abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102310514
Sofie is 11 maanden vandaag, ze wordt zo groot en zo leuk. Ik blijf elke dag enorm van haar genieten. Zo bizar, vorig jaar wachtte ik op haar komst, en nu is ze er gewoon, alsof ze er altijd geweest is. Eet haar boterhammetjes alsof ze nooit anders gedaan heeft. Ze is niet meer weg te denken uit ons gezin O+ O+

[ Bericht 3% gewijzigd door kaatjejannie op 23-09-2011 20:34:53 ]
*poef* nu is het weg
pi_102310572
Poepie O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 23 september 2011 @ 20:32:06 #228
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102310620
Wat een meidje al KJ, mooie stoel ook. Die combi hebben wij ook overwogen, maar het paste iets minder bij de rest van ons interieur. Daarom een andere combi gekocht....
  vrijdag 23 september 2011 @ 20:37:00 #229
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102310830
Het is vandaag exact een jaar geleden dat ik een positieve zwangerschapstest had.
En nu heb ik een lief klein meisje van bijna 15 weken. O+
pi_102311067
ahhh Sofie!! wat ben jij alweer veranderd sinds je hier op de grond lag te rollen... liefffff O+ O+ O+

en Juud; heerlijk he? Lientje alweer 15 weken! O+

wij zijn vandaag voor het eerst eens echt met zijn 4tjes op stap geweest, ondanks de gebrokene nachten. Lekker naar de dierentuin geweest, Evie vond het weer prachtig! en met Liene ging het ook goed, eerst een poosje in de buggy, en toen, na een rondje drinken, bijna1,5/2 uur in de draagdoek liggen slapen... O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_102311452
Sofietje O+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_102315661
Sofie O+ Lekkere krullenbol!

Hier is Eva bezig met standje achteruit. Vriend was haar vanmiddag ineens kwijt. Bleek ze achteruit van het kleed te zijn geschoven, zat ze tussen de eetkamer stoelen, half onder tafel :X
Nu ligt ze ook alweer naast het kleed. We hebben alleen wel een natuurstenen vloer, dus hou mijn hart vast :')
pi_102315868
Sofie O+

Fijn dat Wies zo goed geslapen heeft op haar buik Wickie! Jelle is ook een buikslapertje maar die heeft de eerste 2 maanden zo'n beetje ook bijna altijd op m'n buik geslapen.

BJ, lekker naar de dierentuin O+ het was ook echt wel heerlijk weer vandaag

Jelle is ziek :{ sinds woensdag avond koorts, donderdag ook al koorts en vandaag ook nog. Afgelopen nacht was een echte rampennacht, heel veel huilen, koorts, ontzettend moe maar niet kunnen slapen en ook niet willen drinken. Ik heb maar 4 uur geslapen geloof ik, hopelijk gaat vannacht beter en gaat het morgen een stuk beter.
De antibiotica die hij nu heeft gaat nog niet helemaal goed trouwens, zodra hij die krijgt moet hij direct spugen. Even aankijken of dat zo doorgaat en anders maar om andere ab vragen
  vrijdag 23 september 2011 @ 22:20:51 #234
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102315957
Bij die van mij zit nog niet zoveel beweging in, ik moet haar ook meer op haar buik leggen denk ik :@

Leuk B-J een dagje dierentuin, vond je het niet vermoeiend om zo'n eind te wandelen?
Wij zijn laatst een dagje naar het strand geweest met de kleine in de draagdoek, maar ze ging niet slapen helaas. Later had ze een brulpartij van vermoeidheid, dat was wel sneu.
pi_102316966
Oh nu slaapt ze trouwens hoor, net was ze heel onpedagogisch nog wakker. Dus haar maar even moe laten spelen.
Krijtlijk, je staat niet in het lijstje, maar hoe oud is jou mupje ook alweer? Volgens mij toch ongeveer even oud als Eva?
  vrijdag 23 september 2011 @ 22:43:12 #236
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102317200
Ze is van 5 mei.
En ze heeft meestal rood-wit-blauwe kleertjes aan :@
pi_102317851
_O- Geweldig!!

Eva is van 8 mei, dus ze zijn idd bijna even oud.
pi_102319922
Oh Mrien.. arme Jelle toch.. dir echt niet mee voor jullie. Hoop toch dat het snel wat opklaard voor jullie :*

En ik móet stoppen met googlen over buikslapen. Ik word er zo onzeker van. Ben toch wel bang met die verhoogde kans op wiegendood. Net werd even rug ge probeert, maar gelijk gaat het dan fout. Je hoort het dan gelijk omhoog komen en ze gast dan gelijk moeilijk doen en na een kwartiertje was ze wakker..
Toen weer op buik gelegd en gelijk was ze rustig. Ik weet even niet wat il ermee moet.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102320652
voor je eigen geruststelling zo'n aerosleep matje kopen?

