De duur van de niet-recordpoging is verlengd, en het thema nu is 'Betaald vakantievieren'.quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:25 schreef Chai het volgende:
Dat kind is nu toch al langer dan een jaar op vakantie? Dacht dat ze dan terug zou komen?
Nee, ze neemt er ruimschoots de tijd voor, bijna twee jaar.quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:25 schreef Chai het volgende:
Dat kind is nu toch al langer dan een jaar op vakantie? Dacht dat ze dan terug zou komen?
quote:Laura heeft een droom.
Ze is inmiddels 15 jaar en kan de jongste worden die de wereld rond zeilt.
Laura volgt dezelfde route als Tania Aebi die haar recordpoging van 1985 tot 1987 deed en eindigde op haar 21 ste.
Als laura als jongste wil eindigen moet ze minimaal 5 dagen voor haar 17 de terug zijn in eenzelfde haven als waar ze eerder geweest is.
Laura zal haar wereldsolozeilreis niet non-stop gaan zeilen zodat ze veel kan zien, mensen ontmoeten, andere culturen en ervaringen op kan doen onderweg.
De prioriteit ligt dus bij de wereldreis en de ervaringen zelf!
bron
Ik kan dat bericht niet terug vinden, lees er misschien overheen?quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:41 schreef MrFoureyes het volgende:
Op het gastenboek staat nu een posting (9 september, door Julia) waar de aanslagen op het WTC en het Pentagon onbeduidend worden genoemd als je ze vergelijkt met de reis van Laura.
Niet meer, volgens mij..quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:41 schreef MrFoureyes het volgende:
Op het gastenboek staat nu een posting (9 september, door Julia) waar de aanslagen op het WTC en het Pentagon onbeduidend worden genoemd als je ze vergelijkt met de reis van Laura.
Het was ook 11 september.quote:Op dinsdag 13 september 2011 10:21 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik kan dat bericht niet terug vinden, lees er misschien overheen?
En is laura hier soms verantwoordelijk voor?quote:Hi Laura! Here in the US we are today commemorating the events of 9/11. Truly tragic, but your voyage gives hope to all those who lost a relative or friend, with 9/11 pale in significance compared to your venture! Thank you so much for doing this, you are a beacon of hope and inspiration for the entire free world!
Jawel...............quote:Op dinsdag 13 september 2011 10:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Niet meer, volgens mij..
quote:Julia11-09-2011Hi Laura! Here in the US we are today commemorating the events of 9/11. Truly tragic, but your voyage gives hope to all those who lost a relative or friend, with 9/11 pale in significance compared to your venture! Thank you so much for doing this, you are a beacon of hope and inspiration for the entire free world!
Happy Feet is kwijt of opgegeten.quote:Op dinsdag 13 september 2011 10:27 schreef timmmmm het volgende:
Wie zou er eerder klaar zijn met zijn reis, Laura of Happy Feet?
Ja, uiteindelijk is ze er wel verantwoordelijk voor. Het is haar gastenboek en zij bepaalt wat wel of niet word geplaatst.quote:Op dinsdag 13 september 2011 10:25 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Het was ook 11 september.![]()
[..]
En is laura hier soms verantwoordelijk voor?
En ergens heeft ze wel gelijk. We kunnen wel altijd blijven janken over 10 jaar terug. Die torens hebben al genoeg impact op ons leven gehad.
Ik heb bedacht dat ze via Suez gaat. Zou ze via de hoorn gaan, dan zou ze totaal geen reden meer hebben om geheimzinnig te doen.
Ze is al een keer teruggeweest, maar dat komt omdat ze wel een recordpoging doet, maar ze doet toch iets anders dan anderen. Ze doet het ook niet voor het record maar voor zichzelf, maar ze wil wel er wel bekend mee worden, getuige het boek dat haar oma van haar moest schrijven.quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:25 schreef Chai het volgende:
En om het nog duidelijker te maken: ze gaat geen record verbreken maar een persoonlijk record vestigen. Volgens pa Dekker.quote:Op dinsdag 13 september 2011 10:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze is al een keer teruggeweest, maar dat komt omdat ze wel een recordpoging doet, maar ze doet toch iets anders dan anderen. Ze doet het ook niet voor het record maar voor zichzelf, maar ze wil wel er wel bekend mee worden, getuige het boek dat haar oma van haar moest schrijven.
Duidelijk verhaal toch?
Vandaar dat alle vergelijkingen met anderen niet meer opgaan.quote:Op dinsdag 13 september 2011 10:37 schreef spuitje het volgende:
[..]
En om het nog duidelijker te maken: ze gaat geen record verbreken maar een persoonlijk record vestigen. Volgens pa Dekker.
Ze gijzelen mensen, geen boten.quote:Op dinsdag 13 september 2011 01:50 schreef svetan het volgende:
Misschien is Guppy voor nederlandse begrippen een "jacht" maar de meeste ontvoerde jachten hadden toch wel een heel ander kaliber waaraan de piraten konden zien dat er geld te halen was. Meestal betrof het hier jachten ter waarde van meerdere miljoenen, een eigenaar met voldoende zakgeld en met tenminste een handje vol personeel aan boord.
Guppy is een "goedkoop" sportbootje zonder verkoopwaarde en met een één vrouw bemanning die geen geld opleverd maar integendeel mogelijk nog een ongewenste internationale reactie op een kaping. Ik zou me kunnen voorstellen dat je die piraten geld zou moeten bieden om zelfs even bij haar te komen buurten.
Wat dat betreft schat ik het risico in de Golf van Aden minder hoog in dan aan de andere kusten van de Indische Oceaan waar veel "kleinere" piraten op een buit van een paar honderd/ duizend dollar uitzijn om de lege familiekas te spekken.
Zij moeten zolang wachten omdat de firma Dick & Dick dan al die tijd rente kan trekken. Het slaat verder nergens op, want ze kunnen idd. ook per donatie 10% doorsluizen naar de rekening van Sea Shepherd. Dat kan geautomatiseerd worden, dus ze hebben er geen omkijken naar. En dan heeft iedereen gelijk zijn geld.quote:Op maandag 12 september 2011 21:33 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik moet nog zien dat ze ook maar iets afdragen. Op haar site zegt Laura dat ze aan het eind van haar reis bekend zal maken hoeveel er naar Sea Shepherd zal gaan. Waarom maakt ze nu gewoon niet per kwartaal (om maar iets te noemen) het bedrag wat gedoneerd is over? De afspraak is toch dat er 10% naar die organisatie gaat? Waarom moeten die zolang op het geld wachten?
Erg professioneel zijn ze niet bezig, idd.quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:23 schreef MrFoureyes het volgende:
Excuses voor de verkeerde datum. En ja, ik vind dat de firma Dekker verantwoordelijk is voor wat er in het gastenboek staat, want iedere bijdrage wordt door hen persoonlijk gecontroleerd en goed- of juist afgekeurd. En je mag erop rekenen dat een posting die het tegenovergestelde zou beweren (iets als: in het licht van de gebeurtenissen van 11 september is jouw reis onbelangrijk) never nooit niet zou worden geplaatst.
Zelfs een vergelijking met de jodenvervolging en Anne Frank ging ze niet te ver, zoals blijkt uit eerdere goedgekeurde postings in het gastenboek, en ook 11 september blijkt onbelangrijk, vergeleken met deze onderneming. Als je zo denkt, kun je toch niet verbaasd zijn als grote ondernemingen wat terughoudend worden om als sponsor hun naam te verbinden aan je project?
Er is nog een reden waarom grote ondernemingen wat terughoudend zijn volgens mij: ze krijgen namelijk niets, maar dan ook echt niets terug!quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:23 schreef MrFoureyes het volgende:
Excuses voor de verkeerde datum. En ja, ik vind dat de firma Dekker verantwoordelijk is voor wat er in het gastenboek staat, want iedere bijdrage wordt door hen persoonlijk gecontroleerd en goed- of juist afgekeurd. En je mag erop rekenen dat een posting die het tegenovergestelde zou beweren (iets als: in het licht van de gebeurtenissen van 11 september is jouw reis onbelangrijk) never nooit niet zou worden geplaatst.
Zelfs een vergelijking met de jodenvervolging en Anne Frank ging ze niet te ver, zoals blijkt uit eerdere goedgekeurde postings in het gastenboek, en ook 11 september blijkt onbelangrijk, vergeleken met deze onderneming. Als je zo denkt, kun je toch niet verbaasd zijn als grote ondernemingen wat terughoudend worden om als sponsor hun naam te verbinden aan je project?
Was even zoeken, want het bericht is van de 11equote:Op dinsdag 13 september 2011 09:41 schreef MrFoureyes het volgende:
Wat ik eerder al zei: op zich vind ik het best een creatieve oplossing. Ik las in het verslag van Henk wat hij moest betalen voor het inklaren etc. en daar schrok ik best van. Wat een bedragen zeg! Dus je bootje ergens op een werf uit het water laten halen zal ook best een paar duiten kosten. En als je voor die duiten afhankelijk bent van derden moet je soms creatief zijn denk ik en roeien met de riemen die je hebt. Ik denk dat meer zeezeilers het op deze manier doen en dat ze het gewoon heeft afgekeken. Die palen staan er tenslotte niet voor niets.quote:Op dinsdag 13 september 2011 12:48 schreef Disana het volgende:
Er is weer een nieuw blog. Het is nog best lang ook - voor haar doen dan.
Dekker zegt dat ze zelf een goedkope oplossing heeft gevonden om Guppy uit het water te halen, en wat we zien is een bootje tussen palen. Het zal wel weer zuur zijn, maar ik maak me sterk dat zij degene is die dit heeft bedacht. Ze zal bedoelen dat iemand haar deze tip aan de hand heeft gedaan omdat ze overal loopt te vertellen dat ze geen geld heeft.
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
quote:Op dinsdag 13 september 2011 12:41 schreef Disana het volgende:
Wat mankeert mensen toch om zich te verliezen in zo'n kind.
Ik lees daar vast overheen, ik heb hier geen reacties op haar nieuwste blog gezien?quote:Op dinsdag 13 september 2011 12:54 schreef spuitje het volgende:
[..]
Wat ik eerder al zei: op zich vind ik het best een creatieve oplossing. Ik las in het verslag van Henk wat hij moest betalen voor het inklaren etc. en daar schrok ik best van. Wat een bedragen zeg! Dus je bootje ergens op een werf uit het water laten halen zal ook best een paar duiten kosten. En als je voor die duiten afhankelijk bent van derden moet je soms creatief zijn denk ik en roeien met de riemen die je hebt. Ik denk dat meer zeezeilers het op deze manier doen en dat ze het gewoon heeft afgekeken. Die palen staan er tenslotte niet voor niets.
Je ziet het hier (Normandie, Bretagne) ook heel veel. Maar ik blijf het toch een vreemd gezicht vinden, al die boten op het droge. Hier zijn het eigenlijk altijd vissersbootjes, heb eigenlijk nog nooit een jacht op het strand gezien. Volgende keer dat we naar het strand gaan eens op letten.quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:13 schreef MrFoureyes het volgende:
Die manier van onderhoud van het onderwaterschip is standaard voor elke lokale visser in een getijdengebied. Of gewoon droogvallen op een zij, en bij het tweede laagwater op de andere zij laten droogvallen, of vastbinden en een olievat eronder, zodat het schip rechtstandig daarop komt te rusten. Als je echter bv. een gang wilt vervangen, moet je echt weten wat je doet, want je wilt niet dat het water opkomt terwijl er nog een gang uitligt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |