abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102149931
*O* Laura was vandaag in het nieuws. Haar interview met het Jeugdjournaal was werkelijk geweldig. Ik ben gewoon gek op haar accent. O+

het fragment

*G* Gefeliciteerd Laura *G* in Australië ben je nu al jarig, hier pas over een paar uurtjes. Geniet van je verdere reis.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  maandag 19 september 2011 @ 19:32:47 #252
78918 SeLang
Black swans matter
pi_102149987
School is overrated.
Die Laura komt er wel. Initiatief, durf en een grote bek heb je veel meer aan. VOC mentaliteit enzo.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_102150348
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 19:32 schreef SeLang het volgende:
School is overrated.
Die Laura komt er wel. Initiatief, durf en een grote bek heb je veel meer aan. VOC mentaliteit enzo.
Dit dus. Ik ga mijn kinderen zelf les geven. Ik laat ze niet tussen dat tuig op die scholen zitten.
pi_102150979
Welja, zomaar even gestopt met school. Schandalig dit weer.
Ouders verdienen een dikke boete!
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 19 september 2011 @ 19:53:14 #255
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_102151257
quote:
13s.gif Op maandag 19 september 2011 19:48 schreef Stokstaart het volgende:
Welja, zomaar even gestopt met school. Schandalig dit weer.
Ouders verdienen een dikke boete!
Laat het een les voor ze zijn!

:').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_102152048
Zelfs als Laura nog onder de Nederlandse wet zou vallen, was ze nu toch niet meer leerplichtig.
  Moderator maandag 19 september 2011 @ 20:15:58 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_102152491
nu kan ze iig niet meer op al die zeilschepen van de Duitse marine varen :D
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 september 2011 @ 20:19:36 #258
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_102152707
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 16:48 schreef spuitje het volgende:

[..]

In haar gastenboek werd er nog wel eens naar gevraagd, hoe het nu met haar studie stond. En ook hier kwam het de laatste maanden nogal eens aan de orde. Denk dat er is besloten is om opening van zaken te geven om van het gezeur over school af te zijn.
Wel lullig voor de Wereldschool die moeite heeft gedaan om een speciaal pakket voor haar samen te stellen en haar ook sponsorde maar daar heeft ze denk ik schijt aan.
Ja want ze had er simpelweg geen tijd voor.
  maandag 19 september 2011 @ 20:20:08 #259
8369 speknek
Another day another slay
pi_102152745
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 18:14 schreef spuitje het volgende:

[..]

Laura heeft sponsoren en donateurs. Misschien denkt ze dat die haar de rest van haar leven zullen onderhouden, gebeurt nu toch ook?
Laura heeft een nieuwe laptop nodig? Hup, daar komt ie!
Een nieuwe radio? Geen probleem!
Nieuwe zeilen en de oude laten repareren? Komt voor elkaar! Geen enkel probleem!
Papa moet komen voor haar verjaardag en om haar te helpen bij de reparaties? De donateurs dokken wel.
Misschien denkt ze dat dat de rest van haar leven zo blijft.
Dat denkt de helft van vrouwelijk Nederland toch, als ze een relatie hebben en stoppen met werken?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_102155725
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 19:34 schreef svetan het volgende:
Als Laura in Australie of Nieuw Zeeland gewoond had zou ze voor haar 16de verjaardag haar rijopleiding als kadootje gekregen hebben zoals daar gebruikelijk. In dat deel van de wereld, en ook in de USA, is de 16de verjaardag een veel belangrijkere stap naar het volwassen leven dan in Europa.
Wat wil je hiermee nu zeggen? Dat wij niet zouden weten dat er in sommige andere landen al eerder gereden mag worden? En wat dan nog?
pi_102156100
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 19:31 schreef BabeWatcher het volgende:
*O* Laura was vandaag in het nieuws. Haar interview met het Jeugdjournaal was werkelijk geweldig. Ik ben gewoon gek op haar accent. O+

het fragment

*G* Gefeliciteerd Laura *G* in Australië ben je nu al jarig, hier pas over een paar uurtjes. Geniet van je verdere reis.
Wat ontzettend geweldig zeg! Echt onvoorstelbaar bijzonder.
  maandag 19 september 2011 @ 21:40:03 #262
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_102157865
Tja, nu ze zo openlijk adverteert dat ze met school is gestopt (dat was natuurlijk feitelijk al zo na enkele maanden, maar nu is het dan officieel) en ze daarbij aangeeft een opleiding totaal onbelangrijk te vinden, daar helemaal niet mee bezig te zijn, nu niet en waarschijnlijk ook later niet en dat met volledige steun van haar vader) lijkt de kans op een grote sponsor wel helemaal verkeken.

Ik kan me namelijk slecht voorstellen dat een groot bedrijf de schijn wil wekken mee te werken aan het creeeren van een drop-out.

Het is haar niet te verwijten - ze is gewoon een opgroeiend kind dat gestructureerd tegengas zou moeten krijgen, dat hoort ook bij volwassen worden. Of de ouders dat niet doen uit gemakzucht, angst, incompetentie of weet ik wat, kunnen we niet weten. Maar het lijkt me buiten twijfel dat dit hele avontuur haar uiteindelijk veel nadeel oplevert.

