quote:Op zaterdag 17 september 2011 10:57 schreef Danielle_ het volgende:
Na een hele heftige periode ben ik eindelijk in staat om in het babytopic te posten. De eerste dagen na de bevalling waren nog zo rooskleurig, maar de woensdag erna sloeg alles om. Ons mannetje werd aan het begin van de middag ziek, heel erg ziek. Hij hield geen voeding meer binnen, had pijn en huilde haast ononderbroken. Ook leken zijn oogjes raar te staan... Bang dat ik een overbezorgde moeder zou zijn, durfde ik niemand te bellen. Tot een vriendin (moeder van 2) 's avonds kwam en zei dat hij er heel slecht uit zag en dat ik toch echt een dokter moest bellen, omdat ze dit niet vertrouwde.
En toen begon het... De huisartsenpost kwam en kereltje ging met ambulance met toeters en bellen naar het ziekenhuis. Ze hadden nog geen idee wat, maar er was iets goed mis met ons kleintjeEn daar zit je dan als moeder, hulpeloos te wachten, wachten en wachten. Onderzoek zus, onderzoek zo en wij zagen ons mannetje alleen maar zieker en verdrietiger worden. En het kon nog zoveel zijn, van spierziektes tot verminderd functionerende organen. Alles kwam voorbij, alles werd genoemd, we moesten maar rekening houden met... Na dagen van onderzoek kwamen de eerste uitslagen: verminderde werking van de nieren, spierzwakte en een grote kans op een autoimmuunziekte. Z'n spierzwakte hebben we achteraf zelf al eerder bemerkt, maar het stomme is dat we daar nooit bij stil gestaan hebben. Vrijdag na de geboorte was alles heel krachtig en maandag zei ik nog tegen m'n ouders dat ik vond dat hij veel rustiger was met armen en benen.
Inmiddels is na 7 weken ziekenhuis bekend dat ons mannetje ten gevolge van een autoimmuunziekte ernstige spierzwakte heeft gekregen en dat er een ontsteking dan wel bloeding geweest moet zijn in of rond zijn nieren, waardoor deze sterk verminderd werken. Ons mannetje is vandaag 3 maanden oud en heeft de gehele medische malle molen al moeten doorlopen en krijgt al een hele rits medicijnen en ligt iedere nacht aan de dialyse... Ook heb ik moeten stoppen met bv, omdat dit de groei van de thymus stimuleert en dat waarschijnlijk de oorzaak is van de autoimmuunziekte.
Omdat dit voor mij, in principe alleenstaande moeder en zelfs nog studente (ik hoopte alweer in de schoolbanken te kunnen zitten), te zwaar blijkt heb ik samen met de vader de moeilijke keuze moeten maken om ons mannetje binnenkort niet meer volledig thuis te verzorgen. Ook nu hebben we kinderthuiszorg, maar voor 7 dagen per week is dit voor mij niet haalbaar... Begrijp me niet verkeerd, alle verpleegkundigen doen stuk voor stuk fantastisch werk! Maar m'n privacy en het gelukkige gevoel dat ik had toen ik zelf voor m'n zoontje zorgde worden zoveel minder wanneer zij van 's morgens 7 tot 's middags 1 en 's middags half 5 en 's avonds 8 bij ons zijn, om nog maar te zwijgen over het feit dat de nachten me opbreken... Hoe we dit precies gaan regelen en waar is nog niet helemaal duidelijk, vanuit het ziekenhuis en consultatiebureau zijn we met meerdere opties bezig. Maar als het maar het beste is voor ons kleintje, hoewel ik me nu al een slechte moeder voel
Ow, helemaal niet over nagedachtquote:Op zaterdag 17 september 2011 14:19 schreef danic het volgende:
Huh, Isis, flesjes van 210/7 mogen toch niet meer? Je mag toch maar maximaal 200 cc per keer geven? In verband met de niertjes? Of is dat weer veranderd?
Ja ik snap wel waarom het geen goed idee is.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:06 schreef danic het volgende:
Omdat de nieren anders in 1x teveel te verwerken krijgen en dat dat niet goed ervoor is.
