53 #97
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102132846
Ow BJ, wat een popje is het, zo fijntjes, en zo klein nog....O+ jemig wat gaat dat dan snel.

Mrien, wat rot zeg, dat het niet doorgaat. Ik vraag me dan meteen af hoe je hem in de conditie krijgt dat het wel mag? Aangezien ie bijna altijd benauwd is en snotterig....
pi_102133747
Liene O+

We zijn weer thuis, best een flinke domper dat het niet doorging, maar als het niet veilig is dan is het niet veilig.

quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:56 schreef Juud79 het volgende:

Mrien, wat rot zeg, dat het niet doorgaat. Ik vraag me dan meteen af hoe je hem in de conditie krijgt dat het wel mag? Aangezien ie bijna altijd benauwd is en snotterig....
Daarom zijn we net nog bij de kinderarts geweest en gaan we vanmiddag nog naar de kno arts om te kijken + actieplan. Waarschijnlijk weer antibiotica en dan ook rondom nieuwe opname datum (vermoedelijk pas over 4 weken)
Nu ff slapen, Jelle is helemaal kapot en ik ook. Om half 2 alweer in zh zijn, dus nu snel plat.

Thx voor al het lieve meeleven :*
pi_102134963
Dat is flink balen Mrien maar logisch dat ze geen risico willen nemen. Snel opknappen hoor Jelle
Wow Seth wat ga je hard
TT hoe was de fysio gegaan?
KJ beterschap hopelijk heb je snel je stem weer terug
Hoe gaat het met Sarah zonder medicatie?
Liene O+

Ik heb ean duimend op de foto gezet

Nu nog een foto dat ze lacht maar die mislukt telkens terwijl ze heel veel lacht
pi_102135221
Lief dat duimen O+ Cas heeft nog geen interesse in zijn duim.
pi_102136008
Wat een lieverd die Lientje! Goed dat je een lachstuipje op de foto hebt!

Jammer mrien, succes ermee!!

Mex is aan het spelen en elke keer als ik naar hem kijk gaat ie boos huilen.
Vanochtend was ie ook stiekem achter de loopwagen aan het lopen.
  maandag 19 september 2011 @ 13:04:38 #102
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102136010
Wat een lieve foto F-R! O+
En wat is Lientje ook een mooi meiske! :Y

Mrien, wat onwijs balen, maar wel fijn dat je vanmiddag direct bij de KNO-arts terecht kunt en dat er een actieplan wordt gemaakt! Veel succes!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102138122
FR wat een moppie O+

Wij zijn bij het CB geweest. Ze vinden Sarah uitzonderlijk sterk en snel wat kruipen betreft.
De groei is een beetje weinig in de lengte daardoor is ze nu echt een klein propje, maar daar maakte ze zich geen zorgen om ze verwachten dat er nu wel weer een groeisprintje aankomt in de lengte :)

pi_102139251
Leuk om te horen wel he, uitzonderlijk snel :D
  maandag 19 september 2011 @ 17:28:04 #105
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102144754
F_R wat een schetige foto <3

Sarah gaat ook als een rappe, die heeft natuurlijk ook haar big sis om het voor te doen <3
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 19 september 2011 @ 17:28:32 #106
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102144776
Leuk hoor mp, een snellerd! Onze jongen draaide zich gisteren bijna helemaal om. Dat vind ik ook wel snel, hij is vandaag exact 2 maanden. Ook houdt hij zijn hoofd de hele tijd op bij het buikliggen en boertje laten. Maar goed, dat is niet zozeer bewust als wel op pure spierkracht. Hij is vanaf het begin al heel sterk. F-R, herkenbaar dat je het lachje niet op de foto krijgt. Ik probeer het al weken zonder succes. Hij lacht voornamelijk als je hem aankijkt en dat is nou net wat je niet doet als je de camera ervoor houdt.
  maandag 19 september 2011 @ 17:32:46 #107
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102144946
Aventura, dat is inderdaad het punt, dat ze glimlachen bij oogcontact... Seth kreeg ik hier ook bijna niet lachend op de foto. Enkel met zo'n frons van wat-doet-dat-ding-weer-in-mijn-gezicht. Zoals;

Mag ik trouwens mijn glimlachende gum ff delen, vandaag 4 maanden.

Dat ik toch elke avond mag thuiskomen en zo'n glimlach krijg *zucht*
Alexa en Seth zijn lief
pi_102145189
Ik mag me hier vanaf gisteren ook melden!! *O*

Uitgerekend gisteren geboren om 8.50 uur met een gewicht van 3520 gram: Eva.

Tralalalaaa
  maandag 19 september 2011 @ 17:42:50 #109
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102145332
TAP welkom!!!
Ik zag de foto net al in Z&G, wat een heerlijk druifje!!! O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102145994
Welkom TAP *O*

Mijn lieve schat krijgt vanaf December lekker zijn eigen kamer in een nieuw huis! De bank heeft de hypotheekaanvraag geaccepteerd. Al durf ik pas blij te zijn wanneer het koopcontract getekend is..................
  maandag 19 september 2011 @ 18:51:38 #111
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102147988
TAP welkom *O*

Onder voorbehoud proficiat met jullie nieuwe stulpje Cyntiaaa!!!
Alexa en Seth zijn lief
pi_102148610
:W TAP
  maandag 19 september 2011 @ 20:03:10 #113
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_102151778
TAP, Welkom!

Vandaag naar de fysio geweest, Larissa lag eerst heerlijk vrolijk op een matje, in alleen haar luier.
Alles doorgenomen qua bevalling en problemen met buikliggen.

Larissa was zo aan het lachen (terwijl ze het normaal helemaal niet leuk vindt om op haar rug te liggen), dat ik biiijna verwachte dat ze ook geen problemen zou hebben met het buikliggen....

Ze heeft de hele boel bij elkaar gekrijst.
Best zielig eigenlijk, maar ze moeten (het waren 2 vrouwen) nou eenmaal bekijken wat het probleem is.
Het lijkt net alsof Larissa niet weet wat ze moet doen zodra ze op haar buik ligt, terwijl ze het rechtop (tegen mij aan) wel prima kan.
Zo zijn er een aantal dingen die erg tegenstrijdig zijn met haar klachten, ze doet bijvoorbeeld wel prima de beentjes in de lucht, maar doet geen pogingen om te draaien.

Ik moet een paar oefeningen doen waarin Larissa de foetushouding aan neemt (d.m.v. een voedingskussen, en haar bovenbeentjes richting haar buikje doen).

Verder gaan we met een grote bal oefenen, zodat ze eerst verticaal de buikligging doet, en dan steeds meer richting de horizontale houding gaan.
Bij de fysio ging dit niet goed (ze keek eerst even verbaasd, en zette het daarna op een krijsen).

Volgende week moeten we terugkomen, als er dan geen verandering/verbetering is wordt er een manueel therapeut erbij gehaald om de nek/rugwerveltjes te bekijken.

Heel verhaal zo, maar ik moest het even kwijt, het zit mij allemaal toch best dwars :{
pi_102152183
Ach TT toch dat is zeker niet leuk en erg schrikken. Ik ga duimen voor verbetering.
TAP welkom met Eva
pi_102156723
welkom TAP!
pi_102159082
Seth O+ O+

Eva O+ Welkom Take_A_Picture!

Sneu zeg The_Tankgirl! Hopelijk willen de oefeningen een beetje lukken thuis, wel erg zielig dat ze er zoveel last van heeft!
:*

Hoe is het met Seth Vrouwtje_theelepel?

Jelle was helemaal kapot vandaag van alle gebeurtenissen. Is in de auto terug naar huis al in slaap gevallen, slapend uit de auto gehaald, slapend op m'n schouder Lotte naar bed gebracht, daarna half in coma gelukkig weer goed gedronken (in het ziekenhuis wilde hij niet zo goed) en daarna redelijk geslapen.
Toen moesten we weer terug naar de kno arts, oortjes inderdaad weer rood en nu een antibiotica kuur voor 4 weken en dan aan het eind van de 4 weken weer een nieuwe oproep.
Waren vanmorgen ook nog even bij de kinderarts langsgeweest maar het zat nu niet in z'n longen gelukkig. Gewoon zo doorgaan met de pufjes en hopen dat hij straks stabiel is om geholpen te kunnen worden.
Denk dat het weer een onrustig nachtje gaat worden, maar nu kan ik hem tenminste weer troosten/slapend krijgen met drinken
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 19 september 2011 @ 22:11:10 #117
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102159892
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 20:03 schreef The_Tankgirl het volgende:
TAP, Welkom!

Vandaag naar de fysio geweest, Larissa lag eerst heerlijk vrolijk op een matje, in alleen haar luier.
Alles doorgenomen qua bevalling en problemen met buikliggen.

Larissa was zo aan het lachen (terwijl ze het normaal helemaal niet leuk vindt om op haar rug te liggen), dat ik biiijna verwachte dat ze ook geen problemen zou hebben met het buikliggen....

Ze heeft de hele boel bij elkaar gekrijst.
Best zielig eigenlijk, maar ze moeten (het waren 2 vrouwen) nou eenmaal bekijken wat het probleem is.
Het lijkt net alsof Larissa niet weet wat ze moet doen zodra ze op haar buik ligt, terwijl ze het rechtop (tegen mij aan) wel prima kan.
Zo zijn er een aantal dingen die erg tegenstrijdig zijn met haar klachten, ze doet bijvoorbeeld wel prima de beentjes in de lucht, maar doet geen pogingen om te draaien.

Ik moet een paar oefeningen doen waarin Larissa de foetushouding aan neemt (d.m.v. een voedingskussen, en haar bovenbeentjes richting haar buikje doen).

Verder gaan we met een grote bal oefenen, zodat ze eerst verticaal de buikligging doet, en dan steeds meer richting de horizontale houding gaan.
Bij de fysio ging dit niet goed (ze keek eerst even verbaasd, en zette het daarna op een krijsen).

Volgende week moeten we terugkomen, als er dan geen verandering/verbetering is wordt er een manueel therapeut erbij gehaald om de nek/rugwerveltjes te bekijken.

Heel verhaal zo, maar ik moest het even kwijt, het zit mij allemaal toch best dwars :{
ik heb een kinder skippybal liggen van de wibra, die leent zich daar perfect voor. Ik had die oefening ook voor Geert, maar dan om hem naar links en rechts te laten kijken. (de bal opzij draaien dus).

Mrien :* voor je jochie.

TAP Welkom met Eva O+

Sara, je mama wil je nog even klein houden, niet ál te snel gaan hoor :*

en toen was ik het weer kwijt :')

Geert was de hele dag al stinkpoepies aan 't laten, en zonet had ik 'm nét verschoond, ik heb 'm op schoot en hoor pruttelen. Hup weer op tafel en bingo. Ik greep recht in een spuitluier :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 19 september 2011 @ 22:16:58 #118
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102160246
overigens zitten er volgens mij weer tandjes aan te komen. Berg kwijl, kauwen, bijten op de tepel, piepen tot en met -O- ik heb een idioot rijmpje gemaakt waar hij ontzettend om moet lachen:

Chamodent, chamodent
voor m'n kleine vent
weg met de pijn
tandjes zijn niet fijn

En dan krijgt hij dus een chamodent tabletje, en terwijl hij ligt te lachen kan ik die precies in z'n wangzak laten vallen om uiteen te laten vallen in z'n mondje. 't slaat nergens op, 't werkt wel _O-
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 19 september 2011 @ 22:19:32 #119
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102160399
en drie op een rij post:

tip voor mama's/papa's om baby's lachend op de foto te krijgen: hou de camera onder je kin of naast je oor en druk gewoon een stuk of zes keer op die knop terwijl je gekke bekken trekt naar je beeb. succes gegarandeerd :D

pi_102160545
Fannetje Wat een heerlijke foto's van je B-day Girl! Gefeliciteerd nog!

Troeta Hoe gaat het u met de kusjes van Mex? :D

MP Wat knap dat Saartje zo lekker de wereld aan het ontdekken is!

F_R Wat een knap dametje heb je daar zeg!

Vanyel Vakantie lijkt me heeeerlijk! Wel heel dapper van jullie om zonder Dottir te gaan.

Danic Succes vannacht zonder je meisje!

Takkembah Wow Speedy Seth, hoe cool 8-)

Cyntiaa Die plasaanvallen ken ik, al doet Floris die alleen bij mij! Minder grappig :+. En wat fijn dat de bank de hypotheekaanvraag heeft goedgekeurd.

TAP *O* Gefeliciteerd met jullie meisje!

Ik ben ondertussen ook weer een beetje bijgekomen van het weekendje bij mijn schoonouders en het etentje bij het Pop-up restaurant. Vandaag lekker met die kleine man een bedhangdag gehouden.

De locatie voor het eten was trouwens Ecofields in Wekerom. Dit bedrijf houdt zich bezig met duurzame kalverhouderij en tevens ecologische wijnen. Puur E verzorgde het diner met streekproducten uit de buurt van Ede. In de ruimte stond een lange tafel waar je dus met zijn allen aan zat. Bijna iedereen kwam daar ook uit de regio behalve Lief en ik, kennelijk heel bijzonder dat wij uit Hellevoetsluis komen haha. Lief komt daar zelf ook uit de regio maar goed.

Je kon zelf ook helpen met het bereiden van de gerechten en het uitserveren. Het diner bestond uit 6 gangen en het thema was fruit en werd begeleid met bijpassende wijnen uit de regio. We begonnen met een amuse van courgette en puree van shitakes, daarna volgde kalfswang met ei en een chutney van vlierbessen. We vervolgde met een soep van broccoli en bloemkool, pittige kaas en pruim. Het hoofdgerecht was zachtgegaard kalfsnek met ??? (vergeten :D ). Daarna een drietal geitenkaasjes met gepocheerde peer, rucola en een gelei van bessen. En het toetje was een "losse" kwarktaart, dit bestond uit een hangop van karnemelk, gelei van het uitgelekte vocht van de karnemelk, crème honing, rode bessen gelei en ongebakken mueslikoekjes. Heel apart, maar met alle componenten toch echt een kwarktaart.
Al met al een leuk concept en binnenkort krijgen we ook de recepten en foto's van de avond opgestuurd. Voor meer info over dit verrassende culinaire avondje uit kan je ook kijken op de site van puur e

Floris heeft een heerlijk avondje gehad bij Opa en oma, al vond ik het wel heel raar om zonder ons kleine mannetje weg te zijn.
pi_102164156
TAP welkom met Eva O+

Seth wat ben jij een mooierd O+

Ennuh, ja leuk te horen dat ze uitzonderlijk snel is, maar ik vind het helemaal niet leuk... Ik wil een kleine baby niet een grote baby, ze is pas net 6 maandjes.. Maar ze is wel vet stoer!
Nu zijn we hier als vrouwen in huis ook stoer, we moeten wel want de papa is t/m vrijdag naar Wenen.
pi_102166128
Eva wat een mooierd ben jij! Welkom!

Liene, met je mooie blauwe ogen! En je hoofd al zo lang omhoog houden, knap hoor.

Mrien, klote dat de operatie niet is doorgegaan. Succes ermee!

Puck is weer terug van vakantie, ik zag mooie foto's voorbij komen!

Vanyel, wij zijn toen J. 3.5 maand was naar Amerika geweest, ik vond het toen makkelijker als nu met bijna 12 maanden omdat ze nu wat eenkennig begint te worden.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_102168488
Eva ligt momenteel al een paar uur op m'n borstkas, ze was na de voeding van 11 u hysterisch. Het arme kind heeft krampjes, zeer waarschijnlijk omdat ze nog vruchtwater in haar maag heeft zitten en dat moeilijk verteerd. Daar heeft ze mijn voeding voor nodig, maarja dat moet nog beter op gang komen. En spugen doet ze eigenlijk niet. Echt zo zielig om haar zoveel last te zien hebben!
Maargoed, in de wieg kan ik haar niet leggen want dan kalmeert ze niet, dus dan maar bij mama.
Wiens rug t niet zo fijn vindt, maargoed. Ik wil manlief graag laten slapen tot de volgende voeding, het zijn ook heftige en vermoeiende dagen voor hem en hij rent overdag ook nog rond voor dingen thuis en op werk. Dus ik bijt even door en na de voeding kan ik ook weer anders liggen. Ik gok dat Eva lekker bij mama blijft liggen :)
Die wieg proberen we morgen wel weer als we wat meer energie hebben ;)
Tralalalaaa
  dinsdag 20 september 2011 @ 06:16:48 #124
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_102168691
Welkom TAP!
Slapen wanneer je slapen kan is het eerste week devies. Succes met misselijkheid/krampen
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_102168807
Liedjes, klinkt leuk zeg! Gaaf ook dat ze de ingrediënten van de locatie hebben gebruikt.
Wij wonen trouwens vlak bij elkaar. (Spijkenisse)

Mrien, arme Jelle. Het is al niks om naar het ziekenhuis te moeten, mag je niet meer drinken. En dan gaat het nog niet door ook. Hoe is het vannacht gegaan?

TAP, welkom! Ik moeten even wennen dat het hier soms over Eva gaat, zonder dat het tegen mij bedoeld is haha.

En al die foto's O+ Ligt het aan mij of lijkt Seth op die tweede foto op Jelle van Mrien?
pi_102168835
Pffff, tis wel kaal in huis hoor zo zonder Eva.
Zal blij zijn als ze er vanavond weer is als ik thuis kom.
  dinsdag 20 september 2011 @ 07:34:46 #127
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_102169005
Hoe gaat het eigenlijk met Beregd en H asse?
A grand adventure has begun.
pi_102169117
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 02:50 schreef Take_A_Picture het volgende:
Eva ligt momenteel al een paar uur op m'n borstkas, ze was na de voeding van 11 u hysterisch. Het arme kind heeft krampjes, zeer waarschijnlijk omdat ze nog vruchtwater in haar maag heeft zitten en dat moeilijk verteerd. Daar heeft ze mijn voeding voor nodig, maarja dat moet nog beter op gang komen. En spugen doet ze eigenlijk niet. Echt zo zielig om haar zoveel last te zien hebben!
Maargoed, in de wieg kan ik haar niet leggen want dan kalmeert ze niet, dus dan maar bij mama.
Wiens rug t niet zo fijn vindt, maargoed. Ik wil manlief graag laten slapen tot de volgende voeding, het zijn ook heftige en vermoeiende dagen voor hem en hij rent overdag ook nog rond voor dingen thuis en op werk. Dus ik bijt even door en na de voeding kan ik ook weer anders liggen. Ik gok dat Eva lekker bij mama blijft liggen :)
Die wieg proberen we morgen wel weer als we wat meer energie hebben ;)
Herkenbaar,zo gingen de eerste nachten met ee jongens hier ook.
Wij legden t aankleedkussen op een geg.moment tussen ons in en dan onze hand op hun buikje en dqn werden ze vaak ook rustig.

Succee ermee.

En die mannen hebben t idd vaak druk met boodschappen,regelzaken etc. Die van mij liep de eerste dgn alles naar in opdracht van o.a. de kraam te doen.;-)
  dinsdag 20 september 2011 @ 07:53:03 #129
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_102169140
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 07:34 schreef Keshet het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met Beregd en H asse?
Goed hoor, dankje!

Het bewijs:

(Ik kom hier echter niet zo vaak meer, overdag werken, en 's avonds weten we ook wel wat gedaan nu :D ze heeft reflux en zo, dus slapen doet ze niet aan mee in de avonden)
pi_102169155
O+ O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 20 september 2011 @ 08:17:37 #131
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_102169385
Oh my, wat een lieve foto!
Succes met de reflux! :*
A grand adventure has begun.
  dinsdag 20 september 2011 @ 08:24:31 #133
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102169480
Dat zijn de mooooooie plaatjes <3
Alexa en Seth zijn lief
pi_102169601
Wauw Beregd wat een mooie foto O+ En succes met de reflux.
pi_102169901
succes met de reflux beregd. wat veel kindjes met reflux eigk deze ronde! :o
onwijs schattig die foto <3

en Eva oooooh mooi popje O+ good job TAP :)

haha MP ik herken wel wat je zegt, ik zou bij mijn eerste echt apentrots zijn geweest. Nu ben ik natuurlijk ook wel haske trots, maar tegelijk word ik er een beetje weemoedig van, blijf nou nog even klein -O-
Inmiddels zet ze heel voorzichtig stapjes langs de tafel en in de box.
  dinsdag 20 september 2011 @ 08:51:18 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102169943
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 september 2011 07:53 schreef Beregd het volgende:

[..]

Goed hoor, dankje!

Het bewijs:
[ afbeelding ]

(Ik kom hier echter niet zo vaak meer, overdag werken, en 's avonds weten we ook wel wat gedaan nu :D ze heeft reflux en zo, dus slapen doet ze niet aan mee in de avonden)
Ow wat een heerlijkheid! O+ O+
pi_102170027
waauww Beregd; ook al zo'n moooi kindje, Hasse O+ O+ O+

En TAP welkom met mooie Eva O+ O+ O+

MP; wat een klein krachtpatsertje heb je gemaakt zeg! :Y

We hadden hier, na 2 mindere nachten, een heeeeel goede nacht, zou het toch het inbakeren zijn?

21, 1, 5:30, 8:30 uur... :Y
pi_102170463
Ow wat heerlijk BJ een beetje rust :)

Mignonne, nu al stapjes :X Ik hoop niet dat Saartje zo snel gaat, maar ik zie het er al wel snel van komen. Ergens is het ook wel fijn omdat ze nu een stuk minder gefrustreerd is. Maar het is wel heel snel.
En BJ het is met recht een klein krachtpatsertje, want de lengte gaat ze niet in. Komt wel natuurlijk, maar het ziet er gewoon zo maf uit nog geen 70 cm en ze kruipt rond alsof ze nooit anders heeft gedaan. (even voor het beeld, Jaël was zo een 10 cm langer toen ze begon met kruipen ;))

ik had trouwens een prutnacht.. Zul je altijd zien, er word altijd doorgeslapen en net nu papa er niet is besluit mevrouw half 3 wakker te worden en nergens anders mer te willen slapen als bij mama...
  dinsdag 20 september 2011 @ 09:15:42 #139
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102170494
Beregd wat een smeltfoto O+
En wat een klein prutsje nog zeg O+
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 20 september 2011 @ 09:23:36 #140
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102170692
22.30
01.20
03.15
05.30

En nu natuurlijk heerlijk liggen te knorren.... :')

Beregd, wat een schattige foto, wat een mooi meisje met mooie kleertjes en ik vind haar naam ook echt O+
pi_102170867
Mooi plaatje, Beregd! O+

Ik weet niet of Cas zijn klachten door Reflux komen maar de Nutriton blijkt te werken, wel heeft meneer dunnere luiers dan normaal. Dat nemen we graag voor lief :Y

Hier was het 20:00 / 02:00 / 05:00 :)
pi_102170888
Wat een heerlijke foto Beregd!!

Hoe is de rest van de nacht gegaan TAP?

En je jongste ook al aan de voorzichtige stapjes. Het zijn snelle kinderen hier ;)

Nacht ging best redelijk, 3x eruit geweest. Hij valt aan alsof die een dag niet gehad heeft ;) wel ontzettend verkouden, maar moet zeggen dat de neusspray die ik gehaald heb wel goed lijkt te helpen.
  dinsdag 20 september 2011 @ 09:47:24 #143
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102171343
Hier 23.50 - 7.30 - 8.30. Had rond 20.00 voor het laatst gevoed, we moesten hem echt wakker maken rond middernacht. We hebben echt een slaapkoppie.
pi_102172123
Hallo dames!

Te lang geleden alweer dat ik op FOK! ben geweest! Kom even een kleine update over mijn ventje doen. Julian is inmiddels alweer 10 maanden over 2 dagen, en is een heerlijk vrolijk ventje met een sterk eigen willetje. Tijgert er lekker op los en vind zitten ook erg leuk! En hij zegt al mama! O+
Hij heeft een redressiehelmpje sinds z'n 6e maand, wegens een afvlakking van zijn achterhoofdje, maar dit is al een stuk verbeterd, en waarschijnlijk mogen we daar volgende maand mee stoppen. Hier een paar foto's van m'n heerlijke bink.

*edit* uploaden al gelukt!

[ Bericht 13% gewijzigd door Shirley op 20-09-2011 10:27:53 ]
Back in business.
pi_102172721
Wat een mooi ventje Shirley! Ik vroeg me pas al af hoe het met jou en Julian ging! Fijn dat de helm zo goed resultaat heeft!
pi_102176824
Beregd wat een mooie foto en succes met de reflux
Shirley wat een knap mannetje heb je

Ik heb een babyborn pop gekocht voor mijn nichtje die wordt 2 en even daarna krijgt ze een zusje. Heeft ze d'r eigen baby om te verzorgen. Maar die pop is dus gewoon even groot als dat ean was en is zelfs voller dan ean best bizar dat ze zo klein geweest is.
pi_102176830
Hihi die kleine man ligt nu naast me heerlijk te oefenen met brabbelen :D . Wat een heerlijk geluid O+ * LiedjeBackstage in softe mama modus.
pi_102177252
Zojuist met Joris bij mijn werk langs geweest. Heel bijzonder om te zien dat juist het ernstig meervoudig gehandicapte meisje helemaal super op hem reageerde. Aaien, knuffelen schateren van het lachen en ze ging zelfs kusjes geven, dat doet ze anders nooit. O+
pi_102177664
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 08:49 schreef mignonne het volgende:
:o
pi_102177713
P_iglet dat doet je dan goed he
mignonne wat gaat ze snel
pi_102177813
gisteren met Evan naar de fysiotherapeut geweest en wat houdingen "meegekregen" en een speciaal kussentje (dat ie waarschijnlijk toch niet wilt gebruiken). Fysiotherapeut gaf aan dat hij toch wel heel erg sterk is en dat hij het qua ontwikkeling goed doet. De voorkeurshouding en asymmetrie van z'n hoofd is nog niet extreem erg, dus daar is wel wat aan te doen zolang je er rekening houdt dat je hem niet telkens op de zelfde manier vast houdt.
Dat is wel fijn om te horen, maar hij moet nog wel terug komen.

Daarna naar het ziekenhuis voor een echo. Daar kwam uit dat het heupgewricht net op de grens van toelaatbaarheid zat, maar hij wilde wel een röntgenfoto maken. Dat is gebeurt en daar uit kwam naar voren dat een operatie in wezen niet nodig is.

Vandaag gebeld voor behandeling van KISS-syndroom en bij het noemen van de vermoedens van het syndroom werd gelijk aangegeven dat hij voorrang heeft en dat er snel met een behandeling begonnen dient te worden als het zo blijkt te zijn. Donderdag ga ik met hem langs. Ik ben benieuwd of er nu iets gaat gebeuren zodat ons mannetje niet zo veel pijn meer heeft.
pi_102177907
Fijn te horen dat ze zo snel handelen bij Evan! ^O^

Mijn pruttelkontje is lekker aan het slapen, hij maakt de meest schattige geluidjes sinds een week of 2. Zo lief O+ En dan zo'n glimlach erachteraan O+

Met wat voor speelgoed "speelt" een kindje van 2 maand eigenlijk al? Hij heeft nu een nijntje mobiel boven zijn box hangen en kijkt daar graag naar. Een rammelaar wil hij nog niet vast houden....
  dinsdag 20 september 2011 @ 13:45:59 #153
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102178037
Ventje is ook twee maanden en 'speelt' met monddoekjes en sinds kort slaat hij met z'n handje tegen de babygym. Het is allemaal nog wel erg ongecoördineerd enzo, maar hij lijkt zich er wel mee te vermaken. Zijn mobiel is ook favoriet, maar dat is alleen maar kijken. Hij doet ons ook na soms. Dan zing of praat ik tegen hem en dan gooit-ie er ineens een geluid uit wat er qua klank op lijkt. Zo schattig!
pi_102178320
Dan ligt die van mij prima op schema dus ^O^

Die geluidjes zijn zoooo lief. In de ochtend kletst hij ook zo gezellig mee wanneer je iets tegen hem aan het vertellen bent. O+

Zodra hij zijn prikjes heeft gehad gaan we zwemmen! Ben zo benieuwd wat hij er van vindt.
pi_102178515
TAP, welkom hier, en wat een dropje zeg!

Ik heb ook weinig tijd meer om te posten, ik lees nog wel mee.

Bartje doet het goed, ook bij de gastouder.. Hij wil daar alleen slecht slapen, er is zoveel te zien daar, al die andere kindjes zijn erg boeiend.. Er is ook een baby die 3 weken ouder is, en die twee kijken en gillen graag naar elkaar...

Gisteren moest ik iets te veel met hem slepen, en Bartje sliep daardoor vannacht niet zo. Hij wilde voor het eerst in tijden weer een voeding om half 3, en daarna wilde hij ook niet meer in slaap vallen.. Mijn O+ heeft hem naar beneden genomen, en toen sliep hij pas na 4 uur weer...

Maar het is een heerlijk ventje.. O+
  dinsdag 20 september 2011 @ 14:21:22 #156
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_102179032
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 08:49 schreef mignonne het volgende:
succes met de reflux beregd. wat veel kindjes met reflux eigk deze ronde! :o
onwijs schattig die foto <3

en Eva oooooh mooi popje O+ good job TAP :)

haha MP ik herken wel wat je zegt, ik zou bij mijn eerste echt apentrots zijn geweest. Nu ben ik natuurlijk ook wel haske trots, maar tegelijk word ik er een beetje weemoedig van, blijf nou nog even klein -O-
Hier zijn die stapjes inmiddels niet meer voorzichtig, maar al pijlsnel! Eline stapt ook al over van bank naar tafel en terug (ze kan er net bij en staat soms een milliseconde los)
pi_102180083
Eline jij snellerd!!!
pi_102181009
Wat goed Eline. Sofie probeert het nog niet. 2 stapjes in de box dan wel,maar moet ze verder dan ploft ze neer en kruipt ze erheen.
Ze lijkt wat verkouden te worden. Dat is niet zo gek, ik ben zelf ook al een week verkouden en mijn stem kwijt.
*poef* nu is het weg
pi_102190288
@mrien Dank je! Hoe is het met jouw 2 mooie popjes? Ongelofelijk dat we alweer bijna naar het volgende topic gaan hé?
Back in business.
pi_102191144
Shirley., wat is ie al groot! En wat een leukerd!!!
*poef* nu is het weg
pi_102191573
Wauw shirley wat is ie groot geworden!

En Eline :o snellerd! Jemig, ze heeft het er maar druk mee.

Mijn kleine baby is zo rechtop stiekem heul niet zo klein meer dus:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102191819
Ik vind ze zo groot ineens mignonne. Idd, als ze rechtopstaat.

Sofie kan ineens zwaaien. en zwaait dus ook de hele dag.
SPOILER
Ze is de hele dag aan het tandenknarsen. Zo'n naar geluid vind ik dat.
*poef* nu is het weg
pi_102192317
ghehe van lieverlee gaat er steeds meer omhoog en opzij en verplaatst, ik ken dat wel :')

Wat schattig dat zwaaien, Dottir doet dat ook geloof ik O+
Dat tandenknarsen is zo naar :X dat deed mn grote ook, maar troost je, het was ook ineens niet meer interessant en vanaf toen heeft ze het nooit meer gedaan.
pi_102192534
Ja dat zwaaien is alles of niets he. Ik kreeg vandaag op werk een mms van hoe Dottir naar mijn foto zat te zwaaien O+

Die staande baby :o
pi_102192897
oh wat schattig O+
die herkenning vind ik zo leuk ook, dat dat hele snoetje zo gaat stralen als ze je zien O+
pi_102198746
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:07 schreef Shirley het volgende:
@mrien Dank je! Hoe is het met jouw 2 mooie popjes? Ongelofelijk dat we alweer bijna naar het volgende topic gaan hé?
Goed! Die kruipt al hard rond, loopt aan de bank/box/kast/muur en alles wat hij tegenkomt. Gaat je achterna als je naar de gang of keuken loopt. Vind het keukentje van z'n grote zus helemaal geweldig (en zij dus iets minder dat hij dat leuk vind) en is gewoon een heerlijk vrolijk ventje
Ja, het gaat echt hard!

Eline *O* Lopen is the bomb, vind Jelle ook.

Zwaaien O+
pi_102198773
Jouw baby is helemaal niet meer zo'n kleine baby mignonne :N maar wel een leukerd O+
pi_102200452
Mignonne volgens mij heb je per ongeluk een foto van je grote gepost :+ Jemig, hoe lang is ze nou dat ukkie van je?

En Sofietje zwaait! Wat lief O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 20 september 2011 @ 22:58:54 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102201905
heb veel gelezen maar de helft onthouden. zag foto's van julian en 't snoepje van migonne en toen was ik het al weer kwijt.

Ik heb een heul onrustig ventje vanmiddag. het slapen wat hij gedaan heeft vandaag zijn hazenslaapjes aan de borst en 't stuk in de kinderwagen naar de fysio. hij is wel vrolijk wakker, zolang je met 'm rondsjouwt :') neerleggen is brullen. best vermoeiend eerlijk gezegd. Morgen maar eens kijken of hij na de ochtendvoeding een poosje in z'n bedje wil slapen ofzo. of na 't middageten. :O

pi_102202193
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:32 schreef MamaPurk het volgende:
Mignonne volgens mij heb je per ongeluk een foto van je grote gepost :+ Jemig, hoe lang is ze nou dat ukkie van je?

En Sofietje zwaait! Wat lief O+
65 cm is ze! toevallig vanmorgen weer gemeten.

DJMO das zwaar ja, is Geert eventueel wel tevreden in het wipstoeltje voor de tv ofzo? Dat geeft jou misschien wat meer lucht om héél eventjes iets te doen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 20 september 2011 @ 23:08:52 #171
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102202393
nee, wipstoel is ook brullen. alleen de borst, of ronddragen houd 'm stil. oh, en als Jan bezig gaat met 'm .. maar ja, die slaapt vanaf zeven uur :+

en och, zovaak gebeurt dit niet, ik gok op een sprongetje oid, hij probeert namelijk ook als een dolle stier te gaan kruipen (hij is ook niet tevreden meer in de box, wel op de grond, al vind ik dat soms te gevaarlijk met Jan los rondlopend). Oh en zitten is de bom. Alleen kukelt hij meestal om en dan is het weer brullen natuurlijk _O-

dinsdag 20 september 2011 @ 23:12:29 #172
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102202576
Dus dat.... Ik doe dat ook met Lientje hoor, als ik rond 18.00 uur thuis ben en ze is wat moe, niet moe genoeg voor haar bed, maar wel te moe om zelf te spelen, dan zet ik haar in haar wipper voor de tv.

Dan mag ze kijken naar Pingu op tv of naar 'De Vrolijke Avonturen van Ludovic' op dvd. Met speen en pop, das altijd goed....

http://www.cinekid.nl/nl/(...)umn/LudovicTOP_0.jpg
  dinsdag 20 september 2011 @ 23:14:46 #173
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102202688
Lientje had het ook, twee weken terug, hangerig, miepen, korte slaapjes, veel drinken. Waren regeldagen en/of een 'sprong'.

Ze is anders gaan drinken en ze kan ineens weer nieuwe dingen. En ze is nu overdag weer heel makkelijk en gezellig.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 20 september 2011 @ 23:22:37 #174
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102203033
Daar gok ik ook op Juud; hij probeert te kruipen, maar is een kleine frusti dat het niet lukt. Benevens de tandjes die denk ik door gaan komen.. meneer bijt nl ook weer aardig vaak op de tepel :{

Maar migonne: jouw mupke pas 65 cm? Is Geert dan zo'n lange? :o die is 67 cm gemeten de laatste keer :?

dinsdag 20 september 2011 @ 23:38:06 #175
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_102203635
Dat is idd niet groot 65 cm. Evan was vorige week 68 cm. En haar zus, die over twee maanden 3 wordt, was 88 cm :')

Ter vergelijking, mijn oudste was een maand voor haar derde verjaardag 102 cm. :D

Ben bang dat de middelste dus uiteindelijk de kleinste wordt.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_102204307
nee valt wel mee denk ik DJMO met Geert zn lengte, mijn kleinste kleine blijft gewoon een beetje steken :P ik zit te wachten tot ze weer een stukje de hoogte in spurt, verwacht hem eigk ieder moment, die spurt. :)

She-Wolf wat een mini, je middelste! schattig :D O+
Mijn grote is nu net na dr 2e verjaardag 86 cm.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 21 september 2011 @ 00:02:51 #177
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102204587
Jan groeide in 't begin ook best wel snel de lengte in. Iedereen zei: oh die blijft wel een poosje hangen in maat 68. en toen hetzelfde over maat 74. Hij heeft uiteindelijk bijna een jaar ofzo in maat 86 gehangen. Hij schiet nu door naar 92/98 (eindelijk!). Geert verwacht ik een beetje eenzelfde patroon, hoewel die een stuk boller is dan Jan destijds ... Geert woog vanmiddag op onze weegschaal 8,3 kilo .. in principe zou ik beide jongens nu in maat vier van luiers kunnen proppen :+ ware het niet dat Jan vrijwel elke luier doorlekt dan :{ Dus die houd ik maar in vijf, en schuif de viertjes naar Geert, want die begint in drie door te lekker nu. Stelletje nathalzen dat 't zijn :P

-edit- even opgezicht: jan woog dat pas met 8 maanden :') bij 72 cm. Geert is gewoon een stuk groter dan z'n broer. Precies m'n man en z'n broer. m'n zwager (de oudste) is een lange dunne, en m'n man is een tikje korter maar een stuk forser/zwaarder.

woensdag 21 september 2011 @ 06:13:03 #178
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_102207706
Maandag bij CB was Kiran met zijn 5,5 mnd 68 cm en 7055 gram. Iets langer dan gemiddeld en iets lichter dan gemiddeld.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_102207908
Ik wil ook naar het CB voor nieuwe stats.

*stampvoet*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 21 september 2011 @ 07:43:44 #180
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102207992
naar aanleiding van de luier vanmorgen snap ik waarom hij gisteren zo aan het "klieren" was :') :r :X

pi_102208218
Mijn mini slaapt nog lekker O+ Die haal ik er rond half negen lekker uit... ( hij zal nu al wel lekker liggen kletsen in bed... )
  woensdag 21 september 2011 @ 08:10:02 #182
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_102208237
Is mijn dame zo groot dan??
4 maandjes oud en 65cm en 6970gr.
  woensdag 21 september 2011 @ 08:31:09 #183
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102208488
Ventje was vorige week dondrdag al 62 cm (8 weken)!
  woensdag 21 september 2011 @ 08:35:06 #184
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102208553
Ik ga hem maar eens pakken, ligt al vanaf 23:45 uur te pitten :D

@ djmo er zat een drol dwars? Heeft ventje de laatste tijd ook. Paar dagen niks en dan boemmm...
pi_102208573
Onze Evan was na 10 weken 62cm, dus 62cm is inderdaad best lang na 8 weken.
volgende week weer kijken hoe lang ie is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 21 september 2011 @ 08:39:59 #186
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102208619
Aventura: d'r zat inderdaad wat ontlasting dwars. Hij had gisteren wat broodkorst gehad, denk dat dat meespeelde :)

pi_102208839
65 cm is idd niet heel lang Mignonne.

