abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102169931
En terecht ook.
Als je als ouder je kind van 13 of 14 jaar in een zeilbootje 'alleen' tussen de haaien en piraten laat varen verdien je het ook om aangepakt te worden.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 20 september 2011 @ 10:25:38 #277
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_102172297
In artikel 3 van de leerplichtwet staat dat de volledige leerplicht eindigt:

aan het eind van het schooljaar na afloop waarvan de jongere tenminste twaalf volledige schooljaren en of meer scholen heeft bezocht; Hierbij wordt de deelname aan het basisonderwijs minimaal voor acht schooljaren gerekend, ook als de leerling minder dan acht jaar de basisschool heeft doorlopen.

aan het einde van het schooljaar waarin de jongere de leeftijd van zestien jaar heeft bereikt.

http://www.ingrado.nl/standpunten_adviezen/qa/

Als Laura volgend jaar toch besluit om in Nederland te blijven dan kan ze haar 5e en laatste HAVO jaar ook nog doen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
pi_102172623
Liever geen school dan een diploma van InHolland.
Kortom, zonder Nederlandse bemoeienis ben je beter af.
pi_102172624
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:01 schreef svetan het volgende:
En nu wachten we gewoon rustig af in welk land / schoolsysteem haar opleiding, na het beeindigen van haar reis, gaat vervolgen.
Naar wat we gehoord hebben heeft Laura niet het idee zich nog blijvend in Nederland te vestigen en dan is ook een vervolg van een havo/vwo opleiding zinloos want dit zijn wel heel nationale opleidingen met een hoop typisch nederlandse ballast.
Voor Laura is het belangrijker dat ze haar opleiding weer oppakt in een regio waar ze haar toekomst ziet en de daar geldige diploma's haalt.

Dat wat ze in deze twee jaar aan kennis en ervaring opdoet kan haar geen enkele school ter wereld bieden. Leren doet ze op het ogenblik zowiezo veel zaken die ze momenteel nodig heeft om te (over)leven hetgeen te zien is aan haar goede engels, haar handvaardigheid op divers technisch gebied en ook zal ze al haar schoolgaande leeftijdgenoten (en vele volwassenen) met haar kennis op het gebied van aardrijkskunde en wiskunde (navigatie!) in haar zak kunnen steken. Natuurlijk mag dit voor de nederlandse regelslaven niet gelden maar in haar latere (beroeps)leven zal haar dat meer opleveren dan een schooldiploma.
Ze volgde een internationale opleiding aan de wereldschool, meen ik toch. Stoppen zal haar niet tot voordeel strekken in het bedrijfsleven, die willen graag doorzetters.
Als een bedrijf naar haar 'prestatie' kijkt, zal het niet anders dan tot de conclusie kunnen komen dat ze helemaal niets zelf presteert. Alles moet voor haar betaald worden, alle spullen moet ze krijgen, pappie moet overkomen om reparaties uit te voeren, ze doet alleen wat ze wil en ze heeft schijt aan alles waar ze even geen zin in heeft.. fans en pers worden afgebekt als haar neusje verkeerd staat en scholing is kennelijk teveel inspanning ('geen tijd' my ass.. Hoe vaak schrijft ze niet dat ze aan boord niks zit te doen of vooral aan het feesten is op de vaste wal?) de onderneming is slecht voorbereid, er zijn ruzies geweest met voormalige sponsors, er worden zaken vals voorgespiegeld of ronduit gelogen en ze heeft ook nog eens een problematisch verleden met weglopen, scheiding, dreigen met weglopen, zelfverwonding, drinken, baldadigheid op straat en nachtenlang wegblijven (reeds op 13-jarige leeftijd).. Die wil je niet als CEO hebben. Bedrijven zijn niet gek hoor. :)

En dat met die handvaardigheid valt nog te bezien. Er zijn wat foto's waarbij ze voorover gebukt zit over een ankerketting, een stuk zeil of een motorblok. Mij zegt dat helemaal niets. Zeker niet gezien haar reputatie.

Als ze slim was geweest had ze de theoretische kennis die ze op haar opleiding opdoet onmiddellijk in de praktijk toegepast.
Die dingen moet ze nl. toch leren, of je dat nou als autodidact doet of middels een gestructureerde opleiding. En ik snap nog steeds niet wat er minderwaardig is aan dat laatse en aan NL, waar je steeds zo op afgeeft.
Waar sloeg je opmerking over die rijlessen eigenljk op? Dat is me nog steeds niet duidelijk.
pi_102172795
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 08:47 schreef svetan het volgende:
Het eerste wat zou moeten stoppen is de mobbing van de kant van de jeugdzorg..... als je de verschillende publicaties leest dan kun je er niet omheen dat dit de hoek is waar de smaakmakers zitten.

Laura kunnen ze nu niet meer te pakken krijgen.... maar het zou me niets verwonderen als ze nu gaan proberen haar ouders het leven zuur te maken.
Wat voor vreselijks hebben ze over haar gepubliceerd dan?
Hoe zouden ze het leven van de ouders zuur kunnen maken?
Wat zou het beland van Jeugdzorg daarbij zijn?
pi_102173398
Nog een persbericht over Laura, lees vooral ook even de reactie!
pi_102173441
@Enneacanthus_Obesus

Het belang van jeugdzorg: Gewoon natrappen omdat ze voor de rechter bakzeil hebben gehaald.
In enkele kranten stond een statement van jeugdzorg dat ze jammergenoeg in het buitenland niets konden ondernemen omdat de wetten daar anders zijn..... maar dat de ouders uiteindelijk toch verantwoordelijk zijn.
pi_102173525
quote:
4s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:29 schreef svetan het volgende:
Vanaf heden vaart Guppy onder de Nieuw Zeelandse vlag!

http://www.voxy.co.nz/spo(...)er-turns-16/5/101818
Denkfoutje van jou Svetan, ze krijgt die vlag! Je moet eens gaan googlen, er zijn regels voor het voeren van verschillende vlaggen.
pi_102173580
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:06 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus

Het belang van jeugdzorg: Gewoon natrappen omdat ze voor de rechter bakzeil hebben gehaald.
In enkele kranten stond een statement van jeugdzorg dat ze jammergenoeg in het buitenland niets konden ondernemen omdat de wetten daar anders zijn..... maar dat de ouders uiteindelijk toch verantwoordelijk zijn.
Er was een duidelijke afspraak dat Laura onderwijs zou blijven volgen en die afspraak lapt Laura aan haar laars en vader lacht erom! Mag Jeugdzorg daarop reageren als daarom wordt gevraagd? Dat het natrappen is, is gewoon kul!
pi_102173717
Met die reactie over Beieren ben ik het gedeeltelijk wel eens. Door de zeer kleine bevolkingsdichtheid en de grote afstanden zonder openbar vervoer is het volgen van goed onderwijs in die gebieden een probleem (geld ook voor andere dunbevolkte gebieden in het oosten van Duitsland). Daarbij komt dan ook nog dat hier ook een gerinere werkgelegenheid is. Maar ook hier geld dat actieve jongeren met een duidelijk doel in het leven altijd wel een mogelijkheid vinden iets goeds te vinden.
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2011 @ 12:25:16 #286
137949 Disana
pi_102175557
quote:
4s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:29 schreef svetan het volgende:
Vanaf heden vaart Guppy onder de Nieuw Zeelandse vlag!

http://www.voxy.co.nz/spo(...)er-turns-16/5/101818
Wat een flauwekul, wat er -bij het uitblijven van enthousiasme bij Nieuw Zeeland- gebeurt, is dat Mercer haar zelf maar een vlag geeft:

Mercer revealed he is giving Dekker a New Zealand flag for her birthday – something the young sailor has been asking for.

Het hele land heeft er geen donder mee te maken, maar als zij die vlag zo graag voert, dan hoop ik dat haar Nederlandse sponsors en weldoeners zich nog eens achter de oren krabben.
pi_102175874
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

zelfverwonding, drinken, baldadigheid op straat en nachtenlang wegblijven (reeds op 13-jarige leeftijd)..

Ze was toen al 14!
pi_102175922
Dat met die vlag was al langer een wens van Laura..... en laten we eerlijk zijn..... dat een puber opstandig wordt als ze zo bij haar plannen gedwarsboomd wordt als door de nederlandse authoriteiten en pers dan ga je je toch wel tegen zo'n land afzetten al je al een alternatieve nationaliteit in je zak hebt. Zeker omdat die verhalen in Nederland nog maar steeds blijven dooretteren.
pi_102175969
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:17 schreef svetan het volgende:
Met die reactie over Beieren ben ik het gedeeltelijk wel eens. Door de zeer kleine bevolkingsdichtheid en de grote afstanden zonder openbar vervoer is het volgen van goed onderwijs in die gebieden een probleem (geld ook voor andere dunbevolkte gebieden in het oosten van Duitsland). Daarbij komt dan ook nog dat hier ook een gerinere werkgelegenheid is. Maar ook hier geld dat actieve jongeren met een duidelijk doel in het leven altijd wel een mogelijkheid vinden iets goeds te vinden.
Daar hebben ze in Frankrijk schoolbussen en internaten voor. Maar dat heeft niets met Laura te maken :)
pi_102176030
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:37 schreef svetan het volgende:
Dat met die vlag was al langer een wens van Laura..... en laten we eerlijk zijn..... dat een puber opstandig wordt als ze zo bij haar plannen gedwarsboomd wordt als door de nederlandse authoriteiten en pers dan ga je je toch wel tegen zo'n land afzetten al je al een alternatieve nationaliteit in je zak hebt. Zeker omdat die verhalen in Nederland nog maar steeds blijven dooretteren.
Maar van het geld en de goederen die vanuit Nederland naar haar toekomen is ze dan weer niet afkerig! En wat heeft zij met Nieuw-Zeeland? Ze is er geboren maar heeft er totaal geen herinnering aan! En ze weet dus ook niet hoe het is om daar te wonen, te leven. Het kind leeft nog steeds in een droom.
pi_102176270
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:06 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus

Ze hebben wel iets beters te doen, lijkt me. Jeugdzorg houdt zich bezig met kinderen. Niet met volwassenen. Dat ze het jammer vinden niets te kunnen ondernemen heeft natuurlijk niets met wraak te maken, maar met het feit dat ze gewoon zijn geflest. Net als de rechter overigens.
Net doen alsof er een walteam is, net doen alsof je gaat varen met een boot met speciale uitrusting, net doen alsof je gaat studeren maar je gewoon snel laten uitschrijven uit het bevolkingsregister.
Als ze hadden willen natrappen hadden ze geroepen 'zie je nou wel. Jeugdzorg is nog niet zo'n beroerde instantie. Wij hadden gewoon gelijk.' maar dat is meen ik niet aan de orde.
pi_102176388
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:37 schreef svetan het volgende:
Van alle denkfouten is dit de meest belachelijke, mijnheer de ingenieur :D De pers heeft haar nooit gedwarsboomd en ze mocht gaan van de Nederlandse autoriteiten ondanks dat ze alle schijn tegen had. Ze hebben haar juist gematst en het voordeel van de twijfel gegeven.
Onterecht, zo lijkt het..
pi_102176407
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:35 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

Ze was toen al 14!
Oh ja, al een paar maanden zelfs! :o
  dinsdag 20 september 2011 @ 13:25:23 #294
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_102177393
http://dolfijnadvies.wordpress.com/2011/09/20/laura-gefeliciteerd

Ik feliciteer Laura met het feit dat zij het heft in eigen handen heeft genomen. Dat ze zich heeft losgerukt van de instanties die voor haar wilden beslissen. Dat zij daadwerkelijk bezig is met het verwezenlijken van haar droom. En ik wens haar toe dat ze mensen en instanties ontmoet, die daadwerkelijk naast haar gaan staan en haar helpen om haar eigen toekomst verder optimaal vorm te geven....
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2011 @ 13:33:24 #295
137949 Disana
pi_102177654
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:25 schreef Tide het volgende:

Ik feliciteer Laura met het feit dat zij het heft in eigen handen heeft genomen. Dat ze zich heeft losgerukt van de instanties die voor haar wilden beslissen. Dat zij daadwerkelijk bezig is met het verwezenlijken van haar droom. En ik wens haar toe dat ze mensen en instanties ontmoet, die daadwerkelijk naast haar gaan staan en haar helpen om haar eigen toekomst verder optimaal vorm te geven....
Wat een slecht stukje, en wat een malle kromspraak op die site:

Bijdragen aan en daardoor versnellen van de overgang naar businessmodellen waar de klant in het centrum staat en bedrijven daaromheen vanuit dynamische netwerken voor die klant waarde realiseren. De klant heeft daarbij de regie.
Missie van Dolfijn Advies
pi_102178592
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:25 schreef Tide het volgende:

welja, vooral aanmoedigen overheidsinstanties te negeren. wordt dit land veel beter van!

wat lopen er toch een hoop mongolen rond op deze planeet. :')
  dinsdag 20 september 2011 @ 14:17:41 #297
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_102178925
Ja, want overheidsinstanties Hebben Altijd Gelijk. Heil aan de Staat. :').
Wat een sufkuttenkolonie is dit landje toch eigenlijk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_102180248
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 september 2011 14:17 schreef Ringo het volgende:
Ja, want overheidsinstanties Hebben Altijd Gelijk. Heil aan de Staat. :').
Wat een sufkuttenkolonie is dit landje toch eigenlijk.
Toen Laura op 13 jarige leeftijd wilde vertrekken was ze slecht voorbereid dus is er terecht ingegrepen.
Haar ouders zijn verantwoordelijk voor haar opleiding, er zijn afspraken over gemaakt en die worden nu dus lacherig aan de kant gegooid. Echt een familie waarin je in vol vertrouwen afspraken mee kunt maken! Ik zou me wel twee keer bedenken voor ik met ze in zee zou gaan!
pi_102181764
Ben je jarig, is je vader er, moet je nog zelf de ballonnen opblazen :P

www.lauradekker.nl
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2011 @ 15:40:40 #300
137949 Disana
pi_102181894
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 15:37 schreef spuitje het volgende:
Ben je jarig, is je vader er, moet je nog zelf de ballonnen opblazen :P
[ afbeelding ]
www.lauradekker.nl
Wat een spontane foto's allemaal :N