Komt het dan niet een beetje als mosterd na de maaltijd? En waarom kost dat zoveel tijd?quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:13 schreef svetan het volgende:
Ik denk dat er ne eerst eens onderhandelingen en het ondertekenen van contracten met Lyall Mercer aan de beurt zijn nu Dick Dekker in Australie is. Ik verwacht geen grote publieksacties totdat Laura veilig en wel aan de andere kant van de Indische Oceaan is. Een goed, globaal mediaconcept en de uitvoering daarvan kost nu eenmaal tijd.... ook al heeft Lyall al ervaring in de zeilwereld.
En het moeilijkst in dat hele traject wordt nog de onderhandeling met Mr Dick Nooitgenoeg himself. Bij de onderhandelingen met MasMedia zat hij (volgens MM) "een paar ton" boven het bedrag dat MM wilde betalen. Ben benieuwd hoe het nu gaat aflopen. Zou Lyall geld krijgen van de firma Dekker, of moet hij hen betalen voor het voorrecht om voor ze te mogen werken? Per slot straalt er vast wel wat van de glans van Zeilmeisje of op Lyall, en dat is ook veel waard!quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:30 schreef svetan het volgende:
Zoveel tijd? Een serieuze publiciteitscampagne in de industrie heeft meestal een aanlooptijd tussen 8 en 10 maanden. Het opzetten van een goede, globale mediainformatie (zonder dat er plaats is voor indianenverhalen) kost tijd aangezien er contracten moeten worden gesloten met diverse media en persbureaus (mediarechten!). Het gaat daarbij niet alleen om het nu en een actueel reisverslag maar vooral ook om het vervolgtraject na het beeindigen van de reis.
Maar zijn job is toch juist improviseren en haar slechter wordende imago redden? 10 maanden wachten is uiteraard uitgesloten. Dan is ze alweer terug.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:30 schreef svetan het volgende:
Zoveel tijd? Een serieuze publiciteitscampagne in de industrie heeft meestal een aanlooptijd tussen 8 en 10 maanden. Het opzetten van een goede, globale mediainformatie (zonder dat er plaats is voor indianenverhalen) kost tijd aangezien er contracten moeten worden gesloten met diverse media en persbureaus (mediarechten!). Het gaat daarbij niet alleen om het nu en een actueel reisverslag maar vooral ook om het vervolgtraject na het beeindigen van de reis.
EYEWORKS, niet MasMedia.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:36 schreef MrFoureyes het volgende:
[..]
Bij de onderhandelingen met MasMedia zat hij (volgens MM) "een paar ton" boven het bedrag dat MM wilde betalen.
Voor Eyeworks in beeld kwam, waren ze met Masmedia bezig. Twee grote sponsoren hebben dus afgehaakt.quote:
Lig hier gestrekt van het lachen. Neem jij jezelf nog serieus Svetan? Laura vergelijken met een industrieel bedrijf, waar haal je het vandaan? En een beetje PR bureau heeft echt geen 10 maanden nodig om een goede campagne op poten te zetten, die kunnen in veel kortere tijd een goed product leveren! Dat moet ook wel, want opdrachtgevers gaan echt niet bijna een jaar zitten wachten tot een bureau met iets komt, die willen dat dat bureau gisteren met een strak concept kwam! Om de doodsimpele reden dat ze aan de weg moeten timmeren om hun product bij het grote publiek naamsbekendheid te geven!quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:30 schreef svetan het volgende:
In het ene geval was het Laura die afhaakte, zij wilde geen Big Brother toestanden. In ieder geval geen 24 uur camera's. Daar kan ik me iets bij voorstellen. In het andere geval weet ik niet wat de reden was dat het niet door ging allemaal. En nu zijn daar dus meneer Mercer en mevrouw Jillian. Die zullen ook niet voor niets werken denk ik zomaar. Maken kosten die gedeclareerd gaan worden bij de Dekkers, voor niets gaat de zon op tenslotte.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Voor Eyeworks in beeld kwam, waren ze met Masmedia bezig. Twee grote sponsoren hebben dus afgehaakt.
Er is nog Screentimequote:Op dinsdag 13 september 2011 21:10 schreef spuitje het volgende:
[..]
In het ene geval was het Laura die afhaakte, zij wilde geen Big Brother toestanden. In ieder geval geen 24 uur camera's. Daar kan ik me iets bij voorstellen. In het andere geval weet ik niet wat de reden was dat het niet door ging allemaal. En nu zijn daar dus meneer Mercer en mevrouw Jillian. Die zullen ook niet voor niets werken denk ik zomaar. Maken kosten die gedeclareerd gaan worden bij de Dekkers, voor niets gaat de zon op tenslotte.
Ik kan me herinneren dat dat hun verklaring was, in het eerste geval.. De sponsor zei dat de Dekkers plotseling veel meer geld vroegen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:10 schreef spuitje het volgende:
[..]
In het ene geval was het Laura die afhaakte, zij wilde geen Big Brother toestanden. In ieder geval geen 24 uur camera's. Daar kan ik me iets bij voorstellen. In het andere geval weet ik niet wat de reden was dat het niet door ging allemaal. En nu zijn daar dus meneer Mercer en mevrouw Jillian. Die zullen ook niet voor niets werken denk ik zomaar. Maken kosten die gedeclareerd gaan worden bij de Dekkers, voor niets gaat de zon op tenslotte.
EYEWORKSquote:Op dinsdag 13 september 2011 21:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat dat hun verklaring was, in het eerste geval.. De sponsor zei dat de Dekkers plotseling veel meer geld vroegen.
MasMediaquote:[..]
Waarom de tweede afhaakte is niet bekend. Beide partijen hebben daar niks inhoudelijks over gezegd.
Als ik me goed herinner, was dat het verhaal.
Het verhaal van de Dekkers lijkt me een beetje sterk. Ze hadden van tevoren aangegeven dat Laura de camera's wilde kunnen uitzetten, wat niet meer dan redelijk is. Er was al overeengekomen dat dat het geval zou zijn. Wat kan er zo dringend zijn geweest dat dat ineens, onvoorzien, veranderd moest worden?
Zij hadden geen 10 maanden nodig...quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:22 schreef svetan het volgende:
EyeWorks en MasMedia zijn commerciele ondernemingen die alleen het door hun geproduceerde materiaal verkopen. Dit is dus iets heel anders als wat MercerPR doet.
Laura kan helaas niet naar NZ zo heeft ze zelf meer dan eens laten weten. Ze heeft daar helaas geen tijd voor. Maar ze heeft haar boot beloofd dat later, als ze groot is, ze samen nog eens een bezoek gaan brengen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:50 schreef svetan het volgende:
In NZ wisten de mensen, behalve de negatieve zaken die door de nederlandse pers versprijd zijn, tot nu toe helemaal niets. Dit is dus de eerste uitdaging voor MercerPR.
Als Mercer het voor elkaar krijgt dat ze, bv met haar verjaardag, een kort bezoekje aan haar geboorteplaats kan brengen en daarvoor media aandacht kan genereren dan heb ik het idee dat de publieke opinie in Kiwi-land heel snel omslaat.
Welja joh, de NZ overheid stuurt een vliegtuig naar Darwin om het kind, haar vader en die Jillian op te halen. Kunnen ze haar op haar verjaatdag in haar geboorteplaats inhalen als een vorstin. Daar zullen dan denk ik ook die 30.000 mensen staan en die doneren allemaal een euro, Laura uit de financiele zorgen! Zie je het al voor je?quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:50 schreef svetan het volgende:
In NZ wisten de mensen, behalve de negatieve zaken die door de nederlandse pers versprijd zijn, tot nu toe helemaal niets. Dit is dus de eerste uitdaging voor MercerPR.
Als Mercer het voor elkaar krijgt dat ze, bv met haar verjaardag, een kort bezoekje aan haar geboorteplaats kan brengen en daarvoor media aandacht kan genereren dan heb ik het idee dat de publieke opinie in Kiwi-land heel snel omslaat.
Klopt, de laatste doet namelijk tot nu toe helemaal nietsquote:Op dinsdag 13 september 2011 21:22 schreef svetan het volgende:
EyeWorks en MasMedia zijn commerciele ondernemingen die alleen het door hun geproduceerde materiaal verkopen. Dit is dus iets heel anders als wat MercerPR doet.
Ja tuurlijk! Als een onbekend meisje haar verjaardag komt vieren dan slaat de publieke opinie helemaal om.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:50 schreef svetan het volgende:
Ik heb ook al vanaf het begin mijn twijfels. Iemand die zo wereldwijs is en een hoge positie bekleedt, laat zich niet zo gemakkelijk imponeren door figuren als Mercer. Eerlijk gezegd denk ik dat svetan de boss-status alleen maar vanuit zijn slavenhokje kentquote:Op woensdag 14 september 2011 11:49 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik ben er nog steeds niet achter of Svetan nu gewoon een troll is (met een beperkt repertoire, dat wel) of dat het gaat om iemand met een totaal verwrongen beeld van de interesse die een 15-jarige op vakantie wereldwijd kan genereren. In ieder geval heeft hij als directielid van een groot internationaal bedrijf opvallend veel tijd beschikbaar voor dit soort non-discussies. Of laat Svetan misschien zijn secretaresse posten?
Hoe dan ook, ga door - je bijdragen zijn heel uniek!
Ja, het zeilmeisje komt haar geboorteplaats binnenvliegen.. Als ze dat zien doneren ze allemaal twee euro.quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:12 schreef spuitje het volgende:
[..]
Welja joh, de NZ overheid stuurt een vliegtuig naar Darwin om het kind, haar vader en die Jillian op te halen. Kunnen ze haar op haar verjaatdag in haar geboorteplaats inhalen als een vorstin. Daar zullen dan denk ik ook die 30.000 mensen staan en die doneren allemaal een euro, Laura uit de financiele zorgen! Zie je het al voor je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |