abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101824578

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok is mister Mercer?! :?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

alien.gif moussie (brengt de discussie altijd weer op gang)

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

banjer.jpg Banjerkanjer ("Laura is toch niet zo doortrapt dat ze dit allemaal zelf bedacht heeft?")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

Topicreeks: Laura Dekker
pi_101824635
Ook Hammondorgel lijkt niet door te hebben hoe Fok! werkt dus nog maar een keer: als je de lapo (= laatste post in een topic) hebt word je geacht een nieuw deel te openen!
  † In Memoriam † zondag 11 september 2011 @ 18:34:38 #3
137949 Disana
pi_101825232
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 13:57 schreef Hammondorgel het volgende:

http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen.htm

Reisverslag 11 : Port Vila - Darwin
Ah bedankt, ik had ze eerder gezien bedenk ik nu maar ik kon ze dus nergens meer vinden.

Spuitje bedankt voor het openen, ik had niet in de gaten dat het vol was.
  zondag 11 september 2011 @ 20:22:38 #4
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_101830299
Wat mij opvalt in het verslag van Henk is dat voordat Laura Darwin binnenliep, er al de toezegging was van een sponsor in Nederland dat ze daar nieuwe zeilen zou krijgen. Zoiets meen ik me ook te herinnneren uit eerdere berichten, dat er een sponsor was die voor de duur van de reis Laura zou voorzien van nieuwe zeilen.

In dat licht is het gemekker over de kosten van nieuwe zeilen, en de daarop volgende geldinzameling op de jachtclub in Darwin (voor nieuwe zeilen, nota bene) toch wel onbehoorlijk. Lijkt sterk op het verzoek van Dick Dekker aan Rotary Biltoven om $ 1100,00 over te maken naar een Amerikaanse zeilvriend die dan een nieuwe SSB-set zou aanschaffen voor Laura. Dit nadat ICOM USA al had toegezegd gratis een setje ter beschikking te stellen.

In het allereerste begin van dit hele verhaal was er ook sprake van een split van sponsorgelden 40/60: 40 procent voor Sea Shepherd en 60 procent voor de Dekkers. Inmiddels is dit 10/90. Ik vraag me af hoe de Dekkers straks (als het sowieso komt tot een afdracht) dat verschil gaan verwerken in hun administratie. Krijgt Sea Shepherd uberhaupt iets, of is straks alles "gewoon op"?
  zondag 11 september 2011 @ 20:25:09 #5
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_101830455
Tja, ik denk dat in eerste instantie alles op wordt gemaakt, maar ze zullen al hun hoop wel op goede vriendin Jillian en de schrijftalenten van Laura gooien om nog later wat geld naar Sea Shepherd over te maken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_101831896
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 18:15 schreef spuitje het volgende:
Ook Hammondorgel lijkt niet door te hebben hoe Fok! werkt dus nog maar een keer: als je de lapo (= laatste post in een topic) hebt word je geacht een nieuw deel te openen!
I don't give a damn!
pi_101834902
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 20:25 schreef livelink het volgende:
Tja, ik denk dat in eerste instantie alles op wordt gemaakt, maar ze zullen al hun hoop wel op goede vriendin Jillian en de schrijftalenten van Laura gooien om nog later wat geld naar Sea Shepherd over te maken.
Ik denk niet dat er iets van de opbrengst van de docu en het boek en wat niet al naar Sea Shepherd gaat. Dat zijn immers geen sponsorgelden.
Waarschijnlijk gaat praktisch alles op of ze doen alsof en is straks niet te controleren hoeveel er precies is binnengekomen en gaat er een symbolisch bedrag naar Sea Shepherd. Uiteraard moeten zij niet zeuren, anders krijgen ze de beschuldiging dat ze geld willen verdienen aan Laura, net als die gemene grote sponsors.
  zondag 11 september 2011 @ 22:41:15 #8
37150 livelink
pi_101838870
Misschien heb je wel gelijk, Enneacanthus_Obesus.

In het vorige topic schreef Svetan dit

quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 10:33 schreef svetan het volgende:
@spuitje

30 vaartuigen.... maar je moet dat wel in verhouding zien met de honderden die daar dagelijks langskomen. Bovendien zijn die piraten in de afgelopen maanden nogal verwend geworden en enteren alleen nog maar schepen die een losgeld van meer dan 10 miljoen per stuk opleveren.
In ieder geval gaat het ondertussen alleen maar om de waarde van de lading aangezien het geld bij de verzekeringen wat losser zit dan bij de diverse overheden of privé personen.
maar inmiddels is vandaag bekend geworden dat piraten een franse catamaran hebben overvallen. Man is direct gedood, de vrouw is bevrijd door de Spaanse marine.
Niks waarde van lading of wat dan ook. Als ze de kans krijgen dan ben je gewoon de lul.

bron
  zondag 11 september 2011 @ 22:42:07 #9
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101838926
Hoe oud is ze nu en heeft ze tetten?
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 12 september 2011 @ 02:18:58 #10
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_101846262
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 18:15 schreef spuitje het volgende:
Ik zou dat ook niet weten ben hier nog niet zo lang
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  maandag 12 september 2011 @ 02:40:55 #11
354322 Tide
pi_101846508
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 20:22 schreef MrFoureyes het volgende:
Wat mij opvalt in het verslag van Henk is dat voordat Laura Darwin binnenliep, er al de toezegging was van een sponsor in Nederland dat ze daar nieuwe zeilen zou krijgen. Zoiets meen ik me ook te herinnneren uit eerdere berichten, dat er een sponsor was die voor de duur van de reis Laura zou voorzien van nieuwe zeilen.

In dat licht is het gemekker over de kosten van nieuwe zeilen, en de daarop volgende geldinzameling op de jachtclub in Darwin (voor nieuwe zeilen, nota bene) toch wel onbehoorlijk. Lijkt sterk op het verzoek van Dick Dekker aan Rotary Biltoven om $ 1100,00 over te maken naar een Amerikaanse zeilvriend die dan een nieuwe SSB-set zou aanschaffen voor Laura. Dit nadat ICOM USA al had toegezegd gratis een setje ter beschikking te stellen.

In het allereerste begin van dit hele verhaal was er ook sprake van een split van sponsorgelden 40/60: 40 procent voor Sea Shepherd en 60 procent voor de Dekkers. Inmiddels is dit 10/90. Ik vraag me af hoe de Dekkers straks (als het sowieso komt tot een afdracht) dat verschil gaan verwerken in hun administratie. Krijgt Sea Shepherd uberhaupt iets, of is straks alles "gewoon op"?
Van wie zou Laura dan "nieuwe" zeilen krijgen? Er is wel een inzameling geweest voor de reparatie van de oude zeilen door de Carbon club in Darwin.
Sea Sheppherd krijgt 10 % van iedere donatie en dat is na te vragen bij Sea Shepherd.
Veel sponsors ( http://www.lauradekker.nl/Sponsoring.html ) op haar lijstje hebben eenmalig iets of een bedrag gedoneerd. Er is dus door velen niet toegezegd om haar de hele reis te sponsoren....
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  maandag 12 september 2011 @ 02:44:13 #12
354322 Tide
pi_101846527
Ik kan op de website van Zwaan Sails http://www.zwaansails.nl niet ontdekken dat ze Laura nieuwe zeilen beloofd hebben
  maandag 12 september 2011 @ 03:01:39 #13
354322 Tide
pi_101846627
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 21:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er iets van de opbrengst van de docu en het boek en wat niet al naar Sea Shepherd gaat. Dat zijn immers geen sponsorgelden.
Waarschijnlijk gaat praktisch alles op of ze doen alsof en is straks niet te controleren hoeveel er precies is binnengekomen en gaat er een symbolisch bedrag naar Sea Shepherd. Uiteraard moeten zij niet zeuren, anders krijgen ze de beschuldiging dat ze geld willen verdienen aan Laura, net als die gemene grote sponsors.
Gelul want alles valt na te trekken en ze moeten ook verantwoording afleggen voor het geld wat binnenkomt en wat er exact uitgegeven is.
  maandag 12 september 2011 @ 03:12:08 #14
354322 Tide
pi_101846699
Er moet mij even iets van mijn hart... Dit is een forum waar mensen hun stellingen neerzetten helemaal links rechts of in het midden maakt niet uit toch? Wat mij wel op valt is dat de mensen die voor Laura haar wereldomzeiling zijn continue op bewijzen/linken worden aangesproken terwijl de anti Laura mensen ongenuanceerd alles mogen zeggen.... Een opinie over iets mag iedereen hebben natuurlijk maar kunnen we we dat ook doen zonder kwaadsprekerij naar Laura of naar elkaar?
  maandag 12 september 2011 @ 03:28:55 #15
354322 Tide
pi_101846774
Laura: en elke keer als een ding van de lijst gestreept kan worden komt er natuurlijk weer wat bij.. http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Dat herken ik als iedere andere bootbezitter. Er is altijd wat om te repareren te vervangen of om op te kalefateren en ik maak niet eens een solowereldreis met mijn boot.
pi_101846911
ze willen niet kwijt hoeveel er aan donaties binnenkomt. Wie controleert dan wat er binnenkomt en waar het blijft? De Dekkers staan erom bekend dat ze niet erg ethisch met allerlei zaken omgaan.
Verder heb je wel een beetje gelijk.. Het is een roddelrubriekje geworden.
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 03:01 schreef Tide het volgende:

[..]

Gelul want alles valt na te trekken en ze moeten ook verantwoording afleggen voor het geld wat binnenkomt en wat er exact uitgegeven is.
  maandag 12 september 2011 @ 07:32:02 #17
37150 livelink
pi_101847186
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 02:40 schreef Tide het volgende:

[..]

Van wie zou Laura dan "nieuwe" zeilen krijgen? Er is wel een inzameling geweest voor de reparatie van de oude zeilen door de Carbon club in Darwin.
Sea Sheppherd krijgt 10 % van iedere donatie en dat is na te vragen bij Sea Shepherd.
Veel sponsors ( http://www.lauradekker.nl/Sponsoring.html ) op haar lijstje hebben eenmalig iets of een bedrag gedoneerd. Er is dus door velen niet toegezegd om haar de hele reis te sponsoren....
Dat stond in de reisverslagen van Henk uit de link die Hammondorgel gaf.
http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen.htm

quote:
Uiteindelijk was het vrijdagochtend om 04.00 uur plaatselijke tijd dat Laura mij inhaalde in de shippinglane naar Bligh Entrance. Vervolgens hebben we later op de vrijdag en de hele zaterdag in de Torres Strait gevaren. Er werd niet tot nauwelijks geslapen. Ik heb zelf een paar korte dutjes gedaan op rustige stukken zonder al te veel obstakels. Toen ik zaterdagavond via de Prince of Wales Channel de Torres Strait uitvoer, lag Laura 50 mijlen voor mij. Ze had tijdens de vaart door de Torres Strait een scheur van 3 meter in haar genua opgelopen. Maar contact met het thuisfront wees uit dat de sponsor van de zeilen nieuwe zeilen zou leveren. Haar vader zou die dan meenemen naar Darwin. De tocht door de Torres Strait was vermoeiend geweest, maar ook heel bevredigend. De hele passage had ik minstens 20 knopen wind en de voortgang was dus prima geweest. Van stromingen heb ik geen last gehad en van het getij heb ik weinig gemerkt.
Dat werd ook aangegeven als bron. Het kan zijn dat Henk uiteindelijk toch niet zo op de hoogte is, maar alles straalt uit dat Henk en Laura veel contact hebben met elkaar, dus als hij dat schrijft mogen wij denk ik wel aannemen dat het waar is.
  maandag 12 september 2011 @ 09:21:15 #18
340258 MrFoureyes
pi_101848373
"Toen ik zaterdagavond via de Prince of Wales Channel de Torres Strait uit
voer, lag Laura 50 mijlen voor mij. Ze had tijdens de vaart door de Torres Strait een scheur van 3 meter in haar genua opgelopen. Maar contact met het thuisfront wees uit dat de sponsor van de zeilen nieuwe zeilen zou leveren. Haar vader zou die dan meenemen naar Darwin".

Daar is toch geen woord Spaans bij - die zeilen waren al geregeld voor ze Darwin binnenliep, En dan is het inzamelen van geld voor zeilen (die je al hebt!) dus misleidend. Net als die SSB, die al was gedoneerd, maar waar toch nog even het verzoek werd gedaan om $ 1100 over te maken,

Zou ze werkelijk langs de Somalische kust gaan zeilen? En wat voor vader bent je, als je je kind doelbewust een oorlogsgebied in stuurt?
pi_101848446
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:21 schreef MrFoureyes het volgende:

Zou ze werkelijk langs de Somalische kust gaan zeilen? En wat voor vader bent je, als je je kind doelbewust een oorlogsgebied in stuurt?
Zo ongeveer dezelfde vader die zijn kind solo rond de wereld stuurt?;)
pi_101848931
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 03:01 schreef Tide het volgende:

[..]

Waar valt het na te trekken?
  maandag 12 september 2011 @ 10:21:00 #21
354322 Tide
pi_101849603
@ Spuitje Zodra je geld gaat inzamelen dan hijgt de belasting in je nek
  maandag 12 september 2011 @ 10:23:26 #22
354322 Tide
pi_101849672
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:21 schreef MrFoureyes het volgende:
"Toen ik zaterdagavond via de Prince of Wales Channel de Torres Strait uit
voer, lag Laura 50 mijlen voor mij. Ze had tijdens de vaart door de Torres Strait een scheur van 3 meter in haar genua opgelopen. Maar contact met het thuisfront wees uit dat de sponsor van de zeilen nieuwe zeilen zou leveren. Haar vader zou die dan meenemen naar Darwin".

Daar is toch geen woord Spaans bij - die zeilen waren al geregeld voor ze Darwin binnenliep, En dan is het inzamelen van geld voor zeilen (die je al hebt!) dus misleidend. Net als die SSB, die al was gedoneerd, maar waar toch nog even het verzoek werd gedaan om $ 1100 over te maken,

Het geld werd ingezameld voor de reparatie van Guppy's huidige zeilen die nu als reserve zeilen gebruikt kunnen worden..
  † In Memoriam † maandag 12 september 2011 @ 10:32:03 #23
137949 Disana
pi_101849872
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:23 schreef Tide het volgende:

Het geld werd ingezameld voor de reparatie van Guppy's huidige zeilen die nu als reserve zeilen gebruikt kunnen worden..
Ja apart. Ze heeft een jaar gevaren zonder reservezeilen. Maar als het geld voor het oprapen ligt in de zoveelste jachthaven, heeft ze ze ineens wel nodig.
  maandag 12 september 2011 @ 10:34:36 #24
354322 Tide
pi_101849948
pi_101850372
quote:
Halverwege haar zeiltocht geniet de vijftienjarige Laura Dekker in het Australische Darwin van het uitzicht op azuurblauwe golven die haar schip op en neer laten dansen. Ze heeft er tijd om over het vervolg van haar reis na te denken, zoals de aanwezigheid van piraten in de Rode Zee.

Somalische piraten in de Golf van Aden. ©AFP Laura Dekker zal een paar weken in Australië blijven waar haar boot Guppy wordt gerepareerd. Momenteel ligt Guppy half uit elkaar: het stuurwiel ligt er af, de zeilen zijn gescheurd en het roer loopt zwaar.

In een interview met het AD vertelt Laura dat ze nog altijd twijfelt of ze de relatief korte route neemt door de Golf van Aden en de Rode Zee of rond Afrika zal varen. 'In de Rode Zee zit je met piraten, die het waarschijnlijk niet op mijn schip, maar op mij gemunt hebben.'

Piraten lezen ook de krant
'Maar richting Kaapstad varen is ook geen pretje. Dan kun je te maken krijgen met plotselinge stormen die kunnen aanzwellen tot orkaankracht. De Rode Zee is ook lastig varen... Mijn beslissing blijft geheim. Piraten lezen ook de krant.'

Elk jaar worden tientallen schepen gekaapt door piraten. Vorig jaar werden meer dan duizend opvarenden ontvoerd. De meeste incidenten worden veroorzaakt door Somalische piraten.
bron

[ Bericht 3% gewijzigd door spuitje op 12-09-2011 11:12:01 ]
pi_101852211
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:21 schreef Tide het volgende:
@ Spuitje Zodra je geld gaat inzamelen dan hijgt de belasting in je nek
Het zijn voor zover ik het kan bekijken ook gewoon prive inkomsten en daarover ben je inkomstenbelasting verschuldigd. Maar misschien hebben de Dekkers en hun advocaat een manier gevonden omdat te omzeilen. Dat boeit me eerlijk gezegd ook niet zo. Jij zegt dat na te gaan is wat er binnenkomt en wat er uitgegeven wordt, en dat is dus gewoon niet zo.
  maandag 12 september 2011 @ 12:01:36 #27
354322 Tide
pi_101852324
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:56 schreef spuitje het volgende:

[..]

Het zijn voor zover ik het kan bekijken ook gewoon prive inkomsten en daarover ben je inkomstenbelasting verschuldigd. Maar misschien hebben de Dekkers en hun advocaat een manier gevonden omdat te omzeilen. Dat boeit me eerlijk gezegd ook niet zo. Jij zegt dat na te gaan is wat er binnenkomt en wat er uitgegeven wordt, en dat is dus gewoon niet zo.
Nee niet door ons maar wel door de belasting
pi_101852574
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 12:01 schreef Tide het volgende:

[..]

Nee niet door ons maar wel door de belasting
Als het inderdaad als prive inkomen wordt beschouwd benijd ik papa Dekker niet, dan kan hij namelijk nog een leuke aanslag tegemoet zien!
pi_101857481
geld inzamelen voor een goed doel kun je toch niet als inkomen beschouwen?
pi_101857856
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
geld inzamelen voor een goed doel kun je toch niet als inkomen beschouwen?
10% voor het goede doel, de rest voor Laura. :) Dan is het inkomen volgens mij. Maar ik kan er naast zitten hoor.
pi_101866168
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 03:28 schreef Tide het volgende:
Laura: en elke keer als een ding van de lijst gestreept kan worden komt er natuurlijk weer wat bij.. http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Dat herken ik als iedere andere bootbezitter. Er is altijd wat om te repareren te vervangen of om op te kalefateren en ik maak niet eens een solowereldreis met mijn boot.
Maar je kiest toch zelf voor het hebben van een boot? Net zoals je er zelf voor kiest voor het hebben van een huis, een auto, een paard, een motor, noem maar op? Op het moment van aanschaf weet je dat er kosten voor onderhoud zullen komen. Je kunt er toch niet vanuit gaan dat anderen die kosten wel voor je zullen dragen? Of begrijp ik nu iets niet?
pi_101867882
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:13 schreef spuitje het volgende:

[..]

10% voor het goede doel, de rest voor Laura. :) Dan is het inkomen volgens mij. Maar ik kan er naast zitten hoor.
Als ik me niet vergis, is het goede doel Laura's reis en ik ging er vanuit dat daar wel een stichting voor in het leven was geroepen.. Hoeveel er dan precies nodig is voor onkosten en wat ze gewoon in hun zak steken, dat zal wel altijd onduidelijk blijven.
pi_101869949
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 19:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis, is het goede doel Laura's reis en ik ging er vanuit dat daar wel een stichting voor in het leven was geroepen.. Hoeveel er dan precies nodig is voor onkosten en wat ze gewoon in hun zak steken, dat zal wel altijd onduidelijk blijven.
Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat er inderdaad een stichting o.i.d. was, kan het alleen niet terug vinden. Maar het is natuurlijk maar de vraag of de belastingdienst zoiets pikt.
pi_101870533
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 19:53 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat er inderdaad een stichting o.i.d. was, kan het alleen niet terug vinden. Maar het is natuurlijk maar de vraag of de belastingdienst zoiets pikt.
tja, als het nèt niet bewijsbaar is.. maar jezelf uitroepen tot goed doel en daar geld voor inzamelen is wel een beetje raar ja..
  maandag 12 september 2011 @ 20:22:57 #35
340258 MrFoureyes
pi_101871566
Ook een stichting betaalt belasting. Als een goed doel is erkend als CBF, zijn giften aan dit doel belastingaftrekbaar en betaalt het doel geen belasting over de ontvangsten. De vakantie van Laura is uiteraard geen goed doel in die zin.
pi_101871679
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:22 schreef MrFoureyes het volgende:
Ook een stichting betaalt belasting. Als een goed doel is erkend als CBF, zijn giften aan dit doel belastingaftrekbaar en betaalt het doel geen belasting over de ontvangsten. De vakantie van Laura is uiteraard geen goed doel in die zin.
Wat bedoel je met CBF?
  maandag 12 september 2011 @ 21:13:20 #37
340258 MrFoureyes
pi_101874939
CBF is Centraal Bureau Fondsenwerving. Dit is een certificerende instantie die een goed doel doorlicht op o.a. doelstellingen, organisatie, financiele stabiliteit en verhouding wervingskosten/bureaukosten/afdracht aan doel.

Aan die eisen kunnen de Dekkers nooit voldoen. Ze kunnen wel een stichting oprichten, maar dat heeft verder geen gevolgen voor de "goede doelen status". Voor de niet-inwijden geeft een stichting wel vaak het imago van betrouwbaarheid, maar het zegt niets. Het is gewoon een bepaalde rechtsvorm.
pi_101875073
Als een stichting een Anbi toekenning heeft bedoel je waarschijnlijk. Dan kan de gift afgetrokken worden in de belastingaangifte. (en onder bepaalde voorwaarden kan een stichting vrijgesteld worden van het betalen van belastingen)
pi_101875705
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:15 schreef Swingding het volgende:
Als een stichting een Anbi toekenning heeft bedoel je waarschijnlijk. Dan kan de gift afgetrokken worden in de belastingaangifte. (en onder bepaalde voorwaarden kan een stichting vrijgesteld worden van het betalen van belastingen)
Iets dergelijks heb ik ook gelezen, maar ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat een vakantie en/of wereldreis van een puber onder die regels valt.
pi_101875866
juist... dan zullen ze wel belastng betalen en die 10% aan Sea Shepherd afdragen (of ze vinden achteraf dat ze dat niet hoeven omdat de samenwerking toch niet is wat ze zich ervan voorstelden ofzo..)
pi_101875917
En ook vandaag kon er weer geen weblog af en is ook het gastenboek niet bijgewerkt. Maar morgen staat haar gastenboek vast en zeker weer vol met lovende berichten!
pi_101876277
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
juist... dan zullen ze wel belastng betalen en die 10% aan Sea Shepherd afdragen (of ze vinden achteraf dat ze dat niet hoeven omdat de samenwerking toch niet is wat ze zich ervan voorstelden ofzo..)
Ik moet nog zien dat ze ook maar iets afdragen. Op haar site zegt Laura dat ze aan het eind van haar reis bekend zal maken hoeveel er naar Sea Shepherd zal gaan. Waarom maakt ze nu gewoon niet per kwartaal (om maar iets te noemen) het bedrag wat gedoneerd is over? De afspraak is toch dat er 10% naar die organisatie gaat? Waarom moeten die zolang op het geld wachten?
pi_101877954
Afgelopen jaar zijn grofweg 150 jachten via de Golf van Aden gevaren. Vijf daarvan hebben te maken gehad met piraten.

Alleen het Nederlandse jacht Capricorn heeft de piraten weten te weren, dankzij een gewapende (particuliere) escorte. De piraten zijn wel aan boord geweest, maar na een schietpartij hebben de piraten het jacht verlaten (info).

Van het Zuidafrikaans jacht Choizil zitten nog twee bemanningleden gegijzeld; gevraagd losgeld gezakt van 10 naar 5 miljoen dollar (info).

Een Deense familie van SY ING is vrijgelaten na het betalen van 3 miljoen dollar (info).

Vier Amerikaanse zeilers van het jacht Quest zijn doodgeschoten door de piraten, ondanks een Amerikaans marineschip in de buurt was die onderhandelde over vrijlating (info).

Franse catamaran zeiler gedood door piraten, echtgenote bevrijdt door Spaanse marineschip. (info)
pi_101882932
Laura heeft grofweg drie opties qua route:

1. Binnendoor via Bali, Singapore, Phuket, Sri-Lanka, Oman, Rode Zee
->Naast de piraten in de Golf van Aden, nog meer piraten in de Java Zee, Straten van Singapore en Malacca. Varen in druk scheepvaartsverkeer. Wel kortere trajecten, en meer mogelijkheden tot stops. Optie om met TTT Thailand to Turkey Convoy mee te varen, al lijkt mij zo'n convooi als solozeiler nauwelijks doenlijk bij gebrek aan een 24/7 watch (ca 5000 mijl tot Oman)

2. Buitenlangs via Christmas Island en de Maladiven en dan door naar Oman, etc. (5000 mijl tot Oman)
->Piraten in de Golf van Aden, lange trajecten op de Indische Oceaan.

3. Via de Cocos eilanden, Reunion/Mauritius, naar Zuid-Afrika (ca 6600 mijl tot Kaapstad)
->Meer risico van storm/orkaan, lange trajecten op de Indische Oceaan.

Als ze na haar verjaardag vertrekt kan ze ergens in november in Zuid-Afrika zijn (ongeveer gelijk met Henk Oosterwijk).

de kalender met de eerste tropische stormen en cyclonen op de Indische Oceaan van de afgelopen jaren ziet er zo uit:

29 november 2010 Tropical Cyclone Abele (12 bft)
14 november 2009 Tropical Cyclone Anja (12 bft)
22 november 2009 Tropical Storm Bongani (9 bft)
16 oktober 2008 Moderate Tropical Storm Asma (9 bft)
15 november 2008 Moderate Tropical Storm Bernard (8 bft)
13 november 2007 Severe Tropical Storm Lee-Ariel (10 bft)
15 november 2007 Severe Tropical Storm Bongwe (10 bft)

Qua planning om het stormseizoen voor te zijn is het nogal krap.
pi_101883042
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:57 schreef wich het volgende:
Afgelopen jaar zijn grofweg 150 jachten via de Golf van Aden gevaren. Vijf daarvan hebben te maken gehad met piraten.

Alleen het Nederlandse jacht Capricorn heeft de piraten weten te weren, dankzij een gewapende (particuliere) escorte. De piraten zijn wel aan boord geweest, maar na een schietpartij hebben de piraten het jacht verlaten (info).

Van het Zuidafrikaans jacht Choizil zitten nog twee bemanningleden gegijzeld; gevraagd losgeld gezakt van 10 naar 5 miljoen dollar (info).

Een Deense familie van SY ING is vrijgelaten na het betalen van 3 miljoen dollar (info).

Vier Amerikaanse zeilers van het jacht Quest zijn doodgeschoten door de piraten, ondanks een Amerikaans marineschip in de buurt was die onderhandelde over vrijlating (info).

Franse catamaran zeiler gedood door piraten, echtgenote bevrijdt door Spaanse marineschip. (info)
Maar wat wil je hier nu mee zeggen? Die berichten zijn hier namelijk allemaal al voorbij gekomen.
pi_101887952
Misschien is Guppy voor nederlandse begrippen een "jacht" maar de meeste ontvoerde jachten hadden toch wel een heel ander kaliber waaraan de piraten konden zien dat er geld te halen was. Meestal betrof het hier jachten ter waarde van meerdere miljoenen, een eigenaar met voldoende zakgeld en met tenminste een handje vol personeel aan boord.
Guppy is een "goedkoop" sportbootje zonder verkoopwaarde en met een één vrouw bemanning die geen geld opleverd maar integendeel mogelijk nog een ongewenste internationale reactie op een kaping. Ik zou me kunnen voorstellen dat je die piraten geld zou moeten bieden om zelfs even bij haar te komen buurten.

Wat dat betreft schat ik het risico in de Golf van Aden minder hoog in dan aan de andere kusten van de Indische Oceaan waar veel "kleinere" piraten op een buit van een paar honderd/ duizend dollar uitzijn om de lege familiekas te spekken.
pi_101889224
Ze kapen dan ook niet het jacht, maar de mensen die erop zitten ontvoeren ze. Subtiel verschil. En ik denk maar zo dat een type Laura dat hard haar best doet om internationaal bekend te worden veel meer kan opbrengen dan zo`n armzalig booteigenaartje van een zeewaardig jacht. Ik zie de Nederlandse regering zo 20, 30 miljoen neerleggen voor Laura, bij elkaar gebedeld door pappa Dekker natuurlijk, die zelf 0.5% transportkosten in rekening brengt.
  dinsdag 13 september 2011 @ 07:24:38 #48
37150 livelink
pi_101889235
En als de regering dan stand houdt en niet betaalt dan zal er wel een succesvolle inzamelingsactie worden gehouden. Laura vangen is gegarandeerd losgeld krijgen, lijkt me.
pi_101889241
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 07:24 schreef livelink het volgende:
En als de regering dan stand houdt en niet betaalt dan zal er wel een succesvolle inzamelingsactie worden gehouden. Laura vangen is gegarandeerd losgeld krijgen, lijkt me.
Dat weet ik wel zeker. Pappa Dekker zal dan vast, geheel tegen zijn eerdere verklaring in, de Nederlandse Staat, die hij zo verloochent, op zijn knietjes bedelen om het losgeld te betalen.
pi_101889629
Dat kind is nu toch al langer dan een jaar op vakantie? Dacht dat ze dan terug zou komen?
pi_101889736
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 september 2011 08:25 schreef Chai het volgende:
Dat kind is nu toch al langer dan een jaar op vakantie? Dacht dat ze dan terug zou komen?
De duur van de niet-recordpoging is verlengd, en het thema nu is 'Betaald vakantievieren'.
pi_101890505
quote:
Nee, ze neemt er ruimschoots de tijd voor, bijna twee jaar.
quote:
Laura heeft een droom.
Ze is inmiddels 15 jaar en kan de jongste worden die de wereld rond zeilt.

Laura volgt dezelfde route als Tania Aebi die haar recordpoging van 1985 tot 1987 deed en eindigde op haar 21 ste.

Als laura als jongste wil eindigen moet ze minimaal 5 dagen voor haar 17 de terug zijn in eenzelfde haven als waar ze eerder geweest is.

Laura zal haar wereldsolozeilreis niet non-stop gaan zeilen zodat ze veel kan zien, mensen ontmoeten, andere culturen en ervaringen op kan doen onderweg.
De prioriteit ligt dus bij de wereldreis en de ervaringen zelf!
bron
  dinsdag 13 september 2011 @ 09:41:08 #53
340258 MrFoureyes
pi_101890753
Op het gastenboek staat nu een posting (9 september, door Julia) waar de aanslagen op het WTC en het Pentagon onbeduidend worden genoemd als je ze vergelijkt met de reis van Laura.
pi_101891555
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 09:41 schreef MrFoureyes het volgende:
Op het gastenboek staat nu een posting (9 september, door Julia) waar de aanslagen op het WTC en het Pentagon onbeduidend worden genoemd als je ze vergelijkt met de reis van Laura.
Ik kan dat bericht niet terug vinden, lees er misschien overheen?
pi_101891605
quote:
Niet meer, volgens mij..
  dinsdag 13 september 2011 @ 10:25:41 #56
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101891658
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 10:21 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ik kan dat bericht niet terug vinden, lees er misschien overheen?
Het was ook 11 september. :? :Y
quote:
Hi Laura! Here in the US we are today commemorating the events of 9/11. Truly tragic, but your voyage gives hope to all those who lost a relative or friend, with 9/11 pale in significance compared to your venture! Thank you so much for doing this, you are a beacon of hope and inspiration for the entire free world!
En is laura hier soms verantwoordelijk voor?
En ergens heeft ze wel gelijk. We kunnen wel altijd blijven janken over 10 jaar terug. Die torens hebben al genoeg impact op ons leven gehad.

Ik heb bedacht dat ze via Suez gaat. Zou ze via de hoorn gaan, dan zou ze totaal geen reden meer hebben om geheimzinnig te doen.
  dinsdag 13 september 2011 @ 10:27:45 #57
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_101891704
Wie zou er eerder klaar zijn met zijn reis, Laura of Happy Feet?
Laffe huichelaar
pi_101891707
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 10:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Niet meer, volgens mij..
Jawel...............
quote:
Julia11-09-2011Hi Laura! Here in the US we are today commemorating the events of 9/11. Truly tragic, but your voyage gives hope to all those who lost a relative or friend, with 9/11 pale in significance compared to your venture! Thank you so much for doing this, you are a beacon of hope and inspiration for the entire free world!
  dinsdag 13 september 2011 @ 10:29:05 #59
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101891737
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 september 2011 10:27 schreef timmmmm het volgende:
Wie zou er eerder klaar zijn met zijn reis, Laura of Happy Feet?
Happy Feet is kwijt of opgegeten.
pi_101891834
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 10:25 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Het was ook 11 september. :? :Y

[..]

En is laura hier soms verantwoordelijk voor?
En ergens heeft ze wel gelijk. We kunnen wel altijd blijven janken over 10 jaar terug. Die torens hebben al genoeg impact op ons leven gehad.

Ik heb bedacht dat ze via Suez gaat. Zou ze via de hoorn gaan, dan zou ze totaal geen reden meer hebben om geheimzinnig te doen.
Ja, uiteindelijk is ze er wel verantwoordelijk voor. Het is haar gastenboek en zij bepaalt wat wel of niet word geplaatst.
pi_101891864
quote:
Ze is al een keer teruggeweest, maar dat komt omdat ze wel een recordpoging doet, maar ze doet toch iets anders dan anderen. Ze doet het ook niet voor het record maar voor zichzelf, maar ze wil wel er wel bekend mee worden, getuige het boek dat haar oma van haar moest schrijven.
Duidelijk verhaal toch?
pi_101891906
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 10:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze is al een keer teruggeweest, maar dat komt omdat ze wel een recordpoging doet, maar ze doet toch iets anders dan anderen. Ze doet het ook niet voor het record maar voor zichzelf, maar ze wil wel er wel bekend mee worden, getuige het boek dat haar oma van haar moest schrijven.
Duidelijk verhaal toch?
En om het nog duidelijker te maken: ze gaat geen record verbreken maar een persoonlijk record vestigen. Volgens pa Dekker.
pi_101892287
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 10:37 schreef spuitje het volgende:

[..]

En om het nog duidelijker te maken: ze gaat geen record verbreken maar een persoonlijk record vestigen. Volgens pa Dekker.
Vandaar dat alle vergelijkingen met anderen niet meer opgaan. :P
Logisch ook, als je iets voor het eerst doet is het altijd een persoonlijk record.
pi_101892438
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 01:50 schreef svetan het volgende:
Misschien is Guppy voor nederlandse begrippen een "jacht" maar de meeste ontvoerde jachten hadden toch wel een heel ander kaliber waaraan de piraten konden zien dat er geld te halen was. Meestal betrof het hier jachten ter waarde van meerdere miljoenen, een eigenaar met voldoende zakgeld en met tenminste een handje vol personeel aan boord.
Guppy is een "goedkoop" sportbootje zonder verkoopwaarde en met een één vrouw bemanning die geen geld opleverd maar integendeel mogelijk nog een ongewenste internationale reactie op een kaping. Ik zou me kunnen voorstellen dat je die piraten geld zou moeten bieden om zelfs even bij haar te komen buurten.

Wat dat betreft schat ik het risico in de Golf van Aden minder hoog in dan aan de andere kusten van de Indische Oceaan waar veel "kleinere" piraten op een buit van een paar honderd/ duizend dollar uitzijn om de lege familiekas te spekken.
Ze gijzelen mensen, geen boten. 8)7
Jij denkt dat de legers aller landen zich verzamelen en uitrukken om alle piraten te pletten, als ze ons aller Laura durven krenken?
Nou nee, hoor.. Haar geringe bekendheid zorgt er hooguit voor dat ze een hoger losgeld vragen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 13-09-2011 11:38:41 ]
pi_101892674
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:33 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ik moet nog zien dat ze ook maar iets afdragen. Op haar site zegt Laura dat ze aan het eind van haar reis bekend zal maken hoeveel er naar Sea Shepherd zal gaan. Waarom maakt ze nu gewoon niet per kwartaal (om maar iets te noemen) het bedrag wat gedoneerd is over? De afspraak is toch dat er 10% naar die organisatie gaat? Waarom moeten die zolang op het geld wachten?
Zij moeten zolang wachten omdat de firma Dick & Dick dan al die tijd rente kan trekken. Het slaat verder nergens op, want ze kunnen idd. ook per donatie 10% doorsluizen naar de rekening van Sea Shepherd. Dat kan geautomatiseerd worden, dus ze hebben er geen omkijken naar. En dan heeft iedereen gelijk zijn geld.
En de Dekkers maakt het niet uit, want het ging toch niet om het geld, ook al zitten ze financieel wel een beetje knijp?
  dinsdag 13 september 2011 @ 11:23:38 #66
340258 MrFoureyes
pi_101892992
Excuses voor de verkeerde datum. En ja, ik vind dat de firma Dekker verantwoordelijk is voor wat er in het gastenboek staat, want iedere bijdrage wordt door hen persoonlijk gecontroleerd en goed- of juist afgekeurd. En je mag erop rekenen dat een posting die het tegenovergestelde zou beweren (iets als: in het licht van de gebeurtenissen van 11 september is jouw reis onbelangrijk) never nooit niet zou worden geplaatst.

Zelfs een vergelijking met de jodenvervolging en Anne Frank ging ze niet te ver, zoals blijkt uit eerdere goedgekeurde postings in het gastenboek, en ook 11 september blijkt onbelangrijk, vergeleken met deze onderneming. Als je zo denkt, kun je toch niet verbaasd zijn als grote ondernemingen wat terughoudend worden om als sponsor hun naam te verbinden aan je project?
pi_101893457
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:23 schreef MrFoureyes het volgende:
Excuses voor de verkeerde datum. En ja, ik vind dat de firma Dekker verantwoordelijk is voor wat er in het gastenboek staat, want iedere bijdrage wordt door hen persoonlijk gecontroleerd en goed- of juist afgekeurd. En je mag erop rekenen dat een posting die het tegenovergestelde zou beweren (iets als: in het licht van de gebeurtenissen van 11 september is jouw reis onbelangrijk) never nooit niet zou worden geplaatst.

Zelfs een vergelijking met de jodenvervolging en Anne Frank ging ze niet te ver, zoals blijkt uit eerdere goedgekeurde postings in het gastenboek, en ook 11 september blijkt onbelangrijk, vergeleken met deze onderneming. Als je zo denkt, kun je toch niet verbaasd zijn als grote ondernemingen wat terughoudend worden om als sponsor hun naam te verbinden aan je project?
Erg professioneel zijn ze niet bezig, idd.
En daar wordt gebruik van gemaakt. Het zou me niet verbazen als dat soort berichten gewoon slimme trolls zijn en dat een paar mensen nu hun lul uit hun broek lachen omdat het nog geplaatst wordt ook.
pi_101894883
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:23 schreef MrFoureyes het volgende:

Er is nog een reden waarom grote ondernemingen wat terughoudend zijn volgens mij: ze krijgen namelijk niets, maar dan ook echt niets terug!
Ik denk ook dat particulieren steeds minder storten. Lees haar laatste weblog maar, er moet aan alle kanten worden bezuinigd. Wel een creatieve oplossing trouwens, maar ik ben benieuwd hoe ze dat nu met dat roer gaan oplossen.
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2011 @ 12:41:07 #69
137949 Disana
pi_101895199
quote:
Was even zoeken, want het bericht is van de 11e ;)

Wat een volslagen gekkin ook weer. Wat mankeert mensen toch om zich te verliezen in zo'n kind.
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2011 @ 12:48:28 #70
137949 Disana
pi_101895430
Er is weer een nieuw blog. Het is nog best lang ook - voor haar doen dan.

Dekker zegt dat ze zelf een goedkope oplossing heeft gevonden om Guppy uit het water te halen, en wat we zien is een bootje tussen palen. Het zal wel weer zuur zijn, maar ik maak me sterk dat zij degene is die dit heeft bedacht. Ze zal bedoelen dat iemand haar deze tip aan de hand heeft gedaan omdat ze overal loopt te vertellen dat ze geen geld heeft.

http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
pi_101895646
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 12:48 schreef Disana het volgende:

Dekker zegt dat ze zelf een goedkope oplossing heeft gevonden om Guppy uit het water te halen, en wat we zien is een bootje tussen palen. Het zal wel weer zuur zijn, maar ik maak me sterk dat zij degene is die dit heeft bedacht. Ze zal bedoelen dat iemand haar deze tip aan de hand heeft gedaan omdat ze overal loopt te vertellen dat ze geen geld heeft.

Wat ik eerder al zei: op zich vind ik het best een creatieve oplossing. Ik las in het verslag van Henk wat hij moest betalen voor het inklaren etc. en daar schrok ik best van. Wat een bedragen zeg! Dus je bootje ergens op een werf uit het water laten halen zal ook best een paar duiten kosten. En als je voor die duiten afhankelijk bent van derden moet je soms creatief zijn denk ik en roeien met de riemen die je hebt. Ik denk dat meer zeezeilers het op deze manier doen en dat ze het gewoon heeft afgekeken. Die palen staan er tenslotte niet voor niets. :P
pi_101895708
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 12:41 schreef Disana het volgende:

Wat mankeert mensen toch om zich te verliezen in zo'n kind.
:o
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 13 september 2011 @ 13:13:02 #73
340258 MrFoureyes
pi_101896229
Die manier van onderhoud van het onderwaterschip is standaard voor elke lokale visser in een getijdengebied. Of gewoon droogvallen op een zij, en bij het tweede laagwater op de andere zij laten droogvallen, of vastbinden en een olievat eronder, zodat het schip rechtstandig daarop komt te rusten. Als je echter bv. een gang wilt vervangen, moet je echt weten wat je doet, want je wilt niet dat het water opkomt terwijl er nog een gang uitligt.
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2011 @ 13:24:18 #74
137949 Disana
pi_101896670
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 12:54 schreef spuitje het volgende:

[..]

Wat ik eerder al zei: op zich vind ik het best een creatieve oplossing. Ik las in het verslag van Henk wat hij moest betalen voor het inklaren etc. en daar schrok ik best van. Wat een bedragen zeg! Dus je bootje ergens op een werf uit het water laten halen zal ook best een paar duiten kosten. En als je voor die duiten afhankelijk bent van derden moet je soms creatief zijn denk ik en roeien met de riemen die je hebt. Ik denk dat meer zeezeilers het op deze manier doen en dat ze het gewoon heeft afgekeken. Die palen staan er tenslotte niet voor niets. :P
Ik lees daar vast overheen, ik heb hier geen reacties op haar nieuwste blog gezien?

Nee natuurlijk heeft ze dit niet zelf bedacht ook al zegt ze dat. Ergens is het wel leuk, want het betekent dat ze in die jachtclubs van Darwin niet helemaal gek zijn: ze doen haar liever een goedkope oplossing aan de hand dan dat ze er voor in de buidel tasten :)
pi_101896672
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 13:13 schreef MrFoureyes het volgende:
Die manier van onderhoud van het onderwaterschip is standaard voor elke lokale visser in een getijdengebied. Of gewoon droogvallen op een zij, en bij het tweede laagwater op de andere zij laten droogvallen, of vastbinden en een olievat eronder, zodat het schip rechtstandig daarop komt te rusten. Als je echter bv. een gang wilt vervangen, moet je echt weten wat je doet, want je wilt niet dat het water opkomt terwijl er nog een gang uitligt.
Je ziet het hier (Normandie, Bretagne) ook heel veel. Maar ik blijf het toch een vreemd gezicht vinden, al die boten op het droge. Hier zijn het eigenlijk altijd vissersbootjes, heb eigenlijk nog nooit een jacht op het strand gezien. Volgende keer dat we naar het strand gaan eens op letten.

[ Bericht 7% gewijzigd door spuitje op 13-09-2011 13:32:00 ]
pi_101899334
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 12:48 schreef Disana het volgende:

Ze zegt ook niet dat ze die oplossing heeft bedacht :P
Maar heeft gevonden ipv. haar bootje op de werf te mikken.. tja.
Kennelijk drogen de inkomstenbronnen toch een beetje op..
pi_101902962
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 14:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze zegt ook niet dat ze die oplossing heeft bedacht :P
Maar heeft gevonden ipv. haar bootje op de werf te mikken.. tja.
Kennelijk drogen de inkomstenbronnen toch een beetje op..
Dat die inkomstenbronnen opdrogen verbaast me niet. Van bedrijven krijgt ze spullen, maar voor geld is ze volgens mij toch voor een groot deel afhankelijk van particulieren. En die zullen over het algemeen geen grote bedragen doneren. Ik schrok ook van de bedragen die Henk noemde. Ook wijzigen de plannen nog al eens de laatste tijd en volgens mij heeft dat niet veel te maken met piraten maar meer met een lege kas! Ik vermoed dat het weer net is als in december: Laura moet maar bidden dat er niets meer stuk gaat.
Iemand nog iets van meneer Mercer gehoord trouwens?
pi_101903147
oh ja, die frase herinner ik me ook.. Hoe kun je dat zeggen als je van tevoren weet dat je bootpraktisch uit elkaar valt na zo'n beproeving?
Verantwoord hoor..
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2011 @ 17:24:08 #79
137949 Disana
pi_101904929
Ze schreef onlangs dat ze een fundraiser zou houden, zou dat al geweest zijn? Misschien waren het die twee lezinkjes, maar als dat zo is, heeft ze vast veel te weinig opgehaald want zoveel mensen zaten daar niet.
pi_101905518
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 17:24 schreef Disana het volgende:
Ze schreef onlangs dat ze een fundraiser zou houden, zou dat al geweest zijn? Misschien waren het die twee lezinkjes, maar als dat zo is, heeft ze vast veel te weinig opgehaald want zoveel mensen zaten daar niet.
Ja, volgens mij waren het inderdaad die twee lezingen. Ik las deze week dat Henk de Velde tegen alle plannen in toch terug gekomen is naar Nederland. Daar waren meerdere redenen voor, maar een ervan was toch geld. Voor Laura zal het niet anders zijn, ook voor haar staan mensen niet in de rij om naar haar praatje te luisteren

quote:
Geld
De andere reden om terug te keren is geld. Hij had 8.000 euro per jaar nodig om te zeilen, en dat kwam er niet. De uitgeverij van zijn boeken ging failliet, de lezingen die hij gaf in Japan en Australië waren schaars en leverden hooguit een paar honderd euro op. Hij verkocht honderd aquarellen voor 25 dollar per stuk, vloog terug naar Nederland om er lezingen te geven, maar uiteindelijk braken de financiën hem op. Zijn laatste tocht, van het eiland Nantucket rechtstreeks naar IJmuiden, maakte hij op geleend geld. .
bron
pi_101905923
Ik vond het al vreemd dat ze er niet eerder aan gedacht heeft, want Darwin Sailing Club heeft (had?) zo'n faciliteit.

Echter ze ligt daar nu niet, maar zo te zien hier, dus mogelijk heeft de Darwin Sailing Club die "Careening poles" niet meer, of die liggen daar in te ondiep water.
pi_101906030
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 09:30 schreef spuitje het volgende:

[..]

Nee, ze neemt er ruimschoots de tijd voor, bijna twee jaar.

[..]

Oké, ik heb het niet gevolgd, maar hoezo kan dat nu ineens wel met leerplicht enzo dan?
pi_101906843
@Chai

Laura woont officieel niet meer in Nederland.... dus ook geen nederlandse leerplicht meer.
pi_101906878
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 september 2011 18:00 schreef Chai het volgende:

[..]

Oké, ik heb het niet gevolgd, maar hoezo kan dat nu ineens wel met leerplicht enzo dan?
Dat kan ook niet. Maar als je tijdens de vakantie met je vader een stukkie gaat zeilen zal niemand je tegenhouden. Laura zou lessen volgen via de wereldschool, maar daar is ze een hele tijd terug al meegestopt. Kind doet gewoon waar ze zelf zin aan heeft.
pi_101906946
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 18:26 schreef svetan het volgende:
@Chai

Laura woont officieel niet meer in Nederland.... dus ook geen nederlandse leerplicht meer.
Weet jij trouwens waar ze wel woont? Een minderjarige kan zich namelijk in Nederland niet uit laten schrijven zonder naam en adres op te geven van iemand die de verantwoordelijkheid voor haar neemt.

[ Bericht 0% gewijzigd door spuitje op 13-09-2011 18:39:51 ]
pi_101907143
Bij het uitschrijven interesseert het niemand waar ze naartoe gaat.... je kunt elk adres opgeven en dit wordt nooit gecontroleerd. Wel is het belangrijk om bij het uitschrijven een uittreksel uit het bevolkingsregister te vragen voor het geval dat men zich later weer in Nederland wil vestigen.
pi_101907382
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 18:39 schreef svetan het volgende:
Bij het uitschrijven interesseert het niemand waar ze naartoe gaat.... je kunt elk adres opgeven en dit wordt nooit gecontroleerd. Wel is het belangrijk om bij het uitschrijven een uittreksel uit het bevolkingsregister te vragen voor het geval dat men zich later weer in Nederland wil vestigen.
Je moet je eens beter laten informeren, onze ervaringen zijn namelijk anders.
pi_101907866
Mijn ervaring is dat de nederlandse overheid zelfs pas weet in welk land je zit als je je paspoort komt verlengen.
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2011 @ 19:04:31 #89
137949 Disana
pi_101908068
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 17:43 schreef spuitje het volgende:

Ja, volgens mij waren het inderdaad die twee lezingen. Ik las deze week dat Henk de Velde tegen alle plannen in toch terug gekomen is naar Nederland. Daar waren meerdere redenen voor, maar een ervan was toch geld. Voor Laura zal het niet anders zijn, ook voor haar staan mensen niet in de rij om naar haar praatje te luisteren

[..]

Ik hoorde ook dat De Velde weer thuis is. Onderhand hebben we ook wel begrepen dat het heel wat kost om rond te varen - het is geen trektocht over land.

Nou, als dat haar hele fundraiser was (we weten het niet), dan staat ze er niet best voor.
pi_101908739
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 18:58 schreef svetan het volgende:
Mijn ervaring is dat de nederlandse overheid zelfs pas weet in welk land je zit als je je paspoort komt verlengen.
Hoelang ben jij al weg uit Nederland? En je hebt je toen je vertrok niet uit laten schrijven?
pi_101909112
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 17:56 schreef wich het volgende:
Ik vond het al vreemd dat ze er niet eerder aan gedacht heeft, want Darwin Sailing Club heeft (had?) zo'n faciliteit.

Echter ze ligt daar nu niet, maar zo te zien hier, dus mogelijk heeft de Darwin Sailing Club die "Careening poles" niet meer, of die liggen daar in te ondiep water.
http://solozeilster.hyves(...)851.oAfp&__state__=4
pi_101909770
@spuitje
Toen uitgeschreven met als correspondentieadres een hotelkamer.
Een neef van mij en zijn familie hebben zich vorig jaar ook uit nederland laten uitschrijven en de enige vraag was waar de belastingdienst hun blauwe brief naartoe konden sturen.
pi_101909868
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 18:58 schreef svetan het volgende:
En je hebt nog steeds je uittreksel uit het bevolkingsregister? Als ik me niet vergis zijn die maar 3 maanden geldig, en waar heb je dat voor nodig als je emigreert?
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:51:26 #94
37150 livelink
pi_101909924
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 19:48 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Toen uitgeschreven met als correspondentieadres een hotelkamer.
Een neef van mij en zijn familie hebben zich vorig jaar ook uit nederland laten uitschrijven en de enige vraag was waar de belastingdienst hun blauwe brief naartoe konden sturen.
Ik mag hopen dat dat dan toch wel de laatste der sneue mohikanen van de Svetan-familie waren en dat nu iedereen eindelijk het land uit is. Voor sommige families zullen ze het uitschrijven misschien wat gemakkelijker maken dan voor anderen w/
pi_101910010
Het blijft geldig als bewijs van laatste woonplaats in Nederland. In geval men dit niet meer heeft volgt er bij latere terugkeer in Nederland een heel lang traject van ambtenarij heb ik me laten vertellen.
pi_101910046
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 19:21 schreef spuitje het volgende:

[..]

Hoelang ben jij al weg uit Nederland? En je hebt je toen je vertrok niet uit laten schrijven?
Dat was toch al 40 jaar geleden?
pi_101910083
Ja.... en toen waren de vragen nog minder.
pi_101910182
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 19:53 schreef svetan het volgende:
Het blijft geldig als bewijs van laatste woonplaats in Nederland. In geval men dit niet meer heeft volgt er bij latere terugkeer in Nederland een heel lang traject van ambtenarij heb ik me laten vertellen.
Vertel daar eens wat meer over?
Oh ja, nog iets anders.. Wat zou Lyall nu aan het doen zijn? Nog steeds een profiel aan het maken voor een campagne voor Laura ofzoiets? Het zou mooi zijn als er opeens toch 30.000 mensen naar haar komen kijken.
Hoe kon je je trouwens vergissen in hoe lang ze elkaar kenden?
pi_101910865
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 19:53 schreef svetan het volgende:
Tja, heb je je dus verkeerd laten vertellen :P Maar geeft niet hoor, we weten inmiddels dat jij het altijd beter weet dan mensen met recente ervaringen.
pi_101910948
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:10 schreef spuitje het volgende:

[..]

Tja, heb je je dus verkeerd laten vertellen :P
Ik zie ook niet wat het bewijst hoor, en wat je er aan hebt.
pi_101911036
Ik denk dat er ne eerst eens onderhandelingen en het ondertekenen van contracten met Lyall Mercer aan de beurt zijn nu Dick Dekker in Australie is. Ik verwacht geen grote publieksacties totdat Laura veilig en wel aan de andere kant van de Indische Oceaan is. Een goed, globaal mediaconcept en de uitvoering daarvan kost nu eenmaal tijd.... ook al heeft Lyall al ervaring in de zeilwereld.
pi_101911145
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:13 schreef svetan het volgende:
Ik denk dat er ne eerst eens onderhandelingen en het ondertekenen van contracten met Lyall Mercer aan de beurt zijn nu Dick Dekker in Australie is. Ik verwacht geen grote publieksacties totdat Laura veilig en wel aan de andere kant van de Indische Oceaan is. Een goed, globaal mediaconcept en de uitvoering daarvan kost nu eenmaal tijd.... ook al heeft Lyall al ervaring in de zeilwereld.
Komt het dan niet een beetje als mosterd na de maaltijd? En waarom kost dat zoveel tijd?
pi_101911883
Een goed globaal mediaconcept _O- Svetan je blijft ook echt in sprookjes geloven. Laura Dekker is geen boeiend product en die Mercer is ook geen marketinggenie. Gewoon een lokale PR-beunhaas met wat xenofobe trekjes. Als Laura onderweg is naar de Kaap of de piraten in de Golf van Aden is Mercer allang weer vergeten dat hij voor ze werkt. Er valt niks te halen.
pi_101911888
Zoveel tijd? Een serieuze publiciteitscampagne in de industrie heeft meestal een aanlooptijd tussen 8 en 10 maanden. Het opzetten van een goede, globale mediainformatie (zonder dat er plaats is voor indianenverhalen) kost tijd aangezien er contracten moeten worden gesloten met diverse media en persbureaus (mediarechten!). Het gaat daarbij niet alleen om het nu en een actueel reisverslag maar vooral ook om het vervolgtraject na het beeindigen van de reis.
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:36:37 #105
340258 MrFoureyes
pi_101912149
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:30 schreef svetan het volgende:
Zoveel tijd? Een serieuze publiciteitscampagne in de industrie heeft meestal een aanlooptijd tussen 8 en 10 maanden. Het opzetten van een goede, globale mediainformatie (zonder dat er plaats is voor indianenverhalen) kost tijd aangezien er contracten moeten worden gesloten met diverse media en persbureaus (mediarechten!). Het gaat daarbij niet alleen om het nu en een actueel reisverslag maar vooral ook om het vervolgtraject na het beeindigen van de reis.
En het moeilijkst in dat hele traject wordt nog de onderhandeling met Mr Dick Nooitgenoeg himself. Bij de onderhandelingen met MasMedia zat hij (volgens MM) "een paar ton" boven het bedrag dat MM wilde betalen. Ben benieuwd hoe het nu gaat aflopen. Zou Lyall geld krijgen van de firma Dekker, of moet hij hen betalen voor het voorrecht om voor ze te mogen werken? Per slot straalt er vast wel wat van de glans van Zeilmeisje of op Lyall, en dat is ook veel waard!
pi_101912809
quote:
Maar zijn job is toch juist improviseren en haar slechter wordende imago redden? 10 maanden wachten is uiteraard uitgesloten. Dan is ze alweer terug.
Na het beëindigen? Dan is hiermee bewezen dat het zeker wel om het geld ging. in tegenstelling tot wat ze eerder zeiden. Een reis hoeft niet achteraf gefinancierd te worden, natuurlijk.
Je Nederlands is weer een stuk beter, trouwens.
pi_101913211
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:36 schreef MrFoureyes het volgende:

[..]
Bij de onderhandelingen met MasMedia zat hij (volgens MM) "een paar ton" boven het bedrag dat MM wilde betalen.
EYEWORKS, niet MasMedia.
pi_101913348
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:57 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

EYEWORKS, niet MasMedia.
Voor Eyeworks in beeld kwam, waren ze met Masmedia bezig. Twee grote sponsoren hebben dus afgehaakt.
pi_101913645
quote:
Lig hier gestrekt van het lachen. Neem jij jezelf nog serieus Svetan? Laura vergelijken met een industrieel bedrijf, waar haal je het vandaan? En een beetje PR bureau heeft echt geen 10 maanden nodig om een goede campagne op poten te zetten, die kunnen in veel kortere tijd een goed product leveren! Dat moet ook wel, want opdrachtgevers gaan echt niet bijna een jaar zitten wachten tot een bureau met iets komt, die willen dat dat bureau gisteren met een strak concept kwam! Om de doodsimpele reden dat ze aan de weg moeten timmeren om hun product bij het grote publiek naamsbekendheid te geven!
pi_101913887
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Voor Eyeworks in beeld kwam, waren ze met Masmedia bezig. Twee grote sponsoren hebben dus afgehaakt.
In het ene geval was het Laura die afhaakte, zij wilde geen Big Brother toestanden. In ieder geval geen 24 uur camera's. Daar kan ik me iets bij voorstellen. In het andere geval weet ik niet wat de reden was dat het niet door ging allemaal. En nu zijn daar dus meneer Mercer en mevrouw Jillian. Die zullen ook niet voor niets werken denk ik zomaar. Maken kosten die gedeclareerd gaan worden bij de Dekkers, voor niets gaat de zon op tenslotte.
pi_101914002
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:10 schreef spuitje het volgende:

[..]

In het ene geval was het Laura die afhaakte, zij wilde geen Big Brother toestanden. In ieder geval geen 24 uur camera's. Daar kan ik me iets bij voorstellen. In het andere geval weet ik niet wat de reden was dat het niet door ging allemaal. En nu zijn daar dus meneer Mercer en mevrouw Jillian. Die zullen ook niet voor niets werken denk ik zomaar. Maken kosten die gedeclareerd gaan worden bij de Dekkers, voor niets gaat de zon op tenslotte.
Er is nog Screentime

http://screentime.nl/lauradekker/
pi_101914022

[ Bericht 50% gewijzigd door Hammondorgel op 13-09-2011 21:13:25 ]
pi_101914495
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:10 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat dat hun verklaring was, in het eerste geval.. De sponsor zei dat de Dekkers plotseling veel meer geld vroegen.
Waarom de tweede afhaakte is niet bekend. Beide partijen hebben daar niks inhoudelijks over gezegd.
Als ik me goed herinner, was dat het verhaal. :P
Het verhaal van de Dekkers lijkt me een beetje sterk. Ze hadden van tevoren aangegeven dat Laura de camera's wilde kunnen uitzetten, wat niet meer dan redelijk is. Er was al overeengekomen dat dat het geval zou zijn. Wat kan er zo dringend zijn geweest dat dat ineens, onvoorzien, veranderd moest worden?
pi_101914620
EyeWorks en MasMedia zijn commerciele ondernemingen die alleen het door hun geproduceerde materiaal verkopen. Dit is dus iets heel anders als wat MercerPR doet.
pi_101914956
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat dat hun verklaring was, in het eerste geval.. De sponsor zei dat de Dekkers plotseling veel meer geld vroegen.
EYEWORKS

http://www.hbvl.be/nieuws(...)ee-met-eyeworks.aspx

quote:
[..]

Waarom de tweede afhaakte is niet bekend. Beide partijen hebben daar niks inhoudelijks over gezegd.
Als ik me goed herinner, was dat het verhaal. :P
Het verhaal van de Dekkers lijkt me een beetje sterk. Ze hadden van tevoren aangegeven dat Laura de camera's wilde kunnen uitzetten, wat niet meer dan redelijk is. Er was al overeengekomen dat dat het geval zou zijn. Wat kan er zo dringend zijn geweest dat dat ineens, onvoorzien, veranderd moest worden?
MasMedia

http://www.ad.nl/ad/nl/28(...)rkoop-filmpjes.dhtml
pi_101915742
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:22 schreef svetan het volgende:
EyeWorks en MasMedia zijn commerciele ondernemingen die alleen het door hun geproduceerde materiaal verkopen. Dit is dus iets heel anders als wat MercerPR doet.
Zij hadden geen 10 maanden nodig...
  dinsdag 13 september 2011 @ 21:51:25 #117
37150 livelink
pi_101916372
Ik denk dat Lyall Mercer zijn kruit verschoten heeft in zijn strijd tegen Nieuw-Zeeland.
pi_101920530
In NZ wisten de mensen, behalve de negatieve zaken die door de nederlandse pers versprijd zijn, tot nu toe helemaal niets. Dit is dus de eerste uitdaging voor MercerPR.

Als Mercer het voor elkaar krijgt dat ze, bv met haar verjaardag, een kort bezoekje aan haar geboorteplaats kan brengen en daarvoor media aandacht kan genereren dan heb ik het idee dat de publieke opinie in Kiwi-land heel snel omslaat.
pi_101921453
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:50 schreef svetan het volgende:
In NZ wisten de mensen, behalve de negatieve zaken die door de nederlandse pers versprijd zijn, tot nu toe helemaal niets. Dit is dus de eerste uitdaging voor MercerPR.

Als Mercer het voor elkaar krijgt dat ze, bv met haar verjaardag, een kort bezoekje aan haar geboorteplaats kan brengen en daarvoor media aandacht kan genereren dan heb ik het idee dat de publieke opinie in Kiwi-land heel snel omslaat.
Laura kan helaas niet naar NZ zo heeft ze zelf meer dan eens laten weten. Ze heeft daar helaas geen tijd voor. Maar ze heeft haar boot beloofd dat later, als ze groot is, ze samen nog eens een bezoek gaan brengen.
pi_101921719
quote:

Welja joh, de NZ overheid stuurt een vliegtuig naar Darwin om het kind, haar vader en die Jillian op te halen. Kunnen ze haar op haar verjaatdag in haar geboorteplaats inhalen als een vorstin. Daar zullen dan denk ik ook die 30.000 mensen staan en die doneren allemaal een euro, Laura uit de financiele zorgen! Zie je het al voor je? :+
pi_101927548
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:22 schreef svetan het volgende:
Klopt, de laatste doet namelijk tot nu toe helemaal niets
pi_101931119
quote:

Ja tuurlijk! Als een onbekend meisje haar verjaardag komt vieren dan slaat de publieke opinie helemaal om.
Behalve dat je jezelf tegenspreekt, als ze niet bekend is kan er immers ook geen negatieve publieke opininie zijn, is dit weer een opmerking die echt helemaal nergens op slaat.
Je hebt een fantastische amusementswaarde! ^O^
Ik hoop nog veel van die heerlijke posts tegemoet te zien. :)
  woensdag 14 september 2011 @ 11:49:42 #123
340258 MrFoureyes
pi_101932898
Ik ben er nog steeds niet achter of Svetan nu gewoon een troll is (met een beperkt repertoire, dat wel) of dat het gaat om iemand met een totaal verwrongen beeld van de interesse die een 15-jarige op vakantie wereldwijd kan genereren. In ieder geval heeft hij als directielid van een groot internationaal bedrijf opvallend veel tijd beschikbaar voor dit soort non-discussies. Of laat Svetan misschien zijn secretaresse posten?

Hoe dan ook, ga door - je bijdragen zijn heel uniek!
  † In Memoriam † woensdag 14 september 2011 @ 12:16:42 #124
137949 Disana
pi_101933647
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:49 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik ben er nog steeds niet achter of Svetan nu gewoon een troll is (met een beperkt repertoire, dat wel) of dat het gaat om iemand met een totaal verwrongen beeld van de interesse die een 15-jarige op vakantie wereldwijd kan genereren. In ieder geval heeft hij als directielid van een groot internationaal bedrijf opvallend veel tijd beschikbaar voor dit soort non-discussies. Of laat Svetan misschien zijn secretaresse posten?

Ik heb ook al vanaf het begin mijn twijfels. Iemand die zo wereldwijs is en een hoge positie bekleedt, laat zich niet zo gemakkelijk imponeren door figuren als Mercer. Eerlijk gezegd denk ik dat svetan de boss-status alleen maar vanuit zijn slavenhokje kent :D
pi_101936131
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 23:12 schreef spuitje het volgende:

[..]

Welja joh, de NZ overheid stuurt een vliegtuig naar Darwin om het kind, haar vader en die Jillian op te halen. Kunnen ze haar op haar verjaatdag in haar geboorteplaats inhalen als een vorstin. Daar zullen dan denk ik ook die 30.000 mensen staan en die doneren allemaal een euro, Laura uit de financiele zorgen! Zie je het al voor je? :+
Ja, het zeilmeisje komt haar geboorteplaats binnenvliegen.. Als ze dat zien doneren ze allemaal twee euro.
pi_101936167
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:49 schreef MrFoureyes het volgende:

Natuurlijk is hij een troll. Maar wel een leuke. Vooral dat gemaakte accentje - dat hij ook af en toe vergeet - is grappig.
  † In Memoriam † woensdag 14 september 2011 @ 14:11:39 #127
137949 Disana
pi_101936927
Ik vind svetan niet zo'n grappige troll als er teveel aandacht naar hem gaat.

Afijn, er is weer een blog. Ze is enorm onder de indruk van iets waar ze geen snars van snapt. Maar ze treurt niet, want omgekeerd snappen ze ook geen snars van haar onderneming en zo werd het toch weer leuk :+

Oh en er zijn weer twee nieuwe foto's. Natuurlijk weer van Dekker in korte broek.

pi_101937058
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:11 schreef Disana het volgende:

Afijn, er is weer een blog. Ze is enorm onder de indruk van iets waar ze geen snars van snapt. Maar ze treurt niet, want omgekeerd snappen ze ook geen snars van haar onderneming en zo werd het toch weer leuk :+

Oh en er zijn weer twee nieuwe foto's. Natuurlijk weer van Dekker in korte broek.

Nou, maar goed dat Laura ze heeft kunnen uitleggen wat een wereldreis is..
Waarom gebruikt ze het woord 'recordpoging' nu niet?
  † In Memoriam † woensdag 14 september 2011 @ 14:19:24 #129
137949 Disana
pi_101937177
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nou, maar goed dat Laura ze heeft kunnen uitleggen wat een wereldreis is..
Waarom gebruikt ze het woord 'recordpoging' nu niet?
Jij snapt het weer niet hè :( Dat hele record is mysterieus!
pi_101937489
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij snapt het weer niet hè :( Dat hele record is mysterieus!
Oh ja.. Ik dacht even dat een recordpoging een concreet iets was. Stom van me.
  † In Memoriam † woensdag 14 september 2011 @ 14:32:29 #131
137949 Disana
pi_101937582
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Oh ja.. Ik dacht even dat een recordpoging een concreet iets was. Stom van me.
Tsk tsk. Je weet toch dat wat Dekker doet onmeetbaar bijzonder is?
pi_101937960
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:32 schreef Disana het volgende:

[..]

Tsk tsk. Je weet toch dat wat Dekker doet onmeetbaar bijzonder is?
Het is een bijzonder kind, en dat is ze :P
Ze houdt ons iig. al heel lang bezig. Het gaat nog saai worden als haar reis afgelopen is.
pi_101943564
vreemd dat Laura overal ter wereld naar toe kan varen met Guppy, afstand en tijd was geen enkel probleem, ze weet elk tropisch (vakantie) eiland te vinden, maar naar New Zealand varen - dat immers een groot emotionele waarde heeft voor haar want daar zag ze het levenslicht, heeft ze het varen in haar bloed gekregen - kan niet gedaan worden
Omdat het te ver weg is? ze vaart 9/10 van de wereldbol om,maar het laatste 1/10 stuk is net te ver voor haar?
of kost het te veel tijd? In de 2 jaar dat de wereld reis moet duren kan vast wel een stukje tijd ingepland worden voor haar hoofddoel, namelijk haar geboortegrond/geboortewater terug zien
pi_101943876
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het is een bijzonder kind, en dat is ze :P
Ze houdt ons iig. al heel lang bezig. Het gaat nog saai worden als haar reis afgelopen is.
Maar nog bijna een jaar te gaan! :)
pi_101944212
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:16 schreef Alleskids het volgende:
vreemd dat Laura overal ter wereld naar toe kan varen met Guppy, afstand en tijd was geen enkel probleem, ze weet elk tropisch (vakantie) eiland te vinden, maar naar New Zealand varen - dat immers een groot emotionele waarde heeft voor haar want daar zag ze het levenslicht, heeft ze het varen in haar bloed gekregen - kan niet gedaan worden
Omdat het te ver weg is? ze vaart 9/10 van de wereldbol om,maar het laatste 1/10 stuk is net te ver voor haar?
of kost het te veel tijd? In de 2 jaar dat de wereld reis moet duren kan vast wel een stukje tijd ingepland worden voor haar hoofddoel, namelijk haar geboortegrond/geboortewater terug zien
Dat had ook wel gekund, maar haar boot gaat aan de ketting mocht ze alleen naar NZ varen. Ze beschikt namelijk niet over de vereiste papieren voor dat land. En ze kan niemand die wel over de nodige papieren beschikt meenemen, want dan is het niet meer solo.
Meneer Mercer schijnt nog iets geprobeerd te hebben om haar alsnog in NZ te krijgen, maar NZ wilde niet betalen voor haar komst. Maar misschien komt er nog een verjaardags kadootje, je weet het maar nooit!
  † In Memoriam † woensdag 14 september 2011 @ 17:38:27 #136
137949 Disana
pi_101944459
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:31 schreef spuitje het volgende:

Meneer Mercer schijnt nog iets geprobeerd te hebben om haar alsnog in NZ te krijgen, maar NZ wilde niet betalen voor haar komst. Maar misschien komt er nog een verjaardags kadootje, je weet het maar nooit!
Man oh man, ik kan niet wachten! De zestiende toch? Ik wil nu eindelijk wel eens zien hoe gevierd dit meisje werkelijk is *O*
pi_101944647
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:38 schreef Disana het volgende:

[..]

Man oh man, ik kan niet wachten! De zestiende toch? Ik wil nu eindelijk wel eens zien hoe gevierd dit meisje werkelijk is *O*
Nee, je moet echt nog wat langer geduld hebben. De 20e wordt ze 16. Ik hoop dat ze genoeg gebak en drinken heeft besteld, want het kan natuurlijk zomaar zijn dat er 30.000 mensen op haar feestje komen!
pi_101948789
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:11 schreef Disana het volgende:

Dat dit kan in Nederland! Een minderjarige in een korte broek!

Leuk toch, dat Laura ook belangstelling heeft voor andere dingen dan zeilen.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_101950169
quote:
10s.gif Op woensdag 14 september 2011 19:38 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Dat dit kan in Nederland! Een minderjarige in een korte broek!

Leuk toch, dat Laura ook belangstelling heeft voor andere dingen dan zeilen.
Tja, in het nieuws komen he? Dus bemoeit ze zich ook met een ander projectje :P

De foto in korte broek is leuk. Het wordt een hele dame.
Nog een paar dagen, BW, en dan mag je erop :P
pi_101950357
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Tja, in het nieuws komen he? Dus bemoeit ze zich ook met een ander projectje :P

De foto in korte broek is leuk. Het wordt een hele dame.
Nog een paar dagen, BW, en dan mag je erop :P
20/9 :Y
Het heeft alleen weinig zin om nu naar Aussie af te reizen, dan mag ik achter aansluiten bij nog 30.000 belangstellenden ;(
pi_101950679
Hmmm..... ik dacht dat de mensen hier op het draadje iets tegen gesponsorde recordpogingen hadden. Die Nuna6 recordpoging is het beste voorbeeld van hoe er bakken aan overheids en sponsorgelden aan een project en een handvol studentjes verspilt wordt. Alleen al voor de reis en verblijf van deze toch wel iets groteregroep kost voor die paar weken dat ze zich mogen uitleven het veelvoudige van he hele twee jarige reis van Laura. En natuurlijk betaald iedere nederlander via de fiscus en zijn energierekening daaraan mee.... of het hem/ haar nu interesseerd of niet.

Bij diegene waarvan de blaas nog niet helemaal leeg is...... hier mag men voor mij wel eens een lading azijn tegenaan pissen. Het is gewoon een reclameproject van de Nuon met overheidssteun.
pi_101950749
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:20 schreef svetan het volgende:
Hmmm..... ik dacht dat de mensen hier op het draadje iets tegen gesponsorde recordpogingen hadden. Die Nuna6 recordpoging is het beste voorbeeld van hoe er bakken aan overheids en sponsorgelden aan een project en een handvol studentjes verspilt wordt. Alleen al voor de reis en verblijf van deze toch wel iets groteregroep kost voor die paar weken dat ze zich mogen uitleven het veelvoudige van he hele twee jarige reis van Laura. En natuurlijk betaald iedere nederlander via de fiscus en zijn energierekening daaraan mee.... of het hem/ haar nu interesseerd of niet.

Bij diegene waarvan de blaas nog niet helemaal leeg is...... hier mag men voor mij wel eens een lading azijn tegenaan pissen. Het is gewoon een reclameproject van de Nuon met overheidssteun.
dit dus
pi_101952101
quote:

He bah Svetan, wat klink je zuur! Maar het gaat dan ook om een project van de TU Delft en dan kan het natuurlijk niet goed zijn! Nederlands onderwijs is in jou ogen immers waardeloos! Misschien moet je Laura even een bericht sturen dat er ook een Duits team mee doet, kan ze daar ook nog even op bezoek!
pi_101952389
quote:

Het verschil is dat die jongens in ieder geval iets doen, behalve feesten en zuipen. En niet net doen alsof ze iets bijzonders aan het doen zijn en daarvoor bedelen...
pi_101952497
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:49 schreef spuitje het volgende:

[..]

He bah Svetan, wat klink je zuur! Maar het gaat dan ook om een project van de TU Delft en dan kan het natuurlijk niet goed zijn! Nederlands onderwijs is in jou ogen immers waardeloos! Misschien moet je Laura even een bericht sturen dat er ook een Duits team mee doet, kan ze daar ook nog even op bezoek!
Svetan heeft gelijk. Nederland zou trots moeten zijn op Laura. Laura durft haar hoofd boven het maaiveld uit te steken. Die VOC-mentaliteit, lef en doorzettingsvermogen. Maar dat kan natuurlijk niet hè? Een meisje hoort naar school te gaan! Natuurlijk gaan er wel miljoenen naar het solarteam van de KONINKLIJKE Universiteit Twente, met studenten die wél braaf naar school gaan.
pi_101953271
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:56 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Svetan heeft gelijk. Nederland zou trots moeten zijn op Laura. Laura durft haar hoofd boven het maaiveld uit te steken. Die VOC-mentaliteit, lef en doorzettingsvermogen. Maar dat kan natuurlijk niet hè? Een meisje hoort naar school te gaan! Natuurlijk gaan er wel miljoenen naar het solarteam van de KONINKLIJKE Universiteit Twente, met studenten die wél braaf naar school gaan.
In welk opzicht steekt ze haar hoofd boven het maaiveld uit dan?
  woensdag 14 september 2011 @ 21:14:59 #147
37150 livelink
pi_101953622
Waarom het ene verkiezen boven het andere? Waarom is het nodig als je Laura fantastisch vindt om het Solarteam af te kraken en andersom?

Beiden leveren een prestatie en beiden hebben sponsors gevonden.
pi_101953890
quote:

Hoe zit het met jouw team van topmanagers eigenlijk? Hebben ze Laura al geholpen haar boot te repareren door een riant bedrag over te maken?
  † In Memoriam † woensdag 14 september 2011 @ 21:20:16 #149
137949 Disana
pi_101953945
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:43 schreef spuitje het volgende:

Nee, je moet echt nog wat langer geduld hebben. De 20e wordt ze 16. Ik hoop dat ze genoeg gebak en drinken heeft besteld, want het kan natuurlijk zomaar zijn dat er 30.000 mensen op haar feestje komen!
Ja hoor. Je zag het ook bij die lezingen, er moest buiten een scherm opgehangen worden omdat er niet genoeg zitplaatsen in de zaal waren.

En die korte broek? Ik vind dat van een bepaald soort nonchalance dat typisch bij een puber past die wel weet wat ze in huis heeft ;)
pi_101954165
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:14 schreef livelink het volgende:
Waarom het ene verkiezen boven het andere? Waarom is het nodig als je Laura fantastisch vindt om het Solarteam af te kraken en andersom?

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:14 schreef livelink het volgende:

Volgens mij zijn het zulke verschillende dingen dat je ze niet met elkaar kunt vergelijken. En dat hoeft ook niet.
Maar Svetan doet het voorkomen alsof mensen hier dat solar team de hemel inprijzen en daar is totaal geen sprake van volgens mij.
pi_101954275
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:23 schreef spuitje het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij zijn het zulke verschillende dingen dat je ze niet met elkaar kunt vergelijken. En dat hoeft ook niet.
Maar Svetan doet het voorkomen alsof mensen hier dat solar team de hemel inprijzen en daar is totaal geen sprake van volgens mij.
Alleen maar omdat we het solarteam nog niet hebben afgebrand.. We kunnen niet alles tegelijk he? })
pi_101955789
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Alleen maar omdat we het solarteam nog niet hebben afgebrand.. We kunnen niet alles tegelijk he? })
Ik ga dat niet doen ook. Met het kleine beetje onderwijs wat ik heb gehad in Nederland kan ik totaal niet beoordelen of het zinvol is waar deze studenten mee bezig zijn.
Waar Laura mee bezig is begrijp ik wel, zij maakt een mysterieuze wereldreis. En ik heb inmiddels ook begrepen dat dat heel veel geld kost. Als mensen die haar niet kennen daarvoor een bijdrage willen leveren moeten ze dat vooral doen. En ik ga ervan uit dat Svetan inmiddels zijn belofte is nagekomen en een fikse donatie heeft gedaan. Misschien heeft hij zelfs als verrassing wel gezorgd voor vliegtickets naar NZ, het land waar Laura zo naar verlangt.
pi_101956132
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:53 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ik ga dat niet doen ook. Met het kleine beetje onderwijs wat ik heb gehad in Nederland kan ik totaal niet beoordelen of het zinvol is waar deze studenten mee bezig zijn.
Waar Laura mee bezig is begrijp ik wel, zij maakt een mysterieuze wereldreis. En ik heb inmiddels ook begrepen dat dat heel veel geld kost. Als mensen die haar niet kennen daarvoor een bijdrage willen leveren moeten ze dat vooral doen. En ik ga ervan uit dat Svetan inmiddels zijn belofte is nagekomen en een fikse donatie heeft gedaan. Misschien heeft hij zelfs als verrassing wel gezorgd voor vliegtickets naar NZ, het land waar Laura zo naar verlangt.
Je moet het ook niet te serieus nemen, mijn vorige bericht.
Ik neem aan dat dat solarteam met iets zinvols bezig is. Anders zou de TU het niet sponsoren..
pi_101956770
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je moet het ook niet te serieus nemen, mijn vorige bericht.
Ik neem aan dat dat solarteam met iets zinvols bezig is. Anders zou de TU het niet sponsoren..
Ik nam je bericht ook niet bepaald serieus :P Maar voor de mensen die het leuk vinden meer te lezen over het solarteam, dat kan o.a. hier Ik vind het altijd wel leuk om te lezen waar deze mensen nu mee bezig zijn en waarom.
pi_101958225
Ben wel benieuwd hoeveel svetan gedoneerd heeft met zijn succesvolle ondernemingen.
pi_101959182
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 22:30 schreef Scorpie het volgende:
Ben wel benieuwd hoeveel svetan gedoneerd heeft met zijn succesvolle ondernemingen.
Dat zullen we nooit weten. Svetan heeft namelijk gezegd dat hij er voor zou zorgen dat het anoniem gebeurde en als hij het bedrag hier neer zet is het natuurlijk niet anoniem meer.
pi_101965420
@spuitje

idd zul je dit van mij nooit te horen krijgen.... zelfs niet of de sponsoring in de vorm van geld, goederen of op een andere manier heeft plaatsgevonden. Sponsoring is in dit geval eigenlijk het foute woord.... het is het ondersteunen van iemand die in hoge mate eigeninitiatief inbrengt.
pi_101968691
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 01:43 schreef svetan het volgende:
@spuitje

idd zul je dit van mij nooit te horen krijgen.... zelfs niet of de sponsoring in de vorm van geld, goederen of op een andere manier heeft plaatsgevonden. Sponsoring is in dit geval eigenlijk het foute woord.... het is het ondersteunen van iemand die in hoge mate eigeninitiatief inbrengt.
Wat is daar het bedrijfsbelang van? Of doen die topmanagers dat op persoonlijke titel als een soort hobby, met de baas zijn geld? Dat gaat ie leuk vinden, en de aandeelhouders ook. :P
pi_101968945
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 01:43 schreef svetan het volgende:
@spuitje

Ach Svetan toch.............
Eerst jezelf op de borst lopen kloppen door te zeggen dat jij en je team voor geld zullen zorgen als Laura weer wat nodig heeft en nu zeggen dat het eigenlijk geen sponsoring is. Je wilt zelfs niet zeggen of het om geld of goederen gaat, je ondersteunt zogenaamd iemand. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Wekelijks een mailtje?
Weet je wat ik denk? Dat jij gewoon ontzettend uit je nek zit te kletsen af en toe!
pi_101969659
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:23 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ach Svetan toch.............
Eerst jezelf op de borst lopen kloppen door te zeggen dat jij en je team voor geld zullen zorgen als Laura weer wat nodig heeft en nu zeggen dat het eigenlijk geen sponsoring is. Je wilt zelfs niet zeggen of het om geld of goederen gaat, je ondersteunt zogenaamd iemand. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Wekelijks een mailtje?
Weet je wat ik denk? Dat jij gewoon ontzettend uit je nek zit te kletsen af en toe!
Ach joh, hij trollt toch gewoon.. Het is gewoon Roberto Carlos ofzo, of een andere fokker die de clown uithangt.
pi_101969720
@Enneacanthus_Obesus

Het is een privé aangelegenheid en het bedrijf heeft er niets mee te maken. Vergeet nu eens dat typisch nederlandse profijtdenken.... in de rest van de wereld is het gebruikelijk dat als je goed verdient je ook met een gedeelte van je inkomen andere mensen ondersteund zonder dat je jezelf groot op de borst slaat of in het zonnetje gezet wilt worden.
pi_101970049
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:52 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus

Het is een privé aangelegenheid en het bedrijf heeft er niets mee te maken. Vergeet nu eens dat typisch nederlandse profijtdenken.... in de rest van de wereld is het gebruikelijk dat als je goed verdient je ook met een gedeelte van je inkomen andere mensen ondersteund zonder dat je jezelf groot op de borst slaat of in het zonnetje gezet wilt worden.
Waarom zei je dan niet gelijk dat je bedrijf er niets mee te maken had? Het zijn gewoon donateurs dus.
Profijtdenken is niet typisch Nederlands hoor. Hoe kom je daar eigenlijk bij? En waarom zouden mensen zo altruistisch zijn, nadat ze zoveel mogelijk bij elkaar gegraaid hebben?
pi_101970677
@Enneacanthus_Obesus

Als je even teruggelezen had dan had je geweten dat het privé initiatief was. Mijn ervaring is dat het wel typisch nederlands (en ook deens) is om ten eerste te graaien en dan niet te delen. In de meeste angelsachsische landen word je er zelfs op aangekeken als je teveel op de knip zit.
pi_101971507
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 11:27 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus

Als je even teruggelezen had dan had je geweten dat het privé initiatief was. Mijn ervaring is dat het wel typisch nederlands (en ook deens) is om ten eerste te graaien en dan niet te delen. In de meeste angelsachsische landen word je er zelfs op aangekeken als je teveel op de knip zit.
quote:
Nederlanders zijn binnen Europa het vrijgevigst als het aankomt op giften aan goede doelen. Twee derde van de Nederlanders doneert aan goede doelen, terwijl het Europese gemiddelde op een derde ligt.

Dat blijkt uit vandaag gepresenteerd onderzoek van het bureau GfK Verein in opdracht van Wall Street Journal. Het aantal Nederlanders dat meer dan duizend euro per jaar geeft is ook hoger dan in de ons omringende landen. Voor het onderzoek zijn 13.950 mensen van 15 jaar en ouder uit 14 Europese landen ondervraagd.

Nederland scoort beduidend beter dan de oosterburen. Van de Duitse ondervraagden zei slechts een vijfde jaarlijks aan goede doelen te geven. Duitsland is daarmee in de onderste regionen van de ranglijst te vinden.Nederlanders hebben een sterke voorkeur voor gezondheidsfondsen, terwijl Duitsers relatief vaak religieuze doelen ondersteunen. Kinderwelzijn scoort in Nederland relatief laag in vergelijking met de landen om ons heen. (ANP/Redactie)
bron
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2011 @ 11:59:41 #165
137949 Disana
pi_101971586
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 10:23 schreef spuitje het volgende:
....
Eerst jezelf op de borst lopen kloppen door te zeggen dat jij en je team voor geld zullen zorgen als Laura weer wat nodig heeft
Dat heb ik dus ook gelezen, en wel op zo'n manier geformuleerd dat het een breed door een bedrijf gedragen initiatief leek. Afijn, zo zie je maar weer: hij die Nederlanders van gierigheid beschuldigt, heeft zelf al die tijd uit zijn duim zitten zuigen over hulp aan Dekker. Waarschijnlijk doet svetan niet meer dan af en toe zo'n kwijlberichtje aan haar gastenboek doneren.
pi_101972765
quote:
@Enneacanthus_Obesus

..in de rest van de wereld is het gebruikelijk dat als je goed verdient je ook met een gedeelte van je inkomen andere mensen ondersteund zonder dat je jezelf groot op de borst slaat of in het zonnetje gezet wilt worden.
Maar waarom begon je er dan over?
pi_101976492
Uit het gastenboek van Laura, ik kreeg er de slappe lach van :P
quote:
I believe all humans have a good and an bad side, so do pirates! So, to the pirates, protect this beautiful dutch sailinggirl, bring her presents, trow her flowers and sing your most beautiful songs for her, and bring this message on to all your friend- and enemy pirates. Every pirate who will hurt Laura and Guppy would regret this very much, because we love and respect her.
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2011 @ 14:56:31 #168
137949 Disana
pi_101977084
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:40 schreef spuitje het volgende:

Wat een maf figuur ook weer _O-
pi_101977313
Dat ze dit laten staan.. _O-
pi_101977398
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar waarom begon je er dan over?
Dat was toch met name om al die zure, naar spruitjes ruikende nederlanders te laten weten dat Laura in het buitenland wel werd gewaardeerd?
pi_101977543
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:05 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dat was toch met name om al die zure, naar spruitjes ruikende nederlanders te laten weten dat Laura in het buitenland wel werd gewaardeerd?
Oh ja, en toen moest hij wel zeggen wat alle rijke mensen in het buitenland liever in stilte doen..en dat op zichzelf en zijn werkgever betrekken. Tja, daar kom je niet onderuit in die situatie.
  donderdag 15 september 2011 @ 17:07:44 #172
340258 MrFoureyes
pi_101981680
Die donaties van Svetan's directieleden zijn zo vertrouwelijk dat zelfs Laura ze niet heeft opgemerkt. Dat is pas echte bescheidenheid!
  donderdag 15 september 2011 @ 17:38:13 #173
340258 MrFoureyes
pi_101982742
quote:
@Enneacanthus_Obesus

in de rest van de wereld is het gebruikelijk dat als je goed verdient je ook met een gedeelte van je inkomen andere mensen ondersteund zonder dat je jezelf groot op de borst slaat of in het zonnetje gezet wilt worden.
Dus in alle landen van de wereld behalve Nederland geven mensen die goed verdienen heel stilletjes een deel van hun inkomen weg aan anderen? Ik heb redelijk veel gereisd en heb ook veel reisreportages geschreven, maar als je in India komt, of het Midden Oosten of Afrika dan ontmoet je daar mensen die zo puissant rijk zijn dat ze in onvoorstelbare weelde in paleizen leven met prachtige parken, klaterende fonteinen, eigen dierentuinen, etc. Ze rijden rond in de duurste auto's, hebben soms een eigen vliegtuig. En deze mensen hebben een leger van bedienden om zich heen, arme sloebers die al blij zijn als ze voor hun werk aan het eind van de dag een bord eten krijgen. Reken maar niet dat het idee van "belangeloos weggeven" in deze maatschappijen een rol van betekenis speelt.

In de Verenigde Staten is het doneren aan goede doelen inderdaad niet ongebruikelijk - gelukkig, want de sociale zekerheid is daar minimaal. Dat gaat altijd gepaard met veel publiciteit: bij een sponsored dinner staat vaak op de menukaart wie er hoeveel heeft gegeven, goede doelen publiceren in hun verslagen namen van donateurs met bedragen, en de echte big spenders (denk aan: "ik betaal de nieuwbouw van het ziekenhuis waar ik indertijd zo goed ben behandeld") krijgen in grote gouden letters hun naam op de gevel. Dat is niet verplicht, hoor, die letters kunnen ook weg, maar zo werkt het niet. Wie wat geeft, wil dat ook laten weten.
pi_101986617
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:07 schreef MrFoureyes het volgende:
Die donaties van Svetan's directieleden zijn zo vertrouwelijk dat zelfs Laura ze niet heeft opgemerkt. Dat is pas echte bescheidenheid!
Collega's onderling praten kennelijk wel over hun belangeloze giften.
pi_101994374
quote:

[..]

_O_ episch
Dit is zo slecht Engels dat de schrijver ervan wel uit Nederland moet komen.
  vrijdag 16 september 2011 @ 08:02:51 #176
37150 livelink
pi_102006850
Het gastenboek van Laura is een bron van vermaak op zich, ja.

Deze blinkt ook weer uit van gestoordheid. Ik zou hem tegenhouden als ik Laura's gastenboek zou modereren, maar ja, het is niet persé een negatief berichtje, dus het komt er gewoon door.

Georg Graf15-09-2011
Hi Laura, stood up at 4 o´clock in the morning for work. - Many parents would be happy to have a daughter as You for helping at home. - All employers would be lucky to have such employees and workers in their companies. - Maybe some parents with an adult son look at You as a good daughter-in-law. The only doubt they may have: "Is our son acceptable for her?" My Chinese wife educated in Traditional Chinese Medicine says, a good daughter-in-law has to have enough "elementary living energy" for getting children. (Smiling:) From this point of view, You seem to be a very acceptable girl. (Forget it; not yet sixteen.) - Why are You acting as You do? I hope, it´s the verve of youth; (Smiling:) hope, You are not obsessed by a demon. - Best wishes from Goslar (Lower Saxony, Germany) Georg.
pi_102007219
obsessed by a demon?
  † In Memoriam † vrijdag 16 september 2011 @ 16:12:59 #178
137949 Disana
pi_102020967
Oh joy: Zeilmakerij Zwaan heeft voor nieuwe zeilen gezorgd, papa Dekker heeft ze meegenomen naar Darwin. Toch een lichte vorm van bedrog wat mij betreft, want de oude zijn gerepareerd (nog niet helemaal passend maar dat wordt in orde gebracht) maar madammeke heeft graag een reserveset. Allemaal uit de zak van anderen, dat spreekt vanzelf.

pi_102050626
@Disana

Dat was weer een ontzettend domme opmerking die druipt van de afgunst! Die oude zeilen zijn, na een jaar flapperen in zon en wind, gewoon versleten en op de plaatsen waar ze het zwaarst belast gescheurd. Laura is pas net over de helft (als ze de korte route neemt) en heeft tot nu toe nog geen extreem weer gehad en dus is een set nieuwe zeilen een "must" om veilig verder te kunnen gaan. Die gerepareerde oude zeilen kunnen alleen nog maar bij normaal weer gebruikt worden.

Eigenlijk vind ik het eerder zelfs een beetje onverantwoord dat de Guppy niet van het begin af aan een dubbel stel zeilen aan boord heeft gehad en die gerepareerde zeilen zijn echt geen luxe. Maar jij kon het natuurlijk weer niet laten andere mensen van bedrog te beschuldigen en in je onbegrip dat andere mensen ook wel eens wat geven zonder tegenprestatie te vragen, ook die weer voor gek te verklaren. Zo langzaam zou ik je werkelijk eens een therapie willen aanbevelen!

Overigens vermoed ik dat als Laura voor de lange route rond de Kaap kiest dat ze onderweg nog wel een setje zeilen nodig zal hebben. Zeilen verslijten net als autobanden... maar daar merkt de normale hobbyzeiler meestal niets van.
  † In Memoriam † zaterdag 17 september 2011 @ 14:39:25 #180
137949 Disana
pi_102054878
Svetan, kom maar terug als je iets anders te melden hebt dan je denigrerende opmerkingen over Nederland en de Nederlanders, en je fantasieverhalen over een topfunctie in het buitenland waar alles beter is. Als die flauwekul iemand nog interesseert, is z/hij inderdaad aan therapie toe :D
pi_102059191
Ik ben het op 1 punt met Svetan eens. Dat ze geen reservezeilen had (en geen reservefilters voor één van de motoren) getuigt van een slechte voorbereiding.
pi_102061867
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 16:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik ben het op 1 punt met Svetan eens. Dat ze geen reservezeilen had (en geen reservefilters voor één van de motoren) getuigt van een slechte voorbereiding.
En de financien waren absoluut niet voor elkaar. Nog steeds niet denk.
  † In Memoriam † zaterdag 17 september 2011 @ 18:53:10 #183
137949 Disana
pi_102062939
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 18:20 schreef spuitje het volgende:

[..]

En de financien waren absoluut niet voor elkaar. Nog steeds niet denk.
Sinds ik die verslagen van Babs heb gelezen over de wereldreis van haar en Dick, begrijp ik dit ook niet meer. Dick weet als geen ander dat de cadeautjes je niet komen aanwaaien - ze moesten zelf immers ook naar huis wegens geldgebrek. En toch lijken hij en zijn dochter erop te rekenen dat het geld wel binnen blijft lopen voor de reis van de laatste.
pi_102067350
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 18:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Sinds ik die verslagen van Babs heb gelezen over de wereldreis van haar en Dick, begrijp ik dit ook niet meer. Dick weet als geen ander dat de cadeautjes je niet komen aanwaaien - ze moesten zelf immers ook naar huis wegens geldgebrek. En toch lijken hij en zijn dochter erop te rekenen dat het geld wel binnen blijft lopen voor de reis van de laatste.
Ik begrijp het ergens wel. Pa en zijn vrouw waren bezig met een wereldreis, iets wat veel mensen doen. Daar gaan anderen heus niet voor betalen.
Laura zou een record gaan verbreken, zij zou de jongste worden die ooit solo de wereld rond had gezeild. Dat levert sponsoren als het goed is veel media aandacht op, maar ze heeft gedurende de twee jaar dat ze onderweg is natuurlijk ook geld nodig voor voedsel, diesel, inklaring-en uitklaringskosten etc. En het lijkt erop dat er veel minder binnenkomt als waarop was gehoopt. En dus moeten Laura en haar team er constant voor zorgen dat je dingen als zeilen, een SSB-radio krijgt en niet hoeft te betalen.
pi_102067641
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 20:50 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ik begrijp het ergens wel. Pa en zijn vrouw waren bezig met een wereldreis, iets wat veel mensen doen. Daar gaan anderen heus niet voor betalen.
Laura zou een record gaan verbreken,
En dus afmaken wat pa moest opgeven..
  † In Memoriam † zaterdag 17 september 2011 @ 21:05:40 #186
137949 Disana
pi_102068121
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 20:50 schreef spuitje het volgende:

[..]

Laura zou een record gaan verbreken, zij zou de jongste worden die ooit solo de wereld rond had gezeild. Dat levert sponsoren als het goed is veel media aandacht op, maar ze heeft gedurende de twee jaar dat ze onderweg is natuurlijk ook geld nodig voor voedsel, diesel, inklaring-en uitklaringskosten etc. En het lijkt erop dat er veel minder binnenkomt als waarop was gehoopt. En dus moeten Laura en haar team er constant voor zorgen dat je dingen als zeilen, een SSB-radio krijgt en niet hoeft te betalen.
Ze wisten toch al dat dat GBoR record er niet van zou komen? Dan hebben ze toch tegen beter weten in doorgezet? Dus dan snap ik niet dat ze dachten dat het geld wel zou komen aanwaaien.
pi_102068488
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 21:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Ze wisten toch al dat dat GBoR record er niet van zou komen? Dan hebben ze toch tegen beter weten in doorgezet? Dus dan snap ik niet dat ze dachten dat het geld wel zou komen aanwaaien.
Toch waren een stel grote sponsors geinteresseerd en ze is zover gekomen ondanks alles.. Als ze het net even slimmer hadden aangepakt, zouden ze mss. geen geldgebrek hebben gehad..
  † In Memoriam † zaterdag 17 september 2011 @ 21:16:43 #188
137949 Disana
pi_102068548
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 21:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Toch waren een stel grote sponsors geinteresseerd en ze is zover gekomen ondanks alles.. Als ze het net even slimmer hadden aangepakt, zouden ze mss. geen geldgebrek hebben gehad..
Maar het ging over slechte voorbereidingen. Daar lijkt het nog steeds wel op, inclusief de deals die waarschijnlijk door hun stugheid zijn afgeketst.
pi_102068768
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 21:16 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar het ging over slechte voorbereidingen. Daar lijkt het nog steeds wel op, inclusief de deals die waarschijnlijk door hun stugheid zijn afgeketst.
Ja, ik vind dat nog steeds ongelooflijk.. Zoveel kansen en zoveel stommiteiten. Dat ze zover zijn gekomen kun je met recht een wonder noemen.
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 01:45:31 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_102082400
quote:

[..]

looooooooooooooool
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_102082592
quote:

[..]

Moet iemand dat wel even voorlezen aan de piraten. -O-
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_102086601
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 01:51 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Moet iemand dat wel even voorlezen aan de piraten. -O-
De vraag is alleen wie dat serieus kan voorlezen zonder zich een kaakklem te lachen...
Bansheeboy, misschien?
pi_102086971
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 09:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

De vraag is alleen wie dat serieus kan voorlezen zonder zich een kaakklem te lachen...
Bansheeboy, misschien?
Hoeft niet voorgelezen te worden. Ze kunnen het zelf lezen. :+

quote:
Ondertussen ben ik er ook uit welke route ik terug naar de Atlantic zal nemen. Maar helaas kan ik jullie daarvan niet op de hoogte stellen. Ook piraten hebben internet..

bron
  † In Memoriam † zondag 18 september 2011 @ 12:38:27 #194
137949 Disana
pi_102091060
Voor wie geïnteresseerd is in de wederwaardigheden van Henk de Velde: hier de radio-uitzending van vanmorgen.

Hij wilde naar Micronesië, naar het eiland Tristan da Chuna, naar de Indische Oceaan, het eilandje St. Paul, daar ligt een vulkaan, waar niemand woont – en hij wilde nooit meer terugkomen in Nederland. En hij is er geweest, Henk de Velde, maar keerde toch ...

Het blog van Dekker verhaalt over een bustocht en gratis eieren.
pi_102091167
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 12:38 schreef Disana het volgende:
Voor wie geïnteresseerd is in de wederwaardigheden van Henk de Velde: hier de radio-uitzending van vanmorgen.

Hij wilde naar Micronesië, naar het eiland Tristan da Chuna, naar de Indische Oceaan, het eilandje St. Paul, daar ligt een vulkaan, waar niemand woont – en hij wilde nooit meer terugkomen in Nederland. En hij is er geweest, Henk de Velde, maar keerde toch ...

Het blog van Dekker verhaalt over een bustocht en gratis eieren.
Er is nóg een eiland dat Tristan da Cunha heet? Er ligt er ook één in de Atlantique.
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 09:55 schreef spuitje het volgende:

[..]

Hoeft niet voorgelezen te worden. Ze kunnen het zelf lezen. :+
Daar zou ik niet zonder meer van uitgaan. Ze worden niet voor niets piraat, in plaats van dat ze normaal werk doen. :N
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  † In Memoriam † zondag 18 september 2011 @ 12:43:27 #196
137949 Disana
pi_102091219
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 12:41 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Er is nóg een eiland dat Tristan da Cunha heet? Er ligt er ook één in de Atlantique.
Hmm, volgens Wikipedia is er maar één?
pi_102092520
Ik geef Henk van de Velde hoogstens 6 maanden in Nederland en dan is hij waarschijnlijk weer (voorgoed) weg.
pi_102102161
henk de velde was afgelopen week te gast bij pauw & witteman. hij is teruggekomen voor zijn zoon, vertelde hij. ook dat hij nog wel weer vertrekt, maar itt voorheen zei hij ook dat hij vanaf nu wel terug zal komen.

geen woord over laura.
  zondag 18 september 2011 @ 17:06:14 #199
340258 MrFoureyes
pi_102102341
Dat laatste blog van Zeilmeisje is wel een pareltje! Wat een onnozelheid, het lijkt wel het verslag door een kind van tien van een schoolreisje.

Ik hoop dat Lyall een beetje voortmaakt met zijn masterplan voor de wereldwijde strategische communicatiecampagne. Het in de wereld brengen van dit soort berichten ondersteunt niet echt bij het opbouwen van je imago als onverschrokken zeeheld - maar het wel een mooie beschrijving van de dagelijkse werkelijkheid in Darwin.

Nog twee nachtjes slapen, dan is ze jarig. Heeft iedereen al extra gedoneerd? Veel fans (zeggen van) wel...
pi_102108109
Als Laura in Australie of Nieuw Zeeland gewoond had zou ze voor haar 16de verjaardag haar rijopleiding als kadootje gekregen hebben zoals daar gebruikelijk. In dat deel van de wereld, en ook in de USA, is de 16de verjaardag een veel belangrijkere stap naar het volwassen leven dan in Europa.
  zondag 18 september 2011 @ 20:16:50 #201
340258 MrFoureyes
pi_102110519
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 19:34 schreef svetan het volgende:
Als Laura in Australie of Nieuw Zeeland gewoond had zou ze voor haar 16de verjaardag haar rijopleiding als kadootje gekregen hebben zoals daar gebruikelijk. In dat deel van de wereld, en ook in de USA, is de 16de verjaardag een veel belangrijkere stap naar het volwassen leven dan in Europa.
Nou, reden temeer om er een groot feest van te maken! Per slot is ze eigenlijk Nieuw Zeelandse, en met dat kleine deeltje Nederland in haar identiteit is ze helemaal klaar. (begrijpelijk, kiwi's zijn nu eenmaal lekkerder - en gezonder - dan spruitjes). Een rijopleiding lijkt me redelijk, en als dat door de omstandigheden er nu even niet van kan komen, dan toch zeker de tegenwaarde in klinkende munt!

Heb je al bijgedragen?
pi_102119820
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 12:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Hmm, volgens Wikipedia is er maar één?
Ja, die in de Atlantische Oceaan, feitelijk gewoon één van de weinige "bergtoppen" van de mid-Atlantische rug die boven de oceaan uitsteken, samen met bijvoorbeeld de Azoren en IJsland.
pi_102120099
quote:
In Frankrijk ook hoor Svetan en ik begrijp niet wat een rijbewijs met zeilen heeft te maken.
  † In Memoriam † zondag 18 september 2011 @ 22:21:28 #204
137949 Disana
pi_102120206
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 22:15 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ja, die in de Atlantische Oceaan, feitelijk gewoon één van de weinige "bergtoppen" van de mid-Atlantische rug die boven de oceaan uitsteken, samen met bijvoorbeeld de Azoren en IJsland.
Maar waar zag jij dan nog een tweede?

Hij wilde naar Micronesië, naar het eiland Tristan da Chuna, naar de Indische Oceaan,

Misschien dat je dat las als Tristan de Cunha in Micronesië of in de Indische Oceaan?
  Moderator maandag 19 september 2011 @ 03:05:01 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_102129003
quote:
mwoch dat heeft meer met de af te leggen afstanden te maken dan met 'de stap naar het volwassen leven'
je komt simpelweg nergens met de benenwagen

bovendien is het in NZ nogal een werk om voor je 18de een unrestricted license te scoren
pi_102135928
Globetrotting teen sailor in Darwin

[...]

"I sailed to England alone when I was 13," the Dutch girl says.

"About half a year later I got the idea to sail around the world," she explains, her blue-green eyes widening.

"I started preparing, it took about a year, and I left."

:?

http://solozeilster.hyves(...)ANDER_KRANTENNIEUWS/

http://news.ninemsn.com.a(...)een-sailor-in-darwin
pi_102136072
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 13:00 schreef Hammondorgel het volgende:
Globetrotting teen sailor in Darwin

[...]

"I sailed to England alone when I was 13," the Dutch girl says.

"About half a year later I got the idea to sail around the world," she explains, her blue-green eyes widening.

"I started preparing, it took about a year, and I left."

:?

http://solozeilster.hyves(...)ANDER_KRANTENNIEUWS/

http://news.ninemsn.com.a(...)een-sailor-in-darwin
Inderdaad :? Want dat plan had ze toch al ongeveer vanaf haar tiende?????
pi_102136549
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 13:07 schreef spuitje het volgende:

[..]

Inderdaad :? Want dat plan had ze toch al ongeveer vanaf haar tiende?????
Jazeker, en dat tochtje naar Engeland werd gepresenteerd als voorbereidng. Eerder heeft ze gezegd dat ze vanaf haar tiende de reis heeft voorbereid, of in ieder geval het idee kreeg.
pi_102137538
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 13:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Jazeker, en dat tochtje naar Engeland werd gepresenteerd als voorbereidng. Eerder heeft ze gezegd dat ze vanaf haar tiende de reis heeft voorbereid, of in ieder geval het idee kreeg.
En wat is nu de waarheid dan? Of is dit ook weer een journalist die zo maar iets bedenkt?
pi_102138012
Eerste activiteiten door MercerPR?

http://www.aapone.com.au/(...)+SAILOR+LAURA+DEKKER
pi_102138493
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 14:21 schreef svetan het volgende:
Eerste activiteiten door MercerPR?

http://www.aapone.com.au/(...)+SAILOR+LAURA+DEKKER
:N

By the way...

In de uitzending...
maandag 19 september 2011

Laura Dekker is goed op weg met haar zeiltocht rond de wereld. Ze is nu in Australië. Het zeilen gaat prima, maar school? Daar heeft ze geen zin meer in. Morgen is Laura jarig, ze wordt dan 16. Ze heeft nu even rust. Aanstaand weekend gaat ze verder zeilen. Tako skypet met Laura.

http://static.nos.nl/jeug(...)itzending/index.html
pi_102138684
Dit lijkt op een officieel persstatement van aap: http://news.ninemsn.com.a(...)een-sailor-in-darwin
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 14:51:56 #213
137949 Disana
pi_102138904
quote:
Wat staat daar te lezen dan? Ik mag het niet lezen omdat ik van buiten het gebied kom.
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 14:53:05 #214
137949 Disana
pi_102138935
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 13:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dit lees ik ook voor het eerst

Undeterred Dekker, then just 14 years old, ran away to the Caribbean in an attempt to start her round-the-world voyage from there.

Ik heb altijd begrepen dat ze gewoon ordinair was weggelopen.
  maandag 19 september 2011 @ 14:54:29 #215
340258 MrFoureyes
pi_102138977
Als Mercer dt heeft geschreven, vind ik het niet best. De helft gaat over Jeugdzorg en rechtbank - en weer de onzin dat ze op een boot zou zijn geboren. (hoewel, dat laatste zou nog wel eens kunnen passen bij het imagebuilding, al is het niet waar). Nee, als ik de opdrachtgever van Mercer was, zou ik niet heel tevreden zijn met dit bericht.
pi_102139127
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 14:53 schreef Disana het volgende:

[..]
Ja, omdat ze dr zin niet direct kreeg.
  maandag 19 september 2011 @ 15:00:21 #217
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102139164
Lees net op twitter bij nieuwslezer Rik van de Westelaken dat Laura bekend heeft gemaakt dat ze stopt met school, omdat ze er geen tijd voor heeft. Ongelofelijk eigenlijk.

Was dat niet een voorwaarde? Dat ze weg mocht maar wel verder moest met haar school dingen?
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_102139243
Zelfstudie op zee toch?

Alsof ze ooit van plan was dat vol te houden.
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 15:04:37 #219
137949 Disana
pi_102139286
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 15:00 schreef Purdey het volgende:
Lees net op twitter bij nieuwslezer Rik van de Westelaken dat Laura bekend heeft gemaakt dat ze stopt met school, omdat ze er geen tijd voor heeft. Ongelofelijk eigenlijk.

Was dat niet een voorwaarde? Dat ze weg mocht maar wel verder moest met haar school dingen?
Ik hoor het nu ook op het NOS journaal op Radio 1.

Ze laten haar in een verschrikkelijk kakstemmetje uitleggen dat ze er geen tijd voor heeft omdat bijvoorbeeld inklaren en uitklaren veel tijd kosten.

De Kinderbescherming kan niets doen omdat Dekker zich buiten Nederland bevindt.
pi_102139569
quote:

[..]

Undeterred Dekker, then just 14 years old, ran away to the Caribbean in an attempt to start her round-the-world voyage from there.

http://www.ad.nl/ad/nl/28(...)p-Sint-Maarten.dhtml
pi_102139775
Wat een faalhazin dat wijf. Vooral die ouders die dat toelaten :') :') :')
pi_102139902
quote:

[..]

Nee, gevlucht. Het was voor haar de keuze tussen zelfmoord of vluchten. Het eerste wilde ze haar familie niet aandoen.
pi_102139972
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 15:04 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik hoor het nu ook op het NOS journaal op Radio 1.

Ze laten haar in een verschrikkelijk kakstemmetje uitleggen dat ze er geen tijd voor heeft omdat bijvoorbeeld inklaren en uitklaren veel tijd kosten.

De Kinderbescherming kan niets doen omdat Dekker zich buiten Nederland bevindt.
Geen tijd? Laat me niet lachen, dat kind is meer aan land dan dat ze op zee is! En oma wist toch zo heel zeker dat ze 2 uur per dag aan haar schoolwerk zou besteden! Ze is namelijk heel plichtsgetrouw!
pi_102140723
Zeilmeisje Laura Dekker gestopt met school

AMSTERDAM - Zeilmeisje Laura Dekker (15) is gestopt met school, omdat het zeilen te veel tijd kost.

Dat zou Dekker, die nu in de Australische stad Darwin verblijft, tegen Het Jeugdjournaal hebben gezegd, meldt de NOS.
Het meisje valt sinds de zomer van vorig jaar niet meer onder de Nederlandse leerplichtwet omdat ze officieel niet in Nederland woont.

Jongste ooit

Dekker, die dinsdag 16 wordt, maakte in 2009 haar wens bekend als jongste ooit een solozeiltocht rond de wereld te maken, maar de rechter stak daar een stokje voor.
De reis zou onveilig zijn en slecht voor haar ontwikkeling. Sinds juli 2009 stond ze daarom onder toezicht van Bureau Jeugdzorg.
De rechter die uiteindelijk toestemming gaf voor de trip bepaalde dat de ouders van Dekker moesten toezien op haar scholing onderweg.

Regels

De kinderbescherming kan niets aan de huidige situatie veranderen, omdat Dekkers vader en moeder verantwoordelijk zijn. Ook speelt mee dat de regels op het gebied van scholing per land verschillen.

Bron: nu.nl
pi_102140964
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 15:20 schreef Ajacied422 het volgende:
Wat een faalhazin dat wijf. Vooral die ouders die dat toelaten :') :') :')
Haar vader heeft er geen problemen mee, die zei in het laatste interview met hem het niet zo belangrijk te vinden. Hoe haar moeder er over denkt weten we niet, die geeft geen interviews.
pi_102141831
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 15:50 schreef Clan het volgende:
Zeilmeisje Laura Dekker gestopt met school

AMSTERDAM - Zeilmeisje Laura Dekker (15) is gestopt met school, omdat het zeilen te veel tijd kost.

Dat zou Dekker, die nu in de Australische stad Darwin verblijft, tegen Het Jeugdjournaal hebben gezegd, meldt de NOS.
Het meisje valt sinds de zomer van vorig jaar niet meer onder de Nederlandse leerplichtwet omdat ze officieel niet in Nederland woont.

Jongste ooit

Dekker, die dinsdag 16 wordt, maakte in 2009 haar wens bekend als jongste ooit een solozeiltocht rond de wereld te maken, maar de rechter stak daar een stokje voor.
De reis zou onveilig zijn en slecht voor haar ontwikkeling. Sinds juli 2009 stond ze daarom onder toezicht van Bureau Jeugdzorg.
De rechter die uiteindelijk toestemming gaf voor de trip bepaalde dat de ouders van Dekker moesten toezien op haar scholing onderweg.

Regels

De kinderbescherming kan niets aan de huidige situatie veranderen, omdat Dekkers vader en moeder verantwoordelijk zijn. Ook speelt mee dat de regels op het gebied van scholing per land verschillen.

Bron: nu.nl
School heeft ze niet nodig. De ervaring die ze hier opdoet is zoveel malen beter dan een middelbaar school diploma.
Met school leer je niets speciaals, met een zeilreis rond de wereld kom je teminste later nog ergens. CEO van een groot bedrijf ofzo ^O^

Probeer jij dat maar met je HAVO/VWO en later HBO/WO :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 16:30:31 #227
137949 Disana
pi_102142391
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 15:23 schreef spuitje het volgende:

[..]

Nee, gevlucht. Het was voor haar de keuze tussen zelfmoord of vluchten. Het eerste wilde ze haar familie niet aandoen.
Volgens het stuk in de AD waar Hammondorgel naar linkt, wilde ze daar een oude boot opknappen om op weg te gaan. Maar dat zal wel net zoiets zijn als op een boot geboren zijn en als oefening naar Engeland zijn gevaren - het bekt zo lekker.
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 16:32:54 #228
137949 Disana
pi_102142483
Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat we ineens overal dit nieuws over het stoppen met school te horen krijgen nu pa Dekker bij dochter Dekker is. Het heeft er de schijn van dat hij het prima vindt, want de radio blijft herhalen dat dit de verantwoordelijkheid van de ouders is.
pi_102142609
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 16:30 schreef Disana het volgende:

[..]

Volgens het stuk in de AD waar Hammondorgel naar linkt, wilde ze daar een oude boot opknappen om op weg te gaan. Maar dat zal wel net zoiets zijn als op een boot geboren zijn en als oefening naar Engeland zijn gevaren - het bekt zo lekker.
Klopt. Maar lees deze even.
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 16:36:33 #230
137949 Disana
pi_102142636
Vóór half zeven zal Laura Dekker aan het woord komen op Radio 1.
pi_102142657
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 16:32 schreef Disana het volgende:
Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat we ineens overal dit nieuws over het stoppen met school te horen krijgen nu pa Dekker bij dochter Dekker is. Het heeft er de schijn van dat hij het prima vindt, want de radio blijft herhalen dat dit de verantwoordelijkheid van de ouders is.
Pa vindt het allemaal geen probleem, dat heeft hij in het laatste radio interview gezegd.
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 16:40:24 #232
137949 Disana
pi_102142769
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 16:37 schreef spuitje het volgende:

Pa vindt het allemaal geen probleem, dat heeft hij in het laatste radio interview gezegd.
Ja, maar waarom komt het nu ineens in het nieuws. Is het een voorbereiding op een nieuwe bedelronde of moeten we haar straks allemaal met haar verjaardag feliciteren?

Dat van die stukken over St.Maarten is raar. Maar zoals ik zei, ik houd het erop dat het mooie verhaal niet waar is.
pi_102142902
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 16:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, maar waarom komt het nu ineens in het nieuws. Is het een voorbereiding op een nieuwe bedelronde of moeten we haar straks allemaal met haar verjaardag feliciteren?

Dat van die stukken over St.Maarten is raar. Maar zoals ik zei, ik houd het erop dat het mooie verhaal niet waar is.
Het zal te maken hebben met haar verjaardag denk ik. Ze krijgt nu even wat extra aandacht en daarna wordt het weer stil.
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 16:46:01 #234
137949 Disana
pi_102142972
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 16:44 schreef spuitje het volgende:

Het zal te maken hebben met haar verjaardag denk ik. Ze krijgt nu even wat extra aandacht en daarna wordt het weer stil.
En wie is het dan gelukt dat kind weer onder de aandacht van de Nederlandse media te krijgen? Ze komt straks zelfs op de radio.
pi_102143063
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 16:40 schreef Disana het volgende:

[..]

In haar gastenboek werd er nog wel eens naar gevraagd, hoe het nu met haar studie stond. En ook hier kwam het de laatste maanden nogal eens aan de orde. Denk dat er is besloten is om opening van zaken te geven om van het gezeur over school af te zijn.
Wel lullig voor de Wereldschool die moeite heeft gedaan om een speciaal pakket voor haar samen te stellen en haar ook sponsorde maar daar heeft ze denk ik schijt aan.
pi_102143120
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 16:46 schreef Disana het volgende:

[..]

En wie is het dan gelukt dat kind weer onder de aandacht van de Nederlandse media te krijgen? Ze komt straks zelfs op de radio.
Meneer Mercer? Want bij hem moet je verzoeken voor interviews etc. indienen. Of zou oma er een paar telefoontjes aan hebben gespendeerd?
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 16:53:14 #237
137949 Disana
pi_102143294
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 16:49 schreef spuitje het volgende:

Meneer Mercer? Want bij hem moet je verzoeken voor interviews etc. indienen. Of zou oma er een paar telefoontjes aan hebben gespendeerd?
Mercer lijkt me niet ingevoerd in de Nederlandse media. En wie is er dan zo dom om te vertellen dat het kind stopt met leren... dan denk je toch het eerst aan de trotse vader die ook geen fluit geleerd heeft. In dat geval moet hij zich schamen dat hij zijn kind dezelfde heilloze financieloze weg in stuurt die hij zelf heeft bewandeld.
pi_102144726
Een voorbeeld voor velen, weglopen, stoppen met school, bedelen om geld, yep daarmee is de weg wel geplaveid naar hogere sferen.
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 17:44:14 #239
137949 Disana
pi_102145377
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:27 schreef Ericr het volgende:
Een voorbeeld voor velen, weglopen, stoppen met school, bedelen om geld, yep daarmee is de weg wel geplaveid naar hogere sferen.
De Wereldschool is niet blij met haar beslissing, werd net op de radio gemeld. Maar ze zijn machteloos. Degene die haar voor de NOS volgt zei wel dat hij dacht dat vader Dekker dit ook niet plezierig zal vinden. Verder lieten ze nogmaals het geluidsfragment van het Jeugdjournaal straks horen waarin ze zegt dat ze het te druk heeft met in- en uitklaren, provisie kopen, enzovoorts.
  maandag 19 september 2011 @ 17:54:41 #240
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_102145803
quote:
12s.gif Op maandag 19 september 2011 16:16 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

School heeft ze niet nodig. De ervaring die ze hier opdoet is zoveel malen beter dan een middelbaar school diploma.
Met school leer je niets speciaals, met een zeilreis rond de wereld kom je teminste later nog ergens. CEO van een groot bedrijf ofzo ^O^

Probeer jij dat maar met je HAVO/VWO en later HBO/WO :')
Oh, ik geloof vast wel dat ze meer levenservaring heeft dan een doorsnee kind van haar leeftijd. Maar als je te dom bent om te poepen maalt het bedrijfsleven daar echt niet om hoor. Ook het feit dat ze erop los dronk en snoof en neukte met iedereen die haar maar wilde neuken (1) voordat ze de zee op ging werken niet in haar voordeel.

Maar blijf jij lekker volhouden dat als je niet eens de moeite kunt opbrengen om een HAVO-diploma te halen je gewoon sowieso CEO bij een groot bedrijf wordt. :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 19 september 2011 @ 17:59:22 #241
3542 Gia
User under construction
pi_102145992
Geen school is straks ook geen uitkering als ze weer in Nederland is.

Het is hier óf leren, óf werken tot je 27ste.

En Laura heeft straks geen startkwalificatie.
  maandag 19 september 2011 @ 18:11:19 #242
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_102146417
Alsof dat verwende kreng uberhaupt iets aan school deed. Ik mag hopen dat iedereen dat kind laat barsten als ze weer terug is in NL.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_102146534
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:59 schreef Gia het volgende:
Geen school is straks ook geen uitkering als ze weer in Nederland is.

Het is hier óf leren, óf werken tot je 27ste.

En Laura heeft straks geen startkwalificatie.
Laura heeft sponsoren en donateurs. Misschien denkt ze dat die haar de rest van haar leven zullen onderhouden, gebeurt nu toch ook?
Laura heeft een nieuwe laptop nodig? Hup, daar komt ie!
Een nieuwe radio? Geen probleem!
Nieuwe zeilen en de oude laten repareren? Komt voor elkaar! Geen enkel probleem!
Papa moet komen voor haar verjaardag en om haar te helpen bij de reparaties? De donateurs dokken wel.
Misschien denkt ze dat dat de rest van haar leven zo blijft.
pi_102146641
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:54 schreef Euribob het volgende:
Maar blijf jij lekker volhouden dat als je niet eens de moeite kunt opbrengen om een HAVO-diploma te halen je gewoon sowieso CEO bij een groot bedrijf wordt. :W
Ik was niet serieus ;(
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_102146704
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:44 schreef Disana het volgende:

[..]

De Wereldschool is niet blij met haar beslissing, werd net op de radio gemeld. Maar ze zijn machteloos.
De prislist van de Wereldschool (= een van haar sponsors!)

http://www.wereldschool.nl/content.aspx?id=2022
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 18:25:07 #246
137949 Disana
pi_102146902
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 18:19 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

De prislist van de Wereldschool (= een van haar sponsors!)

http://www.wereldschool.nl/content.aspx?id=2022
Wil je hiermee zeggen dat ze ordinair balen dat ze de inkomsten uit Dekker kwijt zijn? Kan. Maar nu ik dat denk, kan het ook nog zo zijn dat de Dekkers er ook geen geld meer voor hebben krijgen.
  maandag 19 september 2011 @ 18:31:48 #247
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_102147171
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2011 18:17 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Ik was niet serieus ;(
Ik heb er eens een meegemaakt die dat wel was. :o
En op een gegeven moment zie je het verschil niet meer. ;(
Kut-Laura, haar schuld. :6
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 19 september 2011 @ 18:42:27 #248
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_102147589
P0wnd! :D!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 18:45:41 #249
137949 Disana
pi_102147744
Zometeen dus Dekker via Skype in het Jeugdjournaal.
  maandag 19 september 2011 @ 19:14:27 #250
37150 livelink
pi_102149000
Tja, ze is er niet aangenamer op geworden, volgens mij. Maar ze heeft het leven wat ze wilde en over 1 jaar denkt ze wel weer verder. Zeer voorspelbaar dat dat ging gebeuren, natuurlijk.

Maar wat Henk in haar ziet?
pi_102149931
*O* Laura was vandaag in het nieuws. Haar interview met het Jeugdjournaal was werkelijk geweldig. Ik ben gewoon gek op haar accent. O+

het fragment

*G* Gefeliciteerd Laura *G* in Australië ben je nu al jarig, hier pas over een paar uurtjes. Geniet van je verdere reis.
  maandag 19 september 2011 @ 19:32:47 #252
78918 SeLang
Black swans matter
pi_102149987
School is overrated.
Die Laura komt er wel. Initiatief, durf en een grote bek heb je veel meer aan. VOC mentaliteit enzo.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_102150348
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 19:32 schreef SeLang het volgende:
School is overrated.
Die Laura komt er wel. Initiatief, durf en een grote bek heb je veel meer aan. VOC mentaliteit enzo.
Dit dus. Ik ga mijn kinderen zelf les geven. Ik laat ze niet tussen dat tuig op die scholen zitten.
pi_102150979
Welja, zomaar even gestopt met school. Schandalig dit weer.
Ouders verdienen een dikke boete!
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 19 september 2011 @ 19:53:14 #255
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_102151257
quote:
13s.gif Op maandag 19 september 2011 19:48 schreef Stokstaart het volgende:
Welja, zomaar even gestopt met school. Schandalig dit weer.
Ouders verdienen een dikke boete!
Laat het een les voor ze zijn!

:').
pi_102152048
Zelfs als Laura nog onder de Nederlandse wet zou vallen, was ze nu toch niet meer leerplichtig.
  Moderator maandag 19 september 2011 @ 20:15:58 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_102152491
nu kan ze iig niet meer op al die zeilschepen van de Duitse marine varen :D
  maandag 19 september 2011 @ 20:19:36 #258
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_102152707
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 16:48 schreef spuitje het volgende:

[..]

In haar gastenboek werd er nog wel eens naar gevraagd, hoe het nu met haar studie stond. En ook hier kwam het de laatste maanden nogal eens aan de orde. Denk dat er is besloten is om opening van zaken te geven om van het gezeur over school af te zijn.
Wel lullig voor de Wereldschool die moeite heeft gedaan om een speciaal pakket voor haar samen te stellen en haar ook sponsorde maar daar heeft ze denk ik schijt aan.
Ja want ze had er simpelweg geen tijd voor.
  maandag 19 september 2011 @ 20:20:08 #259
8369 speknek
Another day another slay
pi_102152745
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 18:14 schreef spuitje het volgende:

[..]

Laura heeft sponsoren en donateurs. Misschien denkt ze dat die haar de rest van haar leven zullen onderhouden, gebeurt nu toch ook?
Laura heeft een nieuwe laptop nodig? Hup, daar komt ie!
Een nieuwe radio? Geen probleem!
Nieuwe zeilen en de oude laten repareren? Komt voor elkaar! Geen enkel probleem!
Papa moet komen voor haar verjaardag en om haar te helpen bij de reparaties? De donateurs dokken wel.
Misschien denkt ze dat dat de rest van haar leven zo blijft.
Dat denkt de helft van vrouwelijk Nederland toch, als ze een relatie hebben en stoppen met werken?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_102155725
quote:
Wat wil je hiermee nu zeggen? Dat wij niet zouden weten dat er in sommige andere landen al eerder gereden mag worden? En wat dan nog?
pi_102156100
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 19:31 schreef BabeWatcher het volgende:
*O* Laura was vandaag in het nieuws. Haar interview met het Jeugdjournaal was werkelijk geweldig. Ik ben gewoon gek op haar accent. O+

het fragment

*G* Gefeliciteerd Laura *G* in Australië ben je nu al jarig, hier pas over een paar uurtjes. Geniet van je verdere reis.
Wat ontzettend geweldig zeg! Echt onvoorstelbaar bijzonder.
  maandag 19 september 2011 @ 21:40:03 #262
340258 MrFoureyes
pi_102157865
Tja, nu ze zo openlijk adverteert dat ze met school is gestopt (dat was natuurlijk feitelijk al zo na enkele maanden, maar nu is het dan officieel) en ze daarbij aangeeft een opleiding totaal onbelangrijk te vinden, daar helemaal niet mee bezig te zijn, nu niet en waarschijnlijk ook later niet en dat met volledige steun van haar vader) lijkt de kans op een grote sponsor wel helemaal verkeken.

Ik kan me namelijk slecht voorstellen dat een groot bedrijf de schijn wil wekken mee te werken aan het creeeren van een drop-out.

Het is haar niet te verwijten - ze is gewoon een opgroeiend kind dat gestructureerd tegengas zou moeten krijgen, dat hoort ook bij volwassen worden. Of de ouders dat niet doen uit gemakzucht, angst, incompetentie of weet ik wat, kunnen we niet weten. Maar het lijkt me buiten twijfel dat dit hele avontuur haar uiteindelijk veel nadeel oplevert.

Als ze haar vader navolgt, is ze straks iemand die overal ruzie heeft, haar draai niet kan vinden, niet of nauwelijks in haar eigen onderhoud kan voorzien en eigenlijk gewoon een beetje buiten de samenleving staat. Vader maakt geen vrolijke indruk, en Laura ook niet. Echt jammer voor haar.
pi_102158286
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 20:08 schreef BabeWatcher het volgende:
Zelfs als Laura nog onder de Nederlandse wet zou vallen, was ze nu toch niet meer leerplichtig.
Enkel als ze al een havo/vwo diploma zou hebben.. Anders ben je tot je 18e leerplichtig. Wat overigens ook een kutwet is maar dat is een ander verhaal.
pi_102165926
En nu wachten we gewoon rustig af in welk land / schoolsysteem haar opleiding, na het beeindigen van haar reis, gaat vervolgen.
Naar wat we gehoord hebben heeft Laura niet het idee zich nog blijvend in Nederland te vestigen en dan is ook een vervolg van een havo/vwo opleiding zinloos want dit zijn wel heel nationale opleidingen met een hoop typisch nederlandse ballast.
Voor Laura is het belangrijker dat ze haar opleiding weer oppakt in een regio waar ze haar toekomst ziet en de daar geldige diploma's haalt.

Dat wat ze in deze twee jaar aan kennis en ervaring opdoet kan haar geen enkele school ter wereld bieden. Leren doet ze op het ogenblik zowiezo veel zaken die ze momenteel nodig heeft om te (over)leven hetgeen te zien is aan haar goede engels, haar handvaardigheid op divers technisch gebied en ook zal ze al haar schoolgaande leeftijdgenoten (en vele volwassenen) met haar kennis op het gebied van aardrijkskunde en wiskunde (navigatie!) in haar zak kunnen steken. Natuurlijk mag dit voor de nederlandse regelslaven niet gelden maar in haar latere (beroeps)leven zal haar dat meer opleveren dan een schooldiploma.
pi_102166644
Vanaf heden vaart Guppy onder de Nieuw Zeelandse vlag!

http://www.voxy.co.nz/spo(...)er-turns-16/5/101818
  dinsdag 20 september 2011 @ 07:43:13 #266
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_102169063
Wat een gemeut van al die burgerzieltjes over het "belang van haar opleiding". :').
pi_102169241
Als ik zo het google overzicht van de nederlandse pers bekijk is de berichtgeving weer centraal uit een bepaalde hoek (jeugdzorg?) gestuurd. Opvallend is dat er in de nederlandse pers slechtst 3 versies zijn (copy & paste) met alle drie dezelfde inhoud. Naast deze berichtenzjn ook nog eens de slechtste "jeugdfoto's" afgedrukt.
Geen enkele oprechte felicitatie of positief bericht over wat Laura in het afgelopen jaar gepresteerd heeft. Dit alles zegt dus meer over de nederlandse pers berichtgeving als over Laura.

Overigens is er ook weer in die laatste (skype) video geknipt en ontbreekt in de latere versies het stukje waarin Laura verklaart waarom ze met haar schoolwerk is gestopt.
pi_102169269
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 07:43 schreef Ringo het volgende:
Wat een gemeut van al die burgerzieltjes over het "belang van haar opleiding". :').
Prima, zolang ze dan maar wel daadwerkelijk wegblijft.
Dus niet dat ze straks met hangende pootjes terugkomt en een beroep wil doen op ons sociale stelsel omdat ze ongeschoold nergens aan de bak kan komen.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 20 september 2011 @ 08:12:46 #269
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_102169332
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2011 08:07 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Prima, zolang ze dan maar wel daadwerkelijk wegblijft.
Dus niet dat ze straks met hangende pootjes terugkomt en een beroep wil doen op ons sociale stelsel omdat ze ongeschoold nergens aan de bak kan komen.
Och gut, dreigen je belastingcenten weer es te worden verspild? :').
pi_102169371
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2011 08:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Och gut, dreigen je belastingcenten weer es te worden verspild? :').
Ja.
Groetjes, Ezio.
pi_102169383
@Stokstaart

Actieve mensen zoals Laura komen altijd wel aan de bak...... en of je nu wilt of niet moet je toch wel toegeven dat ze ondertussen wel een bepaalde naam en expertise in de zeilwereld heeft.
pi_102169408
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 08:17 schreef svetan het volgende:
@Stokstaart

Actieve mensen zoals Laura komen altijd wel aan de bak...... en of je nu wilt of niet moet je toch wel toegeven dat ze ondertussen wel een bepaalde naam en expertise in de zeilwereld heeft.
Expertise valt nog te bezien.
Maar als je lezingen wilt gaan geven of je eigen bedrijf wilt starten is een middelbare school diploma wel zo praktisch toch?
Enige dat ze doet is een beetje sufkutten op die boot en naar de dolfijnen kijken.
O en feesten niet te vergeten. Prima, maar maak dan ook maar een paar uur vrij om je diploma te behalen.
Groetjes, Ezio.
pi_102169462
Zoals boven beschreven heeft een nederlands diploma voor haar toekomst weinig waarde.... beter nu zeilen en als haar tocht voltooit is alle energie aan een passende opleiding besteden.
pi_102169525
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 08:22 schreef svetan het volgende:
Zoals boven beschreven heeft een nederlands diploma voor haar toekomst weinig waarde.... beter nu zeilen en als haar tocht voltooit is alle energie aan een passende opleiding besteden.
Je vergeet dat ze wel een bepaalde voorbeeldfunctie heeft naar andere kinderen. In het Jeugdjournaal zijn regelmatig updates als ze weer eens iets heeft meegemaakt. Of ze verschijnt weer ergens in een blad voor tieners.
Laten we daar dan ook mee stoppen.
Groetjes, Ezio.
pi_102169852
Het eerste wat zou moeten stoppen is de mobbing van de kant van de jeugdzorg..... als je de verschillende publicaties leest dan kun je er niet omheen dat dit de hoek is waar de smaakmakers zitten.

Laura kunnen ze nu niet meer te pakken krijgen.... maar het zou me niets verwonderen als ze nu gaan proberen haar ouders het leven zuur te maken.
pi_102169931
En terecht ook.
Als je als ouder je kind van 13 of 14 jaar in een zeilbootje 'alleen' tussen de haaien en piraten laat varen verdien je het ook om aangepakt te worden.
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 20 september 2011 @ 10:25:38 #277
354322 Tide
pi_102172297
In artikel 3 van de leerplichtwet staat dat de volledige leerplicht eindigt:

aan het eind van het schooljaar na afloop waarvan de jongere tenminste twaalf volledige schooljaren en of meer scholen heeft bezocht; Hierbij wordt de deelname aan het basisonderwijs minimaal voor acht schooljaren gerekend, ook als de leerling minder dan acht jaar de basisschool heeft doorlopen.

aan het einde van het schooljaar waarin de jongere de leeftijd van zestien jaar heeft bereikt.

http://www.ingrado.nl/standpunten_adviezen/qa/

Als Laura volgend jaar toch besluit om in Nederland te blijven dan kan ze haar 5e en laatste HAVO jaar ook nog doen.
pi_102172623
Liever geen school dan een diploma van InHolland.
Kortom, zonder Nederlandse bemoeienis ben je beter af.
pi_102172624
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:01 schreef svetan het volgende:
En nu wachten we gewoon rustig af in welk land / schoolsysteem haar opleiding, na het beeindigen van haar reis, gaat vervolgen.
Naar wat we gehoord hebben heeft Laura niet het idee zich nog blijvend in Nederland te vestigen en dan is ook een vervolg van een havo/vwo opleiding zinloos want dit zijn wel heel nationale opleidingen met een hoop typisch nederlandse ballast.
Voor Laura is het belangrijker dat ze haar opleiding weer oppakt in een regio waar ze haar toekomst ziet en de daar geldige diploma's haalt.

Dat wat ze in deze twee jaar aan kennis en ervaring opdoet kan haar geen enkele school ter wereld bieden. Leren doet ze op het ogenblik zowiezo veel zaken die ze momenteel nodig heeft om te (over)leven hetgeen te zien is aan haar goede engels, haar handvaardigheid op divers technisch gebied en ook zal ze al haar schoolgaande leeftijdgenoten (en vele volwassenen) met haar kennis op het gebied van aardrijkskunde en wiskunde (navigatie!) in haar zak kunnen steken. Natuurlijk mag dit voor de nederlandse regelslaven niet gelden maar in haar latere (beroeps)leven zal haar dat meer opleveren dan een schooldiploma.
Ze volgde een internationale opleiding aan de wereldschool, meen ik toch. Stoppen zal haar niet tot voordeel strekken in het bedrijfsleven, die willen graag doorzetters.
Als een bedrijf naar haar 'prestatie' kijkt, zal het niet anders dan tot de conclusie kunnen komen dat ze helemaal niets zelf presteert. Alles moet voor haar betaald worden, alle spullen moet ze krijgen, pappie moet overkomen om reparaties uit te voeren, ze doet alleen wat ze wil en ze heeft schijt aan alles waar ze even geen zin in heeft.. fans en pers worden afgebekt als haar neusje verkeerd staat en scholing is kennelijk teveel inspanning ('geen tijd' my ass.. Hoe vaak schrijft ze niet dat ze aan boord niks zit te doen of vooral aan het feesten is op de vaste wal?) de onderneming is slecht voorbereid, er zijn ruzies geweest met voormalige sponsors, er worden zaken vals voorgespiegeld of ronduit gelogen en ze heeft ook nog eens een problematisch verleden met weglopen, scheiding, dreigen met weglopen, zelfverwonding, drinken, baldadigheid op straat en nachtenlang wegblijven (reeds op 13-jarige leeftijd).. Die wil je niet als CEO hebben. Bedrijven zijn niet gek hoor. :)

En dat met die handvaardigheid valt nog te bezien. Er zijn wat foto's waarbij ze voorover gebukt zit over een ankerketting, een stuk zeil of een motorblok. Mij zegt dat helemaal niets. Zeker niet gezien haar reputatie.

Als ze slim was geweest had ze de theoretische kennis die ze op haar opleiding opdoet onmiddellijk in de praktijk toegepast.
Die dingen moet ze nl. toch leren, of je dat nou als autodidact doet of middels een gestructureerde opleiding. En ik snap nog steeds niet wat er minderwaardig is aan dat laatse en aan NL, waar je steeds zo op afgeeft.
Waar sloeg je opmerking over die rijlessen eigenljk op? Dat is me nog steeds niet duidelijk.
pi_102172795
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 08:47 schreef svetan het volgende:
Het eerste wat zou moeten stoppen is de mobbing van de kant van de jeugdzorg..... als je de verschillende publicaties leest dan kun je er niet omheen dat dit de hoek is waar de smaakmakers zitten.

Laura kunnen ze nu niet meer te pakken krijgen.... maar het zou me niets verwonderen als ze nu gaan proberen haar ouders het leven zuur te maken.
Wat voor vreselijks hebben ze over haar gepubliceerd dan?
Hoe zouden ze het leven van de ouders zuur kunnen maken?
Wat zou het beland van Jeugdzorg daarbij zijn?
pi_102173398
Nog een persbericht over Laura, lees vooral ook even de reactie!
pi_102173441
@Enneacanthus_Obesus

Het belang van jeugdzorg: Gewoon natrappen omdat ze voor de rechter bakzeil hebben gehaald.
In enkele kranten stond een statement van jeugdzorg dat ze jammergenoeg in het buitenland niets konden ondernemen omdat de wetten daar anders zijn..... maar dat de ouders uiteindelijk toch verantwoordelijk zijn.
pi_102173525
quote:
4s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:29 schreef svetan het volgende:

Denkfoutje van jou Svetan, ze krijgt die vlag! Je moet eens gaan googlen, er zijn regels voor het voeren van verschillende vlaggen.
pi_102173580
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:06 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus

Het belang van jeugdzorg: Gewoon natrappen omdat ze voor de rechter bakzeil hebben gehaald.
In enkele kranten stond een statement van jeugdzorg dat ze jammergenoeg in het buitenland niets konden ondernemen omdat de wetten daar anders zijn..... maar dat de ouders uiteindelijk toch verantwoordelijk zijn.
Er was een duidelijke afspraak dat Laura onderwijs zou blijven volgen en die afspraak lapt Laura aan haar laars en vader lacht erom! Mag Jeugdzorg daarop reageren als daarom wordt gevraagd? Dat het natrappen is, is gewoon kul!
pi_102173717
Met die reactie over Beieren ben ik het gedeeltelijk wel eens. Door de zeer kleine bevolkingsdichtheid en de grote afstanden zonder openbar vervoer is het volgen van goed onderwijs in die gebieden een probleem (geld ook voor andere dunbevolkte gebieden in het oosten van Duitsland). Daarbij komt dan ook nog dat hier ook een gerinere werkgelegenheid is. Maar ook hier geld dat actieve jongeren met een duidelijk doel in het leven altijd wel een mogelijkheid vinden iets goeds te vinden.
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2011 @ 12:25:16 #286
137949 Disana
pi_102175557
quote:
4s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:29 schreef svetan het volgende:

Wat een flauwekul, wat er -bij het uitblijven van enthousiasme bij Nieuw Zeeland- gebeurt, is dat Mercer haar zelf maar een vlag geeft:

Mercer revealed he is giving Dekker a New Zealand flag for her birthday – something the young sailor has been asking for.

Het hele land heeft er geen donder mee te maken, maar als zij die vlag zo graag voert, dan hoop ik dat haar Nederlandse sponsors en weldoeners zich nog eens achter de oren krabben.
pi_102175874
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

zelfverwonding, drinken, baldadigheid op straat en nachtenlang wegblijven (reeds op 13-jarige leeftijd)..

Ze was toen al 14!
pi_102175922
Dat met die vlag was al langer een wens van Laura..... en laten we eerlijk zijn..... dat een puber opstandig wordt als ze zo bij haar plannen gedwarsboomd wordt als door de nederlandse authoriteiten en pers dan ga je je toch wel tegen zo'n land afzetten al je al een alternatieve nationaliteit in je zak hebt. Zeker omdat die verhalen in Nederland nog maar steeds blijven dooretteren.
pi_102175969
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:17 schreef svetan het volgende:
Met die reactie over Beieren ben ik het gedeeltelijk wel eens. Door de zeer kleine bevolkingsdichtheid en de grote afstanden zonder openbar vervoer is het volgen van goed onderwijs in die gebieden een probleem (geld ook voor andere dunbevolkte gebieden in het oosten van Duitsland). Daarbij komt dan ook nog dat hier ook een gerinere werkgelegenheid is. Maar ook hier geld dat actieve jongeren met een duidelijk doel in het leven altijd wel een mogelijkheid vinden iets goeds te vinden.
Daar hebben ze in Frankrijk schoolbussen en internaten voor. Maar dat heeft niets met Laura te maken :)
pi_102176030
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:37 schreef svetan het volgende:
Dat met die vlag was al langer een wens van Laura..... en laten we eerlijk zijn..... dat een puber opstandig wordt als ze zo bij haar plannen gedwarsboomd wordt als door de nederlandse authoriteiten en pers dan ga je je toch wel tegen zo'n land afzetten al je al een alternatieve nationaliteit in je zak hebt. Zeker omdat die verhalen in Nederland nog maar steeds blijven dooretteren.
Maar van het geld en de goederen die vanuit Nederland naar haar toekomen is ze dan weer niet afkerig! En wat heeft zij met Nieuw-Zeeland? Ze is er geboren maar heeft er totaal geen herinnering aan! En ze weet dus ook niet hoe het is om daar te wonen, te leven. Het kind leeft nog steeds in een droom.
pi_102176270
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:06 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus

Ze hebben wel iets beters te doen, lijkt me. Jeugdzorg houdt zich bezig met kinderen. Niet met volwassenen. Dat ze het jammer vinden niets te kunnen ondernemen heeft natuurlijk niets met wraak te maken, maar met het feit dat ze gewoon zijn geflest. Net als de rechter overigens.
Net doen alsof er een walteam is, net doen alsof je gaat varen met een boot met speciale uitrusting, net doen alsof je gaat studeren maar je gewoon snel laten uitschrijven uit het bevolkingsregister.
Als ze hadden willen natrappen hadden ze geroepen 'zie je nou wel. Jeugdzorg is nog niet zo'n beroerde instantie. Wij hadden gewoon gelijk.' maar dat is meen ik niet aan de orde.
pi_102176388
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:37 schreef svetan het volgende:
Van alle denkfouten is dit de meest belachelijke, mijnheer de ingenieur :D De pers heeft haar nooit gedwarsboomd en ze mocht gaan van de Nederlandse autoriteiten ondanks dat ze alle schijn tegen had. Ze hebben haar juist gematst en het voordeel van de twijfel gegeven.
Onterecht, zo lijkt het..
pi_102176407
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:35 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

Ze was toen al 14!
Oh ja, al een paar maanden zelfs! :o
  dinsdag 20 september 2011 @ 13:25:23 #294
354322 Tide
pi_102177393
http://dolfijnadvies.wordpress.com/2011/09/20/laura-gefeliciteerd

Ik feliciteer Laura met het feit dat zij het heft in eigen handen heeft genomen. Dat ze zich heeft losgerukt van de instanties die voor haar wilden beslissen. Dat zij daadwerkelijk bezig is met het verwezenlijken van haar droom. En ik wens haar toe dat ze mensen en instanties ontmoet, die daadwerkelijk naast haar gaan staan en haar helpen om haar eigen toekomst verder optimaal vorm te geven....
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2011 @ 13:33:24 #295
137949 Disana
pi_102177654
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:25 schreef Tide het volgende:

Ik feliciteer Laura met het feit dat zij het heft in eigen handen heeft genomen. Dat ze zich heeft losgerukt van de instanties die voor haar wilden beslissen. Dat zij daadwerkelijk bezig is met het verwezenlijken van haar droom. En ik wens haar toe dat ze mensen en instanties ontmoet, die daadwerkelijk naast haar gaan staan en haar helpen om haar eigen toekomst verder optimaal vorm te geven....
Wat een slecht stukje, en wat een malle kromspraak op die site:

Bijdragen aan en daardoor versnellen van de overgang naar businessmodellen waar de klant in het centrum staat en bedrijven daaromheen vanuit dynamische netwerken voor die klant waarde realiseren. De klant heeft daarbij de regie.
Missie van Dolfijn Advies
pi_102178592
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:25 schreef Tide het volgende:

welja, vooral aanmoedigen overheidsinstanties te negeren. wordt dit land veel beter van!

wat lopen er toch een hoop mongolen rond op deze planeet. :')
  dinsdag 20 september 2011 @ 14:17:41 #297
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_102178925
Ja, want overheidsinstanties Hebben Altijd Gelijk. Heil aan de Staat. :').
Wat een sufkuttenkolonie is dit landje toch eigenlijk.
pi_102180248
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 september 2011 14:17 schreef Ringo het volgende:
Ja, want overheidsinstanties Hebben Altijd Gelijk. Heil aan de Staat. :').
Wat een sufkuttenkolonie is dit landje toch eigenlijk.
Toen Laura op 13 jarige leeftijd wilde vertrekken was ze slecht voorbereid dus is er terecht ingegrepen.
Haar ouders zijn verantwoordelijk voor haar opleiding, er zijn afspraken over gemaakt en die worden nu dus lacherig aan de kant gegooid. Echt een familie waarin je in vol vertrouwen afspraken mee kunt maken! Ik zou me wel twee keer bedenken voor ik met ze in zee zou gaan!
pi_102181764
Ben je jarig, is je vader er, moet je nog zelf de ballonnen opblazen :P

www.lauradekker.nl
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2011 @ 15:40:40 #300
137949 Disana
pi_102181894
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 15:37 schreef spuitje het volgende:
Ben je jarig, is je vader er, moet je nog zelf de ballonnen opblazen :P
[ afbeelding ]
www.lauradekker.nl
Wat een spontane foto's allemaal :N