Sarah was maandag op het CB 67 cm en 8830 gram :X Klein en bol dus ;)
Maar ze was dus in de lengte maar 1 cm gegroeid de afgelopen 2 maanden en de arts verwachtte eigenlijk dat de lengte groei nu weer door zou zetten.

En DJMO een sprongetje naar het kruipen toe zou best kunnen. Sarah is afgelopen weekend begonnen emt kruipen en het is zo duidelijk dat ze nu veellekkerde rin haar vel zit. Minder gefrustreerd want ze kan zelf overal heen. Als haar zus speelgoed afpakt gaat ze het zelf terug halen enzo. Het scheelt een hoop gemiep en gehuil :D
pi_102208971
Puck gaat donderdag weer maar ik verwacht hem rond de 74cm en de 9 kilo.
The way you rock'n'roll
pi_102210030
Ik ben benieuwd hoe ons muppie gaat groeien. Het wordt er iniedergeval eentje die Hema rompertjes goed gaat passen :)

We hebben nog geen oproep gehad voor het CB of een afspraak dat de wijkverpleegkundige langskomt voor een intake... Wel donderdag de gehoortest. Misschien dan maar even navragen voor de volgende afspraak.

Hier gaat alles best ok. Wies doet het overdag erg goed, vooral slapen. Dus we kunnen Mette eigenlijk nog steeds veel aandacht geven. Zo is de overgang minder heftig voor haar. 's Avonds heeft ze wat last van krampjes, maar gewoon standaard, niet heel heftig. De nachten verlopen rommelig, ze heeft moeite met op haar rug liggen, dan komt de melk weer omhoog. Dus ze slaapt veel op ons. Ik mocht vannacht slapen van R. Hij maakte me alleen wakker voor de voedingen, dus ik heb best een goede nacht gemaakt.
Ze laat er 4 tot 5 uur tussen 's nachts. Dus eigenlijk heb ik nu maar 1 nachtvoeding.... Best luxe, zal vast niet zo blijven :D
Overdag is ze ook best op de klok, ongeveer 3 uurtjes ertussen elke keer en 's avonds wil ze vaak kleine beetjes, dus lekker tv kijken met baby af en aan aan de borst.
Spugen doet ze ook nog, maar dat is volgens mij ook door m'n heftige TRS, dus ik laat het ergste begin nu eerst weglopen zodat ze niet stikt in mijn melk.

Al met al een rustige start die me alles meevalt. Gewoon lekker genieten. Volgende week heb ik m'n eerste dagje alleen met beide meiden. Ben heel erg benieuwd hoe dat zal gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 21-09-2011 10:51:47 ]
pi_102210171
Klinkt goed Wickie.
En wat een stoere naam Wies O+
pi_102210603
Dat klinkt goed Wickie

Ean moest vanmorgen naar de fysio en vanmiddag naar de KA. Naar de KA kan ik wel mee naar de fysio is vriend geweest. Nog niet gehoord hoe het is geweest.
  woensdag 21 september 2011 @ 11:09:03 #192
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102211817
Ben benieuwd fr!
Succes ook vanmiddag!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102213579
Wat gaat het toch hard, Floris 2de vermaanddag :D
pi_102214210
twee kinderen is toch echt veel drukker dan eentje, kom ik nu achter. Ik heb bijna geen tijd meer voor fok.

Mignonne, je kleintje is wel een heel schattig staand kleintje!

Wij mogen vrijdag weer meten en wegen, de lengte was de vorige keer al op 65 en aangezien er steeds meer kleren te klein worden vermoed ik dat het nu wel weer meer zal zijn.
Verder probeert meneer steeds te rollen. Dat is beide kanten op (buik-rug, rug-buik) welgeteld 1 keer gelukt en nu is het alleen maar zij liggen. Prima, alles beter dan plat op de rug met het hoofd naar rechts.
De osteopaat was zo tevreden dat we daar niet meer terug hoeven (voor tienus dan, ik ga zelf nog wel) en zijn enorme scheve afplatting begint al ronder te worden. Prima!

In sommige dingen lijkt hij heel erg op zijn broer (er altijd bij willen zijn, niet graag alleen liggen, zich alleen goed kunnen vermaken) en in andere dingen helemaal niet (uiterlijk en dat snel zijn in fysieke dingen, Driekus rolde pas tegen de 6 maanden).

Nog een vraagje: is het nieuwe beleid nu om niet meer te wachten tot 6 maanden met vast voedsel?

[ Bericht 0% gewijzigd door mefke79 op 22-09-2011 21:59:25 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_102224111
Hi, beetje bijgelezen maar heb niet zoveel tijd/puf om heel veel te posten, haha.
Eva doet t enorm goed, gisteren was er ineens een omslagpunt. Ze wilde lekker slapen, zelfs in de wieg.
Borstvoeding loopt als een tierelier en ze drinkt in korte tijd best veel!

Vannacht heeft ze na de late voeding nog wel lang gehuild, ze bleef ook maar poepies laten (ze had nog steeds niet gepoept sinds de geboorte) dus t zat allemaal nog erg dwars.
Spugen deed ze inmiddels wel al.
Maargoed, ze heeft vannacht nog wel even bij manlief geslapen tot 3 uur, toen heb ik haar weer gevoed en heeft ze daarna heerlijk in de wieg gelegen tot 6 uur O+
en toen om 6 uur: een hele volgescheten luier! *O*
na de voeding ook weer lekker geslapen en zo gaat het eigenlijk heel de dag al!
Dan heeft ze wat gedronken en dan kukelt ze snel weer in slaap.
Ze was ook al wat aangekomen vandaag dus de kraam noemde haar al een superbaby O+

M'n kraam is trouwens echt super, wat een lief en geweldig mens!
Tralalalaaa
pi_102225344
TAP wat fijn om te lezen dat het goed met jou en de kleine gaat O+ O+ O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_102225433
Fijn om te horen dat je meisje het goed doet, TAP! :) Geniet van je kraamweek, het is zo weer voorbij!
pi_102225582
Ik had gisteren al kraamtranen... Omdat ik niet wil dat ze zaterdag voor t laatst komt!! ;(
Tralalalaaa
pi_102238861
haha Tap, zo herkenbaar, ik ben ook een paar dagen wat weemoedig/ verdrietig geweest omdat mijn kraam niet meer terugkwam.. en zo zo'n belangrijk en intiem deel van je leven echt zo met je deelt..
O+

ah hier las ik Wick en Wies; dacht in het BV-topic ;) Maar fijn dat het zo goed gaat Wickie! helemaal super!
en 1 nachtvoeding, wat heeeeeeerlijk!!!

Hier gaat het zijn gangetje, T heeft wat verlof opgenomen, en ik kan eindelijk een beetje bijkomen. Liene heeft nog wel steeds veel krampjes, waardoor ze van8 ook wat vaker wakker was, en uiteindelijk flink heeft gepoept. Ben heel benieuwd hoe het de komende nachten gaat, het lijkt wel dat het inbakeren haar rust geeft, ze maaide zichzelf steeds wakker met dr armpjes...
pi_102240473
TAP, geniet van je kraamweek, hij is zo voorbij :'(

BJ, Fijn dat T. wat vrij heeft, dat jij even ontlast kan worden. Wat R. en ik doen werkt best goed, al is het enorm ongezellig.. Maar hij sliep vannacht dus met Wies ergens anders (Wies heeft 's nachts problemen met plat liggen dus slaapt dan op 1 van ons alleen ik kan dan niet slapen. R slaapt altijd en overal dus die boeit het toch niet) en brengt haar dan voor de voedingen. Maar.. als je veel nachtvoedingen hebt gaat dat niet echt werken.
Bij Mette hebben we het destijds ook zo gedaan, al was het toen noodzaak omdat ik de nachten door het ziek zijn helemaal niet trok. Ik vind het dus nu ook heel fijn dat ik de nachten gewoon wel aankan en in mn eentje kan doen. Na een maand hebben we Mette maar tussen ons in gelegd, zo hadden we beiden de meeste slaap.

Wies heeft vandaag de hele dag door krampjes gehad en ze had net groene poep..
Morgen de gehoortest.

FR, hoe was het vandaag?
pi_102251718
Zo mijn verkouden melkmonstertje lijdt niets onder zijn verkoudheid.
Vandaag even gaan wegen omdat we pas na de verhuizing naar het consultatiebureau gaan.
Joris weegt nu met precies een maand oud 4260, met een geboortegewicht van 3210. De laatste 3 weken 860 gram gegroeid. Gaat dus prima :D
pi_102251743
Ik vind het zo leuk om die kleine babytjes praat te lezen O+

Hier een hele nare nacht achter de rug. Sarah was 1 uur wakker, toen van 2 tot half 4 en toen om half 7. Nu heb ik hoofdpijn en ben misselijk en moet vergaderen... Ik ben ook niets meer gewent.

Hopelijk hebben we de oorzaak wel al meteen te pakken voor har onrust. Afgelopen zondag had ze de laatste omeprazol gehad en waarschijnlijk heeft ze dus toch nog last van de (verborgen) reflux. Vanmorgen meteen de HA gebeld en ik kan vanmiddag bij de apotheek nieuwe omeprazol halen, hopelijk voelt ze zich daardoor snel weer beter en rustiger want dit is wel erg sneu hoor..

Wow goeie groei voor Joris *O*
pi_102254005
Joris *O*
Sarah :*

Ean heeft het zo bont gemaakt bij de ka dat ze niet meer terug mag komen
5710 (=precies 4 kilo meer dan haar geboortegewicht)
en 58,6cm
Geen afwijkingen in haar heupen gevonden

Wel maakte ze er gisteren een potje van maar dat is niet zo gek eerst dysio en toen ka waar we 40min moesten wachten.
  donderdag 22 september 2011 @ 11:22:33 #204
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102254540
Goed nieuws allemaal f-r! Fijn voor jullie! *O*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102254555
Wat gaat ze goed F_R!! *O*
Fijn ook dat er niets met haar heupjes mankeert.
pi_102255112
wauuuw FR wat goed nieuws!!! O+ O+ O+

pffff mp; kan me voorstelln dat je nu brak bent zeg! :*

Piglet; wat doet Joris het goed! ik mag ook pas volgende week naar het CB, Liene is dan 6 weken.. ben heel benieuwd.. denk dat ze nu zo'n 4,5 kg is... :Y

ik ga vanmiddag eens oefenen en mijn mini in dr ledikant leggen... ik ben groot voorstander van samen op de slaapkamer slapen, maaaaaar mijn meisje kreunt en steunt echt te hard, ben buiten de voedingsrondes daardoor ook veel wakker...maar s kijken hoe ze daar slaapt. :@
pi_102255983
FR, dat is nog eens dubbel goed nieuws *O* *O*
Wat ik me afvroeg, hoe voel jij je nou? Na je zware zwangerschap, want poehee dat was niet niks :*

P_iglet, Joris komt lekker aan *O*

MP :*

BJ, je moet doen waar jij je goed bij voelt joh :* Jou rust is ook echt heel erg belangrijk, door rust kan jij goed voor je kids zorgen en niet onbelangrijk, blijft je productie beter op peil. Dus ik hoop heel erg voor je dat Liene het fijn vind in haar ledikantje. Hoe bevalt het inbakeren?

Hier gaat alles ook zn gangetje, Wies heeft net de gehoortest gehaald. Heel grappig, ze was wakker en je zag haar echt rondkijken van waar komen die geluidjes toch vandaan :D
We blijven 's nachts wel echt het probleem zitten dat het platliggen op haar rug echt niet gaat (overdag gaat het af en aan goed). Ze gaat dan gelijk heel erg werken en er komt dan geregeld melk omhoog en uiteindelijk wordt ze dan wakker, arm mupje.. Ik had ook al het matras omhoog gelegd, maar da werkt ook niet. Dus ze slaapt vooral op ons. R trekt dit goed maar ik kan dan echt niet slapen.. We weten nog niet helemaal wat we er mee aan moeten, R gaat volgende week weer werken en ik wil hem toch wel echt zijn rust gunnen dat hij ook gewoon hele nachten kan maken.
En even wat geklaag over mezelf :@ Ik heb sinds dag 2 na de bevalling weer last van mn been.. (voor degene die het niet weten, na de bevalling van Mette heb ik een trombosebeen gehad). Ik spuit dus nu bloedverdunners preventief. Maar de pijn wordt steeds erger. We zijn dinsdag ook al in het ziekenhuis geweest, maar op de echo was gelukkig geen trombose te zien. Wel erg vervelend dat de pijn dus niet minder wordt eerder erger en ik niet weet waarom het pijn doet. Ik heb de steunkousen maar weer van zolder gehaald. Die gaan straks de wasmachine in hopelijk geven die verlichting. Einde klaagzang
pi_102256219
Oeii MP wat een zware nacht! Hopelijk helpt de omeprazol snel weer!

En wat fijn dat alle verse baby'tjes het zo goed doen O+ foto's mogen best hoor O-)

Fr, wat fijn dat jullie niet meer terug hoeven te komen!

Wij genieten volop van onze vakantie. J. Sjanst met alle Italianen hier en ze zwaait nu ook O+ kruipen doet ze nog steeds niet, maar ze probeert wel te gaan staan en aan de hand "loopt" ze kleine stukjes. Nog even en mijn mupke is alweer 1..
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_102256324
Ach Wickie wat naar dat de pijn in je been erger wordt. Ik hoop dat de steunkousen iets helpen kan het een zenus zijn?
Heb je het bedje van Wies ook al een stuk schuiner gezet? met blokken oid eronder?

Met mij gaat het prima lief dat je het vraagt. Ik ben wel heel erg moe en ik hoorde gisteren iedereen tijdens de nagym vertellen dat ze de ellende tijdens de zwangerschap en bevalling alweer vergeten waren.
Euh ik dus nog niet :@
pi_102256479
Wickie, wat lastig dat wies alleen op jullie wil slapen. Slaapt ze ook niet gewoon op haar buik. Pepijn en joris zijn ook echte buikslapers, bij pepijn hebben we op zijn rug ook iedere keer geprobeerd, maar die werd daar zo kwaad van dat hij met 3 weken oud zelf omrolde. Joris slaapt ook het liefst op zijn buik en aangezien hij al snel in buiklig zijn hoofd van links naar rechts kon draaien doen we dat dus ook regelmatig. Goed slapen is ook wat waard. Zelf kan ik ook niet op mijn rug slapen.
pi_102259964
oo Wicks; dat is niet leuk van dat pijnlijke been! en helemaal niet met jouw VG in het achterhoofd. Goed in de gaten blijven houden hoor.. en als het verergert gewoon weer aan de bel trekken!
Lastig dat Wies zo'n last heeft van reflux als ze plat ligt.. ik herken het ook wel een klein beetje, maar hier is het vaak 1 golfje en dan is het klaar en gaat Liene meestal wel weer slapen..

Lief dat je vraagt naar het inbakeren; het gaat vrij redelijk. Liene heeft een bijzonder ritme, overdag is ze veeeeel wakker, en avonds, en dan echt rond de tijd dat het donker wordt, dan gaat ze in de slaapmodus, tot de volgende ochtend als het licht wordt. Dus de meeste dagen slaapt ze in de avond heel erg goed, echt van 21 tot 1 uur, dan drinken, en dan is het erna vaak afwachten, maar sinds we inbakeren duurt dat slaapje ook vaak minimaal 3 uur...die daarna vaak 2 uur, en dan is Liene wakker, want dan is het licht ;) (tussendoor is het wel vaak kreunen en steunen in halfslaaptoestand, door de krampjes en dergelijke).

Ik heb dr nu voor de eerste keer in dr eigen ledikantje gelegd op dr slaapkamertje.. en het is stil... mocht dat nou goed blijven gaan, misschien dat ik dan toch ook snachts haar daar ga neerleggen.

FR; je hebt ook een echte zware zwangerschap gehad he? vergeet dat niet! Denk dat jij geestelijk en lichamelijk daar nog wel flink van moet herstellen.. :*

en mijn Lientje is vandaag alweer 5 weekjes O+
pi_102262166
Floris heeft vandaag een plak-aan-mama-dag. Alleen maar drinken en hangen bij me en vooral niet slapen. Zijn oogjes vallen soms voor 5 minuten dicht om daarna schreeuwend wakker te worden en dan begint het ritueel opnieuw. Dit valt me even zwaar, gaat vast weer snel goed maar voor nu even doorbijten. Hopelijk is dit geen voorproefje voor volgende week, dan is Lief een hele week naar Zweden.

Piglet, Joris gaat lekker!
MP hopelijk gaat het snel beter met die kleine meid!
F_R Wat een fijn nieuws van ean. En de zwangerschaps-hel en bevallings-hel is hier ook nog niet vergeten en moet ik ook nog uit een flink dal omhoog krabbelen. Maar dat stelt niets voor bij jouw zwangerschasverhaal :*
Bbientje geniet nog maar lekker van je vakantie.
B-J wat lekker dat ze in haar eigen ledikantje slaapt nu.
pi_102263670
Even egopostje, Eva zat vandaag al op haar geboortegewicht!! *O*
Tralalalaaa
pi_102264223
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:30 schreef Take_A_Picture het volgende:
Even egopostje, Eva zat vandaag al op haar geboortegewicht!! *O*
Oh dat doet ze knap. Matthias zit nog niet eens in de buurt. Hij eet wel heel erg goed maar hij heeft de eerste dagen zoveel gespuugd dat ie heel veel afgevallen was. Bijna zoveel dat de kraam hem bijna naar het ziekenhuis wide sturen :'( Maar sinds gisteren zit er een stijgende lijn in dus het gaat net goed.

Maar wij komen ons hier dus ook melden met Matthias. Matthias is net als Eva zondag geboren. En hij is zo leuk en lief en alles O+ Hij slaapt goed en drinkt dus nu ook goed.
Kijk dit is hem:

Hij is overdag heel goed wakker en heeft heel veel lachstuipjes. Word vast net zo'n lachebekkie als zijn broer O+
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_102264446
Je kan het ontkennen maar echt wel dat hij op Leander lijkt hoor :Y
The way you rock'n'roll
pi_102264701
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Je kan het ontkennen maar echt wel dat hij op Leander lijkt hoor :Y
Ja steeds meer :Y We zien het zelf nu ook. Dat neusje, die ogen, zijn manier van bewegen (handje langs het hoofd wrijven tijdens de fles O+ ) zijn alles lijkt steeds meer. Elke dag zien we meer dingen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_102273597
Goedenavond.

Heeft er hier iemand leuke cadeausuggesties voor een meisje van ongeveer een half jaar oud? Kleding, speelgoed oid. Budget ca. 30 euro.

Liep vandaag in de bijenkorf op die babyafdeling, was zoveel keuze dat ik maar ben weggelopen. :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 22 september 2011 @ 21:14:36 #219
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102275707
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2011 20:38 schreef Caland het volgende:
Goedenavond.

Heeft er hier iemand leuke cadeausuggesties voor een meisje van ongeveer een half jaar oud? Kleding, speelgoed oid. Budget ca. 30 euro.

Liep vandaag in de bijenkorf op die babyafdeling, was zoveel keuze dat ik maar ben weggelopen. :')
een babygym!

pi_102286736
Ik kan de foto's helaas niet zien f-r,

Liene alweer 5 weekjes oud, wow wat gaat dat snel! Hoe is het slapen gegaan bj?

Eva alweer op der geboortegewicht *O*

Wickie, klote van de pijn in je been zeg, hopelijk is het snel over! Succes met de reflux van Wies, hebben jullie al medicijnen?
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_102289956
Piglet, we hebben gisteren eens getest hoe ze op buikslapen reageerde en dat ging dus wel goed. Ook draait ze haar hoofd netjes heen en weer in haar slaap. Ze heeft vannacht dus op haar buik geslapen in haar eigen bedje. Ik móet er nog wel aan wennen, vind het een beetje eng. Ze slaapt in de cosleeper, direct naast mij.
Maar heel erg bedankt voor de tip.

Barbabientje, ze heeft geen medicijnen. We kijken het vooralsnog aan. Gisteren en vanochtend heeft ze wel weer heftig gespuugd, maar dat omdat ze veelste veel had gedronken. Wel ruikt het dan echt enorm zuur wat eruit komt.

Fr, geef het alle tijd. Zoiets heb je niet in een paar maandjes verwerkt. Het was gewoon heel heftig en heel naar voor jou 9 maanden lang. Ik heb de vorige keer na de geboorte een heftige tijd gehad, Daar heb ik bijna een jaar voor nodig gehad omdat een plekje te geven en er vrede me te kunnen hebben.

Eva alweer boven geboortegewicht *O*
Wies was ook alweer zo snel boven haar geboortegewicht.

Hoi Matthias, wat een mooi mannetje O+
pi_102290370
Gaat goed met Eva lees ik?
Matthias, was een leuk ventje! mooie naam ook!
Lientje 5 weken alweer!
gaat goed met Ean F_R!
Joris komt goed aan P_iglet!

zo...gisteren naar de fysio/manuele therapeut. Ik heb het niet letterlijk gehoord, maar ze bevestigden de symptomen van Kiss. Manuele therapeut heeft een 'proefbehandeling' gedaan (oftewel een beetje druk uitoefenen op z'n nek.
Ze vonden het opvallend dat ik als ouder zijnde er nogal rustig onder was. Dat waren ze niet gewend.

Hij was heel erg van slag bij de therapeut en sliep vervolgens 1 1/2 uur. Na die 1 1/2 uur heeft hij tot 21:00 niet echt meer geslapen.
Veel van streek geweest, waarschijnlijk door die behandeling.
Vanochtend werd hij weer wat vrolijker wakker en bij het afzetten op het kdv was hij gelukkig ook vrolijk. We waren al bang dat hij daar misschien ook een mindere dag zou hebben.

Omdat Evan nog niet zo heel zwaar is en duidelijk meer eten nodig heeft geven we hem nu 5x 180cc. Even kijken hoe dat loopt, anders weer naar 150cc.

Volgende weer naar het consultatiebureau en 4 oktober weer terug voor een nieuwe sessie van de manueel therapeut.

Ook wat leuks...hij pakt alles vast met z'n handen, maar ook met z'n voeten. Dat vindt ie allemaal zo grappig :) Als hij z'n broek vol heeft gepoept is het helemaal gieren.
pi_102296594
Dus toch KISS cleany, maar wel fijn dat ze gelijk zijn gaan behandelen..

Barjte is behandeld toen hij 6 dagen oud was, en ik vond het echt veel erger om te zien dan het hielprikje, maar ik hield mijzelf maar voor dat die man zijn diploma vast neit bij een pakje boter had gekregen..
Bartje probeert te draaien van rug naar buik lijkt het! Hij komt al een eind, maar zijn armpje zit hem nog in de weg...
pi_102297460
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:30 schreef laiveneertiekje het volgende:
Bartje probeert te draaien van rug naar buik lijkt het! Hij komt al een eind, maar zijn armpje zit hem nog in de weg...
dat heeft Evan ook...al een paar weken...ik vond het al vroeg...maar z'n arm zit ook in de weg.
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:27:07 #225
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_102298260
Wicks wat fijn dat Wies vannacht goed heeft geslapen op haar buik! Eline slaapt ook al vanaf week 1 op haar buik en het is idd in het begin eng, maar je went er vanzelf aan
pi_102310514
Sofie is 11 maanden vandaag, ze wordt zo groot en zo leuk. Ik blijf elke dag enorm van haar genieten. Zo bizar, vorig jaar wachtte ik op haar komst, en nu is ze er gewoon, alsof ze er altijd geweest is. Eet haar boterhammetjes alsof ze nooit anders gedaan heeft. Ze is niet meer weg te denken uit ons gezin O+ O+

[ Bericht 3% gewijzigd door kaatjejannie op 23-09-2011 20:34:53 ]
*poef* nu is het weg
pi_102310572
Poepie O+
  vrijdag 23 september 2011 @ 20:32:06 #228
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102310620
Wat een meidje al KJ, mooie stoel ook. Die combi hebben wij ook overwogen, maar het paste iets minder bij de rest van ons interieur. Daarom een andere combi gekocht....
  vrijdag 23 september 2011 @ 20:37:00 #229
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102310830
Het is vandaag exact een jaar geleden dat ik een positieve zwangerschapstest had.
En nu heb ik een lief klein meisje van bijna 15 weken. O+
pi_102311067
ahhh Sofie!! wat ben jij alweer veranderd sinds je hier op de grond lag te rollen... liefffff O+ O+ O+

en Juud; heerlijk he? Lientje alweer 15 weken! O+

wij zijn vandaag voor het eerst eens echt met zijn 4tjes op stap geweest, ondanks de gebrokene nachten. Lekker naar de dierentuin geweest, Evie vond het weer prachtig! en met Liene ging het ook goed, eerst een poosje in de buggy, en toen, na een rondje drinken, bijna1,5/2 uur in de draagdoek liggen slapen... O+
pi_102311452
Sofietje O+
The way you rock'n'roll
pi_102315661
Sofie O+ Lekkere krullenbol!

Hier is Eva bezig met standje achteruit. Vriend was haar vanmiddag ineens kwijt. Bleek ze achteruit van het kleed te zijn geschoven, zat ze tussen de eetkamer stoelen, half onder tafel :X
Nu ligt ze ook alweer naast het kleed. We hebben alleen wel een natuurstenen vloer, dus hou mijn hart vast :')
pi_102315868
Sofie O+

Fijn dat Wies zo goed geslapen heeft op haar buik Wickie! Jelle is ook een buikslapertje maar die heeft de eerste 2 maanden zo'n beetje ook bijna altijd op m'n buik geslapen.

BJ, lekker naar de dierentuin O+ het was ook echt wel heerlijk weer vandaag

Jelle is ziek :{ sinds woensdag avond koorts, donderdag ook al koorts en vandaag ook nog. Afgelopen nacht was een echte rampennacht, heel veel huilen, koorts, ontzettend moe maar niet kunnen slapen en ook niet willen drinken. Ik heb maar 4 uur geslapen geloof ik, hopelijk gaat vannacht beter en gaat het morgen een stuk beter.
De antibiotica die hij nu heeft gaat nog niet helemaal goed trouwens, zodra hij die krijgt moet hij direct spugen. Even aankijken of dat zo doorgaat en anders maar om andere ab vragen
  vrijdag 23 september 2011 @ 22:20:51 #234
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102315957
Bij die van mij zit nog niet zoveel beweging in, ik moet haar ook meer op haar buik leggen denk ik :@

Leuk B-J een dagje dierentuin, vond je het niet vermoeiend om zo'n eind te wandelen?
Wij zijn laatst een dagje naar het strand geweest met de kleine in de draagdoek, maar ze ging niet slapen helaas. Later had ze een brulpartij van vermoeidheid, dat was wel sneu.
pi_102316966
Oh nu slaapt ze trouwens hoor, net was ze heel onpedagogisch nog wakker. Dus haar maar even moe laten spelen.
Krijtlijk, je staat niet in het lijstje, maar hoe oud is jou mupje ook alweer? Volgens mij toch ongeveer even oud als Eva?
  vrijdag 23 september 2011 @ 22:43:12 #236
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102317200
Ze is van 5 mei.
En ze heeft meestal rood-wit-blauwe kleertjes aan :@
pi_102317851
_O- Geweldig!!

Eva is van 8 mei, dus ze zijn idd bijna even oud.
pi_102319922
Oh Mrien.. arme Jelle toch.. dir echt niet mee voor jullie. Hoop toch dat het snel wat opklaard voor jullie :*

En ik móet stoppen met googlen over buikslapen. Ik word er zo onzeker van. Ben toch wel bang met die verhoogde kans op wiegendood. Net werd even rug ge probeert, maar gelijk gaat het dan fout. Je hoort het dan gelijk omhoog komen en ze gast dan gelijk moeilijk doen en na een kwartiertje was ze wakker..
Toen weer op buik gelegd en gelijk was ze rustig. Ik weet even niet wat il ermee moet.
pi_102320652
voor je eigen geruststelling zo'n aerosleep matje kopen?

Persoonlijk geen ervaring met die dingen trouwens.

Overigens hoor je met google alleen de drama verhalen, dus nooit googlen als je positief nieuws wilt ;)
pi_102320744
lieve Wicks, mijn kleinste sliep in het ziekenhuis al op haar buikje. De keren dat ze op haar rug sliep zijn op 1 hand te tellen (want ik heb er foto's van gemaakt en ik weet dat het 4 foto's zijn :') ) en ze bleef nooit meer dan 5 minuten slapen.

Soms is het niet anders. In principe verdient rugslapen altijd de voorkeur in het kader van preventie wiegendood. Maar dat wil niet zeggen dat je daar als een bezetene aan vast moet houden. Als je de keuze hebt tussen een uur of 2 rustig slapen en een uitgeruste baby, of een hard huilend kind dat iedere paar minuten wakker is en duidelijk last heeft van het rugslapen, dan is de keuze duidelijk toch? Het gaat er niet om dat Wies op haar buikje 3 uur slaapt in plaats van 2 uur, het gaat erom dat Wies op haar buik slaapt, in plaats van niet.

Ik heb er best veel moeite mee gehad en we bleven Elin proberen op haar rug te leggen om haar vervolgens na een minuut of wat weer om te draaien. Eindeloos verhaal. Tot de kinderarts zei dat ik haar best op haar buik kon laten slapen, op voorwaarde van rooming in, blijkbaar had ik het nodig om het te horen van iemand die er verstand van had dat het heus niet zo'n kwaad kon.

Hm nouja wat wil ik zeggen...
heb vertrouwen, kijk naar Wies, wat is goed voor haar? en kijk naar jezelf, wat is haalbaar en waar ligt de grens. Heeft ze pijn aan het omhoogkomen van de voeding?
pi_102320850
Haar bedje was al schuin omhoog gezet en de verpleegster had haar na een paar uur op haar buik gelegd omdat ze op haar rug niet sliep.

en niet schrikken van mn blauwpaarse kind. Die had een gestuwd hoofd met dank aan de stortbevalling :P
  zaterdag 24 september 2011 @ 00:22:57 #242
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_102321866
Wickie, hier ook een succesverhaal van buikslapen. Eigenlijk hetzelfde als mignonne heeft met haar
E., hebben wij met Eline gehad. Na de kraamweek met maar moeizaam slapen 's nachts op haar rug, hebben we Eline de dag dat de kraamhulp voor het laatst was, haar 's avonds meteen op haar buikje gelegd. Wel in het wiegje op onze kamer, waar ze de eerste 4 maanden geslapen heeft.
Op het kdv waren ze in het begin erg sceptisch over het buikslapen, maar na een paar slechte dagen heeft een van de leidsters haar toch maar op haar buik gelegd en ze sliep meteen bijna 3 uur achter elkaar.
Toen we het de kinderarts vertelden, was ze alleen maar blij voor ons dat ze zo wel sliep.

Kortom, volg je kleine meisje en geniet van de rust die het jullie geeft :*

2 weken

4 maanden

7 maanden

en deze vind ik ook mooi

[ Bericht 32% gewijzigd door Sugarsnap op 24-09-2011 00:33:45 ]
pi_102322728
Jullie zijn lief :*

Ze ligt in de cosleeper naast me, dus dichter bij me kan haast niet. Als ze op haar rug ligt gaat ze binnen 5 minuten gloepen, dan begint het gewurm en nare vieze gezichten trekken, dan het verslikken en af en toe wakker worden en dan betrekt haar gezicht compleet en gaat ze huilen. Dus voor mijn gevoel heeft ze er wel echt last van. Ook als ze op haar rug ligt spuugt ze, als ze op haar buik ligt niet.
We hebben haar bedje ook al schuin gehad, dit maakte geen verschil.
Overdag gaat het rugliggen wel redelijk.

Lief heeft besloten vannacht met haar op de buik te slapen zodat ik zonder onrust even goed kan slapen (wat heb ik toch een lieve vriend).

Ik vergeet helemaal even weg te zwijmelen bij de foto's van Sofietje O+
En Mignonne je jongste toen net vers op de wereld O+
En die lieve voetjes van Eline O+
pi_102325136
Wickie,sterkte ermee.

Bij tijn was ik er helaas laat achter dat op de buik slapen hielp maar die heeft t toen nog tijd gedaan toen ik wist dat t hielp.

Joep sliep al snel op de buik,maar als snel aan de nutriton en zantac.

Kun je niet vast nutriton gebruiken en anders als dat niet wil maar de ha voor zantac?
Ik ben daar miss wat makkelijk in maar als ik zag wat de jongens daarvan opknapten......tijn die sliep ook amper en veel huilen.(ong 6u op een dag)

Bij ins btw succes verhalen over nutriton,geen verstoppingen dus miss moeite waard om te proberen?

Succes ermee.

P.s er is ook een reflux topic.
pi_102325293
Wickie, sterkte met je meisje..

Bartje draaide gisteravond voor het eerst van rug naar buik toe! Hij lag bij mij in het bed, en op een gegeven moment lag hij op zijn zij, en ineens ging hij ook door! Even wurmen met zijn armpje, en hoppa, hij lag op zijn buik!! *O*
  zaterdag 24 september 2011 @ 09:25:06 #246
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_102325676
Doordat ze in België een eind buikliggen aangeraad hebben itt NL waar rugligging gangbaar was, en stierven er 5x (!!) zoveel kindjes tov nl aan wiegedood. Interessant artikel: http://www.humo.be/tws/de(...)an-in-nederland.html al isdit uiteraard maar een kant vh verhaal. als ze overgeven is buikligging ook niet goed, maar ik zou toch medisch advies vragen eerst.

Bij ons helpt de gaviscon en dikkere melk wel redelijk, maar ik heb er al veel gehoord waarbij quasi niks helpt.
pi_102327275
@ wickie, wij hebben seth overdag op zijn buik dan kan ik het in de gaten houden. S'nachts hebben we hem op zijn zij op met 2 van die speciale rolletjes dat hij niet op zijn buik rolt. Seth had hetzelfde als wies, ook dat glokken als hij op zijn rug lag. Hij stikte en verslikte zich aldoor in zijn spuug. Ik vond bij hem de rugligging gevaarlijk.
pi_102327776
@Jelle en Mrien; beterschap!!! het zit jullie ook echt niet mee he?? ik hoop dat je mannetje snel weer opknapt...

@Wicks; hoe is het met je been gegaan de afgelopen dagen? En ik kan me best voorstellen dat je het een beetje eng vindt om Wies op dr buik te laten slapen... Net als VT heb ik Liene ook regelmatig op dr zij liggen...wordt ook afgeraden, maar is wel een tussenstapje. Zo spuugt ze wat minder, en wat ook een voordeel is; minder kans op afplatting van het hoofdje, doordat ik dr dan steeds op de andere zij leg. Deed dit bij Evie net zo...
Heb je van8 nu een beetje geslapen? :*

@Mignonne; hoe gaat het met jouw meis? drinkt ze weer beter? en hoe zijn de nachten? krijg je al iets meer slaap? :*

wauuwww Bartje; goed zo!! sterk mannetje! _O_

Ik ben moe, en eigenlijk vind ik dat ik helemaal niet mag mopperen... Liene dronk om 22, 1:30, 4:30, 6:30, en toen om 7:30 weer... en toch ben ik moe moe moe... :O

en lopen in de dierentuin ging prima hoor dames.. :Y Lichamelijk ben ik goed hersteld geloof ik... :Y
  zaterdag 24 september 2011 @ 11:44:40 #249
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102327779
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 september 2011 09:25 schreef Beregd het volgende:
Doordat ze in België een eind buikliggen aangeraad hebben itt NL waar rugligging gangbaar was, en stierven er 5x (!!) zoveel kindjes tov nl aan wiegedood. Interessant artikel: http://www.humo.be/tws/de(...)an-in-nederland.html al isdit uiteraard maar een kant vh verhaal. als ze overgeven is buikligging ook niet goed, maar ik zou toch medisch advies vragen eerst.

Bij ons helpt de gaviscon en dikkere melk wel redelijk, maar ik heb er al veel gehoord waarbij quasi niks helpt.
Ehm een verband is geen oorzakelijk verband he.

Het niet meer op de buik leggen is een van de maatregelen in NL geweest, waarna het SIDS aantal zakte (o.a. ook ventilatie, afschaffen van dekbedden etc.).

Wat ik trouwens ook altijd mis aan die kant van het verhaal, is dat de cijfers OOK verbanden laten zien tussen dalende / lage cijfers van SIDS en het samen slapen van ouders.

Anyways, wicks, gewoon goed monitoren. Maar in de co-sleeper lukt dat prima

VT hoe is het eigenlijk met Seth?
Alexa en Seth zijn lief
  zaterdag 24 september 2011 @ 11:46:35 #250
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102327831
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 11:44 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik ben moe, en eigenlijk vind ik dat ik helemaal niet mag mopperen... Liene dronk om 22, 1:30, 4:30, 6:30, en toen om 7:30 weer... en toch ben ik moe moe moe... :O

en lopen in de dierentuin ging prima hoor dames.. :Y Lichamelijk ben ik goed hersteld geloof ik... :Y
Toch nog pittig hoor die nachtvoedingen, en bv kost ook energie.
Alexa en Seth zijn lief
  zaterdag 24 september 2011 @ 11:57:51 #251
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102328095
Nou inderdaad... Als ik dat lees ben ik bijna blij dat ik geen bv geef... :@

Respect hoor! _O_
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102328120
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 11:44 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Ehm een verband is geen oorzakelijk verband he.

Het niet meer op de buik leggen is een van de maatregelen in NL geweest, waarna het SIDS aantal zakte (o.a. ook ventilatie, afschaffen van dekbedden etc.).

Wat ik trouwens ook altijd mis aan die kant van het verhaal, is dat de cijfers OOK verbanden laten zien tussen dalende / lage cijfers van SIDS en het samen slapen van ouders.

Anyways, wicks, gewoon goed monitoren. Maar in de co-sleeper lukt dat prima

VT hoe is het eigenlijk met Seth?
ja +1 :+

Jelle snel opknappen hoor ventje :* hoe is het nu?

Met mijn meiske gaat t goed hoor BJ :) lief dat je t vraagt. Ze drinkt weer beter, maar nog wel een keer of 2 of 3 's nachts. Ze reageert wel weer op wat dingen in haar eten dus dat is een beetje lastig om in kaart te brengen waar ze nou precies last van heeft.
pi_102328216
@isis; ik ben wel dolblij om BV te kunnen en mogen geven hoor, en gelukkig weet ik, dat het ws na een paar maanden makkelijker wordt.. Evie sliep na een maand of 2 al veel langer, zelfs soms de hele nacht.. dus ik wacht gewoon af.
Ben alleen al een hele poos verwend, mijn dreumes slaapt namelijk van 20 tot minimaal 9 uur smorgens, dus ik was gewend aan rustige nachten..en dan breekt dit je wel wat op. (en ik was natuurlijk de hele zwangerschap al moe moe moe en sliep amper).

@mignonne, wat lastig van die voedselproblemen... lijkt me heel rot als je met zoveel factoren rekening moet nemen, en je soms echt merkt dat je meisje wel last krijgt van bepaalde dingen.. :* en als dr iemand respect verdient ben jij het wel! maandenlang zoveel nachtvoedingen en dan ook je peutermeisje (die zoooo leuk is ;)) entertainen.. :* _O_ HELD!
  zaterdag 24 september 2011 @ 12:08:54 #254
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102328280
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 11:44 schreef Beessie-Jen het volgende:

En toch ben je moe zeg je?! Jemig, geef mij 1 keer zo'n nacht en ik ben de hele week stuk. Respect hoor! Je mag echt wel een béétje mopperen. Mooi dat je lichamelijk hersteld bent, maar hopelijk kan je binnenkort toch wel een keertje langer dan 3 uren achtereen slapen. Misschien kun je een keertje kolven en dan in de logeerkamer gaan liggen of even helemaal ergens anders gaan slapen?
  zaterdag 24 september 2011 @ 12:09:24 #255
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102328292
Ja super dat de bv zo goed gaat bij je! :) Ik vergeet ook even dat Lientje pas 5 weken is... Komt goed, maar valt niet mee denk ik :* !
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 24 september 2011 @ 12:09:56 #256
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102328299
Ik zie nu dat je verwacht dat het na twee maanden beter wordt. Dan is het nog wel te overzien denk ik :)
  zaterdag 24 september 2011 @ 12:13:50 #257
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102328376
Wij waren trouwens gisteren uit eten. Voor het eerst samen weg! Zus en nicht pasten op. Nicht is leidster bij een kdv, dus ik vertrouwde het volkomen. Ze hebben de grootste lol gehad, jochie lachte enorm bij het liedje zingen en hij heeft GTST en The Voice gekeken :P Alleen zijn nieuwe laarsjes passen (maatje dreumes!) vond hij volgens hem minder leuk; er is een foto gemaakt waarop hij enorm boos kijkt met zijn zevenmijlslaarjes aan :D Zeker het posten waard, maar ik moet hem even doorgeWhatsappt krijgen.
En ohja, wij hebben ook genoten van ons avondje uit, al had ik het begin een beetje moeilijk.
pi_102328391
Ik heb een papvraag in het flesvoedingstopic gezet, als iemand advies heeft hoor ik het graag.
pi_102328496
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 12:09 schreef Aventura het volgende:
Ik zie nu dat je verwacht dat het na twee maanden beter wordt. Dan is het nog wel te overzien denk ik :)
nou verwacht is veel gezegd; ik hoop het ;) Maar Liene is natuurlijk Evie niet he? dus we wachten het maar af...
en Liene heeft tot dusver nog niet uit een flesje gedronken.. misschien maar eens een keer gaan oefenen binnenkort.

Heerlijk dat jullie samen de deur uit zijn geweest! genieten! :*

Ik ga vanmiddag samen met Lientje op stap ;) Bij mijn volleybalteam kijken :) Weet alleen wel zeker dat het dan nog meer gaat kriebelen om weer te beginnen.. maar vind dat ik nog eigenlijk een paar weekjes geduld moet opbrengen... :@
pi_102329750
Ik snap wel dat je moe bent bj, wij boffen hier met seth. Vanaf zijn geboorte krijgt hij rond 23.00 een fles en komt dan weer rond 4.30 en dan om 8.30. Ik voed hem ondanks de kunstvoeding ook op verzoek, en doe niet mee aan opbouwschema's. Ik zie zelf wel wanneer hij meer honger heeft. Het gaat goed met seth, hij drinkt goed en spuugt niet meer! Hij slaapt overdag heel onrustig en weinig. Zolang hij het s'nachts zo blijft doen maakt dat niks uit.
pi_102330370
Heel herkenbaar BJ :* Maar helemaal vermoeiend omdat je Evie ook nog rond hebt lopen overdag. Kun je wel slapen wanneer Evie haar middagdutje doet, of is Liene dan net vaak wakker? Hopelijk gaat ze over een tijdje langere nachten maken.

Wickie, wat je schrijft is allemaal heel herkenbaar. Niels deed ook alleen maar hazeslaapjes op zijn rug, hij had dan veel meer last van reflux. (Ik denk dat het advies om kinderen op hun rug te leggen en sowieso ze veel neer te leggen leidt tot meer gevallen van reflux)
Wij legden hem op zijn buik op een Aerosleep-dekmatrasje, daar zakt de spuug goed doorheen, je kunt het wassen en ze kunnen er doorheen ademen. Het nadeel is dat het ook koud aanvoelt omdat het zo luchtdoorlatend is.
Ik heb het al een paar keer vaker geschreven, maar indikken is bij borstvoeding niet zo'n goed idee (bij flesvoeding weet ik het niet). Helaas is het nog steeds gebruikelijk dat kinderartsen dat aanraden. Borstvoeding wordt heel makkelijk en snel verteerd, door het in te dikken met Johannesbroodpitmeel (=Nutriton) blijft de voeding langer in de maag aanwezig en komt het nog wel omhoog maar minder ver dan wanneer het niet ingedikt is. Bovendien zakt de maaginhoud ook minder snel weer terug naar de maag waardoor het langer blijft branden in de slokdarm en daar meer schade aan zal richten.
Wanneer je het idee hebt dat Wies last heeft van zuurbranden door reflux raad ik je aan zo snel mogelijk medicijnen voor haar te vragen die de aanmaak van maagzuur remmen.
Omdat de CB en huisarts het allemaal maar onzin vonden hebben wij veel te lang aangemodderd, waardoor Niels tot ruim 3 maanden een echte huilbaby was. Toen hij medicijnen kreeg was hij binnen een week een heel ander kind.

5 weken: op zijn buik in de co-sleeper O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_102330652
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 12:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
@mignonne, wat lastig van die voedselproblemen... lijkt me heel rot als je met zoveel factoren rekening moet nemen, en je soms echt merkt dat je meisje wel last krijgt van bepaalde dingen.. :* en als dr iemand respect verdient ben jij het wel! maandenlang zoveel nachtvoedingen en dan ook je peutermeisje (die zoooo leuk is ;)) entertainen.. :* _O_ HELD!
+1 :s)

BJ, pfff ik wens jou echt een nachtje doorhalen toe. Of iniedergeval meer dat je je rust beter kan pakken en dat hè je dan ook echt uitgerust voelt.

Ik heb een slechte nacht gehad maar dat kwam door dreumes die tot 2x toe wakker werd en bij mij wilde liggen en dan moeilijk in slaap kwam.
En dat been van mij mogen ze eraf hakken. Gisteren ging het beter maar vandaag is het weer zeer pijnlijk. Heb mn steunkous maar aangetrokken.. als het woensdag nog steeds zo is ga ik de dokter maar weer bellen.

Nu ga ik eerst even fatsoenlijk bijlezen.
pi_102330822
Sinds Puck in een slaapzak slaapt en we weer thuis zijn, zijn de nachten dramatisch. Hij lijkt niet te weten wat hij met die vrijheid aan moet en zit de halve nacht op zijn knietjes en dan te huilen want dat slaapt niet zo lekker :P
20x wakker worden is nog niks.

:O

/sorry voor de egopost
The way you rock'n'roll
pi_102334763
Vermoeiend, maar ook zielig voor hem. -O-

Wij hebben vandaag een buggy gekocht voor op vakantie. Even testen natuurlijk en mevrouw de koningin zat onderweg te kraaien van trots. Ook nog even gezwaaid naar wat wildvreemden :D
pi_102341603
Pfff wat veel geborken nachten en onrustige slapers hierzo!!

Nou hier is het niet heel veel anders. Sinds deze week is Sarah heel onrustig. Bijna op de klok af is ze 3 kwartier nadat ze in bed ligt wakker en wil ze eigenlijk alleen nog maar op de arm slapen. na de laatste fles dan rond 23.00 uur valt ze wel weer in haar eigen bedje in slaap, maar tussen 1 en 2 komt ze dan weer en wil dan weer alleen bij mij en ik word er zo moe van... Overdag gaat het overigens wel erg goed, ze slaapt goed en is vrolijk, kruipt het hele huis door :)
Nu zijn we vorige week gestopt met de Losec maar daar zijn we donderdag weer mee begonnen omdat de onrust toe nam, ik hoopte dat het daardoor nu weer rustiger zou zijn maar dat lijkt niet het geval. (en misschien ben ik er wel extra moe en zat van omdat ik van de week alleen was, gelukkig is manlief er weer).
Nu zitten we te denken aan dat ze misschien tanden krijgt of dat ze reageert op iets van het voedsel wat ze nu krijgt, maar ja het blijft gissen allemaal en het huilen blijft hart verscheurend ;(
  zaterdag 24 september 2011 @ 21:36:19 #266
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102341896
Dml wat sneu dat ie het Ff NIET snapt...... Hopelijk binnenkort verbetering?....

Sarah, ach gossie.... Misschien tandjes? Misschien een groeispurt. Hier is het ook wel eens zo'n ellende en dan opeens kan ie weer wat nieuws....
Alexa en Seth zijn lief
pi_102342156
Wat sneu voor Sarah MamaPurk..

Wij zijn bezig met de overstap van borst op flesvoeding, en dat levert Bartje nogal wat krampjes op... Ook sneu om te zien, en ik hoop dat het snel beter wordt..
pi_102342165
nou ze kan sinds vorige week in eens kruipen dus als ze nu ineens zou kunnen lopen ofzo word ik gek ;) Maar tandejs dachten we zelf ook al aan.
En gewoon groei zou ook kunnen ze was in de lengte niet veel gegroeid maar in gewicht wel en de arts zij maandag dat ze verwachte dat er wel een groeispurt aan zou komen kan ze ook last van hebben natuurlijk.

Sinds vandaag doet ze trouwens steeds dadabababdadadada ofzoiets ;)
pi_102342186
Tiekje gebruik je iets tegen de krampjes?? Wij hadden voor Sarah infacol echt een wondermiddel hier :)
pi_102342219
MamaPurk, de infacol wordt hier gebruikt ja. We waren er wat lakser mee geworden omdat hij de laatste tijd wat minder krampjes had, maar nu gebruiken we hem wel weer elke keer..
pi_102342269
hopelijk geeft het hem verlichting.

Ik heb Sarah net een para gegeven en chamodent gehaald bij de buurvrouw. Ze zit nu op mijn knie en is duidelijk moe, maar zo gauw haar hoofd het matras raakt zijn de oogjes wijdopen en gaat ze gillen.
  zondag 25 september 2011 @ 09:27:55 #272
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102353082
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 21:48 schreef MamaPurk het volgende:
hopelijk geeft het hem verlichting.

Ik heb Sarah net een para gegeven en chamodent gehaald bij de buurvrouw. Ze zit nu op mijn knie en is duidelijk moe, maar zo gauw haar hoofd het matras raakt zijn de oogjes wijdopen en gaat ze gillen.
Tandjes kunnen ook echt ellende zijn, vooral die aanloop... Alexa had daar altijd enorm veel last van, dat ging hier trouwens ook vaak gepaard met oorontsteking. Misschien dat dat nog iets kan zijn wat Sarah dwarszit? Aangezien dat echt pijn doet als je je hoofd dan neerlegt....
Alexa en Seth zijn lief
pi_102353178
Heb je bij oorontsteking ook altijd koorts?? Dat heeft ze namelijk niet.
En overdag vind ze het geen probleem om in haar bedje te liggen das een beetje het rare.
We hebben weer een brakke nacht gehad, vanaf half 2 heeft ze bij mij gelegen en dan slaapt ze wel, alleen slaap ik dan niet zo goed.
Maar ik denk dat ik morgen toch de HA even ga bellen want ze doet ook weer dat helemaal overstrekken dan ligt ze als het ware alleen nog op haar hoofd en hielen... het is echt een en al onrust weer dat meisje van ons. Maar die oorontsteking is wel een goeie tip.

Verder iedereen weer een beetje redelijke nachten gemaakt?!
En geniet allemaal van deze mooie zonnige zondag!
  zondag 25 september 2011 @ 09:49:07 #274
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102353270
Dikke kus voor jullie MP :*
ik vind vooral dat machteloze altijd erg, dat je weet dat ze ergens last van hebben, maar dat je niet weet wat je kan doen.

Bij Alexa gingen haar oorinfecties vaak zonder koorts gepaard. Zo hebben we ook een keer gezeten dat de HA zag dat er al een ontsteking was geweest.

Fijne zondag iedereen!!!
Alexa en Seth zijn lief
  zondag 25 september 2011 @ 11:50:50 #275
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_102355440
MP; wat ontzettend sneu voor Sarah! ik hoop dat je er snel achter bent waar ze last van heeft, zodat je er inderdaad wat aan kan doen.. :*

Is Jelle al weer een beetje opgeknapt Mrien? ik hoop het zo voor jullie! :*

Tiekje; darmkrampjes zijn ook echt niet leuk, helaas heb ik daar inmiddels heel wat ervaring mee.. sterkte ermee!! :*

hier eindelijk een betere nacht; maar kon ook niet anders, want Liene heeft overdag alleen een paar hazeslaapjes gedaan.. dus die moest wel helemaal kapot zijn, net als ik.
Ik ben ook al om 21 uur gaan slapen.. :@
Liene heeft gedronken om 20, 1, 5 en 8 uur... mooi schema dacht ik zo... zou dr zo voor tekenen als dat zo blijft haha
  zondag 25 september 2011 @ 11:50:53 #276
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102355442
Wat zielig mp!
Ben vanmorgen geschrokken. Ventje lag bovenin zijn ledikant, helemaal dwars, op zijn zij met zijn gezichtje half in het matras en zijn beentjes door de spijlen. Het zag er heel zielig uit. Hij huilde niet eens, maar lag een beetje te snikken. Hij had een nachtje zijn slaapzak niet aan. Die ga ik vanaf vandaag maar elke nacht aantrekken, ga zometeen gelijk naar de stad om er een paar bij te kopen. Ik vond het echt zo sneu om hem zo aan te treffen. Hij was ook helemaal koud..
  zondag 25 september 2011 @ 14:41:37 #277
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_102360860
Brrr Aventura, ik heb zoiets ook meegemaakt toen mijn kleine meid een maandje oud was. Het voordeel ook van slaapzakjes vind ik dat ze wat beter slapen (ze kunnen het lakentje niet wegtrappen en daardoor koude voetjes krijgen).

MP: :* Hopelijk kan je 's middags misschien wat bijslapen?

Mijn meisje was weer overstuur omdat ze het rompertje niet lekker vond zitten. Dit is al de 3e keer dat het gebeurt, maar probeer daar maar eens achter te komen. Wij kwamen er pas achter toen we haar in bad wilde doen om haar te kalmeren. Rompertje uit: *grote glimlach van Larissa*
:')

En wij maar denken dat ze: last van tandjes had, last van haar buikje had, spierpijn had van de oefeningen van de fysio...
pi_102361742
Jelle heeft ook eigenlijk altijd geen koorts bij een oorontsteking mamapurk.
Ik hoop voor jullie dat de huisarts iets kan vinden

Nope, nog niet echt opgeknapt. Koorts is wel zo goed als weg maar erg hangerig, pieperig, huilerig en hij lijkt echt ergens pijn te hebben. Heb gisteravond laat toen hij niet te troosten was maar even mee zitten huilen (:
Hij drinkt ook niet echt goed trouwens, en was vannacht bij beide voedingen (waarbij hij amper dronk) heel snel een heel slap ventje in mn armen. Vond ik best wel eng

Tussendoor ook wel gewoon vrolijk hoor en hij kan ook wel gewoon spelen
pi_102362064
Hi, even een vraagje: kan spuug geel van kleur zijn? Meestal als Eva spuugt zijn het mondjes melk en is het gewoon wit, net lag ze na de voeding in haar bedje, ze lag flink te slikken en ineens kwam er enorme golf gele spuug uit. Daarna even gehuild maar al gauw viel ze weer in slaap. Maar is dat normaal??
Ik ben echt zo'n moedertje die zich overal zorgen om maakt :')
Tralalalaaa
  zondag 25 september 2011 @ 17:03:05 #280
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_102365387
T_A_P: Is ze toevallig verkouden?
pi_102365961
Nee, ze is niet verkouden.
Tralalalaaa
pi_102367983
Aventura wat schrikken zeg!
TAP van de spugen weet ik niet.

Ik heb vanmiddag met Sarah een uurtje geslapen want ook overdag word er weinig geaslapen door mevrouw. Ze slaapt in mijn armen of in de bondolino. En nu staat ze te staan :o hmmm dat gaat wel erg snel, ik denk een vergissing...
Verder best een goeie dag al met al want ze is niet humeurig ofzo, best bijzonder na zo weinig slaap.. Dus morgen de HA bellen en we proberen nu de reflux medicatie 's avonds te geven kijken of dat verschil maakt, maar in principe werkte dat al goed genoeg toen ze het 's morgens kreeg voordat we stopten.. Maar goed het is gewoon lastig dat het blijft gissen en inderdaad dat machteloze, je wil zo graag de pijn verzachten of wegnemen, maar ja dan moet je wel weten wat de oorzaak is.
pi_102368338
Ik had niet gedacht dat ik zo enorm onzeker zou zijn. En zeker nu de kraam niet meer komt, heb tranen met tuiten gehuild! Heb sowieso wel last van m'n hormonen en ben snel onzeker.
Ik ben snel bang dat ik t niet goed doe etc. Dus wat mij betreft had de kraam nog veul langer mogen blijven zodat ik nog even wat langer begeleiding had kunnen krijgen. En dit terwijl Eva t echt wel goed doet, gisteren zat ze al 100 gram boven haar geboortegewicht!

Yup, ik ben een muts.
Tralalalaaa
pi_102368756
TAP, je bent geen muts! Je bent net moeder en je wil het gewoon allemaal goed doen. Dat is heel normaal :*
Van het spugen weet ik niet. Ik zou ook als eerste zeggen misschien slijm van verkouden zijn.

MP, fijn dat het vandaag wat beter ging. Toch wel erg heftig allemaal zeg.

Aventura :{ ja dat is wel ff schrikken.

Hier de hele dag weer in get ziekenhuis gezeten. Op een verloskamer :D dat was wel grappig met een zuster die ons ook begeleid had tijdens het begin van de bevalling. Maar de pijn in mn been was vanochtend een stuk heftiger geworden. En ik heb dus toch weer een trombosebeen ;( het hele circus begint dus weer van vooraf aan.. Maar dat hoort niet in dit topic.
Wies heeft bijna de hele tijd lekker liggen slapen O+
pi_102368807
Oh Wicks, bah, echt wat ontzettend balen dat je nu weer die ellende hebt -O- :* :* :*
The way you rock'n'roll
pi_102368974
Wickie ondanks alle voorzorgsmaatregelen dus toch. Ach je toch. Ben je er redelijk snel bij geweest? en wat kunnen ze nu nog doen?
Aventura dat is zeker schrikken
TAP krijgt ze bv of fv?
Mrien beterschap voor jelle
MP je hebt een hele snelle nu al staan. Hoe is het voor de rest vandaag gegaan?
pi_102369015
Wickie, wat vervelend zeg...

TAP, die onzekerheid is er volgens mij bij iedereen, ik heb er met vlagen ook nog enorm veel last van hoor... Zo vervelend, ik wil het gewoon zo goed mogelijk(lees perfect) doen, en dat is lastig als je niet alles kan voorspellen zeg maar...
pi_102369107
Oh Wickie nee, wat vervelend zeg ;( had zo gehoopt op een normale kraamtijd voor je :*
pi_102369120
Wickie, wat balen!!! Veel beterschap!

F_r ze krijgt borstvoeding.
Tralalalaaa
  zondag 25 september 2011 @ 19:10:48 #290
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102369555
Wickie :*
Alexa en Seth zijn lief
pi_102369592
Hè getver Wickie, ondanks alle voorzorgsmaatregelen :*
pi_102369634
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 18:59 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wickie, wat balen!!! Veel beterschap!

F_r ze krijgt borstvoeding.
Kan het zijn dat je voeding zelf wat geler is? Die 3dagen dat ik gekolfd heb was de voeding ook veel geler dan fv

En babyzwemmen is echt niet leuk met een huilende baby. Ik voelde mij zo opgelaten alle andere baby's vonden het heel leuk en die van mij deed niets anders dan huilen. We hadden terug kom dag met mijn zwangerschapszwemmen groepje. Wel leuk om alle baby's weer een keer te zien.
pi_102369840
/egopost

Voor het eerst dit seizoen aan boord van ons bootje geweest, samen met Floris en zijn papa O+.
Wel jammer van het spinnenparadijs en de 200 liter water die we eerst van boord moesten krijgen :|W . Maar wel ontzettend genoten en dat was ook wel wat waard.
pi_102371221
Wickie ik las het elders al, wat een ellende zeg dikke :* voor jou!

Liedje wat ziet dat er heerlijk zomers uit :)

En hier ligt ze in bed maar we juichen niet te hard. Het ging al weer mopperig dus para gegeven ze had nu ook 37,8 dus ietwat verhoging.. En verder dentinox voor de tandjes.
Na tips/suggesties oorontsteking dit in de gaten gehouden en ze graait wel regelmatig naar haar oren, maar is lastig want dit doet ze ook als ze moe is..
Verder hebben we wel een lekker dagje gehad, waren op verjaardag en daar stal ze de show uiteraard :D
  zondag 25 september 2011 @ 20:51:44 #295
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_102374399
ah Wicks, dus toch!! ik was dr al bang voor na het verhaal van de week... he bah bah bah!! :*

Wat een moooooie bootfoto! heerlijk! O+

Mrien, wat vervelend dat Jelle nog steeds ziekig is.. arm mannetje.. :*

MP; fijn dat het vandaag overdag wel beter ging met Sarah, ik zal voor een goede nacht duimen meid. :*

en TAP; je mag best wat onzeker zijn, maar je kan het hoor! vertrouw op je instinct, dan komt het helemaal in orde :* .
en hoeveel dagen is Eva? colostrum kan ook wat geel zijn?? en soms als je zelf wortels oid hebt gegeten kan de BV ook wat anders zijn van kleur...

hier heeft Lientje vandaag overdag best veel geslapen... hoop niet dat dit inhoudt dat ze van8 gaat spoken... *fingers crossed*.. misschien is het ook wel gewoon een goede ontwikkeling hoor.
We zullen het van8 wel merken.. ik ga in elk geval niet laat slapen, pakken wat ik pakken kan, want morgen ben ik weer de hele dag alleen...
pi_102374783
Ahhhhh kijk Sofie in d'r mooie stoel zitten! Wat lijkt ze groot kaatjejannie! Echt een lekker wijffie vind ik het!!

Mooie foto Liedje!! Hij lijkt op je!

Ik heb wel bijgelezen, maar weet niet precies meer welk verhaal bij wie hoort en ik ga weer film kijken, dus ik kan beter niks zeggen dan,haha

Mex is bijan jarig, maar ik ben nog een beetj ein ontkenning. Ik zou morgen gaan winkelen in Alexandrium, maar hij hoest, dus weet nog niet of we gaan. Niet vaak en s'nachts ook niet, maar wel een harde hoest, weet niet zo goed wat ik mee aan moet.
Ik zocht een hoestsiroopje, maar dat is of voor vastzittende hoest, droge of kriebelhoest en dat is het allemaal niet.
pi_102376919
Sssssssssssstttt Sarah slaapt nog steeds :) Ze is zomaar een keer niet na 3 kwartier wakker geworden!
  zondag 25 september 2011 @ 23:38:58 #298
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102384076
*op fluistertoon*

Wat fijn! :*
Maar je legt zo wel het hele topic stil :P

Welterusten allemaal!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102384518
Ow nou er kan wel weer gepraat worden hoor ;)
Ze kwam netjes om half elf voor de laatste fles en sliep daarna zeer makkelijk weer in, ik heb goeie hoop voor een goede nacht en ga nu dus ook slapen, uiteraard weer veel te laat maar toch...

Truste allemaal, tot morgen! En hopelijk heeft iedereen dan een goede nacht gehad :)
pi_102388375
Ik kom hier even binnenvallen.
Vrijdag is Linus geboren. Ik ben op het laatste moment met de ambu naar het ziekenhuis gegaan omdat hij in het vruchtwater had gepoept. Alles ging verder goed, totdat hij de dag erna ging spugen. Misselijk door het inslikken van vervuild vruchtwater, heel normaal. Maar na 48 uur nog geen verbetering, dus gisteravond hebben we hem overgedragen naar neonatologie. Ze gaan hem observeren, want ze konden het zo 1-2-3 niet zien wat het is. In eerste instantie zou ik blijven en slapen op de kraamafdeling (alles was al geregeld) maar de verpleegster op neo adviseerde mij om lekker thuis te gaan slapen. Veel beter plan, anders waren mijn vriend en ik ook nog gescheiden. Sten is opgehaald door mijn moeder.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_102388851
Kaarr, wat vervelend zeg! Hoe is hij de nacht nu doorgekomen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')