Maar ze krijgt nog geen vast voedsel, dus dat is helemaal niet aan de orde.
Done!quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:25 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Mag Floris trouwens in de OP 21 juli
+1quote:Op zaterdag 17 september 2011 17:12 schreef danic het volgende:
Ah, ik nu ook![]()
Ben benieuwd Liedjes, klinkt erg leuk!
SPOILER: Anne van pasgeboren tot één jaar!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh wat schattigquote:Op zaterdag 17 september 2011 20:34 schreef Vanyel het volgende:
We hebben een zwaaier
Sinds mevrouw het een uur of twee geleden doorhad, gaat die arm te pas en te onpas op en neer als ze maar het vaagste idee heeft dat er iemand naar haar kijkt.
*smelt*
quote:Op zaterdag 17 september 2011 22:07 schreef Vanyel het volgende:
Ja ze moet iets doen om goed te maken dat het snode kind zich amper voortbeweegt.
Klinkt precies als mn grotequote:Op zaterdag 17 september 2011 22:26 schreef Vanyel het volgende:
De mijne observeert. Ze probeert vooral de dingen die met contact te maken hebben en de speeltjes. Voortbewegen interesseert haar niet verder dan tot waar iets leuks ligt.
Lui of efficiënt, dat weet ik nog niet
Knappe babyquote:Op zaterdag 17 september 2011 22:56 schreef Troeta het volgende:
Ik kreeg van de week wel 5 kusjes van Mex op m'n vond, dat vond ik ook zo lief!! Nu probeer ik het steeds weer,maar hij wil niet meer:(
Tegen de 11 kilo is Dottir denk ik anderhalf oid, dan staat ze wel los neem ik aan.quote:Op zaterdag 17 september 2011 23:17 schreef Troeta het volgende:
![]()
Hij weegt nu 11 kilo nog wat, gaat de laatste tijd gelukkig niet meer zo hard hoor, maar hij was al met 4 maanden 8 kilo, dus ik vind dat ik genoeg gesjouwd hebt
Wat apart he kaatje, dat de ene zo knuffelig is en de andere niet. Ik hoor vaak dat jongetjes veel knuffeliger zijn, maar of dat nou waar is?
Die fase heeft Floris nu. Ook wel heel lief en gezellig hoorquote:Op zaterdag 17 september 2011 23:43 schreef MamaPurk het volgende:
Mignonne wat grappig wat jij beschrijft! Het is net of je het ver mijn meiden hebt
Dottir zwaait das echt knap
Mex die kusjes geeft <3
Sofie die niet wil knuffelenmaar weet je KJ dat kan een fase gehad, onze J heeft dat ook gehad en nu denk ik wel eens, kind ga even jezelf vermaken en even op je eigen billen zitten, dus het komt wel goed met Sofietje en knuffelen hoor ik weet het zeker
Saartje hier is denk ik vandaag zo geschrokken van het feit dat ze opeens vooruit kan kruipen dat ze van alle indrukken vanavond niet ging slapen. Ik was werken en manlief belde al dat hij het niet meer wist.. Toen ik thuis kwam sliep zemaar dat was wel tegen elven pas, hopelijk slaapt ze uit.
Wanneer vertrekken jullie?quote:Op zondag 18 september 2011 13:15 schreef Vanyel het volgende:
Vakantie geboekt. 8 dagen zon zonder Dottir
Eind van t jaar pas. Als ze 10 maanden is.quote:
Heb ik (wel 3, 2 thuis, 1 bij de opvang). Ik zal als ik thuis ben even kijken. Ik ben nu aan het werk. Heel fijn. Werken zonder stem. Sofie snapte er gisterenavond en vanmorgen niks van.quote:Op zondag 18 september 2011 14:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
KJ, jij hebt ook het fisher price zeepaard toch? Wat staat er bij jou op het labeltje over wassen? Dat is er hier afgesleten maar de buitenkant heeft vlekken opgelopen in de vakantie
succesquote:Op maandag 19 september 2011 08:04 schreef mrien het volgende:
Arme Sarah en papa van Sarah!
Nou, we zijn onderweg. Internet in ziekenhuis is niet echt super daar, zal proberen op twitter/fb een update te plaatsen
quote:
Daarom zijn we net nog bij de kinderarts geweest en gaan we vanmiddag nog naar de kno arts om te kijken + actieplan. Waarschijnlijk weer antibiotica en dan ook rondom nieuwe opname datum (vermoedelijk pas over 4 weken)quote:Op maandag 19 september 2011 10:56 schreef Juud79 het volgende:
Mrien, wat rot zeg, dat het niet doorgaat. Ik vraag me dan meteen af hoe je hem in de conditie krijgt dat het wel mag? Aangezien ie bijna altijd benauwd is en snotterig....
ik heb een kinder skippybal liggen van de wibra, die leent zich daar perfect voor. Ik had die oefening ook voor Geert, maar dan om hem naar links en rechts te laten kijken. (de bal opzij draaien dus).quote:Op maandag 19 september 2011 20:03 schreef The_Tankgirl het volgende:
TAP, Welkom!
Vandaag naar de fysio geweest, Larissa lag eerst heerlijk vrolijk op een matje, in alleen haar luier.
Alles doorgenomen qua bevalling en problemen met buikliggen.
Larissa was zo aan het lachen (terwijl ze het normaal helemaal niet leuk vindt om op haar rug te liggen), dat ik biiijna verwachte dat ze ook geen problemen zou hebben met het buikliggen....
Ze heeft de hele boel bij elkaar gekrijst.
Best zielig eigenlijk, maar ze moeten (het waren 2 vrouwen) nou eenmaal bekijken wat het probleem is.
Het lijkt net alsof Larissa niet weet wat ze moet doen zodra ze op haar buik ligt, terwijl ze het rechtop (tegen mij aan) wel prima kan.
Zo zijn er een aantal dingen die erg tegenstrijdig zijn met haar klachten, ze doet bijvoorbeeld wel prima de beentjes in de lucht, maar doet geen pogingen om te draaien.
Ik moet een paar oefeningen doen waarin Larissa de foetushouding aan neemt (d.m.v. een voedingskussen, en haar bovenbeentjes richting haar buikje doen).
Verder gaan we met een grote bal oefenen, zodat ze eerst verticaal de buikligging doet, en dan steeds meer richting de horizontale houding gaan.
Bij de fysio ging dit niet goed (ze keek eerst even verbaasd, en zette het daarna op een krijsen).
Volgende week moeten we terugkomen, als er dan geen verandering/verbetering is wordt er een manueel therapeut erbij gehaald om de nek/rugwerveltjes te bekijken.
Heel verhaal zo, maar ik moest het even kwijt, het zit mij allemaal toch best dwars
Herkenbaar,zo gingen de eerste nachten met ee jongens hier ook.quote:Op dinsdag 20 september 2011 02:50 schreef Take_A_Picture het volgende:
Eva ligt momenteel al een paar uur op m'n borstkas, ze was na de voeding van 11 u hysterisch. Het arme kind heeft krampjes, zeer waarschijnlijk omdat ze nog vruchtwater in haar maag heeft zitten en dat moeilijk verteerd. Daar heeft ze mijn voeding voor nodig, maarja dat moet nog beter op gang komen. En spugen doet ze eigenlijk niet. Echt zo zielig om haar zoveel last te zien hebben!
Maargoed, in de wieg kan ik haar niet leggen want dan kalmeert ze niet, dus dan maar bij mama.
Wiens rug t niet zo fijn vindt, maargoed. Ik wil manlief graag laten slapen tot de volgende voeding, het zijn ook heftige en vermoeiende dagen voor hem en hij rent overdag ook nog rond voor dingen thuis en op werk. Dus ik bijt even door en na de voeding kan ik ook weer anders liggen. Ik gok dat Eva lekker bij mama blijft liggen
Die wieg proberen we morgen wel weer als we wat meer energie hebben
Goed hoor, dankje!quote:Op dinsdag 20 september 2011 07:34 schreef Keshet het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met Beregd en H asse?