Als ze haar vader navolgt, is ze straks iemand die overal ruzie heeft, haar draai niet kan vinden, niet of nauwelijks in haar eigen onderhoud kan voorzien en eigenlijk gewoon een beetje buiten de samenleving staat. Vader maakt geen vrolijke indruk, en Laura ook niet. Echt jammer voor haar.
pi_102158286
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 20:08 schreef BabeWatcher het volgende:
Zelfs als Laura nog onder de Nederlandse wet zou vallen, was ze nu toch niet meer leerplichtig.
Enkel als ze al een havo/vwo diploma zou hebben.. Anders ben je tot je 18e leerplichtig. Wat overigens ook een kutwet is maar dat is een ander verhaal.
pi_102165926
En nu wachten we gewoon rustig af in welk land / schoolsysteem haar opleiding, na het beeindigen van haar reis, gaat vervolgen.
Naar wat we gehoord hebben heeft Laura niet het idee zich nog blijvend in Nederland te vestigen en dan is ook een vervolg van een havo/vwo opleiding zinloos want dit zijn wel heel nationale opleidingen met een hoop typisch nederlandse ballast.
Voor Laura is het belangrijker dat ze haar opleiding weer oppakt in een regio waar ze haar toekomst ziet en de daar geldige diploma's haalt.

Dat wat ze in deze twee jaar aan kennis en ervaring opdoet kan haar geen enkele school ter wereld bieden. Leren doet ze op het ogenblik zowiezo veel zaken die ze momenteel nodig heeft om te (over)leven hetgeen te zien is aan haar goede engels, haar handvaardigheid op divers technisch gebied en ook zal ze al haar schoolgaande leeftijdgenoten (en vele volwassenen) met haar kennis op het gebied van aardrijkskunde en wiskunde (navigatie!) in haar zak kunnen steken. Natuurlijk mag dit voor de nederlandse regelslaven niet gelden maar in haar latere (beroeps)leven zal haar dat meer opleveren dan een schooldiploma.
pi_102166644
Vanaf heden vaart Guppy onder de Nieuw Zeelandse vlag!

http://www.voxy.co.nz/spo(...)er-turns-16/5/101818
  dinsdag 20 september 2011 @ 07:43:13 #266
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_102169063
Wat een gemeut van al die burgerzieltjes over het "belang van haar opleiding". :').
pi_102169241
Als ik zo het google overzicht van de nederlandse pers bekijk is de berichtgeving weer centraal uit een bepaalde hoek (jeugdzorg?) gestuurd. Opvallend is dat er in de nederlandse pers slechtst 3 versies zijn (copy & paste) met alle drie dezelfde inhoud. Naast deze berichtenzjn ook nog eens de slechtste "jeugdfoto's" afgedrukt.
Geen enkele oprechte felicitatie of positief bericht over wat Laura in het afgelopen jaar gepresteerd heeft. Dit alles zegt dus meer over de nederlandse pers berichtgeving als over Laura.

Overigens is er ook weer in die laatste (skype) video geknipt en ontbreekt in de latere versies het stukje waarin Laura verklaart waarom ze met haar schoolwerk is gestopt.
pi_102169269
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 07:43 schreef Ringo het volgende:
Wat een gemeut van al die burgerzieltjes over het "belang van haar opleiding". :').
Prima, zolang ze dan maar wel daadwerkelijk wegblijft.
Dus niet dat ze straks met hangende pootjes terugkomt en een beroep wil doen op ons sociale stelsel omdat ze ongeschoold nergens aan de bak kan komen.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 20 september 2011 @ 08:12:46 #269
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_102169332
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2011 08:07 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Prima, zolang ze dan maar wel daadwerkelijk wegblijft.
Dus niet dat ze straks met hangende pootjes terugkomt en een beroep wil doen op ons sociale stelsel omdat ze ongeschoold nergens aan de bak kan komen.
Och gut, dreigen je belastingcenten weer es te worden verspild? :').
pi_102169371
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2011 08:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Och gut, dreigen je belastingcenten weer es te worden verspild? :').
Ja.
Groetjes, Ezio.
pi_102169383
@Stokstaart

Actieve mensen zoals Laura komen altijd wel aan de bak...... en of je nu wilt of niet moet je toch wel toegeven dat ze ondertussen wel een bepaalde naam en expertise in de zeilwereld heeft.
pi_102169408
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 08:17 schreef svetan het volgende:
@Stokstaart

Actieve mensen zoals Laura komen altijd wel aan de bak...... en of je nu wilt of niet moet je toch wel toegeven dat ze ondertussen wel een bepaalde naam en expertise in de zeilwereld heeft.
Expertise valt nog te bezien.
Maar als je lezingen wilt gaan geven of je eigen bedrijf wilt starten is een middelbare school diploma wel zo praktisch toch?
Enige dat ze doet is een beetje sufkutten op die boot en naar de dolfijnen kijken.
O en feesten niet te vergeten. Prima, maar maak dan ook maar een paar uur vrij om je diploma te behalen.
Groetjes, Ezio.
pi_102169462
Zoals boven beschreven heeft een nederlands diploma voor haar toekomst weinig waarde.... beter nu zeilen en als haar tocht voltooit is alle energie aan een passende opleiding besteden.
pi_102169525
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 08:22 schreef svetan het volgende:
Zoals boven beschreven heeft een nederlands diploma voor haar toekomst weinig waarde.... beter nu zeilen en als haar tocht voltooit is alle energie aan een passende opleiding besteden.
Je vergeet dat ze wel een bepaalde voorbeeldfunctie heeft naar andere kinderen. In het Jeugdjournaal zijn regelmatig updates als ze weer eens iets heeft meegemaakt. Of ze verschijnt weer ergens in een blad voor tieners.
Laten we daar dan ook mee stoppen.
Groetjes, Ezio.
pi_102169852
Het eerste wat zou moeten stoppen is de mobbing van de kant van de jeugdzorg..... als je de verschillende publicaties leest dan kun je er niet omheen dat dit de hoek is waar de smaakmakers zitten.

Laura kunnen ze nu niet meer te pakken krijgen.... maar het zou me niets verwonderen als ze nu gaan proberen haar ouders het leven zuur te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')