Persoonlijk geen ervaring met die dingen trouwens.

Overigens hoor je met google alleen de drama verhalen, dus nooit googlen als je positief nieuws wilt ;)
pi_102320744
lieve Wicks, mijn kleinste sliep in het ziekenhuis al op haar buikje. De keren dat ze op haar rug sliep zijn op 1 hand te tellen (want ik heb er foto's van gemaakt en ik weet dat het 4 foto's zijn :') ) en ze bleef nooit meer dan 5 minuten slapen.

Soms is het niet anders. In principe verdient rugslapen altijd de voorkeur in het kader van preventie wiegendood. Maar dat wil niet zeggen dat je daar als een bezetene aan vast moet houden. Als je de keuze hebt tussen een uur of 2 rustig slapen en een uitgeruste baby, of een hard huilend kind dat iedere paar minuten wakker is en duidelijk last heeft van het rugslapen, dan is de keuze duidelijk toch? Het gaat er niet om dat Wies op haar buikje 3 uur slaapt in plaats van 2 uur, het gaat erom dat Wies op haar buik slaapt, in plaats van niet.

Ik heb er best veel moeite mee gehad en we bleven Elin proberen op haar rug te leggen om haar vervolgens na een minuut of wat weer om te draaien. Eindeloos verhaal. Tot de kinderarts zei dat ik haar best op haar buik kon laten slapen, op voorwaarde van rooming in, blijkbaar had ik het nodig om het te horen van iemand die er verstand van had dat het heus niet zo'n kwaad kon.

Hm nouja wat wil ik zeggen...
heb vertrouwen, kijk naar Wies, wat is goed voor haar? en kijk naar jezelf, wat is haalbaar en waar ligt de grens. Heeft ze pijn aan het omhoogkomen van de voeding?
:)
pi_102320850
Haar bedje was al schuin omhoog gezet en de verpleegster had haar na een paar uur op haar buik gelegd omdat ze op haar rug niet sliep.

en niet schrikken van mn blauwpaarse kind. Die had een gestuwd hoofd met dank aan de stortbevalling :P
:)
  zaterdag 24 september 2011 @ 00:22:57 #242
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_102321866
Wickie, hier ook een succesverhaal van buikslapen. Eigenlijk hetzelfde als mignonne heeft met haar
E., hebben wij met Eline gehad. Na de kraamweek met maar moeizaam slapen 's nachts op haar rug, hebben we Eline de dag dat de kraamhulp voor het laatst was, haar 's avonds meteen op haar buikje gelegd. Wel in het wiegje op onze kamer, waar ze de eerste 4 maanden geslapen heeft.
Op het kdv waren ze in het begin erg sceptisch over het buikslapen, maar na een paar slechte dagen heeft een van de leidsters haar toch maar op haar buik gelegd en ze sliep meteen bijna 3 uur achter elkaar.
Toen we het de kinderarts vertelden, was ze alleen maar blij voor ons dat ze zo wel sliep.

Kortom, volg je kleine meisje en geniet van de rust die het jullie geeft :*

2 weken

4 maanden

7 maanden

en deze vind ik ook mooi

[ Bericht 32% gewijzigd door Sugarsnap op 24-09-2011 00:33:45 ]
pi_102322728
Jullie zijn lief :*

Ze ligt in de cosleeper naast me, dus dichter bij me kan haast niet. Als ze op haar rug ligt gaat ze binnen 5 minuten gloepen, dan begint het gewurm en nare vieze gezichten trekken, dan het verslikken en af en toe wakker worden en dan betrekt haar gezicht compleet en gaat ze huilen. Dus voor mijn gevoel heeft ze er wel echt last van. Ook als ze op haar rug ligt spuugt ze, als ze op haar buik ligt niet.
We hebben haar bedje ook al schuin gehad, dit maakte geen verschil.
Overdag gaat het rugliggen wel redelijk.

Lief heeft besloten vannacht met haar op de buik te slapen zodat ik zonder onrust even goed kan slapen (wat heb ik toch een lieve vriend).

Ik vergeet helemaal even weg te zwijmelen bij de foto's van Sofietje O+
En Mignonne je jongste toen net vers op de wereld O+
En die lieve voetjes van Eline O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102325136
Wickie,sterkte ermee.

Bij tijn was ik er helaas laat achter dat op de buik slapen hielp maar die heeft t toen nog tijd gedaan toen ik wist dat t hielp.

Joep sliep al snel op de buik,maar als snel aan de nutriton en zantac.

Kun je niet vast nutriton gebruiken en anders als dat niet wil maar de ha voor zantac?
Ik ben daar miss wat makkelijk in maar als ik zag wat de jongens daarvan opknapten......tijn die sliep ook amper en veel huilen.(ong 6u op een dag)

Bij ins btw succes verhalen over nutriton,geen verstoppingen dus miss moeite waard om te proberen?

Succes ermee.

P.s er is ook een reflux topic.
pi_102325293
Wickie, sterkte met je meisje..

Bartje draaide gisteravond voor het eerst van rug naar buik toe! Hij lag bij mij in het bed, en op een gegeven moment lag hij op zijn zij, en ineens ging hij ook door! Even wurmen met zijn armpje, en hoppa, hij lag op zijn buik!! *O*
  zaterdag 24 september 2011 @ 09:25:06 #246
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_102325676
Doordat ze in België een eind buikliggen aangeraad hebben itt NL waar rugligging gangbaar was, en stierven er 5x (!!) zoveel kindjes tov nl aan wiegedood. Interessant artikel: http://www.humo.be/tws/de(...)an-in-nederland.html al isdit uiteraard maar een kant vh verhaal. als ze overgeven is buikligging ook niet goed, maar ik zou toch medisch advies vragen eerst.

Bij ons helpt de gaviscon en dikkere melk wel redelijk, maar ik heb er al veel gehoord waarbij quasi niks helpt.
pi_102327275
@ wickie, wij hebben seth overdag op zijn buik dan kan ik het in de gaten houden. S'nachts hebben we hem op zijn zij op met 2 van die speciale rolletjes dat hij niet op zijn buik rolt. Seth had hetzelfde als wies, ook dat glokken als hij op zijn rug lag. Hij stikte en verslikte zich aldoor in zijn spuug. Ik vond bij hem de rugligging gevaarlijk.
pi_102327776
@Jelle en Mrien; beterschap!!! het zit jullie ook echt niet mee he?? ik hoop dat je mannetje snel weer opknapt...

@Wicks; hoe is het met je been gegaan de afgelopen dagen? En ik kan me best voorstellen dat je het een beetje eng vindt om Wies op dr buik te laten slapen... Net als VT heb ik Liene ook regelmatig op dr zij liggen...wordt ook afgeraden, maar is wel een tussenstapje. Zo spuugt ze wat minder, en wat ook een voordeel is; minder kans op afplatting van het hoofdje, doordat ik dr dan steeds op de andere zij leg. Deed dit bij Evie net zo...
Heb je van8 nu een beetje geslapen? :*

@Mignonne; hoe gaat het met jouw meis? drinkt ze weer beter? en hoe zijn de nachten? krijg je al iets meer slaap? :*

wauuwww Bartje; goed zo!! sterk mannetje! _O_

Ik ben moe, en eigenlijk vind ik dat ik helemaal niet mag mopperen... Liene dronk om 22, 1:30, 4:30, 6:30, en toen om 7:30 weer... en toch ben ik moe moe moe... :O

en lopen in de dierentuin ging prima hoor dames.. :Y Lichamelijk ben ik goed hersteld geloof ik... :Y
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 24 september 2011 @ 11:44:40 #249
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102327779
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 september 2011 09:25 schreef Beregd het volgende:
Doordat ze in België een eind buikliggen aangeraad hebben itt NL waar rugligging gangbaar was, en stierven er 5x (!!) zoveel kindjes tov nl aan wiegedood. Interessant artikel: http://www.humo.be/tws/de(...)an-in-nederland.html al isdit uiteraard maar een kant vh verhaal. als ze overgeven is buikligging ook niet goed, maar ik zou toch medisch advies vragen eerst.

Bij ons helpt de gaviscon en dikkere melk wel redelijk, maar ik heb er al veel gehoord waarbij quasi niks helpt.
Ehm een verband is geen oorzakelijk verband he.

Het niet meer op de buik leggen is een van de maatregelen in NL geweest, waarna het SIDS aantal zakte (o.a. ook ventilatie, afschaffen van dekbedden etc.).

Wat ik trouwens ook altijd mis aan die kant van het verhaal, is dat de cijfers OOK verbanden laten zien tussen dalende / lage cijfers van SIDS en het samen slapen van ouders.

Anyways, wicks, gewoon goed monitoren. Maar in de co-sleeper lukt dat prima

VT hoe is het eigenlijk met Seth?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zaterdag 24 september 2011 @ 11:46:35 #250
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102327831
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 11:44 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik ben moe, en eigenlijk vind ik dat ik helemaal niet mag mopperen... Liene dronk om 22, 1:30, 4:30, 6:30, en toen om 7:30 weer... en toch ben ik moe moe moe... :O

en lopen in de dierentuin ging prima hoor dames.. :Y Lichamelijk ben ik goed hersteld geloof ik... :Y
Toch nog pittig hoor die nachtvoedingen, en bv kost ook energie.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')