Ow wat een heerlijkheid!quote:Op dinsdag 20 september 2011 07:53 schreef Beregd het volgende:
[..]
Goed hoor, dankje!
Het bewijs:
[ afbeelding ]
(Ik kom hier echter niet zo vaak meer, overdag werken, en 's avonds weten we ook wel wat gedaan nuze heeft reflux en zo, dus slapen doet ze niet aan mee in de avonden)
quote:Op dinsdag 20 september 2011 08:49 schreef mignonne het volgende:
Inmiddels zet ze heel voorzichtig stapjes langs de tafel en in de box.
Hier zijn die stapjes inmiddels niet meer voorzichtig, maar al pijlsnel! Eline stapt ook al over van bank naar tafel en terug (ze kan er net bij en staat soms een milliseconde los)quote:Op dinsdag 20 september 2011 08:49 schreef mignonne het volgende:
succes met de reflux beregd. wat veel kindjes met reflux eigk deze ronde!
onwijs schattig die foto <3
en Eva oooooh mooi popjegood job TAP
haha MP ik herken wel wat je zegt, ik zou bij mijn eerste echt apentrots zijn geweest. Nu ben ik natuurlijk ook wel haske trots, maar tegelijk word ik er een beetje weemoedig van, blijf nou nog even klein![]()
Inmiddels zet ze heel voorzichtig stapjes langs de tafel en in de box.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze is de hele dag aan het tandenknarsen. Zo'n naar geluid vind ik dat.*poef* nu is het weg
Goed! Die kruipt al hard rond, loopt aan de bank/box/kast/muur en alles wat hij tegenkomt. Gaat je achterna als je naar de gang of keuken loopt. Vind het keukentje van z'n grote zus helemaal geweldig (en zij dus iets minder dat hij dat leuk vind) en is gewoon een heerlijk vrolijk ventjequote:Op dinsdag 20 september 2011 19:07 schreef Shirley het volgende:
@mrien Dank je! Hoe is het met jouw 2 mooie popjes? Ongelofelijk dat we alweer bijna naar het volgende topic gaan hé?
65 cm is ze! toevallig vanmorgen weer gemeten.quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:32 schreef MamaPurk het volgende:
Mignonne volgens mij heb je per ongeluk een foto van je grote gepostJemig, hoe lang is ze nou dat ukkie van je?
En Sofietje zwaait! Wat lief
Oh dat doet ze knap. Matthias zit nog niet eens in de buurt. Hij eet wel heel erg goed maar hij heeft de eerste dagen zoveel gespuugd dat ie heel veel afgevallen was. Bijna zoveel dat de kraam hem bijna naar het ziekenhuis wide sturenquote:Op donderdag 22 september 2011 16:30 schreef Take_A_Picture het volgende:
Even egopostje, Eva zat vandaag al op haar geboortegewicht!!
Ja steeds meerquote:Op donderdag 22 september 2011 16:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Je kan het ontkennen maar echt wel dat hij op Leander lijkt hoor
een babygym!quote:Op donderdag 22 september 2011 20:38 schreef Caland het volgende:
Goedenavond.
Heeft er hier iemand leuke cadeausuggesties voor een meisje van ongeveer een half jaar oud? Kleding, speelgoed oid. Budget ca. 30 euro.
Liep vandaag in de bijenkorf op die babyafdeling, was zoveel keuze dat ik maar ben weggelopen.
dat heeft Evan ook...al een paar weken...ik vond het al vroeg...maar z'n arm zit ook in de weg.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:30 schreef laiveneertiekje het volgende:
Bartje probeert te draaien van rug naar buik lijkt het! Hij komt al een eind, maar zijn armpje zit hem nog in de weg...
Ehm een verband is geen oorzakelijk verband he.quote:Op zaterdag 24 september 2011 09:25 schreef Beregd het volgende:
Doordat ze in België een eind buikliggen aangeraad hebben itt NL waar rugligging gangbaar was, en stierven er 5x (!!) zoveel kindjes tov nl aan wiegedood. Interessant artikel: http://www.humo.be/tws/de(...)an-in-nederland.html al isdit uiteraard maar een kant vh verhaal. als ze overgeven is buikligging ook niet goed, maar ik zou toch medisch advies vragen eerst.
Bij ons helpt de gaviscon en dikkere melk wel redelijk, maar ik heb er al veel gehoord waarbij quasi niks helpt.
Toch nog pittig hoor die nachtvoedingen, en bv kost ook energie.quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:44 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik ben moe, en eigenlijk vind ik dat ik helemaal niet mag mopperen... Liene dronk om 22, 1:30, 4:30, 6:30, en toen om 7:30 weer... en toch ben ik moe moe moe...![]()
en lopen in de dierentuin ging prima hoor dames..Lichamelijk ben ik goed hersteld geloof ik...
ja +1quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:44 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Ehm een verband is geen oorzakelijk verband he.
Het niet meer op de buik leggen is een van de maatregelen in NL geweest, waarna het SIDS aantal zakte (o.a. ook ventilatie, afschaffen van dekbedden etc.).
Wat ik trouwens ook altijd mis aan die kant van het verhaal, is dat de cijfers OOK verbanden laten zien tussen dalende / lage cijfers van SIDS en het samen slapen van ouders.
Anyways, wicks, gewoon goed monitoren. Maar in de co-sleeper lukt dat prima
VT hoe is het eigenlijk met Seth?
En toch ben je moe zeg je?! Jemig, geef mij 1 keer zo'n nacht en ik ben de hele week stuk. Respect hoor! Je mag echt wel een béétje mopperen. Mooi dat je lichamelijk hersteld bent, maar hopelijk kan je binnenkort toch wel een keertje langer dan 3 uren achtereen slapen. Misschien kun je een keertje kolven en dan in de logeerkamer gaan liggen of even helemaal ergens anders gaan slapen?quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:44 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik ben moe, en eigenlijk vind ik dat ik helemaal niet mag mopperen... Liene dronk om 22, 1:30, 4:30, 6:30, en toen om 7:30 weer... en toch ben ik moe moe moe...![]()
en lopen in de dierentuin ging prima hoor dames..Lichamelijk ben ik goed hersteld geloof ik...
nou verwacht is veel gezegd; ik hoop hetquote:Op zaterdag 24 september 2011 12:09 schreef Aventura het volgende:
Ik zie nu dat je verwacht dat het na twee maanden beter wordt. Dan is het nog wel te overzien denk ik
+1quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
@mignonne, wat lastig van die voedselproblemen... lijkt me heel rot als je met zoveel factoren rekening moet nemen, en je soms echt merkt dat je meisje wel last krijgt van bepaalde dingen..en als dr iemand respect verdient ben jij het wel! maandenlang zoveel nachtvoedingen en dan ook je peutermeisje (die zoooo leuk is
) entertainen..
![]()
HELD!
Tandjes kunnen ook echt ellende zijn, vooral die aanloop... Alexa had daar altijd enorm veel last van, dat ging hier trouwens ook vaak gepaard met oorontsteking. Misschien dat dat nog iets kan zijn wat Sarah dwarszit? Aangezien dat echt pijn doet als je je hoofd dan neerlegt....quote:Op zaterdag 24 september 2011 21:48 schreef MamaPurk het volgende:
hopelijk geeft het hem verlichting.
Ik heb Sarah net een para gegeven en chamodent gehaald bij de buurvrouw. Ze zit nu op mijn knie en is duidelijk moe, maar zo gauw haar hoofd het matras raakt zijn de oogjes wijdopen en gaat ze gillen.
Kan het zijn dat je voeding zelf wat geler is? Die 3dagen dat ik gekolfd heb was de voeding ook veel geler dan fvquote:Op zondag 25 september 2011 18:59 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wickie, wat balen!!! Veel beterschap!
F_r ze krijgt borstvoeding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |