Ze zegt ook niet dat ze die oplossing heeft bedachtquote:Op dinsdag 13 september 2011 12:48 schreef Disana het volgende:
Er is weer een nieuw blog. Het is nog best lang ook - voor haar doen dan.
Dekker zegt dat ze zelf een goedkope oplossing heeft gevonden om Guppy uit het water te halen, en wat we zien is een bootje tussen palen. Het zal wel weer zuur zijn, maar ik maak me sterk dat zij degene is die dit heeft bedacht. Ze zal bedoelen dat iemand haar deze tip aan de hand heeft gedaan omdat ze overal loopt te vertellen dat ze geen geld heeft.
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Dat die inkomstenbronnen opdrogen verbaast me niet. Van bedrijven krijgt ze spullen, maar voor geld is ze volgens mij toch voor een groot deel afhankelijk van particulieren. En die zullen over het algemeen geen grote bedragen doneren. Ik schrok ook van de bedragen die Henk noemde. Ook wijzigen de plannen nog al eens de laatste tijd en volgens mij heeft dat niet veel te maken met piraten maar meer met een lege kas! Ik vermoed dat het weer net is als in december: Laura moet maar bidden dat er niets meer stuk gaat.quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze zegt ook niet dat ze die oplossing heeft bedacht
Maar heeft gevonden ipv. haar bootje op de werf te mikken.. tja.
Kennelijk drogen de inkomstenbronnen toch een beetje op..
Ja, volgens mij waren het inderdaad die twee lezingen. Ik las deze week dat Henk de Velde tegen alle plannen in toch terug gekomen is naar Nederland. Daar waren meerdere redenen voor, maar een ervan was toch geld. Voor Laura zal het niet anders zijn, ook voor haar staan mensen niet in de rij om naar haar praatje te luisterenquote:Op dinsdag 13 september 2011 17:24 schreef Disana het volgende:
Ze schreef onlangs dat ze een fundraiser zou houden, zou dat al geweest zijn? Misschien waren het die twee lezinkjes, maar als dat zo is, heeft ze vast veel te weinig opgehaald want zoveel mensen zaten daar niet.
quote:Geld
De andere reden om terug te keren is geld. Hij had 8.000 euro per jaar nodig om te zeilen, en dat kwam er niet. De uitgeverij van zijn boeken ging failliet, de lezingen die hij gaf in Japan en Australië waren schaars en leverden hooguit een paar honderd euro op. Hij verkocht honderd aquarellen voor 25 dollar per stuk, vloog terug naar Nederland om er lezingen te geven, maar uiteindelijk braken de financiën hem op. Zijn laatste tocht, van het eiland Nantucket rechtstreeks naar IJmuiden, maakte hij op geleend geld. .
bron
Oké, ik heb het niet gevolgd, maar hoezo kan dat nu ineens wel met leerplicht enzo dan?quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:30 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nee, ze neemt er ruimschoots de tijd voor, bijna twee jaar.
[..]
Dat kan ook niet. Maar als je tijdens de vakantie met je vader een stukkie gaat zeilen zal niemand je tegenhouden. Laura zou lessen volgen via de wereldschool, maar daar is ze een hele tijd terug al meegestopt. Kind doet gewoon waar ze zelf zin aan heeft.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:00 schreef Chai het volgende:
[..]
Oké, ik heb het niet gevolgd, maar hoezo kan dat nu ineens wel met leerplicht enzo dan?
Weet jij trouwens waar ze wel woont? Een minderjarige kan zich namelijk in Nederland niet uit laten schrijven zonder naam en adres op te geven van iemand die de verantwoordelijkheid voor haar neemt.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:26 schreef svetan het volgende:
@Chai
Laura woont officieel niet meer in Nederland.... dus ook geen nederlandse leerplicht meer.
Je moet je eens beter laten informeren, onze ervaringen zijn namelijk anders.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:39 schreef svetan het volgende:
Bij het uitschrijven interesseert het niemand waar ze naartoe gaat.... je kunt elk adres opgeven en dit wordt nooit gecontroleerd. Wel is het belangrijk om bij het uitschrijven een uittreksel uit het bevolkingsregister te vragen voor het geval dat men zich later weer in Nederland wil vestigen.
Ik hoorde ook dat De Velde weer thuis is. Onderhand hebben we ook wel begrepen dat het heel wat kost om rond te varen - het is geen trektocht over land.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:43 schreef spuitje het volgende:
Ja, volgens mij waren het inderdaad die twee lezingen. Ik las deze week dat Henk de Velde tegen alle plannen in toch terug gekomen is naar Nederland. Daar waren meerdere redenen voor, maar een ervan was toch geld. Voor Laura zal het niet anders zijn, ook voor haar staan mensen niet in de rij om naar haar praatje te luisteren
[..]
Hoelang ben jij al weg uit Nederland? En je hebt je toen je vertrok niet uit laten schrijven?quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:58 schreef svetan het volgende:
Mijn ervaring is dat de nederlandse overheid zelfs pas weet in welk land je zit als je je paspoort komt verlengen.
http://solozeilster.hyves(...)851.oAfp&__state__=4quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:56 schreef wich het volgende:
Ik vond het al vreemd dat ze er niet eerder aan gedacht heeft, want Darwin Sailing Club heeft (had?) zo'n faciliteit.
Echter ze ligt daar nu niet, maar zo te zien hier, dus mogelijk heeft de Darwin Sailing Club die "Careening poles" niet meer, of die liggen daar in te ondiep water.
En je hebt nog steeds je uittreksel uit het bevolkingsregister? Als ik me niet vergis zijn die maar 3 maanden geldig, en waar heb je dat voor nodig als je emigreert?quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:58 schreef svetan het volgende:
Mijn ervaring is dat de nederlandse overheid zelfs pas weet in welk land je zit als je je paspoort komt verlengen.
Ik mag hopen dat dat dan toch wel de laatste der sneue mohikanen van de Svetan-familie waren en dat nu iedereen eindelijk het land uit is. Voor sommige families zullen ze het uitschrijven misschien wat gemakkelijker maken dan voor anderenquote:Op dinsdag 13 september 2011 19:48 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Toen uitgeschreven met als correspondentieadres een hotelkamer.
Een neef van mij en zijn familie hebben zich vorig jaar ook uit nederland laten uitschrijven en de enige vraag was waar de belastingdienst hun blauwe brief naartoe konden sturen.
Dat was toch al 40 jaar geleden?quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:21 schreef spuitje het volgende:
[..]
Hoelang ben jij al weg uit Nederland? En je hebt je toen je vertrok niet uit laten schrijven?
Vertel daar eens wat meer over?quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:53 schreef svetan het volgende:
Het blijft geldig als bewijs van laatste woonplaats in Nederland. In geval men dit niet meer heeft volgt er bij latere terugkeer in Nederland een heel lang traject van ambtenarij heb ik me laten vertellen.
Tja, heb je je dus verkeerd laten vertellenquote:Op dinsdag 13 september 2011 19:53 schreef svetan het volgende:
Het blijft geldig als bewijs van laatste woonplaats in Nederland. In geval men dit niet meer heeft volgt er bij latere terugkeer in Nederland een heel lang traject van ambtenarij heb ik me laten vertellen.
Ik zie ook niet wat het bewijst hoor, en wat je er aan hebt.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:10 schreef spuitje het volgende:
[..]
Tja, heb je je dus verkeerd laten vertellen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |